quote:Op woensdag 17 juni 2009 16:43 schreef Johnns het volgende:
vandaag AVD gehaald!
Nu opzoek naar een mooie motor
quote:Op woensdag 17 juni 2009 23:33 schreef -Bigguy- het volgende:
Komt er een auto naast me staan met zo'n echte hagenees erin 'je instructeur is omgepleurd'
Reed je zelf naar her parkeerterrein? Of gezellig achterop?quote:Op donderdag 18 juni 2009 17:32 schreef Robin__ het volgende:Tof zeg.
Vanochtend eerste les, ging vooral om schakelen en remmen dus.. das wel even wennen, dat je om te stoppen, met al je handen en voeten iig 1 ding tegelijk aan het doen bent![]()
Maandag les 2, 2 uur vermoedelijk samen met iemand die dan ook voor de 2e keer gaatdan ook zelf over de weg. Nu al zin in
maandag verder ook even een zooitje afspraken maken, examen avb zou in principe al over 3,5 week kunnen
(ik heb min of meer vakantie dus tijd zat voor lessen)
Hehe ja dat zal wel een lichte ego boost zijn denk ik ja.quote:Op donderdag 18 juni 2009 18:04 schreef -Bigguy- het volgende:
[..]
Reed je zelf naar her parkeerterrein? Of gezellig achterop?
Met een ander erbij is vet, vooral als je het zelf beter doen dan de ander, daar werd ik altijd erg vrolijk van
De snelle oefeningen: uitwijk/ remmen/ slalom (gaat nog niet lekker, moet niet naar die pionnen kijken, maar doe het automatisch) gaan redelijk.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 23:23 schreef KleinVosje het volgende:
[..]
Die regen had ik vanochtend ook last van, naja, het is gewoon iets beter uitkijken voor putdeksels, lijnen, enz.
Owja, en natuurlijk grotere kans op het beslaan van je vizierdat is dan wel weer lastiger...
Beetje regen tijdens rijles is ook wel goed denk ik, leer je toch onder begeleiding hoe je daar mee om moet gaan en mocht het regenen bij examen ben je er al mee bekend en weet je er beter mee om te gaanOok na les is het wel fijn dat je niet in paniek hoeft te raken bij een regenbui natuurlijk
[..]
Weet mijn eerste keer snelweg ook nog wel, had er nog niet echt een gevoel van hoe snel een motor kan optrekkeneen auto is er niets bij iig. Waar ik met de auto wel eens moeite had om op een korte afstand op de juiste snelheid te komen voor het invoegen is dat nu geen probleem meer met de motor
Bijzondere verrichtingen gingen verder ook goed?
Is toch wel een eindje, veel stoplichten waar je m af zou kunnen laten slaanquote:Op donderdag 18 juni 2009 18:31 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Hehe ja dat zal wel een lichte ego boost zijn denk ik ja.
Gezellig achterop, vond ik achteraf ook prima hoor, we waren naar het zuiderpark gereden.. Dat had vast wel goedgekomen maar nu na een keertje oefenen zou ik dat met een stuk meer vertrouwen doen als vanochtend
quote:Op donderdag 18 juni 2009 19:28 schreef -Bigguy- het volgende:
[..]
Is toch wel een eindje, veel stoplichten waar je m af zou kunnen laten slaan
Wij oefenden altijd op een parkeerplaats langs de snelweg dus t leek me al niet dat je daar zelf heenging
De (voor)rem indrukken terwijl je langzaam gaat en je stuur scheef doet is ook geen succes trouwensquote:Op donderdag 18 juni 2009 19:39 schreef Robin__ het volgende:
[..]nee
dat leek me ook geen tof plan inderdaad. Volgende keer gingen we wel daarheen had ie het over
![]()
Afslaan bij wegrijden is me eigenlijk niet gebeurt, wel keer met stoppenkneep iets harder in die voorrem dan ik op bedacht was. Kloenk uit
volgens mij liet ik de koppeling ook weer beetje opkomen terwijl ik de rem dr nog op had.. ging ff te snel voor me
Zo'n startknop is wel nieuw voor me
zat al bijna aan t sleuteltje te draaien hehehe
instructeur lijkt me prima kerel verder, wel goede zaak dat ie zn voornaam afkort tot soer trouwenswas er al wat eerder dus stond beetje rond te kijken in zn garage, zn naam gaat dik over de 20 letters in ieder geval
ik zou zeggen... koop een motor maar houdt wel MAXIMAAL 30 dollar achter de hand?quote:Op vrijdag 19 juni 2009 04:26 schreef compier het volgende:
Ik wil eigenlijk ook wel graag een motorrijbewijs.. nu is dat niet meteen een probleem.. behalve dat ik eerst een motor moet hebben. het rijbewijs zelf kost me MAXIMAAL 30 dollar ofzo
Misschien krijg je hem wel bij de nieuwe Iphonequote:Op vrijdag 19 juni 2009 10:58 schreef Robin__ het volgende:
Ik vermoed amerika,...
motorrijbewijs is daar opzich geen big deal, maar ze schrijven er maar een x aantal per jaar uit (waarom.. geen idee) en dat is dus nogal een gekut om daar daadwerkelijk voor geselecteerd te worden
nee hoor, iig niet in missouri.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 10:58 schreef Robin__ het volgende:
Ik vermoed amerika,...
motorrijbewijs is daar opzich geen big deal, maar ze schrijven er maar een x aantal per jaar uit (waarom.. geen idee) en dat is dus nogal een gekut om daar daadwerkelijk voor geselecteerd te worden
Daarom heb ik ook een intake les genomen, ff kijken of het klikt tussen mij en de instructeur.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 20:10 schreef Robin__ het volgende:
Reken uit wat het je bespaard.. voor 40 tientjes korting totaal ga ik me in ieder geval niet binden aan 1 rijschool.
Waar zet jij je helm op!?quote:Op donderdag 25 juni 2009 12:27 schreef Sequencial het volgende:
M'n eerste motor:
Honda Shadow VT500C
Bouwjaar 1983 dus geen wegenbelasting
Canadese uitvoering met kilometers op de snelheidsmeter (ipv mijlen)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Me and my Shadow
Heh. Ik had er eerst nog de helm van The Stig opgeplakt maar ja, dan gaat men weer denken dat ik Schumi benquote:
Nice mr. Headlessquote:Op donderdag 25 juni 2009 12:27 schreef Sequencial het volgende:
M'n eerste motor:
Honda Shadow VT500C
Bouwjaar 1983 dus geen wegenbelasting
Canadese uitvoering met kilometers op de snelheidsmeter (ipv mijlen)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Me and my Shadow
Ligt eraan, ik heb dinsdag 2 uur proefles gehad, en gekozen om het wel te doen, zo'n pakketquote:Op vrijdag 19 juni 2009 20:03 schreef Thorical het volgende:
Op 11 juli intake les van 2 uur bij Ed Ishak Amsterdam, IJburg
Er wordt en pakket aangeboden van 25 lessen voor ¤ 1199, incl. de 2 praktijk examens losse lessen van een uur kosten 40 ¤.
Moet ik nou voor zo'n pakket kiezen of gewoon losse lessen nemen?
Dat is wel balen... In dat geval, tja, denk ik dat je eigen gevoel moet volgen.quote:Op donderdag 25 juni 2009 22:56 schreef Robin__ het volgende:
Ja dat zou de zaken inderdaad veranderen.
Is bij mij dus niet zo (en was met autorijden ook niet zo)
Nee hoor, wat dat betreft geen problemenquote:Op donderdag 25 juni 2009 23:11 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dat is wel balen... In dat geval, tja, denk ik dat je eigen gevoel moet volgen.
Want, waarom twijfel je? Mocht je je instructeur niet zo?
Da's best wel een voordeel, ja! Ik moest er altijd een stukje voor omrijden als ik er op het laatste moment nog aan dacht, niet handig...quote:
Ik kwam langs 3 pinautomaten maar er werkten er soms geen een!quote:Op vrijdag 26 juni 2009 08:32 schreef Sequencial het volgende:
[..]
Da's best wel een voordeel, ja! Ik moest er altijd een stukje voor omrijden als ik er op het laatste moment nog aan dacht, niet handig...
Langzame slalom is gewoon opperkut, t was een wonder dat ik die haalde op het examen. De handigste tip vond ik dat je voor je moest kijken en niet alleen maar naar de pionnen.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 18:11 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Gister ook weer gelest. 3e blokles van 2uur. Langzame slalom KUT halve draai ZWAAR KUT achtje ZWAAR KUT. Iemand nog tips qua langzame slalom en halve draai.
Ik kom aanrijden met ongeveer 2000toeren. Alleen op het moment dat ik de draai neem heb ik veel te weinig snelheid en gaat die motor stotteren en schiet ik rechtdoor. het kan er ook aan ligggen dat ik te bang ben om diep en platter die bocht te nemen.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 19:43 schreef -Bigguy- het volgende:
[..]
Langzame slalom is gewoon opperkut, t was een wonder dat ik die haalde op het examen. De handigste tip vond ik dat je voor je moest kijken en niet alleen maar naar de pionnen.
Achtje en halve draai zijn niet zo moeilijk, als je maar optijd de juiste snelheid hebt en de voetrem gebruikt dan is het niet zo lastig. Als je vlak voor het achtje nog moet gaan remmen dan gaat t meestal mis
gaat het er bij de langzame slalom op het examen eigenlijk om dat je die slalom gewoon haalt (en voor je kijkt) of ook dat je een constante snelheid hebt, want ook daar kom ik gewoon snelheid te kort van de 2e/3e pion.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 19:43 schreef -Bigguy- het volgende:
[..]
Langzame slalom is gewoon opperkut, t was een wonder dat ik die haalde op het examen. De handigste tip vond ik dat je voor je moest kijken en niet alleen maar naar de pionnen.
Topic is niet zo levendig meer als t ooit geweest is volgens mij..quote:Op vrijdag 26 juni 2009 19:57 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
gaat het er bij de langzame slalom op het examen eigenlijk om dat je die slalom gewoon haalt (en voor je kijkt) of ook dat je een constante snelheid hebt, want ook daar kom ik gewoon snelheid te kort van de 2e/3e pion.
De voetrem is ook erg lastig, iets te hard en je staat vrijwel stil. Met de koppeling kan je veel sneller je snelheid aanpassen tijdens de langzame slalomquote:Op zaterdag 27 juni 2009 13:21 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Topic is niet zo levendig meer als t ooit geweest is volgens mij..
Zelf heb ik ze nu ook een half uurtje geprobeerd ofzo..de langzame slalom maar 2x genomen.. maar kwam er wel door.. wat er ook gebeurt gas en voetrem constant houden deed ik (niet veel voetrem trouwens) en tussen ieder pionetje even spelen met de koppeling om m er doorheen te trekken (had er nog geen uitleg over gekregen, hij vond t wel grappig dat ik het deed geloof ik) maar op die manier kwam ik er iig doorheen
Vertel!quote:Ohja en ik ben op een vrij lullige manier 'omgepleurt'![]()
Dat zei mijn instructeur ook altijd idd, dat er bij t examen niet zo streng werd gekeken als je met je motor te hard rijdtquote:Op zaterdag 27 juni 2009 20:27 schreef ForumGek het volgende:
Lekker al die auto's in de bocht inhalen, gedurende de bocht gasgeven, en aan het einde vol erop, ff doortrekken naar de 90 en dan lekker 80 blijven rijden (max. snelheid 70). Ben er blij om dat we buiten de bebouwde kom harder "mogen" rijden.
Morgen rond het middaguur langs de a4?quote:Op maandag 29 juni 2009 22:49 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Morgen weer eens lessen. Weer f*ckin heet, maar wel topcondities qua motor en asfalt
Ik ook, 2 uur lang zelfs. Gelukkig kan ik de ventilatie in mijn jas openzetten, scheelt tenminste nog een beetje...quote:Op maandag 29 juni 2009 22:49 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Morgen weer eens lessen. Weer f*ckin heet, maar wel topcondities qua motor en asfalt
Mooie fiets ! Lijkt veel op mijn lesmotor (Bandig 650), dit is vast ook een 4 cilinder? Die dingen lopen echt zo soepel, heel wat anders dan de AVB motor die ik had (CB 500) !quote:Op dinsdag 30 juni 2009 02:32 schreef -Menn0- het volgende:
[ afbeelding ]
Dit gaan em straks waaschijnlijk worden![]()
Eerst donderdag ff theorie halen zodat ik kan gaan afrijden
Nee pas eind van de middag/ avond. Aan welke kant les jij? De wateringen kant of de overkant (wanneer je weer terugrijdt naar denhaag)quote:Op maandag 29 juni 2009 23:06 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Morgen rond het middaguur langs de a4?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |