abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 13:58:24 #201
168121 retuow82
Het is friet!
pi_71788816
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 12:52 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Doe je best: http://www.onlinetheorieexamen.nl/A/index.php
Ja daag.... 1,30 euro betalen voor een examen terwijl ik het bewijs al heb
Op zondag 3 oktober 2010 20:58 schreef gewoonfaye het volgende:
retuow82 is mijn nieuwe held
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 15:31:35 #202
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_71791558
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 09:16 schreef retuow82 het volgende:
Het verbaasd me hoe klein die Div 600 eigenlijk is als ik zo die foto's zie. Zit iemand van 1,87 meter daar nog wel lekker op?
Ik zit met 1,95m eigenlijk erg comfortabel op de Div 600... hoe het er uit ziet weet ik dan weer niet
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 16:06:15 #203
168121 retuow82
Het is friet!
pi_71792545
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 15:31 schreef SillyWalks het volgende:

[..]

Ik zit met 1,95m eigenlijk erg comfortabel op de Div 600... hoe het er uit ziet weet ik dan weer niet
Boeiend hoe het eruit ziet, als jij er tevreden mee bent kan niemand je wat maken! Maar ik zag Motorbloempje met haar 1m71 al aardig hoog met haar knie tegen de tank aan zit dus dat viel me op... Nu is mijn motor ook wel aardig hoog dus misschien dat ik dan ook een verkeerde motor als referentie pak.
pi_71793138
Vanmiddag theorie gehaald , nu pas volgende week weer lessen ivm drukte .
That moment is a crossroads where everything you want will collide with everything standing in your way.
pi_71793257
Gefeliciteerd
Ik ben ook flink aan het oefenen, het gaat steeds beter
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_71793336
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 16:31 schreef crossover het volgende:
Gefeliciteerd
Ik ben ook flink aan het oefenen, het gaat steeds beter
Bedankt!, heb je een boekje + cdrom? via internet kun je ook wel van die examens maken, en dan gewoon op goed geluk een code intikken, werkte bij mij ook .
That moment is a crossroads where everything you want will collide with everything standing in your way.
pi_71794491
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 16:34 schreef Panzerknacker666 het volgende:

[..]

Bedankt!, heb je een boekje + cdrom? via internet kun je ook wel van die examens maken, en dan gewoon op goed geluk een code intikken, werkte bij mij ook .

Welke site en wat voor code had je ingetypt? Gewoon wat random karakters?
Ik heb een boek van Veka Best Verkeersleermiddelen geleend van de bieb.
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  FOK!fotograaf dinsdag 11 augustus 2009 @ 17:30:33 #208
159915 -Menn0-
MNO
pi_71794722
Gister afgereden en dan vandaag niet mogen rijden omdat het rijbewijs pas morgen binnen is
,,/
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:17:03 #209
168121 retuow82
Het is friet!
pi_71795718
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 17:30 schreef -Menn0- het volgende:
Gister afgereden en dan vandaag niet mogen rijden omdat het rijbewijs pas morgen binnen is
Nou nou wat een ellende.... Je hebt al 18 jaar niet kunnen rijden, kan die ene dag er ook nog wel bij

Trouwens, rijbewijs A staat nu al op je naam, dat is al lang en breed verwerkt. Jou pasje is immers vandaag gemaakt en verzonden zodat jij het morgen op kunt halen. Dus als je echt niet kunt wachten...
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:17:24 #210
168121 retuow82
Het is friet!
pi_71795728
- klote edit knopjes
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:17:51 #211
168121 retuow82
Het is friet!
pi_71795748
- klote edit knopjes
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:18:30 #212
168121 retuow82
Het is friet!
pi_71795762
En om het er even in te wrijven, ik denk dat ik een stukje ga rijden, het is immers lekker weer
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:18:56 #213
168121 retuow82
Het is friet!
pi_71795772
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 17:20 schreef crossover het volgende:

[..]

Welke site en wat voor code had je ingetypt? Gewoon wat random karakters?
Ik heb een boek van Veka Best Verkeersleermiddelen geleend van de bieb.
Als je hier achter bent, laat het mij ook even weten, ik wil ook nog eens een examen doen voor de lol
  FOK!fotograaf dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:20:40 #214
159915 -Menn0-
MNO
pi_71795818
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 18:17 schreef retuow82 het volgende:

[..]

Nou nou wat een ellende.... Je hebt al 18 jaar niet kunnen rijden, kan die ene dag er ook nog wel bij

Trouwens, rijbewijs A staat nu al op je naam, dat is al lang en breed verwerkt. Jou pasje is immers vandaag gemaakt en verzonden zodat jij het morgen op kunt halen. Dus als je echt niet kunt wachten...
Ja zo kan ik het ook, ben al maanden aan het toe leven naar het moment dat ik af mocht rijden. Ben ik eindelijk geslaagd mag ik nog niks

Maar m'n pa zei dat je niet verzekerd bent dus lijkt me niet handig....
,,/
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:23:04 #215
168121 retuow82
Het is friet!
pi_71795882
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 18:20 schreef -Menn0- het volgende:

[..]

Ja zo kan ik het ook, ben al maanden aan het toe leven naar het moment dat ik af mocht rijden. Ben ik eindelijk geslaagd mag ik nog niks

Maar m'n pa zei dat je niet verzekerd bent dus lijkt me niet handig....
Mij controleerden ze toen met een routine controle in de auto en ik had mijn rijbewijs niet bij, 2 dagen van tevoren motor rijbewijs aangevraagd en spul zat in mijn tas op kantoor. Hun checken het in het systeem.

"ja hoor meneer, A en B, het klopt, u mag doorrijden."

Dus ik kon gewoon gaan rondtuffen als ik wilde
  FOK!fotograaf dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:24:19 #216
159915 -Menn0-
MNO
pi_71795917

Even met paps praten
,,/
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:30:37 #217
168121 retuow82
Het is friet!
pi_71796071
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 18:24 schreef -Menn0- het volgende:

Even met paps praten
Gewoon morgen pas opstappen, ik heb toen zelfs nog 2 dagen gewacht. Als je in een ongeluk komt en ze gaan terugrekenen kunnen hun ook wel zien dat jij het pasje toen niet in je bezit had.

Zie het als een 6e verjaardag, niet van de spanning kunnen slapen en morgen al om 6 uur wakker zijn terwijl het stadhuis pas om 9 uur open gaat
pi_71796273
Nieuw hier maar mag ik mee doen hieraan?

Morgen mijn eerste examen staan, bijzondere verrichtingen.

Vet zenuwwappig
Big boys toys!!
pi_71796317
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 18:24 schreef -Menn0- het volgende:

Even met paps praten

ik zou het risico niet nemen dat ze het morgenochtend pas in het systeem zetten
Ja doei.
  FOK!fotograaf dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:42:29 #220
159915 -Menn0-
MNO
pi_71796365
Gaat ook niet gebeuren

Ga wel lekker in de auto iets doen ofzo
,,/
pi_71796807
Nee jongens werd m weer niet. 7 fout dit keer. Grrr.

Gelijk nieuw examen aangevraagd, er was morgen nog plek, weliswaar in Amsterdam (wat toch een eindje rijden is vanaf Apeldoorn ) maar we gaan ervoor.

Eerste keer 8 fout, 2e keer 7, morgen dus 6, en dan heb ik m gewoon binnen
Sterkheidsbaas van alles.
pi_71799580
Even goed kijken of je voorlopige dekking krijgt van de verzekering.. anders even wachten tot je iig 100% zeker weet dat de verzekering jou de papieren heeft opgestuurd (dat betekend dat ze akkoord zijn, jij hebt dan zelf nog de gelegenheid er vanaf te zien en de papieren terug te sturen)

Dat bericht had ik dus vandaag om een uur of 11 binnen.

motor op mijn naam, verzekering nu op mijn naam, sleutel in mn hand, alle kleding aanwezig.. niets stond me nog in de weg om richting ouderlijk huis te vertrekken om de motor te laten zien en om even een fatsoenlijk slot aan te schaffen. Dus ik besloot via amsterdam te rijden, en dan bij die winkel van motozoom even zo'n cheap ass maar wel goedgekeurd slot mee te nemen. rijd ik vlakbij motozoom om de hoek, op de a200/n200 bij het stoplicht.. valt de motor uit tijdens het terugschakelen.. poef uit, startknop volledig dood

Motor naar de andere kant van het kruispunt duwen ( walk of shame) bleek er een extra draad van de + pool naar mn start onderbreker/alarm los te zijn geraakt (vermoedelijk door mijn inspectie van gister) maar alsnog niet starten.. na 3 pogingen accu dood

startkabels gebietst, gestart, naar motozoom gereden, daar uiteindelijk even een multimeter kunnen lenen.. bij 3000 toeren en meer heb ik gewoon 14v op mn accu.. dus dat moet gewoon goed zijn, accu zelf is ook gewoon goed.. daarna in verschillende ettapes nog zo'n 170 km gereden en nergens meer last van gehad

Denk dat ik de motor misschien iets te vaak gestart heb zonder te gaan rijden + alarm er 2 dagen op.. wat de vorige eigenaar nooit langer dan een paar uur gebruikte.. misschien was dat de reden nu het slot er omheen ligt zet ik hier thuis in de stalling het alarm er ook niet meer op.

Op de terug weg voor een open staande brug op de a44 durfde ik m niet meer af te zetten heb m mooi 10 minuten laten brommen (koel fan werkt ook ) Hopelijk blijven deze problemen nu gewoon weg kabeltje wat los was net voorzien van een mooi kabelschoentje, dat gaat nergens meer heen.
pi_71800927
whehe

je eerste avontuur!

wel mooi klote
Ja doei.
pi_71801102
die andere kan ik niet meer vinden deze is ook wel handig: http://www.gratistheorie.nl/Motor/voorrang/p08.htm

Oja of je kunt via downloadsites welvan alles vinden. En als je een beetje in de buurt van enschede woont heb ik anders nog wel een boekje + cd.
pi_71801162
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 19:00 schreef Lonaa het volgende:
Nee jongens werd m weer niet. 7 fout dit keer. Grrr.

Gelijk nieuw examen aangevraagd, er was morgen nog plek, weliswaar in Amsterdam (wat toch een eindje rijden is vanaf Apeldoorn ) maar we gaan ervoor.

Eerste keer 8 fout, 2e keer 7, morgen dus 6, en dan heb ik m gewoon binnen
Dat is wel kut, maar idd steeds minder
pi_71802006
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 21:13 schreef motorbloempje het volgende:
whehe

je eerste avontuur!

wel mooi klote

Iedereen is wel behulpzaam moet ik zeggen, meer dan wanneer je met een roestige auto staat..

.. ja, dat weet ik ook, 1e auto die ik kocht bleek achteraf een kapote dynamo te hebben.. dus na een paar daagjes stond ik zonder licht, alarmlichten of ook maar enig leven van mn startmotor langs de weg (tegenover het kerkhof)

Maargoed, ik verwacht eigenlijk dat dit probleem niet meer terugkomt.. morgen maar wel even mn eigen multi metertje aanschaffen (mee verkocht met de auto )
pi_71805657
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 21:43 schreef Robin__ het volgende:

[..]

Iedereen is wel behulpzaam moet ik zeggen, meer dan wanneer je met een roestige auto staat..

.. ja, dat weet ik ook, 1e auto die ik kocht bleek achteraf een kapote dynamo te hebben.. dus na een paar daagjes stond ik zonder licht, alarmlichten of ook maar enig leven van mn startmotor langs de weg (tegenover het kerkhof)

Vandaag derde rijles gehad, U-bocht gaat nu lekker. Het afschuinen van de motor ging ineens een stuk beter. U-bocht maken heb ik onder de knie, eerste keer een achtje maken was nog lastig. Het begin gaat prima maar het omgooien van de motor van links naar rechts gaat nog niet helemaal vloeiend. Maar het begin is er. Daarnaast ook de slalom op lage snelheid met veel pionnetjes gedaan.
Wegrijden uit parkeervlak gaat ook goed, het duurt nog even maar wordt nu al jaloers als ik jullie verhalen lees over lekker rijden wanneer je wilt!
pi_71806091
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 23:40 schreef Gauner het volgende:

[..]

Wegrijden uit parkeervlak gaat ook goed, het duurt nog even maar wordt nu al jaloers als ik jullie verhalen lees over lekker rijden wanneer je wilt!
Haha, dan betaal je toch je rijinstructeur om een dagje lekker te doen en laten wat je wilt?
pi_71806189
vast niet op mijn verhalen

De periode met de pionnen moet je gewoon even doorheen, daarna word het alleen nog maar leuker. De u bocht vond ik op de een of andere manier lastiger dan het achtje voor het achtje kan ik alleen maar als tip geven om echt minimaal een halve cirkel vooruit te kijken.. dat werkt gewoon echt (op het moment dat je instuurt kijk je al volledig naast je, enz.) en probeer hem anders eens een aantal keer achter elkaar te blijven doen, oefening baart kunst dan kom je ook lekker vaak dat omschakel moment tegen. en als je 'weet' dat je het al eerder gedaan hebt, gaat het ook wat makkelijker (tenminste zo ervaar ik dat.. 'vorige keer lukte het ook, dus nu moet het ook kunnen')
pi_71807102
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 23:55 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Haha, dan betaal je toch je rijinstructeur om een dagje lekker te doen en laten wat je wilt?
Hij laat me denk ik niet alleen de weg op gaan ben ik bang.
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 23:58 schreef Robin__ het volgende:
probeer hem anders eens een aantal keer achter elkaar te blijven doen, oefening baart kunst dan kom je ook lekker vaak dat omschakel moment tegen. en als je 'weet' dat je het al eerder gedaan hebt, gaat het ook wat makkelijker (tenminste zo ervaar ik dat.. 'vorige keer lukte het ook, dus nu moet het ook kunnen')
Ja merkte ook dat het gewoon elke keer beter ging (nouja, soms dan denk je: vorige keer ging echt goed!, en de keer erna gaat het als een drol ). Heb wel dat mijn rechterbocht makkelijker lijkt te gaan als mijn linkerbocht.
pi_71807318
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 00:39 schreef Gauner het volgende:

[..]

Hij laat me denk ik niet alleen de weg op gaan ben ik bang.
Dan gaat hij achter je aan, en ga jij gewoon een middagje lekker dijkjes rijden, op de snelweg scheuren, wat je maar wilt.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 00:57:57 #232
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_71807411
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 23:58 schreef Robin__ het volgende:
vast niet op mijn verhalen

De periode met de pionnen moet je gewoon even doorheen, daarna word het alleen nog maar leuker. De u bocht vond ik op de een of andere manier lastiger dan het achtje voor het achtje kan ik alleen maar als tip geven om echt minimaal een halve cirkel vooruit te kijken.. dat werkt gewoon echt (op het moment dat je instuurt kijk je al volledig naast je, enz.) en probeer hem anders eens een aantal keer achter elkaar te blijven doen, oefening baart kunst dan kom je ook lekker vaak dat omschakel moment tegen. en als je 'weet' dat je het al eerder gedaan hebt, gaat het ook wat makkelijker (tenminste zo ervaar ik dat.. 'vorige keer lukte het ook, dus nu moet het ook kunnen')
Toen ik achtjes moest leren draaien zat er aan 1 kant een stoeprand en aan de andere kant gras. Er was gewoon geen "margin of error". Dat vond ik echt heel klote.
Je maakte of een perfecte acht, of je moest vol in de remmen: motor valt om.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_71807586
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 00:57 schreef SillyWalks het volgende:

[..]

Toen ik achtjes moest leren draaien zat er aan 1 kant een stoeprand en aan de andere kant gras. Er was gewoon geen "margin of error". Dat vond ik echt heel klote.
Je maakte of een perfecte acht, of je moest vol in de remmen: motor valt om.
Omvallende motor vandaag ook voor het eerst bijna meegemaakt. Wilde stoppen en gebruikte de voorrem, echter ik was niet helemaal recht. Wat een gewicht zeg!
Ben geen slapjanus, maar moest toch alle zeilen bijzetten om dat ding niet te laten vallen. Was dan ook blij toen instructeur me even een handje kwam helpen om hem weer rechtop te krijgen.
pi_71807625
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 00:52 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Dan gaat hij achter je aan, en ga jij gewoon een middagje lekker dijkjes rijden, op de snelweg scheuren, wat je maar wilt.
Dijkjes wordt lastig hier in het diepe zuiden.
En snelweg scheuren laat ik ook nog maar even rusten, weet tot nu toe niet anders dan eerste versnelling en maximaal 40 op een oefenterrein.
pi_71808254
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 01:12 schreef Gauner het volgende:

[..]

Dijkjes wordt lastig hier in het diepe zuiden.
En snelweg scheuren laat ik ook nog maar even rusten, weet tot nu toe niet anders dan eerste versnelling en maximaal 40 op een oefenterrein.
Ik mocht vanaf de eerste les van de rijschool gelijk zelfstandig naar het oefenterrein een paar kilometer verderop rijden. Lekker polders en bochtjes.
pi_71808448
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 02:08 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Ik mocht vanaf de eerste les van de rijschool gelijk zelfstandig naar het oefenterrein een paar kilometer verderop rijden. Lekker polders en bochtjes.
Wat dat betreft is het minder dat het oefenterrein waar ik rij bij de rijschool zelf ligt.
pi_71808456
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 01:10 schreef Gauner het volgende:

[..]

Omvallende motor vandaag ook voor het eerst bijna meegemaakt. Wilde stoppen en gebruikte de voorrem, echter ik was niet helemaal recht. Wat een gewicht zeg!
Ben geen slapjanus, maar moest toch alle zeilen bijzetten om dat ding niet te laten vallen. Was dan ook blij toen instructeur me even een handje kwam helpen om hem weer rechtop te krijgen.
als ie schuin genoeg komt is er gewoon geen houden meer aan.. voor niemand. K heb m wel een keer om laten pleuren, net zo iets als jij.. stilstaan.. wel omvallen.. niet omvallen.. jahoor WEL omvallen maarja goed, weet je in ieder geval wat je met je eigen motor niet moet doen

Overigens is het niet zo'n slechte ervaring om de motor eens in je eentje van de grond te moeten krijgen, is toch wel een handig trucje om te kennen mocht je het ooit nodig hebben (stukje van de grond en weer neerleggen wil je tenslotte ook niet hoeven doen, je kan het maar beter in 1x goed doen want na 3x zijn je armen dood
pi_71808686
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 02:29 schreef Robin__ het volgende:

[..]

als ie schuin genoeg komt is er gewoon geen houden meer aan.. voor niemand. K heb m wel een keer om laten pleuren, net zo iets als jij.. stilstaan.. wel omvallen.. niet omvallen.. jahoor WEL omvallen maarja goed, weet je in ieder geval wat je met je eigen motor niet moet doen

Overigens is het niet zo'n slechte ervaring om de motor eens in je eentje van de grond te moeten krijgen, is toch wel een handig trucje om te kennen mocht je het ooit nodig hebben (stukje van de grond en weer neerleggen wil je tenslotte ook niet hoeven doen, je kan het maar beter in 1x goed doen want na 3x zijn je armen dood
Ja als mijn instructeur me niet was komen helpen had ik hem ook moeten laten omvallen vrees ik.
Is er een bepaalde techniek om een op de grond liggende motor weer recht te krijgen? Gewoon pakken bij het stuur en bij de hendel die op de achterkant zit?
pi_71808919
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 02:57 schreef Gauner het volgende:

[..]

Ja als mijn instructeur me niet was komen helpen had ik hem ook moeten laten omvallen vrees ik.
Is er een bepaalde techniek om een op de grond liggende motor weer recht te krijgen? Gewoon pakken bij het stuur en bij de hendel die op de achterkant zit?
Pin me er niet op vast, maar volgens boven de tank gaan staan (je voeten erlangs), en het naar boven stekende stuurhelft optrekken.

Als het mogelijk is de motor in versnelling zetten, dan rolt hij niet weg.
pi_71813214
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 03:29 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Pin me er niet op vast, maar volgens boven de tank gaan staan (je voeten erlangs), en het naar boven stekende stuurhelft optrekken.

Als het mogelijk is de motor in versnelling zetten, dan rolt hij niet weg.
Ahja zo kan het natuurlijk ook, klinkt ook logischer.
pi_71814552
persoonlijk denk ik dat het me op die manier (of op iedere manier vanuit je armen) niet zou lukken.

wat mij geleerd is was het voorwiel zo draaien dat het naar de grond wijst, het handvat het dichts bij de grond staat dan in een mooie rechte positie om vast te pakken. Vervolgens hurk je met je onderrug/kont tegen het zadel en pak je dus 1 stuurhelft en een beugel aan de achterkant, dan kun je de motor als het waren omhoog duwen door achteruit te lopen .Eerste stukkie, tot beide banden de grond raken doe je inderdaad met je armen, maar echt het rechtopzetten komt dan ook meer vanuit je benen, en dat scheelt
pi_71814655
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 12:04 schreef Robin__ het volgende:
persoonlijk denk ik dat het me op die manier (of op iedere manier vanuit je armen) niet zou lukken.

wat mij geleerd is was het voorwiel zo draaien dat het naar de grond wijst, het handvat het dichts bij de grond staat dan in een mooie rechte positie om vast te pakken. Vervolgens hurk je met je onderrug/kont tegen het zadel en pak je dus 1 stuurhelft en een beugel aan de achterkant, dan kun je de motor als het waren omhoog duwen door achteruit te lopen .Eerste stukkie, tot beide banden de grond raken doe je inderdaad met je armen, maar echt het rechtopzetten komt dan ook meer vanuit je benen, en dat scheelt
Ja zo kan ook, ligt er ook aan wat bij jezelf het makkelijkste gaat. Moet je alleen niet te ver duwen anders ligt de motor aan de andere kant weer om, met jou erbovenop.
pi_71815010
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 12:07 schreef Gauner het volgende:

[..]

Ja zo kan ook, ligt er ook aan wat bij jezelf het makkelijkste gaat. Moet je alleen niet te ver duwen anders ligt de motor aan de andere kant weer om, met jou erbovenop.
ghehe ja maar als je dat voor elkaar krijgt ben je ook wel een beetje een pannenkoek
pi_71815349
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 12:18 schreef Robin__ het volgende:

[..]

ghehe ja maar als je dat voor elkaar krijgt ben je ook wel een beetje een pannenkoek
Dat klopt, maar ik had gisteren les met een vrouw, en die viel gewoon uit het niets. Geen bocht, geen pion..
Vandaag rijden? Het is wel lekker weer ervoor.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 12:58:32 #245
168121 retuow82
Het is friet!
pi_71816274
Robin pas even op met je alarm, een maat van mij heeft er ook een alarm op zijn motor maar ondanks dat hij niet staat ingeschakeld heb je toch lekstroom door zo'n alarm. Met andere woorden, het vreet altijd wat stroom ook al staat hij niet aan.

Als je het alarm niet gebruik zou ik het eruit halen, er is tegenwoordig toch niemand meer die opkijkt van een alarm dat afgaat...
pi_71817862
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 12:58 schreef retuow82 het volgende:
Robin pas even op met je alarm, een maat van mij heeft er ook een alarm op zijn motor maar ondanks dat hij niet staat ingeschakeld heb je toch lekstroom door zo'n alarm. Met andere woorden, het vreet altijd wat stroom ook al staat hij niet aan.

Als je het alarm niet gebruik zou ik het eruit halen, er is tegenwoordig toch niemand meer die opkijkt van een alarm dat afgaat...
Inderdaad, ik heb net ff een multimeter gekocht dus ik ga het even in de gaten houden wat er gebeurt over een nacht tijd.. nu netjes 12,6 volt, daar is niets mis mee. of het alarm aan of uit staat het controle ledje brand altijd als ie op stuurslot staat, als ie uit staat reageert ie gewoon niet op de afstandsbediening. Als ik merk dat er iets niet 100% klopt nu flikker ik inderdaad dat alarm los. Maar hopelijk blijft alles nu koek en ei.

M'n (ex) rijinstructeur belde net.. hij wou mn proefles van vrijdag verplaatsen want hij blijft nog wat langer op vakantie.. heeft ie wel nodig volgens mij
pi_71817980
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 12:28 schreef Gauner het volgende:

[..]

Dat klopt, maar ik had gisteren les met een vrouw, en die viel gewoon uit het niets. Geen bocht, geen pion..
Vandaag rijden? Het is wel lekker weer ervoor.
als je loopt te prutsen met je gas en eventueel nog de voetrem erbij kan de motor afslaan als je te langzaam rijd in zn 2 ofzo.. en als je dan niet de koppeling meteen inknijpt dan sta je ongeveer binnen een meter stil... daar moet je dan wel even op bedacht zijn natuurlijk (t ziet dr wel heel lullig uit vermoedelijk )
  FOK!fotograaf woensdag 12 augustus 2009 @ 14:31:13 #248
159915 -Menn0-
MNO
pi_71819060
Zo al 150 km op de teller

In de regen
,,/
pi_71821626
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 14:31 schreef -Menn0- het volgende:
Zo al 150 km op de teller

In de regen
Fuck die regen .. Lekker rijden
Wie niet dom is moet slim zijn!
  woensdag 12 augustus 2009 @ 16:23:23 #250
168121 retuow82
Het is friet!
pi_71822228
Lekker rijden in de regen is niet mogelijk, je kunt geen enkele bocht lekker maken.... Tenminste niet met 130 pk op je achterwiel

Maar goed, als beginnende rijder moet je gewoon genieten van de vrijheid en het feit dat niemand in je oor ligt te zeuren dat je langzamer moet rijden of dat je hier naar links moet gaan
pi_71822453
ik heb al een week niet gereden ofzo gewoon geen tijd gehad

maar zaterdag en zondag mag ik weer
Ja doei.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 16:34:22 #252
168121 retuow82
Het is friet!
pi_71822551
Afgelopen weekend nog een mooi stukje Veluwe gereden met als afsluiting via Berg en Dal terug naar huis. 200 km lekker rond kunnen rijden zonder een spatje regen.

Binnenkort ook maar weer eens de Mergellandroute bij Maastricht gaan doen, bergen en bochtjes
pi_71822674
doe dat doordeweeks Mergelland is echt file-rijden in het weekend
Ja doei.
pi_71824037

Geslaagd voor theorie!

pi_71824127
zie wel, eitje

gefeliciteerd
Ja doei.
pi_71824159
'vroeger', bij mijn autotheorie, ergens in 2003 geloof ik zat er iemand voor me die er voor de 9e keer zat.. de 9e keer!!!!

En terwijl ik dacht 'meh zal wel... ' want ik had niet geleerd, was het meisje voor me helemaal blij en opgelucht: HET GING GOED!!!

Ik had 3 foutjes, zij 15

ze mocht dus voor de 10e keer
Ja doei.
pi_71824322
na 9 keer het gevoel hebben dat het goed gaat bij 15 fout.. mijn god waar ben je dan mee bezig
pi_71824334
het zou niet eens moeten MOGEN rijden
Ja doei.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 18:22:34 #259
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_71825430
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 17:36 schreef motorbloempje het volgende:
'vroeger', bij mijn autotheorie, ergens in 2003 geloof ik zat er iemand voor me die er voor de 9e keer zat.. de 9e keer!!!!

En terwijl ik dacht 'meh zal wel... ' want ik had niet geleerd, was het meisje voor me helemaal blij en opgelucht: HET GING GOED!!!

Ik had 3 foutjes, zij 15

Ik vind dan ook dat je 1 keer vaker zou moeten slagen dan zakken, om een "toevalstreffer" te voorkomen.
Dus: 9 keer zakken? Dan minimaal 10 keer slagen
censuur :O
  woensdag 12 augustus 2009 @ 18:32:23 #260
168121 retuow82
Het is friet!
pi_71825671
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 16:39 schreef motorbloempje het volgende:
doe dat doordeweeks Mergelland is echt file-rijden in het weekend
Klopt, als je dan op zaterdag gaat valt het nog enigzins mee maar de zondag....
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 17:42 schreef motorbloempje het volgende:
het zou niet eens moeten MOGEN rijden
Te erg dat deze mensen vroeg of laat in een auto terecht komen. Als ze bij een theorie examen (waar je 10 seconden mag denken over een situatie) nog 15 fouten haalt dan wil ik haar niet tegenkomen in een situatie waarin je binnen 1 of 2 seconden een beslissing moet maken.

Veelal kom je dit soort mensen op zondagen tegen, lekker de Mergellandroute rijden
pi_71825704
quote:
Ik had 3 foutjes, zij 15

Klinkt als fully retarded. Maar ik had ook een jongen naast me zitten die was er al voor de 6e keer, en weer niet geslaagd uiteraard.
pi_71826340
Wat zouden jullie eerder aanraden aan een beginnende rijder, een Suzuki Bandit of een GS500 met een te besteden budget van ongeveer 1500?
pi_71826632
quote:

Shit, voor de 10e keer. En dat soort mensen komen ook gewoon echt op de weg terecht he.

Voor mij kan nu eindelijk het echte werk beginnen. Had eigenlijk vanochtend en morgenochtend les, maar instructeur is ziek.
Maandag wel weer les en dan mag ik eindelijk voor het eerst de weg op!
pi_71826674
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 19:12 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Shit, voor de 10e keer. En dat soort mensen komen ook gewoon echt op de weg terecht he.

Voor mij kan nu eindelijk het echte werk beginnen. Had eigenlijk vanochtend en morgenochtend les, maar instructeur is ziek.
Volgens mij zijn ze daar nogal wisselend in. Ik mocht meteen terugrijden van het oefenterrein na de tweede intakeles die ik had gevolgd.
pi_71826899
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 19:14 schreef crossover het volgende:

[..]

Volgens mij zijn ze daar nogal wisselend in. Ik mocht meteen terugrijden van het oefenterrein na de tweede intakeles die ik had gevolgd.
Voor zover ik weet zijn daar regels in.

Je mag best met een motor op de weg rijden voordat je je motorexamen gedaan hebt, maar alleen als je al een autorijbewijs hebt.

Als je geen autorijbewijs hebt, moet je eerst je motortheorie halen voor je op de openbare weg mag rijden.
pi_71826993
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 19:22 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Je mag best met een motor op de weg rijden voordat je je motorexamen gedaan hebt, maar alleen als je al een autorijbewijs hebt.

Als je geen autorijbewijs hebt, moet je eerst je motortheorie halen voor je op de openbare weg mag rijden.
Oh.. volgens mij had ik dat moeten weten
pi_71827097
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 19:25 schreef crossover het volgende:

[..]

Oh.. volgens mij had ik dat moeten weten
Dat geeft niet

Maar goed, ik heb geen autorijbewijs, alleen maar een fietsje, dus ik moest constant achterop naar het oefenterrein (ook wel leuk) maar ben blij dat ik nu eindelijk zelf mag rijden!
  woensdag 12 augustus 2009 @ 19:31:45 #268
97745 Thorical
finding a way
pi_71827156
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 19:12 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Nu ben ik jullie ff kwijt.
Ik reed al op mijn 1e oefenles naar de oefenplaats en nu naar een oefenplaats een paar stadsdelen verder en via de ring. En ik vind het echt kicken optrekken met een motor van 60 naar 120km. dat is toch iets heel anders dan auto rijden.
pi_71827177
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 19:00 schreef crossover het volgende:
Wat zouden jullie eerder aanraden aan een beginnende rijder, een Suzuki Bandit of een GS500 met een te besteden budget van ongeveer 1500?
ik zou zelf voor een bandit gaan, of anders een Diversion 600, in dat segment
Ja doei.
pi_71827182
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 19:31 schreef Thorical het volgende:

[..]

Nu ben ik jullie ff kwijt.
Ik reed al op mijn 1e oefenles naar de oefenplaats en nu naar een oefenplaats een paar stadsdelen verder en via de ring. En ik vind het echt kicken optrekken met een motor van 60 naar 120km. dat is toch iets heel anders dan auto rijden.
Je mag met een motor op de weg rijden als je ook een autorijbewijs hebt (zie 4 posts ofzo hierboven van mij)

Als je geen autorijbewijs hebt MOET je eerst je motortheorie halen voor je op de openbare weg mag rijden.
pi_71827506
Even vraagje voor alle geslaagden hier:
Hoeveel lessen hebben jullie eigenlijk gehad?
  woensdag 12 augustus 2009 @ 21:25:18 #272
168121 retuow82
Het is friet!
pi_71830771
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 19:32 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ik zou zelf voor een bandit gaan, of anders een Diversion 600, in dat segment
Als je voor een Bandit gaat pak dan niet de 400cc, daarmee mis je echt kracht op sommige momenten. De GS 500 is op zich goede beginnersmotor, vriend van me heeft er ook 1 gehad en die was er goed te spreken over als eerste motor. Ik denk dat je met beide motoren goed kunt beginnen, ligt er denk ik meer aan wat je zelf het mooiste vind.

Kijk ook eens naar een Diversion en heel misschien dat je ook naar een Yamaha Fazer kan kijken. Kan zijn dat je wat meer moet neerleggen maar dat zijn ook zeer fijne motoren waarmee je een hoop lol kan hebben.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 21:32:52 #273
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_71831092
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 19:22 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Klopt, en jij had je B nog niet dus?
  FOK!fotograaf woensdag 12 augustus 2009 @ 21:33:13 #274
159915 -Menn0-
MNO
pi_71831111
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 16:23 schreef retuow82 het volgende:
Lekker rijden in de regen is niet mogelijk, je kunt geen enkele bocht lekker maken.... Tenminste niet met 130 pk op je achterwiel
Zat op de Suzuki Bandit 1200 van mn pa, dat is inderdaad wel even wennen en al helemaal op zeiknatte wegen
quote:
Maar goed, als beginnende rijder moet je gewoon genieten van de vrijheid en het feit dat niemand in je oor ligt te zeuren dat je langzamer moet rijden of dat je hier naar links moet gaan
Dat is geniaal

Ben ook helemaal omgereden van de snelweg naar m'n huis. Waarom? Omdat het kan!!!
,,/
pi_71831434
Ik ben vast aan het sparen. Motoren.
pi_71831925
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 21:25 schreef retuow82 het volgende:

[..]

Als je voor een Bandit gaat pak dan niet de 400cc, daarmee mis je echt kracht op sommige momenten. De GS 500 is op zich goede beginnersmotor, vriend van me heeft er ook 1 gehad en die was er goed te spreken over als eerste motor. Ik denk dat je met beide motoren goed kunt beginnen, ligt er denk ik meer aan wat je zelf het mooiste vind.

Kijk ook eens naar een Diversion en heel misschien dat je ook naar een Yamaha Fazer kan kijken. Kan zijn dat je wat meer moet neerleggen maar dat zijn ook zeer fijne motoren waarmee je een hoop lol kan hebben.
Tja, ik moet zeggen dat ik een Bandit wel erg gaaf er uit vind zien:

Leuker dan een GS500

En natuurlijk is het beter om even door te sparen, maar 1500 is voor een student al veel geld Nu heb ik gelukkig wel een erg leuk bijbaantje Maar toch ben ik al aan het bedenken wat ik misschien kan verkopen of dat ik eens beroep ga doen op de IB-groep
Nouja, ik ga gewoon eerst even dat papiertje halen (trouwens, ik heb nu nog een papiertje, wordt dat dan meteen vervangen door een pas?).
  FOK!fotograaf woensdag 12 augustus 2009 @ 22:00:09 #277
159915 -Menn0-
MNO
pi_71832250
Ik heb een budget van 3500 maar heb geen idee welke motor ik moet kopen

Vind een R6 heel vet maar die beginnen bij 5000...
,,/
  woensdag 12 augustus 2009 @ 22:03:14 #278
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_71832376
YZF ? ZX6r? CBR600?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  FOK!fotograaf woensdag 12 augustus 2009 @ 22:05:01 #279
159915 -Menn0-
MNO
pi_71832438
Zat al naar een CBR600 te kijken inderdaad. Maar het is zo lastig

Luxe problemen zuigen
,,/
  woensdag 12 augustus 2009 @ 22:07:58 #280
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_71832535
ik zou ze gewoon eens rijden.

Het is net als met auto's, dat ze mooi of snel zijn wil niet zeggen dat ze lekker rijden.
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_71832564
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 22:00 schreef -Menn0- het volgende:
Ik heb een budget van 3500 maar heb geen idee welke motor ik moet kopen

Vind een R6 heel vet maar die beginnen bij 5000...
Ducati Monster van een paar jaartjes oud?
  FOK!fotograaf woensdag 12 augustus 2009 @ 22:13:56 #282
159915 -Menn0-
MNO
pi_71832726
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 22:07 schreef Catch22- het volgende:
ik zou ze gewoon eens rijden.

Het is net als met auto's, dat ze mooi of snel zijn wil niet zeggen dat ze lekker rijden.
Dat weet ik Ga morgen langs diverse motortoko's om te testrijden enzo
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 22:08 schreef Gauner het volgende:

[..]

Ducati Monster van een paar jaartjes oud?
Ook vet
,,/
  woensdag 12 augustus 2009 @ 23:01:28 #283
168121 retuow82
Het is friet!
pi_71834501
Voor een beginner zou je ook kunnen kijken naar een Thundercat, soort van tourbroertje van de R6 waarmee je aardig wat racers bijblijft, het frame+blok komt namelijk van de FZR 600R (ongeveer 100 pk om mee te spelen).

En er staan er nog veel meer op. Let even op dat deze blokken bij 42.000 km opnieuw de kleppen gesteld moeten worden. Niet dat dit nu een groot struikelblok is maar wel goed om mee te nemen in de onderhandelingen mocht het niet gebeurd zijn.

De CBR is een goede motor waar iedereen mee overweg kan maar het zijn ook motoren die relatief duur zijn. Zie je ook weer terug als je hem verkoopt maar je zit gewoon met een budget.

Oh ja, ga alleen voor een Aprilia, Ducati of Buell (want ik zag je tvp in V&A bij de Buell en je reactie op de monster is ook positief) als je ook het onderhoud kunt en wilt betalen. Het betekent niet dat het rot apparaten zijn (anders reed ik er zelf niet op) maar het blijft onderhoudsgevoeliger dan de Japanners.
pi_71834671
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 21:32 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Klopt, en jij had je B nog niet dus?
Nee klopt.

Nog niet zo lang 18, geen geld (en niet zoveel interesse) voor een autorijbewijs.

Als cadeautje voor mijn slagen de helft van EEN rijbewijs cadeau gekregen. Hoefde er niet zo lang over te denken om te besluiten dat dat een motorrijbewijs zou worden.
ben toen aan mn motorlessen begonnen, met het oog vast te oefenen voor mijn bijzondere verrichtingen, met het idee zo snel mogelijk m'n theorie te behalen.

Maar goed, toen kwam daar van alles tussen (theorieboeken kwamen niet binnen, geen plek meer bij t examen, 2x zakken )

Heb inmiddels toch al zo'n 10 lessen gehad, waarin ik dus alleen maar op de parkeerplaats heb gereden.
Best leuk en leerzaam enzo, maar je wilt toch op de weg rijden.

Maar dat probleem is opgelost nu.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 23:11:44 #285
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_71834801
ik reed met 3 lessen al op de openbare weg. heb er 8 gehad (2 jaar geleden) en had toen al op de snelweg gereden (best indrukwekkend).

Ik ben volgende week jarig en krijg mijn AVB voor mijn verjaardag. Ik pak het dus weer op. zie wel tegen de theorie op, belachelijke vragen (je rijdt in een groep als nieuwelijk, waar letten zij op? dan is het antwoord iets van 'of je benzine genoeg hebt')
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_71835293
Ik heb mijn theorie gelukkig al voor mijn eerste les gehaald. Gewoon spontaan gereserveerd, een week van te voren. De nacht voor het examen goed geleerd, wakker gebleven en naar het CBR gefietst. Examen gedaan, gehaald, naar huis en kapot naar bed.

Inmiddels alles alweer vergeten, zo zie je maar hoe nutteloos het theorie examen is.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 23:31:47 #287
168121 retuow82
Het is friet!
pi_71835391
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 23:28 schreef Geqxon het volgende:
Inmiddels alles alweer vergeten, zo zie je maar hoe nutteloos het theorie examen is.
Het meerendeel van de vragen zijn toch echt situaties waarin je met de motor kunt komen en dan moet je binnen 1 a 2 seconden kunnen beslissen ipv 10 seconden zoals bij het examen.

Ik hoop toch echt dat er wat is blijven hangen anders wil ik je niet tegenkomen op de weg...
pi_71836433
don't feed the troll..
pi_71837278
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 16:34 schreef retuow82 het volgende:
Afgelopen weekend nog een mooi stukje Veluwe gereden met als afsluiting via Berg en Dal terug naar huis. 200 km lekker rond kunnen rijden zonder een spatje regen.

Binnenkort ook maar weer eens de Mergellandroute bij Maastricht gaan doen, bergen en bochtjes
Nederland
Eifel
Schwarzwald
Dolomieten/alpen

Rijden in het buitenland is echt ontzettend goed voor de beheersing van je motor.
Geen gezeur over je snelheid. geen drempels, weinig verkeer en bocht naar bocht gewoon lekker sturen.

Als beginner zou ik eerst een keer naar de eifel gaan. Het is daar allemaal redelijk mild en goed te overzien.
Een Passo dello Stelvio kan je beter in een later stadium doen.
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 23:28 schreef Geqxon het volgende:
Ik heb mijn theorie gelukkig al voor mijn eerste les gehaald. Gewoon spontaan gereserveerd, een week van te voren. De nacht voor het examen goed geleerd, wakker gebleven en naar het CBR gefietst. Examen gedaan, gehaald, naar huis en kapot naar bed.

Als je de theorie niet in de praktijk kan brengen zal je ook nooit slagen voor je AVD.

[ Bericht 7% gewijzigd door gias op 13-08-2009 00:52:34 ]
pi_71838584
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 00:47 schreef gias het volgende:

[..]

Nederland
Eifel
Schwarzwald
Dolomieten/alpen

+ Ardennen?

Ben vaak naar Spa geweest, mij lijkt dat ook een hele mooie omgeving om te rijden, met
leuke dorpjes om even uit te rusten (Malmedy bijv.).
pi_71839402
ohja, dit topic helemaal vergeten

Ik ben dus gisteren geslaagd!! Alles in 1 keer, vond (door de regen) de AVD niet zo lekker gaan, maar gelukkig de examinator (*O* Sjaak ) wel! Morgen pasje aanvragen en vrijdag lekker rijden
pi_71839407
Om even terug te komen op een vraag hierboven: heb precies mijn hele kaart volgemaakt, 34 lessen + 2 examens dus
  donderdag 13 augustus 2009 @ 08:47:01 #293
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_71840387
Vind ik persoonlijk veel, maar dat zal aan mij liggen.

Ik heb gister ook even de theorie gemaakt op de pc, voor de lol. 15 fout (wv 2 geen antwoord omdat ik herstelde maar niet op tijd een nieuwe had).

Meeste fouten zaten in van die aparte dingen (maximale meldtijd ongeval zonder gewonden bijv) en dat voetgangers niet meedoen met voorrangsregels.

Als ik in de auto rijdt is dat allemaal logisch, maar als je er opeens over na gaat denken gaat het mis.
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_71840432
oh.. ik heb ik weet niet hoe lang gelest eigenlijk

nou ja, van maart tot aan begin oktober, op m'n dooooooooooooie akkertje
ging wel eens een paar lessen niet door omdat ik even financiele tegenvallers had, vakantie, dat soort dingen.

Instructeur vroeg regelmatig 'wil je afrijden? Kan hoor!?' maar ik leste nog prima even door zodat ik er helemaal klaar voor was, voor mijn eigen gevoel.

Niet dat ik niet kan rijden, in tegendeel, maar was door faalangst (ja, écht!) 3 keer voor autorijbewijs gezakt en had geen zin om dat nog een keer mee te maken.

uiteindelijk voor motor alles in een keer gehaald ik ben wel eens wat onhandig en laat dat ding wel 's ompleuren ook wel eens een inschattingsfoutje gemaakt, maar ik durf te zeggen dat ik me in het verkeer prima weet te gedragen agent-proof, zeg maar en in de auto ook, vanaf het moment dat ik zelf mocht..

Iedereen heeft een ander aantal lessen, en als het zelfde, dan vaak met andere problemen/andere aandachtspunten, weetikveelwat..
Ja doei.
  donderdag 13 augustus 2009 @ 08:58:51 #295
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_71840526
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 08:47 schreef Catch22- het volgende:
Meeste fouten zaten in van die aparte dingen (maximale meldtijd ongeval zonder gewonden bijv)
Dat soort dingen handel je toch met je verzekering af?
quote:
en dat voetgangers niet meedoen met voorrangsregels.
Hier is niets "aparts" aan hoor!
Verkeer = bestuurders + voetgangers. Je moet even weten welke borden en regels voor verkeer gelden, en welke voor bestuurders.
  donderdag 13 augustus 2009 @ 08:58:57 #296
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_71840530
ja dat snap ik, maar als ik hoor dat sommige lui het in 6 lessen doen, dan vind ik 34 wel veel. Maargoed, ik had zelf ook best veel lessen gehad in de auto. 40 ofzo, wel van 40 minuten.

En inmiddels 100dkm+ in de auto, dus het verkeersinzicht zit wel snor in de basis en voertuigbeheersing had ik ook vrij gauw in de vingers gelukkig.
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 13 augustus 2009 @ 09:00:29 #297
168121 retuow82
Het is friet!
pi_71840548
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 00:47 schreef gias het volgende:

Nederland
Eifel
Schwarzwald
Dolomieten/alpen

Rijden in het buitenland is echt ontzettend goed voor de beheersing van je motor.
Geen gezeur over je snelheid. geen drempels, weinig verkeer en bocht naar bocht gewoon lekker sturen.
Nederland - goed voor een dagje weg
Eifel - te ver weg voor een dagje, dan minimaal een weekend
Schwarzwald - te ver weg voor een dagje, dan minimaal een weekend
Dolomieten/alpen - weekend is ook al te kort, dan moet je minimaal een lang weekend gaan

Oh ja, gezeur over de snelheid kun je overal hebben, je gaat me niet wijsmaken dat je alleen in Nederland bekeurd wordt op snelheid. En bij Duitsland komt het gezeur van je sportuitlaat weer naar voren, laat staan de Alpen waarbij je ook nog eens Zwitserland of Oostenrijk op je dak krijgt die helemaal anti-sportuitlaten zijn.

Maar de wegen zijn heerlijk!
pi_71840593
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 08:58 schreef Catch22- het volgende:
ja dat snap ik, maar als ik hoor dat sommige lui het in 6 lessen doen, dan vind ik 34 wel veel. Maargoed, ik had zelf ook best veel lessen gehad in de auto. 40 ofzo, wel van 40 minuten.

En inmiddels 100dkm+ in de auto, dus het verkeersinzicht zit wel snor in de basis en voertuigbeheersing had ik ook vrij gauw in de vingers gelukkig.
wie zegt dat die lui die het na 6 halen het wel kunnen
zou zomaar kunnen zijn dat die geluk hadden, of dat de haastigen statistisch gezien meer ongelukken hebben/veroorzaken door gebrek aan verkeersinzicht..

ik wilde zelf zeker zijn dat ik genoeg ervaring had voordat ik me op 2 wielen alleen door het verkeer zou begeven. Heb van ijzel tot extreme hitte tot de eerste regen na lange periodes van droogte en in de herfstregen gereden.. en dat vond ik voor mij zelf wel het moment om te zeggen: ik heb nu vanalles gehad, met tips, onder begeleiding, nu wil ik afrijden.

Had toen ook al 3 jaar autorijbewijs en wist hoe link het kon zijn... keuzes.. en niet iedereen maakt dezelfde
Ja doei.
pi_71840602
oh, en de Stelvio vind ik persoonlijk overrated.

sure, je hebt een mooi uitzicht, maar doe mij maar mooie bochten en niet 48 haarspelden achter elkaar... en dan hebben we het nog niet eens over de ladingen bussen, wielrenners, campers en andere tokkies
Ja doei.
  donderdag 13 augustus 2009 @ 09:11:29 #300
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_71840687
Ik heb een tijdje terug een kort lesje gehad tijdens de motoropstagdag en ik vond het wel erg tof. Ik heb vroeger altijd op een Honda NSR gereden (schakelbrommetje dus) en dat is in principe al een lichte, minder krachtige motor.

Tijdens het lesje dat ik steeds achtjes aan het rijden was terwijl ik stationair reed (ik mocht uiteraard geen gas geven als niet-betalende eerste-keerder ) moest ik mijn rechterhand op de tankdop leggen en dan die achtjes maken. Ondanks dat het gewoon simpel leunen is moest ik het eerste bochtje toch echt even slikken

Maargoed ik wil over een tijdje ook maar gaan lessen want het gevoel heb ik wel redelijk. Ik twijfel alleen... wanneer ik mijn rijbewijs heb, wil ik ook direct een motor hebben. Alleen woon ik op een bovenwoning en heb geen plek om de motor dan ergens binnen of achter te zetten. Om hem aan de straat te zetten met een zak er overheen zie ik ook weer niet zitten.
Please sir. When moon? When Mustang?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')