Dat is precies hetzelfde. Het bedrijf waar ik werk had laatst een vacature waar specifiek een vrouw voor werd gevraagd. Dat is nog erger dan een bevolkingsgroep uitsluiten, je sluit gewoon 50% van alle mensen uit. Maar dat is dan weer niet erg, dat is goed want dan biedt je tegenwicht tegen de gemene AH to-go die geen marokkaanse pubertjes meer wilt.quote:Op donderdag 16 juli 2009 19:29 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Nee, ik vind het niet onlogisch zoals jullie altijd zo mooi zeggen.
Maar serieus: blijkbaar is positieve discriminatie wel nodig ja.
Kom dan met een argument in plaats van zo'n nietszeggend stukje tekst.quote:Op donderdag 16 juli 2009 18:42 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Godsamme, mensen wat is er allemaal met jullie aan de hand.
Uiteraard. Doet de regering dat? Nee.quote:Op donderdag 16 juli 2009 19:22 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Rotte appels moeten uit elke bevolkingsgroep gefilterd worden.
Dat is ook positieve discriminatie.quote:Op donderdag 16 juli 2009 19:50 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Dat is precies hetzelfde. Het bedrijf waar ik werk had laatst een vacature waar specifiek een vrouw voor werd gevraagd. Dat is nog erger dan een bevolkingsgroep uitsluiten, je sluit gewoon 50% van alle mensen uit. Maar dat is dan weer niet erg, dat is goed want dan biedt je tegenwicht tegen de gemene AH to-go die geen marokkaanse pubertjes meer wilt.
Wel grappig als je dan een advertentie in de krant zet met grote letters marrokaanse mannen hoeven niet te reageren en in kleine lettertjes andere mannen ook nietquote:Op donderdag 16 juli 2009 19:50 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Dat is precies hetzelfde. Het bedrijf waar ik werk had laatst een vacature waar specifiek een vrouw voor werd gevraagd. Dat is nog erger dan een bevolkingsgroep uitsluiten, je sluit gewoon 50% van alle mensen uit. Maar dat is dan weer niet erg, dat is goed want dan biedt je tegenwicht tegen de gemene AH to-go die geen marokkaanse pubertjes meer wilt.
Deze post lijkt me cruciaal voor de discussie. Iemand die daar enig licht op kan werpen?quote:Op donderdag 16 juli 2009 18:29 schreef PhatRabbit het volgende:
[..]
Er is geen sprake van een "Geen Marokkanen gewenst"-bord oid. Het betreft een opmerking in een interne mailcommunicatie bij Servex / AH dat is uitgelekt.
...........
Och, ze doen wel wat, maar er zijn dingen waar het beter kan, maar dat is niet relevant voor dit topic.quote:Op donderdag 16 juli 2009 20:05 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Uiteraard. Doet de regering dat? Nee.
Lijkt me meer een gevalletje van iedereen die zichzelf met dezelfde kam scheert. Lijkt me dat er met een reden om een marokkanen stop wordt gevraagd.quote:Op donderdag 16 juli 2009 20:36 schreef devuser_250 het volgende:
Ze moeten kansen krijgen om te groeien, als ze dit al niet krijgen zegt meer over de directielede dan over de Marokkanen.
Dit is gewoonweg iedereen over dezelfde kam scheren.
Een racistische reden ja.quote:Op donderdag 16 juli 2009 20:38 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Lijkt me meer een gevalletje van iedereen die zichzelf met dezelfde kam scheert. Lijkt me dat er met een reden om een marokkanen stop wordt gevraagd.
Genoeg andere bedrijven waar goedwillende Marokkanen nog terecht kunnen. Sowieso, dit speelt bij 3 AH's van de 800+ vestigingen die AH heeft. De meeste AH's zitten vól Marokkanen en andere allochtone jeugd.quote:Op donderdag 16 juli 2009 20:36 schreef devuser_250 het volgende:
Ze moeten kansen krijgen om te groeien, als ze dit al niet krijgen zegt meer over de directielede dan over de Marokkanen.
Dit is gewoonweg iedereen over dezelfde kam scheren.
Een bedrijfsmatig verantwoorde reden ja. De AH is een bedrijf, geen buurthok waar iedereen naar binnen mag. Of vind je het ook belachelijk dat punkers geen consultant kunnen worden, ook al hebben ze de juiste diploma's maar weigeren ze hun hanekam en gescheurde spijkerbroek te verwisselen? Of is dat dan weer opeens een toegestaan onderscheid maken, ook al is het basis van uiterlijk en levensstijl?quote:
Discriminatie en positiefquote:Op donderdag 16 juli 2009 19:29 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Nee, ik vind het niet onlogisch zoals jullie altijd zo mooi zeggen.
Maar serieus: blijkbaar is positieve discriminatie wel nodig ja.
Idd, daarom worden alleen die AH's er op aangekeken.quote:Op donderdag 16 juli 2009 20:42 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Genoeg andere bedrijven waar goedwillende Marokkanen nog terecht kunnen. Sowieso, dit speelt bij 3 AH's van de 800+ vestigingen die AH heeft. De meeste AH's zitten vól Marokkanen en andere allochtone jeugd.
Ja man.quote:
Consultants moeten representatief overkomen tijdens gesprekken met de mensen die ze advies geven, dus die punkers kunnen wat aan hun uiterlijk doen ja.quote:Op donderdag 16 juli 2009 20:44 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Een bedrijfsmatig verantwoorde reden ja. De AH is een bedrijf, geen buurthok waar iedereen naar binnen mag. Of vind je het ook belachelijk dat punkers geen consultant kunnen worden, ook al hebben ze de juiste diploma's maar weigeren ze hun hanekam en gescheurde spijkerbroek te verwisselen? Of is dat dan weer opeens een toegestaan onderscheid maken, ook al is het basis van uiterlijk en levensstijl?![]()
Ja.quote:Op donderdag 16 juli 2009 20:47 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Ja man.
'Wij hebben voor nu even genoeg marokkanen in dienst' of 'De marokkanen die we nu in dienst hebben voldoen niet aan de eisen en dat is al de zoveelste keer' zijn ook echt racistische motieven.
Lekker geniepig idd.quote:Bovendien gaat het ook niet om een poster op de winkelgevel, maar om een interne mail. Maar daar schijnt iedereen overheen te lezen.
Maar wel iets waar je niets aan kunt doen, dus het komt op hetzelfde neer.quote:Uiteraard los van het feit dat marokkanen geen ras zijn.
Dus het probleem ligt bij het alsmaar falende beleid van de regering. Want kom op zeg, redelijkerwijs zal geen enkel toonaangevend bedrijf voor z'n lol Marokkanen gaan weren. Het weren van Marokkanen is niet uit de lucht komen vallen. Marokkaanse jongens veroorzaken relatief veel problemen met hun kleutergedrag.quote:Op donderdag 16 juli 2009 20:26 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Och, ze doen wel wat, maar er zijn dingen waar het beter kan, maar dat is niet relevant voor dit topic.
Mwah ook al zou dit waar zijn, er zijn genoeg andere bedrijven die (informeel) Marokkanen proberen te weren. Ik denk dat dit de rode draad van het topic kan worden dan.quote:Op donderdag 16 juli 2009 20:25 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Deze post lijkt me cruciaal voor de discussie. Iemand die daar enig licht op kan werpen?
Nee, dat zijn 'ervaringen uit het verleden die geen garantie bieden voor de toekomst'.quote:Op donderdag 16 juli 2009 20:50 schreef Dichtpiet. het volgende:
Ja.
Welcome to the real world.quote:Lekker geniepig idd.
En daar mag je dan je marokkaanse medelanders voor bedanken.quote:Maar wel iets waar je niets aan kunt doen, dus het komt op hetzelfde neer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |