abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 juli 2009 @ 22:52:13 #201
87694 Robin__
letitredno
pi_71164204
quote:
Op maandag 20 juli 2009 01:30 schreef SillyWalks het volgende:

[..]

lol bij mij niet hoor
Nee inderdaad.. maar 3000 moet je toch zeker wel op rekenen, als je echt wilt lukt het misschien zelfs nog wat goedkoper maar niet iedereen heeft zin om op een 20 jaar oude motor te rijden. Je kunt het kwa motor en kleding natuurlijk allemaal zo duur maken als je zelf wilt.

Vandaag 2 uur gelest, ging wel aardig, nog wel wat aandachtspunten maargoed. Heb me kapot zitten ergeren aan mn oortje, niets dan gekraak zodra er meer dan 50 meter tussen ons in zat, wat het 2e uur regelmatig gebeurde omdat we na het eerste uur nog een lesser hadden opgepikt. Het word na een paar keer nogal vervelend als je het verschil niet hoort tussen eerste links of laatste links of uberhaupt helemaal niets om vervolgens maar via de spiegels te checken welke kant de lesser achter me op ging toen maar zelf in het midden gaan rijden en ben daar toen ook stug blijven zitten

Verder vind ik wel dat dat hele 'rijles' idee een hoop twijfel oproept die je normaal niet hebt.. pak ik hier de rechterrij bij het stoplicht, zoals ik normaal zou doen als ik de weg niet ken en verwacht er af te moeten, of pak ik de kortere rij links etc. Of vandaag op de snelweg, ingevoegd, ik zie instructeur achter me opschuiven naar de 2e baan en zie m in mn dode hoek verdwijnen.. dus ik wacht en vraag me af wat ie nou wil 1 hij wil er snel langs naar de andere lesser.. 2 hij kijkt of ik wel oplet (hij heeft al een paar keer laten zien 'als ik hier ga staan/rijden' kun je me dus onmogelijk zien)) 3 hij doet het niet bewust. Dus ik wacht nog even.. nouja vermoedelijk dat 3e want hij snapte niet waarom ik niet ging..
  maandag 20 juli 2009 @ 22:58:28 #202
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_71164476
quote:
Op maandag 20 juli 2009 22:52 schreef Robin__ het volgende:

[..]
Verder vind ik wel dat dat hele 'rijles' idee een hoop twijfel oproept die je normaal niet hebt.. pak ik hier de rechterrij bij het stoplicht, zoals ik normaal zou doen als ik de weg niet ken en verwacht er af te moeten, of pak ik de kortere rij links etc. Of vandaag op de snelweg, ingevoegd, ik zie instructeur achter me opschuiven naar de 2e baan en zie m in mn dode hoek verdwijnen.. dus ik wacht en vraag me af wat ie nou wil 1 hij wil er snel langs naar de andere lesser.. 2 hij kijkt of ik wel oplet (hij heeft al een paar keer laten zien 'als ik hier ga staan/rijden' kun je me dus onmogelijk zien)) 3 hij doet het niet bewust. Dus ik wacht nog even.. nouja vermoedelijk dat 3e want hij snapte niet waarom ik niet ging..
Daar heb ik me ook enorm aan geërgerd bij lessen:

-Ben ik proactief bezig en pak ik de kortere rij, gaat ie expres zeggen dat we er bij de volgende af moeten... kan ik weer helemaal terug naar een rij aan de andere kant.

-Gaat ie op de snelweg links achter me hangen... dus wacht ik tot ie er langs is anders kaffert ie me uit dat ik niet zo maar naar links moet opschuiven.... nee hoor, kaffert ie me uit dat ik de auto voor me niet inhaal.

Nou ja, zonder instructeur nu is het zoveel relaxter. Ik kan veel meer vooruit plannen omdat ik zelf WEL weet waar ik heen moet en wanneer ik dus het beste een actie kan ondernemen. Dat heb je niet tijdens les waar iemand elk moment kan zeggen dat je er ergens af moet of wat dan ook.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  maandag 20 juli 2009 @ 23:01:19 #203
87694 Robin__
letitredno
pi_71164572
quote:
Op maandag 20 juli 2009 22:38 schreef PeeJie_ het volgende:

[..]

Ah, dan kom je aardig overeen inderdaad Ben zelf bezig met mijn motor van metallic zwart (met krasjes en deukjes) naar knaloranje te spuiten (yamah fz750).. En dan in september mijn rijbewijs halen
Dat sloeg niet op jou hoor die 20 jaar oude motor in de post hierboven, daar is niets mis mee, het is gewoon een keuze (die goekoper is als een 5 jaar oude motor ) Mooie motor wel en mooi oranje is niet lelijk zullen we maar zeggen Zelf vind ik stiekem gpz 500 s (kawa) wel interessant.. maar interwebz zegt dat die aardig zeldzaam zijn Maargoed k ga eerst maar volledig voor dat rijbewijs, daarna ga ik wel eens serieus kijken nog 10 nachtjes
  maandag 20 juli 2009 @ 23:19:44 #204
87694 Robin__
letitredno
pi_71165309
quote:
Op maandag 20 juli 2009 22:58 schreef SillyWalks het volgende:

-Gaat ie op de snelweg links achter me hangen... dus wacht ik tot ie er langs is anders kaffert ie me uit dat ik niet zo maar naar links moet opschuiven.... nee hoor, kaffert ie me uit dat ik de auto voor me niet inhaal.

Ik begrijp ook eigenlijk niet zo goed waarom ze dat op die manier doen.. waarom laten ze jou niet het initiatief nemen om te gaan opschuiven, en gaan ze pas tegelijk met jou. Dat ze je in het begin (met de avb lessen enzo) zo veel mogelijk 'afschermen' kan ik begrijpen. Vind het altijd een beetje pushy overkomen.. ik snap zelf ook wel dat ik niet achter deze auto wil blijven hangen, en natuurlijk had het 2 seconden sneller gekund maarja ik probeer gewoon netjes te kijken zoals ze willen dat je het doet, logisch dat hij dat allemaal veel sneller kan, maar waarom moet ie dat ook steeds doen? Of is dat toch nog een stukje afschermen en word dat minder, met het examen als er een auto achter je aanrijd zal die examinator dat immers ook niet doen.

Ik ga zowel morgen als overmorgen weer een uurtje lessen.. dat word zo te zien 2x een nat pak. Dan zit ik op 7 uur voor de avd, dan maar weer eens zien wat we nog in gaan plannen
  dinsdag 21 juli 2009 @ 08:16:51 #205
160029 Sequencial
Psychophonic
pi_71170064
quote:
Op maandag 20 juli 2009 12:27 schreef Lonaa het volgende:

Morgen theorie-examen..
Zet 'm op
Nothing has changed. Everything has changed.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 13:16:18 #206
217702 Lonaa
Honger!
pi_71177460
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 08:16 schreef Sequencial het volgende:

[..]

Zet 'm op
I failed.
Sterkheidsbaas van alles.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 13:29:20 #207
87694 Robin__
letitredno
pi_71177910
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 13:16 schreef Lonaa het volgende:

[..]

I failed.
nooes..

Hoe erg was het?
  dinsdag 21 juli 2009 @ 13:50:00 #208
217702 Lonaa
Honger!
pi_71178592
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 13:29 schreef Robin__ het volgende:

[..]

nooes..

Hoe erg was het?
42 goed, 8 fout.

Grrrr...

Vanavond gelijk even nieuw examen afspreken...

Het is zo zuur omdat ik nu nog steeds niet de weg op mag
  dinsdag 21 juli 2009 @ 13:57:31 #209
263468 fokkerspy
Oordelen, is niet begrijpen
pi_71178825
Maar je kan nog wel flink gaan oefenen intussen

Jammer dat je het niet gehaald hebt maar denk maar zo: Straks ben je dit allemaal vergeten en rijd je al zoevend op je nieuwe Yamaha de weg op.
Begrip: iets wat je krijgt als je het gegeven hebt.
pi_71184079
quote:
Op maandag 20 juli 2009 23:01 schreef Robin__ het volgende:

[..]

Dat sloeg niet op jou hoor die 20 jaar oude motor in de post hierboven, daar is niets mis mee, het is gewoon een keuze (die goekoper is als een 5 jaar oude motor ) Mooie motor wel en mooi oranje is niet lelijk zullen we maar zeggen Zelf vind ik stiekem gpz 500 s (kawa) wel interessant.. maar interwebz zegt dat die aardig zeldzaam zijn Maargoed k ga eerst maar volledig voor dat rijbewijs, daarna ga ik wel eens serieus kijken nog 10 nachtjes
Ieder zijn eigen financiele plaatje he Heb hem destijds voor weinig over kunnen kopen, van iemand die nu een gsx-r 750 k4 rijd. Maar nieuw rijd natuurlijk lekkerder, maar voor een 20 jaar oude motor is het geen slecht beestje. Helemaal niet na mijn facelift straks ..

ik ga weer verder met schuren
Wie niet dom is moet slim zijn!
  dinsdag 21 juli 2009 @ 17:27:38 #211
87694 Robin__
letitredno
pi_71186635
projectjes zijn altijd leuker dan iets kant en klaar kopen des te leuker als t eenmaal klaar is.

imho dan
pi_71186781
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 17:27 schreef Robin__ het volgende:
projectjes zijn altijd leuker dan iets kant en klaar kopen des te leuker als t eenmaal klaar is.

imho dan
Klopt, ik dacht er laatst nog aan.. Als ik nu een miljoen win , dan koop ik gewoon mijn favoriete (oranje) motor.. Maar toch is het minder leuk als dat ik er nu zo druk mee bezig ben!

Ik zoek alleen nog (natuurlijk mooie) bestickering. Iemand een goede website, heb er wel een paar.. maar des te meer keus, des te beter! Heeft iemand ook ervaring met stickers plakken ?
pi_71191863
Eerste rijles: 12-05-2009
Theorie: 21-07-2009
AVB: 14-07-2009
AVD: 09-09-2009
Rijschool: Van Buuren, Den-Haag
Lesmotor: Honda CB500
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_71195981
Waarom nog (bijna) 2 maanden wachten voor je AVD?
  FOK!fotograaf dinsdag 21 juli 2009 @ 22:25:38 #215
159915 -Menn0-
MNO
pi_71197159
Ik denk omdat het gewoon TE lang duurt voordat er eindelijk een plek is, dat is bij mij het geval. Hoewel ik maar 1 maand moet wachten, maar toch.
,,/
pi_71198960
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 21:56 schreef PeeJie_ het volgende:
Waarom nog (bijna) 2 maanden wachten voor je AVD?
Ik ga over een week 2 weken op vakantie en pas daarna me 1e les voor AVD.
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
pi_71214037
Zaterdagmorgen proefles bij Brunen!
That moment is a crossroads where everything you want will collide with everything standing in your way.
  woensdag 22 juli 2009 @ 14:59:34 #218
144633 Blin
Ja dan tochwel
pi_71215635
yay theorie gehaald
  woensdag 22 juli 2009 @ 15:00:40 #219
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_71215678
quote:
Op zondag 19 juli 2009 21:51 schreef oshiro het volgende:
Heeft er hier iemand ervaring met motorrijlessen als ze al rijervaring hebben met rijden? Ik doe nu een kleine 15 jaar aan motocross, en ik ben benieuwd of dat positief of negatief uitpakt. Bij autorijlessen was het niet bepaald een zegen namelijk
Iemand?
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
  woensdag 22 juli 2009 @ 16:23:57 #220
87694 Robin__
letitredno
pi_71219038
Doet het er veel toe? Je veranderd er namelijk toch weinig aan dan

Niet heel behulpzaam maargoed
pi_71219264
Zelf denk ik, dat je geen lessen meer nodig hebt om te leren hoe een motor werkt en misschien ook wat minder lessen voor je AVB.

Daarintegen, heb je jezelf wel misschien verkeerde handelingen aangeleerd voor je examen AVD. Maar als je een proefles heb gehad, dan weet je instructeur daar vast meer over te vertellen
pi_71219320
Eerste rijles: 07-09-2009
Theorie: nnb
AVB: nnb
AVD: nnb
Rijschool: Van Buuren, Lelystad
Lesmotor: Honda CB500

Yeeh
  woensdag 22 juli 2009 @ 17:15:05 #223
87694 Robin__
letitredno
pi_71220910
avb moet weinig tot geen probleem voor je zijn, misschien 2 uurtjes om ff te wennen aan motor en hoe de oefeningen werken (dat moet je zelf wel weten bij het examen)

avd.. als je gewoon rustig aan doet moet het volgens mij allemaal wel meevallen, maar ik weet te weinig van rijden op crossers om daar ook maar iets op te kunnen zeggen, houding e.d zal allemaal wat anders zijn.. maar als je zelf die knop om kan zetten om het allemaal ff op de rijles-manier te doen.. dat heb je toch zelf in de hand lijkt me

Waar moet je afrijden PJ, harderwijk? Is dat niet ver heen en weer rijden (ik heb toen autorijbwijs vanuit almere gedaan.. dan moet je naar bussum (bij hilversum)) of valt dat wel mee
  woensdag 22 juli 2009 @ 17:56:52 #224
97745 Thorical
finding a way
pi_71222212
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 15:00 schreef oshiro het volgende:

[..]

Iemand?
Volgens mij gaat je dat nog vies tegenvallen.
Maar waarom stel je je vraag niet na een 1e proefles op een 500 cctje?
En als crosser kan je toch wel een wegmachientje lenen om ff te oefenen op een parkeerterrein.
pi_71222950
Hey ik ben volledig nieuw in dit topic, maar toch een vraagje.

Ik zie dat, net zoals het auto rijbewijs, het motor rijbewijs ook vrij prijzig is. Ik heb er wel zin in om te lessen ofcourse, maar vraag me toch af hoeveel lessen er gemiddeld nodig zijn?

Ik heb overigens al ruim 3 jaar rijervaring op de schakelbrommer. Neem aan dat dat ook een dik pluspunt is
Blaze with the fire that is never extinguished
  woensdag 22 juli 2009 @ 19:28:54 #226
87694 Robin__
letitredno
pi_71224939
als je 12 uur per deel bezig bent ben je ongeveer 1300 euro kwijt incl examens, dat is bij mijn rijschool zo'n beetje het basis pakket (en dat worden er dan iets meer of minder, afhankelijk van jezelf)

Schakelen is handig, maar dat is opzich natuurlijk niet verschrikkelijk lastig.. het zal allemaal best wel even wennen zijn vergeleken met de brommer. Over het algemeen word het niet echt als een 'dik' pluspunt ervaren wat ik zo gehoord heb.. dingen die jij anders doet als het cbr ze willen zien zijn al volledig automatismes geworden, en dat kan ook in je nadeel werken.. Dus t kan alle kanten op lijkt me.. of je kunt het wat sneller, of je bent alsnog even lang bezig om je 'slechte' gewoontes af te leren.

Neem een proefles, die instructeur ken t je vast allemaal wel vertellen
pi_71225403
Ja inderdaad. Maar wat ik dus bedoel is dat ik het rijden al kan. Die bijzondere verrichtingen kan ik ook niet echt spectaculair moeilijk noemen. Lachertje.

Enige waar ik eventueel over zou kunnen vallen is het eventuele gewicht van de motorfiets, zwaarste motor die ik heb gereden is een MTX-SH 80cc en dat kan ik eigenlijk moeilijk een motor noemen (op kenteken is het dat wel, maargoed).
pi_71226258
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 17:15 schreef Robin__ het volgende:
avb moet weinig tot geen probleem voor je zijn, misschien 2 uurtjes om ff te wennen aan motor en hoe de oefeningen werken (dat moet je zelf wel weten bij het examen)

avd.. als je gewoon rustig aan doet moet het volgens mij allemaal wel meevallen, maar ik weet te weinig van rijden op crossers om daar ook maar iets op te kunnen zeggen, houding e.d zal allemaal wat anders zijn.. maar als je zelf die knop om kan zetten om het allemaal ff op de rijles-manier te doen.. dat heb je toch zelf in de hand lijkt me

Waar moet je afrijden PJ, harderwijk? Is dat niet ver heen en weer rijden (ik heb toen autorijbwijs vanuit almere gedaan.. dan moet je naar bussum (bij hilversum)) of valt dat wel mee
In Harderwijk moet ik afrijden, heb voor mijn auto in Emmeloord af moeten rijden. Is volgens mij zelfs nog een stukje verder, maar met de auto is het binnen 15 minuten te doen (Harderwijk). En als je je aan de snelheid houd, 20 - 25 minuten.
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 19:43 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
Ja inderdaad. Maar wat ik dus bedoel is dat ik het rijden al kan. Die bijzondere verrichtingen kan ik ook niet echt spectaculair moeilijk noemen. Lachertje.

Enige waar ik eventueel over zou kunnen vallen is het eventuele gewicht van de motorfiets, zwaarste motor die ik heb gereden is een MTX-SH 80cc en dat kan ik eigenlijk moeilijk een motor noemen (op kenteken is het dat wel, maargoed).
Uit ervaring (heb nog geen motorrijbewijs, maar wel op 750cc gereden en op een mbx-80 zelfde blokje als mtx-80) kan ik je wel vertellen dat je versteld staat van het verschil qua vermogen en qua gewicht. Al hoewel de rijscholen meestal wat lichtere motoren heeft, maar een mbx-80, zoals ik een paar maanden heb gereden, is een 45-km auto'tje vergeleken met een ferrari
  woensdag 22 juli 2009 @ 20:11:06 #229
116091 Heatseeker
ATTAMOTTAMOTTA
pi_71226446
TVP alvast wat inlezen en verdiepen.
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand.
  woensdag 22 juli 2009 @ 20:24:19 #230
87694 Robin__
letitredno
pi_71226983
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 19:43 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:

Nee het is ook helemaal geen spektakel ofzo.. maar of een langzame slalom op de motor echt net zo makkelijk is als op de brommer.. dat betwijfel ik toch wel, op die snelheid gaat het gewicht tegenwerken, reactie op het gas is totaal anders dan op een brommertje (ik gok niet dat het ooit nodig is om met slippende koppeling te rijden.. omdat de vertandingen allemaal wat anders zijn) (hoehard rolt je brommer bv stationair in de 1e versnelling?)

Het word geen afstappen van de brommer, op stappen op de motor en rijden maar.. maar das ook niet echt reel natuurlijk. Als het leren brommer rijden je destijds goed af ging, zal je dit ook wel normaal tot goed oppakken toch.
  woensdag 22 juli 2009 @ 21:21:26 #231
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_71229106
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 16:29 schreef PeeJie_ het volgende:
Zelf denk ik, dat je geen lessen meer nodig hebt om te leren hoe een motor werkt en misschien ook wat minder lessen voor je AVB.

Daarintegen, heb je jezelf wel misschien verkeerde handelingen aangeleerd voor je examen AVD. Maar als je een proefles heb gehad, dan weet je instructeur daar vast meer over te vertellen
Plan, wel. Wil er volgend jaar aan beginnen. Ik kan wel zo'n beetje rijden op alles wat twee wielen heeft, maar ik ben dus inderdaad bang verkeerde gewoontes aangeleerd te hebben. Ik rem bijvoorbeeld altijd met twee vingers, en dat schijnt dus echt uit den boze te zijn
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 18:21 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
Hey ik ben volledig nieuw in dit topic, maar toch een vraagje.

Ik zie dat, net zoals het auto rijbewijs, het motor rijbewijs ook vrij prijzig is. Ik heb er wel zin in om te lessen ofcourse, maar vraag me toch af hoeveel lessen er gemiddeld nodig zijn?

Ik heb overigens al ruim 3 jaar rijervaring op de schakelbrommer. Neem aan dat dat ook een dik pluspunt is
Ik heb niet eens een rijbewijs, maar kan je wel vertellen dat een schakelbrommer toch een wat ander verhaal is dan een motor . Ik ben zelf opgegroeid van 50 automaat naar (nu) 250 (met uiteraard schakelpookje) en in die 250 zit toch wel een enorme bak vermogen. Rond de 60 PK bij 95 kg gewicht. Da's toch flink anders dan bijvoorbeeld m'n Zundapp KS50 met een pk-tje of 5...
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
pi_71230067
Ah oké. In ieder geval bedankt voor de reacties hierzo.
Zit nog te twijfelen maarja. Of ik hem nu ga halen (19jr oud) of dat ik nog 2 jaar wacht tot ik 21 ben.
pi_71230523
Tsja, die keuze heb ik ook gehad en toen vanwege financien (op jezelf gaan wonen etc.) en de kosten van 25kw motors, toch maar heb gewacht tot mijn 21ste. Maar duurt wel lang hoor
  woensdag 22 juli 2009 @ 22:50:51 #234
87694 Robin__
letitredno
pi_71232619
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 21:57 schreef PeeJie_ het volgende:
Tsja, die keuze heb ik ook gehad en toen vanwege financien (op jezelf gaan wonen etc.) en de kosten van 25kw motors, toch maar heb gewacht tot mijn 21ste. Maar duurt wel lang hoor
Is dat nou echt zo'n issue? Het was voor mij nooit zo dat ik op mn 18e zou gaan beginnen, toen ik 20 was had ik opzich de mogelijkheid te beginnen maar toen vond ik het al met al te veel gedoe. Maar als je zelf zo'n 25kw kit inbouwt, en de boel op nieuw af laat stellen.. komen er verder dan nog zo veel kosten bij? al helemaal op kenteken enzo zijn ze vrij zeldzaam dus dat zal inderdaad wel aan de prijs te zien zijn. Ben wel benieuwt eigenlijk
  donderdag 23 juli 2009 @ 00:50:40 #235
117804 Miriampje
Little gurlie
pi_71237151
Nog bedankt voor jullie reacties op mijn vraag: is het slim om al te gaan lessen als ik daarna een tijd geen motor heb om ervaring op te doen.
Ik ben nu zo goed als besloten om toch te wachten tot ik meer geld heb. De ongeveer 3000 euro voor een rijbewijs en motor kan ik het komende jaar nog niet bij elkaar sprokkelen. Dus het word waarschijnlijk toch wachten tot ik klaar ben met school en wat ruimer bij kas zit zodat ik kan sparen.
pi_71239344
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 22:50 schreef Robin__ het volgende:

[..]

Is dat nou echt zo'n issue? Het was voor mij nooit zo dat ik op mn 18e zou gaan beginnen, toen ik 20 was had ik opzich de mogelijkheid te beginnen maar toen vond ik het al met al te veel gedoe. Maar als je zelf zo'n 25kw kit inbouwt, en de boel op nieuw af laat stellen.. komen er verder dan nog zo veel kosten bij? al helemaal op kenteken enzo zijn ze vrij zeldzaam dus dat zal inderdaad wel aan de prijs te zien zijn. Ben wel benieuwt eigenlijk
Mja, ik wil het graag met verzekeren en dergelijke goed voor elkaar hebben. Met scooters enzo vroeger heb ik mijn tijd gehad om lekker "hard" te rijden, 70cc etc, maar nu wil ik graag dat alles in orde is met mijn auto / motor. Om een motor (officieel) op 25 kw te laten zetten, heeft hij een tweede type goedkeuring nodig. Dit zijn meestal de iets nieuwere motors die dat hebben, de oude motoren hebben dat niet. Dus zit je zowiezo aan een wat hogere prijs en minder keus (je kan je hayabusa niet op 25 kw begrenzen ). Je kan ook een andere motor afvoeren en met een uitdraai rijden en verzekeren, maar dit moet dan zo goed op papier staan met de verzekering, want officieel mag het niet. Het word wel gedoogd, maar als je een verkeerd blauwtje tegen komt, die niet onder het bureau bij zijn chef durft te liggen en op deze manier punten moet scoren, kan je een boete krijgen van rijden zonder rijbewijs.

Vandaar dat ik dacht, ik wacht wel lekker, mag ik alle motoren kopen en rijden die ik wil en maak ik voor mezelf de keuze of ik met weinig vermogen wil beginnen of misschien wat meer. Uiteindelijk is het iets meer geworden (ik geloof 80kw ). Dat weerhield mij er een beetje van...
  donderdag 23 juli 2009 @ 13:28:35 #237
87694 Robin__
letitredno
pi_71248571
Sowieso is het volgens mij meer ontmoedigen dan dat het echt zinvol is om op 25kW te beginnen, je bent nog steeds even kwetsbaar bij inzicht-dingen en ook met 25 kw kun je als een dwaas gaan rijden.

Maargoed schijnbaar heeft het wel gewerkt zoals bedacht, want we hebben allebei gewacht en zijn eerst in de auto rond gaan rijden.
pi_71255190
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 13:28 schreef Robin__ het volgende:
Sowieso is het volgens mij meer ontmoedigen dan dat het echt zinvol is om op 25kW te beginnen, je bent nog steeds even kwetsbaar bij inzicht-dingen en ook met 25 kw kun je als een dwaas gaan rijden.

Maargoed schijnbaar heeft het wel gewerkt zoals bedacht, want we hebben allebei gewacht en zijn eerst in de auto rond gaan rijden.
Klopt als een .. auto
pi_71255534
Denk dat ik 2 jaartjes wacht tot mijn 21e.

vrijdag 24 juli 2009 @ 13:54:37 #240
87694 Robin__
letitredno
pi_71284924

Net telefoon.. "Robin, je bent 20 minuten te laat, waarom??"

Tot mijn verbazing want ik had toch echt 13:45 in mn agenda staan.. nou dat had dus 1245 moeten zijn. Leuk en aardig allemaal, maar hij was vergeten de nieuwe afspraken ook op mn leskaart te noteren. Dat zag ik toen ik er nog ff naar keek toen ik op mn fiets stapte en hij de deur op slot deed.. 'oh oops, nou goed ik zie je vrijdag om kwart voor TWEE' wat ik vervolgens in mn telefoon gezet heb en bij thuiskomst op de kalender heb geschreven

Baal er wel een beetje van, kon eigenlijk het weekend ook al niet lessen, maargoed beetje ruimte gemaakt, nu morgen ochtend. Examen komt wel rap dichterbij, exact over 7 dagen stap ik op de motor opweg naar het cbr maar heb helaas nog niet het gevoel dat ik daar ook helemaal klaar voor ben (goed ik kan nog 50% meer lessen nemen dan ik tot nu toe heb gehad als ik iedere dag ga.. dus het is geen ramp) Binnen de bebouwde kom gaat wel goed allemaal, maar op de snelweg maak ik er een beetje een zooitje van bijna iedere rit wel iets wat.. op zn zachtst gezegd gewoon niet handig was. En dat slaat nergens op, ik heb in veel verschillende autos gereden, groot klein snel tot pijnlijk traag, maar nooit enig probleem op de snelweg, en op de motor de ene beginnersfout na de andere

veel snelweg stond vandaag op het programma.. dat zal dan nu morgen ochtend worden, moet gewoon ff niet zo achtelijk doen en het gewoon ff goed doen
pi_71287642
Vervelend, nou hopen dat morgen het weer ook een beetje meezit, want hier in Lelystad de ene (grote) regenbui na de andere. Ondertussen gisteravond nog even met mijn motortje bezig geweest, nog maar een paar kappen en dan is hij af En de tank nog een keer opnieuw, want ik kon weer eens niet wachtten en er was alleen verf van een ander merk beschikbaar, wat qua dopkleur wel overeen kwam. Achteraf geen goede keus geweest ..

Let niet op het winkelwagentje
pi_71294527
Waarom heeft niemand het over de optie om een 25 KW motor te kopen, die al op kenteken 25 KW is? Moet je iets langer voor zoeken en een beetje geluk hebben maar die zijn prima te vinden hoor. En de prijzen vallen ook best wel mee. Waarschijnlijk vind je dan een wat oudere motor maar je rijdt er toch maar 2 jaar op dus dat is niet zo'n big deal lijkt me.
Ik rijd nu op een GS500 van 1600 euro, beetje valschade en motorisch niet helemaal super. Maar hij rijdt prima en over een kleine anderhalf jaar verkoop ik hem vast wel weer voor hetzelfde bedrag

en @ Robin_,
les-snelweg-rijden is fucking kut ik bakte daar helemaal niets van maar nu ik solo rijd gaat t echt super. Het stukje snelweg waar je oefent rond Den Haag is ook zeker niet t makkelijkste van NL met om de Km een af-en oprit
BigguyNL @ Xbox Live
Ach, wat doe je eraan
  vrijdag 24 juli 2009 @ 19:29:37 #243
87694 Robin__
letitredno
pi_71295470
Wat heb je in gedachten kwa stickers peejie? Kuip is nog wel beetje erg zwart vergeleken met de rest nu, maar goed bezig

En ja, het is hier inderdaad ongeveer zo druk als je het maar kunt vinden op de snelweg.. maar dat is geen excuus natuurlijk. (ter informatie, t cbr hier zit zo'n beetje op het knooppunt a4/a12/a13) Ik twijfel er ook niet aan dat ik, buiten rijles om, prima over de snelweg kan rijden.. maar dat doet er even nog niet toe Soer zei laatst ook al dat ik er te veel over nadenk ofzo, waarschijnlijk heeft ie gelijk en laat ik me inderdaad gewoon opnaaien door het rijles deel ervan.. maarja, als ik voor alle keren dat ik gehoord heb dat ik ergens te veel over nadenk een dubbeltje had gekregen..

dan had ik toch zeker een happy meal kunnen kopen
pi_71297029
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 19:29 schreef Robin__ het volgende:
Wat heb je in gedachten kwa stickers peejie? Kuip is nog wel beetje erg zwart vergeleken met de rest nu, maar goed bezig

En ja, het is hier inderdaad ongeveer zo druk als je het maar kunt vinden op de snelweg.. maar dat is geen excuus natuurlijk. (ter informatie, t cbr hier zit zo'n beetje op het knooppunt a4/a12/a13) Ik twijfel er ook niet aan dat ik, buiten rijles om, prima over de snelweg kan rijden.. maar dat doet er even nog niet toe Soer zei laatst ook al dat ik er te veel over nadenk ofzo, waarschijnlijk heeft ie gelijk en laat ik me inderdaad gewoon opnaaien door het rijles deel ervan.. maarja, als ik voor alle keren dat ik gehoord heb dat ik ergens te veel over nadenk een dubbeltje had gekregen..

dan had ik toch zeker een happy meal kunnen kopen
Qua bestickering dacht ik gewoon een paar mooie (japanse) tekens en nog iets van yamaha ofzo.. Dat gedeelte bij de koplamp moet ik nog spuiten, die blijft niet zo .. Word ook nog oranje. Dus die oranje kapjes daaronder, daar wilde ik een mooie japans teken oid op hebben, op de tank iets met Yamaha en misschien fz ofzo en op de zijkuipen achter op de kont nog wat kleins eventueel.

Misschien nog ideetjes ?
pi_71301174
Even een vraagje voor diegenen die al een motor hebben: wat zijn jullie ongeveer per kwartaal aan verzekering en belasting en dergelijke kwijt?

Belasting is 76 zie ik net, da's haast niets in vergelijking met een gewone auto .
That moment is a crossroads where everything you want will collide with everything standing in your way.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 22:41:37 #246
87694 Robin__
letitredno
pi_71301682
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 22:25 schreef Panzerknacker666 het volgende:
Even een vraagje voor diegenen die al een motor hebben: wat zijn jullie ongeveer per kwartaal aan verzekering en belasting en dergelijke kwijt?

Belasting is 76 zie ik net, da's haast niets in vergelijking met een gewone auto .
das niet per kwartaal..

das per jaar
pi_71309258
tientje verzekering (iets minder zelfs, gewoon WA met ondertussen 1 schadevrije jaar) en zeven euro belasting per maand. Dus denk goed na voor je eraan begint, het kost je handen vol met geld ..

Alleen als je voor all-risk gaat met een wat nieuwere motor, ga je betalen.
pi_71320502
tellen je autoschadevrije jaren ook mee?
pi_71320584
24 euro per maand, 31 voor 2 motoren.

Da's WA+ met opzittenden en rechtsbijstand
Ja doei.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 19:48:31 #250
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_71322954
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 15:03 schreef PeeJie_ het volgende:

Let niet op het winkelwagentje
tokkie
Wie dit leest is gek
  zaterdag 25 juli 2009 @ 21:34:40 #251
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_71325442
Ik ga misschien binnenkort naar een Diversion kijken
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  maandag 27 juli 2009 @ 12:46:24 #252
87694 Robin__
letitredno
pi_71362033
Net weer terug, ging wel oke maar nog wel een paar punten die beter kunnen maar ik had eigenlijk ook beter moeten weten inmiddels.

nog iig 2 lessen voor vrijdag dus we gaan nog een aantal examen routes doen, en dan vrijdag is het zo ver
pi_71362117
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 21:34 schreef SillyWalks het volgende:
Ik ga misschien binnenkort naar een Diversion kijken
een 600 of een 900?

Een jaartje Div600 is wel fijn om op te beginnen iig, kan ik uit ervaring spreken..

Vergeefelijke fiets die vanalles kan, behalve heel snel van 0 naar 100
Ja doei.
  maandag 27 juli 2009 @ 16:45:46 #254
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_71369407
quote:
Op maandag 27 juli 2009 12:49 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

een 600 of een 900?

Een jaartje Div600 is wel fijn om op te beginnen iig, kan ik uit ervaring spreken..

Vergeefelijke fiets die vanalles kan, behalve heel snel van 0 naar 100
Een 600. Ik las ergens dat de 0-100 tijd net onder de 6 seconden ligt?
pi_71369427
ik heb geen idee, ik heb 't nog nooit uitgeprobeerd.
Ja doei.
pi_71369589
Het zal best wel kunnen kloppen, alleen moeilijk op te meten met je stopwatch en motor in je handen lijkt me . Het is altijd sneller dan de gemiddelde "stoere" autorijder, in ieder geval tot de 100 - 120 km/h
  maandag 27 juli 2009 @ 22:45:51 #257
87694 Robin__
letitredno
pi_71380048
tenzij je dat echt belangrijk vind in een motor.. je zal het bij lange na niet nodig hebben om gewoon op een normaal/vlotte manier over de weg te gaan.

Gaat er iemand met je mee om te kijken/proefrit te maken? (en hoe hebben de andere hier dat gedaan met de 1e motor?)
pi_71380213
Waar woon je SillyWalks? En heb je er al een op 't oog?

Wil je gaan proefrijden als je je rbw hebt, of wil je een motor kopen voordat je hem hebt zodat je meteen weg kunt rijden de dag erna

en geloof me, NODIG hebben doe je al die PK's van bijvoorbeeld een R1, RSVMille of CBR1000RR niet, dat heeft NIEMAND om in het verkeer, waar dan ook ter wereld mee te komen én het gas eens af en toe open te kunnen trekken, tenzij je wedstrijden op het circuit gaat rijden.

Je kunt het stoer vinden en daarom zo'n motor kopen, allemaal prima, maar echt nodig hebben doe je het niet, dat je motor in 3 seconden op de 100km per uur zit, ofzo
Ja doei.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 00:01:21 #259
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_71382342
Ik heb mijn rijbewijs al een half jaar, maar had geen tijd/geld etc.

Nu dus wel een beetje.

Ik ben totaal geen snelheidsduivel, maar ik vind het voor mijn eigen veiligheid wel handig als ik makkelijk mee kan komen met de rest van het verkeer.

Ik zit naar een aantal motoren te kijken, een daarvan is een Honda CB500, maar die heeft geen topkuip, en de Diversion wel.
De Diversion is ook iets goedkoper, maar van dat ding moet ik wel een paar gaatjes zien te dichten in een van de uitlaatbochten (volgens mij het verbindingsstuk), of ik moet het laten vervangen, en er moet meteen een nieuwe achterband op.

Beetje afweging wat ik wil dus... als ik het kan laten lassen en die achterband vervang, komen ze ongeveer op dezelfde prijs uit.
De CB500 heeft 2 cylinders, wat ik eigenlijk liever heb, maar de Diversion heeft een mooiere kleur en heeft een topkuip

Ik neem heel misschien mijn zwager mee. Die weet iets van auto's maar niet veel van motoren
Ik woon in Amsterdam, maar ben toevallig die dag in Groningen, en kan ik dus meteen bij die Diversion gaan kijken.

[ Bericht 11% gewijzigd door SillyWalks op 28-07-2009 00:08:00 ]
pi_71383139
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 00:01 schreef SillyWalks het volgende:
Ik ben totaal geen snelheidsduivel, maar ik vind het voor mijn eigen veiligheid wel handig als ik makkelijk mee kan komen met de rest van het verkeer.
Dat lijkt me nou niet echt iets waar je je druk om hoeft te maken. Als je een top hebt van 120/130 kan je overal met het verkeer meekomen en met elke motor trek je menig auto eruit.
Als je maar geen CB250 koopt
BigguyNL @ Xbox Live
Ach, wat doe je eraan
  dinsdag 28 juli 2009 @ 00:57:59 #261
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_71383617
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 00:32 schreef -Bigguy- het volgende:

[..]

Als je maar geen CB250 koopt
Haha daar zag ik iedereen in Hong Kong op rijden, en dan lijkt het wel wat... maar ik ben 1,95m en dan is het toch echt te weinig motor
pi_71383650
theorie examen kan ik pas halen nadat ik terug ben van vakantie. ik dacht ik plant dat voor deze week ofzo, maar dat kan niet. een maand wachten :S

daarna direct praktijk op de weg aanvragen
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 01:41:05 #263
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_71384195
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 01:00 schreef Posergoth6667 het volgende:
theorie examen kan ik pas halen nadat ik terug ben van vakantie. ik dacht ik plant dat voor deze week ofzo, maar dat kan niet. een maand wachten :S

daarna direct praktijk op de weg aanvragen
Toen ik mijn theorie wilde inplannen op de CBR site, bleek dat ik pas na 3 of 4 weken in Amsterdam terecht kon, maar ik wilde het binnen een week doen.
Alkmaar en Haarlem waren niet veel beter... toen ben ik het maar in Nijmegen gaan doen... 1 fout
  dinsdag 28 juli 2009 @ 12:42:12 #264
168121 retuow82
Het is friet!
pi_71391954
quote:
Op maandag 27 juli 2009 22:51 schreef motorbloempje het volgende:
Waar woon je SillyWalks? En heb je er al een op 't oog?

Wil je gaan proefrijden als je je rbw hebt, of wil je een motor kopen voordat je hem hebt zodat je meteen weg kunt rijden de dag erna

en geloof me, NODIG hebben doe je al die PK's van bijvoorbeeld een R1, RSVMille of CBR1000RR niet, dat heeft NIEMAND om in het verkeer, waar dan ook ter wereld mee te komen én het gas eens af en toe open te kunnen trekken, tenzij je wedstrijden op het circuit gaat rijden.

Je kunt het stoer vinden en daarom zo'n motor kopen, allemaal prima, maar echt nodig hebben doe je het niet, dat je motor in 3 seconden op de 100km per uur zit, ofzo
Jij toch iedere keer met je "je hebt het niet nodig". We hebben in ons leven zoveel niet nodig en toch hebben we het, dat noemen ze luxe...

Jij gaat er zo makkelijk van uit dat iedereen die een racer koopt alleen maar kijkt naar die 3 seconden die maar nodig zijn om tot de 100 km/u. Ik heb een supersport omdat ik het model mooi vind, het geluid is onovertroffen en het is een motorfiets die meer kan als dat ik kan oftewel hij verveelt niet de komende jaren. Het is een hobby van me en niet voor allerdaags gebruik, dan mag het wat mij betreft gaan vervelen want dan gaat het om andere zaken als je plezier.

Ook ik kan met mijn motor met 60 km/u over een dijkje tuffen en genieten van de omgeving hoor. Het feit dat die motor me binnen 3 seconden 100 laat rijden is een zeer leuke extra maar zeker niet de enige reden om zo'n motor te gaan rijden.
Op zondag 3 oktober 2010 20:58 schreef gewoonfaye het volgende:
retuow82 is mijn nieuwe held
pi_71392057
ik zeg toch ook dat als je het stoer vindt en daar een kick van krijgt dat je het moet doen... daar geldt ook onder dat als je het ding gewoon mooi vindt of wat dan ook... ik snap je aanval niet

ik zeg nergens dat de motoren nutteloos zijn ofzo, alleen dat je het niet nodig hebt, omdat je nooit in 3 seconden vanaf het stoplicht op de 100 hoeft te zitten om te overleven ofzo

dát is wat ik bedoel.

als jij het 'nodig' hebt om je hobby/passie met plezier uit te voeren door op zo'n machine rond te rijden, dan is het hélemaal prima, daar zal je mij nooit iets over horen zeggen..

ik word niet warm of koud van supersports, voor mij lijken ze allemaal op elkaar en vind ik vooral de SRADjes en de Busa's echt ontzettend lelijk, net als de nieuwe kleurstelling van de R1.

Maar dat boeit geen flikker, want ik word wel warm van een mooie nieuwe Ténéré, hoop op een nieuwe XJ900 of zelfs 1000 (cardan) en het boeit me geen flikker hoe hard hij kan, omdat ik toch nooit boven de 140 op de teller uit kom.

Maar dat is niet jouw probleem, net zoals het mijn 'probleem' niet is dat jij wél warm wordt van de nieuwe ZX-10 R die naast een voor jou aantrekkelijk uiterlijk ook nog de nodige pk en nm heeft!

Ik zeg alleen, dat je het niet NODIG hebt, als in, dat het noodzakelijk is in het verkéér dat je al die power hebt

wel denk ik, dat je wel iets power nodig hebt om snel weg te kunnen zijn op de snelweg of waar dan ook als ze je over het hoofd zien.. een Div600 is daar niet zo goed in

[ Bericht 44% gewijzigd door motorbloempje op 28-07-2009 12:53:36 ]
Ja doei.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 13:01:02 #266
168121 retuow82
Het is friet!
pi_71392494
De aanval zit hem voornamelijk in de continu terugkerende opmerking "als je het stoer vind ", daar stoor ik me gruwelijk aan, het lijkt wel of je iedere keer de sportieve rijders neer wilt zetten als neanderthalers die alleen maar denken aan snelheid en hoe stoer ze er wel niet uitzien met hun motor....

Dat je sceptisch tegenover racers staat is geheel je eigen ding en daar heb ik dan ook vrede mee maar er zijn meer manieren waarop je dit kunt verwoorden.

P.S. van Kawa's of Suzuki's word ik ook niet warm of koud, ik rij niet voor niets een Italiaan
pi_71392541
Nog een leuke motor voor een beginner: http://www.motor-forum.nl(...)93-naked-1100-1.html

Helaas heb ik me A-tje nog niet en ook nog geen helm + jas, dus testrijden gaat ook een beetje moeilijk.
pi_71392560
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 13:01 schreef retuow82 het volgende:
De aanval zit hem voornamelijk in de continu terugkerende opmerking "als je het stoer vind ", daar stoor ik me gruwelijk aan, het lijkt wel of je iedere keer de sportieve rijders neer wilt zetten als neanderthalers die alleen maar denken aan snelheid en hoe stoer ze er wel niet uitzien met hun motor....

Dat je sceptisch tegenover racers staat is geheel je eigen ding en daar heb ik dan ook vrede mee maar er zijn meer manieren waarop je dit kunt verwoorden.
het is echt de manier waarop je dit leest, want het is totaal niet slecht bedoeld
Ja doei.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 13:09:44 #269
168121 retuow82
Het is friet!
pi_71392752
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 13:02 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

het is echt de manier waarop je dit leest, want het is totaal niet slecht bedoeld
Snap ik ook wel maar in vorige delen zijn hier ook al mensen over gevallen (Isdatzo bijvoorbeeld) dus het is misschien niet de manier waarop wij het lezen maar de manier waarop jij het typt
pi_71392771
Isdatzo is gewoon een ouwe zeikerd (en neanderthaler) ( )

en ik verander niets aan mijn manier van tikken, er zat tenslotte al een in, en geen

als er nou een achter had gestaan, dan had ik de aanval wel begrepen
Ja doei.
pi_71393079
maargoed, het is en blijft internet, en ik tik gewoon zoals ik ook zou praten. als je m'n gezicht er bij ziet is 't al heel anders, dus om mezelf nou te 'veranderen' op internet, dat gaat me wat ver dan maar af en toe op de koop toe nemen dat je verkeerd wordt begrepen en dat uitleggen in de hoop dat mensen het van je aannemen
Ja doei.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 13:23:14 #272
168121 retuow82
Het is friet!
pi_71393232
Misschien komt het ook wel door het feit dat ik een schijthekel aan clowns heb en daardoor een clowntje als negatief zie....

Och ja, geschreven woorden zijn altijd moeilijker te interpreteren dan gesproken woorden.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 13:52:21 #273
168121 retuow82
Het is friet!
pi_71394268
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 13:02 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Nog een leuke motor voor een beginner: http://www.motor-forum.nl(...)93-naked-1100-1.html

Helaas heb ik me A-tje nog niet en ook nog geen helm + jas, dus testrijden gaat ook een beetje moeilijk.
Mooie prijs en een Honda CBR is zeker een vriendelijke beginnersmotor, die straft je niet zo hard af bij een foutje.

Let wel op beschadigingen aan het frame bij zo'n naked bike, de reden dat deze motoren nu als naked rondrijden is 95% van de gevallen een schuiver/ongeluk waarbij de kappen verloren zijn gegaan.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 14:52:05 #274
87694 Robin__
letitredno
pi_71396642
Wat je ook rijd.. commentaar is er altijd, in de auto is dat zo en op de motor is het nog wat erger.

Persoonlijk zou ik me ook niets aantrekken van iemand die zegt dat het alleen maar stoer doen is.. als die persoon het zelf stoer in zn forum nick zet, laat toch lekker gaan. (allebei)
pi_71398376
euh.... jij moet even leren lezen
Ja doei.
pi_71398437
ik zeg nergens dat het 'alleen maar is om stoer te doen'.

ik zeg wel: als jij het stoer (leuk, tof, spannend, mooi, geil) vindt om op een supersport te rijden, dan is daar niets mis mee, smaken en prioriteiten verschillen. De pk's enzo heb je in het verkéér niet nodig, maar als je het een geweldige fiets vindt, dan is dat genoeg reden voor jou om zo'n motor aan te schaffen.

ik zeg niet: iedereen die op een supersport rijdt doet dat alleen maar om stoer te doen

lezen

Mijn motor moet functioneel zijn. Rijd 30.000km per jaar, hij wordt met vakanties helemaal volgepakt en moet vooral veel trekkracht en comfort hebben. Daarnaast is het naast fun ook gebruiksvoorwerp (voor die fun) en doe ik dus niet moeilijk over scheurtjes, krasjes en zelfs hele kapotte topkuipen

Als je zelf alleen voor de fun rijdt, dan kun je natuurlijk een hele andere fiets kiezen: een shiver, een srad, een zx9r, etc. Als je het gaaf vindt om op een blinkende machine te rijden, helemaal gepimped en zonder spatje modder, prima!

als je van offroaden houdt, dan koop je een XT, een KLR of weetikveel wat. het is afhankelijk van je smaak en je prioriteiten..
Ja doei.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 16:00:44 #277
127943 pro2call
interessant
pi_71399055
Ik heb vandaag mijn theory gehaald met 4 foutjes totaal maar iets van 8 uur geleerd ofzo

Vanaaf 2 uur lessen (mijn eerste lessen) van 18:00 tot 20:00

en morgen van 10:50 tot 12:50
pi_71399102
Gefeliciteerd en veel plezier

ben je 18/19/20? Of ga je op volvermogen lessen?
Ja doei.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 16:06:51 #279
127943 pro2call
interessant
pi_71399239
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 16:02 schreef motorbloempje het volgende:
Gefeliciteerd en veel plezier

ben je 18/19/20? Of ga je op volvermogen lessen?
uhhh ik d8 een cbr 500 cc en ik ben 24
pi_71399310
Ach voor iedereen een type motor .Zelf heb ik een sport tour, ben zelf nog even opzoek naar zij en topkoffers (voor de functionaliteit) en die moeten er weer af kunnen als ik alleen rij (voor de fun )..
pi_71399386
ik krijg dan alweer een hernia als ik naar een rsvmille kijk

ben er laatst op een gaan zitten van een vriend, nou écht, ik moet er niet aan dénken om er mee weg te rijden, ik zou 'm meteen neerleggen vanwege de pijn in mn rug bij de eerste bocht
Ja doei.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 16:48:40 #282
87694 Robin__
letitredno
pi_71400672
Ik heb het wel gelezen hoor.. maar dat was inderdaad niet de manier waarop je over het onderwerp begon, dus ik denk ik gooi er ook even iets tegenaan wat net zo min ergens op slaat.

Kan je verder ook alleen maar gelijk geven eigenlijk, als je er naast nog een auto hebt bv stel je al veel minder eisen aan het comfort en verbruik etc etc. dus ieder zn ding.. maar waarom moet er zo op doorgegaan worden, als we het feitelijk allemaal met elkaar eens zijn
pi_71401438
omdat het niet duidelijk was dat we het met elkaar eens waren

en ik ben niet scheldend of tierend over het 'onderwerp' begonnen. Ik stelde het alleen maar als puntje, aangezien zo'n Div niet echt veel power heeft
Ja doei.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 18:58:24 #284
168121 retuow82
Het is friet!
pi_71404148
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 16:06 schreef pro2call het volgende:

[..]

uhhh ik d8 een cbr 500 cc en ik ben 24
Ik gok dat je op een cb 500 gaat lessen en als je 24 bent is dat op vol vermogen.

Succes!
pi_71404429
Als iedereen weer vriendjes is en de meeste hier hun motorrijbewijs gehaald hebben, doen we dan hier op fok! ook aan meetings ?
  dinsdag 28 juli 2009 @ 19:18:44 #286
168121 retuow82
Het is friet!
pi_71404718
Motorbloempje en ik zijn nooit vijanden geweest hoor PeeJie, het was gewoon een prachtig voorbeeldje miscommunicatie.

Ik beloof netjes dat ik gewoon blijf zwaaien naar iedere Diversion die ik tegenkom
pi_71404857
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 19:08 schreef PeeJie_ het volgende:
Als iedereen weer vriendjes is en de meeste hier hun motorrijbewijs gehaald hebben, doen we dan hier op fok! ook aan meetings ?
er is een Fok! Motorclubtopic
Ja doei.
pi_71406020
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 19:18 schreef retuow82 het volgende:
Motorbloempje en ik zijn nooit vijanden geweest hoor PeeJie, het was gewoon een prachtig voorbeeldje miscommunicatie.

Ik beloof netjes dat ik gewoon blijf zwaaien naar iedere Diversion die ik tegenkom
Vooruit dan maar
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 19:23 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

er is een Fok! Motorclubtopic
Ga ik even kijken
  dinsdag 28 juli 2009 @ 21:23:48 #289
217702 Lonaa
Honger!
pi_71408912
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 19:08 schreef PeeJie_ het volgende:
Lijkt me wel leuk, Fok motor meeting

[ Bericht 0% gewijzigd door Lonaa op 28-07-2009 21:51:15 ]
  dinsdag 28 juli 2009 @ 21:23:49 #290
127943 pro2call
interessant
pi_71408913
terug van me eerste les......... zo wat was dat warm..... we begonnen met een slalom toen achtjes. daarna uitwijjken en vervolgens een presisie stop... na ongeveer 1.5 uur oevenen mochten we even "spelen" en de oeveningen doen die we wouden oevenen.... heb gelijk om te kijken hoe de motor reageerd met langzame bochtjes enzo de motor in z'n 1 op bijna stationair bochtjes laten draaien. en later met beide handen in de zei gereden.... is erg gaaf..... morgen om 10:50 weer
pi_71409320
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 21:23 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Lijkt me wel leuk, Fok motor meeting
je hoeft niet te komen hoor
Ja doei.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 21:50:43 #292
217702 Lonaa
Honger!
pi_71409895
quote: