Omdat als we elkaar niet corrigeren op elkaars fouten het soms totaal mis kan gaan. Elkaar corrigeren is niks mis mee, maar in bepaalde gemeenschappen kent men dat woord echter niet.quote:Op donderdag 16 juli 2009 21:52 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Ik vraag het voor de 5e keer dan.
Waarom zou ik jou moeten corrigeren?
Ik vroeg om één reden.
Dat is dan heel jammer voor ze, maar dan kunnen ze ook een ander bedrijf zoeken. Het maakt namelijk toch niks uit of dit bericht naar buiten was gekomen. Het enige wat nu gebeurd is dat de AH publiekelijk zich verontschuldigd, mogelijk zullen ze een excuus-Marokkaan aannemen en verder rustig verder gaan met Marokkanen weigeren als ze die niet willen. Alleen kunnen de politiek-correcte mensen dan weer rustig slapen in plaats van meteen discriminatie roepen.quote:Op donderdag 16 juli 2009 20:48 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Consultants moeten representatief overkomen tijdens gesprekken met de mensen die ze advies geven, dus die punkers kunnen wat aan hun uiterlijk doen ja.
Een Marokkaan is voor altijd Marokkaan.
Precies, ik moet zeggen, dat ik enkel positieve ervaringen heb.quote:Op donderdag 16 juli 2009 22:14 schreef SCH het volgende:
[..]
Klanten willen gewoon goed geholpen worden. Of het nou een albino, een roodharige of zwarthuidige is, zal ze worst wezen toch.
Volgens mij hebben ze helemaal geen excuus-Marokkanen nodig. Er werken zoveel Marokkanen.quote:Op donderdag 16 juli 2009 22:15 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Dat is dan heel jammer voor ze, maar dan kunnen ze ook een ander bedrijf zoeken. Het maakt namelijk toch niks uit of dit bericht naar buiten was gekomen. Het enige wat nu gebeurd is dat de AH publiekelijk zich verontschuldigd, mogelijk zullen ze een excuus-Marokkaan aannemen en verder rustig verder gaan met Marokkanen weigeren als ze die niet willen. Alleen kunnen de politiek-correcte mensen dan weer rustig slapen in plaats van meteen discriminatie roepen.
Nou, in ieder geval niet positiever of negatiever met personeel van welke andere achtergrond dan ook.quote:Op donderdag 16 juli 2009 22:17 schreef plank_ het volgende:
[..]
Precies, ik moet zeggen, dat ik enkel positieve ervaringen heb.
Ik heb het niet over jouw filiaal. Ik heb nergens beweerd dat alle Marrokanen problemen veroorzaken, zeker niet bij mij. Er lopen er een paar rond, en die doen het prima. En doen ze het niet prima, dam kieper ik ze eruit, net zoals ieder ander die het niet prima doet. Daar ben je manager voor.quote:Op donderdag 16 juli 2009 22:13 schreef SCH het volgende:
[..]
Maar kom dan eens met een verhaal. Mijn AH heeft voor meer dan de helft Marokkanen in dienst, zo te zien. Allemaal even keurig en behulpzaam. Maar die maken er stiekem een rotzooi van ofzo? Waarom werken die er dan allemaal?
Precies, dat is hetzelfde als ik zeg dat IK enkel positieve ervaringen heb met zaken doen met Turken of Iraniers. Zal vast zo zijn met marokanen, maar door de naam die ze hebben weten op te bouwen doe ik dat toch liever niet. Dus,............het initiatief moet bij henzelf vandaan komen. En tevens die schoffies laten zien hoe het ook kan.quote:Op donderdag 16 juli 2009 22:17 schreef plank_ het volgende:
[..]
Precies, ik moet zeggen, dat ik enkel positieve ervaringen heb.
Wat is het verhaal dan wel?quote:Op donderdag 16 juli 2009 22:19 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Je leest toch alleen wat je wil lezen, maar goed. Ik heb het niet over jouw filiaal. Ik heb nergens beweerd dat alle Marrokanen problemen veroorzaken, zeker niet bij mij. Er lopen er een paar rond, en die doen het prima. En doen ze het niet prima, dam kieper ik ze eruit, net zoals ieder ander die het niet prima doet. Daar ben je manager voor.
Jij beweert dat alle Marrokanen die bij alle AH's in dienst zijn er 'dus' allemaal uitmoeten. Dat is natuurlijk lulkoek, en dat staat ook nergens. Zelfs niet in de interne communicatie.
Het is jouw probleem dat je mensen uitlsuit, niet dat van andere mensen.quote:Op donderdag 16 juli 2009 22:20 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Precies, dat is hetzelfde als ik zeg dat IK enkel positieve ervaringen heb met zaken doen met Turken of Iraniers. Zal vast zo zijn met marokanen, maar door de naam die ze hebben weten op te bouwen doe ik dat toch liever niet. Dus,............het initiatief moet bij henzelf vandaan komen. En tevens die schoffies laten zien hoe het ook kan.
Uhm, we gaan nu toch niet weer dat riedeltje opsommen, dat de moslims de joden van de 21e eeuw zijn?quote:Op donderdag 16 juli 2009 22:18 schreef BansheeBoy het volgende:
Overigens kan ik me in de vorige eeuw ook een AH vaag herinneren met soortgelijk ideeën.²
1: Medeplichtige, in het strafrecht, is de persoon die opzettelijk heeft bijgedragen tot het misdrijf, niet-noodzakelijke hulp heeft geboden, onderrichtingen heeft gegeven, wapens, werktuigen of andere middelen heeft verschaft, onderdak heeft verleend en/of op de hoogte was van het misdrijf. Hij moet onderscheiden worden van de mededader. Medeplichtigheid kan strafrechtelijk alleen bestaan aan een misdrijf, niet aan een overtreding.quote:Op donderdag 16 juli 2009 21:28 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Dat doen ze overigens, wat mij betreft volledig onnodig, wel. Maar dat jij dat niet ziet, ligt dan dus aan jou.
[..]
Kun jij mij 1 reden geven waarom ik jou zou moeten corrigeren, als jij gaat rellen?
1
Ik vraag er maar één.
Hier heb je idd een punt, maar dat is deels helaas ook gebaseerd op de waarheid. De "enkeling" verpest het gewoon voor de wel goedwillende. Dat is zo met elke nationaliteit, marokaan of antiliaan, van japanner tot afrikaan.quote:Op donderdag 16 juli 2009 22:19 schreef SCH het volgende:
[..]
Nou, in ieder geval niet positiever of negatiever met personeel van welke andere achtergrond dan ook.
Ik denk meer dat het in de hoofden van sommige mensen zit dat een Marokkaan gewoon niet kan deugen.
Bij mij niet hoor. Ik beoordeel mensen als persoon, niet als lid van een groep of ras, dat vind ik eng en kortzichtig.quote:Op donderdag 16 juli 2009 22:23 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Hier heb je idd een punt, maar dat is deels helaas ook gebaseerd op de waarheid. De "enkeling" verpest het gewoon voor de wel goedwillende. Dat is zo met elke nationaliteit, marokaan of antiliaan, van japanner tot afrikaan.
Ach SCH ik zit er niet mee hoor, ik leef mij leven buiten Nederland en pas mijzelf wel aan. Assilimeren dus met het land waar ik woon.quote:Op donderdag 16 juli 2009 22:21 schreef SCH het volgende:
[..]
Het is jouw probleem dat je mensen uitlsuit, niet dat van andere mensen.
Eng en kortzichtig vind ik mensen die gaan bagataliserenquote:Op donderdag 16 juli 2009 22:25 schreef SCH het volgende:
[..]
Bij mij niet hoor. Ik beoordeel mensen als persoon, niet als lid van een groep of ras, dat vind ik eng en kortzichtig.
Daarom zul je daadwerkelijk intelligente mensen nooit aantreffen in de extreme groepen, zij zoeken altijd de gulden middenweg, de weg van de nuance (joule).quote:Op donderdag 16 juli 2009 22:27 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Eng en kortzichtig vind ik mensen die gaan bagataliseren
Naar minderheden wordt er nu eenmaal ktitisch gekeken. Velen vergetejn dat moccro 's uit arabische en uit berber moccroos bestaan en dat is een wezenlijk verschil. De arabische tak intergreert veel vlugger iha als de berbers. Ps De berbers beheersen oa in 020 de coke handel, wat alweer voldoende zegt over hun non arbeidsethos .quote:Op donderdag 16 juli 2009 22:23 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Hier heb je idd een punt, maar dat is deels helaas ook gebaseerd op de waarheid. De "enkeling" verpest het gewoon voor de wel goedwillende. Dat is zo met elke nationaliteit, marokaan of antiliaan, van japanner tot afrikaan.
Ja, dat moet je ook niet doen. Je moet het woord ook leren schrijven.quote:Op donderdag 16 juli 2009 22:27 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Eng en kortzichtig vind ik mensen die gaan bagataliseren
quote:Op donderdag 16 juli 2009 22:32 schreef SCH het volgende:
[..]
Maar SCH jongen, jij weet nog steeds geen zak van AH To Go, je beoordeelt en oordeelt van een grote afstand vanuit je eigen vooroordelen zonder dat je je weet wat er aan de hand is. Dat is geheel je eigen keuze, ik vind het alleen nogal wat. Ik zou dat nooit doen over een bedrijf waar ik niet werkzaam ben.
Waar oordeel ik over AH to go? Ik denk juist dat de AH het prima doet en geloof ook geen zak van dit zogenaamde discriminatoire beleid. Er zullen best incidenten zijn maar of die er meer zijn met Marokkanen dan met anderen, ik vraag het me af. AH zou in ieder geval goed in de problemen komen als al het Marokkaans personeel morgen het werk zou neerleggen, denk je ook niet?quote:
Als men nu eerst het wettelijk mnimumloon afschaft, dan komt er ook meer ruimte om "goede werkkrachten " langer in dienst te houden.quote:Het Bureau Discriminatiezaken zet ook vraagtekens bij de leeftijdseisen die in het personeelsoverzicht van de AH to go's worden beschreven. Zo willen Rotterdam-Alexander en Alkmaar medewerkers tot 17 jaar, is de maximumleeftijd bij de Bijlmer-to go 18 en mogen medewerkers in Utrecht bij voorkeur niet ouder dan 19 zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |