Dat dusquote:Op donderdag 16 juli 2009 21:50 schreef SCH het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar dit slaat echt nergens op. Er zijn problemen met Marokkanen in de wijken maar met personeel bij de appies volgens mij toch echt niet. Als alle Marokkanen bij de AH morgen in staking zouden gaan, zou er echt een groot probleem bij de appies zijn. Misschien moesten ze dat maar doen.
Want vroeger was men beschaafder? Hoe kom je daarbij?quote:Op donderdag 16 juli 2009 21:48 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
In de huidige samenleving is de term "beschaafd" al ver te zoeken, maar verder heb je gelijk. Echter door slechte ervaringen zijn er gewoon redenen genoeg voor deze filiaal managers om een autochtoon vakkenvullertje aan te nemen in plaats van een allochtoon.
[..]
Een mens is geen slang. Een Marokkaan is net zoveel mens als jij dat ben. Of ga je dat weerleggen?quote:Om diezelfde reden waarom er fobiën bestaan, na 10 slangenbeten leer je de slang ontwijken. Mensen willen gewoon niet geconfronteerd worden als ze het uit de weg kunnen gaan. En dit is gewoon een gezonde reactie op de zaken die spelen.
Ik vraag het voor de 5e keer dan.quote:Op donderdag 16 juli 2009 21:51 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat jij nog steeds geen antwoord op je vraag hebt ligt wellicht aan jouw zelf. Lees nog eens eventjes of anders, stel je vraag wat duidelijker. Jij vroeg, ik gaf een zeer duidelijk antwoord zonder enige "wolligheid".
Dat zou me niets verbazen.quote:Op donderdag 16 juli 2009 21:51 schreef SCH het volgende:
Is dit hele verhaal niet een broodje aap eigenlijk?
Goeie post, wel redelijk eens.quote:Op donderdag 16 juli 2009 21:49 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Natuurlijk hangt er geen bord op de filialen waar dat op staat. Net zoals er ook geen posters op de winkels hangen waar op staat dat scholieren van 16 tot 18 jaar gezocht worden. Waarom niet? Omdat dat niet mag.
Neem ik je aan als je als 26-jarige komt solliciteren als vakkenvuller? Nee. Waarom niet? Omdat ik het niet kan betalen. Ik kan de euro's die binnenkomen maar één keer uitgeven, net als uit je eigen portemonnee. Ik heb het minimum jeugdloon ook niet bedacht, maar het is er en dus kun je met het aannemen van jongeren gewoon je loonkosten in de hand houden.
Neem ik je aan als je als Marrokaan komt solliciteren als vakkenvuller? Geen idee, hangt van je beschikbaarheid en je voorkomen/motivatie etc. af. Echter, er zijn echt wel filialen die het ene fraudegeval na het andere tegenkomen, en/of wekelijks 10 sollicitatiegesprekken zitten te voeren met ongeïnteresseerde petjesmocro's en dat is gewoon zonde van je tijd.
Bovenstaande is echter allemaal maar bijzaak. Het is gruwelijk naief om te denken dat dit niet gebeurt. Iedere grote keten die met (aantallen) ongeschoold werkers werkt, werkt ook met dit soort voorkeuren. Je moet gewoon zorgen dat niemand dat weet en dat je het niet letterlijk zegt. In dit geval is echter iemand zo stom geweest om een bestand over de mail te gooien dat door pakweg 150 man gelezen kon worden. En iemand heeft dat naar een krant gestuurd. Nu heeft iedereen het erover, volgende week is iedereen het weer vergeten en over een maand lees je hetzelfde over de MacDonalds. Ofzo.
Zei ik dat? Huidig hoeft niet per se te slaan op iets uit het verleden als contrast? "Deze samenleving, de samenleving van nu, hoe we nu in deze samenleving wonen" noem het hoe je wilt. Het kan gewoon slaan op iets waar we nu in leven. Niet dat het per se vroeger beter was.quote:Op donderdag 16 juli 2009 21:52 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Want vroeger was men beschaafder? Hoe kom je daarbij?
Als een slang je 10 keer bijt, of een mocro je 10 keer in elkaar slaat, dan snap je m'n punt toch wel? En dat Mocro's geen slangen zijn ben ik ook wel achterquote:Een mens is geen slang. Een Marokkaan is net zoveel mens als jij dat ben. Of ga je dat weerleggen?
De ene 'mocro', ik noem zo'n persoon gewoon Marokkaan, overigens, die jou wellicht, hypothetisch, zou slaan, is natuurlijk niet dezelfde persoon als die elfde, waar je het eerder over had.quote:Op donderdag 16 juli 2009 21:54 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Zei ik dat? Huidig hoeft niet per se te slaan op iets uit het verleden als contrast? "Deze samenleving, de samenleving van nu, hoe we nu in deze samenleving wonen" noem het hoe je wilt. Het kan gewoon slaan op iets waar we nu in leven. Niet dat het per se vroeger beter was.
[..]
Als een slang je 10 keer bijt, of een mocro je 10 keer in elkaar slaat, dan snap je m'n punt toch wel? En dat Mocro's geen slangen zijn ben ik ook wel achter
Ik vraag me af of er rotte appels zijn. Dan zouden die appels toch onder het personeel moeten zitten. Ze gaan toch geen Marokkanen weigeren omdat er rotjongens in sommige wijken rondlopen? Dat is net zoiets als alle autochtone jongens weigeren omdat er jongens zijn die voetbalrellen veroorzaken.quote:Op donderdag 16 juli 2009 21:51 schreef plank_ het volgende:
[..]
Dat dus
Gewoon een kwestie dat een paar rotte appels het voor 't hele kistje verpesten.
Dit is een grapje, toch?quote:Op donderdag 16 juli 2009 21:58 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik vraag me af of er rotte appels zijn. Dan zouden die appels toch onder het personeel moeten zitten.
Nee natuurlijk is het niet dezelfde persoon, zie je me aan voor een schizofreen ofzo? Ik zeg slechts dat ik kan begrijpen dat je (jouw voorbeeld volgende) na 10 incidenten het gehad hebt met die mensen.quote:Op donderdag 16 juli 2009 21:56 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
De ene 'mocro', ik noem zo'n persoon gewoon Marokkaan, overigens, die jou wellicht, hypothetisch, zou slaan, is natuurlijk niet dezelfde persoon als die elfde, waar je het eerder over had.
Of zou jij ook een willekeurige Chinees in de gevangenis gooien omdat een andere Chinees een bank overvallen heeft?
Hoezo? Zijn er aanwijzingen dat Marokkaanse personeelsleden van de AH of andere bedrijven zich misdragen dan?quote:
Zouden ze Marokkaanse mensen weigeren voor de grap? Zodat ze allemaal in de directiekamer wat te lachen hebben over de zoveelste discriminatoire rel in Nederland?quote:Op donderdag 16 juli 2009 22:01 schreef SCH het volgende:
[..]
Hoezo? Zijn er aanwijzingen dat Marokkaanse personeelsleden van de AH of andere bedrijven zich misdragen dan?
Stel dat het zo is en Albert Heijn (of welk bedrijf dan ook) besluit dat naar buiten te brengen, wat zou er dan gebeuren?quote:Op donderdag 16 juli 2009 22:01 schreef SCH het volgende:
[..]
Hoezo? Zijn er aanwijzingen dat Marokkaanse personeelsleden van de AH of andere bedrijven zich misdragen dan?
Welke aanwijzingen zijn er dan dat Marokkaanse personeelsleden zich misdragen? Als Marokkaans personeel de AH gaat boycotten dan komen er nogal wat vestigingen in de problemen. Er werken zoveel Marokkanen bij de AH dat ik niks geloof van deze hele zogenaamde affaire.quote:Op donderdag 16 juli 2009 22:02 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Zouden ze Marokkaanse mensen weigeren voor de grap? Zodat ze allemaal in de directiekamer wat te lachen hebben over de zoveelste discriminatoire rel in Nederland?
Geen idee. Maar is het zo dan?quote:Op donderdag 16 juli 2009 22:03 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Stel dat het zo is en Albert Heijn (of welk bedrijf dan ook) besluit dat naar buiten te brengen, wat zou er dan gebeuren?
Die vraag zal blijven, ze gaan heus niet de Telegraaf/Volkskrant of welke krant dan ook opbellen voor iedere Marokkaanse jongere die zich misdraagt in de winkel.quote:Op donderdag 16 juli 2009 22:03 schreef SCH het volgende:
[..]
Jij gelooft misschien direct alles over het Marokkanen en problemen gaat, ik wil iever weten hoe het echt zit.
Dan valt heel Nederland over het bedrijf in kwestie heen dat ze dat durven te zeggen, discriminatie enzo. Jij voorop, waarschijnlijk.quote:
Het zou klanten kunnen afschrikken.quote:Op donderdag 16 juli 2009 22:03 schreef SCH het volgende:
[..]
Welke aanwijzingen zijn er dan dat Marokkaanse personeelsleden zich misdragen? Als Marokkaans personeel de AH gaat boycotten dan komen er nogal wat vestigingen in de problemen. Er werken zoveel Marokkanen bij de AH dat ik niks geloof van deze hele zogenaamde affaire.
Jij gelooft misschien direct alles over het Marokkanen en problemen gaat, ik wil iever weten hoe het echt zit.
Dat is toch helemaal niet belangrijk? Feit is dat men een soort van spoedbrief heeft gestuurd. Dus die marokkaanse aanwijzingen kunner er zijn. Men begint merkbare problemen te krijgenquote:Op donderdag 16 juli 2009 22:03 schreef SCH het volgende:
[..]
Welke aanwijzingen zijn er dan dat Marokkaanse personeelsleden zich misdragen? Als Marokkaans personeel de AH gaat boycotten dan komen er nogal wat vestigingen in de problemen. Er werken zoveel Marokkanen bij de AH dat ik niks geloof van deze hele zogenaamde affaire.
Wat voor problemen? Volgens mij draait AH voor bijna de helft op Marokkaans personeel. Willen ze die allemaal weghebbenquote:Op donderdag 16 juli 2009 22:10 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Dat is toch helemaal niet belangrijk? Feit is dat men een soort van spoedbrief heeft gestuurd. Dus die marokkaanse aanwijzingen kunner er zijn. Men begint merkbare problemen te krijgen
Maar kom dan eens met een verhaal. Mijn AH heeft voor meer dan de helft Marokkanen in dienst, zo te zien. Allemaal even keurig en behulpzaam. Maar die maken er stiekem een rotzooi van ofzo? Waarom werken die er dan allemaal?quote:Op donderdag 16 juli 2009 22:08 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dan valt heel Nederland over het bedrijf in kwestie heen dat ze dat durven te zeggen, discriminatie enzo. Jij voorop, waarschijnlijk.
Dus, je kunt het niet zeggen. Dat betekent natuurlijk niet dat het niet zo is.
Klanten willen gewoon goed geholpen worden. Of het nou een albino, een roodharige of zwarthuidige is, zal ze worst wezen toch.quote:Op donderdag 16 juli 2009 22:09 schreef plank_ het volgende:
[..]
Het zou klanten kunnen afschrikken.
(Ja, ik gis maar wat)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |