Wateringen kant denk ik, ik moet keren (rotonde, viaduct) om terug naar de haag te rijden en dan rijd ik inderdaad weer langs een parkeerplaats met lessers. Heb wel een paar keer motoren van van buuren gezien tijdens het lessen daar.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 12:29 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Nee pas eind van de middag/ avond. Aan welke kant les jij? De wateringen kant of de overkant (wanneer je weer terugrijdt naar denhaag)
quote:Op dinsdag 30 juni 2009 13:57 schreef Thorical het volgende:
Welk theorie boek bevelen jullie aan?
Ik wil een 2e hands setje kopen maar weet niet welke de handigste is.
Les op hetzelfde terrein idd. Hopelijk nog maar 2xquote:Op dinsdag 30 juni 2009 13:53 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Wateringen kant denk ik, ik moet keren (rotonde, viaduct) om terug naar de haag te rijden en dan rijd ik inderdaad weer langs een parkeerplaats met lessers. Heb wel een paar keer motoren van van buuren gezien tijdens het lessen daar.
Ben net terug, druk toen we aankwamen maar bijna iedereen ging weg, lekker rustig. Begin ging niet zo lekker en daar zat ik me een beetje boos om te maken.. niet bevorderlijk
![]()
8tjes gingen wel oke, korte slalom eerst 5x verprutst ofzo (boosheid:')?). vertragings oefening zat er dit keer ook bij.. niet zo'n probleem alleen oppakken in 2e versnelling doe ik soms te laat/voorzichtig. Daar merk je ook echt wel verschil in tussen de 3 motoren waar ik tot nu toe op gereden heb.. bij die van vandaag en vorige keer is dat echt veel lastiger om in 1 of 2 niet met een schokje op het gas te gaan.achterrem is wel weer beter en gaat ook lekker soepel in neutraal. Achja.. donderdag weer 2 uurtjes zweten, jetzt de zon in
Ik moet morgen om 11.30, als het net echt warm begint te wordenquote:Op woensdag 1 juli 2009 18:10 schreef Robin__ het volgende:
Morgen om 5 uur ga k weer.. dat word vast niet koud
Vandaag ook eens wezen kijken voor een eigen jas.. wel een en ander gezien, maar allemaal niet in de juiste maat (of buiten mijn smaakt/budget) maar denk dat ik over paar weekjes wel even terug ga.
Ik raad je aan om goed te kijken hoe warm een jas is voordat je iets aanschaft. Ik heb onlangs een 2de gekocht; ik had al een hele fijne Rev'it jas die heerlijk waterdicht en warm was, maar zelfs als ik de voering eruit haalde dan werd het onaangenaam warm. Nu iets gekocht waar de wind zo ongeveer dwars doorheen waait, heerlijkquote:Op woensdag 1 juli 2009 18:39 schreef Robin__ het volgende:
Geregeld![]()
Heb lekker iedereen die er vanuit (begin) 2008 nog stond er maar uit gegooidklopte geen hout van volgens mij.
ik hoor het wel als k iemand ten onrechte heb verwijderd.
edit: deze jas vond ik erg fijn http://www.hpmotoren.be/s(...)on-tj228-zwart-1.jpg
Ik snap dat nou niet he. Waarom nou weer een zwarte jas.quote:Op woensdag 1 juli 2009 18:39 schreef Robin__ het volgende:
Geregeld![]()
Heb lekker iedereen die er vanuit (begin) 2008 nog stond er maar uit gegooidklopte geen hout van volgens mij.
ik hoor het wel als k iemand ten onrechte heb verwijderd.
edit: deze jas vond ik erg fijn http://www.hpmotoren.be/s(...)on-tj228-zwart-1.jpg
Dankjewel!quote:Op woensdag 1 juli 2009 18:39 schreef Robin__ het volgende:
Geregeld![]()
Heb lekker iedereen die er vanuit (begin) 2008 nog stond er maar uit gegooidklopte geen hout van volgens mij.
ik hoor het wel als k iemand ten onrechte heb verwijderd.
edit: deze jas vond ik erg fijn http://www.hpmotoren.be/s(...)on-tj228-zwart-1.jpg
Ik ben me er van bewust, de ghostrider look is ook echt niet iets waar ik naar streef verder.. Maar al dat knal rode of blauwe.. ik vind t niets.. Er komt in ieder geval geen zwarte helm boven, dat weet ik wel.quote:Op woensdag 1 juli 2009 19:46 schreef Thorical het volgende:
[..]
Ik snap dat nou niet he. Waarom nou weer een zwarte jas.
Je hoeft echt geen fluoriserend groene te kopen maar zwart, doe het me niet aan, dat ik nou net jou niet zie.
quote:Op woensdag 1 juli 2009 22:34 schreef -Bigguy- het volgende:
Iets anders, vandaag werd er een vogel vlak voor me in stukjes gereden door een auto op de snelweg, wolk van veertjes en stukjes duif(?) op mn pak!
Hoe Lang is toch een Chinees?quote:Op donderdag 2 juli 2009 00:52 schreef -Menn0- het volgende:
Thanks, zit nog ff wat van die rare dingen door te lezen. Bijv: hoe lang mag een aanhanger zijn, who gives a fuck
Ja echt he.. net als dingen over een zijspan. 'hoe breed mag dat zijn'quote:Op donderdag 2 juli 2009 00:52 schreef -Menn0- het volgende:
Thanks, zit nog ff wat van die rare dingen door te lezen. Bijv: hoe lang mag een aanhanger zijn, who gives a fuck
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nothing has changed. Everything has changed.
Waar heb je dat examen?quote:Op donderdag 2 juli 2009 23:24 schreef Robin__ het volgende:
Heb er nu nog 2 staan.. zaterdag (lekker vroeg) en maandag. We kijken na maandag even wat we nog inplannen voor de tussentijd, dus 3 a 4 lessen nogdus nog ff flink oefenen. liever te veel lessen als te weinig want het enige wat ik nog meer haat dan examens zijn her examens
Vrijdag om 0945 bij de rijschool (gelukkig lekker vroeg) over het algemeen vallen de zenuwen aardig weg als ik eenmaal bezig ben. 1210 is t examentijd
![]()
Geen idee.. topic heb sinds 2008 volgens mij helemaal stil gelegen, er is nergens een lijst van 09 gemaakt.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 02:00 schreef KleinVosje het volgende:
Bij de OP, waarom alleen geslaagden van 2008 eigenlijk?
Van mij mag je KleinVosje - 16-06-2009 toevoegen hoor
quote:Op vrijdag 3 juli 2009 02:00 schreef -Menn0- het volgende:
Theorie zuigt![]()
Smerige geldklopperij is het met die kut vragenEcht van die instant fail vragen
Hier in Den Bosch was het iig niet mogelijk om te wachten op een plekje wat vrij was.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 10:23 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Weet iemand of het nog mogelijk is dat je naar het CBR toegaat en dan wachten/ kijken of er nog iemand afvalt en jij daarvoor in de plaats komt (theorie)?
Kut...quote:Op zaterdag 4 juli 2009 10:31 schreef KleinVosje het volgende:
[..]
Hier in Den Bosch was het iig niet mogelijk om te wachten op een plekje wat vrij was.
Alleen het reserveren via internet was geloof ik toegestaan.
Kom je door de planning van theorie in de knoei met de andere examens of valt dat nog wel mee?
Minder lessen = minder kostenquote:Op zaterdag 4 juli 2009 11:39 schreef Robin__ het volgende:
Minder..
Het was altijd wel zo dat je je op een reserve lijst kon zetten.. maar dan moest je ook echt gewoon als eerste je melden voor dat examen en dan hopen dat iemand met reservering niet komt opdagen. Geen idee of dat nog zo is sinds die digitale toestanden bij het cbr. (kan mijn reservering ook niet annuleren, alleen verplaatsen..) zou t voor de zekerheid toch ff navragen bij het cbr in rijswijk zelf.. knap lullig als je er helemaal voor naar utrecht moet.
Ben net terug, heerlijke temperatuur zo zeg
Ging goed ook! Als maandag weer zo gaat laten we het daar misschien wel bij
Ik heb mn stepje een centimeter korter gemaakt op mn AVB en toch geslaagd, dus wat dat betreftquote:Op zondag 5 juli 2009 00:59 schreef -Bigguy- het volgende:
Je zal op zo'n lesmotor vast niet de eerste zijn die de stepjes er flink van langs geeft
Beetje ongelukkig dat ie nou net bij jou af moet breken
Ik ben inmiddels bijna een jaar in bezit van een rijbewijs B, maar wilde hem maar gewoon halen, zodat ik meteen klaar ben voor de AVB en AVD. Op de site van CBR staat overigens dat het vermogen onder de 35 kW moet zijn, niet 25.quote:Op maandag 6 juli 2009 10:29 schreef Robin__ het volgende:
Het is 25kW (of nog minder als het om een hele lichte fiets gaat, 25kW op 100kg mag ook niet)
Ze zijn wel te vinden, maar vrij zeldzaam. Maar er zijn voor alle gangbare 500cc modelen wel terugvoerkits te krijgen.
Hoe het exact zit met verzekeren weet ik ook niet... ik weet dat het vrij lastig is om 25kW op kenteken te krijgen, maar ik meen dat veel verzekeraars ook genoegen nemen met een rollenbank uitdraai.![]()
5kW is 20% te veel, ja, daar doen ze moeilijk over.
En waarom begin je met de theorie? nog niet in bezit van een rijbewijs b?
Interesting.quote:Op maandag 6 juli 2009 10:39 schreef Robin__ het volgende:
http://www.motor-forum.nl/forum/list_message/1781020
leesvoer
Nee. Ik ben 18. Heb nog geen autorijbewijs ofzo, maar ben wel begonnen met motorrijlessen.quote:Op maandag 6 juli 2009 10:39 schreef AngryNerd het volgende:
[..]
Ik kan dus begrijpen dat alle lessers hier allemaal minstens 21 zijn?
Oh, hehe dat vind ik dan wel weer stoer van jequote:Op maandag 6 juli 2009 11:45 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Nee. Ik ben 18. Heb nog geen autorijbewijs ofzo, maar ben wel begonnen met motorrijlessen.
Je moet idd. op een lichtere motor rijden. Mijn rijschool had daar gewoon motoren voor staan
Ik rij op een Honda CB500 die teruggevoerd is
Zelfde verhaal hier, alleen les ik op een Honda CBF 250quote:Op maandag 6 juli 2009 11:45 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Nee. Ik ben 18. Heb nog geen autorijbewijs ofzo, maar ben wel begonnen met motorrijlessen.
Je moet idd. op een lichtere motor rijden. Mijn rijschool had daar gewoon motoren voor staan
Ik rij op een Honda CB500 die teruggevoerd is
Ik had meteen na mijn intest, om te kijken of ik motorrijden wel écht leuk zou vinden, mijn theorie aangevraagd. Die heb ik vervolgens na mijn eerste echte les gehaald. Mijn tweede echte les mocht ik de weg op, en sneeuwen en hagelen dat het deed.quote:Op maandag 6 juli 2009 12:09 schreef Lonaa het volgende:
@ Robin, vanmiddag moet ik lessen, gaat t ook regenen zag ik al. Zou eignelijk vanochtend lessen maar de eigenaar van de rijschool heeft zondag hartinfarct gehad
@Keepwalking, ik heb mn theorie nog niet, mag ook nog niet de weg op... Lekker achterop naar de parkeerplaats en dan oefenen met mn bijzondere verrichtingen (die trouwens goed gaan). Ben wel heeel hard aan het blokken voor mn theorie
Das volgens mij best wel pittig gassen dan voor de vertragingsoefening? Instructeur liet zich laatst ook al ontvallen dat ie het maar een (onnodig) lompe oefening vondquote:Op maandag 6 juli 2009 12:06 schreef keepwalking het volgende:
[..]
Zelfde verhaal hier, alleen les ik op een Honda CBF 250. Die is 17kw geloof ik.
Hahahaquote:Op maandag 6 juli 2009 12:15 schreef keepwalking het volgende:
[..]
Ik had meteen na mijn intest, om te kijken of ik motorrijden wel écht leuk zou vinden, mijn theorie aangevraagd. Die heb ik vervolgens na mijn eerste echte les gehaald. Mijn tweede echte les mocht ik de weg op, en sneeuwen en hagelen dat het deed.
Haha, ja het is op zich goed te doen, maar je moet wel je gas vol open trekken.quote:Op maandag 6 juli 2009 12:16 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Das volgens mij best wel pittig gassen dan voor de vertragingsoefening? Instructeur liet zich laatst ook al ontvallen dat ie het maar een (onnodig) lompe oefening vond
Kun je tegenwoordig online doen, dus waarschijnlijk laten ze je dat ook zelf doen. Ook wel zo makkelijk want je krijgt gewoon een lijst met locaties een datum en een tijd, kun je zelf kijken wat t beste uitkomt. Als je m straks nodig hebt voor je avd is het misschien wel slim om dat te gaan reserveren voor over een paar weken (eerder zal waarschijnlijk toch niet lukken) mocht je het niet halen ben je nog een paar weken aan het wachten op een herkansing en het zou zonde zijn als je daardoor moet wachten met lessen.quote:Op maandag 6 juli 2009 12:17 schreef Lonaa het volgende:
[..]
HahahaHeftig.
Ik ga vandaag eens informeren hoe ze dat hier doen met de theorie. Of zij het aanvragen of dat ik dat zelf moet doen, en dan moeten we hem maar plannen zsm, want na 5 lessen op de parkeerplaats heb je het ook wel een beetje gehad
damn.. dat lijkt me toch echt geen pretje zeg. Moet je voor het eerst de snelweg op.. (wat op de motor toch wel een stukje .. intimiderender is als IN een auto) en dan heb je niet eens het vermogen om die grote vrachtwagens snel in te halen.quote:Op maandag 6 juli 2009 12:23 schreef -Bigguy- het volgende:
Ik ben nu 19 en heb ook alleen mn motorrijbewijs, volgens mij zijn er zat mensen die niet wachten tot hun 21ste. En bijna elke rijschool heeft wel een 25KW (of 35 dus) motorfiets staan
En lessen op een CB250 is een hel want dat ding komt amper boven de 100 km/h dus vrachtwagens inhalen duurt eeuwig
Dat is dus waarom ik maar 1 instructeur wil hebben.quote:Op maandag 6 juli 2009 13:27 schreef ForumGek het volgende:
tvp
Woensdag weer 2 uurtjes les, volgende week 4 en dan donderdags examen.
Vorige week les gehad van een andere instructeur maar dat was echt niks, hij reed in de auto mee en hij zei haast niks. Ben ze ook nog kwijt geraakt en dus terug naar de rijschool gereden (best cool alleen op de rondweg). Maar toen we weer verder gingen weer weinig tips gehad helaas. Had afgelopen vrijdag ook een les bij hem staan maar heb deze afgezegd en deze week les geboekt. Had namelijk niet het gevoel dat ik ook maar iets geleerd had...op de groep niet kwijtraken na
.
Toch is het niet gek om voor de afwisseling eens iemand anders te hebben. Die heeft een hele andere (en nieuwe) blik op jouw rijden, voor 2 uurtjes is het niet erg. Maar als het niet bevalt, zoals bij mij het geval was, is het wel jammer. Maar wel een ervaring rijkerquote:Op maandag 6 juli 2009 14:05 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dat is dus waarom ik maar 1 instructeur wil hebben.
Over ander half uur heb ik les, en zo te zien precies tussen de buien door
Ik zou eigenlijk vanochtend les krijgen van een andere instructeur, maar die had een hartinfarct gehad gisterquote:Op maandag 6 juli 2009 14:46 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Toch is het niet gek om voor de afwisseling eens iemand anders te hebben. Die heeft een hele andere (en nieuwe) blik op jouw rijden, voor 2 uurtjes is het niet erg. Maar als het niet bevalt, zoals bij mij het geval was, is het wel jammer. Maar wel een ervaring rijker.
Succes met de les !![]()
Ik ga nog ff in de zon liggen en boekje lezen![]()
Da's ook wat. Beter dat ie het gisteren had en niet wanneer jij vanmorgen bij hem achterop zatquote:Op maandag 6 juli 2009 14:47 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik zou eigenlijk vanochtend les krijgen van een andere instructeur, maar die had een hartinfarct gehad gister![]()
ja die zijn echt ghetto.. ze waren ooit ook gewoon oranje trouwensquote:Op dinsdag 7 juli 2009 23:15 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Vandaag ook gelest......zag geen ene fuck. Stonden er ook nog witte pionnetjes tussen (van een andere rijschool) die waren helemaal onzichtbaar. Morgenavond laatste les en dinsdag examen AVB (beter geen regen)
Succes morgen met jouw examen!quote:Op dinsdag 7 juli 2009 23:15 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Vandaag ook gelest......zag geen ene fuck. Stonden er ook nog witte pionnetjes tussen (van een andere rijschool) die waren helemaal onzichtbaar. Morgenavond laatste les en dinsdag examen AVB (beter geen regen)
ik weet ook echt precies wat je bedoeldquote:Op dinsdag 7 juli 2009 11:20 schreef Robin__ het volgende:
Moest wel lachen toen instructeur in zeiknatte leren broek probeerde op te stappenecht met een soort hink stap sprong aanloop gooide ie zn been over de motor :
quote:Op woensdag 8 juli 2009 13:24 schreef -Bigguy- het volgende:
[..]
ik weet ook echt precies wat je bedoeld
Volgens mij is een paspoort een geldige legitimatie, dus zou geen problemen moeten geven.quote:Op woensdag 8 juli 2009 22:07 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Tis ook al een ouwe lul natuurlijk44 is ie, had k niet gedacht.
Net even nagekeken wat ik vrijdag nodig heb, niet veel schijnbaar
- theorie certificaat of rijbewijs b
- legitimatie (kan ook rijbewijs b zijn)
nou is mijn rijbewijs b (roze papiertje) wel redelijk vernaggeld, hij is een keer nat geregend en toen heb ik maar een plakbandje over de vouwen geplakt, onder het mom van beter getaped dan volledig losgescheurd![]()
Ik neem mn paspoort wel mee als legitimatie.. gaan ze daar verder een probleem van maken? Zou wel heel sneu zijn natuurlijk.. iemand met soort gelijke ervaringen?
Allemaal AVB? Of is het echt de laatste stap morgen?quote:Op woensdag 8 juli 2009 22:30 schreef keepwalking het volgende:
[..]
Volgens mij is een paspoort een geldige legitimatie, dus zou geen problemen moeten geven.
Ik moet morgen, 5 voor 3. Zit mezelf al aardig op te vreten, maat van mij is paar weken geleden gezakt, en een vriendin is paar dagen terug ook gezakt.
Allemaal AVD.quote:Op woensdag 8 juli 2009 22:39 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Allemaal AVB? Of is het echt de laatste stap morgen?
Ik heb er aan een kant veel zin in, andere kant toch bang dat het misgaat.. dat je net ff wat stoms doet omdat er zo'n vent op je vingers staat te kijkenmaargoed t moet toch gebeuren he
Probeer wel wat te doen te hebben sochtends.. als je om half 1 al min of meer klaar bent om te gaan is helemaal kut
succes
Ach kom op, tis vast niet voor niets aangevraagd en zelfs al gingen er voorheen dingen mis, dat weet die examinator nietquote:Op woensdag 8 juli 2009 22:44 schreef keepwalking het volgende:
[..]
Allemaal AVD.![]()
Iedereen heeft er wel vertrouwen in, en ik op zich ook wel een beetje, maarja, je weet maar nooit.
Maar inderdaad, mezelf een paar uur vermaken voordat we weg moeten is wel een goed idee.![]()
Bedankt voor het succes wensen, jij ook alvast hetzelfde gewenst!
Succes gewenst !quote:Op woensdag 8 juli 2009 22:44 schreef keepwalking het volgende:
[..]
Allemaal AVD.![]()
Iedereen heeft er wel vertrouwen in, en ik op zich ook wel een beetje, maarja, je weet maar nooit.
Maar inderdaad, mezelf een paar uur vermaken voordat we weg moeten is wel een goed idee.![]()
Bedankt voor het succes wensen, jij ook alvast hetzelfde gewenst!
quote:Op donderdag 9 juli 2009 17:44 schreef keepwalking het volgende:
Helaas, ik moet nog een keer terugkomen.
In het begin ging het prima, tot we op een smal landweggetje kwamen waar ik veel te hard door de bochten ging, dat was funest. Verder kon het kijken nog wel beter, vooral als ik meer snelheid had. Ik reed verder prima, maar die bochtjes pakte ik te gevaarlijk.![]()
Erg jammer, vooral omdat het wel even gaat duren voordat ik een nieuwe datum heb vrees ik.
Jup.quote:Op donderdag 9 juli 2009 19:24 schreef Robin__ het volgende:
En wacht maar tot het straks je eigen motor is Lonaadan wil je ineens wel denk ik. Maar je hebt wel gelijk.. als ie omgaat dan doe je er ook niets meer aan. Wel weer zelf overeind gekregen?
Ik doe mijn bestquote:Op vrijdag 10 juli 2009 10:28 schreef motorbloempje het volgende:
Wel goed doorlessen he?
Morgen lekker 3 weken met de motor op vakantie!
Snelweg naar Luik en daarna alleen maar genieten:
Ardennen, Route des Grandes Alpes, Cevennen, Pyreneeen....
schiet op, de zomer is bijna voorbij
gelukkig al beetje mogen proeven tijdens het heen en weer rijden.quote:
tnxquote:Op vrijdag 10 juli 2009 13:11 schreef -Bigguy- het volgende:
Feli Robin! Weet je welke examinator je had? (ik ken er te veel... geen goed teken)
Ligt er aan hoeveel gas je geeft en op wat voor motor je rijd.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 13:16 schreef Boschkabouter het volgende:
Even een motorgerelateerd vraagje tussendoor.
Wat drinkt een beetje motor nu qua benzine?
2 vrienden van me hebben zo'n ding en het verbruik ligt een stuk hoger dan de gemiddelde middenklasser. 1 op <14 dus.
een YBR (Yamaha, 125CC, ideaal voor alleen woon-werk) haalt de 1:35quote:Op vrijdag 10 juli 2009 13:16 schreef Boschkabouter het volgende:
Even een motorgerelateerd vraagje tussendoor.
Wat drinkt een beetje motor nu qua benzine?
2 vrienden van me hebben zo'n ding en het verbruik ligt een stuk hoger dan de gemiddelde middenklasser. 1 op <14 dus.
Nu heb je het over mijn Mille gok ik, ik heb het namelijk eens eerder aangegeven in deze topicreeks.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 13:32 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
een YBR (Yamaha, 125CC, ideaal voor alleen woon-werk) haalt de 1:35
een RSV Mille net 1:13
Mijn Diversion 900 rijdt op de snelweg 1:18 als ik 140 rijd, maar 1:22 als ik in de bergen bochtjes rijd
ligt aan motor, omgeving, snelheid en rijstijl
Dat was zeker een top-les, of niet?quote:Op vrijdag 10 juli 2009 13:12 schreef robert-dirksen het volgende:
Jeuj, ik mag zo weer lessen hier in Bennekom, elke keer regen bijna
Moest je bij ADO?quote:
1: Leuk! goeie keusquote:Op zaterdag 11 juli 2009 20:56 schreef pro2call het volgende:
Hey ik begin ook met lessen
na lang denken heb ik besloten om te gaan motor rijden
Ik les bij van buuren in zwolle waar ik van vrienden alleen maar goeie verhalen overgehoord heb dus de keus was simpel
Ik heb dinsdag 28 juli mijn theory examen en tevens gelijk mijn eerste les
op 24 augustus heb ik mijn AVB en op 7 sept. mijn AVD....
Heeft iemand nog tips voor het schakelen? Ik snap die bak van de motor nog niet helemaal... Ik weet dat 1 naar beneden is en de rest naar boven... maar toen ik tijdens de proefles een bocht naderde wist ik niet meer in welke versnelling de motor nou precies zat. hoe kun je dit het makkelijkste onthouden? tellen heb ik toen geprobeerd maar als je een tijdje rijdt zonder te schakelen ben dat weer snel vergeten....
please help.....
Hoeveel lessen per week?quote:Op zaterdag 11 juli 2009 20:56 schreef pro2call het volgende:
Hey ik begin ook met lessen
na lang denken heb ik besloten om te gaan motor rijden
Ik les bij van buuren in zwolle waar ik van vrienden alleen maar goeie verhalen overgehoord heb dus de keus was simpel
Ik heb dinsdag 28 juli mijn theory examen en tevens gelijk mijn eerste les
op 24 augustus heb ik mijn AVB en op 7 sept. mijn AVD....
Heeft iemand nog tips voor het schakelen? Ik snap die bak van de motor nog niet helemaal... Ik weet dat 1 naar beneden is en de rest naar boven... maar toen ik tijdens de proefles een bocht naderde wist ik niet meer in welke versnelling de motor nou precies zat. hoe kun je dit het makkelijkste onthouden? tellen heb ik toen geprobeerd maar als je een tijdje rijdt zonder te schakelen ben dat weer snel vergeten....
please help.....
Dat went wel. En verder af en toe even op de toerenteller kijken, even kijken hoeveel toeren je maakt in zn 2 bij 40 en in zn 3. en kijk bijvoorbeeld eens hoeveel toeren je terugvalt per versnelling omhoog. (zal zo'n 1000 toeren zijn) en dan kun je bij twijfel op die manier wel beredeneren of je een versnelling te hoog of te laag zit. Maar net als bij een auto.. daar hoef je toch ook niet te kijken/voelen of je de auto in zn 3 of 4 hebt staan.. dat weet je 'gewoon'.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 20:56 schreef pro2call het volgende:
Heeft iemand nog tips voor het schakelen? Ik snap die bak van de motor nog niet helemaal... Ik weet dat 1 naar beneden is en de rest naar boven... maar toen ik tijdens de proefles een bocht naderde wist ik niet meer in welke versnelling de motor nou precies zat. hoe kun je dit het makkelijkste onthouden? tellen heb ik toen geprobeerd maar als je een tijdje rijdt zonder te schakelen ben dat weer snel vergeten....
please help.....
Op een gegeven moment voel je dit gewoon, net zoals bij autorijden. Sommige motoren hebben een gear indicator op de motor gebouwd, een klein schermpje waarbij je kunt zien in welke versnelling je zit maar zo leer je het in mijn ogen nooit.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 20:56 schreef pro2call het volgende:
Heeft iemand nog tips voor het schakelen? Ik snap die bak van de motor nog niet helemaal... Ik weet dat 1 naar beneden is en de rest naar boven... maar toen ik tijdens de proefles een bocht naderde wist ik niet meer in welke versnelling de motor nou precies zat. hoe kun je dit het makkelijkste onthouden? tellen heb ik toen geprobeerd maar als je een tijdje rijdt zonder te schakelen ben dat weer snel vergeten....
please help.....
1: Dankjequote:Op zaterdag 11 juli 2009 21:10 schreef -Bigguy- het volgende:
[..]
1: Leuk! goeie keus
2: je hebt je eerste les nog niet gehad, wat maakt t uit dat je dat nog niet weet
en tja, voor AVB gebruik je er toch maar 3 dus dat is niet zo moeilijk toch? Ik zou ook niet weten wat voor een tip je daarvoor kan geven, op gegeven moment gaat t gewoon automatisch
Ik heb straks 2x in de week 2 uur lesquote:Op zaterdag 11 juli 2009 21:34 schreef Thorical het volgende:
[..]
Hoeveel lessen per week?
Want ik had ook mijn proefles vandaag en dat ging eigenlijk best wel goed. Soms wat overmoedig omdat ik het schakelen best wel leuk vond, klik, klik enz.
Het kijken gaat ook best goed , eigenlijk vind ik dat ze me dat rozepapiertje morgen maar moeten opsturen.
Aah ouders, dat had ik ook inderdaad.quote:Op zondag 12 juli 2009 02:49 schreef Gauner het volgende:
Heb vorige week zondag op een Harley een ritje gemaakt, ben verkocht!
Wow wat een geweldig gevoel van vrijheid!Niet te vergelijken met autorijden.
Ben 19 jaar, ouders vonden het geen probleem (moeder vond het in eerste instantie
gevaarlijk, maar is toch ook overstag)
Ga maandag op vakantie, maar zodra ik terug ben ga ik meteen lessen, heb er enorm veel
zin in!
Ik moet morgen.. das wat ik ervan bakquote:Op maandag 13 juli 2009 13:18 schreef Blin het volgende:
Beste Motorrijders,
Net een uur geleden ben ik voor mijn motor theorie gegaan, helaas heb ik deze niet gehaalt (7 fout)
Nu heb ik enkele bedenkingen en vragen bij de gestelde vragen wie kan mij hiermee uit de brand help:
1. Wat te doen bij een ongeval:
A Helm van slachtoffer afhalen
B Slachtoffer van de weghalen
C Ongeval gebied beveiligen
Uit de keuzes.. Helm afzetten of gewonde mensen verplaatsen is het laatste dat je wilt doen
2. Op welke weg gebeuren de meest dodelijke ongevallen?
A Autosnelweg
B 50 km/u weg
C 80 km/u weg
Heb nog nooit ergens anders bordjes dodenweg etc gezien dus zal wel 80 zijn.
3. Mag je een fietser rechts inhalen op een gelijkwaardig kruispunt
die links afwilt slaan ?
Ja
Nee
ja (Als dat geen gevaar of hinder oplevert..)
4. Wat kan een onervaren rijder het best in een groep rijden:
A Voorin
B In het midden
C Achterin
Niet vooraan, om het tempo te bepalen kan er beter een ervaren motorrijder voorop gaan.
Niet achteraan, want dan moet je relatief het hardst optrekken om de groep bij te houden.
5. Mag je met 2 motoren naast elkaar gaan rijden?
Ja
Nee
Wel schuin naast elkaar, niet met zn 2en naast elkaar op 1 rijstrook.
Alvast bedankt voor jullie hulp !
Grtz
Domi
Dat is wat ik denk. Ik moet over een week.quote:Op maandag 13 juli 2009 13:18 schreef Blin het volgende:
Beste Motorrijders,
Net een uur geleden ben ik voor mijn motor theorie gegaan, helaas heb ik deze niet gehaalt (7 fout)
Nu heb ik enkele bedenkingen en vragen bij de gestelde vragen wie kan mij hiermee uit de brand help:
1. Wat te doen bij een ongeval:
A Helm van slachtoffer afhalen
B Slachtoffer van de weghalen
C Ongeval gebied beveiligen
Lijkt me logisch, eigenlijk, dat je niet aan het slachtoffer komt ivm nek en rugletsel.
2. Op welke weg gebeuren de meest dodelijke ongevallen?
A Autosnelweg
B 50 km/u weg
C 80 km/u weg
Dacht ik, maar ik weet het niet zeker.
3. Mag je een fietser rechts inhalen op een gelijkwaardig kruispunt
die links afwilt slaan ?
Ja
Nee
Indien je geen gevaar vormt natuurlijk.
4. Wat kan een onervaren rijder het best in een groep rijden:
A Voorin
B In het midden
C Achterin
Het lijkt mij dat je achterin zeker niet op je plek bent, voorin eventueel nog wel, zodat je tempo kan bepalen, maar ik zeg B
5. Mag je met 2 motoren naast elkaar gaan rijden?
Ja
Nee
Wel baksteensgewijs, maar niet naast elkaar.
Alvast bedankt voor jullie hulp !
Grtz
Domi
op 50 wegen gebeuren wel de meeste ongelukken.. maar niet de dodelijke ongelukken. Snelweg is (per gereden km) veel veiliger, geen tegenliggers, scherpe bochten etc.quote:Volgens de ANWB vragen de provinciale wegen nog speciale aandacht als het gaat om verkeersveiligheid. De bond pleit er daarom vurig voor dat provincies de uniforme wegmarkering versneld invoeren op deze wegen. Op de zogenaamde N-wegen vallen de meeste verkeersdoden omdat de meeste verkeersdeelnemers elkaar hier tegekomen.
quote:Op maandag 13 juli 2009 13:18 schreef Blin het volgende:
Beste Motorrijders,
Net een uur geleden ben ik voor mijn motor theorie gegaan, helaas heb ik deze niet gehaalt (7 fout)
Nu heb ik enkele bedenkingen en vragen bij de gestelde vragen wie kan mij hiermee uit de brand help:
1. Wat te doen bij een ongeval:
A Helm van slachtoffer afhalen
B Slachtoffer van de weghalen
C Ongeval gebied beveiligen
2. Op welke weg gebeuren de meest dodelijke ongevallen?
A Autosnelweg
B 50 km/u weg
C 80 km/u weg
3. Mag je een fietser rechts inhalen op een gelijkwaardig kruispunt
die links afwilt slaan ?
Ja
Nee
4. Wat kan een onervaren rijder het best in een groep rijden:
A Voorin
B In het midden
C Achterin
5. Mag je met 2 motoren naast elkaar gaan rijden?
Ja
Nee
Alvast bedankt voor jullie hulp !
Grtz
Domi
Rest van de vragen is volgens mij wel duidelijk gemaakt in bovenstaande antwoorden, bij nummer 4 moet je oppassen.quote:Op maandag 13 juli 2009 13:18 schreef Blin het volgende:
4. Wat kan een onervaren rijder het best in een groep rijden:
A Voorin
B In het midden
C Achterin
Uhm.. juist wel, omdat de langzaamste deelnemer het tempo moet bepalen.quote:Op maandag 13 juli 2009 17:34 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Rest van de vragen is volgens mij wel duidelijk gemaakt in bovenstaande antwoorden, bij nummer 4 moet je oppassen.
Het is zo dat je als beginnende motorrijder nooit als eerste moet gaan rijden in een groep ...
Bron oid?quote:Op maandag 13 juli 2009 17:39 schreef gelly het volgende:
[..]
Uhm.. juist wel, omdat de langzaamste deelnemer het tempo moet bepalen.
Het ligt er een beetje aan hoe groot de groep is. Maar voorin is sowieso het goede antwoord.quote:Op maandag 13 juli 2009 17:44 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Bron oid?
Ik kan het nergens echt duidelijk vinden, maar wel ongeveer 10 websites waar in ieder geval nadrukkelijk staat dat zowel de voorste als achterste rijders ervaren motorrijders moeten zijn. Denk dat voorin (maar niet voorop), zoals retuow82 zei, idd het beste antwoord is.
nee, omrijden of aantikken is niet toegestaan.quote:Op maandag 13 juli 2009 19:41 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Morgen ben ik aan de beurt, hopelijk laatste keer de pionnen zien
Mag je een pion wel aantikken eigenlijk bij de langzame slalom of mag dat ook niet?
Volgens mij mag je geen pionnen aantikken. Het lijkt mij dat je er soepel en beheerst rond moet rijden.quote:Op maandag 13 juli 2009 19:41 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Morgen ben ik aan de beurt, hopelijk laatste keer de pionnen zien
Mag je een pion wel aantikken eigenlijk bij de langzame slalom of mag dat ook niet?
Mijn maat 47 (bigfoot) tikt regelmatig die klote dingen aan. Bij de langzame slalom dan.quote:Op maandag 13 juli 2009 19:56 schreef Robin__ het volgende:
[..]
nee, omrijden of aantikken is niet toegestaan.
Maarja 2 kansen, en als het niet lukt is het nog geen ramp. Succes
Mwaa.. tis wel een beetje duurbetaald hoor op gegeven moment.. allemaal dingen die je op je eigen motor ook kunt gaan perfectioneren. met snel en veilig doel je denk op remmen.. das inderdaad wel erg belangrijkquote:Op maandag 13 juli 2009 19:57 schreef Thorical het volgende:
[..]
Volgens mij mag je geen pionnen aantikken. Het lijkt mij dat je er soepel en beheerst rond moet rijden.
En ik vind pionnetjes rijden juist leuk. Net als alle andere oefeningen. Op een motor rijden is niet het probleem maar ik wil er achter komen hoe ik het snel en veilig kan doen.
Als technisch bedrijfskundige ben ik het met je eens, de langszaamste bepaald het tempo, zo is het ook in het bedrijfsleven met machines, als motorrijder ben ik het zeker niet met je eens.quote:Op maandag 13 juli 2009 17:39 schreef gelly het volgende:
[..]
Uhm.. juist wel, omdat de langzaamste deelnemer het tempo moet bepalen.
netjes, feliquote:Op dinsdag 14 juli 2009 12:44 schreef Robin__ het volgende:
Ze zaten er allemaal niet tussen vandaag
Theorie is binnen, 3 fout
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 14 juli 2009 12:44 schreef Robin__ het volgende:
Ze zaten er allemaal niet tussen vandaag
Theorie is binnen, 3 fout
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 14 juli 2009 15:38 schreef tongytongylickylicky het volgende:
AVB GESLAAGD!!!
Net in Rijswijk gereden bij eventplaza. Ging allemaal in één keer goed (niets overnieuw), was de 1e leerling vandaag die alles in één keer had gehaald bij de examinator!!!
Nou.. dat zou dus de 31e kunnen wordenquote:Op dinsdag 14 juli 2009 13:48 schreef -Bigguy- het volgende:
[..]
netjes, feli
Heb je al een AVD-datum?
Dankje! Ik moet over een week, dinsdag dus.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 15:57 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Succes lonaa, volgende week moest je ergens toch? Het grootste deel van de vragen zijn weggevertjes, moet je de voetganger op het zebrapad voor laten gaan.. natuurlijk. Persoonlijk zou ik in ieder geval het boek 2x doorlezen, maar met name de lijst met alle borden zou ik goed doornemen. De eerste keer, met autoexamen vond ik het best pittig. Neem ook goed door hoe je kunt zien of iets binnen of buiten de bebouwde kom is. Dat komt sowieso terug als vraag opzich of als vraag over parkeren. Als je er even serieus voor gaat zitten moet het allemaal best wel lukken
Ok dan weet je wel aardig wat je kunt verwachtenquote:Op dinsdag 14 juli 2009 19:28 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dankje! Ik moet over een week, dinsdag dus.
Borden ben ik ook gewoon aan het oefenen als ik op de fiets zit of bij iemand in de auto zit
Verder ben ik nu voor de tweede keer mn boek aan het doorlezen, en heb al redelijk wat proefexamens gedaan.
Hahaha, handig.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 23:27 schreef Robin__ het volgende:
Ok dan weet je wel aardig wat je kunt verwachten![]()
Weet niet of je er die site uit de OP voor gebruikt, daar had ik er ook 1 gemaakt maar daar zat gewoon een fout in'is dit een autosnelweg' en dan zag je een of ander kruispunt/splitsing, met daarbij zo'n groen ding met witte strepen. Site zei nee.. terwijl dat ding toch echt alleen bij splitsingen van autosnelwegen zou moeten voorkomen
Prachtig weer, niet te warm, geen laagstaande zon, geen spits. Moet te doen zijn!quote:
Bedankt allemaal, ik ga mijn best doe...het weer is iigquote:Op donderdag 16 juli 2009 12:47 schreef Robin__ het volgende:
succes!
Hoelang ben je nou daadwerkelijk aan het rijden met het examen? Langer als met de auto (25 minuten nadat we naar buiten gingen stond ik weer binnen bij het cbr toen iig) of ook een rit van ongeveer 20 minuten?
Ik heb het zelf lekker laten zitten, hoe minder afleiding hoe beter en heb geen idee hoe ze daar tegenover staan.quote:Op donderdag 16 juli 2009 13:00 schreef ForumGek het volgende:
Trouwens, raden jullie mij aan om andere motorrijders te groeten tijdens het examen? Heb het tijdens lessen wel regelmatig gedaan, lijkt me wel goed toch?
Onbeleefd om niet te zwaaien? Ga maar eens op een mooie zomerdag een stukje rijden, na 3 groepen motorrijders en 26 individuele motorrijders heb je er echt wel genoeg van hoorquote:Op donderdag 16 juli 2009 13:28 schreef Robin__ het volgende:
Misschien teruggroeten.. maar ik zou het ook gewoon laten denk ik..
Ergste wat dan kan gebeuren is dat ie er achteraf een grap over maakt, dat het onbeleefd is om niet te groeten, als je wél geslaagd bent
Weer terug, maar helaas niet geslaagd.quote:Op donderdag 16 juli 2009 14:26 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Onbeleefd om niet te zwaaien? Ga maar eens op een mooie zomerdag een stukje rijden, na 3 groepen motorrijders en 26 individuele motorrijders heb je er echt wel genoeg van hoor![]()
Groeten kan ook met je hand aan het stuur hoor, gewoon een paar vingers omhoog is meer als voldoende. Maar bij een examen zou ik zelf andere dingen aan mijn kop hebben, die motorrijder zal je echt niet achtervolgen om verhaal te halen waarom je niet zwaaide.
Waarom typ ik dit verhaal eigenlijk? Waarschijnlijk dat ForumGek nu alweer terug is bij het CBR
Balen. Volgende keer je gewoon helemaal niet met groeten bezighouden, komt het helemaal goedquote:Op donderdag 16 juli 2009 15:13 schreef ForumGek het volgende:
Weer terug, maar helaas niet geslaagd.
*knip*
over het groeten had ik besloten alleen terug te groeten, d.m.v. vingertje omhoog maar gewoon handen bij het stuur. Maar niemand tegen gekomen![]()
het kost alleen wel centjes...quote:Op donderdag 16 juli 2009 15:24 schreef Sequencial het volgende:
[..]
Balen. Volgende keer je gewoon helemaal niet met groeten bezighouden, komt het helemaal goed
En ach, zo'n drama is lekker lessen nou ook weer niet...
Dat had ik idd gehoord maar in de praktijk word ik (naked bike) gegroet door zowel de supersports als toch een groot deel van de chopper-rijders. Alleen zie ik bij die laatste groep het vaak heel laat omdat ze zo achterover zitten en de zwarte leren handschoenen wegvallen tegen de zwarte leren jasquote:Op donderdag 16 juli 2009 23:10 schreef Nieuwschierig het volgende:
Over het algemeen worden alleen nog soulmates begroet. Racers met felgekleurde leren pakken en toerders met zwarte Kevlar jassen begroeten elkaar niet als het druk is.
http://www.politie.nl/klp(...)jders_in_de_file.aspquote:Op vrijdag 17 juli 2009 19:43 schreef Thorical het volgende:
Wat zijn eigenlijk de regels betreffende het rijden van een motor in een file?
Ik dacht met een snelheidsverschil van 10 km tussen een langzaam rijdende file door en stapvoets door een een stilstaande file?
Maar wat is de officiële regel?
Het zijn geen officiele regels geloof ik, ze noemen ze ook wel 'spelregels'. Soort gedoogbeleid zegmaar. Ik denk ook niet dat ze je snelheid gaan klokken als je tussen een file doorrijdtquote:Op vrijdag 17 juli 2009 19:43 schreef Thorical het volgende:
Wat zijn eigenlijk de regels betreffende het rijden van een motor in een file?
Ik dacht met een snelheidsverschil van 10 km tussen een langzaam rijdende file door en stapvoets door een een stilstaande file?
Maar wat is de officiële regel?
Gewoon zo snel mogelijk halen. Daarna is alle stress van je af en kan je al je tijd nemen om een motor te kopen.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 00:30 schreef Miriampje het volgende:
Heb altijd gezegd dat ik op mijn 21e zou beginnen met mijn motorrijles, maar inmiddels komt mijn 21e verjaardag dichterbij en ben ik aan het twijfelen. Weet niet zeker of ik het motorrijden leuk vind en of dat dit het juiste moment is. Kan de lessen op dit moment wel betalen maar dan zal ik weer moeten wachten voor ik een motor heb. Is dit wel zo slim? Of kan ik beter wachten op het moment dat ik meer geld heb gespaard zodat ik na mijn rijbewijs meteen een motor kan aanschaffen?
Leren moet je altijd zo snel mogelijk doen. Als je later echt een motor wilt en je moet dan nog met lessen beginnen dan kost het je veel meer lessen(geld).quote:Op zaterdag 18 juli 2009 00:30 schreef Miriampje het volgende:
Heb altijd gezegd dat ik op mijn 21e zou beginnen met mijn motorrijles, maar inmiddels komt mijn 21e verjaardag dichterbij en ben ik aan het twijfelen. Weet niet zeker of ik het motorrijden leuk vind en of dat dit het juiste moment is. Kan de lessen op dit moment wel betalen maar dan zal ik weer moeten wachten voor ik een motor heb. Is dit wel zo slim? Of kan ik beter wachten op het moment dat ik meer geld heb gespaard zodat ik na mijn rijbewijs meteen een motor kan aanschaffen?
Dat is dus ook mijn probleem, ben nu aan het lessen maar heb ook echt geen andere ervaring dan met mijn fietsjequote:Op zaterdag 18 juli 2009 04:25 schreef SillyWalks het volgende:
Heb je trouwens al eens op een motor gereden? Of op een schakelbrommer ofzo?
Het heeft mij behoorlijk wat extra lessen gekost dat ik totaal geen ervaring had behalve op mijn fiets. Had nog niet eens ooit scooter gereden ofzo.
Ook reed ik bijna nooit auto dus had weinig snelweg ervaring enzo.
Oneens.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 04:20 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Gewoon zo snel mogelijk halen. Daarna is alle stress van je af en kan je al je tijd nemen om een motor te kopen.
Anders blijf je het uitstellen.
Ik ben het eigenlijk wel eens met Roben_ en Bigguy.. Mijn lessenpakket koste iets meer dan 1400 euro.. heb je 25 lessen en alle examens, mits je alles dan in 1x haalt ben je voor dat bedrag klaar.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 21:12 schreef Miriampje het volgende:
Ik heb ook niet meer ervaring dan mijn fietsje en auto, wil ook zeker een proefles om te kijken of het idee wat ik heb bij motorrijden ook klopt. Maar denk wel dat ik het super ga vinden.
Mijn vriend is niet zo happy met het idee dat ik op een motor ga rijden, vandaar dat ik extra argumenten krijg om het niet te doen. Waaronder dus dat ik nog geen geld heb voor een motor en daardoor beter niet kan gaan lessen omdat ik na het behalen van mijn rijbewijs nog een tijd niet kan rijden omdat ik geen motor tot beschikking heb. Ik vind dat eigenlijk wel een goed argument, daarom de vraag wat jullie daarvan vinden
Hoeveel geld mag ik gemiddeld rekenen voor een lessenpakket (hoeveel waren jullie kwijt)
En wat voor een degelijke motor?
quote:Op zondag 19 juli 2009 20:00 schreef Thorical het volgende:
Gisteren mij 1e officiële les gehad maar nu op een 500 cc Honda.
Pfhoe viel me dat ff tegen. De langzame slalom een crime als ik er niet recht voor kwam dan kon ik het ook niet zo corrigeren dat ik hem af kon maken. Een halve draai vorige week op een 250 een eitje nu met die 500 een nachtmerrie. Ik was gisteren nog natter in het pak dan aan de buitenkant terwijl het regende. Afslaande motor, gas en voetrem en ook nog eens 2000 toeren, boehoe die motor kan die kleine bochtjes niet eens draaien.
Wat heb ik me gisteren een beginneling gevoeld, wat ik natuurlijk ook ben. Maar het naar de rijschool rijden ging weer perfect volgens de instructeur.
het was incl een motor hequote:Op zondag 19 juli 2009 21:57 schreef PeeJie_ het volgende:
3000 euro voor een lessenpakket lijkt me wat veel geld, ik denk als je zakt en met je 2de examen slaagt je ongeveer 1500 - 1700 euro kwijt bent..
lol bij mij niet hoorquote:
Ah, dan kom je aardig overeen inderdaadquote:
Nee inderdaad.. maar 3000 moet je toch zeker wel op rekenen, als je echt wilt lukt het misschien zelfs nog wat goedkoper maar niet iedereen heeft zin om op een 20 jaar oude motor te rijden. Je kunt het kwa motor en kleding natuurlijk allemaal zo duur maken als je zelf wilt.quote:
Daar heb ik me ook enorm aan geërgerd bij lessen:quote:Op maandag 20 juli 2009 22:52 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Verder vind ik wel dat dat hele 'rijles' idee een hoop twijfel oproept die je normaal niet hebt.. pak ik hier de rechterrij bij het stoplicht, zoals ik normaal zou doen als ik de weg niet ken en verwacht er af te moeten, of pak ik de kortere rij links etc. Of vandaag op de snelweg, ingevoegd, ik zie instructeur achter me opschuiven naar de 2e baan en zie m in mn dode hoek verdwijnen.. dus ik wacht en vraag me af wat ie nou wil 1 hij wil er snel langs naar de andere lesser.. 2 hij kijkt of ik wel oplet (hij heeft al een paar keer laten zien 'als ik hier ga staan/rijden' kun je me dus onmogelijk zien)) 3 hij doet het niet bewust. Dus ik wacht nog even.. nouja vermoedelijk dat 3e want hij snapte niet waarom ik niet ging..
Dat sloeg niet op jou hoor die 20 jaar oude motor in de post hierboven, daar is niets mis mee, het is gewoon een keuze (die goekoper is als een 5 jaar oude motorquote:Op maandag 20 juli 2009 22:38 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Ah, dan kom je aardig overeen inderdaadBen zelf bezig met mijn motor van metallic zwart (met krasjes en deukjes) naar knaloranje te spuiten (yamah fz750).. En dan in september mijn rijbewijs halen
Ik begrijp ook eigenlijk niet zo goed waarom ze dat op die manier doen.. waarom laten ze jou niet het initiatief nemen om te gaan opschuiven, en gaan ze pas tegelijk met jou. Dat ze je in het begin (met de avb lessen enzo) zo veel mogelijk 'afschermen' kan ik begrijpen. Vind het altijd een beetje pushy overkomen.. ik snap zelf ook wel dat ik niet achter deze auto wil blijven hangen, en natuurlijk had het 2 seconden sneller gekund maarja ik probeer gewoon netjes te kijken zoals ze willen dat je het doet, logisch dat hij dat allemaal veel sneller kan, maar waarom moet ie dat ook steeds doen? Of is dat toch nog een stukje afschermen en word dat minder, met het examen als er een auto achter je aanrijd zal die examinator dat immers ook niet doen.quote:Op maandag 20 juli 2009 22:58 schreef SillyWalks het volgende:
-Gaat ie op de snelweg links achter me hangen... dus wacht ik tot ie er langs is anders kaffert ie me uit dat ik niet zo maar naar links moet opschuiven.... nee hoor, kaffert ie me uit dat ik de auto voor me niet inhaal.
42 goed, 8 fout.quote:
Ieder zijn eigen financiele plaatje hequote:Op maandag 20 juli 2009 23:01 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Dat sloeg niet op jou hoor die 20 jaar oude motor in de post hierboven, daar is niets mis mee, het is gewoon een keuze (die goekoper is als een 5 jaar oude motor) Mooie motor wel
en mooi oranje is niet lelijk zullen we maar zeggen
Zelf vind ik stiekem gpz 500 s (kawa) wel interessant.. maar interwebz zegt dat die aardig zeldzaam zijn
Maargoed k ga eerst maar volledig voor dat rijbewijs, daarna ga ik wel eens serieus kijken
nog 10 nachtjes
Klopt, ik dacht er laatst nog aan.. Als ik nu een miljoen winquote:Op dinsdag 21 juli 2009 17:27 schreef Robin__ het volgende:
projectjes zijn altijd leuker dan iets kant en klaar kopendes te leuker als t eenmaal klaar is.
imho dan
Ik ga over een week 2 weken op vakantie en pas daarna me 1e les voor AVD.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 21:56 schreef PeeJie_ het volgende:
Waarom nog (bijna) 2 maanden wachten voor je AVD?
Iemand?quote:Op zondag 19 juli 2009 21:51 schreef oshiro het volgende:
Heeft er hier iemand ervaring met motorrijlessen als ze al rijervaring hebben met rijden? Ik doe nu een kleine 15 jaar aan motocross, en ik ben benieuwd of dat positief of negatief uitpakt. Bij autorijlessen was het niet bepaald een zegen namelijk
Volgens mij gaat je dat nog vies tegenvallen.quote:
In Harderwijk moet ik afrijden, heb voor mijn auto in Emmeloord af moeten rijden. Is volgens mij zelfs nog een stukje verder, maar met de auto is het binnen 15 minuten te doen (Harderwijk). En als je je aan de snelheid houd, 20 - 25 minuten.quote:Op woensdag 22 juli 2009 17:15 schreef Robin__ het volgende:
avb moet weinig tot geen probleem voor je zijn, misschien 2 uurtjes om ff te wennen aan motor en hoe de oefeningen werken (dat moet je zelf wel weten bij het examen)
avd.. als je gewoon rustig aan doet moet het volgens mij allemaal wel meevallen, maar ik weet te weinig van rijden op crossers om daar ook maar iets op te kunnen zeggen, houding e.d zal allemaal wat anders zijn.. maar als je zelf die knop om kan zetten om het allemaal ff op de rijles-manier te doen.. dat heb je toch zelf in de hand lijkt me
Waar moet je afrijden PJ, harderwijk? Is dat niet ver heen en weer rijden (ik heb toen autorijbwijs vanuit almere gedaan.. dan moet je naar bussum (bij hilversum)) of valt dat wel mee
Uit ervaring (heb nog geen motorrijbewijs, maar wel op 750cc gereden en op een mbx-80 zelfde blokje als mtx-80) kan ik je wel vertellen dat je versteld staat van het verschil qua vermogen en qua gewicht. Al hoewel de rijscholen meestal wat lichtere motoren heeft, maar een mbx-80, zoals ik een paar maanden heb gereden, is een 45-km auto'tje vergeleken met een ferrariquote:Op woensdag 22 juli 2009 19:43 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
Ja inderdaad. Maar wat ik dus bedoel is dat ik het rijden al kan. Die bijzondere verrichtingen kan ik ook niet echt spectaculair moeilijk noemen. Lachertje.
Enige waar ik eventueel over zou kunnen vallen is het eventuele gewicht van de motorfiets, zwaarste motor die ik heb gereden is een MTX-SH 80cc en dat kan ik eigenlijk moeilijk een motor noemen (op kenteken is het dat wel, maargoed).
Nee het is ook helemaal geen spektakel ofzo.. maar of een langzame slalom op de motor echt net zo makkelijk is als op de brommer.. dat betwijfel ik toch wel, op die snelheid gaat het gewicht tegenwerken, reactie op het gas is totaal anders dan op een brommertje (ik gok niet dat het ooit nodig is om met slippende koppeling te rijden.. omdat de vertandingen allemaal wat anders zijn) (hoehard rolt je brommer bv stationair in de 1e versnelling?)quote:Op woensdag 22 juli 2009 19:43 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
Ja inderdaad. Maar wat ik dus bedoel is dat ik het rijden al kan. Die bijzondere verrichtingen kan ik ook niet echt spectaculair moeilijk noemen. Lachertje.
Enige waar ik eventueel over zou kunnen vallen is het eventuele gewicht van de motorfiets, zwaarste motor die ik heb gereden is een MTX-SH 80cc en dat kan ik eigenlijk moeilijk een motor noemen (op kenteken is het dat wel, maargoed).
Plan, wel. Wil er volgend jaar aan beginnen. Ik kan wel zo'n beetje rijden op alles wat twee wielen heeft, maar ik ben dus inderdaad bang verkeerde gewoontes aangeleerd te hebben. Ik rem bijvoorbeeld altijd met twee vingers, en dat schijnt dus echt uit den boze te zijnquote:Op woensdag 22 juli 2009 16:29 schreef PeeJie_ het volgende:
Zelf denk ik, dat je geen lessen meer nodig hebt om te leren hoe een motor werkt en misschien ook wat minder lessen voor je AVB.
Daarintegen, heb je jezelf wel misschien verkeerde handelingen aangeleerd voor je examen AVD. Maar als je een proefles heb gehad, dan weet je instructeur daar vast meer over te vertellen
Ik heb niet eens een rijbewijs, maar kan je wel vertellen dat een schakelbrommer toch een wat ander verhaal is dan een motorquote:Op woensdag 22 juli 2009 18:21 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
Hey ik ben volledig nieuw in dit topic, maar toch een vraagje.
Ik zie dat, net zoals het auto rijbewijs, het motor rijbewijs ook vrij prijzig is. Ik heb er wel zin in om te lessen ofcourse, maar vraag me toch af hoeveel lessen er gemiddeld nodig zijn?
Ik heb overigens al ruim 3 jaar rijervaring op de schakelbrommer. Neem aan dat dat ook een dik pluspunt is
Is dat nou echt zo'n issue? Het was voor mij nooit zo dat ik op mn 18e zou gaan beginnen, toen ik 20 was had ik opzich de mogelijkheid te beginnen maar toen vond ik het al met al te veel gedoe. Maar als je zelf zo'n 25kw kit inbouwt, en de boel op nieuw af laat stellen.. komen er verder dan nog zo veel kosten bij? al helemaal op kenteken enzo zijn ze vrij zeldzaam dus dat zal inderdaad wel aan de prijs te zien zijn. Ben wel benieuwt eigenlijkquote:Op woensdag 22 juli 2009 21:57 schreef PeeJie_ het volgende:
Tsja, die keuze heb ik ook gehad en toen vanwege financien (op jezelf gaan wonen etc.) en de kosten van 25kw motors, toch maar heb gewacht tot mijn 21ste. Maar duurt wel lang hoor
Mja, ik wil het graag met verzekeren en dergelijke goed voor elkaar hebben. Met scooters enzo vroeger heb ik mijn tijd gehad om lekker "hard" te rijden, 70cc etc, maar nu wil ik graag dat alles in orde is met mijn auto / motor. Om een motor (officieel) op 25 kw te laten zetten, heeft hij een tweede type goedkeuring nodig. Dit zijn meestal de iets nieuwere motors die dat hebben, de oude motoren hebben dat niet. Dus zit je zowiezo aan een wat hogere prijs en minder keus (je kan je hayabusa niet op 25 kw begrenzenquote:Op woensdag 22 juli 2009 22:50 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Is dat nou echt zo'n issue? Het was voor mij nooit zo dat ik op mn 18e zou gaan beginnen, toen ik 20 was had ik opzich de mogelijkheid te beginnen maar toen vond ik het al met al te veel gedoe. Maar als je zelf zo'n 25kw kit inbouwt, en de boel op nieuw af laat stellen.. komen er verder dan nog zo veel kosten bij? al helemaal op kenteken enzo zijn ze vrij zeldzaam dus dat zal inderdaad wel aan de prijs te zien zijn. Ben wel benieuwt eigenlijk
Klopt als een .. autoquote:Op donderdag 23 juli 2009 13:28 schreef Robin__ het volgende:
Sowieso is het volgens mij meer ontmoedigen dan dat het echt zinvol is om op 25kW te beginnen, je bent nog steeds even kwetsbaar bij inzicht-dingen en ook met 25 kw kun je als een dwaas gaan rijden.
Maargoed schijnbaar heeft het wel gewerkt zoals bedacht, want we hebben allebei gewacht en zijn eerst in de auto rond gaan rijden.
Qua bestickering dacht ik gewoon een paar mooie (japanse) tekens en nog iets van yamaha ofzo.. Dat gedeelte bij de koplamp moet ik nog spuiten, die blijft niet zoquote:Op vrijdag 24 juli 2009 19:29 schreef Robin__ het volgende:
Wat heb je in gedachten kwa stickers peejie? Kuip is nog wel beetje erg zwart vergeleken met de rest nu, maar goed bezig
En ja, het is hier inderdaad ongeveer zo druk als je het maar kunt vinden op de snelweg.. maar dat is geen excuus natuurlijk. (ter informatie, t cbr hier zit zo'n beetje op het knooppunt a4/a12/a13) Ik twijfel er ook niet aan dat ik, buiten rijles om, prima over de snelweg kan rijden.. maar dat doet er even nog niet toeSoer zei laatst ook al dat ik er te veel over nadenk ofzo, waarschijnlijk heeft ie gelijk en laat ik me inderdaad gewoon opnaaien door het rijles deel ervan.. maarja, als ik voor alle keren dat ik gehoord heb dat ik ergens te veel over nadenk een dubbeltje had gekregen..
dan had ik toch zeker een happy meal kunnen kopen
das niet per kwartaal..quote:Op vrijdag 24 juli 2009 22:25 schreef Panzerknacker666 het volgende:
Even een vraagje voor diegenen die al een motor hebben: wat zijn jullie ongeveer per kwartaal aan verzekering en belasting en dergelijke kwijt?
Belasting is 76 zie ik net, da's haast niets in vergelijking met een gewone auto.
een 600 of een 900?quote:Op zaterdag 25 juli 2009 21:34 schreef SillyWalks het volgende:
Ik ga misschien binnenkort naar een Diversion kijken
Een 600. Ik las ergens dat de 0-100 tijd net onder de 6 seconden ligt?quote:Op maandag 27 juli 2009 12:49 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
een 600 of een 900?
Een jaartje Div600 is wel fijn om op te beginnen iig, kan ik uit ervaring spreken..
Vergeefelijke fiets die vanalles kan, behalve heel snel van 0 naar 100
Dat lijkt me nou niet echt iets waar je je druk om hoeft te maken. Als je een top hebt van 120/130 kan je overal met het verkeer meekomen en met elke motor trek je menig auto eruit.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 00:01 schreef SillyWalks het volgende:
Ik ben totaal geen snelheidsduivel, maar ik vind het voor mijn eigen veiligheid wel handig als ik makkelijk mee kan komen met de rest van het verkeer.
Haha daar zag ik iedereen in Hong Kong op rijden, en dan lijkt het wel wat... maar ik ben 1,95m en dan is het toch echt te weinig motorquote:
Toen ik mijn theorie wilde inplannen op de CBR site, bleek dat ik pas na 3 of 4 weken in Amsterdam terecht kon, maar ik wilde het binnen een week doen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 01:00 schreef Posergoth6667 het volgende:
theorie examen kan ik pas halen nadat ik terug ben van vakantie. ik dacht ik plant dat voor deze week ofzo, maar dat kan niet. een maand wachten :S
daarna direct praktijk op de weg aanvragen
Jij toch iedere keer met je "je hebt het niet nodig". We hebben in ons leven zoveel niet nodig en toch hebben we het, dat noemen ze luxe...quote:Op maandag 27 juli 2009 22:51 schreef motorbloempje het volgende:
Waar woon je SillyWalks? En heb je er al een op 't oog?
Wil je gaan proefrijden als je je rbw hebt, of wil je een motor kopen voordat je hem hebt zodat je meteen weg kunt rijden de dag erna
en geloof me, NODIG hebben doe je al die PK's van bijvoorbeeld een R1, RSVMille of CBR1000RR niet, dat heeft NIEMAND om in het verkeer, waar dan ook ter wereld mee te komen én het gas eens af en toe open te kunnen trekken, tenzij je wedstrijden op het circuit gaat rijden.
Je kunt het stoer vinden en daarom zo'n motor kopen, allemaal prima, maar echt nodig hebben doe je het niet, dat je motor in 3 seconden op de 100km per uur zit, ofzo
het is echt de manier waarop je dit leest, want het is totaal niet slecht bedoeldquote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:01 schreef retuow82 het volgende:
De aanval zit hem voornamelijk in de continu terugkerende opmerking "als je het stoer vind", daar stoor ik me gruwelijk aan, het lijkt wel of je iedere keer de sportieve rijders neer wilt zetten als neanderthalers die alleen maar denken aan snelheid en hoe stoer ze er wel niet uitzien met hun motor....
Dat je sceptisch tegenover racers staat is geheel je eigen ding en daar heb ik dan ook vrede mee maar er zijn meer manieren waarop je dit kunt verwoorden.
Snap ik ook wel maar in vorige delen zijn hier ook al mensen over gevallen (Isdatzo bijvoorbeeld) dus het is misschien niet de manier waarop wij het lezen maar de manier waarop jij het typtquote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:02 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
het is echt de manier waarop je dit leest, want het is totaal niet slecht bedoeld
Mooie prijs en een Honda CBR is zeker een vriendelijke beginnersmotor, die straft je niet zo hard af bij een foutje.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 13:02 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Nog een leuke motor voor een beginner: http://www.motor-forum.nl(...)93-naked-1100-1.html
Helaas heb ik me A-tje nog niet en ook nog geen helm + jas, dus testrijden gaat ook een beetje moeilijk.
uhhh ik d8 een cbr 500 cc en ik ben 24quote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:02 schreef motorbloempje het volgende:
Gefeliciteerd en veel plezier
ben je 18/19/20? Of ga je op volvermogen lessen?
Ik gok dat je op een cb 500 gaat lessen en als je 24 bent is dat op vol vermogen.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:06 schreef pro2call het volgende:
[..]
uhhh ik d8 een cbr 500 cc en ik ben 24
er is een Fok! Motorclubtopicquote:Op dinsdag 28 juli 2009 19:08 schreef PeeJie_ het volgende:
Als iedereen weer vriendjes isen de meeste hier hun motorrijbewijs gehaald hebben, doen we dan hier op fok! ook aan meetings ?
Vooruit dan maarquote:Op dinsdag 28 juli 2009 19:18 schreef retuow82 het volgende:
Motorbloempje en ik zijn nooit vijanden geweest hoor PeeJie, het was gewoon een prachtig voorbeeldje miscommunicatie.
Ik beloof netjes dat ik gewoon blijf zwaaien naar iedere Diversion die ik tegenkom
Ga ik even kijkenquote:
Lijkt me wel leuk, Fok motor meetingquote:Op dinsdag 28 juli 2009 19:08 schreef PeeJie_ het volgende:
Als iedereen weer vriendjes isen de meeste hier hun motorrijbewijs gehaald hebben, doen we dan hier op fok! ook aan meetings ?
Anders had ik even de verkeerde smilie erachter geplaktquote:
Tof cadeau!quote:Op woensdag 29 juli 2009 02:40 schreef Gauner het volgende:
Morgen bellen en afspraak maken voor eerste rijles, heb er zo zin in!![]()
Ben vandaag 20 geworden en rijlessen wordt het cadeautje van mijn ouders. Heb er een heel ander gevoel bij dan bij autorijlessen, daar voel je toch meer druk dat je het moet halen omdat je anders niet mobiel bent, aan deze lessen ga ik echt plezier beleven denk ik, hadden jullie dat ook zo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |