Ik ga zelf altijd naar Bike center Dik ( aan de Bedumerweg), heb ik wel goede ervaringen mee.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 23:08 schreef koeii het volgende:
Voor de Groningers onder ons: enig idee welke FM ik het beste wat onderhoud kan laten plegen? Cycletrend is wel goed, maar ook best wel prijzig in dit soort dingen, hoorde ik, dus andere ideeën zijn gewenst
Hartstikke bedanktquote:Op dinsdag 9 juni 2009 19:47 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Hoeveel je mee kunt nemen op een racefiets hangt een beetje van het type racefiets/het bouwjaar af.
Op iedere racefiets kun je wel een stuurtasje en een zadeltasje kwijt. Dat is voldoende voor modale dagtochten. Stuurtasjes bevestig je meestal met een klick-fix systeem van bijv. Agu. Dan kun je met 1 handbeweging de stuurtas van je stuur nemen.
Moet er iets meer mee dan kun je een dragertje aan je zadelpen monteren. Hierop past dan weer een speciaal model achtertas. Dergelijke dragers zijn geschikt voor iets van 5-7kilo bagage. Heb je een carbon zadelpen dan moet je die vervangen door een aluminium exemplaar voordat je zo'n drager monteert.
Moet er meer mee dan komen er echte dragers aan te pas. De firma Tubus maakt dragers die ook op racefietsen zonder oogjes passen. Aan die dragers, bijv. van het type Fly, kun je dan 2 achtertassen monteren.
Op oudere racefietsen met een stalen vork kun je zonder probleem een low-rider voordrager monteren. Hier passen dan weer 2 tassen op. Een alternatief is van de firma Carradice. Die produceren voortassen die je met een speciale beugel zonder speciale voordrager kunt monteren op je voorvork.
Zonder al teveel toeren kun je op een pure racer een kilo of 15 meenemen. Heb je een ouder stalen model dan kun je veel verder gaan.
Een probleem kan zijn dat niet iedere Nederlandse wielerzaak deze spullen kan leveren. Met name Carradice is een probleem. De Britse verzendhandelaren bieden dan een uitkomst.quote:Op woensdag 10 juni 2009 16:35 schreef Philip10 het volgende:
[..]
Hartstikke bedanktBinnenkort maar even langs de wielerwinkel
Ik heb m'n fiets gekocht bij Rose Versand. Op die site staan aardig wat tassen, dus daar moet ik maar even oriënteren.quote:Op woensdag 10 juni 2009 16:38 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Een probleem kan zijn dat niet iedere Nederlandse wielerzaak deze spullen kan leveren. Met name Carradice is een probleem. De Britse verzendhandelaren bieden dan een uitkomst.
Of je moet de nieuwste Dura Ace aanschaffenquote:Op woensdag 10 juni 2009 19:30 schreef ultra_ivo het volgende:
ROseversand doet dacht ik geen Carradice. Van de vrijdragende achterdragers en tassen is Topeak behoorlijk goed. Heb je Campagnolo dan kun je een vrij grote stuurtas nemen, bij Shimano moet je ivm de schakelkabels jezelf een beetje limiteren.
Dat is zoquote:Op woensdag 10 juni 2009 19:53 schreef ultra_ivo het volgende:
Nu kun je daar wel goed je sokken aan drogen
Tof!quote:Op vrijdag 12 juni 2009 00:49 schreef Babangida het volgende:
Leuk topic!
Deze week voor het eerst in limburg gefietst! Goeiedag zeg, viel niet mee! Maar toch ruim 120 km gemaakt in 5 uurtjes. Inclusief camerig, keutenberg en eyserbosweg etc.. En nergens af hoeven stappen (ja daar ben ik trots op met m'n 1 jaar fietservaring)
Nee ik rij dan de Vael Ouwe van 160 km, is hier in de buurtquote:Op vrijdag 12 juni 2009 09:40 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Herinnering gekregen van de Classico Boretti...ze gaan een weekend naar een formule 1 verloten onder de eerste 2500 rijders...volgens mij zit ik daarbij...cool. het kan altijd gebeuren natuurlijk![]()
Reed iemand hier anders de Classico 100 km tour ook of niet?
Vandaag je trainingsrondje weer gefietst. Nu de holdeurn wel gevonden, had de vorige keer die scherpe afslag naar rechts gemist als je de vogelsang af fietst. Pak jij het laatste stukje nieuwe holleweg er ook steeds bij trouwens als je de van de veurweg/randwijkseweg omhoog gaat, of ga je gelijk de nieuwe holleweg naar beneden? Ik heb dat laatste stukje maar overgeslagen, dat red ik nog niet. Laatste keer oude holleweg omhoog ging nog met moeite, zo'n 10km/h :d.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 11:39 schreef dutch_cyclist het volgende:
[..]
Nee ik rij dan de Vael Ouwe van 160 km, is hier in de buurt
Leuk ding is dat inderdaad. Wel prettig dat er asfalt ligt, dat maakt hem wel wat eenvoudiger.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 14:40 schreef No-P het volgende:
Klopt ja. Toen ik hem zag dacht ik pff, is dit alles, maar hij is nog wel redelijk zwaar. Erg leuk rondje en veel hoogte meters, ik ga hem er dus in houden. Lijkt me een goede training voor als ik een keer de Ardennen ofzo in ga.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |