abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70850589
Hier had ik in de klaagbaak ook een topic over geopend
pi_70850713
Hier is mijn situatie uit dat andere topic:
quote:
Sinds dat ik hier woon(2003) heb ik de consequenties moeten ondervinden van het verschrikkelijke klote egoïsme van mijn buren, 2 deuren verderop. Ik(en al mijn andere buren ook trouwens) heb al talloze keren met hun ruzie gehad. En het gaat soms echt werkelijk tot in de nacht door. Dat gaat dan voornamelijk over prullenbakken, schuttingen, auto's, etcetera. Laatste keer was 's nachts met een passant. Die hadden de auto op 'hun' parkeerplaats neergezet(heeft geen sluis of iets dergelijks). Ik kon niet slapen van dat geschreeuw.
Vanaf het begin al aan zijn ze onvriendelijk, tegen de hele buurt. Ze zeggen nooit vriendelijk gedag, maken rottige opmerkingen, kappen hun bomen nooit desondanks ons bezwaar daartegen.
pi_70861750
Wowie BBQ-kip dat doe je goed
Hihi zou bijna vragen woon je naast mijn oude werkplek?
Daar ook zo'n man die iedere morgen rond 7 uur alles iets lawaai liet maken maar niet liet rijden
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_70865168
Eerst een gewoond in rijtjeswoning (huur) waar de buren een piano + kinderen + aanverwante relatieproblemen hadden en daarvan de buren goed op de hoogte hielden. Verderop woonde een zooitje koerden met hordes kinderen die tot 's avonds laat over straat zwierven, niet aan de kant gingen als jij met je auto kwam aanrijden zodat je niet verder kon en alles vernielde wat maar los en vast zat. Overburen hadden twee jonge dochters die om de haverklap aanloop van allochtone jongens hadden en tot laat 's avonds een allemachtig hoop herrie en vernielingen produceren.

Later verhuisd naar een hoekwoning, dan had ik tenminste maar een buur aan 1 kant. Deze hield zich (buiten een rolling stones manie) redelijk binnen de perken maar de buren verderop in het blok (4 huizen verder!) niet en die hielden van nederlandstalige muziek en tuinfeestjes. Veel, vaak, hard en lang. Ook het laminaat rechtstreeks op het beton van de buren 2 huizen verder was een leuke bijdrage, helemaal als de lieve kinderen elkaar te lijf gingen met knikkers (...) of als de vrouw des huizes met stiletto's door het huis heen paradeerde. Om het festijn compleet te maken ramde de rolling stones buurman met een klomp op de muren om de geluidsoverlast van de laminaatbuurvrouw en het hollandsehitkrakersfestival kenbaar te maken. Ook heel veel last gehad van jongeren die 's nachts door de straat heen fietsen. Jeugd lijkt tegenwoordig aangeboren doof te zijn en dienen derhalve alles middels schreeuwen aan elkaar mede te delen. Ook heel veel vernielingen van uitgaande en terugkomende jeugd.

Na tig jaar geluidsoverlast te hebben geleden ben ik voor de derde keer verhuisd, deze keer (bewust) naar een vrijstaande woning in een rustige buurt. Hoe oud of vervallen ook, het moest nu vrijstaand, geen aso's meer als buren en niet aan een doorgaande route van fietsende asojongeren.

Heb nu eindelijk (nacht)rust, na al die jaren , en geen stress meer. Ja, verbouwingsstress
Newton is dood, Einstein is overleden en ik voel me ook niet lekker..
  vrijdag 10 juli 2009 @ 23:44:25 #130
174925 Judeljuud
Vindt, en gij zult meer zoeken
pi_70865793
Ik heb ontdekt dat mijn Iraanse bovenbuuf gewoon haar pannen leegt in m'n tuin.
Daarnaast hebben ze vaak snoeihard de televisie aanstaan (en dan van die Arabische zenders o.i.d.) en schreeuwt die vrouw KEIhard als ze aan de telefoon is met (waarschijnlijk) iemand in haar moederland. Helaas ben ik niet de enige met klachten. Ik ben er al een paar keer naar toe geweest, maar het doet er gewoon niet toe. Pas toen ik met de dweil tegen het plafond beukte (net als in de fillum ) ging het geluid zachter. Maar goed, dat heb ik maar twee keer gedurfd, want toen stond de bovenbuurman op de stoep.

Waarschijnlijk gaat de woningbouwvereniging er nu wat aan doen gelukkig. Dan worden ze uitgenodigd daar en kunnen ze hun tolk meenemen...seriously...
You were born as an original. Don't die as a copy.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 23:47:06 #131
174925 Judeljuud
Vindt, en gij zult meer zoeken
pi_70865875
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 14:55 schreef BBQ-kip het volgende:
Oh, en mag de typo uit de TT?
Precies! Want 'jou' is bezittelijk. Het is een ervaring van jou, dus wordt het 'jouW ervaring'. En er staat een spatie te veel voor het uitroepteken.
Maar goed, zelf ben ik ook geen taalwonder.
You were born as an original. Don't die as a copy.
pi_70867297
Mijn buren zijn 2 week terug verhuist .

Alleen maar feestjes, lawaai en troep. Zodra ze gingen verhuizen hoorde we opeens van iedereen in de buurt hoe blij ze waren dat ze weg gingen .

Nu heerlijk rustig, een oudere vrouw die we nooit horen!
It's hypocritical of you, do as you say, not as you do.
pi_70867330
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 23:44 schreef Judeljuud het volgende:
Ik heb ontdekt dat mijn Iraanse bovenbuuf gewoon haar pannen leegt in m'n tuin.
Daarnaast hebben ze vaak snoeihard de televisie aanstaan (en dan van die Arabische zenders o.i.d.) en schreeuwt die vrouw KEIhard als ze aan de telefoon is met (waarschijnlijk) iemand in haar moederland. Helaas ben ik niet de enige met klachten. Ik ben er al een paar keer naar toe geweest, maar het doet er gewoon niet toe. Pas toen ik met de dweil tegen het plafond beukte (net als in de fillum ) ging het geluid zachter. Maar goed, dat heb ik maar twee keer gedurfd, want toen stond de bovenbuurman op de stoep.

Waarschijnlijk gaat de woningbouwvereniging er nu wat aan doen gelukkig. Dan worden ze uitgenodigd daar en kunnen ze hun tolk meenemen...seriously...
Oh, heerlijk zulke buren . Zo vertelde een vriendin van me dat de bovenburen hondenpoep van het balkon af gooiden, wat dan voor haar deur belandt.
It's hypocritical of you, do as you say, not as you do.
pi_70873198
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 23:21 schreef mister_white het volgende:
knip.

Heb nu eindelijk (nacht)rust, na al die jaren , en geen stress meer. Ja, verbouwingsstress
Wij straks oook!!
pi_70920689
Mijn onderbuurman is full-time alcoholist en mijn buurvrouw ook. Beiden produceren overlast. De buurman met name geluidsoverlast, de buurvrouw geluids en stankoverlast. Er zijn dagen dat ik ze beiden wel kan schieten (de meeste dagen eigenlijk wel). Aanspreken op het gedrag en dergelijke helpt niet: deze mensen zijn bijna altijd onder invloed en voor rede simpelweg niet vatbaar. Ronduit belachelijk vind ik het dat dit zomaar kan; heel de dag werkeloos rondhangen en overlast produceren. Het lullige is: er valt bar weinig tegen te doen. De politie komt een keer langs en dan is het even rustig, maar later begint het verhaal weer van voren af aan lijkt het wel. Ik baal soms als een stekker en ga binnenkort verhuizen dankzij de buren.
...klapt door als een klapkaak
pi_70920733
Toen ik nog bij mutti woonde nooit problemen gehad, zelfs vaker op de koffie etc.
En nu ik op kamers zit, ook geen last van mn buren,maar verder geen contact mee oid.
I'm not a sinner.
  maandag 13 juli 2009 @ 10:36:56 #137
138914 Slappy
ambtenaar
pi_70926814
quote:
Op maandag 13 juli 2009 00:28 schreef Gozeuh het volgende:
Mijn onderbuurman is full-time alcoholist en mijn buurvrouw ook. Beiden produceren overlast. De buurman met name geluidsoverlast, de buurvrouw geluids en stankoverlast. Er zijn dagen dat ik ze beiden wel kan schieten (de meeste dagen eigenlijk wel). Aanspreken op het gedrag en dergelijke helpt niet: deze mensen zijn bijna altijd onder invloed en voor rede simpelweg niet vatbaar. Ronduit belachelijk vind ik het dat dit zomaar kan; heel de dag werkeloos rondhangen en overlast produceren. Het lullige is: er valt bar weinig tegen te doen. De politie komt een keer langs en dan is het even rustig, maar later begint het verhaal weer van voren af aan lijkt het wel. Ik baal soms als een stekker en ga binnenkort verhuizen dankzij de buren.
Tokkies? Waar woon je nu dan
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_70946786
Het is tegenwoordig toch normaal om elkaar niets te gunnen, maar zelf wel alles willen en doen? Tolerantie is ver te zoeken. Heeft niets te maken met dichtbevolkt, maar wel met egoisme, wat vaak met de paplepel wordt ingegoten. "Ik wil..." is het eerste wat kinderen leren zeggen. Pa en ma geven alles wat ze willen. Krijgen ze iets niet, dan pakken ze het wel van iemand anders af.
pi_70981719
Mijn oude "studentenstudio" was een verbouwd kantoorpand met binnen muren van karton. Aan de ene kant een conservatorium student die ik nóóit hoorde. Maar wel elke dag met een cellokoffer sleepte. Ik vraag me nog altijd af wanneer hij nu oefende.

Aan de andere kant meisje met een vreselijke schelle nasale stem. Iets wat wel leek op Fran "The Nanny" Dresscher. Die graag lange telefoon gesprekken hield. Vriendje kwam regelmatig langs en dat was een originele kankâh hagenees. Iedere zin bevatte minstens 2 keer het woord kanker. Die kerel kwam ook nog eens vaak laat langs, zo rond middernacht en was even vaak opgefokt ergens over. Wat weer uitmondde in gekibbel tussen die twee.
pi_70982741
je hebt vast een hoop woorden bijgeleerd
pi_70982912
Valt wel mee, waar de Duitsers ieder zelfstandig naamwoord beginnen met een hoofdletter, voorziet een Hagenees ieder dergelijk woord van het voorvoegsel "Kanker-"
  woensdag 15 juli 2009 @ 00:34:38 #142
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_70987684
Afgelopen weekend nog een straatfeestje gehad. Heel gezellig.
Prima en nette buren hebben we. (Gelukkig hebben we nieuwe achterburen, die waren wat minder rustig)
  woensdag 15 juli 2009 @ 00:52:50 #143
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_70988177
Ik woon op de 2e verdieping
BG autist die met iedereen ruzie heeft
Daarnaast een jonge man met elke week een andere vriedin over de vloer
Naast mij een oudere vrouw van 65 heb je nooit last van
Die belde dus laatst, maar zag dat zij het was en nam niet op
Toen was er een voicemail bericht, ik denk geen zin komt later wel, eerst even muziekje draaien
Na anderhalfuur toch wel nieuwsgierig wat ze te melden had, dus ff de voicemail afgeluisterd
Ja hallo buurman(ik dus) normaal hoor ik ook je muziek maar nu ben ik ziek thuis en misschien mag het nu wat zachter
De hele week geen muziek meer aangehad
pi_71016279
In m'n familie speelt een geval dat meer dan een conflict is. De benedenbuurman is psychisch niet in orde, maakt 22 a 23 uur per dag lawaai (niet overdreven, hij slaapt bijna nooit), laat hond blaffen en zit vooral aan de kranen. Ritmisch open en sluiten van de mengkranen, met als gevolg klappen in de leidingen. Dit gaat al drie jaar zo aan een stuk door. Niet te geloven! Die man weet van geen ophouden, sterker: het wordt alleen maar erger. Telkens komt er een nieuwe trigger waar hij op reageert. Of het een boormachine is, een cd, een frituurpan, noem maar op: hij imiteert het. Vanwege z'n psychische stoornis zelfs zeer overdreven. En als hij geen overlast veroorzaakt door voorgenoemde, dan is het wel door de wietlucht.

Verhuurder doet er niks tegen omdat maar een persoon het aandurft om te klagen. De veroorzaker heeft per definitie gelijk. Politie komt wel, maar kan niks doen, evenmin als maatschappelijk werk, e.d. Meneer is geen gevaar voor zichzelf of zijn omgeving. Dat het tot gezondheidsklachten leidt, dat mag geen gevaar heten. Getuigen zijn er wel, maar dat is directe familie en dat telt schijnbaar niet. Bovendien kan geen enkele instantie iets doen. Eerst moeten er gewonden of doden vallen. Die zak is trouwens wel zo slim om alles in de gaten te houden en als er bezoek is, of er getelefoneerd wordt, is hij muisstil. Dat houdt hij hooguit een paar uur vol en daarna uit de frustratie zich, in zachtere vorm om na vertrek van het bezoek alle opgekropte energie versterkt los te laten. Onvermoeibaar! Schijnt een van de kenmerken van z'n psychische stoornis te zijn. Net zoals watergebruik, het gebruik van opvallende kleuren (rood) en nog wat dingen.

In eigen huis gestalkt worden en dat er niks tegen gedaan kan worden, is zo oneerbiedig.

Daarnaast is het gewoon zielig voor de hond die opgehitst wordt om te blaffen of te piepen. En al dat water dat 22 uur of meer per dag onnodig door de afvoer verdwijnt? Helaas zijn er geen individuele watermeters, dus iedereen betaalt nog mee ook aan deze overlast, verspilling. Deze meters komen er ook niet, is gezegd door de woningbouwvereniging.

Dit is maar een summiere situatieschets, er speelt nog zoveel meer daar. En het enige advies: verhuizen! Zelf je mooie appartement uit. Hoe erg kun je het hebben?

[ Bericht 0% gewijzigd door kersseboom op 15-07-2009 22:27:22 ]
pi_71017225
In het geval van overlast kan je maar beter uitkijken naar een andere woning. In Nederland wordt er helemaal niets tegen ondernomen.
Live out of your imagination, not your history.
pi_71028925
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 22:42 schreef Sj0rs het volgende:
In het geval van overlast kan je maar beter uitkijken naar een andere woning. In Nederland wordt er helemaal niets tegen ondernomen.
Mee eens. Ga geen energie steken om de problemen op te lossen maar steek energie in het zoeken van een andere woning. Het heeft mij een paar jaar van mijn leven gekost om dit in te zien, is zonder en had niet gehoeven als ik eerder een andere woning had gezocht.

Mensen zijn tegenwoordig dom, asociaal en agressief en als ze het zelf niet zijn worden de bijbehorende kinderen het wel.
Newton is dood, Einstein is overleden en ik voel me ook niet lekker..
  donderdag 16 juli 2009 @ 17:52:40 #147
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_71040735
Toen ik gisteravond om 22u mijn hoofd op het kussen legde hoorde ik ineens de vage klanken van een keyboard door de muren komen... Een of andere debiel van een buurman/vrouw van mij heeft er kennelijk een en ging oefenen (en goed was 't niet)...
Gelukkig was het om 23u afgelopen. Prutsers.. ga dan oefenen op een normaal tijdstip!
(Un)masking for the greater good.
pi_71041625
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 11:55 schreef mister_white het volgende:

[..]

Mee eens. Ga geen energie steken om de problemen op te lossen maar steek energie in het zoeken van een andere woning. Het heeft mij een paar jaar van mijn leven gekost om dit in te zien, is zonder en had niet gehoeven als ik eerder een andere woning had gezocht.

Mensen zijn tegenwoordig dom, asociaal en agressief en als ze het zelf niet zijn worden de bijbehorende kinderen het wel.

Dat is meestal helaas de enige optie, hier dus ook.
Inmiddels is het niet bij een wasrek gebleven er hangen nu twee handdoeken en een shirt over de schutting.
Tsja waarom zo je ook een wasrek kopen als er een schutting staat?
  donderdag 16 juli 2009 @ 20:58:38 #149
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_71045629
We wonen nog geen jaar in onze prachtige nieuwbouwflat, maar ik weet nu al dat onze nieuwe woning toch minimaal een twee-onder-een-kap moet zijn. Het liefst vrijstaand. Ik ben nu al zat van het geluid van de buren.
(Un)masking for the greater good.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 14:12:46 #150
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_71066424
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 14:55 schreef BBQ-kip het volgende:
Tegenover: een gezin met een 50-jarige rocker die muzikant is, met zwart geverfd haar, mascara en eyeliner op Hij heeft 3 motoren en een busje, staat 's ochtends al die motoren te starten en meestal lukt dat niet, dus gaat hij met dat busje naar zijn dayjob
De beste man is nu drie kwartier zijn motoren aan het starten en ik overdrijf hiermee niet eens...

Ow, nu start hij....

En weer uitgevallen

Vind het toch knap dat hij het elke dag weer probeert, best een bikkel
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')