Ik ben inmiddels bijna een jaar in bezit van een rijbewijs B, maar wilde hem maar gewoon halen, zodat ik meteen klaar ben voor de AVB en AVD. Op de site van CBR staat overigens dat het vermogen onder de 35 kW moet zijn, niet 25.quote:Op maandag 6 juli 2009 10:29 schreef Robin__ het volgende:
Het is 25kW (of nog minder als het om een hele lichte fiets gaat, 25kW op 100kg mag ook niet)
Ze zijn wel te vinden, maar vrij zeldzaam. Maar er zijn voor alle gangbare 500cc modelen wel terugvoerkits te krijgen.
Hoe het exact zit met verzekeren weet ik ook niet... ik weet dat het vrij lastig is om 25kW op kenteken te krijgen, maar ik meen dat veel verzekeraars ook genoegen nemen met een rollenbank uitdraai.![]()
5kW is 20% te veel, ja, daar doen ze moeilijk over.
En waarom begin je met de theorie? nog niet in bezit van een rijbewijs b?
Interesting.quote:Op maandag 6 juli 2009 10:39 schreef Robin__ het volgende:
http://www.motor-forum.nl/forum/list_message/1781020
leesvoer
Nee. Ik ben 18. Heb nog geen autorijbewijs ofzo, maar ben wel begonnen met motorrijlessen.quote:Op maandag 6 juli 2009 10:39 schreef AngryNerd het volgende:
[..]
Ik kan dus begrijpen dat alle lessers hier allemaal minstens 21 zijn?
Oh, hehe dat vind ik dan wel weer stoer van jequote:Op maandag 6 juli 2009 11:45 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Nee. Ik ben 18. Heb nog geen autorijbewijs ofzo, maar ben wel begonnen met motorrijlessen.
Je moet idd. op een lichtere motor rijden. Mijn rijschool had daar gewoon motoren voor staan
Ik rij op een Honda CB500 die teruggevoerd is
Zelfde verhaal hier, alleen les ik op een Honda CBF 250quote:Op maandag 6 juli 2009 11:45 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Nee. Ik ben 18. Heb nog geen autorijbewijs ofzo, maar ben wel begonnen met motorrijlessen.
Je moet idd. op een lichtere motor rijden. Mijn rijschool had daar gewoon motoren voor staan
Ik rij op een Honda CB500 die teruggevoerd is
Ik had meteen na mijn intest, om te kijken of ik motorrijden wel écht leuk zou vinden, mijn theorie aangevraagd. Die heb ik vervolgens na mijn eerste echte les gehaald. Mijn tweede echte les mocht ik de weg op, en sneeuwen en hagelen dat het deed.quote:Op maandag 6 juli 2009 12:09 schreef Lonaa het volgende:
@ Robin, vanmiddag moet ik lessen, gaat t ook regenen zag ik al. Zou eignelijk vanochtend lessen maar de eigenaar van de rijschool heeft zondag hartinfarct gehad
@Keepwalking, ik heb mn theorie nog niet, mag ook nog niet de weg op... Lekker achterop naar de parkeerplaats en dan oefenen met mn bijzondere verrichtingen (die trouwens goed gaan). Ben wel heeel hard aan het blokken voor mn theorie
Das volgens mij best wel pittig gassen dan voor de vertragingsoefening? Instructeur liet zich laatst ook al ontvallen dat ie het maar een (onnodig) lompe oefening vondquote:Op maandag 6 juli 2009 12:06 schreef keepwalking het volgende:
[..]
Zelfde verhaal hier, alleen les ik op een Honda CBF 250. Die is 17kw geloof ik.
Hahahaquote:Op maandag 6 juli 2009 12:15 schreef keepwalking het volgende:
[..]
Ik had meteen na mijn intest, om te kijken of ik motorrijden wel écht leuk zou vinden, mijn theorie aangevraagd. Die heb ik vervolgens na mijn eerste echte les gehaald. Mijn tweede echte les mocht ik de weg op, en sneeuwen en hagelen dat het deed.
Haha, ja het is op zich goed te doen, maar je moet wel je gas vol open trekken.quote:Op maandag 6 juli 2009 12:16 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Das volgens mij best wel pittig gassen dan voor de vertragingsoefening? Instructeur liet zich laatst ook al ontvallen dat ie het maar een (onnodig) lompe oefening vond
Kun je tegenwoordig online doen, dus waarschijnlijk laten ze je dat ook zelf doen. Ook wel zo makkelijk want je krijgt gewoon een lijst met locaties een datum en een tijd, kun je zelf kijken wat t beste uitkomt. Als je m straks nodig hebt voor je avd is het misschien wel slim om dat te gaan reserveren voor over een paar weken (eerder zal waarschijnlijk toch niet lukken) mocht je het niet halen ben je nog een paar weken aan het wachten op een herkansing en het zou zonde zijn als je daardoor moet wachten met lessen.quote:Op maandag 6 juli 2009 12:17 schreef Lonaa het volgende:
[..]
HahahaHeftig.
Ik ga vandaag eens informeren hoe ze dat hier doen met de theorie. Of zij het aanvragen of dat ik dat zelf moet doen, en dan moeten we hem maar plannen zsm, want na 5 lessen op de parkeerplaats heb je het ook wel een beetje gehad
damn.. dat lijkt me toch echt geen pretje zeg. Moet je voor het eerst de snelweg op.. (wat op de motor toch wel een stukje .. intimiderender is als IN een auto) en dan heb je niet eens het vermogen om die grote vrachtwagens snel in te halen.quote:Op maandag 6 juli 2009 12:23 schreef -Bigguy- het volgende:
Ik ben nu 19 en heb ook alleen mn motorrijbewijs, volgens mij zijn er zat mensen die niet wachten tot hun 21ste. En bijna elke rijschool heeft wel een 25KW (of 35 dus) motorfiets staan
En lessen op een CB250 is een hel want dat ding komt amper boven de 100 km/h dus vrachtwagens inhalen duurt eeuwig
Dat is dus waarom ik maar 1 instructeur wil hebben.quote:Op maandag 6 juli 2009 13:27 schreef ForumGek het volgende:
tvp
Woensdag weer 2 uurtjes les, volgende week 4 en dan donderdags examen.
Vorige week les gehad van een andere instructeur maar dat was echt niks, hij reed in de auto mee en hij zei haast niks. Ben ze ook nog kwijt geraakt en dus terug naar de rijschool gereden (best cool alleen op de rondweg). Maar toen we weer verder gingen weer weinig tips gehad helaas. Had afgelopen vrijdag ook een les bij hem staan maar heb deze afgezegd en deze week les geboekt. Had namelijk niet het gevoel dat ik ook maar iets geleerd had...op de groep niet kwijtraken na
.
Toch is het niet gek om voor de afwisseling eens iemand anders te hebben. Die heeft een hele andere (en nieuwe) blik op jouw rijden, voor 2 uurtjes is het niet erg. Maar als het niet bevalt, zoals bij mij het geval was, is het wel jammer. Maar wel een ervaring rijkerquote:Op maandag 6 juli 2009 14:05 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dat is dus waarom ik maar 1 instructeur wil hebben.
Over ander half uur heb ik les, en zo te zien precies tussen de buien door
Ik zou eigenlijk vanochtend les krijgen van een andere instructeur, maar die had een hartinfarct gehad gisterquote:Op maandag 6 juli 2009 14:46 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Toch is het niet gek om voor de afwisseling eens iemand anders te hebben. Die heeft een hele andere (en nieuwe) blik op jouw rijden, voor 2 uurtjes is het niet erg. Maar als het niet bevalt, zoals bij mij het geval was, is het wel jammer. Maar wel een ervaring rijker.
Succes met de les !![]()
Ik ga nog ff in de zon liggen en boekje lezen![]()
Da's ook wat. Beter dat ie het gisteren had en niet wanneer jij vanmorgen bij hem achterop zatquote:Op maandag 6 juli 2009 14:47 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik zou eigenlijk vanochtend les krijgen van een andere instructeur, maar die had een hartinfarct gehad gister![]()
ja die zijn echt ghetto.. ze waren ooit ook gewoon oranje trouwensquote:Op dinsdag 7 juli 2009 23:15 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Vandaag ook gelest......zag geen ene fuck. Stonden er ook nog witte pionnetjes tussen (van een andere rijschool) die waren helemaal onzichtbaar. Morgenavond laatste les en dinsdag examen AVB (beter geen regen)
Succes morgen met jouw examen!quote:Op dinsdag 7 juli 2009 23:15 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Vandaag ook gelest......zag geen ene fuck. Stonden er ook nog witte pionnetjes tussen (van een andere rijschool) die waren helemaal onzichtbaar. Morgenavond laatste les en dinsdag examen AVB (beter geen regen)
ik weet ook echt precies wat je bedoeldquote:Op dinsdag 7 juli 2009 11:20 schreef Robin__ het volgende:
Moest wel lachen toen instructeur in zeiknatte leren broek probeerde op te stappenecht met een soort hink stap sprong aanloop gooide ie zn been over de motor :
quote:Op woensdag 8 juli 2009 13:24 schreef -Bigguy- het volgende:
[..]
ik weet ook echt precies wat je bedoeld
Volgens mij is een paspoort een geldige legitimatie, dus zou geen problemen moeten geven.quote:Op woensdag 8 juli 2009 22:07 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Tis ook al een ouwe lul natuurlijk44 is ie, had k niet gedacht.
Net even nagekeken wat ik vrijdag nodig heb, niet veel schijnbaar
- theorie certificaat of rijbewijs b
- legitimatie (kan ook rijbewijs b zijn)
nou is mijn rijbewijs b (roze papiertje) wel redelijk vernaggeld, hij is een keer nat geregend en toen heb ik maar een plakbandje over de vouwen geplakt, onder het mom van beter getaped dan volledig losgescheurd![]()
Ik neem mn paspoort wel mee als legitimatie.. gaan ze daar verder een probleem van maken? Zou wel heel sneu zijn natuurlijk.. iemand met soort gelijke ervaringen?
Allemaal AVB? Of is het echt de laatste stap morgen?quote:Op woensdag 8 juli 2009 22:30 schreef keepwalking het volgende:
[..]
Volgens mij is een paspoort een geldige legitimatie, dus zou geen problemen moeten geven.
Ik moet morgen, 5 voor 3. Zit mezelf al aardig op te vreten, maat van mij is paar weken geleden gezakt, en een vriendin is paar dagen terug ook gezakt.
Allemaal AVD.quote:Op woensdag 8 juli 2009 22:39 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Allemaal AVB? Of is het echt de laatste stap morgen?
Ik heb er aan een kant veel zin in, andere kant toch bang dat het misgaat.. dat je net ff wat stoms doet omdat er zo'n vent op je vingers staat te kijkenmaargoed t moet toch gebeuren he
Probeer wel wat te doen te hebben sochtends.. als je om half 1 al min of meer klaar bent om te gaan is helemaal kut
succes
Ach kom op, tis vast niet voor niets aangevraagd en zelfs al gingen er voorheen dingen mis, dat weet die examinator nietquote:Op woensdag 8 juli 2009 22:44 schreef keepwalking het volgende:
[..]
Allemaal AVD.![]()
Iedereen heeft er wel vertrouwen in, en ik op zich ook wel een beetje, maarja, je weet maar nooit.
Maar inderdaad, mezelf een paar uur vermaken voordat we weg moeten is wel een goed idee.![]()
Bedankt voor het succes wensen, jij ook alvast hetzelfde gewenst!
Succes gewenst !quote:Op woensdag 8 juli 2009 22:44 schreef keepwalking het volgende:
[..]
Allemaal AVD.![]()
Iedereen heeft er wel vertrouwen in, en ik op zich ook wel een beetje, maarja, je weet maar nooit.
Maar inderdaad, mezelf een paar uur vermaken voordat we weg moeten is wel een goed idee.![]()
Bedankt voor het succes wensen, jij ook alvast hetzelfde gewenst!
quote:Op donderdag 9 juli 2009 17:44 schreef keepwalking het volgende:
Helaas, ik moet nog een keer terugkomen.
In het begin ging het prima, tot we op een smal landweggetje kwamen waar ik veel te hard door de bochten ging, dat was funest. Verder kon het kijken nog wel beter, vooral als ik meer snelheid had. Ik reed verder prima, maar die bochtjes pakte ik te gevaarlijk.![]()
Erg jammer, vooral omdat het wel even gaat duren voordat ik een nieuwe datum heb vrees ik.
Jup.quote:Op donderdag 9 juli 2009 19:24 schreef Robin__ het volgende:
En wacht maar tot het straks je eigen motor is Lonaadan wil je ineens wel denk ik. Maar je hebt wel gelijk.. als ie omgaat dan doe je er ook niets meer aan. Wel weer zelf overeind gekregen?
Ik doe mijn bestquote:Op vrijdag 10 juli 2009 10:28 schreef motorbloempje het volgende:
Wel goed doorlessen he?
Morgen lekker 3 weken met de motor op vakantie!
Snelweg naar Luik en daarna alleen maar genieten:
Ardennen, Route des Grandes Alpes, Cevennen, Pyreneeen....
schiet op, de zomer is bijna voorbij
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |