abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 juli 2009 @ 21:59:16 #1
47809 ikookhier
>hijdiehieris<
pi_70982505
Fok vrienden top 50###Powered by Akrapovic
*Battlefield3*KZ3*NFShp*BFBC2*MoH*PSN ID:Arijanonline
GoW/Fable III 360 tag:Arijanonline
Pax & Pry Free download
  dinsdag 14 juli 2009 @ 21:59:47 #2
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_70982522
Bedroevende OP
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  dinsdag 14 juli 2009 @ 22:00:02 #3
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_70982532
Des te meer omdat ik daardoor mijn post niet meer kon plaatsen
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  dinsdag 14 juli 2009 @ 22:00:29 #4
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_70982549
We wachten
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  dinsdag 14 juli 2009 @ 22:01:03 #5
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_70982567
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 21:33 schreef perpentijntje het volgende:
Catch me if you can
HA! Ik heb je motor gezien. Dat doe ik lopend
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  dinsdag 14 juli 2009 @ 22:01:16 #6
47809 ikookhier
>hijdiehieris<
pi_70982580
IOH is de tel kwijt
Fok vrienden top 50###Powered by Akrapovic
*Battlefield3*KZ3*NFShp*BFBC2*MoH*PSN ID:Arijanonline
GoW/Fable III 360 tag:Arijanonline
Pax & Pry Free download
pi_70982778
tvp

  dinsdag 14 juli 2009 @ 22:07:42 #8
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_70982792
Vandaag was een heugelijke dag, ik heb haar weer bereden

Vorige week eerst een nieuw tweedehands wiel

gevolgd door een nieuwe ketting en tandwielen
en nieuwe vorvorkkeerringen en voorvorkolie

Van pure ellende ook maar een setje nieuwe tweedehands remblokken
Voor en na fotootje:



Daarna nog wat glibberige verwennerij

Ik weet het, ik schrok er zelf van. De Lidl is een trouwe klant kwijt.....

En tot slot is er zelfs een weinig poetswerk vericht
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  dinsdag 14 juli 2009 @ 22:08:33 #9
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_70982831
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 22:07 schreef Cocktailprikker het volgende:
tvp

[ afbeelding ]
Piglet

Gay-alert
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  dinsdag 14 juli 2009 @ 22:12:54 #10
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_70982986
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 21:19 schreef perpentijntje het volgende:

[..]

Ja hoor ^^ Drankneus is best mogelijk, volgens mij had ik toen al wat Ricards teveel op
En ik ben normaal n schappelijke mens, met dezelfde flauwe humor.
(de ogen hadden al moeten weggeven dat ik gedronken had,tsss!)
Drank maakt duidelijk meer kapot dan je ons lief is
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 21:24 schreef perpentijntje het volgende:

[..]

Liever voorop,if you don't mind. Ik gebruik mijn motor nu eenmaal niet als verlenging van mijn penis, en rijd graag omwille van het rijden.
Inderdaad, gewoon voorrop. En rijden zul je gngngn
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  dinsdag 14 juli 2009 @ 22:13:19 #11
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_70982996
Zo, ik heb mijn zegje gedaan. Nu wacht ik verder even af tot er een op is
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_70983014
Die hond , foto in de op wtf

Wie is dat? of zomaar plaatje van google?
Ik zwaai naar dieren.
  dinsdag 14 juli 2009 @ 22:14:27 #13
211016 Cocktailprikker
Cocktailprikker
pi_70983031
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 22:08 schreef stinkie het volgende:

[..]

Piglet

Gay-alert
Nee die Opel Agila is goed voor mijn ego wil je zeggen
pi_70983621
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 21:33 schreef perpentijntje het volgende:
Catch me if you can
Uhmz als ik dat filmpje zo bekijk heb ik genoeg aan de eerste.
Ik zwaai naar dieren.
pi_70983839
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 21:59 schreef ikookhier het volgende:
[ afbeelding ]
pi_70983920
avond
pi_70984112
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 21:59 schreef ikookhier het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zou bijna eens richting dat gat komen, uitnodigende foto
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 22:07 schreef stinkie het volgende:

Van pure ellende ook maar een setje nieuwe tweedehands remblokken
Voor en na fotootje:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Dude
  dinsdag 14 juli 2009 @ 22:55:39 #18
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_70984368
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 22:48 schreef Roderick2085 het volgende:

[..]

Ik zou bijna eens richting dat gat komen, uitnodigende foto
[..]

Dude
Afschrijving per remblok is zo wel minimaal natuurlijk
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_70984798
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 22:48 schreef Roderick2085 het volgende:

[..]

Ik zou bijna eens richting dat gat komen, uitnodigende foto
[..]

Dude
Almere is fijn gemiddeld inkomen 12500, dan weet je weer waar je belasting centen heen gaan
Ik zwaai naar dieren.
pi_70985380
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 23:10 schreef Geerd het volgende:

[..]

Almere is fijn gemiddeld inkomen 12500, dan weet je weer waar je belasting centen heen gaan
Ik post dan ook geen foto's van Almere en het beste van Almere zijn natuurlijk de rechte wegen
pi_70985643
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 23:24 schreef Roderick2085 het volgende:

[..]

Ik post dan ook geen foto's van Almere en het beste van Almere zijn natuurlijk de rechte wegen
Nee oke maar IOH komt ook niet uit Lochem
Ik zwaai naar dieren.
pi_70985893
Mwahaha Go Geerd.
2 vingers in de neus ouwe :p
Motorrijden is beter dan sex.Elke bocht een nieuw hoogtepunt.
pi_70985905
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 21:59 schreef ikookhier het volgende:
[ afbeelding ]
gangster hoor
Motorrijden is beter dan sex.Elke bocht een nieuw hoogtepunt.
pi_70986089
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 21:24 schreef perpentijntje het volgende:

[..]

Liever voorop,if you don't mind. Ik gebruik mijn motor nu eenmaal niet als verlenging van mijn penis, en rijd graag omwille van het rijden.
goed dat je zelf al toegeeft dat je een penis hebt.
Motorrijden is beter dan sex.Elke bocht een nieuw hoogtepunt.
pi_70986125
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 23:36 schreef Cageon het volgende:
Mwahaha Go Geerd.
2 vingers in de neus ouwe :p
Als ik in Dieren kom kijk ik toch altijd nog stiekum of je staat te tanken met de 2 pitter
Ik zwaai naar dieren.
pi_70986239
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 23:42 schreef Geerd het volgende:

[..]

Als ik in Dieren kom kijk ik toch altijd nog stiekum of je staat te tanken met de 2 pitter
haha, kan maar zo, sinds gister werk ik in doetinchem. Moet dus op de motor elke dag
Alleen is een autotje handiger/verstandiger, Anders komen er nog wel een keer boetes van...
Motorrijden is beter dan sex.Elke bocht een nieuw hoogtepunt.
pi_70986941
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 23:45 schreef Cageon het volgende:

[..]

haha, kan maar zo, sinds gister werk ik in doetinchem. Moet dus op de motor elke dag
Alleen is een autotje handiger/verstandiger, Anders komen er nog wel een keer boetes van...
Klopt is niet grappig meer, weet nu een beetje waar ze allemaal flitsen met hun containers/flits auto's scheelt weer iets
Ik zwaai naar dieren.
pi_70986973
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 00:08 schreef Geerd het volgende:

[..]

Klopt is niet grappig meer, weet nu een beetje waar ze allemaal flitsen met hun containers/flits auto's scheelt weer iets
mjeh ik heb heel kort trajectje, allemaal 80 en her en der een verdwaald gehuchtje waar t 50 is...
gas ff los en je zit zo op rbw snelheid...
Onderweg beetje wheelies oefenen af en toe

meeste uitdaging zit m in de turbo rotonde's, zoveel mogelijk auto's voorbij zien te komen
Motorrijden is beter dan sex.Elke bocht een nieuw hoogtepunt.
pi_70987206
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 00:09 schreef Cageon het volgende:

[..]

mjeh ik heb heel kort trajectje, allemaal 80 en her en der een verdwaald gehuchtje waar t 50 is...
gas ff los en je zit zo op rbw snelheid...
Onderweg beetje wheelies oefenen af en toe

meeste uitdaging zit m in de turbo rotonde's, zoveel mogelijk auto's voorbij zien te komen
Das altijd lachen ja van die sjappies in die bmw's en audie's , golf die denken je bij te houden
Was op de autobaan laatst ook wel lachen blijf je rustig er achter tot 240(op teller) en dan knipper aan dat je er langs wil die gezichten

Alleen die porsches ook niet een ofzo tientallen gezien, die voorbij gingen heen en terug

[ Bericht 2% gewijzigd door Geerd op 15-07-2009 00:23:37 ]
Ik zwaai naar dieren.
pi_70987451
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 00:17 schreef Geerd het volgende:

[..]

Das altijd lachen ja van die sjappies in die bmw's en audie's , golf die denken je bij te houden
Was op de autobaan laatst ook wel lachen blijf je rustig er achter tot 240(op teller) en dan knipper aan dat je er langs wil die gezichten

Alleen die porsches ook niet een ofzo tientallen gezien, die voorbij gingen heen en terug
Geerd, je blijft mijn held
tijd voor een daytona ofzo
Motorrijden is beter dan sex.Elke bocht een nieuw hoogtepunt.
pi_70991687
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 22:07 schreef stinkie het volgende:
Vandaag was een heugelijke dag, ik heb haar weer bereden

Vorige week eerst een nieuw tweedehands wiel [ afbeelding ]

gevolgd door een nieuwe ketting en tandwielen [ afbeelding ]
en nieuwe vorvorkkeerringen en voorvorkolie

Van pure ellende ook maar een setje nieuwe tweedehands remblokken
Voor en na fotootje:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Daarna nog wat glibberige verwennerij
[ afbeelding ]
Ik weet het, ik schrok er zelf van. De Lidl is een trouwe klant kwijt.....

En tot slot is er zelfs een weinig poetswerk vericht
Oeoeoeoeoehhhhhhh shiny parts!
Out of my mind, back in 5 minutes . . .
  woensdag 15 juli 2009 @ 08:58:48 #32
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_70991728
Mogguh
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_70992340
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 23:31 schreef Geerd het volgende:

[..]

Nee oke maar IOH komt ook niet uit Lochem
Oh Ach, lekker boeiend ook eigenlijk

Morge
pi_70992392
Morgen

Phat gangstah OP heur iig beter dan de uberganzgeile standaard OP

Cp de troetels van Geerd gestolen

Uitgestorven hiero..vakanties zijn begonnen
  woensdag 15 juli 2009 @ 11:58:13 #35
124095 Worldbeater
The naked biker!!
pi_70996109
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 22:07 schreef stinkie het volgende:
Beetje veel remvoering nog.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_70997065
Ik zwaai naar dieren.
  woensdag 15 juli 2009 @ 12:47:53 #37
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_70997445
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 11:58 schreef Worldbeater het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ja, verbaas mezelf ook. Motoronderhoud .....

Geen idee welk type, zal straks eens kijken. Gratis, das het enige dat ik weet

hierna worden het weer circuitbandjes voor weinig
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_70997542
Als je remblokjes vervangt hoef je toch niet te ontluchten enzo?
Ik zwaai naar dieren.
  woensdag 15 juli 2009 @ 13:43:29 #39
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_70999146
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 12:51 schreef Geerd het volgende:
Als je remblokjes vervangt hoef je toch niet te ontluchten enzo?
Ik hoop het niet
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  woensdag 15 juli 2009 @ 14:21:52 #40
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_71000440
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 12:51 schreef Geerd het volgende:
Als je remblokjes vervangt hoef je toch niet te ontluchten enzo?
Nee, normaal gezien niet, maar je moet wel goed die remzuigers schoonmaken. Als je remmen al zo gecorrodeerd zijn als op stinkies foto bv, loont het wel de moeite om de zuigers glanzend schoon te maken. Anders gaan je afdichtingsrubbers niet te lang leven.

Intussen in 2.5week 4000km extra op de gts teller gezet, wat een zalige fiets is dat.
Wat fotootjes van de remmerij en ophanging (let niet op de vuiligheid, ik heb hem nog niet gewassen en het is een gebruiksvoorwerp:

267mm geventileerde achterrem, veel beter dan die van m'n ninja (ook wel meer gewicht op de achterkant)


Voorkant is mijn favoriete deel:








Zwevend opgehangen 320mm ,geperforeerde en geventileerde single brakedisk. Geplaatst in het center van het wiel, dus geen reactiekrachten, met een gigantische 6 zuigerremklauw. Enorme stopkracht met goeie responsie en geen fadende remmen.

Natuurlijk ook de single swingarm vooraan, het wiel wordt indirect gestuurd en draait om zijn centerpunt. Volledige scheiding van sturen en demping, in je handlebars voel je dus geen schokken. De idee is hetzelfde als het systeem van BMW, maar dit is wel een pak beter (zij het ook een pak zwaarder) Ongelofelijk mooie wegligging, en kasseien en betonbanen, daar zweef je over.
Schokdempers voor en achter zijn ook volledig remote instelbaar.


Ook het prachtige omega-vormige draagframe is zichtbaar

Het motorblok is het teruggetunede 4cyl. injectie FZR1000 blok (origineel 142pk) en heeft bij de GTS 100.6pk en 105.8Nm. Is een DOHC 20klepper.
Optrekken vlot wel, maar is niet explosief: 0-100: 4.6s, topspeed 240, maar de hernemingen zijn indrukwekkender. Hij trekt zelfs in hoogste versnelling gewoon vanaf stationair toerental, en zeker 120-160/180 in de hoogste versnelling is gewoon bijna electrisch snel.

[ Bericht 30% gewijzigd door MMach op 15-07-2009 15:21:25 ]
  woensdag 15 juli 2009 @ 16:27:01 #41
124095 Worldbeater
The naked biker!!
pi_71004956
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 12:51 schreef Geerd het volgende:
Als je remblokjes vervangt hoef je toch niet te ontluchten enzo?
Kleine moeite. check wel even of je reservoir niet te vol is.
  woensdag 15 juli 2009 @ 16:27:22 #42
124095 Worldbeater
The naked biker!!
pi_71004972
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 14:21 schreef MMach het volgende:

[..]

Nee, normaal gezien niet, maar je moet wel goed die remzuigers schoonmaken. Als je remmen al zo gecorrodeerd zijn als op stinkies foto bv, loont het wel de moeite om de zuigers glanzend schoon te maken. Anders gaan je afdichtingsrubbers niet te lang leven.

Intussen in 2.5week 4000km extra op de gts teller gezet, wat een zalige fiets is dat.
Wat fotootjes van de remmerij en ophanging (let niet op de vuiligheid, ik heb hem nog niet gewassen en het is een gebruiksvoorwerp:

267mm geventileerde achterrem, veel beter dan die van m'n ninja (ook wel meer gewicht op de achterkant)
[ afbeelding ]

Voorkant is mijn favoriete deel:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Zwevend opgehangen 320mm ,geperforeerde en geventileerde single brakedisk. Geplaatst in het center van het wiel, dus geen reactiekrachten, met een gigantische 6 zuigerremklauw. Enorme stopkracht met goeie responsie en geen fadende remmen.

Natuurlijk ook de single swingarm vooraan, het wiel wordt indirect gestuurd en draait om zijn centerpunt. Volledige scheiding van sturen en demping, in je handlebars voel je dus geen schokken. De idee is hetzelfde als het systeem van BMW, maar dit is wel een pak beter (zij het ook een pak zwaarder) Ongelofelijk mooie wegligging, en kasseien en betonbanen, daar zweef je over.
Schokdempers voor en achter zijn ook volledig remote instelbaar.

[ afbeelding ]
Ook het prachtige omega-vormige draagframe is zichtbaar

Het motorblok is het teruggetunede 4cyl. injectie FZR1000 blok (origineel 142pk) en heeft bij de GTS 100.6pk en 105.8Nm. Is een DOHC 20klepper.
Optrekken vlot wel, maar is niet explosief: 0-100: 4.6s, topspeed 240, maar de hernemingen zijn indrukwekkender. Hij trekt zelfs in hoogste versnelling gewoon vanaf stationair toerental, en zeker 120-160/180 in de hoogste versnelling is gewoon bijna electrisch snel.
Cardan?
  woensdag 15 juli 2009 @ 16:28:36 #43
124095 Worldbeater
The naked biker!!
pi_71005021
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 14:21 schreef MMach het volgende:

[..]

Nee, normaal gezien niet, maar je moet wel goed die remzuigers schoonmaken. Als je remmen al zo gecorrodeerd zijn als op stinkies foto bv, loont het wel de moeite om de zuigers glanzend schoon te maken. Anders gaan je afdichtingsrubbers niet te lang leven.
Nooit van gehoord.

  woensdag 15 juli 2009 @ 17:08:17 #44
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_71006468
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 16:27 schreef Worldbeater het volgende:

[..]

Cardan?
Helaas niet. Dat was dan ook de reden waarom ie (naast het feit dat ie extreem duur was: 15 000¤ in 93) een relatieve flop is geworden. In België rijden er (mijn motor incluis), nog 35 rond. Yamaha schijnt zoveel geld in de ontwikkeling van al die concepten te hebben gestoken, dat een cardan er niet meer bijkon. Anders was de nieuwprijs nog hoger. Door de teruggetunede motor met vlakke koppelcurve en brede ketting is de kettingslijtage wel minimaal, dus dat blijkt uiteindelijk geen probleem te vormen. Ketting smeren ben ik al lang gewoon en zoveel extra werk is dat nu ook weer niet.
Om een echte tourmotor te zijn is de tank misschien ook wat aan de kleine kant met z'n 20L, maar daarmee valt toch een 300tal km te rijden.

Omdat hij destijds zo slecht verkocht is het wel een klassieker in the making, zeker door het unieke single swingarm concept vooraan, zo bestaan er niet veel motoren (Bimota heeft er geloof ik eentje, in een conceptmodel). Ik snap niet waarom dat niet echt is doorgebroken. Ik heb al met een aantal moto's gereden, en zelfs m'n broers rt1150 komt niet eens in de buurt van slecht wegdek-gedrag. Met die swingarm kan je zelfs tot diep in de bocht de voorrem gebruiken zonder dat je motor van koers verandert. Diepe putten, richels in de bocht, allemaal zonder verandering van gedrag (zolang het geen openliggende putdeksels zijn ofzo natuurlijk). Dat is met m'n kawa echt wel niet te doen. In de praktijk (zeker in Belgie waar de wegen niet optimaal zijn) zou ik zonder problemen sneller door de bocht kunnen gaan dan heel wat normalere baanmotoren.
Maar het ziet er radicaal uit (wat ook grotendeels de flop in de hand heeft gewerkt), je moet er de eerste 100km wel wennen aan het feit dat je anders mag rijden, maar voor mij komt dit echt in de buurt van de perfecte motorfiets. De windbescherming op hoge snelheid mag wel iets beter, daarvoor is de standaard ruit te laag.

Ik ben echt wel blij dat ik deze heb gekozen als woon-werkverkeer motor. Eerst wou ik de standaard (en saaie) Pan European, maar een ex-GTS eigenaar die zware spijt had dat hij de zijne ooit heeft verkocht, wees me op het bestaan van de GTS. Ik had die nog nooit gezien, maar was direct verkocht.

Hier nog een Vyrus, net als de bimota tesi heeft die geen single swingarm, maar wel hubcentersteering, zoals de yamaha. Hubcenter steering is al zo oud als de straat trouwens, veel van de eerste motorfietsen hadden dat, het is eigenlijk ook veel logischer dan vorken.


Ah, er schiet me nog een 'con' te binnen. Toen hij net uitgebracht was, had Yamaha er een 130 band voorop opgelegd. Daardoor moesten de berijders hem echt in de bochten duwen, veel harder dan normaal is. De eerste reviews ervan zijn dus redelijk negatief over dat gedeelte. Later is uitgekomen dat dat handlingprobleem verdween door een 120 band erop te leggen. En dat is zo, want op de mijne zit er ook een 120 en ik moet maar een heel klein beetje countersteeren. De voorband moet wel perfect op druk zijn, anders wijzigt het gedrag best snel. Maar ook daar heb ik eigenlijk geen problemen mee, standard procedure om bandenspanning te checken als je met de motor rijdt.

[ Bericht 1% gewijzigd door MMach op 15-07-2009 17:27:29 ]
  woensdag 15 juli 2009 @ 17:49:32 #45
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_71007885
The 1993 model year saw the introduction of a bike heralded by some as the Bike of the Century. Yamaha produced one of the finest motorcycles ever built : The GTS-1000. It was to be a technological "tour de force".
Yamaha's GTS-1000 features the following technologies; RADD front suspension, Electronic Fuel Injection, ABS brakes (front and rear), a three-way catalytic converter, genesis-technology engine.

Yamaha calls it Advanced Sport Touring, certainly the GTS 1000 is one of the most forward-thinking designs ever to be presented as a production motorcycle. Central to the design, is James Parker's RADD front suspension. RADD is short for Rationally ADvanced Design; the system lives up to its name.
The front suspension of the GTS is similar to the double-wishbone suspension which has been found on race cars for many years. To accommodate the 90 degree twist on this older but effective idea, the lower swingarm is single-sided. A telescopic steering shaft provides direct input to the front wheel from the handlebars. The front wheel hub is mounted on a spindle attached to a steering knuckle. Two ball joints are used to connect the steering knuckle to the upper and lower A-arms.

So why all the fuss over a design so steeped in tradition? Traditional front forks compress over bumps and during braking, the fork tubes bind in their slides while the wheelbase and caster angle changes, creating wobbles. The GTS1000 has anti-dive geometry and minimal bump steer designed into the front suspension. The use of ball joints minimizes frictional area and resultant binding, and all the suspension forces are channeled straight back to the rear swingarm. Compared to even the best conventional motorcycle, the GTS feels more stable under braking and bumpy corners.

A dished front wheel allows the immense radially-vented front rotor to be located on the centerline of the vehicle. This leads to phenomenal braking (60-0 mph in 89 feet or 100-0 kmh in 27 meters) without the usual side-pull associated with other single-rotor front braking systems. Most GTS 1000's are equipped with Yamaha's excellent ABS.

The Omega frame allows the use of the engine as a stressed member and is a rigid and light-weight means for providing the pivot-points for the aluminum front and rear swingarms. The appearance of the assembly closely resembles that of the Greek letter Omega, hence the name. Subframes of steel tubing support the seat and steering head.

The powerplant of the GTS is based on the FZR's 1002cc, five-valves per cylinder, water-cooled inline four Genesis engine. The carburetors have been replaced with electronic fuel injection (no choke!). The EFI provides excellent power delivery with an absence of flat spots at any altitude and gas mileage of about 47 mpg or about 4.5 liters/100km. Milder camshafts and lower compression ratio have replaced the FZR's high-end horsepower with real world grunt. (98hp@7500rpm 68ft-lbs of torque at 6800rpm) The GTS accelerates from 0 to 60 mph (96.56 kmh) in about 3.3 seconds (40-60 mph & 60-80 mph, 3.7 and 3.8 seconds respectively) and can turn 11.7's in the quarter mile (400 meters) at about 115 mph (185 kmh).


Engine Liquid cooled, four stroke, transverse four cylinder, DOHC, 5 valves per cylinder, 1002cc
Bore x Stroke 75.5 X 56 mm
Compression Ratio 10.8: 1
Induction Electronic fuel infection.
Max Power 102 hp 74.4 kW @ 9000 rpm
Max Torque 106 Nm @ 6500 rpm
Transmission 5 speed (chain)
Front Suspension Single sided swingarm variable preload, compression and rebound damping, 116mm wheel travel
Rear Suspension Monocross variable preload, compression and rebound damping, 130mm wheel travel
Front Brakes Single 330mm disc 6 piston calipers ABS(optional)
Rear Brakes Single 282mm disc 2 piston ABS (optional)
Front Tyre 130/60 ZR17
Rear Tyre 170/60 ZR17
Dry-Weight 251 kg
Fuel Capacity 20 Litres
Consumption average 15.5 km/lit
Standing ¼ Mile 11.8 sec / 185.6 km/h
  woensdag 15 juli 2009 @ 18:27:45 #46
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_71009015
Leuk, een boekenschrijver .....

Ik mis de inhoudsopgave, een managementsamenvatting en een spannend plot.

+1 voor de poging, dat dan wel
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  woensdag 15 juli 2009 @ 20:34:51 #47
124095 Worldbeater
The naked biker!!
pi_71012694
Dat soort verhalen poste ik vroeger ook als ik enthousiast over een motor was.
En geen cardan wist ik natuurlijk al.


WB was bij de introductie.

Lucky shot.
pi_71016469
Over 8 uur in het vliegtuig
  woensdag 15 juli 2009 @ 22:27:47 #49
229267 rib-1
Onderkoffer
pi_71016568
Hola
  woensdag 15 juli 2009 @ 22:30:18 #50
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_71016663
Ik ben zo enthousiast door beroepsmisvorming. Techniek, daar kan ik van genieten.

Vandaag trouwens voor het eerst op een SM gezeten, XR600 tje


Daar zou ik toch zo lyrisch niet over kunnen worden: nerveus, wiebelig, geen power
Maar dat geluid dan en dan het constante wheeliegedrag door het pluimgewicht Ik zou er geen nee tegen zeggen, mocht iemand het in mijn garage laten staan. Al zou ik snel dag mogen zeggen tegen mijn rijbewijs.


Maargoed, op een paar km kan je dat niet leren natuurlijk, dat moet je zo rijden:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')