gelukkig al beetje mogen proeven tijdens het heen en weer rijden.quote:
tnxquote:Op vrijdag 10 juli 2009 13:11 schreef -Bigguy- het volgende:
Feli Robin! Weet je welke examinator je had? (ik ken er te veel... geen goed teken)
Ligt er aan hoeveel gas je geeft en op wat voor motor je rijd.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 13:16 schreef Boschkabouter het volgende:
Even een motorgerelateerd vraagje tussendoor.
Wat drinkt een beetje motor nu qua benzine?
2 vrienden van me hebben zo'n ding en het verbruik ligt een stuk hoger dan de gemiddelde middenklasser. 1 op <14 dus.
een YBR (Yamaha, 125CC, ideaal voor alleen woon-werk) haalt de 1:35quote:Op vrijdag 10 juli 2009 13:16 schreef Boschkabouter het volgende:
Even een motorgerelateerd vraagje tussendoor.
Wat drinkt een beetje motor nu qua benzine?
2 vrienden van me hebben zo'n ding en het verbruik ligt een stuk hoger dan de gemiddelde middenklasser. 1 op <14 dus.
Nu heb je het over mijn Mille gok ik, ik heb het namelijk eens eerder aangegeven in deze topicreeks.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 13:32 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
een YBR (Yamaha, 125CC, ideaal voor alleen woon-werk) haalt de 1:35
een RSV Mille net 1:13
Mijn Diversion 900 rijdt op de snelweg 1:18 als ik 140 rijd, maar 1:22 als ik in de bergen bochtjes rijd
ligt aan motor, omgeving, snelheid en rijstijl
Dat was zeker een top-les, of niet?quote:Op vrijdag 10 juli 2009 13:12 schreef robert-dirksen het volgende:
Jeuj, ik mag zo weer lessen hier in Bennekom, elke keer regen bijna
Moest je bij ADO?quote:
1: Leuk! goeie keusquote:Op zaterdag 11 juli 2009 20:56 schreef pro2call het volgende:
Hey ik begin ook met lessen
na lang denken heb ik besloten om te gaan motor rijden
Ik les bij van buuren in zwolle waar ik van vrienden alleen maar goeie verhalen overgehoord heb dus de keus was simpel
Ik heb dinsdag 28 juli mijn theory examen en tevens gelijk mijn eerste les
op 24 augustus heb ik mijn AVB en op 7 sept. mijn AVD....
Heeft iemand nog tips voor het schakelen? Ik snap die bak van de motor nog niet helemaal... Ik weet dat 1 naar beneden is en de rest naar boven... maar toen ik tijdens de proefles een bocht naderde wist ik niet meer in welke versnelling de motor nou precies zat. hoe kun je dit het makkelijkste onthouden? tellen heb ik toen geprobeerd maar als je een tijdje rijdt zonder te schakelen ben dat weer snel vergeten....
please help.....
Hoeveel lessen per week?quote:Op zaterdag 11 juli 2009 20:56 schreef pro2call het volgende:
Hey ik begin ook met lessen
na lang denken heb ik besloten om te gaan motor rijden
Ik les bij van buuren in zwolle waar ik van vrienden alleen maar goeie verhalen overgehoord heb dus de keus was simpel
Ik heb dinsdag 28 juli mijn theory examen en tevens gelijk mijn eerste les
op 24 augustus heb ik mijn AVB en op 7 sept. mijn AVD....
Heeft iemand nog tips voor het schakelen? Ik snap die bak van de motor nog niet helemaal... Ik weet dat 1 naar beneden is en de rest naar boven... maar toen ik tijdens de proefles een bocht naderde wist ik niet meer in welke versnelling de motor nou precies zat. hoe kun je dit het makkelijkste onthouden? tellen heb ik toen geprobeerd maar als je een tijdje rijdt zonder te schakelen ben dat weer snel vergeten....
please help.....
Dat went wel. En verder af en toe even op de toerenteller kijken, even kijken hoeveel toeren je maakt in zn 2 bij 40 en in zn 3. en kijk bijvoorbeeld eens hoeveel toeren je terugvalt per versnelling omhoog. (zal zo'n 1000 toeren zijn) en dan kun je bij twijfel op die manier wel beredeneren of je een versnelling te hoog of te laag zit. Maar net als bij een auto.. daar hoef je toch ook niet te kijken/voelen of je de auto in zn 3 of 4 hebt staan.. dat weet je 'gewoon'.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 20:56 schreef pro2call het volgende:
Heeft iemand nog tips voor het schakelen? Ik snap die bak van de motor nog niet helemaal... Ik weet dat 1 naar beneden is en de rest naar boven... maar toen ik tijdens de proefles een bocht naderde wist ik niet meer in welke versnelling de motor nou precies zat. hoe kun je dit het makkelijkste onthouden? tellen heb ik toen geprobeerd maar als je een tijdje rijdt zonder te schakelen ben dat weer snel vergeten....
please help.....
Op een gegeven moment voel je dit gewoon, net zoals bij autorijden. Sommige motoren hebben een gear indicator op de motor gebouwd, een klein schermpje waarbij je kunt zien in welke versnelling je zit maar zo leer je het in mijn ogen nooit.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 20:56 schreef pro2call het volgende:
Heeft iemand nog tips voor het schakelen? Ik snap die bak van de motor nog niet helemaal... Ik weet dat 1 naar beneden is en de rest naar boven... maar toen ik tijdens de proefles een bocht naderde wist ik niet meer in welke versnelling de motor nou precies zat. hoe kun je dit het makkelijkste onthouden? tellen heb ik toen geprobeerd maar als je een tijdje rijdt zonder te schakelen ben dat weer snel vergeten....
please help.....
1: Dankjequote:Op zaterdag 11 juli 2009 21:10 schreef -Bigguy- het volgende:
[..]
1: Leuk! goeie keus
2: je hebt je eerste les nog niet gehad, wat maakt t uit dat je dat nog niet weet
en tja, voor AVB gebruik je er toch maar 3 dus dat is niet zo moeilijk toch? Ik zou ook niet weten wat voor een tip je daarvoor kan geven, op gegeven moment gaat t gewoon automatisch
Ik heb straks 2x in de week 2 uur lesquote:Op zaterdag 11 juli 2009 21:34 schreef Thorical het volgende:
[..]
Hoeveel lessen per week?
Want ik had ook mijn proefles vandaag en dat ging eigenlijk best wel goed. Soms wat overmoedig omdat ik het schakelen best wel leuk vond, klik, klik enz.
Het kijken gaat ook best goed , eigenlijk vind ik dat ze me dat rozepapiertje morgen maar moeten opsturen.
Aah ouders, dat had ik ook inderdaad.quote:Op zondag 12 juli 2009 02:49 schreef Gauner het volgende:
Heb vorige week zondag op een Harley een ritje gemaakt, ben verkocht!
Wow wat een geweldig gevoel van vrijheid!Niet te vergelijken met autorijden.
Ben 19 jaar, ouders vonden het geen probleem (moeder vond het in eerste instantie
gevaarlijk, maar is toch ook overstag)
Ga maandag op vakantie, maar zodra ik terug ben ga ik meteen lessen, heb er enorm veel
zin in!
Ik moet morgen.. das wat ik ervan bakquote:Op maandag 13 juli 2009 13:18 schreef Blin het volgende:
Beste Motorrijders,
Net een uur geleden ben ik voor mijn motor theorie gegaan, helaas heb ik deze niet gehaalt (7 fout)
Nu heb ik enkele bedenkingen en vragen bij de gestelde vragen wie kan mij hiermee uit de brand help:
1. Wat te doen bij een ongeval:
A Helm van slachtoffer afhalen
B Slachtoffer van de weghalen
C Ongeval gebied beveiligen
Uit de keuzes.. Helm afzetten of gewonde mensen verplaatsen is het laatste dat je wilt doen
2. Op welke weg gebeuren de meest dodelijke ongevallen?
A Autosnelweg
B 50 km/u weg
C 80 km/u weg
Heb nog nooit ergens anders bordjes dodenweg etc gezien dus zal wel 80 zijn.
3. Mag je een fietser rechts inhalen op een gelijkwaardig kruispunt
die links afwilt slaan ?
Ja
Nee
ja (Als dat geen gevaar of hinder oplevert..)
4. Wat kan een onervaren rijder het best in een groep rijden:
A Voorin
B In het midden
C Achterin
Niet vooraan, om het tempo te bepalen kan er beter een ervaren motorrijder voorop gaan.
Niet achteraan, want dan moet je relatief het hardst optrekken om de groep bij te houden.
5. Mag je met 2 motoren naast elkaar gaan rijden?
Ja
Nee
Wel schuin naast elkaar, niet met zn 2en naast elkaar op 1 rijstrook.
Alvast bedankt voor jullie hulp !
Grtz
Domi
Dat is wat ik denk. Ik moet over een week.quote:Op maandag 13 juli 2009 13:18 schreef Blin het volgende:
Beste Motorrijders,
Net een uur geleden ben ik voor mijn motor theorie gegaan, helaas heb ik deze niet gehaalt (7 fout)
Nu heb ik enkele bedenkingen en vragen bij de gestelde vragen wie kan mij hiermee uit de brand help:
1. Wat te doen bij een ongeval:
A Helm van slachtoffer afhalen
B Slachtoffer van de weghalen
C Ongeval gebied beveiligen
Lijkt me logisch, eigenlijk, dat je niet aan het slachtoffer komt ivm nek en rugletsel.
2. Op welke weg gebeuren de meest dodelijke ongevallen?
A Autosnelweg
B 50 km/u weg
C 80 km/u weg
Dacht ik, maar ik weet het niet zeker.
3. Mag je een fietser rechts inhalen op een gelijkwaardig kruispunt
die links afwilt slaan ?
Ja
Nee
Indien je geen gevaar vormt natuurlijk.
4. Wat kan een onervaren rijder het best in een groep rijden:
A Voorin
B In het midden
C Achterin
Het lijkt mij dat je achterin zeker niet op je plek bent, voorin eventueel nog wel, zodat je tempo kan bepalen, maar ik zeg B
5. Mag je met 2 motoren naast elkaar gaan rijden?
Ja
Nee
Wel baksteensgewijs, maar niet naast elkaar.
Alvast bedankt voor jullie hulp !
Grtz
Domi
op 50 wegen gebeuren wel de meeste ongelukken.. maar niet de dodelijke ongelukken. Snelweg is (per gereden km) veel veiliger, geen tegenliggers, scherpe bochten etc.quote:Volgens de ANWB vragen de provinciale wegen nog speciale aandacht als het gaat om verkeersveiligheid. De bond pleit er daarom vurig voor dat provincies de uniforme wegmarkering versneld invoeren op deze wegen. Op de zogenaamde N-wegen vallen de meeste verkeersdoden omdat de meeste verkeersdeelnemers elkaar hier tegekomen.
quote:Op maandag 13 juli 2009 13:18 schreef Blin het volgende:
Beste Motorrijders,
Net een uur geleden ben ik voor mijn motor theorie gegaan, helaas heb ik deze niet gehaalt (7 fout)
Nu heb ik enkele bedenkingen en vragen bij de gestelde vragen wie kan mij hiermee uit de brand help:
1. Wat te doen bij een ongeval:
A Helm van slachtoffer afhalen
B Slachtoffer van de weghalen
C Ongeval gebied beveiligen
2. Op welke weg gebeuren de meest dodelijke ongevallen?
A Autosnelweg
B 50 km/u weg
C 80 km/u weg
3. Mag je een fietser rechts inhalen op een gelijkwaardig kruispunt
die links afwilt slaan ?
Ja
Nee
4. Wat kan een onervaren rijder het best in een groep rijden:
A Voorin
B In het midden
C Achterin
5. Mag je met 2 motoren naast elkaar gaan rijden?
Ja
Nee
Alvast bedankt voor jullie hulp !
Grtz
Domi
Rest van de vragen is volgens mij wel duidelijk gemaakt in bovenstaande antwoorden, bij nummer 4 moet je oppassen.quote:Op maandag 13 juli 2009 13:18 schreef Blin het volgende:
4. Wat kan een onervaren rijder het best in een groep rijden:
A Voorin
B In het midden
C Achterin
Uhm.. juist wel, omdat de langzaamste deelnemer het tempo moet bepalen.quote:Op maandag 13 juli 2009 17:34 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Rest van de vragen is volgens mij wel duidelijk gemaakt in bovenstaande antwoorden, bij nummer 4 moet je oppassen.
Het is zo dat je als beginnende motorrijder nooit als eerste moet gaan rijden in een groep ...
Bron oid?quote:Op maandag 13 juli 2009 17:39 schreef gelly het volgende:
[..]
Uhm.. juist wel, omdat de langzaamste deelnemer het tempo moet bepalen.
Het ligt er een beetje aan hoe groot de groep is. Maar voorin is sowieso het goede antwoord.quote:Op maandag 13 juli 2009 17:44 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Bron oid?
Ik kan het nergens echt duidelijk vinden, maar wel ongeveer 10 websites waar in ieder geval nadrukkelijk staat dat zowel de voorste als achterste rijders ervaren motorrijders moeten zijn. Denk dat voorin (maar niet voorop), zoals retuow82 zei, idd het beste antwoord is.
nee, omrijden of aantikken is niet toegestaan.quote:Op maandag 13 juli 2009 19:41 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Morgen ben ik aan de beurt, hopelijk laatste keer de pionnen zien
Mag je een pion wel aantikken eigenlijk bij de langzame slalom of mag dat ook niet?
Volgens mij mag je geen pionnen aantikken. Het lijkt mij dat je er soepel en beheerst rond moet rijden.quote:Op maandag 13 juli 2009 19:41 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Morgen ben ik aan de beurt, hopelijk laatste keer de pionnen zien
Mag je een pion wel aantikken eigenlijk bij de langzame slalom of mag dat ook niet?
Mijn maat 47 (bigfoot) tikt regelmatig die klote dingen aan. Bij de langzame slalom dan.quote:Op maandag 13 juli 2009 19:56 schreef Robin__ het volgende:
[..]
nee, omrijden of aantikken is niet toegestaan.
Maarja 2 kansen, en als het niet lukt is het nog geen ramp. Succes
Mwaa.. tis wel een beetje duurbetaald hoor op gegeven moment.. allemaal dingen die je op je eigen motor ook kunt gaan perfectioneren. met snel en veilig doel je denk op remmen.. das inderdaad wel erg belangrijkquote:Op maandag 13 juli 2009 19:57 schreef Thorical het volgende:
[..]
Volgens mij mag je geen pionnen aantikken. Het lijkt mij dat je er soepel en beheerst rond moet rijden.
En ik vind pionnetjes rijden juist leuk. Net als alle andere oefeningen. Op een motor rijden is niet het probleem maar ik wil er achter komen hoe ik het snel en veilig kan doen.
Als technisch bedrijfskundige ben ik het met je eens, de langszaamste bepaald het tempo, zo is het ook in het bedrijfsleven met machines, als motorrijder ben ik het zeker niet met je eens.quote:Op maandag 13 juli 2009 17:39 schreef gelly het volgende:
[..]
Uhm.. juist wel, omdat de langzaamste deelnemer het tempo moet bepalen.
netjes, feliquote:Op dinsdag 14 juli 2009 12:44 schreef Robin__ het volgende:
Ze zaten er allemaal niet tussen vandaag
Theorie is binnen, 3 fout
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 14 juli 2009 12:44 schreef Robin__ het volgende:
Ze zaten er allemaal niet tussen vandaag
Theorie is binnen, 3 fout
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 14 juli 2009 15:38 schreef tongytongylickylicky het volgende:
AVB GESLAAGD!!!
Net in Rijswijk gereden bij eventplaza. Ging allemaal in één keer goed (niets overnieuw), was de 1e leerling vandaag die alles in één keer had gehaald bij de examinator!!!
Nou.. dat zou dus de 31e kunnen wordenquote:Op dinsdag 14 juli 2009 13:48 schreef -Bigguy- het volgende:
[..]
netjes, feli
Heb je al een AVD-datum?
Dankje! Ik moet over een week, dinsdag dus.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 15:57 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Succes lonaa, volgende week moest je ergens toch? Het grootste deel van de vragen zijn weggevertjes, moet je de voetganger op het zebrapad voor laten gaan.. natuurlijk. Persoonlijk zou ik in ieder geval het boek 2x doorlezen, maar met name de lijst met alle borden zou ik goed doornemen. De eerste keer, met autoexamen vond ik het best pittig. Neem ook goed door hoe je kunt zien of iets binnen of buiten de bebouwde kom is. Dat komt sowieso terug als vraag opzich of als vraag over parkeren. Als je er even serieus voor gaat zitten moet het allemaal best wel lukken
Ok dan weet je wel aardig wat je kunt verwachtenquote:Op dinsdag 14 juli 2009 19:28 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dankje! Ik moet over een week, dinsdag dus.
Borden ben ik ook gewoon aan het oefenen als ik op de fiets zit of bij iemand in de auto zit
Verder ben ik nu voor de tweede keer mn boek aan het doorlezen, en heb al redelijk wat proefexamens gedaan.
Hahaha, handig.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 23:27 schreef Robin__ het volgende:
Ok dan weet je wel aardig wat je kunt verwachten![]()
Weet niet of je er die site uit de OP voor gebruikt, daar had ik er ook 1 gemaakt maar daar zat gewoon een fout in'is dit een autosnelweg' en dan zag je een of ander kruispunt/splitsing, met daarbij zo'n groen ding met witte strepen. Site zei nee.. terwijl dat ding toch echt alleen bij splitsingen van autosnelwegen zou moeten voorkomen
Prachtig weer, niet te warm, geen laagstaande zon, geen spits. Moet te doen zijn!quote:
Bedankt allemaal, ik ga mijn best doe...het weer is iigquote:Op donderdag 16 juli 2009 12:47 schreef Robin__ het volgende:
succes!
Hoelang ben je nou daadwerkelijk aan het rijden met het examen? Langer als met de auto (25 minuten nadat we naar buiten gingen stond ik weer binnen bij het cbr toen iig) of ook een rit van ongeveer 20 minuten?
Ik heb het zelf lekker laten zitten, hoe minder afleiding hoe beter en heb geen idee hoe ze daar tegenover staan.quote:Op donderdag 16 juli 2009 13:00 schreef ForumGek het volgende:
Trouwens, raden jullie mij aan om andere motorrijders te groeten tijdens het examen? Heb het tijdens lessen wel regelmatig gedaan, lijkt me wel goed toch?
Onbeleefd om niet te zwaaien? Ga maar eens op een mooie zomerdag een stukje rijden, na 3 groepen motorrijders en 26 individuele motorrijders heb je er echt wel genoeg van hoorquote:Op donderdag 16 juli 2009 13:28 schreef Robin__ het volgende:
Misschien teruggroeten.. maar ik zou het ook gewoon laten denk ik..
Ergste wat dan kan gebeuren is dat ie er achteraf een grap over maakt, dat het onbeleefd is om niet te groeten, als je wél geslaagd bent
Weer terug, maar helaas niet geslaagd.quote:Op donderdag 16 juli 2009 14:26 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Onbeleefd om niet te zwaaien? Ga maar eens op een mooie zomerdag een stukje rijden, na 3 groepen motorrijders en 26 individuele motorrijders heb je er echt wel genoeg van hoor![]()
Groeten kan ook met je hand aan het stuur hoor, gewoon een paar vingers omhoog is meer als voldoende. Maar bij een examen zou ik zelf andere dingen aan mijn kop hebben, die motorrijder zal je echt niet achtervolgen om verhaal te halen waarom je niet zwaaide.
Waarom typ ik dit verhaal eigenlijk? Waarschijnlijk dat ForumGek nu alweer terug is bij het CBR
Balen. Volgende keer je gewoon helemaal niet met groeten bezighouden, komt het helemaal goedquote:Op donderdag 16 juli 2009 15:13 schreef ForumGek het volgende:
Weer terug, maar helaas niet geslaagd.
*knip*
over het groeten had ik besloten alleen terug te groeten, d.m.v. vingertje omhoog maar gewoon handen bij het stuur. Maar niemand tegen gekomen![]()
het kost alleen wel centjes...quote:Op donderdag 16 juli 2009 15:24 schreef Sequencial het volgende:
[..]
Balen. Volgende keer je gewoon helemaal niet met groeten bezighouden, komt het helemaal goed
En ach, zo'n drama is lekker lessen nou ook weer niet...
Dat had ik idd gehoord maar in de praktijk word ik (naked bike) gegroet door zowel de supersports als toch een groot deel van de chopper-rijders. Alleen zie ik bij die laatste groep het vaak heel laat omdat ze zo achterover zitten en de zwarte leren handschoenen wegvallen tegen de zwarte leren jasquote:Op donderdag 16 juli 2009 23:10 schreef Nieuwschierig het volgende:
Over het algemeen worden alleen nog soulmates begroet. Racers met felgekleurde leren pakken en toerders met zwarte Kevlar jassen begroeten elkaar niet als het druk is.
http://www.politie.nl/klp(...)jders_in_de_file.aspquote:Op vrijdag 17 juli 2009 19:43 schreef Thorical het volgende:
Wat zijn eigenlijk de regels betreffende het rijden van een motor in een file?
Ik dacht met een snelheidsverschil van 10 km tussen een langzaam rijdende file door en stapvoets door een een stilstaande file?
Maar wat is de officiële regel?
Het zijn geen officiele regels geloof ik, ze noemen ze ook wel 'spelregels'. Soort gedoogbeleid zegmaar. Ik denk ook niet dat ze je snelheid gaan klokken als je tussen een file doorrijdtquote:Op vrijdag 17 juli 2009 19:43 schreef Thorical het volgende:
Wat zijn eigenlijk de regels betreffende het rijden van een motor in een file?
Ik dacht met een snelheidsverschil van 10 km tussen een langzaam rijdende file door en stapvoets door een een stilstaande file?
Maar wat is de officiële regel?
Gewoon zo snel mogelijk halen. Daarna is alle stress van je af en kan je al je tijd nemen om een motor te kopen.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 00:30 schreef Miriampje het volgende:
Heb altijd gezegd dat ik op mijn 21e zou beginnen met mijn motorrijles, maar inmiddels komt mijn 21e verjaardag dichterbij en ben ik aan het twijfelen. Weet niet zeker of ik het motorrijden leuk vind en of dat dit het juiste moment is. Kan de lessen op dit moment wel betalen maar dan zal ik weer moeten wachten voor ik een motor heb. Is dit wel zo slim? Of kan ik beter wachten op het moment dat ik meer geld heb gespaard zodat ik na mijn rijbewijs meteen een motor kan aanschaffen?
Leren moet je altijd zo snel mogelijk doen. Als je later echt een motor wilt en je moet dan nog met lessen beginnen dan kost het je veel meer lessen(geld).quote:Op zaterdag 18 juli 2009 00:30 schreef Miriampje het volgende:
Heb altijd gezegd dat ik op mijn 21e zou beginnen met mijn motorrijles, maar inmiddels komt mijn 21e verjaardag dichterbij en ben ik aan het twijfelen. Weet niet zeker of ik het motorrijden leuk vind en of dat dit het juiste moment is. Kan de lessen op dit moment wel betalen maar dan zal ik weer moeten wachten voor ik een motor heb. Is dit wel zo slim? Of kan ik beter wachten op het moment dat ik meer geld heb gespaard zodat ik na mijn rijbewijs meteen een motor kan aanschaffen?
Dat is dus ook mijn probleem, ben nu aan het lessen maar heb ook echt geen andere ervaring dan met mijn fietsjequote:Op zaterdag 18 juli 2009 04:25 schreef SillyWalks het volgende:
Heb je trouwens al eens op een motor gereden? Of op een schakelbrommer ofzo?
Het heeft mij behoorlijk wat extra lessen gekost dat ik totaal geen ervaring had behalve op mijn fiets. Had nog niet eens ooit scooter gereden ofzo.
Ook reed ik bijna nooit auto dus had weinig snelweg ervaring enzo.
Oneens.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 04:20 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Gewoon zo snel mogelijk halen. Daarna is alle stress van je af en kan je al je tijd nemen om een motor te kopen.
Anders blijf je het uitstellen.
Ik ben het eigenlijk wel eens met Roben_ en Bigguy.. Mijn lessenpakket koste iets meer dan 1400 euro.. heb je 25 lessen en alle examens, mits je alles dan in 1x haalt ben je voor dat bedrag klaar.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 21:12 schreef Miriampje het volgende:
Ik heb ook niet meer ervaring dan mijn fietsje en auto, wil ook zeker een proefles om te kijken of het idee wat ik heb bij motorrijden ook klopt. Maar denk wel dat ik het super ga vinden.
Mijn vriend is niet zo happy met het idee dat ik op een motor ga rijden, vandaar dat ik extra argumenten krijg om het niet te doen. Waaronder dus dat ik nog geen geld heb voor een motor en daardoor beter niet kan gaan lessen omdat ik na het behalen van mijn rijbewijs nog een tijd niet kan rijden omdat ik geen motor tot beschikking heb. Ik vind dat eigenlijk wel een goed argument, daarom de vraag wat jullie daarvan vinden
Hoeveel geld mag ik gemiddeld rekenen voor een lessenpakket (hoeveel waren jullie kwijt)
En wat voor een degelijke motor?
quote:Op zondag 19 juli 2009 20:00 schreef Thorical het volgende:
Gisteren mij 1e officiële les gehad maar nu op een 500 cc Honda.
Pfhoe viel me dat ff tegen. De langzame slalom een crime als ik er niet recht voor kwam dan kon ik het ook niet zo corrigeren dat ik hem af kon maken. Een halve draai vorige week op een 250 een eitje nu met die 500 een nachtmerrie. Ik was gisteren nog natter in het pak dan aan de buitenkant terwijl het regende. Afslaande motor, gas en voetrem en ook nog eens 2000 toeren, boehoe die motor kan die kleine bochtjes niet eens draaien.
Wat heb ik me gisteren een beginneling gevoeld, wat ik natuurlijk ook ben. Maar het naar de rijschool rijden ging weer perfect volgens de instructeur.
het was incl een motor hequote:Op zondag 19 juli 2009 21:57 schreef PeeJie_ het volgende:
3000 euro voor een lessenpakket lijkt me wat veel geld, ik denk als je zakt en met je 2de examen slaagt je ongeveer 1500 - 1700 euro kwijt bent..
lol bij mij niet hoorquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |