abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71927218
Zo zou het nieuwe station Nijverdal West er uit moeten komen te zien.. En het moet inderdaad December dit jaar in gebruik worden genomen..

Een goede site met veel informatie over de werkzaamheden is tunnelplan.nl
pi_71927241
Mat ´64 erbij.
  zondag 16 augustus 2009 @ 18:02:35 #103
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71927485
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 17:52 schreef Socios het volgende:
Mat ´64 erbij.
Geduwd door eenn dieselloc he

Maar tof Een station vlak naast een zwembad Daar ga ik wel ff heen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_71928677
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 18:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Geduwd door eenn dieselloc he

Maar tof Een station vlak naast een zwembad Daar ga ik wel ff heen
DenS; Het zwembad is pas in 2012 klaar. Woon zelf in Nijverdal.
pi_71929029
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 17:12 schreef dennistd het volgende:

[..]

Toevallig net een verhaaltje over gemaakt aan de hand van somda-informatie (tja, wat je er ook van vindt, veel informatie staat er altijd wel): http://trein.dennistd.nl/?page=nieuws&id=254
Daarom ben ik blij dat jij het op je site zet. Hoef ik niet mijn ogen te verbranden aan dat blauw, en blijf ik toch op de hoogte.
  zondag 16 augustus 2009 @ 19:20:27 #106
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71929059
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 19:00 schreef Crientj het volgende:

[..]

DenS; Het zwembad is pas in 2012 klaar. Woon zelf in Nijverdal.
Tegen die tijd woon ik in Deventer En ik vermaak me wel met een 50meterbad
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 16 augustus 2009 @ 20:38:39 #107
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_71930890
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 17:52 schreef Socios het volgende:
Mat ´64 erbij.
nope het is een onverbouwde sprinter
  zondag 16 augustus 2009 @ 20:39:52 #108
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71930928
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 20:38 schreef Hr-Flip het volgende:

[..]

nope het is een onverbouwde sprinter
Zelfs als dat zo zou zijn. Dan is dat nog steeds best knap op een ongeëlectrificeerd baanvak
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 16 augustus 2009 @ 21:46:18 #109
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_71933083
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 20:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zelfs als dat zo zou zijn. Dan is dat nog steeds best knap op een ongeëlectrificeerd baanvak
Ja die doen moelijk op dieselbaanvakken
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  zondag 16 augustus 2009 @ 22:06:17 #110
206768 Plane_mad
Works with 'busses
pi_71933863
Even een lekkere random post, maar ik ga woensdag met mijn vriend (Tecnix) met de trein naar Luxemburg Gare Vriendje is wel dol op treintjes, heb ik begrepen, dus dat wordt vast leuk voor hem (a)

We zullen vanaf Utrecht Centraal vertrekken, dan met de intercity naar Maastricht, dan naar Liege-Guillemins en dan of meteen door naar Luxemburg of via Namur/Namen, dat ligt eraan wat we zelf op dat moment leuk vinden En dan vrijdag weer terug via datzelfde trajectje! Misschien gaan we ook nog naar Trier (Duitsland)/Thionville (Frankrijk) met de trein een van die dagen, als alles meezit, dus dat is best leuk! Weer eens wat anders dan die gele rammelbakjes van de NS

Misschien nog leuke tips wat wij kunnen doen tijdens die 5.5 uur in de trein? (behalve slapen, lezen en muziek luisteren)
  zondag 16 augustus 2009 @ 22:11:03 #111
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_71934086
Je kan het beste gewoon de route via Luik - Gouvy - Clervaux nemen. En als je nog in Dudelange verzijld raakt: Check even of er bordjes hangen op Burange en Centre
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 16 augustus 2009 @ 22:18:07 #112
206768 Plane_mad
Works with 'busses
pi_71934377
Oh, die komt helemaal niet naar voren op al die treinsites?

*gaat meteen kijken*

Edit // even gekeken, lijkt erop dat de rechtstreekse manier of via namur toch het snelste is, maar wie weet dat we op Liege-Guillemins staan en dat we het toch besluiten, ik ga hem in mijn lijstje erbij zetten, thanks
  zondag 16 augustus 2009 @ 22:26:21 #113
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_71934709
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 17:12 schreef dennistd het volgende:

[..]

Toevallig net een verhaaltje over gemaakt aan de hand van somda-informatie (tja, wat je er ook van vindt, veel informatie staat er altijd wel): http://trein.dennistd.nl/?page=nieuws&id=254
thx, leuk detail, ik zag de 520 vandaag bij Blauwkapel, kan dat?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zondag 16 augustus 2009 @ 22:33:35 #114
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_71934965
Ik doe mee, welke hebben we hier?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zondag 16 augustus 2009 @ 22:35:28 #115
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_71935045
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 22:33 schreef bork het volgende:
Ik doe mee, welke hebben we hier?
[ afbeelding ]
venedaal
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  Redactie Frontpage / Sport zondag 16 augustus 2009 @ 22:41:07 #116
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_71935278
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 22:33 schreef bork het volgende:
Ik doe mee, welke hebben we hier?
[ afbeelding ]
Zijn er geen moeilijkere. Dit is Onnen noord, oftewel Haren
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 16 augustus 2009 @ 22:49:54 #117
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_71935588
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 20:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zelfs als dat zo zou zijn. Dan is dat nog steeds best knap op een ongeëlectrificeerd baanvak
naar het schijnt willen ze het hele baanvak van bovenleiding voorzien.
Het liefst ook nog dubbelspoor, zodat er intercity's mogelijk zijn van Enschede via Zwolle en Lelystad naar Amsterdam
  Redactie Sport zondag 16 augustus 2009 @ 22:57:18 #118
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_71935859
Wat mij betreft mogen ze hoor, maar het lijkt me toch wat onwaarschijnlijk.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 16 augustus 2009 @ 23:01:14 #119
136283 knars
Teethgrinder
pi_71936002
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 13:11 schreef Cothen het volgende:
Misschien dat het hier al een keer langs is gekomen, maar de NS heeft hier (=Gouda) in de lokale krantjes laten weten dat de A32-trams tussen Gouda en Alphen a/d Rijn vanaf 13 december vervangen worden door Sprinters.
Vanaf 2012 worden de sprinters weer vervangen door nieuw gelijksvloersmaterieel.


Alleen de site van de RGL zelf is nog niet geüpdate. Al een tijdje niet. Mijssingel staatbijv. ook nog steeds gepland volgens die site, terwijl die halte er simpelweg niet gaat komen. En al die jaren spellen ze Waddinxveen als Waddingxveen. Ik heb ook een hekel aan die nederzetting, maar dit is wel erg flauw
  zondag 16 augustus 2009 @ 23:49:19 #120
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_71937503
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 15:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou, ik meen al ongeveer anderhalf jaar te horen dat "het bijna afgelopen is". Strikt genomen horen we dat al sinds SM90 er kwam natuurlijk Maar goed, misschien rijdt het over 5-10 jaar nog steeds vrolijk rond. Maar het kan ook ineens zomaar afgelopen zijn.
De geschiedenis lijkt zich te herhalen, dit keer is het SLT dat eindelijk een keer mat'64 zou moeten gaan vervangen. Voorlopig lijkt dat nieuwe spul alleen even succesvol te zijn als de Railflopper.
  maandag 17 augustus 2009 @ 00:17:57 #121
136283 knars
Teethgrinder
pi_71938291
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 23:49 schreef ReisT het volgende:

[..]

Railflopper.
pi_71940874
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 22:41 schreef Peterselieman het volgende:
Zijn er geen moeilijkere. Dit is Onnen noord, oftewel Haren
Hey Peterselieman, jou nog niet gezien in Welk station is dit ? #2
  maandag 17 augustus 2009 @ 08:28:34 #123
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_71941354
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 22:41 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Zijn er geen moeilijkere. Dit is Onnen noord, oftewel Haren
Yups!
PSM +1
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_71941618
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 23:49 schreef ReisT het volgende:

[..]

De geschiedenis lijkt zich te herhalen, dit keer is het SLT dat eindelijk een keer mat'64 zou moeten gaan vervangen. Voorlopig lijkt dat nieuwe spul alleen even succesvol te zijn als de Railflopper.
In dat rijtje hoort ook de Protos nog thuis trouwens
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_71941806
Komt puur omdat het niet meer van het degelijke (in Nederland) gemaakte robuuste materieel is.

Al die lightrail(crap) met ingewikkelde software van tegenwoordig, dat schiet allemaal niet op. Gewoon normale treinstellen als Plan U/V/T, DM ´90 etc. fabriceren, dan komt het allemaal goed.
pi_71941964
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 09:10 schreef Socios het volgende:
Komt puur omdat het niet meer van het degelijke (in Nederland) gemaakte robuuste materieel is.
Er is niks robuust aan een Mat '64. Het enige voordeel dat ze hebben is dat er geen gevoelige software inzit.
So we just called him Fred too
pi_71942305
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 09:10 schreef Socios het volgende:
Komt puur omdat het niet meer van het degelijke (in Nederland) gemaakte robuuste materieel is.

Al die lightrail(crap) met ingewikkelde software van tegenwoordig, dat schiet allemaal niet op. Gewoon normale treinstellen als Plan U/V/T, DM ´90 etc. fabriceren, dan komt het allemaal goed.
Ja dat hebben ze dus geprobeerd. SM'90 was de elektrische versie van DM'90 en jij weet toch vast ook wel wat voor een succes dat was.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2009 09:38:45 ]
  maandag 17 augustus 2009 @ 09:38:43 #128
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_71942311
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 09:10 schreef Socios het volgende:
Komt puur omdat het niet meer van het degelijke (in Nederland) gemaakte robuuste materieel is.

Al die lightrail(crap) met ingewikkelde software van tegenwoordig, dat schiet allemaal niet op. Gewoon normale treinstellen als Plan U/V/T, DM ´90 etc. fabriceren, dan komt het allemaal goed.
En DM'90 is zeker wel vrij van software.
Die heeft software storingen waarbij je denkt is dit nog wel verantwoord.
Is maar 1 mooi treinstel, de blauwe engel, oer degelijk, en nog mooi om te zien.
  Redactie Sport maandag 17 augustus 2009 @ 09:41:48 #129
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_71942373
Ik heb een halfjaar lang elke dag met DM'90 gereisd, en nog nooit een storing gehad (nouja, 1 keer toen het nogal steenkoud was met veel sneeuw).
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 17 augustus 2009 @ 10:33:25 #130
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_71943365
Leuk, die werkzaamheden bij Dordt!

Vandaag al een Thalys en 2x benelux langs zien rijden, ééntje met zo'n rooie loc en een zo'n gare 11.8.

Correctie: 3x benelux, waarvan de laatste met stuurstand én loc achterop . Wat er dan voorop zat heb ik even gemist.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 17 augustus 2009 @ 10:48:45 #131
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_71943630
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 05:49 schreef Socios het volgende:

[..]

Hey Peterselieman, jou nog niet gezien in Welk station is dit ? #2
Heb het veel te druk om me daar ook nog te laten zien
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 17 augustus 2009 @ 11:12:38 #132
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_71944128
'NS betaalde veel te veel voor HSL'
quote:
Uit tot nu toe onbekende stukken die de Telegraaf in handen heeft gekregen, blijkt dat de NS een aantal jaar geleden veel te veel geld heeft betaald aan de staat voor de hogesnelheidslijn (Hsl) naar Parijs. Daarnaast is een verkeerde schatting van de opbrengsten gemaakt.

Het spoorbedrijf betaalde destijds 168 miljoen euro, zeventig procent meer dan dat Arriva/Deutsche Bahn bereid was te betalen. Deze investering zou zich volgens verwachting op den duur terugverdienen, maar niets wijst daar vooralsnog op. De beoogde winst zou na 2015 tachtig miljoen euro per jaar bedragen, maar vorig jaar werd er tien miljoen euro verlies genoteerd.

Voor de invoering van de dienstregeling ging het financieel al niet goed; de overheid moest bijspringen om een faillissement af te wenden. De NS moest dan wel op de koop toenemen dat het beveiligingssysteem later werd opgeleverd en mocht daarvoor geen claim indienen.

Veranderende marktomstandigheden, onder andere veroorzaakt door prijsvechters in de luchtvaart, worden door de NS als oorzaak genoemd voor de tegenvallende resultaten.
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
pi_71948456
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 09:38 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja dat hebben ze dus geprobeerd. SM'90 was de elektrische versie van DM'90 en jij weet toch vast ook wel wat voor een succes dat was.
Dat waren slechts prototypes die welzeker verbeterd konden worden. De ICM-0's waren toch ook troublesome?
Ik heb even een vragie. Ik hoorde op de radio dat er met de stofzuiger testritten worden gehouden en ook dat je erin meekon. Hoe gaat dat in z'n werk? Hoeveel kost dat? Wanneer gaan ze?

[ Bericht 15% gewijzigd door IntercityAPT op 17-08-2009 14:01:39 ]
pi_71949528
De testritten zijn niet met stofzuigers, maar gewoon met TRAXX + prio treinen (de zuurstokken van de Beneluxtrein). Je kon gratis mee met deze testritten, maar helaas zitten ze al helemaal vol.
pi_71949897
quote:
Er is eindelijk een bouwbedrijf gevonden voor de voltooiing van de eerste fase van het nieuwe Arnhemse stationsgebouw.

Er is een akkoord gesloten met bouwbedrijven BAM en Ballast Nedam. Dat meldden de opdrachtgevers maandag. Onder hen zijn de gemeente Arnhem, het ministerie van Verkeer en Waterstaat, de NS en ProRail. De partijen hadden lange tijd grote moeite een aannemer te vinden, onder meer omdat het project miljoenen euro's duurder uitpakt dan begroot.

Puinhoop

Als gevolg daarvan is het Arnhemse station en de omgeving daarvan al jarenlang een puinhoop, tot grote ergernis van veel Arnhemmers en reizigers. Begin oktober starten de bouwbedrijven met de afbouw en inrichting van een perrontunnel. Begin 2011 gaan de perrontunnel en de nieuwe stalling voor 4500 fietsen open en kan het tijdelijke station dicht.

Trappen

Reizigers klagen steen een been over de grote loopafstanden en de vele trappen in het tijdelijke station. De stationshal wordt later gebouwd. De OV-Terminal, zoals de betrokken partijen het station noemen, is een ontwerp van architect Ben van Berkel.


[ Bericht 4% gewijzigd door Dr_Flash op 17-08-2009 14:31:24 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator maandag 17 augustus 2009 @ 14:29:49 #136
155227 crew  Guppy
dus
pi_71950049
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 14:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]


Ooh! Zouden we dan eindelijk een ècht station krijgen!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Redactie Frontpage / Sport maandag 17 augustus 2009 @ 14:30:45 #137
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_71950079
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 14:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

HOAX

Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 17 augustus 2009 @ 14:44:26 #138
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71950472
quote:
En vooralsnog zal NS Hispeed ook weinig plezier aan de HSL beleven aangezien Veolia nog wat HSL-plannen in de ijskast heeft liggen.
pi_71951079
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 14:44 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

En vooralsnog zal NS Hispeed ook weinig plezier aan de HSL beleven aangezien Veolia nog wat HSL-plannen in de ijskast heeft liggen.
Gaan ze met een Velios over de HSL kachelen?
  maandag 17 augustus 2009 @ 15:19:01 #140
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_71951341
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 14:44 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

En vooralsnog zal NS Hispeed ook weinig plezier aan de HSL beleven aangezien Veolia nog wat HSL-plannen in de ijskast heeft liggen.
vertel
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  maandag 17 augustus 2009 @ 15:31:13 #141
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71951686
Veolia gaat waarschijnlijk een consortium met Air France aan met als bedoeling lucratieve HSL-contracten in Europa te scoren.
  maandag 17 augustus 2009 @ 17:38:39 #142
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_71954836
Utrecht, spoor 19b, vertrek 17.43 Stoptrein naar Breda. Normaal is dat Mat '64 of DD-AR... nu staat er een VIRM-4 voor. Wtf. XD
  maandag 17 augustus 2009 @ 17:52:07 #143
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71955195
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 17:38 schreef James1988 het volgende:
Utrecht, spoor 19b, vertrek 17.43 Stoptrein naar Breda. Normaal is dat Mat '64 of DD-AR... nu staat er een VIRM-4 voor. Wtf. XD
Comfort toch?
  maandag 17 augustus 2009 @ 17:53:14 #144
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_71955230
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 15:31 schreef Ofyles2 het volgende:
Veolia gaat waarschijnlijk een consortium met Air France aan met als bedoeling lucratieve HSL-contracten in Europa te scoren.
Dat heb ik ook gelezen maarja
Air france zit via moedermaatschappij airfrance/klm in het HSL bootje samen met NS
dus ik geloof dat bericht niet zo erg
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
pi_71966790
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 14:29 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ooh! Zouden we dan eindelijk een ècht station krijgen!
ik ben afgelopen weekend nog in Arnhem geweest, je kan bij het voormalige trappenhuis naar beneden kijken en daar leek het wel of er toch onder het station wel al wat 'afgebouwd' is.

Vandaag was ik ook in Arnhem btw, onbedoeld dankzij een 'aanrijding met persoon' waardoor er geen treinverkeer was van Eindhoven richting het noorden. Was ook in Deurne en Vierlingsbeek en ......
pi_71967416
Zo kom je nog eens ergens
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 17 augustus 2009 @ 23:51:59 #147
136283 knars
Teethgrinder
pi_71967995
Ah ja, donderdag ook weer eens Arnhem van dichtbij bekijken. Blijft wennen om voor Gouda - Arnhem te moeten overstappen in Utrecht. En svp ICL / ICRm terug!
pi_71968014
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 23:51 schreef knars het volgende:
En svp ICL / ICRm terug!
Kejje sjeeke doewd
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 17 augustus 2009 @ 23:53:01 #149
136283 knars
Teethgrinder
pi_71968022
of een internationale trein Den Haag / Rotterdam - Duitsland met stop in Gouda
  maandag 17 augustus 2009 @ 23:54:09 #150
136283 knars
Teethgrinder
pi_71968048
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 23:52 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Kejje sjeeke doewd
Uiteraard, maar ik wil ook SM90 terug! Realiteitszin is zoooo overrated.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')