Ja zo kan ook, ligt er ook aan wat bij jezelf het makkelijkste gaat. Moet je alleen niet te ver duwen anders ligt de motor aan de andere kant weer om, met jou erbovenop.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 12:04 schreef Robin__ het volgende:
persoonlijk denk ik dat het me op die manier (of op iedere manier vanuit je armen) niet zou lukken.
wat mij geleerd is was het voorwiel zo draaien dat het naar de grond wijst, het handvat het dichts bij de grond staat dan in een mooie rechte positie om vast te pakken. Vervolgens hurk je met je onderrug/kont tegen het zadel en pak je dus 1 stuurhelft en een beugel aan de achterkant, dan kun je de motor als het waren omhoog duwen door achteruit te lopen .Eerste stukkie, tot beide banden de grond raken doe je inderdaad met je armen, maar echt het rechtopzetten komt dan ook meer vanuit je benen, en dat scheelt
ghehe ja maar als je dat voor elkaar krijgt ben je ook wel een beetje een pannenkoekquote:Op woensdag 12 augustus 2009 12:07 schreef Gauner het volgende:
[..]
Ja zo kan ook, ligt er ook aan wat bij jezelf het makkelijkste gaat. Moet je alleen niet te ver duwen anders ligt de motor aan de andere kant weer om, met jou erbovenop.
Dat klopt, maar ik had gisteren les met een vrouw, en die viel gewoon uit het niets. Geen bocht, geen pion..quote:Op woensdag 12 augustus 2009 12:18 schreef Robin__ het volgende:
[..]
ghehe ja maar als je dat voor elkaar krijgt ben je ook wel een beetje een pannenkoek
Inderdaad, ik heb net ff een multimeter gekocht dus ik ga het even in de gaten houden wat er gebeurt over een nacht tijd.. nu netjes 12,6 volt, daar is niets mis mee. of het alarm aan of uit staat het controle ledje brand altijd als ie op stuurslot staat, als ie uit staat reageert ie gewoon niet op de afstandsbediening. Als ik merk dat er iets niet 100% klopt nu flikker ik inderdaad dat alarm los. Maar hopelijk blijft alles nu koek en ei.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 12:58 schreef retuow82 het volgende:
Robin pas even op met je alarm, een maat van mij heeft er ook een alarm op zijn motor maar ondanks dat hij niet staat ingeschakeld heb je toch lekstroom door zo'n alarm. Met andere woorden, het vreet altijd wat stroom ook al staat hij niet aan.
Als je het alarm niet gebruik zou ik het eruit halen, er is tegenwoordig toch niemand meer die opkijkt van een alarm dat afgaat...
als je loopt te prutsen met je gas en eventueel nog de voetrem erbij kan de motor afslaan als je te langzaam rijd in zn 2 ofzo.. en als je dan niet de koppeling meteen inknijpt dan sta je ongeveer binnen een meter stil... daar moet je dan wel even op bedacht zijn natuurlijk (t ziet dr wel heel lullig uit vermoedelijkquote:Op woensdag 12 augustus 2009 12:28 schreef Gauner het volgende:
[..]
Dat klopt, maar ik had gisteren les met een vrouw, en die viel gewoon uit het niets. Geen bocht, geen pion..![]()
Vandaag rijden? Het is wel lekker weer ervoor.
Fuck die regenquote:Op woensdag 12 augustus 2009 14:31 schreef -Menn0- het volgende:
Zo al 150 km op de teller![]()
In de regen
Ik vind dan ook dat je 1 keer vaker zou moeten slagen dan zakken, om een "toevalstreffer" te voorkomen.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 17:36 schreef motorbloempje het volgende:
'vroeger', bij mijn autotheorie, ergens in 2003 geloof ikzat er iemand voor me die er voor de 9e keer zat.. de 9e keer!!!!
En terwijl ik dacht 'mehzal wel... ' want ik had niet geleerd, was het meisje voor me helemaal blij en opgelucht: HET GING GOED!!!
Ik had 3 foutjes, zij 15
ze mocht dus voor de 10e keer
Klopt, als je dan op zaterdag gaat valt het nog enigzins mee maar de zondag....quote:Op woensdag 12 augustus 2009 16:39 schreef motorbloempje het volgende:
doe dat doordeweeksMergelland is echt file-rijden in het weekend
Te erg dat deze mensen vroeg of laat in een auto terecht komen. Als ze bij een theorie examen (waar je 10 seconden mag denken over een situatie) nog 15 fouten haalt dan wil ik haar niet tegenkomen in een situatie waarin je binnen 1 of 2 seconden een beslissing moet maken.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 17:42 schreef motorbloempje het volgende:
het zou niet eens moeten MOGEN rijden
Klinkt als fully retarded. Maar ik had ook een jongen naast me zitten die was er al voor de 6e keer, en weer niet geslaagd uiteraard.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 17:36 schreef motorbloempje het volgende:
Ik had 3 foutjes, zij 15
ze mocht dus voor de 10e keer
Shit, voor de 10e keer. En dat soort mensen komen ook gewoon echt op de weg terecht he.quote:
Volgens mij zijn ze daar nogal wisselend in. Ik mocht meteen terugrijden van het oefenterrein na de tweede intakeles die ik had gevolgd.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 19:12 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Shit, voor de 10e keer. En dat soort mensen komen ook gewoon echt op de weg terecht he.
Voor mij kan nu eindelijk het echte werk beginnen. Had eigenlijk vanochtend en morgenochtend les, maar instructeur is ziek.
Maandag wel weer les en dan mag ik eindelijk voor het eerst de weg op!
Voor zover ik weet zijn daar regels in.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 19:14 schreef crossover het volgende:
[..]
Volgens mij zijn ze daar nogal wisselend in. Ik mocht meteen terugrijden van het oefenterrein na de tweede intakeles die ik had gevolgd.
Oh.. volgens mij had ik dat moeten wetenquote:Op woensdag 12 augustus 2009 19:22 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Voor zover ik weet zijn daar regels in.
Je mag best met een motor op de weg rijden voordat je je motorexamen gedaan hebt, maar alleen als je al een autorijbewijs hebt.
Als je geen autorijbewijs hebt, moet je eerst je motortheorie halen voor je op de openbare weg mag rijden.
Dat geeft nietquote:Op woensdag 12 augustus 2009 19:25 schreef crossover het volgende:
[..]
Oh.. volgens mij had ik dat moeten weten
Nu ben ik jullie ff kwijt.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 19:12 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Shit, voor de 10e keer. En dat soort mensen komen ook gewoon echt op de weg terecht he.
Voor mij kan nu eindelijk het echte werk beginnen. Had eigenlijk vanochtend en morgenochtend les, maar instructeur is ziek.
Maandag wel weer les en dan mag ik eindelijk voor het eerst de weg op!
ik zou zelf voor een bandit gaan, of anders een Diversion 600, in dat segmentquote:Op woensdag 12 augustus 2009 19:00 schreef crossover het volgende:
Wat zouden jullie eerder aanraden aan een beginnende rijder, een Suzuki Bandit of een GS500 met een te besteden budget van ongeveer 1500?
Je mag met een motor op de weg rijden als je ook een autorijbewijs hebt (zie 4 posts ofzo hierboven van mij)quote:Op woensdag 12 augustus 2009 19:31 schreef Thorical het volgende:
[..]
Nu ben ik jullie ff kwijt.
Ik reed al op mijn 1e oefenles naar de oefenplaats en nu naar een oefenplaats een paar stadsdelen verder en via de ring. En ik vind het echt kicken optrekken met een motor van 60 naar 120km. dat is toch iets heel anders dan auto rijden.
Als je voor een Bandit gaat pak dan niet de 400cc, daarmee mis je echt kracht op sommige momenten. De GS 500 is op zich goede beginnersmotor, vriend van me heeft er ook 1 gehad en die was er goed te spreken over als eerste motor. Ik denk dat je met beide motoren goed kunt beginnen, ligt er denk ik meer aan wat je zelf het mooiste vind.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 19:32 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik zou zelf voor een bandit gaan, of anders een Diversion 600, in dat segment
Klopt, en jij had je B nog niet dus?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 19:22 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Voor zover ik weet zijn daar regels in.
Je mag best met een motor op de weg rijden voordat je je motorexamen gedaan hebt, maar alleen als je al een autorijbewijs hebt.
Als je geen autorijbewijs hebt, moet je eerst je motortheorie halen voor je op de openbare weg mag rijden.
Zat op de Suzuki Bandit 1200 van mn pa, dat is inderdaad wel even wennen en al helemaal op zeiknatte wegenquote:Op woensdag 12 augustus 2009 16:23 schreef retuow82 het volgende:
Lekker rijden in de regen is niet mogelijk, je kunt geen enkele bocht lekker maken.... Tenminste niet met 130 pk op je achterwiel![]()
Dat is geniaalquote:Maar goed, als beginnende rijder moet je gewoon genieten van de vrijheid en het feit dat niemand in je oor ligt te zeuren dat je langzamer moet rijden of dat je hier naar links moet gaan
Tja, ik moet zeggen dat ik een Bandit wel erg gaaf er uit vind zien:quote:Op woensdag 12 augustus 2009 21:25 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Als je voor een Bandit gaat pak dan niet de 400cc, daarmee mis je echt kracht op sommige momenten. De GS 500 is op zich goede beginnersmotor, vriend van me heeft er ook 1 gehad en die was er goed te spreken over als eerste motor. Ik denk dat je met beide motoren goed kunt beginnen, ligt er denk ik meer aan wat je zelf het mooiste vind.
Kijk ook eens naar een Diversion en heel misschien dat je ook naar een Yamaha Fazer kan kijken. Kan zijn dat je wat meer moet neerleggen maar dat zijn ook zeer fijne motoren waarmee je een hoop lol kan hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |