quote:Op donderdag 9 juli 2009 17:44 schreef keepwalking het volgende:
Helaas, ik moet nog een keer terugkomen.
In het begin ging het prima, tot we op een smal landweggetje kwamen waar ik veel te hard door de bochten ging, dat was funest. Verder kon het kijken nog wel beter, vooral als ik meer snelheid had. Ik reed verder prima, maar die bochtjes pakte ik te gevaarlijk.![]()
Erg jammer, vooral omdat het wel even gaat duren voordat ik een nieuwe datum heb vrees ik.
Jup.quote:Op donderdag 9 juli 2009 19:24 schreef Robin__ het volgende:
En wacht maar tot het straks je eigen motor is Lonaadan wil je ineens wel denk ik. Maar je hebt wel gelijk.. als ie omgaat dan doe je er ook niets meer aan. Wel weer zelf overeind gekregen?
Ik doe mijn bestquote:Op vrijdag 10 juli 2009 10:28 schreef motorbloempje het volgende:
Wel goed doorlessen he?
Morgen lekker 3 weken met de motor op vakantie!
Snelweg naar Luik en daarna alleen maar genieten:
Ardennen, Route des Grandes Alpes, Cevennen, Pyreneeen....
schiet op, de zomer is bijna voorbij
gelukkig al beetje mogen proeven tijdens het heen en weer rijden.quote:
tnxquote:Op vrijdag 10 juli 2009 13:11 schreef -Bigguy- het volgende:
Feli Robin! Weet je welke examinator je had? (ik ken er te veel... geen goed teken)
Ligt er aan hoeveel gas je geeft en op wat voor motor je rijd.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 13:16 schreef Boschkabouter het volgende:
Even een motorgerelateerd vraagje tussendoor.
Wat drinkt een beetje motor nu qua benzine?
2 vrienden van me hebben zo'n ding en het verbruik ligt een stuk hoger dan de gemiddelde middenklasser. 1 op <14 dus.
een YBR (Yamaha, 125CC, ideaal voor alleen woon-werk) haalt de 1:35quote:Op vrijdag 10 juli 2009 13:16 schreef Boschkabouter het volgende:
Even een motorgerelateerd vraagje tussendoor.
Wat drinkt een beetje motor nu qua benzine?
2 vrienden van me hebben zo'n ding en het verbruik ligt een stuk hoger dan de gemiddelde middenklasser. 1 op <14 dus.
Nu heb je het over mijn Mille gok ik, ik heb het namelijk eens eerder aangegeven in deze topicreeks.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 13:32 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
een YBR (Yamaha, 125CC, ideaal voor alleen woon-werk) haalt de 1:35
een RSV Mille net 1:13
Mijn Diversion 900 rijdt op de snelweg 1:18 als ik 140 rijd, maar 1:22 als ik in de bergen bochtjes rijd
ligt aan motor, omgeving, snelheid en rijstijl
Dat was zeker een top-les, of niet?quote:Op vrijdag 10 juli 2009 13:12 schreef robert-dirksen het volgende:
Jeuj, ik mag zo weer lessen hier in Bennekom, elke keer regen bijna
Moest je bij ADO?quote:
1: Leuk! goeie keusquote:Op zaterdag 11 juli 2009 20:56 schreef pro2call het volgende:
Hey ik begin ook met lessen
na lang denken heb ik besloten om te gaan motor rijden
Ik les bij van buuren in zwolle waar ik van vrienden alleen maar goeie verhalen overgehoord heb dus de keus was simpel
Ik heb dinsdag 28 juli mijn theory examen en tevens gelijk mijn eerste les
op 24 augustus heb ik mijn AVB en op 7 sept. mijn AVD....
Heeft iemand nog tips voor het schakelen? Ik snap die bak van de motor nog niet helemaal... Ik weet dat 1 naar beneden is en de rest naar boven... maar toen ik tijdens de proefles een bocht naderde wist ik niet meer in welke versnelling de motor nou precies zat. hoe kun je dit het makkelijkste onthouden? tellen heb ik toen geprobeerd maar als je een tijdje rijdt zonder te schakelen ben dat weer snel vergeten....
please help.....
Hoeveel lessen per week?quote:Op zaterdag 11 juli 2009 20:56 schreef pro2call het volgende:
Hey ik begin ook met lessen
na lang denken heb ik besloten om te gaan motor rijden
Ik les bij van buuren in zwolle waar ik van vrienden alleen maar goeie verhalen overgehoord heb dus de keus was simpel
Ik heb dinsdag 28 juli mijn theory examen en tevens gelijk mijn eerste les
op 24 augustus heb ik mijn AVB en op 7 sept. mijn AVD....
Heeft iemand nog tips voor het schakelen? Ik snap die bak van de motor nog niet helemaal... Ik weet dat 1 naar beneden is en de rest naar boven... maar toen ik tijdens de proefles een bocht naderde wist ik niet meer in welke versnelling de motor nou precies zat. hoe kun je dit het makkelijkste onthouden? tellen heb ik toen geprobeerd maar als je een tijdje rijdt zonder te schakelen ben dat weer snel vergeten....
please help.....
Dat went wel. En verder af en toe even op de toerenteller kijken, even kijken hoeveel toeren je maakt in zn 2 bij 40 en in zn 3. en kijk bijvoorbeeld eens hoeveel toeren je terugvalt per versnelling omhoog. (zal zo'n 1000 toeren zijn) en dan kun je bij twijfel op die manier wel beredeneren of je een versnelling te hoog of te laag zit. Maar net als bij een auto.. daar hoef je toch ook niet te kijken/voelen of je de auto in zn 3 of 4 hebt staan.. dat weet je 'gewoon'.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 20:56 schreef pro2call het volgende:
Heeft iemand nog tips voor het schakelen? Ik snap die bak van de motor nog niet helemaal... Ik weet dat 1 naar beneden is en de rest naar boven... maar toen ik tijdens de proefles een bocht naderde wist ik niet meer in welke versnelling de motor nou precies zat. hoe kun je dit het makkelijkste onthouden? tellen heb ik toen geprobeerd maar als je een tijdje rijdt zonder te schakelen ben dat weer snel vergeten....
please help.....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |