quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:31 schreef DABAMaster het volgende:
even als reactie op de bovenstaande posts: autorijles is vaak een 'verplichting', sociale druk enz enz. Motorrijden (na auto) is gewoon een volledig vrije keuze, zonder druk en lang leve de lol. Daarnaast is het wel investeren in je ontwikkeling.
Maar hoe goed of hoe slecht je ook kan auto- en motorrijden: rijd nooit harder dan je beschermengel kan vliegen
Of het lastig is zul je zelf moeten ondervinden, het zal wel even wennen zijn dat je zelf moeite moet doen om balans te houden (motor is zwaarder dan ik had verwacht, als ie omvalt is dat bijna niet te houden) schakelen is opzich geen wereld van verschil met autorijden, je doet het alleen met de voet en de koppeling met je hand.. net als met autorijden moet je dat gewoon een paar uur doen en dan word dat een automatisme. En je hebt 2 remmen in plaats van 1, das ook ff anders.quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:48 schreef warrel het volgende:
Ik mag hier postenIk heb volgende week zaterdag mijn eerste motorrijles, en mijn eenerlaatste.. Ik heb 2 lessen voor mijn verjaardag gehad. Alleen heb ik het geld niet om het af te maken.
Maar toch: wat zijn de lastigste dingen bij je eerste les? (Voor iemand met autorijbewijs, maar die nog nooit op een brommer heeft gezeten.)
Thanks!quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:39 schreef DABAMaster het volgende:
gefeliciteerd met je avb Remco
Neo_ 01-04-2009quote:Geslaagden 2009
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nothing has changed. Everything has changed.
Ik ben zo benieuwd! Dankjewel voor de info!quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:58 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Of het lastig is zul je zelf moeten ondervinden, het zal wel even wennen zijn dat je zelf moeite moet doen om balans te houden (motor is zwaarder dan ik had verwacht, als ie omvalt is dat bijna niet te houden) schakelen is opzich geen wereld van verschil met autorijden, je doet het alleen met de voet en de koppeling met je hand.. net als met autorijden moet je dat gewoon een paar uur doen en dan word dat een automatisme. En je hebt 2 remmen in plaats van 1, das ook ff anders.
veel plezier alvast
Als het vandaag nog kan, voeg bij mij dan maar m'n theorie toe. 11-08-09 moet ik (opnieuwquote:Op woensdag 29 juli 2009 14:45 schreef Robin__ het volgende:
Als je in de op wil maak dan ff zo'n lijstje.. vandaag kan het nog
Tipje (Wellicht ook leuk om in de OP te plaatsen?): http://www.onlinetheorieexamen.nl/A/index.php heeft 5 gratis online oefenexamens. Het enige wat je hoeft te doen is een gratis MotoPlus blad aanvragen, dan krijg je direct een toegangscode.quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:11 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Als het vandaag nog kan, voeg bij mij dan maar m'n theorie toe. 11-08-09 moet ik (opnieuw) voor mijn theorie.
Zo'n type uit de jaren 87 - 92 ?quote:Op woensdag 29 juli 2009 09:49 schreef StormS.A het volgende:
Ik heb gelukkig al mijn motorrijbewijs al een tijdjeondertussen anderhalf jaar en rij op mijn Yamaha FZR
Voor iedereen die nog theorie en of examen heeft veel suc-6 en een goed motorseizoen...
Danku dankuquote:Op woensdag 29 juli 2009 15:23 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Tipje (Wellicht ook leuk om in de OP te plaatsen?): http://www.onlinetheorieexamen.nl/A/index.php heeft 5 gratis online oefenexamens. Het enige wat je hoeft te doen is een gratis MotoPlus blad aanvragen, dan krijg je direct een toegangscode.
Hmm, ik weet niet hoorquote:Op woensdag 29 juli 2009 18:40 schreef Robin__ het volgende:
werkelijk iedereen uit de op rijd op een honda cb(f) 500.. zouden dat populaire lesmotoren zijn?
als je wat fout doet wordt je iig niet zo erg afgestraftquote:Op woensdag 29 juli 2009 18:49 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Hmm, ik weet niet hoor
Hij rijdt in ieder geval wel lekker
Vergeleken met wat?quote:Op woensdag 29 juli 2009 20:01 schreef pro2call het volgende:
[..]
als je wat fout doet wordt je iig niet zo erg afgestraftbeen there done that
een maat van me had een RSV Mille en als je daar mee mis schakeld vind die motor dat niet zo fijn en dat laat ie ook wel weten... bij zo'n cb500 iig nietquote:
Ik heb GEEN ABS op mijn motorquote:Op woensdag 29 juli 2009 20:13 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Vergeleken met wat?![]()
En ABS hebben denk ik de meeste wel..ik ook iig, maar k ga niet 20x editen dat dat bij iedreen ook klopt hoor.. anders moet iemand de OP in die fok!wiki zetten, das makkelijker.
Inderdaad.. met de noodstop enzo, als je gewoon lomp doorknijpt tot de abs ingrijpt sta je uiteindelijk later stil.. ook schakelt de abs uit bij 10km/h dus het laatste stukje word ook een beetje lompquote:Op woensdag 29 juli 2009 21:43 schreef DABAMaster het volgende:
[..]
ik wel, maar niet nodig. Als je goed kan remmen, kan je veel beter remmen zonder
helemaal mee eens.... gister moeten doen van de instrukteur zodat ik kon zien wat ik kan verwachten van de motorquote:Op woensdag 29 juli 2009 21:52 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Inderdaad.. met de noodstop enzo, als je gewoon lomp doorknijpt tot de abs ingrijpt sta je uiteindelijk later stil.. ook schakelt de abs uit bij 10km/h dus het laatste stukje word ook een beetje lomp
Ik vind het ook geen probleem. Heb niet echt het idee dat ik het nodig hebquote:Op woensdag 29 juli 2009 21:43 schreef DABAMaster het volgende:
[..]
ik wel, maar niet nodig. Als je goed kan remmen, kan je veel beter remmen zonder
Nou vooruit.. tis dat je ook op een honda lest anders hadden we je moeten weigerenquote:Op woensdag 29 juli 2009 23:00 schreef Gauner het volgende:
Dan ik ook maar in de OP:
Gauner
Eerste rijles: 01-08-09
Theorie: nnb
AVB: nnb
AVD: nnb
Rijschool : Wischmann, Landgraaf
Lesmotor: Honda CB500
quote:Op woensdag 29 juli 2009 23:05 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Nou vooruit.. tis dat je ook op een honda lest anders hadden we je moeten weigeren
puike keus!!!quote:Op woensdag 29 juli 2009 21:45 schreef keepwalking het volgende:
Beetje laat, maar ik heb aantal weken terug (ook) een diversion 600 aangeschaft, via via voor een zacht prijsje. Beetje jammer dat hij nu op me staat te wachten in de schuur van mijn vader, geschorst en achter slot en grendel.
is mf ook down bij jou?quote:Op donderdag 30 juli 2009 00:08 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
puike keus!!!
je gaat er veel plezier aan belevendus opschieten met lessen en slagen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |