Gerard is klein. Kan me niet voorstellen dat iemand hem omschrijft als "wat langer"quote:Op woensdag 5 augustus 2009 17:33 schreef fokkerspy het volgende:
[..]
Dat is volgens mij echt wel Gerard hoor...zeer bekend.
Niet gedaan maar mij lijkt het niets. Ik red 2 uur nog niet eens, ik ben na 1 1/2 uur al leeg.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 18:34 schreef Bullebak het volgende:
Zijn er hier mensen die een 1-daagse AVB cursus hebben gedaan, dus aansluitend meteen examen?
Hehe, dat is wel grappig.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 20:27 schreef -Bigguy- het volgende:
Ik had gister mn eerste autorijles (ander topic jaja sorry) maar ik had een beetje met opzet mn motor buiten laten staat dus de insructeir vroeg er meteen naar. Ik heb hem volgens mij meer uitgelegd over motorrijden dan hij mij over autorijden
like duhquote:Op donderdag 6 augustus 2009 21:41 schreef -Bigguy- het volgende:
Ja t ging wel aardig, moest natuurlijk wennen aan sturen en de pedalen want t was echt de allereerste keer dat ik achter t stuur zat maar verder met schakelen was t alleen ff knopje omzetten. Dus niet in zn 2 tot 80 ofzo
Maar motorrijden is leuker
quote:
http://www.rijschoolgegevens.nl/index.asp?pageid=1quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 15:49 schreef Miriampje het volgende:
Twee weken geleden heb ik in het vorige topic nog besloten dat ik nog ga wachten met lessen voordat ik genoeg geld heb voor rijlessen én een motor. Na twee weken rust in mijn hoofd begint het toch weer extreem te kriebelen
Duss.. mijn vraag: weet iemand een goede motorrijschool in omgeving Den Bosch? Ga er toch maar een proeflesje tegen aan gooien
Jaquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 15:50 schreef motorbloempje het volgende:
ziet er netjes uit
die paars met roze zijn echt uberlelijk overigensen mintgroen
[ afbeelding ]
en
[ afbeelding ]
Maargoed.. de prijzen zijn er ook naar
Mijnv riend had de zwart-met-blauw, die vond ik wel mooi
Loslaten.quote:Op zondag 9 augustus 2009 15:43 schreef Geqxon het volgende:
Bij de snelle uitwijkmanoeuvre (zonder slalom), moet je dan het gas erop houden of juist loslaten?
Gevaarlijk. Het idee is dat je een klein kind kan ontwijken dat haar / zijn bal achterna rent. Gas los dusquote:Op zondag 9 augustus 2009 15:43 schreef Geqxon het volgende:
Bij de snelle uitwijkmanoeuvre (zonder slalom), moet je dan het gas erop houden of juist loslaten? Ik vind het fijner het gas erop te houden, meestal kom ik met 50-55 langs de laatste pion.
gaat niet om wat jij 'fijn' vindt, gaat erom wat veilig isquote:Op zondag 9 augustus 2009 15:43 schreef Geqxon het volgende:
Bij de snelle uitwijkmanoeuvre (zonder slalom), moet je dan het gas erop houden of juist loslaten? Ik vind het fijner het gas erop te houden, meestal kom ik met 50-55 langs de laatste pion.
In de praktijk rijd je ook niet om pionnen heen en is de situatie altijd anders, maar in principe ga je echt niet scherper van sturen als je het gas er op houd.. 10 meter om het kind heen terug met 50 of 4 meter om het kind heen met 30.. ligt aan de situatie wat 'beter' is.quote:Op zondag 9 augustus 2009 16:50 schreef Geqxon het volgende:
Volgens mij is het hele idee dat er een kind achter een auto komt, ik uitwijk, maar gelijk weer naar rechts moet omdat er een auto mij tegemoet komt. Nou, dan ga ik dus neverniet het gas loslaten.
Dat lukt je toch ook met de snelle slalom? Da's met 30. Dus wat dat betreft... je gewicht terug verplaatsen en weer terugsturen, komt helemaal goed. Zit tussen je oren dat dat met 50+ moet, lijkt mij zelfs nog iets moeilijkerquote:Op zondag 9 augustus 2009 16:46 schreef Geqxon het volgende:
Maar hoe krijg je hem na het uitwijken weer terug? Meestal doe ik bij de eerste pion iets gas terug, ga naar links, en als ik weer naar rechts ga stevig het gas erop om de motor weer op tijd terug naar rechts te krijgen.
Eventueel kan ik ook gas los en koppeling in, dan hou ik meer snelheid erin en voorkom ik het remmen op de motor. Het lukt me echt niet onder de 50 om de motor terug te krijgen...
Maar na dat ik het kind heb ontweken moet ik weer terug naar mijn eigen rijhelft, en hoe harder je gaat, des te sneller je daar bent.quote:Op zondag 9 augustus 2009 16:58 schreef Robin__ het volgende:
[..]
In de praktijk rijd je ook niet om pionnen heen en is de situatie altijd anders, maar in principe ga je echt niet scherper van sturen als je het gas er op houd.. 10 meter om het kind heen terug met 50 of 4 meter om het kind heen met 30.. ligt aan de situatie wat 'beter' is.
Maar het gaat er voor jou voorlopig om wat het cbr wil zien, en die willen jou met 30-35 bij de laatste pion zien..oefening is ook bedoel om je bochten techniek aan te leren terwijl je nu meer een beetje je eigen manier probeert te zoeken.
Ik ben vanochtend wezen proefrijden en... ik heb m gekochthij staat op dit moment ook al in den haag
met een gigantische grijns terug gereden hehehe
![]()
das wel even andere koek als een lesmotor trouwens
stuurt super licht.. en tering wat een power is dat zeg
Volgens mij ga jij als je je rijbewijs gehaald hebt een Yamaha kopenquote:Op zondag 9 augustus 2009 17:20 schreef Gauner het volgende:
Gister tweede les gehad, U-bocht maken. Gaf in het begin te weinig gas in de bocht waardoor ik een paar keer bijna omkiepte maar op einde ging het al stuk beter!
Ook trouwens een rode Shark helm gekocht (zit echt fantastisch) en nieuwe Ducati handschoenen.
Vanmorgen dit jack bestelt: [ afbeelding ]
Kan niet wachten tot ik zelf kan gaan rijden, helemaal omdat mijn vader een Ducati Monster 696 heeft gekocht en die nu op me staat te wachten..
Ach je hebt altijd nog kans om het andere onderdeel uit dat cluster wel te halenquote:Op zondag 9 augustus 2009 17:34 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Maar na dat ik het kind heb ontweken moet ik weer terug naar mijn eigen rijhelft, en hoe harder je gaat, des te sneller je daar bent.
Bij gas los bij de uitwijk moet je inderdaad ook de koppeling inknijpen. Met 50 er in, 30-35 aan het eind, en dan weer gas d'r op voor het laatste bochtje als je alweer op je eigen weghelft zit.quote:Op zondag 9 augustus 2009 16:46 schreef Geqxon het volgende:
Eventueel kan ik ook gas los en koppeling in, dan hou ik meer snelheid erin en voorkom ik het remmen op de motor. Het lukt me echt niet onder de 50 om de motor terug te krijgen...
Hier ga je de mist in! Gegeven de maximale versnelling in een bocht, heb je bij een hogere snelheid meer ruimte nodig om een bocht te maken.quote:Op zondag 9 augustus 2009 17:34 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Maar na dat ik het kind heb ontweken moet ik weer terug naar mijn eigen rijhelft, en hoe harder je gaat, des te sneller je daar bent.
Cluster?quote:Op zondag 9 augustus 2009 17:55 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Ach je hebt altijd nog kans om het andere onderdeel uit dat cluster wel te halen
Als je goed kunt rijden slaag je, anders niet.quote:Op zondag 9 augustus 2009 19:01 schreef Robin__ het volgende:
in de op onder 'handige links staat een pdfje waar het prachtig in word uitgelegd.
ik bedoel het niet naar ofzo, maar je kan maar beter gewoon gelijk doen wat het cbr wil zien.. anders word het een duur meningsverschil. Wat je doet als je je rijbewijs hebt moet je zelf aan de hand van de situatie maar zien, daar ben je oud en wijs genoeg voor hoop ik.
Ik heb mijn theorie al.quote:Op zondag 9 augustus 2009 18:53 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Verdiep je eens in het examen... Hint: http://cbr.nl/1290.pp
Nou met links van het CBR zwaaien heeft geen nut, die info ken ik al, want mijn theorie heb ik al.quote:Op zondag 9 augustus 2009 19:24 schreef Robin__ het volgende:
ja dat is helemaal de juiste instelling voor je avb..
en je leest niet eens wat er achter die links staat.. vraag dan ook niets.
Is het echt zo belangrijk dat ik dat weet?quote:Op zondag 9 augustus 2009 19:58 schreef Robin__ het volgende:
Oke.. wat is dan een cluster? bij het PRAKTIJKDEEL voortuigbeheersing welteverstaan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |