abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_70087109
Ja draag ook helm en handschoenen, meestal water en wat kleine repen die makkelijk te kauwen zijn vooral. Soms wat maxim energiedrink als ik wat langer ga.

Vroeger droeg ik ook bijna nooit handschoentjes omdat ik toen een superlekker stuur had, maar sinds een val van een tijd terug, waarbij ik gelijk allebei mijn handen helemaal openhaalde toch maar weer gaan dragen. Wel jammer dat je dan van die witte handen houdt, maar goed beter dan 2 weken niet normaal je handen kunnen gebruiken
"Winning is a funny thing, it's one of those rare commodities on earth that money cannot buy, until you called me!"
pi_70087240
Roeckl heeft UV doorlatende handschoentjes
pi_70087708
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 09:04 schreef ursel het volgende:

[..]

Ik draag ze niet meer. Ik kreeg namelijk een mooie stip op mijn hand..
Zo ijdel ben ik dus ook
Ik heb ook meestal dat die krengen mij niet lekker zitten na langere tijd.
  woensdag 17 juni 2009 @ 10:41:17 #229
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_70087770
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 09:01 schreef cyclechick het volgende:
Ik ben pasgeleden twee keer mijn handschoenen vergeten, en dan krijg ik halverwege tintelende handen, die gevoelloos gaan worden,
Daar had ik afgelopen weekend voor het eerst last van, maar ik had de link nog niet gelegd met het niet dragen van handschoentjes. Nou ja, dan komen die er nog bij op de lijst te met te kopen spullen.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  woensdag 17 juni 2009 @ 10:43:48 #230
545 dop
:copyright: dop
pi_70087872
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 21:05 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

klopt! Cannondale gebruikte altijd 6061 alu, en dat is minder gevoelig voor corrosie

Verder heb ik voegah een Trek atb gehad, en daar was ik best tevreden over..
6061 is een legering waar ook genoeg elementen in zitten die corrosie veroorzaken.
7000 legeringen zijn vooral kritischer omdat ze meer problemen kunnen geven als ze niet goed gelast worden.
door het hoge percentage zink kan dat bij het lassen als veronreiniging in de las omhoog komen en de sterkte van de las nadelig beinvloeden, wat scheuren op de randen van de las tot gevolg kan hebben.


zowel 6000 als 7000 legeringen zijn niet bekend om hun corrosie bestendigheid.
dit is geen probleem omdat de frames gecoat worden.
juist cannondale heeft wat problemen met vermoedelijk de ondercoat gehad waar door er cannondale frames zijn die na een aantal jaar juist lichte oppervlakte corrosie hebben.

tegenwoordig gebruikt trek overingens Alpha Black Aluminum, mooie marketing naam, want is gewoon een 6000 legering, dus misschien hebben ze wel ergens iets geleerd

[ Bericht 9% gewijzigd door dop op 17-06-2009 10:57:07 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  woensdag 17 juni 2009 @ 10:50:12 #231
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_70088127
Als ik op snelheid rijd dan heb ik handschoentjes bij me, voor beter grip aan het stuur. Wil dan best wel zweten. Maar nu, rustige ritjes heb ik geen handschoentjes aan. Inderdaad vanwege de tint ;-)

Ik moet wel vermelden dat ik een wat vlakkere stuur heb. In plaats van dat het naast de stuurpen rond is, is het wat vlakker waardoor de handen wat lekkerder liggen en de zenuw bij de duim niet wordt beklemd.

Voor tochten van 2 uur en langer neem ik 1 bidon water, doe wel eens een puntje zout erbij, en 1 bidon met Born Drinks. Tijdens lange ritten (3 uur en meer) heb ik energyrepen met chocosmaak. Erg zoet maar ik kan het verteren en het werkt voor mij. Ook bananen, snelle jelle's (ben ik nog niet erg blij mee) en krentenbollen gaan mee. En als ik met de club rijd dan altijd ergens een lekker appelgebakje

Ben dit jaar met fietsen al 10 kilo afgevallen en door al dat fietsen heb ik snel honger. Eet soms wel eens 2 keer per dag warm. Verbrand energie als een gek.
Superhero to the rescue!
  woensdag 17 juni 2009 @ 10:51:11 #232
58560 Oksel
Gezellig.
pi_70088168
Ik draag altijd helm, en handschoentjes. Geen witte lijnen op mijn handen tot nu toe, zullen dus ook UV doorlaten..

Verder altijd een mueslireepje, en 2 grote bidons water. Als ik langer fiets een AAtje in mijn fietsshirt, meer mueslirepen en eventueel een poedertje in mijn bidon, en poedertje in zakje bij me. Gisteren tijdens een pauze 0,7 liter alcoholvrij witbier gedronken, dat werkte ook prima..

Ik heb een losse spaak.. en een klein slag in mijn wiel. Kan ik daar nog mee doorfietsen naar huis? Moet nog 80 km straks..
  woensdag 17 juni 2009 @ 10:54:43 #233
58560 Oksel
Gezellig.
pi_70088291
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 10:50 schreef Superher0 het volgende:

Ben dit jaar met fietsen al 10 kilo afgevallen en door al dat fietsen heb ik snel honger. Eet soms wel eens 2 keer per dag warm. Verbrand energie als een gek.
10KG! Jezus! Das een hoop. Ik was/ben ook te zwaar.. woog 90,7, nu weeg ik 88. Ik wil graag naar 85, of zelfs 83.. alleen het enige wat ik zie gebeuren is dat mijn benen enorm in spiermassa zijn toegenomen.. lekker zwaar dus.

Grote voordeel is dat ik dit jaar geen winter heb.. Ik vlieg over 4 weekjes naar Australia, waar ik de hele winter blijf, en neem mijn racefietsspullen mee.. en koop een fiets daar. Dus in plaats van hardlopen en indoor tennis/squash, blijf ik lekker outdoor in het zonnetje fietsen.. Dus hoop door te gaan met gewichtverlies.
pi_70088484
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 10:54 schreef Oksel het volgende:

[..]

10KG! Jezus! Das een hoop. Ik was/ben ook te zwaar.. woog 90,7, nu weeg ik 88. Ik wil graag naar 85, of zelfs 83.. alleen het enige wat ik zie gebeuren is dat mijn benen enorm in spiermassa zijn toegenomen.. lekker zwaar dus.

Grote voordeel is dat ik dit jaar geen winter heb.. Ik vlieg over 4 weekjes naar Australia, waar ik de hele winter blijf, en neem mijn racefietsspullen mee.. en koop een fiets daar. Dus in plaats van hardlopen en indoor tennis/squash, blijf ik lekker outdoor in het zonnetje fietsen.. Dus hoop door te gaan met gewichtverlies.
Ik wil ook graag wat kilo's kwijt, maar hoe meer ik fiets, hoe meer ik eet en daardoor blijft mijn gewicht vrij stabiel zou denk ik wel in mijn voordeel werken en wellicht dat ik wat makkeljiker zou klimmen als ik 'n kilo of 4 zou kwijtraken, (wat gezien mijn lengte makkelijk zou kunnen)maar ben eerlijk gezegd te lui om echt diehard te gaan lijnen
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  woensdag 17 juni 2009 @ 11:01:17 #235
545 dop
:copyright: dop
pi_70088524
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 10:51 schreef Oksel het volgende:


Ik heb een losse spaak.. en een klein slag in mijn wiel. Kan ik daar nog mee doorfietsen naar huis? Moet nog 80 km straks..
als je niet al te wild doet en niet op de pedalen gaat staan, maar gelijkmatig de kracht op je achterwiel overbrengt , zul je niet veel extra schade maken.

geen fietsenmaker in de buurt die er een spaak bij kan steken ?
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  woensdag 17 juni 2009 @ 11:02:46 #236
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_70088567
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 10:51 schreef Oksel het volgende:

Gisteren tijdens een pauze 0,7 liter alcoholvrij witbier gedronken, dat werkte ook prima..
Ja, dat vertelde een vriend van me die een tijd in Duitsland gewoond had, dat alcoholvrij bier gemarket daar wordt als sportdrank. Geniaal!

En ik ben al dun (80 kilo bij 2.03) dus daar gaat door het fietsen weinig meer vanaf. Eigenlijk moet ik juist meer eten.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  woensdag 17 juni 2009 @ 11:03:37 #237
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_70088593
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 10:54 schreef Oksel het volgende:

[..]

10KG! Jezus! Das een hoop. Ik was/ben ook te zwaar.. woog 90,7, nu weeg ik 88. Ik wil graag naar 85, of zelfs 83.. alleen het enige wat ik zie gebeuren is dat mijn benen enorm in spiermassa zijn toegenomen.. lekker zwaar dus.

Grote voordeel is dat ik dit jaar geen winter heb.. Ik vlieg over 4 weekjes naar Australia, waar ik de hele winter blijf, en neem mijn racefietsspullen mee.. en koop een fiets daar. Dus in plaats van hardlopen en indoor tennis/squash, blijf ik lekker outdoor in het zonnetje fietsen.. Dus hoop door te gaan met gewichtverlies.
Zit nu al op 6200km dit seizoen. Veel op duurvermogen gefietst, veel vetverbranding zone. Hoe meer spier, hoe meer je verbrandt. Weeg nu 76.5 en er kan nog steeds wat af ben 1,78 meter). Hoe lichter, hoe minder ik mee hoef te nemen naar boven tijdens de Mamotte.

Het is moeilijk maar ik raad je aan om gewoon een paar keer per week tochten te rijden met een hartslag van 60-70%. Niet harder gaan fietsen, geen sprintjes, laat je maar inhalen. Ook nog goed ook. Zult merken dat de snelheid steeds hoger komt. Kun je het veel beter verteren. Dan rijd je met gemak even een gaatje dicht later in het seizoen.
Superhero to the rescue!
  woensdag 17 juni 2009 @ 11:07:48 #238
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_70088757
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 11:00 schreef cyclechick het volgende:

[..]

Ik wil ook graag wat kilo's kwijt, maar hoe meer ik fiets, hoe meer ik eet en daardoor blijft mijn gewicht vrij stabiel zou denk ik wel in mijn voordeel werken en wellicht dat ik wat makkeljiker zou klimmen als ik 'n kilo of 4 zou kwijtraken, (wat gezien mijn lengte makkelijk zou kunnen)maar ben eerlijk gezegd te lui om echt diehard te gaan lijnen
Absoluut niet gaan lijnen!!!! Slechtste wat je kunt doen. Na het fietsen moet je zelfs eten, om de voorraad energie in de spieren en lever aan te vullen.

Het enige wat ik nu extra doe, bovenop het fietsen , is minder alcohol drinken. Drink af en toe nog een biertje. Maar borrels door de week doe ik niet meer. Een biertje of 3 en dan heb ik er al geen zin meer in. Merk dan ook dat ik sneller aangeschoten raak. 2 bier en ik begin al iets te voelen.
Superhero to the rescue!
  woensdag 17 juni 2009 @ 11:08:38 #239
545 dop
:copyright: dop
pi_70088790
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 11:02 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Ja, dat vertelde een vriend van me die een tijd in Duitsland gewoond had, dat alcoholvrij bier gemarket daar wordt als sportdrank. Geniaal!

En ik ben al dun (80 kilo bij 2.03) dus daar gaat door het fietsen weinig meer vanaf. Eigenlijk moet ik juist meer eten.
mijn god ik ben 1.95 meter en in mijn jonge jaren toen ik nog 15.000 in een jaar reed kwam ik toch niet onder de 85 kilo
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  woensdag 17 juni 2009 @ 11:12:17 #240
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_70088916
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 10:54 schreef Oksel het volgende:

[..]

Grote voordeel is dat ik dit jaar geen winter heb.. Ik vlieg over 4 weekjes naar Australia, waar ik de hele winter blijf, en neem mijn racefietsspullen mee.. en koop een fiets daar. Dus in plaats van hardlopen en indoor tennis/squash, blijf ik lekker outdoor in het zonnetje fietsen.. Dus hoop door te gaan met gewichtverlies.
Over Australie heb ik ook leuke verhalen gehoord. Je moet dan wel vroeg opstaan, voor de hitte uit zijn maar er zijn plekken waar mensen verzamelen en dan samen tochten rijden. Zijn soms best wel grote groepen. Ik zou gewoon eens gaan informeren bij de plaatselijke FM.

Leukste, gevaarlijkste plek waar ik zelf gefietst heb is Hong Kong. Op de race fiets over Hong Kong Island, elke heuvel beklimmen. 90km, 2500 hoogtemeters. Wel om 5 uur in de ochtend vertrekken. Voor de hitte en de vochtigheid uitzijn. Groep van 30 man. Lekker veilig tussen al dat verkeer, serieus, hoe groter de groep, hoe veiliger je kan rijden. Je claimt gewoon een stukje weg.
Superhero to the rescue!
pi_70088984
Na een goede training neem ik altijd een dikke Eiwit-Koolhydraten shake
pi_70089134
quote:
Bij lange toertochten/cyclos heb ik altijd de heerlijke Isostar Long Energy repen bij me, die zijn echt lekker en doen hun werk.
Dit was ironisch bedoeld hoop ik? Ik krijg ze niet weg...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_70089185
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 11:07 schreef Superher0 het volgende:

[..]

Absoluut niet gaan lijnen!!!! Slechtste wat je kunt doen. Na het fietsen moet je zelfs eten, om de voorraad energie in de spieren en lever aan te vullen.

Het enige wat ik nu extra doe, bovenop het fietsen , is minder alcohol drinken. Drink af en toe nog een biertje. Maar borrels door de week doe ik niet meer. Een biertje of 3 en dan heb ik er al geen zin meer in. Merk dan ook dat ik sneller aangeschoten raak. 2 bier en ik begin al iets te voelen.
Oh dat doe ik ook wel hoor, eet altijd wat na het fietsen! en ik heb een hele tijd nauwelijks alcohol gedronken, maar dat maakte niet uit voor mijn gewicht,. dus drink nu gewoon weer mijn biertje of wijntje als ik daar zin in heb (= eigenlijk alleen in het weekend).
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_70089801
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 11:18 schreef marcodej het volgende:

[..]

Dit was ironisch bedoeld hoop ik? Ik krijg ze niet weg...


Lekker met zo'n yoghurt laagje
pi_70089869
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 11:36 schreef dutch_cyclist het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Lekker met zo'n yoghurt laagje
Oh, is dat yoghurt... Dat vond ik juist het smerigste...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  woensdag 17 juni 2009 @ 11:59:29 #246
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_70090778
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 11:08 schreef dop het volgende:

[..]

mijn god ik ben 1.95 meter en in mijn jonge jaren toen ik nog 15.000 in een jaar reed kwam ik toch niet onder de 85 kilo
Ook voordat ik wielrende ben ik nooit zwaarder dan 85 kilo geweest. Gewoon een beetje dun (maar wel ontzettend gespierd natuurlijk ).
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  woensdag 17 juni 2009 @ 12:00:33 #247
545 dop
:copyright: dop
pi_70090824
lol smaken verschillen

ik eet weinig op de fiets maar citroen cakejes of koekjes volstaan voor mij
energie bars vind ik niet lekker, en in verhouding tot wat je er aan hebt te duur.

ik drink water met een klein beetje karvan cevitam, alleen water vind ik een slecht plan omdat je dat gewoon veel minder makkelijk opneemt.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  woensdag 17 juni 2009 @ 13:11:05 #248
58560 Oksel
Gezellig.
pi_70093202
Kut kut KUT. Net naar de plaatselijke FM.. de enige hier. En die had geen tijd om mijn spaken te steken.. dus snel ff zelf de spaak aangedraaid, resultaat; zo'n grote slag dat ik niet meer kan fietsen. En juist nu het PRACHTIG weer is, en ik 80km heuvelaf kan fietsen..

Ik heb zelf ook GEEN idee hoe ik een slag moet repareren.
pi_70094505
Oei da's balen. Is de spaak alleen losgedraaid? Of ook gebroken? Een gebroken spaak zorgt volgens mij voor een piekbelasting bij de andere spaken. Als je spaak losdraait is er natuurlijk ook iets mis met de spaakspanning maar dan kun je gemakkelijker doorrijden dacht ik.. Ik had dit vorig jaar ook een keer, spaak losgedraaid en een klein slagje. Kon ik makkelijk mee thuiskomen. Toen heb ik de spaak weer vastgedraaid maar de slag bleef. Ik probeerde op gevoel/gehoor de spaakspanning evenwichtiger te krijgen maar dat resulteerde in een grotere slag Tja toen moest ik ook naar de fm, die het in vijf minuten opgelost had. Wat voor wielen zijn het eigenlijk (veel of weinig spaken)?
  woensdag 17 juni 2009 @ 13:53:48 #250
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_70094797
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 13:11 schreef Oksel het volgende:
Kut kut KUT. Net naar de plaatselijke FM.. de enige hier. En die had geen tijd om mijn spaken te steken.. dus snel ff zelf de spaak aangedraaid, resultaat; zo'n grote slag dat ik niet meer kan fietsen. En juist nu het PRACHTIG weer is, en ik 80km heuvelaf kan fietsen..

Ik heb zelf ook GEEN idee hoe ik een slag moet repareren.
Je moet ook de spanning op de andere spaken corrigeren. De spaken erom heen moeten het eigenlijk recht trekken. Je fiets zo zetten dat het achterwiel vrij kan draaien en je aan de spaken kunt draaien. Dan begin je gewoon met die spaak welke je eerst te strak heb gezet los te draaien en dan de spaken er naast vast te draaien of juist losser. Zie http://www.youtube.com/results?search_type=&search_query=spoke+in+the+wheel+cycling&aq=4

Succes
Superhero to the rescue!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')