genoeg Marokkaanse meiden achter de kassa en servicebalie hoorquote:Op donderdag 16 juli 2009 10:45 schreef turnpoint76 het volgende:
[..]
Nee, het probleem met maroc boys is niet dat ze niet kunnen werken, doch ze worden regelmatig bezocht door vriendjes die niet werken en hun van hun werk afhouden. Daarom werken er bij veel AH vestigingen maroc boys als vakkenvuller en die worden niet achter de klantenservice en of kassa's gezet,.
Leeftijdsdiscriminatie is lastiger aan te pakken omdat oudere werknemers gewoon stukken duurder zijn. Je zal als overheid dus eerst af moeten van de 'positieve discriminatie' van jongeren via het jongerenminimumloon voordat je bedrijven kan aanpakken.quote:Op donderdag 16 juli 2009 09:57 schreef isogram het volgende:
Dit is loepzuivere discriminatie op basis van zowel afkomst als leeftijd. Het dient daarom keihard aangepakt te worden.
En sinds wanneer is een bepaalde afkomst een legitieme functie eis?quote:Op donderdag 16 juli 2009 10:52 schreef damian5700 het volgende:
Beetje onhandig dat een interne email zo op straat terecht is gekomen.
Bedrijven kunnen natuurlijk grotendeels zelf bepalen welk personeel ze willen aannemen. Daarom bestaan er functie-eisen.
Ik vind het niet echt een probleem nee. Het is niet echt netjes om zo bot een hele bevolkingsgroep opzij te zetten, maar ik zie geen oplossing zonder bedrijven te dwingen om mensen aan te nemen, en dat is iets wat ik al helemaal niet zie zitten.quote:Op donderdag 16 juli 2009 10:47 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Als zelfs mensen zoals jij dit normaal gaan vinden dan snap ik de toenemende haat richting de Nederlandse maatschappij volkomen.
Waar precies stel ik wat wel of niet legitieme functie-eisen zijn?quote:Op donderdag 16 juli 2009 11:15 schreef NanKing het volgende:
[..]
En sinds wanneer is een bepaalde afkomst een legitieme functie eis?
Volgens mij ging het erover dat ze geen extra Marokkanen wilden, omdat er al genoeg in de winkel waren. En het op een gegeven moment dan gaat lijken alsof je een buitenlandse toko runt.quote:Op donderdag 16 juli 2009 11:01 schreef Re het volgende:
genoeg Marokkaanse meiden achter de kassa en servicebalie hoor, of ging de memmo over Marokkaanse jongens alleen...
Maar in dat geval zou er toch helemaal geen probleem zijn?quote:Op donderdag 16 juli 2009 11:26 schreef speknek het volgende:
[..]
Volgens mij ging het erover dat ze geen extra Marokkanen wilden, omdat er al genoeg in de winkel waren. En het op een gegeven moment dan gaat lijken alsof je een buitenlandse toko runt.
Ja, alleen kom je dan weer in de knel met jongerenwerkloosheid. En aangezien jongeren minder productief zijn dan volwassenen is dat ook niet zo gek.quote:Op donderdag 16 juli 2009 11:14 schreef Montov het volgende:
[..]
Leeftijdsdiscriminatie is lastiger aan te pakken omdat oudere werknemers gewoon stukken duurder zijn. Je zal als overheid dus eerst af moeten van de 'positieve discriminatie' van jongeren via het jongerenminimumloon voordat je bedrijven kan aanpakken.
Laat het aan de Nederlandse media en de gemiddelde fokuser over om OVERAL een probleem van te maken, en zeker van iets waar Marokkanen instaat.quote:Op donderdag 16 juli 2009 11:27 schreef zquing het volgende:
Maar in dat geval zou er toch helemaal geen probleem zijn?
Zoals ik al zei lijkt mij dat een prima voorbeeld van het voeren van een diversiteitsbeleid, maar het is wel enorm knullig geformuleerd. Als je meer vrouwen, allochtonen, homo's of wat dan ook aan wilt nemen dan formuleer je dat ook niet als "Geen mannen!!", "Geen autochtonen!!" of "Geen hetero's!!".quote:Op donderdag 16 juli 2009 11:26 schreef speknek het volgende:
[..]
Volgens mij ging het erover dat ze geen extra Marokkanen wilden, omdat er al genoeg in de winkel waren. En het op een gegeven moment dan gaat lijken alsof je een buitenlandse toko runt.
Da's inderdaad knullig. Maar misschien hebben ze wat problemen gehad, weet jij veel. Ik zie in de supermarkt regelmatig groepjes Marokkanen om een Marokkanse medewerker hangen en een beetje dissen en praten. Als de gemiddelde vrouwelijke medewerker op het werk voortdurend theekransjes met elke bezoeker aan het houden is zou ik me ook voor kunnen stellen dat je een mailtje stuurt "En nu even geen vrouwen!!".quote:Op donderdag 16 juli 2009 11:30 schreef Monolith het volgende:
Zoals ik al zei lijkt mij dat een prima voorbeeld van het voeren van een diversiteitsbeleid, maar het is wel enorm knullig geformuleerd. Als je meer vrouwen, allochtonen, homo's of wat dan ook aan wilt nemen dan formuleer je dat ook niet als "Geen mannen!!", "Geen autochtonen!!" of "Geen hetero's!!".
Nou ik wou jouw gewoon mijn praktijkervaring overbrengen.quote:Op donderdag 16 juli 2009 11:01 schreef Re het volgende:
[..]
genoeg Marokkaanse meiden achter de kassa en servicebalie hoor, of ging de memmo over Marokkaanse jongens alleen...
Niet te hard roepen, zometeen wil de overheid het financieel aantrekkelijker maken om allochtonen in dienst te nemen vanwege hogere werkloosheid.quote:Op donderdag 16 juli 2009 11:29 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Ja, alleen kom je dan weer in de knel met jongerenwerkloosheid. En aangezien jongeren minder productief zijn dan volwassenen is dat ook niet zo gek.
Het is inderdaad overheidsbeleid om geen marokkanen aan te nemenquote:Op donderdag 16 juli 2009 11:40 schreef antonwachter het volgende:
Hier heeft albert heijn dus helemaal niks mee te maken. Servex, een werkmaatschappij van de ns, is hiervoor verantwoordelijk. De ns waarvan de aandelen voor 100% in handen zijn van de overheid.
Uit de OP haal ik dat er een lijst/schema is waarop staat wanneer extra personeel nodig is in de To Go filialen. Dat extra personeel wordt via Servex ingezet in de piekuren. En bij 3 filialen op die lijst staat de vermelding geen Marokkanen. Dus het is geen algemeen beleid. Het is een aanvullend verzoek van een drietal filiaalmanagers om geen extra medewerkers van Marokkaanse afkomst in te zetten op de piekuren.quote:Op donderdag 16 juli 2009 11:30 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zoals ik al zei lijkt mij dat een prima voorbeeld van het voeren van een diversiteitsbeleid, maar het is wel enorm knullig geformuleerd. Als je meer vrouwen, allochtonen, homo's of wat dan ook aan wilt nemen dan formuleer je dat ook niet als "Geen mannen!!", "Geen autochtonen!!" of "Geen hetero's!!".
Vind je dat echt?? Dus studeren is eigenlijk nutteloos, gewoon blonderen en een goede bh kopen?quote:Op donderdag 16 juli 2009 11:16 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Desondanks blijf ik erbij dat een bedrijf vrij is om de mensen aan te nemen die ze willen. Als ze alleen maar vrouwen met cupmaat C+ en blond haar willen vind ik dat net zo prima als alleen maar Italianen willen aannemen.
Studeren voor een kassabaan is inderdaad nutteloos. En als Philips alleen maar geblondeerde bimbo's met een goede bh in hun R&D afdeling willen zetten, dan krijgen ze vanzelf het deksel op de neus.quote:Op donderdag 16 juli 2009 11:58 schreef Wazeggie het volgende:
Vind je dat echt?? Dus studeren is eigenlijk nutteloos, gewoon blonderen en een goede bh kopen?
Ik geloof niet dat je voor dergelijke functies al te veel hoeft te studeren en wanneer Philips het voltallige personeel op de R&D afdeling zou vervangen door rondborstige blonde dames is het vrij snel afgelopen met dat bedrijf. Het soort functies waar het hier om gaat is er een waarbij uiterlijk wel degelijk een expliciete rol speelt en zeker voor vrouwen geldt dat uiterlijk ook impliciet in wat hogere functies wel degelijk een (onbewuste) rol speelt.quote:Op donderdag 16 juli 2009 11:58 schreef Wazeggie het volgende:
[..]
Vind je dat echt?? Dus studeren is eigenlijk nutteloos, gewoon blonderen en een goede bh kopen?
Dit hele gebeuren is gewoon walgelijk en dat meen ik serieus. Hup Holland Hup
Dit is wel een heel extreem geval van GMTA.quote:Op donderdag 16 juli 2009 12:00 schreef speknek het volgende:
[..]
Studeren voor een kassabaan is inderdaad nutteloos. En als Philips alleen maar geblondeerde bimbo's met een goede bh in hun R&D afdeling willen zetten, dan krijgen ze vanzelf het deksel op de neus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |