Daar kunnen ze wel wat aan doen want dan hebben ze een afzuigkap met motor terwijl dat in de meeste flats niet mag omdat t dan de lucht in andermans huis geblazen wordt ivm een centrale afzuiger die op t dak van de flat staat.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 02:41 schreef F04 het volgende:
Bij deze zal ik dan maar zelf beginnen. Onderburen heb ik niet echt veel problemen mee behalve dat tijdens het koken ik moet meeruiken met ze, maar daar kunnen hun (denk ik) ook weinig aan doen. Vast een constructiefout ofzo, maar met mijn buren hiernaast schiet het niet zo op. Het zijn types die alleen maar aan zichzelf denken, en de vrouw des huizes zit de hele dag thuis en heeft een grote bek. In het verleden nog wat opstootjes met haar gehad, en sinds dien zitten we in een vete.
Als je nu alleen nog even achter de twee keer jou een w plakt zijn alle taalnazi's ook weer tevreden!quote:
Donequote:Op zaterdag 27 juni 2009 10:43 schreef DonJames het volgende:
[..]
Als je nu alleen nog even achter de twee keer jou een w plakt zijn alle taalnazi's ook weer tevreden!
Je woont in een volkswijk!quote:Op zaterdag 27 juni 2009 13:12 schreef siekman het volgende:
Ik woon in een blok van 4 huizen , waarvan 1 huis van mijn schoonma , daarnaast een nichtje van mijn vrouw , daarnaast woont een vreemde eend in de bijt en daarnaast ja ik
Ruzie nee dat niet , meningsverschil ja .
vreenmde eend in de bijt wil al dat als ik eens lekker muziek draai dat ik om 7 uur savonds al alles op fluisterniveau zet , en daar ben ik het niet mee eens . 22.00 is vroeg zat
zijn btw rare mensen , woonkamer is attelier en ze wonen op zolder
Jezus met de hele familie in hetzelfde blok wonen lijkt me zo een ramp he. Mijn schoonmoeder woont hemelsbreed 500 meter hiervandaan vind ik al te dichtbij.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 13:12 schreef siekman het volgende:
Ik woon in een blok van 4 huizen , waarvan 1 huis van mijn schoonma , daarnaast een nichtje van mijn vrouw , daarnaast woont een vreemde eend in de bijt en daarnaast ja ik
Ruzie nee dat niet , meningsverschil ja .
vreenmde eend in de bijt wil al dat als ik eens lekker muziek draai dat ik om 7 uur savonds al alles op fluisterniveau zet , en daar ben ik het niet mee eens . 22.00 is vroeg zat
zijn btw rare mensen , woonkamer is attelier en ze wonen op zolder
Ik neem aan dat ze getuigen had? Anders kan je nooit zo maar een boete krijgen.quote:Op zondag 28 juni 2009 11:34 schreef Huppelmuts het volgende:
Mevrouw meteen naar de politie gerend en hoppa boete van 300 euro voor mij.
Ja een stuk of 12quote:Op zondag 28 juni 2009 12:05 schreef Sj0rs het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze getuigen had? Anders kan je nooit zo maar een boete krijgen.
NIET!quote:
Heel herkenbaar dit verhaalquote:Op maandag 29 juni 2009 09:36 schreef Grublit het volgende:
Wij zijn net verhuisd en hebben echt supertoffe buren. Voor mij een nieuwe stad en nieuwe buurt, dus was het afwachten... Maar al heel snel kennis gemaakt met onze directe buren. Naast ons gezin met kindjes van een jaar of 10. Andere kant naast ons een jongen die alleen woont, tegenover ons 2 gezinnen met kleine kindjes en een stel waarvan de 3 dochters al het huis uit zijn. Deze kwamen allemaal uit zichzelf kennis maken en kletsen. Wij zijn aan het verbouwen flink luidruchtig, maar allemaal hebben ze alle begrip en sommigen bieden zelfs hulp aan. Afgelopen zaterdah hadden we 'straatbarbeque/-feest' en voor ons dus een leuke binnenkomer in de straat. Het blijkt dat onze directe buren de leukste mensen zijn; we gingen pas na 1 uur naar huis!
Enige nadeel is een friettent die 5 deuren verder zit. Daar komt de jeugd (pfff hoor mij nu, ben net 26...) met scootertjes op af tot 's avonds laat. En er zitten best wel wat hangjongeren in de buurt. Er is dan ook een middelbare school vlakbij. De buurt heeft schijnbaar niet echt een goede naam, maar onze buren zijn echt hele nette en fijne mensen.
Als ik de verhalen zo lees, hebben wij veel geluk gehad!
Preciesquote:Op zaterdag 27 juni 2009 16:30 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik woon in een flat, bovenin. M'n ene buurman zit gehuurd (het is eigenlijk een koopflat), maar die goede man is er nooit. En als ie er dan eens is, hoor ik hem nooit. Wel aardig verder, altijd wel in voor een praatje als je hem tegenkomt. Andere buurman is ook oké. Hoor ik ook nooit, maar groet altijd vriendelijk als ik 'm zie lopen. Heeft wel eens onze post uit het postvakje gehaald toen we op vakantie waren. De onderbuurman horen we eigenlijk ook nooit. Wel als ie op het balkon zit, met vrienden, maar hij praat altijd heel normaal. We ruiken zijn vanille-sigaren wel eens. Zoals nu, nu ik op het balkon zit. Maar geen last van. Ook een aardige man, en als we hem tegenkomen vraagt ie altijd: nieuwe bewoners? Hij vergeet ons elke keer, we maken blijkbaar geen indruk![]()
De schuin-onderburen, die horen we wel goed. Die houden van Winthin Temptation en kijken die live-dvd dan ook graag. Met de bas vol open en de balkondeuren liefst ook. Ook andersoortige muziek hebben ze graag hard staan, maar niet de hele dag door. Meestal één cd lang en eigenlijk ook nooit later dan 21:00 uur.
Ik weet niet zo goed wat ik daarmee moet... Eigenlijk valt het wel mee, het is ook echt zoals ik het omschrijf. Maar de bastonen klinken wel zo hard door dat als ik net toevallig het nieuws zit te kijken, ik mijn eigen TV wel harder moet zetten omdat Sharon den Adel een schelle stem heeft èn diepe bastonen laat produceren door haar bassist. Dat is dan wel weer jammer vind ik, en de anderhalf uur die zo'n dvd duurt is dan opeens wel lang.
Maar goed, aan de andere kant stopt ie altijd wel netjes op tijd. Soms is het wel irritant natuurlijk, maar als ik eerlijk ben is ie ook wel vaak stil. En misschien is het nieuwigheid, en heeft ie net een nieuwe sound-set. Ik laat het denk ik voorlopig maar even zo, zolang het niet erger wordt. Het is ook een beetje leven en laten leven denk ik dan maar![]()
Fuck een goddelijk uitzicht als je buren uit de hel hebt...quote:Op maandag 29 juni 2009 19:03 schreef Ml-etje het volgende:
quote:Op maandag 29 juni 2009 23:13 schreef Walter-Ego het volgende:
[..]
Fuck een goddelijk uitzicht als je buren uit de hel hebt...
Hoe bedoel je huisdieren achterlaten? Ze zoekt telkens een vriendje met hond en/of kat oid?quote:Andere kant een op het oog keurige gereformeerde dame gescheiden met kids, ze blijkt alleen iedere maand van vriendje te wisselen en dat op zondag af te kopen. Ieder weekend ratrace om weg te komen onder achterlating van huisdieren (en ja dat vind ik zielig).
Ze gaat de weekenden naar haar vriendje en laat haar kat plus cavia achter.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 08:52 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Hoe bedoel je huisdieren achterlaten? Ze zoekt telkens een vriendje met hond en/of kat oid?
Ohw zo.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 08:55 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Ze gaat de weekenden naar haar vriendje en laat haar kat plus cavia achter.
toen wij het contract tekenden, hadden we geen idee wie of wat er naast ons woonden. is dat raar?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 09:21 schreef JO3Y het volgende:
wij zoeken altijd naar leuke buurmeisjes als we een koophuis gaan bezichtigen. Dat is voor ons toch wel prioriteit nr. één en bepalend in onze koopbeslissing...jullie toch ook?
Wij hebben nu ook geen idee hoor.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 10:05 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
toen wij het contract tekenden, hadden we geen idee wie of wat er naast ons woonden. is dat raar?
voor ons was de ligging van het appartement heel belangrijk, de indeling en de buurt ook en het feit dat het bovenin de flat zat.
begint al leuk zo'n eerste 'kennismaking' met de buren. En vooral als ze ook nog denken dat ze met een huurhuis meer rechten hebben dan iemand die het huis koopt. Ik heb niks tegen mensen die huren, maar ze hebben hier in NL nog meer rechten dan wie dan ook!quote:Op dinsdag 30 juni 2009 11:58 schreef T42 het volgende:
toen ik naar me huis ging kijken niks aan de hand.
toen ik de sleutel kreeg was ineens een stuk grond ingepikt???
dat was eind april
pas vorige week heeft ze het terug gegeven omdat ze er geen recht op heeft
ik heb koop, buren hebben huur.
ze had dat stukje grond ooit in bruileen gekregen van de woonstichting en nu was ze er zeker van dat dat stukje van haar was en ik moest maar opflikkeren en niet mouwen.
notaris heeft dit voormij opgelost samen met de makelaar
Laat me raden, Schilderswijk of Rotterdam Zuid?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 14:30 schreef Hijacking het volgende:
Mijn buurman is opzich een aardige kerel heeft alleen geen werk en een agressiefe dronk maar zolang die mij er niet lastig mee valt prima. Mijn andere buurvrouw is een jong ding en woont alleen. Mijn overbuurman heeft een keer in de straat met een pistool ( onduidelijk of het nu een echte was of een gas pistool ) geschoten op een auto die wegreed. Dus tsjah mischien wel een pauper buurt maar als jong samenwonend studerend stel heb je niet echt veel keus. En er zijn ook wel aardige mensen in de straat
Stad in Overijsselquote:Op dinsdag 30 juni 2009 15:01 schreef JO3Y het volgende:
[..]
Laat me raden, Schilderswijk of Rotterdam Zuid?
wat houdt je tegen? Of ben je bang dat hij je speaker dan ook jat?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 17:19 schreef slacker_nl het volgende:
Ik wil ooit nog eens een dikke vette speaker voor z'n deur plaatsen en dan 8 uur lang de meest afgrijselijke metal en andere pokkemuziek eruit laten komen. Lijkt me geweldig..
quote:Op dinsdag 30 juni 2009 22:14 schreef Dowdoon het volgende:
Aardige mensen behalve die k*t kinderen van ze
Niet verkeerdquote:Op dinsdag 30 juni 2009 22:20 schreef Hyperdude het volgende:
Mijn buren wonen 500 meter verderop.
Ik vind het wel goed zo!
Nee, overlast voor de rest van de buren... Ga niet alle buren tegen me keren omdat 1 gast doof is maar het zelf niet wilt weten..quote:Op dinsdag 30 juni 2009 20:44 schreef JO3Y het volgende:
[..]
wat houdt je tegen? Of ben je bang dat hij je speaker dan ook jat?
daarom en nu doet ze ook al 2 maanden over het opruimen van haar rommel op mijn grond (brandgang met recht van overpad)quote:Op dinsdag 30 juni 2009 14:17 schreef JO3Y het volgende:
[..]
begint al leuk zo'n eerste 'kennismaking' met de buren. En vooral als ze ook nog denken dat ze met een huurhuis meer rechten hebben dan iemand die het huis koopt. Ik heb niks tegen mensen die huren, maar ze hebben hier in NL nog meer rechten dan wie dan ook!
quote:Op dinsdag 30 juni 2009 14:17 schreef JO3Y het volgende:
[..]
begint al leuk zo'n eerste 'kennismaking' met de buren. En vooral als ze ook nog denken dat ze met een huurhuis meer rechten hebben dan iemand die het huis koopt. Ik heb niks tegen mensen die huren, maar ze hebben hier in NL nog meer rechten dan wie dan ook!
*zucht* bij ons gaf de woningstichting toe dat ze die mensen ergens kwijt moesten en dat midden in het dorp niet zou gaan lukken..quote:Op woensdag 1 juli 2009 00:10 schreef T42 het volgende:
[..]
daarom en nu doet ze ook al 2 maanden over het opruimen van haar rommel op mijn grond (brandgang met recht van overpad)
woonstichting is zelfs bang van haar
heb 1 geluk als ze gaat verhuizen word het huis een koophuis.quote:Op woensdag 1 juli 2009 09:17 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
*zucht* bij ons gaf de woningstichting toe dat ze die mensen ergens kwijt moesten en dat midden in het dorp niet zou gaan lukken..
Hij zegt toch helemaal niet dat die mensen minder zijn? Maar mensen die huren hebben gewoon heel veel rechten, waardoor het heel moeilijk is om problemen aan te pakken.quote:Op woensdag 1 juli 2009 01:39 schreef Tiepje het volgende:
[..]
Zijn mensen die huren "minder "dan mensen die kopen??
Zou het misschien aan persoonlijke redenen ten grondslag kunnen liggen dat mensen NIET kopen??
Vind het een zeer denigrerend antwoord van jou.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |