Nee inderdaad.. maar 3000 moet je toch zeker wel op rekenen, als je echt wilt lukt het misschien zelfs nog wat goedkoper maar niet iedereen heeft zin om op een 20 jaar oude motor te rijden. Je kunt het kwa motor en kleding natuurlijk allemaal zo duur maken als je zelf wilt.quote:
Daar heb ik me ook enorm aan geërgerd bij lessen:quote:Op maandag 20 juli 2009 22:52 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Verder vind ik wel dat dat hele 'rijles' idee een hoop twijfel oproept die je normaal niet hebt.. pak ik hier de rechterrij bij het stoplicht, zoals ik normaal zou doen als ik de weg niet ken en verwacht er af te moeten, of pak ik de kortere rij links etc. Of vandaag op de snelweg, ingevoegd, ik zie instructeur achter me opschuiven naar de 2e baan en zie m in mn dode hoek verdwijnen.. dus ik wacht en vraag me af wat ie nou wil 1 hij wil er snel langs naar de andere lesser.. 2 hij kijkt of ik wel oplet (hij heeft al een paar keer laten zien 'als ik hier ga staan/rijden' kun je me dus onmogelijk zien)) 3 hij doet het niet bewust. Dus ik wacht nog even.. nouja vermoedelijk dat 3e want hij snapte niet waarom ik niet ging..
Dat sloeg niet op jou hoor die 20 jaar oude motor in de post hierboven, daar is niets mis mee, het is gewoon een keuze (die goekoper is als een 5 jaar oude motorquote:Op maandag 20 juli 2009 22:38 schreef PeeJie_ het volgende:
[..]
Ah, dan kom je aardig overeen inderdaadBen zelf bezig met mijn motor van metallic zwart (met krasjes en deukjes) naar knaloranje te spuiten (yamah fz750).. En dan in september mijn rijbewijs halen
Ik begrijp ook eigenlijk niet zo goed waarom ze dat op die manier doen.. waarom laten ze jou niet het initiatief nemen om te gaan opschuiven, en gaan ze pas tegelijk met jou. Dat ze je in het begin (met de avb lessen enzo) zo veel mogelijk 'afschermen' kan ik begrijpen. Vind het altijd een beetje pushy overkomen.. ik snap zelf ook wel dat ik niet achter deze auto wil blijven hangen, en natuurlijk had het 2 seconden sneller gekund maarja ik probeer gewoon netjes te kijken zoals ze willen dat je het doet, logisch dat hij dat allemaal veel sneller kan, maar waarom moet ie dat ook steeds doen? Of is dat toch nog een stukje afschermen en word dat minder, met het examen als er een auto achter je aanrijd zal die examinator dat immers ook niet doen.quote:Op maandag 20 juli 2009 22:58 schreef SillyWalks het volgende:
-Gaat ie op de snelweg links achter me hangen... dus wacht ik tot ie er langs is anders kaffert ie me uit dat ik niet zo maar naar links moet opschuiven.... nee hoor, kaffert ie me uit dat ik de auto voor me niet inhaal.
42 goed, 8 fout.quote:
Ieder zijn eigen financiele plaatje hequote:Op maandag 20 juli 2009 23:01 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Dat sloeg niet op jou hoor die 20 jaar oude motor in de post hierboven, daar is niets mis mee, het is gewoon een keuze (die goekoper is als een 5 jaar oude motor) Mooie motor wel
en mooi oranje is niet lelijk zullen we maar zeggen
Zelf vind ik stiekem gpz 500 s (kawa) wel interessant.. maar interwebz zegt dat die aardig zeldzaam zijn
Maargoed k ga eerst maar volledig voor dat rijbewijs, daarna ga ik wel eens serieus kijken
nog 10 nachtjes
Klopt, ik dacht er laatst nog aan.. Als ik nu een miljoen winquote:Op dinsdag 21 juli 2009 17:27 schreef Robin__ het volgende:
projectjes zijn altijd leuker dan iets kant en klaar kopendes te leuker als t eenmaal klaar is.
imho dan
Ik ga over een week 2 weken op vakantie en pas daarna me 1e les voor AVD.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 21:56 schreef PeeJie_ het volgende:
Waarom nog (bijna) 2 maanden wachten voor je AVD?
Iemand?quote:Op zondag 19 juli 2009 21:51 schreef oshiro het volgende:
Heeft er hier iemand ervaring met motorrijlessen als ze al rijervaring hebben met rijden? Ik doe nu een kleine 15 jaar aan motocross, en ik ben benieuwd of dat positief of negatief uitpakt. Bij autorijlessen was het niet bepaald een zegen namelijk
Volgens mij gaat je dat nog vies tegenvallen.quote:
In Harderwijk moet ik afrijden, heb voor mijn auto in Emmeloord af moeten rijden. Is volgens mij zelfs nog een stukje verder, maar met de auto is het binnen 15 minuten te doen (Harderwijk). En als je je aan de snelheid houd, 20 - 25 minuten.quote:Op woensdag 22 juli 2009 17:15 schreef Robin__ het volgende:
avb moet weinig tot geen probleem voor je zijn, misschien 2 uurtjes om ff te wennen aan motor en hoe de oefeningen werken (dat moet je zelf wel weten bij het examen)
avd.. als je gewoon rustig aan doet moet het volgens mij allemaal wel meevallen, maar ik weet te weinig van rijden op crossers om daar ook maar iets op te kunnen zeggen, houding e.d zal allemaal wat anders zijn.. maar als je zelf die knop om kan zetten om het allemaal ff op de rijles-manier te doen.. dat heb je toch zelf in de hand lijkt me
Waar moet je afrijden PJ, harderwijk? Is dat niet ver heen en weer rijden (ik heb toen autorijbwijs vanuit almere gedaan.. dan moet je naar bussum (bij hilversum)) of valt dat wel mee
Uit ervaring (heb nog geen motorrijbewijs, maar wel op 750cc gereden en op een mbx-80 zelfde blokje als mtx-80) kan ik je wel vertellen dat je versteld staat van het verschil qua vermogen en qua gewicht. Al hoewel de rijscholen meestal wat lichtere motoren heeft, maar een mbx-80, zoals ik een paar maanden heb gereden, is een 45-km auto'tje vergeleken met een ferrariquote:Op woensdag 22 juli 2009 19:43 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
Ja inderdaad. Maar wat ik dus bedoel is dat ik het rijden al kan. Die bijzondere verrichtingen kan ik ook niet echt spectaculair moeilijk noemen. Lachertje.
Enige waar ik eventueel over zou kunnen vallen is het eventuele gewicht van de motorfiets, zwaarste motor die ik heb gereden is een MTX-SH 80cc en dat kan ik eigenlijk moeilijk een motor noemen (op kenteken is het dat wel, maargoed).
Nee het is ook helemaal geen spektakel ofzo.. maar of een langzame slalom op de motor echt net zo makkelijk is als op de brommer.. dat betwijfel ik toch wel, op die snelheid gaat het gewicht tegenwerken, reactie op het gas is totaal anders dan op een brommertje (ik gok niet dat het ooit nodig is om met slippende koppeling te rijden.. omdat de vertandingen allemaal wat anders zijn) (hoehard rolt je brommer bv stationair in de 1e versnelling?)quote:Op woensdag 22 juli 2009 19:43 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
Ja inderdaad. Maar wat ik dus bedoel is dat ik het rijden al kan. Die bijzondere verrichtingen kan ik ook niet echt spectaculair moeilijk noemen. Lachertje.
Enige waar ik eventueel over zou kunnen vallen is het eventuele gewicht van de motorfiets, zwaarste motor die ik heb gereden is een MTX-SH 80cc en dat kan ik eigenlijk moeilijk een motor noemen (op kenteken is het dat wel, maargoed).
Plan, wel. Wil er volgend jaar aan beginnen. Ik kan wel zo'n beetje rijden op alles wat twee wielen heeft, maar ik ben dus inderdaad bang verkeerde gewoontes aangeleerd te hebben. Ik rem bijvoorbeeld altijd met twee vingers, en dat schijnt dus echt uit den boze te zijnquote:Op woensdag 22 juli 2009 16:29 schreef PeeJie_ het volgende:
Zelf denk ik, dat je geen lessen meer nodig hebt om te leren hoe een motor werkt en misschien ook wat minder lessen voor je AVB.
Daarintegen, heb je jezelf wel misschien verkeerde handelingen aangeleerd voor je examen AVD. Maar als je een proefles heb gehad, dan weet je instructeur daar vast meer over te vertellen
Ik heb niet eens een rijbewijs, maar kan je wel vertellen dat een schakelbrommer toch een wat ander verhaal is dan een motorquote:Op woensdag 22 juli 2009 18:21 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
Hey ik ben volledig nieuw in dit topic, maar toch een vraagje.
Ik zie dat, net zoals het auto rijbewijs, het motor rijbewijs ook vrij prijzig is. Ik heb er wel zin in om te lessen ofcourse, maar vraag me toch af hoeveel lessen er gemiddeld nodig zijn?
Ik heb overigens al ruim 3 jaar rijervaring op de schakelbrommer. Neem aan dat dat ook een dik pluspunt is
Is dat nou echt zo'n issue? Het was voor mij nooit zo dat ik op mn 18e zou gaan beginnen, toen ik 20 was had ik opzich de mogelijkheid te beginnen maar toen vond ik het al met al te veel gedoe. Maar als je zelf zo'n 25kw kit inbouwt, en de boel op nieuw af laat stellen.. komen er verder dan nog zo veel kosten bij? al helemaal op kenteken enzo zijn ze vrij zeldzaam dus dat zal inderdaad wel aan de prijs te zien zijn. Ben wel benieuwt eigenlijkquote:Op woensdag 22 juli 2009 21:57 schreef PeeJie_ het volgende:
Tsja, die keuze heb ik ook gehad en toen vanwege financien (op jezelf gaan wonen etc.) en de kosten van 25kw motors, toch maar heb gewacht tot mijn 21ste. Maar duurt wel lang hoor
Mja, ik wil het graag met verzekeren en dergelijke goed voor elkaar hebben. Met scooters enzo vroeger heb ik mijn tijd gehad om lekker "hard" te rijden, 70cc etc, maar nu wil ik graag dat alles in orde is met mijn auto / motor. Om een motor (officieel) op 25 kw te laten zetten, heeft hij een tweede type goedkeuring nodig. Dit zijn meestal de iets nieuwere motors die dat hebben, de oude motoren hebben dat niet. Dus zit je zowiezo aan een wat hogere prijs en minder keus (je kan je hayabusa niet op 25 kw begrenzenquote:Op woensdag 22 juli 2009 22:50 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Is dat nou echt zo'n issue? Het was voor mij nooit zo dat ik op mn 18e zou gaan beginnen, toen ik 20 was had ik opzich de mogelijkheid te beginnen maar toen vond ik het al met al te veel gedoe. Maar als je zelf zo'n 25kw kit inbouwt, en de boel op nieuw af laat stellen.. komen er verder dan nog zo veel kosten bij? al helemaal op kenteken enzo zijn ze vrij zeldzaam dus dat zal inderdaad wel aan de prijs te zien zijn. Ben wel benieuwt eigenlijk
Klopt als een .. autoquote:Op donderdag 23 juli 2009 13:28 schreef Robin__ het volgende:
Sowieso is het volgens mij meer ontmoedigen dan dat het echt zinvol is om op 25kW te beginnen, je bent nog steeds even kwetsbaar bij inzicht-dingen en ook met 25 kw kun je als een dwaas gaan rijden.
Maargoed schijnbaar heeft het wel gewerkt zoals bedacht, want we hebben allebei gewacht en zijn eerst in de auto rond gaan rijden.
Qua bestickering dacht ik gewoon een paar mooie (japanse) tekens en nog iets van yamaha ofzo.. Dat gedeelte bij de koplamp moet ik nog spuiten, die blijft niet zoquote:Op vrijdag 24 juli 2009 19:29 schreef Robin__ het volgende:
Wat heb je in gedachten kwa stickers peejie? Kuip is nog wel beetje erg zwart vergeleken met de rest nu, maar goed bezig
En ja, het is hier inderdaad ongeveer zo druk als je het maar kunt vinden op de snelweg.. maar dat is geen excuus natuurlijk. (ter informatie, t cbr hier zit zo'n beetje op het knooppunt a4/a12/a13) Ik twijfel er ook niet aan dat ik, buiten rijles om, prima over de snelweg kan rijden.. maar dat doet er even nog niet toeSoer zei laatst ook al dat ik er te veel over nadenk ofzo, waarschijnlijk heeft ie gelijk en laat ik me inderdaad gewoon opnaaien door het rijles deel ervan.. maarja, als ik voor alle keren dat ik gehoord heb dat ik ergens te veel over nadenk een dubbeltje had gekregen..
dan had ik toch zeker een happy meal kunnen kopen
das niet per kwartaal..quote:Op vrijdag 24 juli 2009 22:25 schreef Panzerknacker666 het volgende:
Even een vraagje voor diegenen die al een motor hebben: wat zijn jullie ongeveer per kwartaal aan verzekering en belasting en dergelijke kwijt?
Belasting is 76 zie ik net, da's haast niets in vergelijking met een gewone auto.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |