Ik vind dan ook dat je 1 keer vaker zou moeten slagen dan zakken, om een "toevalstreffer" te voorkomen.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 17:36 schreef motorbloempje het volgende:
'vroeger', bij mijn autotheorie, ergens in 2003 geloof ikzat er iemand voor me die er voor de 9e keer zat.. de 9e keer!!!!
En terwijl ik dacht 'mehzal wel... ' want ik had niet geleerd, was het meisje voor me helemaal blij en opgelucht: HET GING GOED!!!
Ik had 3 foutjes, zij 15
ze mocht dus voor de 10e keer
Klopt, als je dan op zaterdag gaat valt het nog enigzins mee maar de zondag....quote:Op woensdag 12 augustus 2009 16:39 schreef motorbloempje het volgende:
doe dat doordeweeksMergelland is echt file-rijden in het weekend
Te erg dat deze mensen vroeg of laat in een auto terecht komen. Als ze bij een theorie examen (waar je 10 seconden mag denken over een situatie) nog 15 fouten haalt dan wil ik haar niet tegenkomen in een situatie waarin je binnen 1 of 2 seconden een beslissing moet maken.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 17:42 schreef motorbloempje het volgende:
het zou niet eens moeten MOGEN rijden
Klinkt als fully retarded. Maar ik had ook een jongen naast me zitten die was er al voor de 6e keer, en weer niet geslaagd uiteraard.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 17:36 schreef motorbloempje het volgende:
Ik had 3 foutjes, zij 15
ze mocht dus voor de 10e keer
Shit, voor de 10e keer. En dat soort mensen komen ook gewoon echt op de weg terecht he.quote:
Volgens mij zijn ze daar nogal wisselend in. Ik mocht meteen terugrijden van het oefenterrein na de tweede intakeles die ik had gevolgd.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 19:12 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Shit, voor de 10e keer. En dat soort mensen komen ook gewoon echt op de weg terecht he.
Voor mij kan nu eindelijk het echte werk beginnen. Had eigenlijk vanochtend en morgenochtend les, maar instructeur is ziek.
Maandag wel weer les en dan mag ik eindelijk voor het eerst de weg op!
Voor zover ik weet zijn daar regels in.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 19:14 schreef crossover het volgende:
[..]
Volgens mij zijn ze daar nogal wisselend in. Ik mocht meteen terugrijden van het oefenterrein na de tweede intakeles die ik had gevolgd.
Oh.. volgens mij had ik dat moeten wetenquote:Op woensdag 12 augustus 2009 19:22 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Voor zover ik weet zijn daar regels in.
Je mag best met een motor op de weg rijden voordat je je motorexamen gedaan hebt, maar alleen als je al een autorijbewijs hebt.
Als je geen autorijbewijs hebt, moet je eerst je motortheorie halen voor je op de openbare weg mag rijden.
Dat geeft nietquote:Op woensdag 12 augustus 2009 19:25 schreef crossover het volgende:
[..]
Oh.. volgens mij had ik dat moeten weten
Nu ben ik jullie ff kwijt.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 19:12 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Shit, voor de 10e keer. En dat soort mensen komen ook gewoon echt op de weg terecht he.
Voor mij kan nu eindelijk het echte werk beginnen. Had eigenlijk vanochtend en morgenochtend les, maar instructeur is ziek.
Maandag wel weer les en dan mag ik eindelijk voor het eerst de weg op!
ik zou zelf voor een bandit gaan, of anders een Diversion 600, in dat segmentquote:Op woensdag 12 augustus 2009 19:00 schreef crossover het volgende:
Wat zouden jullie eerder aanraden aan een beginnende rijder, een Suzuki Bandit of een GS500 met een te besteden budget van ongeveer 1500?
Je mag met een motor op de weg rijden als je ook een autorijbewijs hebt (zie 4 posts ofzo hierboven van mij)quote:Op woensdag 12 augustus 2009 19:31 schreef Thorical het volgende:
[..]
Nu ben ik jullie ff kwijt.
Ik reed al op mijn 1e oefenles naar de oefenplaats en nu naar een oefenplaats een paar stadsdelen verder en via de ring. En ik vind het echt kicken optrekken met een motor van 60 naar 120km. dat is toch iets heel anders dan auto rijden.
Als je voor een Bandit gaat pak dan niet de 400cc, daarmee mis je echt kracht op sommige momenten. De GS 500 is op zich goede beginnersmotor, vriend van me heeft er ook 1 gehad en die was er goed te spreken over als eerste motor. Ik denk dat je met beide motoren goed kunt beginnen, ligt er denk ik meer aan wat je zelf het mooiste vind.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 19:32 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik zou zelf voor een bandit gaan, of anders een Diversion 600, in dat segment
Klopt, en jij had je B nog niet dus?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 19:22 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Voor zover ik weet zijn daar regels in.
Je mag best met een motor op de weg rijden voordat je je motorexamen gedaan hebt, maar alleen als je al een autorijbewijs hebt.
Als je geen autorijbewijs hebt, moet je eerst je motortheorie halen voor je op de openbare weg mag rijden.
Zat op de Suzuki Bandit 1200 van mn pa, dat is inderdaad wel even wennen en al helemaal op zeiknatte wegenquote:Op woensdag 12 augustus 2009 16:23 schreef retuow82 het volgende:
Lekker rijden in de regen is niet mogelijk, je kunt geen enkele bocht lekker maken.... Tenminste niet met 130 pk op je achterwiel![]()
Dat is geniaalquote:Maar goed, als beginnende rijder moet je gewoon genieten van de vrijheid en het feit dat niemand in je oor ligt te zeuren dat je langzamer moet rijden of dat je hier naar links moet gaan
Tja, ik moet zeggen dat ik een Bandit wel erg gaaf er uit vind zien:quote:Op woensdag 12 augustus 2009 21:25 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Als je voor een Bandit gaat pak dan niet de 400cc, daarmee mis je echt kracht op sommige momenten. De GS 500 is op zich goede beginnersmotor, vriend van me heeft er ook 1 gehad en die was er goed te spreken over als eerste motor. Ik denk dat je met beide motoren goed kunt beginnen, ligt er denk ik meer aan wat je zelf het mooiste vind.
Kijk ook eens naar een Diversion en heel misschien dat je ook naar een Yamaha Fazer kan kijken. Kan zijn dat je wat meer moet neerleggen maar dat zijn ook zeer fijne motoren waarmee je een hoop lol kan hebben.
Ducati Monster van een paar jaartjes oud?quote:Op woensdag 12 augustus 2009 22:00 schreef -Menn0- het volgende:
Ik heb een budget van 3500 maar heb geen idee welke motor ik moet kopen![]()
Vind een R6 heel vet maar die beginnen bij 5000...
Dat weet ikquote:Op woensdag 12 augustus 2009 22:07 schreef Catch22- het volgende:
ik zou ze gewoon eens rijden.
Het is net als met auto's, dat ze mooi of snel zijn wil niet zeggen dat ze lekker rijden.
Ook vetquote:Op woensdag 12 augustus 2009 22:08 schreef Gauner het volgende:
[..]
Ducati Monster van een paar jaartjes oud?
Nee klopt.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 21:32 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Klopt, en jij had je B nog niet dus?
Het meerendeel van de vragen zijn toch echt situaties waarin je met de motor kunt komen en dan moet je binnen 1 a 2 seconden kunnen beslissen ipv 10 seconden zoals bij het examen.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 23:28 schreef Geqxon het volgende:
Inmiddels alles alweer vergeten, zo zie je maar hoe nutteloos het theorie examen is.
Nederlandquote:Op woensdag 12 augustus 2009 16:34 schreef retuow82 het volgende:
Afgelopen weekend nog een mooi stukje Veluwe gereden met als afsluiting via Berg en Dal terug naar huis. 200 km lekker rond kunnen rijden zonder een spatje regen.
Binnenkort ook maar weer eens de Mergellandroute bij Maastricht gaan doen, bergen en bochtjes
Als je de theorie niet in de praktijk kan brengen zal je ook nooit slagen voor je AVD.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 23:28 schreef Geqxon het volgende:
Ik heb mijn theorie gelukkig al voor mijn eerste les gehaald. Gewoon spontaan gereserveerd, een week van te voren. De nacht voor het examen goed geleerd, wakker gebleven en naar het CBR gefietst. Examen gedaan, gehaald, naar huis en kapot naar bed.
Inmiddels alles alweer vergeten, zo zie je maar hoe nutteloos het theorie examen is.
+ Ardennen?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 00:47 schreef gias het volgende:
[..]
Nederland![]()
Eifel
Schwarzwald![]()
Dolomieten/alpen![]()
![]()
Dat soort dingen handel je toch met je verzekering af?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 08:47 schreef Catch22- het volgende:
Meeste fouten zaten in van die aparte dingen (maximale meldtijd ongeval zonder gewonden bijv)
Hier is niets "aparts" aan hoor!quote:en dat voetgangers niet meedoen met voorrangsregels.
Nederland - goed voor een dagje wegquote:Op donderdag 13 augustus 2009 00:47 schreef gias het volgende:
Nederland![]()
Eifel
Schwarzwald![]()
Dolomieten/alpen![]()
![]()
Rijden in het buitenland is echt ontzettend goed voor de beheersing van je motor.
Geen gezeur over je snelheid. geen drempels, weinig verkeer en bocht naar bocht gewoon lekker sturen.
wie zegt dat die lui die het na 6 halen het wel kunnenquote:Op donderdag 13 augustus 2009 08:58 schreef Catch22- het volgende:
ja dat snap ik, maar als ik hoor dat sommige lui het in 6 lessen doen, dan vind ik 34 wel veel. Maargoed, ik had zelf ook best veel lessen gehad in de auto. 40 ofzo, wel van 40 minuten.
En inmiddels 100dkm+ in de auto, dus het verkeersinzicht zit wel snor in de basis en voertuigbeheersing had ik ook vrij gauw in de vingers gelukkig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |