abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70604609
Mijn dans/muziekschool heeft ook een vervelende buurman (is toevallig ook tegenover mijn ouderlijk huis). Die school staat er al sinds de jaren '80 (misschien eerder?) en is dus een oud gebouw met slechte isolatie, scheuren in de muur, lekkages etc. Dat is nu niet interessant, maar er komt over een jaar of twee een nieuw cultureel centrum ongeveer 200 meter verderop.

Nu woont er sinds een aantal maanden (ik weet niet precies hoe lang) een gezinnetje met een kind van een jaar of 2 naast. Je hebt een soort binnenplaatsje vanaf de straat waar leerkrachten van de school hun auto neerzetten en de leerlingen hun fiets. Staat dus altijd best vol. Maar achter dat plaatsje is een stukje grond leeg en nu wil die buurman per se zijn auto (en die van z'n vriendin/vrouw) neerzetten. Wat betekent dat de fietsen allemaal naar links moeten (en er is al zo weinig plaats). Hij heeft zelfs een lamp kapot gegooid met een fiets, omdat die fiets in het pad stond waar hij per se doorheen wil rijden. Politie erbij een aantal keer, uiteindelijk afgesproken dat de fietsen niet meer in dat pad mogen staan.

En toen begon hij te klagen over muziekoverlast... Eh ja, je bent naast een muziekschool gaan wonen. Duh. De balletzaal heeft 3 ramen op 3 hoeken en nu mogen de twee ramen aan zijn kant niet meer open, terwijl daar de hele dag de zon op staat en het daar zo'n 30 graden binnen is met dit weer (als het al niet warmer is). Hij komt regelmatig lessen (niet die van mij) verstoren dat de muziek te hard is, afgelopen week heeft hij drie keer de politie gebeld, maar die kunnen eigenlijk ook niks doen, behalve een gesprek aangaan.

Hij is echt de enige die klaagt (ok, ik snap dat je kind moet slapen, maar het geluid is van 16-21 uur ongeveer, dus niet de hele dag). En er is een enorme parkeerplaats aan de overkant van de straat (naast mijn huis), maar hij moet per se naast zijn huis parkeren en maakt daarvoor andermans eigendommen kapot. Oh ja, het is een huurder (niks tegen huurders!), dus die denkt natuurlijk dat hij alle rechten heeft. Ik hoop dat hij snel verhuist, want het is echt niet uit te houden in een zaal waar het 30+ graden is en je ook nog moet dansen. Voor de muzieklokalen is het trouwens ook niet uit te houden, die moeten hun ramen ook allemaal sluiten.

(dat moest er even uit)
  vrijdag 3 juli 2009 @ 12:47:43 #102
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_70608895
de onderbuurman is er eentje die geen cent wil stoppen in onderhoud en alleen via een "mannetje" wil werken als het echt niet anders kan. Lekkage? na, jij zit onder het dak, ik zit droog... succes....

de bovenbuurman recht: pleurden een dakkapel op het huis waardoor de zaag in mijn dakkapel ging en melde me dat ff 2 dagen voor het ging gebeuren

buurman links: toffe peer. Wil jij je terras aanpakken dat aan het mijne grenst ? Ik doe mee hoor, mety betalen en ik klus ook graag mee.

onderbuurvrouw links: leuke meid, draadje stroom ff nodig omdat je meterkast los gaat? hier heb je de sleutel, kijk maar. De schat laat ook internet draadloos openstaan zodat ik thuis op mijn e71 via haar kan bellen. Of ze dat laatste bewust doet betwijfel ik
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_70609755
mijn buurvrouw leek in het begin erg aardig maar het laatste half jaar komt ze geregeld langs om suiker, eieren, mayonaise lenen (dat terwijl de supermarkt om de hoek is en tot 21u open). Ik had daar nooit problemen mee totdat onlangs ze haar dochter stuurde om wc-papier te lenen....
"Echte rijkdom is niet het vermeerderen van vermogen, maar het verminderen van hebzucht".
  vrijdag 3 juli 2009 @ 13:20:27 #104
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_70609898
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 13:16 schreef JO3Y het volgende:
mijn buurvrouw leek in het begin erg aardig maar het laatste half jaar komt ze geregeld langs om suiker, eieren, mayonaise lenen (dat terwijl de supermarkt om de hoek is en tot 21u open). Ik had daar nooit problemen mee totdat onlangs ze haar dochter stuurde om wc-papier te lenen....
het lijkt erop dat de crisis ook bij je buurvrowu is aangekomen
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_70622572
quote:
Fijn van die parasieten die naast je wonen. Ik zou dus niets meer uitlenen want voordat je het weet ben jij de plaatselijke "buurtsuper" geworden.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
  vrijdag 3 juli 2009 @ 20:01:14 #106
198127 Miss_paraplu
hmzzzzzzzzzzz
pi_70623606
ik woon in een hele multiculturele buurt.. maar wel een goede nette buurt.
De buurman naast mij woont er al jaren, een aardige man, wel oud inmiddels, maar dus geen last van. Surinaamse man.
Andere kant naast mij woont een Surinaams gezin, hele aardige mensen, ook nooit last van, goed contact mee, ze brengen regelmatig eten , en het smaakt heerlijk
Tegenover mij over Iraanse mensen, ook wel nette, mensen, ze groeten altijd. Praten redelijk Nederlands.
En achter mij woont een Chinees gezin.. die wonen er ook al jaren.. wat ik van mijn ouders wel eens heb meegekregen, is dat we vroeger wel eens wat Chinees eten kregen!
Nu krijgen we nog wel eens als ze naar China zijn geweest een cadeautje
Dus verder nooit eigenlijk problemen.
Waarom altijd maar meteen de makkelijke weg kiezen? Als je wat langer nadenkt, kom je misschien tot een verstandigere conclusie..
  vrijdag 3 juli 2009 @ 21:25:19 #107
94846 zomaareennaam
vindt overal wel wat van
pi_70626251
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 12:30 schreef N.icka het volgende:
Ach ik hoor mijn buren wel maar heb er geen last van

Echter wel van een stel ergens achter mij ,die hebben 2 kinderen en die kinderen kunnen niet spelen zonder de gehel dag te krijsen en gillen. En niet af en toe een gilletje van plezier maar echt gillen....Huizen zijn in een blok gebouwd dus alles galmt lekker

Kutkinderen die niet normaal kunnen spelen
heb ik met de kleinkinderen van de buren - zitten gewoon met een waterpistool over de schutting ons nat te spuiten - en dan niet als grapje maar als baldadigheid - an opa vindt het "leuk dat die kinderen zo lekker ondeugend zijn" - tja : zijn eigen kinderen en zijn hond opvoeden kon ie ook niet - dus waarom zou het bij de kleinkinderen wel lukken he?
zoekt en gij zult vinden
maar of je het gevondene waardeeert?
  Moderator vrijdag 3 juli 2009 @ 21:27:06 #108
155227 crew  Guppy
dus
pi_70626306
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 21:25 schreef zomaareennaam het volgende:

[..]

heb ik met de kleinkinderen van de buren - zitten gewoon met een waterpistool over de schutting ons nat te spuiten - en dan niet als grapje maar als baldadigheid - an opa vindt het "leuk dat die kinderen zo lekker ondeugend zijn" - tja : zijn eigen kinderen en zijn hond opvoeden kon ie ook niet - dus waarom zou het bij de kleinkinderen wel lukken he?
ik zeg, tuinslang

kijken hoe lang het dan nog leuk is met waterpistooltjes
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 3 juli 2009 @ 21:32:56 #109
94846 zomaareennaam
vindt overal wel wat van
pi_70626489
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 21:27 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

ik zeg, tuinslang

kijken hoe lang het dan nog leuk is met waterpistooltjes
inderdaad - als het de volgende keer weer gebeurt ga ik gewoon de tuin "water geven" en dan ondertussen die klerekinderen gewoon klets- klets- kletsnat spuiten - maakt mijn niet ene ... uit.
zoekt en gij zult vinden
maar of je het gevondene waardeeert?
pi_70626757
op ons durven ze het hier niet maar wel op het hondje dat lekker ligt te maffen.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  vrijdag 3 juli 2009 @ 21:42:43 #111
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_70626801
Mijn buurman is psychotisch.
Hij staat op dit moment al zo'n anderhalf uur achter zijn op een kier staande voordeur.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  zaterdag 4 juli 2009 @ 14:09:47 #112
167671 Hijacking
wat is je probleem ?
pi_70640710
quote:
Gewoon zeggen dat je het zelf ook niet hebt doe dit 4 a 5x en dan begint het kwartje wel te vallen
happen naar de baas
  zaterdag 4 juli 2009 @ 14:10:51 #113
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_70640731
Linkerbuurvrouw loopt telkens te zeiken wanneer we aan het barbecueën zijn.
  Moderator zaterdag 4 juli 2009 @ 17:16:49 #114
155227 crew  Guppy
dus
pi_70645447
Dan doe je het gewoon niet goed
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 4 juli 2009 @ 17:24:49 #115
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_70645648
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 17:16 schreef Guppyfriend het volgende:
Dan doe je het gewoon niet goed
Wat niet goed? Barbecueën? Er zijn nou eenmaal mensen die wereldvreemd zijn en de ''Oosterse'' geur die vrijkomt tijdens het barbecueën niet kunnen verdragen.
  zaterdag 4 juli 2009 @ 20:07:28 #116
63722 z80
I fink you freaky
pi_70649849
mag het ook gaan over de buren in het buitenland?
ik woon in Duitsland, in een 2 onder 1 kap.
ik ben van het type nerd, en heb weinig contact met de buren.
de buren die aan mijn huis vast zitten hebben volwassen kinderen waarvan er nog 1 thuis woont.
deze houd er wel van om de muziek wat harder te zetten, maar nooit na 20:00uur.
en laatst hadden ze een feestje, hiervoor werd netjes een week van te voren gemeld dat het tot in de vroege uurtjes wat overlast kon veroorzaken.
en als het te gek werd dit even te melden.
aan de andere kant staat ook een 2 onder 1 kap woning.
van deze bewoners (een wat ouder echtpaar) heb ik nooit last.
zij heeft als hobby een groente/fruit tuin.
hij postduiven.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Moderator zaterdag 4 juli 2009 @ 20:31:21 #117
155227 crew  Guppy
dus
pi_70650397
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 17:24 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Wat niet goed? Barbecueën? Er zijn nou eenmaal mensen die wereldvreemd zijn en de ''Oosterse'' geur die vrijkomt tijdens het barbecueën niet kunnen verdragen.
Mijn oude buren konden echt niet barbecueën. Als zij het deden, leek het alsof ze een huis aan het affikken waren.
  zaterdag 4 juli 2009 @ 21:10:03 #118
138914 Slappy
ambtenaar
pi_70651141
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 14:10 schreef AryaMehr het volgende:
Linkerbuurvrouw loopt telkens te zeiken wanneer we aan het barbecueën zijn.
Vanwege gezelligheid Of omdat het stinkt ?
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_70651856
Ik had echt rotburen. Gelukkig zijn de eigenaren v/h huis weer (tijdelijk) terug. Ze hadden hun huis verhuurd omdat ze zelf wilden gaan reizen. Maar de mensen die het gehuurd hadden waren echt vreselijke aso's. Ze lieten hun hond niet uit, was veel makkelijker om die bij mij in de tuin te laten schijten.

Voor elk klein kutprobleempje kwamen ze bij mij klagen omdat ze geen Nederlands spraken. Op een gegeven moment waren ze zo erg bezig dat er geen electriciens en loodgieters meer bij ze wilden werken, dus of ik dat allemaal voor ze wilde regelen.

Ze hebben 't zelfs voor elkaar gekregen de riolering te laten verstoppen. De gemeente heeft letterlijk 1000den wattenstaafjes uit 't riool moeten halen voor 't weer doorliep! Ze hebben ook bijna 't huis af laten fikken doordat ze steeds zelf in de meterkast bleven kloten omdat ze Amerikaanse (110v) apparatuur op 't NL netwerk aan wilden sluiten. Allemaal niet zo erg als hun huis af fikt. Maar mijne zit er aan vast Ze zijn er nu door de rechter uitgezet gelukkig.
There's no substitute for cubic inches.
  zaterdag 4 juli 2009 @ 21:49:31 #120
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_70651905
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 21:10 schreef Slappy het volgende:

[..]

Vanwege gezelligheid Of omdat het stinkt ?
Vanwege de geur die vrijkomt. Ze is trouwens de enige, de rest van de buren loopt haast te smeken om een stukje te mogen proeven.

Zie hier mijn barbecue skills: Wat eten en drinken we vandaag #91
  FOK!fotograaf vrijdag 10 juli 2009 @ 07:27:32 #121
137066 fokkieslim
pi_70837208
Mijn buren zijn er weer,ze wonen in belgie en hebben het huis iets verderop(onze buren dus)als 2e woning.
ze zijn gemiddeld 3 mnd. per jaar aanwezig.
Soms is het gras wel erg hoog in de tuin,soms pak ik dat dan effe mee.
Veder weinig last van die mensen.
pi_70837680
Mijn buren: Buitenlands, boeddistisch, goed salaris, twee auto's, twee kinderen. Hij rookt nog wel eens een joint. contact blijft bij het plichtmatig groeten op straat. Hun schuur grenst aan mijn tuin en is begroeid met klimop. Vorig jaar hebben ze vanaf hun kant al eens alle takken van de braam die tegen de schutting groeit van de achterkant doorgeknipt. Kom ik van de week thuis, ligt er ongeveer een kuub snoeiafval. Ok, de klimop tegen de schuur was wel wat groot, maar als ze er last van hadden, konden ze het ook gewoon even vragen ofzo. Snoeitroep maar opgeruimd, met het idee van: Heb zelf in ieder geval niet hoeven snoeien..
  vrijdag 10 juli 2009 @ 10:26:07 #123
81894 godigita
Trollercoaster
pi_70840379
Ik heb maar aan een kant buren, en dat is een oudere man. Los van zijn televisie 's avonds horen we nooit wat. En hij is ook erg aardig.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 10:28:33 #124
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_70840449
Onder mij iemand uit irak die om 3 uur s'nachts naar huis belt.
naast mij een nederlands tokkiestel
Boven mij een marokaans gezien met 3 kleine kinderen

ben al bezig om andere woonruimte te zoeken want dit is huilen met de pet op
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
  vrijdag 10 juli 2009 @ 14:55:38 #125
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_70849513
Buren in ons oude huis (appartement):
Links: 89 jaar en 94 jaar, Indisch pittig wijffie en Hollandse man die zo dement was als een deur. 6 jaar lang bijna wekelijks 's nachts de buurvrouw helpen als hij weer eens dwaalde of gevallen was. Maar ze moest en zou zelf thuis voor hem zorgen ookal was het allang niet meer haalbaar. Een week voor we gingen verhuizen was hij na een ziekenhuisopname toch naar een verplegehuis gegaan en kreeg ik het verwijt dat we zo weinig contact hadden gemaakt met hen

Rechts: alleenstaand vrouwtje met platinablond haar en een oranje bruiningscreme hoofd, met een jack russeltje. Heb haar in die tijd dat wij er woonden een keer of 10 max. gezien. Telkens als ik haar tegen kwam in het portiek of op straat dook ze snel een hoek om, beetje mensenvrees ofzo

Boven: mijn oud leidinggevende, erg leuk als je dan opeens zijn "vrouwelijk bezoek" gillend/krijsend hoort klaarkomen midden op de dag als je bezoek hebt Euwwww
Als dank hebben we hem uitgerookt door te BBQ-en op het balkon, zijn hele kamer stond blauw van de rook

Ook boven: psychiatrisch patiënt die het laatste jaar regelmatig in het portiek liep te zeiken en een evenzo vieze tekkel had die hij minimaal 9 keer per dag uit liet. Erg goor...

Ook boven: beveiligingsmedewerker met een enge hond die hij voor zijn werk gebruikt. Leuk als je in de lift staat en die hond probeert je steeds aan te vallen, het is dan die man hem tegen hield
Ik nam dus dan lekker de trap...

Nu (rijtjeshuis):
Links: kattenvrouwtje die niet meer in het huis woont, komt alleen nog de post ophalen daar, huis is dus flink verwaarloosd, maar gelukkig geen katten daar Die heeft ze op een ander adres.

Rechts: 79 en 78 jaar oud koppeltje. Man is een beetje (beetje erg) een gluurbuur, maar verdergeen last van. Zijn lieve mensen, hebben onze heg geknipt, boompjes gesnoeid en een hoop herrie van onze kant te verduren gehad tijdens de grote verbouwingswerkzaamheden.

Tegenover: een gezin met een 50-jarige rocker die muzikant is, met zwart geverfd haar, mascara en eyeliner op Hij heeft 3 motoren en een busje, staat 's ochtends al die motoren te starten en meestal lukt dat niet, dus gaat hij met dat busje naar zijn dayjob

Oh, en mag de typo uit de TT?
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')