abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 juli 2009 @ 10:33:52 #51
87694 Robin__
letitredno
pi_70661155
dan ben ik in goed gezelschap

De stepjes klappen inderdaad op, maar omdat ik de motor de bocht 'in' liet kantelen, en k m bij t stuur vast had (en dat dus ook omklapte naar de andere kant) denk ik dat ie net nog een beetje een tik van voren gehad heb ofzo. Maargoed zie/zag het ook echt niet als mijn schuld ofzo, Pech gehad.
pi_70689060
Zijn hier veel mensen die voor hun 21e al zijn begonnen met lessen ?

Ik ben zelf dus 19 en heb 15 juli mijn theorie-examen. Na de zomervakantie ben ik van plan om te beginnen met rijlessen.

Moet ik op zoek naar een speciale rijschool waar ze les geven in motors met minder vermogen, of kan ik ook gewoon lessen nemen op een Honda CB500, welke een hoger vermogen heeft dan 35 kW?

Ik zat al voor de grap even te kijken naar motors, die ik na het behalen van mijn rijbewijs kan kopen, maar kan zo goed als niets vinden waarbij het vermogen onder de 35 kW is. Zijn ze hier over het algemeen heel streng in? Als ik bijvoorbeeld in een CB500 rij, welke bijvoorbeeld een vermogen heeft van 40 kW, gaat de politie (of een andere instantie) dan moeilijk doen over die 5 kW?
  FOK!fotograaf maandag 6 juli 2009 @ 01:46:29 #53
159915 -Menn0-
MNO
pi_70689069
Ben bang van wel ja
,,/
pi_70689082
Volgens mij is het 25 kw..
Wie niet dom is moet slim zijn!
  maandag 6 juli 2009 @ 10:29:01 #55
87694 Robin__
letitredno
pi_70692201
Het is 25kW (of nog minder als het om een hele lichte fiets gaat, 25kW op 100kg mag ook niet) 25kW = ongeever 35 pk trouwens)

Ze zijn wel te vinden, maar vrij zeldzaam. Maar er zijn voor alle gangbare 500cc modelen wel terugvoerkits te krijgen.

Hoe het exact zit met verzekeren weet ik ook niet... ik weet dat het vrij lastig is om 25kW op kenteken te krijgen, maar ik meen dat veel verzekeraars ook genoegen nemen met een rollenbank uitdraai.

5kW is 20% te veel, ja, daar doen ze moeilijk over.

En waarom begin je met de theorie? nog niet in bezit van een rijbewijs b?

[ Bericht 4% gewijzigd door Robin__ op 06-07-2009 10:40:18 ]
  maandag 6 juli 2009 @ 10:39:01 #56
87694 Robin__
letitredno
pi_70692507
quote:
Op maandag 6 juli 2009 10:29 schreef Robin__ het volgende:
Het is 25kW (of nog minder als het om een hele lichte fiets gaat, 25kW op 100kg mag ook niet)

Ze zijn wel te vinden, maar vrij zeldzaam. Maar er zijn voor alle gangbare 500cc modelen wel terugvoerkits te krijgen.

Hoe het exact zit met verzekeren weet ik ook niet... ik weet dat het vrij lastig is om 25kW op kenteken te krijgen, maar ik meen dat veel verzekeraars ook genoegen nemen met een rollenbank uitdraai.

5kW is 20% te veel, ja, daar doen ze moeilijk over.

En waarom begin je met de theorie? nog niet in bezit van een rijbewijs b?
Ik ben inmiddels bijna een jaar in bezit van een rijbewijs B, maar wilde hem maar gewoon halen, zodat ik meteen klaar ben voor de AVB en AVD. Op de site van CBR staat overigens dat het vermogen onder de 35 kW moet zijn, niet 25.

Ik kan dus begrijpen dat alle lessers hier allemaal minstens 21 zijn?
quote:
Interesting.

[ Bericht 9% gewijzigd door AngryNerd op 06-07-2009 10:54:12 ]
  maandag 6 juli 2009 @ 10:47:49 #58
87694 Robin__
letitredno
pi_70692742
Ja volgens is iedereen op zwaar bezig, ik heb het in het verleden ook uitgesteld en gewacht tot ik 21 was, had geen zin in dat extra gedoe

En het is niet nodig je theorie te halen voor het avb als je in het bezit bent van een rijbewijs B, dan mag je onder begeleiding over de weg, en het examen is op een afgesloten terrein (volgens mij moet je zonder rijbewijs b wel een theorie certificaat hebben om de weg op te mogen, aangezien je wel de juridisch bestuurder bent van de motor tijdens het lessen)

Pagina is een paar jaar oud maar voor zo ver ik weet is er sindsdien NIETS veranderd aan de regels voor het rijbewijs 'a beperkt' bij twijfel ff op www.cbr.nl kijken, daar staat het ook (maar wat beknopter)
  maandag 6 juli 2009 @ 10:49:58 #59
87694 Robin__
letitredno
pi_70692803
wel ff goed lezen maat, van cbr.nl:

Als je jonger bent dan 21 jaar, moet je het examen afleggen op een lichte motor met een vermogen van minder dan 35 kW. De cilinderinhoud van deze motor moet meer dan 120 cc zijn en hij moet minstens honderd kilometer per uur kunnen rijden.

en

Examen met een lichte motor

Als je slaagt voor een examen op een lichte motor, krijg je (ongeacht je leeftijd) een rijbewijs A met een beperkte bevoegdheid. Je mag dan twee jaar lang alleen rijden met een motor met een vermogen van hoogstens 25 kW en hoogstens 0.16 kW ‘per kilo ledig gewicht van de motor’. Pas na twee jaar mag je overstappen op een zwaardere motor; daar hoef je niet opnieuw examen voor te doen.
pi_70693016
Oke, mijn fout Dat ik mijn theorie zo vroeg mogelijk haal is toch alleen maar goed? Ik ga er namelijk wel vanuit dat ik binnen nu en een jaar mijn motor-rijbewijs kan halen.
  maandag 6 juli 2009 @ 11:25:48 #61
87694 Robin__
letitredno
pi_70693943
Het is in ieder geval slim om het niet op het allerlaatst te doen ruimte inbouwen voor eventuele herkansing
pi_70694655
quote:
Op maandag 6 juli 2009 10:39 schreef AngryNerd het volgende:

[..]

Ik kan dus begrijpen dat alle lessers hier allemaal minstens 21 zijn?

Nee. Ik ben 18. Heb nog geen autorijbewijs ofzo, maar ben wel begonnen met motorrijlessen.

Je moet idd. op een lichtere motor rijden. Mijn rijschool had daar gewoon motoren voor staan

Ik rij op een Honda CB500 die teruggevoerd is
Sterkheidsbaas van alles.
  maandag 6 juli 2009 @ 12:01:48 #63
87694 Robin__
letitredno
pi_70695216
quote:
Op maandag 6 juli 2009 11:45 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Nee. Ik ben 18. Heb nog geen autorijbewijs ofzo, maar ben wel begonnen met motorrijlessen.

Je moet idd. op een lichtere motor rijden. Mijn rijschool had daar gewoon motoren voor staan

Oh, hehe dat vind ik dan wel weer stoer van je

Ik wist eigenlijk niet dat je mocht lessen op 35kW, dat is nauwelijks een verschil met een gewone cb500.. weegt nog even veel, en die laatste 5 kW's kom je tijdens rijles toch echt niet aan toe. Op deze manier klinkt het een beetje onzinnig eigenlijk heel dat A beperkt

Mijn les van over 2 uur is net verplaatst naar morgen 0900.. en ik zie net dat ik vrijdag beste kans op regen heb.. van mij mag t morgen dan ook gaan plenzen want dat heb ik nog niet meegemaakt

Oh morgen 90% op regen.. mijn verzoek gaat uitkomen sorry iedereen
pi_70695414
quote:
Op maandag 6 juli 2009 11:45 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Zelfde verhaal hier, alleen les ik op een Honda CBF 250 . Die is 17kw geloof ik.
Omdat ik geen rijbewijs B heb moest ik mijn theorie halen voordat we de weg op konden, maar dat was gelukkig snel voor elkaar.

Donderdag AVD, superspannend.
pi_70695523
@ Robin, vanmiddag moet ik lessen, gaat t ook regenen zag ik al. Zou eignelijk vanochtend lessen maar de eigenaar van de rijschool heeft zondag hartinfarct gehad

@Keepwalking, ik heb mn theorie nog niet, mag ook nog niet de weg op... Lekker achterop naar de parkeerplaats en dan oefenen met mn bijzondere verrichtingen (die trouwens goed gaan ). Ben wel heeel hard aan het blokken voor mn theorie
pi_70695732
quote:
Op maandag 6 juli 2009 12:09 schreef Lonaa het volgende:
@ Robin, vanmiddag moet ik lessen, gaat t ook regenen zag ik al. Zou eignelijk vanochtend lessen maar de eigenaar van de rijschool heeft zondag hartinfarct gehad

@Keepwalking, ik heb mn theorie nog niet, mag ook nog niet de weg op... Lekker achterop naar de parkeerplaats en dan oefenen met mn bijzondere verrichtingen (die trouwens goed gaan ). Ben wel heeel hard aan het blokken voor mn theorie
Ik had meteen na mijn intest, om te kijken of ik motorrijden wel écht leuk zou vinden, mijn theorie aangevraagd. Die heb ik vervolgens na mijn eerste echte les gehaald. Mijn tweede echte les mocht ik de weg op, en sneeuwen en hagelen dat het deed.
  maandag 6 juli 2009 @ 12:16:35 #67
87694 Robin__
letitredno
pi_70695780
quote:
Op maandag 6 juli 2009 12:06 schreef keepwalking het volgende:

[..]

Zelfde verhaal hier, alleen les ik op een Honda CBF 250 . Die is 17kw geloof ik.

Das volgens mij best wel pittig gassen dan voor de vertragingsoefening? Instructeur liet zich laatst ook al ontvallen dat ie het maar een (onnodig) lompe oefening vond
pi_70695793
quote:
Op maandag 6 juli 2009 12:15 schreef keepwalking het volgende:

[..]

Ik had meteen na mijn intest, om te kijken of ik motorrijden wel écht leuk zou vinden, mijn theorie aangevraagd. Die heb ik vervolgens na mijn eerste echte les gehaald. Mijn tweede echte les mocht ik de weg op, en sneeuwen en hagelen dat het deed.
Hahaha Heftig.

Ik ga vandaag eens informeren hoe ze dat hier doen met de theorie. Of zij het aanvragen of dat ik dat zelf moet doen, en dan moeten we hem maar plannen zsm, want na 5 lessen op de parkeerplaats heb je het ook wel een beetje gehad
pi_70695878
quote:
Op maandag 6 juli 2009 12:16 schreef Robin__ het volgende:

[..]

Das volgens mij best wel pittig gassen dan voor de vertragingsoefening? Instructeur liet zich laatst ook al ontvallen dat ie het maar een (onnodig) lompe oefening vond
Haha, ja het is op zich goed te doen, maar je moet wel je gas vol open trekken. Ik heb met dat ding ook eigenlijk helemaal niets te zoeken op de snelweg, maar het hoort erbij.
Maarja, ik heb er mijn AVB al op gehaald, gelukkig de vetragingsoefening niet hoeven doen, die had ik ook nog maar een keer geoefend.
pi_70696007
Ik ben nu 19 en heb ook alleen mn motorrijbewijs, volgens mij zijn er zat mensen die niet wachten tot hun 21ste. En bijna elke rijschool heeft wel een 25KW (of 35 dus) motorfiets staan

En lessen op een CB250 is een hel want dat ding komt amper boven de 100 km/h dus vrachtwagens inhalen duurt eeuwig

Maar AngryNerd, ik zou niet op een te zware motor gaan rijden in ieder geval, ff zoeken en je vind een prima 25KW fiets, gewoon op kenteken, niks aan de hand
BigguyNL @ Xbox Live
Ach, wat doe je eraan
  maandag 6 juli 2009 @ 12:28:43 #71
87694 Robin__
letitredno
pi_70696163
quote:
Op maandag 6 juli 2009 12:17 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Hahaha Heftig.

Ik ga vandaag eens informeren hoe ze dat hier doen met de theorie. Of zij het aanvragen of dat ik dat zelf moet doen, en dan moeten we hem maar plannen zsm, want na 5 lessen op de parkeerplaats heb je het ook wel een beetje gehad
Kun je tegenwoordig online doen, dus waarschijnlijk laten ze je dat ook zelf doen. Ook wel zo makkelijk want je krijgt gewoon een lijst met locaties een datum en een tijd, kun je zelf kijken wat t beste uitkomt. Als je m straks nodig hebt voor je avd is het misschien wel slim om dat te gaan reserveren voor over een paar weken (eerder zal waarschijnlijk toch niet lukken) mocht je het niet halen ben je nog een paar weken aan het wachten op een herkansing en het zou zonde zijn als je daardoor moet wachten met lessen.
  maandag 6 juli 2009 @ 12:34:55 #72
87694 Robin__
letitredno
pi_70696371
quote:
Op maandag 6 juli 2009 12:23 schreef -Bigguy- het volgende:
Ik ben nu 19 en heb ook alleen mn motorrijbewijs, volgens mij zijn er zat mensen die niet wachten tot hun 21ste. En bijna elke rijschool heeft wel een 25KW (of 35 dus) motorfiets staan

En lessen op een CB250 is een hel want dat ding komt amper boven de 100 km/h dus vrachtwagens inhalen duurt eeuwig

damn.. dat lijkt me toch echt geen pretje zeg. Moet je voor het eerst de snelweg op.. (wat op de motor toch wel een stukje .. intimiderender is als IN een auto) en dan heb je niet eens het vermogen om die grote vrachtwagens snel in te halen.

Het is natuurlijk allemaal gweoon te doen als je je kop er bij houd, maar ik ben toch wel blij met mn kilometers in de auto

En autorijbewijs word een eitje als je m uiteindelijk gaat halen
pi_70698139
tvp

Woensdag weer 2 uurtjes les, volgende week 4 en dan donderdags examen .

Vorige week les gehad van een andere instructeur maar dat was echt niks, hij reed in de auto mee en hij zei haast niks. Ben ze ook nog kwijt geraakt en dus terug naar de rijschool gereden (best cool alleen op de rondweg ). Maar toen we weer verder gingen weer weinig tips gehad helaas. Had afgelopen vrijdag ook een les bij hem staan maar heb deze afgezegd en deze week les geboekt. Had namelijk niet het gevoel dat ik ook maar iets geleerd had...op de groep niet kwijtraken na .
Fingerspitzgefühl
pi_70699555
quote:
Op maandag 6 juli 2009 13:27 schreef ForumGek het volgende:
tvp

Woensdag weer 2 uurtjes les, volgende week 4 en dan donderdags examen .

Vorige week les gehad van een andere instructeur maar dat was echt niks, hij reed in de auto mee en hij zei haast niks. Ben ze ook nog kwijt geraakt en dus terug naar de rijschool gereden (best cool alleen op de rondweg ). Maar toen we weer verder gingen weer weinig tips gehad helaas. Had afgelopen vrijdag ook een les bij hem staan maar heb deze afgezegd en deze week les geboekt. Had namelijk niet het gevoel dat ik ook maar iets geleerd had...op de groep niet kwijtraken na .
Dat is dus waarom ik maar 1 instructeur wil hebben.

Over ander half uur heb ik les, en zo te zien precies tussen de buien door
pi_70701013
quote:
Op maandag 6 juli 2009 14:05 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Dat is dus waarom ik maar 1 instructeur wil hebben.

Over ander half uur heb ik les, en zo te zien precies tussen de buien door
Toch is het niet gek om voor de afwisseling eens iemand anders te hebben. Die heeft een hele andere (en nieuwe) blik op jouw rijden, voor 2 uurtjes is het niet erg. Maar als het niet bevalt, zoals bij mij het geval was, is het wel jammer. Maar wel een ervaring rijker .

Succes met de les !

Ik ga nog ff in de zon liggen en boekje lezen
Fingerspitzgefühl
pi_70701049
quote:
Op maandag 6 juli 2009 14:46 schreef ForumGek het volgende:

[..]

Toch is het niet gek om voor de afwisseling eens iemand anders te hebben. Die heeft een hele andere (en nieuwe) blik op jouw rijden, voor 2 uurtjes is het niet erg. Maar als het niet bevalt, zoals bij mij het geval was, is het wel jammer. Maar wel een ervaring rijker .

Succes met de les !

Ik ga nog ff in de zon liggen en boekje lezen
Ik zou eigenlijk vanochtend les krijgen van een andere instructeur, maar die had een hartinfarct gehad gister
pi_70701149
quote:
Op maandag 6 juli 2009 14:47 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik zou eigenlijk vanochtend les krijgen van een andere instructeur, maar die had een hartinfarct gehad gister
Da's ook wat. Beter dat ie het gisteren had en niet wanneer jij vanmorgen bij hem achterop zat
Fingerspitzgefühl
  maandag 6 juli 2009 @ 15:26:03 #78
87694 Robin__
letitredno
pi_70702557
Wat sommige al niet doen om onder een uurtje les geven uit te komen

Nee, niet leuk
pi_70710228
Hij ligt voorlopig nog in het ziekenhuis hoorde ik net.

Pfff ben net terug... Heb geoefend met zo'n ongelijke slalom... oefenen met afschuinen enzo.

Opschakelen, van 1 naar 2 naar 3, en dan terug naar de 1 en een precisiestop maken

Ging opzich wel goed, vind t alleen moeilijk om volgorde te onthouden zeg maar dus ik schakel nog wel eens zonder koppeling

Donderdag weer les bij mn vaste instructeur (toch wel prettiger ofzo)

Heb net mijn theorie examen aan (laten) vragen, 21 juli doe ik examen!

[ Bericht 11% gewijzigd door Lonaa op 06-07-2009 20:54:19 ]
  dinsdag 7 juli 2009 @ 11:20:26 #80
87694 Robin__
letitredno
pi_70732696
whoahh...

waren net op de parkeerplaats.. REGEN, niet een beetje maar echt niet normaal de pionen waren onzichtbaar in de opspattende regen op het asfalt :p

Verder ging het opzich allemaal goed.. vertragings oefening wilde alleen niet echt lukken, 1e keer schakelde ik vrij hard terug.. voel je toch die motor even zoeken, daarna steeds te rustig Stukje van de les van vandaag maar doorgeschoven naar vrijdag.. waren er allebei wel klaar mee.. koude klauwen, water overal, ik had door dat het niet zo boeiend was in de regen rijden.. dus terug

Moest wel lachen toen instructeur in zeiknatte leren broek probeerde op te stappen echt met een soort hink stap sprong aanloop gooide ie zn been over de motor :
pi_70763556
Vandaag ook gelest......zag geen ene fuck. Stonden er ook nog witte pionnetjes tussen (van een andere rijschool) die waren helemaal onzichtbaar. Morgenavond laatste les en dinsdag examen AVB (beter geen regen)
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  woensdag 8 juli 2009 @ 09:19:30 #82
87694 Robin__
letitredno
pi_70769128
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 23:15 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Vandaag ook gelest......zag geen ene fuck. Stonden er ook nog witte pionnetjes tussen (van een andere rijschool) die waren helemaal onzichtbaar. Morgenavond laatste les en dinsdag examen AVB (beter geen regen)
ja die zijn echt ghetto.. ze waren ooit ook gewoon oranje trouwens

Wij hebben vaak witte en oranje bij ons, was je er ook tussen 9 en 11 zo'n beetje dan?
pi_70769653
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 23:15 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Succes morgen met jouw examen!
pi_70776214
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 11:20 schreef Robin__ het volgende:

Moest wel lachen toen instructeur in zeiknatte leren broek probeerde op te stappen echt met een soort hink stap sprong aanloop gooide ie zn been over de motor :
ik weet ook echt precies wat je bedoeld
BigguyNL @ Xbox Live
Ach, wat doe je eraan
  woensdag 8 juli 2009 @ 22:07:53 #85
87694 Robin__
letitredno
pi_70794895
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 13:24 schreef -Bigguy- het volgende:

[..]

ik weet ook echt precies wat je bedoeld

Tis ook al een ouwe lul natuurlijk 44 is ie, had k niet gedacht.

Net even nagekeken wat ik vrijdag nodig heb, niet veel schijnbaar

- theorie certificaat of rijbewijs b
- legitimatie (kan ook rijbewijs b zijn)

nou is mijn rijbewijs b (roze papiertje) wel redelijk vernaggeld, hij is een keer nat geregend en toen heb ik maar een plakbandje over de vouwen geplakt, onder het mom van beter getaped dan volledig losgescheurd

Ik neem mn paspoort wel mee als legitimatie.. gaan ze daar verder een probleem van maken? Zou wel heel sneu zijn natuurlijk.. iemand met soort gelijke ervaringen ?
pi_70795852
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 22:07 schreef Robin__ het volgende:

[..]

Tis ook al een ouwe lul natuurlijk 44 is ie, had k niet gedacht.

Net even nagekeken wat ik vrijdag nodig heb, niet veel schijnbaar

- theorie certificaat of rijbewijs b
- legitimatie (kan ook rijbewijs b zijn)

nou is mijn rijbewijs b (roze papiertje) wel redelijk vernaggeld, hij is een keer nat geregend en toen heb ik maar een plakbandje over de vouwen geplakt, onder het mom van beter getaped dan volledig losgescheurd

Ik neem mn paspoort wel mee als legitimatie.. gaan ze daar verder een probleem van maken? Zou wel heel sneu zijn natuurlijk.. iemand met soort gelijke ervaringen ?
Volgens mij is een paspoort een geldige legitimatie, dus zou geen problemen moeten geven.
Ik moet morgen, 5 voor 3. Zit mezelf al aardig op te vreten, maat van mij is paar weken geleden gezakt, en een vriendin is paar dagen terug ook gezakt.
  woensdag 8 juli 2009 @ 22:39:02 #87
87694 Robin__
letitredno
pi_70796204
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 22:30 schreef keepwalking het volgende:

[..]

Volgens mij is een paspoort een geldige legitimatie, dus zou geen problemen moeten geven.
Ik moet morgen, 5 voor 3. Zit mezelf al aardig op te vreten, maat van mij is paar weken geleden gezakt, en een vriendin is paar dagen terug ook gezakt.
Allemaal AVB? Of is het echt de laatste stap morgen?

Ik heb er aan een kant veel zin in, andere kant toch bang dat het misgaat.. dat je net ff wat stoms doet omdat er zo'n vent op je vingers staat te kijken maargoed t moet toch gebeuren he

Probeer wel wat te doen te hebben sochtends.. als je om half 1 al min of meer klaar bent om te gaan is helemaal kut

succes
pi_70796464
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 22:39 schreef Robin__ het volgende:

[..]

Allemaal AVB? Of is het echt de laatste stap morgen?

Ik heb er aan een kant veel zin in, andere kant toch bang dat het misgaat.. dat je net ff wat stoms doet omdat er zo'n vent op je vingers staat te kijken maargoed t moet toch gebeuren he

Probeer wel wat te doen te hebben sochtends.. als je om half 1 al min of meer klaar bent om te gaan is helemaal kut

succes
Allemaal AVD.
Iedereen heeft er wel vertrouwen in, en ik op zich ook wel een beetje, maarja, je weet maar nooit.
Maar inderdaad, mezelf een paar uur vermaken voordat we weg moeten is wel een goed idee.
Bedankt voor het succes wensen, jij ook alvast hetzelfde gewenst!
  woensdag 8 juli 2009 @ 23:13:29 #89
87694 Robin__
letitredno
pi_70797595
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 22:44 schreef keepwalking het volgende:

[..]

Allemaal AVD.
Iedereen heeft er wel vertrouwen in, en ik op zich ook wel een beetje, maarja, je weet maar nooit.
Maar inderdaad, mezelf een paar uur vermaken voordat we weg moeten is wel een goed idee.
Ach kom op, tis vast niet voor niets aangevraagd en zelfs al gingen er voorheen dingen mis, dat weet die examinator niet gewoon 25 minuten even laten zien dat je wel weet hoe het hoort, en vooral niet vergeten dat als iets niet helemaal goed gaat je nog 24 minuten over hebt om alsnog te bewijzen dat je wel veilig kunt motorrijden. Perfecte rit heeft nog nooit iemand neergezet tenslotte Gewoon lekker rijden, en niet nadenken over de vent naast je instructeur (je weet toch niet wat ie echt denkt) en dan achteraf even horen wat zn oordeel is
pi_70797839
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 22:44 schreef keepwalking het volgende:

[..]

Allemaal AVD.
Succes gewenst !

Ik moet volgende week op, maar ik merk dat ik er ook erg veel aan denk en ook een beetje ga twijfelen aan mezelf. Maar auto is allemaal goed gegaan destijds AVB ook. Nog 4 lesuren te gaan, dus dat is ook niet niks...
Fingerspitzgefühl
pi_70801519
Succes voor diegene die morgen op moeten

Niet teveel denken en kijken naar die auto die achter je zit, goed kijken, spiegelen, en op de juiste plaats op de weg blijven, gewoon zoals je geleerd hebt dus.
Dan gaat het wel goed komen lijkt me.
pi_70820383
Helaas, ik moet nog een keer terugkomen.
In het begin ging het prima, tot we op een smal landweggetje kwamen waar ik veel te hard door de bochten ging, dat was funest. Verder kon het kijken nog wel beter, vooral als ik meer snelheid had. Ik reed verder prima, maar die bochtjes pakte ik te gevaarlijk.
Erg jammer, vooral omdat het wel even gaat duren voordat ik een nieuwe datum heb vrees ik.
pi_70821503
Ai jammer, nou hopen dat het een beetje snel kan, maarja mooi weer, vakantietijd ..
Wie niet dom is moet slim zijn!
pi_70821817
Gister AVB gehaald
Volgende week theorie..

Gr.
Audi Audi Audi
pi_70823228
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 17:44 schreef keepwalking het volgende:
Helaas, ik moet nog een keer terugkomen.
In het begin ging het prima, tot we op een smal landweggetje kwamen waar ik veel te hard door de bochten ging, dat was funest. Verder kon het kijken nog wel beter, vooral als ik meer snelheid had. Ik reed verder prima, maar die bochtjes pakte ik te gevaarlijk.
Erg jammer, vooral omdat het wel even gaat duren voordat ik een nieuwe datum heb vrees ik.

Klote zeg ! Daar ben ik dus ook bang voor, dat ik onoverzichtelijke bochten te hard ga nemen. Ik schakel naar mijn idee ook teveel op landweggetjes. Moet gewoon in zijn 3 blijven en dan niet te veel remmen maar gewoon langzaam (als een drol) en snel er weeruit (als een raket) !
Fingerspitzgefühl
pi_70823374
@Keepwalking: Vervelend

Vandaag zelf weer les gehad. Helemaal knudde, voor het eerst.

Na 5 miinuten vroeg hij me tussen de pionnen door te rijden en een langzame slalom te maken. Ik heb een beetje pionnenvrees geloof ik... dat resulteerde in dat ik te langzaam ging, te veel de voet op de achterrem, en toen liet ik hem vallen. Heb ik dat ook eens meegemaakt.

Naja, toen wilde het helemaal niet meer eigenlijk. Nog maar wat geoefend met het schakelen, wat wel een stuk beter gaat, gelukkig. En stapvoets rijden.
Na 10 minuten ook daar mee gestopt omdat ik het gevoel had dat mijn duim eraf viel. (Ik heb echt te korte vingertjes ofzo

Nog met de motor gelopen en hem opgebokt (wat ik inmiddels WEL kan) en toen was het uur ook al wel weer om.

Heb echt het gevoel alsof ik niks gedaan heb en naja, het wilde ook gewoon niet.

Heb wel geleerd dat als je motor valt, je hem moet laten vallen, en niet tegen moet proberen te houden... heb zo'n spierpijn nu, haha.
  donderdag 9 juli 2009 @ 19:24:05 #97
87694 Robin__
letitredno
pi_70823556
Balen keepwalking (je username is wel een beetje ironisch )

En wacht maar tot het straks je eigen motor is Lonaa dan wil je ineens wel denk ik. Maar je hebt wel gelijk.. als ie omgaat dan doe je er ook niets meer aan. Wel weer zelf overeind gekregen?
pi_70831285
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 19:24 schreef Robin__ het volgende:

En wacht maar tot het straks je eigen motor is Lonaa dan wil je ineens wel denk ik. Maar je hebt wel gelijk.. als ie omgaat dan doe je er ook niets meer aan. Wel weer zelf overeind gekregen?
Jup.
En verder, het geeft ook niet zo, soms wil het gewoon niet, shit happens.

Volgende week mag ik lekker weer lessen. Volgende keer beter
pi_70840440
Wel goed doorlessen he?

Morgen lekker 3 weken met de motor op vakantie!

Snelweg naar Luik en daarna alleen maar genieten:

Ardennen, Route des Grandes Alpes, Cevennen, Pyreneeen....

schiet op, de zomer is bijna voorbij
Ja doei.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 12:04:11 #100
217702 Lonaa
Honger!
pi_70843796
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 10:28 schreef motorbloempje het volgende:
Wel goed doorlessen he?

Morgen lekker 3 weken met de motor op vakantie!

Snelweg naar Luik en daarna alleen maar genieten:

Ardennen, Route des Grandes Alpes, Cevennen, Pyreneeen....

schiet op, de zomer is bijna voorbij
Ik doe mijn best Les normaal ook 2x in de week, maar goed, wegens omstandigheden volgende week maar 1 les. Wilde ze iets laten ademen op de rijschool zeg maar.

Ik ga er wel van uit dat ik voor de winter rijden kan hoor

En heeeeeeeeeel veel plezier met de motor! Ben jaloers
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')