Zelfs dat weten we nog niet eens...dat kunnen we pas weten als ze daadwerkelijk vertrokken zijn, toch?quote:Op maandag 29 juni 2009 13:01 schreef Iblis het volgende:
[..]
Die daadwerkelijk de stap zullen maken.
Je drukt jezelf in een soort slachtofferrol, door te melden dat je je niet thuisvoelt in Nederland en door een enorm issue te maken van de PVV; iets wat ik een irreële angst noem. Maar het is jouw keuze om die positie in te nemen. Maar het is mooi dat je je geen slachtoffer voelt; whatever.quote:Op maandag 29 juni 2009 12:49 schreef Mutant01 het volgende:
Die vrijheid is er wettelijk, maar sociaal valt dat kennelijk tegen (zoals ook blijkt uit diverse reacties op fora, maar ook uitspraken van bepaalde politici). Kan jij mij wel weer in een slachtofferrol proberen te stoppen, om zo een bepaalde diagonale positie in de discussie te behouden, maar daar ben ik niet van gediend. Overigens slaat je verhaal met betrekking tot de "luxe positie" van twee nationaliteiten nergens op, ik bezit in Nederland niet meer rechten dan een andere Nederlander, noch geniet ik van enig ander voordeel.
Dat laatste beaam ik, maar ik wil je er wel even op wijzen dat er duizenden extremisten in dit land rondlopen (blijkt uit AIVD-onderzoek) die wel degelijk zo'n agenda hebben. Het enige verschil is dat ze niet zichtbaar in de politiek aanwezig zijn, maar juist erg ondergronds opereren. En daar komt dan nog de vraag bij in hoeverre de PVV jouw rechten beperkt. Ook daar kun je over twisten.quote:Op maandag 29 juni 2009 12:49 schreef Mutant01 het volgende:
Oh zeer zeker, dat ontken ik niet. Maar het hebben van voorzieningen zegt natuurlijk niets over de mate van tolerantie of acceptatie door de autochtone middenklasse. Dat zijn twee zaken die niet hoeven te correleren. Overigens is er geen enkele (landelijk) politiek actieve moslimpartij die jouw rechten wil beperken en hoog in de peilingen staat.
Tja, als die angsten voor jou reëel zijn, dan is dat maar zo. En dan lijkt het me bijzonder humaan dat wij, als Nederland, de (r)emigratie stimuleren. Je voelt je niet meer thuis, hoewel dat meer aan jezelf dan aan Nederland ligt, en dan krijg je ook nog eens een stimulans om te vertrekken naar een land waar je gelukkiger wordt dan hier.quote:Op maandag 29 juni 2009 12:49 schreef Mutant01 het volgende:
Reële angsten, bedoel je. Afgezien daarvan, er is een verschil tussen iemand niet tegenhouden of iemand stimuleren. Eenieder moet kunnen gaan en staan waar hij of zij wil.
1/3e denkt er wel eens over, Hephaistos merkt op dat het waarschijnlijk hoogopgeleiden zullen zijn die daadwerkelijk de stap zullen maken, naast het feit dat ze plannen hebben. Dat betekent dus niet dat 1/3e hoogopgeleid is. Daarom benadrukte ik daadwerkelijk.quote:Op maandag 29 juni 2009 13:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Zelfs dat weten we nog niet eens...dat kunnen we pas weten als ze daadwerkelijk vertrokken zijn, toch?
Dan kruipen ze ZELF in die slachtofferrol. Zie ook hieronder.quote:Op maandag 29 juni 2009 12:59 schreef Iblis het volgende:
Maar wat nu als een gedeelte zich wel beter thuisvoelde maar nu doordat Wilders opkomt, zij zich op één hoop geveegd voelen met degenen die niet-geïntegreerd zijn?
Dat Wilders hard van leer trekt, bestrijd ik niet. Maar als je analyseert wat Wilders zoal roept, zul je zien dat hij meestal niet ageert, maar REageert. Hij reageert op extremisten die in Nederland van alles roepen en provoceren; hij reageert op de slappe aanpak van straattuig, enzovoort. Kijk maar naar al die kamervragen die de PVV stelt. Het is vrijwel altijd een reactie op iets.quote:Op maandag 29 juni 2009 12:59 schreef Iblis het volgende:
Omdat het klimaat verandert. Opiniestukken worden feller, Wilders trekt week na week in hardere bewoordingen van leer, dat alles maakt dat je als ‘allochtoon’ mogelijk jezelf erg buitenspel gezet voelt, nadat je juist je best hebt gedaan deel van de maatschappij uit te maken.
Ik denk dat we nu beter even niet over inburgering kunnen gaan praten. Daar is al een ander topic over en het gaat hier ook niet om nieuwkomers die moeten inburgeren.quote:Op maandag 29 juni 2009 12:59 schreef Iblis het volgende:
Inburgering is natuurlijk meer dan zo'n cursus. Het houdt ook in lid worden van Nederlandse verenigingen, je bemoeien met b.v. de ouderraad op scholen, Nederlandse krant lezen, enzovoort. Dat kun je niet afdwingen, want heel veel Nederlanders doen elk van die dingen afzonderlijk ook niet, maar velen doen wel íéts.
Het Bruto Nationaal Product van Marokko (hier te vinden: http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_landen_naar_bnp ) is nog geen tiende van het onze. Een bedrag van 3 miljard euro is dus enorm en zou bij ons gelijk staan aan een injectie van 30 miljard. Zeker driekwart van de 4,5 miljoen buitenlandse Marokkanen woont in West-Europa (incl. Italië), dus stroomt er een boel geld vanuit Europa naar Marokko. Ik heb nergens iets gezegd over de vraag of dat illegaal gebeurt of niet; ik wees alleen op de geldstroom.quote:Op maandag 29 juni 2009 12:59 schreef Mutant01 het volgende:
Mwah mwah mwah, overdrijven is ook een vak. Ten eerste gaat het in de meeste gevallen om eigen kapitaal, ten tweede is het niet "weg sluizen" - men betaald er hier gewoon belasting over - het is geen illegale route of iets dergelijks. Ten derde worden de financiële stromen schromelijk overdreven. Marokko krijgt ongeveer 3 miljard euro per jaar binnen (de op 6 na grootste inkomsten bron van dat land dus) van Marokkanen verspreid over de hele wereld.
Klopt. Jullie moslims hebben het goed voor elkaar als we het zo bekijken. Jullie kunnen overal naartoe en als het volk erop tegen is, morrelt het wat. De overheid houdt jullie een hand boven het hoofd. (of dat goed of slecht is even in het midden gelaten).quote:Op maandag 29 juni 2009 13:49 schreef Alulu het volgende:
Ik voel mij perfect thuis in Nederland. Ik vraag mij wel eens af of Moslims hier wel een toekomst hebben (met behoud van eigen identiteit) en twijfel daar aan. Aan de andere kant relativeer ik dat dan weer. Emigreren zou geen probleem zijn voor mij, maar ook geen must. En het zou niet automatisch betekenen dat het Islamitische land is waar mijn roots liggen, ook andere Westerse landen trekken mij zoals Canada bijv. De wereld is klein wat dat betreft en je bent zo in een ander land, of bij familie.
Precies, wat gaan we eraan doen?quote:Op maandag 29 juni 2009 14:04 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Klopt. Jullie moslims hebben het goed voor elkaar als we het zo bekijken. Jullie kunnen overal naartoe en als het volk erop tegen is, morrelt het wat. De overheid houdt jullie een hand boven het hoofd. (of dat goed of slecht is even in het midden gelaten).
Als wij westerlingen/atheïsten/christenen ons willen vestigen in een moslim-land, blijft er extreem weinig als keuze over om je daar veilig te voelen. Laat staan dat we zon grote bek kunnen hebben als de moslims hier hebben.
De verschillen zijn kwetsend.
En dan dezequote:Op maandag 29 juni 2009 12:18 schreef Mutant01 het volgende:
Zou dit niet nauw samenhangen met het fenomeen?
http://www.volkskrant.nl/(...)ms_vrezen_deportatie
Voor een jaar terug een gesprek gehad met een oudere Turk Die zei ook dat iemand terug wilde, maar dat dit volgens hem niet meer mogelijk was. Dat ook hij uitgebuit werd door het zakenleven daar, omdat je toch al kon horen dat hij een Nederlander was qua accent. (man was volgens mij bijna 60 jaar) Toen kwam er iets over Wilders op de TV en hij vroeg meteen aan mij hoe het nu moest. Willen de Nederlanders mij weg hebben? Ik heb al heimwee naar Nederland wanneer ik daar twee weken zit. En dan moet ik nog meer weken. Ik heb die man maar geprobeerd duidelijk te maken dat niet elke Nederlander zo dacht. Zijn dochter probeerde hem ook te sussen. Hij was inderdaad bang dat hij net als de Joden het land uitgezet zou gaan worden. Pak die rotzakken aan en laat ons met rust (iets in die trant zei hij)quote:Op maandag 29 juni 2009 12:15 schreef Montov het volgende:
[..]
Ik heb wel vaak verhalen gehoord (niet persoonlijk, en ook over Marokko) dat de tweede generatie allochtonen tussen twee werelden inzitten en als westers worden gezien door de lokale bevolking in die landen en dus ook niet 100% acceptatie is.
Dat zie je fout. Ik heb geen andere uitweg, dus geen keuze dan afwachtend te zijn. Veel mensen kunnen het zich niet veroorloven te emigreren (en ja, ik denk nu ook aan allochtonen) In veel landen is het niet anders dan normaal dat jij je de eerste vijf jaren zelf kunt bedruipen. Niet iedereen is in het bezit van meerdere paspoorten. En niet iedereen heeft een hoge opleiding, zodat ze werkelijk iets kunnen toevoegen aan een ander land.quote:, jij kan het je veroorloven om afwachtend te zijn.
fokhomo'squote:Op maandag 29 juni 2009 14:05 schreef SCH het volgende:
Treurig stemmend bericht.
Ben er huiverig voor op welke groep hierna de pijlen van de bozige Hollanders zullen zijn gericht
Tijd is het enige wat hiervoor nodig isquote:Op maandag 29 juni 2009 14:07 schreef SCH het volgende:
[..]
Massaal de verwilderisering bestrijden en de hysterie rond de islam de kop indrukken.
Ik ben wel bang dat homo's een van de volgende zondebokken zullen zijn van Wilders c.s. inderdaadquote:
Zolang dat niet betekend dat er helemaal geen kritiek meer mag zijn op die religie vind ik het prima.quote:Op maandag 29 juni 2009 14:07 schreef SCH het volgende:
[..]
Massaal de verwilderisering bestrijden en de hysterie rond de islam de kop indrukken.
Die kunnen weer de zondebok worden maar eerder van een fundamentalistische religieuze groepering dan van een Wilders.quote:Op maandag 29 juni 2009 14:10 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik ben wel bang dat homo's een van de volgende zondebokken zullen zijn van Wilders c.s. inderdaad
We zullen je inbreng hier op Fok! gaan missen.quote:Op maandag 29 juni 2009 14:10 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik ben wel bang dat homo's een van de volgende zondebokken zullen zijn van Wilders c.s. inderdaad
Elkaar als gelijken zien, mensen, zonder enige vorm van religieuze invloed. Ophouden met die schizofrene kermis en schuilen achter een hogere macht om je krankzinnigheid goed te praten. Iedereen gelijke inkomsten en delen van alles wat de aarde geeft (niemand mag alleenrecht hebben)quote:
Alle moslims zijn crimineel, werkloos en fluiten naar langslopende meisjes.quote:Op maandag 29 juni 2009 14:17 schreef Picchia het volgende:
[..]
Al die criminele werkloze homo's op straat, die naar langslopende meisjes lopen te fluiten.
Ik denk dat maar een klein deel van de homoseksuele gemeenschap in Nederland Islamitisch is. Dus je veronderstelling dat mijn post over Moslims gaat gaat niet op.quote:Op maandag 29 juni 2009 14:25 schreef IHVK het volgende:
[..]
Alle moslims zijn crimineel, werkloos en fluiten naar langslopende meisjes.![]()
Ik denk trouwens dat de kleine groep criminelen waar men dus last van heeft ook niet weg zal gaan. Maar eerder de huisje boompje beestje moslims die redelijk hoog opgeleid zijn en redelijk wat verdienen.
Alleen voor de marokkanen en turken dfie hier de boel lopen te verzieken zal het idd moeilijker worden.quote:Op maandag 29 juni 2009 14:27 schreef IHVK het volgende:
Maar voor de Marokkanen en Turken in Nederland zal het inderdaad weer lastig worden om daar te integreren. Aangezien de meerderheid in Nederland hier is geboren of ernstig is verkaasd.
Waarom zouden er minder islamtische homoseksuelen zijn dan bij wel ander geloof ?quote:Op maandag 29 juni 2009 14:30 schreef Picchia het volgende:
[..]
Ik denk dat maar een klein deel van de homoseksuele gemeenschap Islamitisch is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |