Bron: Een derde moslims in Nederland wil emigrerenquote:Een derde moslims in Nederland wil emigreren
De groeiende populariteit van Geert Wilders zorgt ervoor dat ruim een derde (36 procent) van de Turkse en Marokkaanse moslims in ons land wil emigreren. Onderzoeksbureau Motivaction kwam met de conclusies na een onderzoek in opdracht van NCRV Netwerk.
Het onderzoek wees ook uit dat ruim de helft (51 procent) van de moslims weleens eraan denkt om ons land te verlaten. Een grote meerderheid van de moslims in Nederland (76 procent) zegt zich wel thuis te voelen in Nederland. Desondanks geeft 57 procent van de ondervraagden aan dat de toenemende populariteit van Wilders hen toch minder thuis doet voelen dan voorheen.
Vaker gediscrimineerd
Sinds de PVV in populariteit is gestegen, zeggen twee op de vijf moslims vaker gediscrimineerd te worden en bijna een kwart van de moslims geeft aan regelmatig gediscrimineerd te worden in Nederland. Ook geeft de opkomst van Wilders bijna driekwart van de moslims het gevoel dat autochtonen hen minder positief beoordelen.
Slechts een kleine groep moslims, achttien procent, is het eens met een aantal punten van Wilders. Eén op de drie moslims vindt het ook wel logisch dat een deel van de Nederlanders op de PVV stemt.
Het onderzoek in opdracht van Netwerk is uitgevoerd naar aanleiding van de grote winst die de PVV haalde bij de Europese verkiezingen. In de uitzending van vanavond zal uitgebreid stilgestaan worden bij het onderwerp.
Waarop baseer je die aanname? Je zou ook kunnen beredeneren dat hoger opgeleiden juist eerder aan een baan komen en daardoor hun draai in de Nederlandse maatschappij beter vinden.quote:Op maandag 29 juni 2009 09:57 schreef Hephaistos. het volgende:
Zorgelijke ontwikkeling, helemaal omdat het vooral de hoger opgeleiden zullen zijn die daadwerkelijk die stap maken.
Want?quote:Op maandag 29 juni 2009 09:57 schreef Hephaistos. het volgende:
Zorgelijke ontwikkeling, helemaal omdat het vooral de hoger opgeleiden zullen zijn die daadwerkelijk die stap maken.
in '36 waren er de Olympische Spelen in Duitsland geopend door Adolfquote:
Tja, de waard gedraagt zich zoals zijn gasten.quote:Op maandag 29 juni 2009 10:01 schreef Bowlingbal het volgende:
Sommige randdebielen zeggen altijd dat immigranten slechts te gast zijn. Als dat zo zou zijn, geeft dit aan wat voor een geweldige gastheer wij zijn.
Wát?quote:Op maandag 29 juni 2009 10:01 schreef isogram het volgende:
[..]
Waarop baseer je die aanname? Je zou ook kunnen beredeneren dat hoger opgeleiden juist eerder aan een baan komen en daardoor hun draai in de Nederlandse maatschappij beter vinden.
Ik denk dat de moslims die willen (r)e-migreren in het land van herkomst meer kunnen betekenen dan hier en dat ze daar ook gelukkiger worden dan ze hier worden. Verder is Nederland nogal dichtbevolkt en kennen we regio's met bereikbaarheidsproblemen. Ook is er nog altijd een woningtekort. Ik zie de nodige voordelen wanneer enkele honderdduizenden mensen het land verlaten en ik vind daarom dat de overheid dat zou mogen stimuleren.
Omdat dat nu ook al zo is, de mensen die "terug" gaan, zijn de hoogopgeleide die in land van herkomst veel meer kansen zien om hun potentieel te benutten dan hier in Nederland met zijn regels en vooroordelen.quote:Op maandag 29 juni 2009 10:01 schreef isogram het volgende:
Waarop baseer je die aanname? Je zou ook kunnen beredeneren dat hoger opgeleiden juist eerder aan een baan komen en daardoor hun draai in de Nederlandse maatschappij beter vinden.
Nee.quote:Op maandag 29 juni 2009 10:03 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Tja, de waard gedraagt zich zoals zijn gasten.
Nee joh, moslims kunnen gewoon bij familie terecht.quote:Op maandag 29 juni 2009 10:03 schreef Iblis het volgende:
Ik moet zeggen dat ik, als autochtone Nederlander, er ook weleens over denk om te emigreren, naar aanleiding van de toenemende populariteit van Wilders, en dat ik me ook soms minder thuis voel.
Maar ja, tussen droom en daad staan wetten en de weg, en praktische bezwaren… dus uiteindelijk zal het er niet zo van komen. Zeker is wel, wat Hephaistos ook op merkt, dat degenen die remigreren waarschijnlijk degenen zijn die het kunnen lijden, en genoeg opleiding en financiële armslag hebben om zich ergens anders te vestigen. Terwijl degenen die dat niet hebben natuurlijk min of meer gedwongen hier blijven.
Achzo...quote:
Het spreekwoord is namelijk: zoals de waard is, vertrouwd hij zijn gasten. Wat betekent: als de waard zijn gasten niet vertrouwd, zijn gasten de waard ook niet zullen vertrouwen.quote:Op maandag 29 juni 2009 10:05 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Achzo...
Inhoudelijk kun je niet zo goed reageren. Dan zal ik je eerste uitspraak ook maar met een korrel zout nemen.
Vreemd... ik heb juist de emigratiedrang dankzij de CDA en PvDA.quote:Op maandag 29 juni 2009 10:03 schreef Iblis het volgende:
Ik moet zeggen dat ik, als autochtone Nederlander, er ook weleens over denk om te emigreren, naar aanleiding van de toenemende populariteit van Wilders, en dat ik me ook soms minder thuis voel.
Zal best. Wie ben jij om mijn zelfgemaakte spreuk af te kraken? Laat staan dat je meent wat ik precies bedoelde.quote:Op maandag 29 juni 2009 10:06 schreef Bowlingbal het volgende:
Dat halfbakken niet-Nederlandse zinnetje wat je er eerder uit perste heeft er niets mee te maken..
Het dan ook nog verkeerd uitleggen ookquote:Op maandag 29 juni 2009 10:06 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Het spreekwoord is namelijk: zoals de waard is, vertrouwd hij zijn gasten. Wat betekent: als de waard zijn gasten niet vertrouwd, zijn gasten de waard ook niet zullen vertrouwen.
Dat halfbakken niet-Nederlandse zinnetje wat je er eerder uit perste heeft er niets mee te maken..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
inderdaad, is al een keer een docu over geweest.quote:Op maandag 29 juni 2009 09:57 schreef Hephaistos. het volgende:
In sommige richtingen wel degelijk.quote:Op maandag 29 juni 2009 10:08 schreef Ruud het volgende:
Alsof we trouwens een tekort hebben aan autochtone hoger opgeleiden. Bijna iedereen studeert tegenwoordig door, voorheen ging men gauw aan de arbeid.
Ik ben Bowlingbal en ik kraak je halfbakken spreuk af omdat je een spreekwoord pakt (gezien het woordje waard) en de betekenis volledig omdraait. Het is daarnaast belachelijk om je gedrag in negatieve zin aan te passen naar je gasten.quote:Op maandag 29 juni 2009 10:07 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Zal best. Wie ben jij om mijn zelfgemaakte spreuk af te kraken? Laat staan dat je meent wat ik precies bedoelde.
Voorheen gingen we ook met een zeis het land op om tarwe te oogsten. Ofzo.quote:Op maandag 29 juni 2009 10:08 schreef Ruud het volgende:
Alsof we trouwens een tekort hebben aan autochtone hoger opgeleiden. Bijna iedereen studeert tegenwoordig door, voorheen ging men gauw aan de arbeid.
Ik schrijf toch geen Chinees ofzo?quote:
Ik voel me nog steeds thuis in Nederland en zou voor geen goud weg willen. Er zijn best zorgwekkende ontwikkelingen in dit land, waar de vervlakking/popularisering van de politiek er eentje van is (voor nuance is geen ruimte meer), maar realistisch gezien staat een partij als de PVV mijlenver buiten het echte politieke speelveld. Net als 18 procent van de moslims deel ik sommige PVV-opvattingen, maar op veel punten slaan ze me te ver door.quote:Op maandag 29 juni 2009 10:03 schreef Iblis het volgende:
Maar ja, tussen droom en daad staan wetten en de weg, en praktische bezwaren… dus uiteindelijk zal het er niet zo van komen. Zeker is wel, wat Hephaistos ook op merkt, dat degenen die remigreren waarschijnlijk degenen zijn die het kunnen lijden, en genoeg opleiding en financiële armslag hebben om zich ergens anders te vestigen. Terwijl degenen die dat niet hebben natuurlijk min of meer gedwongen hier blijven.
Zelfgemaakte spreuk, JOOOOOOOOWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWW en die zelfgemaakte spreuk moet anders wat voorstellen? Dat Nederlanders zich zo gaan gedragen als de "nieuwe nederlanders"?quote:Op maandag 29 juni 2009 10:07 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Zal best. Wie ben jij om mijn zelfgemaakte spreuk af te kraken? Laat staan dat je meent wat ik precies bedoelde.
Gelukkig hebben wij daar Stoetts Nederlandsche spreekwoorden, spreekwijzen, uitdrukkingen en gezegden voor.quote:
Is dat erg dan? Als dat restandje straattuig allochtonen flink in de minderheid is krijgen ze het wel benauwd. Met name die moslim/allochtone groepje grootbekkers durft het enkel als ze met een paar man zijn en zich gesterkt voelen door een grote achterban.quote:Op maandag 29 juni 2009 10:08 schreef Meh7 het volgende:
Niet om de feeststemming te drukken, maar denken jullie mongolen (die nu blij zijn zeg maar) dat dit het straattuig is wat weg wil? Die gaan nergens naar toe. Als er mensen weg willen zijn dat de hoger opgeleiden en de hard werkenden die geen zin meer hebben in dat gekanker van de PVV.
quote:Op maandag 29 juni 2009 10:09 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Ik ben Bowlingbal en ik kraak je halfbakken spreuk af omdat je een spreekwoord pakt (gezien het woordje waard) en de betekenis volledig omdraait. Het is daarnaast belachelijk om je gedrag in negatieve zin aan te passen naar je gasten.
quote:Op maandag 29 juni 2009 10:08 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Het dan ook nog verkeerd uitleggen ookSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door paddy op 29-06-2009 10:44:31 ]
Mij ontgaat waarom je per definitie hoog opgeleid moet zijn om in het land van herkomst meer potentieel voor jezelf te zien dan in Nederland.quote:Op maandag 29 juni 2009 10:03 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Omdat dat nu ook al zo is, de mensen die "terug" gaan, zijn de hoogopgeleide die in land van herkomst veel meer kansen zien om hun potentieel te benutten dan hier in Nederland met zijn regels en vooroordelen.
Vorig jaar bleven mensen blij me slapen. Heel lang. Ze stalen van me en schopten me. Toch bleef ik ze behandelen alsof ze van goud waren. Maar op een gegeven moment gingen ze te ver en blondeerde ik m'n haar.quote:Op maandag 29 juni 2009 10:01 schreef Bowlingbal het volgende:
Sommige randdebielen zeggen altijd dat immigranten slechts te gast zijn. Als dat zo zou zijn, geeft dit aan wat voor een geweldige gastheer wij zijn.
Zou je je niet voor kunnen stellen dat er zoveel mensen zijn die er een naar gevoel van krijgen dat er weer zoveel mensen zijn die op een politicus als Wilders stemmen?quote:Op maandag 29 juni 2009 10:10 schreef isogram het volgende:
[..]
Ik schrijf toch geen Chinees ofzo?![]()
[..]
Ik voel me nog steeds thuis in Nederland en zou voor geen goud weg willen. Er zijn best zorgwekkende ontwikkelingen in dit land, waar de vervlakking/popularisering van de politiek er eentje van is (voor nuance is geen ruimte meer), maar realistisch gezien staat een partij als de PVV mijlenver buiten het echte politieke speelveld. Net als 18 procent van de moslims deel ik sommige PVV-opvattingen, maar op veel punten slaan ze me te ver door.
Wat ik niet snap is de link tussen PVV en de wens om te emigreren. De PVV is niet aan de macht en heeft feitelijk niks meer in handen dan 4-5 zetels in het Europarlement en 9 zetels in de Tweede Kamer. Ik denk dat moslims toch vooral ook naar hun eigen, persoonlijke situatie kijken als ze overwegen om te emigreren.
Klopt, maar anderzijds is er geen politieke moslimpartij in de kamer, en is hooguit 5% van de bevolking überhaupt moslim, toch zijn veel mensen bezorgd over ‘de moslims’ en dat ‘ze’ aan de macht komen. Bezorgd genoeg om op Wilders te stemmen. Terwijl realistisch gezien, dat in geen 100 jaar zal lukken.quote:Op maandag 29 juni 2009 10:10 schreef isogram het volgende:
Ik voel me nog steeds thuis in Nederland en zou voor geen goud weg willen. Er zijn best zorgwekkende ontwikkelingen in dit land, waar de vervlakking/popularisering van de politiek er eentje van is (voor nuance is geen ruimte meer), maar realistisch gezien staat een partij als de PVV mijlenver buiten het echte politieke speelveld. Net als 18 procent van de moslims deel ik sommige PVV-opvattingen, maar op veel punten slaan ze me te ver door.
Ik denk dat het klimaat wel wat veranderd is. Commentaren op internetsites zijn vaak lomp, er is meer argwaan, en er wordt heel generaliserend gesproken. Daar zou ik denk ik wel enige last van ervaren als hoogopgeleide allochtoon, je wordt toch elke keer op een hoop geveegd met tuig.quote:Wat ik niet snap is de link tussen PVV en de wens om te emigreren. De PVV is niet aan de macht en heeft feitelijk niks meer in handen dan 4-5 zetels in het Europarlement en 9 zetels in de Tweede Kamer. Ik denk dat moslims toch vooral ook naar hun eigen, persoonlijke situatie kijken als ze overwegen om te emigreren.
Is er ook niet. Ze proberen gewoon direct met een non-argument de feiten terug te gooien.quote:Op maandag 29 juni 2009 10:12 schreef isogram het volgende:
[..]
Mij ontgaat waarom je per definitie hoog opgeleid moet zijn om in het land van herkomst meer potentieel voor jezelf te zien dan in Nederland.
Het lijkt me dat het toch wel zwaar mee kan spelen wanneer je je niet thuis voelt in een land. Ik ben zelf geen moslim, maar zelfs ik word soms horendol van dat con-stan-te gezeik op moslims. In kranten, op TV, in de kroeg... En op internet is het nog een paar tandjes erger.quote:Op maandag 29 juni 2009 10:10 schreef isogram het volgende:
Wat ik niet snap is de link tussen PVV en de wens om te emigreren. De PVV is niet aan de macht en heeft feitelijk niks meer in handen dan 4-5 zetels in het Europarlement en 9 zetels in de Tweede Kamer. Ik denk dat moslims toch vooral ook naar hun eigen, persoonlijke situatie kijken als ze overwegen om te emigreren.
Oh, wees gerust, het CDA draagt ook zéker zijn steentje bij.quote:Op maandag 29 juni 2009 10:06 schreef Matteüs het volgende:
Vreemd... ik heb juist de emigratiedrang dankzij de CDA en PvDA.
Maar niet in de richtingen die door moslims ingevuld worden, of wel? Van de vele moslims die ik ken (is een groot woord in dit geval), heeft er maar 1 gestudeerd.quote:
Ik praat niet over 80 jaar geleden.quote:Op maandag 29 juni 2009 10:10 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Voorheen gingen we ook met een zeis het land op om tarwe te oogsten. Ofzo.
Als je de zaken echt inhoudelijk bestudeert, snap ik dat NIET, nee. Ik kan me evenmin goed voorstellen waarom de PVV mensen net het laatste zetje geeft om te willen emigreren. Ik denk dat ze dat zonder de PVV ook wel gedaan zouden hebben.quote:Op maandag 29 juni 2009 10:14 schreef Bowlingbal het volgende:
Zou je je niet voor kunnen stellen dat er zoveel mensen zijn die er een naar gevoel van krijgen dat er weer zoveel mensen zijn die op een politicus als Wilders stemmen?
Heel goede vraag hoe dat in Nederland precies zit, dat weet ik niet. Ik weet wel dat er gerust AIO's uit Islamitische landen komen om in technische richtingen aan Nederlandse universiteiten te werken, dat zijn vaak genoeg ook vrouwen. Chinezen natuurlijk nóg vaker, maar er zijn ook zeker moslims.quote:Op maandag 29 juni 2009 10:17 schreef Ruud het volgende:
Maar niet in de richtingen die door moslims ingevuld worden, of wel? Van de vele moslims die ik ken (is een groot woord in dit geval), heeft er maar 1 gestudeerd.
Je hebt de hoger opgeleiden ook gewoon nodig om de groep als geheel uit het slop te trekken. Hoger opgeleiden brengen vaak kinderen voort die ook hoger opgeleid zijn, zijn beter op de hoogte van opvoedingstechnieken, staan hun mannetje in de samenleving, hebben goede banen, etcetera.quote:Op maandag 29 juni 2009 10:08 schreef Ruud het volgende:
Hoe heb jij dat inhoudelijk bestudeerd?quote:Op maandag 29 juni 2009 10:19 schreef isogram het volgende:
[..]
Als je de zaken echt inhoudelijk bestudeert, snap ik dat NIET, nee. Ik kan me evenmin goed voorstellen waarom de PVV mensen net het laatste zetje geeft om te willen emigreren. Ik denk dat ze dat zonder de PVV ook wel gedaan zouden hebben.
Ik snap ook de opmerkingen over straattuig niet. Dat is een ander onderwerp, temeer omdat dergelijk tuig alles doet wat de islam uitdrukkelijk verbiedt. Straattuig is een ander probleem, waartegen je hard moet optreden.
Waar het hier om gaat zijn mensen die zich niet thuisvoelen in de Nederlandse samenleving en daarom willen emigreren. Ik zie het probleem echt niet. Misschien wel wanneer Nederland te dunbevolkt zou zijn, maar het tegendeel is het geval.
Het rare is: met chinezen, Indiërs etc. heb je veelal nooit last. Hoe zou dat komen denk je?quote:Op maandag 29 juni 2009 10:14 schreef Iblis het volgende:
[..]
Klopt, maar anderzijds is er geen politieke moslimpartij in de kamer, en is hooguit 5% van de bevolking überhaupt moslim, toch zijn veel mensen bezorgd over ‘de moslims’ en dat ‘ze’ aan de macht komen. Bezorgd genoeg om op Wilders te stemmen. Terwijl realistisch gezien, dat in geen 100 jaar zal lukken.
[..]
Ik denk dat het klimaat wel wat veranderd is. Commentaren op internetsites zijn vaak lomp, er is meer argwaan, en er wordt heel generaliserend gesproken. Daar zou ik denk ik wel enige last van ervaren als hoogopgeleide allochtoon, je wordt toch elke keer op een hoop geveegd met tuig.
Hier heb je wel een punt, maar er gaan tientallen jaren overheen voordat er verbetering komt.quote:Op maandag 29 juni 2009 10:21 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Je hebt de hoger opgeleiden ook gewoon nodig om de groep als geheel uit het slop te trekken. Hoger opgeleiden brengen vaak kinderen voort die ook hoger opgeleid zijn, zijn beter op de hoogte van opvoedingstechnieken, staan hun mannetje in de samenleving, hebben goede banen, etcetera.
Dat is gewoon belangrijk, zodat ook de minder succesvollen zien dat het anders kan en dat gebrek aan succes niet hoeft te liggen aan hun etniciteit. Zo'n voortrekkersrol moet je niet onderschatten...
Ik denk niet dat mensen alleen uit vrees voor moslims op Wilders stemmen. Ik denk ook dat Wilders' roep om een hardere aanpak van straattuig veel kiezers lokt. Verder is er een soort bandwagon-effect. Wilders is nu de protestpartij, die de SP eerst was. Kijk maar naar de Europese verkiezingen en de uitslagen in een 'communistisch bolwerk' als Reiderland (Groningen). Mensen stemmen daar massaal PVV.quote:Op maandag 29 juni 2009 10:14 schreef Iblis het volgende:
Klopt, maar anderzijds is er geen politieke moslimpartij in de kamer, en is hooguit 5% van de bevolking überhaupt moslim, toch zijn veel mensen bezorgd over ‘de moslims’ en dat ‘ze’ aan de macht komen. Bezorgd genoeg om op Wilders te stemmen. Terwijl realistisch gezien, dat in geen 100 jaar zal lukken.
De klimaatverandering kan ik niet ontkennen, maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat alleen dat de trigger voor mensen is om Nederland te verlaten.quote:Op maandag 29 juni 2009 10:14 schreef Iblis het volgende:
Ik denk dat het klimaat wel wat veranderd is. Commentaren op internetsites zijn vaak lomp, er is meer argwaan, en er wordt heel generaliserend gesproken. Daar zou ik denk ik wel enige last van ervaren als hoogopgeleide allochtoon, je wordt toch elke keer op een hoop geveegd met tuig.
'Het volk' bestaat niet.quote:Op maandag 29 juni 2009 10:23 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Het rare is: met chinezen, Indiërs etc. heb je veelal nooit last. Hoe zou dat komen denk je?
Komt dat door de Nederlanders/autochtonen? Zijn dat geen moslims? Geen van beide. Ze hebben meer fatsoen in hun donder.
En dat men tegenwoordig lomper wordt, meer argwaan heeft, komt doordat de overheid niet uitdraagt wat het gros van het volk denkt. Men gaat dan vanzelf wel harder schreeuwen om gehoord te worden.
Je kunt het wel blijven negeren en het af doen alsof al die mensen die hetzelfde stemgeluid verspreiden als Wilders, maar domme schreeuwers zijn... je zet jezelf buiten de realiteit.
Ik weet niet of je alle aandacht voor moslims kunt schuiven onder de categorie 'gezeik'. Niet zelden is het berichtgeving over één of ander onderwerp en niet zelden zijn het de intolerante moslims die het nieuws halen. Neem bijvoorbeeld het in elkaar slaan van zo'n iemand als Jami (ex-moslim). Zulke zaken beïnvloeden de beeldvorming, maar je kunt de media onmogelijk verwijten dat ze het brengen als nieuws.quote:Op maandag 29 juni 2009 10:15 schreef Hephaistos. het volgende:
Het lijkt me dat het toch wel zwaar mee kan spelen wanneer je je niet thuis voelt in een land. Ik ben zelf geen moslim, maar zelfs ik word soms horendol van dat con-stan-te gezeik op moslims. In kranten, op TV, in de kroeg... En op internet is het nog een paar tandjes erger.
Ergens heb ik alleen ook wel het gevoel dat het thuisland (dat eigenlijk helemaal het thuisland niet is natuurlijk) vaak geïdealiseerd wordt. Als je er 4 weken op vakantie bent is het natuurlijk heel leuk in Marokko, maar als je er gaat wonen zal je toch wel snel aanlopen tegen de lage levensstandaard, de mindere vrijheden, de corruptie, etcetera...
Eens, maar niet met een zak geld voor een ouderstel dat nu teruggaat en dan ook later nog voor hun nageslacht. Gewoon eenmalige financiele ondersteuning en that's it.quote:Op maandag 29 juni 2009 09:55 schreef isogram het volgende:
Emigratie-nieuws:
[..]
Bron: Een derde moslims in Nederland wil emigreren
Stelling: de overheid moet remigratie stimuleren.
Ik kan me voorstellen dat iemand met een Turkse achtergrond die gestudeerd heeft, in Turkije meer mogelijkheden heeft zelf een zaakje te beginnen. Misschien stellen ze zichzelf dat inderdaad te rooskleurig voor door bijvoorbeeld vakanties, maar blijkbaar hebben ze daar wel het gevoel gewaardeerd te worden.quote:Op maandag 29 juni 2009 10:34 schreef isogram het volgende:
Ik weet onvoldoende over de thuislanden in kwestie. Kennelijk is het voor 33 procent van de moslims echter toch voldoende aantrekkelijk om daar te gaan wonen. Ze voelen zich in Nederland niet thuis en ik zie niet in waarom Nederland alles op alles zou moeten zetten om deze groep mensen voor Nederland te behouden.
Dan hoop ik dat ze snel de kinderbijslag en stufi afschaffen. Veel geluk!!quote:Op maandag 29 juni 2009 10:24 schreef Meh7 het volgende:
Ik maak een baby extra voor elke moslim die het overweegt om te emigreren. Gelukkig mogen we vier vrouwen hebben.
Volgens mij zijn er in Turkije, en dan met name in grotere steden, genoeg mogelijkheden voor hoogopgeleide jongeren. Alhoewel de paar die ik ken in Turkije op hun beurt er ook een handje van hebben om hard te zeuren – ze zijn veelal voorstander van een seculiere staat – vanwege YouTubeblokkades, invoeren van hoofddoekjes, Erdoğans vriendschap met Berlusconi, verplichte dienstplicht, hebben ze gewoon goed werk gevonden in İstanbul. Van een enkele weet ik wel dat ze hebben gekeken of ze in het buitenland wat konden vinden, maar uiteindelijk zijn ze in Turkije gebleven, waar ze blijkbaar genoeg mogelijkheden zien.quote:Op maandag 29 juni 2009 10:37 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ik kan me voorstellen dat iemand met een Turkse achtergrond die gestudeerd heeft, in Turkije meer mogelijkheden heeft zelf een zaakje te beginnen. Misschien stellen ze zichzelf dat inderdaad te rooskleurig voor door bijvoorbeeld vakanties, maar blijkbaar hebben ze daar wel het gevoel gewaardeerd te worden.
Ik persoonlijk vind het heel jammer en kwalijk, dat juist de groep die er wél iets van wil maken, niet het handje op wil houden, de uitwijk lijkt te nemen.
Mensen die alleen het handje ophouden, moet je sowieso harder aanpakken, ongeacht nationaliteit. Ook dat onderwerp staat op zich los van deze discussie. Waarom is het zo jammer dat die mensen vertrekken? Dat ontgaat me. Die mensen zien meer toekomst in Marokko of Turkije dan in Nederland. Waarom zou Nederland mensen ervan moeten weerhouden om hun toekomst op te bouwen in het land waar ze best denken te slagen? Hebben we een chronisch bevolkingstekort in Nederland? Dacht het niet...quote:Op maandag 29 juni 2009 10:37 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ik kan me voorstellen dat iemand met een Turkse achtergrond die gestudeerd heeft, in Turkije meer mogelijkheden heeft zelf een zaakje te beginnen. Misschien stellen ze zichzelf dat inderdaad te rooskleurig voor door bijvoorbeeld vakanties, maar blijkbaar hebben ze daar wel het gevoel gewaardeerd te worden.
Ik persoonlijk vind het heel jammer en kwalijk, dat juist de groep die er wél iets van wil maken, niet het handje op wil houden, de uitwijk lijkt te nemen.
Mja, je zal inderdaad eerder over generaties dan over jaren spreken... Maar er zijn positieve ontwikkelingen qua opleidingsniveau, qua allochtonen die doorstoten, qua de opkomst van een Marokkaanse middenklasse. Het zou erg zonde zijn als dat (gedeeltelijk) teniet wordt gedaan door emigratie.quote:Op maandag 29 juni 2009 10:24 schreef Ruud het volgende:
[..]
Hier heb je wel een punt, maar er gaan tientallen jaren overheen voordat er verbetering komt.
quote:Op maandag 29 juni 2009 10:39 schreef Meh7 het volgende:
Het onderzoek: http://www.netwerk.tv/dat(...)009-%20Factsheet.pdf
Ies logisch. Dat zijn er gelukkig meer dan ik dacht.quote:Wel vindt 32% het logisch dat een deel van de Nederlanders op
hem stemt. Met name moslimmannen vinden dit (38%).
Ik vind van niet, ik roep al jaren hoogopgeleiden op om al hun savings in hun thuisland te stoppen, want er komt een dag...quote:Op maandag 29 juni 2009 10:53 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Mja, je zal inderdaad eerder over generaties dan over jaren spreken... Maar er zijn positieve ontwikkelingen qua opleidingsniveau, qua allochtonen die doorstoten, qua de opkomst van een Marokkaanse middenklasse. Het zou erg zonde zijn als dat (gedeeltelijk) teniet wordt gedaan door emigratie.
quote:Op maandag 29 juni 2009 10:44 schreef isogram het volgende:
[..]
Mensen die alleen het handje ophouden, moet je sowieso harder aanpakken, ongeacht nationaliteit. Ook dat onderwerp staat op zich los van deze discussie. Waarom is het zo jammer dat die mensen vertrekken? Dat ontgaat me. Die mensen zien meer toekomst in Marokko of Turkije dan in Nederland. Waarom zou Nederland mensen ervan moeten weerhouden om hun toekomst op te bouwen in het land waar ze best denken te slagen? Hebben we een chronisch bevolkingstekort in Nederland? Dacht het niet...
En wat de werkgelegenheid betreft, heeft het vertrek van circa 300.000 mensen misschien ook nog wel een gunstig effect. Of ze laten banen achter die anderen mogelijk weer kunnen innemen, of ze doen niet langer een beroep op uitkeringen.
Ik zie eigenlijk alleen voordelen.
Ik denk dat als 300.000 mensen even hun kapitaal op een andere plek zetten (hoe groot of klein deze ook mag zijn) dit niet echt gunstig is voor een groot deel van Nederland. Waaronder de randstad.quote:
Jij begint je ook aardig te verliezen in angst-scenario's he?quote:Op maandag 29 juni 2009 10:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik vind van niet, ik roep al jaren hoogopgeleiden op om al hun savings in hun thuisland te stoppen, want er komt een dag...
De mensen die zich netjes aanpassen hoeven van mij niet weg dus nee. Wel vind ik dat er flinke eisen gesteld moeten worden aan uberhaupt immigratie in ons land. Dus verplicht taalcursus, verplicht inburgeringscursus, verplicht leren kennen van onze wetten, waarden en normen en uiteraard een examen van dit alles voor je ons land in mag (gewoon net als in de VS). daarnaast krijg je de eerste 5 jaar geen uitkering en moet je kunnen aantonen dat je wat bijdraagt aan dit land.quote:Op maandag 29 juni 2009 09:55 schreef isogram het volgende:
Emigratie-nieuws:
[..]
Dit verbaasd me bijna, dat betekent dat er ook moslims zijn die de problemen die andere moslims veroorzaken erkennenquote:Eén op de drie moslims vindt het ook wel logisch dat een deel van de Nederlanders op de PVV stemt.
Hier nog 1. Dankzij dat allochtonen geknuffel van de laatste decennia ben ik de randstad met al die paupers echt meer dan zat. Daar komt bij dat woningen nauwelijks te betalen zijn, de wegen overvol zijn etc.quote:Op maandag 29 juni 2009 10:06 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Vreemd... ik heb juist de emigratiedrang dankzij de CDA en PvDA.
Willen emigreren staat niet voor echt emigreren. Ik denk dat voor Wilders ook een derde "heimwee" had naar land van oorsprong. In de praktijk zal dat niet zo makkelijk gaan als familie en vrienden hier blijven.quote:Op maandag 29 juni 2009 10:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik denk dat als 300.000 mensen even hun kapitaal op een andere plek zetten (hoe groot of klein deze ook mag zijn) dit niet echt gunstig is voor een groot deel van Nederland. Waaronder de randstad.
Tenzij een groot deel van je familie al in het buitenland zit..quote:Op maandag 29 juni 2009 11:01 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Willen emigreren staat niet voor echt emigreren. Ik denk dat voor Wilders ook een derde "heimwee" had naar land van oorsprong. In de praktijk zal dat niet zo makkelijk gaan als familie en vrienden hier blijven.
Dat zal in veel gevallen wel zijn, maar dat zal vaak niet directe familie zijn, maar ooms, tantes of groutooders.quote:Op maandag 29 juni 2009 11:02 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Tenzij een groot deel van je familie al in het buitenland zit..
Scherp opgemerkt, in Turkije ben ik ook genoeg Nederlandse turken tegen gekomen die toch iets hadden van, ja, m'n roots trokken toch iets harder aan me dan ik aanvankelijk dacht. Marokko heb ik nog nooit geweest, dus geen idee. Laat onverlet dat het voor Wilders al lang speelde dat er mensen terug keerden.quote:Op maandag 29 juni 2009 11:01 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Willen emigreren staat niet voor echt emigreren. Ik denk dat voor Wilders ook een derde "heimwee" had naar land van oorsprong. In de praktijk zal dat niet zo makkelijk gaan als familie en vrienden hier blijven.
Nee hoor, dat heeft niets met "angst" te maken, alswel met een concrete analyse van de politieke situatie in het land.quote:Op maandag 29 juni 2009 11:00 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Jij begint je ook aardig te verliezen in angst-scenario's he?
"Probleem" is dat directe familie doorgaans ook steeds vaker plannen heeft om te emigreren, althans ik zie dat in mijn omgeving heel erg. Wilders is niets meer dan een versterkende factor overigens.quote:Op maandag 29 juni 2009 11:03 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Dat zal in veel gevallen wel zijn, maar dat zal vaak niet directe familie zijn, maar ooms, tantes of groutooders.
Hmm.. die zie ik wel als direct of zie jij alleen vader,moeder,broer(tje) en zus(je) als direct?quote:Op maandag 29 juni 2009 11:03 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Dat zal in veel gevallen wel zijn, maar dat zal vaak niet directe familie zijn, maar ooms, tantes of groutooders.
Jij spreekt over thuisland, en bedoelt daarmee Marokko of Turkije waarschijnlijk, maar denk je ook niet dat voor een substantieel gedeelte van de tweede en derde generatie allochtonen (wat dus eigenlijk autochtonen zijn) Nederland minstens zoveel thuisland is?quote:Op maandag 29 juni 2009 11:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee hoor, dat heeft niets met "angst" te maken, alswel met een concrete analyse van de politieke situatie in het land.
Nou ja, volgens mij ben jij gewoon grotendeels anti-Nederlands. En daar handel je ook naar door het voeren van anti-Nederlandse propaganda. Dat recht heb je, maar ik vind het wel erg matig.quote:Op maandag 29 juni 2009 10:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik vind van niet, ik roep al jaren hoogopgeleiden op om al hun savings in hun thuisland te stoppen, want er komt een dag...
Een thuisland is niet specifiek het land waar je geboren of getogen bent, maar waar je je thuis voelt. Heel veel tweede en derde generatie allochtonen voelden zich prima thuis in Nederland - nu steeds minder. Dat is de situatie.quote:Op maandag 29 juni 2009 11:05 schreef Iblis het volgende:
[..]
Jij spreekt over thuisland, en bedoelt daarmee Marokko of Turkije waarschijnlijk, maar denk je ook niet dat voor een substantieel gedeelte van de tweede en derde generatie allochtonen (wat dus eigenlijk autochtonen zijn) Nederland minstens zoveel thuisland is?
Ik zie het niet, maar ik zit er dan ook niet midden in.quote:Op maandag 29 juni 2009 10:53 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Mja, je zal inderdaad eerder over generaties dan over jaren spreken... Maar er zijn positieve ontwikkelingen qua opleidingsniveau, qua allochtonen die doorstoten, qua de opkomst van een Marokkaanse middenklasse. Het zou erg zonde zijn als dat (gedeeltelijk) teniet wordt gedaan door emigratie.
stopquote:Op maandag 29 juni 2009 11:06 schreef Picchia het volgende:
[..]
Nou ja, volgens mij ben jij gewoon grotendeels anti-Nederlands. En daar handel je ook naar door het voeren van anti-Nederlandse propaganda. Dat recht heb je, maar ik vind het wel erg matig.
Wat is er anti-Nederlands aan het vertellen tegen mensen dat ze zich voor moeten bereiden op wat mogelijk komen gaat?quote:Op maandag 29 juni 2009 11:06 schreef Picchia het volgende:
[..]
Nou ja, volgens mij ben jij gewoon grotendeels anti-Nederlands. En daar handel je ook naar door het voeren van anti-Nederlandse propaganda.
Hebben we het over generaliserenquote:Op maandag 29 juni 2009 10:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Vervang probleem voor oplossing , aubquote:Op maandag 29 juni 2009 11:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
"Probleem" is dat directe familie doorgaans ook steeds vaker plannen heeft om te emigreren, althans ik zie dat in mijn omgeving heel erg. Wilders is niets meer dan een versterkende factor overigens.
Maar maakt dat, dat je je in b.v. Marokko of Turkije opeens meer thuisvoelt? Je loopt ook het risico dat mensen als het ware ontheemd raken… Want dat is wat Hephaistos volgens mij opmerkte, er zit natuurlijk ook een zekere idealisering bij de wens van emigratie.quote:Op maandag 29 juni 2009 11:06 schreef Mutant01 het volgende:
Een thuisland is niet specifiek het land waar je geboren of getogen bent, maar waar je je thuis voelt. Heel veel tweede en derde generatie allochtonen voelden zich prima thuis in Nederland - nu steeds minder. Dat is de situatie.
Ik had direct ook tussen aanhalingstekens kunnen zetten. Ouders, broers of zussen zijn (meestal) dichterbij dan ooms of tantes. Ik denk dat het eerste de keuze van emigreren meer beïnvloedt.quote:Op maandag 29 juni 2009 11:05 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Hmm.. die zie ik wel als direct of zie jij alleen vader,moeder,broer(tje) en zus(je) als direct?
paar euroquote:Op maandag 29 juni 2009 10:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik denk dat als 300.000 mensen even hun kapitaal op een andere plek zetten (hoe groot of klein deze ook mag zijn) dit niet echt gunstig is voor een groot deel van Nederland. Waaronder de randstad.
Die idealisering valt ernstig mee, mensen accepteren doorgaans die manco's van die landen - het gaat er namelijk om dat ze zich thuis voelen, zich goed voelen, zich niet bedreigd voelen, lekker in hun vel zitten. Nederland was ooit mijn thuisland - zeer zeker, dat is de afgelopen 10 jaar rap veranderd, ik ben niet mee veranderd en dus voel ik mij nog amper thuis - en zo voelen velen zich.quote:Op maandag 29 juni 2009 11:10 schreef Iblis het volgende:
[..]
Maar maakt dat, dat je je in b.v. Marokko of Turkije opeens meer thuisvoelt? Je loopt ook het risico dat mensen als het ware ontheemd raken… Want dat is wat Hephaistos volgens mij opmerkte, er zit natuurlijk ook een zekere idealisering bij de wens van emigratie.
Hmm ok, maar ik ben voor een groot deel in m'n leven opgevoed door m'n grootouders, daarom zie ik die ook als "direct". Mijn tantes en ooms zie ik ook vaak. Ik wil graag emigreren, maar ben bang dat het zal tegenvallen, omdat ik in Nederland ben opgegroeid.quote:Op maandag 29 juni 2009 11:10 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Ik had direct ook tussen aanhalingstekens kunnen zetten. Ouders, broers of zussen zijn (meestal) dichterbij dan ooms of tantes. Ik denk dat het eerste de keuze van emigreren meer beïnvloedt.
Als die ook van plan zijn te emigreren gaat het allemaal makkelijker natuurlijk.
Ik hoop voor je dat je op autochtonen nederlanders doelt,quote:Op maandag 29 juni 2009 11:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Die idealisering valt ernstig mee, mensen accepteren doorgaans die manco's van die landen - het gaat er namelijk om dat ze zich thuis voelen, zich goed voelen, zich niet bedreigd voelen, lekker in hun vel zitten. Nederland was ooit mijn thuisland - zeer zeker, dat is de afgelopen 10 jaar rap veranderd, ik ben niet mee veranderd en dus voel ik mij nog amper thuis - en zo voelen velen zich.
Hoezo kwetsend? In hoeverre worden mensen weggejaagd? Wilders roept wel eens wat, maar zelfs hij dwingt mensen niet om Nederland te verlaten. Allochtonen die zich normaal gedragen, hoeven van (vrijwel) niemand weg.quote:Op maandag 29 juni 2009 11:08 schreef paddy het volgende:
Hoezo remigreren? Het wordt generaliserend gebracht, dus ga ik dat ook even zo opvatten. Er leven hier genoeg (ja, ook ouderen) die hier geboren zijn, maar waarvan de ouders wel uit een ander land komen. Hoe je dan ook over twee paspoorten denkt. Mensen wegjagen door ze half aan te raden te emigreren....want voor mij is dat niet remigreren vind ik kwetsend.
Dit kan je doen bij mensen die een hekel hebben aan de Nederlandse samenleving, maar dat zijn er echt minder dan je denkt. Ik zie hier (ik woon tussen zo'n 70%allochtonen) echt wel het verschil. Er is idd een groep die gewoon hier niet wil blijven wanneer het in het land van hun ouders goed zou zijn, maar er is hier ook een hele grote groep dat wel degelijk gewoon Nederlander is, en in het land van de tweede paspoort net zo uitgemolken wordt als welke westerling dan ook wanneer ze daar op vakantie gaan.
Ik zeg niet dat je die mening niet mag hebben, maar wil hem met klem tegenspreken, wanneer je het gaat hebben over het algemene qua allochtoon.
Nee, ik ben niet voor pappen en zoethouden qua crimineeltjes, want die mogen wat mij betreft hard ...keihard..aangepakt worden...en de ouders mogen daar ook best wat verantwoording in nemen. Is in het land van de tweede paspoort niet anders. Maar wat ik hier lees bij sommige users vind ik werkelijk kwetsend.
Het verband is Wilders. Ik snap niet dat jij er moeite mee hebt om dat te constateren.quote:Op maandag 29 juni 2009 11:16 schreef isogram het volgende:
[..]
Hoezo kwetsend? In hoeverre worden mensen weggejaagd? Wilders roept wel eens wat, maar zelfs hij dwingt mensen niet om Nederland te verlaten. Allochtonen die zich normaal gedragen, hoeven van (vrijwel) niemand weg.
Het gaat hier om mensen die uit eigen beweging weg willen uit Nederland. Ze voelen zich hier niet thuis en denken zich beter thuis te voelen in Turkije of Marokko. Ik snap niet wat daar op tegen is. Er was toch ook zo weinig op tegen dat ze hierheen kwamen en bleven? Waarom zou je dan wél tegen de omgekeerde beweging zijn? Gun mensen die vrijheid...
Het aanpakken van criminelen staat wat mij betreft los van de vraag of iemand autochtoon of allochtoon is. Mij ontgaat het verband dat sommigen willen leggen tussen dergelijke problematiek en de groep moslims die Nederland wil verlaten.
Het wordt een stuk moeilijker om de problematiek rond groepen (en dan hebben we het niet alleen over criminaliteit) op te lossen, wanneer de kansarmen blijven terwijl de succesvollen vertrekken. Zo'n gewaagde veronderstelling is dat toch niet?quote:Op maandag 29 juni 2009 11:16 schreef isogram het volgende:
Het aanpakken van criminelen staat wat mij betreft los van de vraag of iemand autochtoon of allochtoon is. Mij ontgaat het verband dat sommigen willen leggen tussen dergelijke problematiek en de groep moslims die Nederland wil verlaten.
Hoezo, waarden en normen? Die mag ieder gezin (zolang ze zich aan de wet houden) toch zelf bepalen in huis? Het zijn vaak de autochtonen die de autochtonen de waarden en normen in de samenleving van bepaalde allochtonen opdringen, en niet de allochtonen zelf. Dit zie ik hier in de buurt in ieder geval duidelijk. De allochtonen hier zijn er onderhand helemaal niet blij mee, want voelen ook de boosheid van de complete veranderingen.quote:Op maandag 29 juni 2009 11:00 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
De mensen die zich netjes aanpassen hoeven van mij niet weg dus nee. Wel vind ik dat er flinke eisen gesteld moeten worden aan uberhaupt immigratie in ons land. Dus verplicht taalcursus, verplicht inburgeringscursus, verplicht leren kennen van onze wetten, waarden en normen en uiteraard een examen van dit alles voor je ons land in mag (gewoon net als in de VS). daarnaast krijg je de eerste 5 jaar geen uitkering en moet je kunnen aantonen dat je wat bijdraagt aan dit land.
Hoezo? Dus iemand die de test niet helemaal goed aflegt omdat degene geen IQ heeft boven de 140 is bijvoorbeeld een relnicht etc? Beetje vreemde stelling.quote:Dat houdt alle relnichten, steuntrekkers en ander paupervolk in elk geval al buiten de deur.
Dat doen mensen uit zichzelf, maar niet iedereen die gaat emigreren gaat terug naar het land van herkomst.....Veel zijn hier gewoon geboren en nette medeburgersquote:Daarnaast remigratie stimuleren, tja op zich waarom niet dus eens met de stelling. Als mensen nederland zo verschikkelijk vinden moeten we ze ook maar helpen om terug te keren naar het land waar ze het altijd zo fijn vonden he![]()
Vervelend dat je dat voelt, maar volgens mij zijn er nog meer plaatsen in Nederland dan alleen de randstadquote:Ik voel het soms echt alsof ik geen keuze meer heb als je een normaal leuk leven wilt dan de randstad en misschien zelfs wel nederland verlaten.
Aan je signature te zien, zet je jezelf ook graag af tegen (autochtone) Nederlanders. De vraag is dus in hoeverre het aan Nederland ligt dat bepaalde mensen willen (r)emigreren, of in hoeverre het aan jezelf ligt. En dan mag je 'jezelf' algemeen opvatten, in plaats van persoonlijk.quote:Op maandag 29 juni 2009 11:13 schreef Mutant01 het volgende:
Nederland was ooit mijn thuisland - zeer zeker, dat is de afgelopen 10 jaar rap veranderd, ik ben niet mee veranderd en dus voel ik mij nog amper thuis - en zo voelen velen zich.
quote:Op maandag 29 juni 2009 10:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dus i.p.v meehelpen de economie te versterken, roep jij angst op? En nog even dit stukjequote:Op maandag 29 juni 2009 10:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dan moet je toch juist begrip voelen, wat die angstmensen ook voelen jegens allochtonen? Want in feite maakt het dan niet meer uit of het enkelen zijn... Ook de andere kant van het verhaal is het woord enkelen van toepassing. Of heb je het juist niet over de autochtonen?quote:, mensen accepteren doorgaans die manco's van die landen - het gaat er namelijk om dat ze zich thuis voelen, zich goed voelen, zich niet bedreigd voelen, lekker in hun vel zitten.
Ook al is voor jou, Nederland niet je thuisland...moet je dan meehelpen het Nederland nog moeilijker te maken?quote:ik roep al jaren hoogopgeleiden op om al hun savings in hun thuisland te stoppen
Ik heb dat wel, omdat die mensen zich kennelijk meer laten leiden door een soort irreële angst dan door werkelijke feiten. Wat Wilders werkelijk nastreeft en hoe veel politieke macht hij werkelijk heeft, verschilt volgens mij enorm van de beleving die de betreffende groep mensen kennelijk heeft.quote:Op maandag 29 juni 2009 11:20 schreef Mutant01 het volgende:
Het verband is Wilders. Ik snap niet dat jij er moeite mee hebt om dat te constateren.
Wat is er mis met mijn signature? En hoe kun je dat in vredesnaam zien als "af zetten tegen autochtone Nederlanders".quote:Op maandag 29 juni 2009 11:32 schreef isogram het volgende:
[..]
Aan je signature te zien, zet je jezelf ook graag af tegen (autochtone) Nederlanders. De vraag is dus in hoeverre het aan Nederland ligt dat bepaalde mensen willen (r)emigreren, of in hoeverre het aan jezelf ligt. En dan mag je 'jezelf' algemeen opvatten, in plaats van persoonlijk.
Dat je vindt dat er met Nederlanders niet te discussieren valt (waarschijnlijk) of het tweede deel.quote:Op maandag 29 juni 2009 11:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat is er mis met mijn signature? En hoe kun je dat in vredesnaam zien als "af zetten tegen autochtone Nederlanders".
Godfried Bomans staat er achter. Een citaat dus.quote:Op maandag 29 juni 2009 11:37 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Dat je vindt dat er met Nederlanders niet te discussieren valt (waarschijnlijk) of het tweede deel.
Het hangt er dan nog vanaf of je het probeert of die mening al van te voren klaar hebt
In de meeste gevallen plaats je een citaat toch als je het ermee eens bent/geweldig vindt (of iets in die richting). Ik ga er daarom vanuit dat hij het ermee eens is.quote:Op maandag 29 juni 2009 11:38 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Godfried Bomans staat er achter. Een citaat dus.
Maar zou je die als signature gebruiken als je het er niet mee eens bentquote:Op maandag 29 juni 2009 11:38 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Godfried Bomans, overrated alcoholicquote:Op maandag 29 juni 2009 11:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat is er mis met mijn signature? En hoe kun je dat in vredesnaam zien als "af zetten tegen autochtone Nederlanders".
Ik snap werkelijk niet waarom je die link wilt leggen. Als mijn buurman morgen overgaat tot het verkrachten van minderjarige meisjes heeft dat toch ook geen ene moer te maken met mijn opleidingsniveau?quote:Op maandag 29 juni 2009 11:20 schreef Hephaistos. het volgende:
Het wordt een stuk moeilijker om de problematiek rond groepen (en dan hebben we het niet alleen over criminaliteit) op te lossen, wanneer de kansarmen blijven terwijl de succesvollen vertrekken. Zo'n gewaagde veronderstelling is dat toch niet?
Misschien vindt hij het gewoon een leuke citaat om te gebruiken als signature?quote:Op maandag 29 juni 2009 11:39 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Maar zou je die als signature gebruiken als je het er niet mee eens bent
Ik roep geen angst op, noch neem ik angst weg - ik wijs hen op potentiële consequenties, het zijn hoogopgeleide mensen die prima voor zichzelf kunnen denken.quote:Op maandag 29 juni 2009 11:33 schreef paddy het volgende:
Dus i.p.v meehelpen de economie te versterken, roep jij angst op? En nog even dit stukje
Begrip is wat anders dan aanvaarding.quote:Dan moet je toch juist begrip voelen, wat die angstmensen ook voelen jegens allochtonen? Want in feite maakt het dan niet meer uit of het enkelen zijn... Ook de andere kant van het verhaal is het woord enkelen van toepassing. Of heb je het juist niet over de autochtonen?
Dat zeg ik niet om Nederland economisch naar de knoppen te helpen, dat zeg ik tegen mensen zodat deze niet afhankelijk worden van de situatie in Nederland. En dan heb ik het niet over de economische situatie, maar de politieke en sociale situatie.quote:Ik voel mij ook minder thuis in Nederland, maar heb nog steeds hoop. En ik wil meehelpen en niet vluchten omdat het economisch wat minder zou gaan. Jij helpt met je oproep Nederlands geld naar het buitenland te sluizen wel mee aan die neerwaartse spiraal toch? Je zegt tenminste
Ik vind het welzijn van die betreffende individuen wat belangrijker momenteel, jij kan het je veroorloven om afwachtend te zijn.quote:Ook al is voor jou, Nederland niet je thuisland...moet je dan meehelpen het Nederland nog moeilijker te maken?
Dan nog zie je er een kern van waarheid in. Ik zeg niet dat 't staat voor afgunst tegen Nederlanders, maar enige vorm van sympathie met Godfried Bomans bespeur ik wel.quote:Op maandag 29 juni 2009 11:40 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Misschien vindt hij het gewoon een leuke citaat om te gebruiken als signature?
Je begreep mijn insteek niet, laat maar... Ik zette er nota bene nog uitdrukkelijk bij om de opmerking vooral algemeen te interpreteren.quote:Op maandag 29 juni 2009 11:35 schreef Mutant01 het volgende:
Ik citeer iemand die hier een kern van waarheid naar boven brengt. Daar is niets mis mee en het is hooguit beledigend voor autochtonen met lange tenen - maar zeker niet haatdragend of anti- Nederlands ofzo. Het zou wat zijn als autochtonen DIT al als beledigend of anti - Nederlands zien zeg.quote:Op maandag 29 juni 2009 11:37 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Dat je vindt dat er met Nederlanders niet te discussieren valt (waarschijnlijk) of het tweede deel.
Het hangt er dan nog vanaf of je het probeert of die mening al van te voren klaar hebt
Dat zou wat zijn zeg, dan kreeg Spong het dubbel zo drukquote:Op maandag 29 juni 2009 11:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het zou wat zijn als autochtonen DIT al als beledigend of anti - Nederlands zien zeg.![]()
Als het over niet over autochtonen maar allochtonen zou gaan hadden ze de dag dat dit uitgesproken zou zijn, 1 grote heissa om hebben gemaakt, elke allochtoon zou dit discriminerend vinden , hoezo lange tenen?quote:Op maandag 29 juni 2009 11:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik citeer iemand die hier een kern van waarheid naar boven brengt. Daar is niets mis mee en het is hooguit beledigend voor autochtonen met lange tenen - maar zeker niet haatdragend of anti- Nederlands ofzo. Het zou wat zijn als autochtonen DIT al als beledigend of anti - Nederlands zien zeg.![]()
Ik heb er ook geen problemen mee, maar ik ga/ging er vanuit dat je het eens was met die uitspraak. Zeg het dan gewoon als je het er wel/niet mee eens bent, ik zie het niet als haatdragend of anti-Nederlands.quote:Op maandag 29 juni 2009 11:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik citeer iemand die hier een kern van waarheid naar boven brengt. Daar is niets mis mee en het is hooguit beledigend voor autochtonen met lange tenen - maar zeker niet haatdragend of anti- Nederlands ofzo. Het zou wat zijn als autochtonen DIT al als beledigend of anti - Nederlands zien zeg.![]()
In veel gevallen klopt de citaat, uiteraard veralgemeniseerd hij het (maar daarvoor is het ook een schrijver). Overigens is de citaat ook toe te passen op andere bevolkingsgroepen, maar dan is het geen citaat meer he.quote:Op maandag 29 juni 2009 11:46 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik heb er ook geen problemen mee, maar ik ga/ging er vanuit dat je het eens was met die uitspraak. Zeg het dan gewoon als je het er wel/niet mee eens bent, ik zie het niet als haatdragend of anti-Nederlands.
Het is natuurlijk geen toeval dat er zoveel Marokkaanse criminelen zijn, dat er vaker opvoedingsproblemen zijn in allochtone groepen, dat het opleidingsniveau van Turken en Marokkanen nog altijd ver achter blijft bij dat van autochtonen...quote:Op maandag 29 juni 2009 11:39 schreef isogram het volgende:
[..]
Ik snap werkelijk niet waarom je die link wilt leggen. Als mijn buurman morgen overgaat tot het verkrachten van minderjarige meisjes heeft dat toch ook geen ene moer te maken met mijn opleidingsniveau?![]()
Problematiek moet je op een passende manier oplossen. Stel dat een 17-jarige allochtoon te boek staat als draaideurcrimineel, dan heeft de manier waar wij dat aanpakken toch totaal helemaal niks te maken met de vraag of zijn hoog-opgeleide neef in Nederland of Marokko woont/werkt? Mensen zijn nog steeds verantwoordelijk voor hun eigen gedrag.
En trouwens: het scenario dat je schetst is toch allang waarheid aan het worden. Bepaalde buurten in onze steden zijn zich aan het ontpoppen tot ghetto's. Wie het zich kan veroorloven, vertrekt.
Je bedoelt 30 zetels + in de peilingen?quote:Op maandag 29 juni 2009 11:35 schreef isogram het volgende:
[..]
Ik heb dat wel, omdat die mensen zich kennelijk meer laten leiden door een soort irreële angst dan door werkelijke feiten. Wat Wilders werkelijk nastreeft en hoe veel politieke macht hij werkelijk heeft, verschilt volgens mij enorm van de beleving die de betreffende groep mensen kennelijk heeft.
Welke bevolkingsgroepen nog meer?quote:Op maandag 29 juni 2009 11:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
In veel gevallen klopt de citaat, uiteraard veralgemeniseerd hij het (maar daarvoor is het ook een schrijver). Overigens is de citaat ook toe te passen op andere bevolkingsgroepen, maar dan is het geen citaat meer he.
En citeren zonder reden doe je omdat?...quote:Op maandag 29 juni 2009 11:38 schreef Meh7 het volgende:
[..]
1. Waarom is stimulatie gewenst wanneer 1/3 aan emigratie denkt? Wat is de relatie tussen die twee zaken?quote:Op maandag 29 juni 2009 09:55 schreef isogram het volgende:
Emigratie-nieuws:
[..]
Ik heb nooit een berber gesproken.. Grieken heb ik geen last van gehad.quote:Op maandag 29 juni 2009 11:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Berbers zijn heel koppig. Grieken ook wel trouwens.
Die heeft hij niet genoemd, jammer. Al zeggen mensen wel vaak over mij dat ik koppig ben in een discussie (Turk over Turk)quote:
Het is ook insider-info, -edit-quote:Op maandag 29 juni 2009 11:56 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Die heeft hij niet genoemd, jammer. Al zeggen mensen wel vaak over mij dat ik koppig ben in een discussie (Turk over Turk)
Volgens mij is het ook omdat mensen die van discussiëren houden – ja, ik kijk mezelf aan als ik dat schrijf – natuurlijk ook wel redelijk overtuigd van hun mening zijn. Waardoor je in discussies vaak ‘koppige’ lui tegen komt. Als iemand tegen me begint over een onderwerp dat me niet zo interesseert zeg ik ook sneller ja en amen, al was het maar om van het gezeur af te zijn.quote:Op maandag 29 juni 2009 11:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
In veel gevallen klopt de citaat, uiteraard veralgemeniseerd hij het (maar daarvoor is het ook een schrijver). Overigens is de citaat ook toe te passen op andere bevolkingsgroepen, maar dan is het geen citaat meer he.
Klopt, dat is ook zo. En dat laatste is erg herkenbaarquote:Op maandag 29 juni 2009 11:59 schreef Iblis het volgende:
[..]
Volgens mij is het ook omdat mensen die van discussiëren houden – ja, ik kijk mezelf aan als ik dat schrijf – natuurlijk ook wel redelijk overtuigd van hun mening zijn. Waardoor je in discussies vaak ‘koppige’ lui tegen komt. Als iemand tegen me begint over een onderwerp dat me niet zo interesseert zeg ik ook sneller ja en amen, al was het maar om van het gezeur af te zijn.
Zitten de allochtonen daar niet in verdisconteerd?quote:Op maandag 29 juni 2009 12:00 schreef Montov het volgende:
Overigens wijkt dit cijfer niet af van alle Nederlanders, waar ook ongeveer een derde denkt aan emigratie. Zie: http://www.emigratiemonit(...)0februari%202009.pdf
Uit dat onderzoek:quote:Op maandag 29 juni 2009 12:00 schreef Montov het volgende:
Overigens wijkt dit cijfer niet af van alle Nederlanders, waar ook ongeveer een derde denkt aan emigratie. Zie: http://www.emigratiemonit(...)0februari%202009.pdf
Dan vallen de cijfers uit de OP, nog best mee, aangezien daar meer redenen te bedenken zijn om te emigreren. Zoeken naar je 'roots', familie etc.quote:De top 5 wat de eerste aanleiding is om te overwegen te emigreren, blijft dezelfde als in eerdere metingen. Vakanties spelen vaak de belangrijkste rol bij het overwegen van emigratie. Maar ook de ervaringen van familie en vrienden zijn belangrijk.
Dat klopt. Probleem is wel dat de cijfers niet 1 op 1 zijn te vertalen of te vergelijken door de (ongetwijfeld) verschillende vraagstelling.quote:Op maandag 29 juni 2009 12:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zitten de allochtonen daar niet in verdisconteerd?
Op pagina 3 staan de potentiële emigratielanden:quote:Op maandag 29 juni 2009 12:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zitten de allochtonen daar niet in verdisconteerd?
Ik weet het eigenlijk alleen van mensen uit de eerste generatie, maar dat is meer remigreren dan emigreren.quote:Op maandag 29 juni 2009 12:05 schreef Bilmiyorem het volgende:
Kennen jullie eigenlijk iemand die is geëmigreerd (naar Turkije)? Hoe is het diegene bevallen?
De reden dat ik op het citaat wees, was niet omdat ik het anti-Nederlands vind. Ik vind het eigenlijk wel grappig, wat die Bomans zegt. Ik wilde erop wijzen dat je kennelijk jezelf wilt onderscheiden/afscheiden van 'de Nederlander'... en dat sluit aan bij je opmerking dat je jezelf hier niet thuis voelt. Je bent dus aanwezig in Nederland, maar je voelt je kennelijk geen Nederlander. Mijn opmerking was bedoeld om te zeggen dat de keuze aan jou is om je wel of geen Nederlander te voelen. Je hebt zelf de vrijheid om je identiteit te kiezen. En als je liever in Marokko of Turkije woont, waarom zou Nederland dat dan moeten dwarsbomen.quote:Op maandag 29 juni 2009 11:42 schreef Mutant01 het volgende:
Ach, wat zijn peilingen..quote:Op maandag 29 juni 2009 11:49 schreef Mutant01 het volgende:
Je bedoelt 30 zetels + in de peilingen?
Met 5% moslims, 30% daarvan Marokkanen, en van die groepen weer 33% emigratiewensen, dan heb je het over 5% * 30% * 33% = 0.5% van de totale bevolking die naar Marokko wil emigreren. Voor Turken hetzelfde beeld.quote:Op maandag 29 juni 2009 12:06 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Op pagina 3 staan de potentiële emigratielanden:
Turkije: 2%
Marokko: 0%
Ik zou denken van niet.
Voor die mensen is het ook makkelijker, omdat ze wel weten hoe het leven er is. M'n opa en oma vinden Nederland niet verschrikkelijk, maar er is toch iets dat ze "trekt" in Turkije. Ik ga er denk ik wonen (al is het maar tijdelijk), dan weet ik in ieder geval of het me bevalt (of niet).quote:Op maandag 29 juni 2009 12:07 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Ik weet het eigenlijk alleen van mensen uit de eerste generatie, maar dat is meer remigreren dan emigreren.
Dat kan inderdaad, maar daarvoor moet het wel in verhouding zijn (het percentage dat wil emigreren onder allochtonen vs. percentage met emigratiewens autochtonen). Er is dan in ieder geval geen vertekend beeld ontstaan door het meetellen van allochtonen.quote:Op maandag 29 juni 2009 12:11 schreef Montov het volgende:
[..]
Met 5% moslims, 30% daarvan Marokkanen, en van die groepen weer 33% emigratiewensen, dan heb je het over 5% * 30% * 33% = 0.5% van de totale bevolking die naar Marokko wil emigreren. Voor Turken hetzelfde beeld.
Ok, hele globale getallen, maar het zou best binnen de margin of error kunnen vallen.
Ik heb wel vaak verhalen gehoord (niet persoonlijk, en ook over Marokko) dat de tweede generatie allochtonen tussen twee werelden inzitten en als westers worden gezien door de lokale bevolking in die landen en dus ook niet 100% acceptatie is.quote:Op maandag 29 juni 2009 12:05 schreef Bilmiyorem het volgende:
Kennen jullie eigenlijk iemand die is geëmigreerd (naar Turkije)? Hoe is het diegene bevallen?
Ik vind het een rare manier van redeneren, je hecht dus weldegelijk waarde aan het citaat. Het citaat heeft niets te maken met het mijzelf onderscheiden of afscheiden van de Nederlander - noch kan je dat daaruit afleiden. Het enige waar het een en ander af te leiden valt, was uit mijn eerdere post waarin ik stelde dat ik mij hier niet thuis voel. Echter, dat maakt mij niet minder Nederlander.quote:Op maandag 29 juni 2009 12:09 schreef isogram het volgende:
De reden dat ik op het citaat wees, was niet omdat ik het anti-Nederlands vind. Ik vind het eigenlijk wel grappig, wat die Bomans zegt. Ik wilde erop wijzen dat je kennelijk jezelf wilt onderscheiden/afscheiden van 'de Nederlander'... en dat sluit aan bij je opmerking dat je jezelf hier niet thuis voelt. Je bent dus aanwezig in Nederland, maar je voelt je kennelijk geen Nederlander.
Is die keuze er wel? Is er wel een vrijheid om je identiteit te kiezen? Ik heb het gevoel dat die er niet meer is namelijk, een Marokkaan is nu eenmaal iemand met zwart haar en een getinte huidskleur. Of eentje met een dubbel paspoort (oftewel alle Nederlandse Marokkanen, zijn Marokkanen en nooit Nederlander). Het is niet eens wenselijk om jezelf als moslim te profileren eigenlijk.quote:Mijn opmerking was bedoeld om te zeggen dat de keuze aan jou is om je wel of geen Nederlander te voelen. Je hebt zelf de vrijheid om je identiteit te kiezen. En als je liever in Marokko of Turkije woont, waarom zou Nederland dat dan moeten dwarsbomen.
Ik ga hier geen Godwin plaatsen, maar het verleden heeft ons erop gewezen dat mensen tot alles in staat zijn - jij kan afwachtend zijn - ik niet.quote:Ach, wat zijn peilingen..En zelfs al zou Wilders premier van Nederland zijn, dan zie ik nog niet in waarom allochtone Nederlanders voor uitzetting moeten vrezen. Wilders kan onmogelijk zomaar mensen uitzetten die niks fout doen, cq. een Nederlands paspoort hebben.
Beviel het ze uiteindelijk wel beter dan in Nederland?quote:Op maandag 29 juni 2009 12:15 schreef Montov het volgende:
[..]
Ik heb wel vaak verhalen gehoord (niet persoonlijk, en ook over Marokko) dat de tweede generatie allochtonen tussen twee werelden inzitten en als westers worden gezien door de lokale bevolking in die landen en dus ook niet 100% acceptatie is.
Ik schaar jou juist vanwege het citaat onder de Nederlanders.quote:Op maandag 29 juni 2009 12:15 schreef Mutant01 het volgende:
Ik vind het een rare manier van redeneren, je hecht dus weldegelijk waarde aan het citaat. Het citaat heeft niets te maken met het mijzelf onderscheiden of afscheiden van de Nederlander - noch kan je dat daaruit afleiden. Het enige waar het een en ander af te leiden valt, was uit mijn eerdere post waarin ik stelde dat ik mij hier niet thuis voel. Echter, dat maakt mij niet minder Nederlander.
Ik weet niet wat je precies bedoelt, maar de cijfers van de emigratiemonitor worden niet heel erg beinvloed door moslims omdat het maar een kleine groep is en de cijfers verschillen niet zoveel.quote:Op maandag 29 juni 2009 12:14 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Dat kan inderdaad, maar daarvoor moet het wel in verhouding zijn (het percentage dat wil emigreren onder allochtonen vs. percentage met emigratiewens autochtonen). Er is dan in ieder geval geen vertekend beeld ontstaan door het meetellen van allochtonen.
Een klassiek voorbeeld daarvan zijn natuurlijk de Pied Noirs. De Fransen die uit Noord-Afrika terugkwamen naar Frankrijk, en zich daar ontheemd voelden. Maar ook de Nederlanders die in Indonesië opgroeiden, en na de onafhankelijkheid naar Nederland terugkwamen, en zich ook niet écht Nederlander voelden.quote:Op maandag 29 juni 2009 12:15 schreef Montov het volgende:
[..]
Ik heb wel vaak verhalen gehoord (niet persoonlijk, en ook over Marokko) dat de tweede generatie allochtonen tussen twee werelden inzitten en als westers worden gezien door de lokale bevolking in die landen en dus ook niet 100% acceptatie is.
Gelukkig maar.quote:Op maandag 29 juni 2009 12:18 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ik schaar jou juist vanwege het citaat onder de Nederlanders.
Sommige wel, sommige niet. Er was ook een tijd geleden een praatprogramma met (r)emigranten en allochtonen met emigratiewens. Ik weet echter niet meer wanneer dat op de tv was en hoe het programma heette.quote:Op maandag 29 juni 2009 12:16 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Beviel het ze uiteindelijk wel beter dan in Nederland?
1. Stimulatie lijkt me om meerdere redenen wenselijk. De voornaamste reden is dat de betreffende mensen zichzelf niet thuisvoelen in de Nederlandse samenleving. Als die mensen elders gelukkiger worden, zou Nederland het moeten stimuleren dat ze dat geluk vinden. Verder is het doorgaans zo dat mensen die zich niet thuisvoelen in een samenleving, ook niet actief participeren in die samenleving. Aanvullend speelt nog mee dat Nederland een dichtbevolkt land is met ook nog eens een hoge woningnood.quote:Op maandag 29 juni 2009 11:53 schreef Montov het volgende:
1. Waarom is stimulatie gewenst wanneer 1/3 aan emigratie denkt? Wat is de relatie tussen die twee zaken?
2. Wat voor stimulatie? Waarom wil je resources (geld, energie, tijd) inzetten om dit te doen?
Ik weet niet precies hoe veel procent van de Nederlandse moslims Turk of Marokkaan zijn, maar volgens allerlei schattingen zijn er bijna 1 miljoen moslims in dit land. Het lijkt me reëel om te veronderstellen dat hiervan de helft Turks of Marokkaans is; circa 500.000 mensen. Als daarvan 36% emigreert, praat je toch al over 180.000 mensen. Ruimschoots meer dan 1 procent van de bevolking.quote:Op maandag 29 juni 2009 12:11 schreef Montov het volgende:
Met 5% moslims, 30% daarvan Marokkanen, en van die groepen weer 33% emigratiewensen, dan heb je het over 5% * 30% * 33% = 0.5% van de totale bevolking die naar Marokko wil emigreren. Voor Turken hetzelfde beeld. Ok, hele globale getallen, maar het zou best binnen de margin of error kunnen vallen.
Maar vind je dan ook dat 1/3 van alle Nederlanders moeten worden geholpen om te emigreren naar bv Australie of Spanje?quote:Op maandag 29 juni 2009 12:22 schreef isogram het volgende:
[..]
1. Stimulatie lijkt me om meerdere redenen wenselijk. De voornaamste reden is dat de betreffende mensen zichzelf niet thuisvoelen in de Nederlandse samenleving. Als die mensen elders gelukkiger worden, zou Nederland het moeten stimuleren dat ze dat geluk vinden. Verder is het doorgaans zo dat mensen die zich niet thuisvoelen in een samenleving, ook niet actief participeren in die samenleving. Aanvullend speelt nog mee dat Nederland een dichtbevolkt land is met ook nog eens een hoge woningnood.
2. Stimulatie in de vorm van geld, of het helpen opzetten van een eigen bedrijfje (etc.), zou prima kunnen.
Eerst miljarden uitgeven om mensen te onttrekken aan de malaise, door aandacht voor inburgering, scholing, extra taallessen, peventie-beleid op criminaliteit, buurtprojecten, stimulering van hoger onderwijs...quote:Op maandag 29 juni 2009 12:22 schreef isogram het volgende:
[..]
1. Stimulatie lijkt me om meerdere redenen wenselijk. De voornaamste reden is dat de betreffende mensen zichzelf niet thuisvoelen in de Nederlandse samenleving. Als die mensen elders gelukkiger worden, zou Nederland het moeten stimuleren dat ze dat geluk vinden. Verder is het doorgaans zo dat mensen die zich niet thuisvoelen in een samenleving, ook niet actief participeren in die samenleving. Aanvullend speelt nog mee dat Nederland een dichtbevolkt land is met ook nog eens een hoge woningnood.
2. Stimulatie in de vorm van geld, of het helpen opzetten van een eigen bedrijfje (etc.), zou prima kunnen.
Het klinkt heel filantropisch. Dit is in feite (verkapte) ontwikkelingshulp natuurlijk. Ik weet jouw opvatting daaromtrent niet, maar ik weet wel dat veel mensen daar heel veel vraagtekens bij stellen.quote:Op maandag 29 juni 2009 12:22 schreef isogram het volgende:
Ik vrees van niet.quote:Op maandag 29 juni 2009 12:28 schreef Montov het volgende:
[..]
Maar vind je dan ook dat 1/3 van alle Nederlanders moeten worden geholpen om te emigreren naar bv Australie of Spanje?
Ik vind het een grappig citaat, meer niet. Ik houd wel van een beetje zelfspot, op z'n tijd. Verder wees ik er slechts op in combinatie met het gegeven dat jij je niet thuisvoelt in Nederland. Ik heb nergens beweerd dat jij geen Nederlander bent of dat jij jezelf geen Nederlander mag voelen.quote:Op maandag 29 juni 2009 12:15 schreef Mutant01 het volgende:
Ik vind het een rare manier van redeneren, je hecht dus weldegelijk waarde aan het citaat. Het citaat heeft niets te maken met het mijzelf onderscheiden of afscheiden van de Nederlander - noch kan je dat daaruit afleiden. Het enige waar het een en ander af te leiden valt, was uit mijn eerdere post waarin ik stelde dat ik mij hier niet thuis voel. Echter, dat maakt mij niet minder Nederlander.
Ja, die vrijheid is er wel degelijk. Je hebt zelfs nog de luxe-positie van twee nationaliteiten; iets dat veel autochtone Nederlanders niet hebben. Je kunt in Nederland prima moslim zijn; er wordt op veel fronten rekening gehouden met moslims. Je kruipt - denk ik - onterecht in een soort slachtofferrol.quote:Op maandag 29 juni 2009 12:15 schreef Mutant01 het volgende:
Is die keuze er wel? Is er wel een vrijheid om je identiteit te kiezen? Ik heb het gevoel dat die er niet meer is namelijk, een Marokkaan is nu eenmaal iemand met zwart haar en een getinte huidskleur. Of eentje met een dubbel paspoort (oftewel alle Nederlandse Marokkanen, zijn Marokkanen en nooit Nederlander). Het is niet eens wenselijk om jezelf als moslim te profileren eigenlijk.
Mensen zijn inderdaad tot van alles in staat. Dat geldt voor extreemrechtse politici, maar het geldt net zo hard voor moslims... Ik vind het dus een non-argument. Maar je hebt kennelijk de behoefte om angst te voelen en in een soort slachtofferrol te kruipen, terwijl Nederland juist een bijzonder tolerant land is, waar moslims tal van voorzieningen hebben.quote:Op maandag 29 juni 2009 12:15 schreef Mutant01 het volgende:
Ik ga hier geen Godwin plaatsen, maar het verleden heeft ons erop gewezen dat mensen tot alles in staat zijn - jij kan afwachtend zijn - ik niet.
In huis mag je prima weten wat je zelf doet, maar jezelf normaal gedragen is toch niet zo veel gevraagd of wel soms. Dat je in de woestijn van marokko een bruiloft met heel veel herrie tot 3u 's nachts met de hele familie 3 dagen lang viert is harstikke leuk daar. Maar hier waar iedereen als haringen in een ton bij elkaar gepropt woont is dat niet wenselijk. Dan huur je maar een zaaltje waar niemand er last van heeft.quote:Op maandag 29 juni 2009 11:21 schreef paddy het volgende:
[..]
Hoezo, waarden en normen? Die mag ieder gezin (zolang ze zich aan de wet houden) toch zelf bepalen in huis? Het zijn vaak de autochtonen die de autochtonen de waarden en normen in de samenleving van bepaalde allochtonen opdringen, en niet de allochtonen zelf. Dit zie ik hier in de buurt in ieder geval duidelijk. De allochtonen hier zijn er onderhand helemaal niet blij mee, want voelen ook de boosheid van de complete veranderingen.
Om een taal te leren en om de regels van een land te kennen heb je echt geen IQ van boven de 140 nodig.quote:Hoezo? Dus iemand die de test niet helemaal goed aflegt omdat degene geen IQ heeft boven de 140 is bijvoorbeeld een relnicht etc? Beetje vreemde stelling.
Er zijn er ook genoeg die nederland aan alle kanten kut vinden, dan denk ik altijd van waarom ga je dan niet terug naar dat stinkmarokko als het daar blijkbaar zo goed is.quote:Dat doen mensen uit zichzelf, maar niet iedereen die gaat emigreren gaat terug naar het land van herkomst.....Veel zijn hier gewoon geboren en nette medeburgers
dat kloptquote:Vervelend dat je dat voelt, maar volgens mij zijn er nog meer plaatsen in Nederland dan alleen de randstad
Emigratie naar dergelijke landen is al decennialang realiteit. Nederland moet het in elk geval niet dwarsbomen of mensen in hun vrijheid belemmeren. Of stimulatie nodig is, hangt mede af van de situatie. Als iemand rijk en welvarend is en daarna Nederland verlaat, hoeven ze geen zak geld mee te krijgen. Als enige financiële steun onontbeerlijk is om in het nieuwe thuisland een bestaan op te bouwen, ligt het misschien anders.quote:Op maandag 29 juni 2009 12:28 schreef Montov het volgende:
Maar vind je dan ook dat 1/3 van alle Nederlanders moeten worden geholpen om te emigreren naar bv Australie of Spanje?
Was het op ned1/ned2/ned3?quote:Op maandag 29 juni 2009 12:21 schreef Montov het volgende:
[..]
Sommige wel, sommige niet. Er was ook een tijd geleden een praatprogramma met (r)emigranten en allochtonen met emigratiewens. Ik weet echter niet meer wanneer dat op de tv was en hoe het programma heette.
Het vetgedrukte snap ik niet. Als al die aanpak (voor zover al nodig bij de betreffende mensen) goed had gewerkt, dan hadden ze zich wel beter thuisgevoeld in Nederland.quote:Op maandag 29 juni 2009 12:30 schreef Hephaistos. het volgende:
Eerst miljarden uitgeven om mensen te onttrekken aan de malaise, door aandacht voor inburgering, scholing, extra taallessen, peventie-beleid op criminaliteit, buurtprojecten, stimulering van hoger onderwijs...
...om vervolgens de gevallen waarbij dat werkt te stimuleren om het land te verlaten. Geniaal
Een grappig citaat die wel gebruikt als argument in dit debat. Volledig onterecht. Maar goed - laten we dat dan maar achterwege houden.quote:Op maandag 29 juni 2009 12:37 schreef isogram het volgende:
Ik vind het een grappig citaat, meer niet. Ik houd wel van een beetje zelfspot, op z'n tijd. Verder wees ik er slechts op in combinatie met het gegeven dat jij je niet thuisvoelt in Nederland. Ik heb nergens beweerd dat jij geen Nederlander bent of dat jij jezelf geen Nederlander mag voelen.
Die vrijheid is er wettelijk, maar sociaal valt dat kennelijk tegen (zoals ook blijkt uit diverse reacties op fora, maar ook uitspraken van bepaalde politici). Kan jij mij wel weer in een slachtofferrol proberen te stoppen, om zo een bepaalde diagonale positie in de discussie te behouden, maar daar ben ik niet van gediend. Overigens slaat je verhaal met betrekking tot de "luxe positie" van twee nationaliteiten nergens op, ik bezit in Nederland niet meer rechten dan een andere Nederlander, noch geniet ik van enig ander voordeel.quote:Ja, die vrijheid is er wel degelijk. Je hebt zelfs nog de luxe-positie van twee nationaliteiten; iets dat veel autochtone Nederlanders niet hebben. Je kunt in Nederland prima moslim zijn; er wordt op veel fronten rekening gehouden met moslims. Je kruipt - denk ik - onterecht in een soort slachtofferrol.
Oh zeer zeker, dat ontken ik niet. Maar het hebben van voorzieningen zegt natuurlijk niets over de mate van tolerantie of acceptatie door de autochtone middenklasse. Dat zijn twee zaken die niet hoeven te correleren. Overigens is er geen enkele (landelijk) politiek actieve moslimpartij die jouw rechten wil beperken en hoog in de peilingen staat.quote:Mensen zijn inderdaad tot van alles in staat. Dat geldt voor extreemrechtse politici, maar het geldt net zo hard voor moslims... Ik vind het dus een non-argument. Maar je hebt kennelijk de behoefte om angst te voelen en in een soort slachtofferrol te kruipen, terwijl Nederland juist een bijzonder tolerant land is, waar moslims tal van voorzieningen hebben.
Reële angsten, bedoel je. Afgezien daarvan, er is een verschil tussen iemand niet tegenhouden of iemand stimuleren. Eenieder moet kunnen gaan en staan waar hij of zij wil.quote:Mijn kernpunt: als jij (en lees dat alsjeblieft algemeen)... als jij je niet thuisvoelt in Nederland op basis van allerlei irreële angsten, als jij - ondanks alle voorzieningen en klinkklare wetgeving - vindt dat je als moslim niet kunt aarden in Nederland en je wilt je geluk beproeven in Turkije of Marokko, wie zijn wij dan om dat tegen te houden?
Hoe verklaar jij dat uit de praktijk juist het tegenovergestelde blijkt?quote:Op maandag 29 juni 2009 12:47 schreef isogram het volgende:
Het vetgedrukte snap ik niet. Als al die aanpak (voor zover al nodig bij de betreffende mensen) goed had gewerkt, dan hadden ze zich wel beter thuisgevoeld in Nederland.
Ach, dergelijke 'ontwikkelingshulp' is nu toch ook al aan de orde van de dag? Hoeveel allochtonen in Nederland sluizen geen geld weg naar Marokko en Turkije? In Marokko is die financiële stroom zelfs van wezenlijk belang voor de economie...quote:Op maandag 29 juni 2009 12:31 schreef Iblis het volgende:
Het klinkt heel filantropisch. Dit is in feite (verkapte) ontwikkelingshulp natuurlijk. Ik weet jouw opvatting daaromtrent niet, maar ik weet wel dat veel mensen daar heel veel vraagtekens bij stellen.
huh, 1/3e van de moslims is voornamelijk hoger opgeleid?quote:Op maandag 29 juni 2009 09:57 schreef Hephaistos. het volgende:
Maar wat nu als een gedeelte zich wel beter thuisvoelde maar nu doordat Wilders opkomt, zij zich op één hoop geveegd voelen met degenen die niet-geïntegreerd zijn?quote:Op maandag 29 juni 2009 12:47 schreef isogram het volgende:
Het vetgedrukte snap ik niet. Als al die aanpak (voor zover al nodig bij de betreffende mensen) goed had gewerkt, dan hadden ze zich wel beter thuisgevoeld in Nederland.
Omdat het klimaat verandert. Opiniestukken worden feller, Wilders trekt week na week in hardere bewoordingen van leer, dat alles maakt dat je als ‘allochtoon’ mogelijk jezelf erg buitenspel gezet voelt, nadat je juist je best hebt gedaan deel van de maatschappij uit te maken.quote:Verder gooi je van alles op één hoop en dat begrijp ik niet. Als je nieuwkomers hebt die moeten inburgeren, heb je het over een compleet andere groep mensen dan allochtonen die hier al jaren zijn, maar zich niet thuisvoelen.
Inburgering is natuurlijk meer dan zo'n cursus. Het houdt ook in lid worden van Nederlandse verenigingen, je bemoeien met b.v. de ouderraad op scholen, Nederlandse krant lezen, enzovoort. Dat kun je niet afdwingen, want heel veel Nederlanders doen elk van die dingen afzonderlijk ook niet, maar velen doen wel íéts.quote:Het enige verband dat ik zie is dat je met strengere inburgeringseisen kunt voorkomen dat nieuwkomers later degenen worden die zich niet thuisvoelen in Nederland. Neem laatst het voorbeeld van moslima's die geen inburgeringsles willen volgen in een klaslokaal waar ook mannen zitten. Op dat moment zeg ik: slikken of stikken. Of je burgert in en je past je aan, of je slaagt niet voor de inburgeringscursus.
Mwah mwah mwah, overdrijven is ook een vak. Ten eerste gaat het in de meeste gevallen om eigen kapitaal, ten tweede is het niet "weg sluizen" - men betaald er hier gewoon belasting over - het is geen illegale route of iets dergelijks. Ten derde worden de financiële stromen schromelijk overdreven. Marokko krijgt ongeveer 3 miljard euro per jaar binnen (de op 6 na grootste inkomsten bron van dat land dus) van Marokkanen verspreid over de hele wereld.quote:Op maandag 29 juni 2009 12:54 schreef isogram het volgende:
Ach, dergelijke 'ontwikkelingshulp' is nu toch ook al aan de orde van de dag? Hoeveel allochtonen in Nederland sluizen geen geld weg naar Marokko en Turkije? In Marokko is die financiële stroom zelfs van wezenlijk belang voor de economie...
Moeilijk he, lezen wat iemand schrijft.quote:Op maandag 29 juni 2009 12:56 schreef capricia het volgende:
[..]
huh, 1/3e van de moslims is voornamelijk hoger opgeleid?
![]()
Die daadwerkelijk de stap zullen maken.quote:Op maandag 29 juni 2009 12:56 schreef capricia het volgende:
[..]
huh, 1/3e van de moslims is voornamelijk hoger opgeleid?
![]()
Ja, maar hoeveel mensen die (nog steeds) niet veel opleiding hebben, maar wel inmiddels een eigen huisje, met huursubsidie, en AOW, en in ieder geval wat allochtone vrienden, zullen denken: Als ik naar het achterland van Anatolië verhuis, dan ga ik er duidelijk op vooruit? Niemand.quote:Op maandag 29 juni 2009 12:54 schreef isogram het volgende:
Ik zie het zo: we betalen een harde prijs voor falend integratiebeleid. Decennialang hebben we veel te weinig eisen aan nieuwkomers gesteld, nu zitten we met groepen mensen die in Nederland niet kunnen aarden. Deze mensen stimuleren om te vertrekken lijkt me beter dan verdere, heilloze pogingen om ze te betrekken bij de Nederlandse samenleving. Dat laatste kost ook veel geld en resultaat is allerminst verzekerd.
Zelfs dat weten we nog niet eens...dat kunnen we pas weten als ze daadwerkelijk vertrokken zijn, toch?quote:Op maandag 29 juni 2009 13:01 schreef Iblis het volgende:
[..]
Die daadwerkelijk de stap zullen maken.
Je drukt jezelf in een soort slachtofferrol, door te melden dat je je niet thuisvoelt in Nederland en door een enorm issue te maken van de PVV; iets wat ik een irreële angst noem. Maar het is jouw keuze om die positie in te nemen. Maar het is mooi dat je je geen slachtoffer voelt; whatever.quote:Op maandag 29 juni 2009 12:49 schreef Mutant01 het volgende:
Die vrijheid is er wettelijk, maar sociaal valt dat kennelijk tegen (zoals ook blijkt uit diverse reacties op fora, maar ook uitspraken van bepaalde politici). Kan jij mij wel weer in een slachtofferrol proberen te stoppen, om zo een bepaalde diagonale positie in de discussie te behouden, maar daar ben ik niet van gediend. Overigens slaat je verhaal met betrekking tot de "luxe positie" van twee nationaliteiten nergens op, ik bezit in Nederland niet meer rechten dan een andere Nederlander, noch geniet ik van enig ander voordeel.
Dat laatste beaam ik, maar ik wil je er wel even op wijzen dat er duizenden extremisten in dit land rondlopen (blijkt uit AIVD-onderzoek) die wel degelijk zo'n agenda hebben. Het enige verschil is dat ze niet zichtbaar in de politiek aanwezig zijn, maar juist erg ondergronds opereren. En daar komt dan nog de vraag bij in hoeverre de PVV jouw rechten beperkt. Ook daar kun je over twisten.quote:Op maandag 29 juni 2009 12:49 schreef Mutant01 het volgende:
Oh zeer zeker, dat ontken ik niet. Maar het hebben van voorzieningen zegt natuurlijk niets over de mate van tolerantie of acceptatie door de autochtone middenklasse. Dat zijn twee zaken die niet hoeven te correleren. Overigens is er geen enkele (landelijk) politiek actieve moslimpartij die jouw rechten wil beperken en hoog in de peilingen staat.
Tja, als die angsten voor jou reëel zijn, dan is dat maar zo. En dan lijkt het me bijzonder humaan dat wij, als Nederland, de (r)emigratie stimuleren. Je voelt je niet meer thuis, hoewel dat meer aan jezelf dan aan Nederland ligt, en dan krijg je ook nog eens een stimulans om te vertrekken naar een land waar je gelukkiger wordt dan hier.quote:Op maandag 29 juni 2009 12:49 schreef Mutant01 het volgende:
Reële angsten, bedoel je. Afgezien daarvan, er is een verschil tussen iemand niet tegenhouden of iemand stimuleren. Eenieder moet kunnen gaan en staan waar hij of zij wil.
1/3e denkt er wel eens over, Hephaistos merkt op dat het waarschijnlijk hoogopgeleiden zullen zijn die daadwerkelijk de stap zullen maken, naast het feit dat ze plannen hebben. Dat betekent dus niet dat 1/3e hoogopgeleid is. Daarom benadrukte ik daadwerkelijk.quote:Op maandag 29 juni 2009 13:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Zelfs dat weten we nog niet eens...dat kunnen we pas weten als ze daadwerkelijk vertrokken zijn, toch?
Dan kruipen ze ZELF in die slachtofferrol. Zie ook hieronder.quote:Op maandag 29 juni 2009 12:59 schreef Iblis het volgende:
Maar wat nu als een gedeelte zich wel beter thuisvoelde maar nu doordat Wilders opkomt, zij zich op één hoop geveegd voelen met degenen die niet-geïntegreerd zijn?
Dat Wilders hard van leer trekt, bestrijd ik niet. Maar als je analyseert wat Wilders zoal roept, zul je zien dat hij meestal niet ageert, maar REageert. Hij reageert op extremisten die in Nederland van alles roepen en provoceren; hij reageert op de slappe aanpak van straattuig, enzovoort. Kijk maar naar al die kamervragen die de PVV stelt. Het is vrijwel altijd een reactie op iets.quote:Op maandag 29 juni 2009 12:59 schreef Iblis het volgende:
Omdat het klimaat verandert. Opiniestukken worden feller, Wilders trekt week na week in hardere bewoordingen van leer, dat alles maakt dat je als ‘allochtoon’ mogelijk jezelf erg buitenspel gezet voelt, nadat je juist je best hebt gedaan deel van de maatschappij uit te maken.
Ik denk dat we nu beter even niet over inburgering kunnen gaan praten. Daar is al een ander topic over en het gaat hier ook niet om nieuwkomers die moeten inburgeren.quote:Op maandag 29 juni 2009 12:59 schreef Iblis het volgende:
Inburgering is natuurlijk meer dan zo'n cursus. Het houdt ook in lid worden van Nederlandse verenigingen, je bemoeien met b.v. de ouderraad op scholen, Nederlandse krant lezen, enzovoort. Dat kun je niet afdwingen, want heel veel Nederlanders doen elk van die dingen afzonderlijk ook niet, maar velen doen wel íéts.
Het Bruto Nationaal Product van Marokko (hier te vinden: http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_landen_naar_bnp ) is nog geen tiende van het onze. Een bedrag van 3 miljard euro is dus enorm en zou bij ons gelijk staan aan een injectie van 30 miljard. Zeker driekwart van de 4,5 miljoen buitenlandse Marokkanen woont in West-Europa (incl. Italië), dus stroomt er een boel geld vanuit Europa naar Marokko. Ik heb nergens iets gezegd over de vraag of dat illegaal gebeurt of niet; ik wees alleen op de geldstroom.quote:Op maandag 29 juni 2009 12:59 schreef Mutant01 het volgende:
Mwah mwah mwah, overdrijven is ook een vak. Ten eerste gaat het in de meeste gevallen om eigen kapitaal, ten tweede is het niet "weg sluizen" - men betaald er hier gewoon belasting over - het is geen illegale route of iets dergelijks. Ten derde worden de financiële stromen schromelijk overdreven. Marokko krijgt ongeveer 3 miljard euro per jaar binnen (de op 6 na grootste inkomsten bron van dat land dus) van Marokkanen verspreid over de hele wereld.
Klopt. Jullie moslims hebben het goed voor elkaar als we het zo bekijken. Jullie kunnen overal naartoe en als het volk erop tegen is, morrelt het wat. De overheid houdt jullie een hand boven het hoofd. (of dat goed of slecht is even in het midden gelaten).quote:Op maandag 29 juni 2009 13:49 schreef Alulu het volgende:
Ik voel mij perfect thuis in Nederland. Ik vraag mij wel eens af of Moslims hier wel een toekomst hebben (met behoud van eigen identiteit) en twijfel daar aan. Aan de andere kant relativeer ik dat dan weer. Emigreren zou geen probleem zijn voor mij, maar ook geen must. En het zou niet automatisch betekenen dat het Islamitische land is waar mijn roots liggen, ook andere Westerse landen trekken mij zoals Canada bijv. De wereld is klein wat dat betreft en je bent zo in een ander land, of bij familie.
Precies, wat gaan we eraan doen?quote:Op maandag 29 juni 2009 14:04 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Klopt. Jullie moslims hebben het goed voor elkaar als we het zo bekijken. Jullie kunnen overal naartoe en als het volk erop tegen is, morrelt het wat. De overheid houdt jullie een hand boven het hoofd. (of dat goed of slecht is even in het midden gelaten).
Als wij westerlingen/atheïsten/christenen ons willen vestigen in een moslim-land, blijft er extreem weinig als keuze over om je daar veilig te voelen. Laat staan dat we zon grote bek kunnen hebben als de moslims hier hebben.
De verschillen zijn kwetsend.
En dan dezequote:Op maandag 29 juni 2009 12:18 schreef Mutant01 het volgende:
Zou dit niet nauw samenhangen met het fenomeen?
http://www.volkskrant.nl/(...)ms_vrezen_deportatie
Voor een jaar terug een gesprek gehad met een oudere Turk Die zei ook dat iemand terug wilde, maar dat dit volgens hem niet meer mogelijk was. Dat ook hij uitgebuit werd door het zakenleven daar, omdat je toch al kon horen dat hij een Nederlander was qua accent. (man was volgens mij bijna 60 jaar) Toen kwam er iets over Wilders op de TV en hij vroeg meteen aan mij hoe het nu moest. Willen de Nederlanders mij weg hebben? Ik heb al heimwee naar Nederland wanneer ik daar twee weken zit. En dan moet ik nog meer weken. Ik heb die man maar geprobeerd duidelijk te maken dat niet elke Nederlander zo dacht. Zijn dochter probeerde hem ook te sussen. Hij was inderdaad bang dat hij net als de Joden het land uitgezet zou gaan worden. Pak die rotzakken aan en laat ons met rust (iets in die trant zei hij)quote:Op maandag 29 juni 2009 12:15 schreef Montov het volgende:
[..]
Dat zie je fout. Ik heb geen andere uitweg, dus geen keuze dan afwachtend te zijn. Veel mensen kunnen het zich niet veroorloven te emigreren (en ja, ik denk nu ook aan allochtonen) In veel landen is het niet anders dan normaal dat jij je de eerste vijf jaren zelf kunt bedruipen. Niet iedereen is in het bezit van meerdere paspoorten. En niet iedereen heeft een hoge opleiding, zodat ze werkelijk iets kunnen toevoegen aan een ander land.quote:, jij kan het je veroorloven om afwachtend te zijn.
fokhomo'squote:Op maandag 29 juni 2009 14:05 schreef SCH het volgende:
Treurig stemmend bericht.
Ben er huiverig voor op welke groep hierna de pijlen van de bozige Hollanders zullen zijn gericht
Tijd is het enige wat hiervoor nodig isquote:Op maandag 29 juni 2009 14:07 schreef SCH het volgende:
[..]
Massaal de verwilderisering bestrijden en de hysterie rond de islam de kop indrukken.
Ik ben wel bang dat homo's een van de volgende zondebokken zullen zijn van Wilders c.s. inderdaadquote:
Zolang dat niet betekend dat er helemaal geen kritiek meer mag zijn op die religie vind ik het prima.quote:Op maandag 29 juni 2009 14:07 schreef SCH het volgende:
[..]
Massaal de verwilderisering bestrijden en de hysterie rond de islam de kop indrukken.
Die kunnen weer de zondebok worden maar eerder van een fundamentalistische religieuze groepering dan van een Wilders.quote:Op maandag 29 juni 2009 14:10 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik ben wel bang dat homo's een van de volgende zondebokken zullen zijn van Wilders c.s. inderdaad
We zullen je inbreng hier op Fok! gaan missen.quote:Op maandag 29 juni 2009 14:10 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik ben wel bang dat homo's een van de volgende zondebokken zullen zijn van Wilders c.s. inderdaad
Elkaar als gelijken zien, mensen, zonder enige vorm van religieuze invloed. Ophouden met die schizofrene kermis en schuilen achter een hogere macht om je krankzinnigheid goed te praten. Iedereen gelijke inkomsten en delen van alles wat de aarde geeft (niemand mag alleenrecht hebben)quote:
Alle moslims zijn crimineel, werkloos en fluiten naar langslopende meisjes.quote:Op maandag 29 juni 2009 14:17 schreef Picchia het volgende:
[..]
Al die criminele werkloze homo's op straat, die naar langslopende meisjes lopen te fluiten.
Ik denk dat maar een klein deel van de homoseksuele gemeenschap in Nederland Islamitisch is. Dus je veronderstelling dat mijn post over Moslims gaat gaat niet op.quote:Op maandag 29 juni 2009 14:25 schreef IHVK het volgende:
[..]
Alle moslims zijn crimineel, werkloos en fluiten naar langslopende meisjes.![]()
Ik denk trouwens dat de kleine groep criminelen waar men dus last van heeft ook niet weg zal gaan. Maar eerder de huisje boompje beestje moslims die redelijk hoog opgeleid zijn en redelijk wat verdienen.
Alleen voor de marokkanen en turken dfie hier de boel lopen te verzieken zal het idd moeilijker worden.quote:Op maandag 29 juni 2009 14:27 schreef IHVK het volgende:
Maar voor de Marokkanen en Turken in Nederland zal het inderdaad weer lastig worden om daar te integreren. Aangezien de meerderheid in Nederland hier is geboren of ernstig is verkaasd.
Waarom zouden er minder islamtische homoseksuelen zijn dan bij wel ander geloof ?quote:Op maandag 29 juni 2009 14:30 schreef Picchia het volgende:
[..]
Ik denk dat maar een klein deel van de homoseksuele gemeenschap Islamitisch is.
Maar die groep zal dus juist niet emigreren.quote:Op maandag 29 juni 2009 14:30 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Alleen voor de marokkanen en turken dfie hier de boel lopen te verzieken zal het idd moeilijker worden.
De overigen die zich wel aanpassen zouden graag zien dat deze groep wel gaat emigreren.
de overheid faalt al decennia lang om die groep goed aan te pakken.quote:Op maandag 29 juni 2009 14:33 schreef IHVK het volgende:
[..]
Maar die groep zal dus juist niet emigreren.
Dit dus.quote:Op maandag 29 juni 2009 14:34 schreef Disana het volgende:
Ik krijg gewoon last van plaatsvervangende schaamte. Voor al die Nederlanders die ongegeneerd tekeergaan tegen moslims/Marokkanen/de islam op fora en op krantensites. Voor al die Nederlanders die zich laten opfokken en voor de zekerheid toch maar op Wilders hebben gestemd.
Het is hard, luid, en onbeschaamd. Ik zou me ook onwelkom voelen.
Waarom? Mensen als Wilders hebben een zondebok nodig, maakt neit zoveel uit wie.quote:Op maandag 29 juni 2009 14:21 schreef Chewie het volgende:
[..]
Die kunnen weer de zondebok worden maar eerder van een fundamentalistische religieuze groepering dan van een Wilders.
Jij zal je meer thuis voelen in een moslim staatquote:Op maandag 29 juni 2009 10:03 schreef Iblis het volgende:
Wilders is natuurlijk ook een creatie van decennialang politiek correct links de andere kant uitkijken bij misstanden. Het een staat niet los van het ander.quote:Op maandag 29 juni 2009 14:40 schreef SCH het volgende:
[..]
Waarom? Mensen als Wilders hebben een zondebok nodig, maakt neit zoveel uit wie.
Homo's zijn over het algemeen prima geaccepteerd in de seculiere kringen waar Wilders ook voornamelijk zijn stemmen zoekt.quote:Op maandag 29 juni 2009 14:40 schreef SCH het volgende:
[..]
Waarom? Mensen als Wilders hebben een zondebok nodig, maakt neit zoveel uit wie.
Wat je hier zegt is onderbuikgevoel. Daar kan niemand wat mee.quote:Op maandag 29 juni 2009 14:34 schreef Disana het volgende:
Ik krijg gewoon last van plaatsvervangende schaamte. Voor al die Nederlanders die ongegeneerd tekeergaan tegen moslims/Marokkanen/de islam op fora en op krantensites. Voor al die Nederlanders die zich laten opfokken en voor de zekerheid toch maar op Wilders hebben gestemd.
Het is hard, luid, en onbeschaamd. Ik zou me ook onwelkom voelen.
Maar`dat geldt dan ook omgekeerd voor de zogenaamde "moslim" die aangepakt word voor iets wat hij uitvreet?quote:Op maandag 29 juni 2009 14:40 schreef SCH het volgende:
[..]
Bij Wilders-stemmers bedoel je?quote:Op maandag 29 juni 2009 14:44 schreef Bommenlegger het volgende:
Hand in eigen boezem steken is iets wat totaal niet voorkomt.
Tegenhangers, alleen al het feit dat je dat begrip in de strijd gooit om de zaak te polariseren.quote:Op maandag 29 juni 2009 14:43 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Wat je hier zegt is onderbuikgevoel. Daar kan niemand wat mee.
Datzelfde gevoel gebruiken jouw tegenhangers ook. Wat maakt jou beter?
Dat geloof je toch zeker zelf niet????quote:Op maandag 29 juni 2009 14:43 schreef Chewie het volgende:
[..]
Homo's zijn over het algemeen prima geaccepteerd in de seculiere kringen waar Wilders ook voornamelijk zijn stemmen zoekt.
Dat vind ik zo gemakkelijk. Om links dan weer overal de schuld van te geven. Links heeft nooit de macht gehad hoor.quote:Op maandag 29 juni 2009 14:42 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Wilders is natuurlijk ook een creatie van decennialang politiek correct links de andere kant uitkijken bij misstanden. Het een staat niet los van het ander.
Toch is links de voedingsbodem geweest, de humus, waarin een Wilders kon groeien. De weggelopen PvdA-ers zitten nu grotendeels bij Wilders.quote:Op maandag 29 juni 2009 14:50 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat vind ik zo gemakkelijk. Om links dan weer overal de schuld van te geven. Links heeft nooit de macht gehad hoor.
Ja dat geloof ik, kijk maar waar de homohaat voornamelijk aanwezig is, dat zijn idiote moslims, christenen enz.quote:Op maandag 29 juni 2009 14:49 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat geloof je toch zeker zelf niet????![]()
![]()
Dat is echt pertinente onzin helaas.
hoe kom je erbij dat homo's een zondebok wordenquote:Op maandag 29 juni 2009 14:49 schreef SCH het volgende:
[..]
Bij Wilders-stemmers bedoel je?
Of bij de homo's die straks de nieuwe zondebok zijn?
Ik geloof niet dat je niet begrijpend kan lezen.quote:Op maandag 29 juni 2009 14:49 schreef SCH het volgende:
[..]
Bij Wilders-stemmers bedoel je?
Of bij de homo's die straks de nieuwe zondebok zijn?
Je bent geen haar beter die die groep die jij noemt als "wilde weg roepers tegen allochtonen". Je zegt hetzelfde, 180 graden gedraaid.quote:Op maandag 29 juni 2009 14:49 schreef Disana het volgende:
[..]
Tegenhangers, alleen al het feit dat je dat begrip in de strijd gooit om de zaak te polariseren.
En je zegt dat niemand er wat mee kan. Of willen degenen die het hardst roepen over onze medeburgers het misschien niet horen.
Het lijkt stoerder en is makkelijker om zonder onderscheid maar wat in het wilde weg te roepen over allochtonen.
Dit dus.quote:Op maandag 29 juni 2009 10:08 schreef Meh7 het volgende:
Niet om de feeststemming te drukken, maar denken jullie(die nu blij zijn zeg maar) dat dit het straattuig is wat weg wil? Die gaan nergens naar toe. Als er mensen weg willen zijn dat de hoger opgeleiden en de hard werkenden die geen zin meer hebben in dat gekanker van de PVV.
Nee, ik stel je een vraag - je bent niet duidelijk. Wie steekt er niet de hand in eigen boezem? Dat kon ik uit je post niet opmaken.quote:Op maandag 29 juni 2009 14:54 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat je niet begrijpend kan lezen.
Dus zit je gewoonweg te trollen.
Zeg dan niets.
Of is dit de aanzet om weer iemand van een ban te laten voorzien?
Dat merk ik nu al, de Wilders-stemmer is gemiddeld heel conservatief en erg tegen homoseksualiteit. Veel gevaarlijker dan die paar opgefokte kutmarokkaantjes die wel eens een klap uitdelen.quote:Op maandag 29 juni 2009 14:53 schreef geenfiets het volgende:
[..]
hoe kom je erbij dat homo's een zondebok worden
Toch ook wel bij traditionele arbeiders hoor. Ik heb niet het idee dat homoseksualiteit bij bijvoorbeeld voetbalsupporters (om maar even een stereotype te nemen) erg geaccepteerd is. Dat lijkt me de grootste basis voor Wilders. En bovendien kent Wilders ook onder zwaar gereformeerden veel steun. Het is niet voor niets dat dorpen als Volendam en Urk massaal op de PVV hebben gestemd de afgelopen verkiezingen...quote:Op maandag 29 juni 2009 14:53 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ja dat geloof ik, kijk maar waar de homohaat voornamelijk aanwezig is, dat zijn idiote moslims, christenen enz.
Uiteraard zie je dat ook wel bij niet gelovigen maar je kunt niet ontkennen dat intolerantie jegens homoseksuelen voornamelijk aanwezig is bij aanhangers van religies.
Wil .... m.a.w. gaat niet.quote:Een derde moslims in Nederland wil emigreren/
Onzin, echt onzin. De afkeer van homo's zit veel meer in de gewone wijken bij de doorsnee-hollanders met hun schijntolerantie. Dat is veel gevaarlijker dan de beperkte groep goed te traceren fundamentalistische gelovigen. Daar hebben homo's niet zoveel last van.quote:Op maandag 29 juni 2009 14:53 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ja dat geloof ik, kijk maar waar de homohaat voornamelijk aanwezig is, dat zijn idiote moslims, christenen enz.
Uiteraard zie je dat ook wel bij niet gelovigen maar je kunt niet ontkennen dat intolerantie jegens homoseksuelen voornamelijk aanwezig is bij aanhangers van religies.
Waarom niet? Vraag in een fabriekshal of op een bouwplaats eens hoe men over homoseksualiteit denkt.quote:Op maandag 29 juni 2009 14:58 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Ga jezelf eens ontwikkelen ofzo. Dit slaat nergens op.
yeah right...quote:Op maandag 29 juni 2009 14:57 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat merk ik nu al, de Wilders-stemmer is gemiddeld heel conservatief en erg tegen homoseksualiteit. Veel gevaarlijker dan die paar opgefokte kutmarokkaantjes die wel eens een klap uitdelen.
Kom nou tochquote:Op maandag 29 juni 2009 15:01 schreef geenfiets het volgende:
[..]
yeah right...
http://www.google.nl/search?q=pvv+homosexualiteit&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=com.google:nl:official&client=firefox-a
wilders komt juist op voor homosexuelen
Zeg übertroll, het gaat over moslims en niet over homoseksuelen.quote:Op maandag 29 juni 2009 14:59 schreef SCH het volgende:
[..]
Waarom niet? Vraag in een fabriekshal of op een bouwplaats eens hoe men over homoseksualiteit denkt.
Als je niet weet waar je over praat moet je stil zijn. Nooit geleerd?quote:Op maandag 29 juni 2009 14:59 schreef SCH het volgende:
[..]
Waarom niet? Vraag in een fabriekshal of op een bouwplaats eens hoe men over homoseksualiteit denkt.
Afkeer is wat anders dan een zondebok zoeken en de doorsnee-hollander (goed van je dat je het voornamelijk betrekt op dat deel van Nederland) maakt ondanks de eventuele afkeer geen zondebok van homoseksuelen zoals fundamentalistische groeperingen wel doen.quote:Op maandag 29 juni 2009 14:59 schreef SCH het volgende:
[..]
Onzin, echt onzin. De afkeer van homo's zit veel meer in de gewone wijken bij de doorsnee-hollanders met hun schijntolerantie. Dat is veel gevaarlijker dan de beperkte groep goed te traceren fundamentalistische gelovigen. Daar hebben homo's niet zoveel last van.
Wow!!!quote:Op maandag 29 juni 2009 15:02 schreef SCH het volgende:
[..]
Kom nou tochAlleen als ie er moslims mee in de hoek kan zetten. Wilders is aartsconservatief en al die Amerikaanse clubs die hem financieren zijn rabiaat anti-homo.
Het ging over homo's in die post. Maar het zijn volgens jou alleen moslims die nooit de hand in eigen boezem steken? Alle anderen doen dat wel?quote:Op maandag 29 juni 2009 15:02 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Zeg übertroll, het gaat over moslims en niet over homoseksuelen.
En als een post je niet aanstaat, reageer er dan niet op,met je zogenaamde onwetendheid.
En anders ga je lekker met mekker samen in de zandbak spelen.
ja in kleine dorpjes of arbeiderswijken zul je wel vaker opmerkingen horen van vuile homo dan in een keurige witte wijk in een grote stad.quote:Op maandag 29 juni 2009 14:59 schreef SCH het volgende:
[..]
Onzin, echt onzin. De afkeer van homo's zit veel meer in de gewone wijken bij de doorsnee-hollanders met hun schijntolerantie. Dat is veel gevaarlijker dan de beperkte groep goed te traceren fundamentalistische gelovigen. Daar hebben homo's niet zoveel last van.
Je zit er helemaal naast, je hebt geen idee van de schijntolerantie en het mechaniek van zondebokken. Dat maakt het ook zo gevaarlijk.quote:Op maandag 29 juni 2009 15:03 schreef Chewie het volgende:
[..]
Afkeer is wat anders dan een zondebok zoeken en de doorsnee-hollander (goed van je dat je het voornamelijk betrekt op dat deel van Nederland) maakt ondanks de eventuele afkeer geen zondebok van homoseksuelen zoals fundamentalistische groeperingen wel doen.
Mocht Wilders een andere zondebok nodig hebben dan zouden homoseksuelen geen slimme keus zijn, hoe spijtig dat ook voor jou mag zijn.
Het BNP anno 2009 is iets meer dan 90 miljard (ongecorrigeerd naar PPP), en dat betreft slechts de formele economie. De informele economie beslaat (geschat) 30% - dus dat mag je er bij op tellen. 3 miljard is nog steeds fors, maar zeker niet de voornaamse bron van inkomsten (zeker niet als er 5 andere bronnen van inkomsten meer weten te genereren).quote:Op maandag 29 juni 2009 13:32 schreef isogram het volgende:
[..]
Het Bruto Nationaal Product van Marokko (hier te vinden: http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_landen_naar_bnp ) is nog geen tiende van het onze. Een bedrag van 3 miljard euro is dus enorm en zou bij ons gelijk staan aan een injectie van 30 miljard. Zeker driekwart van de 4,5 miljoen buitenlandse Marokkanen woont in West-Europa (incl. Italië), dus stroomt er een boel geld vanuit Europa naar Marokko. Ik heb nergens iets gezegd over de vraag of dat illegaal gebeurt of niet; ik wees alleen op de geldstroom.
Potenrammen is echt niet het grootste probleem hoor. Dat is gewone acceptatie en die is er maar weinig.quote:Op maandag 29 juni 2009 15:03 schreef geenfiets het volgende:
[..]
ja in kleine dorpjes of arbeiderswijken zul je wel vaker opmerkingen horen van vuile homo dan in een keurige witte wijk in een grote stad.
maar toch merk ik weinig homohaat hier in twente...
lees nou niet bepaald vaak, of eigenlijk nooit, dat een stel boeren gaan poten rammen...
en er zijn ook genoeg homo's hier in twente
Je snapt er weer eens geen bal van, mensen hebben het grootste recht om jouw seksuele voorkeur af te wijzen maar dat betekend nog niet dat je niet getolereerd wordt. Ik tolereer ook religieuzen ondanks dat ik een grote afkeer heb van religie.quote:Op maandag 29 juni 2009 15:04 schreef SCH het volgende:
[..]
Je zit er helemaal naast, je hebt geen idee van de schijntolerantie en het mechaniek van zondebokken. Dat maakt het ook zo gevaarlijk.
Hoe durf je dit op te typen. Ik zou noiet weten waar ik over praat? Ik ben gvd al tig decennia homosekuseel en heb toch echt het meeste last van gewone autochtonen, zoals vrijwel alle homo's.quote:Op maandag 29 juni 2009 15:02 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Als je niet weet waar je over praat moet je stil zijn. Nooit geleerd?
... mensen die negatief denken over homoseksualiteit erger dan agressieve Marokkanen....dat slaat alles.
ja er komen wel eens wat grovere bewoordingen uit, dat geld ook voor gesprekken over vrouwenquote:Op maandag 29 juni 2009 14:59 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik heb het over mijn post waar je op reageerde.quote:Op maandag 29 juni 2009 15:03 schreef SCH het volgende:
[..]
Het ging over homo's in die post. Maar het zijn volgens jou alleen moslims die nooit de hand in eigen boezem steken? Alle anderen doen dat wel?
Dit bedoel ik dus, leve de tolerantiequote:Op maandag 29 juni 2009 15:06 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Ik heb het over mijn post waar je op reageerde sukkel.
Maar ik ben klaar met je voor dit moment.
Het gaat niet om in elkaar slaan hoor. Dat zijn incidenten. Het gaat om algemene acceptatie. En daar is de Wilders-achterban niet erg sterk in.quote:Op maandag 29 juni 2009 15:06 schreef geenfiets het volgende:
[..]
ja er komen wel eens wat grovere bewoordingen uit, dat geld ook voor gesprekken over vrouwen
maar goed, moet het nog mee maken dat ze hier in de buurt homo's weg gaan treiteren of ze in elkaar slaan op straat.
er zit hier ook gewoon een homo-bar/disco in de buurt maar weinig enschedese arbeiders die voor de deur staan om homo's op te wachten hoor
er is een periode geweest dat men dacht dat ik homosexueel was (zelfs mijn ouders).quote:Op maandag 29 juni 2009 15:05 schreef SCH het volgende:
[..]
Potenrammen is echt niet het grootste probleem hoor. Dat is gewone acceptatie en die is er maar weinig.
Oh nu ziek ik, werkelijk te triest voor woorden weer SCHquote:Op maandag 29 juni 2009 15:07 schreef SCH het volgende:
[..]
Flikker op, je zit alleen maar te trollen en de boel te voeden. Met je waanbeelden. Ga ergens anders zieken joh, zeikstraal. Ik maak een serieus punt maar omdat het neit tegen moslims is, is het ineens niet interessant.
Ben je dom ofzo? Wijs mij eens aan waar ik moslims loop te bashen mafkees?quote:Ga vooral door met moslims bashen, die zijn nou eenmaal de schuld van alles. Waarschijnlijk ook van jouw diarree.
Lees mijn reacties en die van jou eens door en als je over een beetje werkende hersencellen beschikt zie je vrij snel dat qua tolerantie ik beter scoor als een slachtofferrol zoekende nicht.quote:Heerlijk hoe intolerant types als jij zich tonen.
Pas als homo's in gevaar komen toon je tolerantie, omdat je denkt dat jij straks aan de beurt bentquote:
Ik wil graag vertellen hoe het werkelijk is. Maar omdat moslims daar niet als grote zondebok uitkomen, zal je dat niet erg interesseren. Dat merk ik hier steeds weer. Dat zegt genoeg over de graad van tolerantie rond homoseksualiteit.quote:Op maandag 29 juni 2009 15:09 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
![]()
![]()
Ze vertellen me hoe het werkelijk is....
Daar kan ik niet tegen :![]()
![]()
Jij begint met schelden, dan heb ik het wel weer gehad.quote:Op maandag 29 juni 2009 15:09 schreef Chewie het volgende:
[..]
Oh nu ziek ik, werkelijk te triest voor woorden weer SCH
[..]
Ben je dom ofzo? Wijs mij eens aan waar ik moslims loop te bashen mafkees?
[..]
Lees mijn reacties en die van jou eens door en als je over een beetje werkende hersencellen beschikt zie je vrij snel dat qua tolerantie ik beter scoor als een slachtofferrol zoekende nicht.
Nogmaals: agressie en geweld is niet het grootste probleem van de gemiddelde homo. Dan gaat het juist om gewone dagelijkse dingen op het gebied van acceptatie.quote:Op maandag 29 juni 2009 15:09 schreef geenfiets het volgende:
[..]
er is een periode geweest dat men dacht dat ik homosexueel was (zelfs mijn ouders).
en ik kom uit een dorpje met boeren, arbeiders en lompe gasten.
zeg maar wat jij die fabrieksarbeiders noemt
ik kreeg vaak de vraag of ik homo was of homo opmerkingen.
maar nooit dat ik te maken had met geweld of agressie of whatever.
het is vaak nieuw voor ze maar dat is dan ook alles.
volgensmij denkt men tegenwoordig niet meer dat ik homo ben
Je wilt je eigen beeld opdiringen aan anderen die het niet met je eens zijn.quote:Op maandag 29 juni 2009 15:10 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik wil graag vertellen hoe het werkelijk is. Maar omdat moslims daar niet als grote zondebok uitkomen, zal je dat niet erg interesseren. Dat merk ik hier steeds weer. Dat zegt genoeg over de graad van tolerantie rond homoseksualiteit.
quote:Op maandag 29 juni 2009 15:12 schreef SCH het volgende:
[..]
Jij begint met schelden, dan heb ik het wel weer gehad.
Dat stel ik dan ook nergens, ik stel alleen dat het niet slim zou zijn als Wilders de homo's als zondebok zou nemen.quote:Jij ontkent altijd de schijntolerantie als het over dit onderwerp gaat en het zondebokmechanisme. Moet je zelf weten maar het is niet erg overtuigend om te stellen dat de gemiddelde PVV-stemmer zo tolerant is als het gaat om homoseksualiteit.
Ben je nu zo kort van geheugen? Iedereen wijst je hier op je post gedrag en krijg je een keer een scheldwoordje terug dan is het misquote:Als je weer kan posten zonder te zieken en schelden, hoor ik het graag
Grappig om dat van jou te horen. Iemand die beweert dat moslims nooit eens de hand in eigen boezem steken. Over beelden gesproken.quote:Op maandag 29 juni 2009 15:14 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Je wilt je eigen beeld opdiringen aan anderen die het niet met je eens zijn.
Wilders is niet slim.quote:Op maandag 29 juni 2009 15:15 schreef Chewie het volgende:
Dat stel ik dan ook nergens, ik stel alleen dat het niet slim zou zijn als Wilders de homo's als zondebok zou nemen.
En volgens jou was dat erger dan de agressieve Marokkanen... mafkees.quote:Op maandag 29 juni 2009 15:13 schreef SCH het volgende:
[..]
Nogmaals: agressie en geweld is niet het grootste probleem van de gemiddelde homo. Dan gaat het juist om gewone dagelijkse dingen op het gebied van acceptatie.
ja en waaruit blijkt dat dat niet geaccepteerd is dan door die groep?quote:Op maandag 29 juni 2009 15:13 schreef SCH het volgende:
[..]
Nogmaals: agressie en geweld is niet het grootste probleem van de gemiddelde homo. Dan gaat het juist om gewone dagelijkse dingen op het gebied van acceptatie.
mwah, je kunt veel over wilders zeggen maar iemand die in korte tijd volgens de peilingen de grootste partij van nederland is kun je niet dom noemenquote:
Misschien kan je er niet over oordelen als je zelf geen homo bent. Dan weet je niet preceis wat acceptatie is, met alle respect. Maar denk jij dat ik zonder commentaar te kriojgen met mijn vriend door Hoog Catharijne hand in hand kan lopen? En van welke bevolkingsgroep komt 90 procent van het commentaar? Je zou nog verbaasd zijn.quote:Op maandag 29 juni 2009 15:18 schreef geenfiets het volgende:
[..]
ja en waaruit blijkt dat dat niet geaccepteerd is dan door die groep?
je verzint ter plekke verhalen.
ik moet het nog mee maken dat homo's hier in de buurt niet geaccepteerd worden.
(oh ja een keer mee gemaakt, twee vrienden van mij die geslagen werden en bedreigd met messen tijdens het uitgaan omdat ze verdacht werden van homosexualiteit. 3x raden naar de afkomst)
Ja tuurlijk is dat erger, kan je je dat niet voorstellen? Met die agressie heeft maar een kleine groep te maken, gaat nog altijd om incidenten. Met algemene acceptatie heeft iedereen te maken.quote:Op maandag 29 juni 2009 15:16 schreef Matteüs het volgende:
[..]
En volgens jou was dat erger dan de agressieve Marokkanen... mafkees.
Nou los daarvan: het kiezen van een zondebok is zijn bestaansrecht en hij zal op termijn weer een nieuwe groep nodig hebben om de algemene boosheid op te kunnen richten.quote:Op maandag 29 juni 2009 15:17 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dat vraag ik me af, zou liever zien dat hij het niet is trouwens.
Wilders is anders heel slim in het bespelen van de media en de mensen. Je kunt Wilders veel dingen noemen, maar dom is hij niet.quote:
zoals gezegd heeft men van mij een tijdje gedacht dat ik homo was.quote:Op maandag 29 juni 2009 15:20 schreef SCH het volgende:
[..]
Misschien kan je er niet over oordelen als je zelf geen homo bent. Dan weet je niet preceis wat acceptatie is, met alle respect. Maar denk jij dat ik zonder commentaar te kriojgen met mijn vriend door Hoog Catharijne hand in hand kan lopen? En van welke bevolkingsgroep komt 90 procent van het commentaar? Je zou nog verbaasd zijn.
Het is maar hoe je slimheid definieert. Hij is slim in beelden oproepen, niet in het daadwerkelijk benoemen van problemen. Want er zijn wel andere dingen aan de hand dan die zogenaamde islamisering natuurlijk.quote:Op maandag 29 juni 2009 15:22 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Wilders is anders heel slim in het bespelen van de media en de mensen. Je kunt Wilders veel dingen noemen, maar dom is hij niet.
Sorry maar ben een optimist, de huidige zondebok houdt het langer vol dan Wilders ook al zou hij de de grootste worden bij de volgende verkiezingen en in de regering plaats nemen.quote:Op maandag 29 juni 2009 15:22 schreef SCH het volgende:
[..]
Nou los daarvan: het kiezen van een zondebok is zijn bestaansrecht en hij zal op termijn weer een nieuwe groep nodig hebben om de algemene boosheid op te kunnen richten.
Tuurlijk, moslims zullen nog wel een tijdje het speerpunt blijven - ik zeg alleen maar dat hij altijd een groep nodig zal hebben om zijn pijlen op te richte. Er zijn maar een paar negatieve berichten over homo's nodig om dat uit te buiten. Zijn contacten met ultraconservatieve groeperingen in de VS zijn voor mij veelzeggend, die hebben ook homo's op de korrel. Dat is een groep die juist bij conservatieven heel erg veel agressie oproept; zijn ook vaak religieuzen bij natuurlijk, daar mengt Wilders zich ook in. Voorlopig steunt hij alleen homo's omdat hij ze kan gebruiken in de strijd tegen de islam.quote:Op maandag 29 juni 2009 15:26 schreef Chewie het volgende:
[..]
Sorry maar ben een optimist, de huidige zondebok houdt het langer vol dan Wilders ook al zou hij de de grootste worden bij de volgende verkiezingen en in de regering plaats nemen.
Apart deze stelling maar ik weet dat ik er niet toe behoor. M.b.t hoger opgeleiden die zullen vertrekken: Ik denk dat dat wel meevalt want meestal zijn zij degenen die zich ook ergeren aan de zogenaamde Marokkaanse hangjongeren die moslims en Marokkanen een slechte naam geven. Ik vrees dat de stelling dat hoger opgeleiden ook last hebben van Wilders adepten schromelijk overdreven is en eerder uit en bepaalde hoek komt om vooral Wilders & co tegen te gaan. Maar ik kan het mis hebben.quote:Op maandag 29 juni 2009 09:57 schreef Hephaistos. het volgende:
Die stelling wordt in ieder geval wel ondersteund door de huidige emigratiecijfers onder 2e generatie allochtonen, dat zijn voornamelijk hoogopgeleiden. Hij heeft het dus niet uit de lucht gegrepen.quote:Op maandag 29 juni 2009 15:33 schreef FP128 het volgende:
[..]
Apart deze stelling maar ik weet dat ik er niet toe behoor. M.b.t hoger opgeleiden die zullen vertrekken: Ik denk dat dat wel meevalt want meestal zijn zij degenen die zich ook ergeren aan de zogenaamde Marokkaanse hangjongeren die moslims en Marokkanen een slechte naam geven. Ik vrees dat de stelling dat hoger opgeleiden ook last hebben van Wilders adepten schromelijk overdreven is en eerder uit en bepaalde hoek komt om vooral Wilders & co tegen te gaan. Maar ik kan het mis hebben.
Lees: beetje bij beetje verwordt onze samenleving van een interessant en kosmopolitisch wereldgerecht tot een jaren '50-prak die smaakt naar spruitjes, provincialisme, eenheidsworst en Van Heutsz.quote:Op maandag 29 juni 2009 15:34 schreef ASroma het volgende:
iemand al gezegd, liever gister dan vandaag? wat een geweldig nieuws, we krijgen beetje bij beetje zo onze samenleving weer terug.
Is ook logisch, die hebben sneller de kans om te emigreren.quote:Op maandag 29 juni 2009 15:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Die stelling wordt in ieder geval wel ondersteund door de huidige emigratiecijfers onder 2e generatie allochtonen, dat zijn voornamelijk hoogopgeleiden. Hij heeft het dus niet uit de lucht gegrepen.
quote:Op maandag 29 juni 2009 10:13 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Vorig jaar bleven mensen blij me slapen. Heel lang. Ze stalen van me en schopten me. Toch bleef ik ze behandelen alsof ze van goud waren. Maar op een gegeven moment gingen ze te ver en blondeerde ik m'n haar.
In de steden is die situatie al aan de gang. In Rotterdam is reeds de helft van niet-nederlandsche herkomst en de autochtone nederlanders hebben 'hun' stad zien veranderen. In andere steden gaat het dezelfde kant op. Kijk eens naar Amsterdam, hoe de eeuwig regerende PvdA daar iedere keer diepe buigingen maakt naar de allochtonen, een Marcouch die met plannen komt om een gedeelte van A'dam tot moslimzone te maken en de gemeente congressen sponsort waar militante moslimgeestelijken komen vertellen hoe het hier moet. Of in Utrecht, waar de gemeente (gescheiden!) loketten opent in een moskee om het de moslims gemakkelijker te maken met de gemeente in contact te komen.quote:Op maandag 29 juni 2009 10:14 schreef Iblis het volgende:
[..]
Klopt, maar anderzijds is er geen politieke moslimpartij in de kamer, en is hooguit 5% van de bevolking überhaupt moslim, toch zijn veel mensen bezorgd over ‘de moslims’ en dat ‘ze’ aan de macht komen.
Wat voor last heb je er dan van en hoe uit zich dat?quote:Op maandag 29 juni 2009 15:05 schreef SCH het volgende:
Ik ben gvd al tig decennia homosekuseel en heb toch echt het meeste last van gewone autochtonen, zoals vrijwel alle homo's.
Ik ben zelf ook homo maar dit kan ik helaas niet bevestigen.quote:Op maandag 29 juni 2009 15:05 schreef SCH het volgende:
[..]
Hoe durf je dit op te typen. Ik zou noiet weten waar ik over praat? Ik ben gvd al tig decennia homosekuseel en heb toch echt het meeste last van gewone autochtonen, zoals vrijwel alle homo's.
Bumperkleven.quote:Op maandag 29 juni 2009 15:44 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat voor last heb je er dan van en hoe uit zich dat?
Opmerkingen, gebaren, blikken, zowel op straat als in de publieke opinie, discussies.quote:Op maandag 29 juni 2009 15:44 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat voor last heb je er dan van en hoe uit zich dat?
Helemaal mee eens. Maar die voorlichting op scholen is toch ook echt heel hard nodig voor de gemiddelde autochtone kindertjes.quote:Op maandag 29 juni 2009 15:49 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ik ben zelf ook homo maar dit kan ik helaas niet bevestigen.
Hoe komt het dat in de jaren tachtig een stad als Amsterdam nog een gay capital was en homo's gewoon nog hand in hand konden lopen als men dat wilde, zonder geweld tegen zich te krijgen. Wilders zit ernaast om moslims met aggressieve Marokkanen op 1 hoop te gooien. Moslims gebruiken nl. geen geweld maar dat kan van die andere groep helaas niet gezegd worden. Daar waar vroeger de discussie speelde of het COC niet opgeven kon worden, is dat niet meer aan de orde. Sterker, ze willen juist weer homosexualteit in scholen onder de aandacht brengen.
Moslims die zich aan het geloof houden zijn geen probleem voor homo's. Gefrustreerde Marokkaantjes met een laag zelfbeeld vol machismo zijn dat wel.
Je zwetst. Kep niks tegen je geaardheid, wel tegen je denkvermogen.quote:Op maandag 29 juni 2009 15:50 schreef SCH het volgende:
[..]
Opmerkingen, gebaren, blikken, zowel op straat als in de publieke opinie, discussies.
Hier op FOK! zie je ook een diepe afkeer van homo's bij de fervente Wilders-adepten (buchaille, dr. Nikita), erger dan bij de moslims hier (Mutant, Triggershot).
Nee, geen van beide.quote:Op maandag 29 juni 2009 15:52 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Loop je er dan in je korte rokje met lippenstift?
(Ja ik antwoord nu zoals je me denkt te kennem)
Of ben je gewoon verwijfd?
Zeg eens eerlijk....
Wie ben je dan?quote:Op maandag 29 juni 2009 15:53 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Je zwetst. Kep niks tegen je geaardheid, wel tegen je denkvermogen.
Mijn god...quote:Op maandag 29 juni 2009 15:36 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
Lees: beetje bij beetje verwordt onze samenleving van een interessant en kosmopolitisch wereldgerecht tot een jaren '50-prak die smaakt naar spruitjes, provincialisme, eenheidsworst en Van Heutsz.
En dat is erger voor jou dan het geweld van jeugdige marokkaantjes tegen willekeurige burgers?quote:Op maandag 29 juni 2009 15:50 schreef SCH het volgende:
Opmerkingen, gebaren, blikken, zowel op straat als in de publieke opinie, discussies.
quote:Op maandag 29 juni 2009 16:01 schreef geenfiets het volgende:
dit is de nieuwe tacktiek van SCH.
er is een topic over moslims en sch gaat zeggen dat wilders en aanhangers potenrammers zijn.
en zo gaat de discussie opeens over SCH's ervaringen met autochtonen die hem niet accepteren als homo terwijl alle onderzoeken en statistieken hem tegenspreken.
ondertussen heeft sch nog geen enkele bron gegeven voor zijn beweringen
1. Ik woon in de randstad, niet in Heerenveen.quote:Op maandag 29 juni 2009 16:03 schreef Gia het volgende:
[..]
En dat is erger voor jou dan het geweld van jeugdige marokkaantjes tegen willekeurige burgers?
Daarbij ben ik ook, op sommige punten pro Wilders, maar heb toch echt helemaal niks tegen homo's. En ik ben nog wel katholiek ook.
Verder kan ik me voorstellen dat jij in Heerenveen, niet veel last zult hebben van tering marokkaantjes die homo's in elkaar rammen en meer van de autochtone bevolking die homofilie niet zo zien zitten.
Maar dat is niet representatief voor de rest van Nederland!!
Achzo... Je wordt dus wat aangestaart en krijgt zo nu en dan een verwensing of scheldwoord naar je oren. En dat is erger dan al die Marokkaantjes die aan de lopende band de buschauffeurs de tanden uit de bek slaan en hun leven bedreigen, winkels overvallen, oudjes en gehandicapten beroven en mishandelen....quote:Op maandag 29 juni 2009 15:54 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, geen van beide.
Maar sommige mensen vinden al dat je expres provoceert als je een arm om je vriend heen legt of zoiets.
jij geeft dit topic een wending dat pvv stemmers en wilders anti homo zijn terwijl ik je een link geef waar de pvv en wilders op komen voor de rechten van homo'squote:Op maandag 29 juni 2009 16:10 schreef SCH het volgende:
[..]
Eeeeh.... jij begint toch over bronnen? Ik ben benieuwd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |