abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 13:58:24 #201
168121 retuow82
Het is friet!
pi_71788816
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 12:52 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Doe je best: http://www.onlinetheorieexamen.nl/A/index.php
Ja daag.... 1,30 euro betalen voor een examen terwijl ik het bewijs al heb
Op zondag 3 oktober 2010 20:58 schreef gewoonfaye het volgende:
retuow82 is mijn nieuwe held
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 15:31:35 #202
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_71791558
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 09:16 schreef retuow82 het volgende:
Het verbaasd me hoe klein die Div 600 eigenlijk is als ik zo die foto's zie. Zit iemand van 1,87 meter daar nog wel lekker op?
Ik zit met 1,95m eigenlijk erg comfortabel op de Div 600... hoe het er uit ziet weet ik dan weer niet
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 16:06:15 #203
168121 retuow82
Het is friet!
pi_71792545
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 15:31 schreef SillyWalks het volgende:

[..]

Ik zit met 1,95m eigenlijk erg comfortabel op de Div 600... hoe het er uit ziet weet ik dan weer niet
Boeiend hoe het eruit ziet, als jij er tevreden mee bent kan niemand je wat maken! Maar ik zag Motorbloempje met haar 1m71 al aardig hoog met haar knie tegen de tank aan zit dus dat viel me op... Nu is mijn motor ook wel aardig hoog dus misschien dat ik dan ook een verkeerde motor als referentie pak.
pi_71793138
Vanmiddag theorie gehaald , nu pas volgende week weer lessen ivm drukte .
That moment is a crossroads where everything you want will collide with everything standing in your way.
pi_71793257
Gefeliciteerd
Ik ben ook flink aan het oefenen, het gaat steeds beter
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_71793336
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 16:31 schreef crossover het volgende:
Gefeliciteerd
Ik ben ook flink aan het oefenen, het gaat steeds beter
Bedankt!, heb je een boekje + cdrom? via internet kun je ook wel van die examens maken, en dan gewoon op goed geluk een code intikken, werkte bij mij ook .
That moment is a crossroads where everything you want will collide with everything standing in your way.
pi_71794491
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 16:34 schreef Panzerknacker666 het volgende:

[..]

Bedankt!, heb je een boekje + cdrom? via internet kun je ook wel van die examens maken, en dan gewoon op goed geluk een code intikken, werkte bij mij ook .

Welke site en wat voor code had je ingetypt? Gewoon wat random karakters?
Ik heb een boek van Veka Best Verkeersleermiddelen geleend van de bieb.
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  FOK!fotograaf dinsdag 11 augustus 2009 @ 17:30:33 #208
159915 -Menn0-
MNO
pi_71794722
Gister afgereden en dan vandaag niet mogen rijden omdat het rijbewijs pas morgen binnen is
,,/
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:17:03 #209
168121 retuow82
Het is friet!
pi_71795718
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 17:30 schreef -Menn0- het volgende:
Gister afgereden en dan vandaag niet mogen rijden omdat het rijbewijs pas morgen binnen is
Nou nou wat een ellende.... Je hebt al 18 jaar niet kunnen rijden, kan die ene dag er ook nog wel bij

Trouwens, rijbewijs A staat nu al op je naam, dat is al lang en breed verwerkt. Jou pasje is immers vandaag gemaakt en verzonden zodat jij het morgen op kunt halen. Dus als je echt niet kunt wachten...
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:17:24 #210
168121 retuow82
Het is friet!
pi_71795728
- klote edit knopjes
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:17:51 #211
168121 retuow82
Het is friet!
pi_71795748
- klote edit knopjes
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:18:30 #212
168121 retuow82
Het is friet!
pi_71795762
En om het er even in te wrijven, ik denk dat ik een stukje ga rijden, het is immers lekker weer
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:18:56 #213
168121 retuow82
Het is friet!
pi_71795772
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 17:20 schreef crossover het volgende:

[..]

Welke site en wat voor code had je ingetypt? Gewoon wat random karakters?
Ik heb een boek van Veka Best Verkeersleermiddelen geleend van de bieb.
Als je hier achter bent, laat het mij ook even weten, ik wil ook nog eens een examen doen voor de lol
  FOK!fotograaf dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:20:40 #214
159915 -Menn0-
MNO
pi_71795818
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 18:17 schreef retuow82 het volgende:

[..]

Nou nou wat een ellende.... Je hebt al 18 jaar niet kunnen rijden, kan die ene dag er ook nog wel bij

Trouwens, rijbewijs A staat nu al op je naam, dat is al lang en breed verwerkt. Jou pasje is immers vandaag gemaakt en verzonden zodat jij het morgen op kunt halen. Dus als je echt niet kunt wachten...
Ja zo kan ik het ook, ben al maanden aan het toe leven naar het moment dat ik af mocht rijden. Ben ik eindelijk geslaagd mag ik nog niks

Maar m'n pa zei dat je niet verzekerd bent dus lijkt me niet handig....
,,/
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:23:04 #215
168121 retuow82
Het is friet!
pi_71795882
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 18:20 schreef -Menn0- het volgende:

[..]

Ja zo kan ik het ook, ben al maanden aan het toe leven naar het moment dat ik af mocht rijden. Ben ik eindelijk geslaagd mag ik nog niks

Maar m'n pa zei dat je niet verzekerd bent dus lijkt me niet handig....
Mij controleerden ze toen met een routine controle in de auto en ik had mijn rijbewijs niet bij, 2 dagen van tevoren motor rijbewijs aangevraagd en spul zat in mijn tas op kantoor. Hun checken het in het systeem.

"ja hoor meneer, A en B, het klopt, u mag doorrijden."

Dus ik kon gewoon gaan rondtuffen als ik wilde
  FOK!fotograaf dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:24:19 #216
159915 -Menn0-
MNO
pi_71795917

Even met paps praten
,,/
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:30:37 #217
168121 retuow82
Het is friet!
pi_71796071
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 18:24 schreef -Menn0- het volgende:

Even met paps praten
Gewoon morgen pas opstappen, ik heb toen zelfs nog 2 dagen gewacht. Als je in een ongeluk komt en ze gaan terugrekenen kunnen hun ook wel zien dat jij het pasje toen niet in je bezit had.

Zie het als een 6e verjaardag, niet van de spanning kunnen slapen en morgen al om 6 uur wakker zijn terwijl het stadhuis pas om 9 uur open gaat
pi_71796273
Nieuw hier maar mag ik mee doen hieraan?

Morgen mijn eerste examen staan, bijzondere verrichtingen.

Vet zenuwwappig
Big boys toys!!
pi_71796317
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 18:24 schreef -Menn0- het volgende:

Even met paps praten

ik zou het risico niet nemen dat ze het morgenochtend pas in het systeem zetten
Ja doei.
  FOK!fotograaf dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:42:29 #220
159915 -Menn0-
MNO
pi_71796365
Gaat ook niet gebeuren

Ga wel lekker in de auto iets doen ofzo
,,/
pi_71796807
Nee jongens werd m weer niet. 7 fout dit keer. Grrr.

Gelijk nieuw examen aangevraagd, er was morgen nog plek, weliswaar in Amsterdam (wat toch een eindje rijden is vanaf Apeldoorn ) maar we gaan ervoor.

Eerste keer 8 fout, 2e keer 7, morgen dus 6, en dan heb ik m gewoon binnen
Sterkheidsbaas van alles.
pi_71799580
Even goed kijken of je voorlopige dekking krijgt van de verzekering.. anders even wachten tot je iig 100% zeker weet dat de verzekering jou de papieren heeft opgestuurd (dat betekend dat ze akkoord zijn, jij hebt dan zelf nog de gelegenheid er vanaf te zien en de papieren terug te sturen)

Dat bericht had ik dus vandaag om een uur of 11 binnen.

motor op mijn naam, verzekering nu op mijn naam, sleutel in mn hand, alle kleding aanwezig.. niets stond me nog in de weg om richting ouderlijk huis te vertrekken om de motor te laten zien en om even een fatsoenlijk slot aan te schaffen. Dus ik besloot via amsterdam te rijden, en dan bij die winkel van motozoom even zo'n cheap ass maar wel goedgekeurd slot mee te nemen. rijd ik vlakbij motozoom om de hoek, op de a200/n200 bij het stoplicht.. valt de motor uit tijdens het terugschakelen.. poef uit, startknop volledig dood

Motor naar de andere kant van het kruispunt duwen ( walk of shame) bleek er een extra draad van de + pool naar mn start onderbreker/alarm los te zijn geraakt (vermoedelijk door mijn inspectie van gister) maar alsnog niet starten.. na 3 pogingen accu dood

startkabels gebietst, gestart, naar motozoom gereden, daar uiteindelijk even een multimeter kunnen lenen.. bij 3000 toeren en meer heb ik gewoon 14v op mn accu.. dus dat moet gewoon goed zijn, accu zelf is ook gewoon goed.. daarna in verschillende ettapes nog zo'n 170 km gereden en nergens meer last van gehad

Denk dat ik de motor misschien iets te vaak gestart heb zonder te gaan rijden + alarm er 2 dagen op.. wat de vorige eigenaar nooit langer dan een paar uur gebruikte.. misschien was dat de reden nu het slot er omheen ligt zet ik hier thuis in de stalling het alarm er ook niet meer op.

Op de terug weg voor een open staande brug op de a44 durfde ik m niet meer af te zetten heb m mooi 10 minuten laten brommen (koel fan werkt ook ) Hopelijk blijven deze problemen nu gewoon weg kabeltje wat los was net voorzien van een mooi kabelschoentje, dat gaat nergens meer heen.
pi_71800927
whehe

je eerste avontuur!

wel mooi klote
Ja doei.
pi_71801102
die andere kan ik niet meer vinden deze is ook wel handig: http://www.gratistheorie.nl/Motor/voorrang/p08.htm

Oja of je kunt via downloadsites welvan alles vinden. En als je een beetje in de buurt van enschede woont heb ik anders nog wel een boekje + cd.
pi_71801162
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 19:00 schreef Lonaa het volgende:
Nee jongens werd m weer niet. 7 fout dit keer. Grrr.

Gelijk nieuw examen aangevraagd, er was morgen nog plek, weliswaar in Amsterdam (wat toch een eindje rijden is vanaf Apeldoorn ) maar we gaan ervoor.

Eerste keer 8 fout, 2e keer 7, morgen dus 6, en dan heb ik m gewoon binnen
Dat is wel kut, maar idd steeds minder
pi_71802006
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 21:13 schreef motorbloempje het volgende:
whehe

je eerste avontuur!

wel mooi klote

Iedereen is wel behulpzaam moet ik zeggen, meer dan wanneer je met een roestige auto staat..

.. ja, dat weet ik ook, 1e auto die ik kocht bleek achteraf een kapote dynamo te hebben.. dus na een paar daagjes stond ik zonder licht, alarmlichten of ook maar enig leven van mn startmotor langs de weg (tegenover het kerkhof)

Maargoed, ik verwacht eigenlijk dat dit probleem niet meer terugkomt.. morgen maar wel even mn eigen multi metertje aanschaffen (mee verkocht met de auto )
pi_71805657
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 21:43 schreef Robin__ het volgende:

[..]

Iedereen is wel behulpzaam moet ik zeggen, meer dan wanneer je met een roestige auto staat..

.. ja, dat weet ik ook, 1e auto die ik kocht bleek achteraf een kapote dynamo te hebben.. dus na een paar daagjes stond ik zonder licht, alarmlichten of ook maar enig leven van mn startmotor langs de weg (tegenover het kerkhof)

Vandaag derde rijles gehad, U-bocht gaat nu lekker. Het afschuinen van de motor ging ineens een stuk beter. U-bocht maken heb ik onder de knie, eerste keer een achtje maken was nog lastig. Het begin gaat prima maar het omgooien van de motor van links naar rechts gaat nog niet helemaal vloeiend. Maar het begin is er. Daarnaast ook de slalom op lage snelheid met veel pionnetjes gedaan.
Wegrijden uit parkeervlak gaat ook goed, het duurt nog even maar wordt nu al jaloers als ik jullie verhalen lees over lekker rijden wanneer je wilt!
pi_71806091
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 23:40 schreef Gauner het volgende:

[..]

Wegrijden uit parkeervlak gaat ook goed, het duurt nog even maar wordt nu al jaloers als ik jullie verhalen lees over lekker rijden wanneer je wilt!
Haha, dan betaal je toch je rijinstructeur om een dagje lekker te doen en laten wat je wilt?
pi_71806189
vast niet op mijn verhalen

De periode met de pionnen moet je gewoon even doorheen, daarna word het alleen nog maar leuker. De u bocht vond ik op de een of andere manier lastiger dan het achtje voor het achtje kan ik alleen maar als tip geven om echt minimaal een halve cirkel vooruit te kijken.. dat werkt gewoon echt (op het moment dat je instuurt kijk je al volledig naast je, enz.) en probeer hem anders eens een aantal keer achter elkaar te blijven doen, oefening baart kunst dan kom je ook lekker vaak dat omschakel moment tegen. en als je 'weet' dat je het al eerder gedaan hebt, gaat het ook wat makkelijker (tenminste zo ervaar ik dat.. 'vorige keer lukte het ook, dus nu moet het ook kunnen')
pi_71807102
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 23:55 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Haha, dan betaal je toch je rijinstructeur om een dagje lekker te doen en laten wat je wilt?
Hij laat me denk ik niet alleen de weg op gaan ben ik bang.
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 23:58 schreef Robin__ het volgende:
probeer hem anders eens een aantal keer achter elkaar te blijven doen, oefening baart kunst dan kom je ook lekker vaak dat omschakel moment tegen. en als je 'weet' dat je het al eerder gedaan hebt, gaat het ook wat makkelijker (tenminste zo ervaar ik dat.. 'vorige keer lukte het ook, dus nu moet het ook kunnen')
Ja merkte ook dat het gewoon elke keer beter ging (nouja, soms dan denk je: vorige keer ging echt goed!, en de keer erna gaat het als een drol ). Heb wel dat mijn rechterbocht makkelijker lijkt te gaan als mijn linkerbocht.
pi_71807318
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 00:39 schreef Gauner het volgende:

[..]

Hij laat me denk ik niet alleen de weg op gaan ben ik bang.
Dan gaat hij achter je aan, en ga jij gewoon een middagje lekker dijkjes rijden, op de snelweg scheuren, wat je maar wilt.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 00:57:57 #232
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_71807411
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 23:58 schreef Robin__ het volgende:
vast niet op mijn verhalen

De periode met de pionnen moet je gewoon even doorheen, daarna word het alleen nog maar leuker. De u bocht vond ik op de een of andere manier lastiger dan het achtje voor het achtje kan ik alleen maar als tip geven om echt minimaal een halve cirkel vooruit te kijken.. dat werkt gewoon echt (op het moment dat je instuurt kijk je al volledig naast je, enz.) en probeer hem anders eens een aantal keer achter elkaar te blijven doen, oefening baart kunst dan kom je ook lekker vaak dat omschakel moment tegen. en als je 'weet' dat je het al eerder gedaan hebt, gaat het ook wat makkelijker (tenminste zo ervaar ik dat.. 'vorige keer lukte het ook, dus nu moet het ook kunnen')
Toen ik achtjes moest leren draaien zat er aan 1 kant een stoeprand en aan de andere kant gras. Er was gewoon geen "margin of error". Dat vond ik echt heel klote.
Je maakte of een perfecte acht, of je moest vol in de remmen: motor valt om.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_71807586
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 00:57 schreef SillyWalks het volgende:

[..]

Toen ik achtjes moest leren draaien zat er aan 1 kant een stoeprand en aan de andere kant gras. Er was gewoon geen "margin of error". Dat vond ik echt heel klote.
Je maakte of een perfecte acht, of je moest vol in de remmen: motor valt om.
Omvallende motor vandaag ook voor het eerst bijna meegemaakt. Wilde stoppen en gebruikte de voorrem, echter ik was niet helemaal recht. Wat een gewicht zeg!
Ben geen slapjanus, maar moest toch alle zeilen bijzetten om dat ding niet te laten vallen. Was dan ook blij toen instructeur me even een handje kwam helpen om hem weer rechtop te krijgen.
pi_71807625
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 00:52 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Dan gaat hij achter je aan, en ga jij gewoon een middagje lekker dijkjes rijden, op de snelweg scheuren, wat je maar wilt.
Dijkjes wordt lastig hier in het diepe zuiden.
En snelweg scheuren laat ik ook nog maar even rusten, weet tot nu toe niet anders dan eerste versnelling en maximaal 40 op een oefenterrein.
pi_71808254
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 01:12 schreef Gauner het volgende:

[..]

Dijkjes wordt lastig hier in het diepe zuiden.
En snelweg scheuren laat ik ook nog maar even rusten, weet tot nu toe niet anders dan eerste versnelling en maximaal 40 op een oefenterrein.
Ik mocht vanaf de eerste les van de rijschool gelijk zelfstandig naar het oefenterrein een paar kilometer verderop rijden. Lekker polders en bochtjes.
pi_71808448
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 02:08 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Ik mocht vanaf de eerste les van de rijschool gelijk zelfstandig naar het oefenterrein een paar kilometer verderop rijden. Lekker polders en bochtjes.
Wat dat betreft is het minder dat het oefenterrein waar ik rij bij de rijschool zelf ligt.
pi_71808456
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 01:10 schreef Gauner het volgende:

[..]

Omvallende motor vandaag ook voor het eerst bijna meegemaakt. Wilde stoppen en gebruikte de voorrem, echter ik was niet helemaal recht. Wat een gewicht zeg!
Ben geen slapjanus, maar moest toch alle zeilen bijzetten om dat ding niet te laten vallen. Was dan ook blij toen instructeur me even een handje kwam helpen om hem weer rechtop te krijgen.
als ie schuin genoeg komt is er gewoon geen houden meer aan.. voor niemand. K heb m wel een keer om laten pleuren, net zo iets als jij.. stilstaan.. wel omvallen.. niet omvallen.. jahoor WEL omvallen maarja goed, weet je in ieder geval wat je met je eigen motor niet moet doen

Overigens is het niet zo'n slechte ervaring om de motor eens in je eentje van de grond te moeten krijgen, is toch wel een handig trucje om te kennen mocht je het ooit nodig hebben (stukje van de grond en weer neerleggen wil je tenslotte ook niet hoeven doen, je kan het maar beter in 1x goed doen want na 3x zijn je armen dood
pi_71808686
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 02:29 schreef Robin__ het volgende:

[..]

als ie schuin genoeg komt is er gewoon geen houden meer aan.. voor niemand. K heb m wel een keer om laten pleuren, net zo iets als jij.. stilstaan.. wel omvallen.. niet omvallen.. jahoor WEL omvallen maarja goed, weet je in ieder geval wat je met je eigen motor niet moet doen

Overigens is het niet zo'n slechte ervaring om de motor eens in je eentje van de grond te moeten krijgen, is toch wel een handig trucje om te kennen mocht je het ooit nodig hebben (stukje van de grond en weer neerleggen wil je tenslotte ook niet hoeven doen, je kan het maar beter in 1x goed doen want na 3x zijn je armen dood
Ja als mijn instructeur me niet was komen helpen had ik hem ook moeten laten omvallen vrees ik.
Is er een bepaalde techniek om een op de grond liggende motor weer recht te krijgen? Gewoon pakken bij het stuur en bij de hendel die op de achterkant zit?
pi_71808919
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 02:57 schreef Gauner het volgende:

[..]

Ja als mijn instructeur me niet was komen helpen had ik hem ook moeten laten omvallen vrees ik.
Is er een bepaalde techniek om een op de grond liggende motor weer recht te krijgen? Gewoon pakken bij het stuur en bij de hendel die op de achterkant zit?
Pin me er niet op vast, maar volgens boven de tank gaan staan (je voeten erlangs), en het naar boven stekende stuurhelft optrekken.

Als het mogelijk is de motor in versnelling zetten, dan rolt hij niet weg.
pi_71813214
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 03:29 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Pin me er niet op vast, maar volgens boven de tank gaan staan (je voeten erlangs), en het naar boven stekende stuurhelft optrekken.

Als het mogelijk is de motor in versnelling zetten, dan rolt hij niet weg.
Ahja zo kan het natuurlijk ook, klinkt ook logischer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')