abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 juli 2009 @ 13:00:30 #101
87694 Robin__
letitredno
pi_70845648
jaaaaaa

weg met de pionen!!!!
pi_70845715
Congrats

Nu begint het pas !
Fingerspitzgefühl
pi_70846024
Feli Robin! Weet je welke examinator je had? (ik ken er te veel... geen goed teken )
BigguyNL @ Xbox Live
Ach, wat doe je eraan
pi_70846038
Jeuj, ik mag zo weer lessen hier in Bennekom, elke keer regen bijna
  vrijdag 10 juli 2009 @ 13:13:29 #105
87694 Robin__
letitredno
pi_70846080
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 13:02 schreef ForumGek het volgende:
Congrats

Nu begint het pas !
gelukkig al beetje mogen proeven tijdens het heen en weer rijden.

Als ik dinsdag mn theorie haal gaan we even een examen datum prikken..hij heb er nog 2 voor de eerste week augustus (dan gaat instructeur op vakantie)

vrijdag 10 juli 2009 @ 13:16:10 #106
157229 Boschkabouter
Met puntmuts.
pi_70846189
Even een motorgerelateerd vraagje tussendoor.
Wat drinkt een beetje motor nu qua benzine?
2 vrienden van me hebben zo'n ding en het verbruik ligt een stuk hoger dan de gemiddelde middenklasser. 1 op <14 dus.
pi_70846405
Ligt eraan hoe je ermee omgaat
  vrijdag 10 juli 2009 @ 13:26:34 #108
87694 Robin__
letitredno
pi_70846558
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 13:11 schreef -Bigguy- het volgende:
Feli Robin! Weet je welke examinator je had? (ik ken er te veel... geen goed teken )
tnx

Ik weet het niet we kwamen daar aan samen met 2 lessers van een andere rijschool (er was ook nog een lesser met mij mee) en we werden precies verkeerd om tegen over de examinatoren gezet (in een soort portiershokje bij een voetbalclub ofzo) die andere vent (blauwe jas was volgens mij gerrits.. gerritsen.. gerritsma ) mijn examinator (zwarte jas ) zou ik eeecht niet weten.

andere lesser ging eerst, wat oudere turkse man, die haalde het met 6 voldoendes en 2 herkansingen. 15 min later was is, ben volgens mij krap 5 min bezig geweest.. niet eens geteld hoeveel ik er gehad had maar hij stak ineens zn hand uit en ik was geslaagd

begon met de vertragingsoefening, eerste keer remming niet recht genoeg, dus die moest even over. Halverwege nog langzame slalom (verplicht natuurlijk) eerste keer.. précies een windvlaag in mn rug terwijl ik het stuur omgooi.. werd zo uit t parcours geblazen. 2e keer pion geraakt.. 1e pion, deed ik vanochtend ook al steeds

maargoed succes iedereen die m nog moet doen
  vrijdag 10 juli 2009 @ 13:29:59 #109
87694 Robin__
letitredno
pi_70846685
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 13:16 schreef Boschkabouter het volgende:
2 vrienden van me hebben zo'n ding en het verbruik ligt een stuk hoger dan de gemiddelde middenklasser. 1 op <14 dus.
Ligt er aan hoeveel gas je geeft en op wat voor motor je rijd.

onder de 1:14 klinkt als een aardige supersport, en het blijft natuurlijk altijd logisch dat iedere PK uit je tank moet komen.. dus ga je op een R1 rijden met 180 pk (en je gebruikt ze ook) zuip je net zo veel als wanneer je een auto flink doortrapt.

Met een 5-600cc, gewoon tourfiets met rond de 60pk ofzo (waarmee je trouwens nog steeds hard zat van je plek komt.. seconde of 5 naar de 100km/h) moet je bij normaal rijden ergens rond de 1:25 uitkomen.. 1:30 als je echt je best doet.
pi_70846755
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 13:16 schreef Boschkabouter het volgende:
een YBR (Yamaha, 125CC, ideaal voor alleen woon-werk) haalt de 1:35
een RSV Mille net 1:13

Mijn Diversion 900 rijdt op de snelweg 1:18 als ik 140 rijd, maar 1:22 als ik in de bergen bochtjes rijd

ligt aan motor, omgeving, snelheid en rijstijl
Ja doei.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 17:20:52 #111
168121 retuow82
Het is friet!
pi_70854544
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 13:32 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

een YBR (Yamaha, 125CC, ideaal voor alleen woon-werk) haalt de 1:35
een RSV Mille net 1:13

Mijn Diversion 900 rijdt op de snelweg 1:18 als ik 140 rijd, maar 1:22 als ik in de bergen bochtjes rijd

ligt aan motor, omgeving, snelheid en rijstijl
Nu heb je het over mijn Mille gok ik, ik heb het namelijk eens eerder aangegeven in deze topicreeks.

Normaal kan een RSV Mille (een supersport motor voor de niet kenners) ook 1 op 18 halen maar als je de Eprom chip vervangt zoals bij de mijne dan worden ze wat dorstiger....en ze reageren een stuk sneller op het gas

Op de snelweg rijdt hij trouwens een stukje zuiniger maar de 1 op 35 zal ik nooit halen met dat ding
Op zondag 3 oktober 2010 20:58 schreef gewoonfaye het volgende:
retuow82 is mijn nieuwe held
pi_70861566
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 13:12 schreef robert-dirksen het volgende:
Jeuj, ik mag zo weer lessen hier in Bennekom, elke keer regen bijna
Dat was zeker een top-les, of niet?
pi_70876587
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 13:00 schreef Robin__ het volgende:
jaaaaaa

weg met de pionen!!!!
Moest je bij ADO?

En was het een beetje droog weer?

Ik moet a.s. dinsdag. Heb er eerlijk gezegd niet zoveel vertrouwen in
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{˛
  zaterdag 11 juli 2009 @ 15:12:26 #114
97745 Thorical
finding a way
pi_70876826
Vanochtend mijn proefles gehad. En ik vond het helemaal geweldig.
Wat heb ik allemaal gedaan een stopproef, precicie stop, halve draai links rechts, snelle slalom 2e versnelling 30 km, langzame slalom, stapvoets rijden, rijden op rechte weghelften en kijk technieken.
En na anderhalf uur oefenen in de zon bloedheet met zo'n pak aan met de instructeur achterop naar de rijschool gereden. Volgende keer maar met een zwaardere motor.
  zaterdag 11 juli 2009 @ 20:56:44 #115
127943 pro2call
interessant
pi_70885891
Hey ik begin ook met lessen

na lang denken heb ik besloten om te gaan motor rijden

Ik les bij van buuren in zwolle waar ik van vrienden alleen maar goeie verhalen overgehoord heb dus de keus was simpel

Ik heb dinsdag 28 juli mijn theory examen en tevens gelijk mijn eerste les

op 24 augustus heb ik mijn AVB en op 7 sept. mijn AVD....

Heeft iemand nog tips voor het schakelen? Ik snap die bak van de motor nog niet helemaal... Ik weet dat 1 naar beneden is en de rest naar boven... maar toen ik tijdens de proefles een bocht naderde wist ik niet meer in welke versnelling de motor nou precies zat. hoe kun je dit het makkelijkste onthouden? tellen heb ik toen geprobeerd maar als je een tijdje rijdt zonder te schakelen ben dat weer snel vergeten....

please help.....
pi_70886221
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 20:56 schreef pro2call het volgende:

Ik les bij van buuren in zwolle waar ik van vrienden alleen maar goeie verhalen overgehoord heb dus de keus was simpel

Heeft iemand nog tips voor het schakelen? Ik snap die bak van de motor nog niet helemaal... Ik weet dat 1 naar beneden is en de rest naar boven... maar toen ik tijdens de proefles een bocht naderde wist ik niet meer in welke versnelling de motor nou precies zat. hoe kun je dit het makkelijkste onthouden? tellen heb ik toen geprobeerd maar als je een tijdje rijdt zonder te schakelen ben dat weer snel vergeten....

please help.....
1: Leuk! goeie keus
2: je hebt je eerste les nog niet gehad, wat maakt t uit dat je dat nog niet weet
en tja, voor AVB gebruik je er toch maar 3 dus dat is niet zo moeilijk toch? Ik zou ook niet weten wat voor een tip je daarvoor kan geven, op gegeven moment gaat t gewoon automatisch
BigguyNL @ Xbox Live
Ach, wat doe je eraan
  zaterdag 11 juli 2009 @ 21:34:50 #117
97745 Thorical
finding a way
pi_70886788
quote:

please help.....
Hoeveel lessen per week?
Want ik had ook mijn proefles vandaag en dat ging eigenlijk best wel goed. Soms wat overmoedig omdat ik het schakelen best wel leuk vond, klik, klik enz.
Het kijken gaat ook best goed , eigenlijk vind ik dat ze me dat rozepapiertje morgen maar moeten opsturen.
  zondag 12 juli 2009 @ 00:04:12 #118
87694 Robin__
letitredno
pi_70890789
quote:

please help.....
Dat went wel. En verder af en toe even op de toerenteller kijken, even kijken hoeveel toeren je maakt in zn 2 bij 40 en in zn 3. en kijk bijvoorbeeld eens hoeveel toeren je terugvalt per versnelling omhoog. (zal zo'n 1000 toeren zijn) en dan kun je bij twijfel op die manier wel beredeneren of je een versnelling te hoog of te laag zit. Maar net als bij een auto.. daar hoef je toch ook niet te kijken/voelen of je de auto in zn 3 of 4 hebt staan.. dat weet je 'gewoon'.
pi_70893198
Heb vorige week zondag op een Harley een ritje gemaakt, ben verkocht!
Wow wat een geweldig gevoel van vrijheid! Niet te vergelijken met autorijden.
Ben 19 jaar, ouders vonden het geen probleem (moeder vond het in eerste instantie
gevaarlijk, maar is toch ook overstag )
Ga maandag op vakantie, maar zodra ik terug ben ga ik meteen lessen, heb er enorm veel
zin in!
  FOK!fotograaf zondag 12 juli 2009 @ 07:29:59 #120
159915 -Menn0-
MNO
pi_70894074
Dinsdag weer theorie
,,/
  zondag 12 juli 2009 @ 11:48:02 #121
168121 retuow82
Het is friet!
pi_70896278
quote:

please help.....
Op een gegeven moment voel je dit gewoon, net zoals bij autorijden. Sommige motoren hebben een gear indicator op de motor gebouwd, een klein schermpje waarbij je kunt zien in welke versnelling je zit maar zo leer je het in mijn ogen nooit.

Als je op een bocht aankomt en je weet niet in welke versnelling je zit kun je ook nog altijd helemaal terugschakelen waarna je daarna weer naar zijn 2 gaat, duurt iets langer maar dan weet je wel dat je in de tweede versnelling zit.

Op den duur ga je niet eens meer op de versnellingen letten dan wordt het meer een kwestie van de motor aanvoelen, als je in de auto rijdt ga je namelijk ook niet alle bochten door in de tweede versnelling maar dan pak je gewoon een versnelling die op dat moment kan, dat krijg je dadelijk ook op de motor.
Op zondag 3 oktober 2010 20:58 schreef gewoonfaye het volgende:
retuow82 is mijn nieuwe held
  zondag 12 juli 2009 @ 23:50:41 #122
127943 pro2call
interessant
pi_70919483
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 21:10 schreef -Bigguy- het volgende:

[..]

1: Leuk! goeie keus
2: je hebt je eerste les nog niet gehad, wat maakt t uit dat je dat nog niet weet
en tja, voor AVB gebruik je er toch maar 3 dus dat is niet zo moeilijk toch? Ik zou ook niet weten wat voor een tip je daarvoor kan geven, op gegeven moment gaat t gewoon automatisch
1: Dankje

2: mha ik had er met mijn proefles nog al moeite mee Maar daar volg ik straks lessen voor dus
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 21:34 schreef Thorical het volgende:

[..]

Hoeveel lessen per week?
Want ik had ook mijn proefles vandaag en dat ging eigenlijk best wel goed. Soms wat overmoedig omdat ik het schakelen best wel leuk vond, klik, klik enz.
Het kijken gaat ook best goed , eigenlijk vind ik dat ze me dat rozepapiertje morgen maar moeten opsturen.
Ik heb straks 2x in de week 2 uur les Ik vind ook dat ze bij mij ook gewoon een A tje er bij opmogen zetten
  maandag 13 juli 2009 @ 00:45:12 #123
87694 Robin__
letitredno
pi_70921210
Nou koop een motor en vraag een examen aan lessen is een keuze, geen verplichting.

ohja ik vond nog wat handigs.. als je op google zoekt op 'mininova' met daar achteraan de woorden 'motor theorie examens' vind je een cd met 6 volledige oefen examens.
  maandag 13 juli 2009 @ 13:18:18 #124
144633 Blin
Ja dan tochwel
pi_70931630
Beste Motorrijders,

Net een uur geleden ben ik voor mijn motor theorie gegaan, helaas heb ik deze niet gehaalt (7 fout)

Nu heb ik enkele bedenkingen en vragen bij de gestelde vragen wie kan mij hiermee uit de brand help:

1. Wat te doen bij een ongeval:
A Helm van slachtoffer afhalen
B Slachtoffer van de weghalen
C Ongeval gebied beveiligen

2. Op welke weg gebeuren de meest dodelijke ongevallen?
A Autosnelweg
B 50 km/u weg
C 80 km/u weg

3. Mag je een fietser rechts inhalen op een gelijkwaardig kruispunt
die links afwilt slaan ?
Ja
Nee

4. Wat kan een onervaren rijder het best in een groep rijden:
A Voorin
B In het midden
C Achterin

5. Mag je met 2 motoren naast elkaar gaan rijden?
Ja
Nee

Alvast bedankt voor jullie hulp !

Grtz
Domi
pi_70931695
quote:
Op zondag 12 juli 2009 02:49 schreef Gauner het volgende:
Heb vorige week zondag op een Harley een ritje gemaakt, ben verkocht!
Wow wat een geweldig gevoel van vrijheid! Niet te vergelijken met autorijden.
Ben 19 jaar, ouders vonden het geen probleem (moeder vond het in eerste instantie
gevaarlijk, maar is toch ook overstag )
Ga maandag op vakantie, maar zodra ik terug ben ga ik meteen lessen, heb er enorm veel
zin in!
Aah ouders, dat had ik ook inderdaad. Bij mij was het zelfs zo dat m'n vader zich opeens zorgen ging maken toen ik al de theorie had gehaald
Maar hij is zelf op z'n 18de al begonnen met motorrijden en als ik z'n verhalen hoor was hij niet zo'n nette motorrijder, dus als er iemand is die me geen commentaar moet geven...
Maar inmiddels vinden beide ouders het gewoon leuk

Ze zijn inmiddels ook opgehouden met 'doe je wel voorzichtig?' als ik ergens heen ga, dat is zooo irritant
BigguyNL @ Xbox Live
Ach, wat doe je eraan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')