Ik denk niet dat mensen alleen uit vrees voor moslims op Wilders stemmen. Ik denk ook dat Wilders' roep om een hardere aanpak van straattuig veel kiezers lokt. Verder is er een soort bandwagon-effect. Wilders is nu de protestpartij, die de SP eerst was. Kijk maar naar de Europese verkiezingen en de uitslagen in een 'communistisch bolwerk' als Reiderland (Groningen). Mensen stemmen daar massaal PVV.quote:Op maandag 29 juni 2009 10:14 schreef Iblis het volgende:
Klopt, maar anderzijds is er geen politieke moslimpartij in de kamer, en is hooguit 5% van de bevolking überhaupt moslim, toch zijn veel mensen bezorgd over ‘de moslims’ en dat ‘ze’ aan de macht komen. Bezorgd genoeg om op Wilders te stemmen. Terwijl realistisch gezien, dat in geen 100 jaar zal lukken.
De klimaatverandering kan ik niet ontkennen, maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat alleen dat de trigger voor mensen is om Nederland te verlaten.quote:Op maandag 29 juni 2009 10:14 schreef Iblis het volgende:
Ik denk dat het klimaat wel wat veranderd is. Commentaren op internetsites zijn vaak lomp, er is meer argwaan, en er wordt heel generaliserend gesproken. Daar zou ik denk ik wel enige last van ervaren als hoogopgeleide allochtoon, je wordt toch elke keer op een hoop geveegd met tuig.
'Het volk' bestaat niet.quote:Op maandag 29 juni 2009 10:23 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Het rare is: met chinezen, Indiërs etc. heb je veelal nooit last. Hoe zou dat komen denk je?
Komt dat door de Nederlanders/autochtonen? Zijn dat geen moslims? Geen van beide. Ze hebben meer fatsoen in hun donder.
En dat men tegenwoordig lomper wordt, meer argwaan heeft, komt doordat de overheid niet uitdraagt wat het gros van het volk denkt. Men gaat dan vanzelf wel harder schreeuwen om gehoord te worden.
Je kunt het wel blijven negeren en het af doen alsof al die mensen die hetzelfde stemgeluid verspreiden als Wilders, maar domme schreeuwers zijn... je zet jezelf buiten de realiteit.
Ik weet niet of je alle aandacht voor moslims kunt schuiven onder de categorie 'gezeik'. Niet zelden is het berichtgeving over één of ander onderwerp en niet zelden zijn het de intolerante moslims die het nieuws halen. Neem bijvoorbeeld het in elkaar slaan van zo'n iemand als Jami (ex-moslim). Zulke zaken beïnvloeden de beeldvorming, maar je kunt de media onmogelijk verwijten dat ze het brengen als nieuws.quote:Op maandag 29 juni 2009 10:15 schreef Hephaistos. het volgende:
Het lijkt me dat het toch wel zwaar mee kan spelen wanneer je je niet thuis voelt in een land. Ik ben zelf geen moslim, maar zelfs ik word soms horendol van dat con-stan-te gezeik op moslims. In kranten, op TV, in de kroeg... En op internet is het nog een paar tandjes erger.
Ergens heb ik alleen ook wel het gevoel dat het thuisland (dat eigenlijk helemaal het thuisland niet is natuurlijk) vaak geïdealiseerd wordt. Als je er 4 weken op vakantie bent is het natuurlijk heel leuk in Marokko, maar als je er gaat wonen zal je toch wel snel aanlopen tegen de lage levensstandaard, de mindere vrijheden, de corruptie, etcetera...
Eens, maar niet met een zak geld voor een ouderstel dat nu teruggaat en dan ook later nog voor hun nageslacht. Gewoon eenmalige financiele ondersteuning en that's it.quote:Op maandag 29 juni 2009 09:55 schreef isogram het volgende:
Emigratie-nieuws:
[..]
Bron: Een derde moslims in Nederland wil emigreren
Stelling: de overheid moet remigratie stimuleren.
Ik kan me voorstellen dat iemand met een Turkse achtergrond die gestudeerd heeft, in Turkije meer mogelijkheden heeft zelf een zaakje te beginnen. Misschien stellen ze zichzelf dat inderdaad te rooskleurig voor door bijvoorbeeld vakanties, maar blijkbaar hebben ze daar wel het gevoel gewaardeerd te worden.quote:Op maandag 29 juni 2009 10:34 schreef isogram het volgende:
Ik weet onvoldoende over de thuislanden in kwestie. Kennelijk is het voor 33 procent van de moslims echter toch voldoende aantrekkelijk om daar te gaan wonen. Ze voelen zich in Nederland niet thuis en ik zie niet in waarom Nederland alles op alles zou moeten zetten om deze groep mensen voor Nederland te behouden.
Dan hoop ik dat ze snel de kinderbijslag en stufi afschaffen. Veel geluk!!quote:Op maandag 29 juni 2009 10:24 schreef Meh7 het volgende:
Ik maak een baby extra voor elke moslim die het overweegt om te emigreren. Gelukkig mogen we vier vrouwen hebben.
Volgens mij zijn er in Turkije, en dan met name in grotere steden, genoeg mogelijkheden voor hoogopgeleide jongeren. Alhoewel de paar die ik ken in Turkije op hun beurt er ook een handje van hebben om hard te zeuren – ze zijn veelal voorstander van een seculiere staat – vanwege YouTubeblokkades, invoeren van hoofddoekjes, Erdoğans vriendschap met Berlusconi, verplichte dienstplicht, hebben ze gewoon goed werk gevonden in İstanbul. Van een enkele weet ik wel dat ze hebben gekeken of ze in het buitenland wat konden vinden, maar uiteindelijk zijn ze in Turkije gebleven, waar ze blijkbaar genoeg mogelijkheden zien.quote:Op maandag 29 juni 2009 10:37 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ik kan me voorstellen dat iemand met een Turkse achtergrond die gestudeerd heeft, in Turkije meer mogelijkheden heeft zelf een zaakje te beginnen. Misschien stellen ze zichzelf dat inderdaad te rooskleurig voor door bijvoorbeeld vakanties, maar blijkbaar hebben ze daar wel het gevoel gewaardeerd te worden.
Ik persoonlijk vind het heel jammer en kwalijk, dat juist de groep die er wél iets van wil maken, niet het handje op wil houden, de uitwijk lijkt te nemen.
Mensen die alleen het handje ophouden, moet je sowieso harder aanpakken, ongeacht nationaliteit. Ook dat onderwerp staat op zich los van deze discussie. Waarom is het zo jammer dat die mensen vertrekken? Dat ontgaat me. Die mensen zien meer toekomst in Marokko of Turkije dan in Nederland. Waarom zou Nederland mensen ervan moeten weerhouden om hun toekomst op te bouwen in het land waar ze best denken te slagen? Hebben we een chronisch bevolkingstekort in Nederland? Dacht het niet...quote:Op maandag 29 juni 2009 10:37 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ik kan me voorstellen dat iemand met een Turkse achtergrond die gestudeerd heeft, in Turkije meer mogelijkheden heeft zelf een zaakje te beginnen. Misschien stellen ze zichzelf dat inderdaad te rooskleurig voor door bijvoorbeeld vakanties, maar blijkbaar hebben ze daar wel het gevoel gewaardeerd te worden.
Ik persoonlijk vind het heel jammer en kwalijk, dat juist de groep die er wél iets van wil maken, niet het handje op wil houden, de uitwijk lijkt te nemen.
Mja, je zal inderdaad eerder over generaties dan over jaren spreken... Maar er zijn positieve ontwikkelingen qua opleidingsniveau, qua allochtonen die doorstoten, qua de opkomst van een Marokkaanse middenklasse. Het zou erg zonde zijn als dat (gedeeltelijk) teniet wordt gedaan door emigratie.quote:Op maandag 29 juni 2009 10:24 schreef Ruud het volgende:
[..]
Hier heb je wel een punt, maar er gaan tientallen jaren overheen voordat er verbetering komt.
quote:Op maandag 29 juni 2009 10:39 schreef Meh7 het volgende:
Het onderzoek: http://www.netwerk.tv/dat(...)009-%20Factsheet.pdf
Ies logisch. Dat zijn er gelukkig meer dan ik dacht.quote:Wel vindt 32% het logisch dat een deel van de Nederlanders op
hem stemt. Met name moslimmannen vinden dit (38%).
Ik vind van niet, ik roep al jaren hoogopgeleiden op om al hun savings in hun thuisland te stoppen, want er komt een dag...quote:Op maandag 29 juni 2009 10:53 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Mja, je zal inderdaad eerder over generaties dan over jaren spreken... Maar er zijn positieve ontwikkelingen qua opleidingsniveau, qua allochtonen die doorstoten, qua de opkomst van een Marokkaanse middenklasse. Het zou erg zonde zijn als dat (gedeeltelijk) teniet wordt gedaan door emigratie.
quote:Op maandag 29 juni 2009 10:44 schreef isogram het volgende:
[..]
Mensen die alleen het handje ophouden, moet je sowieso harder aanpakken, ongeacht nationaliteit. Ook dat onderwerp staat op zich los van deze discussie. Waarom is het zo jammer dat die mensen vertrekken? Dat ontgaat me. Die mensen zien meer toekomst in Marokko of Turkije dan in Nederland. Waarom zou Nederland mensen ervan moeten weerhouden om hun toekomst op te bouwen in het land waar ze best denken te slagen? Hebben we een chronisch bevolkingstekort in Nederland? Dacht het niet...
En wat de werkgelegenheid betreft, heeft het vertrek van circa 300.000 mensen misschien ook nog wel een gunstig effect. Of ze laten banen achter die anderen mogelijk weer kunnen innemen, of ze doen niet langer een beroep op uitkeringen.
Ik zie eigenlijk alleen voordelen.
Ik denk dat als 300.000 mensen even hun kapitaal op een andere plek zetten (hoe groot of klein deze ook mag zijn) dit niet echt gunstig is voor een groot deel van Nederland. Waaronder de randstad.quote:
Jij begint je ook aardig te verliezen in angst-scenario's he?quote:Op maandag 29 juni 2009 10:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik vind van niet, ik roep al jaren hoogopgeleiden op om al hun savings in hun thuisland te stoppen, want er komt een dag...
De mensen die zich netjes aanpassen hoeven van mij niet weg dus nee. Wel vind ik dat er flinke eisen gesteld moeten worden aan uberhaupt immigratie in ons land. Dus verplicht taalcursus, verplicht inburgeringscursus, verplicht leren kennen van onze wetten, waarden en normen en uiteraard een examen van dit alles voor je ons land in mag (gewoon net als in de VS). daarnaast krijg je de eerste 5 jaar geen uitkering en moet je kunnen aantonen dat je wat bijdraagt aan dit land.quote:Op maandag 29 juni 2009 09:55 schreef isogram het volgende:
Emigratie-nieuws:
[..]
Bron: Een derde moslims in Nederland wil emigreren
Stelling: de overheid moet remigratie stimuleren.
Dit verbaasd me bijna, dat betekent dat er ook moslims zijn die de problemen die andere moslims veroorzaken erkennenquote:Eén op de drie moslims vindt het ook wel logisch dat een deel van de Nederlanders op de PVV stemt.
Hier nog 1. Dankzij dat allochtonen geknuffel van de laatste decennia ben ik de randstad met al die paupers echt meer dan zat. Daar komt bij dat woningen nauwelijks te betalen zijn, de wegen overvol zijn etc.quote:Op maandag 29 juni 2009 10:06 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Vreemd... ik heb juist de emigratiedrang dankzij de CDA en PvDA.
Willen emigreren staat niet voor echt emigreren. Ik denk dat voor Wilders ook een derde "heimwee" had naar land van oorsprong. In de praktijk zal dat niet zo makkelijk gaan als familie en vrienden hier blijven.quote:Op maandag 29 juni 2009 10:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik denk dat als 300.000 mensen even hun kapitaal op een andere plek zetten (hoe groot of klein deze ook mag zijn) dit niet echt gunstig is voor een groot deel van Nederland. Waaronder de randstad.
Tenzij een groot deel van je familie al in het buitenland zit..quote:Op maandag 29 juni 2009 11:01 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Willen emigreren staat niet voor echt emigreren. Ik denk dat voor Wilders ook een derde "heimwee" had naar land van oorsprong. In de praktijk zal dat niet zo makkelijk gaan als familie en vrienden hier blijven.
Dat zal in veel gevallen wel zijn, maar dat zal vaak niet directe familie zijn, maar ooms, tantes of groutooders.quote:Op maandag 29 juni 2009 11:02 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Tenzij een groot deel van je familie al in het buitenland zit..
Scherp opgemerkt, in Turkije ben ik ook genoeg Nederlandse turken tegen gekomen die toch iets hadden van, ja, m'n roots trokken toch iets harder aan me dan ik aanvankelijk dacht. Marokko heb ik nog nooit geweest, dus geen idee. Laat onverlet dat het voor Wilders al lang speelde dat er mensen terug keerden.quote:Op maandag 29 juni 2009 11:01 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Willen emigreren staat niet voor echt emigreren. Ik denk dat voor Wilders ook een derde "heimwee" had naar land van oorsprong. In de praktijk zal dat niet zo makkelijk gaan als familie en vrienden hier blijven.
Nee hoor, dat heeft niets met "angst" te maken, alswel met een concrete analyse van de politieke situatie in het land.quote:Op maandag 29 juni 2009 11:00 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Jij begint je ook aardig te verliezen in angst-scenario's he?
"Probleem" is dat directe familie doorgaans ook steeds vaker plannen heeft om te emigreren, althans ik zie dat in mijn omgeving heel erg. Wilders is niets meer dan een versterkende factor overigens.quote:Op maandag 29 juni 2009 11:03 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Dat zal in veel gevallen wel zijn, maar dat zal vaak niet directe familie zijn, maar ooms, tantes of groutooders.
Hmm.. die zie ik wel als direct of zie jij alleen vader,moeder,broer(tje) en zus(je) als direct?quote:Op maandag 29 juni 2009 11:03 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Dat zal in veel gevallen wel zijn, maar dat zal vaak niet directe familie zijn, maar ooms, tantes of groutooders.
Jij spreekt over thuisland, en bedoelt daarmee Marokko of Turkije waarschijnlijk, maar denk je ook niet dat voor een substantieel gedeelte van de tweede en derde generatie allochtonen (wat dus eigenlijk autochtonen zijn) Nederland minstens zoveel thuisland is?quote:Op maandag 29 juni 2009 11:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee hoor, dat heeft niets met "angst" te maken, alswel met een concrete analyse van de politieke situatie in het land.
Nou ja, volgens mij ben jij gewoon grotendeels anti-Nederlands. En daar handel je ook naar door het voeren van anti-Nederlandse propaganda. Dat recht heb je, maar ik vind het wel erg matig.quote:Op maandag 29 juni 2009 10:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik vind van niet, ik roep al jaren hoogopgeleiden op om al hun savings in hun thuisland te stoppen, want er komt een dag...
Een thuisland is niet specifiek het land waar je geboren of getogen bent, maar waar je je thuis voelt. Heel veel tweede en derde generatie allochtonen voelden zich prima thuis in Nederland - nu steeds minder. Dat is de situatie.quote:Op maandag 29 juni 2009 11:05 schreef Iblis het volgende:
[..]
Jij spreekt over thuisland, en bedoelt daarmee Marokko of Turkije waarschijnlijk, maar denk je ook niet dat voor een substantieel gedeelte van de tweede en derde generatie allochtonen (wat dus eigenlijk autochtonen zijn) Nederland minstens zoveel thuisland is?
Ik zie het niet, maar ik zit er dan ook niet midden in.quote:Op maandag 29 juni 2009 10:53 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Mja, je zal inderdaad eerder over generaties dan over jaren spreken... Maar er zijn positieve ontwikkelingen qua opleidingsniveau, qua allochtonen die doorstoten, qua de opkomst van een Marokkaanse middenklasse. Het zou erg zonde zijn als dat (gedeeltelijk) teniet wordt gedaan door emigratie.
stopquote:Op maandag 29 juni 2009 11:06 schreef Picchia het volgende:
[..]
Nou ja, volgens mij ben jij gewoon grotendeels anti-Nederlands. En daar handel je ook naar door het voeren van anti-Nederlandse propaganda. Dat recht heb je, maar ik vind het wel erg matig.
Wat is er anti-Nederlands aan het vertellen tegen mensen dat ze zich voor moeten bereiden op wat mogelijk komen gaat?quote:Op maandag 29 juni 2009 11:06 schreef Picchia het volgende:
[..]
Nou ja, volgens mij ben jij gewoon grotendeels anti-Nederlands. En daar handel je ook naar door het voeren van anti-Nederlandse propaganda.
Hebben we het over generaliserenquote:Op maandag 29 juni 2009 10:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Vervang probleem voor oplossing , aubquote:Op maandag 29 juni 2009 11:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
"Probleem" is dat directe familie doorgaans ook steeds vaker plannen heeft om te emigreren, althans ik zie dat in mijn omgeving heel erg. Wilders is niets meer dan een versterkende factor overigens.
Maar maakt dat, dat je je in b.v. Marokko of Turkije opeens meer thuisvoelt? Je loopt ook het risico dat mensen als het ware ontheemd raken… Want dat is wat Hephaistos volgens mij opmerkte, er zit natuurlijk ook een zekere idealisering bij de wens van emigratie.quote:Op maandag 29 juni 2009 11:06 schreef Mutant01 het volgende:
Een thuisland is niet specifiek het land waar je geboren of getogen bent, maar waar je je thuis voelt. Heel veel tweede en derde generatie allochtonen voelden zich prima thuis in Nederland - nu steeds minder. Dat is de situatie.
Ik had direct ook tussen aanhalingstekens kunnen zetten. Ouders, broers of zussen zijn (meestal) dichterbij dan ooms of tantes. Ik denk dat het eerste de keuze van emigreren meer beïnvloedt.quote:Op maandag 29 juni 2009 11:05 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Hmm.. die zie ik wel als direct of zie jij alleen vader,moeder,broer(tje) en zus(je) als direct?
paar euroquote:Op maandag 29 juni 2009 10:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik denk dat als 300.000 mensen even hun kapitaal op een andere plek zetten (hoe groot of klein deze ook mag zijn) dit niet echt gunstig is voor een groot deel van Nederland. Waaronder de randstad.
Die idealisering valt ernstig mee, mensen accepteren doorgaans die manco's van die landen - het gaat er namelijk om dat ze zich thuis voelen, zich goed voelen, zich niet bedreigd voelen, lekker in hun vel zitten. Nederland was ooit mijn thuisland - zeer zeker, dat is de afgelopen 10 jaar rap veranderd, ik ben niet mee veranderd en dus voel ik mij nog amper thuis - en zo voelen velen zich.quote:Op maandag 29 juni 2009 11:10 schreef Iblis het volgende:
[..]
Maar maakt dat, dat je je in b.v. Marokko of Turkije opeens meer thuisvoelt? Je loopt ook het risico dat mensen als het ware ontheemd raken… Want dat is wat Hephaistos volgens mij opmerkte, er zit natuurlijk ook een zekere idealisering bij de wens van emigratie.
Hmm ok, maar ik ben voor een groot deel in m'n leven opgevoed door m'n grootouders, daarom zie ik die ook als "direct". Mijn tantes en ooms zie ik ook vaak. Ik wil graag emigreren, maar ben bang dat het zal tegenvallen, omdat ik in Nederland ben opgegroeid.quote:Op maandag 29 juni 2009 11:10 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Ik had direct ook tussen aanhalingstekens kunnen zetten. Ouders, broers of zussen zijn (meestal) dichterbij dan ooms of tantes. Ik denk dat het eerste de keuze van emigreren meer beïnvloedt.
Als die ook van plan zijn te emigreren gaat het allemaal makkelijker natuurlijk.
Ik hoop voor je dat je op autochtonen nederlanders doelt,quote:Op maandag 29 juni 2009 11:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Die idealisering valt ernstig mee, mensen accepteren doorgaans die manco's van die landen - het gaat er namelijk om dat ze zich thuis voelen, zich goed voelen, zich niet bedreigd voelen, lekker in hun vel zitten. Nederland was ooit mijn thuisland - zeer zeker, dat is de afgelopen 10 jaar rap veranderd, ik ben niet mee veranderd en dus voel ik mij nog amper thuis - en zo voelen velen zich.
Hoezo kwetsend? In hoeverre worden mensen weggejaagd? Wilders roept wel eens wat, maar zelfs hij dwingt mensen niet om Nederland te verlaten. Allochtonen die zich normaal gedragen, hoeven van (vrijwel) niemand weg.quote:Op maandag 29 juni 2009 11:08 schreef paddy het volgende:
Hoezo remigreren? Het wordt generaliserend gebracht, dus ga ik dat ook even zo opvatten. Er leven hier genoeg (ja, ook ouderen) die hier geboren zijn, maar waarvan de ouders wel uit een ander land komen. Hoe je dan ook over twee paspoorten denkt. Mensen wegjagen door ze half aan te raden te emigreren....want voor mij is dat niet remigreren vind ik kwetsend.
Dit kan je doen bij mensen die een hekel hebben aan de Nederlandse samenleving, maar dat zijn er echt minder dan je denkt. Ik zie hier (ik woon tussen zo'n 70%allochtonen) echt wel het verschil. Er is idd een groep die gewoon hier niet wil blijven wanneer het in het land van hun ouders goed zou zijn, maar er is hier ook een hele grote groep dat wel degelijk gewoon Nederlander is, en in het land van de tweede paspoort net zo uitgemolken wordt als welke westerling dan ook wanneer ze daar op vakantie gaan.
Ik zeg niet dat je die mening niet mag hebben, maar wil hem met klem tegenspreken, wanneer je het gaat hebben over het algemene qua allochtoon.
Nee, ik ben niet voor pappen en zoethouden qua crimineeltjes, want die mogen wat mij betreft hard ...keihard..aangepakt worden...en de ouders mogen daar ook best wat verantwoording in nemen. Is in het land van de tweede paspoort niet anders. Maar wat ik hier lees bij sommige users vind ik werkelijk kwetsend.
Het verband is Wilders. Ik snap niet dat jij er moeite mee hebt om dat te constateren.quote:Op maandag 29 juni 2009 11:16 schreef isogram het volgende:
[..]
Hoezo kwetsend? In hoeverre worden mensen weggejaagd? Wilders roept wel eens wat, maar zelfs hij dwingt mensen niet om Nederland te verlaten. Allochtonen die zich normaal gedragen, hoeven van (vrijwel) niemand weg.
Het gaat hier om mensen die uit eigen beweging weg willen uit Nederland. Ze voelen zich hier niet thuis en denken zich beter thuis te voelen in Turkije of Marokko. Ik snap niet wat daar op tegen is. Er was toch ook zo weinig op tegen dat ze hierheen kwamen en bleven? Waarom zou je dan wél tegen de omgekeerde beweging zijn? Gun mensen die vrijheid...
Het aanpakken van criminelen staat wat mij betreft los van de vraag of iemand autochtoon of allochtoon is. Mij ontgaat het verband dat sommigen willen leggen tussen dergelijke problematiek en de groep moslims die Nederland wil verlaten.
Het wordt een stuk moeilijker om de problematiek rond groepen (en dan hebben we het niet alleen over criminaliteit) op te lossen, wanneer de kansarmen blijven terwijl de succesvollen vertrekken. Zo'n gewaagde veronderstelling is dat toch niet?quote:Op maandag 29 juni 2009 11:16 schreef isogram het volgende:
Het aanpakken van criminelen staat wat mij betreft los van de vraag of iemand autochtoon of allochtoon is. Mij ontgaat het verband dat sommigen willen leggen tussen dergelijke problematiek en de groep moslims die Nederland wil verlaten.
Hoezo, waarden en normen? Die mag ieder gezin (zolang ze zich aan de wet houden) toch zelf bepalen in huis? Het zijn vaak de autochtonen die de autochtonen de waarden en normen in de samenleving van bepaalde allochtonen opdringen, en niet de allochtonen zelf. Dit zie ik hier in de buurt in ieder geval duidelijk. De allochtonen hier zijn er onderhand helemaal niet blij mee, want voelen ook de boosheid van de complete veranderingen.quote:Op maandag 29 juni 2009 11:00 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
De mensen die zich netjes aanpassen hoeven van mij niet weg dus nee. Wel vind ik dat er flinke eisen gesteld moeten worden aan uberhaupt immigratie in ons land. Dus verplicht taalcursus, verplicht inburgeringscursus, verplicht leren kennen van onze wetten, waarden en normen en uiteraard een examen van dit alles voor je ons land in mag (gewoon net als in de VS). daarnaast krijg je de eerste 5 jaar geen uitkering en moet je kunnen aantonen dat je wat bijdraagt aan dit land.
Hoezo? Dus iemand die de test niet helemaal goed aflegt omdat degene geen IQ heeft boven de 140 is bijvoorbeeld een relnicht etc? Beetje vreemde stelling.quote:Dat houdt alle relnichten, steuntrekkers en ander paupervolk in elk geval al buiten de deur.
Dat doen mensen uit zichzelf, maar niet iedereen die gaat emigreren gaat terug naar het land van herkomst.....Veel zijn hier gewoon geboren en nette medeburgersquote:Daarnaast remigratie stimuleren, tja op zich waarom niet dus eens met de stelling. Als mensen nederland zo verschikkelijk vinden moeten we ze ook maar helpen om terug te keren naar het land waar ze het altijd zo fijn vonden he![]()
Vervelend dat je dat voelt, maar volgens mij zijn er nog meer plaatsen in Nederland dan alleen de randstadquote:Ik voel het soms echt alsof ik geen keuze meer heb als je een normaal leuk leven wilt dan de randstad en misschien zelfs wel nederland verlaten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |