dennistd | zaterdag 8 augustus 2009 @ 13:01 |
Hier alweer deel 176 in deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken. Er zijn een aantal vaak terugkomende vragen over het reizen met de trein. Hierbij de vraag en het antwoord: - Mag ik met mijn OV studentenkaart reizen in de ICE op de binnenlandse trajecten? De NS De NS rijdt tegenwoordig, zoals waarschijnlijk wel bekend is, niet meer overal. Een aantal lijnen is aanbesteed, en aan goederenvervoer doet de NS niet meer. De NS is tegenwoordig opgesplitst in meerdere bedrijven, waarvan NS Reizigers, NS HiSpeed en NS Regio de bekendste zijn. Eerstgenoemde rijdt de binnenlandse NS-treinen, met een paar uitzonderingen. NS HiSpeed rijdt de naar het buitenland, waarvan op dit moment nog niets met 'HiSpeed' gaat, aangezien de HSL nog steeds niet in gebruik is. NS Regio rijdt op een aantal aanbestedingslijnen, zoals Zwolle-Kampen en Apeldoorn-Zutphen. Goederentreinen In het goederenvervoer is de NS zoals eerder gezegd niet meer actief. Wel rijden er een aantal anderen, zoals Railion, ACTS, ERS Railways en nog een stuk of tien meer. In dit topic wordt vooral over reizigerstreinen gepraat, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Internationaal Regionaal Arriva: Nieuweschans - Leer NMBS: Roosendaal - Antwerpen DB Regio: Enschede - Münster, Heerlen - Aachen en Venlo - Hamm PEG: Enschede - Dortmund Overig Oldenzaal - Bentheim: IC-Berlin (Pimpelexpress) Zevenaar - Emmerich: ICE International Roosendaal - Antwerpen: Thalys & Beneluxtrein Materieel en vervoerders Hieronder worden de vervoerders die in Nederland actief zijn besproken, samen met het materieel waarmee men rijdt. We beginnen met de regionale vervoerders. ![]() ![]() Meer informatie over Arriva kun je http://nl.wikipedia.org/wiki/Arriva vinden. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() De trein naar Berlijn rijdt in Nederland als gewone intercity, waardoor reizigers naar Enschede moeten overstappen in Hengelo. Hij wordt gereden door een 1700/1800-loc met daarachter negen Duitse IC-rijtuigen. De Benelux-trein rijdt met een 1100-loc van de NMBS, met daarachter ICRm-rijtuigen in NS HiSpeed-kleurstelling. Achterop zit een stuurstandrijtuig in oude kleurstelling. Een aantal treinen rijdt al met een groene of rode Traxx-loc, door de vele defecten aan 1100-locs en stuurstandrijtuigen. Als de HSL geopend wordt zal de Benelux hierop gaan rijden. De Thalys is de enige trein waarmee niet met een normaal binnenlands kaartje mag worden gereisd. Bij de ICE is dit wel toegestaan, maar moet een toeslagkaartje van maar liefst twee euro gekocht worden. Thalys en Benelux met 'nieuwe' priority-rijtuigen (gepimpt ICT materieel). Als de HSL ooit echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn. Verhalen Sinds eind 2007 worden er af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder. Hoek van Holland Haven door von_Preussen Kesteren door Dr_Flash Uithuizen door Socios Buitenpost door Peterselieman Newcastle Central Station door bork IJmondlijn door von_Preussen Nieuwe verhalen en reiservaringen zijn altijd welkom! Hier onder een opsomming van interessante (foto)reportages die door diverse topicdiehards gemaakt zijn: Reis door België, met name op station Binch door Dr_Flash Regels ![]() Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on! Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Deze OP is hier te vinden Dus laat je creativiteit de vrije loop! | |
Guppy | zaterdag 8 augustus 2009 @ 13:02 |
![]() ![]() | |
Peter | zaterdag 8 augustus 2009 @ 13:04 |
quote: quote:hint: een deel van deze vroegere verbinding van deze kustplaats naar rotterdam wordt nu gebruikt door metromaterieel . | |
dennistd | zaterdag 8 augustus 2009 @ 13:08 |
Zal wel een restant van de vroegere Hofpleinlijn van Rotterdam naar Scheveningen zijn dan? | |
Peter | zaterdag 8 augustus 2009 @ 13:12 |
quote: ![]() 't stuk tussen Scheveningen en Wassenaar in de duinen bij TNO defensie in de buurt ![]() | |
Socios | zaterdag 8 augustus 2009 @ 13:16 |
Weg met trams/ lightrailmeuk, welkom echte treinen. ![]() | |
MetalMike | zaterdag 8 augustus 2009 @ 13:21 |
quote:Om even terug te komen op deze post van 2 delen geleden... ![]() Op een bepaalde grote torrentsite (we gaan maar geen directe links geven, dat zal vast niet mogen) zijn de 8 afleveringen van dit programma te vinden. Het gaat overigens niet primair over hogesnelheidstreinen, maar over allerlei speciale treinen en tracés in de VS. Helaas is de presentator wel lichtelijk irritant en typisch overdreven Amerikaans. | |
Ireyon | zaterdag 8 augustus 2009 @ 13:23 |
Dat trammetje op de RijnGouwelijn vond ik toch best grappig, 't heeft wel wat om zo laag bij de grond door het landschap te razen ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 8 augustus 2009 @ 13:26 |
quote: ![]() | |
Socios | zaterdag 8 augustus 2009 @ 13:46 |
Dat heb ik in de Wiki OP gezet. ![]() ![]() | |
dennistd | zaterdag 8 augustus 2009 @ 13:46 |
quote:ja, ho, die heb ik er niet ingezet. De OP op de wiki was weggegooid door spammers dus heb ik de vorige versie teruggezet en voor deze OP gebruikt. 84.53.88.84 is de schuldige in dit geval ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 8 augustus 2009 @ 14:02 |
quote:Hmm. ff een txt-tje bewaren ergens ![]() | |
dennistd | zaterdag 8 augustus 2009 @ 14:09 |
Nouja, kwestie van de vorige versie bewerken en opslaan. Voordeel van een wiki is dat. | |
Peter | zaterdag 8 augustus 2009 @ 14:12 |
quote:hier: http://wiki.fok.nl/index.php/OP/trein_backup Een backup met de huidige versie, beveiligd tegen spam/schrijven (dus ook niet zomaar aan te passen). | |
ghizzer | zaterdag 8 augustus 2009 @ 14:20 |
beste treinliefhebbers iemand enig idee hoeveel strippen het is van Zutphen naar Hengelo Overijssel met de Syntustrein (en waar ik dit op internet kan vinden..? op de website van Syntus kon ik niets vinden). Alvast bedankt voor reacties! | |
Wadloper | zaterdag 8 augustus 2009 @ 14:23 |
Staat er geen bord bij de stempelautomaat hoeveel strippen je kwijt bent? | |
ghizzer | zaterdag 8 augustus 2009 @ 14:27 |
quote:ongetwijfeld.. het is een lang verhaal, maar woon (nog) niet in Zutphen. Morgen kom ik wel door Zutphen heen, dus ik kan eens kijken, maar ik vind het vreemd dat ik het niet kan vinden op internet. Wil even kijken of ik (voor ik het geval ik ga verhuizen, wil nl. graag weer op mezelf wonen) Zutphen-Hengelo met strippen al dan niet goedkoper is dan een maandabonnement. | |
Duvel | zaterdag 8 augustus 2009 @ 14:29 |
quote:Van dat laatste zou ik niet uitgaan... | |
Peter | zaterdag 8 augustus 2009 @ 14:34 |
quote:http://www.syntus.nl/reisinformatie/lijnennetkaart_syntus.aspx tweede linkje en dan de zones tellen +1 ![]() | |
Peter | zaterdag 8 augustus 2009 @ 14:36 |
quote:17 strippen gok ik zo.. | |
James1988 | zaterdag 8 augustus 2009 @ 14:40 |
Yes! Meer echte treinen, zoals tussen steden hoort. Trams zijn voor in een stad bedoeld, niet als regiotreintje. | |
Peterselieman | zaterdag 8 augustus 2009 @ 16:03 |
Daar moeten ze in de provincie Groningen nog achter komen ![]() | |
Crientj | zaterdag 8 augustus 2009 @ 16:06 |
Hola ![]() ![]() | |
ghizzer | zaterdag 8 augustus 2009 @ 16:19 |
thanx! ligt het nou aan mijn tellen of kost 't (incl. 1 basisstrip) gewoon 15 strippen. | |
dennistd | zaterdag 8 augustus 2009 @ 16:24 |
Ik tel ook maar 14 zones ja | |
James1988 | zaterdag 8 augustus 2009 @ 17:02 |
Over trams gesproken: Bombardier's Primove vind ik dan weer wel een mooie uitvinding. Eindelijk af van die toch wel enigszins straatzichtverpestende bovenleidingen. ![]() | |
Duvel | zaterdag 8 augustus 2009 @ 17:04 |
Foto's uit 2002! Een van mijn favoriete Franse locs is de serie CC 40000. In Mulhouse, in wat toen nog geen Cité du Rail heette, staat de CC 40109 in niet al te beste staat in een donker hoekje. ![]() Later misschien nog meer van dit uitgestorven museum (januari, in de hal geen verwarming, do the math). Mulhouse heeft ook nog een station, waar net een stoptrein langs kwam. In volkomen baggerlicht kan alleen Photoshop me nog redden (dit zijn allemaal diascans). ![]() ![]() Pop quiz, hot shots: wat valt je op aan de laaste twee foto's? [ Bericht 4% gewijzigd door Duvel op 08-08-2009 17:26:42 ] | |
Duvel | zaterdag 8 augustus 2009 @ 17:05 |
quote:Hoax. | |
Dr_Flash | zaterdag 8 augustus 2009 @ 17:05 |
"uitvinding" ![]() | |
Geerd | zaterdag 8 augustus 2009 @ 17:09 |
tvp | |
Duvel | zaterdag 8 augustus 2009 @ 17:25 |
BTW, zie het verschil met de foto uit het vorige topic.![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 8 augustus 2009 @ 17:27 |
quote:Meer meer ![]() | |
James1988 | zaterdag 8 augustus 2009 @ 17:32 |
quote: quote:Wa? | |
Duvel | zaterdag 8 augustus 2009 @ 17:34 |
quote:Ik heb er niet meer van die rooie geloof ik, of ik moet er toevallig ineens eentje tegenkomen. Ik ben door m'n oude dia-archief aan het spitten, en deze komen uit een periode die ik even een paar jaar heb laten rusten. ![]() | |
Duvel | zaterdag 8 augustus 2009 @ 17:35 |
quote:Energietechnisch gezien heb je geen hol aan die tram. De luchtspleet is zo groot dat je een heel slecht rendement hebt op je energie-overdracht. | |
Ireyon | zaterdag 8 augustus 2009 @ 17:37 |
quote:De treinen rijden rechts? Alhoewel ik volgens mij wel ooit gelezen heb dat de Elzas een uitzondering was qua links/rechts rijden? ![]() | |
James1988 | zaterdag 8 augustus 2009 @ 17:40 |
quote:Remenergie wordt opgeslagen d.m.v. een "MITRAC Energy Saver", wat dan later ook weer gebruikt wordt als energiebron, en er kan indien gewenst ook van een bovenleiding gebruik worden gemaakt (op bijvoorbeeld reeds bestaande stukken tramweg). Waar het bij Primove vooral om gaat, is dat die bovenleidingen weg zijn uit het straatbeeld, en dat is iets waar veel gemeentes toch wel blij van zullen worden omdat er al zoveel op straat staat: verkeerslichten, reclameborden, lantaarnpalen, enzovoorts. | |
Duvel | zaterdag 8 augustus 2009 @ 17:41 |
quote:Ja, dat is 'm. Was ik toevallig degene die daar ooit al eens wat over had laten vallen? Zou kunnen... | |
Duvel | zaterdag 8 augustus 2009 @ 17:42 |
quote:Ja, leuk, maar in deze tijd van energiebesparing wil je denk ik niet dat het rendement 50% lager is dan van conventionele trams... | |
Dr_Flash | zaterdag 8 augustus 2009 @ 17:42 |
quote:ja, hoe is t nou? ![]() Dus je wilt niet afhankelijk zijn van je bovenleiding. Okee. Rem-energie als primaire krachtbron? Nee. Dus: Inductie. En dus: wat Duvel zei. | |
Duvel | zaterdag 8 augustus 2009 @ 17:45 |
Voor een klein stukje kan dat ding best nuttig zijn, zoals het oversteken van een historisch plein, maar een complete tramlijn op deze manier uitvoeren acht ik niet zinvol. | |
Ofyles2 | zaterdag 8 augustus 2009 @ 17:52 |
quote:Bovendien heb je nog te maken met opstartproblemen zoals in Bordeaux. En zoals ik al eerder zei: Primove is eigenlijk niet eens zo heel nieuw. | |
Derek010 | zaterdag 8 augustus 2009 @ 17:52 |
Alstom heeft ook een systeem om trams zonder bovenleiding te laten rijden. Dit heet APS, is een middenrail die stroom afgeeft, wordt toegepast in Bordeaux. Volgens mij is Ansaldo met iets soortgelijks bezig. | |
James1988 | zaterdag 8 augustus 2009 @ 17:52 |
Naar het schijnt hebben onze Italiaanse vrienden van Ansaldo STS inmiddels ook al zoiets bedacht, onder de naam Tramwave. Ik vermoed dat het rendement wel iets hoger zal zijn dan het oversteken van een historisch plein btw. Al ben ik geen expert op dat gebied, dat laat ik liever aan Bombardier / Ansaldo over ![]() | |
Derek010 | zaterdag 8 augustus 2009 @ 17:52 |
@James1988: precies! | |
Duvel | zaterdag 8 augustus 2009 @ 17:57 |
quote:Die willen een product verkopen dus zullen het waarschijnlijk iets rooskleuriger voorstellen dan onafhankelijke experts. | |
Duvel | zaterdag 8 augustus 2009 @ 17:59 |
Leuke foto van mP Jules op de Maasvlakte. Quiz: wat was punt 1 uit de risico-analyse voor deze rit:![]() Rotterdam Lombardijen: werkzaamheden in het kader van Betuweroute en HSL tussen Lombardijen en Barendrecht. Railions 6408 staat met een werktrein te wachten op actie. ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 8 augustus 2009 @ 18:04 |
quote:Heb jij soms geen verrtrouwen in de geweldige producten van Ansaldo of zo? ![]() | |
Duvel | zaterdag 8 augustus 2009 @ 18:16 |
quote:Zou 't? | |
Ofyles2 | zaterdag 8 augustus 2009 @ 18:17 |
quote:Qua realisering heb ik idd niet zoveel fiducie in Ansaldo. Hun afnemers klagen over de lange productietijden. | |
James1988 | zaterdag 8 augustus 2009 @ 18:21 |
quote: ![]() | |
dennistd | zaterdag 8 augustus 2009 @ 18:27 |
quote:De trein wordt een bovenleidingsloos spoor opgestuurd? | |
Duvel | zaterdag 8 augustus 2009 @ 18:28 |
quote:Nope. Maar wel warm. | |
SevenWonders | zaterdag 8 augustus 2009 @ 18:37 |
quote:Er lag (nog) geen rails (meer) ? | |
Duvel | zaterdag 8 augustus 2009 @ 18:40 |
IJskoud. Laat ik jullie maar verlossen: er hangt 25kV bovenleiding en je moet dus wel zorgen dat de stroomafnemers van deze 1500V trein netjes op het dak blijven liggen. ![]() | |
Duvel | zaterdag 8 augustus 2009 @ 18:55 |
Tot slot twee buitenlandse foto's met het zelfde onderwerp. Jaarlijks werd de Telerail gemeten waarbij ook de grensbaanvakken aan de beurt kwamen. Zo komt mP Jules ook terecht in Duitsland. ![]() Op de zelfde dag werd Visé aangedaan. Twee CFL-locs maken het plaatje treinfapwaardig. ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 8 augustus 2009 @ 19:02 |
quote:HOAX | |
Peter | zaterdag 8 augustus 2009 @ 19:35 |
quote:Overijssel wil Kampen-Zwolle toch ook vertrammen? ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Peter op 08-08-2009 19:50:29 ] | |
Peterselieman | zaterdag 8 augustus 2009 @ 19:36 |
Klopt en Syntus heeft bijna alles al verbust momenteel | |
Peter | zaterdag 8 augustus 2009 @ 19:50 |
Zwolle - Emmen is/komt ook onder beheer van de provincies toch? ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 8 augustus 2009 @ 20:00 |
quote:Zo'n drama is dat toch niet, met de Hanzelijn in aantocht? ![]() | |
James1988 | zaterdag 8 augustus 2009 @ 20:23 |
quote: ![]() ![]() | |
knars | zaterdag 8 augustus 2009 @ 21:41 |
Fles, waar had je dan gelezen dat die A32s definitief zouden opzouten? Ik zou er erg blij van worden, dat Tupperwarebakje op rails is echt hopeloos. Denk dat met het RSR materiaal wel is bewezen dat je ook lightrailvoertuigen kunt laten rijden die wél een minimum aan comfort bieden. | |
Dr_Flash | zaterdag 8 augustus 2009 @ 21:51 |
quote:http://www.leidschdagblad(...)_beter_dan_lightrail | |
Ofyles2 | zaterdag 8 augustus 2009 @ 21:55 |
quote:Die A32's kunnen dan weer terug naar waar ze thuishoren, Stockholm. Mooie wagentjes, maar ze zijn niet bedoeld om luttele kilometers op 80 km/h af te leggen. | |
knars | zaterdag 8 augustus 2009 @ 22:03 |
quote:Toevallig ook een linkje naar meer info? Zoals het er nu staat lijkt het meer op een mening of de uitslag van een enquete dan om een besluit van wie dan ook. Leiden is nogal mordicus tegen de RGL dus een Leidse krant zal vast ook onbevooroordeeld zo'n stuk schrijven. Maar hoe dan ook: A32 trams weg zou een goede zaak zijn. Lelijke pleurisbakken! | |
knars | zaterdag 8 augustus 2009 @ 22:04 |
quote:Ze zijn überhaupt niet geschikt voor menswaardig transport. | |
Ofyles2 | zaterdag 8 augustus 2009 @ 22:07 |
quote:Vanuit Stockholm hoorde ik anders geen noemenswaardige storingen. | |
James1988 | zaterdag 8 augustus 2009 @ 22:09 |
De A32-trams zijn een voorontwikkeling van Bombardier's Flexity-trammaterieellijn. Er is ook een lightrailvariant*, waar men RandstadRail mee rijdt. Pasgeleden in Rotterdam een stukje mee gereisd, en het zit wel okay, maar ik kan me niet voorstellen dat men serieus denkt dat dat comfortabel genoeg is voor Rotterdam Centraal - ergens in Den Haag. Kennelijk is men bij de RET en HTM anders van mening, maargoed. * wat een woord, lightrail ![]() | |
Ofyles2 | zaterdag 8 augustus 2009 @ 22:12 |
Flexity Swift zeker? Of anders Outlook? Dat vsn die metro''s van RET weet ik zeker. | |
knars | zaterdag 8 augustus 2009 @ 22:14 |
quote:Dan zou HTM er goed aan doen een aantal vikingen in dienst te nemen. Op de RGL is het noemenswaardig als er geen storingen zijn. | |
Duvel | zaterdag 8 augustus 2009 @ 22:16 |
quote:Vaak ook infrastoringen volgens mij. Maar ook het materieel wel ja, misschien wel omdat het omgebouwd is voor 1500V? | |
knars | zaterdag 8 augustus 2009 @ 22:30 |
Dat kan meespelen, maar daar had de RGL toch niet de primeur van in Nederland? De infrastoringen waren er ook al toen er nog gewoon mat 64 rondsjokte, maar de hoeveelheid nam wel extreem toe. In de tijd dat die bagger werd geïntroduceerd reed ik dagelijks Gouda - Alphen vv. Wat stonden we op de perrons te juichen als bleek dat er geen enkele lightrail meer operationeel was en er dus weer echte treinen werden ingezet. Kwam zeker in het begin regelmatig voor. Ook door falende computersystemen (tram valt stil bij Waddinxveen Noord, bestuurder opent zn deurtje en roept naar de passagiers "even geduld, de lightrail is vastgelopen. We moeten hem even control alt deleten en opnieuw opstarten") en vooral problemen met snelheid in bochten (en met name de bocht naar Alphen, die zou te scherp zijn geweest), onduidelijke technische mankementen en gebrekkige communicatie tussen NS en HTM was het voor de reizigers vaak dolle pret. Dat m'n werkgever de vestiging Alphen sloot waardoor mijn woon-werkverkeer nu ruim drie keer zo lang duurt heb ik vaak vervloekt, maar dat ik nu met een ICM(m) of VIRM reis ipv die veredelde buurtbus maakt een hoop goed. | |
Duvel | zaterdag 8 augustus 2009 @ 22:34 |
Ja, dat snap ik. De komt van de A32 trams viel samen met de introductie van ATB-NG met assentellers. Dat was niet nieuw, wel nieuw was dat de ATB-EG bleef zitten. En toen had je de poppen aan het dansen. Vooral toen bleek dat VIRM stoorde op assentellers en dat soort gedoe... De A32 is verder voorzien van een 1500V - 750V omvormer. Ook niet echt spannend trouwens, ik heb echt geen idee waarom die trams zo storingsgevoelig blijven. | |
Peterselieman | zaterdag 8 augustus 2009 @ 22:47 |
quote:Idd. In Gouda was ik blij dat ik uit het ding kon. Er was geen enkel comfort te vinden. Iedere hobbel onderweg voel je driemaal versterkt | |
bork | zaterdag 8 augustus 2009 @ 23:02 |
Ik d8 dat ouders toch zeker tot zo'n leeftijd van 16/18 iets over hun kinderen hadden te zeggen?! Niet volgens de Klantenservice van de OV-chipkaart, om het automatisch opladen te activeren moet u mee nemen: -uw OV-chipkaart -een geldig legitimatiebewijs (hij is 3) -deze brief en dan: Let op: u kunt niet iemand anders sturen u moet zich persoonlijk melden wat nu? | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 8 augustus 2009 @ 23:07 |
quote:Hij is 3! ![]() Ik zou gewoon meegaan, dat zullen ze vast wel snappen. | |
knars | zaterdag 8 augustus 2009 @ 23:16 |
Hij is 3, dus gratis ![]() Achterlijk gehannes overigens. Mocht met knars junior, die net 4 is, natuurlijk niet meer gratis rondsjouwen in de rotterdamse metro / tram etcetera. Maar leg jij een hyper enthousiast mannetje maar eens uit dat hij echt bij het poortje moet blijven wachten tot het weer dicht is gegaan en pappa er door heen kan. Leuk is anders. Dus voor hem een wegwerpdagkaart gekocht , voor een rite gebruikt en vervolgens alleen mijn eigen chip gebruikt. Suckende bagger. 27 augustus begint het feest in Amsterdam, ik denk dat ik me dan maar ga specialiseren in de pendelbus verbinding naar kantoor ![]() Wat de A32 betreft: ik snap ook niet waarom er besloten is met deze brakke bagger te gaan "testrijden", had dan gewoon een lint of spurt neergezet. | |
bork | zaterdag 8 augustus 2009 @ 23:28 |
Ahum 20 augustus wordt hij 4 vandaar. Op zich is die ov-chip wel ok voor hem want hij wilde per se GEEN roze strippenkaart. Ben wel benieuwd of ik helemaal naar Amsterdam moet om het ding te activeren ipv Utrecht. | |
Dr_Flash | zaterdag 8 augustus 2009 @ 23:29 |
quote:Stuur die kleine met brief, ID en Chipkaart het veld op. En zeg hem dat hij niet weg kan gaan voordat het geregeld is. ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 8 augustus 2009 @ 23:31 |
![]() ![]() | |
bork | zaterdag 8 augustus 2009 @ 23:33 |
quote:Was mijn gedachte ook, ken ook nog wat mensen bij RTV Utrecht, is toch komkommertijd, wie weet willen ze wel mee. ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 8 augustus 2009 @ 23:41 |
Kan leuk worden, hou me op de hoogte ![]() | |
James1988 | zondag 9 augustus 2009 @ 00:09 |
Oeh! * James1988 pakt popcorn Dat gaat leuk worden | |
Duvel | zondag 9 augustus 2009 @ 12:23 |
![]() | |
Peterselieman | zondag 9 augustus 2009 @ 13:06 |
Nice Duvel ![]() | |
Peterselieman | zondag 9 augustus 2009 @ 13:07 |
Kwam trouwens op de site die over bussen gaat openbaarvervoerinboskoop ook een leuke reportage over de restauratie van de NS20 oftewel de Kameel tegen: http://www.openbaarvervoe(...)ovib/dennislammertse | |
Socios | zondag 9 augustus 2009 @ 18:35 |
Lachen trein vertrekt er straks vanaf Amsterdam Centraal. ![]() ![]() (En ja, deze trein rijdt echt. ![]() | |
Geerd | zondag 9 augustus 2009 @ 18:42 |
quote:2012 ofzo, hoeft niet kan wel, zou wel jammer zijn ![]() | |
Peter | zondag 9 augustus 2009 @ 18:56 |
quote:Als dan een echt Nederlands bedrijf daar met wat talentjes oid een goede verbinding gaat onderhouden.... | |
trainfreak | zondag 9 augustus 2009 @ 21:41 |
Weet iemand of die 1250 en de 6700 dagelijks rijden? En waar dit dan is? Ik zou die 'unieke' combinatie (elektrisch+diesel) graag eens op foto zetten, maar aangezien ik van ver moet komen weet ik graag zeker wanneer ze rijden.. | |
Peterselieman | zondag 9 augustus 2009 @ 21:49 |
quote:Ik zeg niet dat ze dagelijks rijden, maar het blijkt dat de 1251 + 6705 nog regelmatig in de Coevordenshuttle rijden. Tijden vind je op de site http://rolandrail.net | |
knars | zondag 9 augustus 2009 @ 21:57 |
quote:Ach, wie weet komt er een bedrijf dat net zo'n kansloze actie uitvoert als Connexxion met de Protos. Maar dan met SM'90-achtig spul. Zou ik wel kunnen waarderen ![]() | |
RubenK | zondag 9 augustus 2009 @ 23:23 |
Zag vandaag zo rond 20:20 een trein naar budapest op den bosch ![]() | |
JeePee83 | zondag 9 augustus 2009 @ 23:47 |
2 treinen naar Budapest zelfs vandaag. Dit zijn extra treinen om festivalgangers van het Sziget Festival te vervoeren. SPOILER | |
Peterselieman | maandag 10 augustus 2009 @ 00:16 |
quote:Spul dat zowel van de waslijn kan pakken als voor Almelo - Marienberg een dieselmotor heeft ![]() | |
Peterselieman | maandag 10 augustus 2009 @ 00:17 |
Zou het niet wat zijn om Almelo - Marienberg op de accu's te doen en dat deze onder de waslijn gevuld worden? | |
#ANONIEM | maandag 10 augustus 2009 @ 01:53 |
quote:Tja, ze zijn (of waren) toch van plan om een IC te laten rijden tussen Almelo en Emmen? Misschien komt er dan wat bedrading boven te hangen... | |
Ofyles2 | maandag 10 augustus 2009 @ 01:56 |
quote:Ik hoop het ook, maar dat plan zal vast wel ergens in een archiefkast opgeborgen zijn. | |
Socios | maandag 10 augustus 2009 @ 03:48 |
quote:Hehehe, nice. Die trein bedoelde ik dus. ![]() | |
Dr_Flash | maandag 10 augustus 2009 @ 09:02 |
quote:Ik zag een aanplakbiljetje op Ut hangen gisteren ja. een Sziget slaaptrein om 16:31 en een Sziget Express om 18:10. Beide lange samenstellingen (stuk of 15 rijtuigen). Om 15:00 stond er al een sleep BahnTouristikExpress klaar, dat zal 1 van die treinen wel geweest zijn ![]() | |
dennistd | maandag 10 augustus 2009 @ 10:34 |
Die moest nog naar Amsterdam, daar was het vertrek namelijk, maar aangezien er werkzaamheden bij Naarden-Bussum waren zal het lege spul (dat via Bentheim kwam) wel via Utrecht naar Amsterdam zijn gegaan. | |
SpeedyRich | maandag 10 augustus 2009 @ 12:49 |
is er inmiddels al wat meer info over de albatros/fyra ? | |
Dr_Flash | maandag 10 augustus 2009 @ 13:34 |
Iets wat nog niet op fyra.com staat bedoel je? ![]() | |
#ANONIEM | maandag 10 augustus 2009 @ 14:03 |
Zo, ik ben inmiddels terug van 6843 kilometer interrail. Was leuk. ![]() En omdat het raadseltje in het vorige topic wel heel snel werd geraden, nu een iets moeilijkere: ![]() Vraag: welke stad bevond ik me? [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2009 14:03:23 ] | |
brandsrus | maandag 10 augustus 2009 @ 14:18 |
Naar mijn idee is het Sofia in Bulgarije COфия = Sofia en die aanhangel zal wel een wijk of stadsdeel zijn. | |
KapiteinT | maandag 10 augustus 2009 @ 14:43 |
quote:Hoe heb je dat uitgerekend? Ik zou het namelijk ook wel willen weten, maar volgens mij is dat echt een kut klus. ![]() | |
Duvel | maandag 10 augustus 2009 @ 14:45 |
Dat was vorige keer al. Ik gok op Stara Zagora. | |
Socios | maandag 10 augustus 2009 @ 15:01 |
Die CTA is van station Varna, aan de oostkust in Bulgarije. | |
#ANONIEM | maandag 10 augustus 2009 @ 15:09 |
quote:Correct. ![]() | |
#ANONIEM | maandag 10 augustus 2009 @ 15:11 |
quote:http://www.jizdenka.cz/ en excel, en het is een fluitje van een cent. ![]() | |
James1988 | maandag 10 augustus 2009 @ 17:04 |
Toch knap, de Benelux is al met +5 vertrokken vanaf Amsterdam Centraal ![]() | |
Ofyles2 | maandag 10 augustus 2009 @ 17:22 |
quote:Kudos voor de interface, het ziet er niet eens uit als een formulier. ![]() | |
greavy | maandag 10 augustus 2009 @ 17:30 |
Vandaag had de NS wel een zeer creatieve oplossing bedacht, om personeel te vervoeren // in de trein te krijgen ![]() Sta ik op station Zwijndrecht, op de trein ri. Breda te wachten, komt er een VIRM aan vanuit Rotterdam, en deze remt af.. Ik denk: 1. Me trein is op tijd. 2. Heb geen verklote Plan T of Plan V. De eerstvolgende trein ri. Dordrecht kwam pas over 7 minuten.. De trein staat stil aan perron 3(waar ook mijn trein moest komen), waar ook een NSer staat te wachten.. Diegene van de NS ging bij dat gele deurtje bij de machinist erin, en de trein ging ook weer door Trein is weg, 5 minuten later kwam die Plan T aanzetten... Had helaas geen camera bij me ![]() | |
Peterselieman | maandag 10 augustus 2009 @ 17:35 |
Vandaag eindelijk de UST-02 eens aan het werk gezien. Zorgde er gelijk wel voor dat het treinverkeer op Leeuwarden - Groningen vertraagd was ![]() | |
SpeedyRich | maandag 10 augustus 2009 @ 17:43 |
quote:ja.... | |
Socios | maandag 10 augustus 2009 @ 17:46 |
quote: ![]() Nu reisverslag + fotoreportage van je reis? ![]() | |
NikkelCobalt | maandag 10 augustus 2009 @ 17:50 |
quote:Dus? Even iemand ophalen om zo een dienst mee te draaien? Er is ook wel eens een trein voor mij gestopt zodat ik kon uitstappen waar hij niet hoefde te stoppen. Was wel zo dat ze hem aan het einde van het perron neer hadden gezet, zodat mensen niet gingen instappen ![]() | |
greavy | maandag 10 augustus 2009 @ 18:16 |
quote:Maar het is wel iets wat je zeker niet verwacht,.. Er waren wel mensen die de deuren wouden openen ![]() Alleen ging dat niet ![]() ![]() Er kwam wel een omroepbericht toen die ene trein weg was: "De Stoptrein richting Dordrecht van 10.50 zal over enkele minuten vertrekken van Spoor 3. Herhaling: De stoptrein richting Dordrecht van 10.50 zal over enkele minuten vertrekken van Spoor 3 " | |
NikkelCobalt | maandag 10 augustus 2009 @ 18:23 |
quote:Ja, voor een autist zou zoiets wel eens fataal kunnen zijn. ![]() Ik doel met het woord autist niet op jou of iemand anders trouwens | |
#ANONIEM | maandag 10 augustus 2009 @ 19:09 |
quote:Echt? Weet je het zeker? Vooruit dan maar. ![]() Zondag 19 juni rond 5:30 's ochtends De eerste etappe gaat naar Pécs (Hongarije) en om de tijd zo efficiënt mogelijk te gebruiken ga ik eerst naar Berlijn (vertrek 7:04 van Duivendrecht), verblijf daar de middag, en ga dan met de nachttrein. Helaas had ik met één ding geen rekening gehouden: zo vroeg op zondagochtend rijdt de metro nog niet. Dus dat werd met de nachtbus naar het station. En heel vroeg opstaan. ![]() Berlijn In Berlijn heb ik twee dingen bekeken die ik bij het vorige bezoek had gemist: het Rote Rathaus en de Hermannplatz. ![]() Metrostation Hermannplatz Pécs In Pécs was een festival als voorproefje op de Europese Cultuurhoofstad 2010. Onder andere met een gratis optreden van Les Touffes Kretiennes in een park tussen de middeleeuwse stadsmuren. Geweldig. ![]() En ik Pécs heb ik een beetje gewandeld in de bergen: ![]() De wandelroute naar de TV-torony is duidelijk aangegeven Boedapest dat kent iedereen wel dus dat laat ik maar even schieten. Mijn originele plan was om na Hongarije naar Sarajevo, Mostar, Dubrovnik of iets dergelijks te gaan. Maar toen herinnerde ik me dat ze in Turkije zulk lekker eten hebben, dus vlak voor vertrek werd het plan gewijzigd. De reis ging niet naar Bosnië en Kroatië, maar via Bulgarije naar Istanbul. Een goede keus, vind ik achteraf. ![]() Roemenië Roemenië ben ik zo snel mogelijk doorheen gereisd, en als ik zo uit het raam van de trein keek was ik er niet rouwig om dat ik er niet ben gestopt... ![]() Typisch Roemeens landschap: eindeloze olievelden zo ver het oog reikt ![]() Een klein station in Roemenië. Let wel: de scheve stoeptegels in het gras zijn daadwerkelijk het tweede perron. ![]() ![]() Het belangrijkste station van het land, Bucuresti Nord, ligt er piekfijn bij. ![]() Bulgarije Wat een verschil was Bulgarije dan! Eindelijk weer dorpjes met echte stenen huizen met soms zelfs twee verdiepingen. Stations met echte perrons. En zelfs met voetgangerstunneltjes, die had ik sinds Duitsland al niet meer gezien. ![]() Bulgarije is overigens goedkoop. Heel goedkoop. Spotgoedkoop. Uit eten bij een restaurant? Reken op zo'n ¤ 7,50 inclusief voorgerecht, drinken en fooi. ![]() ![]() Zo veel olievelden als Roemenië heeft, zo veel zonnebloemenvelden heeft Bulgarije. ![]() ![]() De trein richting Istanboel en Thessaloniki slingert door de zonnebloemen ![]() Enkele minuten te vroeg(!) arriveren we in het pittoreske Veliko Tarnovo, beroemd vanwege de prachtige lichtshow 's avonds bij het fort op de heuvel. Verder is er in de zomer een folklorefestival. Het duurt een maand en er zijn optredens van zowat alle landen ter wereld. Leuk. ![]() Volgende bestemming is Varna. Ideaal voor een strandvakantie. Er is geen eb en vloed, het schijnt altijd mooi weer te zijn en omdat het aan zee is is de temperatuur ook dragelijk. Er zijn straatartiesten, een toeristisch treintje (voordat er misverstanden ontstaan: zo'n ding op banden dat de stad door rijdt), een echte kathedraal, en talloze bars en cafe's, ook op het strand. En had ik al gezegd dat het goedkoop is? Varna was kortom een prettige stop. ![]() ![]() Strand in Varna. ![]() Links de nachttrein naar Plovdiv, rechts de nachttrein naar Sofia. Van Varna vertrekken twee nachttreinen. De ene gaat naar Sofia en is superdruk. Een vriend van mij wilde deze trein nemen, ging een dag van te voren naar het loket maar kon niet meer mee. En toen ik bij het loket, ook een dag voor vertrek, het woord "nachttrein" noemde klonk ook meteen "vol" als pavlov-reactie. Totdat ze merkten dat ik niet helemaal tot Sofia, maar slechts tot Plovdiv wilde. Voor dit deeltraject is er namelijk een aparte nachttrein, die helemaal niet druk is. Dus welgeteld 4 euro armer kon ik een nachtje in een driepersoons cabine in het slaaprijtuig. Had ik al gezegd dat Bulgarije goedkoop is? ![]() ![]() Plovdiv is saai, maar dit uitzicht was adembenemend. ![]() Typisch Bulgarije: overal openbare drinkwaterfonteinten Istanbul ... voldoet aan de belangrijkste verwachting: heerlijk eten. Lekker knapperig Turks brood, heerlijke kebap, sandwitches met lekkere verse vis, gevulde mosselen, en ga zo maar door. ![]() ... is een moderne stad, na Wenen denk ik wel de meest moderne en welvarende stad die ik op de hele reis ben tegengekomen. Ze hebben er lagevloerstrams, ze hebben er moderne lagevloersbussen, beide met airconditioning. Ze hebben intussen alweer met succes de tweede generatie OV-chipkaart ingevoerd. En ze hebben zelfs een rookverbod in de horeca. Hoeveel West-Europeser kan het nog? ![]() Hier heb ik helaas weinig trein-achtigs gefotografeerd. Alleen dit: ![]() Station Haydarpaşa. De treinen rijden hier letterlijk precies totaan de Bosphorus. Je loopt zo de trein uit en de boot op. Het is overigens een ellende om met de trein van of naar Istanboel te reizen. Midden in de nacht wordt je voor paspoortcontrole uit de trein geplukt en als je pech hebt (en dat hadden wij) dan ben je tussen 3:00 en 6:00 wakker. ![]() Nederlanders en Belgen moeten overigens (als enige) een visum kopen. Dat kost 15 euro. Nogmaals: het visum kost vijftien euro, te betalen in Euro's. Er waren een hoop Nederlanders (ik gelukkig niet!) die dat niet wisten en een gigantisch probleem hadden, zo om 3:00 's nachts. ![]() Trein 490 Trein 490 rijdt officieel van Istanboel naar Belgrado, direct en zonder overstap. Officieel. In de praktijk moet je in Sofia overstappen, en vanwege de ellende bij de Turkse grens loop je die overstap mis en strand je in Sofia. Alhoewel, voor ¤ 27,- kun je nog met de bus naar Belgrado. ![]() Binnenin station Sofia Belgrado Belgrado is best leuk. Er is aardig wat te zien, genoeg om je één à twee dagen te vermaken. ![]() Kalemegdan-vesting, gelegen op de plek waar Donau en Sava samenvloeien. Belgrado ligt niet echt aan zee, maar doet net alsof. Er zijn oeverpromenade's met terrassen erlangs. Er is een soort van jachthaven en ze hebben ook ergens een strand aangelegd. Maar het belangrijkste is natuurlijk het uitgaansleven. ![]() De Sava Langs de rivieroevers liggen boten. Aan boord van elke boot bevindt zich een discotheek. Gratis toegang, geen minimumomzet, super sfeer. Kortom, het perfecte einde voor een geslaagde InterRail. ![]() En toen ging het razendsnel naar huis. Waarbij ik moet opmerken dat het toch echt behoorlijk ellendig was om de hele dag in een ICE te moeten zitten. Je zou toch denken dat ze in zo'n moderne en dure trein een paar fatsoenlijke stoelen zouden neerzetten... Echte lekkere Duitse Currywurst in de BordBistro was dan wel weer een pluspunt. Totale afstand: zo'n 7250 km, waarvan 6850 met de trein en 400 met de bus. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2009 19:19:52 ] | |
Dr_Flash | maandag 10 augustus 2009 @ 19:14 |
Wat plaatjes van vanochtend dan ![]() Een blijkbaar zeer zware kolentrein wordt door Utrecht Centraal getrokken door slocs 189 073-0 en 189 085-4 ![]() Bermbrandweer op Maarn Goederen. Bermbrand zelf even gemist, zal wel aan de andere kant geweest zijn ![]() ![]() | |
Dr_Flash | maandag 10 augustus 2009 @ 19:16 |
O sorry Igen ![]() Vette foto's daar ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | maandag 10 augustus 2009 @ 19:20 |
quote:Hoezo klein ![]() ![]() | |
JeePee83 | maandag 10 augustus 2009 @ 19:23 |
Vette foto's ![]() quote:Bulgarije is ook erg hip en je gelooft het niet, ook nog eens goedkoop ![]() Leuk van die CTA van Varna met trein naar Sjoemen (ff fonetisch vertaald). Daar wordt Sjoemensko bier gebrouwen. Voor 2,89 Lev heb je een 2L fles bier (en ja is ook nog eens lekker bier). Was er trouwens al eens gemeld dat Bulgarije goedkoop is? | |
#ANONIEM | maandag 10 augustus 2009 @ 19:24 |
quote:Ik wist dat jij wel eens naar Roemenië was geweest, en wilde daarom niet het land helemaal met de grond gelijk maken. Maar als je wilt: we stopten ook ergens op een plek dat op volkstuintjes leek. Volkstuintjes in de middle of nowhere. Maar er stond ook een kerkje, dus concludeerden we dat het wel een dorpje moest zijn, dat in die hutjes blijkbaar echt mensen wonen, en dat we blijkbaar bij een station stilstonden. ![]() | |
NikkelCobalt | maandag 10 augustus 2009 @ 19:27 |
Trouwens, met welke bakken rijden ze die internationale diensten hier, en dan bedoel ik die witte met rode streep, geblindeerde ramen? en elektronische infobord aan de buitenkant. Bimzen of Aimzen zullen het zijn, maar wat voor en waar rijden deze nog meer? Ik kom er zo extreem veel varianten van tegen. Dit ter aanschaf voor een paar op de modelbahn. | |
Dr_Flash | maandag 10 augustus 2009 @ 19:29 |
quote:Twee takken in de grond met een bordje eraan, is voor mij genoeg ![]() ![]() ![]() @JP: Geen Starbucks daar zeker? ![]() | |
JeePee83 | maandag 10 augustus 2009 @ 19:32 |
Starbucks was er eigenlijk wel, maar qua prijzen zou ik het niet weten. De kroeg (= bijvoorbaat interessanter) ernaast deed halve liter Sjoemensko voor 3 Lev, wat redelijk is voor de horeca in de hoofdstad. Tullamore Dew whiskey (per fles uiteraard) op het station was trouwens 27 Lev. Kom daar maar eens aan in dit gedeelte van de wereld. | |
Ofyles2 | maandag 10 augustus 2009 @ 19:35 |
quote:Nee DrFlash, het S-woord volledig uitspreken is heiligschennis. ![]() | |
Dr_Flash | maandag 10 augustus 2009 @ 19:35 |
quote:Sorry, Baas O ![]() | |
Dr_Flash | maandag 10 augustus 2009 @ 20:18 |
Ik zal me iig schuldig maken aan heel wat StarbucksTonendSeinPassages. Sue me. | |
James1988 | maandag 10 augustus 2009 @ 21:32 |
![]() Hier heb je de eerste al ![]() | |
NikkelCobalt | maandag 10 augustus 2009 @ 22:15 |
quote:En de nieuwe reclamekoploper: ![]() | |
Ofyles2 | maandag 10 augustus 2009 @ 22:28 |
![]() [ Bericht 38% gewijzigd door ThaFreak op 11-08-2009 18:27:42 ] | |
Guppy | dinsdag 11 augustus 2009 @ 06:31 |
quote:ik ben net wakker ![]() gelukkig lust ik geen koffie | |
Duvel | dinsdag 11 augustus 2009 @ 08:26 |
quote:Zeg, rot eens op met die goorheid. Sowieso 'n volkomen zinloze discussie. | |
Dr_Flash | dinsdag 11 augustus 2009 @ 09:21 |
Lukt het ja? Doe eens niet ![]() | |
TommyGun | dinsdag 11 augustus 2009 @ 09:52 |
quote:Bermbrandjes zijn hip ![]() | |
greavy | dinsdag 11 augustus 2009 @ 10:02 |
quote:bron: nu.nl / ANP ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door greavy op 11-08-2009 15:50:45 ] | |
Wadloper | dinsdag 11 augustus 2009 @ 12:48 |
![]() | |
RubenK | dinsdag 11 augustus 2009 @ 13:34 |
quote:http://www.nshispeed.nl/images/stories/pdf/tarieven.pdf | |
Ireyon | dinsdag 11 augustus 2009 @ 13:52 |
quote:Alsof er een student is die die tarieven er voor over heeft ![]() 'k Ga 1 keertje met het introductietarief en dat moet me wel héél goed bevallen, mocht ik nog een keer ermee reizen. Al speelt het natuurlijk ook een rol dat die kut-HSL heel de dienstregeling van m'n mooie Roosendaal om zeep heeft geholpen. Kan er trouwens niet iets gedaan worden tegen die kutbots die constant de OP-wiki verkloten ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 11 augustus 2009 @ 13:55 |
Ik vind die toeslagen echt belachelijk, maar goed. Ik maak tijdens de introductiemaand een ritje, heel misschien twee, en dat was het wel weer denk ik. Asd - Rtd ¤ 7,40 per enkele reis, alleen de toeslag ![]() ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 11 augustus 2009 @ 14:00 |
Een maandtrajectkaart Amsterdam - Rotterdam 2e klas dan: NS-tarief ¤ 343,80 Fyra-toeslag ¤ 236,80 ![]() Is het ze helemaal in de bol geslagen of zo daar? ![]() | |
RubenK | dinsdag 11 augustus 2009 @ 14:05 |
Daar moet je wel een toeslag voor 32 dagen bij kopen ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 11 augustus 2009 @ 14:16 |
Nee, die 236zoveel is de toeslag ALLEEN ![]() | |
Duvel | dinsdag 11 augustus 2009 @ 14:19 |
Ziek. ![]() | |
RubenK | dinsdag 11 augustus 2009 @ 14:19 |
quote:'De Fyra toeslag is 32X een enkele reis toeslag en is onbeperkt bruikbaar gedurende 1 maand.' staat er ergens | |
Dr_Flash | dinsdag 11 augustus 2009 @ 14:21 |
quote:Precies. En hoeveel is 32 keer ¤ 7,40? ![]() | |
Duvel | dinsdag 11 augustus 2009 @ 14:25 |
quote:"Wat een toeval!" | |
#ANONIEM | dinsdag 11 augustus 2009 @ 14:46 |
quote:Sjoemen / ШУМЕН... die plaats is mij ook bijgebleven. In de trein naar Varna toe kwam ik in gesprek met een Amerikaans meisje van een jaar of 10, die met haar moeder van Bulgaarse afkomst op familiebezoek ging. Dat meisje was, zoals het een goed Amerikaan betaamt, compleet wereldvreemd - zo beweerde ze stellig dat Amsterdam letterlijk overstroomd werd met krokodillen. ![]() Toen ineens wilde ze weten hoe veel ik van het Bulgaarse alfabet kende. Tsja, ik weet niet of ik precies alle letters ken. Maar ik zag dat we stil stonden bij station ШУМЕН dus dat heb ik toen maar opgelezen als demonstratie dat ik tenminste een aantal letters ken. ![]() En het bier... tsja. Ik lust geen bier. [ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 11-08-2009 14:54:28 ] | |
Irritatie100 | dinsdag 11 augustus 2009 @ 16:25 |
Morgen voor het eerst sinds tijden weer eens een treinreisje ![]() Ga van Rtd naar Asb om naar Nederland - Engeland te gaan, rechtstreeks met de stoptrein. Is toch meestal een SGMm? | |
Dr_Flash | dinsdag 11 augustus 2009 @ 16:27 |
Tijdens wedstrijden lijkt me DD-AR he ![]() | |
Irritatie100 | dinsdag 11 augustus 2009 @ 16:30 |
quote:Hmmm, dat zou wel beter zijn eigenlijk, SGMm vind ik van Vdo naar Rtd al niks ![]() | |
bork | dinsdag 11 augustus 2009 @ 16:38 |
OV Chipkaart deel 2, Affijn naar het station, bij een speciale ov-chipkaartbus van de connexxion kon mijn en die van Bram NIET geactiveerd worden. Advies ga naar infopandje van de GVU. Daar konden ze mij vertellen dat Bram zijn kaart bij een van de officiele punten van de RET of van de GVA moet activeren, de mijne (onderdeel van NS-kortingskaart) konden ze wel activeren bij de GVU. Ik word gedwongen om naar 1 van de volgende tokoos te gaan voor een zwaar gepromote kaart in Utrecht! De volgende link voor de afhaalpunten ![]() | |
Geerd | dinsdag 11 augustus 2009 @ 16:43 |
quote:Is wel laggen idd, doe ik ook wellis als iemand in de ic is gestapt van zwolle na amersfoort en eigenlijk de stopper moest hebben. Ff meester oppiepen, sleutel omdraaien gaat alleen jou deur open al die andere mensen op die knoppen drukken ![]() ![]() | |
KapiteinT | dinsdag 11 augustus 2009 @ 16:49 |
quote:Sinds dienstregeling 2009 rijdt daar altijd DD-AR. ![]() | |
Ofyles2 | dinsdag 11 augustus 2009 @ 16:51 |
quote:Is opgewaardeerd tot een IC, nu rijdt er alleen DD-AR. | |
Ofyles2 | dinsdag 11 augustus 2009 @ 16:52 |
quote:Binnenkort kun je je hart op met de metro op hetzelfde traject. Nou ja, bijna. | |
Irritatie100 | dinsdag 11 augustus 2009 @ 17:06 |
quote:9292ov vindt het een stoptrein ![]() | |
Irritatie100 | dinsdag 11 augustus 2009 @ 17:06 |
quote:Eerst kan ik m'n hart een hele tijd niet ophalen, want hij gaat 6 maanden dicht ![]() ![]() | |
James1988 | dinsdag 11 augustus 2009 @ 17:14 |
Geen idee wat ze met de Benelux aan het kloten zijn, maar hij heeft nu +30 bij vertrek in Asd. 16.54 wordt nu op z'n vroegst 17.24... net stond er zelfs even +50! wtf... | |
Irritatie100 | dinsdag 11 augustus 2009 @ 17:23 |
quote:Ik had ook een keer dat ie met +20 op Schiphol aankwam (vond ik trouwens wel lekker, wat ik kwam net het perron op om te wachten om naar Rtd te gaan ![]() ![]() | |
James1988 | dinsdag 11 augustus 2009 @ 17:25 |
En ik zit er nu in, +30. Reden: technische problemen met de locomotief. De loc die er nu voor hangt is de 1188. Die net gereviseerd zou zijn, als ik de Belgen mag geloven. Lekker revisie is dat dan geweest ![]() | |
Socios | dinsdag 11 augustus 2009 @ 17:32 |
Het stoptreintje Rotterdam Centraal - Rotterdam Noord - Rotterdam Alexander - Capelle Schollevaar - Nieuwerkerk a/d IJssel - Gouda - Gouda Goverwelle - Woerden - Breukelen - Abcoude - Amsterdam Holendrecht - Amsterdam Bijlmer ArenA - Duivendrecht - Amsterdam Amstel - Amsterdam Muiderpoort - Amsterdam Centraal wordt pas na Amsterdam Centraal een Intercity naar Enkhuizen en is daarvoor dus gelukkig geen Intercity. ![]() | |
Ofyles2 | dinsdag 11 augustus 2009 @ 17:37 |
quote:Wat een Belgenmop! ![]() ![]() | |
Ireyon | dinsdag 11 augustus 2009 @ 19:55 |
quote:Kan het niet zo zijn dat er een Traxx met problemen stond en ze daarom de 1188 als vervanger hebben laten komen? Volgens mij staan er op dat rangeerterrein altijd wel meerdere stammen/locomotieven te keren? | |
Lemjur | dinsdag 11 augustus 2009 @ 20:29 |
quote:Tussen Rotterdam en Amsterdam Centraal is het een stopper. Tussen Amsterdam Centraal en Hoorn is het een IC. Tussen Hoorn en Enkhuizen weer een stopper. Logisch dat niemand weet wat het is ![]() En in de nieuwe dienstregeling alleen DD-AR | |
Duvel | dinsdag 11 augustus 2009 @ 20:42 |
quote:En net op dat stuk waar dat ding een IC is, had ik er wat aan gehad als het een stopper was. ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 11 augustus 2009 @ 20:43 |
quote:In 2010 wordt het weer anders, want dan rijdt de stoptrein Rotterdam - Amsterdam weer door naar Uitgeest en wordt de IC Enkhuizen - Amsterdam aan de IC naar Deventer geknoopt. | |
Novus | dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:06 |
Niet geheel waar, de 1500 en 2800 wisselen een beetje. 1500 is nu nog Amsterdam Centraal - Amersfoort ( - Deventer) 2800 is nu nog Rotterdam Centraal - Amersfoort Schothorst Dat wordt in DRGL 2010: 1500 Amsterdam Centraal - Amersfoort Schothorst 2800 Rotterdam Centraal - Amersfoort ( - Deventer) ... maar je houdt dus in elk geval een IC Amersfoort Schothorst - Enkhuizen over. ![]() | |
Duvel | dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:08 |
Wat een gedonder allemaal, nou ja, als ik mijn acht IC's per uur tussen Gouda en Utrecht maar hou. ![]() | |
Novus | dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:11 |
500, 1700, 2000 en 2800, dus zit wel snor. ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:18 |
quote:Ik meende dat dat deels teruggedraaid was. Maar goed, dat zal ik wel niet goed begrepen hebben. | |
Novus | dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:19 |
Het enige wat ik zo weet dat zeker teruggedraaid was is het gedoe rond Hoogeveen. | |
Peterselieman | dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:20 |
Dankzij die boomknuffelaars daar ![]() | |
knars | dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:25 |
quote:Amen ![]() | |
Socios | dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:33 |
quote:Wat is daar teruggedraaid?! De Intercity blijft voorbij razen hoop ik? ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:38 |
quote:O, ik heb duidelijk iets gemist. Ik heb het nu even nagelezen, en sjonge wat een kneuzenkermis zeg. Een CDA'er (ik zal niet de naam Mastwijk noemen) uit Hoogeveen krijgt het voor elkaar dat de hele Tweede Kamer zich met succes inzet voor zijn eigenbelang. Ongelofelijk, dat dit kan in Nederland! ![]() Afijn, het bespaart wel 163 miljoen euro opstartsubsidie uit het potje van de Zuiderzeelijn. Dat geld kan nu mooi ergens anders aan worden uitgegeven. Bij voorkeur aan iets waar Drenthe niks aan heeft, zoals het sluitend maken van het budget van de Groningse tramlijnen, of van de verdiepte zuidelijke ringweg ofzo. ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 11-08-2009 21:39:51 ] | |
Peterselieman | dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:38 |
quote:Er rijden nog steeds drie treinen per uur ipv vier zoals voorgesteld. | |
#ANONIEM | dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:39 |
quote:De komende jaren blijft het bij 3 treinen per uur tussen Groningen en Zwolle. | |
Novus | dinsdag 11 augustus 2009 @ 22:43 |
Plan voor 2010 was: 2x per uur 9100 stoptrein Zwolle - Groningen v.v in 30/30 ligging 1x per uur 500 intercity Groningen - Den Haag Centraal v.v (tussen Zwolle en Utrecht buiten de spits gecombineerd met 10500 Leeuwarden - Zwolle v.v en 20500 Rotterdam - Utrecht v.v). Stopt alleen te Assen. 1x per uur 700 intercity Groningen - Schiphol v.v (tussen Zwolle en Schiphol gecombineerd met 10700 Leeuwarden - Zwolle v.v). Stopt alleen te Assen. Die 2 IC's zouden dan ook in een 30/30 ligging komen te liggen. Echter blijft het nu dus bij het oude, dus de 700 stopt op alle stations wat bij de meeste stations voor een 20/40 ligging zorgt. | |
Dr_Flash | dinsdag 11 augustus 2009 @ 23:02 |
Station Hoogeveen wordt gesloten. Sinds de opening van station Staphorst is er in de dienstregeling geen ruimte meer voor een stop in Hoogeveen. Bovendien, ach, laat ze toch de tering krijgen daar ![]() ![]() | |
Novus | dinsdag 11 augustus 2009 @ 23:07 |
^ Mogelijk toekomstbeeld? Ik zeg doen, al betwijfel ik of er op zondag treinen stoppen in Staphorst? ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 11 augustus 2009 @ 23:10 |
Oh trouwens, het zou me dus totaal niet verbazen als de introductieperiode van de Fyra "wegens technische problemen" een maand later begint, maar wel op het oorspronkelijke tijdstip ophoudt. | |
Peterselieman | dinsdag 11 augustus 2009 @ 23:13 |
quote:De treinen stoppen er alleen op zondag ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 11 augustus 2009 @ 23:14 |
quote:Nee, Mastwijk woont in Hoogeveen. Realistischer zou dus zijn dat Staphorst 163 miljoen euro betaalt voor een nieuw station, waar vervolgens geen treinen kunnen stoppen omdat Mastwijk daar een stokje voor steekt. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 11 augustus 2009 @ 23:16 |
quote:Lees nogeens wat ik schreef ![]() | |
Novus | dinsdag 11 augustus 2009 @ 23:17 |
quote:OLV ter Nood is er niets bij. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 11 augustus 2009 @ 23:19 |
Oh, mastwijk is een egoïstische opportune zakkenwasser, en al die zogenaamde volksvertegenwoordigers die naar hem luisteren moeten helemaal platgeschoten worden ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 11 augustus 2009 @ 23:19 |
quote:O ja. ![]() quote:Wie zijn dat eigenlijk? Welke partijen hebben voor de motie gestemd? [ Bericht 36% gewijzigd door #ANONIEM op 11-08-2009 23:20:08 ] | |
Novus | dinsdag 11 augustus 2009 @ 23:22 |
Niet tussen haakjes: Om 00:33 rijdt er een extra trein 29600 van Emn naar Co. Volgens de NS Reisplanner doet deze er 12 minuten over en stopt ie niet onderweg, volgens de plaatselijke media echter wel op alle tussengelegen stations. Maar 12 minuten rijtijd is met alle stops niet echt genoeg.. lekker ingepland dus. | |
Brembo | dinsdag 11 augustus 2009 @ 23:52 |
quote:Volgens de NS is dit een extra trein ![]() 00:33 Coevorden Stoptrein , Extra trein ![]() BV Veendan - FC Emmen, maar dan hoeft er toch geen extra trein naar het zuiden? | |
Socios | dinsdag 11 augustus 2009 @ 23:57 |
Iemand die er binnen een half uur kan zijn en even polshoogte wil nemen? Alvast bedankt. | |
Dr_Flash | woensdag 12 augustus 2009 @ 09:01 |
Ja, jammer van die paal, niks aan te doen ![]() ![]() | |
Novus | woensdag 12 augustus 2009 @ 10:10 |
Uh, er was Gouden Pijl in Emmen. Criterium, wielerronde, zuipevenement voor jongeren. Heb zelf niet meer gecheckt hoe of wat de bedoeling nu exact is geweest. Op Somda ook geen spoor, maar ik neem aan dat het ding in kwestie toch wel gewoon overal netjes is gestopt, zo rond 00:55 in Coevorden is geweest en daarna als leegmat terug is gegaan naar Emmen. | |
greavy | woensdag 12 augustus 2009 @ 11:30 |
Een (misschien) domme vraag, maar stel hem toch even.. Ik wil met de trein van Dordrecht naar Den Bosch. (morgen) Nou, ik wil via Geldermalsen, oftewel met de Arriva en zo in Geldermalsen overstappen. Deze reis staat wel bij de NS er tussen, zonder via station in te voeren.. Moet ik soms 2 kaartjes kopen (1 NS, 1 Arriva) of een Via Kaartje via Geldermalsen ofzo? Of gewoon een Dordrecht - Den Bosch dagretour? | |
James1988 | woensdag 12 augustus 2009 @ 11:33 |
Via-kaartje ![]() | |
dennistd | woensdag 12 augustus 2009 @ 11:42 |
Hij staat er gewoon als reisadvies dus je hebt geen via-kaartje nodig (hoewel een via-kaartje dezelfde prijs heeft) | |
Dr_Flash | woensdag 12 augustus 2009 @ 11:59 |
quote:Onzin, het is gewoon de kortste weg via Gdm. | |
Ireyon | woensdag 12 augustus 2009 @ 12:29 |
quote: | |
bork | woensdag 12 augustus 2009 @ 12:34 |
quote:Het laatste Dordrecht - Den Bosch dagretour, reis wordt ook gewoon door de ns-planner aangegeven btw, hij is alleen iets langer. 1 ding, is nvt denk ik, er is geen 1e klas in de arriva trein. | |
greavy | woensdag 12 augustus 2009 @ 13:16 |
quote:Nope, met de IC naar breda en dan met de Stopper naar Den bosch, beide van NS..\ quote:Ik reis altijd 2e klas anders word het wel erg duur al die ritten ![]() | |
Ireyon | woensdag 12 augustus 2009 @ 13:37 |
quote:Qua afstand is het korter ![]() ![]() | |
bork | woensdag 12 augustus 2009 @ 14:30 |
Morgen eerste klas dagkaartje stuk maken. Ik d8 Utrecht-Groningen-Leeuwarden-Stavoren-Enkhuizen-Delft(hapje eten)-via Eindhoven weer naar Utrecht? 1 nadeel zitten 2 stukken bij zonder eerste klas of hebben die spurts in het noorden dat wel? Andere suggesties? (8.00-23.00) | |
dennistd | woensdag 12 augustus 2009 @ 14:36 |
De Spurts hebben wel 1e klas, maar die geldt niet in Friesland (beter gezegd: op Leeuwarden-Harlingen en Leeuwarden-Stavoren). Daar mag je ook met een 2e klas kaartje zitten dus. | |
bork | woensdag 12 augustus 2009 @ 14:44 |
quote:Kijk dat wist ik niet, thx, heb je ook een foto van 1e klas spurt? ( ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door bork op 12-08-2009 14:50:44 ] | |
Socios | woensdag 12 augustus 2009 @ 15:07 |
Echte zetels. ![]() | |
greavy | woensdag 12 augustus 2009 @ 15:19 |
quote:En hoe zit dat dan met de Spurts op de Merwede-Linge lijn (Dordrecht - Geldermalsen)? Morgen eerste rit in spurt ![]() | |
bork | woensdag 12 augustus 2009 @ 15:46 |
quote:Toen ik er in zat niet, nee dus volgens mij. | |
bork | woensdag 12 augustus 2009 @ 15:47 |
quote:Kijk eens aan, ik denk toch dat ik die maar eens ga uitchecken. | |
Peterselieman | woensdag 12 augustus 2009 @ 15:57 |
quote:Die hebben geen toilet en eerste klas. | |
RubenK | woensdag 12 augustus 2009 @ 15:58 |
Iemand enig idee of/waar ICL nog rijdt tegenwoordig? | |
Novus | woensdag 12 augustus 2009 @ 16:08 |
Ik geloof nog een slag in de 14300 maar zelfs dat weet ik niet zeker, als ze daar niet zitten dan niet meer. Per 7 september is het er sowieso volledig uit. | |
#ANONIEM | woensdag 12 augustus 2009 @ 16:09 |
quote:Schiphol – Amsterdam Zuid – Almere Centrum – Lelystad Centrum ![]() | |
Guppy | woensdag 12 augustus 2009 @ 17:05 |
quote:aldus nu.nl 70% vind ik best wel veel | |
Ofyles2 | woensdag 12 augustus 2009 @ 17:24 |
Hopelijk nemen de prijzen rap af net zoals bij de Eurostar. | |
Crientj | woensdag 12 augustus 2009 @ 17:32 |
Pff. Nou voor die 70% minder zit ik dan wel 20 minuten langer in de intercity. ;o Treinkaartjes worden toch wel weer duurder. Oh ja; ik had deze foto nog gemaakt; http://twitpic.com/dm5r6 , ik gooi ze (zeker de kaartjes naar mn vriend toe) nooit weg. En dankzij wat verveling heb ik ze nog geteld. Die stapel zijn er 135, op mn deur zitten er ook nog iets van 20/25. | |
dennistd | woensdag 12 augustus 2009 @ 17:34 |
quote:Maar helaas is dat een spitsserie die niet rijdt in de vakantie, en na de vakantie staat deze met ik dacht VIRM gepland. | |
Wadloper | woensdag 12 augustus 2009 @ 17:53 |
quote:Klopt, ICL rijdt dan niet meer helaas. | |
Novus | woensdag 12 augustus 2009 @ 17:58 |
Per 7 september zoals ik zei, idd. @Crientj; ik had een iets dikkere stapel, gewoon in m'n portemonnee tot ie gejat werd. Heb ooit alleen treinkaartjes naar m'n ex verbrand. ;D | |
Crientj | woensdag 12 augustus 2009 @ 18:04 |
quote:In mn portemonnee houden lukt niet. Het ligt nu op een plank ;o Oeh, die naar mijn ex heb ik door midden gescheurd. Die hingen volgens mij ook ergens. Weet het niet meer en dat boeit me ook niets meer. ![]() | |
Geerd | woensdag 12 augustus 2009 @ 18:15 |
Waarom bewaar je die dingen dan? | |
Novus | woensdag 12 augustus 2009 @ 18:26 |
In mijn geval lijkt m'n portemonnee dikker en alsof ik veel geld heb. ![]() Nee j/k, ik weet zelf niet waarom. btw; godver, ik gebruik deze naam al jaren niet meer, maar de naam noof is al in gebruik. Waar kan ik deze user doodwensen? Wil iig een nieuw account :p | |
Ireyon | woensdag 12 augustus 2009 @ 18:38 |
'k Bewaar ook al m'n treinkaartjes.. Maar dat houdt al op bij 2x ICE-toeslag en één 2-1 Overgangsdagkaart ![]() | |
Socios | woensdag 12 augustus 2009 @ 18:48 |
quote:Haha, cool! Ik bewaar ook al mijn treinkaartjes, consequent sedert september 1998. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 12 augustus 2009 @ 19:01 |
Hee wat leuk ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 12 augustus 2009 @ 19:06 |
quote:Het IS ook best wel veel. Het is schandalig veel. Maar het is wel echt zo ![]() En als ze in die intro-maand idd alleen maar doordeweeks gaan rijden, dan kan het weleens HEEL erg lang gaan duren voor ik ooit in zo'n trein terecht kom. Tussen Amsterdam Centraal en Schiphol betaal je ook gewoon 2 euro toeslag he ![]() | |
Socios | woensdag 12 augustus 2009 @ 19:08 |
Haha, ben ik de enige die zich totaal niet bekommert om de (toeslag)prijzen? Vind het meer dan terecht allemaal. Binnenkort even een reis met zitplaatsreservering boeken voor maandag 7 september. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 12 augustus 2009 @ 19:21 |
quote:Wacht maar tot je moeder je geen zakgeld meer geeft ![]() | |
Peterselieman | woensdag 12 augustus 2009 @ 19:24 |
Ik reis wel eens op het traject als de Thalys er overheen gaat zoeven. Veel beter dan dat 160 km/h materieel, laat staan die stofzuiger. | |
RubenK | woensdag 12 augustus 2009 @ 19:33 |
Ik heb er nu welgeteld 658 ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 12 augustus 2009 @ 19:33 |
quote:Ach, in Duitsland betaal je voor de ICE ook een vergelijkbare toeslag. Neem bijvoorbeeld Bochum -> Düsseldorf Flughafen, daar heb je drie opties: RE: 37 minuten, ¤ 10,90 IC: 35 minuten, ¤ 11,50 ICE: 32 minuten, ¤ 17,50 Ik zou dus zeggen: wen er maar aan dat je voor een HSL-trein fors meer betaalt dan voor een gewone. | |
Socios | woensdag 12 augustus 2009 @ 19:37 |
quote:Bespottelijke opmerking. quote:Ja, nu ga ik voor iets sneller en het traject. Tegen die tijd ga ik ook wel met Fyra en Thalys. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 12 augustus 2009 @ 19:38 |
quote:Ook waanzin ja. Maar goed, hogesnelheidstreinen zijn gewoon niet voor korte afstanden. Alleen jammer dat we in NL gewoon geen lange afstanden HEBBEN ![]() | |
Socios | woensdag 12 augustus 2009 @ 19:38 |
quote:Precies! Igen snapt het! Niets nieuws! | |
Dr_Flash | woensdag 12 augustus 2009 @ 19:38 |
quote:Jij begon ![]() | |
Socios | woensdag 12 augustus 2009 @ 19:50 |
Zojuist reservering gemaakt, zie screendumb bevestigingsmail NS:![]() Keurig rijtuig en zitplaatsnummer erbij. Nu krijg ik een toeslagkaartje van 2 euro per post thuisgestuurd. ![]() | |
Ofyles2 | woensdag 12 augustus 2009 @ 19:51 |
Tussendoortje: Dr_Flash, die machinisten en treinbegeleiders bij de NMBS/SNCB, klussen die ook zwart bij? Vannacht op het nieuws ging het over buschauffeurs die hun diensten te vende leggen. | |
Dr_Flash | woensdag 12 augustus 2009 @ 19:51 |
Als die dingen tot laat genoeg in de avond rijden kan het wel gewoon natuurlijk ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 12 augustus 2009 @ 19:52 |
quote:Geen idee, ik denk ook niet dat ze dat tegen mij zouden zeggen ![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 12 augustus 2009 @ 19:59 |
quote:Al is noch op NSHispeed.nl, noch op Fyra.com te zien waar je kunt boeken ![]() | |
Ofyles2 | woensdag 12 augustus 2009 @ 20:01 |
quote:Maar het is een echt wijdverbreid probleem bij de Belgen. Alle vervoerders hebben met deze fraude te doen. | |
Socios | woensdag 12 augustus 2009 @ 20:10 |
quote:Hehehe, echt he. Gewoon aangeven dat je van Amsterdam Centraal naar Rotterdam Centraal wil reizen, dan verschijnen vanzelf de reisopties met dezelfde lay-out als bij een internationale reis. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 12 augustus 2009 @ 20:31 |
quote:Ja ik krijg een optie voor 10 euro. Punt. | |
Crientj | woensdag 12 augustus 2009 @ 21:08 |
quote:Oeh, dat is ook leuk. Hmmm.. Hoe heb jij ze vastgeplakt? Dubbelzijdig tape of van die plakkertjes? | |
Dr_Flash | woensdag 12 augustus 2009 @ 21:12 |
quote:Zwaartekracht ![]() ![]() | |
Crientj | woensdag 12 augustus 2009 @ 21:14 |
quote:Whaa. ![]() Misschien is alles in lijstjes doen iets... ;o Hmm. | |
RubenK | woensdag 12 augustus 2009 @ 21:14 |
Heb ook geboekt voor 7 september ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 12 augustus 2009 @ 21:18 |
quote:Nou ik ben er nog steeds niet uit ![]() ![]() | |
Socios | woensdag 12 augustus 2009 @ 21:41 |
Twee jaar geleden nooit uitgevoerde geplande Pimpelmeeting wordt HSL-meeting? ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 12 augustus 2009 @ 23:20 |
mja, ik heb al eens geprobeerd een Pimpel-meet naar Minden en weer terug te organiseren. Maar daar krijg je niemand voor mee. Nou ja, misschien dat ik het over een tijdje nogeens probeer. Als ik in Deventer woon. En dan met uit eten in Osnabrück of zo. Dat lijkt me best tof ![]() | |
Socios | donderdag 13 augustus 2009 @ 00:50 |
In wenige Minuten erreichen wir Minden Hauptbahnhof. ![]() ![]() | |
KapiteinT | donderdag 13 augustus 2009 @ 01:56 |
Ik hoor net van een vriend dat de Fyra al is beklad. Niet veel, maar een soort tag ofzo. Ik dacht dat dat ding achter slot en grendel stond? ![]() | |
NikkelCobalt | donderdag 13 augustus 2009 @ 01:59 |
quote:Sorry, heb eroverheen staan plassen. ![]() | |
Wadloper | donderdag 13 augustus 2009 @ 03:55 |
Cool, jouw urine brandt er een tag in? ![]() | |
NikkelCobalt | donderdag 13 augustus 2009 @ 04:03 |
quote:Nee hoor, was gewoon trein aan het afbakenen. | |
thats-me | donderdag 13 augustus 2009 @ 09:49 |
Hier is het te zien..![]() © Arnold de Vries | |
Guppy | donderdag 13 augustus 2009 @ 10:13 |
treurig... | |
Peterselieman | donderdag 13 augustus 2009 @ 10:26 |
Op elk ander treinstel zou ik het treurig vinden. Op die stofzuiger niet | |
Guppy | donderdag 13 augustus 2009 @ 10:32 |
ik vind het treurig op èlk treinstel. blijf gewoon met je poten van andermans spullen af. als die puslullen zo nodig graffiti moeten spuiten, laat het ze dan lekker op hun eigen auto/fiets/raamkozijn doen. | |
Dr_Flash | donderdag 13 augustus 2009 @ 10:53 |
quote:Jij bent echt schattig als je boos bent ![]() | |
Guppy | donderdag 13 augustus 2009 @ 11:06 |
quote: ![]() ik ben kwaad op alles vandaag eigenlijk... nothing personal | |
KapiteinT | donderdag 13 augustus 2009 @ 13:34 |
25 en 27 augustus worden er testritten gehouden op de HSL, met passagiers. Je kan je aanmelden op http://www.nshispeed.nl/nl/aanmelden-testritten-fyra. Er staat alleen niet bij of dit met een TRAXX + prio trein is, of met een V250. Zal wel gewoon het 1e zijn. | |
Socios | donderdag 13 augustus 2009 @ 13:37 |
Er staat Fyra bij. ![]() | |
KapiteinT | donderdag 13 augustus 2009 @ 13:41 |
Ja, maar de TRAXX + prio trein noemen ze ook Fyra. In de reisplanner staat namelijk (vanaf 25 september): FYR 1046 - FYRA Toeslag verplicht | |
Socios | donderdag 13 augustus 2009 @ 13:45 |
In welke reisplanner vind je ze? Zowel NS Reisplanner als DB Fahrplan melden de treinen nog niet. Spoorboekje tabel 9 ftw. ![]() | |
NikkelCobalt | donderdag 13 augustus 2009 @ 13:51 |
Overigens, enigzins verkeerde topic, komt er voor de liefhebbers waarschijnlijk een modelspoorversie van de Fyra op de markt. Leuk voor de liefhebbers en de haters. Ik neem zo aan dat er hier mensen zijn die het liefste een Fyra een ravijn in rijden ![]() Maar ik heb positieve interesse ![]() | |
RubenK | donderdag 13 augustus 2009 @ 13:52 |
quote:Ik neem aan TRAXX + prio dus. | |
James1988 | donderdag 13 augustus 2009 @ 14:45 |
Ik heb me aangemeld en inmiddels de bevestiging mogen ontvangen. Free ritje ftw. Moet alleen nog een paar uur vrij regelen @ work ![]() | |
dennistd | donderdag 13 augustus 2009 @ 14:54 |
quote:hmm, ik heb geen bevestiging gekregen... | |
greavy | donderdag 13 augustus 2009 @ 15:30 |
Vandaag heerlijk in de Arriva trein gezeten op de MerwedeLingelijn ![]() Het enige wat ik niet snap, is waarom is er een conducteur/conductrice, en de machinist moet fluiten.. Arriva controleert wel vét vaak.. Heb op heenreis 6x de conducteur gehad, maar hij had maar 2x naar me kaart gevraagd.. Op de terugreis ook wel 5x voorbij zien gaan en kaartjes zien controleren, bij mij maar 1x ![]() Dat gebeurt bij de NS echt niet ![]() De machinist had in Geldermalsen (terugreis, 14.09 vertrek) problemen met het opstarten.. Hij moest natuurlijk van de andere kant komen, om weer te kunnen rijden, dus motor uitschakelen deed ie.. Wou de computer ofzo niet opstarten ![]() Gingen de deuren ook niet open | |
#ANONIEM | donderdag 13 augustus 2009 @ 15:33 |
quote:Ik ook, donderdagmiddag. ![]() | |
RubenK | donderdag 13 augustus 2009 @ 15:34 |
Ik ook ![]() | |
RubenK | donderdag 13 augustus 2009 @ 15:38 |
Trouwens, welk tijdstip gaan jullie? Ik om 14:45 | |
Socios | donderdag 13 augustus 2009 @ 15:52 |
quote:En hoe komt dat? Een trein maakt je vast blij. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 13 augustus 2009 @ 16:22 |
Er is trouwens 8 maanden cel en TBS met dwangverpleging geëist tegen iemand die sommigen hier wel zullen kennen ![]() | |
KapiteinT | donderdag 13 augustus 2009 @ 16:22 |
quote:De planner van NSHispeed.nl, daar staat ie al in. | |
Dr_Flash | donderdag 13 augustus 2009 @ 16:23 |
quote:ns.nl ook gewoon hoor ![]() | |
KapiteinT | donderdag 13 augustus 2009 @ 16:26 |
quote:Oh..? Ik zie hem er niet tussen staan hoor. ![]() | |
KapiteinT | donderdag 13 augustus 2009 @ 16:34 |
quote:Meneer de Knipper? | |
Dr_Flash | donderdag 13 augustus 2009 @ 16:53 |
quote:Dan moet je in het zoekscherm "Hogesnelheidstreinen" aanvinken ![]() quote:Inderdaad ![]() | |
KapiteinT | donderdag 13 augustus 2009 @ 17:07 |
quote: ![]() | |
James1988 | donderdag 13 augustus 2009 @ 17:16 |
Meneer de Knipper? Wiesda? | |
dennistd | donderdag 13 augustus 2009 @ 17:32 |
quote:Jack de Knipper, die steeds de liftkabels in Zeist kapot knipte. Ik heb trouwens de Fyra voor de dinsdagmiddag. | |
Ofyles2 | donderdag 13 augustus 2009 @ 17:48 |
quote:*eveneens dinsdagmiddag meldt | |
Quyxz_ | donderdag 13 augustus 2009 @ 17:49 |
dinsdagochtend, eerste rit als er gelijk iets fout gaat ben ik er ten minste bij geweest ![]() | |
James1988 | donderdag 13 augustus 2009 @ 17:54 |
Donderdagmiddag... Asd - Rtd - Asd. ^^ | |
KapiteinT | donderdag 13 augustus 2009 @ 17:54 |
Ik heb mij aangemeld voor de donderdagochtend. Wilde eigenlijk 's middags, maar die was al vol. Dinsdagmiddag is ook al vol zag ik. Is er dan toch interesse voor de HSL? ![]() | |
Ofyles2 | donderdag 13 augustus 2009 @ 17:57 |
quote:Dat waren echt mijn vijf minuten chance. | |
James1988 | donderdag 13 augustus 2009 @ 18:05 |
Zojuist werd mijn trein gekruist door een lolly... ik denk dat de V250 een rondje maakt? Ik reis van Ut naar Ht, de trein met de vrolijke kleurtjes ging de andere kant op. Omdat ik onderin VIRM 9597 zit zag ik niet veel buiten snel voorbijflitsende kleuren, helaas ![]() | |
Oom_Agent | donderdag 13 augustus 2009 @ 18:09 |
quote:Bron: http://www.omroepgelderla(...)nvloed-ramt-auto.htm Maar goed, hoe komt die auto op het spoor? Ook al rijdt een mcn door rood, dan gaan de boompjes toch altijd dicht. En 0,6 promille tjaa op het randje, misschien een leuk feestje gehad gisteravond. Diverse foto's: http://www.nufoto.nl/foto(...)in-in-spankeren.html | |
Novus | donderdag 13 augustus 2009 @ 18:21 |
Helaas ben ik blut en heb ik op dinsdag en donderdag weinig aan de weekend OV, anders was ik wel ff gegaan hoor ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 13 augustus 2009 @ 18:28 |
donderdagmiddag ben ik erbij vanaf a'dam | |
Dr_Flash | donderdag 13 augustus 2009 @ 18:56 |
quote:Mja, als die auto niet zo lomp gedaan had was hij er gewoon mee weggekomen waarschijnlijk. Vette pech wel, die man is zo'n beetje klaar met zijn leven. Zelfs zonder dodelijke afloop. Want ja, 58, op staande voet ontslagen vanwege drank, vergeet het maar dat je ooit nog een baan vindt ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 13 augustus 2009 @ 18:58 |
quote:Als ik er uit ben hoe dat boeken werkt, meld ik me misschien ook nog wel een keer aan ![]() | |
Ofyles2 | donderdag 13 augustus 2009 @ 18:58 |
quote:Gewoon heel simpel, volg de link en vul je gegevens in. | |
Dr_Flash | donderdag 13 augustus 2009 @ 19:13 |
Welke link dan? ![]() | |
Socios | donderdag 13 augustus 2009 @ 19:26 |
http://www.nshispeed.nl/nl/aanmelden-testritten-fyra ![]() | |
Socios | donderdag 13 augustus 2009 @ 19:26 |
Het treinpics, -nieuws en praattopic deel 177 |