abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71831925
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 21:25 schreef retuow82 het volgende:

[..]

Als je voor een Bandit gaat pak dan niet de 400cc, daarmee mis je echt kracht op sommige momenten. De GS 500 is op zich goede beginnersmotor, vriend van me heeft er ook 1 gehad en die was er goed te spreken over als eerste motor. Ik denk dat je met beide motoren goed kunt beginnen, ligt er denk ik meer aan wat je zelf het mooiste vind.

Kijk ook eens naar een Diversion en heel misschien dat je ook naar een Yamaha Fazer kan kijken. Kan zijn dat je wat meer moet neerleggen maar dat zijn ook zeer fijne motoren waarmee je een hoop lol kan hebben.
Tja, ik moet zeggen dat ik een Bandit wel erg gaaf er uit vind zien:


Leuker dan een GS500


En natuurlijk is het beter om even door te sparen, maar 1500 is voor een student al veel geld Nu heb ik gelukkig wel een erg leuk bijbaantje Maar toch ben ik al aan het bedenken wat ik misschien kan verkopen of dat ik eens beroep ga doen op de IB-groep
Nouja, ik ga gewoon eerst even dat papiertje halen (trouwens, ik heb nu nog een papiertje, wordt dat dan meteen vervangen door een pas?).
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  FOK!fotograaf woensdag 12 augustus 2009 @ 22:00:09 #277
159915 -Menn0-
MNO
pi_71832250
Ik heb een budget van 3500 maar heb geen idee welke motor ik moet kopen

Vind een R6 heel vet maar die beginnen bij 5000...
,,/
  woensdag 12 augustus 2009 @ 22:03:14 #278
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_71832376
YZF ? ZX6r? CBR600?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  FOK!fotograaf woensdag 12 augustus 2009 @ 22:05:01 #279
159915 -Menn0-
MNO
pi_71832438
Zat al naar een CBR600 te kijken inderdaad. Maar het is zo lastig

Luxe problemen zuigen
,,/
  woensdag 12 augustus 2009 @ 22:07:58 #280
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_71832535
ik zou ze gewoon eens rijden.

Het is net als met auto's, dat ze mooi of snel zijn wil niet zeggen dat ze lekker rijden.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_71832564
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 22:00 schreef -Menn0- het volgende:
Ik heb een budget van 3500 maar heb geen idee welke motor ik moet kopen

Vind een R6 heel vet maar die beginnen bij 5000...
Ducati Monster van een paar jaartjes oud?
  FOK!fotograaf woensdag 12 augustus 2009 @ 22:13:56 #282
159915 -Menn0-
MNO
pi_71832726
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 22:07 schreef Catch22- het volgende:
ik zou ze gewoon eens rijden.

Het is net als met auto's, dat ze mooi of snel zijn wil niet zeggen dat ze lekker rijden.
Dat weet ik Ga morgen langs diverse motortoko's om te testrijden enzo
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 22:08 schreef Gauner het volgende:

[..]

Ducati Monster van een paar jaartjes oud?
Ook vet
,,/
  woensdag 12 augustus 2009 @ 23:01:28 #283
168121 retuow82
Het is friet!
pi_71834501
Voor een beginner zou je ook kunnen kijken naar een Thundercat, soort van tourbroertje van de R6 waarmee je aardig wat racers bijblijft, het frame+blok komt namelijk van de FZR 600R (ongeveer 100 pk om mee te spelen).



En er staan er nog veel meer op. Let even op dat deze blokken bij 42.000 km opnieuw de kleppen gesteld moeten worden. Niet dat dit nu een groot struikelblok is maar wel goed om mee te nemen in de onderhandelingen mocht het niet gebeurd zijn.

De CBR is een goede motor waar iedereen mee overweg kan maar het zijn ook motoren die relatief duur zijn. Zie je ook weer terug als je hem verkoopt maar je zit gewoon met een budget.

Oh ja, ga alleen voor een Aprilia, Ducati of Buell (want ik zag je tvp in V&A bij de Buell en je reactie op de monster is ook positief) als je ook het onderhoud kunt en wilt betalen. Het betekent niet dat het rot apparaten zijn (anders reed ik er zelf niet op) maar het blijft onderhoudsgevoeliger dan de Japanners.
Op zondag 3 oktober 2010 20:58 schreef gewoonfaye het volgende:
retuow82 is mijn nieuwe held
pi_71834671
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 21:32 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Klopt, en jij had je B nog niet dus?
Nee klopt.

Nog niet zo lang 18, geen geld (en niet zoveel interesse) voor een autorijbewijs.

Als cadeautje voor mijn slagen de helft van EEN rijbewijs cadeau gekregen. Hoefde er niet zo lang over te denken om te besluiten dat dat een motorrijbewijs zou worden.
ben toen aan mn motorlessen begonnen, met het oog vast te oefenen voor mijn bijzondere verrichtingen, met het idee zo snel mogelijk m'n theorie te behalen.

Maar goed, toen kwam daar van alles tussen (theorieboeken kwamen niet binnen, geen plek meer bij t examen, 2x zakken )

Heb inmiddels toch al zo'n 10 lessen gehad, waarin ik dus alleen maar op de parkeerplaats heb gereden.
Best leuk en leerzaam enzo, maar je wilt toch op de weg rijden.

Maar dat probleem is opgelost nu.
Sterkheidsbaas van alles.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 23:11:44 #285
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_71834801
ik reed met 3 lessen al op de openbare weg. heb er 8 gehad (2 jaar geleden) en had toen al op de snelweg gereden (best indrukwekkend).

Ik ben volgende week jarig en krijg mijn AVB voor mijn verjaardag. Ik pak het dus weer op. zie wel tegen de theorie op, belachelijke vragen (je rijdt in een groep als nieuwelijk, waar letten zij op? dan is het antwoord iets van 'of je benzine genoeg hebt')
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_71835293
Ik heb mijn theorie gelukkig al voor mijn eerste les gehaald. Gewoon spontaan gereserveerd, een week van te voren. De nacht voor het examen goed geleerd, wakker gebleven en naar het CBR gefietst. Examen gedaan, gehaald, naar huis en kapot naar bed.

Inmiddels alles alweer vergeten, zo zie je maar hoe nutteloos het theorie examen is.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 23:31:47 #287
168121 retuow82
Het is friet!
pi_71835391
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 23:28 schreef Geqxon het volgende:
Inmiddels alles alweer vergeten, zo zie je maar hoe nutteloos het theorie examen is.
Het meerendeel van de vragen zijn toch echt situaties waarin je met de motor kunt komen en dan moet je binnen 1 a 2 seconden kunnen beslissen ipv 10 seconden zoals bij het examen.

Ik hoop toch echt dat er wat is blijven hangen anders wil ik je niet tegenkomen op de weg...
Op zondag 3 oktober 2010 20:58 schreef gewoonfaye het volgende:
retuow82 is mijn nieuwe held
pi_71836433
don't feed the troll..
pi_71837278
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 16:34 schreef retuow82 het volgende:
Afgelopen weekend nog een mooi stukje Veluwe gereden met als afsluiting via Berg en Dal terug naar huis. 200 km lekker rond kunnen rijden zonder een spatje regen.

Binnenkort ook maar weer eens de Mergellandroute bij Maastricht gaan doen, bergen en bochtjes
Nederland
Eifel
Schwarzwald
Dolomieten/alpen

Rijden in het buitenland is echt ontzettend goed voor de beheersing van je motor.
Geen gezeur over je snelheid. geen drempels, weinig verkeer en bocht naar bocht gewoon lekker sturen.

Als beginner zou ik eerst een keer naar de eifel gaan. Het is daar allemaal redelijk mild en goed te overzien.
Een Passo dello Stelvio kan je beter in een later stadium doen.
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 23:28 schreef Geqxon het volgende:
Ik heb mijn theorie gelukkig al voor mijn eerste les gehaald. Gewoon spontaan gereserveerd, een week van te voren. De nacht voor het examen goed geleerd, wakker gebleven en naar het CBR gefietst. Examen gedaan, gehaald, naar huis en kapot naar bed.

Inmiddels alles alweer vergeten, zo zie je maar hoe nutteloos het theorie examen is.
Als je de theorie niet in de praktijk kan brengen zal je ook nooit slagen voor je AVD.

[ Bericht 7% gewijzigd door gias op 13-08-2009 00:52:34 ]
pi_71838584
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 00:47 schreef gias het volgende:

[..]

Nederland
Eifel
Schwarzwald
Dolomieten/alpen

+ Ardennen?

Ben vaak naar Spa geweest, mij lijkt dat ook een hele mooie omgeving om te rijden, met
leuke dorpjes om even uit te rusten (Malmedy bijv.).
pi_71839402
ohja, dit topic helemaal vergeten

Ik ben dus gisteren geslaagd!! Alles in 1 keer, vond (door de regen) de AVD niet zo lekker gaan, maar gelukkig de examinator (*O* Sjaak ) wel! Morgen pasje aanvragen en vrijdag lekker rijden
pi_71839407
Om even terug te komen op een vraag hierboven: heb precies mijn hele kaart volgemaakt, 34 lessen + 2 examens dus
  donderdag 13 augustus 2009 @ 08:47:01 #293
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_71840387
Vind ik persoonlijk veel, maar dat zal aan mij liggen.

Ik heb gister ook even de theorie gemaakt op de pc, voor de lol. 15 fout (wv 2 geen antwoord omdat ik herstelde maar niet op tijd een nieuwe had).

Meeste fouten zaten in van die aparte dingen (maximale meldtijd ongeval zonder gewonden bijv) en dat voetgangers niet meedoen met voorrangsregels.

Als ik in de auto rijdt is dat allemaal logisch, maar als je er opeens over na gaat denken gaat het mis.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_71840432
oh.. ik heb ik weet niet hoe lang gelest eigenlijk

nou ja, van maart tot aan begin oktober, op m'n dooooooooooooie akkertje
ging wel eens een paar lessen niet door omdat ik even financiele tegenvallers had, vakantie, dat soort dingen.

Instructeur vroeg regelmatig 'wil je afrijden? Kan hoor!?' maar ik leste nog prima even door zodat ik er helemaal klaar voor was, voor mijn eigen gevoel.

Niet dat ik niet kan rijden, in tegendeel, maar was door faalangst (ja, écht!) 3 keer voor autorijbewijs gezakt en had geen zin om dat nog een keer mee te maken.

uiteindelijk voor motor alles in een keer gehaald ik ben wel eens wat onhandig en laat dat ding wel 's ompleuren ook wel eens een inschattingsfoutje gemaakt, maar ik durf te zeggen dat ik me in het verkeer prima weet te gedragen agent-proof, zeg maar en in de auto ook, vanaf het moment dat ik zelf mocht..

Iedereen heeft een ander aantal lessen, en als het zelfde, dan vaak met andere problemen/andere aandachtspunten, weetikveelwat..
Ja doei.
  donderdag 13 augustus 2009 @ 08:58:51 #295
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_71840526
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 08:47 schreef Catch22- het volgende:
Meeste fouten zaten in van die aparte dingen (maximale meldtijd ongeval zonder gewonden bijv)
Dat soort dingen handel je toch met je verzekering af?
quote:
en dat voetgangers niet meedoen met voorrangsregels.
Hier is niets "aparts" aan hoor!
Verkeer = bestuurders + voetgangers. Je moet even weten welke borden en regels voor verkeer gelden, en welke voor bestuurders.
censuur :O
  donderdag 13 augustus 2009 @ 08:58:57 #296
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_71840530
ja dat snap ik, maar als ik hoor dat sommige lui het in 6 lessen doen, dan vind ik 34 wel veel. Maargoed, ik had zelf ook best veel lessen gehad in de auto. 40 ofzo, wel van 40 minuten.

En inmiddels 100dkm+ in de auto, dus het verkeersinzicht zit wel snor in de basis en voertuigbeheersing had ik ook vrij gauw in de vingers gelukkig.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 13 augustus 2009 @ 09:00:29 #297
168121 retuow82
Het is friet!
pi_71840548
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 00:47 schreef gias het volgende:

Nederland
Eifel
Schwarzwald
Dolomieten/alpen

Rijden in het buitenland is echt ontzettend goed voor de beheersing van je motor.
Geen gezeur over je snelheid. geen drempels, weinig verkeer en bocht naar bocht gewoon lekker sturen.
Nederland - goed voor een dagje weg
Eifel - te ver weg voor een dagje, dan minimaal een weekend
Schwarzwald - te ver weg voor een dagje, dan minimaal een weekend
Dolomieten/alpen - weekend is ook al te kort, dan moet je minimaal een lang weekend gaan

Oh ja, gezeur over de snelheid kun je overal hebben, je gaat me niet wijsmaken dat je alleen in Nederland bekeurd wordt op snelheid. En bij Duitsland komt het gezeur van je sportuitlaat weer naar voren, laat staan de Alpen waarbij je ook nog eens Zwitserland of Oostenrijk op je dak krijgt die helemaal anti-sportuitlaten zijn.

Maar de wegen zijn heerlijk!
Op zondag 3 oktober 2010 20:58 schreef gewoonfaye het volgende:
retuow82 is mijn nieuwe held
pi_71840593
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 08:58 schreef Catch22- het volgende:
ja dat snap ik, maar als ik hoor dat sommige lui het in 6 lessen doen, dan vind ik 34 wel veel. Maargoed, ik had zelf ook best veel lessen gehad in de auto. 40 ofzo, wel van 40 minuten.

En inmiddels 100dkm+ in de auto, dus het verkeersinzicht zit wel snor in de basis en voertuigbeheersing had ik ook vrij gauw in de vingers gelukkig.
wie zegt dat die lui die het na 6 halen het wel kunnen
zou zomaar kunnen zijn dat die geluk hadden, of dat de haastigen statistisch gezien meer ongelukken hebben/veroorzaken door gebrek aan verkeersinzicht..

ik wilde zelf zeker zijn dat ik genoeg ervaring had voordat ik me op 2 wielen alleen door het verkeer zou begeven. Heb van ijzel tot extreme hitte tot de eerste regen na lange periodes van droogte en in de herfstregen gereden.. en dat vond ik voor mij zelf wel het moment om te zeggen: ik heb nu vanalles gehad, met tips, onder begeleiding, nu wil ik afrijden.

Had toen ook al 3 jaar autorijbewijs en wist hoe link het kon zijn... keuzes.. en niet iedereen maakt dezelfde
Ja doei.
pi_71840602
oh, en de Stelvio vind ik persoonlijk overrated.

sure, je hebt een mooi uitzicht, maar doe mij maar mooie bochten en niet 48 haarspelden achter elkaar... en dan hebben we het nog niet eens over de ladingen bussen, wielrenners, campers en andere tokkies
Ja doei.
  donderdag 13 augustus 2009 @ 09:11:29 #300
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_71840687
Ik heb een tijdje terug een kort lesje gehad tijdens de motoropstagdag en ik vond het wel erg tof. Ik heb vroeger altijd op een Honda NSR gereden (schakelbrommetje dus) en dat is in principe al een lichte, minder krachtige motor.

Tijdens het lesje dat ik steeds achtjes aan het rijden was terwijl ik stationair reed (ik mocht uiteraard geen gas geven als niet-betalende eerste-keerder ) moest ik mijn rechterhand op de tankdop leggen en dan die achtjes maken. Ondanks dat het gewoon simpel leunen is moest ik het eerste bochtje toch echt even slikken

Maargoed ik wil over een tijdje ook maar gaan lessen want het gevoel heb ik wel redelijk. Ik twijfel alleen... wanneer ik mijn rijbewijs heb, wil ik ook direct een motor hebben. Alleen woon ik op een bovenwoning en heb geen plek om de motor dan ergens binnen of achter te zetten. Om hem aan de straat te zetten met een zak er overheen zie ik ook weer niet zitten.
Please sir. When moon? When Mustang?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')