Elke zichzelf respecterende fietsenmaker kan toch wel spaken spannen?quote:Op dinsdag 9 juni 2009 16:04 schreef pisnicht het volgende:
Iemand nog tips w.b. een bedrijf die mijn spaken kan naspannen? Heb de fiets in het buitenland gekocht en we hebben alleen van die hobbybob of profile winkels in de buurt. Betreft regio twente
Dan moet je bij ultra_ivo zijn denk ikquote:Op dinsdag 9 juni 2009 17:31 schreef Philip10 het volgende:
Ben van plan om van de zomer met wat vrienden een tocht(je) te maken op de net nieuwe wielrenfiets! Hartstikke leuk, maar hoe zit het over het algemeen met het meenemen van bagage (Kleding, geld, etc). Iemand handige suggesties?
Dat hoort er bij. Als er vaak groepjes wegrijden, kun je bijna niet verwachten dat je met een keer meespringen met de goede groep meezit. Dat kan alleen als je iedereen kent en precies weet wie de besten zijn en bij welke groep je moet zitten.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 09:25 schreef OProg het volgende:
[..]
Dat doet me denken aan dat je dat tijdens wedstrijden altijd wel een keer of vijf met volle bak ook een gaatje dicht wil rijden omdat je er zo goed als zeker van bent dat het de beslissende ontsnapping gaat zijn. Dat heb ik nog wel eens tenminste.
Pf. Zulke gemiddelden rijd ik werkelijk nooit in mijn eentje in training.quote:Gisteren goed kunnen trainen. 55KM met een tellergemiddelde van 37,6. Dan lukte het me toch om eigenlijk redelijk constant de hele rit 42/43 te blijven rijden. Jammer dat ik er de laatste 4 km een beetje doorheen zakte en nog iets tegenwind had waardoor ik met moeite tegen de 40 kon blijven rijden. Maar toch tevreden.
Mjah, normaal rij ik wel vaak zo'n 34/35 gem. Dit was wel flink doorrammen. Je verliest ook wel veel op stoplichten enzo,quote:Op dinsdag 9 juni 2009 18:08 schreef Wombcat het volgende:
Pf. Zulke gemiddelden rijd ik werkelijk nooit in mijn eentje in training.
Jij mag veel op kop rijden in de Alpen (op de vlakke stukken dan, bergop kijk ik wel of ik je bijhoud).
Heb ik ook 3x gedaan hoor! en ben voor het eerst met de sprint meegeweest op de tankweg en hoewel ik niet bij de kopgroep zat, kon ik wel meegaan met degene met wie ik als eerste wegsprintte. (voor het eerst dat ik niet halverwege hoefde op te geven)quote:Op dinsdag 9 juni 2009 12:17 schreef cyclechick het volgende:
[..]
agrees!! peloton FTW!!
Gister ronje van 66 gedaan, gemiddelde van boven de 30 en had het gevoel dat ik nauwelijks iets had gedaan
Hoeveel je mee kunt nemen op een racefiets hangt een beetje van het type racefiets/het bouwjaar af.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 17:31 schreef Philip10 het volgende:
Ben van plan om van de zomer met wat vrienden een tocht(je) te maken op de net nieuwe wielrenfiets! Hartstikke leuk, maar hoe zit het over het algemeen met het meenemen van bagage (Kleding, geld, etc). Iemand handige suggesties?
huh? ik quotte Oksel, dacht ik allicht.. die stelde voor dat ik op kop moest gaan rijdenquote:
3x kop op 66 km?quote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:47 schreef cyclechick het volgende:
[..]
huh? ik quotte Oksel, dacht ik allicht.. die stelde voor dat ik op kop moest gaan rijden
We waren ook maar met een klein groepje, en was niet moe, dus kon prima ffquote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:51 schreef Wombcat het volgende:
[..]
3x kop op 66 km?
Evans doet nog meer kopwerk
Weinig. Maar neem het niet te serieus.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:57 schreef cyclechick het volgende:
[..]
We waren ook maar met een klein groepje, en was niet moe, dus kon prima ff
Edit: ik snap 't eigenlijk niet Vind je het nu veel of weinig?
Nee, ik kijk pas sinds vorig jaar wielrennen, vind het al heel wat dat ik weet dat hij Cadel Evans heet en uit Ozzie komtquote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:59 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Weinig. Maar neem het niet te serieus.
je kent de reputatie van Evans toch wel?
Als ik nog meer op Fok ga zitten struinen kan ik mijn studie wel de deur uit doen. Of alleen nog over fietsen lezen en geen tijd meer hebben om er zelf op te klimmenquote:
Baangarantie?quote:Op dinsdag 9 juni 2009 20:17 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Hij maakt er een universitaire studie van.
Kan het me niet voorstellen. Vorig jaar tenminste een aanval gezien van Menchov in de tour.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 20:55 schreef Tommeke het volgende:
Niet te hard zeggen, krijg je z'n fans op je dak en krijg je te horen dat Menchov nog erger is
Je hebt de topics over de Giro waarschijnlijk gemist.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 21:00 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Kan het me niet voorstellen. Vorig jaar tenminste een aanval gezien van Menchov in de tour.
Niet een briljante aanval op de Hautacam, maar dat is een ander verhaal
wou net zeggen, straks krijg je Wimderon hier die in discussie wilquote:Op dinsdag 9 juni 2009 21:02 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Je hebt de topics over de Giro waarschijnlijk gemist.
Anyway is de discussie of Menchov of Evans nu de minst aanvallende renner is, hier ernstig offtopic.
Nee, ik heb ze wel gelezen, gewoon niet de moeite genomen om in die nutteloze discussie te belandenquote:Op dinsdag 9 juni 2009 21:02 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Je hebt de topics over de Giro waarschijnlijk gemist.
Anyway is de discussie of Menchov of Evans nu de minst aanvallende renner is, hier ernstig offtopic.
Ik doe alles zelf, en dingen die ik niet kan (geen gereedschap meestal) laat ik doen door Belga aan het Sontplein, die zijn wat goedkoper dan Cycletrend volgens mij. Al komt Cycletrend wel proffesioneler over op mij.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 23:08 schreef koeii het volgende:
Voor de Groningers onder ons: enig idee welke FM ik het beste wat onderhoud kan laten plegen? Cycletrend is wel goed, maar ook best wel prijzig in dit soort dingen, hoorde ik, dus andere ideeën zijn gewenst
Jaloers, mijn vriendin is ook al klaar. Ik moet nog een tentamen maken, een paper schrijven a 15 kantjes en een presentatie houden. Dus helaas weinig tijd om te fietsen, maar ik vind vast wel een keertje tijd voor een kort ritje.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 22:21 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Nee, ik heb ze wel gelezen, gewoon niet de moeite genomen om in die nutteloze discussie te belanden
Maar goed, ik ben hier met alles klaar voor mijn studiejaar dit jaar. De zomer komt er aan en ik ben klaar om nou eindelijk die conditie weer flink op te bouwen.
Volgens mij was er al antwoord gegeven dat je de plaatjes moet verplaatsen dan..quote:Op woensdag 10 juni 2009 10:22 schreef BraveDribbel het volgende:
Ik heb nu enkele maanden Shimano SPD-SL pedalen op mijn fiets gemonteerd, maar ik fiets normaal niet lange afstanden ( 30-50 km)
Nu heb ik de laatste weken meerdere tochten van >100 km gefietst, en dan krijg ik na ong 70 km een ontzettende pijn in de bal van mijn rechtervoet (links nergens last van). De pijn bouwt langzaam op en na een tijdje wordt de pijn ondraaglijk en moet ik de schoen even uit doen. Dan kan ik 10 minuten later weer gewoon verder fietsen zonder pijn.
De pijn zit precies boven het plaatje op mijn schoen. Nu heb ik van enkele mensen gehoord dat mijn plaatje dan niet goed afgesteld staat, maar ik weet niet hoe ik die af moet stellen zodat ie WEL goed afgesteld staat.
Iemand ervaringen/tips/aanwijzingen hiervoor?
wat dacht je van zelfquote:Op dinsdag 9 juni 2009 16:04 schreef pisnicht het volgende:
Iemand nog tips w.b. een bedrijf die mijn spaken kan naspannen? Heb de fiets in het buitenland gekocht en we hebben alleen van die hobbybob of profile winkels in de buurt. Betreft regio twente
niet helemaal waar het is niet zo dat voor iedereen pal onder de bal van je voet de beste plek is, maar heb je nooit eerder er aan gezeten dan zou ik er wel van uit gaan dat je dat als eerste probeert, en vandaar uit finetunen wat een ieder persoonlijk het prettigste vindquote:Op woensdag 10 juni 2009 10:36 schreef Wombcat het volgende:
Kan ook zijn dat je een drukpunt hebt in je schoen, precies waar het plaatje zit (oftewel dat je schoen niet goed aansluit op je voet).
En sowieso plaatje verstellen. De as van het pedaal moet precies onder de bal van je voet zitten (oftewel waar je voet het breedste is). Bij Look-plaatjes staat er een lijntje op het plaatje waar de as van het pedaal zit. Dat helpt bij het afstellen.
Ik ga zelf altijd naar Bike center Dik ( aan de Bedumerweg), heb ik wel goede ervaringen mee.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 23:08 schreef koeii het volgende:
Voor de Groningers onder ons: enig idee welke FM ik het beste wat onderhoud kan laten plegen? Cycletrend is wel goed, maar ook best wel prijzig in dit soort dingen, hoorde ik, dus andere ideeën zijn gewenst
Hartstikke bedankt Binnenkort maar even langs de wielerwinkelquote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:47 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Hoeveel je mee kunt nemen op een racefiets hangt een beetje van het type racefiets/het bouwjaar af.
Op iedere racefiets kun je wel een stuurtasje en een zadeltasje kwijt. Dat is voldoende voor modale dagtochten. Stuurtasjes bevestig je meestal met een klick-fix systeem van bijv. Agu. Dan kun je met 1 handbeweging de stuurtas van je stuur nemen.
Moet er iets meer mee dan kun je een dragertje aan je zadelpen monteren. Hierop past dan weer een speciaal model achtertas. Dergelijke dragers zijn geschikt voor iets van 5-7kilo bagage. Heb je een carbon zadelpen dan moet je die vervangen door een aluminium exemplaar voordat je zo'n drager monteert.
Moet er meer mee dan komen er echte dragers aan te pas. De firma Tubus maakt dragers die ook op racefietsen zonder oogjes passen. Aan die dragers, bijv. van het type Fly, kun je dan 2 achtertassen monteren.
Op oudere racefietsen met een stalen vork kun je zonder probleem een low-rider voordrager monteren. Hier passen dan weer 2 tassen op. Een alternatief is van de firma Carradice. Die produceren voortassen die je met een speciale beugel zonder speciale voordrager kunt monteren op je voorvork.
Zonder al teveel toeren kun je op een pure racer een kilo of 15 meenemen. Heb je een ouder stalen model dan kun je veel verder gaan.
Een probleem kan zijn dat niet iedere Nederlandse wielerzaak deze spullen kan leveren. Met name Carradice is een probleem. De Britse verzendhandelaren bieden dan een uitkomst.quote:Op woensdag 10 juni 2009 16:35 schreef Philip10 het volgende:
[..]
Hartstikke bedankt Binnenkort maar even langs de wielerwinkel
Ik heb m'n fiets gekocht bij Rose Versand. Op die site staan aardig wat tassen, dus daar moet ik maar even oriënteren.quote:Op woensdag 10 juni 2009 16:38 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Een probleem kan zijn dat niet iedere Nederlandse wielerzaak deze spullen kan leveren. Met name Carradice is een probleem. De Britse verzendhandelaren bieden dan een uitkomst.
Of je moet de nieuwste Dura Ace aanschaffenquote:Op woensdag 10 juni 2009 19:30 schreef ultra_ivo het volgende:
ROseversand doet dacht ik geen Carradice. Van de vrijdragende achterdragers en tassen is Topeak behoorlijk goed. Heb je Campagnolo dan kun je een vrij grote stuurtas nemen, bij Shimano moet je ivm de schakelkabels jezelf een beetje limiteren.
Dat is zoquote:Op woensdag 10 juni 2009 19:53 schreef ultra_ivo het volgende:
Nu kun je daar wel goed je sokken aan drogen
Tof!quote:Op vrijdag 12 juni 2009 00:49 schreef Babangida het volgende:
Leuk topic!
Deze week voor het eerst in limburg gefietst! Goeiedag zeg, viel niet mee! Maar toch ruim 120 km gemaakt in 5 uurtjes. Inclusief camerig, keutenberg en eyserbosweg etc.. En nergens af hoeven stappen (ja daar ben ik trots op met m'n 1 jaar fietservaring )
Nee ik rij dan de Vael Ouwe van 160 km, is hier in de buurtquote:Op vrijdag 12 juni 2009 09:40 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Herinnering gekregen van de Classico Boretti...ze gaan een weekend naar een formule 1 verloten onder de eerste 2500 rijders...volgens mij zit ik daarbij...cool. het kan altijd gebeuren natuurlijk
Reed iemand hier anders de Classico 100 km tour ook of niet?
Vandaag je trainingsrondje weer gefietst. Nu de holdeurn wel gevonden, had de vorige keer die scherpe afslag naar rechts gemist als je de vogelsang af fietst. Pak jij het laatste stukje nieuwe holleweg er ook steeds bij trouwens als je de van de veurweg/randwijkseweg omhoog gaat, of ga je gelijk de nieuwe holleweg naar beneden? Ik heb dat laatste stukje maar overgeslagen, dat red ik nog niet. Laatste keer oude holleweg omhoog ging nog met moeite, zo'n 10km/h :d.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 11:39 schreef dutch_cyclist het volgende:
[..]
Nee ik rij dan de Vael Ouwe van 160 km, is hier in de buurt
Leuk ding is dat inderdaad. Wel prettig dat er asfalt ligt, dat maakt hem wel wat eenvoudiger.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 14:40 schreef No-P het volgende:
Klopt ja. Toen ik hem zag dacht ik pff, is dit alles, maar hij is nog wel redelijk zwaar. Erg leuk rondje en veel hoogte meters, ik ga hem er dus in houden. Lijkt me een goede training voor als ik een keer de Ardennen ofzo in ga.
Dito voor mij.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 16:50 schreef cyclechick het volgende:
Spullen pakken voor Limburgs mooiste, gelukkig blijft het droog morgen!!
Ben benieuwd hoe lang ik erover ga fietsen (rode lus).
Wedden van niet..quote:Op vrijdag 12 juni 2009 16:57 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Dito voor mij.
Wel getraind, maar geen idee hoe ik de heuvels ga verwerken. Toen ik aan m'n fietsenmaker vroeg of ik een groter tandwiel achter nodig zou hebben antwoordde hij "je gaat je toch wel forceren". Maar goed, morgenavond verslag. .
Dan kom je toch daarna?quote:Op vrijdag 12 juni 2009 16:50 schreef cyclechick het volgende:
Spullen pakken voor Limburgs mooiste, gelukkig blijft het droog morgen!!
Ben benieuwd hoe lang ik erover ga fietsen (rode lus).
En wellicht dat ik zondag nog 100km toertocht met de domrenners mee ga doen, maar eigenlijk moet ik dan keihard studeren, maarja 100km duurt ook niet zo lang natuurlijk.. We zullen zien.
Ik kan trouwens niet met de meet mee 12 juli, waarschijnlijk moet ik die ochtend spinningles geven
De les is van 11-12, dus dan ben ik pas smiddags in Nijmegen, denk dat jullie dan al bijna weer terug zijn, ofnie?quote:Op vrijdag 12 juni 2009 17:47 schreef dutch_cyclist het volgende:
[..]
Dan kom je toch daarna?
Ik ga ook morgen de rode lus rijden, vertrek tussen 8.00 en 8.30 uur.
Ik ga bewust alleen rijden, van groepje naar groepje tot ik iets tegen kom met een lekkere snelheid.
Wanneer ik volgende week tijd heb zal ik de route van meet eens helemaal rijden en dan wat foto's schieten van de omgeving/lklimmetjes, zo krijg je een goed beeld van de rit.
Een tas vol Isostar repen en een schop onder je hol van je vriendin als je doping gebuiktquote:Op vrijdag 12 juni 2009 20:42 schreef kaasplankje het volgende:
pff ik ben ook weer zu hause, ik heb deze week ong. 700/800 km gefietst, en volgende week ga ik in de voetsporen van Ultra Ivo; ik ga een wedstrijd achtig iets rijden van 490 km. Ik moet alleen nog uitvogelen welke voeding & doping ik mee ga nemen, nog tips?
Ik zat meer te denken aan wat speed en coke. Kom je de dag en nacht wel mee door..quote:Op vrijdag 12 juni 2009 21:18 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Een tas vol Isostar repen en een schop onder je hol van je vriendin als je doping gebuikt
Dat is ook weer zo watquote:Op vrijdag 12 juni 2009 21:48 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ik zat meer te denken aan wat speed en coke. Kom je de dag en nacht wel mee door..
Die Isostarrepen zij zo smerig, die kreeg ik echt niet weg. Huismerk Albert Heijn zijn wel te pruimen.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 21:18 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Een tas vol Isostar repen en een schop onder je hol van je vriendin als je doping gebuikt
Da's aanslag van sportdrank/zoetigheid.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 22:20 schreef marcodej het volgende:
[..]
Die Isostarrepen zij zo smerig, die kreeg ik echt niet weg. Huismerk Albert Heijn zijn wel te pruimen.
Wat anders: ik dacht laat ik ff de binnenkant van mn bidon schoonmaken, nog nooit gedaan. Dus ik haal een vinger langs de binnenkant en er komt een enorme hoeveelheid zwarte emulsie mee (mn bidon is ook zwart). Dat zat er dus al een tijdje...
Ik denk dat het komt omdat ik soms wat sportdrank erin heb laten zitten en dat die drank het plastic van binnen afbreekt ofzo? Nu heb ik het met afwasmiddel proberen schoon te maken, maar echt goed lukte dat niet volgens mij.
Hoe doe ik dat het beste? Meer mensen last van gehad? En hoe voorkom ik het voor de volgende keer?
Toen ik nog voetbalde was ik op mijn best in de derde helftquote:Op vrijdag 12 juni 2009 17:48 schreef cyclechick het volgende:
[..]
De les is van 11-12, dus dan ben ik pas smiddags in Nijmegen, denk dat jullie dan al bijna weer terug zijn, ofnie?
Ik rijd trouwens niet alleen, met een vriendin (ik heb meer trainings km dan zij, maar ze is wel type sportief) en twee collega's van haar, die wel hard kunnen fietsen. Hoop eigenlijk dat we een beetje kunnen doorfietsen, ik wil graag significant sneller rijden dan met de AGR
Als ik je zie, zal ik even zwaaien Ik ben denk ik niet heel herkenbaar morgen, mijn koersbroek van de domrenners zit niet lekker, dus doe een kort zwart broekje aan en mijn caisse d'epargne shirt.
succes in ieder geval!!
Gooi dat ding gewoon weg en koop een nieuwe.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 22:20 schreef marcodej het volgende:
[..]
Die Isostarrepen zij zo smerig, die kreeg ik echt niet weg. Huismerk Albert Heijn zijn wel te pruimen.
Wat anders: ik dacht laat ik ff de binnenkant van mn bidon schoonmaken, nog nooit gedaan. Dus ik haal een vinger langs de binnenkant en er komt een enorme hoeveelheid zwarte emulsie mee (mn bidon is ook zwart). Dat zat er dus al een tijdje...
Ik denk dat het komt omdat ik soms wat sportdrank erin heb laten zitten en dat die drank het plastic van binnen afbreekt ofzo? Nu heb ik het met afwasmiddel proberen schoon te maken, maar echt goed lukte dat niet volgens mij.
Hoe doe ik dat het beste? Meer mensen last van gehad? En hoe voorkom ik het voor de volgende keer?
Ik heb er gelukkig bijna altijd alleen maar water in.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 23:21 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Da's aanslag van sportdrank/zoetigheid.
Sportdrank er niet in laten zitten en direct na gebruik je bidon omspoelen. En regelmatig met een afwasborstel erin prutsen.
Het tuitje krijgt na verloop ook aanslag, dat haal ik er af en toe uit, en leg dan effe te weken in mijn afwasteiltje (als ik toch met de afwas bezig ben).
Bidons schoonmaken is een crime.
Gewoon regelmatig je bidons schoonmaken. Gebitsreiniger (in tabletten) werkt prima. Gewoon bidon vullen met water en dan zo'n tablet erin (2 als de bidon erg smerig is). Bij zwarte aanslag moet je daarna de bidon van binnen goed schoonvegen en spoelen.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 22:20 schreef marcodej het volgende:
Wat anders: ik dacht laat ik ff de binnenkant van mn bidon schoonmaken, nog nooit gedaan. Dus ik haal een vinger langs de binnenkant en er komt een enorme hoeveelheid zwarte emulsie mee (mn bidon is ook zwart). Dat zat er dus al een tijdje...
Ik denk dat het komt omdat ik soms wat sportdrank erin heb laten zitten en dat die drank het plastic van binnen afbreekt ofzo? Nu heb ik het met afwasmiddel proberen schoon te maken, maar echt goed lukte dat niet volgens mij.
Hoe doe ik dat het beste? Meer mensen last van gehad? En hoe voorkom ik het voor de volgende keer?
Toegestaan spul is cola, koffie, Red Bull en aanverwanten. Bij Decathlon kun je kleine buisjes krijgen met geconcentreerde Red Bull. Neemt wat makkelijker mee en het is maar 1 slok smerig.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 20:42 schreef kaasplankje het volgende:
pff ik ben ook weer zu hause, ik heb deze week ong. 700/800 km gefietst, en volgende week ga ik in de voetsporen van Ultra Ivo; ik ga een wedstrijd achtig iets rijden van 490 km. Ik moet alleen nog uitvogelen welke voeding & doping ik mee ga nemen, nog tips?
wat hij zegtquote:Op zaterdag 13 juni 2009 00:28 schreef knep het volgende:
[..]
Gooi dat ding gewoon weg en koop een nieuwe.
Dat kost je onderhand net zoveel als het water en schoonmaakmiddel .
Dat dusquote:Op zaterdag 13 juni 2009 00:28 schreef knep het volgende:
[..]
Gooi dat ding gewoon weg en koop een nieuwe.
Dat kost je onderhand net zoveel als het water en schoonmaakmiddel .
Ik hou het zelf bij cola, thee en Red Bull varianten. Maar koffie is erg populair onder randonneurs. TIjdens PBP wordt de koffie ook niet in kopjes geserveerd maar in soepkommen.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 05:31 schreef dutch_cyclist het volgende:
& Ivo
Drink je ook weleens koffie onderweg? Ik heb zelf 's ochtends toch wel erg zin in koffie met afbakbroodjes, maar een oven zal je wel niet bij je hebben, dus dan blijft er koffie over.
Cafeïne is toch ook prestatiebevorderend zolang het maar zwarte koffie is toch?
Over lichtgewicht gesproken: de voorzitter van de wielerclub waar ik bij zit heeft een fietsenzaak en die heeft zichzelf verwend met een nieuwe fiets: alles carbon, hol en superlicht. Het fietsje weegt totaal 6.5kg, dus dik onder het minimumgewicht van 6.8kg die bij de profs toegestaan is.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 12:46 schreef Oksel het volgende:
Echt tof trouwens, de fabriek van CANYON!! Staan alle lichtgewicht projecten van CANYON uitgestald.. Nog over gedacht om een paar daagjes te gaan werken, maar ze betalen echt héél slecht. En die 50% korting op fietsen zal wel niet tellen voor uitzendkrachten..
Dat is toevallig, vandaag op mn eerste fiets ook 1000km in totaal. Lekker een rondje wezen fietsen van Dordrecht naar Strijen richting Zuid-Bijerland via Klaaswaal weer terug naar Dordt. 68km, gem 29.5. Niet slecht vind ik zelf na 1000km. Maar t was wel ideaal weer natuurlijk vandaag, super voor de mensen die Limburgs mooiste fiets(t)en vandaag!quote:Op vrijdag 12 juni 2009 14:22 schreef No-P het volgende:
[..]
Mijlpaal: mijn eerste 1000km zitten erop
Ik in elk geval wel...heb geen zin om met m'n kokosnoot ombeschermd op het asfalt te smakken als het een keer fout gaat. Ik ben niet 's werelds scherpste stuurman, en fiets vooral rond de vecht...veel smalle weggetjes en niet altijd even sociale automoboilisten die zo lekker dicht langs je scheuren....quote:Op maandag 15 juni 2009 07:50 schreef jpjedi het volgende:
Rijdt iedereen met helm hier? Ik wel in ieder geval
Jep, altijd. Ik ben de eerste twee keer dat ik ging mtb-en zo ontzettend hard op mijn hoofd gevallen, dat ik het nut van een helm wel heb meegekregen. Better save than sorryquote:Op maandag 15 juni 2009 07:50 schreef jpjedi het volgende:
Rijdt iedereen met helm hier? Ik wel in ieder geval
In de gele lus zat een afdaling op kinderkopjes, percentage 18%. Ging echt nergens over. Ik heb nu nog kramp in mijn handen van het remmen.quote:Op maandag 15 juni 2009 09:34 schreef I.R.Baboon het volgende:
Dat biertje na de finish kwam me wel heel goed uit. Had eigenlijk niet echt last van m'n benen na de finish (met dan aan de Elfstedentocht, denk ik), al merkte ik bij de laatste 2 beklimmingen (die op 1 na laatste bij de 150km was nog erg gemeen, met dat bochtje erin) wel dat ik wat kracht aan het verliezen was.
Uiteindelijk was m'n gemiddelde iets boven de 24, en mietje als ik ben was m'n maximumsnelheid maar net boven de 50. Maar goed, aangezien het m'n eerste keer klimmen was, was het ook m'n eerste keer dalen.
Jaahh die vlak voor het einde, die was echt gemeen! Ik had het wel gehad met klimmen, haha. gelukkig fietsten er een paar oude kerels voor me, die me een beetje aanmoedigden en zeiden dat het de laatste klim was (fail, maar op dat moment een goede motivatie )quote:Op maandag 15 juni 2009 09:36 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
In de gele lus zat een afdaling op kinderkopjes, percentage 18%. Ging echt nergens over. Ik heb nu nog kramp in mijn handen van het remmen.
Zat overigens ook een klim in op kasseien
Die klim die jij bedoelt in de rode is de Oude Huls volgens mij
Hmm, het zal wel aan de deelnemers van de route liggen, maar bij ons riepen ze telkens in elke klim: BIER ZOMETEEN BIER!!!quote:Op maandag 15 juni 2009 09:42 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Jaahh die vlak voor het einde, die was echt gemeen! Ik had het wel gehad met klimmen, haha. gelukkig fietsten er een paar oude kerels voor me, die me een beetje aanmoedigden en zeiden dat het de laatste klim was (fail, maar op dat moment een goede motivatie )
Bij mij stond er een man of 10 te klappen op een plek waarvan je vermoedde dat het het einde was, dat was wel fijn om naartoe te rijden. Daarna bleek het tragisch genoeg nog verder te gaan, en om de hoek nog een stukje, maar toen had ik al genoeg moraal om door te gaan (en het feit dat je allerlei andere mensen wel ziet afstappen motiveert wel). Verder zat ik volgens mij het moeilijkst op de Kosenberg (of Kersenpad) waar het op een bepaald moment nog maar 8km/u ging. Maar goed, alles gelukt, nu een volgend doel zoeken. .quote:Op maandag 15 juni 2009 09:42 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Jaahh die vlak voor het einde, die was echt gemeen! Ik had het wel gehad met klimmen, haha. gelukkig fietsten er een paar oude kerels voor me, die me een beetje aanmoedigden en zeiden dat het de laatste klim was (fail, maar op dat moment een goede motivatie )
Liep die route zo raar, of was je ff de weg kwijt boven Gulpen??quote:Op maandag 15 juni 2009 09:59 schreef Superher0 het volgende:
...
Zie voor gegevens van de rit zoals door mij gereden: http://trail.motionbased.com/trail/activity/8443732 (lang leve Garmin!)
...
Ik heb nu een Garmin 305 geleend van een vriend van mij. Zelf heb ik de Garmin 705 maar deze is na een jaar trouwe dienst ter reperatie aangeboden Beeld gaat op zwart en wilt niet meer aan. Je betaalt zo'n 400 euro voor de complete versie, inclusief cadans meter en snelheidsmeter wanneer het GPS signaal te zwak is.quote:Op maandag 15 juni 2009 10:05 schreef I.R.Baboon het volgende:
Vet ding trouwens, zo'n Garminapparaat. Hoe veel kost zoiets nou?
hmm, ik zie het nu ook. is dat pad waar je door de weilanden fietst. Als je aankomt zie je allerlei hoofdjes van fietsers net boven het weiland uitsteken.Dit was vlak na de eerste eetpunt voor de rode lus als ik mij niet vergis.quote:Op maandag 15 juni 2009 10:09 schreef ursel het volgende:
[..]
Liep die route zo raar, of was je ff de weg kwijt boven Gulpen??
Die marmotte lijkt me ook wel gaaf, maar dat is op z'n vroegst volgend jaar..
ik zelden tot nooit, ook al snap ik best dat sommige het wel belangrijk vinden.quote:Op maandag 15 juni 2009 07:50 schreef jpjedi het volgende:
Rijdt iedereen met helm hier? Ik wel in ieder geval
Ga je dit jaar nog voor de 200?quote:Op maandag 15 juni 2009 09:16 schreef cyclechick het volgende:
Een geslaagde dag, en een mooie eindstand van 187 km op de teller.
De dode man. Voordeel daarvan is dat er beneden een doodlopende weg rechtdoor is, voor als je de bocht niet haaltquote:Op maandag 15 juni 2009 09:59 schreef Superher0 het volgende:
Snelheidsrecord in Nederland is nu 80.2km (84.7 in Oostenrijk)! Als je van de keutenberg die weg naar beneden met 18% naar het dorp rijdt. Remmen loslaten en gaan. Heerlijk!!!
Ja, dat moet eigenlijk wel he! Ik wil eigenlijk een keer naar Groningen rijden, heb daar 'n oma wonen, en van deur tot deur is dat denk ik 250 km.quote:Op maandag 15 juni 2009 10:19 schreef ultra_ivo het volgende:
alle Limburgs Mooiste rijders.
[..]
Ga je dit jaar nog voor de 200?
Als je zaterdag 180 gehaald hebt is vlak 250 geen probleem. 't Is alleen even geduld hebben en de verveling verdrijven .quote:Op maandag 15 juni 2009 10:25 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Ja, dat moet eigenlijk wel he! Ik wil eigenlijk een keer naar Groningen rijden, heb daar 'n oma wonen, en van deur tot deur is dat denk ik 250 km.
Mijn ervaring is dat na 100km kom je in een roes en vliegen de kilometers voorbij eer je er erg in hebt. Heb al een aantal tochten van 230km gereden, vlak dat wel. Amstel Gold heb ik de 200km gedaan. Sterker nog voor minder dan 100km wil ik eigenlijk niet eens meer fietsen.quote:Op maandag 15 juni 2009 10:29 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Als je zaterdag 180 gehaald hebt is vlak 250 geen probleem. 't Is alleen even geduld hebben en de verveling verdrijven .
Ben bang dat mijn wielerleven dan nooit echt gaat beginnenquote:Op maandag 15 juni 2009 10:28 schreef ultra_ivo het volgende:
Mooi zo. Dan kun je volgend jaar een serietje 200-jes gaan rijden . Dan begint het wielerleven pas echt
Ben bang die van mij ook niet..quote:Op maandag 15 juni 2009 10:40 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Ben bang dat mijn wielerleven dan nooit echt gaat beginnen
quote:Op maandag 15 juni 2009 10:50 schreef Damzkieee het volgende:
Mijn reet doet nu nog zeer
Ik denk ook wel dat ik 200 km kan, 100 km is een eitje tegenwoordig. Heb dat laatst ook gefietst op een dag dat ik er niet eens erg in had. Eten heb ik mezelf goed aangeleerd, en hoewel het met LM lastig was vanwege misselijkheid, heb ik daar normaal nooit last van en gaat dat prima. energyreepjes, bananen en krentebollen kom ik een heel eind mee.quote:Op maandag 15 juni 2009 10:36 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat na 100km kom je in een roes en vliegen de kilometers voorbij eer je er erg in hebt. Heb al een aantal tochten van 230km gereden, vlak dat wel. Amstel Gold heb ik de 200km gedaan. Sterker nog voor minder dan 100km wil ik eigenlijk niet eens meer fietsen.
Lange afstanden fietsen is gewoon sparen. Rustig beginnen en steeds geleidelijker de intensiteit opvoeren. Waarschijnlijk is het niet de afstand wat het probleem gaat worden maar meer het eten en drinken onderweg. Zakken volstouwen met energierepen, bananen, krentenbollen, snelle jelles en wat meer je lekker vindt en kunt verteren op de fiets.
kom dan ook gewoon in NL wonen, mafkees!quote:Op maandag 15 juni 2009 11:25 schreef Oksel het volgende:
Jongens, kijk eens op http://www.buienradar.nl/ , zien jullie die grote rode vlek boven Duitsland? Dáár woon ik nou.
Tegen misselijkheid helpt vaak cola. Dat schudt de maag wat op. In noodgeval, als je zeker weet dat je iets verkeerds hebt gegeten gewoon een stukje gras opzoeken en vinger in de keel. Is een tamelijk ruwe methode maar helpt wel.quote:Op maandag 15 juni 2009 11:23 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Ik denk ook wel dat ik 200 km kan, 100 km is een eitje tegenwoordig. Heb dat laatst ook gefietst op een dag dat ik er niet eens erg in had. Eten heb ik mezelf goed aangeleerd, en hoewel het met LM lastig was vanwege misselijkheid, heb ik daar normaal nooit last van en gaat dat prima. energyreepjes, bananen en krentebollen kom ik een heel eind mee.
Ben dus niet de enige. (Zaterdag ook LM gereden)quote:
Nou, die behoefte had ik wel inderdaad, heb t niet gedaan, maar heb er wel aan gedacht, vond het echter een beetje apart om zomaar tussen al die 100 mensen te gaan staan kotsen Ah well, ik heb t overleefd! en volgende keer beterquote:Op maandag 15 juni 2009 11:28 schreef ultra_ivo het volgende:
Rond de 100km heb ik inderdaad ook vaker een dip. Daarna begint de diesel op gang te komen en loop alles vanzelf.
[..]
Tegen misselijkheid helpt vaak cola. Dat schudt de maag wat op. In noodgeval, als je zeker weet dat je iets verkeerds hebt gegeten gewoon een stukje gras opzoeken en vinger in de keel. Is een tamelijk ruwe methode maar helpt wel.
Dat deed me eraan denken, waar blijft m'n Brooks B17 zadel? Bleek die wel in de winkelmand te staan van featherbikes, maar had ik nog niet betaaldquote:
Ik heb zo'n blikje vet erbij besteld...dus de onderkant invetten en dan wat tochtjes van zo'n 50-70 km rijden?quote:Op maandag 15 juni 2009 11:38 schreef ultra_ivo het volgende:
Vergeet wel niet je Brooks in te rijden.
Hmm..quote:Op maandag 15 juni 2009 11:25 schreef cyclechick het volgende:
[..]
kom dan ook gewoon in NL wonen, mafkees!
Klinkt goed..quote:Op maandag 15 juni 2009 11:55 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik herinner me nu pas weer dat ik zaterdag nadat ik m'n lekke band achter vervangen had eerst vergeten was om de rem er weer terug op te zetten (en daarna hem niet helemaal strak kon zetten omdat er te veel speling in m'n achterwiel zat), en dat ik daarna zo hard kracht zette dat m'n zadel enorm kraakte en onder een andere hoek ging staan... deze week toch maar even een kleine onderhoudssessie inplannen.
Maar goed, het is allemaal zonder tripel en zonder 26 of 28 mogelijk.
Moet een nasty val geweest zijn.quote:Noordwijk
Ernstig gewonde bij aanrijding racefietsers
Een 55-jarige man uit Haarlem is zondag 14 juni rond 10.15 uur ernstig gewond geraakt toen hij op het fietspad tussen Langevelderslag en Zandvoort met zijn racefiets frontaal botste op een tegenligger. Met ondermeer hersenletsel werd hij met spoed overgebracht naar het LUMC. De man met wie hij de frontale aanrijding had, was een 54-jarige man uit Zoetermeer die ook op een racefiets reed. Ook hij raakte gewond. Hij werd overgebracht naar het Spaarne Ziekenhuis in Hoofddorp met o.a. een hersenschudding. Inmiddels is hij weer thuis. Beide mannen droegen een fietshelm.
De politie stelt een onderzoek in naar de toedracht van het ongeval.
Mja, als je allebei goed doortrapt kan je impact toch tussen de 60 en 70 liggen natuurlijk..quote:Op maandag 15 juni 2009 13:15 schreef marcodej het volgende:
Overigens helpt een helm niet altijd:
[..]
Moet een nasty val geweest zijn.
Had een Trek 1400. Leuk instap model. Vrienden van mij rijden een Madone, weet even niet welk type, maar die zien er ook gelikt uit. Trek is degelijk spul, echter je betaalt ook voor de naam.quote:Op maandag 15 juni 2009 14:17 schreef Washington het volgende:
Zijn hier ook mensen die ervaring hebben met Trek racefietsen?
Ik vind zelf de nieuwe Trek fietsen erg mooi, maar ben niet zeker over de kwaliteit.
Trek is altijd wel degelijk spul, maar ben zelf niet zo'n fan van Trek. Sowieso ben ik niet zo'n fan de Amerikaanse fiets fabrikanten.quote:Op maandag 15 juni 2009 14:17 schreef Washington het volgende:
Zijn hier ook mensen die ervaring hebben met Trek racefietsen?
Ik vind zelf de nieuwe Trek fietsen erg mooi, maar ben niet zeker over de kwaliteit.
Ik heb ervaring met Giant, Jan Janssen en Koga. Allemaal redelijk onverwoestbare fietsen...quote:Op maandag 15 juni 2009 16:20 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Trek is altijd wel degelijk spul, maar ben zelf niet zo'n fan van Trek. Sowieso ben ik niet zo'n fan de Amerikaanse fiets fabrikanten.
Mijn trek 1400 is nog steeds heel. 15000+ km en aantal kleine valpartijtjes.quote:Op maandag 15 juni 2009 16:32 schreef Washington het volgende:
[..]
Ik heb ervaring met Giant, Jan Janssen en Koga. Allemaal redelijk onverwoestbare fietsen...
Als Trek ook degelijk spul is, kan ik dus met een gerust hart een aanschaffen (ik vind ze erg mooi, maar dat is natuurlijk niet een goede reden om een te kopen).
Precies. Na zo'n 500km moet ie dan redelijk ingereden zijn.quote:Op maandag 15 juni 2009 11:42 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Ik heb zo'n blikje vet erbij besteld...dus de onderkant invetten en dan wat tochtjes van zo'n 50-70 km rijden?
Mischien iets om ergens in september een speciale 200km-meet te organiseren. Redelijk vlak parcours dan en rustig tempo. Zodat de eerste 200 nog goed te doen is.quote:Op maandag 15 juni 2009 11:40 schreef eentwee het volgende:
Ik wil deze zomer ook de 200km barriere eens doorbreken.
Met dat slapen had ik ook wat problemen inderdaad, maar dat bewijst maar weer: alles went.quote:Op maandag 15 juni 2009 17:34 schreef Oksel het volgende:
Er zijn fabrikanten die je korting geven op een nieuwe helm, als je de oude ge-crashed hebt.. heb ik wel eens gehoord.
* Oksel draagt altijd een helm.
In het begin had ik een oude helm, die ONTZETTEND warm was.. en ik dus niet droeg. Toen heel hard gevallen, gelukkig op mijn schouder, alleen schaafwonden.. meteen nieuwe helm gekocht, en nooit meer afgezet. In het begin slaapt het wat rot, maar het went.
En dan stiekem nog 200 km erachteraan met allemaal venijnige klimmetjes? Nee, vind het wel een goed ideequote:Op maandag 15 juni 2009 17:31 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Mischien iets om ergens in september een speciale 200km-meet te organiseren. Redelijk vlak parcours dan en rustig tempo. Zodat de eerste 200 nog goed te doen is.
Naar mijn mening valt Trek in een totaal lagere klasse dan Koga. Trek is een goed merk, maar naar mijn mening is Koga toch beterquote:Op maandag 15 juni 2009 16:32 schreef Washington het volgende:
[..]
Ik heb ervaring met Giant, Jan Janssen en Koga. Allemaal redelijk onverwoestbare fietsen...
Als Trek ook degelijk spul is, kan ik dus met een gerust hart een aanschaffen (ik vind ze erg mooi, maar dat is natuurlijk niet een goede reden om een te kopen).
Klinkt als een idee...Trouwens, in je verslagen heb je het altijd over met de trein naar tochten gaan. Ben je zo'n hardcore fietser dat je geen auto hebt, of is het gewoon niet verantwoord om na een 400 of 600 km nog in de auto te stappen? Ik kan me daar iets bij voor stellen...quote:Op maandag 15 juni 2009 18:45 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik was aan het denken aan een parcours in Noord-Limburg/Oost-Brabent en aangrenzende grensgebieden. Dan kan ik stukken uitgewerkte route van mijn brevetten gebruiken en het is er dan behoorlijk vlak. Start bijv. in Eindhoven.
goed idee. kan ik altijd nog een stuk afsteken naar huis als ik halverwege helemaal dood benquote:Op maandag 15 juni 2009 18:45 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik was aan het denken aan een parcours in Noord-Limburg/Oost-Brabent en aangrenzende grensgebieden. Dan kan ik stukken uitgewerkte route van mijn brevetten gebruiken en het is er dan behoorlijk vlak. Start bijv. in Eindhoven.
ik heb nooit trek racefietsen gehad maar als de kwaliteit gelijk is aan die van hun atb spul dan is het baggerquote:Op maandag 15 juni 2009 15:01 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Had een Trek 1400. Leuk instap model. Vrienden van mij rijden een Madone, weet even niet welk type, maar die zien er ook gelikt uit. Trek is degelijk spul, echter je betaalt ook voor de naam.
Rijd zelf nu een Cube Agree GTC Race. Zeer content mee
Beter doen jullie dat allemaal eens en houden we een Groningen-meetquote:Op maandag 15 juni 2009 10:25 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Ja, dat moet eigenlijk wel he! Ik wil eigenlijk een keer naar Groningen rijden, heb daar 'n oma wonen, en van deur tot deur is dat denk ik 250 km.
Elke merk heeft goede fietsen, zolang er maar betaald wordt.quote:Op maandag 15 juni 2009 23:56 schreef dop het volgende:
[..]
ik heb nooit trek racefietsen gehad maar als de kwaliteit gelijk is aan die van hun atb spul dan is het bagger
bij de duurdere merken is dat zo, ong de helft krijg je dan korting op een nieuwe geloof ik.quote:Op maandag 15 juni 2009 17:34 schreef Oksel het volgende:
Er zijn fabrikanten die je korting geven op een nieuwe helm, als je de oude ge-crashed hebt.. heb ik wel eens gehoord.
* Oksel draagt altijd een helm.
In het begin had ik een oude helm, die ONTZETTEND warm was.. en ik dus niet droeg. Toen heel hard gevallen, gelukkig op mijn schouder, alleen schaafwonden.. meteen nieuwe helm gekocht, en nooit meer afgezet. In het begin slaapt het wat rot, maar het went.
In de middag en avond neemt de buienactiviteit van het noordwesten uit sterk af en klaart het flink op. De temperatuur komt bij een zwakke wind, uit noordelijke richtingen, uit op een graad of 19.quote:dinsdag 16 juni en woensdag 17 juni 2009
Eerst enkele (onweers)buien, later van het noordwesten uit droger
Een gebied met enkele regen- en onweersbuien boven de kustprovincies trekt in de loop van de ochtend verder het land in. De buien trekken langzaam, waardoor lokaal vrij veel neerslag kan vallen. De wind is zwak tot matig uit uiteenlopende richtingen, maar wordt geleidelijk overal noordwestelijk en kan kortdurend tijdens passage van de buienzone vrij krachtig zijn.
ik ben het met je eens dat er een prijskaartje aan de kwaliteit hangt (soms) maar trek is het enige merk fiets waar bij ik meerdere frames in stukken heb gereden puur op kracht en niet door rare valpartijen.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 06:09 schreef dutch_cyclist het volgende:
[..]
Elke merk heeft goede fietsen, zolang er maar betaald wordt.
Meestal zijn de instapmodellen van matige kwaliteit en naar mate de prijs hoger wordt, wordt ook de kwaliteit beter. Alle frames worden gewoon allemaal in Taiwan bij een pottebakker gemaakt, alleen bij de grote merken worden ze een keer extra controleert of wordt er wat meer aandacht aan besteed.
Koop nou maar een Colnago.quote:Op maandag 15 juni 2009 14:17 schreef Washington het volgende:
Zijn hier ook mensen die ervaring hebben met Trek racefietsen?
Ik vind zelf de nieuwe Trek fietsen erg mooi, maar ben niet zeker over de kwaliteit.
Volgens mij kan het nooit slechter zijn dan een 2e hands van ¤50.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 13:57 schreef jakkop het volgende:
Ik heb een paar topics terug ook al geroepen dat ik een racefiets wil gaan kopen, is er nog steeds niet van gekomen Maargoed, ik was van plan om een 2ehandsje te kopen, met in mijn achterhoofd de prijzen van nieuwe fietsen, en het feit dat ik zo vaak wel bedenk dat ik iets wil doen waar ik een half jaar later weer mee stop. Nu kwam ik op internet dit tegen, hoe kan die fiets zo ontzettend goedkoop zijn? Is hij zo slecht dat ik beter een tweedehands kan kopen?
Een vriend van mij heeft een paar maanden terug een fiets gekregen van een zwager van hem. Een ding dat je op MP voor 50 euro zou kunnen vinden, en het is een prima dingetje. Je wint er geen wedstrijd mee, maar voor een uitproberende beginner istie goed te doen.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 14:21 schreef ursel het volgende:
[..]
Volgens mij kan het nooit slechter zijn dan een 2e hands van ¤50.
Dit is een leuke beginfiets, daar niet van maar ik denk dat je dit na een tijdje zat bent (geen schakelen op het stuur).quote:Op dinsdag 16 juni 2009 13:57 schreef jakkop het volgende:
Ik heb een paar topics terug ook al geroepen dat ik een racefiets wil gaan kopen, is er nog steeds niet van gekomen Maargoed, ik was van plan om een 2ehandsje te kopen, met in mijn achterhoofd de prijzen van nieuwe fietsen, en het feit dat ik zo vaak wel bedenk dat ik iets wil doen waar ik een half jaar later weer mee stop. Nu kwam ik op internet dit tegen, hoe kan die fiets zo ontzettend goedkoop zijn? Is hij zo slecht dat ik beter een tweedehands kan kopen?
Het is niet veel geld maar buiten het feit dat de kwaliteit niet zo best is heb je ook weer te maken met de maten.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 13:57 schreef jakkop het volgende:
Ik heb een paar topics terug ook al geroepen dat ik een racefiets wil gaan kopen, is er nog steeds niet van gekomen Maargoed, ik was van plan om een 2ehandsje te kopen, met in mijn achterhoofd de prijzen van nieuwe fietsen, en het feit dat ik zo vaak wel bedenk dat ik iets wil doen waar ik een half jaar later weer mee stop. Nu kwam ik op internet dit tegen, hoe kan die fiets zo ontzettend goedkoop zijn? Is hij zo slecht dat ik beter een tweedehands kan kopen?
Maakt Trek nog stalen frames?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 09:54 schreef dop het volgende:
[..]
ik ben het met je eens dat er een prijskaartje aan de kwaliteit hangt (soms) maar trek is het enige merk fiets waar bij ik meerdere frames in stukken heb gereden puur op kracht en niet door rare valpartijen.
en dat moet gewoon niet kunnen, normaal trap je hooguit je wielen krom , maar een frame breken ?
[ afbeelding ]
deze ging het om, en vervolgens kreeg ik een 8000 xc als vervanger en ook die in stukken
en dat waren toen beide bepaalt niet de budget fietsen van trek
Onderhoud van de fiets kost het meest. Even nieuwe ketting en tandwielen en je bent met gemak 100 euro armer. Bij tweedehands fietsen moet je weten hoe het onderhoud was. Hoeveel kilometers erop zijn gemaakt. Hoe zijn de lagers van de wielen, de trapas. Want als je die moet vervangen en je laat het door een fietsenmaker doen betaal je je blauw.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 16:27 schreef Colnago het volgende:
[..]
Het is niet veel geld maar buiten het feit dat de kwaliteit niet zo best is heb je ook weer te maken met de maten.
Hoe is de breedte van het stuur en wat is de lengte van de voorbouw (stuurpen)?
Dan heb je nog het zadel wat waarschijnlijk voor geen ene meter zit en de pedalen waar je geen moer aan hebt.
Als je dat wilt/moet aanpassen kost het alsnog weer een hoop geld.
Dat is ook weer waar.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 17:04 schreef Superher0 het volgende:
Onderhoud van de fiets kost het meest. Even nieuwe ketting en tandwielen en je bent met gemak 100 euro armer. Bij tweedehands fietsen moet je weten hoe het onderhoud was. Hoeveel kilometers erop zijn gemaakt. Hoe zijn de lagers van de wielen, de trapas. Want als je die moet vervangen en je laat het door een fietsenmaker doen betaal je je blauw.
Ik heb de oude sport 2 gekocht voor ¤260(van ¤330 dus niet ¤600 zoals die nieuwere sport 2's) in februari en heb er al 2000km+ op gereden, prima fiets en zeker voor dat geld.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 13:57 schreef jakkop het volgende:
Ik heb een paar topics terug ook al geroepen dat ik een racefiets wil gaan kopen, is er nog steeds niet van gekomen Maargoed, ik was van plan om een 2ehandsje te kopen, met in mijn achterhoofd de prijzen van nieuwe fietsen, en het feit dat ik zo vaak wel bedenk dat ik iets wil doen waar ik een half jaar later weer mee stop. Nu kwam ik op internet dit tegen, hoe kan die fiets zo ontzettend goedkoop zijn? Is hij zo slecht dat ik beter een tweedehands kan kopen?
Ik heb voor dat geld (ietsjes meer) een Rockmachine gekocht.. en dat gaat perfect. Zoek daar eens naar..quote:Op dinsdag 16 juni 2009 14:13 schreef jakkop het volgende:
Zo min mogelijk. Zat er aan te denken om op marktplaats een oudje van 50 euro oid te kopen (ben maar een arme student, en wil niet 800 euro uitgeven aan iets wat ik nog nooit (serieus) gedaan heb), maar als dit een aardig fietsje is dan vind ik 200 euro ook een mooi bedrag.
zou het niet weten , ik ben mijn interesse in TREK snel verloren,quote:
klopt! Cannondale gebruikte altijd 6061 alu, en dat is minder gevoelig voor corrosiequote:Op dinsdag 16 juni 2009 20:55 schreef dop het volgende:
[..]
zou het niet weten , ik ben mijn interesse in TREK snel verloren,
na mijn ervaringen.
ook de service van de nederlandse inmporteur was erg slecht.
weet alleen dat ze nadien KLEIN hebben overgenomen , en ook dat is geen succes
waar KLEIN ooit top fietsen maakte is het nu niets bijzonder meer.
mijn fietsen nu zijn concorde giro race fiets, jawel nog een echte stalen
een Cannondale ATB een oude zonder vering (m800)
een KHS tandem even eens staal
en een Flevobike racer ligfiets ook al staal
maar goed de cannondale is alu en ook redelijk onverwoestbaar
pff niet best zeg, je zal 't maar overkomenquote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:02 schreef marcodej het volgende:
Een rit met hindernissen vandaag. Wilde met de club meerijden, maar bij het oppompen van mn achterband trok ik het ventiel kapot. Aangezien ik twee linkerhanden heb, duurde dat twintig minuten. Dus toen maar alleen op pad gegaan. Moest ik na een tijdje stoppen voor een afzetting van de politie: hoogspanningskabel door een trein heen. Na een tijdje werd het vrijgegeven en toen maar door de treinreizigers heen laveren/lopen op het fietspad en dat waren er een hoop. Eindelijk de ruimte, maar ik moest voor mn gevoel heel zwaar trappen om een beetje snelheid te maken: bleek er een slag in mn achterwiel te zitten die aanliep tegen mn remblokjes, maar daar kwam ik pas na kilometers achter...
Geen lekkere rit vandaag, mede ook door een triest bericht die ik later op de club te horen kreeg: die wielrenner die slecht lag bij het ongeluk waar ik enkele dagen terug over vertelde, was overleden... Hij was niet van de club, maar ze zaten er vlak achter en een van de leden heeft eerste hulp verleend aan de man...
Ja, ik neem altijd iets te drinken mee en als bescherming draag ik een fietsbroek, en soms mn helm ookquote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:24 schreef Mkoolster het volgende:
neme jullie water of ook iets mee als gatorate voor energie enzo? en wat voor bescherming dragen jullie?
Gewoon het tuitje open laten en rustig erin gieten. Dan is het koolzuur zo verdwenen.quote:Op woensdag 17 juni 2009 06:56 schreef kaasplankje het volgende:
maarre, cola in je drinkbus gaat toch spuiten ivm koolzuur?
Ik draag ze niet meer. Ik kreeg namelijk een mooie stip op mijn hand..quote:Op woensdag 17 juni 2009 09:01 schreef cyclechick het volgende:
Ik ben pasgeleden twee keer mijn handschoenen vergeten, en dan krijg ik halverwege tintelende handen, die gevoelloos gaan worden, ik draag ze dus standaard wel. ben alleen niet zo gecharmeerd van dat lijntje bij mijn pols
Buitengewoon onverstandig. De meeste mensen zijn na een rit of twee gewend aan een helm. Probeer eens of een andere helm beter zit?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 23:21 schreef Mkoolster het volgende:
ik draag nooit een helm, vind het niet fijn zitteen voelt zo knellend, en ik heb gelezen dat het stuur 3 cm lager moet zitten dan je zadel is dit altijd zo of eigen voorkeur?
Zo ijdel ben ik dus ookquote:Op woensdag 17 juni 2009 09:04 schreef ursel het volgende:
[..]
Ik draag ze niet meer. Ik kreeg namelijk een mooie stip op mijn hand..
Daar had ik afgelopen weekend voor het eerst last van, maar ik had de link nog niet gelegd met het niet dragen van handschoentjes. Nou ja, dan komen die er nog bij op de lijst te met te kopen spullen.quote:Op woensdag 17 juni 2009 09:01 schreef cyclechick het volgende:
Ik ben pasgeleden twee keer mijn handschoenen vergeten, en dan krijg ik halverwege tintelende handen, die gevoelloos gaan worden,
6061 is een legering waar ook genoeg elementen in zitten die corrosie veroorzaken.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 21:05 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
klopt! Cannondale gebruikte altijd 6061 alu, en dat is minder gevoelig voor corrosie
Verder heb ik voegah een Trek atb gehad, en daar was ik best tevreden over..
10KG! Jezus! Das een hoop. Ik was/ben ook te zwaar.. woog 90,7, nu weeg ik 88. Ik wil graag naar 85, of zelfs 83.. alleen het enige wat ik zie gebeuren is dat mijn benen enorm in spiermassa zijn toegenomen.. lekker zwaar dus.quote:Op woensdag 17 juni 2009 10:50 schreef Superher0 het volgende:
Ben dit jaar met fietsen al 10 kilo afgevallen en door al dat fietsen heb ik snel honger. Eet soms wel eens 2 keer per dag warm. Verbrand energie als een gek.
Ik wil ook graag wat kilo's kwijt, maar hoe meer ik fiets, hoe meer ik eet en daardoor blijft mijn gewicht vrij stabiel zou denk ik wel in mijn voordeel werken en wellicht dat ik wat makkeljiker zou klimmen als ik 'n kilo of 4 zou kwijtraken, (wat gezien mijn lengte makkelijk zou kunnen)maar ben eerlijk gezegd te lui om echt diehard te gaan lijnenquote:Op woensdag 17 juni 2009 10:54 schreef Oksel het volgende:
[..]
10KG! Jezus! Das een hoop. Ik was/ben ook te zwaar.. woog 90,7, nu weeg ik 88. Ik wil graag naar 85, of zelfs 83.. alleen het enige wat ik zie gebeuren is dat mijn benen enorm in spiermassa zijn toegenomen.. lekker zwaar dus.
Grote voordeel is dat ik dit jaar geen winter heb.. Ik vlieg over 4 weekjes naar Australia, waar ik de hele winter blijf, en neem mijn racefietsspullen mee.. en koop een fiets daar. Dus in plaats van hardlopen en indoor tennis/squash, blijf ik lekker outdoor in het zonnetje fietsen.. Dus hoop door te gaan met gewichtverlies.
als je niet al te wild doet en niet op de pedalen gaat staan, maar gelijkmatig de kracht op je achterwiel overbrengt , zul je niet veel extra schade maken.quote:Op woensdag 17 juni 2009 10:51 schreef Oksel het volgende:
Ik heb een losse spaak.. en een klein slag in mijn wiel. Kan ik daar nog mee doorfietsen naar huis? Moet nog 80 km straks..
Ja, dat vertelde een vriend van me die een tijd in Duitsland gewoond had, dat alcoholvrij bier gemarket daar wordt als sportdrank. Geniaal!quote:Op woensdag 17 juni 2009 10:51 schreef Oksel het volgende:
Gisteren tijdens een pauze 0,7 liter alcoholvrij witbier gedronken, dat werkte ook prima..
Zit nu al op 6200km dit seizoen. Veel op duurvermogen gefietst, veel vetverbranding zone. Hoe meer spier, hoe meer je verbrandt. Weeg nu 76.5 en er kan nog steeds wat af ben 1,78 meter). Hoe lichter, hoe minder ik mee hoef te nemen naar boven tijdens de Mamotte.quote:Op woensdag 17 juni 2009 10:54 schreef Oksel het volgende:
[..]
10KG! Jezus! Das een hoop. Ik was/ben ook te zwaar.. woog 90,7, nu weeg ik 88. Ik wil graag naar 85, of zelfs 83.. alleen het enige wat ik zie gebeuren is dat mijn benen enorm in spiermassa zijn toegenomen.. lekker zwaar dus.
Grote voordeel is dat ik dit jaar geen winter heb.. Ik vlieg over 4 weekjes naar Australia, waar ik de hele winter blijf, en neem mijn racefietsspullen mee.. en koop een fiets daar. Dus in plaats van hardlopen en indoor tennis/squash, blijf ik lekker outdoor in het zonnetje fietsen.. Dus hoop door te gaan met gewichtverlies.
Absoluut niet gaan lijnen!!!! Slechtste wat je kunt doen. Na het fietsen moet je zelfs eten, om de voorraad energie in de spieren en lever aan te vullen.quote:Op woensdag 17 juni 2009 11:00 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Ik wil ook graag wat kilo's kwijt, maar hoe meer ik fiets, hoe meer ik eet en daardoor blijft mijn gewicht vrij stabiel zou denk ik wel in mijn voordeel werken en wellicht dat ik wat makkeljiker zou klimmen als ik 'n kilo of 4 zou kwijtraken, (wat gezien mijn lengte makkelijk zou kunnen)maar ben eerlijk gezegd te lui om echt diehard te gaan lijnen
mijn god ik ben 1.95 meter en in mijn jonge jaren toen ik nog 15.000 in een jaar reed kwam ik toch niet onder de 85 kiloquote:Op woensdag 17 juni 2009 11:02 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Ja, dat vertelde een vriend van me die een tijd in Duitsland gewoond had, dat alcoholvrij bier gemarket daar wordt als sportdrank. Geniaal!
En ik ben al dun (80 kilo bij 2.03) dus daar gaat door het fietsen weinig meer vanaf. Eigenlijk moet ik juist meer eten.
Over Australie heb ik ook leuke verhalen gehoord. Je moet dan wel vroeg opstaan, voor de hitte uit zijn maar er zijn plekken waar mensen verzamelen en dan samen tochten rijden. Zijn soms best wel grote groepen. Ik zou gewoon eens gaan informeren bij de plaatselijke FM.quote:Op woensdag 17 juni 2009 10:54 schreef Oksel het volgende:
[..]
Grote voordeel is dat ik dit jaar geen winter heb.. Ik vlieg over 4 weekjes naar Australia, waar ik de hele winter blijf, en neem mijn racefietsspullen mee.. en koop een fiets daar. Dus in plaats van hardlopen en indoor tennis/squash, blijf ik lekker outdoor in het zonnetje fietsen.. Dus hoop door te gaan met gewichtverlies.
Dit was ironisch bedoeld hoop ik? Ik krijg ze niet weg...quote:Bij lange toertochten/cyclos heb ik altijd de heerlijke Isostar Long Energy repen bij me, die zijn echt lekker en doen hun werk.
Oh dat doe ik ook wel hoor, eet altijd wat na het fietsen! en ik heb een hele tijd nauwelijks alcohol gedronken, maar dat maakte niet uit voor mijn gewicht,. dus drink nu gewoon weer mijn biertje of wijntje als ik daar zin in heb (= eigenlijk alleen in het weekend).quote:Op woensdag 17 juni 2009 11:07 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Absoluut niet gaan lijnen!!!! Slechtste wat je kunt doen. Na het fietsen moet je zelfs eten, om de voorraad energie in de spieren en lever aan te vullen.
Het enige wat ik nu extra doe, bovenop het fietsen , is minder alcohol drinken. Drink af en toe nog een biertje. Maar borrels door de week doe ik niet meer. Een biertje of 3 en dan heb ik er al geen zin meer in. Merk dan ook dat ik sneller aangeschoten raak. 2 bier en ik begin al iets te voelen.
quote:Op woensdag 17 juni 2009 11:18 schreef marcodej het volgende:
[..]
Dit was ironisch bedoeld hoop ik? Ik krijg ze niet weg...
Oh, is dat yoghurt... Dat vond ik juist het smerigste...quote:Op woensdag 17 juni 2009 11:36 schreef dutch_cyclist het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Lekker met zo'n yoghurt laagje
Ook voordat ik wielrende ben ik nooit zwaarder dan 85 kilo geweest. Gewoon een beetje dun (maar wel ontzettend gespierd natuurlijk ).quote:Op woensdag 17 juni 2009 11:08 schreef dop het volgende:
[..]
mijn god ik ben 1.95 meter en in mijn jonge jaren toen ik nog 15.000 in een jaar reed kwam ik toch niet onder de 85 kilo
Je moet ook de spanning op de andere spaken corrigeren. De spaken erom heen moeten het eigenlijk recht trekken. Je fiets zo zetten dat het achterwiel vrij kan draaien en je aan de spaken kunt draaien. Dan begin je gewoon met die spaak welke je eerst te strak heb gezet los te draaien en dan de spaken er naast vast te draaien of juist losser. Zie http://www.youtube.com/results?search_type=&search_query=spoke+in+the+wheel+cycling&aq=4quote:Op woensdag 17 juni 2009 13:11 schreef Oksel het volgende:
Kut kut KUT. Net naar de plaatselijke FM.. de enige hier. En die had geen tijd om mijn spaken te steken.. dus snel ff zelf de spaak aangedraaid, resultaat; zo'n grote slag dat ik niet meer kan fietsen. En juist nu het PRACHTIG weer is, en ik 80km heuvelaf kan fietsen..
Ik heb zelf ook GEEN idee hoe ik een slag moet repareren.
Dit soort dingen duren mij te lang, en gaan meestal ook fout ( ) terwijl mijn fietsenmaker het (gratis) binnen 5 minuutjes gedaan heeft...quote:Op woensdag 17 juni 2009 13:53 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Je moet ook de spanning op de andere spaken corrigeren. De spaken erom heen moeten het eigenlijk recht trekken. Je fiets zo zetten dat het achterwiel vrij kan draaien en je aan de spaken kunt draaien. Dan begin je gewoon met die spaak welke je eerst te strak heb gezet los te draaien en dan de spaken er naast vast te draaien of juist losser. Zie http://www.youtube.com/results?search_type=&search_query=spoke+in+the+wheel+cycling&aq=4
Succes
Is dat hetzelfde als vitamalz? Das echt lekker spul!quote:Op woensdag 17 juni 2009 18:41 schreef Oksel het volgende:
Ik heb het zelf gefixed.. met een tangetje.. en de tegenovergestelde spaken op afwijkende plekken wat strakker gedraaid. Ging opzich aardig.. en heerlijk naar huis gefietst.
Kwam in de middle of nowhere een fietsclub tegen.. uit Nederland! Dat was grappig. Ze gingen alleen wat te langzaam.. dus ben er voorbij getrapt, na ze vriendelijk "veel plezier!" gewenst te hebben.
In de steile afdaling auto's ingehaald, altijd vet..
Kwam terug met keurig 30.7 op de teller, zat toch nog meer klimmen (vals plat) in dan ik had gedacht. 70km. Oh, ik heb foto's gemaakt van mn tochtje.. Zal ze zo eens even posten, als mijn telefoon meewerkt.
En je hebt hier in Duitsland inderdaad "bier-sportdrank", alcoholvrij gerstebrouwsel. Erg lekker, wel zoet, maar prima te doen. Khandi Malz:
[ afbeelding ]
Ga nu ff naar de fietsenmaker voor een servicebeurt.. dat heeft hij nog nooit gehad, en ben nu 3000km verder.
Tzou maar zo kunnen.. Maltbier is hier altijd donker en zoet, kwam ik pas achter. Weizen alcoholfrei is geen Malt dus..quote:Op woensdag 17 juni 2009 19:19 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Is dat hetzelfde als vitamalz? Das echt lekker spul!
Veel rustige duurtrainingen doenquote:Op woensdag 17 juni 2009 11:00 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Ik wil ook graag wat kilo's kwijt, maar hoe meer ik fiets, hoe meer ik eet en daardoor blijft mijn gewicht vrij stabiel zou denk ik wel in mijn voordeel werken en wellicht dat ik wat makkeljiker zou klimmen als ik 'n kilo of 4 zou kwijtraken, (wat gezien mijn lengte makkelijk zou kunnen)maar ben eerlijk gezegd te lui om echt diehard te gaan lijnen
Is echt niet te vergelijken.. dit is echt een ander drankje dan bier..quote:Op woensdag 17 juni 2009 19:52 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Wie neemt de proef op de som en giet een Bavaria malt in zijn of haar bidon voor de volgende rit?
Je hebt gelijk! dat spul is topquote:Op woensdag 17 juni 2009 20:05 schreef Oksel het volgende:
[..]
Is echt niet te vergelijken.. dit is echt een ander drankje dan bier..
Ik krijg geen verbinding met mijn telefoon, dus nog even geen foto's..
Hoe vroeg beginnnen jullie wel niet om dit soort afstanden (hier doe je al gauw drie uur over) te kunnen doen 's avonds?quote:Op woensdag 17 juni 2009 21:42 schreef cyclechick het volgende:
tering, dat ging echt hard en ik had supermoeie benen en kon 't niet bijhouden. bij amerongen werd ik gelost, ben ik eerst verkeerd gereden en moest ik dus een klere eind in mijn eentje ploeteren, daarna had iedereen pauze gehad (want wachten op mij) en gingen ze met 41 over de dijk. nou mooi niet, gelukkig waren er nog twee anderen die t ook niet trokken, en samen met hun 37 ofzo gereden, later 35. Laatste stuk stond ik echt op breken, maar ik dacht ' beter zet ik alles in wat ik heb om er bij te blijven, want alleen ist nog veel zwaarder''
Nu dus kapot. eindgemiddelde van 31.6 over een rondje van km of 90.
wel de 3000km overschreden
De lidl / aldi in Duitsland verkopen ook geen stroopwafels.. helaasch, nee dus.quote:Op woensdag 17 juni 2009 20:36 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Zou de aldi of lidl het mischien hebben?
Jezus, klinkt goed.quote:Op woensdag 17 juni 2009 21:42 schreef cyclechick het volgende:
tering, dat ging echt hard en ik had supermoeie benen en kon 't niet bijhouden. bij amerongen werd ik gelost, ben ik eerst verkeerd gereden en moest ik dus een klere eind in mijn eentje ploeteren, daarna had iedereen pauze gehad (want wachten op mij) en gingen ze met 41 over de dijk. nou mooi niet, gelukkig waren er nog twee anderen die t ook niet trokken, en samen met hun 37 ofzo gereden, later 35. Laatste stuk stond ik echt op breken, maar ik dacht ' beter zet ik alles in wat ik heb om er bij te blijven, want alleen ist nog veel zwaarder''
Nu dus kapot. eindgemiddelde van 31.6 over een rondje van km of 90.
wel de 3000km overschreden
Da's echt zo'n tijd waar ik niks mee zou kunnen.. onmogelijk om zo vroeg thuis te zijn om daarvoor te eten, maar zonder avondeten natuurlijk geen energie om te fietsen. Hoe doe jij dat dan?quote:
Dacht ik al. De meeste clubs beginnen zo vroeg inderdaad, en ik vraag me altijd af hoe ze dat doen. Hebben ze alleen maar werkloze leden ofzo? Als ik thuis kom wil ik eerst nog wel effe eten voordat ik op de fiets stap. Dan is 19:30 nog te doen, maar 19:00 (de starttijd van mn club in het begin van het seizoen) werd al krap voor mij.quote:
Met een rijke vriendin komt mijn scriptie ook niet af helaas...quote:Op woensdag 17 juni 2009 22:58 schreef Oksel het volgende:
Je moet het net zo doen als ik.. een rijke vriendin zoeken!
Ahhh.. ok, Die van mij startte eind maart..quote:Op woensdag 17 juni 2009 23:47 schreef Tommeke het volgende:
Voor mij is die 3000 km trouwens vanaf halverwege vorig jaar. Heb vanaf eind mei 2008 tot nu een km of 4000 in de benen zitten.
pff je bent toch geen mietjequote:Op donderdag 18 juni 2009 00:21 schreef Oksel het volgende:
7000.. rij je dan ook in de winter/herfst..?
* Oksel is een zomerrijder
Toen Nederland in Januari massaal aan het schaatsen was reed ik langs het schaatsen op mijn fiets. Toen reed ik ook gewoon ritten van 75 KM. En ik rij in de winter 's avonds doordeweeks ook wel een keer of 2 per week met lampjes.quote:Op donderdag 18 juni 2009 00:21 schreef Oksel het volgende:
7000.. rij je dan ook in de winter/herfst..?
* Oksel is een zomerrijder
quote:Zending is voorgemeld
17.06.2009:
Zending gesorteerd in sorteercentrum
18.06.2009:
Zending gesorteerd in sorteercentrum
dat denk jij, goed kijken naar het zadel op zijn eigen fiets, misschien heeft ie die brooks zelf gemonteerdquote:Op donderdag 18 juni 2009 09:57 schreef Captain_Fabulous het volgende:
De track and trace van m'n Brooks, de postbode heeft hopenlijk vandaag een leuk paketje bij zich :
[..]
jeetje. Rot om te horen? Wat ga je nu dan doen? Een dag niet kunnen fietsen, moet er niet aan denken!quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:26 schreef Oksel het volgende:
Ik heb net mijn fiets bij de FM afgeleverd voor een beurt.
quote:Op donderdag 18 juni 2009 13:02 schreef Superher0 het volgende:
[..]
jeetje. Rot om te horen? Wat ga je nu dan doen? Een dag niet kunnen fietsen, moet er niet aan denken!
heeft iemand trouwens ervaring met de Specialized Langster? Zit te denken om deze te kopen. Is een fixie, 42*16. Vind het wel een mooi design. [ afbeelding ] en ben nog op zoek naar een sportieve fiets waar je gewoon een ritje kunt maken zonder gelijk te racen.
http://www.specialized.com/nl/nl/bc/SBCBkModel.jsp?spid=38447&eid=109
De tour wordt in bed gewonnenquote:Op donderdag 18 juni 2009 13:04 schreef Oksel het volgende:
[..]
Nah, rustdagje vandaag.. morgen tennis, zaterdag weer op de fiets.
Ronde van Sliedrecht?quote:Op donderdag 18 juni 2009 00:15 schreef OProg het volgende:
en ben nu van plan volle bak te rijden in enkele criteria komende weken, alleen al omdat ik me bu gewoon het lulletje van de dag voelde.
Ah, mooi.. kunnen we de komende maand je verhalen horen over een pijnlijke kont..quote:Op donderdag 18 juni 2009 14:04 schreef Captain_Fabulous het volgende:
M'n zadel is binnen, werd net door thuis gebeld
Tja, verhale over een zere kont door dat Gazelle zadel of door de Brooks...bij de Brooks is er kans dat het een keer wentquote:Op donderdag 18 juni 2009 14:52 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ah, mooi.. kunnen we de komende maand je verhalen horen over een pijnlijke kont..
Leren zadels.. pfoeh, ik zou er niet aan beginnen. Duurt 100 jaar voordat het eens lekker zit. En dat Brooks zadel is me een joekel!
FM uiteraard. Als ik het zelf moet doen dan kost me dat een dag en zit ik tot onder mn oksels onder de smeer... Mn ketting moest toch gefixed worden, dus gelijk maar een servicebeurtje laten doen. En dat alles gratis...quote:
Had ik nog tegoed bij de aankoop van mn fiets.quote:Op donderdag 18 juni 2009 17:13 schreef Oksel het volgende:
Gratis? Doe mij die FM..
Ooit, OOIT.. ga ik hier bij de CANYON fabriek een mooie fiets kopen..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |