Ja daag.... 1,30 euro betalen voor een examen terwijl ik het bewijs al hebquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 12:52 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Doe je best: http://www.onlinetheorieexamen.nl/A/index.php
Ik zit met 1,95m eigenlijk erg comfortabel op de Div 600... hoe het er uit ziet weet ik dan weer nietquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 09:16 schreef retuow82 het volgende:
Het verbaasd me hoe klein die Div 600 eigenlijk is als ik zo die foto's zie. Zit iemand van 1,87 meter daar nog wel lekker op?
Boeiend hoe het eruit ziet, als jij er tevreden mee bent kan niemand je wat maken! Maar ik zag Motorbloempje met haar 1m71 al aardig hoog met haar knie tegen de tank aan zit dus dat viel me op... Nu is mijn motor ook wel aardig hoog dus misschien dat ik dan ook een verkeerde motor als referentie pak.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:31 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Ik zit met 1,95m eigenlijk erg comfortabel op de Div 600... hoe het er uit ziet weet ik dan weer niet
Bedankt!, heb je een boekje + cdrom? via internet kun je ook wel van die examens maken, en dan gewoon op goed geluk een code intikken, werkte bij mij ookquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:31 schreef crossover het volgende:
Gefeliciteerd
Ik ben ook flink aan het oefenen, het gaat steeds beter
quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:34 schreef Panzerknacker666 het volgende:
[..]
Bedankt!, heb je een boekje + cdrom? via internet kun je ook wel van die examens maken, en dan gewoon op goed geluk een code intikken, werkte bij mij ook.
Nou nou wat een ellende.... Je hebt al 18 jaar niet kunnen rijden, kan die ene dag er ook nog wel bijquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:30 schreef -Menn0- het volgende:
Gister afgereden en dan vandaag niet mogen rijden omdat het rijbewijs pas morgen binnen is
Als je hier achter bent, laat het mij ook even weten, ik wil ook nog eens een examen doen voor de lolquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:20 schreef crossover het volgende:
[..]
Welke site en wat voor code had je ingetypt? Gewoon wat random karakters?
Ik heb een boek van Veka Best Verkeersleermiddelen geleend van de bieb.
Ja zo kan ik het ook, ben al maanden aan het toe leven naar het moment dat ik af mocht rijden. Ben ik eindelijk geslaagd mag ik nog niksquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 18:17 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Nou nou wat een ellende.... Je hebt al 18 jaar niet kunnen rijden, kan die ene dag er ook nog wel bij![]()
Trouwens, rijbewijs A staat nu al op je naam, dat is al lang en breed verwerkt. Jou pasje is immers vandaag gemaakt en verzonden zodat jij het morgen op kunt halen. Dus als je echt niet kunt wachten...
Mij controleerden ze toen met een routine controle in de auto en ik had mijn rijbewijs niet bij, 2 dagen van tevoren motor rijbewijs aangevraagd en spul zat in mijn tas op kantoor. Hun checken het in het systeem.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 18:20 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Ja zo kan ik het ook, ben al maanden aan het toe leven naar het moment dat ik af mocht rijden. Ben ik eindelijk geslaagd mag ik nog niks
Maar m'n pa zei dat je niet verzekerd bent dus lijkt me niet handig....
Gewoon morgen pas opstappen, ik heb toen zelfs nog 2 dagen gewacht. Als je in een ongeluk komt en ze gaan terugrekenen kunnen hun ook wel zien dat jij het pasje toen niet in je bezit had.quote:
Dat is wel kut, maar idd steeds minderquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 19:00 schreef Lonaa het volgende:
Nee jongenswerd m weer niet. 7 fout dit keer. Grrr.
Gelijk nieuw examen aangevraagd, er was morgen nog plek, weliswaar in Amsterdam (wat toch een eindje rijden is vanaf Apeldoorn) maar we gaan ervoor.
Eerste keer 8 fout, 2e keer 7, morgen dus 6, en dan heb ik m gewoon binnen
quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 21:13 schreef motorbloempje het volgende:
whehe
je eerste avontuur!
wel mooi klote
quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 21:43 schreef Robin__ het volgende:
[..]
![]()
Iedereen is wel behulpzaam moet ik zeggen, meer dan wanneer je met een roestige auto staat..
.. ja, dat weet ik ook, 1e auto die ik kocht bleek achteraf een kapote dynamo te hebben.. dus na een paar daagjes stond ik zonder licht, alarmlichten of ook maar enig leven van mn startmotor langs de weg (tegenover het kerkhof)
Haha, dan betaal je toch je rijinstructeur om een dagje lekker te doen en laten wat je wilt?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 23:40 schreef Gauner het volgende:
[..]
Wegrijden uit parkeervlak gaat ook goed, het duurt nog even maar wordt nu al jaloers als ik jullie verhalen lees over lekker rijden wanneer je wilt!
Hij laat me denk ik niet alleen de weg op gaan ben ik bang.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 23:55 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Haha, dan betaal je toch je rijinstructeur om een dagje lekker te doen en laten wat je wilt?
Ja merkte ook dat het gewoon elke keer beter ging (nouja, soms dan denk je: vorige keer ging echt goed!, en de keer erna gaat het als een drolquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 23:58 schreef Robin__ het volgende:
probeer hem anders eens een aantal keer achter elkaar te blijven doen, oefening baart kunst dan kom je ook lekker vaak dat omschakel moment tegen. en als je 'weet' dat je het al eerder gedaan hebt, gaat het ook wat makkelijker (tenminste zo ervaar ik dat.. 'vorige keer lukte het ook, dus nu moet het ook kunnen')
Dan gaat hij achter je aan, en ga jij gewoon een middagje lekker dijkjes rijden, op de snelweg scheuren, wat je maar wilt.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 00:39 schreef Gauner het volgende:
[..]
Hij laat me denk ik niet alleen de weg op gaan ben ik bang.
Toen ik achtjes moest leren draaien zat er aan 1 kant een stoeprand en aan de andere kant gras. Er was gewoon geen "margin of error". Dat vond ik echt heel klote.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 23:58 schreef Robin__ het volgende:
vast niet op mijn verhalen![]()
De periode met de pionnen moet je gewoon even doorheen, daarna word het alleen nog maar leuker. De u bocht vond ik op de een of andere manier lastiger dan het achtjevoor het achtje kan ik alleen maar als tip geven om echt minimaal een halve cirkel vooruit te kijken.. dat werkt gewoon echt
(op het moment dat je instuurt kijk je al volledig naast je, enz.) en probeer hem anders eens een aantal keer achter elkaar te blijven doen, oefening baart kunst dan kom je ook lekker vaak dat omschakel moment tegen. en als je 'weet' dat je het al eerder gedaan hebt, gaat het ook wat makkelijker (tenminste zo ervaar ik dat.. 'vorige keer lukte het ook, dus nu moet het ook kunnen')
Omvallende motor vandaag ook voor het eerst bijna meegemaakt. Wilde stoppen en gebruikte de voorrem, echter ik was niet helemaal recht. Wat een gewicht zeg!quote:Op woensdag 12 augustus 2009 00:57 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Toen ik achtjes moest leren draaien zat er aan 1 kant een stoeprand en aan de andere kant gras. Er was gewoon geen "margin of error". Dat vond ik echt heel klote.
Je maakte of een perfecte acht, of je moest vol in de remmen: motor valt om.
Dijkjes wordt lastig hier in het diepe zuiden.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 00:52 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Dan gaat hij achter je aan, en ga jij gewoon een middagje lekker dijkjes rijden, op de snelweg scheuren, wat je maar wilt.
Ik mocht vanaf de eerste les van de rijschool gelijk zelfstandig naar het oefenterrein een paar kilometer verderop rijden. Lekker polders en bochtjes.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 01:12 schreef Gauner het volgende:
[..]
Dijkjes wordt lastig hier in het diepe zuiden.![]()
En snelweg scheuren laat ik ook nog maar even rusten, weet tot nu toe niet anders dan eerste versnelling en maximaal 40 op een oefenterrein.
Wat dat betreft is het minder dat het oefenterrein waar ik rij bij de rijschool zelf ligt.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 02:08 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik mocht vanaf de eerste les van de rijschool gelijk zelfstandig naar het oefenterrein een paar kilometer verderop rijden. Lekker polders en bochtjes.
als ie schuin genoeg komt is er gewoon geen houden meer aan.. voor niemand. K heb m wel een keer om laten pleuren, net zo iets als jij.. stilstaan.. wel omvallen.. niet omvallen.. jahoor WEL omvallenquote:Op woensdag 12 augustus 2009 01:10 schreef Gauner het volgende:
[..]
Omvallende motor vandaag ook voor het eerst bijna meegemaakt. Wilde stoppen en gebruikte de voorrem, echter ik was niet helemaal recht. Wat een gewicht zeg!![]()
Ben geen slapjanus, maar moest toch alle zeilen bijzetten om dat ding niet te laten vallen. Was dan ook blij toen instructeur me even een handje kwam helpen om hem weer rechtop te krijgen.
Ja als mijn instructeur me niet was komen helpen had ik hem ook moeten laten omvallen vrees ik.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 02:29 schreef Robin__ het volgende:
[..]
als ie schuin genoeg komt is er gewoon geen houden meer aan.. voor niemand. K heb m wel een keer om laten pleuren, net zo iets als jij.. stilstaan.. wel omvallen.. niet omvallen.. jahoor WEL omvallenmaarja goed, weet je in ieder geval wat je met je eigen motor niet moet doen
![]()
Overigens is het niet zo'n slechte ervaring om de motor eens in je eentje van de grond te moeten krijgen, is toch wel een handig trucje om te kennen mocht je het ooit nodig hebben (stukje van de grond en weer neerleggen wil je tenslotte ook niet hoeven doen, je kan het maar beter in 1x goed doen want na 3x zijn je armen dood
Pin me er niet op vast, maar volgens boven de tank gaan staan (je voeten erlangs), en het naar boven stekende stuurhelft optrekken.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 02:57 schreef Gauner het volgende:
[..]
Ja als mijn instructeur me niet was komen helpen had ik hem ook moeten laten omvallen vrees ik.![]()
Is er een bepaalde techniek om een op de grond liggende motor weer recht te krijgen? Gewoon pakken bij het stuur en bij de hendel die op de achterkant zit?
Ahja zo kan het natuurlijk ook, klinkt ook logischer.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 03:29 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Pin me er niet op vast, maar volgens boven de tank gaan staan (je voeten erlangs), en het naar boven stekende stuurhelft optrekken.
Als het mogelijk is de motor in versnelling zetten, dan rolt hij niet weg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |