abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71023130
ROTTERDAM - Diverse filialen van Albert Heijn to go op treinstations willen medewerkers van Marokkaanse afkomst buiten de deur houden.
afbeelding vergroten
Dat blijkt uit een recent overzicht van de afdeling personeelszaken waarin wordt opgesomd op welke tijden en dagen extra krachten nodig zijn.

'Geen Marokkanen!' staat er vetgedrukt bij de winkels Amsterdam- Westtunnel, Amsterdam Lelylaan en Den Haag Centraal Station.

De lijst werd donderdag 4 juni per e-mail naar 31 Albert Heijn to go winkels (kleine supers voor de snelle boodschap) gestuurd. De filiaalmanagers konden vervolgens aangeven 'of deze nog klopt'. Vanuit een van de filialen kreeg personeelszaken dezelfde ochtend nogmaals het verzoek: ,,Dringend! Geen Marokkanen!''

Het hoofdkantoor van Albert Heijn zegt 'ontzettend geschrokken' te zijn en heeft exploitant Servex (onderdeel van de Nederlandse Spoorwegen) op het matje geroepen.

De NS biedt zijn excuses aan, 'aan een ieder die het aangaat'. Woordvoerder Krijgsman: ,,Ons bedrijf wil juist een afspiegeling van de samenleving zijn.''

NS zegt 'passende maatregelen' te hebben genomen tegen de betrokken medewerkers. Om wat voor sancties het gaat, wordt in het midden gelaten.

Volgens Albert Heijn-woordvoerster Buining is het een 'raadsel' waarom een aantal To go-winkels Marokkanen wil weren.

,,Wij hebben medewerkers uit wel honderd verschillende culturen in dienst. Onderscheid naar etnische afkomst tolereren wij niet.''

Het Bureau Discriminatiezaken spreekt van een 'ernstige kwestie' en heeft Albert Heijn schriftelijk om opheldering gevraagd. ,,Het heeft alle schijn van discriminatie,'' zegt directeur Ankoné. Hij 'beraadt zich op verdere stappen'. Mogelijk volgt aangifte, of wordt aangeklopt bij de commissie gelijke behandeling.

Albert Heijn onderstreept dat de betreffende AH-vestigingen allemaal worden gerund door Servex. ,,Die gaat over het personeelsbeleid, maar dat moet wel aan onze uitgangspunten voldoen.''

Volgens een anonieme medewerker van AH to go vinden de filiaalmanagers in Amsterdam en Den Haag dat er 'meer dan genoeg Marokkaanse jongens werken en over de vloer komen'. ,,Dat zou bedreigend overkomen voor andere klanten.''

Het Bureau Discriminatiezaken zet ook vraagtekens bij de leeftijdseisen die in het personeelsoverzicht van de AH to go's worden beschreven. Zo willen Rotterdam-Alexander en Alkmaar medewerkers tot 17 jaar, is de maximumleeftijd bij de Bijlmer-to go 18 en mogen medewerkers in Utrecht bij voorkeur niet ouder dan 19 zijn.

Volgens Albert Heijn is zo'n leeftijdseis in strijd met het beleid van de grootgrutter. ,,We hebben Servex hier eveneens op aangesproken.''

Gelijk hebben ze
  donderdag 16 juli 2009 @ 04:49:12 #2
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_71023153

He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 16 juli 2009 @ 04:49:53 #3
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_71023155
Verder gaat het heel goed met dit land.
pi_71023157
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 04:49 schreef Ringo het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ze hebben hier echt wel een reden voor neem dat van mij aan.
pi_71023158
Ze moeten gewoon inzetten op gecastreerde mannen, die zijn een stuk rustiger en dienstbaarder ongeacht hun afkomst.
  donderdag 16 juli 2009 @ 04:53:58 #6
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_71023162
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 04:51 schreef Eddie-Vedder het volgende:

[..]

Jaaaaa. Natúúrlijk.

Hier een reden daar een reden overal een reden!
pi_71023166
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 04:53 schreef Ringo het volgende:

[..]

Jaaaaa. Natúúrlijk.

Sterke argumentatie
  Moderator / Redactie FP donderdag 16 juli 2009 @ 04:57:40 #8
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_71023171
[playahstyle]
Hier een wijf daar een wijf overal een wijf! Heuj!
[/playahstyle]
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
  donderdag 16 juli 2009 @ 05:11:14 #9
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_71023192
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_71023195
quote:
Volgens Albert Heijn-woordvoerster Buining is het een 'raadsel' waarom een aantal To go-winkels Marokkanen wil weren.
Raadsel tussen haakjes....
  donderdag 16 juli 2009 @ 05:26:02 #11
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_71023228
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 04:55 schreef Eddie-Vedder het volgende:

[..]

Sterke argumentatie
Ja, daar hoef ik niet mee op de proppen te komen.

Ik ben gek op Marokkaanse kassameisjes.
pi_71023230
AH is een traditioneel Nederlands bedrijf ( of in ieder geval van oorsprong)
Moet jij als Hollandse knaap eens gaan solliciteren bij een Islamitische slagerij.....
  donderdag 16 juli 2009 @ 05:58:56 #13
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_71023266
AH traditioneel bedrijf?
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_71023315
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 05:58 schreef reem het volgende:
AH traditioneel bedrijf?
Van oorsprong wel
  donderdag 16 juli 2009 @ 06:49:13 #15
14509 reem
pi_71023361
Het zal mij echt een rotzorg zijn wie er in de AH werkt, als ze de shoarma en de uruguyaanse/argentijnse steaks maar in het assortiment houden
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_71023370
Misschien heeft het met de Nederlandse taal te maken? Ik kan me nog herinneren dat ik in de AH to go op Utrecht CS stond en de kassameneer nauwelijks kon verstaan.
  donderdag 16 juli 2009 @ 07:07:37 #17
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_71023401
Albert Heijn moet niet jokken. Boven de 20 kom je er doorgaans niet binnen omdat je te duur bent.
Intelligent, but fucked up.
  donderdag 16 juli 2009 @ 07:21:07 #18
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_71023433
tja hoe zou dat toch komen. dus niet zo zeuren. ze hebben het er zelf naar gemaakt.
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
  donderdag 16 juli 2009 @ 07:21:43 #19
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_71023436
Waar is die olijke Marokkaanse knul in die AH reclames eigenlijk gebleven?
  donderdag 16 juli 2009 @ 07:26:46 #20
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_71023456
Ach ja, waarschijnlijk was dat beleid er sowieso al stilzwijgend. Net zoals iedereen weet dat je er boven een bepaalde leeftijd ook niet meer hoeft te solliciteren, ook al is dat leeftijdsdiscriminatie.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_71023459
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 04:49 schreef Ringo het volgende:
Verder gaat het heel goed met dit land.
ijs_beer fan!
pi_71023555
Je dient als beheerder ervoor zorg te dragen dat je personeel uit een gemengde etniciteit bestaat, dus niet alleen uit mannelijke marokkanen . Want dat komt inderdaad niet goed over op de klant. Marokkanen weren is geen optie. Wel moet je ervoor zorg dragen dat hun "vriendjes" er niet als niet kopende klanten gaan rondhangen. Gebeurt dat wel, dan moet je de desbetreffende marokkaan die werkzaam is op staande voet ontslaan.
to the point!
  donderdag 16 juli 2009 @ 07:57:44 #23
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_71023588
Wat een topic. Wat een users. Echt,
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
  donderdag 16 juli 2009 @ 07:58:35 #24
248844 Bowlingbal
pi_71023591
JA NU LEIKT HE NET OF IK DE MENSE DEMONISEER DIE DE WWWAARHEID SPREEKEN EN HUN OGE AL GEOPEND HEBBEN!!1 DA IS NIET WAAR WORDTDT WAKKEEERRr!!!

In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_71023687
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 05:26 schreef Eddie-Vedder het volgende:
Moet jij als Hollandse knaap eens gaan solliciteren bij een Islamitische slagerij.....
  donderdag 16 juli 2009 @ 08:14:55 #26
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_71023738
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 04:36 schreef Eddie-Vedder het volgende:
Woordvoerder Krijgsman: ,,Ons bedrijf wil juist een afspiegeling van de samenleving zijn.''
Dan mogen ze bij een aantal van die toko's inderdaad wel wat meer kaaskoppen importeren.
Ik ga naar huis.
pi_71023793
Hebben de meeste Marokkanen helemaal aan zichzelf te danken. De ongeinteresseerde houding, de weigering om fatsoenlijk Nederlands te praten, zonder er woorden als " wollah, tazzz, en Kardashhh, doorheen te gooien, en inderdaad, constant die andere bontkraagvriendjes over de vloer. Ik leid ook een winkel, en telkens als ik Marokkaanse stagiaires had, waren dit de problemen waar je vroeg of laat mee te maken kreeg. Lekker representatief voor je bedrijf...

Ik heb het niet iedere keer hoeven doen, maar meerdere malen heb ik stagiaires weg moeten sturen omdat ze weigerden om bovenstaande te verbeteren. Antwoord van de school was ook steevast dat ze er niets aan konden veranderen. Ik heb deze problemen heus niet alleen met Marokkanen gehad, maar ze zijn in mijn lijstje wel oververtegenwoordigd... Jammer, want er zitten er ook genoeg bij die wel willen, en zich schamen voor dat overige gajes...
  donderdag 16 juli 2009 @ 08:23:08 #28
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_71023822
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 08:14 schreef nietzman het volgende:

[..]

Dan mogen ze bij een aantal van die toko's inderdaad wel wat meer kaaskoppen importeren.
Ik wil helemaal geen afspiegeling van de maatschappij in winkels, bij de politie, in het ziekenhuis of waar dan ook.
Ik wil competente vriendelijke mensen.
pi_71023856
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 08:23 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Ik wil helemaal geen afspiegeling van de maatschappij in winkels, bij de politie, in het ziekenhuis of waar dan ook.
Dat dus.
pi_71023873
quote:

[..]

Bingo.
Competentie staat toch echt boven multiculturele afspiegeling.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_71023893
Ik snap best dat je als filiaalmanager geen Marokkanen wilt hebben. Als ik in m'n gewone AH rondloop zie ik de Marokkaanse vakkenvullers alleen maar een beetje staan hangen met hun matties (die niet in de winkel werken) waarbij ze onnodig veel lawaai en irritatie bij de winkelbezoekers creeren.

Maar goed, omdat nou zo de wereld in te helpen is natuurlijk ook niet slim. Maarja, als je slim zou zijn geweest, was je ook geen filiaalmanager bij de AH geworden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-07-2009 08:32:14 ]
pi_71023911
quote:

[..]

Juistem, en dat laatste is al moeilijk genoeg hier in Nederland, zelfs als er achter de kassa een oude vertrouwde blonde muts zit ipv een hoofddoekje.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-07-2009 08:31:50 ]
  donderdag 16 juli 2009 @ 08:31:46 #33
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_71023913
quote:
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_71024066
quote:

[..]

Er is NOOIT een legitieme reden om een bevolkingsgroep uit te sluiten van de maatschappij.

Er zijn tal van redenen om individuele mensen te bestraffen als ze zich niet aan de wetgeving houden.

Neem maar dat van mij aan.
"A man who views the world the same at 50 as he did at 20 has wasted 30 years of his life."- Muhammed Ali
pi_71024088
quote:

[..]

Volledig mee eens.
"A man who views the world the same at 50 as he did at 20 has wasted 30 years of his life."- Muhammed Ali
pi_71024097
Wat is in vredesnaam een to go-winkel?
Allah Al Watan Al Malik
pi_71024133
quote:
De NS biedt zijn excuses aan, 'aan een ieder die het aangaat'. Woordvoerder Krijgsman: ,,Ons bedrijf wil juist een afspiegeling van de samenleving zijn.''
Wat een bullcrap.
A: Je ziet bij AH nagenoeg nooit mensen van boven de 25, behalve de bedrifsleider, of de klanten. De samenleving bestaat echt niet alleen maar uit adolescenten.

B: De 'samenleving' bevat ook criminelen, toeristen, eskimo's, punkers, zwervers en psychiatrisch patienten. Moeten daar ook een bepaald percentage van bij AH werken?

C:Het valt mij op dat ik bij de AH doorgaans de knappere, jongere dames zie werken. Ik buurten waar meerdere supermarkten zijn zie je echt bij de dure supers zoals AH de mooiere meiden, en bij de goekopere de minder mooie. Zal wel te maken hebben met dat AH meer betaalt, daardoor dus als eerste kan kiezen en dat ook doet. 'de samenleving' bestaat toch echt voor het grootste gedeelte uit gemiddelde mensen.

D: de hoeveelheid zwarten, turken en marokkanen die achter de kassas zitten bij AH-winkels die ik ken is rond de 90% behalve in dorpjes waar bijna geen mensen van deze bevolkingsgroepen wonen.
Op Amsterdam en Utrecht centraal, Amsterdam sloterdijk zie je in de AH to go's nauwelijks nederlanders.
Aangezien het totaal aan turken en marokkanen in NL minder dan 10% is, ben iik benieuwd hoe men dat dan wil verklaren als "afspiegeling van de samenleving"
Wees de verandering die je in de wereld wilt zien!
voor diegenen die willen weten waarom ik bijna "Ohforf'sake" had geheten
pi_71024155
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 08:45 schreef Mutant01 het volgende:
Kleine AH - veelal te vinden op stations - die een beperkt assortiment hebben (alles wat je to go mee kan nemen) tegen ietwat hogere prijzen. De service is er altijd wel heel snel! Soort van convenience store zeg maar, die ook nog eens van 5 uur 's ochtends tot 2 uur 's nachts open zijn ofzo (hier in Utrecht dan).
pi_71024291
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 08:44 schreef mazeind het volgende:

[..]

Er is NOOIT een legitieme reden om een bevolkingsgroep uit te sluiten van de maatschappij.

Er zijn tal van redenen om individuele mensen te bestraffen als ze zich niet aan de wetgeving houden.

quote:

[..]

Destiny is not a matter of chance; but a matter of choice. It is not a thing to be waited for, It is a thing to be achieved..
pi_71024365
quote:

[..]

Er wordt geen bevolkingsgroep uitgesloten van de maatschappij; de marokkanen en turken zijn al ruim (over)vertegenwoordigd bij ah-to go winkels. Helaas dat op de posters "geen marokkanen " en niet "geen (extra) marokkanen" stond. Dat had misschien gescheeld :p
Wees de verandering die je in de wereld wilt zien!
voor diegenen die willen weten waarom ik bijna "Ohforf'sake" had geheten
  donderdag 16 juli 2009 @ 09:06:24 #41
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_71024412
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 08:48 schreef Fionn het volgende:

[..]

Wat een bullcrap.
A: Je ziet bij AH nagenoeg nooit mensen van boven de 25, behalve de bedrifsleider, of de klanten. De samenleving bestaat echt niet alleen maar uit adolescenten.

B: De 'samenleving' bevat ook criminelen, toeristen, eskimo's, punkers, zwervers en psychiatrisch patienten. Moeten daar ook een bepaald percentage van bij AH werken?

C:Het valt mij op dat ik bij de AH doorgaans de knappere, jongere dames zie werken. Ik buurten waar meerdere supermarkten zijn zie je echt bij de dure supers zoals AH de mooiere meiden, en bij de goekopere de minder mooie. Zal wel te maken hebben met dat AH meer betaalt, daardoor dus als eerste kan kiezen en dat ook doet. 'de samenleving' bestaat toch echt voor het grootste gedeelte uit gemiddelde mensen.

D: de hoeveelheid zwarten, turken en marokkanen die achter de kassas zitten bij AH-winkels die ik ken is rond de 90% behalve in dorpjes waar bijna geen mensen van deze bevolkingsgroepen wonen.
Op Amsterdam en Utrecht centraal, Amsterdam sloterdijk zie je in de AH to go's nauwelijks nederlanders.
Aangezien het totaal aan turken en marokkanen in NL minder dan 10% is, ben iik benieuwd hoe men dat dan wil verklaren als "afspiegeling van de samenleving"
Positieve discriminatie is geen discriminatie hè.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_71024466
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 09:03 schreef Fionn het volgende:

[..]

Er wordt geen bevolkingsgroep uitgesloten van de maatschappij; de marokkanen en turken zijn al ruim (over)vertegenwoordigd bij ah-to go winkels. Helaas dat op de posters "geen marokkanen " en niet "geen (extra) marokkanen" stond. Dat had misschien gescheeld :p
Of gewoon niets daarover zetten en in plaats daarvan "Competente medewerker gezocht".
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 16 juli 2009 @ 09:11:15 #43
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_71024486
'Geen marokkanen!' is dan ook niet zo slim om op zo'n document te zetten.

Maar wel begrijpelijk als ze daar veel slechte ervaringen mee hebben.

En wat die kassameisjes bij AH betreft; daar zien ze er inderdaad leuker uit en zijn ze beter opgeleid / gemanierd dan bij andere supermarkten. Ik weet niet meer hoe die tent heette, maar ik was ooit in een supermarkt waar echt al het personeel gruweijk lelijk was. Allemaal van die achterbuurtpatatkoppen waarvan ook de autochtonen niet een normaal gesprek in het Nederlands konden voeren.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_71024493
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 05:26 schreef Eddie-Vedder het volgende:

wel eens geprobeerd?

zo nee klep dicht...ze nemen je graag aan, doed voor de klandizie. ken er zat
pi_71024590
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 08:20 schreef fratsman het volgende:
Hebben de meeste Marokkanen helemaal aan zichzelf te danken. De ongeinteresseerde houding, de weigering om fatsoenlijk Nederlands te praten, zonder er woorden als " wollah, tazzz, en Kardashhh, doorheen te gooien, en inderdaad, constant die andere bontkraagvriendjes over de vloer. Ik leid ook een winkel, en telkens als ik Marokkaanse stagiaires had, waren dit de problemen waar je vroeg of laat mee te maken kreeg. Lekker representatief voor je bedrijf...

Ik heb het niet iedere keer hoeven doen, maar meerdere malen heb ik stagiaires weg moeten sturen omdat ze weigerden om bovenstaande te verbeteren. Antwoord van de school was ook steevast dat ze er niets aan konden veranderen. Ik heb deze problemen heus niet alleen met Marokkanen gehad, maar ze zijn in mijn lijstje wel oververtegenwoordigd... Jammer, want er zitten er ook genoeg bij die wel willen, en zich schamen voor dat overige gajes...

kardash is turks leer je talen voor je een hele groep gaat aanvallen...
bovendie hoor ik dat soort woorden nu vaker bij nederlandse jongeren dan bij "marokkaanse" jongeren
pi_71024734
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 09:17 schreef massin het volgende:

[..]

kardash is turks leer je talen voor je een hele groep gaat aanvallen...
bovendie hoor ik dat soort woorden nu vaker bij nederlandse jongeren dan bij "marokkaanse" jongeren
Ik val niemand aan, moraalridder. Ik constateer alleen maar iets. Overigens best zwak dat je me op één woord zo moet aanvallen.
quote:
Jammer, want er zitten er ook genoeg bij die wel willen, en zich schamen voor dat overige gajes...
Hele groep? Dacht het niet.

En het is al helemaal triest als Nederlandse jongeren zo praten.
pi_71024863
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 09:24 schreef fratsman het volgende:

[..]

Ik val niemand aan, moraalridder. Ik constateer alleen maar iets. Overigens best zwak dat je me op één woord zo moet aanvallen.
[..]

Hele groep? Dacht het niet.

En het is al helemaal triest als Nederlandse jongeren zo praten.
ik val je niet aan beste frat, het was slechts een constatering
heeft nix met moraal of met ridders te makken, was slechts een beetje gezonde kritiek
  donderdag 16 juli 2009 @ 09:33:06 #48
56621 Houzer
Vuyge pusherman
pi_71024904
Gaan we ze nu ook een ster op de mouw spelden?
ik ben de jager met de pet.
pi_71024970
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 09:31 schreef massin het volgende:

[..]

ik val je niet aan beste frat, het was slechts een constatering
heeft nix met moraal of met ridders te makken, was slechts een beetje gezonde kritiek
Oke oke. Iets te snel gereageerd.
pi_71025397
Dit is loepzuivere discriminatie op basis van zowel afkomst als leeftijd. Het dient daarom keihard aangepakt te worden.
pi_71025476
Wat een toeval weer. Er was ook in de jaren 30-40 van de vorige eeuw nog een AH die zich niet kon gedragen.
  donderdag 16 juli 2009 @ 10:06:54 #52
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_71025637
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 09:57 schreef isogram het volgende:
Dit is loepzuivere discriminatie op basis van zowel afkomst als leeftijd. Het dient daarom keihard aangepakt te worden.
Welnee. Het staat een bedrijf vrij om zelf te beslissen wie ze willen aannemen. 17-jarige Marokkaantjes zijn nu eenmaal over het algemeen slecht voor je bedrijf, dus is het logisch dat ze die gok liever niet maken. Alleen is er nu ophef omdat het expliciet is gemaakt i.p.v. dat het achter gesloten deuren gebeurde.
pi_71025792
quote:
http://www.ah.nl/artikel?trg=albertheijn/article.winkel.ahtogo

to the point!
pi_71025871
quote:

[..]

En dat heeft de AH ook.
pi_71025898
quote:
Zit meestal bij een NS station. Kan je allemaal kant en klare dingen kopen.
  donderdag 16 juli 2009 @ 10:18:22 #56
262 Re
Kiss & Swallow
pi_71025936
heerlijk hoe we afglijden
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_71026017
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 10:01 schreef AmsterDamnImFine het volgende:
Wat een toeval weer. Er was ook in de jaren 30-40 van de vorige eeuw nog een AH die zich niet kon gedragen.
Scherp
  donderdag 16 juli 2009 @ 10:23:19 #58
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_71026077
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 10:18 schreef Re het volgende:
Werkgevers willen risico's met nieuw personeel beperken, wat glijden we af ja.
pi_71026186
Het publiek moet zich er wel thuis voelen, dus te-veel Marokkanen in dienst is slecht voor de omzet.
Laat to-go het maar gwoon bij vrouwelijk maroc personeel houden,. Die zijn itt de boys wel gewoon klantvriendelijk en trekken ook geen vrienden tuig aan wat er blijft rondhangen en klanten afschrikt.
to the point!
pi_71026199
STOP DE DISCRIMINATIE VAN MAROKKANEN!!!
  donderdag 16 juli 2009 @ 10:29:32 #61
56621 Houzer
Vuyge pusherman
pi_71026306
Als er nu had gehangen: Jonge vakantiekrachten gezocht, en ze hadden alle marrokanen netjes afgewezen.
Dan was er niks aan de hand geweest.
pi_71026530
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 10:26 schreef buachaille het volgende:
STOP DE DISCRIMINATIE VAN MAROKKANEN!!!
[ afbeelding ]
Je bent er zelf ook 1?
  donderdag 16 juli 2009 @ 10:38:04 #63
262 Re
Kiss & Swallow
pi_71026617
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 10:23 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Werkgevers willen risico's met nieuw personeel beperken, wat glijden we af ja.

Zo grappig wel, iedereen loopt te kankeren op het werkloze hangtuig, mar oh wee als ze willen werken, nee dan moeten ze de straat op geschopt worden
pi_71026669
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 09:33 schreef Houzer het volgende:
Gaan we ze nu ook een ster op de mouw spelden?
Nee, een halve maan.
  Moderator donderdag 16 juli 2009 @ 10:41:14 #65
9859 crew  Karina
Woman
pi_71026716
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 10:38 schreef Re het volgende:

[..]

Zo grappig wel, iedereen loopt te kankeren op het werkloze hangtuig, mar oh wee als ze willen werken, nee dan moeten ze de straat op geschopt worden
Je was me voor, ik zat precies hetzelfde te denken, "willen ze werken, dan mag het opeens weer niet".

OT: wat kan mij het schelen wie er in een winkel werkt, als ze maar hun werk goed doen en niet met elkaar zitten te kletsen of onbeschoft zijn.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_71026824
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 10:29 schreef Houzer het volgende:
Als er nu had gehangen: Jonge vakantiekrachten gezocht, en ze hadden alle marrokanen netjes afgewezen.
Dan was er niks aan de hand geweest.
Ik ben ook wel benieuwd hoe het gegaan zou zijn bij een andere formulering. "Geen Marokkanen!!" is natuurlijk een botte manier om een bepaalde groep mensen uit te sluiten. Echter, aangezien het personeel een afspiegeling van de samenleving zou moeten zijn en het gegeven dat allochtonen oververtegenwoordigd zijn op de betreffende plekken hadden ze ook kunnen stellen: "In het kader van het diversiteitsbeleid genieten autochtone sollicitanten bij vergelijkbare competenties de voorkeur". Positieve discriminatie is immers geen discriminatie toch?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_71026859
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 10:35 schreef jslavenburg het volgende:

Je bent er zelf ook 1?
Neuh, dat niet maar ik heb zowel marokkanen als homoseksuelen in mijn kennissenkring en ik weet dat beide groepen (die elkaar overlappen) in ernstige mate gediscrimineerd worden. We kunnen dat niet toestaan want als we dat tolereren dan zijn onze kinderen de volgende die aan de beurt zijn.

pi_71026863
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 10:38 schreef Re het volgende:

[..]

Nee, het probleem met maroc boys is niet dat ze niet kunnen werken, doch ze worden regelmatig bezocht door vriendjes die niet werken en hun van hun werk afhouden. Daarom werken er bij veel AH vestigingen maroc boys als vakkenvuller en die worden niet achter de klantenservice en of kassa's gezet,.
to the point!
  donderdag 16 juli 2009 @ 10:46:46 #69
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_71026889
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 10:44 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik ben ook wel benieuwd hoe het gegaan zou zijn bij een andere formulering. "Geen Marokkanen!!" is natuurlijk een botte manier om een bepaalde groep mensen uit te sluiten. Echter, aangezien het personeel een afspiegeling van de samenleving zou moeten zijn en het gegeven dat allochtonen oververtegenwoordigd zijn op de betreffende plekken hadden ze ook kunnen stellen: "In het kader van het diversiteitsbeleid genieten autochtone sollicitanten bij vergelijkbare competenties de voorkeur". Positieve discriminatie is immers geen discriminatie toch?
Echt niet. 'Positieve' discriminatie is alleen geoorloofd als dit positief betekent voor minderheden.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  donderdag 16 juli 2009 @ 10:47:21 #70
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_71026907
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 10:06 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Welnee. Het staat een bedrijf vrij om zelf te beslissen wie ze willen aannemen. 17-jarige Marokkaantjes zijn nu eenmaal over het algemeen slecht voor je bedrijf, dus is het logisch dat ze die gok liever niet maken. Alleen is er nu ophef omdat het expliciet is gemaakt i.p.v. dat het achter gesloten deuren gebeurde.
Als zelfs mensen zoals jij dit normaal gaan vinden dan snap ik de toenemende haat richting de Nederlandse maatschappij volkomen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 16 juli 2009 @ 10:48:04 #71
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_71026924
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 10:44 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik geef een winkelier ook geen ongelijk maar het is wel een slecht teken.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator donderdag 16 juli 2009 @ 10:48:20 #72
9859 crew  Karina
Woman
pi_71026935
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 10:45 schreef turnpoint76 het volgende:

[..]

Nee, het probleem met maroc boys is niet dat ze niet kunnen werken, doch ze worden regelmatig bezocht door vriendjes die niet werken en hun van hun werk afhouden. Daarom werken er bij veel AH vestigingen maroc boys als vakkenvuller en die worden niet achter de klantenservice en of kassa's gezet,.
Bij de AH waar ik kom zitten er sowieso geen mannen achter de kassa (heel soms, eentje die invalt en normaal iets anders doet).
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  donderdag 16 juli 2009 @ 10:48:42 #73
122997 zquing
Drama Junk
pi_71026941
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 04:53 schreef Ringo het volgende:

[..]

Jaaaaa. Natúúrlijk.

Jup het overgrote deel van de marokkanaanse jeugd is gewoon kut en heeft geen werkethos. Beetje schreeuwen, beetje kloten, waardeloze dienstverlening. Jammer voor die paar die het wel goed doen, maar de "uitzonderingen" verpesten het gewoon.
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_71027027
Beetje onhandig dat een interne email zo op straat terecht is gekomen.
Bedrijven kunnen natuurlijk grotendeels zelf bepalen welk personeel ze willen aannemen. Daarom bestaan er functie-eisen.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  donderdag 16 juli 2009 @ 10:55:43 #75
56621 Houzer
Vuyge pusherman
pi_71027130
Functie eis: Nederlander.
  donderdag 16 juli 2009 @ 10:56:02 #76
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_71027140
*knip*

[ Bericht 99% gewijzigd door Frutsel op 16-07-2009 11:28:55 (jij kent hem vast beter) ]
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 16 juli 2009 @ 11:01:22 #77
262 Re
Kiss & Swallow
pi_71027327
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 10:45 schreef turnpoint76 het volgende:

[..]

genoeg Marokkaanse meiden achter de kassa en servicebalie hoor , of ging de memmo over Marokkaanse jongens alleen...
  donderdag 16 juli 2009 @ 11:14:17 #78
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_71027754
quote:
Leeftijdsdiscriminatie is lastiger aan te pakken omdat oudere werknemers gewoon stukken duurder zijn. Je zal als overheid dus eerst af moeten van de 'positieve discriminatie' van jongeren via het jongerenminimumloon voordat je bedrijven kan aanpakken.
Géén kloon van tvlxd!
  donderdag 16 juli 2009 @ 11:14:29 #79
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_71027760
Luister, het is heel simpel.

Als jij als werkgever af en toe problemen hebt met je medewerkers en 9 van de 10 keer zijn dat leden van een bepaalde duidelijk aan te wijzen bevolkingsgroep, dan ga jij op een gegeven moment ook die hele groep weren, puur omdat het risico te groot is.

De facto is dat discriminatie, ja. Maar of het onterecht is, durf ik niet te zeggen.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_71027800
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 10:52 schreef damian5700 het volgende:
Beetje onhandig dat een interne email zo op straat terecht is gekomen.
Bedrijven kunnen natuurlijk grotendeels zelf bepalen welk personeel ze willen aannemen. Daarom bestaan er functie-eisen.
En sinds wanneer is een bepaalde afkomst een legitieme functie eis?
ijs_beer fan!
  donderdag 16 juli 2009 @ 11:16:57 #81
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_71027832
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 10:47 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Als zelfs mensen zoals jij dit normaal gaan vinden dan snap ik de toenemende haat richting de Nederlandse maatschappij volkomen.
Ik vind het niet echt een probleem nee. Het is niet echt netjes om zo bot een hele bevolkingsgroep opzij te zetten, maar ik zie geen oplossing zonder bedrijven te dwingen om mensen aan te nemen, en dat is iets wat ik al helemaal niet zie zitten.

Ik weet ook niet helemaal hoe de sollicitatieprocedure gaat. Aangezien ze het hebben over "mensen sturen" lijkt het alsof het personeel gewoon wordt toegewezen aan een winkel zonder dat die winkel er zelf zeggenschap over heeft. Als dat het geval is kan ik me voorstellen dat ze het op een wat bottere manier doen. Kunnen ze zelf mensen interviewen en aannemen dan is de situatie al wat anders. Desondanks blijf ik erbij dat een bedrijf vrij is om de mensen aan te nemen die ze willen. Als ze alleen maar vrouwen met cupmaat C+ en blond haar willen vind ik dat net zo prima als alleen maar Italianen willen aannemen.
pi_71027886
Maar nee hoor, positieve discriminatie is ongegrond, want (negatieve) discriminatie bestaat niet eens in Nederland.
pi_71028105
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 11:15 schreef NanKing het volgende:

[..]

Waar precies stel ik wat wel of niet legitieme functie-eisen zijn?

Je doet de PR, dus ik neem aan dat je kan lezen.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  donderdag 16 juli 2009 @ 11:26:23 #84
8369 speknek
Another day another slay
pi_71028133
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 11:01 schreef Re het volgende:
genoeg Marokkaanse meiden achter de kassa en servicebalie hoor , of ging de memmo over Marokkaanse jongens alleen...
Volgens mij ging het erover dat ze geen extra Marokkanen wilden, omdat er al genoeg in de winkel waren. En het op een gegeven moment dan gaat lijken alsof je een buitenlandse toko runt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 16 juli 2009 @ 11:27:11 #85
122997 zquing
Drama Junk
pi_71028155
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 11:26 schreef speknek het volgende:

[..]

Volgens mij ging het erover dat ze geen extra Marokkanen wilden, omdat er al genoeg in de winkel waren. En het op een gegeven moment dan gaat lijken alsof je een buitenlandse toko runt.
Maar in dat geval zou er toch helemaal geen probleem zijn?
  donderdag 16 juli 2009 @ 11:29:08 #86
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_71028209
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 11:14 schreef Montov het volgende:

[..]

Leeftijdsdiscriminatie is lastiger aan te pakken omdat oudere werknemers gewoon stukken duurder zijn. Je zal als overheid dus eerst af moeten van de 'positieve discriminatie' van jongeren via het jongerenminimumloon voordat je bedrijven kan aanpakken.
Ja, alleen kom je dan weer in de knel met jongerenwerkloosheid. En aangezien jongeren minder productief zijn dan volwassenen is dat ook niet zo gek.
  donderdag 16 juli 2009 @ 11:29:18 #87
8369 speknek
Another day another slay
pi_71028215
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 11:27 schreef zquing het volgende:
Maar in dat geval zou er toch helemaal geen probleem zijn?
Laat het aan de Nederlandse media en de gemiddelde fokuser over om OVERAL een probleem van te maken, en zeker van iets waar Marokkanen instaat.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_71028239
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 11:26 schreef speknek het volgende:

[..]

Zoals ik al zei lijkt mij dat een prima voorbeeld van het voeren van een diversiteitsbeleid, maar het is wel enorm knullig geformuleerd. Als je meer vrouwen, allochtonen, homo's of wat dan ook aan wilt nemen dan formuleer je dat ook niet als "Geen mannen!!", "Geen autochtonen!!" of "Geen hetero's!!".
  donderdag 16 juli 2009 @ 11:34:10 #89
8369 speknek
Another day another slay
pi_71028343
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 11:30 schreef Monolith het volgende:
Zoals ik al zei lijkt mij dat een prima voorbeeld van het voeren van een diversiteitsbeleid, maar het is wel enorm knullig geformuleerd. Als je meer vrouwen, allochtonen, homo's of wat dan ook aan wilt nemen dan formuleer je dat ook niet als "Geen mannen!!", "Geen autochtonen!!" of "Geen hetero's!!".
Da's inderdaad knullig. Maar misschien hebben ze wat problemen gehad, weet jij veel. Ik zie in de supermarkt regelmatig groepjes Marokkanen om een Marokkanse medewerker hangen en een beetje dissen en praten. Als de gemiddelde vrouwelijke medewerker op het werk voortdurend theekransjes met elke bezoeker aan het houden is zou ik me ook voor kunnen stellen dat je een mailtje stuurt "En nu even geen vrouwen!!".
Ja of ze zijn echt racistisch, dat kan natuurlijk ook. Maar beetje moeilijk om te zeggen.
  donderdag 16 juli 2009 @ 11:35:20 #90
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_71028372
gaaf.
Drugs are good mkay?
pi_71028489
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 11:01 schreef Re het volgende:

[..]

Nou ik wou jouw gewoon mijn praktijkervaring overbrengen.
to the point!
pi_71028521
Hier heeft albert heijn dus helemaal niks mee te maken. Servex, een werkmaatschappij van de ns, is hiervoor verantwoordelijk. De ns waarvan de aandelen voor 100% in handen zijn van de overheid.
  donderdag 16 juli 2009 @ 11:40:45 #93
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_71028524
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 11:29 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Ja, alleen kom je dan weer in de knel met jongerenwerkloosheid. En aangezien jongeren minder productief zijn dan volwassenen is dat ook niet zo gek.
Niet te hard roepen, zometeen wil de overheid het financieel aantrekkelijker maken om allochtonen in dienst te nemen vanwege hogere werkloosheid.
Géén kloon van tvlxd!
  donderdag 16 juli 2009 @ 11:42:25 #94
122997 zquing
Drama Junk
pi_71028568
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 11:40 schreef antonwachter het volgende:
Hier heeft albert heijn dus helemaal niks mee te maken. Servex, een werkmaatschappij van de ns, is hiervoor verantwoordelijk. De ns waarvan de aandelen voor 100% in handen zijn van de overheid.
Het is inderdaad overheidsbeleid om geen marokkanen aan te nemen
pi_71028712
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 11:30 schreef Monolith het volgende:

[..]

Uit de OP haal ik dat er een lijst/schema is waarop staat wanneer extra personeel nodig is in de To Go filialen. Dat extra personeel wordt via Servex ingezet in de piekuren. En bij 3 filialen op die lijst staat de vermelding geen Marokkanen. Dus het is geen algemeen beleid. Het is een aanvullend verzoek van een drietal filiaalmanagers om geen extra medewerkers van Marokkaanse afkomst in te zetten op de piekuren.
Verder is het natuurlijk erg opmerkelijk dat een dergelijk verzoek wordt gedaan in een maatschappij gevuld met commissies gelijke behandeling, meldpunten discriminatie, e.d.. Maarja, als ik dan zoals gisterenavond Netwerk zie, met daarin een reportage over het gedrag van de Marokkaanse jeugd in Zuilen, en met de wetenschap dat het op meer plaatsen zo gaat, en je trekt dat door naar een houding van je personeel in de winkel, dan kan ik me iets voorstellen bij het verzoek van de drie filiaalmanagers. Ook al is dat erg politiek incorrect.
pi_71029002
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 11:16 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Desondanks blijf ik erbij dat een bedrijf vrij is om de mensen aan te nemen die ze willen. Als ze alleen maar vrouwen met cupmaat C+ en blond haar willen vind ik dat net zo prima als alleen maar Italianen willen aannemen.
Vind je dat echt?? Dus studeren is eigenlijk nutteloos, gewoon blonderen en een goede bh kopen?

Dit hele gebeuren is gewoon walgelijk en dat meen ik serieus. Hup Holland Hup
  donderdag 16 juli 2009 @ 12:00:30 #97
8369 speknek
Another day another slay
pi_71029066
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 11:58 schreef Wazeggie het volgende:
Vind je dat echt?? Dus studeren is eigenlijk nutteloos, gewoon blonderen en een goede bh kopen?
Studeren voor een kassabaan is inderdaad nutteloos. En als Philips alleen maar geblondeerde bimbo's met een goede bh in hun R&D afdeling willen zetten, dan krijgen ze vanzelf het deksel op de neus.
pi_71029164
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 11:58 schreef Wazeggie het volgende:

[..]

Dit hele gebeuren is gewoon walgelijk en dat meen ik serieus. Hup Holland Hup
Ik geloof niet dat je voor dergelijke functies al te veel hoeft te studeren en wanneer Philips het voltallige personeel op de R&D afdeling zou vervangen door rondborstige blonde dames is het vrij snel afgelopen met dat bedrijf. Het soort functies waar het hier om gaat is er een waarbij uiterlijk wel degelijk een expliciete rol speelt en zeker voor vrouwen geldt dat uiterlijk ook impliciet in wat hogere functies wel degelijk een (onbewuste) rol speelt.
pi_71029192
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 12:00 schreef speknek het volgende:

[..]

Studeren voor een kassabaan is inderdaad nutteloos. En als Philips alleen maar geblondeerde bimbo's met een goede bh in hun R&D afdeling willen zetten, dan krijgen ze vanzelf het deksel op de neus.
Dit is wel een heel extreem geval van GMTA.
pi_71029273
Hij zegt 'een bedrijf' dus naar ik aanneem niet specifiek dít bedrijf danwel deze functie
pi_71029279
quote:
Dat zijn de kleinere Albert Heijn franchises van de Nederlandse Spoorwegen. Daarom hebben ze een iets andere naam.

[ Bericht 2% gewijzigd door Picchia op 16-07-2009 12:17:23 ]
pi_71029340
We kunnen natuurlijk ontzettend verontwaardigd gaan doen maar voor een onderneming als dit zal de winst zo rond de 5% van de omzet bedragen. Als de kans dat je een crimineel aanneemt bij bepaalde groepen lager is (bijvoorbeeld aziaten of autochtone meiden die zijn geboren op de veluwe) dan lijkt het mij geen discriminatie als je daar een voorkeur voor hebt. Immers 1% omzetverlies door diefstal betekent wel 20% minder winst.
  donderdag 16 juli 2009 @ 12:09:15 #103
8369 speknek
Another day another slay
pi_71029347
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 12:04 schreef Monolith het volgende:
Get out of my mind.

donderdag 16 juli 2009 @ 12:10:23 #104
8369 speknek
Another day another slay
pi_71029382
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 12:07 schreef Picchia het volgende:
Dat zijn de kleine Albert Heijns van de Nederlandse Spoorwegen. Daarom hebben ze een iets andere naam.
Niet per se van de NS, ze zitten ook in binnensteden. Het zijn gewoon een soort kleine AHs met vooral produkten die je snel mee kunt nemen. Gekoelde drankjes, snacks, een pizza.
pi_71029410
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 12:07 schreef Wazeggie het volgende:
Hij zegt 'een bedrijf' dus naar ik aanneem niet specifiek dít bedrijf danwel deze functie
Dat zegt hij inderdaad. Maar daarbij zegt hij dat een bedrijf zelf de keuze mag maken en niet dat een bedrijf altijd een specifieke keuze gaat maken. Ik kan me ook voorstellen dat voor een functie in de bediening in de horeca een aantrekkelijke jongedame de voorkeur geniet boven een chagrijnige oude taart om het wat bot te stellen.
pi_71029475
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 12:04 schreef Monolith het volgende:

[..]

Extreem, aangezien jouw post 4 minuten na zijn post is gepost.
pi_71029499
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 12:13 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Soms komt er nou eenmaal wat werk tussendoor.
pi_71029515
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 12:14 schreef Monolith het volgende:

[..]

Soms komt er nou eenmaal wat werk tussendoor.
Je mist het punt.
  Eindredactie Games donderdag 16 juli 2009 @ 12:16:29 #109
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_71029552
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 12:13 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Het is dat ik ff ctrl-x - back - refresh deed alvorens te replyen, anders stond er een derde soortgelijke post .
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  donderdag 16 juli 2009 @ 12:21:55 #110
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_71029717
Even voor de duidelijk, want mensen lijken hier overheen te lezen: het gaat om de AH-To-Go, die wordt bevoorraad door de Albert Heijn maar wordt beheerd door Servex, een bedrijf van NS. NS doet dus het personeelsbeleid en het management voor de To Go-winkels. Vandaar ook dat NS wil gaan onderzoeken wat er aan de hand is en AH alleen 'geschokt kan reageren' en zegt dat ze er verder niet over gaan. Ondanks de naam van de winkels heeft AH hier verder dus niet zo veel mee te maken.

Daarnaast: natuurlijk zouden dit soort functie-eisen niet voor mogen komen, en daar moet ook zeker wat aan gedaan worden, maar dat er zo'n signaal vanaf de werkvloer komt is ook een teken dat er blijkbaar iets mis is - en daar zal óók wat aan gedaan moeten worden om dit probleem op te lossen.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_71029730
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 12:07 schreef Picchia het volgende:

[..]

Dat zijn de kleinere Albert Heijn franchises van de Nederlandse Spoorwegen. Daarom hebben ze een iets andere naam.
Riante openingstijden, veel locaties
quote:
Er zijn inmiddels 35 AH to go-winkels. Ze zijn te vinden op plekken met veel passanten, zoals treinstations, metrostations, bedrijventerreinen, stadscentra en ziekenhuizen. De winkels hebben ruime openingstijden, van zeer vroeg in de ochtend tot 's avonds laat. Bovendien zijn de meeste AH to go-winkels ook op zondag geopend.
to the point!
pi_71029895
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 12:15 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Je mist het punt.
Ik dacht dat je punt was dat ik die reactie wel had kunnen lezen omdat er 4 minuten verschil tussen zat.
Maar goed, beetje off-topic verder.
  donderdag 16 juli 2009 @ 12:28:39 #113
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_71029914
quote:

NS zegt 'passende maatregelen' te hebben genomen tegen de betrokken medewerkers. Om wat voor sancties het gaat, wordt in het midden gelaten.
Jammer, want daarmee is het onderliggende probleem nog niet weg. Het lijkt me sterk dat het hier 'toevallig' om een paar racistische filiaalmanagers gaat, dus blijkbaar is er wel 'iets' aan de hand.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_71030370
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 12:28 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Jammer, want daarmee is het onderliggende probleem nog niet weg. Het lijkt me sterk dat het hier 'toevallig' om een paar racistische filiaalmanagers gaat, dus blijkbaar is er wel 'iets' aan de hand.
Zoek het eens op jouw (s)linkse zoekmachine op zou ik zo zeggen...
to the point!
pi_71031004
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 12:44 schreef turnpoint76 het volgende:
(s)linkse
Wat een spitsvondige woordspeling!
  donderdag 16 juli 2009 @ 13:06:16 #116
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_71031041
quote:

[..]

Waar heb je het over?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_71031800
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 11:40 schreef antonwachter het volgende:
En dit is dan weer een leuke reactie. Ik zeg: Kamervragen!
  donderdag 16 juli 2009 @ 13:34:01 #118
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_71031941
quote:

[..]

Google is een rechtse zoekmachine. Dat kun je niet ontkennen. Is ook in hun belang.
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 16 juli 2009 @ 13:34:17 #119
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_71031955
tvp
Feyenoord Rotterdam
  donderdag 16 juli 2009 @ 13:39:34 #120
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_71032118
quote:

[..]

Dat dus. Als ze maar doen wat ze moeten doen en goed, kleur zal me aan me reet roesten, ik discrimineer niet, ook geen 'omgekeerd racisme' wat je ter linkerzijde zo vaak ziet.
  donderdag 16 juli 2009 @ 13:41:36 #121
6484 ExTec
pi_71032175
quote:
En bij deze val je door de mand als f*ckin plattelands bewoner
pi_71032246
quote:

[..]

Ik neem dat meteen van je aan. Gewoon zomaar. Omdat het kan.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_71032300
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 13:41 schreef ExTec het volgende:

[..]

Zelfs in het mooie Drenthe hebben ze AH to go's .
Cool story, Hansel.
  donderdag 16 juli 2009 @ 14:01:54 #124
6484 ExTec
pi_71032818
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 13:45 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Zelfs in het mooie Drenthe hebben ze AH to go's .
Dan woont Mutant01 blijkbaar niet in Drenthe
  donderdag 16 juli 2009 @ 14:02:32 #125
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_71032846
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 13:34 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Google is een rechtse zoekmachine. Dat kun je niet ontkennen. Is ook in hun belang.
Dit is wel een giller hoor.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  donderdag 16 juli 2009 @ 14:05:11 #126
6484 ExTec
pi_71032935
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 14:02 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Neehoor, naar analogie van Den Uyls uitspraak: "Feiten zijn rechts".
pi_71033128
logisch je wilt je omzet niet kwijtraken aan iemand die voor je werkt.
  donderdag 16 juli 2009 @ 14:12:08 #128
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_71033166
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 14:05 schreef ExTec het volgende:

[..]

Neehoor, naar analogie van Den Uyls uitspraak: "Feiten zijn rechts".
Dat zei Bolkestein, rechtse leugenaar
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 16 juli 2009 @ 14:12:54 #129
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_71033190
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 14:02 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Tuurlijk manipuleren zij de zoekresultaten. Al was het maar op betaling.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_71033457
Ze hadden 't gewoon moeten brengen als positieve discriminatie voor de autochtonen. "Die zijn hier zo zeldzaam en hebben 't zo moeilijk dat bij gelijke kwaliteiten de voorkeur uitgaat naar een 'echte' blanke Hollander." Dan mag 't wel.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_71033548
quote:

[..]

Een meerderheid van de Marokkaanse jongeren is toch ook gewoon crimineel? Overigens staan er hier (Duivedrecht) WEL Marokkanen bij de AH to Go
pi_71033796
Dus een bedrijf wil zich fatsoenlijk presenteren aan hun klanten, nou, wat een ramp zeg Dat dit nog kan in Nederland zal een hoop voorstanders van discriminatie wel tegen het been stoten.

De AH to go's kunnen marokkanen gewoon door verwijzen naar de politie, daar kennen ze geen functie-eisen voor etnische minderheden.
pi_71033903
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 13:41 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dat klopt, ik kom oorspronkelijk van het Nederlandse platteland.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 16 juli 2009 @ 14:40:54 #134
6484 ExTec
pi_71034182
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 14:12 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat zei Bolkestein, rechtse leugenaar
Is dat zo?

Kan best hoor
pi_71034452
quote:

[..]

Dat valt vies tegen hoor. Je hebt die gesponsorde links waar je voor kunt betalen, maar de daadwerkelijke zoekresultaten zijn niet te koop. Sterker nog, ze werken ook nog eens vrij hard aan het tegengaan van 'valsspelen' en misbruik door SEO bedrijven e.d..
  donderdag 16 juli 2009 @ 15:39:56 #136
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_71036269
quote:

[..]

En wat heeft dat met rechts te maken? Het doet me eerder denken aan Pravda en Politburo-achtige taferelen.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_71036472
Bij de Lidl in Hilversum Kerkelanden zijn alle Marokkanen weg. Sinds de derde gewapende overval waarbij aangegeven werd dat de overvallers de zaak goed kenden.
En het weekend erop opeens allemaal Nederlandse personeelsleden.

http://www.avro.nl/tv/pro(...)um_overval_lidl.aspx

Regelmatig gooien Maroc boys hun eigen glazen in. Geen wonder er togo"s zijn die maatregelen nemen.
to the point!
pi_71037125
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 15:46 schreef turnpoint76 het volgende:
Bij de Lidl in Hilversum Kerkelanden zijn alle Marokkanen weg. Sinds de derde gewapende overval waarbij aangegeven werd dat de overvallers de zaak goed kenden.
En het weekend erop opeens allemaal Nederlandse personeelsleden.

http://www.avro.nl/tv/pro(...)um_overval_lidl.aspx

Regelmatig gooien Maroc boys hun eigen glazen in. Geen wonder er togo"s zijn die maatregelen nemen.
Ik zie niet helemaal in waarom Afrikaanse landen maatregelen zouden moeten nemen.
pi_71037446
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 16:05 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik zie niet helemaal in waarom Afrikaanse landen maatregelen zouden moeten nemen.
Dat wordt in zijn postings toch ook niet geopperd?
Faal van de eeuw.
  donderdag 16 juli 2009 @ 16:18:19 #140
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_71037582
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 16:13 schreef huhggh het volgende:

[..]

Dat wordt in zijn postings toch ook niet geopperd?
hij postte:
quote:
Geen wonder er togo"s zijn die maatregelen nemen.
Beetje flauw op zich, maar het staat er wel.
pi_71037614
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 16:18 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

hij postte:
[..]

My bad, het blijft wel een rare woordkeuze.
Faal van de eeuw.
pi_71037649
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 16:18 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

hij postte:
[..]

Meer dan een flauwe reactie verdient die post ook gewoon niet.
pi_71039036
quote:
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 10:18 schreef Re het volgende:
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 11:15 schreef NanKing het volgende:

[..]

Heerlijk die linkse hypocriete reacties... Had ook niet anders verwacht van de gemiddelde FoK!ker...

Maar waar stonden deze mensen dan toen er bekend werd dat de politie allochtonen of vrouwen aanneemt, ook al is er een man die beter geschikt is voor de functie?

Oh ja, effe vergeten, dat ik "positieve discriminatie" om zo een betere afspiegeling te krijgen van de maatschappij...
quote:
2. Vraag
Deelt u de mening dat het voor een open cultuur binnen de politie belangrijk is dat meer vrouwen en allochtonen op leidinggevende functies benoemd worden? Vindt u de gekozen criteria voor de werving en selectie in korps Gelderland-Zuid een goede manier om diversiteit te bevorderen?

2. Antwoord
Ik deel de mening dat het voor een open cultuur binnen de politie belangrijk is dat er meer vrouwen en allochtonen op leidinggevende functies benoemd worden. Er zijn dan ook afspraken gemaakt met de korpsbeheerders hierover. Voor de periode 2008-2011 heb ik afgesproken dat van de nieuwe kroonbenoemingen in de korpsleiding 50% vrouw en/of allochtoon zal zijn. Voor de kroonbenoemingen buiten de korpsleiding is dit 30%.

Er is ingezet op het werven van allochtone kandidaten. Deze zoektocht heeft in samenwerking met een headhunter, die gespecialiseerd is in de allochtonendoelgroep, plaatsgevonden.
Bron

Nou dan moet je ook niet gaan janken als een beheerder van een winkel niet alleen maar marrokaanse jeugd aan het werk wil hebben maar een betere mix.
En aangezien de verouding scheef ligt is er een opdracht gegeven om dit te veranderen...

Maar ongetwijfeld zal ik het wel verkeerd zien, dus kom maar met jullie gejank linkse paupers... Maar wat mij betreft heeft de AH in deze gewoon gelijk !
Lach, en de hele wereld lacht met je mee; snurk en je slaapt alleen...
[img]http://mypsn.eu.playstation.com/psn/profile/Dengaman.png[/img]
  donderdag 16 juli 2009 @ 17:06:39 #144
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_71039144
Laat ze lekker genieten van een uitkering op kosten van de belastingbetaler.
Schijt aan iedereen
  donderdag 16 juli 2009 @ 17:17:35 #145
262 Re
Kiss & Swallow
pi_71039532
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 17:03 schreef Dengaman het volgende:

[..]

[..]

[..]

Heerlijk die linkse hypocriete reacties... Had ook niet anders verwacht van de gemiddelde FoK!ker...
ik ben gewoon tegen discriminatie, ik wist niet dat alleen linkse mensen tegen discriminatie waren...
quote:
Maar waar stonden deze mensen dan toen er bekend werd dat de politie allochtonen of vrouwen aanneemt, ook al is er een man die beter geschikt is voor de functie?
Oh ja, effe vergeten, dat ik "positieve discriminatie" om zo een betere afspiegeling te krijgen van de maatschappij...
[..]
dat is ook discriminatie op zich dus daar ben ik ook tegen... ben ik nu weer rechts
quote:
Bron

Nou dan moet je ook niet gaan janken als een beheerder van een winkel niet alleen maar marrokaanse jeugd aan het werk wil hebben maar een betere mix.
En aangezien de verouding scheef ligt is er een opdracht gegeven om dit te veranderen...

Maar ongetwijfeld zal ik het wel verkeerd zien, dus kom maar met jullie gejank linkse paupers... Maar wat mij betreft heeft de AH in deze gewoon gelijk !
je ziet het verkeerd rechtse IQ-loze tokkie

Niets mis met de juiste mensen aannemen voor de juiste banen
pi_71039724
Het is natuurlijk belachelijk om een hele bevolkingsgroep op voorhand uit te sluiten. Als een werknemer niet voldoet heeft een werkgever genoeg middelen om hem te ontslaan. Dat dit dan vaak Marokkanen betreft is treurig, maar zo sluit je die paar Marokkanen die wel gewoon willen werken ook uit, wat absoluut geen goede ontwikkeling is. Wanneer we overal Marokkanen gaan weigeren is het natuurlijk geen wonder dat ze op straat gaan rondhangen en Nederlanders gaan pesten.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 16-07-2009 17:23:46 ]
  donderdag 16 juli 2009 @ 17:42:50 #147
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_71040425
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 17:17 schreef Re het volgende:

[..]

ik ben gewoon tegen discriminatie, ik wist niet dat alleen linkse mensen tegen discriminatie waren...
Ik ben ook tegen discriminatie. Maar als er verschillende vestigingsmanagers aangeven liever geen Marokkanen aan te nemen is er blijkbaar iets aan de hand. Dan kom je er niet met een 'en nu niet meer doen he!'.

Ik weet niet of dat me rechts of links maakt, maar dat vind ik minder belangrijk
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 16 juli 2009 @ 17:48:19 #148
262 Re
Kiss & Swallow
pi_71040604
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 17:42 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Ik ben ook tegen discriminatie. Maar als er verschillende vestigingsmanagers aangeven liever geen Marokkanen aan te nemen is er blijkbaar iets aan de hand. Dan kom je er niet met een 'en nu niet meer doen he!'.

Ik weet niet of dat me rechts of links maakt, maar dat vind ik minder belangrijk
misschien dat ze wat aan hun sollicitatie procedure/interviews moeten doen als ze elke nitwit in het verleden aannamen, maar dat kost natuurlijk tijd
  donderdag 16 juli 2009 @ 17:56:56 #149
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_71040862
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 17:48 schreef Re het volgende:

[..]

misschien dat ze wat aan hun sollicitatie procedure/interviews moeten doen als ze elke nitwit in het verleden aannamen, maar dat kost natuurlijk tijd
Ik heb geen idee of het probleem aan de sollicitatieprocedures ligt. Ik vind alleen dat er gekeken moet worden naar het probleem, in plaats van foei zeggen tegen de verantwoordelijken.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_71041121
Ik vind het bijzonder grappig om alle comments van users te lezen die de OP goedpraten omdat bijvoorbeeld de houding/taal niet deugd onder Marokkanen. Tuurlijk is dit het geval onder velen maar jij begrijpt zelf toch ook goed dat voordat je ergens wilt gaan werken je eerst naar een sollicitatie gesprek moet gaan. Een goede manager houd ook in de gaten hoe het er in de winkel aantoe gaat, dingen als vriendjes over de vloer zou een goede manager goed kunnen opmerken en de medewerker ervoor waarschuwen.

Het probleem ligt dus bij het management van de filialen.
pi_71041250
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 18:05 schreef Santello het volgende:
Ik vind het bijzonder grappig om alle comments van users te lezen die de OP goedpraten omdat bijvoorbeeld de houding/taal niet deugd onder Marokkanen. Tuurlijk is dit het geval onder velen maar jij begrijpt zelf toch ook goed dat voordat je ergens wilt gaan werken je eerst naar een sollicitatie gesprek moet gaan. Een goede manager houd ook in de gaten hoe het er in de winkel aantoe gaat, dingen als vriendjes over de vloer zou een goede manager goed kunnen opmerken en de medewerker ervoor waarschuwen.

Dat ook.

En als die klere regering hier eens es eindelijk die Marokkaanse rotjochies hard aanpakt, dan blijven alleen de "goede" Marokkanen over. En dan hoeven winkeliers niet meer bang te zijn dat ze een slechte Marokkaan aannemen.
  donderdag 16 juli 2009 @ 18:11:46 #152
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_71041303
quote:
Ik vind het bijzonder grappig dat jij op basis van dat nieuwsbericht, waarin alleen een anonieme medewerkers spreekt over 'bedreigend overkomen', lijkt te weten waar het probleem ligt.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_71041410
quote:

En verder: Die jongens zijn geen kleuters meer. Moet die manager gaan letten op kleutergedrag van 14, 15-jarige jongens??
Dat soort jongens hebben gewoon geen manieren en moeten gewoon opdonderen. Want ze verpesten het ook voor de "goede" Marokkanen. Nu weet een manager niet 1 2 3 welke Marokkanen "goed" of "slecht" zijn. Vandaar dat er een scepsis is ontstaan om Marokkanen aan te nemen.
pi_71041500
quote:
ROTTERDAM - Diverse filialen van Albert Heijn to go op treinstations willen medewerkers van Marokkaanse afkomst buiten de deur houden.
afbeelding vergroten
Dat blijkt uit een recent overzicht van de afdeling personeelszaken waarin wordt opgesomd op welke tijden en dagen extra krachten nodig zijn.

'Geen Marokkanen!' staat er vetgedrukt bij de winkels Amsterdam- Westtunnel, Amsterdam Lelylaan en Den Haag Centraal Station.

De lijst werd donderdag 4 juni per e-mail naar 31 Albert Heijn to go winkels (kleine supers voor de snelle boodschap) gestuurd. De filiaalmanagers konden vervolgens aangeven 'of deze nog klopt'. Vanuit een van de filialen kreeg personeelszaken dezelfde ochtend nogmaals het verzoek: ,,Dringend! Geen Marokkanen!''

Het hoofdkantoor van Albert Heijn zegt 'ontzettend geschrokken' te zijn en heeft exploitant Servex (onderdeel van de Nederlandse Spoorwegen) op het matje geroepen.

,,Wij hebben medewerkers uit wel honderd verschillende culturen in dienst. Onderscheid naar etnische afkomst tolereren wij niet.''

Het Bureau Discriminatiezaken spreekt van een 'ernstige kwestie' en heeft Albert Heijn schriftelijk om opheldering gevraagd. ,,Het heeft alle schijn van discriminatie,'' zegt directeur Ankoné. Hij 'beraadt zich op verdere stappen'. Mogelijk volgt aangifte, of wordt aangeklopt bij de commissie gelijke behandeling.

Albert Heijn onderstreept dat de betreffende AH-vestigingen allemaal worden gerund door Servex. ,,Die gaat over het personeelsbeleid, maar dat moet wel aan onze uitgangspunten voldoen.''

Volgens een anonieme medewerker van AH to go vinden de filiaalmanagers in Amsterdam en Den Haag dat er 'meer dan genoeg Marokkaanse jongens werken en over de vloer komen'. ,,Dat zou bedreigend overkomen voor andere klanten.''

Het Bureau Discriminatiezaken zet ook vraagtekens bij de leeftijdseisen die in het personeelsoverzicht van de AH to go's worden beschreven. Zo willen Rotterdam-Alexander en Alkmaar medewerkers tot 17 jaar, is de maximumleeftijd bij de Bijlmer-to go 18 en mogen medewerkers in Utrecht bij voorkeur niet ouder dan 19 zijn.

Volgens Albert Heijn is zo'n leeftijdseis in strijd met het beleid van de grootgrutter. ,,We hebben Servex hier eveneens op aangesproken.''

Gelijk hebben ze
Ik haal regelmatig wat snelle boodschappen na het werk daar.. Ik ben nog nooit onbeschoft behandeld of wat dan ook .. dus dit is VETTE DISCRIMINATIE .. Al zou ik wel eens de werkelijke redenen willen weten voor zo een idioot bord op de winkels..
Lead, Follow or get Out of my Way !!!
pi_71041601
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 18:15 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

En verder: Die jongens zijn geen kleuters meer. Moet die manager gaan letten op kleutergedrag van 14, 15-jarige jongens??
Dat soort jongens hebben gewoon geen manieren en moeten gewoon opdonderen. Want ze verpesten het ook voor de "goede" Marokkanen. Nu weet een manager niet 1 2 3 welke Marokkanen "goed" of "slecht" zijn. Vandaar dat er een scepsis is ontstaan om Marokkanen aan te nemen.
Je doet net of ze gebonden zijn aan een contract tot hun 65ste.
Het is voor een werkgever altijd een gok als ze iemand aannemen, maar daar zijn filiaal managers voor, die houden de boel in de gaten terwijl ze aan het werk zijn.
pi_71041687
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 11:34 schreef speknek het volgende:

[..]

Da's inderdaad knullig. Maar misschien hebben ze wat problemen gehad, weet jij veel. Ik zie in de supermarkt regelmatig groepjes Marokkanen om een Marokkanse medewerker hangen en een beetje dissen en praten. Als de gemiddelde vrouwelijke medewerker op het werk voortdurend theekransjes met elke bezoeker aan het houden is zou ik me ook voor kunnen stellen dat je een mailtje stuurt "En nu even geen vrouwen!!".
Ja of ze zijn echt racistisch, dat kan natuurlijk ook. Maar beetje moeilijk om te zeggen.
Dat wat jij beschrijft IS racistisch.
  donderdag 16 juli 2009 @ 18:29:01 #157
10976 PhatRabbit
Allright, cut the shit!
pi_71041710
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 18:19 schreef AndreaW het volgende:

[..]

Ik haal regelmatig wat snelle boodschappen na het werk daar.. Ik ben nog nooit onbeschoft behandeld of wat dan ook .. dus dit is VETTE DISCRIMINATIE .. Al zou ik wel eens de werkelijke redenen willen weten voor zo een idioot bord op de winkels..
Er is geen sprake van een "Geen Marokkanen gewenst"-bord oid. Het betreft een opmerking in een interne mailcommunicatie bij Servex / AH dat is uitgelekt.
Overigens zou ik het geen probleem vinden als er in een AH to go alleen Nederlanders van Marokkaanse afkomst zouden staan, zo lang ze maar een klantvriendelijke AH-uitstraling en hart voor de zaak hebben. Helaas is dit in de praktijk kennelijk vaak niet het geval.
Ik kan me dan indenken dat men het over een andere boeg wil gooien.
Voetbal kijken? Check http://voetbalinbeeld.nl.
  donderdag 16 juli 2009 @ 18:30:29 #158
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_71041745
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 18:24 schreef Santello het volgende:

[..]

Het is voor een werkgever altijd een gok als ze iemand aannemen, maar daar zijn filiaal managers voor, die houden de boel in de gaten terwijl ze aan het werk zijn.

maar dat is hier het probleem. Ze krijgen werknemers toegewezen vanuit een centrale pool, zonder dat ze zelf mogen kiezen. Dat maakt de zaak al anders. Als de AH to-go zelf zijn personeel uitkiest wordt het een andere zaak. Maar nu hebben ze blijkbaar meerdere malen slechte ervaringen met de toegewezen Marokkaanse medewerkers, dan is het, hoewel niet correct, voor de hand om de problemen voor te zijn en ze bij voorbaat niet te willen. Niet netjes, wel begrijpelijk. Een manager heeft een winkel te runnen, het is geen opvoedkundige voor de jeugd.
pi_71041768
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 18:30 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

maar dat is hier het probleem. Ze krijgen werknemers toegewezen vanuit een centrale pool, zonder dat ze zelf mogen kiezen. Dat maakt de zaak al anders. Als de AH to-go zelf zijn personeel uitkiest wordt het een andere zaak. Maar nu hebben ze blijkbaar meerdere malen slechte ervaringen met de toegewezen Marokkaanse medewerkers, dan is het, hoewel niet correct, voor de hand om de problemen voor te zijn en ze bij voorbaat niet te willen. Niet netjes, wel begrijpelijk. Een manager heeft een winkel te runnen, het is geen opvoedkundige voor de jeugd.
Als ze zelf niet zouden mogen kiezen, wat voor zin heeft het dan om er "Geen Marokkanen!" bij te zetten?
pi_71041882
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 18:28 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Dat wat jij beschrijft IS racistisch.
Maar wel logisch. Als vrouwelijke werknemers constant andere vrouwen naar zich toehalen en zelf nauwelijks werken, is het logisch om een tijdje geen vrouwen meer aan te nemen (mocht dit dus de reden zijn).
pi_71041992
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 18:37 schreef Disorder het volgende:

[..]

Maar wel logisch. Als vrouwelijke werknemers constant andere vrouwen naar zich toehalen en zelf nauwelijks werken, is het logisch om een tijdje geen vrouwen meer aan te nemen (mocht dit dus de reden zijn).
Godsamme, mensen wat is er allemaal met jullie aan de hand.
  donderdag 16 juli 2009 @ 19:04:58 #163
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_71042523
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 18:42 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Ik vind het recht om werkgevers zelf te laten kiezen wie ze aannemen belangrijker dan discriminatie-regeltjes. Sowieso, het is hypocriet om er nu opeens over te zeuren. Dit gebeurt altijd en overal, alleen dan stilzwijgend.
pi_71042590
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 19:04 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Ik vind het recht om werkgevers zelf te laten kiezen wie ze aannemen belangrijker dan discriminatie-regeltjes.
pi_71042613
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 18:24 schreef Santello het volgende:

[..]

Ja het is een gok als je iemand aanneemt. En als het bij een bepaalde bevolkingsgroep relatief vaker misgaat na die gok, dan is het toch niet geheel onlogisch dat werkgevers sceptisch tegen die bepaalde bevolkingsgroep gaan staan?

Een filiaalmanager hoort inderdaad in de gaten te houden of de medewerkers hun werk goed doen. Tot op bepaalde hoogte. De medewerkers zelf horen ook gewoon normaal gedrag te vertonen. Een filiaalmanager is niet gespecialiseerd om kleutergedrag in de gaten te houden. Een filiaalmanagager heeft ak genoeg dingen aan z'n hoofd. Als een paar medewerkers zonodig kleutergedrag moeten gaan vertonen, dan gaan ze maar terug naar de peuterspeelzaal om wat manieren bij te leren.
pi_71042620
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 19:04 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Ik vind het recht om werkgevers zelf te laten kiezen wie ze aannemen belangrijker dan discriminatie-regeltjes.
Ik niet.
quote:
Sowieso, het is hypocriet om er nu opeens over te zeuren.
Hypocriet? Hoezo is het hypocriet? Hypocriet is het als ik ook actief Marokkanen zou weigeren, maar dat doe ik toch niet?
quote:
Dit gebeurt altijd en overal,
Ja, dat is het probleem nou juist.
quote:
alleen dan stilzwijgend.
Hoe weet jij het dan?
pi_71042722
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 19:08 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

En als het bij een bepaalde bevolkingsgroep relatief vaker misgaat na die gok, dan is het toch niet geheel onlogisch dat werkgevers sceptisch tegen die bepaalde bevolkingsgroep gaan staan?
Niet onlogisch, maar wel onrechtvaardig.
pi_71042813
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 19:12 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Niet onlogisch, maar wel onwenselijk.
Inderdaad onwenselijk.

Daarom moet de regering de rotte appels uit die bevolkingsgroep eruit filteren. Resultaat is dat er dan veel minder rotte appels in die bevolkingsgroep zit en daarmee stijgt het imago van die bevolkingsgroep vanzelf.
pi_71042937
En wat is het verschil met bij voorkeur allochtonen of vrouwen?
pi_71043018
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 19:15 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Inderdaad onwenselijk.

Daarom moet de regering de rotte appels uit die bevolkingsgroep eruit filteren. Resultaat is dat er dan veel minder rotte appels in die bevolkingsgroep zit en daarmee stijgt het imago van die bevolkingsgroep vanzelf.
Rotte appels moeten uit elke bevolkingsgroep gefilterd worden.
pi_71043062
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 19:19 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Dan zijn het helden omdat ze autochtonen discrimineren ipv de zeer criminele "slachfoffers van de maatschappij ". Volgens sommigen, that is.
pi_71043090
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 19:19 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Om tegenwicht te bieden tegen dit soort racistische shit.
pi_71043136
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 19:25 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Om tegenwicht te bieden tegen dit soort racistische shit.
En dat keur je dan wel weer goed?
pi_71043178
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 19:27 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

En dat keur je dan wel weer goed?
Nee, ik vind het niet onlogisch zoals jullie altijd zo mooi zeggen.

Maar serieus: blijkbaar is positieve discriminatie wel nodig ja.
pi_71043300
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 19:29 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

positieve discriminatie is echt zon kutterm discriminatie is nooit positief.
  donderdag 16 juli 2009 @ 19:50:40 #176
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_71043776
quote:

[..]

Dat is precies hetzelfde. Het bedrijf waar ik werk had laatst een vacature waar specifiek een vrouw voor werd gevraagd. Dat is nog erger dan een bevolkingsgroep uitsluiten, je sluit gewoon 50% van alle mensen uit. Maar dat is dan weer niet erg, dat is goed want dan biedt je tegenwicht tegen de gemene AH to-go die geen marokkaanse pubertjes meer wilt.
  donderdag 16 juli 2009 @ 20:00:38 #177
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71044071
Servex heeft nu ineens genoeg van onderbetaald personeel?"
pi_71044144
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 18:42 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Kom dan met een argument in plaats van zo'n nietszeggend stukje tekst.
pi_71044216
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 19:22 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Rotte appels moeten uit elke bevolkingsgroep gefilterd worden.
Uiteraard. Doet de regering dat? Nee.
  donderdag 16 juli 2009 @ 20:07:26 #180
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_71044274
Off the record geldt bij veel winkels allang off the record zo'n verbod om Marokkanen aan te nemen, wat niet vreemd is gezien het gedrag van veel islamitische minderheden in Nederland.
  donderdag 16 juli 2009 @ 20:07:53 #181
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71044288
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 19:50 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Dat is precies hetzelfde. Het bedrijf waar ik werk had laatst een vacature waar specifiek een vrouw voor werd gevraagd. Dat is nog erger dan een bevolkingsgroep uitsluiten, je sluit gewoon 50% van alle mensen uit. Maar dat is dan weer niet erg, dat is goed want dan biedt je tegenwicht tegen de gemene AH to-go die geen marokkaanse pubertjes meer wilt.
Dat is ook positieve discriminatie.

Tegenwoordig bestaat er een ongezonde multiculturele drang. Hoe meer diversiteit, hoe meer je erbij hoort.

Idiocratie in het bedrijfsleven.
pi_71044488
Eigenlijk wel een goede maatregel van die winkels. Bij de AH-to-go's waar ik kom bestaat het personeel voor 90% uit nieuwe Nederlanders. Het weren van Marokkanen kan er voor zorgen dat er meer blanken aan het werk komen waardoor de AH-to-go een betere afspiegeling van de multiculturele samenleving vormt.

Wanneer een bedrijf voornamelijk uit autochtonen bestaat schreeuwen de linkse subsidieclubjes immers moord en brand dat er allochtonen in dienst moeten worden genomen.
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_71044657
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 19:50 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Wel grappig als je dan een advertentie in de krant zet met grote letters marrokaanse mannen hoeven niet te reageren en in kleine lettertjes andere mannen ook niet
  donderdag 16 juli 2009 @ 20:25:49 #184
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_71044754
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 18:29 schreef PhatRabbit het volgende:

[..]

Er is geen sprake van een "Geen Marokkanen gewenst"-bord oid. Het betreft een opmerking in een interne mailcommunicatie bij Servex / AH dat is uitgelekt.
...........
Deze post lijkt me cruciaal voor de discussie. Iemand die daar enig licht op kan werpen?
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_71044769
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 20:05 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Uiteraard. Doet de regering dat? Nee.
Och, ze doen wel wat, maar er zijn dingen waar het beter kan, maar dat is niet relevant voor dit topic.
pi_71045015
Als deze jongeren niet werken, is het niet goed doen ze het wel zijn ze teveel .. MEN oh MEn wat is het probleem hier .. !!!!!
Lead, Follow or get Out of my Way !!!
pi_71045076
Ze moeten kansen krijgen om te groeien, als ze dit al niet krijgen zegt meer over de directielede dan over de Marokkanen.

Dit is gewoonweg iedereen over dezelfde kam scheren.
  donderdag 16 juli 2009 @ 20:38:59 #188
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_71045161
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 20:36 schreef devuser_250 het volgende:
Ze moeten kansen krijgen om te groeien, als ze dit al niet krijgen zegt meer over de directielede dan over de Marokkanen.

Lijkt me meer een gevalletje van iedereen die zichzelf met dezelfde kam scheert. Lijkt me dat er met een reden om een marokkanen stop wordt gevraagd.
DeviantArt
pi_71045251
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 20:38 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Lijkt me meer een gevalletje van iedereen die zichzelf met dezelfde kam scheert. Lijkt me dat er met een reden om een marokkanen stop wordt gevraagd.
Een racistische reden ja.
  donderdag 16 juli 2009 @ 20:42:57 #190
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_71045270
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 20:36 schreef devuser_250 het volgende:

Genoeg andere bedrijven waar goedwillende Marokkanen nog terecht kunnen. Sowieso, dit speelt bij 3 AH's van de 800+ vestigingen die AH heeft. De meeste AH's zitten vól Marokkanen en andere allochtone jeugd.
  donderdag 16 juli 2009 @ 20:44:01 #191
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_71045296
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 20:42 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Een bedrijfsmatig verantwoorde reden ja. De AH is een bedrijf, geen buurthok waar iedereen naar binnen mag. Of vind je het ook belachelijk dat punkers geen consultant kunnen worden, ook al hebben ze de juiste diploma's maar weigeren ze hun hanekam en gescheurde spijkerbroek te verwisselen? Of is dat dan weer opeens een toegestaan onderscheid maken, ook al is het basis van uiterlijk en levensstijl?
pi_71045307
quote:

[..]

Discriminatie en positief Dus als de overheid het doet noemen we het gewoon iets positiefs, ja zo kan het ook maar het is in mijn ogen precies hetzelfde.
pi_71045358
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 20:42 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Genoeg andere bedrijven waar goedwillende Marokkanen nog terecht kunnen. Sowieso, dit speelt bij 3 AH's van de 800+ vestigingen die AH heeft. De meeste AH's zitten vól Marokkanen en andere allochtone jeugd.
Idd, daarom worden alleen die AH's er op aangekeken.
  donderdag 16 juli 2009 @ 20:47:36 #194
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_71045373
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 20:42 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Ja man.
'Wij hebben voor nu even genoeg marokkanen in dienst' of 'De marokkanen die we nu in dienst hebben voldoen niet aan de eisen en dat is al de zoveelste keer' zijn ook echt racistische motieven.

Bovendien gaat het ook niet om een poster op de winkelgevel, maar om een interne mail. Maar daar schijnt iedereen overheen te lezen.

Uiteraard los van het feit dat marokkanen geen apart ras zijn.
DeviantArt
pi_71045406
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 20:44 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Een bedrijfsmatig verantwoorde reden ja. De AH is een bedrijf, geen buurthok waar iedereen naar binnen mag. Of vind je het ook belachelijk dat punkers geen consultant kunnen worden, ook al hebben ze de juiste diploma's maar weigeren ze hun hanekam en gescheurde spijkerbroek te verwisselen? Of is dat dan weer opeens een toegestaan onderscheid maken, ook al is het basis van uiterlijk en levensstijl?
Consultants moeten representatief overkomen tijdens gesprekken met de mensen die ze advies geven, dus die punkers kunnen wat aan hun uiterlijk doen ja.

Een Marokkaan is voor altijd Marokkaan.
pi_71045458
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 20:47 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Ja man.
'Wij hebben voor nu even genoeg marokkanen in dienst' of 'De marokkanen die we nu in dienst hebben voldoen niet aan de eisen en dat is al de zoveelste keer' zijn ook echt racistische motieven.
Ja.
quote:
Bovendien gaat het ook niet om een poster op de winkelgevel, maar om een interne mail. Maar daar schijnt iedereen overheen te lezen.
Lekker geniepig idd.
quote:
Uiteraard los van het feit dat marokkanen geen ras zijn.
Maar wel iets waar je niets aan kunt doen, dus het komt op hetzelfde neer.
pi_71045464
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 20:26 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Och, ze doen wel wat, maar er zijn dingen waar het beter kan, maar dat is niet relevant voor dit topic.
Dus het probleem ligt bij het alsmaar falende beleid van de regering. Want kom op zeg, redelijkerwijs zal geen enkel toonaangevend bedrijf voor z'n lol Marokkanen gaan weren. Het weren van Marokkanen is niet uit de lucht komen vallen. Marokkaanse jongens veroorzaken relatief veel problemen met hun kleutergedrag.

De hoofdverantwoordelijke is de regering met haar alsmaar falende beleid. Haal de rotte appels eruit en je zal een stijging van het imago van die bevolkingsgroep zien.
pi_71045527
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 20:25 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Deze post lijkt me cruciaal voor de discussie. Iemand die daar enig licht op kan werpen?
Mwah ook al zou dit waar zijn, er zijn genoeg andere bedrijven die (informeel) Marokkanen proberen te weren. Ik denk dat dit de rode draad van het topic kan worden dan.
  donderdag 16 juli 2009 @ 20:56:35 #199
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_71045585
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 20:50 schreef Dichtpiet. het volgende:
Ja.
Nee, dat zijn 'ervaringen uit het verleden die geen garantie bieden voor de toekomst'.
quote:
Lekker geniepig idd.
Welcome to the real world.
quote:
Maar wel iets waar je niets aan kunt doen, dus het komt op hetzelfde neer.
En daar mag je dan je marokkaanse medelanders voor bedanken.
DeviantArt
  donderdag 16 juli 2009 @ 21:02:03 #200
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_71045696
Misschien heb ik dat gemist hoor, maar is er ook bekend waarom men geen marokkanen meer wil?
DeviantArt
  donderdag 16 juli 2009 @ 21:12:07 #201
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_71045952
Logisch, als die marikanen kliek eens ophoud met rellerij dan is dit ook niet nodig.
Waarom kunnen marokanen zich niet goed gedragen en Turken bv weer wel in Nederland?
De marokanen hebben dit compleet aan zichzelf te danken en ik zal er niet wakker om liggen.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  donderdag 16 juli 2009 @ 21:20:35 #202
248844 Bowlingbal
pi_71046162
Eens met Dichtpiet.

Mozes Christus, is dit wat Nederland geworden is? Is dit het dan? We gaan weer fijn een bevolkingsgroep weigeren deel te nemen aan de samenleving? Met de mening 'joah, moaaar, djeeeze ceer hebbeuh we wél eun reeeddeeeeuhhhh!!!1!! OPEN JE OGEEN!!!'.

- Donald Love
  donderdag 16 juli 2009 @ 21:23:33 #203
248844 Bowlingbal
pi_71046240
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 21:12 schreef ErwinRommel het volgende:
Logisch, als die marikanen kliek eens ophoud met rellerij dan is dit ook niet nodig.
Waarom kunnen marokanen zich niet goed gedragen en Turken bv weer wel in Nederland?
De marokanen hebben dit compleet aan zichzelf te danken en ik zal er niet wakker om liggen.
Misschien rellen ze wel omdat ze dus, wat dit bericht aantoont, achtergesteld worden?

En al die, waar slaat dat op? Waarom zou 1 persoon verantwoordelijk zijn voor daden van een ander? Ik vraag dat al sinds ik hier op FOK ben, maar heb daar nog steeds geen antwoord op.

Als jij wil gaan rellen doe je dat maar lekker, en daar wordt je voor opgepakt als het je tegenzit. Maar als ook maar 1 iemand mij erop aan zou spreken omdat we dezelfde taal spreken, zou ik hem toch echt keihard uitlachen. Tot huilens aan toe.
- Donald Love
  donderdag 16 juli 2009 @ 21:25:47 #204
256436 Whiskey_Tango
Materialist tot in de kist
pi_71046310
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 21:23 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]
En al die, waar slaat dat op? Waarom zou 1 persoon verantwoordelijk zijn voor daden van een ander? Ik vraag dat al sinds ik hier op FOK ben, maar heb daar nog steeds geen antwoord op.
Niet, maar na enkele incidenten of hoe je het ook noemen wilt, kan je wel een rode lijn trekken en het een tendens gaan noemen. Daarnaast is 't Appies eigen recht om te bepalen wie ze aannemen of niet. Desnoods plakken ze er een andere stempel op dan "jij bent mocro" als reden.
Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy.
- W. Churchill
  donderdag 16 juli 2009 @ 21:27:27 #205
110987 ErwinRommel
pi_71046349
quote:

[..]

Misschien rellen ze wel omdat ze dus, wat dit bericht aantoont, achtergesteld worden?

Omdat "al die" hun mede "landgenoten" niet corrigeren? Wat doet de marokaanse gemeenschap tegen die etters? Niks nada nakkes nul!!!!

En dat "Misschien rellen ze wel omdat ze dus, wat dit bericht aantoont, achtergesteld worden?", rara politiepet, hoe komt dat toch dat ze zich achtergesteld "voelen"? Heeft dat niet iets te maken met gedrag/opvoeding en aanpassing te maken????

Ik heb liever een Turk, Iraniër of Congolees laast me staan dan een marokaan.

[ Bericht 4% gewijzigd door ErwinRommel op 16-07-2009 21:32:29 ]
  donderdag 16 juli 2009 @ 21:28:37 #206
248844 Bowlingbal
pi_71046384
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 21:27 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Omdat "al die" hun mede "landgenoten" niet corrigeren? Wat doet de marokaanse gemeenschap tegen die etters? Niks nada nakkes nul!!!!
Dat doen ze overigens, wat mij betreft volledig onnodig, wel. Maar dat jij dat niet ziet, ligt dan dus aan jou.
quote:
En dat "Misschien rellen ze wel omdat ze dus, wat dit bericht aantoont, achtergesteld worden?", rara politiepet, hoe komt dat toch dat ze zich achtergesteld "voelen"? Heeft dat niet iets te maken met gedrag/opvoeding en aanpassing te maken????
Kun jij mij 1 reden geven waarom ik jou zou moeten corrigeren, als jij gaat rellen?

1

Ik vraag er maar één.
- Donald Love
  donderdag 16 juli 2009 @ 21:28:55 #207
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_71046394
quote:

[..]

Daar ben ik het op zich mee eens, maar waarom na tien slechte ervaringen met een bepaalde bevolkingsgroep, nog steeds de andere wang toekeren voor de elfde?
Het houdt een keer op.
DeviantArt
  donderdag 16 juli 2009 @ 21:30:35 #208
248844 Bowlingbal
pi_71046429
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 21:28 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Daar ben ik het op zich mee eens, maar waarom na tien slechte ervaringen met een bepaalde bevolkingsgroep, nog steeds de andere wang toekeren voor de elfde?
Het houdt een keer op.
Wat heeft die elfde te maken met daden van die eerste 10?
- Donald Love
  donderdag 16 juli 2009 @ 21:31:36 #209
248844 Bowlingbal
pi_71046458
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 21:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Niet, maar na enkele incidenten of hoe je het ook noemen wilt, kan je wel een rode lijn trekken en het een tendens gaan noemen. Daarnaast is 't Appies eigen recht om te bepalen wie ze aannemen of niet. Desnoods plakken ze er een andere stempel op dan "jij bent mocro" als reden.
Heb jij ook maar 1 keer in je leven een blik geworpen op de Grondwet? Met je 'dat mogen ze'?
- Donald Love
  donderdag 16 juli 2009 @ 21:31:50 #210
256436 Whiskey_Tango
pi_71046465
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 21:30 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Het is niets anders dan menselijk om iemand af te wijzen gebaseerd op eerdere ervaringen hoor?
Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy.
- W. Churchill
  donderdag 16 juli 2009 @ 21:32:29 #211
256436 Whiskey_Tango
pi_71046487
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 21:31 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Heb jij ook maar 1 keer in je leven een blik geworpen op de Grondwet? Met je 'dat mogen ze'?
Zolang ze het maar anders noemen wel ja, zeg dat je z'n werkhouding niet bevalt, of 't sollicitatiegesprek niet goed verliep. Noem 't hoe je wilt, zolang 't maar niet om zijn afkomst is.
- W. Churchill
  donderdag 16 juli 2009 @ 21:32:49 #212
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_71046496
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 21:30 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Dat heeft te maken met het feit dat ze niet achtergesteld worden, maar zichzelf achterstellen. En als je als werkgever al tien slechte ervaringen hebt gehad, dan kan ik me voorstellen dat je met de elfde wat voorzichtiger word.
DeviantArt
  donderdag 16 juli 2009 @ 21:34:40 #213
110987 ErwinRommel
pi_71046546
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 21:28 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Dat doen ze overigens, wat mij betreft volledig onnodig, wel. Maar dat jij dat niet ziet, ligt dan dus aan jou.
[..]

Kun jij mij 1 reden geven waarom ik jou zou moeten corrigeren, als jij gaat rellen?

1

Ik vraag er maar één.
Omdat je dat als goed Nederlander gewoon niet doet. Je bent de anderen niet tot last. Dat is er 1 en ik kan er zo nog meer opnoemen indien je dat wilt.
pi_71046564
Niets mis met Marokaans personeel.
  donderdag 16 juli 2009 @ 21:38:46 #215
248844 Bowlingbal
pi_71046668
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 21:31 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Het is niets anders dan menselijk om iemand af te wijzen gebaseerd op eerdere ervaringen hoor?
Is het ook menselijk om iemand te verkrachten?
- Donald Love
  donderdag 16 juli 2009 @ 21:40:03 #216
248844 Bowlingbal
pi_71046701
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 21:34 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Omdat je dat als goed Nederlander gewoon niet doet. Je bent de anderen niet tot last. Dat is er 1 en ik kan er zo nog meer opnoemen indien je dat wilt.
Bullshit. Bullshit.

Ik vroeg om 1 reden. 1. Waarom zou ik verantwoordelijk zijn, of aansprakelijk, voor jouw daden?

Waarom? Waarom zou ik jou moeten corrigeren?

Grammaticaal klopt het allemaal wat je zegt hoor, met je 'ze corrigeren elkaar niet' (doen ze wel, maar dat zie je niet) maar verder klopt helemaal niets van wat je zegt.
- Donald Love
  donderdag 16 juli 2009 @ 21:40:06 #217
256436 Whiskey_Tango
pi_71046705
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 21:38 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Is het ook menselijk om iemand te verkrachten?
Wat is dat nou voor een vergelijking? Als jij 10 keer in elkaar bent geslagen door Mocro's zou je dan met de 11e een kopje koffie gaan drinken omdat je 't zo rationeel vind?

Je bagatelliseert menselijke emoties nu wel heel erg.
- W. Churchill
  donderdag 16 juli 2009 @ 21:45:01 #218
248844 Bowlingbal
pi_71046851
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 21:40 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Wat is dat nou voor een vergelijking? Als jij 10 keer in elkaar bent geslagen door Mocro's zou je dan met de 11e een kopje koffie gaan drinken omdat je 't zo rationeel vind?
Dat zou wel zo rationeel zijn ja. Een beschaafd mens zou dat wel doen ja.
quote:
Je bagatelliseert menselijke emoties nu wel heel erg.
Verkrachting is vaak een primaire emotie, net zoals vooroordelen dat zijn. Het is gebaseerd op gedragingen uit een tijd dat de hersenpan nog niet echt actief was. Dat er niet meer dan oegaboegah uit kwam, er gejaagd werd op zwijnen en nootjes geraapt werden, en vrouwen gesleept werden naar grotten om daar verkracht te worden. Dat is mogelijk lichtelijk gechargeerd, maar je snapt mijn punt. Waarom zou je daaraan toegeven door de elfde aan te zien voor iemand die hetzelfde doet als de eerste 10?
- Donald Love
  donderdag 16 juli 2009 @ 21:47:27 #219
110987 ErwinRommel
pi_71046923
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 21:40 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Bullshit. Bullshit.

Ik vroeg om 1 reden. 1. Waarom zou ik verantwoordelijk zijn, of aansprakelijk, voor jouw daden?

Waarom? Waarom zou ik jou moeten corrigeren?

Grammaticaal klopt het allemaal wat je zegt hoor, met je 'ze corrigeren elkaar niet' (doen ze wel, maar dat zie je niet) maar verder klopt helemaal niets van wat je zegt.
Zeg paljas, ik gaf je 1 reden waarom ik niet zou moeten rellen. Is het niet naar jouw straatje soms?
Wat je er verder grammaticaal van vind zal me worst wezen, maar feit is dat marokanen steeds weer opnieuw in een negatief daglicht komen te staan. Daar moet dus een reden voor zijn.
Waarom staan die "goede" marokanen niet eens op, en komen ze in de publiciteit om de wandaden van dat rif-tuig te veroordelen? Ik lees er namelijk geen ene fuck over dat de marokaanse gemeenschap dat ook doet. Met corrigeerd elkaar totaal niet. Ja soms, dan hoor je er eentje, zegt zo van "hmmm zo zijn wij niet hoor". Maar verder gebeurd er geen ene flikker. En dat is de realiteit. Hoe je het ook probeerd te keren, zo liggen de feiten.

En nogmaals, het is niet zonder reden dat ik liever een Turk, Iraniër of Congolees naast me heb staan dan een marokaan.
  donderdag 16 juli 2009 @ 21:48:23 #220
256436 Whiskey_Tango
pi_71046948
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 21:45 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Dat zou wel zo rationeel zijn ja. Een beschaafd mens zou dat wel doen ja.
[..]
In de huidige samenleving is de term "beschaafd" al ver te zoeken, maar verder heb je gelijk. Echter door slechte ervaringen zijn er gewoon redenen genoeg voor deze filiaal managers om een autochtoon vakkenvullertje aan te nemen in plaats van een allochtoon.
quote:
Waarom zou je daaraan toegeven door de elfde aan te zien voor iemand die hetzelfde doet als de eerste 10?
Om diezelfde reden waarom er fobiën bestaan, na 10 slangenbeten leer je de slang ontwijken. Mensen willen gewoon niet geconfronteerd worden als ze het uit de weg kunnen gaan. En dit is gewoon een gezonde reactie op de zaken die spelen.
- W. Churchill
  donderdag 16 juli 2009 @ 21:49:08 #221
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_71046973
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 20:25 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Natuurlijk hangt er geen bord op de filialen waar dat op staat. Net zoals er ook geen posters op de winkels hangen waar op staat dat scholieren van 16 tot 18 jaar gezocht worden. Waarom niet? Omdat dat niet mag.

Neem ik je aan als je als 26-jarige komt solliciteren als vakkenvuller? Nee. Waarom niet? Omdat ik het niet kan betalen. Ik kan de euro's die binnenkomen maar één keer uitgeven, net als uit je eigen portemonnee. Ik heb het minimum jeugdloon ook niet bedacht, maar het is er en dus kun je met het aannemen van jongeren gewoon je loonkosten in de hand houden.

Neem ik je aan als je als Marrokaan komt solliciteren als vakkenvuller? Geen idee, hangt van je beschikbaarheid en je voorkomen/motivatie etc. af. Echter, er zijn echt wel filialen die het ene fraudegeval na het andere tegenkomen, en/of wekelijks 10 sollicitatiegesprekken zitten te voeren met ongeïnteresseerde petjesmocro's en dat is gewoon zonde van je tijd.

Bovenstaande is echter allemaal maar bijzaak. Het is gruwelijk naief om te denken dat dit niet gebeurt. Iedere grote keten die met (aantallen) ongeschoold werkers werkt, werkt ook met dit soort voorkeuren. Je moet gewoon zorgen dat niemand dat weet en dat je het niet letterlijk zegt. In dit geval is echter iemand zo stom geweest om een bestand over de mail te gooien dat door pakweg 150 man gelezen kon worden. En iemand heeft dat naar een krant gestuurd. Nu heeft iedereen het erover, volgende week is iedereen het weer vergeten en over een maand lees je hetzelfde over de MacDonalds. Ofzo.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  donderdag 16 juli 2009 @ 21:49:28 #222
248844 Bowlingbal
pi_71046980
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 21:47 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Zeg paljas, ik gaf je 1 reden waarom ik niet zou moeten rellen.
Ik vroeg je waarom ik je zou moeten corrigeren. Niet wat 2 + 3 is. Als je 5 had gezegd was dat wel een antwoord, maar niet op de vraag die ik stelde. De vraag had absoluut niets te maken met het woord rellen, wel met het woord corrigeren.
quote:
Is het niet naar jouw straatje soms?
Wat je er verder grammaticaal van vind zal me worst wezen, maar feit is dat marokanen steeds weer opnieuw in een negatief daglicht komen te staan. Daar moet dus een reden voor zijn.
Waarom staan die "goede" marokanen niet eens op, en komen ze in de publiciteit om de wandaden van dat rif-tuig te veroordelen? Ik lees er namelijk geen ene fuck over dat de marokaanse gemeenschap dat ook doet. Met corrigeerd elkaar totaal niet. Ja soms, dan hoor je er eentje, zegt zo van "hmmm zo zijn wij niet hoor". Maar verder gebeurd er geen ene flikker. En dat is de realiteit. Hoe je het ook probeerd te keren, zo liggen de feiten.

En nogmaals, het is niet zonder reden dat ik liever een Turk, Iraniër of Congolees naast me heb staan dan een marokaan.
Ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag.
- Donald Love
pi_71047020
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 21:12 schreef ErwinRommel het volgende:
Sorry hoor, maar dit slaat echt nergens op. Er zijn problemen met Marokkanen in de wijken maar met personeel bij de appies volgens mij toch echt niet. Als alle Marokkanen bij de AH morgen in staking zouden gaan, zou er echt een groot probleem bij de appies zijn. Misschien moesten ze dat maar doen.
pi_71047045
Is dit hele verhaal niet een broodje aap eigenlijk?
  donderdag 16 juli 2009 @ 21:51:48 #225
110987 ErwinRommel
pi_71047054
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 21:49 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Ik vroeg je waarom ik je zou moeten corrigeren. Niet wat 2 + 3 is. Als je 5 had gezegd was dat wel een antwoord, maar niet op de vraag die ik stelde.
[..]

Ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag.
Dat jij nog steeds geen antwoord op je vraag hebt ligt wellicht aan jouw zelf. Lees nog eens eventjes of anders, stel je vraag wat duidelijker. Jij vroeg, ik gaf een zeer duidelijk antwoord zonder enige "wolligheid".
pi_71047058
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 21:50 schreef SCH het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar dit slaat echt nergens op. Er zijn problemen met Marokkanen in de wijken maar met personeel bij de appies volgens mij toch echt niet. Als alle Marokkanen bij de AH morgen in staking zouden gaan, zou er echt een groot probleem bij de appies zijn. Misschien moesten ze dat maar doen.
Dat dus
Gewoon een kwestie dat een paar rotte appels het voor 't hele kistje verpesten.
  donderdag 16 juli 2009 @ 21:52:21 #227
248844 Bowlingbal
pi_71047071
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 21:48 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

In de huidige samenleving is de term "beschaafd" al ver te zoeken, maar verder heb je gelijk. Echter door slechte ervaringen zijn er gewoon redenen genoeg voor deze filiaal managers om een autochtoon vakkenvullertje aan te nemen in plaats van een allochtoon.
[..]
Want vroeger was men beschaafder? Hoe kom je daarbij?
quote:
Om diezelfde reden waarom er fobiën bestaan, na 10 slangenbeten leer je de slang ontwijken. Mensen willen gewoon niet geconfronteerd worden als ze het uit de weg kunnen gaan. En dit is gewoon een gezonde reactie op de zaken die spelen.
Een mens is geen slang. Een Marokkaan is net zoveel mens als jij dat ben. Of ga je dat weerleggen?
- Donald Love
  donderdag 16 juli 2009 @ 21:52:52 #228
248844 Bowlingbal
pi_71047086
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 21:51 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Dat jij nog steeds geen antwoord op je vraag hebt ligt wellicht aan jouw zelf. Lees nog eens eventjes of anders, stel je vraag wat duidelijker. Jij vroeg, ik gaf een zeer duidelijk antwoord zonder enige "wolligheid".
Ik vraag het voor de 5e keer dan.

Waarom zou ik jou moeten corrigeren?

Ik vroeg om één reden.
- Donald Love
  donderdag 16 juli 2009 @ 21:53:21 #229
248844 Bowlingbal
pi_71047102
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 21:51 schreef SCH het volgende:
Is dit hele verhaal niet een broodje aap eigenlijk?
Dat zou me niets verbazen.
- Donald Love
  donderdag 16 juli 2009 @ 21:54:26 #230
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_71047129
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 21:49 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Natuurlijk hangt er geen bord op de filialen waar dat op staat. Net zoals er ook geen posters op de winkels hangen waar op staat dat scholieren van 16 tot 18 jaar gezocht worden. Waarom niet? Omdat dat niet mag.

Neem ik je aan als je als 26-jarige komt solliciteren als vakkenvuller? Nee. Waarom niet? Omdat ik het niet kan betalen. Ik kan de euro's die binnenkomen maar één keer uitgeven, net als uit je eigen portemonnee. Ik heb het minimum jeugdloon ook niet bedacht, maar het is er en dus kun je met het aannemen van jongeren gewoon je loonkosten in de hand houden.

Neem ik je aan als je als Marrokaan komt solliciteren als vakkenvuller? Geen idee, hangt van je beschikbaarheid en je voorkomen/motivatie etc. af. Echter, er zijn echt wel filialen die het ene fraudegeval na het andere tegenkomen, en/of wekelijks 10 sollicitatiegesprekken zitten te voeren met ongeïnteresseerde petjesmocro's en dat is gewoon zonde van je tijd.

Bovenstaande is echter allemaal maar bijzaak. Het is gruwelijk naief om te denken dat dit niet gebeurt. Iedere grote keten die met (aantallen) ongeschoold werkers werkt, werkt ook met dit soort voorkeuren. Je moet gewoon zorgen dat niemand dat weet en dat je het niet letterlijk zegt. In dit geval is echter iemand zo stom geweest om een bestand over de mail te gooien dat door pakweg 150 man gelezen kon worden. En iemand heeft dat naar een krant gestuurd. Nu heeft iedereen het erover, volgende week is iedereen het weer vergeten en over een maand lees je hetzelfde over de MacDonalds. Ofzo.
Goeie post, wel redelijk eens.
DeviantArt
  donderdag 16 juli 2009 @ 21:54:55 #231
256436 Whiskey_Tango
pi_71047148
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 21:52 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Want vroeger was men beschaafder? Hoe kom je daarbij?
Zei ik dat? Huidig hoeft niet per se te slaan op iets uit het verleden als contrast? "Deze samenleving, de samenleving van nu, hoe we nu in deze samenleving wonen" noem het hoe je wilt. Het kan gewoon slaan op iets waar we nu in leven. Niet dat het per se vroeger beter was.
quote:
Een mens is geen slang. Een Marokkaan is net zoveel mens als jij dat ben. Of ga je dat weerleggen?
Als een slang je 10 keer bijt, of een mocro je 10 keer in elkaar slaat, dan snap je m'n punt toch wel? En dat Mocro's geen slangen zijn ben ik ook wel achter
- W. Churchill
  donderdag 16 juli 2009 @ 21:56:53 #232
248844 Bowlingbal
pi_71047210
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 21:54 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Zei ik dat? Huidig hoeft niet per se te slaan op iets uit het verleden als contrast? "Deze samenleving, de samenleving van nu, hoe we nu in deze samenleving wonen" noem het hoe je wilt. Het kan gewoon slaan op iets waar we nu in leven. Niet dat het per se vroeger beter was.
[..]

Als een slang je 10 keer bijt, of een mocro je 10 keer in elkaar slaat, dan snap je m'n punt toch wel? En dat Mocro's geen slangen zijn ben ik ook wel achter
De ene 'mocro', ik noem zo'n persoon gewoon Marokkaan, overigens, die jou wellicht, hypothetisch, zou slaan, is natuurlijk niet dezelfde persoon als die elfde, waar je het eerder over had.

Of zou jij ook een willekeurige Chinees in de gevangenis gooien omdat een andere Chinees een bank overvallen heeft?
- Donald Love
pi_71047248
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 21:51 schreef plank_ het volgende:

[..]

Dat dus
Gewoon een kwestie dat een paar rotte appels het voor 't hele kistje verpesten.
Ik vraag me af of er rotte appels zijn. Dan zouden die appels toch onder het personeel moeten zitten. Ze gaan toch geen Marokkanen weigeren omdat er rotjongens in sommige wijken rondlopen? Dat is net zoiets als alle autochtone jongens weigeren omdat er jongens zijn die voetbalrellen veroorzaken.
  donderdag 16 juli 2009 @ 21:59:01 #234
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_71047276
Bowling reageert niet op mijn posts.
DeviantArt
  donderdag 16 juli 2009 @ 21:59:04 #235
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_71047279
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 21:58 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik vraag me af of er rotte appels zijn. Dan zouden die appels toch onder het personeel moeten zitten.
Dit is een grapje, toch?
  donderdag 16 juli 2009 @ 22:00:57 #236
256436 Whiskey_Tango
pi_71047339
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 21:56 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

De ene 'mocro', ik noem zo'n persoon gewoon Marokkaan, overigens, die jou wellicht, hypothetisch, zou slaan, is natuurlijk niet dezelfde persoon als die elfde, waar je het eerder over had.

Of zou jij ook een willekeurige Chinees in de gevangenis gooien omdat een andere Chinees een bank overvallen heeft?
Nee natuurlijk is het niet dezelfde persoon, zie je me aan voor een schizofreen ofzo? Ik zeg slechts dat ik kan begrijpen dat je (jouw voorbeeld volgende) na 10 incidenten het gehad hebt met die mensen.

En nee, in de gevangenis gooien is heel wat anders dan preventief eventjes "afpoeieren". En zoals ik eerder al zei, noem het gewoon "Sollicitatiegesprek verliep niet lekker, doeg". En het is toegestaan.
- W. Churchill
pi_71047341
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 21:59 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Dit is een grapje, toch?
Hoezo? Zijn er aanwijzingen dat Marokkaanse personeelsleden van de AH of andere bedrijven zich misdragen dan?
pi_71047374
De AH heeft trouwens een charmeoffensief ingezet, direct onder dit topic

donderdag 16 juli 2009 @ 22:02:15 #239
256436 Whiskey_Tango
pi_71047386
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 22:01 schreef SCH het volgende:

[..]

Hoezo? Zijn er aanwijzingen dat Marokkaanse personeelsleden van de AH of andere bedrijven zich misdragen dan?
Zouden ze Marokkaanse mensen weigeren voor de grap? Zodat ze allemaal in de directiekamer wat te lachen hebben over de zoveelste discriminatoire rel in Nederland?
- W. Churchill
  donderdag 16 juli 2009 @ 22:03:49 #240
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_71047442
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 22:01 schreef SCH het volgende:

[..]

Stel dat het zo is en Albert Heijn (of welk bedrijf dan ook) besluit dat naar buiten te brengen, wat zou er dan gebeuren?
pi_71047450
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 22:02 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Zouden ze Marokkaanse mensen weigeren voor de grap? Zodat ze allemaal in de directiekamer wat te lachen hebben over de zoveelste discriminatoire rel in Nederland?
Welke aanwijzingen zijn er dan dat Marokkaanse personeelsleden zich misdragen? Als Marokkaans personeel de AH gaat boycotten dan komen er nogal wat vestigingen in de problemen. Er werken zoveel Marokkanen bij de AH dat ik niks geloof van deze hele zogenaamde affaire.

Jij gelooft misschien direct alles over het Marokkanen en problemen gaat, ik wil iever weten hoe het echt zit.
pi_71047478
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 22:03 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Stel dat het zo is en Albert Heijn (of welk bedrijf dan ook) besluit dat naar buiten te brengen, wat zou er dan gebeuren?
Geen idee. Maar is het zo dan?
  donderdag 16 juli 2009 @ 22:06:49 #243
256436 Whiskey_Tango
pi_71047526
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 22:03 schreef SCH het volgende:

[..]
Jij gelooft misschien direct alles over het Marokkanen en problemen gaat, ik wil iever weten hoe het echt zit.
Die vraag zal blijven, ze gaan heus niet de Telegraaf/Volkskrant of welke krant dan ook opbellen voor iedere Marokkaanse jongere die zich misdraagt in de winkel.
- W. Churchill
  donderdag 16 juli 2009 @ 22:08:04 #244
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_71047557
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 22:04 schreef SCH het volgende:

[..]

Geen idee. Maar is het zo dan?
Dan valt heel Nederland over het bedrijf in kwestie heen dat ze dat durven te zeggen, discriminatie enzo. Jij voorop, waarschijnlijk.

Dus, je kunt het niet zeggen. Dat betekent natuurlijk niet dat het niet zo is.
pi_71047594
quote:

[..]

Welke aanwijzingen zijn er dan dat Marokkaanse personeelsleden zich misdragen? Als Marokkaans personeel de AH gaat boycotten dan komen er nogal wat vestigingen in de problemen. Er werken zoveel Marokkanen bij de AH dat ik niks geloof van deze hele zogenaamde affaire.

Het zou klanten kunnen afschrikken.
(Ja, ik gis maar wat)
  donderdag 16 juli 2009 @ 22:10:06 #246
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_71047614
quote:

[..]

Dat is toch helemaal niet belangrijk? Feit is dat men een soort van spoedbrief heeft gestuurd. Dus die marokkaanse aanwijzingen kunner er zijn. Men begint merkbare problemen te krijgen
DeviantArt
pi_71047674
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 22:10 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Dat is toch helemaal niet belangrijk? Feit is dat men een soort van spoedbrief heeft gestuurd. Dus die marokkaanse aanwijzingen kunner er zijn. Men begint merkbare problemen te krijgen
Wat voor problemen? Volgens mij draait AH voor bijna de helft op Marokkaans personeel. Willen ze die allemaal weghebben
pi_71047702
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 22:08 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Dan valt heel Nederland over het bedrijf in kwestie heen dat ze dat durven te zeggen, discriminatie enzo. Jij voorop, waarschijnlijk.

Dus, je kunt het niet zeggen. Dat betekent natuurlijk niet dat het niet zo is.
Maar kom dan eens met een verhaal. Mijn AH heeft voor meer dan de helft Marokkanen in dienst, zo te zien. Allemaal even keurig en behulpzaam. Maar die maken er stiekem een rotzooi van ofzo? Waarom werken die er dan allemaal?
pi_71047720
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 22:09 schreef plank_ het volgende:

[..]

Het zou klanten kunnen afschrikken.
(Ja, ik gis maar wat)
Klanten willen gewoon goed geholpen worden. Of het nou een albino, een roodharige of zwarthuidige is, zal ze worst wezen toch.
  donderdag 16 juli 2009 @ 22:14:04 #250
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_71047722
Ik heb het topic niet gelezen, maar ik ben er van overtuigd dat er weer entiteiten zijn die dit normaal vinden.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  donderdag 16 juli 2009 @ 22:14:38 #251
110987 ErwinRommel
pi_71047733
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 21:52 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Ik vraag het voor de 5e keer dan.

Waarom zou ik jou moeten corrigeren?

Ik vroeg om één reden.
Omdat als we elkaar niet corrigeren op elkaars fouten het soms totaal mis kan gaan. Elkaar corrigeren is niks mis mee, maar in bepaalde gemeenschappen kent men dat woord echter niet.

Zo goed genoeg?
  donderdag 16 juli 2009 @ 22:15:15 #252
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_71047750
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 20:48 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Consultants moeten representatief overkomen tijdens gesprekken met de mensen die ze advies geven, dus die punkers kunnen wat aan hun uiterlijk doen ja.

Een Marokkaan is voor altijd Marokkaan.
Dat is dan heel jammer voor ze, maar dan kunnen ze ook een ander bedrijf zoeken. Het maakt namelijk toch niks uit of dit bericht naar buiten was gekomen. Het enige wat nu gebeurd is dat de AH publiekelijk zich verontschuldigd, mogelijk zullen ze een excuus-Marokkaan aannemen en verder rustig verder gaan met Marokkanen weigeren als ze die niet willen. Alleen kunnen de politiek-correcte mensen dan weer rustig slapen in plaats van meteen discriminatie roepen.
pi_71047802
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 22:14 schreef SCH het volgende:

[..]

Klanten willen gewoon goed geholpen worden. Of het nou een albino, een roodharige of zwarthuidige is, zal ze worst wezen toch.
Precies, ik moet zeggen, dat ik enkel positieve ervaringen heb.
pi_71047820
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 22:15 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Dat is dan heel jammer voor ze, maar dan kunnen ze ook een ander bedrijf zoeken. Het maakt namelijk toch niks uit of dit bericht naar buiten was gekomen. Het enige wat nu gebeurd is dat de AH publiekelijk zich verontschuldigd, mogelijk zullen ze een excuus-Marokkaan aannemen en verder rustig verder gaan met Marokkanen weigeren als ze die niet willen. Alleen kunnen de politiek-correcte mensen dan weer rustig slapen in plaats van meteen discriminatie roepen.
Volgens mij hebben ze helemaal geen excuus-Marokkanen nodig. Er werken zoveel Marokkanen.
Waarom toch die kwaadaardige posts en er al van uitgaan dat Marokkanen problemen veroorzaken. Ik zie allemaal van die veel te jonge ventjes hard werken in de appie. Maar die zijn natuurlijk stiekem allemaal crimineel en slecht en zo.
  donderdag 16 juli 2009 @ 22:18:45 #255
13462 BansheeBoy
pi_71047832
Overigens kan ik me in de vorige eeuw ook een AH vaag herinneren met soortgelijk ideeën.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_71047849
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 22:17 schreef plank_ het volgende:

[..]

Nou, in ieder geval niet positiever of negatiever met personeel van welke andere achtergrond dan ook.

Ik denk meer dat het in de hoofden van sommige mensen zit dat een Marokkaan gewoon niet kan deugen.
  donderdag 16 juli 2009 @ 22:19:23 #257
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_71047861
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 22:13 schreef SCH het volgende:

[..]

Maar kom dan eens met een verhaal. Mijn AH heeft voor meer dan de helft Marokkanen in dienst, zo te zien. Allemaal even keurig en behulpzaam. Maar die maken er stiekem een rotzooi van ofzo? Waarom werken die er dan allemaal?
Ik heb het niet over jouw filiaal. Ik heb nergens beweerd dat alle Marrokanen problemen veroorzaken, zeker niet bij mij. Er lopen er een paar rond, en die doen het prima. En doen ze het niet prima, dam kieper ik ze eruit, net zoals ieder ander die het niet prima doet. Daar ben je manager voor.

Jij beweert dat alle Marrokanen die bij alle AH's in dienst zijn er 'dus' allemaal uitmoeten. Dat is natuurlijk lulkoek, en dat staat ook nergens. Zelfs niet in de interne communicatie.
  donderdag 16 juli 2009 @ 22:20:52 #258
110987 ErwinRommel
pi_71047914
quote:

[..]

Precies, dat is hetzelfde als ik zeg dat IK enkel positieve ervaringen heb met zaken doen met Turken of Iraniers. Zal vast zo zijn met marokanen, maar door de naam die ze hebben weten op te bouwen doe ik dat toch liever niet. Dus,............het initiatief moet bij henzelf vandaan komen. En tevens die schoffies laten zien hoe het ook kan.
pi_71047920
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 22:19 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Je leest toch alleen wat je wil lezen, maar goed. Ik heb het niet over jouw filiaal. Ik heb nergens beweerd dat alle Marrokanen problemen veroorzaken, zeker niet bij mij. Er lopen er een paar rond, en die doen het prima. En doen ze het niet prima, dam kieper ik ze eruit, net zoals ieder ander die het niet prima doet. Daar ben je manager voor.

Jij beweert dat alle Marrokanen die bij alle AH's in dienst zijn er 'dus' allemaal uitmoeten. Dat is natuurlijk lulkoek, en dat staat ook nergens. Zelfs niet in de interne communicatie.
Wat is het verhaal dan wel?
pi_71047943
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 22:20 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Precies, dat is hetzelfde als ik zeg dat IK enkel positieve ervaringen heb met zaken doen met Turken of Iraniers. Zal vast zo zijn met marokanen, maar door de naam die ze hebben weten op te bouwen doe ik dat toch liever niet. Dus,............het initiatief moet bij henzelf vandaan komen. En tevens die schoffies laten zien hoe het ook kan.
Het is jouw probleem dat je mensen uitlsuit, niet dat van andere mensen.
pi_71047972
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 22:18 schreef BansheeBoy het volgende:
Overigens kan ik me in de vorige eeuw ook een AH vaag herinneren met soortgelijk ideeën.

²
Uhm, we gaan nu toch niet weer dat riedeltje opsommen, dat de moslims de joden van de 21e eeuw zijn?
Want bij dat clubje heeft AH toch ook nog n behoorlijke aanhang
  donderdag 16 juli 2009 @ 22:22:56 #262
39732 Mr.Zed
Ik besluit niets te beslissen.
pi_71047986
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 21:28 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

[..]

1

Ik vraag er maar één.
1: Medeplichtige, in het strafrecht, is de persoon die opzettelijk heeft bijgedragen tot het misdrijf, niet-noodzakelijke hulp heeft geboden, onderrichtingen heeft gegeven, wapens, werktuigen of andere middelen heeft verschaft, onderdak heeft verleend en/of op de hoogte was van het misdrijf. Hij moet onderscheiden worden van de mededader. Medeplichtigheid kan strafrechtelijk alleen bestaan aan een misdrijf, niet aan een overtreding.
Kunst zonder trein.
  donderdag 16 juli 2009 @ 22:23:07 #263
110987 ErwinRommel
pi_71047990
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 22:19 schreef SCH het volgende:

[..]

Nou, in ieder geval niet positiever of negatiever met personeel van welke andere achtergrond dan ook.

Ik denk meer dat het in de hoofden van sommige mensen zit dat een Marokkaan gewoon niet kan deugen.
Hier heb je idd een punt, maar dat is deels helaas ook gebaseerd op de waarheid. De "enkeling" verpest het gewoon voor de wel goedwillende. Dat is zo met elke nationaliteit, marokaan of antiliaan, van japanner tot afrikaan.
  donderdag 16 juli 2009 @ 22:24:32 #264
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_71048041
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 22:20 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat is het verhaal dan wel?
Mijn verhaal staat hier
  donderdag 16 juli 2009 @ 22:24:57 #265
13462 BansheeBoy
pi_71048052
Het slaat eigenlijk nergens op. Maar ja, bij dit soort discussies komen altijd dezelfde argumenten. Maar goed, ik doe ook weer een poging:

Het gaat om kwaliteit en niet om hitsigheid. Bovendien heb je in Nederland een wettelijke proeftijd van (minimaal) 1 maand. Als de entiteit in kwestie, krols of niet, niet voldoet kun je hem altijd nog ontslaan.

²
pi_71048067
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 22:23 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Hier heb je idd een punt, maar dat is deels helaas ook gebaseerd op de waarheid. De "enkeling" verpest het gewoon voor de wel goedwillende. Dat is zo met elke nationaliteit, marokaan of antiliaan, van japanner tot afrikaan.
Bij mij niet hoor. Ik beoordeel mensen als persoon, niet als lid van een groep of ras, dat vind ik eng en kortzichtig.
  donderdag 16 juli 2009 @ 22:26:43 #267
110987 ErwinRommel
pi_71048120
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 22:21 schreef SCH het volgende:

[..]

Het is jouw probleem dat je mensen uitlsuit, niet dat van andere mensen.
Ach SCH ik zit er niet mee hoor, ik leef mij leven buiten Nederland en pas mijzelf wel aan. Assilimeren dus met het land waar ik woon.

Echter zal ik niet tolereren dat een marokaan tegen mijn bloedmooie vrouw zegt "hey meissie pssssss". Dan kan hij dus terecht een flink pak rammel van mij verwachten.
  donderdag 16 juli 2009 @ 22:27:35 #268
110987 ErwinRommel
pi_71048141
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 22:25 schreef SCH het volgende:

[..]

Bij mij niet hoor. Ik beoordeel mensen als persoon, niet als lid van een groep of ras, dat vind ik eng en kortzichtig.
Eng en kortzichtig vind ik mensen die gaan bagataliseren
  donderdag 16 juli 2009 @ 22:28:46 #269
13462 BansheeBoy
pi_71048174
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 22:27 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Daarom zul je daadwerkelijk intelligente mensen nooit aantreffen in de extreme groepen, zij zoeken altijd de gulden middenweg, de weg van de nuance (joule).

²
pi_71048240
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 22:24 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Mijn verhaal staat hier
Vaag verhaal.
pi_71048264
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 22:23 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Naar minderheden wordt er nu eenmaal ktitisch gekeken. Velen vergetejn dat moccro 's uit arabische en uit berber moccroos bestaan en dat is een wezenlijk verschil. De arabische tak intergreert veel vlugger iha als de berbers. Ps De berbers beheersen oa in 020 de coke handel, wat alweer voldoende zegt over hun non arbeidsethos .
to the point!
pi_71048300
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 22:27 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ja, dat moet je ook niet doen. Je moet het woord ook leren schrijven.
Maar Erwin jongen, jij weet nog steeds geen zak van Nederland, je beoordeelt en oordeelt van een grote afstand vanuit je eigen vooroordelen zonder dat je je weet wat er aan de hand is. Dat is geheel je eigen keuze, ik vind het alleen nogal wat. Ik zou dat nooit doen over een land waar ik het grootste deel van het jaar niet ben.
  donderdag 16 juli 2009 @ 22:33:56 #273
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_71048351
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 22:32 schreef SCH het volgende:

[..]

Maar SCH jongen, jij weet nog steeds geen zak van AH To Go, je beoordeelt en oordeelt van een grote afstand vanuit je eigen vooroordelen zonder dat je je weet wat er aan de hand is. Dat is geheel je eigen keuze, ik vind het alleen nogal wat. Ik zou dat nooit doen over een bedrijf waar ik niet werkzaam ben.
pi_71048446
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 22:33 schreef hooibaal het volgende:

[..]
Waar oordeel ik over AH to go? Ik denk juist dat de AH het prima doet en geloof ook geen zak van dit zogenaamde discriminatoire beleid. Er zullen best incidenten zijn maar of die er meer zijn met Marokkanen dan met anderen, ik vraag het me af. AH zou in ieder geval goed in de problemen komen als al het Marokkaans personeel morgen het werk zou neerleggen, denk je ook niet?
pi_71048447
quote:
Het Bureau Discriminatiezaken zet ook vraagtekens bij de leeftijdseisen die in het personeelsoverzicht van de AH to go's worden beschreven. Zo willen Rotterdam-Alexander en Alkmaar medewerkers tot 17 jaar, is de maximumleeftijd bij de Bijlmer-to go 18 en mogen medewerkers in Utrecht bij voorkeur niet ouder dan 19 zijn
Als men nu eerst het wettelijk mnimumloon afschaft, dan komt er ook meer ruimte om "goede werkkrachten " langer in dienst te houden.
to the point!
pi_71048521
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 22:25 schreef SCH het volgende:

[..]

En Wilders stemmers?
pi_71048552
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 22:39 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

En Wilders stemmers?
Die benader ik als individu. Alleen zeggen ze het vaak niet hardop.
pi_71048641
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 22:40 schreef SCH het volgende:

[..]

Die benader ik als individu. Alleen zeggen ze het vaak niet hardop.
Wat ben je toch een prachtig mens
Faal van de eeuw.
pi_71048674
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 22:19 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Ik heb het niet over jouw filiaal. Ik heb nergens beweerd dat alle Marrokanen problemen veroorzaken, zeker niet bij mij. Er lopen er een paar rond, en die doen het prima. En doen ze het niet prima, dam kieper ik ze eruit, net zoals ieder ander die het niet prima doet. Daar ben je manager voor.

Je kunt het net zo makkelijk zien als een niet zo gelukkig verwoorde wens om een enigszins divers personeelsbestand te houden. Dan hoef je helemaal niet ontevreden te zijn over je huidige personeel.
  donderdag 16 juli 2009 @ 22:45:04 #280
110987 ErwinRommel
pi_71048691
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 22:32 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja, dat moet je ook niet doen. Je moet het woord ook leren schrijven.
Maar Erwin jongen, jij weet nog steeds geen zak van Nederland, je beoordeelt en oordeelt van een grote afstand vanuit je eigen vooroordelen zonder dat je je weet wat er aan de hand is. Dat is geheel je eigen keuze, ik vind het alleen nogal wat. Ik zou dat nooit doen over een land waar ik het grootste deel van het jaar niet ben.
LOL! Hier zakt werkelijkwaar mijn broek vanaf

† In Memoriam † donderdag 16 juli 2009 @ 22:45:56 #281
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_71048720
Schokkend: bedrijf maakt selectie in personeel!
Carpe Libertatem
pi_71048736
quote:

[..]

Lucky you.
pi_71048773
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 22:45 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

LOL! Hier zakt werkelijkwaar mijn broek vanaf

Ja kerel, nothing but the truth
pi_71048784
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 22:46 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Lucky you.
Jij bent in de AH ook al aangerand door Marokkanen zeker
pi_71048804
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 22:46 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Lucky you.
Niet zo overdrijven, mijn AH's zitten vol met voornamelijk Marokkaanse allochtonen en ik heb daar ook helemaal geen slechte ervaringen mee. Integendeel.

Het enige probleem dat ik ooit heb mogen aanschouwen met zo'n medewerker dat hij geen idee had waar een klant het over had toen die vroeg waar de hutspot lag.
  donderdag 16 juli 2009 @ 22:49:43 #286
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_71048831
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 22:44 schreef HiZ het volgende:

[..]

Je kunt het net zo makkelijk zien als een niet zo gelukkig verwoorde wens om een enigszins divers personeelsbestand te houden. Dan hoef je helemaal niet ontevreden te zijn over je huidige personeel.
Dat dus.

Het uitgelekte bestand is een overzicht van de zogenaamde wervingsbehoefte, oftewel heel kort samengevat waar filialen naar op zoek zijn. Het gaat dus om sollicitanten-selectie. Je zit er als filiaalmanager helemaal niet op te wachten om sollicitanten op je af gestuurd te krijgen die je waarschijnlijk toch niet aanneemt. Alleen, als de selectiecriteria juridisch 'nogal zwak' zijn, moet je uitkijken met dit soort zaken in algemene mails zetten.

Dit hele verhaal zegt niets, maar dan ook niets, over alle mensen die al in dienst zijn. Die worden fair beoordeeld op hun prestaties. En als dit al niet zou gebeuren, ook winkelmanagers worden fair beoordeeld op hún prestaties en dan krijgen die er vanzelf van langs.
pi_71048846
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 22:47 schreef SCH het volgende:

[..]

Jij bent in de AH ook al aangerand door Marokkanen zeker
Aangerand Nee, waar zeg ik dat?
pi_71048880
Vanavond op metrostation Beurs stond er enkel een blanke vrouw voor de verkoop. Het was rustig op Beurs, omdat het moccro tuig in het zand van herkomst vakantie aan het vieren is.
to the point!
  donderdag 16 juli 2009 @ 23:01:44 #289
256436 Whiskey_Tango
pi_71049243
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 22:51 schreef turnpoint76 het volgende:
Vanavond op metrostation Beurs stond er enkel een blanke vrouw voor de verkoop. Het was rustig op Beurs, omdat het moccro tuig in het zand van herkomst vakantie aan het vieren is.
Wat heeft dat er nou weer mee te maken? Mogen Marokkanen nu ook al niet meer op vakantie naar Marokko?
- W. Churchill
pi_71049472
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 23:01 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Wat heeft dat er nou weer mee te maken? Mogen Marokkanen nu ook al niet meer op vakantie naar Marokko?
Wie zegt dat ? wel goed lezen ..
to the point!
  donderdag 16 juli 2009 @ 23:09:10 #291
256436 Whiskey_Tango
pi_71049536
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 23:07 schreef turnpoint76 het volgende:

[..]

Wie zegt dat ? wel goed lezen ..
Vond het nogal een rare suggestieve post moet ik stellen
- W. Churchill
pi_71049604
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 22:49 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Dat dus.

Het uitgelekte bestand is een overzicht van de zogenaamde wervingsbehoefte, oftewel heel kort samengevat waar filialen naar op zoek zijn. Het gaat dus om sollicitanten-selectie. Je zit er als filiaalmanager helemaal niet op te wachten om sollicitanten op je af gestuurd te krijgen die je waarschijnlijk toch niet aanneemt. Alleen, als de selectiecriteria juridisch 'nogal zwak' zijn, moet je uitkijken met dit soort zaken in algemene mails zetten.

Dit hele verhaal zegt niets, maar dan ook niets, over alle mensen die al in dienst zijn. Die worden fair beoordeeld op hun prestaties. En als dit al niet zou gebeuren, ook winkelmanagers worden fair beoordeeld op hún prestaties en dan krijgen die er vanzelf van langs.
Tuurlijk zegt het wel wat over de mensen die in dienst zijn ... die zijn blijkbaar "te veel" omdat ze Marokkaan (dus eng) zijn.
pi_71049640
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 23:09 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Vond het nogal een rare suggestieve post moet ik stellen
Denk dat jij te lang achter je pc/latop zit , om nog helder te reageren, Niet dat ik er mij aan stoor of zo, ik constateer alleen maar.
to the point!
  donderdag 16 juli 2009 @ 23:12:23 #294
13462 BansheeBoy
pi_71049673
Een werkgever zou juist blij moeten zijn met Marokkanen, ze voegen altijd de nodige dosis humor toe aan het team. Het is altijd lachen met Marokkanen, tevens zijn loyaliteit en oprechtheid een onderdeel van de volksaard. Ze zijn wel krolser dan gemiddeld, als ze getrouwd zijn hoeft dit echter geen probleem te zijn.

²
  donderdag 16 juli 2009 @ 23:16:29 #295
148500 OiFromTheStreets
De leugen regeert!
pi_71049770
Ik neem ze ook niet aan. Zelfs niet als stagiaire.

Ik vertrouw ze niet, ik mag ze niet, ze zijn niet representatief en ik vind het ook wel zo fijn om lekker tegen de commisie gelijke behandeling in te gaan. Noem het: positieve discriminatie van Nederlanders.

Zoals wel eens gezegd wordt is de blanke man van middelbare leeftijd altijd de lul in deze politiek correcte maatschappij. Nou, ik werk daar dus mooi niet aan mee.
What a wonderful world!
What a wonderful world this is!
  donderdag 16 juli 2009 @ 23:29:43 #296
13462 BansheeBoy
pi_71050170
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 23:16 schreef OiFromTheStreets het volgende:
Ik kan me dan ook niet voorstellen dat zo'n simpele ziel als jij, want zo kom je over, verantwoordelijk is voor welke HRM afdeling dan ook. Of ben je hovenier?

²
pi_71050206
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 23:16 schreef OiFromTheStreets het volgende:

Ik vertrouw ze niet, ik mag ze niet, ze zijn niet representatief en ik vind het ook wel zo fijn om lekker tegen de commisie gelijke behandeling in te gaan. Noem het: positieve discriminatie van Nederlanders.

Zoals wel eens gezegd wordt is de blanke man van middelbare leeftijd altijd de lul in deze politiek correcte maatschappij. Nou, ik werk daar dus mooi niet aan mee.
Creep
  donderdag 16 juli 2009 @ 23:31:05 #298
14509 reem
pi_71050214
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 23:16 schreef OiFromTheStreets het volgende:Zoals wel eens gezegd wordt is de blanke man van middelbare leeftijd altijd de lul in deze politiek correcte maatschappij. Nou, ik werk daar dus mooi niet aan mee.
Huilie.

De hele maatschappij is juist ingericht op de blanke man van middelbare leeftijd. Juist vanwege de (vermeende) achterstand die andere groepen (of dat nu mensen van een bepaald geslacht, sexuele voorkeur of etniciteit zijn) hebben in onze maatschappij, zijn er speciale regelingen om hun achterstand (mocht daar in bep. gevallen sprake van zijn) weg te werken dmv bepaalde 'positieve' discriminatie.
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_71050509
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 23:30 schreef SCH het volgende:

[..]

Creep
Die gozer is gewoon eerlijker als jou scheinheilig mohammedaantje.
to the point!
pi_71050604
In een razend tempo verandert de maatschappij, eigenlijk zo snel dat we er geen grip op lijken te hebben. Gebeurtenissen waarvan wij reeds van zouden moeten hebben geleerd, voltrokken in het verleden, herhalen zichzelf terwijl wij altijd hebben volgehouden onze normen -en waarden mbt tolerantie elke vorm van discriminatie of verval van fouten gemaakt in het verleden nooit weder de overhand zullen laten nemen!

De geestesgesteldheid van het volk is labiel, provincialen die zich opwerpen als messias worden aanbeden alszijnde de verlosser in persoon terwijl datgene dat zij uitten populistisch gebazel is, maar veel erger, op den duur propoganda wordt voor een betere tijd!

Wees op uw hoede, overzie de fouten die wij hebben gemaakt in het verleden en besef hoe reeël de kans is dat wij een grote fout aan het begaan zijn!
quote:
"History doesn't always repeat itself. Sometimes it just screams, "Why don't you listen to me?" and lets fly with a big stick."
John W. Campbell Jr
Try to be a little bit more like me, and a little bit less like you.
pi_71050748
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 23:43 schreef Peter-Andre het volgende:
In een razend tempo verandert de maatschappij, eigenlijk zo snel dat we er geen grip op lijken te hebben. Gebeurtenissen waarvan wij reeds van zouden moeten hebben geleerd, voltrokken in het verleden, herhalen zichzelf terwijl wij altijd hebben volgehouden onze normen -en waarden mbt tolerantie elke vorm van discriminatie of verval van fouten gemaakt in het verleden nooit weder de overhand zullen laten nemen!

De geestesgesteldheid van het volk is labiel, provincialen die zich opwerpen als messias worden aanbeden alszijnde de verlosser in persoon terwijl datgene dat zij uitten populistisch gebazel is, maar veel erger, op den duur propoganda wordt voor een betere tijd!

Wees op uw hoede, overzie de fouten die wij hebben gemaakt in het verleden en besef hoe reeël de kans is dat wij een grote fout aan het begaan zijn!
[..]
Heb je het nou in verkapte woorden over Obama?
Je bent wel erg vaag en algemeen in je bewoordingen.
Faal van de eeuw.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')