quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:31 schreef DABAMaster het volgende:
even als reactie op de bovenstaande posts: autorijles is vaak een 'verplichting', sociale druk enz enz. Motorrijden (na auto) is gewoon een volledig vrije keuze, zonder druk en lang leve de lol. Daarnaast is het wel investeren in je ontwikkeling.
Maar hoe goed of hoe slecht je ook kan auto- en motorrijden: rijd nooit harder dan je beschermengel kan vliegen
Of het lastig is zul je zelf moeten ondervinden, het zal wel even wennen zijn dat je zelf moeite moet doen om balans te houden (motor is zwaarder dan ik had verwacht, als ie omvalt is dat bijna niet te houden) schakelen is opzich geen wereld van verschil met autorijden, je doet het alleen met de voet en de koppeling met je hand.. net als met autorijden moet je dat gewoon een paar uur doen en dan word dat een automatisme. En je hebt 2 remmen in plaats van 1, das ook ff anders.quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:48 schreef warrel het volgende:
Ik mag hier postenIk heb volgende week zaterdag mijn eerste motorrijles, en mijn eenerlaatste.. Ik heb 2 lessen voor mijn verjaardag gehad. Alleen heb ik het geld niet om het af te maken.
Maar toch: wat zijn de lastigste dingen bij je eerste les? (Voor iemand met autorijbewijs, maar die nog nooit op een brommer heeft gezeten.)
Thanks!quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:39 schreef DABAMaster het volgende:
gefeliciteerd met je avb Remco
Neo_ 01-04-2009quote:Geslaagden 2009
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nothing has changed. Everything has changed.
Ik ben zo benieuwd! Dankjewel voor de info!quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:58 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Of het lastig is zul je zelf moeten ondervinden, het zal wel even wennen zijn dat je zelf moeite moet doen om balans te houden (motor is zwaarder dan ik had verwacht, als ie omvalt is dat bijna niet te houden) schakelen is opzich geen wereld van verschil met autorijden, je doet het alleen met de voet en de koppeling met je hand.. net als met autorijden moet je dat gewoon een paar uur doen en dan word dat een automatisme. En je hebt 2 remmen in plaats van 1, das ook ff anders.
veel plezier alvast
Als het vandaag nog kan, voeg bij mij dan maar m'n theorie toe. 11-08-09 moet ik (opnieuwquote:Op woensdag 29 juli 2009 14:45 schreef Robin__ het volgende:
Als je in de op wil maak dan ff zo'n lijstje.. vandaag kan het nog
Tipje (Wellicht ook leuk om in de OP te plaatsen?): http://www.onlinetheorieexamen.nl/A/index.php heeft 5 gratis online oefenexamens. Het enige wat je hoeft te doen is een gratis MotoPlus blad aanvragen, dan krijg je direct een toegangscode.quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:11 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Als het vandaag nog kan, voeg bij mij dan maar m'n theorie toe. 11-08-09 moet ik (opnieuw) voor mijn theorie.
Zo'n type uit de jaren 87 - 92 ?quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:49 schreef StormS.A het volgende:
Ik heb gelukkig al mijn motorrijbewijs al een tijdjeondertussen anderhalf jaar en rij op mijn Yamaha FZR
Voor iedereen die nog theorie en of examen heeft veel suc-6 en een goed motorseizoen...
Danku dankuquote:Op woensdag 29 juli 2009 15:23 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Tipje (Wellicht ook leuk om in de OP te plaatsen?): http://www.onlinetheorieexamen.nl/A/index.php heeft 5 gratis online oefenexamens. Het enige wat je hoeft te doen is een gratis MotoPlus blad aanvragen, dan krijg je direct een toegangscode.
Hmm, ik weet niet hoorquote:Op woensdag 29 juli 2009 18:40 schreef Robin__ het volgende:
werkelijk iedereen uit de op rijd op een honda cb(f) 500.. zouden dat populaire lesmotoren zijn?
als je wat fout doet wordt je iig niet zo erg afgestraftquote:Op woensdag 29 juli 2009 18:49 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Hmm, ik weet niet hoor
Hij rijdt in ieder geval wel lekker
Vergeleken met wat?quote:Op woensdag 29 juli 2009 20:01 schreef pro2call het volgende:
[..]
als je wat fout doet wordt je iig niet zo erg afgestraftbeen there done that
een maat van me had een RSV Mille en als je daar mee mis schakeld vind die motor dat niet zo fijn en dat laat ie ook wel weten... bij zo'n cb500 iig nietquote:
Ik heb GEEN ABS op mijn motorquote:Op woensdag 29 juli 2009 20:13 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Vergeleken met wat?![]()
En ABS hebben denk ik de meeste wel..ik ook iig, maar k ga niet 20x editen dat dat bij iedreen ook klopt hoor.. anders moet iemand de OP in die fok!wiki zetten, das makkelijker.
Inderdaad.. met de noodstop enzo, als je gewoon lomp doorknijpt tot de abs ingrijpt sta je uiteindelijk later stil.. ook schakelt de abs uit bij 10km/h dus het laatste stukje word ook een beetje lompquote:Op woensdag 29 juli 2009 21:43 schreef DABAMaster het volgende:
[..]
ik wel, maar niet nodig. Als je goed kan remmen, kan je veel beter remmen zonder
helemaal mee eens.... gister moeten doen van de instrukteur zodat ik kon zien wat ik kan verwachten van de motorquote:Op woensdag 29 juli 2009 21:52 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Inderdaad.. met de noodstop enzo, als je gewoon lomp doorknijpt tot de abs ingrijpt sta je uiteindelijk later stil.. ook schakelt de abs uit bij 10km/h dus het laatste stukje word ook een beetje lomp
Ik vind het ook geen probleem. Heb niet echt het idee dat ik het nodig hebquote:Op woensdag 29 juli 2009 21:43 schreef DABAMaster het volgende:
[..]
ik wel, maar niet nodig. Als je goed kan remmen, kan je veel beter remmen zonder
Nou vooruit.. tis dat je ook op een honda lest anders hadden we je moeten weigerenquote:Op woensdag 29 juli 2009 23:00 schreef Gauner het volgende:
Dan ik ook maar in de OP:
Gauner
Eerste rijles: 01-08-09
Theorie: nnb
AVB: nnb
AVD: nnb
Rijschool : Wischmann, Landgraaf
Lesmotor: Honda CB500
quote:Op woensdag 29 juli 2009 23:05 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Nou vooruit.. tis dat je ook op een honda lest anders hadden we je moeten weigeren
puike keus!!!quote:Op woensdag 29 juli 2009 21:45 schreef keepwalking het volgende:
Beetje laat, maar ik heb aantal weken terug (ook) een diversion 600 aangeschaft, via via voor een zacht prijsje. Beetje jammer dat hij nu op me staat te wachten in de schuur van mijn vader, geschorst en achter slot en grendel.
is mf ook down bij jou?quote:Op donderdag 30 juli 2009 00:08 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
puike keus!!!
je gaat er veel plezier aan belevendus opschieten met lessen en slagen
En met je tandwiel ook je ketting, en je andere tandwiel...quote:Op donderdag 30 juli 2009 14:54 schreef Robin__ het volgende:
Als t tandwiel verrot is zit er weinig anders op als dat te laten vervangen (of staat je ketting toevallig extreem slap?)
Kloptquote:Op donderdag 30 juli 2009 15:18 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
En met je tandwiel ook je ketting, en je andere tandwiel...
Dat zit wel goed, gaat digitaal.quote:Op donderdag 30 juli 2009 23:15 schreef Robin__ het volgende:
Dankjewel
Nog even een vraagje.. op de website van het cbr staat dat je een uitslag formulier van avb mee moet nemen, ik neem aan dat mn rijschool dit heeft/dat dit digitaal gaat. We hebben wel doorgenomen wat ik mee moest nemen en toen zei ie er ook niets over dus ga er wel vanuit dat t goed zit maargoediemand duidelijkheid?
quote:robert-dirksen, gefeliciteerd!!
En Robin__, heel veel succes morgen!
Ik vond het ook raar dat ik niet een mooi formuliertje kreeg. Wel 2 keer geld vangen, niets extra's doen dus...quote:Op donderdag 30 juli 2009 23:15 schreef Robin__ het volgende:
Dankjewel
Nog even een vraagje.. op de website van het cbr staat dat je een uitslag formulier van avb mee moet nemen, ik neem aan dat mn rijschool dit heeft/dat dit digitaal gaat. We hebben wel doorgenomen wat ik mee moest nemen en toen zei ie er ook niets over dus ga er wel vanuit dat t goed zit maargoediemand duidelijkheid?
Inderdaad, maar je hebt altijd stoere jongetjes die zullen blijven volhouden dat een goede remmer het beter kan dan ABS... dat zijn er misschien 10 op de hele wereld.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 13:31 schreef MrDrako het volgende:
voor alle ABS meningen:
Ik heb pas de VRO1 gedaan van de KNMV, daar lieten ze het verschil zien qua remweg,
ABS maakt je remweg dus echt wel korter.
Daarna remmen over een flink stuk zand dat ze op de weg gooiden, 2-3 meter lang,
beetje agressief remmen, mensen zonder abs moesten de rem lossen,
met de abs die ik op mijn 1ste motor heb, (fz6 s2) kon ik vrolijk doorremmen, niks geen gevaar,
scheelde 3-4 meter tov de mensen die geen abs hadden en dus niet door konden remmen.
Wie gaf de VRO cursus?quote:Op vrijdag 31 juli 2009 13:31 schreef MrDrako het volgende:
voor alle ABS meningen:
Ik heb pas de VRO1 gedaan van de KNMV, daar lieten ze het verschil zien qua remweg,
ABS maakt je remweg dus echt wel korter.
Daarna remmen over een flink stuk zand dat ze op de weg gooiden, 2-3 meter lang,
beetje agressief remmen, mensen zonder abs moesten de rem lossen,
met de abs die ik op mijn 1ste motor heb, (fz6 s2) kon ik vrolijk doorremmen, niks geen gevaar,
scheelde 3-4 meter tov de mensen die geen abs hadden en dus niet door konden remmen.
te krap is ook niet goed, de helm moet gewoon goed passen. Je kan altijd besparen op je motor of op je uitlaat of weet ik wat, maar nooit besparen op je eigen veiligheidquote:Op zaterdag 1 augustus 2009 22:25 schreef robert-dirksen het volgende:
Ja, koop een helm die liever te krap dan te los zit
ben zn naam alweer vergeten ..quote:Op vrijdag 31 juli 2009 18:23 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Wie gaf de VRO cursus?Gerard van Veluwen?
En Robin__ gefeliciteerd!
Respect dat je het nog weet danquote:Op vrijdag 31 juli 2009 16:21 schreef motorbloempje het volgende:
Bertrand? Heb je in Rijswijk afgereden? Die had ik ook
\quote:Op maandag 3 augustus 2009 00:06 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Respect dat je het nog weet daninderdaad in rijswijk, avb had k m in naaldwijk.
Ik neem aan dat je het nu specifiek over ABS op de motor hebt? Want met de auto is dit namelijk niet het geval, daarbij is de remweg niks korter of zelfs nog langer in sommige gevallen omdat ABS op een wagen er alleen voor zorgt dat de wagen niet oncontroleerbaar gaat ronddraaien maar rechtdoor gaat zodat je kunt blijven sturen en dus een boom of andere auto kunt ontwijken.quote:Op vrijdag 31 juli 2009 13:31 schreef MrDrako het volgende:
voor alle ABS meningen:
Ik heb pas de VRO1 gedaan van de KNMV, daar lieten ze het verschil zien qua remweg,
ABS maakt je remweg dus echt wel korter.
Daarna remmen over een flink stuk zand dat ze op de weg gooiden, 2-3 meter lang,
beetje agressief remmen, mensen zonder abs moesten de rem lossen,
met de abs die ik op mijn 1ste motor heb, (fz6 s2) kon ik vrolijk doorremmen, niks geen gevaar,
scheelde 3-4 meter tov de mensen die geen abs hadden en dus niet door konden remmen.
Je remt sneller als je wielen blijven draaien in plaats van blokkeren en slippen.quote:Op maandag 3 augustus 2009 22:06 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je het nu specifiek over ABS op de motor hebt? Want met de auto is dit namelijk niet het geval, daarbij is de remweg niks korter of zelfs nog langer in sommige gevallen omdat ABS op een wagen er alleen voor zorgt dat de wagen niet oncontroleerbaar gaat ronddraaien maar rechtdoor gaat zodat je kunt blijven sturen en dus een boom of andere auto kunt ontwijken.
idd, je kunt nog steeds maximaal remmen met ABS, maar zodra het fout gaat...quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 11:15 schreef Robin__ het volgende:
Het is niet alsof de abs jou die mogelijkheid ontneemt om het beter te doen.. het is een vangnet, en daarom altijd een aanwinst.
Dat is volgens mij echt wel Gerard hoor...zeer bekend.quote:Op zondag 2 augustus 2009 11:28 schreef MrDrako het volgende:
[..]
ben zn naam alweer vergeten ..![]()
maar was een wat langere kerel, kort haar, smal gezicht, beetje ongeschoren look,
maar zeker een toffe gast.
Gerard is klein. Kan me niet voorstellen dat iemand hem omschrijft als "wat langer"quote:Op woensdag 5 augustus 2009 17:33 schreef fokkerspy het volgende:
[..]
Dat is volgens mij echt wel Gerard hoor...zeer bekend.
Niet gedaan maar mij lijkt het niets. Ik red 2 uur nog niet eens, ik ben na 1 1/2 uur al leeg.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 18:34 schreef Bullebak het volgende:
Zijn er hier mensen die een 1-daagse AVB cursus hebben gedaan, dus aansluitend meteen examen?
Hehe, dat is wel grappig.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 20:27 schreef -Bigguy- het volgende:
Ik had gister mn eerste autorijles (ander topic jaja sorry) maar ik had een beetje met opzet mn motor buiten laten staat dus de insructeir vroeg er meteen naar. Ik heb hem volgens mij meer uitgelegd over motorrijden dan hij mij over autorijden
like duhquote:Op donderdag 6 augustus 2009 21:41 schreef -Bigguy- het volgende:
Ja t ging wel aardig, moest natuurlijk wennen aan sturen en de pedalen want t was echt de allereerste keer dat ik achter t stuur zat maar verder met schakelen was t alleen ff knopje omzetten. Dus niet in zn 2 tot 80 ofzo
Maar motorrijden is leuker
quote:
http://www.rijschoolgegevens.nl/index.asp?pageid=1quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 15:49 schreef Miriampje het volgende:
Twee weken geleden heb ik in het vorige topic nog besloten dat ik nog ga wachten met lessen voordat ik genoeg geld heb voor rijlessen én een motor. Na twee weken rust in mijn hoofd begint het toch weer extreem te kriebelen
Duss.. mijn vraag: weet iemand een goede motorrijschool in omgeving Den Bosch? Ga er toch maar een proeflesje tegen aan gooien
Jaquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 15:50 schreef motorbloempje het volgende:
ziet er netjes uit
die paars met roze zijn echt uberlelijk overigensen mintgroen
[ afbeelding ]
en
[ afbeelding ]
Maargoed.. de prijzen zijn er ook naar
Mijnv riend had de zwart-met-blauw, die vond ik wel mooi
Loslaten.quote:Op zondag 9 augustus 2009 15:43 schreef Geqxon het volgende:
Bij de snelle uitwijkmanoeuvre (zonder slalom), moet je dan het gas erop houden of juist loslaten?
Gevaarlijk. Het idee is dat je een klein kind kan ontwijken dat haar / zijn bal achterna rent. Gas los dusquote:Op zondag 9 augustus 2009 15:43 schreef Geqxon het volgende:
Bij de snelle uitwijkmanoeuvre (zonder slalom), moet je dan het gas erop houden of juist loslaten? Ik vind het fijner het gas erop te houden, meestal kom ik met 50-55 langs de laatste pion.
gaat niet om wat jij 'fijn' vindt, gaat erom wat veilig isquote:Op zondag 9 augustus 2009 15:43 schreef Geqxon het volgende:
Bij de snelle uitwijkmanoeuvre (zonder slalom), moet je dan het gas erop houden of juist loslaten? Ik vind het fijner het gas erop te houden, meestal kom ik met 50-55 langs de laatste pion.
In de praktijk rijd je ook niet om pionnen heen en is de situatie altijd anders, maar in principe ga je echt niet scherper van sturen als je het gas er op houd.. 10 meter om het kind heen terug met 50 of 4 meter om het kind heen met 30.. ligt aan de situatie wat 'beter' is.quote:Op zondag 9 augustus 2009 16:50 schreef Geqxon het volgende:
Volgens mij is het hele idee dat er een kind achter een auto komt, ik uitwijk, maar gelijk weer naar rechts moet omdat er een auto mij tegemoet komt. Nou, dan ga ik dus neverniet het gas loslaten.
Dat lukt je toch ook met de snelle slalom? Da's met 30. Dus wat dat betreft... je gewicht terug verplaatsen en weer terugsturen, komt helemaal goed. Zit tussen je oren dat dat met 50+ moet, lijkt mij zelfs nog iets moeilijkerquote:Op zondag 9 augustus 2009 16:46 schreef Geqxon het volgende:
Maar hoe krijg je hem na het uitwijken weer terug? Meestal doe ik bij de eerste pion iets gas terug, ga naar links, en als ik weer naar rechts ga stevig het gas erop om de motor weer op tijd terug naar rechts te krijgen.
Eventueel kan ik ook gas los en koppeling in, dan hou ik meer snelheid erin en voorkom ik het remmen op de motor. Het lukt me echt niet onder de 50 om de motor terug te krijgen...
Maar na dat ik het kind heb ontweken moet ik weer terug naar mijn eigen rijhelft, en hoe harder je gaat, des te sneller je daar bent.quote:Op zondag 9 augustus 2009 16:58 schreef Robin__ het volgende:
[..]
In de praktijk rijd je ook niet om pionnen heen en is de situatie altijd anders, maar in principe ga je echt niet scherper van sturen als je het gas er op houd.. 10 meter om het kind heen terug met 50 of 4 meter om het kind heen met 30.. ligt aan de situatie wat 'beter' is.
Maar het gaat er voor jou voorlopig om wat het cbr wil zien, en die willen jou met 30-35 bij de laatste pion zien..oefening is ook bedoel om je bochten techniek aan te leren terwijl je nu meer een beetje je eigen manier probeert te zoeken.
Ik ben vanochtend wezen proefrijden en... ik heb m gekochthij staat op dit moment ook al in den haag
met een gigantische grijns terug gereden hehehe
![]()
das wel even andere koek als een lesmotor trouwens
stuurt super licht.. en tering wat een power is dat zeg
Volgens mij ga jij als je je rijbewijs gehaald hebt een Yamaha kopenquote:Op zondag 9 augustus 2009 17:20 schreef Gauner het volgende:
Gister tweede les gehad, U-bocht maken. Gaf in het begin te weinig gas in de bocht waardoor ik een paar keer bijna omkiepte maar op einde ging het al stuk beter!
Ook trouwens een rode Shark helm gekocht (zit echt fantastisch) en nieuwe Ducati handschoenen.
Vanmorgen dit jack bestelt: [ afbeelding ]
Kan niet wachten tot ik zelf kan gaan rijden, helemaal omdat mijn vader een Ducati Monster 696 heeft gekocht en die nu op me staat te wachten..
Ach je hebt altijd nog kans om het andere onderdeel uit dat cluster wel te halenquote:Op zondag 9 augustus 2009 17:34 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Maar na dat ik het kind heb ontweken moet ik weer terug naar mijn eigen rijhelft, en hoe harder je gaat, des te sneller je daar bent.
Bij gas los bij de uitwijk moet je inderdaad ook de koppeling inknijpen. Met 50 er in, 30-35 aan het eind, en dan weer gas d'r op voor het laatste bochtje als je alweer op je eigen weghelft zit.quote:Op zondag 9 augustus 2009 16:46 schreef Geqxon het volgende:
Eventueel kan ik ook gas los en koppeling in, dan hou ik meer snelheid erin en voorkom ik het remmen op de motor. Het lukt me echt niet onder de 50 om de motor terug te krijgen...
Hier ga je de mist in! Gegeven de maximale versnelling in een bocht, heb je bij een hogere snelheid meer ruimte nodig om een bocht te maken.quote:Op zondag 9 augustus 2009 17:34 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Maar na dat ik het kind heb ontweken moet ik weer terug naar mijn eigen rijhelft, en hoe harder je gaat, des te sneller je daar bent.
Cluster?quote:Op zondag 9 augustus 2009 17:55 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Ach je hebt altijd nog kans om het andere onderdeel uit dat cluster wel te halen
Als je goed kunt rijden slaag je, anders niet.quote:Op zondag 9 augustus 2009 19:01 schreef Robin__ het volgende:
in de op onder 'handige links staat een pdfje waar het prachtig in word uitgelegd.
ik bedoel het niet naar ofzo, maar je kan maar beter gewoon gelijk doen wat het cbr wil zien.. anders word het een duur meningsverschil. Wat je doet als je je rijbewijs hebt moet je zelf aan de hand van de situatie maar zien, daar ben je oud en wijs genoeg voor hoop ik.
Ik heb mijn theorie al.quote:Op zondag 9 augustus 2009 18:53 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Verdiep je eens in het examen... Hint: http://cbr.nl/1290.pp
Nou met links van het CBR zwaaien heeft geen nut, die info ken ik al, want mijn theorie heb ik al.quote:Op zondag 9 augustus 2009 19:24 schreef Robin__ het volgende:
ja dat is helemaal de juiste instelling voor je avb..
en je leest niet eens wat er achter die links staat.. vraag dan ook niets.
Is het echt zo belangrijk dat ik dat weet?quote:Op zondag 9 augustus 2009 19:58 schreef Robin__ het volgende:
Oke.. wat is dan een cluster? bij het PRAKTIJKDEEL voortuigbeheersing welteverstaan
wat hij zegtquote:Op zondag 9 augustus 2009 21:02 schreef Robin__ het volgende:
'is het echt zo belangrijk dat ik dat weet'
nee, niet echt.. maar jij vraagt zelf wat ik bedoel met een cluster, dus flikker toch op je met 'troll', je hebt gewoon niet verder gekeken dan je neus lang is.
Kleine toevoeging: parkeren is wel een bestuurdershandeling! M.a.w. een "verboden voor motoren" straat (of stoep) inlopen mag, maar parkeren mag niet.quote:Op zondag 9 augustus 2009 22:08 schreef Robin__ het volgende:
Als je loopt ben je een voetganger, dat geld voor alles, tenzij je een begeleider van een of ander groot beest bent (honden tellen nietpaard, koe etc. )
Klopt!quote:Op zondag 9 augustus 2009 22:14 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Kleine toevoeging: parkeren is wel een bestuurdershandeling! M.a.w. een "verboden voor motoren" straat (of stoep) inlopen mag, maar parkeren mag niet.
Het zal toch niet in het motor rijles topic..quote:Op maandag 10 augustus 2009 16:50 schreef crossover het volgende:
Zijn er nog meer studenten die ook bezig zijn of het al hebben gehaald en al rijden?
Ik zie dat je hetzelfde bouwjaar hebt als ik, wat zou je moeten betalen aan verzekering als 21-jarige?quote:Op maandag 10 augustus 2009 16:53 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Het zal toch niet in het motor rijles topic..
maar er zijn ook genoeg mensen die al wat langer rijden die af en toe posten
Ikzelf moet nu wachten op bericht van mn verzekeringzondag digitaal afgesloten, maar omdat het mn eerste motor verzekering is en omdat ik schade vrije jaren heb opgebouwd moet het eerst worden goedgekeurd en krijg ik geen voorlopige dekking.. Ofzo..
Als ie morgen niet in de bus zit ga ik eind van de middag ook maar eens bellen![]()
Je bedoelt om mee motor te rijden? Ga dan geen bergschoenen kopen met van die prachtig lange veters maar leg een paar tientjes meer neer voor een setje motorlaarzen. Veters en een ketting zijn geen goede combinatie.quote:Op maandag 10 augustus 2009 17:17 schreef crossover het volgende:
Oh dat valt nog best mee
En nog ietsWaar kan ik een beetje goede schoenen kopen? Het hoeft maar minimaal te zijn. Zelf dacht ik aan wandelschoenen van een paar tientjes bij de schoenenreus/bristol/van haaren. Maar bij alle drie de winkels kon ik niets vinden wat geschikt is.
Leuk in de regen die sportschoentjes, mijn nikes houden nog meer water tegenquote:Op maandag 10 augustus 2009 17:27 schreef PeeJie_ het volgende:
Webshop - > Aanbiedingen - > Kleding - > Schoeisel - > Probiker® PR3 schoen (¤19,95)
Ik rijd zolang ik les nog met m'n Scarpa (niet de winkel maar het schoenenmerk!) bergwandelschoenen, categorie B/C. Zodra ik m'n rijbewijs heb ga ik motorkleding shoppen. Dit gaat wel, maar het is vrij stug, voornamelijk om m'n tenen op te tillen. Voordeel is dat ze waterdicht zijn, en erg stevig van dik leer. Maar dit waren dan ook 200 euro schoenen, met een paar tientjes schoenen zou ik niet graag over het asfalt schuiven...quote:Op maandag 10 augustus 2009 17:17 schreef crossover het volgende:
Oh dat valt nog best mee
En nog ietsWaar kan ik een beetje goede schoenen kopen? Het hoeft maar minimaal te zijn. Zelf dacht ik aan wandelschoenen van een paar tientjes bij de schoenenreus/bristol/van haaren. Maar bij alle drie de winkels kon ik niets vinden wat geschikt is.
Ik hoop het ook, maar vrees van niet... Gamma had het ook in april. De Lidl-actie had ik wel gezien, maar toen was ik nog niet aan het lessen, veel te druk, en net m'n voet uit het gips dus passen zat er ook nog niet echt in...quote:Op maandag 10 augustus 2009 17:27 schreef PeeJie_ het volgende:
Of hopen dat de Lidl binnenkort weer een actie heeft, heb ik motorlaarzen gekocht voor 25 euro, leuk om mee te beginnen.
Weet je zeker dat je de goede DVD hebt? Niet toevallig die voor auto's?quote:Op maandag 10 augustus 2009 21:40 schreef Gauner het volgende:
Zou geen bergschoenen gaan kopen als ik jou was, koop gewoon een paar goeie motorlaarzen. Je hebt ze vroeg of laat toch nodig dus dan kun je ze beter nu kopen in plaats van over een tijdje er nog bij.. En je kunt het uiteraard zo duur maken als je zelf wilt.
Ben zelf trouwens ook een student van 20 die aan het lessen is, morgen mijn derde les. Ben ook flink bezig met een dvd met examens voor de theorie, gaat wel goed. Sommige feitjes heb ik soms nog fout (bij welke afstand zicht mag je mistachterlicht gebruiken bijv.) maar na die een keer fout gemaakt te hebben vergeet je ze niet meer.
Verjo, Motorfiets. Lijkt me de goeie.quote:Op maandag 10 augustus 2009 22:05 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je de goede DVD hebt? Niet toevallig die voor auto's?
Bij slecht zicht door regen mag je mistachterlicht niet.quote:Op maandag 10 augustus 2009 22:19 schreef Gauner het volgende:
[..]
Verjo, Motorfiets. Lijkt me de goeie.![]()
Maar het ging daar in het theorieboek trouwens ook over, bij zicht minder dan 50 meter door mist of sneeuwval mag je je mistachterlicht gebruiken.
Ik weet, daarom heb ik eerst het theorieboekje geleerd en maak ik nu de oefenexamens.quote:Op maandag 10 augustus 2009 22:32 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Bij slecht zicht door regen mag je mistachterlicht niet.
Ken de details
Met alleen oefenvragen kom je er niet, je moet de kennis gewoon uit een boekje halen.
Zie je het al voor je? Een zaklamp aan je achterlicht geducktaped?quote:Op maandag 10 augustus 2009 23:04 schreef retuow82 het volgende:
Ik snap werkelijk niet waarom er over mistlichten wordt gesproken in een motor examen boekje
Was dat nou je div600 of 900?quote:Op maandag 10 augustus 2009 20:50 schreef motorbloempje het volgende:
en als je in de buurt van Nijmegen woont, ga dan ook zeker eens naar Kleve, waar Polo zit idd
Als je nog goedkopere kleding wilt scoren:
Hein Gericke Outlet in Dusseldorf.
Even rijden, maar ik had er mijn leren combi vandaan voor nog geen 300 euro, en er is niets mis mee, was alleen een 'overjarig model' ofzo
[ afbeelding ]
Ziet er niet overjarig uit, vind ik
http://www.factory-outlet-center.biz/fabrikverkauf/OutID/88/
aardig van jequote:Op dinsdag 11 augustus 2009 10:04 schreef motorbloempje het volgende:
theorie is easy, als je dat niet haalt
Er is een hoop veranderd in die theorievragen, ik heb laatst een paar van die vragen gezien en ze zijn niet meer zo simpel als de vragen die wij kregen met "ja" en "nee".quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 10:04 schreef motorbloempje het volgende:
theorie is easy, als je dat niet haalt
ja he? Hoe ging het?quote:
neequote:Op dinsdag 11 augustus 2009 10:15 schreef DABAMaster het volgende:
moblo: is het al gelukt met je verzekering?
Is dat van die schade aan de kappen waar ik iets van mee heb gekregen? Huur de Fok! knokploeg in, allemaal op de motor en op naar dat mens!quote:
En en en ?! Gefeliciteerd ...?!quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 10:02 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb om half 12 (opnieuw) theorie.
Ben zooo zenuwachtig...
Doe je best: http://www.onlinetheorieexamen.nl/A/index.phpquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 12:09 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Ik zou zo'n compleet examen best wel eens voor de lol willen doen, geen idee of ik zou slagen puur op basis van ervaring.
*grin*quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 12:24 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Is dat van die schade aan de kappen waar ik iets van mee heb gekregen? Huur de Fok! knokploeg in, allemaal op de motor en op naar dat mens!![]()
Maar wel belachelijk hoe sommige mensen zich in zo'n situaties gaan gedragen, ik heb er ook ervaring mee.
Ja daag.... 1,30 euro betalen voor een examen terwijl ik het bewijs al hebquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 12:52 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Doe je best: http://www.onlinetheorieexamen.nl/A/index.php
Ik zit met 1,95m eigenlijk erg comfortabel op de Div 600... hoe het er uit ziet weet ik dan weer nietquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 09:16 schreef retuow82 het volgende:
Het verbaasd me hoe klein die Div 600 eigenlijk is als ik zo die foto's zie. Zit iemand van 1,87 meter daar nog wel lekker op?
Boeiend hoe het eruit ziet, als jij er tevreden mee bent kan niemand je wat maken! Maar ik zag Motorbloempje met haar 1m71 al aardig hoog met haar knie tegen de tank aan zit dus dat viel me op... Nu is mijn motor ook wel aardig hoog dus misschien dat ik dan ook een verkeerde motor als referentie pak.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:31 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Ik zit met 1,95m eigenlijk erg comfortabel op de Div 600... hoe het er uit ziet weet ik dan weer niet
Bedankt!, heb je een boekje + cdrom? via internet kun je ook wel van die examens maken, en dan gewoon op goed geluk een code intikken, werkte bij mij ookquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:31 schreef crossover het volgende:
Gefeliciteerd
Ik ben ook flink aan het oefenen, het gaat steeds beter
quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:34 schreef Panzerknacker666 het volgende:
[..]
Bedankt!, heb je een boekje + cdrom? via internet kun je ook wel van die examens maken, en dan gewoon op goed geluk een code intikken, werkte bij mij ook.
Nou nou wat een ellende.... Je hebt al 18 jaar niet kunnen rijden, kan die ene dag er ook nog wel bijquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:30 schreef -Menn0- het volgende:
Gister afgereden en dan vandaag niet mogen rijden omdat het rijbewijs pas morgen binnen is
Als je hier achter bent, laat het mij ook even weten, ik wil ook nog eens een examen doen voor de lolquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:20 schreef crossover het volgende:
[..]
Welke site en wat voor code had je ingetypt? Gewoon wat random karakters?
Ik heb een boek van Veka Best Verkeersleermiddelen geleend van de bieb.
Ja zo kan ik het ook, ben al maanden aan het toe leven naar het moment dat ik af mocht rijden. Ben ik eindelijk geslaagd mag ik nog niksquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 18:17 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Nou nou wat een ellende.... Je hebt al 18 jaar niet kunnen rijden, kan die ene dag er ook nog wel bij![]()
Trouwens, rijbewijs A staat nu al op je naam, dat is al lang en breed verwerkt. Jou pasje is immers vandaag gemaakt en verzonden zodat jij het morgen op kunt halen. Dus als je echt niet kunt wachten...
Mij controleerden ze toen met een routine controle in de auto en ik had mijn rijbewijs niet bij, 2 dagen van tevoren motor rijbewijs aangevraagd en spul zat in mijn tas op kantoor. Hun checken het in het systeem.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 18:20 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Ja zo kan ik het ook, ben al maanden aan het toe leven naar het moment dat ik af mocht rijden. Ben ik eindelijk geslaagd mag ik nog niks
Maar m'n pa zei dat je niet verzekerd bent dus lijkt me niet handig....
Gewoon morgen pas opstappen, ik heb toen zelfs nog 2 dagen gewacht. Als je in een ongeluk komt en ze gaan terugrekenen kunnen hun ook wel zien dat jij het pasje toen niet in je bezit had.quote:
Dat is wel kut, maar idd steeds minderquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 19:00 schreef Lonaa het volgende:
Nee jongenswerd m weer niet. 7 fout dit keer. Grrr.
Gelijk nieuw examen aangevraagd, er was morgen nog plek, weliswaar in Amsterdam (wat toch een eindje rijden is vanaf Apeldoorn) maar we gaan ervoor.
Eerste keer 8 fout, 2e keer 7, morgen dus 6, en dan heb ik m gewoon binnen
quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 21:13 schreef motorbloempje het volgende:
whehe
je eerste avontuur!
wel mooi klote
quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 21:43 schreef Robin__ het volgende:
[..]
![]()
Iedereen is wel behulpzaam moet ik zeggen, meer dan wanneer je met een roestige auto staat..
.. ja, dat weet ik ook, 1e auto die ik kocht bleek achteraf een kapote dynamo te hebben.. dus na een paar daagjes stond ik zonder licht, alarmlichten of ook maar enig leven van mn startmotor langs de weg (tegenover het kerkhof)
Haha, dan betaal je toch je rijinstructeur om een dagje lekker te doen en laten wat je wilt?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 23:40 schreef Gauner het volgende:
[..]
Wegrijden uit parkeervlak gaat ook goed, het duurt nog even maar wordt nu al jaloers als ik jullie verhalen lees over lekker rijden wanneer je wilt!
Hij laat me denk ik niet alleen de weg op gaan ben ik bang.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 23:55 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Haha, dan betaal je toch je rijinstructeur om een dagje lekker te doen en laten wat je wilt?
Ja merkte ook dat het gewoon elke keer beter ging (nouja, soms dan denk je: vorige keer ging echt goed!, en de keer erna gaat het als een drolquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 23:58 schreef Robin__ het volgende:
probeer hem anders eens een aantal keer achter elkaar te blijven doen, oefening baart kunst dan kom je ook lekker vaak dat omschakel moment tegen. en als je 'weet' dat je het al eerder gedaan hebt, gaat het ook wat makkelijker (tenminste zo ervaar ik dat.. 'vorige keer lukte het ook, dus nu moet het ook kunnen')
Dan gaat hij achter je aan, en ga jij gewoon een middagje lekker dijkjes rijden, op de snelweg scheuren, wat je maar wilt.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 00:39 schreef Gauner het volgende:
[..]
Hij laat me denk ik niet alleen de weg op gaan ben ik bang.
Toen ik achtjes moest leren draaien zat er aan 1 kant een stoeprand en aan de andere kant gras. Er was gewoon geen "margin of error". Dat vond ik echt heel klote.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 23:58 schreef Robin__ het volgende:
vast niet op mijn verhalen![]()
De periode met de pionnen moet je gewoon even doorheen, daarna word het alleen nog maar leuker. De u bocht vond ik op de een of andere manier lastiger dan het achtjevoor het achtje kan ik alleen maar als tip geven om echt minimaal een halve cirkel vooruit te kijken.. dat werkt gewoon echt
(op het moment dat je instuurt kijk je al volledig naast je, enz.) en probeer hem anders eens een aantal keer achter elkaar te blijven doen, oefening baart kunst dan kom je ook lekker vaak dat omschakel moment tegen. en als je 'weet' dat je het al eerder gedaan hebt, gaat het ook wat makkelijker (tenminste zo ervaar ik dat.. 'vorige keer lukte het ook, dus nu moet het ook kunnen')
Omvallende motor vandaag ook voor het eerst bijna meegemaakt. Wilde stoppen en gebruikte de voorrem, echter ik was niet helemaal recht. Wat een gewicht zeg!quote:Op woensdag 12 augustus 2009 00:57 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Toen ik achtjes moest leren draaien zat er aan 1 kant een stoeprand en aan de andere kant gras. Er was gewoon geen "margin of error". Dat vond ik echt heel klote.
Je maakte of een perfecte acht, of je moest vol in de remmen: motor valt om.
Dijkjes wordt lastig hier in het diepe zuiden.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 00:52 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Dan gaat hij achter je aan, en ga jij gewoon een middagje lekker dijkjes rijden, op de snelweg scheuren, wat je maar wilt.
Ik mocht vanaf de eerste les van de rijschool gelijk zelfstandig naar het oefenterrein een paar kilometer verderop rijden. Lekker polders en bochtjes.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 01:12 schreef Gauner het volgende:
[..]
Dijkjes wordt lastig hier in het diepe zuiden.![]()
En snelweg scheuren laat ik ook nog maar even rusten, weet tot nu toe niet anders dan eerste versnelling en maximaal 40 op een oefenterrein.
Wat dat betreft is het minder dat het oefenterrein waar ik rij bij de rijschool zelf ligt.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 02:08 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik mocht vanaf de eerste les van de rijschool gelijk zelfstandig naar het oefenterrein een paar kilometer verderop rijden. Lekker polders en bochtjes.
als ie schuin genoeg komt is er gewoon geen houden meer aan.. voor niemand. K heb m wel een keer om laten pleuren, net zo iets als jij.. stilstaan.. wel omvallen.. niet omvallen.. jahoor WEL omvallenquote:Op woensdag 12 augustus 2009 01:10 schreef Gauner het volgende:
[..]
Omvallende motor vandaag ook voor het eerst bijna meegemaakt. Wilde stoppen en gebruikte de voorrem, echter ik was niet helemaal recht. Wat een gewicht zeg!![]()
Ben geen slapjanus, maar moest toch alle zeilen bijzetten om dat ding niet te laten vallen. Was dan ook blij toen instructeur me even een handje kwam helpen om hem weer rechtop te krijgen.
Ja als mijn instructeur me niet was komen helpen had ik hem ook moeten laten omvallen vrees ik.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 02:29 schreef Robin__ het volgende:
[..]
als ie schuin genoeg komt is er gewoon geen houden meer aan.. voor niemand. K heb m wel een keer om laten pleuren, net zo iets als jij.. stilstaan.. wel omvallen.. niet omvallen.. jahoor WEL omvallenmaarja goed, weet je in ieder geval wat je met je eigen motor niet moet doen
![]()
Overigens is het niet zo'n slechte ervaring om de motor eens in je eentje van de grond te moeten krijgen, is toch wel een handig trucje om te kennen mocht je het ooit nodig hebben (stukje van de grond en weer neerleggen wil je tenslotte ook niet hoeven doen, je kan het maar beter in 1x goed doen want na 3x zijn je armen dood
Pin me er niet op vast, maar volgens boven de tank gaan staan (je voeten erlangs), en het naar boven stekende stuurhelft optrekken.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 02:57 schreef Gauner het volgende:
[..]
Ja als mijn instructeur me niet was komen helpen had ik hem ook moeten laten omvallen vrees ik.![]()
Is er een bepaalde techniek om een op de grond liggende motor weer recht te krijgen? Gewoon pakken bij het stuur en bij de hendel die op de achterkant zit?
Ahja zo kan het natuurlijk ook, klinkt ook logischer.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 03:29 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Pin me er niet op vast, maar volgens boven de tank gaan staan (je voeten erlangs), en het naar boven stekende stuurhelft optrekken.
Als het mogelijk is de motor in versnelling zetten, dan rolt hij niet weg.
Ja zo kan ook, ligt er ook aan wat bij jezelf het makkelijkste gaat. Moet je alleen niet te ver duwen anders ligt de motor aan de andere kant weer om, met jou erbovenop.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 12:04 schreef Robin__ het volgende:
persoonlijk denk ik dat het me op die manier (of op iedere manier vanuit je armen) niet zou lukken.
wat mij geleerd is was het voorwiel zo draaien dat het naar de grond wijst, het handvat het dichts bij de grond staat dan in een mooie rechte positie om vast te pakken. Vervolgens hurk je met je onderrug/kont tegen het zadel en pak je dus 1 stuurhelft en een beugel aan de achterkant, dan kun je de motor als het waren omhoog duwen door achteruit te lopen .Eerste stukkie, tot beide banden de grond raken doe je inderdaad met je armen, maar echt het rechtopzetten komt dan ook meer vanuit je benen, en dat scheelt
ghehe ja maar als je dat voor elkaar krijgt ben je ook wel een beetje een pannenkoekquote:Op woensdag 12 augustus 2009 12:07 schreef Gauner het volgende:
[..]
Ja zo kan ook, ligt er ook aan wat bij jezelf het makkelijkste gaat. Moet je alleen niet te ver duwen anders ligt de motor aan de andere kant weer om, met jou erbovenop.
Dat klopt, maar ik had gisteren les met een vrouw, en die viel gewoon uit het niets. Geen bocht, geen pion..quote:Op woensdag 12 augustus 2009 12:18 schreef Robin__ het volgende:
[..]
ghehe ja maar als je dat voor elkaar krijgt ben je ook wel een beetje een pannenkoek
Inderdaad, ik heb net ff een multimeter gekocht dus ik ga het even in de gaten houden wat er gebeurt over een nacht tijd.. nu netjes 12,6 volt, daar is niets mis mee. of het alarm aan of uit staat het controle ledje brand altijd als ie op stuurslot staat, als ie uit staat reageert ie gewoon niet op de afstandsbediening. Als ik merk dat er iets niet 100% klopt nu flikker ik inderdaad dat alarm los. Maar hopelijk blijft alles nu koek en ei.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 12:58 schreef retuow82 het volgende:
Robin pas even op met je alarm, een maat van mij heeft er ook een alarm op zijn motor maar ondanks dat hij niet staat ingeschakeld heb je toch lekstroom door zo'n alarm. Met andere woorden, het vreet altijd wat stroom ook al staat hij niet aan.
Als je het alarm niet gebruik zou ik het eruit halen, er is tegenwoordig toch niemand meer die opkijkt van een alarm dat afgaat...
als je loopt te prutsen met je gas en eventueel nog de voetrem erbij kan de motor afslaan als je te langzaam rijd in zn 2 ofzo.. en als je dan niet de koppeling meteen inknijpt dan sta je ongeveer binnen een meter stil... daar moet je dan wel even op bedacht zijn natuurlijk (t ziet dr wel heel lullig uit vermoedelijkquote:Op woensdag 12 augustus 2009 12:28 schreef Gauner het volgende:
[..]
Dat klopt, maar ik had gisteren les met een vrouw, en die viel gewoon uit het niets. Geen bocht, geen pion..![]()
Vandaag rijden? Het is wel lekker weer ervoor.
Fuck die regenquote:Op woensdag 12 augustus 2009 14:31 schreef -Menn0- het volgende:
Zo al 150 km op de teller![]()
In de regen
Ik vind dan ook dat je 1 keer vaker zou moeten slagen dan zakken, om een "toevalstreffer" te voorkomen.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 17:36 schreef motorbloempje het volgende:
'vroeger', bij mijn autotheorie, ergens in 2003 geloof ikzat er iemand voor me die er voor de 9e keer zat.. de 9e keer!!!!
En terwijl ik dacht 'mehzal wel... ' want ik had niet geleerd, was het meisje voor me helemaal blij en opgelucht: HET GING GOED!!!
Ik had 3 foutjes, zij 15
ze mocht dus voor de 10e keer
Klopt, als je dan op zaterdag gaat valt het nog enigzins mee maar de zondag....quote:Op woensdag 12 augustus 2009 16:39 schreef motorbloempje het volgende:
doe dat doordeweeksMergelland is echt file-rijden in het weekend
Te erg dat deze mensen vroeg of laat in een auto terecht komen. Als ze bij een theorie examen (waar je 10 seconden mag denken over een situatie) nog 15 fouten haalt dan wil ik haar niet tegenkomen in een situatie waarin je binnen 1 of 2 seconden een beslissing moet maken.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 17:42 schreef motorbloempje het volgende:
het zou niet eens moeten MOGEN rijden
Klinkt als fully retarded. Maar ik had ook een jongen naast me zitten die was er al voor de 6e keer, en weer niet geslaagd uiteraard.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 17:36 schreef motorbloempje het volgende:
Ik had 3 foutjes, zij 15
ze mocht dus voor de 10e keer
Shit, voor de 10e keer. En dat soort mensen komen ook gewoon echt op de weg terecht he.quote:
Volgens mij zijn ze daar nogal wisselend in. Ik mocht meteen terugrijden van het oefenterrein na de tweede intakeles die ik had gevolgd.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 19:12 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Shit, voor de 10e keer. En dat soort mensen komen ook gewoon echt op de weg terecht he.
Voor mij kan nu eindelijk het echte werk beginnen. Had eigenlijk vanochtend en morgenochtend les, maar instructeur is ziek.
Maandag wel weer les en dan mag ik eindelijk voor het eerst de weg op!
Voor zover ik weet zijn daar regels in.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 19:14 schreef crossover het volgende:
[..]
Volgens mij zijn ze daar nogal wisselend in. Ik mocht meteen terugrijden van het oefenterrein na de tweede intakeles die ik had gevolgd.
Oh.. volgens mij had ik dat moeten wetenquote:Op woensdag 12 augustus 2009 19:22 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Voor zover ik weet zijn daar regels in.
Je mag best met een motor op de weg rijden voordat je je motorexamen gedaan hebt, maar alleen als je al een autorijbewijs hebt.
Als je geen autorijbewijs hebt, moet je eerst je motortheorie halen voor je op de openbare weg mag rijden.
Dat geeft nietquote:Op woensdag 12 augustus 2009 19:25 schreef crossover het volgende:
[..]
Oh.. volgens mij had ik dat moeten weten
Nu ben ik jullie ff kwijt.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 19:12 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Shit, voor de 10e keer. En dat soort mensen komen ook gewoon echt op de weg terecht he.
Voor mij kan nu eindelijk het echte werk beginnen. Had eigenlijk vanochtend en morgenochtend les, maar instructeur is ziek.
Maandag wel weer les en dan mag ik eindelijk voor het eerst de weg op!
ik zou zelf voor een bandit gaan, of anders een Diversion 600, in dat segmentquote:Op woensdag 12 augustus 2009 19:00 schreef crossover het volgende:
Wat zouden jullie eerder aanraden aan een beginnende rijder, een Suzuki Bandit of een GS500 met een te besteden budget van ongeveer 1500?
Je mag met een motor op de weg rijden als je ook een autorijbewijs hebt (zie 4 posts ofzo hierboven van mij)quote:Op woensdag 12 augustus 2009 19:31 schreef Thorical het volgende:
[..]
Nu ben ik jullie ff kwijt.
Ik reed al op mijn 1e oefenles naar de oefenplaats en nu naar een oefenplaats een paar stadsdelen verder en via de ring. En ik vind het echt kicken optrekken met een motor van 60 naar 120km. dat is toch iets heel anders dan auto rijden.
Als je voor een Bandit gaat pak dan niet de 400cc, daarmee mis je echt kracht op sommige momenten. De GS 500 is op zich goede beginnersmotor, vriend van me heeft er ook 1 gehad en die was er goed te spreken over als eerste motor. Ik denk dat je met beide motoren goed kunt beginnen, ligt er denk ik meer aan wat je zelf het mooiste vind.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 19:32 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik zou zelf voor een bandit gaan, of anders een Diversion 600, in dat segment
Klopt, en jij had je B nog niet dus?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 19:22 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Voor zover ik weet zijn daar regels in.
Je mag best met een motor op de weg rijden voordat je je motorexamen gedaan hebt, maar alleen als je al een autorijbewijs hebt.
Als je geen autorijbewijs hebt, moet je eerst je motortheorie halen voor je op de openbare weg mag rijden.
Zat op de Suzuki Bandit 1200 van mn pa, dat is inderdaad wel even wennen en al helemaal op zeiknatte wegenquote:Op woensdag 12 augustus 2009 16:23 schreef retuow82 het volgende:
Lekker rijden in de regen is niet mogelijk, je kunt geen enkele bocht lekker maken.... Tenminste niet met 130 pk op je achterwiel![]()
Dat is geniaalquote:Maar goed, als beginnende rijder moet je gewoon genieten van de vrijheid en het feit dat niemand in je oor ligt te zeuren dat je langzamer moet rijden of dat je hier naar links moet gaan
Tja, ik moet zeggen dat ik een Bandit wel erg gaaf er uit vind zien:quote:Op woensdag 12 augustus 2009 21:25 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Als je voor een Bandit gaat pak dan niet de 400cc, daarmee mis je echt kracht op sommige momenten. De GS 500 is op zich goede beginnersmotor, vriend van me heeft er ook 1 gehad en die was er goed te spreken over als eerste motor. Ik denk dat je met beide motoren goed kunt beginnen, ligt er denk ik meer aan wat je zelf het mooiste vind.
Kijk ook eens naar een Diversion en heel misschien dat je ook naar een Yamaha Fazer kan kijken. Kan zijn dat je wat meer moet neerleggen maar dat zijn ook zeer fijne motoren waarmee je een hoop lol kan hebben.
Ducati Monster van een paar jaartjes oud?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 22:00 schreef -Menn0- het volgende:
Ik heb een budget van 3500 maar heb geen idee welke motor ik moet kopen![]()
Vind een R6 heel vet maar die beginnen bij 5000...
Dat weet ikquote:Op woensdag 12 augustus 2009 22:07 schreef Catch22- het volgende:
ik zou ze gewoon eens rijden.
Het is net als met auto's, dat ze mooi of snel zijn wil niet zeggen dat ze lekker rijden.
Ook vetquote:Op woensdag 12 augustus 2009 22:08 schreef Gauner het volgende:
[..]
Ducati Monster van een paar jaartjes oud?
Nee klopt.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 21:32 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Klopt, en jij had je B nog niet dus?
Het meerendeel van de vragen zijn toch echt situaties waarin je met de motor kunt komen en dan moet je binnen 1 a 2 seconden kunnen beslissen ipv 10 seconden zoals bij het examen.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 23:28 schreef Geqxon het volgende:
Inmiddels alles alweer vergeten, zo zie je maar hoe nutteloos het theorie examen is.
Nederlandquote:Op woensdag 12 augustus 2009 16:34 schreef retuow82 het volgende:
Afgelopen weekend nog een mooi stukje Veluwe gereden met als afsluiting via Berg en Dal terug naar huis. 200 km lekker rond kunnen rijden zonder een spatje regen.
Binnenkort ook maar weer eens de Mergellandroute bij Maastricht gaan doen, bergen en bochtjes
Als je de theorie niet in de praktijk kan brengen zal je ook nooit slagen voor je AVD.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 23:28 schreef Geqxon het volgende:
Ik heb mijn theorie gelukkig al voor mijn eerste les gehaald. Gewoon spontaan gereserveerd, een week van te voren. De nacht voor het examen goed geleerd, wakker gebleven en naar het CBR gefietst. Examen gedaan, gehaald, naar huis en kapot naar bed.
Inmiddels alles alweer vergeten, zo zie je maar hoe nutteloos het theorie examen is.
+ Ardennen?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 00:47 schreef gias het volgende:
[..]
Nederland![]()
Eifel
Schwarzwald![]()
Dolomieten/alpen![]()
![]()
Dat soort dingen handel je toch met je verzekering af?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 08:47 schreef Catch22- het volgende:
Meeste fouten zaten in van die aparte dingen (maximale meldtijd ongeval zonder gewonden bijv)
Hier is niets "aparts" aan hoor!quote:en dat voetgangers niet meedoen met voorrangsregels.
Nederland - goed voor een dagje wegquote:Op donderdag 13 augustus 2009 00:47 schreef gias het volgende:
Nederland![]()
Eifel
Schwarzwald![]()
Dolomieten/alpen![]()
![]()
Rijden in het buitenland is echt ontzettend goed voor de beheersing van je motor.
Geen gezeur over je snelheid. geen drempels, weinig verkeer en bocht naar bocht gewoon lekker sturen.
wie zegt dat die lui die het na 6 halen het wel kunnenquote:Op donderdag 13 augustus 2009 08:58 schreef Catch22- het volgende:
ja dat snap ik, maar als ik hoor dat sommige lui het in 6 lessen doen, dan vind ik 34 wel veel. Maargoed, ik had zelf ook best veel lessen gehad in de auto. 40 ofzo, wel van 40 minuten.
En inmiddels 100dkm+ in de auto, dus het verkeersinzicht zit wel snor in de basis en voertuigbeheersing had ik ook vrij gauw in de vingers gelukkig.
Dat is precies wat ik ga doen! Vandaar dat m'n eerste motor een wat oudere wordt... Voordeel: goedkoop noclaim opbouwen (65 euro per jaar) met alleen WA!quote:Op donderdag 13 augustus 2009 09:11 schreef Rossdale het volgende:
Om hem aan de straat te zetten met een zak er overheen zie ik ook weer niet zitten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |