abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71802006
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 21:13 schreef motorbloempje het volgende:
whehe

je eerste avontuur!

wel mooi klote


Iedereen is wel behulpzaam moet ik zeggen, meer dan wanneer je met een roestige auto staat..

.. ja, dat weet ik ook, 1e auto die ik kocht bleek achteraf een kapote dynamo te hebben.. dus na een paar daagjes stond ik zonder licht, alarmlichten of ook maar enig leven van mn startmotor langs de weg (tegenover het kerkhof)

Maargoed, ik verwacht eigenlijk dat dit probleem niet meer terugkomt.. morgen maar wel even mn eigen multi metertje aanschaffen (mee verkocht met de auto )
pi_71805657
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 21:43 schreef Robin__ het volgende:

[..]



Iedereen is wel behulpzaam moet ik zeggen, meer dan wanneer je met een roestige auto staat..

.. ja, dat weet ik ook, 1e auto die ik kocht bleek achteraf een kapote dynamo te hebben.. dus na een paar daagjes stond ik zonder licht, alarmlichten of ook maar enig leven van mn startmotor langs de weg (tegenover het kerkhof)


Vandaag derde rijles gehad, U-bocht gaat nu lekker. Het afschuinen van de motor ging ineens een stuk beter. U-bocht maken heb ik onder de knie, eerste keer een achtje maken was nog lastig. Het begin gaat prima maar het omgooien van de motor van links naar rechts gaat nog niet helemaal vloeiend. Maar het begin is er. Daarnaast ook de slalom op lage snelheid met veel pionnetjes gedaan.
Wegrijden uit parkeervlak gaat ook goed, het duurt nog even maar wordt nu al jaloers als ik jullie verhalen lees over lekker rijden wanneer je wilt!
pi_71806091
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 23:40 schreef Gauner het volgende:

[..]

Wegrijden uit parkeervlak gaat ook goed, het duurt nog even maar wordt nu al jaloers als ik jullie verhalen lees over lekker rijden wanneer je wilt!
Haha, dan betaal je toch je rijinstructeur om een dagje lekker te doen en laten wat je wilt?
pi_71806189
vast niet op mijn verhalen

De periode met de pionnen moet je gewoon even doorheen, daarna word het alleen nog maar leuker. De u bocht vond ik op de een of andere manier lastiger dan het achtje voor het achtje kan ik alleen maar als tip geven om echt minimaal een halve cirkel vooruit te kijken.. dat werkt gewoon echt (op het moment dat je instuurt kijk je al volledig naast je, enz.) en probeer hem anders eens een aantal keer achter elkaar te blijven doen, oefening baart kunst dan kom je ook lekker vaak dat omschakel moment tegen. en als je 'weet' dat je het al eerder gedaan hebt, gaat het ook wat makkelijker (tenminste zo ervaar ik dat.. 'vorige keer lukte het ook, dus nu moet het ook kunnen')
pi_71807102
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 23:55 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Haha, dan betaal je toch je rijinstructeur om een dagje lekker te doen en laten wat je wilt?
Hij laat me denk ik niet alleen de weg op gaan ben ik bang.
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 23:58 schreef Robin__ het volgende:
probeer hem anders eens een aantal keer achter elkaar te blijven doen, oefening baart kunst dan kom je ook lekker vaak dat omschakel moment tegen. en als je 'weet' dat je het al eerder gedaan hebt, gaat het ook wat makkelijker (tenminste zo ervaar ik dat.. 'vorige keer lukte het ook, dus nu moet het ook kunnen')
Ja merkte ook dat het gewoon elke keer beter ging (nouja, soms dan denk je: vorige keer ging echt goed!, en de keer erna gaat het als een drol ). Heb wel dat mijn rechterbocht makkelijker lijkt te gaan als mijn linkerbocht.
pi_71807318
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 00:39 schreef Gauner het volgende:

[..]

Hij laat me denk ik niet alleen de weg op gaan ben ik bang.
Dan gaat hij achter je aan, en ga jij gewoon een middagje lekker dijkjes rijden, op de snelweg scheuren, wat je maar wilt.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 00:57:57 #232
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_71807411
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 23:58 schreef Robin__ het volgende:
vast niet op mijn verhalen

De periode met de pionnen moet je gewoon even doorheen, daarna word het alleen nog maar leuker. De u bocht vond ik op de een of andere manier lastiger dan het achtje voor het achtje kan ik alleen maar als tip geven om echt minimaal een halve cirkel vooruit te kijken.. dat werkt gewoon echt (op het moment dat je instuurt kijk je al volledig naast je, enz.) en probeer hem anders eens een aantal keer achter elkaar te blijven doen, oefening baart kunst dan kom je ook lekker vaak dat omschakel moment tegen. en als je 'weet' dat je het al eerder gedaan hebt, gaat het ook wat makkelijker (tenminste zo ervaar ik dat.. 'vorige keer lukte het ook, dus nu moet het ook kunnen')
Toen ik achtjes moest leren draaien zat er aan 1 kant een stoeprand en aan de andere kant gras. Er was gewoon geen "margin of error". Dat vond ik echt heel klote.
Je maakte of een perfecte acht, of je moest vol in de remmen: motor valt om.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_71807586
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 00:57 schreef SillyWalks het volgende:

[..]

Toen ik achtjes moest leren draaien zat er aan 1 kant een stoeprand en aan de andere kant gras. Er was gewoon geen "margin of error". Dat vond ik echt heel klote.
Je maakte of een perfecte acht, of je moest vol in de remmen: motor valt om.
Omvallende motor vandaag ook voor het eerst bijna meegemaakt. Wilde stoppen en gebruikte de voorrem, echter ik was niet helemaal recht. Wat een gewicht zeg!
Ben geen slapjanus, maar moest toch alle zeilen bijzetten om dat ding niet te laten vallen. Was dan ook blij toen instructeur me even een handje kwam helpen om hem weer rechtop te krijgen.
pi_71807625
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 00:52 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Dan gaat hij achter je aan, en ga jij gewoon een middagje lekker dijkjes rijden, op de snelweg scheuren, wat je maar wilt.
Dijkjes wordt lastig hier in het diepe zuiden.
En snelweg scheuren laat ik ook nog maar even rusten, weet tot nu toe niet anders dan eerste versnelling en maximaal 40 op een oefenterrein.
pi_71808254
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 01:12 schreef Gauner het volgende:

[..]

Dijkjes wordt lastig hier in het diepe zuiden.
En snelweg scheuren laat ik ook nog maar even rusten, weet tot nu toe niet anders dan eerste versnelling en maximaal 40 op een oefenterrein.
Ik mocht vanaf de eerste les van de rijschool gelijk zelfstandig naar het oefenterrein een paar kilometer verderop rijden. Lekker polders en bochtjes.
pi_71808448
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 02:08 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Ik mocht vanaf de eerste les van de rijschool gelijk zelfstandig naar het oefenterrein een paar kilometer verderop rijden. Lekker polders en bochtjes.
Wat dat betreft is het minder dat het oefenterrein waar ik rij bij de rijschool zelf ligt.
pi_71808456
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 01:10 schreef Gauner het volgende:

[..]

Omvallende motor vandaag ook voor het eerst bijna meegemaakt. Wilde stoppen en gebruikte de voorrem, echter ik was niet helemaal recht. Wat een gewicht zeg!
Ben geen slapjanus, maar moest toch alle zeilen bijzetten om dat ding niet te laten vallen. Was dan ook blij toen instructeur me even een handje kwam helpen om hem weer rechtop te krijgen.
als ie schuin genoeg komt is er gewoon geen houden meer aan.. voor niemand. K heb m wel een keer om laten pleuren, net zo iets als jij.. stilstaan.. wel omvallen.. niet omvallen.. jahoor WEL omvallen maarja goed, weet je in ieder geval wat je met je eigen motor niet moet doen

Overigens is het niet zo'n slechte ervaring om de motor eens in je eentje van de grond te moeten krijgen, is toch wel een handig trucje om te kennen mocht je het ooit nodig hebben (stukje van de grond en weer neerleggen wil je tenslotte ook niet hoeven doen, je kan het maar beter in 1x goed doen want na 3x zijn je armen dood
pi_71808686
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 02:29 schreef Robin__ het volgende:

[..]

als ie schuin genoeg komt is er gewoon geen houden meer aan.. voor niemand. K heb m wel een keer om laten pleuren, net zo iets als jij.. stilstaan.. wel omvallen.. niet omvallen.. jahoor WEL omvallen maarja goed, weet je in ieder geval wat je met je eigen motor niet moet doen

Overigens is het niet zo'n slechte ervaring om de motor eens in je eentje van de grond te moeten krijgen, is toch wel een handig trucje om te kennen mocht je het ooit nodig hebben (stukje van de grond en weer neerleggen wil je tenslotte ook niet hoeven doen, je kan het maar beter in 1x goed doen want na 3x zijn je armen dood
Ja als mijn instructeur me niet was komen helpen had ik hem ook moeten laten omvallen vrees ik.
Is er een bepaalde techniek om een op de grond liggende motor weer recht te krijgen? Gewoon pakken bij het stuur en bij de hendel die op de achterkant zit?
pi_71808919
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 02:57 schreef Gauner het volgende:

[..]

Ja als mijn instructeur me niet was komen helpen had ik hem ook moeten laten omvallen vrees ik.
Is er een bepaalde techniek om een op de grond liggende motor weer recht te krijgen? Gewoon pakken bij het stuur en bij de hendel die op de achterkant zit?
Pin me er niet op vast, maar volgens boven de tank gaan staan (je voeten erlangs), en het naar boven stekende stuurhelft optrekken.

Als het mogelijk is de motor in versnelling zetten, dan rolt hij niet weg.
pi_71813214
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 03:29 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Pin me er niet op vast, maar volgens boven de tank gaan staan (je voeten erlangs), en het naar boven stekende stuurhelft optrekken.

Als het mogelijk is de motor in versnelling zetten, dan rolt hij niet weg.
Ahja zo kan het natuurlijk ook, klinkt ook logischer.
pi_71814552
persoonlijk denk ik dat het me op die manier (of op iedere manier vanuit je armen) niet zou lukken.

wat mij geleerd is was het voorwiel zo draaien dat het naar de grond wijst, het handvat het dichts bij de grond staat dan in een mooie rechte positie om vast te pakken. Vervolgens hurk je met je onderrug/kont tegen het zadel en pak je dus 1 stuurhelft en een beugel aan de achterkant, dan kun je de motor als het waren omhoog duwen door achteruit te lopen .Eerste stukkie, tot beide banden de grond raken doe je inderdaad met je armen, maar echt het rechtopzetten komt dan ook meer vanuit je benen, en dat scheelt
pi_71814655
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 12:04 schreef Robin__ het volgende:
persoonlijk denk ik dat het me op die manier (of op iedere manier vanuit je armen) niet zou lukken.

wat mij geleerd is was het voorwiel zo draaien dat het naar de grond wijst, het handvat het dichts bij de grond staat dan in een mooie rechte positie om vast te pakken. Vervolgens hurk je met je onderrug/kont tegen het zadel en pak je dus 1 stuurhelft en een beugel aan de achterkant, dan kun je de motor als het waren omhoog duwen door achteruit te lopen .Eerste stukkie, tot beide banden de grond raken doe je inderdaad met je armen, maar echt het rechtopzetten komt dan ook meer vanuit je benen, en dat scheelt
Ja zo kan ook, ligt er ook aan wat bij jezelf het makkelijkste gaat. Moet je alleen niet te ver duwen anders ligt de motor aan de andere kant weer om, met jou erbovenop.
pi_71815010
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 12:07 schreef Gauner het volgende:

[..]

Ja zo kan ook, ligt er ook aan wat bij jezelf het makkelijkste gaat. Moet je alleen niet te ver duwen anders ligt de motor aan de andere kant weer om, met jou erbovenop.
ghehe ja maar als je dat voor elkaar krijgt ben je ook wel een beetje een pannenkoek
pi_71815349
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 12:18 schreef Robin__ het volgende:

[..]

ghehe ja maar als je dat voor elkaar krijgt ben je ook wel een beetje een pannenkoek
Dat klopt, maar ik had gisteren les met een vrouw, en die viel gewoon uit het niets. Geen bocht, geen pion..
Vandaag rijden? Het is wel lekker weer ervoor.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 12:58:32 #245
168121 retuow82
Het is friet!
pi_71816274
Robin pas even op met je alarm, een maat van mij heeft er ook een alarm op zijn motor maar ondanks dat hij niet staat ingeschakeld heb je toch lekstroom door zo'n alarm. Met andere woorden, het vreet altijd wat stroom ook al staat hij niet aan.

Als je het alarm niet gebruik zou ik het eruit halen, er is tegenwoordig toch niemand meer die opkijkt van een alarm dat afgaat...
Op zondag 3 oktober 2010 20:58 schreef gewoonfaye het volgende:
retuow82 is mijn nieuwe held
pi_71817862
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 12:58 schreef retuow82 het volgende:
Robin pas even op met je alarm, een maat van mij heeft er ook een alarm op zijn motor maar ondanks dat hij niet staat ingeschakeld heb je toch lekstroom door zo'n alarm. Met andere woorden, het vreet altijd wat stroom ook al staat hij niet aan.

Als je het alarm niet gebruik zou ik het eruit halen, er is tegenwoordig toch niemand meer die opkijkt van een alarm dat afgaat...
Inderdaad, ik heb net ff een multimeter gekocht dus ik ga het even in de gaten houden wat er gebeurt over een nacht tijd.. nu netjes 12,6 volt, daar is niets mis mee. of het alarm aan of uit staat het controle ledje brand altijd als ie op stuurslot staat, als ie uit staat reageert ie gewoon niet op de afstandsbediening. Als ik merk dat er iets niet 100% klopt nu flikker ik inderdaad dat alarm los. Maar hopelijk blijft alles nu koek en ei.

M'n (ex) rijinstructeur belde net.. hij wou mn proefles van vrijdag verplaatsen want hij blijft nog wat langer op vakantie.. heeft ie wel nodig volgens mij
pi_71817980
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 12:28 schreef Gauner het volgende:

[..]

Dat klopt, maar ik had gisteren les met een vrouw, en die viel gewoon uit het niets. Geen bocht, geen pion..
Vandaag rijden? Het is wel lekker weer ervoor.
als je loopt te prutsen met je gas en eventueel nog de voetrem erbij kan de motor afslaan als je te langzaam rijd in zn 2 ofzo.. en als je dan niet de koppeling meteen inknijpt dan sta je ongeveer binnen een meter stil... daar moet je dan wel even op bedacht zijn natuurlijk (t ziet dr wel heel lullig uit vermoedelijk )
  FOK!fotograaf woensdag 12 augustus 2009 @ 14:31:13 #248
159915 -Menn0-
MNO
pi_71819060
Zo al 150 km op de teller

In de regen
,,/
pi_71821626
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 14:31 schreef -Menn0- het volgende:
Zo al 150 km op de teller

In de regen
Fuck die regen .. Lekker rijden
Wie niet dom is moet slim zijn!
  woensdag 12 augustus 2009 @ 16:23:23 #250
168121 retuow82
Het is friet!
pi_71822228
Lekker rijden in de regen is niet mogelijk, je kunt geen enkele bocht lekker maken.... Tenminste niet met 130 pk op je achterwiel

Maar goed, als beginnende rijder moet je gewoon genieten van de vrijheid en het feit dat niemand in je oor ligt te zeuren dat je langzamer moet rijden of dat je hier naar links moet gaan
Op zondag 3 oktober 2010 20:58 schreef gewoonfaye het volgende:
retuow82 is mijn nieuwe held
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')