Aan je signature te zien, zet je jezelf ook graag af tegen (autochtone) Nederlanders. De vraag is dus in hoeverre het aan Nederland ligt dat bepaalde mensen willen (r)emigreren, of in hoeverre het aan jezelf ligt. En dan mag je 'jezelf' algemeen opvatten, in plaats van persoonlijk.quote:Op maandag 29 juni 2009 11:13 schreef Mutant01 het volgende:
Nederland was ooit mijn thuisland - zeer zeker, dat is de afgelopen 10 jaar rap veranderd, ik ben niet mee veranderd en dus voel ik mij nog amper thuis - en zo voelen velen zich.
quote:Op maandag 29 juni 2009 10:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik vind van niet, ik roep al jaren hoogopgeleiden op om al hun savings in hun thuisland te stoppen, want er komt een dag...
Dus i.p.v meehelpen de economie te versterken, roep jij angst op? En nog even dit stukjequote:Op maandag 29 juni 2009 10:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik denk dat als 300.000 mensen even hun kapitaal op een andere plek zetten (hoe groot of klein deze ook mag zijn) dit niet echt gunstig is voor een groot deel van Nederland. Waaronder de randstad.
Dan moet je toch juist begrip voelen, wat die angstmensen ook voelen jegens allochtonen? Want in feite maakt het dan niet meer uit of het enkelen zijn... Ook de andere kant van het verhaal is het woord enkelen van toepassing. Of heb je het juist niet over de autochtonen?quote:, mensen accepteren doorgaans die manco's van die landen - het gaat er namelijk om dat ze zich thuis voelen, zich goed voelen, zich niet bedreigd voelen, lekker in hun vel zitten.
Ook al is voor jou, Nederland niet je thuisland...moet je dan meehelpen het Nederland nog moeilijker te maken?quote:ik roep al jaren hoogopgeleiden op om al hun savings in hun thuisland te stoppen
Ik heb dat wel, omdat die mensen zich kennelijk meer laten leiden door een soort irreële angst dan door werkelijke feiten. Wat Wilders werkelijk nastreeft en hoe veel politieke macht hij werkelijk heeft, verschilt volgens mij enorm van de beleving die de betreffende groep mensen kennelijk heeft.quote:Op maandag 29 juni 2009 11:20 schreef Mutant01 het volgende:
Het verband is Wilders. Ik snap niet dat jij er moeite mee hebt om dat te constateren.
Wat is er mis met mijn signature? En hoe kun je dat in vredesnaam zien als "af zetten tegen autochtone Nederlanders".quote:Op maandag 29 juni 2009 11:32 schreef isogram het volgende:
[..]
Aan je signature te zien, zet je jezelf ook graag af tegen (autochtone) Nederlanders. De vraag is dus in hoeverre het aan Nederland ligt dat bepaalde mensen willen (r)emigreren, of in hoeverre het aan jezelf ligt. En dan mag je 'jezelf' algemeen opvatten, in plaats van persoonlijk.
Dat je vindt dat er met Nederlanders niet te discussieren valt (waarschijnlijk) of het tweede deel.quote:Op maandag 29 juni 2009 11:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat is er mis met mijn signature? En hoe kun je dat in vredesnaam zien als "af zetten tegen autochtone Nederlanders".
Godfried Bomans staat er achter. Een citaat dus.quote:Op maandag 29 juni 2009 11:37 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Dat je vindt dat er met Nederlanders niet te discussieren valt (waarschijnlijk) of het tweede deel.
Het hangt er dan nog vanaf of je het probeert of die mening al van te voren klaar hebt
In de meeste gevallen plaats je een citaat toch als je het ermee eens bent/geweldig vindt (of iets in die richting). Ik ga er daarom vanuit dat hij het ermee eens is.quote:Op maandag 29 juni 2009 11:38 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Godfried Bomans staat er achter. Een citaat dus.
Maar zou je die als signature gebruiken als je het er niet mee eens bentquote:Op maandag 29 juni 2009 11:38 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Godfried Bomans, overrated alcoholicquote:Op maandag 29 juni 2009 11:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat is er mis met mijn signature? En hoe kun je dat in vredesnaam zien als "af zetten tegen autochtone Nederlanders".
Ik snap werkelijk niet waarom je die link wilt leggen. Als mijn buurman morgen overgaat tot het verkrachten van minderjarige meisjes heeft dat toch ook geen ene moer te maken met mijn opleidingsniveau?quote:Op maandag 29 juni 2009 11:20 schreef Hephaistos. het volgende:
Het wordt een stuk moeilijker om de problematiek rond groepen (en dan hebben we het niet alleen over criminaliteit) op te lossen, wanneer de kansarmen blijven terwijl de succesvollen vertrekken. Zo'n gewaagde veronderstelling is dat toch niet?
Misschien vindt hij het gewoon een leuke citaat om te gebruiken als signature?quote:Op maandag 29 juni 2009 11:39 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Maar zou je die als signature gebruiken als je het er niet mee eens bent
Ik roep geen angst op, noch neem ik angst weg - ik wijs hen op potentiële consequenties, het zijn hoogopgeleide mensen die prima voor zichzelf kunnen denken.quote:Op maandag 29 juni 2009 11:33 schreef paddy het volgende:
Dus i.p.v meehelpen de economie te versterken, roep jij angst op? En nog even dit stukje
Begrip is wat anders dan aanvaarding.quote:Dan moet je toch juist begrip voelen, wat die angstmensen ook voelen jegens allochtonen? Want in feite maakt het dan niet meer uit of het enkelen zijn... Ook de andere kant van het verhaal is het woord enkelen van toepassing. Of heb je het juist niet over de autochtonen?
Dat zeg ik niet om Nederland economisch naar de knoppen te helpen, dat zeg ik tegen mensen zodat deze niet afhankelijk worden van de situatie in Nederland. En dan heb ik het niet over de economische situatie, maar de politieke en sociale situatie.quote:Ik voel mij ook minder thuis in Nederland, maar heb nog steeds hoop. En ik wil meehelpen en niet vluchten omdat het economisch wat minder zou gaan. Jij helpt met je oproep Nederlands geld naar het buitenland te sluizen wel mee aan die neerwaartse spiraal toch? Je zegt tenminste
Ik vind het welzijn van die betreffende individuen wat belangrijker momenteel, jij kan het je veroorloven om afwachtend te zijn.quote:Ook al is voor jou, Nederland niet je thuisland...moet je dan meehelpen het Nederland nog moeilijker te maken?
Dan nog zie je er een kern van waarheid in. Ik zeg niet dat 't staat voor afgunst tegen Nederlanders, maar enige vorm van sympathie met Godfried Bomans bespeur ik wel.quote:Op maandag 29 juni 2009 11:40 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Misschien vindt hij het gewoon een leuke citaat om te gebruiken als signature?
Je begreep mijn insteek niet, laat maar... Ik zette er nota bene nog uitdrukkelijk bij om de opmerking vooral algemeen te interpreteren.quote:Op maandag 29 juni 2009 11:35 schreef Mutant01 het volgende:
Ik citeer iemand die hier een kern van waarheid naar boven brengt. Daar is niets mis mee en het is hooguit beledigend voor autochtonen met lange tenen - maar zeker niet haatdragend of anti- Nederlands ofzo. Het zou wat zijn als autochtonen DIT al als beledigend of anti - Nederlands zien zeg.quote:Op maandag 29 juni 2009 11:37 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Dat je vindt dat er met Nederlanders niet te discussieren valt (waarschijnlijk) of het tweede deel.
Het hangt er dan nog vanaf of je het probeert of die mening al van te voren klaar hebt
Dat zou wat zijn zeg, dan kreeg Spong het dubbel zo drukquote:Op maandag 29 juni 2009 11:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het zou wat zijn als autochtonen DIT al als beledigend of anti - Nederlands zien zeg.![]()
Als het over niet over autochtonen maar allochtonen zou gaan hadden ze de dag dat dit uitgesproken zou zijn, 1 grote heissa om hebben gemaakt, elke allochtoon zou dit discriminerend vinden , hoezo lange tenen?quote:Op maandag 29 juni 2009 11:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik citeer iemand die hier een kern van waarheid naar boven brengt. Daar is niets mis mee en het is hooguit beledigend voor autochtonen met lange tenen - maar zeker niet haatdragend of anti- Nederlands ofzo. Het zou wat zijn als autochtonen DIT al als beledigend of anti - Nederlands zien zeg.![]()
Ik heb er ook geen problemen mee, maar ik ga/ging er vanuit dat je het eens was met die uitspraak. Zeg het dan gewoon als je het er wel/niet mee eens bent, ik zie het niet als haatdragend of anti-Nederlands.quote:Op maandag 29 juni 2009 11:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik citeer iemand die hier een kern van waarheid naar boven brengt. Daar is niets mis mee en het is hooguit beledigend voor autochtonen met lange tenen - maar zeker niet haatdragend of anti- Nederlands ofzo. Het zou wat zijn als autochtonen DIT al als beledigend of anti - Nederlands zien zeg.![]()
In veel gevallen klopt de citaat, uiteraard veralgemeniseerd hij het (maar daarvoor is het ook een schrijver). Overigens is de citaat ook toe te passen op andere bevolkingsgroepen, maar dan is het geen citaat meer he.quote:Op maandag 29 juni 2009 11:46 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik heb er ook geen problemen mee, maar ik ga/ging er vanuit dat je het eens was met die uitspraak. Zeg het dan gewoon als je het er wel/niet mee eens bent, ik zie het niet als haatdragend of anti-Nederlands.
Het is natuurlijk geen toeval dat er zoveel Marokkaanse criminelen zijn, dat er vaker opvoedingsproblemen zijn in allochtone groepen, dat het opleidingsniveau van Turken en Marokkanen nog altijd ver achter blijft bij dat van autochtonen...quote:Op maandag 29 juni 2009 11:39 schreef isogram het volgende:
[..]
Ik snap werkelijk niet waarom je die link wilt leggen. Als mijn buurman morgen overgaat tot het verkrachten van minderjarige meisjes heeft dat toch ook geen ene moer te maken met mijn opleidingsniveau?![]()
Problematiek moet je op een passende manier oplossen. Stel dat een 17-jarige allochtoon te boek staat als draaideurcrimineel, dan heeft de manier waar wij dat aanpakken toch totaal helemaal niks te maken met de vraag of zijn hoog-opgeleide neef in Nederland of Marokko woont/werkt? Mensen zijn nog steeds verantwoordelijk voor hun eigen gedrag.
En trouwens: het scenario dat je schetst is toch allang waarheid aan het worden. Bepaalde buurten in onze steden zijn zich aan het ontpoppen tot ghetto's. Wie het zich kan veroorloven, vertrekt.
Je bedoelt 30 zetels + in de peilingen?quote:Op maandag 29 juni 2009 11:35 schreef isogram het volgende:
[..]
Ik heb dat wel, omdat die mensen zich kennelijk meer laten leiden door een soort irreële angst dan door werkelijke feiten. Wat Wilders werkelijk nastreeft en hoe veel politieke macht hij werkelijk heeft, verschilt volgens mij enorm van de beleving die de betreffende groep mensen kennelijk heeft.
Welke bevolkingsgroepen nog meer?quote:Op maandag 29 juni 2009 11:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
In veel gevallen klopt de citaat, uiteraard veralgemeniseerd hij het (maar daarvoor is het ook een schrijver). Overigens is de citaat ook toe te passen op andere bevolkingsgroepen, maar dan is het geen citaat meer he.
En citeren zonder reden doe je omdat?...quote:Op maandag 29 juni 2009 11:38 schreef Meh7 het volgende:
[..]
1. Waarom is stimulatie gewenst wanneer 1/3 aan emigratie denkt? Wat is de relatie tussen die twee zaken?quote:Op maandag 29 juni 2009 09:55 schreef isogram het volgende:
Emigratie-nieuws:
[..]
Bron: Een derde moslims in Nederland wil emigreren
Stelling: de overheid moet remigratie stimuleren.
Ik heb nooit een berber gesproken.. Grieken heb ik geen last van gehad.quote:Op maandag 29 juni 2009 11:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Berbers zijn heel koppig. Grieken ook wel trouwens.
Die heeft hij niet genoemd, jammer. Al zeggen mensen wel vaak over mij dat ik koppig ben in een discussie (Turk over Turk)quote:
Het is ook insider-info, -edit-quote:Op maandag 29 juni 2009 11:56 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Die heeft hij niet genoemd, jammer. Al zeggen mensen wel vaak over mij dat ik koppig ben in een discussie (Turk over Turk)
Volgens mij is het ook omdat mensen die van discussiëren houden – ja, ik kijk mezelf aan als ik dat schrijf – natuurlijk ook wel redelijk overtuigd van hun mening zijn. Waardoor je in discussies vaak ‘koppige’ lui tegen komt. Als iemand tegen me begint over een onderwerp dat me niet zo interesseert zeg ik ook sneller ja en amen, al was het maar om van het gezeur af te zijn.quote:Op maandag 29 juni 2009 11:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
In veel gevallen klopt de citaat, uiteraard veralgemeniseerd hij het (maar daarvoor is het ook een schrijver). Overigens is de citaat ook toe te passen op andere bevolkingsgroepen, maar dan is het geen citaat meer he.
Klopt, dat is ook zo. En dat laatste is erg herkenbaarquote:Op maandag 29 juni 2009 11:59 schreef Iblis het volgende:
[..]
Volgens mij is het ook omdat mensen die van discussiëren houden – ja, ik kijk mezelf aan als ik dat schrijf – natuurlijk ook wel redelijk overtuigd van hun mening zijn. Waardoor je in discussies vaak ‘koppige’ lui tegen komt. Als iemand tegen me begint over een onderwerp dat me niet zo interesseert zeg ik ook sneller ja en amen, al was het maar om van het gezeur af te zijn.
Zitten de allochtonen daar niet in verdisconteerd?quote:Op maandag 29 juni 2009 12:00 schreef Montov het volgende:
Overigens wijkt dit cijfer niet af van alle Nederlanders, waar ook ongeveer een derde denkt aan emigratie. Zie: http://www.emigratiemonit(...)0februari%202009.pdf
Uit dat onderzoek:quote:Op maandag 29 juni 2009 12:00 schreef Montov het volgende:
Overigens wijkt dit cijfer niet af van alle Nederlanders, waar ook ongeveer een derde denkt aan emigratie. Zie: http://www.emigratiemonit(...)0februari%202009.pdf
Dan vallen de cijfers uit de OP, nog best mee, aangezien daar meer redenen te bedenken zijn om te emigreren. Zoeken naar je 'roots', familie etc.quote:De top 5 wat de eerste aanleiding is om te overwegen te emigreren, blijft dezelfde als in eerdere metingen. Vakanties spelen vaak de belangrijkste rol bij het overwegen van emigratie. Maar ook de ervaringen van familie en vrienden zijn belangrijk.
Dat klopt. Probleem is wel dat de cijfers niet 1 op 1 zijn te vertalen of te vergelijken door de (ongetwijfeld) verschillende vraagstelling.quote:Op maandag 29 juni 2009 12:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zitten de allochtonen daar niet in verdisconteerd?
Op pagina 3 staan de potentiële emigratielanden:quote:Op maandag 29 juni 2009 12:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zitten de allochtonen daar niet in verdisconteerd?
Ik weet het eigenlijk alleen van mensen uit de eerste generatie, maar dat is meer remigreren dan emigreren.quote:Op maandag 29 juni 2009 12:05 schreef Bilmiyorem het volgende:
Kennen jullie eigenlijk iemand die is geëmigreerd (naar Turkije)? Hoe is het diegene bevallen?
De reden dat ik op het citaat wees, was niet omdat ik het anti-Nederlands vind. Ik vind het eigenlijk wel grappig, wat die Bomans zegt. Ik wilde erop wijzen dat je kennelijk jezelf wilt onderscheiden/afscheiden van 'de Nederlander'... en dat sluit aan bij je opmerking dat je jezelf hier niet thuis voelt. Je bent dus aanwezig in Nederland, maar je voelt je kennelijk geen Nederlander. Mijn opmerking was bedoeld om te zeggen dat de keuze aan jou is om je wel of geen Nederlander te voelen. Je hebt zelf de vrijheid om je identiteit te kiezen. En als je liever in Marokko of Turkije woont, waarom zou Nederland dat dan moeten dwarsbomen.quote:Op maandag 29 juni 2009 11:42 schreef Mutant01 het volgende:
Ach, wat zijn peilingen..quote:Op maandag 29 juni 2009 11:49 schreef Mutant01 het volgende:
Je bedoelt 30 zetels + in de peilingen?
Met 5% moslims, 30% daarvan Marokkanen, en van die groepen weer 33% emigratiewensen, dan heb je het over 5% * 30% * 33% = 0.5% van de totale bevolking die naar Marokko wil emigreren. Voor Turken hetzelfde beeld.quote:Op maandag 29 juni 2009 12:06 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Op pagina 3 staan de potentiële emigratielanden:
Turkije: 2%
Marokko: 0%
Ik zou denken van niet.
Voor die mensen is het ook makkelijker, omdat ze wel weten hoe het leven er is. M'n opa en oma vinden Nederland niet verschrikkelijk, maar er is toch iets dat ze "trekt" in Turkije. Ik ga er denk ik wonen (al is het maar tijdelijk), dan weet ik in ieder geval of het me bevalt (of niet).quote:Op maandag 29 juni 2009 12:07 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Ik weet het eigenlijk alleen van mensen uit de eerste generatie, maar dat is meer remigreren dan emigreren.
Dat kan inderdaad, maar daarvoor moet het wel in verhouding zijn (het percentage dat wil emigreren onder allochtonen vs. percentage met emigratiewens autochtonen). Er is dan in ieder geval geen vertekend beeld ontstaan door het meetellen van allochtonen.quote:Op maandag 29 juni 2009 12:11 schreef Montov het volgende:
[..]
Met 5% moslims, 30% daarvan Marokkanen, en van die groepen weer 33% emigratiewensen, dan heb je het over 5% * 30% * 33% = 0.5% van de totale bevolking die naar Marokko wil emigreren. Voor Turken hetzelfde beeld.
Ok, hele globale getallen, maar het zou best binnen de margin of error kunnen vallen.
Ik heb wel vaak verhalen gehoord (niet persoonlijk, en ook over Marokko) dat de tweede generatie allochtonen tussen twee werelden inzitten en als westers worden gezien door de lokale bevolking in die landen en dus ook niet 100% acceptatie is.quote:Op maandag 29 juni 2009 12:05 schreef Bilmiyorem het volgende:
Kennen jullie eigenlijk iemand die is geëmigreerd (naar Turkije)? Hoe is het diegene bevallen?
Ik vind het een rare manier van redeneren, je hecht dus weldegelijk waarde aan het citaat. Het citaat heeft niets te maken met het mijzelf onderscheiden of afscheiden van de Nederlander - noch kan je dat daaruit afleiden. Het enige waar het een en ander af te leiden valt, was uit mijn eerdere post waarin ik stelde dat ik mij hier niet thuis voel. Echter, dat maakt mij niet minder Nederlander.quote:Op maandag 29 juni 2009 12:09 schreef isogram het volgende:
De reden dat ik op het citaat wees, was niet omdat ik het anti-Nederlands vind. Ik vind het eigenlijk wel grappig, wat die Bomans zegt. Ik wilde erop wijzen dat je kennelijk jezelf wilt onderscheiden/afscheiden van 'de Nederlander'... en dat sluit aan bij je opmerking dat je jezelf hier niet thuis voelt. Je bent dus aanwezig in Nederland, maar je voelt je kennelijk geen Nederlander.
Is die keuze er wel? Is er wel een vrijheid om je identiteit te kiezen? Ik heb het gevoel dat die er niet meer is namelijk, een Marokkaan is nu eenmaal iemand met zwart haar en een getinte huidskleur. Of eentje met een dubbel paspoort (oftewel alle Nederlandse Marokkanen, zijn Marokkanen en nooit Nederlander). Het is niet eens wenselijk om jezelf als moslim te profileren eigenlijk.quote:Mijn opmerking was bedoeld om te zeggen dat de keuze aan jou is om je wel of geen Nederlander te voelen. Je hebt zelf de vrijheid om je identiteit te kiezen. En als je liever in Marokko of Turkije woont, waarom zou Nederland dat dan moeten dwarsbomen.
Ik ga hier geen Godwin plaatsen, maar het verleden heeft ons erop gewezen dat mensen tot alles in staat zijn - jij kan afwachtend zijn - ik niet.quote:Ach, wat zijn peilingen..En zelfs al zou Wilders premier van Nederland zijn, dan zie ik nog niet in waarom allochtone Nederlanders voor uitzetting moeten vrezen. Wilders kan onmogelijk zomaar mensen uitzetten die niks fout doen, cq. een Nederlands paspoort hebben.
Beviel het ze uiteindelijk wel beter dan in Nederland?quote:Op maandag 29 juni 2009 12:15 schreef Montov het volgende:
[..]
Ik heb wel vaak verhalen gehoord (niet persoonlijk, en ook over Marokko) dat de tweede generatie allochtonen tussen twee werelden inzitten en als westers worden gezien door de lokale bevolking in die landen en dus ook niet 100% acceptatie is.
Ik schaar jou juist vanwege het citaat onder de Nederlanders.quote:Op maandag 29 juni 2009 12:15 schreef Mutant01 het volgende:
Ik vind het een rare manier van redeneren, je hecht dus weldegelijk waarde aan het citaat. Het citaat heeft niets te maken met het mijzelf onderscheiden of afscheiden van de Nederlander - noch kan je dat daaruit afleiden. Het enige waar het een en ander af te leiden valt, was uit mijn eerdere post waarin ik stelde dat ik mij hier niet thuis voel. Echter, dat maakt mij niet minder Nederlander.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |