Geduwd door eenn dieselloc hequote:
DenS; Het zwembad is pas in 2012 klaar. Woon zelf in Nijverdal.quote:Op zondag 16 augustus 2009 18:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Geduwd door eenn dieselloc he![]()
Maar tofEen station vlak naast een zwembad
Daar ga ik wel ff heen
Daarom ben ik blij dat jij het op je site zet. Hoef ik niet mijn ogen te verbranden aan dat blauw, en blijf ik toch op de hoogte.quote:Op zondag 16 augustus 2009 17:12 schreef dennistd het volgende:
[..]
Toevallig net een verhaaltje over gemaakt aan de hand van somda-informatie (tja, wat je er ook van vindt, veel informatie staat er altijd wel): http://trein.dennistd.nl/?page=nieuws&id=254
Tegen die tijd woon ik in Deventerquote:Op zondag 16 augustus 2009 19:00 schreef Crientj het volgende:
[..]
DenS; Het zwembad is pas in 2012 klaar. Woon zelf in Nijverdal.
Zelfs als dat zo zou zijn. Dan is dat nog steeds best knap op een ongeëlectrificeerd baanvakquote:Op zondag 16 augustus 2009 20:38 schreef Hr-Flip het volgende:
[..]
nope het is een onverbouwde sprinter
Ja die doen moelijk op dieselbaanvakkenquote:Op zondag 16 augustus 2009 20:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zelfs als dat zo zou zijn. Dan is dat nog steeds best knap op een ongeëlectrificeerd baanvak
thx, leuk detail, ik zag de 520 vandaag bij Blauwkapel, kan dat?quote:Op zondag 16 augustus 2009 17:12 schreef dennistd het volgende:
[..]
Toevallig net een verhaaltje over gemaakt aan de hand van somda-informatie (tja, wat je er ook van vindt, veel informatie staat er altijd wel): http://trein.dennistd.nl/?page=nieuws&id=254
venedaalquote:Op zondag 16 augustus 2009 22:33 schreef bork het volgende:
Ik doe mee, welke hebben we hier?
[ afbeelding ]
Zijn er geen moeilijkere. Dit is Onnen noord, oftewel Harenquote:Op zondag 16 augustus 2009 22:33 schreef bork het volgende:
Ik doe mee, welke hebben we hier?
[ afbeelding ]
naar het schijnt willen ze het hele baanvak van bovenleiding voorzien.quote:Op zondag 16 augustus 2009 20:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zelfs als dat zo zou zijn. Dan is dat nog steeds best knap op een ongeëlectrificeerd baanvak
quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 13:11 schreef Cothen het volgende:
Misschien dat het hier al een keer langs is gekomen, maar de NS heeft hier (=Gouda) in de lokale krantjes laten weten dat de A32-trams tussen Gouda en Alphen a/d Rijn vanaf 13 december vervangen worden door Sprinters.
Vanaf 2012 worden de sprinters weer vervangen door nieuw gelijksvloersmaterieel.
De geschiedenis lijkt zich te herhalen, dit keer is het SLT dat eindelijk een keer mat'64 zou moeten gaan vervangen. Voorlopig lijkt dat nieuwe spul alleen even succesvol te zijn als de Railflopper.quote:Op zondag 16 augustus 2009 15:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou, ik meen al ongeveer anderhalf jaar te horen dat "het bijna afgelopen is". Strikt genomen horen we dat al sinds SM90 er kwam natuurlijkMaar goed, misschien rijdt het over 5-10 jaar nog steeds vrolijk rond. Maar het kan ook ineens zomaar afgelopen zijn.
Hey Peterselieman, jou nog niet gezien in Welk station is dit ? #2quote:Op zondag 16 augustus 2009 22:41 schreef Peterselieman het volgende:
Zijn er geen moeilijkere. Dit is Onnen noord, oftewel Haren
Yups!quote:Op zondag 16 augustus 2009 22:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zijn er geen moeilijkere. Dit is Onnen noord, oftewel Haren
In dat rijtje hoort ook de Protos nog thuis trouwensquote:Op zondag 16 augustus 2009 23:49 schreef ReisT het volgende:
[..]
De geschiedenis lijkt zich te herhalen, dit keer is het SLT dat eindelijk een keer mat'64 zou moeten gaan vervangen. Voorlopig lijkt dat nieuwe spul alleen even succesvol te zijn als de Railflopper.
Er is niks robuust aan een Mat '64. Het enige voordeel dat ze hebben is dat er geen gevoelige software inzit.quote:Op maandag 17 augustus 2009 09:10 schreef Socios het volgende:
Komt puur omdat het niet meer van het degelijke (in Nederland) gemaakte robuuste materieel is.
Ja dat hebben ze dus geprobeerd. SM'90 was de elektrische versie van DM'90 en jij weet toch vast ook wel wat voor een succes dat was.quote:Op maandag 17 augustus 2009 09:10 schreef Socios het volgende:
Komt puur omdat het niet meer van het degelijke (in Nederland) gemaakte robuuste materieel is.
Al die lightrail(crap) met ingewikkelde software van tegenwoordig, dat schiet allemaal niet op. Gewoon normale treinstellen als Plan U/V/T, DM ´90 etc. fabriceren, dan komt het allemaal goed.
En DM'90 is zeker wel vrij van software.quote:Op maandag 17 augustus 2009 09:10 schreef Socios het volgende:
Al die lightrail(crap) met ingewikkelde software van tegenwoordig, dat schiet allemaal niet op. Gewoon normale treinstellen als Plan U/V/T, DM ´90 etc. fabriceren, dan komt het allemaal goed.
Heb het veel te druk om me daar ook nog te laten zienquote:Op maandag 17 augustus 2009 05:49 schreef Socios het volgende:
[..]
Hey Peterselieman, jou nog niet gezien in Welk station is dit ? #2
quote:Uit tot nu toe onbekende stukken die de Telegraaf in handen heeft gekregen, blijkt dat de NS een aantal jaar geleden veel te veel geld heeft betaald aan de staat voor de hogesnelheidslijn (Hsl) naar Parijs. Daarnaast is een verkeerde schatting van de opbrengsten gemaakt.
Het spoorbedrijf betaalde destijds 168 miljoen euro, zeventig procent meer dan dat Arriva/Deutsche Bahn bereid was te betalen. Deze investering zou zich volgens verwachting op den duur terugverdienen, maar niets wijst daar vooralsnog op. De beoogde winst zou na 2015 tachtig miljoen euro per jaar bedragen, maar vorig jaar werd er tien miljoen euro verlies genoteerd.
Voor de invoering van de dienstregeling ging het financieel al niet goed; de overheid moest bijspringen om een faillissement af te wenden. De NS moest dan wel op de koop toenemen dat het beveiligingssysteem later werd opgeleverd en mocht daarvoor geen claim indienen.
Veranderende marktomstandigheden, onder andere veroorzaakt door prijsvechters in de luchtvaart, worden door de NS als oorzaak genoemd voor de tegenvallende resultaten.
Dat waren slechts prototypes die welzeker verbeterd konden worden. De ICM-0's waren toch ook troublesome?quote:Op maandag 17 augustus 2009 09:38 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja dat hebben ze dus geprobeerd. SM'90 was de elektrische versie van DM'90 en jij weet toch vast ook wel wat voor een succes dat was.
quote:Er is eindelijk een bouwbedrijf gevonden voor de voltooiing van de eerste fase van het nieuwe Arnhemse stationsgebouw.
Er is een akkoord gesloten met bouwbedrijven BAM en Ballast Nedam. Dat meldden de opdrachtgevers maandag. Onder hen zijn de gemeente Arnhem, het ministerie van Verkeer en Waterstaat, de NS en ProRail. De partijen hadden lange tijd grote moeite een aannemer te vinden, onder meer omdat het project miljoenen euro's duurder uitpakt dan begroot.
Puinhoop
Als gevolg daarvan is het Arnhemse station en de omgeving daarvan al jarenlang een puinhoop, tot grote ergernis van veel Arnhemmers en reizigers. Begin oktober starten de bouwbedrijven met de afbouw en inrichting van een perrontunnel. Begin 2011 gaan de perrontunnel en de nieuwe stalling voor 4500 fietsen open en kan het tijdelijke station dicht.
Trappen
Reizigers klagen steen een been over de grote loopafstanden en de vele trappen in het tijdelijke station. De stationshal wordt later gebouwd. De OV-Terminal, zoals de betrokken partijen het station noemen, is een ontwerp van architect Ben van Berkel.
Ooh! Zouden we dan eindelijk een ècht station krijgen!quote:
En vooralsnog zal NS Hispeed ook weinig plezier aan de HSL beleven aangezien Veolia nog wat HSL-plannen in de ijskast heeft liggen.quote:Op maandag 17 augustus 2009 11:12 schreef SpeedyRich het volgende:
'NS betaalde veel te veel voor HSL'
[..]
Gaan ze met een Velios over de HSL kachelen?quote:Op maandag 17 augustus 2009 14:44 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
En vooralsnog zal NS Hispeed ook weinig plezier aan de HSL beleven aangezien Veolia nog wat HSL-plannen in de ijskast heeft liggen.
vertelquote:Op maandag 17 augustus 2009 14:44 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
En vooralsnog zal NS Hispeed ook weinig plezier aan de HSL beleven aangezien Veolia nog wat HSL-plannen in de ijskast heeft liggen.
Comfort toch?quote:Op maandag 17 augustus 2009 17:38 schreef James1988 het volgende:
Utrecht, spoor 19b, vertrek 17.43 Stoptrein naar Breda. Normaal is dat Mat '64 of DD-AR... nu staat er een VIRM-4 voor. Wtf. XD
Dat heb ik ook gelezen maarjaquote:Op maandag 17 augustus 2009 15:31 schreef Ofyles2 het volgende:
Veolia gaat waarschijnlijk een consortium met Air France aan met als bedoeling lucratieve HSL-contracten in Europa te scoren.
ik ben afgelopen weekend nog in Arnhem geweest, je kan bij het voormalige trappenhuis naar beneden kijken en daar leek het wel of er toch onder het station wel al wat 'afgebouwd' is.quote:Op maandag 17 augustus 2009 14:29 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ooh! Zouden we dan eindelijk een ècht station krijgen!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |