abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69930409
Cancellara!
pi_69932290
haha nice hoor

maar btw, hoe zou je niet tevreden kunnen zijn met een overwinning

[ Bericht 2% gewijzigd door superbient op 11-06-2009 14:04:07 ]
"Winning is a funny thing, it's one of those rare commodities on earth that money cannot buy, until you called me!"
pi_69933595
Kutweer.
pi_69960409
Leuk topic!
Deze week voor het eerst in limburg gefietst! Goeiedag zeg, viel niet mee! Maar toch ruim 120 km gemaakt in 5 uurtjes. Inclusief camerig, keutenberg en eyserbosweg etc.. En nergens af hoeven stappen (ja daar ben ik trots op met m'n 1 jaar fietservaring )
Tijjani
  vrijdag 12 juni 2009 @ 09:14:49 #66
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_69963494
Morgen Limburgs mooiste, ben geswitched van de rode naar de gele route, omdat ik in een dramatische vorm verkeer Dat kwam vorige week bij Tecklenburg (DLD) aan het licht
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_69963818
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 00:49 schreef Babangida het volgende:
Leuk topic!
Deze week voor het eerst in limburg gefietst! Goeiedag zeg, viel niet mee! Maar toch ruim 120 km gemaakt in 5 uurtjes. Inclusief camerig, keutenberg en eyserbosweg etc.. En nergens af hoeven stappen (ja daar ben ik trots op met m'n 1 jaar fietservaring )
Tof!
  vrijdag 12 juni 2009 @ 09:40:41 #68
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_69964123
Herinnering gekregen van de Classico Boretti...ze gaan een weekend naar een formule 1 verloten onder de eerste 2500 rijders...volgens mij zit ik daarbij...cool. het kan altijd gebeuren natuurlijk
Reed iemand hier anders de Classico 100 km tour ook of niet?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_69967571
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 09:40 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Herinnering gekregen van de Classico Boretti...ze gaan een weekend naar een formule 1 verloten onder de eerste 2500 rijders...volgens mij zit ik daarbij...cool. het kan altijd gebeuren natuurlijk
Reed iemand hier anders de Classico 100 km tour ook of niet?
Nee ik rij dan de Vael Ouwe van 160 km, is hier in de buurt
  vrijdag 12 juni 2009 @ 14:22:42 #70
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_69972634
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 11:39 schreef dutch_cyclist het volgende:

[..]

Nee ik rij dan de Vael Ouwe van 160 km, is hier in de buurt
Vandaag je trainingsrondje weer gefietst. Nu de holdeurn wel gevonden, had de vorige keer die scherpe afslag naar rechts gemist als je de vogelsang af fietst. Pak jij het laatste stukje nieuwe holleweg er ook steeds bij trouwens als je de van de veurweg/randwijkseweg omhoog gaat, of ga je gelijk de nieuwe holleweg naar beneden? Ik heb dat laatste stukje maar overgeslagen, dat red ik nog niet. Laatste keer oude holleweg omhoog ging nog met moeite, zo'n 10km/h :d.

Mijlpaal: mijn eerste 1000km zitten erop
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_69973143
Als ik de van de Veurweg gereden heb ga ik gelijk via de nieuwe Holleweg naar beneden en dan de oude Holleweg weer naar boven.

Hoe vond je de Holdeurn? dat stukje tussen de weilanden is wel zwaar vind ik als je net de Volgenensang gehad hebt.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 14:37:58 #72
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_69973231
Oude Holleweg
29.10 Novastar HMH
  vrijdag 12 juni 2009 @ 14:40:07 #73
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_69973304
Klopt ja. Toen ik hem zag dacht ik pff, is dit alles, maar hij is nog wel redelijk zwaar. Erg leuk rondje en veel hoogte meters, ik ga hem er dus in houden. Lijkt me een goede training voor als ik een keer de Ardennen ofzo in ga.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  vrijdag 12 juni 2009 @ 14:41:59 #74
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_69973371
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 14:40 schreef No-P het volgende:
Klopt ja. Toen ik hem zag dacht ik pff, is dit alles, maar hij is nog wel redelijk zwaar. Erg leuk rondje en veel hoogte meters, ik ga hem er dus in houden. Lijkt me een goede training voor als ik een keer de Ardennen ofzo in ga.
Leuk ding is dat inderdaad. Wel prettig dat er asfalt ligt, dat maakt hem wel wat eenvoudiger.
29.10 Novastar HMH
pi_69977963
Spullen pakken voor Limburgs mooiste, gelukkig blijft het droog morgen!!
Ben benieuwd hoe lang ik erover ga fietsen (rode lus).
En wellicht dat ik zondag nog 100km toertocht met de domrenners mee ga doen, maar eigenlijk moet ik dan keihard studeren, maarja 100km duurt ook niet zo lang natuurlijk.. We zullen zien.

Ik kan trouwens niet met de meet mee 12 juli, waarschijnlijk moet ik die ochtend spinningles geven
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
  vrijdag 12 juni 2009 @ 16:57:50 #76
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_69978205
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 16:50 schreef cyclechick het volgende:
Dito voor mij.

Wel getraind, maar geen idee hoe ik de heuvels ga verwerken. Toen ik aan m'n fietsenmaker vroeg of ik een groter tandwiel achter nodig zou hebben antwoordde hij "je gaat je toch wel forceren". Maar goed, morgenavond verslag. .
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_69978307
Ik hou het bij een kilometer of 55/60 vanavond. Van het weekend komt er weer eens nauwelijks van om te fietsen. En voor ritten >100km heb ik al helemaal geen tijd. Wilde ik zondagochtend gaan doen, maar er komt weer eens wat tussen.

Geplande Heuvelrugtocht van 28 juni kan ik helaas ook niet meedoen vanwege andere verplichtingen.

[ Bericht 9% gewijzigd door marcodej op 12-06-2009 17:24:23 ]
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  vrijdag 12 juni 2009 @ 17:19:36 #78
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_69978754
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 16:57 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Dito voor mij.

Wel getraind, maar geen idee hoe ik de heuvels ga verwerken. Toen ik aan m'n fietsenmaker vroeg of ik een groter tandwiel achter nodig zou hebben antwoordde hij "je gaat je toch wel forceren". Maar goed, morgenavond verslag. .
Wedden van niet..
pi_69979545
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 16:50 schreef cyclechick het volgende:
En wellicht dat ik zondag nog 100km toertocht met de domrenners mee ga doen, maar eigenlijk moet ik dan keihard studeren, maarja 100km duurt ook niet zo lang natuurlijk.. We zullen zien.

Ik kan trouwens niet met de meet mee 12 juli, waarschijnlijk moet ik die ochtend spinningles geven
Dan kom je toch daarna?

Ik ga ook morgen de rode lus rijden, vertrek tussen 8.00 en 8.30 uur.
Ik ga bewust alleen rijden, van groepje naar groepje tot ik iets tegen kom met een lekkere snelheid.

Wanneer ik volgende week tijd heb zal ik de route van meet eens helemaal rijden en dan wat foto's schieten van de omgeving/lklimmetjes, zo krijg je een goed beeld van de rit.
pi_69979563
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 17:47 schreef dutch_cyclist het volgende:

[..]

Dan kom je toch daarna?

Ik ga ook morgen de rode lus rijden, vertrek tussen 8.00 en 8.30 uur.
Ik ga bewust alleen rijden, van groepje naar groepje tot ik iets tegen kom met een lekkere snelheid.

Wanneer ik volgende week tijd heb zal ik de route van meet eens helemaal rijden en dan wat foto's schieten van de omgeving/lklimmetjes, zo krijg je een goed beeld van de rit.
De les is van 11-12, dus dan ben ik pas smiddags in Nijmegen, denk dat jullie dan al bijna weer terug zijn, ofnie?

Ik rijd trouwens niet alleen, met een vriendin (ik heb meer trainings km dan zij, maar ze is wel type sportief) en twee collega's van haar, die wel hard kunnen fietsen. Hoop eigenlijk dat we een beetje kunnen doorfietsen, ik wil graag significant sneller rijden dan met de AGR

Als ik je zie, zal ik even zwaaien Ik ben denk ik niet heel herkenbaar morgen, mijn koersbroek van de domrenners zit niet lekker, dus doe een kort zwart broekje aan en mijn caisse d'epargne shirt.
succes in ieder geval!!
pi_69979703
er is nog geen tijd afgesproken, maar van Utrecht naar Lent rij je in 55 min via google maps
Gooi het in de groep in de meet topic welke tijd iedereen wil starten
  vrijdag 12 juni 2009 @ 20:42:06 #82
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_69984942
pff ik ben ook weer zu hause, ik heb deze week ong. 700/800 km gefietst, en volgende week ga ik in de voetsporen van Ultra Ivo; ik ga een wedstrijd achtig iets rijden van 490 km. Ik moet alleen nog uitvogelen welke voeding & doping ik mee ga nemen, nog tips?
pi_69986017
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 20:42 schreef kaasplankje het volgende:
pff ik ben ook weer zu hause, ik heb deze week ong. 700/800 km gefietst, en volgende week ga ik in de voetsporen van Ultra Ivo; ik ga een wedstrijd achtig iets rijden van 490 km. Ik moet alleen nog uitvogelen welke voeding & doping ik mee ga nemen, nog tips?
Een tas vol Isostar repen en een schop onder je hol van je vriendin als je doping gebuikt
  vrijdag 12 juni 2009 @ 21:48:29 #84
58560 Oksel
Gezellig.
pi_69986902
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 21:18 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Een tas vol Isostar repen en een schop onder je hol van je vriendin als je doping gebuikt
Ik zat meer te denken aan wat speed en coke. Kom je de dag en nacht wel mee door..
  vrijdag 12 juni 2009 @ 22:07:59 #85
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_69987496
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 21:48 schreef Oksel het volgende:

[..]

Ik zat meer te denken aan wat speed en coke. Kom je de dag en nacht wel mee door..
Dat is ook weer zo wat

ik heb echt nog nooit meer dan 250 km op een dag gefietst, geen idee hoe ik dat ga doen. fysiek moet het wel lukken, ik heb voldoende kilometers in de benen
pi_69987929
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 21:18 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Die Isostarrepen zij zo smerig, die kreeg ik echt niet weg. Huismerk Albert Heijn zijn wel te pruimen.

Wat anders: ik dacht laat ik ff de binnenkant van mn bidon schoonmaken, nog nooit gedaan. Dus ik haal een vinger langs de binnenkant en er komt een enorme hoeveelheid zwarte emulsie mee (mn bidon is ook zwart). Dat zat er dus al een tijdje...

Ik denk dat het komt omdat ik soms wat sportdrank erin heb laten zitten en dat die drank het plastic van binnen afbreekt ofzo? Nu heb ik het met afwasmiddel proberen schoon te maken, maar echt goed lukte dat niet volgens mij.

Hoe doe ik dat het beste? Meer mensen last van gehad? En hoe voorkom ik het voor de volgende keer?
pi_69989752
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 22:20 schreef marcodej het volgende:

[..]

Die Isostarrepen zij zo smerig, die kreeg ik echt niet weg. Huismerk Albert Heijn zijn wel te pruimen.

Wat anders: ik dacht laat ik ff de binnenkant van mn bidon schoonmaken, nog nooit gedaan. Dus ik haal een vinger langs de binnenkant en er komt een enorme hoeveelheid zwarte emulsie mee (mn bidon is ook zwart). Dat zat er dus al een tijdje...

Ik denk dat het komt omdat ik soms wat sportdrank erin heb laten zitten en dat die drank het plastic van binnen afbreekt ofzo? Nu heb ik het met afwasmiddel proberen schoon te maken, maar echt goed lukte dat niet volgens mij.

Hoe doe ik dat het beste? Meer mensen last van gehad? En hoe voorkom ik het voor de volgende keer?
Da's aanslag van sportdrank/zoetigheid.
Sportdrank er niet in laten zitten en direct na gebruik je bidon omspoelen. En regelmatig met een afwasborstel erin prutsen.
Het tuitje krijgt na verloop ook aanslag, dat haal ik er af en toe uit, en leg dan effe te weken in mijn afwasteiltje (als ik toch met de afwas bezig ben).
Bidons schoonmaken is een crime.
pi_69991062
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 17:48 schreef cyclechick het volgende:

[..]

De les is van 11-12, dus dan ben ik pas smiddags in Nijmegen, denk dat jullie dan al bijna weer terug zijn, ofnie?

Ik rijd trouwens niet alleen, met een vriendin (ik heb meer trainings km dan zij, maar ze is wel type sportief) en twee collega's van haar, die wel hard kunnen fietsen. Hoop eigenlijk dat we een beetje kunnen doorfietsen, ik wil graag significant sneller rijden dan met de AGR

Als ik je zie, zal ik even zwaaien Ik ben denk ik niet heel herkenbaar morgen, mijn koersbroek van de domrenners zit niet lekker, dus doe een kort zwart broekje aan en mijn caisse d'epargne shirt.
succes in ieder geval!!
Toen ik nog voetbalde was ik op mijn best in de derde helft

Caisse d'Epargne is trouwens
Ik fiets daar bijna altijd in de laatste tijd, staat mooi bij m'n zwart rooie schoentjes
  zaterdag 13 juni 2009 @ 00:28:41 #89
11102 knep
Mountainfreak
pi_69991458
quote:

[..]

Gooi dat ding gewoon weg en koop een nieuwe.
Dat kost je onderhand net zoveel als het water en schoonmaakmiddel .
pi_69991541
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 23:21 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Da's aanslag van sportdrank/zoetigheid.
Sportdrank er niet in laten zitten en direct na gebruik je bidon omspoelen. En regelmatig met een afwasborstel erin prutsen.
Het tuitje krijgt na verloop ook aanslag, dat haal ik er af en toe uit, en leg dan effe te weken in mijn afwasteiltje (als ik toch met de afwas bezig ben).
Bidons schoonmaken is een crime.
Ik heb er gelukkig bijna altijd alleen maar water in.
Voor langere tochten 100km+ gaat er aquarius in
  FOK!fotograaf zaterdag 13 juni 2009 @ 03:12:56 #91
73911 ultra_ivo
pi_69993270
quote:

Gewoon regelmatig je bidons schoonmaken. Gebitsreiniger (in tabletten) werkt prima. Gewoon bidon vullen met water en dan zo'n tablet erin (2 als de bidon erg smerig is). Bij zwarte aanslag moet je daarna de bidon van binnen goed schoonvegen en spoelen.
  FOK!fotograaf zaterdag 13 juni 2009 @ 03:15:34 #92
73911 ultra_ivo
pi_69993286
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 20:42 schreef kaasplankje het volgende:
Toegestaan spul is cola, koffie, Red Bull en aanverwanten. Bij Decathlon kun je kleine buisjes krijgen met geconcentreerde Red Bull. Neemt wat makkelijker mee en het is maar 1 slok smerig.
Tijdens het eerste gedeelte overdag gebruik ik gewoon sportdrank. 's Nachts dan 1 bidon sportdrank en 1 bidon cola. Ongeveer gelijkop drinken. Daarnaast wat repen, koeken en ander makkelijk te eten spul. Prettig is ook om gewoon een warme maaltijd te eten, ergens in de avond. Je lichaam vindt dat dan erg prettig. Ik ga ervan uit dat ik op zo'n dag aan gewoon voedsel dat eet wat ik ook zou eten. M'n extra energiebehoefte komt uit sportvoeding.
pi_69993755
Zo, zit nu aan de koffie en zo de laatste spulletjes inpakken voor de reis naar Limburg.
Ben benieuwd hoe het zal lopen en heb er veel zin in.

& Ivo
Drink je ook weleens koffie onderweg? Ik heb zelf 's ochtends toch wel erg zin in koffie met afbakbroodjes, maar een oven zal je wel niet bij je hebben, dus dan blijft er koffie over.
Cafeïne is toch ook prestatiebevorderend zolang het maar zwarte koffie is toch?
pi_69993760
Succes mensen, verder dan 10km kom ik toch niet.
  zaterdag 13 juni 2009 @ 08:38:05 #95
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_69994197
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 00:28 schreef knep het volgende:

[..]

wat hij zegt
pi_69994255
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 00:28 schreef knep het volgende:

[..]

Dat dus
  FOK!fotograaf zaterdag 13 juni 2009 @ 11:08:09 #97
73911 ultra_ivo
pi_69996113
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 05:31 schreef dutch_cyclist het volgende:
& Ivo
Drink je ook weleens koffie onderweg? Ik heb zelf 's ochtends toch wel erg zin in koffie met afbakbroodjes, maar een oven zal je wel niet bij je hebben, dus dan blijft er koffie over.
Cafeïne is toch ook prestatiebevorderend zolang het maar zwarte koffie is toch?
Ik hou het zelf bij cola, thee en Red Bull varianten. Maar koffie is erg populair onder randonneurs. TIjdens PBP wordt de koffie ook niet in kopjes geserveerd maar in soepkommen.
  zaterdag 13 juni 2009 @ 12:46:17 #98
58560 Oksel
Gezellig.
pi_69998680
Ik heb net ook 2 nieuwe bidons (3,95 ps) gekocht, bij CANYON.. die gebruik ik alleen voor water. Als ik zoetigheid erin mik pak ik mijn oude wel.. daar groeide pas ook iets groen/zwarts in.

Echt tof trouwens, de fabriek van CANYON!! Staan alle lichtgewicht projecten van CANYON uitgestald.. Nog over gedacht om een paar daagjes te gaan werken, maar ze betalen echt héél slecht. En die 50% korting op fietsen zal wel niet tellen voor uitzendkrachten..

Tip: gebruik 1 set bidons voor water, en dan echt alleen voor water, en een andere set voor zoetigheid. Je krijgt de smaak er NOOIT meer uit. Resultaat; ranzig water.
pi_70002050
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 12:46 schreef Oksel het volgende:
Echt tof trouwens, de fabriek van CANYON!! Staan alle lichtgewicht projecten van CANYON uitgestald.. Nog over gedacht om een paar daagjes te gaan werken, maar ze betalen echt héél slecht. En die 50% korting op fietsen zal wel niet tellen voor uitzendkrachten..
Over lichtgewicht gesproken: de voorzitter van de wielerclub waar ik bij zit heeft een fietsenzaak en die heeft zichzelf verwend met een nieuwe fiets: alles carbon, hol en superlicht. Het fietsje weegt totaal 6.5kg, dus dik onder het minimumgewicht van 6.8kg die bij de profs toegestaan is.

Trouwens toch morgenmiddag de tijd kunnen vinden om 100km te doen met een maat.

[ Bericht 7% gewijzigd door marcodej op 13-06-2009 15:07:57 ]
pi_70002758
Net terug van ruim 4 uur fietsen. Eerst 2 uur trainen, dan clubwedstrijdje op Nedereindse berg en dan nog naar huis fietsen.
Clubwedstrijdje ging wel OK. Was een tijdje weg met 4 man (w.o. Peter Schep ), toen we teruggepakt werden meteen weer weg met 4 man, maar dat groepje dunde uit totdat ik alleen over was . Daarna werd ik teruggepakt en was het beste er ook wel af. Toch nog 6e in de sprint van het pelotonnetje (in de voorlaatste ronde reden er 5 van weg).
pi_70006321
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 14:22 schreef No-P het volgende:

[..]

Mijlpaal: mijn eerste 1000km zitten erop
Dat is toevallig, vandaag op mn eerste fiets ook 1000km in totaal. Lekker een rondje wezen fietsen van Dordrecht naar Strijen richting Zuid-Bijerland via Klaaswaal weer terug naar Dordt. 68km, gem 29.5. Niet slecht vind ik zelf na 1000km. Maar t was wel ideaal weer natuurlijk vandaag, super voor de mensen die Limburgs mooiste fiets(t)en vandaag!
pi_70006539
Afgelopen 3 weken slecht 80 km gefietst ter voorbereiding van Limburg's Mooiste (150km), dat heb ik gemerkt ook! Eerste 50 gingen makkelijk maar daarna zat ik er doorheen en toen was het nog een eind, er zaten ook wel een hoop kutbergjes in zeg! Wel gehaald though, maar laatste stuk was echt een marteling, ook omdat de tocht ook wel iets langer was dan 150.
  zaterdag 13 juni 2009 @ 18:51:22 #103
58560 Oksel
Gezellig.
pi_70007096
Net 1,5 uur gefietst, was weer erg mooi. MIjn vaste rondje, en voor het eerst 26.0 gemiddeld op de teller.. 500/600 hoogtemeters, en een snelle afdaling. Waarbij ik met 65km/h uur vlieg in mijn mond kreeg..
pi_70009370
Helaas de geplande lange rit af moeten breken door een lelijke val van mijn fietsmaat. We reden op een brede rechte weg naast elkaar, niets aan de hand. Totdat onze sturen ineens in elkaar staken, ik kreeg een grote zwieper maar kon me nog net aan recht houden, mn maat vloog direct rechtsaf met fiets en al de sloot in. Kopje onder. Het kroos hing uit zijn oren.

Uiteindelijke schade viel mee. Fiets geen schade, dikke knie, wel een gebroken helm. Aardige klapper dus. Ook een aardige automobilist die mijn maat naar huis heeft gebracht. Ben zelf afgeslagen en ben ook maar direct naar huis gepeddeld.

[ Bericht 0% gewijzigd door marcodej op 14-06-2009 23:14:50 ]
pi_70009574
Gisteren mijn eerste 59 km gefietst. eerste 30km waren met 28.8 gemiddeld maar de tweede helft was met een schamele 22.2 inclusief uitrijden. Ik was ook eigenlijk best gebroken. Ben 9 jaar brandweerman geweest tot 2007 en sinds dien niet meer echt iets aan de conditie gedaan. Mijn benen wilden op een gegeven moment niet meer. Pijn in mijn reet nu maar wel een voldaan gevoel. Probeer 2 keer in de week te gaan fietsen en dan elke keer een beetje meer.

Het bevalt goed en ik heb er zin in om met een lekker niveau in een groep te kunnen gaan rijden.
pi_70009614
Oei. Da's niet zo mooi. Gelukkig valt het allemaal mee. Nuttig zo'n helm.
pi_70011141
Leuk dat er zoveel nieuwe renners bij zijn

Ik ben zelf sinds maart gaan wielrennen en heb nu zo'n 800km in de benen. Wil in de loop van de tijd iets meer gaan fietsen. Ga van de zomer nog wel een week met een vriend fietsen,en in die week willen we meer dan 1000km gaan afleggen. Eens kijken of dat lukt
pi_70012195
Ik haat tentamens, heb denk ik vrijdag of zaterdag pas weer tijd
  maandag 15 juni 2009 @ 00:03:10 #109
259495 Washington
live vanuit Fryslân
pi_70012240
tvp
  maandag 15 juni 2009 @ 00:11:58 #110
11102 knep
Mountainfreak
pi_70012516
Afgelopen zaterdag in de Eifel rondgereden.
Een rondje van 116km met ruim 2000 hoogtemeters, flink afgezien .
  FOK!fotograaf maandag 15 juni 2009 @ 00:43:21 #111
73911 ultra_ivo
pi_70013338
In de Eifel zat ik vandaag ook. Vanaf thuis heen en terug 150km. Leuk rondje door de noordelijke uitlopers.
pi_70015454
Rijdt iedereen met helm hier? Ik wel in ieder geval
  maandag 15 juni 2009 @ 08:18:43 #113
11923 I.R.Baboon
pi_70015727
Zo. Limburgs Mooiste succesvol afgerond. Eerste kennismaking met de bergen verliep dus redelijk goed. Geen enkele keer hoeven af te stappen, één keer lekgereden op een heuvel, die gelukkig niet zo steil was, dus kon ik vanaf daar weer verder. De kilometers die je tussen de heuvels door fietst heb je eigenlijk helemaal niet door, dus al met al viel het me niet tegen. Het is alleen wel ver weg, dat Limburg. En ik moet nu een nieuwe uitdaging zoeken.
  maandag 15 juni 2009 @ 09:06:21 #114
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_70016461
quote:
Op maandag 15 juni 2009 07:50 schreef jpjedi het volgende:
Ik in elk geval wel...heb geen zin om met m'n kokosnoot ombeschermd op het asfalt te smakken als het een keer fout gaat. Ik ben niet 's werelds scherpste stuurman, en fiets vooral rond de vecht...veel smalle weggetjes en niet altijd even sociale automoboilisten die zo lekker dicht langs je scheuren....
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_70016637
Zo! Limburgs Mooiste zit er ook hier weer op.
Het was een zware tocht, maar ik ben blij dat het toch is gelukt.

Samen met 2 jongens en een vriendin van mij, bleven we bij de ouders van 1 van die jongens slapen, in Brunssum. Dat was dus 25km extra te fietsen van en naar de start, nog even lekker wat heuveltjes als warming up en cooling down gehad

Het begon voor mij echt ontzettend slecht, toen iets wat ik 's ochtends heb gegeten, totaal verkeerd is gevallen. Vanaf heuvel 1 was ik kotsmisselijk, en dat werd steeds erger. Ik had trillende zwabberbenen en iedere keer dat ik me moest inspannen kwam die misselijkheid heel erg opzetten. Dat was dus niet relaxed en ik had geen idee of ik hem wel zou kunnen uitfietsen, aangezien het op deze manier echt niet leuk was. Elke heuvel liep ik alleen maar tegen mezelf te vechten. Halverwege de Keutenberg werd het even zwart voor mijn ogen, gelukkig wel precies aan het einde van de steile stuk, dus ben hem op 't nippertje nog boven gekomen zonder af te stappen.

Na zo'n 70 km (55 van de route) zwakte de misselijkheid gelukkig wat af en ging het steeds een beetje beter. Nog wel de hele dag last van maagzuur gehad, elke keer als ik wat probeerde te eten, maar met af en toe een hap, toch de hongerklop weten te voorkomen, tot aan het einde eigenlijk. Ik begon er ook steeds meer lol in te krijgen en gelukkig zat het weer natuurlijk ontzettend mee, dus uiteindelijk was het een geslaagde tocht.
Op een gegeven moment op een vlak stuk, reed ik een beetje lekker op tempo, kijk ik achterom: Hangt er gewoon een hele sliert kerels achter me! ook niet even op kop helpen he, maar ik vond het stiekem wel stoer dat ze allemaal achter mij aangingen

Helaas begon op een gegeven moment mijn fiets weer te haperen en moest ik bij elke steile beklimming afstappen, mijn ketting weer zelf op 't kleine blad leggen en dan vanuit stilstand de berg op. Dat was wel zwaar, maar gelukkig hebben ze het bij een reparatiestandje een beetje kunnen fixen en daarna ging dat wel beter.
Misschien omdat ik door die misselijkheid niet gelijk voluit de heuvels op ben geknald, maar pas na 110 km begon ik mijn benen echt te voelen! De laatste 20 km waren wel echt zwaar, elke doperwt waar we overheen moesten deed zo'n pijn, haha.
Na de finish nog mooi 12 km terugfietsen als bonus en eenmaal terug in Brunssum kregen we bier en vlaai voorgeschoteld. Heerlijk

Een geslaagde dag, en een mooie eindstand van 187 km op de teller.
Oh en mijn snelheidsrecord verbeterd naar 63.4 p/u
  maandag 15 juni 2009 @ 09:19:13 #116
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_70016708
Pff ook LM gefietst (100km zwaar). Had dit seizoen nog geen 100km bij elkaar gefietst, en vandaar dat vooral het laatste gedeelte een ware hel werd. Af moeten stappen op het klimmetje (?!) na de Fromberg, en op Imstenrade, de laatste. Vervolgens met een gemiddelde van 12p/u ofzo teruggefietst naar Simpelveld, waar we in een bungalowpark verbleven.

Gemiddelde van 23 gehaald, wat zonder training nog best aardig is voor mij.

Nu wel verdwaasd op mijn werk nog
29.10 Novastar HMH
pi_70017062
quote:
Op maandag 15 juni 2009 07:50 schreef jpjedi het volgende:
Jep, altijd. Ik ben de eerste twee keer dat ik ging mtb-en zo ontzettend hard op mijn hoofd gevallen, dat ik het nut van een helm wel heb meegekregen. Better save than sorry
  maandag 15 juni 2009 @ 09:34:36 #118
11923 I.R.Baboon
pi_70017063
Dat biertje na de finish kwam me wel heel goed uit. Had eigenlijk niet echt last van m'n benen na de finish (met dank aan de Elfstedentocht, denk ik), al merkte ik bij de laatste 2 beklimmingen (die op 1 na laatste bij de 150km was nog erg gemeen, met dat bochtje erin) wel dat ik wat kracht aan het verliezen was.
Uiteindelijk was m'n gemiddelde iets boven de 24, en mietje als ik ben was m'n maximumsnelheid maar net boven de 50. Maar goed, aangezien het m'n eerste keer klimmen was, was het ook m'n eerste keer dalen.

[ Bericht 0% gewijzigd door I.R.Baboon op 15-06-2009 09:49:33 ]
  maandag 15 juni 2009 @ 09:36:12 #119
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_70017098
quote:
Op maandag 15 juni 2009 09:34 schreef I.R.Baboon het volgende:
Dat biertje na de finish kwam me wel heel goed uit. Had eigenlijk niet echt last van m'n benen na de finish (met dan aan de Elfstedentocht, denk ik), al merkte ik bij de laatste 2 beklimmingen (die op 1 na laatste bij de 150km was nog erg gemeen, met dat bochtje erin) wel dat ik wat kracht aan het verliezen was.
Uiteindelijk was m'n gemiddelde iets boven de 24, en mietje als ik ben was m'n maximumsnelheid maar net boven de 50. Maar goed, aangezien het m'n eerste keer klimmen was, was het ook m'n eerste keer dalen.
In de gele lus zat een afdaling op kinderkopjes, percentage 18%. Ging echt nergens over. Ik heb nu nog kramp in mijn handen van het remmen.
Zat overigens ook een klim in op kasseien

Die klim die jij bedoelt in de rode is de Oude Huls volgens mij
29.10 Novastar HMH
pi_70017248
quote:
Op maandag 15 juni 2009 09:36 schreef Damzkieee het volgende:

[..]

In de gele lus zat een afdaling op kinderkopjes, percentage 18%. Ging echt nergens over. Ik heb nu nog kramp in mijn handen van het remmen.
Zat overigens ook een klim in op kasseien

Die klim die jij bedoelt in de rode is de Oude Huls volgens mij
Jaahh die vlak voor het einde, die was echt gemeen! Ik had het wel gehad met klimmen, haha. gelukkig fietsten er een paar oude kerels voor me, die me een beetje aanmoedigden en zeiden dat het de laatste klim was (fail, maar op dat moment een goede motivatie )
  maandag 15 juni 2009 @ 09:45:58 #121
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_70017314
quote:
Op maandag 15 juni 2009 09:42 schreef cyclechick het volgende:

[..]

Jaahh die vlak voor het einde, die was echt gemeen! Ik had het wel gehad met klimmen, haha. gelukkig fietsten er een paar oude kerels voor me, die me een beetje aanmoedigden en zeiden dat het de laatste klim was (fail, maar op dat moment een goede motivatie )
Hmm, het zal wel aan de deelnemers van de route liggen, maar bij ons riepen ze telkens in elke klim: BIER ZOMETEEN BIER!!!
29.10 Novastar HMH
  maandag 15 juni 2009 @ 09:54:59 #122
11923 I.R.Baboon
pi_70017500
quote:
Op maandag 15 juni 2009 09:42 schreef cyclechick het volgende:

[..]

Bij mij stond er een man of 10 te klappen op een plek waarvan je vermoedde dat het het einde was, dat was wel fijn om naartoe te rijden. Daarna bleek het tragisch genoeg nog verder te gaan, en om de hoek nog een stukje, maar toen had ik al genoeg moraal om door te gaan (en het feit dat je allerlei andere mensen wel ziet afstappen motiveert wel). Verder zat ik volgens mij het moeilijkst op de Kosenberg (of Kersenpad) waar het op een bepaald moment nog maar 8km/u ging. Maar goed, alles gelukt, nu een volgend doel zoeken. .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')