gelukkig al beetje mogen proeven tijdens het heen en weer rijden.quote:
tnxquote:Op vrijdag 10 juli 2009 13:11 schreef -Bigguy- het volgende:
Feli Robin! Weet je welke examinator je had? (ik ken er te veel... geen goed teken)
Ligt er aan hoeveel gas je geeft en op wat voor motor je rijd.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 13:16 schreef Boschkabouter het volgende:
Even een motorgerelateerd vraagje tussendoor.
Wat drinkt een beetje motor nu qua benzine?
2 vrienden van me hebben zo'n ding en het verbruik ligt een stuk hoger dan de gemiddelde middenklasser. 1 op <14 dus.
een YBR (Yamaha, 125CC, ideaal voor alleen woon-werk) haalt de 1:35quote:Op vrijdag 10 juli 2009 13:16 schreef Boschkabouter het volgende:
Even een motorgerelateerd vraagje tussendoor.
Wat drinkt een beetje motor nu qua benzine?
2 vrienden van me hebben zo'n ding en het verbruik ligt een stuk hoger dan de gemiddelde middenklasser. 1 op <14 dus.
Nu heb je het over mijn Mille gok ik, ik heb het namelijk eens eerder aangegeven in deze topicreeks.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 13:32 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
een YBR (Yamaha, 125CC, ideaal voor alleen woon-werk) haalt de 1:35
een RSV Mille net 1:13
Mijn Diversion 900 rijdt op de snelweg 1:18 als ik 140 rijd, maar 1:22 als ik in de bergen bochtjes rijd
ligt aan motor, omgeving, snelheid en rijstijl
Dat was zeker een top-les, of niet?quote:Op vrijdag 10 juli 2009 13:12 schreef robert-dirksen het volgende:
Jeuj, ik mag zo weer lessen hier in Bennekom, elke keer regen bijna
Moest je bij ADO?quote:
1: Leuk! goeie keusquote:Op zaterdag 11 juli 2009 20:56 schreef pro2call het volgende:
Hey ik begin ook met lessen
na lang denken heb ik besloten om te gaan motor rijden
Ik les bij van buuren in zwolle waar ik van vrienden alleen maar goeie verhalen overgehoord heb dus de keus was simpel
Ik heb dinsdag 28 juli mijn theory examen en tevens gelijk mijn eerste les
op 24 augustus heb ik mijn AVB en op 7 sept. mijn AVD....
Heeft iemand nog tips voor het schakelen? Ik snap die bak van de motor nog niet helemaal... Ik weet dat 1 naar beneden is en de rest naar boven... maar toen ik tijdens de proefles een bocht naderde wist ik niet meer in welke versnelling de motor nou precies zat. hoe kun je dit het makkelijkste onthouden? tellen heb ik toen geprobeerd maar als je een tijdje rijdt zonder te schakelen ben dat weer snel vergeten....
please help.....
Hoeveel lessen per week?quote:Op zaterdag 11 juli 2009 20:56 schreef pro2call het volgende:
Hey ik begin ook met lessen
na lang denken heb ik besloten om te gaan motor rijden
Ik les bij van buuren in zwolle waar ik van vrienden alleen maar goeie verhalen overgehoord heb dus de keus was simpel
Ik heb dinsdag 28 juli mijn theory examen en tevens gelijk mijn eerste les
op 24 augustus heb ik mijn AVB en op 7 sept. mijn AVD....
Heeft iemand nog tips voor het schakelen? Ik snap die bak van de motor nog niet helemaal... Ik weet dat 1 naar beneden is en de rest naar boven... maar toen ik tijdens de proefles een bocht naderde wist ik niet meer in welke versnelling de motor nou precies zat. hoe kun je dit het makkelijkste onthouden? tellen heb ik toen geprobeerd maar als je een tijdje rijdt zonder te schakelen ben dat weer snel vergeten....
please help.....
Dat went wel. En verder af en toe even op de toerenteller kijken, even kijken hoeveel toeren je maakt in zn 2 bij 40 en in zn 3. en kijk bijvoorbeeld eens hoeveel toeren je terugvalt per versnelling omhoog. (zal zo'n 1000 toeren zijn) en dan kun je bij twijfel op die manier wel beredeneren of je een versnelling te hoog of te laag zit. Maar net als bij een auto.. daar hoef je toch ook niet te kijken/voelen of je de auto in zn 3 of 4 hebt staan.. dat weet je 'gewoon'.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 20:56 schreef pro2call het volgende:
please help.....
Op een gegeven moment voel je dit gewoon, net zoals bij autorijden. Sommige motoren hebben een gear indicator op de motor gebouwd, een klein schermpje waarbij je kunt zien in welke versnelling je zit maar zo leer je het in mijn ogen nooit.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 20:56 schreef pro2call het volgende:
please help.....
1: Dankjequote:Op zaterdag 11 juli 2009 21:10 schreef -Bigguy- het volgende:
[..]
1: Leuk! goeie keus
2: je hebt je eerste les nog niet gehad, wat maakt t uit dat je dat nog niet weet
en tja, voor AVB gebruik je er toch maar 3 dus dat is niet zo moeilijk toch? Ik zou ook niet weten wat voor een tip je daarvoor kan geven, op gegeven moment gaat t gewoon automatisch
Ik heb straks 2x in de week 2 uur lesquote:Op zaterdag 11 juli 2009 21:34 schreef Thorical het volgende:
[..]
Hoeveel lessen per week?
Want ik had ook mijn proefles vandaag en dat ging eigenlijk best wel goed. Soms wat overmoedig omdat ik het schakelen best wel leuk vond, klik, klik enz.
Het kijken gaat ook best goed , eigenlijk vind ik dat ze me dat rozepapiertje morgen maar moeten opsturen.
Aah ouders, dat had ik ook inderdaad.quote:Op zondag 12 juli 2009 02:49 schreef Gauner het volgende:
Heb vorige week zondag op een Harley een ritje gemaakt, ben verkocht!
Wow wat een geweldig gevoel van vrijheid!Niet te vergelijken met autorijden.
Ben 19 jaar, ouders vonden het geen probleem (moeder vond het in eerste instantie
gevaarlijk, maar is toch ook overstag)
Ga maandag op vakantie, maar zodra ik terug ben ga ik meteen lessen, heb er enorm veel
zin in!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |