abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 16 juli 2009 @ 19:50:40 #176
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_71043776
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 19:29 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Nee, ik vind het niet onlogisch zoals jullie altijd zo mooi zeggen.

Maar serieus: blijkbaar is positieve discriminatie wel nodig ja.
Dat is precies hetzelfde. Het bedrijf waar ik werk had laatst een vacature waar specifiek een vrouw voor werd gevraagd. Dat is nog erger dan een bevolkingsgroep uitsluiten, je sluit gewoon 50% van alle mensen uit. Maar dat is dan weer niet erg, dat is goed want dan biedt je tegenwicht tegen de gemene AH to-go die geen marokkaanse pubertjes meer wilt.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  donderdag 16 juli 2009 @ 20:00:38 #177
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71044071
Servex heeft nu ineens genoeg van onderbetaald personeel?"
pi_71044144
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 18:42 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Godsamme, mensen wat is er allemaal met jullie aan de hand.
Kom dan met een argument in plaats van zo'n nietszeggend stukje tekst.
pi_71044216
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 19:22 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Rotte appels moeten uit elke bevolkingsgroep gefilterd worden.
Uiteraard. Doet de regering dat? Nee.
  donderdag 16 juli 2009 @ 20:07:26 #180
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_71044274
Off the record geldt bij veel winkels allang off the record zo'n verbod om Marokkanen aan te nemen, wat niet vreemd is gezien het gedrag van veel islamitische minderheden in Nederland.
  donderdag 16 juli 2009 @ 20:07:53 #181
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_71044288
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 19:50 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Dat is precies hetzelfde. Het bedrijf waar ik werk had laatst een vacature waar specifiek een vrouw voor werd gevraagd. Dat is nog erger dan een bevolkingsgroep uitsluiten, je sluit gewoon 50% van alle mensen uit. Maar dat is dan weer niet erg, dat is goed want dan biedt je tegenwicht tegen de gemene AH to-go die geen marokkaanse pubertjes meer wilt.
Dat is ook positieve discriminatie.

Tegenwoordig bestaat er een ongezonde multiculturele drang. Hoe meer diversiteit, hoe meer je erbij hoort.

Idiocratie in het bedrijfsleven.
pi_71044488
Eigenlijk wel een goede maatregel van die winkels. Bij de AH-to-go's waar ik kom bestaat het personeel voor 90% uit nieuwe Nederlanders. Het weren van Marokkanen kan er voor zorgen dat er meer blanken aan het werk komen waardoor de AH-to-go een betere afspiegeling van de multiculturele samenleving vormt.

Wanneer een bedrijf voornamelijk uit autochtonen bestaat schreeuwen de linkse subsidieclubjes immers moord en brand dat er allochtonen in dienst moeten worden genomen.
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_71044657
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 19:50 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Wel grappig als je dan een advertentie in de krant zet met grote letters marrokaanse mannen hoeven niet te reageren en in kleine lettertjes andere mannen ook niet
  donderdag 16 juli 2009 @ 20:25:49 #184
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_71044754
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 18:29 schreef PhatRabbit het volgende:

[..]

Er is geen sprake van een "Geen Marokkanen gewenst"-bord oid. Het betreft een opmerking in een interne mailcommunicatie bij Servex / AH dat is uitgelekt.
...........
Deze post lijkt me cruciaal voor de discussie. Iemand die daar enig licht op kan werpen?
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_71044769
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 20:05 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Uiteraard. Doet de regering dat? Nee.
Och, ze doen wel wat, maar er zijn dingen waar het beter kan, maar dat is niet relevant voor dit topic.
pi_71045015
Als deze jongeren niet werken, is het niet goed doen ze het wel zijn ze teveel .. MEN oh MEn wat is het probleem hier .. !!!!!
Lead, Follow or get Out of my Way !!!
pi_71045076
Ze moeten kansen krijgen om te groeien, als ze dit al niet krijgen zegt meer over de directielede dan over de Marokkanen.

Dit is gewoonweg iedereen over dezelfde kam scheren.
  donderdag 16 juli 2009 @ 20:38:59 #188
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_71045161
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 20:36 schreef devuser_250 het volgende:
Ze moeten kansen krijgen om te groeien, als ze dit al niet krijgen zegt meer over de directielede dan over de Marokkanen.

Lijkt me meer een gevalletje van iedereen die zichzelf met dezelfde kam scheert. Lijkt me dat er met een reden om een marokkanen stop wordt gevraagd.
DeviantArt
pi_71045251
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 20:38 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Lijkt me meer een gevalletje van iedereen die zichzelf met dezelfde kam scheert. Lijkt me dat er met een reden om een marokkanen stop wordt gevraagd.
Een racistische reden ja.
  donderdag 16 juli 2009 @ 20:42:57 #190
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_71045270
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 20:36 schreef devuser_250 het volgende:

Genoeg andere bedrijven waar goedwillende Marokkanen nog terecht kunnen. Sowieso, dit speelt bij 3 AH's van de 800+ vestigingen die AH heeft. De meeste AH's zitten vól Marokkanen en andere allochtone jeugd.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  donderdag 16 juli 2009 @ 20:44:01 #191
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_71045296
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 20:42 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Een bedrijfsmatig verantwoorde reden ja. De AH is een bedrijf, geen buurthok waar iedereen naar binnen mag. Of vind je het ook belachelijk dat punkers geen consultant kunnen worden, ook al hebben ze de juiste diploma's maar weigeren ze hun hanekam en gescheurde spijkerbroek te verwisselen? Of is dat dan weer opeens een toegestaan onderscheid maken, ook al is het basis van uiterlijk en levensstijl?
pi_71045307
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 19:29 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Nee, ik vind het niet onlogisch zoals jullie altijd zo mooi zeggen.

Maar serieus: blijkbaar is positieve discriminatie wel nodig ja.
Discriminatie en positief Dus als de overheid het doet noemen we het gewoon iets positiefs, ja zo kan het ook maar het is in mijn ogen precies hetzelfde.
pi_71045358
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 20:42 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Genoeg andere bedrijven waar goedwillende Marokkanen nog terecht kunnen. Sowieso, dit speelt bij 3 AH's van de 800+ vestigingen die AH heeft. De meeste AH's zitten vól Marokkanen en andere allochtone jeugd.
Idd, daarom worden alleen die AH's er op aangekeken.
  donderdag 16 juli 2009 @ 20:47:36 #194
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_71045373
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 20:42 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Ja man.
'Wij hebben voor nu even genoeg marokkanen in dienst' of 'De marokkanen die we nu in dienst hebben voldoen niet aan de eisen en dat is al de zoveelste keer' zijn ook echt racistische motieven.

Bovendien gaat het ook niet om een poster op de winkelgevel, maar om een interne mail. Maar daar schijnt iedereen overheen te lezen.

Uiteraard los van het feit dat marokkanen geen apart ras zijn.
DeviantArt
pi_71045406
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 20:44 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Een bedrijfsmatig verantwoorde reden ja. De AH is een bedrijf, geen buurthok waar iedereen naar binnen mag. Of vind je het ook belachelijk dat punkers geen consultant kunnen worden, ook al hebben ze de juiste diploma's maar weigeren ze hun hanekam en gescheurde spijkerbroek te verwisselen? Of is dat dan weer opeens een toegestaan onderscheid maken, ook al is het basis van uiterlijk en levensstijl?
Consultants moeten representatief overkomen tijdens gesprekken met de mensen die ze advies geven, dus die punkers kunnen wat aan hun uiterlijk doen ja.

Een Marokkaan is voor altijd Marokkaan.
pi_71045458
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 20:47 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Ja man.
'Wij hebben voor nu even genoeg marokkanen in dienst' of 'De marokkanen die we nu in dienst hebben voldoen niet aan de eisen en dat is al de zoveelste keer' zijn ook echt racistische motieven.
Ja.
quote:
Bovendien gaat het ook niet om een poster op de winkelgevel, maar om een interne mail. Maar daar schijnt iedereen overheen te lezen.
Lekker geniepig idd.
quote:
Uiteraard los van het feit dat marokkanen geen ras zijn.
Maar wel iets waar je niets aan kunt doen, dus het komt op hetzelfde neer.
pi_71045464
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 20:26 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Och, ze doen wel wat, maar er zijn dingen waar het beter kan, maar dat is niet relevant voor dit topic.
Dus het probleem ligt bij het alsmaar falende beleid van de regering. Want kom op zeg, redelijkerwijs zal geen enkel toonaangevend bedrijf voor z'n lol Marokkanen gaan weren. Het weren van Marokkanen is niet uit de lucht komen vallen. Marokkaanse jongens veroorzaken relatief veel problemen met hun kleutergedrag.

De hoofdverantwoordelijke is de regering met haar alsmaar falende beleid. Haal de rotte appels eruit en je zal een stijging van het imago van die bevolkingsgroep zien.
pi_71045527
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 20:25 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Deze post lijkt me cruciaal voor de discussie. Iemand die daar enig licht op kan werpen?
Mwah ook al zou dit waar zijn, er zijn genoeg andere bedrijven die (informeel) Marokkanen proberen te weren. Ik denk dat dit de rode draad van het topic kan worden dan.
  donderdag 16 juli 2009 @ 20:56:35 #199
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_71045585
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 20:50 schreef Dichtpiet. het volgende:
Ja.
Nee, dat zijn 'ervaringen uit het verleden die geen garantie bieden voor de toekomst'.
quote:
Lekker geniepig idd.
Welcome to the real world.
quote:
Maar wel iets waar je niets aan kunt doen, dus het komt op hetzelfde neer.
En daar mag je dan je marokkaanse medelanders voor bedanken.
DeviantArt
  donderdag 16 juli 2009 @ 21:02:03 #200
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_71045696
Misschien heb ik dat gemist hoor, maar is er ook bekend waarom men geen marokkanen meer wil?
DeviantArt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')