Daar kunnen ze wel wat aan doen want dan hebben ze een afzuigkap met motor terwijl dat in de meeste flats niet mag omdat t dan de lucht in andermans huis geblazen wordt ivm een centrale afzuiger die op t dak van de flat staat.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 02:41 schreef F04 het volgende:
Bij deze zal ik dan maar zelf beginnen. Onderburen heb ik niet echt veel problemen mee behalve dat tijdens het koken ik moet meeruiken met ze, maar daar kunnen hun (denk ik) ook weinig aan doen. Vast een constructiefout ofzo, maar met mijn buren hiernaast schiet het niet zo op. Het zijn types die alleen maar aan zichzelf denken, en de vrouw des huizes zit de hele dag thuis en heeft een grote bek. In het verleden nog wat opstootjes met haar gehad, en sinds dien zitten we in een vete.
Als je nu alleen nog even achter de twee keer jou een w plakt zijn alle taalnazi's ook weer tevreden!quote:
Donequote:Op zaterdag 27 juni 2009 10:43 schreef DonJames het volgende:
[..]
Als je nu alleen nog even achter de twee keer jou een w plakt zijn alle taalnazi's ook weer tevreden!
Je woont in een volkswijk!quote:Op zaterdag 27 juni 2009 13:12 schreef siekman het volgende:
Ik woon in een blok van 4 huizen , waarvan 1 huis van mijn schoonma , daarnaast een nichtje van mijn vrouw , daarnaast woont een vreemde eend in de bijt en daarnaast ja ik
Ruzie nee dat niet , meningsverschil ja .
vreenmde eend in de bijt wil al dat als ik eens lekker muziek draai dat ik om 7 uur savonds al alles op fluisterniveau zet , en daar ben ik het niet mee eens . 22.00 is vroeg zat
zijn btw rare mensen , woonkamer is attelier en ze wonen op zolder
Jezus met de hele familie in hetzelfde blok wonen lijkt me zo een ramp he. Mijn schoonmoeder woont hemelsbreed 500 meter hiervandaan vind ik al te dichtbij.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 13:12 schreef siekman het volgende:
Ik woon in een blok van 4 huizen , waarvan 1 huis van mijn schoonma , daarnaast een nichtje van mijn vrouw , daarnaast woont een vreemde eend in de bijt en daarnaast ja ik
Ruzie nee dat niet , meningsverschil ja .
vreenmde eend in de bijt wil al dat als ik eens lekker muziek draai dat ik om 7 uur savonds al alles op fluisterniveau zet , en daar ben ik het niet mee eens . 22.00 is vroeg zat
zijn btw rare mensen , woonkamer is attelier en ze wonen op zolder
Ik neem aan dat ze getuigen had? Anders kan je nooit zo maar een boete krijgen.quote:Op zondag 28 juni 2009 11:34 schreef Huppelmuts het volgende:
Mevrouw meteen naar de politie gerend en hoppa boete van 300 euro voor mij.
Ja een stuk of 12quote:Op zondag 28 juni 2009 12:05 schreef Sj0rs het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze getuigen had? Anders kan je nooit zo maar een boete krijgen.
NIET!quote:
Heel herkenbaar dit verhaalquote:Op maandag 29 juni 2009 09:36 schreef Grublit het volgende:
Wij zijn net verhuisd en hebben echt supertoffe buren. Voor mij een nieuwe stad en nieuwe buurt, dus was het afwachten... Maar al heel snel kennis gemaakt met onze directe buren. Naast ons gezin met kindjes van een jaar of 10. Andere kant naast ons een jongen die alleen woont, tegenover ons 2 gezinnen met kleine kindjes en een stel waarvan de 3 dochters al het huis uit zijn. Deze kwamen allemaal uit zichzelf kennis maken en kletsen. Wij zijn aan het verbouwen flink luidruchtig, maar allemaal hebben ze alle begrip en sommigen bieden zelfs hulp aan. Afgelopen zaterdah hadden we 'straatbarbeque/-feest' en voor ons dus een leuke binnenkomer in de straat. Het blijkt dat onze directe buren de leukste mensen zijn; we gingen pas na 1 uur naar huis!
Enige nadeel is een friettent die 5 deuren verder zit. Daar komt de jeugd (pfff hoor mij nu, ben net 26...) met scootertjes op af tot 's avonds laat. En er zitten best wel wat hangjongeren in de buurt. Er is dan ook een middelbare school vlakbij. De buurt heeft schijnbaar niet echt een goede naam, maar onze buren zijn echt hele nette en fijne mensen.
Als ik de verhalen zo lees, hebben wij veel geluk gehad!
Preciesquote:Op zaterdag 27 juni 2009 16:30 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik woon in een flat, bovenin. M'n ene buurman zit gehuurd (het is eigenlijk een koopflat), maar die goede man is er nooit. En als ie er dan eens is, hoor ik hem nooit. Wel aardig verder, altijd wel in voor een praatje als je hem tegenkomt. Andere buurman is ook oké. Hoor ik ook nooit, maar groet altijd vriendelijk als ik 'm zie lopen. Heeft wel eens onze post uit het postvakje gehaald toen we op vakantie waren. De onderbuurman horen we eigenlijk ook nooit. Wel als ie op het balkon zit, met vrienden, maar hij praat altijd heel normaal. We ruiken zijn vanille-sigaren wel eens. Zoals nu, nu ik op het balkon zit. Maar geen last van. Ook een aardige man, en als we hem tegenkomen vraagt ie altijd: nieuwe bewoners? Hij vergeet ons elke keer, we maken blijkbaar geen indruk![]()
De schuin-onderburen, die horen we wel goed. Die houden van Winthin Temptation en kijken die live-dvd dan ook graag. Met de bas vol open en de balkondeuren liefst ook. Ook andersoortige muziek hebben ze graag hard staan, maar niet de hele dag door. Meestal één cd lang en eigenlijk ook nooit later dan 21:00 uur.
Ik weet niet zo goed wat ik daarmee moet... Eigenlijk valt het wel mee, het is ook echt zoals ik het omschrijf. Maar de bastonen klinken wel zo hard door dat als ik net toevallig het nieuws zit te kijken, ik mijn eigen TV wel harder moet zetten omdat Sharon den Adel een schelle stem heeft èn diepe bastonen laat produceren door haar bassist. Dat is dan wel weer jammer vind ik, en de anderhalf uur die zo'n dvd duurt is dan opeens wel lang.
Maar goed, aan de andere kant stopt ie altijd wel netjes op tijd. Soms is het wel irritant natuurlijk, maar als ik eerlijk ben is ie ook wel vaak stil. En misschien is het nieuwigheid, en heeft ie net een nieuwe sound-set. Ik laat het denk ik voorlopig maar even zo, zolang het niet erger wordt. Het is ook een beetje leven en laten leven denk ik dan maar![]()
Fuck een goddelijk uitzicht als je buren uit de hel hebt...quote:Op maandag 29 juni 2009 19:03 schreef Ml-etje het volgende:
quote:Op maandag 29 juni 2009 23:13 schreef Walter-Ego het volgende:
[..]
Fuck een goddelijk uitzicht als je buren uit de hel hebt...
Hoe bedoel je huisdieren achterlaten? Ze zoekt telkens een vriendje met hond en/of kat oid?quote:Andere kant een op het oog keurige gereformeerde dame gescheiden met kids, ze blijkt alleen iedere maand van vriendje te wisselen en dat op zondag af te kopen. Ieder weekend ratrace om weg te komen onder achterlating van huisdieren (en ja dat vind ik zielig).
Ze gaat de weekenden naar haar vriendje en laat haar kat plus cavia achter.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 08:52 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Hoe bedoel je huisdieren achterlaten? Ze zoekt telkens een vriendje met hond en/of kat oid?
Ohw zo.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 08:55 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Ze gaat de weekenden naar haar vriendje en laat haar kat plus cavia achter.
toen wij het contract tekenden, hadden we geen idee wie of wat er naast ons woonden. is dat raar?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 09:21 schreef JO3Y het volgende:
wij zoeken altijd naar leuke buurmeisjes als we een koophuis gaan bezichtigen. Dat is voor ons toch wel prioriteit nr. één en bepalend in onze koopbeslissing...jullie toch ook?
Wij hebben nu ook geen idee hoor.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 10:05 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
toen wij het contract tekenden, hadden we geen idee wie of wat er naast ons woonden. is dat raar?
voor ons was de ligging van het appartement heel belangrijk, de indeling en de buurt ook en het feit dat het bovenin de flat zat.
begint al leuk zo'n eerste 'kennismaking' met de buren. En vooral als ze ook nog denken dat ze met een huurhuis meer rechten hebben dan iemand die het huis koopt. Ik heb niks tegen mensen die huren, maar ze hebben hier in NL nog meer rechten dan wie dan ook!quote:Op dinsdag 30 juni 2009 11:58 schreef T42 het volgende:
toen ik naar me huis ging kijken niks aan de hand.
toen ik de sleutel kreeg was ineens een stuk grond ingepikt???
dat was eind april
pas vorige week heeft ze het terug gegeven omdat ze er geen recht op heeft
ik heb koop, buren hebben huur.
ze had dat stukje grond ooit in bruileen gekregen van de woonstichting en nu was ze er zeker van dat dat stukje van haar was en ik moest maar opflikkeren en niet mouwen.
notaris heeft dit voormij opgelost samen met de makelaar
Laat me raden, Schilderswijk of Rotterdam Zuid?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 14:30 schreef Hijacking het volgende:
Mijn buurman is opzich een aardige kerel heeft alleen geen werk en een agressiefe dronk maar zolang die mij er niet lastig mee valt prima. Mijn andere buurvrouw is een jong ding en woont alleen. Mijn overbuurman heeft een keer in de straat met een pistool ( onduidelijk of het nu een echte was of een gas pistool ) geschoten op een auto die wegreed. Dus tsjah mischien wel een pauper buurt maar als jong samenwonend studerend stel heb je niet echt veel keus. En er zijn ook wel aardige mensen in de straat
Stad in Overijsselquote:Op dinsdag 30 juni 2009 15:01 schreef JO3Y het volgende:
[..]
Laat me raden, Schilderswijk of Rotterdam Zuid?
wat houdt je tegen? Of ben je bang dat hij je speaker dan ook jat?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 17:19 schreef slacker_nl het volgende:
Ik wil ooit nog eens een dikke vette speaker voor z'n deur plaatsen en dan 8 uur lang de meest afgrijselijke metal en andere pokkemuziek eruit laten komen. Lijkt me geweldig..
quote:Op dinsdag 30 juni 2009 22:14 schreef Dowdoon het volgende:
Aardige mensen behalve die k*t kinderen van ze
Niet verkeerdquote:Op dinsdag 30 juni 2009 22:20 schreef Hyperdude het volgende:
Mijn buren wonen 500 meter verderop.
Ik vind het wel goed zo!
Nee, overlast voor de rest van de buren... Ga niet alle buren tegen me keren omdat 1 gast doof is maar het zelf niet wilt weten..quote:Op dinsdag 30 juni 2009 20:44 schreef JO3Y het volgende:
[..]
wat houdt je tegen? Of ben je bang dat hij je speaker dan ook jat?
daarom en nu doet ze ook al 2 maanden over het opruimen van haar rommel op mijn grond (brandgang met recht van overpad)quote:Op dinsdag 30 juni 2009 14:17 schreef JO3Y het volgende:
[..]
begint al leuk zo'n eerste 'kennismaking' met de buren. En vooral als ze ook nog denken dat ze met een huurhuis meer rechten hebben dan iemand die het huis koopt. Ik heb niks tegen mensen die huren, maar ze hebben hier in NL nog meer rechten dan wie dan ook!
quote:Op dinsdag 30 juni 2009 14:17 schreef JO3Y het volgende:
[..]
begint al leuk zo'n eerste 'kennismaking' met de buren. En vooral als ze ook nog denken dat ze met een huurhuis meer rechten hebben dan iemand die het huis koopt. Ik heb niks tegen mensen die huren, maar ze hebben hier in NL nog meer rechten dan wie dan ook!
*zucht* bij ons gaf de woningstichting toe dat ze die mensen ergens kwijt moesten en dat midden in het dorp niet zou gaan lukken..quote:Op woensdag 1 juli 2009 00:10 schreef T42 het volgende:
[..]
daarom en nu doet ze ook al 2 maanden over het opruimen van haar rommel op mijn grond (brandgang met recht van overpad)
woonstichting is zelfs bang van haar
heb 1 geluk als ze gaat verhuizen word het huis een koophuis.quote:Op woensdag 1 juli 2009 09:17 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
*zucht* bij ons gaf de woningstichting toe dat ze die mensen ergens kwijt moesten en dat midden in het dorp niet zou gaan lukken..
Hij zegt toch helemaal niet dat die mensen minder zijn? Maar mensen die huren hebben gewoon heel veel rechten, waardoor het heel moeilijk is om problemen aan te pakken.quote:Op woensdag 1 juli 2009 01:39 schreef Tiepje het volgende:
[..]
Zijn mensen die huren "minder "dan mensen die kopen??
Zou het misschien aan persoonlijke redenen ten grondslag kunnen liggen dat mensen NIET kopen??
Vind het een zeer denigrerend antwoord van jou.
Ik denk dat Guppyfriend's onderbouwing precies de lading van mijn reactie dekt... Ik heb idd niet gezegd dat huurders minder zijn dan kopers (ben namelijk ook - net als iedereen- van huur naar koop gegaan) maar sommige huurders maken nu eenmaal misbruik van de rechten die ze als huurder hebben..quote:Op woensdag 1 juli 2009 09:31 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Hij zegt toch helemaal niet dat die mensen minder zijn? Maar mensen die huren hebben gewoon heel veel rechten, waardoor het heel moeilijk is om problemen aan te pakken.
Kijk alleen maar naar het voorbeeld van T42...
Het is toch te gek voor woorden dat iemand een stuk grond inpikt, en er vervolgs twee maanden over moet doen om d'r zooi op te ruimen?
Dit gebeurt bij koopwoningen natuurlijk ook, maar die mensen zijn op één of andere manier meer ontvankelijk voor redelijke argumenten, zoals een tekening van het Kadaster. Een huurder zet vaak meteen de hielen in het zand en is niet meer voor rede vatbaar... Ik weet niet hoe dat komt, maar ze lijken zich vaak te verschuilen achter 'was al zo...', 'kan ik niks aan doen...', 'niet mijn zaak/schuld...'.
Oh, en ik heb dus ook niks tegen huurders, en ik vind ze ook niet minder. Mijn buurman is ook een huurder, en dat is de ideale buurman. Dus.
quote:Op woensdag 1 juli 2009 10:41 schreef JO3Y het volgende:
[..]
Ik denk dat Guppyfriend's onderbouwing precies de lading van mijn reactie dekt... Ik heb idd niet gezegd dat huurders minder zijn dan kopers (ben namelijk ook - net als iedereen- van huur naar koop gegaan) maar sommige huurders maken nu eenmaal misbruik van de rechten die ze als huurder hebben..
In een vrijstaand huis kun je ook echt last van je buren hebben hoor...quote:
Ongetwijfeld. In een appartement heb je aan 4 kanten mensen wonen. Boven, onder, links en rechts. Nu in een rijtjeshuis nergens last van. Hoor niks meer. |Een verademing vergeleken bij een appartement.quote:Op woensdag 1 juli 2009 17:02 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
In een vrijstaand huis kun je ook echt last van je buren hebben hoor...
Ik heb dan aan drie kanten mensen, want ik woon bovenin. Maar ik snap je punt wel.quote:Op woensdag 1 juli 2009 17:14 schreef Sj0rs het volgende:
[..]
Ongetwijfeld. In een appartement heb je aan 4 kanten mensen wonen. Boven, onder, links en rechts. Nu in een rijtjeshuis nergens last van. Hoor niks meer. |Een verademing vergeleken bij een appartement.
quote:Op donderdag 2 juli 2009 13:06 schreef Salatrel het volgende:
weinig tot geen contact met de buren.
met mijn directe buurvrouw eigelijk alleen als de postbode weer eens een pakketje voor mij bij haar heeft afgegeven (waar ik een gruwelijke hekel aan heb) maarja zij is ook zo oud dat ze volgens mij mijn oma had kunnen zijn.volgens mij is ze ook een beetje doof wat dan wel weer een voordeel is.
met 1 van de bovenbuurmannen wel eens een praatje als ik hem toevallig tegenkom maar die zal er ook wel niet lang meer wonen aangezien zijn appartement te koop staat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
quote:Op donderdag 2 juli 2009 23:53 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]maar er is tegenwoordig een wildgroei aan pakketdiensten ontstaanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.TNT, maar ook DHL, SelektVracht, DPD... je weet nooit waarmee het komt.
ik heb er ook een hekel aan hoor, en zadel mijn buren liever ook niet met mijn spul op[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
Dat is een leugen!! Dat zegt hij alleen zodat hij aan het eind van zijn rit direct naar huis kan. Er zijn gewoon regels voor. En als jij dat aangeeft bij zijn baas dan heeft hij zich daar maar aan te houden.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 07:41 schreef Ml-etje het volgende:
Hmm onze TNT beambte zegt dan gewoon dat hij het kwijt moet. Sterker nog hij presteerde het laatst buren te laten tekenen voor een aangetekend pakket dat voor ons incl id getekend moest worden.
quote:Op vrijdag 3 juli 2009 07:52 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Dat is een leugen!! Dat zegt hij alleen zodat hij aan het eind van zijn rit direct naar huis kan. Er zijn gewoon regels voor. En als jij dat aangeeft bij zijn baas dan heeft hij zich daar maar aan te houden.
OT: Alle gezellige buren gaan vandaag op vakantieEn dan blijf ik achter met die trut van dat hondje
het lijkt erop dat de crisis ook bij je buurvrowu is aangekomenquote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:16 schreef JO3Y het volgende:
mijn buurvrouw leek in het begin erg aardig maar het laatste half jaar komt ze geregeld langs om suiker, eieren, mayonaise lenen (dat terwijl de supermarkt om de hoek is en tot 21u open). Ik had daar nooit problemen mee totdat onlangs ze haar dochter stuurde om wc-papier te lenen....
Fijn van die parasieten die naast je wonen. Ik zou dus niets meer uitlenen want voordat je het weet ben jij de plaatselijke "buurtsuper" geworden.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:16 schreef JO3Y het volgende:
mijn buurvrouw leek in het begin erg aardig maar het laatste half jaar komt ze geregeld langs om suiker, eieren, mayonaise lenen (dat terwijl de supermarkt om de hoek is en tot 21u open). Ik had daar nooit problemen mee totdat onlangs ze haar dochter stuurde om wc-papier te lenen....
heb ik met de kleinkinderen van de buren - zitten gewoon met een waterpistool over de schutting ons nat te spuiten - en dan niet als grapje maar als baldadigheid - an opa vindt het "leuk dat die kinderen zo lekker ondeugend zijn" - tja : zijn eigen kinderen en zijn hond opvoeden kon ie ook niet - dus waarom zou het bij de kleinkinderen wel lukken he?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 12:30 schreef N.icka het volgende:
Ach ik hoor mijn buren wel maar heb er geen last van
Echter wel van een stel ergens achter mij ,die hebben 2 kinderen en die kinderen kunnen niet spelen zonder de gehel dag te krijsen en gillen. En niet af en toe een gilletje van plezier maar echt gillen....Huizen zijn in een blok gebouwd dus alles galmt lekker
Kutkinderen die niet normaal kunnen spelen
ik zeg, tuinslangquote:Op vrijdag 3 juli 2009 21:25 schreef zomaareennaam het volgende:
[..]
heb ik met de kleinkinderen van de buren - zitten gewoon met een waterpistool over de schutting ons nat te spuiten - en dan niet als grapje maar als baldadigheid - an opa vindt het "leuk dat die kinderen zo lekker ondeugend zijn" - tja : zijn eigen kinderen en zijn hond opvoeden kon ie ook niet - dus waarom zou het bij de kleinkinderen wel lukken he?
inderdaad - als het de volgende keer weer gebeurt ga ik gewoon de tuin "water geven" en dan ondertussen die klerekinderen gewoon klets- klets- kletsnat spuiten - maakt mijn niet ene ... uit.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 21:27 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
ik zeg, tuinslang![]()
kijken hoe lang het dan nog leuk is met waterpistooltjes
Gewoon zeggen dat je het zelf ook niet hebt doe dit 4 a 5x en dan begint het kwartje wel te vallenquote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:16 schreef JO3Y het volgende:
Wat niet goed? Barbecueën? Er zijn nou eenmaal mensen die wereldvreemd zijn en de ''Oosterse'' geur die vrijkomt tijdens het barbecueën niet kunnen verdragen.quote:
Mijn oude buren konden echt niet barbecueën. Als zij het deden, leek het alsof ze een huis aan het affikken waren.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 17:24 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Wat niet goed? Barbecueën? Er zijn nou eenmaal mensen die wereldvreemd zijn en de ''Oosterse'' geur die vrijkomt tijdens het barbecueën niet kunnen verdragen.
Vanwege gezelligheidquote:Op zaterdag 4 juli 2009 14:10 schreef AryaMehr het volgende:
Linkerbuurvrouw loopt telkens te zeiken wanneer we aan het barbecueën zijn.
Vanwege de geur die vrijkomt. Ze is trouwens de enige, de rest van de buren loopt haast te smeken om een stukje te mogen proeven.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 21:10 schreef Slappy het volgende:
[..]
Vanwege gezelligheidOf omdat het stinkt ?
quote:Sinds dat ik hier woon(2003) heb ik de consequenties moeten ondervinden van het verschrikkelijke klote egoïsme van mijn buren, 2 deuren verderop. Ik(en al mijn andere buren ook trouwens) heb al talloze keren met hun ruzie gehad. En het gaat soms echt werkelijk tot in de nacht door. Dat gaat dan voornamelijk over prullenbakken, schuttingen, auto's, etcetera. Laatste keer was 's nachts met een passant. Die hadden de auto op 'hun' parkeerplaats neergezet(heeft geen sluis of iets dergelijks). Ik kon niet slapen van dat geschreeuw.
Vanaf het begin al aan zijn ze onvriendelijk, tegen de hele buurt. Ze zeggen nooit vriendelijk gedag, maken rottige opmerkingen, kappen hun bomen nooit desondanks ons bezwaar daartegen.
Precies! Want 'jou' is bezittelijk. Het is een ervaring van jou, dus wordt het 'jouW ervaring'. En er staat een spatie te veel voor het uitroepteken.quote:
Oh, heerlijk zulke burenquote:Op vrijdag 10 juli 2009 23:44 schreef Judeljuud het volgende:
Ik heb ontdekt dat mijn Iraanse bovenbuuf gewoon haar pannen leegt in m'n tuin.![]()
Daarnaast hebben ze vaak snoeihard de televisie aanstaan (en dan van die Arabische zenders o.i.d.) en schreeuwt die vrouw KEIhard als ze aan de telefoon is met (waarschijnlijk) iemand in haar moederland. Helaas ben ik niet de enige met klachten. Ik ben er al een paar keer naar toe geweest, maar het doet er gewoon niet toe. Pas toen ik met de dweil tegen het plafond beukte (net als in de fillum) ging het geluid zachter.
Maar goed, dat heb ik maar twee keer gedurfd, want toen stond de bovenbuurman op de stoep.
Waarschijnlijk gaat de woningbouwvereniging er nu wat aan doen gelukkig. Dan worden ze uitgenodigd daar en kunnen ze hun tolk meenemen...seriously...
Wij straks oook!!quote:Op vrijdag 10 juli 2009 23:21 schreef mister_white het volgende:
knip.
Heb nu eindelijk (nacht)rust, na al die jaren, en geen stress meer. Ja, verbouwingsstress
Tokkies? Waar woon je nu danquote:Op maandag 13 juli 2009 00:28 schreef Gozeuh het volgende:
Mijn onderbuurman is full-time alcoholist en mijn buurvrouw ook. Beiden produceren overlast. De buurman met name geluidsoverlast, de buurvrouw geluids en stankoverlast. Er zijn dagen dat ik ze beiden wel kan schieten (de meeste dagen eigenlijk wel). Aanspreken op het gedrag en dergelijke helpt niet: deze mensen zijn bijna altijd onder invloed en voor rede simpelweg niet vatbaar. Ronduit belachelijk vind ik het dat dit zomaar kan; heel de dag werkeloos rondhangen en overlast produceren. Het lullige is: er valt bar weinig tegen te doen. De politie komt een keer langs en dan is het even rustig, maar later begint het verhaal weer van voren af aan lijkt het wel. Ik baal soms als een stekker en ga binnenkort verhuizen dankzij de buren.
Mee eens. Ga geen energie steken om de problemen op te lossen maar steek energie in het zoeken van een andere woning. Het heeft mij een paar jaar van mijn leven gekost om dit in te zien, is zonder en had niet gehoeven als ik eerder een andere woning had gezocht.quote:Op woensdag 15 juli 2009 22:42 schreef Sj0rs het volgende:
In het geval van overlast kan je maar beter uitkijken naar een andere woning. In Nederland wordt er helemaal niets tegen ondernomen.
quote:Op donderdag 16 juli 2009 11:55 schreef mister_white het volgende:
[..]
Mee eens. Ga geen energie steken om de problemen op te lossen maar steek energie in het zoeken van een andere woning. Het heeft mij een paar jaar van mijn leven gekost om dit in te zien, is zonder en had niet gehoeven als ik eerder een andere woning had gezocht.
Mensen zijn tegenwoordig dom, asociaal en agressief en als ze het zelf niet zijn worden de bijbehorende kinderen het wel.
De beste man is nu drie kwartier zijn motoren aan het starten en ik overdrijf hiermee niet eens...quote:Op vrijdag 10 juli 2009 14:55 schreef BBQ-kip het volgende:
Tegenover: een gezin met een 50-jarige rocker die muzikant is, met zwart geverfd haar, mascara en eyeliner opHij heeft 3 motoren en een busje, staat 's ochtends al die motoren te starten en meestal lukt dat niet, dus gaat hij met dat busje naar zijn dayjob
Ooh, zo een hebben wij er ook eens gehad. Maar dat was vice versa, die had een VW busje die nooit wilde. En dan ging ie na 30 min. proberen toch maar met de motorquote:Op vrijdag 17 juli 2009 14:12 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
De beste man is nu drie kwartier zijn motoren aan het starten en ik overdrijf hiermee niet eens...![]()
Ow, nu start hij....
En weer uitgevallen![]()
Vind het toch knap dat hij het elke dag weer probeert, best een bikkel
Dat vind ik dan juist weer een normaal tijdstipquote:Op donderdag 16 juli 2009 17:52 schreef Natalie het volgende:
Toen ik gisteravond om 22u mijn hoofd op het kussen legde hoorde ik ineens de vage klanken van een keyboard door de muren komen... Een of andere debiel van een buurman/vrouw van mij heeft er kennelijk een en ging oefenen (en goed was 't niet)...
Gelukkig was het om 23u afgelopen. Prutsers.. ga dan oefenen op een normaal tijdstip!
Ik snap dat wel. Als je zelf om 05:00 uur je bed uitmoet, is het prettig als het om 22:00 uur echt wel stil is. En sommige mensen staan daar gewoon niet bij stil. Ze zijn vaak ook echt niet te beroerd om er een beetje rekening mee te houden. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.quote:Op donderdag 16 juli 2009 17:52 schreef Natalie het volgende:
Toen ik gisteravond om 22u mijn hoofd op het kussen legde hoorde ik ineens de vage klanken van een keyboard door de muren komen... Een of andere debiel van een buurman/vrouw van mij heeft er kennelijk een en ging oefenen (en goed was 't niet)...
Gelukkig was het om 23u afgelopen. Prutsers.. ga dan oefenen op een normaal tijdstip!
quote:Op zaterdag 27 juni 2009 02:56 schreef Outpost76 het volgende:
Ik heb persoonlijk zelfs wel eens slaande ruzie gehad met een buurman van een paar deuren verderop. Toen ik hier kwam wonen was de flat net opgeleverd en was iedereen nieuw voor elkaar en ik heb m dan ook welkom geheten in mn huis en daar is een aardig goede vriendschap uit voort gekomen. Ook eten bij elkaar enz enz tot hij op een avond mn huis niet uitwilde en ik een kopstoot kreeg van hem. Tja dat moet je niet doen en heb m vervolgens mn huis uit geduwd en m een klap terug gegeven. Daarna was het mijn voordeur vooral die het moest ontgelden. Meneer komt uit een achterbuurt wijk in Den Haag en deze flat staat in een dorp. Dorps gewoontes en stads gewoontes zijn nou eenmaal anders. Ook is meneer goed in grote verhalen ophangen en is volgens hem (ook volgens zn vriendin) drugs dealer geweest en ik moet dus nu iedere keer op mn tellen passen omdat ik t lef heb gehad hem terug te slaan. 7 juli moeten we voorkomen dus ik ben benieuwd......
Naar de bak neem ik aan?quote:Op zaterdag 18 juli 2009 13:11 schreef Outpost76 het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
De bewuste buurman is aan het verhuizen op t moment!![]()
![]()
![]()
Party time![]()
![]()
Nee helaas nietquote:
Wacht even... jullie moeten ook voorkomen?quote:Op zaterdag 18 juli 2009 18:43 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Nee helaas niet![]()
Het voorkomen is uitgesteld en is niet echt voorkomen maar met de officier van justitie praten. Als we onze straf accepteren dan hoeven we niet voor te komen.
Zn meisje heeft een huisje in Voorburg gekregen en daar gaan ze nu wonen.
Welkom in NLquote:Op zaterdag 18 juli 2009 21:22 schreef Walter-Ego het volgende:
[..]
Wacht even... jullie moeten ook voorkomen?
Ja want ik had niet terug mogen slaan. Dat is nl ook mishandeling. Leuk he die Nederlandse wetquote:Op zaterdag 18 juli 2009 21:22 schreef Walter-Ego het volgende:
[..]
Wacht even... jullie moeten ook voorkomen?
Dat dusquote:Op zaterdag 18 juli 2009 21:27 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Welkom in NLhij heeft terug geslagen...
quote:Op zondag 19 juli 2009 00:47 schreef Oblivion het volgende:
Buren aan 1 kant met jonge kinderen, leuke mensen!
Lopen ook gewoon gezellig binnen.
Schuin tegenover, rustige mensen met 2 heule grote blaffende honden...![]()
En andere kant naast ons ook hele rustige mensen , soms komen ze langs om te kijken hoe de verbouwing gaat.
Voor= geen mensen.
Achter= geen mensen.
HEERLIJK!
Kun je dat niet op zelfverdediging gooien?quote:Op zondag 19 juli 2009 16:38 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ja want ik had niet terug mogen slaan. Dat is nl ook mishandeling. Leuk he die Nederlandse wet![]()
[..]
Dat dus
Nou niet echt. Een andere buurman was er ook en die heeft die kopstoot niet gezien omdat ik met mn rug naar hem toe stond op dat moment.quote:Op zondag 19 juli 2009 16:39 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Kun je dat niet op zelfverdediging gooien?
De truc zit er ook in om iemand wel te pijnigen, zonder dat er aantoonbaar letsel is en dat je met een plausibel verhaal op de proppen kan komen. Als we alle hufter nu eens op een eilandje zetten en ze daar hun gang laten gaan. Rottumerplaat o.i.d. lijkt me wel geschikt: er woont niemand en het kalf ieder jaar een stukje verder af.quote:Op zondag 19 juli 2009 17:03 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Nou niet echt. Een andere buurman was er ook en die heeft die kopstoot niet gezien omdat ik met mn rug naar hem toe stond op dat moment.
Ik heb ook geen blijvend letsel achter gelaten maar mn andere buurman heeft mij wel zien slaan en de bewuste kopstoot niet.quote:Op zondag 19 juli 2009 17:17 schreef Walter-Ego het volgende:
[..]
De truc zit er ook in om iemand wel te pijnigen, zonder dat er aantoonbaar letsel is en dat je met een plausibel verhaal op de proppen kan komen. Als we alle hufter nu eens op een eilandje zetten en ze daar hun gang laten gaan. Rottumerplaat o.i.d. lijkt me wel geschikt: er woont niemand en het kalf ieder jaar een stukje verder af.
Die was raak jaquote:Op zondag 19 juli 2009 17:46 schreef z80 het volgende:
was de kopstoot raak?
zo ja was de verwonding zichtbaar? en indien niet zichtbaar is er door de technische recherche onderzoek gedaan (deze kunnen bewijzen/aantonen dat er onderhuids wel een verwonding aanwezig is)
maar nog veel belangrijker heb je zelf aangifte gedaan van dit voorval?
en is hierbij ook een medische verklaring bijgevoegd?
indien ja dan de zaak laten voorkomen, en als verdediging aanvoeren noodweer.
maakt niet uit of er wel/geen getuigen van zijn.
zolang er maar forensisch bewijs materiaal is.
Bij mij ging de wekker om half 6quote:Op vrijdag 17 juli 2009 @ 15:06 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik snap dat wel. Als je zelf om 05:00 uur je bed uitmoet, is het prettig als het om 22:00 uur echt wel stil is. En sommige mensen staan daar gewoon niet bij stil. Ze zijn vaak ook echt niet te beroerd om er een beetje rekening mee te houden. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
dus wel.quote:Op zondag 19 juli 2009 18:09 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Die was raak ja
Stukje tand afgebroken maar verder geen schade. De technische recherche is niet langs geweest.
Ja ik heb aangifte gedaan. Geen medische verklaring aanwezig en dus ook geen bewijs.
Lastig! Overigens is een stukje tand afgebroken ook letsel. Ik zou zeker kijken of je daar nog wat mee kan doen.quote:Op zondag 19 juli 2009 17:21 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ik heb ook geen blijvend letsel achter gelaten maar mn andere buurman heeft mij wel zien slaan en de bewuste kopstoot niet.Daar door mag ik dus ook komen praten met de officier van Justitie.
Hij heeft een aparte smaak, maar een pop ondersteboven aan het plafond, dat noem ik artistieke humor. Ik snap niet waarom je doet alsof je je buurman niet kent Op basis van bovenstaande? Dan ben je wel erg xenofoob, wil je niet liever in Staphorst gaan wonen?quote:Op dinsdag 21 juli 2009 11:31 schreef Annet00 het volgende:
Nou serieus, ik heb eens bij mijn bovenbuurman gekeken....
Hij had een bloem met daaronder kikkervisjes op een tafel staan...
In de slaapkamer hingen handboeien aan het bed, een verrekijker ( woon in n flat) en een pop... ja een echte babypop voor kids op de kop kruipend aan het plafond......
Als ik die vent nu tegen kom, dan doe ik net of ik m nie ken......:S
WHATquote:Op dinsdag 21 juli 2009 11:31 schreef Annet00 het volgende:
Nou serieus, ik heb eens bij mijn bovenbuurman gekeken....
Hij had een bloem met daaronder kikkervisjes op een tafel staan...
In de slaapkamer hingen handboeien aan het bed, een verrekijker ( woon in n flat) en een pop... ja een echte babypop voor kids op de kop kruipend aan het plafond......
Als ik die vent nu tegen kom, dan doe ik net of ik m nie ken......:S
Ja dat zal het zijn.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 13:02 schreef HoneyPop het volgende:
Sorry hoor, maar ik ben in Limburg opgegroeid, en daar hadden we daar toch echt geen last van. Bah, de randstad![]()
Precies, de zogenaamde onderkant van de markt. Hier wonen mensen die niet veel te verliezen hebben, dus meestal geen baan, opleiding, carriere, geld, auto e.d. Dus je ondervind al gauw hinder wanneer je die dingen wel hebt.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 14:06 schreef Sj0rs het volgende:
[..]
Ja dat zal het zijn.
Nee, overlast komt veelal voor bij het wat goedkoper segment in de huizenmarkt.
IK! Heb een buurman schuinboven mij, op het oog een normale gast, maar zodra de nacht valt komt het beest in hem los. Dus dan doe ik altijd maar de deur op slot.quote:Op zondag 19 juli 2009 00:38 schreef dennisdotcom het volgende:
Aan één kant Ghanese buurvrouw met dochter. Hoor ze nooit en ze zijn altijd supervriendelijk. Andere kant jong stel, dame is net zo oud als ik en met hun heb ik goed contact.
Bovenbuurman negeert me omdat ik een aantal keer heb geklaagd over zijn muziek en één keer een feestje heb laten beëindigen door de politie. Onderbuurvrouw een paar keer gesproken omdat haar zoon nogal wat lawaai kan produceren (schreeuwen en deuren dicht smijten), maar die hoor ik bijna niet meer.
Kortom, je kunt het slechter treffen.
Ik vind elke herrie zo ongeveer even erg. Schreeuwende kinderen en babies staan bij mij ook heel hoog op mijn lijstje van irritante geluiden. Blaffende honden zijn ook vervelend, net als muziek op volume 10...quote:Op woensdag 22 juli 2009 11:17 schreef Guppyfriend het volgende:
Ja, maar ook, babies huilen nu eenmaal. En zolang het dat is, en geen harde muziek midden in de nacht, vind ik het prima. Hoort erbij, en als ze het flesje heeft gehad en een schone luier heeft gehad, is ze ook weer stil.
Echt, liever dat, dan trance muziek op volle kracht, of een blaffende hond de hele dag
Tuurlijk, het is ook erg... Maar als ik mag kiezen tussen uren lang harde muziek, en een babie'tje, doe mij dan die baby maar. Overigens staat het appartement van de onderburen te koop, dus wie weet tot hoe lang ik er nog mee zit. En wat ik ervoor terugkrijg.quote:Op woensdag 22 juli 2009 19:06 schreef Walter-Ego het volgende:
[..]
Ik vind elke herrie zo ongeveer even erg. Schreeuwende kinderen en babies staan bij mij ook heel hoog op mijn lijstje van irritante geluiden. Blaffende honden zijn ook vervelend, net als muziek op volume 10...
Och dat is het minst erge.quote:Op donderdag 23 juli 2009 08:02 schreef Fixers het volgende:
Schone handdoeken drogen over de schutting? He bah, daar kan van alles opzitten: mos, alg, vogelpoep daar wil ik mijn schone was niet ophangen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik liever harde muziek hoor dan een krijsende baby. Harde muziek maken kan ik zelf ook namelijkquote:Op donderdag 23 juli 2009 06:59 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Tuurlijk, het is ook erg... Maar als ik mag kiezen tussen uren lang harde muziek, en een babie'tje, doe mij dan die baby maar. Overigens staat het appartement van de onderburen te koop, dus wie weet tot hoe lang ik er nog mee zit. En wat ik ervoor terugkrijg.
Haha, gezien je nick is dat niet verwonderlijk. Ik kan er een flinke portie hardcore, punk o.i.d. tegenaan gooien. -> I win music!quote:Op donderdag 23 juli 2009 08:47 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik liever harde muziek hoor dan een krijsende baby. Harde muziek maken kan ik zelf ook namelijkFight fire with fire he
Mja, maar dat is zo dweilen met de kraan open... In een flat kom je dan al snel in een soort discotheek-achtige kakafonie te zitten. En ik snap dat niet, koop dan gewoon een goede draadloze koptelefoon. Die dingen zijn tegenwoordig hardstikke goed, en heul niet duur.quote:Op donderdag 23 juli 2009 22:58 schreef Walter-Ego het volgende:
[..]
Haha, gezien je nick is dat niet verwonderlijk. Ik kan er een flinke portie hardcore, punk o.i.d. tegenaan gooien. -> I win music!
Tsja, vertel dat maar tegen de luidruchtige buurman.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 06:57 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Mja, maar dat is zo dweilen met de kraan open... In een flat kom je dan al snel in een soort discotheek-achtige kakafonie te zitten. En ik snap dat niet, koop dan gewoon een goede draadloze koptelefoon. Die dingen zijn tegenwoordig hardstikke goed, en heul niet duur.
Tsja, daar zit het probleem...quote:Op vrijdag 24 juli 2009 08:00 schreef Walter-Ego het volgende:
[..]
Tsja, vertel dat maar tegen de luidruchtige buurman.
quote:Op vrijdag 24 juli 2009 10:00 schreef fruityloop het volgende:
Op de vraag waarom ze de aslade niet mee hebben genomen als plantenbak moeten we nog steeds antwoord krijgen, maar goed..
Had ik al verteld dat ze de vulslang van de CV ook omgeruild hebben met de niet complete uit hun nieuw gekochte appartement?quote:
Nadat ze ons voor leugenaars uit hadden gemaakt hebben we geen contact meer met ze, ik heb ze gemaild dat we ivm hun privacy alle nog ontvangen post van ze zullen vernietigen op de zaak in de versnipperaar. Ben benieuwd oftie zijn pensioen nog gaat missen..quote:Op vrijdag 24 juli 2009 11:47 schreef Ml-etje het volgende:
Pfff wat n sloebers.. tsja als je hen erop wijst zijn ze ineens niet thuis.
quote:Op vrijdag 24 juli 2009 13:24 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Nadat ze ons voor leugenaars uit hadden gemaakt hebben we geen contact meer met ze, ik heb ze gemaild dat we ivm hun privacy alle nog ontvangen post van ze zullen vernietigen op de zaak in de versnipperaar. Ben benieuwd oftie zijn pensioen nog gaat missen..
Oeps... Da's ook wel wat ja.. Een kennis van me kocht ooit een huis, ook wat een vaag verhaal met een stel in scheiding etc, en een week voor de overdracht bleek dat na recherche van de notaris de hypotheekverstrekker van de verkopers beslag had laten leggen, dus die verkoop ging niet door..quote:Op vrijdag 24 juli 2009 14:38 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
![]()
![]()
Hier blijft sinds we de sleutel kregen afgelopen oktober, bedrijfspost binnen komen voor de vorige bewoner. Zij komen het alleen nooit halen... Vorige keer toch maar weer gemaild dat er al een aantal blauwe enveloppen lagen, met op de laatste "dringend openen"![]()
Toen kwamen ze ineens wel langs (en ze wonen 2 minuten van ons vandaan...)
Blijkt dat hun bedrijf op omvallen staat, handig, als je net een vet duur huis hebt gekocht
Oh, da's ook mooi... zulke acties...quote:Op vrijdag 24 juli 2009 15:25 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Oeps... Da's ook wel wat ja.. Een kennis van me kocht ooit een huis, ook wat een vaag verhaal met een stel in scheiding etc, en een week voor de overdracht bleek dat na recherche van de notaris de hypotheekverstrekker van de verkopers beslag had laten leggen, dus die verkoop ging niet door..
Dat verklaard dan mogelijk ook voor een deel waarom die zaak zo slecht gaat, en de belastingdienst zulke enveloppen moet gebruiken?quote:Op vrijdag 24 juli 2009 15:45 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Oh, da's ook mooi... zulke acties...
Gelukkig zijn het bij ons prima mensen, alleen "wat" onhandig... maar zij zelf zijn de enigen die daar last van hebben.
Zo overhandigden ze ons bij de sleuteloverdracht een map met garantiepapieren enzo. Kwamen we thuis, zaten al hun persoonlijke hypotheekgegevens er ook in
Tanthof Terror!quote:Op zondag 26 juli 2009 13:26 schreef Basekid_NZ het volgende:
Dit was in Tanthof Oost - Delft trouwens
Zeker, dat doe ik ook wel. s'avonds voor op de gallerij zetten en dan smorgens mee nemen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 15:34 schreef Guppyfriend het volgende:
Oh, dat is ranzig![]()
Ik ben ook wel eens te lui om mijn vuilniszak naar beneden te brengen, maar die zet ik dan altijd een nachtje naast m'n voordeur, op de gallerij. Maar dat is alleen maar een nachtje, en hij staat dan niet eens in de loop, omdat we nog een soort portiekje hebben bij de voordeur. En ik knoop ze altijd goed dicht.
Fijn dat jet zo naar je zin hebt!quote:Op dinsdag 28 juli 2009 15:48 schreef kikoooooo het volgende:
Mijn vriendin en ik wonen in een appartement midden in de uitgaansstraat van Groningen. Ik gok dat er voor onze deur minimaal 300 terrasstoelen staan, dus het is altijd lawaaiig in huis. En ik hou ervan
We wonen boven een winkel, dus daar hebben we sowieso al geen last van. In ons 'complex' bevinden zich nog 4 andere appartementen, maar ze grenzen allemaal niet direct aan ons huis, behalve boven. Boven ons wonen 3 gasten, eigenlijk mogen er maar 2 personen wonen per app, dus 1 woont daar stiekem in de woonkamer haha. Zijn 3 studenten, dus ze willen nog wel eens lawaai maken en de huizen zijn gehorig. Maar ik trek me er niet teveel van aan, want ik wil ook wel eens lawaai maken op de donderdagavond (uitgaansavond) of het weekend. Dan heb ik ook regelmatig mijn muziek vol open tot 3 uur 's nachts.
Ik klaag niet over hen, zij klagen niet over ons. Perfecte oplossingEn als ik echt mijn slaap niet kan vatten doe ik oordoppen in (ik sta ma, di, wo, do om 5:30 op, dus een beetje slaap is wel fijn). Mijn vriendin slaapt standaard al met oordoppen in.
Leven en laten leven dus en dat gaat prima.![]()
Ik ben pas afgestudeerd, dus ik maakte vaker lawaai en ging altijd laat slapen. Nu is mijn ritme echt compleet anders sinds ik fulltime werk, maar ik laat mijn bovenburen dus gewoon genieten van hun studententijdZe laten mij dus genieten van mijn weekend
Owja, ik mijn vorige kamer woonde ik naast één van mijn beste vrienden, dus dat was tof. Onder ons woonde een psychisch gestoorde vrouw zonder kennissen of vrienden. Heel soms kwam haar dochter langs. Op een gegeven moment stond ze snachts onder de douche te schreeuwen 'bericht kan niet worden verzonden, HAHAHAHHA, bericht kan niet worden verzonden HAHAHAHAHA'. En dat een uur langDe douche zat tussen de kamer van mijn maat en mij in, dus we hoorden het echt supergoed. Daarna is ze compleet doorgeflipt en een tijdje opgenomen geweest. Die week flipte ze verder door en moest ik haar dokter bellen, want haar telefoons waren afgesloten (dat verklaarde ook het 'bericht kan niet worden verzonden')
Later ging het wel weer met haar. Ik geloof dat ze nu een huisje met een tuin heeft (haar grote wens was dat altijd).
Ik woon niet in een studentenhuis en jouw vooroordelen slaan ook nergens op.quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 22:43 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Fijn dat jet zo naar je zin hebt!![]()
Maar ik vind het teringtriest dat je met oordoppen in moet slapen. Buren of niet, ze gedragen zich maar.
Maar het is net of studentjes alles moeten doen als het maar studentikoos is. Vooral op een oude fiets rijden, zo'n smerig mogelijke kamer, zoveel mogelijk bier drinken.
Vaak ook nog van dat uitschot met net iets te lang haar en een rollende rrrrrrr.
Ja, helaas regelmatig. Gisteravond werden we ook weer eens gigantisch uitgescholden omdat mijn man een spijkertje ergens in sloeg.. Eerst heel erg gebonk op de muren en vervolgens staan ze buiten achter in de tuin tegen je te schreeuwen..quote:Op zaterdag 27 juni 2009 02:19 schreef F04 het volgende:
Volgens mij komen burenruzies in Nederland vrij vaak voor. Hebben jullie weleens ervaring gehad met nare buren?
Hmm herkenbaar. In mijn vorige woning had ik een verslaafd stel schuin boven me wonen. Ze hadden de woning van de vader van hem gekregen zodat mams en paps niet de hele dag geconfronteerd werden met hun verslaafde zoon.quote:Op zaterdag 12 september 2009 21:08 schreef tomtomkortom het volgende:
Ik had het tot voor kort goed voor me kaar in mijn eerste woning. Een ruime woning - loft - midden in het centrum. Eén woning was van november vorig jaar tot eind juni dit jaar verhuurd, maar onbewoond. Daar woont nu de dochter van de huurder. 17 jaar, verslaafd aan (in ieder geval) cocaine en volgens de huurbaas: met een drugsverleden. Totaal onbegrijpelijk dat de ouders zo onverantwoordelijk zijn door het meisje in de woning neer te zetten. Ze is luidruchtig en onvolwassen. Dat laatste kan ik haar niet kwalijk nemen, haar ouders wel. Zo heeft ze laatst haar woning onder handen genomen, met als gevolg dat ze fijn even al haar afval in de steeg geponeerd heeft waar de containers staan. Met als gevolg: niemand die meer bij de containers kan.
In het andere appartement woonde tot voor kort een leuk, gezellig, jong stel. Ze hadden behoefte gekregen aan een wat grotere woning en zijn begin augustus helaas verhuisd. In deze woning woont nu een alleenstaande vader waar ik tot nu toe geen last van heb gehad. Vriendelijk, stil, maar zie of hoor hem eigenlijk nooit.
Over dat meisje beneden maak ik me wel lichte zorgen. Zo onvolwassen zoals ze is, is toch wel link voor de andere bewoners in dit 'complex'. Niet alleen omdat ze zo jong is, maar voornamelijk de combinatie jong + gebruiken drugs + die onvolwassenheid. Ze hoeft het gas maar eens per ongeluk open te laten staan of een sigaret laten slingeren.
Zo rond december ga ik serieus kijken naar de volgende woning.
Dit is het nadeel van particulier huren denk ik. Ik hoop in februari (dan loopt mijn huurcontract af) de overstap te kunnen maken naar een koophuis. Mocht het regelen van een hypotheek plus uiteindelijk koop toch minder snel gaan dan gehoopt, dan kan ik hier gelukkig na dit eerste jaar met een maand opzegtermijn weg.quote:Op zondag 13 september 2009 08:41 schreef FrankV34 het volgende:
[..]
Hmm herkenbaar. In mijn vorige woning had ik een verslaafd stel schuin boven me wonen. Ze hadden de woning van de vader van hem gekregen zodat mams en paps niet de hele dag geconfronteerd werden met hun verslaafde zoon.
Na een aantal jaar is zij bij hem weg gegaan en afgekickt. Daar was die in eerste instantie zo kapot van dat het erger werd met zijn verslaving. Op een gegeven moment stonk het enorm naar verbrand in het trappenhuis. Brandweer gebeld en die wilden net de deur inbeuken toen hij thuis kwam. Had die een pan met water op het vuur gezet om thee te zetten maar daarna naar buiten gegaan in zijn roes.
Zijn liefde voor zijn ex was echter zo groot dat hij uiteindelijk afgekickt is voor haar.Helaas is die een jaar later ndat die afgekickt was overleden aan een aangeboren hartkwaal die nooit ontdekt was.
![]()
Naja ik had een (wél ontdekte) hartkwaal bij mijn geboorte en ben er aan geopereerd, en gezond verklaard, maar elke keer als je es een pijntje in je borst voelt schiet het toch weer door je hoofd. Misschien is onwetendheid dan nog niet eens zo'n slecht alternatief..quote:Op zondag 13 september 2009 23:03 schreef tomtomkortom het volgende:
[..]
Dit is het nadeel van particulier huren denk ik. Ik hoop in februari (dan loopt mijn huurcontract af) de overstap te kunnen maken naar een koophuis. Mocht het regelen van een hypotheek plus uiteindelijk koop toch minder snel gaan dan gehoopt, dan kan ik hier gelukkig na dit eerste jaar met een maand opzegtermijn weg.
@ dat laatste:
Doet me denken aan een maat van me die vorig jaar plots is overleden. Eveneens overleden aan een nooit ontdekte aangeboren hartkwaal. Eng idee altijd.
Nou, die slaan wel degelijk ergens op. Of vind je het normaal om met oordoppen in te moeten slapen? Ik zie studenten altijd op een oude fiets rijden, tuurlijk snap ik wel dat het ook met diefstal te maken heeft, maar soms rijden ze met rammelende spatborden omdat het studentikoos zou zijn.quote:Op zondag 2 augustus 2009 00:34 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ik woon niet in een studentenhuis en jouw vooroordelen slaan ook nergens op.
Zijn aangifte tegen mij is geseponeerd en hij is ivm mijn aangifte niet op komen dagen. Of wel die mag nou voorkomen.quote:Op zondag 19 juli 2009 19:25 schreef z80 het volgende:
[..]
dus wel.
stukje tand er af.
dit staat als het goed is ook in de aangifte, en kan gecontroleerd worden door een bevoegd tandarts.
en tevens dient dit onderzocht te zijn. (maw ze hebben de dader moeten onderzoeken op verwondingen aan het hooft)
door deze actie van de aanvaller heb je recht om met gepast geweld je zelf te verdedigen.
staat er wel in de aangifte dat je gebit beschadigd is geraakt en is er geen vervolg onderzoek geweest wat in het nadeel werkt van een rechtzaak,
dan kun je een klacht in dienen tegen de politie wegens plicht verzuim.
ik weet het, het kost een heleboel tijd en moeite.
maar zorg ervoor dat de dader alle gemaakte kosten dient te vergoeden.
dus niet alleen de tandarts maar ook de reiskosten, tijd die je vrij moest nemen(voor tandarts en aangifte) en indien van toepassing de advocaat.
en smartegeld (is niet veel maar toch mooi meegenomen).
Jaquote:Op zaterdag 27 juni 2009 02:19 schreef F04 het volgende:
Volgens mij komen burenruzies in Nederland vrij vaak voor. Hebben jullie weleens ervaring gehad met nare buren?
Pics.quote:Op zaterdag 26 september 2009 13:57 schreef DrMarten het volgende:
Ik heb nu niks meer te klagen over mijn buren. Ik woon in een oud fabriekspand dat is omgebouwd tot appartementencomplex, dus goeie dikke vloeren. Mijn bovenburen hoor ik dus nooit. Toen ik hier kwam wonen had ik aan de ene kant een meisje wonen, maar meeste van de tijd woonde haar vriend er ook bij in. Eigenlijk nooit last van gehad tot ze weg gingen en ze hun halve inboedel maar her en der in het pand hadden neergezet of uit het raam hadden geflikkerd.
Nu woont daar een jongen alleen, niks mis mee.
Aan de andere kant woonde een stel. Beetje simpele mensen, hij een type blauw te kort sportbroekje, witte sokken in badslippers en een bierbuik en een grote bek. Zij een te lieve meid voor hem. Hadden regelmatig ruzie waarvan vooral van zijn kant veel geschreeuw kwam en er met servies gesmeten werd. Bij voorkeur 's avonds laat of 's nachts. Dit vaak gevolgd door een sessie goedmaakseks met bijbehorend lawaai en zo nu en dan het bed tegen de muur.
Ik was dus niet geheel treurig toen die relatie kapot ging en zij weg ging. Totdat hij dan maar zijn vrienden uit ging nodigen, vergelijkbaar volk..... dronken worden en dan 's nachts weer ruzie maken met bijbehorend geschreeuw enz.
Nu is hij ook weg. Nu woont er een meid, maar die is het meeste van de tijd niet thuis volgens mij. Heb d;r 1 keer gesproken toen ze zichzelf had buiten gesloten. Maar dus helemaal geen last van (wel een gruwelijk lekker ding)
Roep AUB de rijdende rechter erbij. heb ik weer een leuk avondje tvquote:Op dinsdag 15 december 2009 17:53 schreef tomatenbed het volgende:
buren? ik heb er geen last van maar kennissen van mij in rijswijk NB...
de buurman heeft hem 'zogenaamd per ongeluk' met een honkbalknuppel geslagen. van de rechter mag hij nu 120 uur snippers oprapen (!!!). aso heeft ook een spot van 1000 watt op het huis gericht (denk je ook lekker vrijstaand te wonen..), roept links en rechts onzin rond, loopt 24 uur per dag te terroriseren en heeft om het te vervolmaken ook de kat vermoord!!! en omdat ie 74 jaar oud is komt ie overal mee weg.
dus..... als iemand nog tips heeft om deze man inclusief echtgenote weg te krijgen hoor ik dat graag. die man heeft namelijk ook nog de dood van een paard van de andere buren op zijn geweten. die kennissen hebben hun droomhuis gebouwd en kunnen als beloning nu al maanden niet meer slapen. en zij niet als enigen. als de buren aan de andere kant van die ouwe aso's op bezoek willen komen, komen ze met de fiets. met een aanloop. omdat ze niet langzaam langs het huis durven. gaat toch nergens meer over? en de politie? ja zonder bewijzen kan je niks he. een dooie kat, daar staat niet op wie het heeft gedaan... dat er elke week een gevild konijn aan de gevel hangt zegt ook niks..
Als ik zo het topic hier eens doorlees prijs ik mezelf ook eigenlijk wel gelukkigquote:Op maandag 28 december 2009 21:47 schreef simmu het volgende:
oh, pruikmans, wat ben ik nu jaloers!!!! wat heerlijk lijkt me dat
of je neemt een koptelefoonquote:Op maandag 28 december 2009 23:11 schreef Braddie het volgende:
De buren die ik had waren echte zeikerds, om 4 uur smiddags dacht ik leuk even keyboard te spelen, nee hoor, meneer moest zeiken want het stond te hard(had boxjes van 10 watt per stuk dus wat zeur je...)
Buren die ik nu heb, Hebben we totaal geen last van, al speel ik om 3 uur snachts nog keyboard op mijn nieuwe boxjes(oude target SRG-s120![]()
) dan nog zeuren ze niet!
wat heb je gezegt? dat je dat graag zo wilt houden maar geen garanties kunt geven als het zo doorgaat ?quote:Op dinsdag 29 december 2009 15:53 schreef Huppelmuts het volgende:
Ik heb nieuwe buren, zij woonden eerst vrijstaand en nu rijtjeswoning.
De eerste 3 weekenden vond zij het normaal om haar schreeuwende kind rond 7 uur sochtends de straat al bij elkaar te laten gillen.
Toen ik er iets van zei kreeg ik te horen dat ik me niet moest aanstellen want dit is een kindvriendelijke buurt.
quote:Op dinsdag 19 januari 2010 07:54 schreef Huppelmuts het volgende:
Mijn buren zijn lief kinderachtig![]()
Deden sneeuwruimen en hebben toen heel veel sneeuw voor mijn tuinuitgang gedumpt. Mocht ik eerst bergbeklimmen voordat ik bij mn auto kon komen.
Een feit (helaas)quote:Op maandag 18 januari 2010 23:06 schreef leukvoorlater het volgende:
In Nederland wonen we veel te dicht op elkaar.
Jij hebt ook al buren die niet weten waarom elke deur een deurklink heeftquote:Op dinsdag 19 januari 2010 19:41 schreef misslady83 het volgende:
Mijn buren zijn...ze kunnen totaal niet uitslapen en worden dus al vroeg wakker
dan begint het knallen met deuren. Het zijn weliswaar mensen op leeftijd maar rekening houden met elkaar....
. Je kunt een deur ook rustig sluiten...maar nee hoor
BAM met die deur. Kortom mijn buren zijn
. Oja ook even leuk om te vermelden het zijn flats uit het jaar 0.
Die hadden wij ook en nu geen buren meer die eraan vast zitten, wel 100 meter verderop ofzo.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 20:27 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Jij hebt ook al buren die niet weten waarom elke deur een deurklink heeft
Oh nooooooooooo's! Ze zijn eerder terug...quote:Op dinsdag 15 december 2009 22:36 schreef Judeljuud het volgende:
Mijn bovenburen zijn 3 maanden in Iran. De rust...![]()
Als ze terug zijn hebben ze een uitnodiging bij de woningbouw.
Details willen we natuurlijk hebben!quote:Op maandag 8 februari 2010 18:50 schreef Judeljuud het volgende:
[..]
Oh nooooooooooo's! Ze zijn eerder terug...![]()
Ik wil hier zó graag weg...
slaan met de deuren op welke tijdstippen?quote:Op maandag 8 februari 2010 19:36 schreef Judeljuud het volgende:
Details? Details?? Volgens mij zijn ze de klompendans aan het doen!!![]()
Ze slaan met de deuren en schreeuwen. En nee, geen ruzie...dat is altijd zo.
Onze ex-buren deden dat altijd..quote:Op dinsdag 9 februari 2010 19:38 schreef misslady83 het volgende:
[..]
slaan met de deuren op welke tijdstippen?(komt me bekend voor)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |