abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 juni 2009 @ 15:02:11 #2
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_69863129
  dinsdag 9 juni 2009 @ 15:14:00 #3
58560 Oksel
Gezellig.
pi_69863562
Gezelllieee..

* Oksel hoopt op droog weer vanavond.

Het ziet er niet goed uit.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 16:01:40 #4
58560 Oksel
Gezellig.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 16:04:55 #5
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_69865693
Iemand nog tips w.b. een bedrijf die mijn spaken kan naspannen? Heb de fiets in het buitenland gekocht en we hebben alleen van die hobbybob of profile winkels in de buurt. Betreft regio twente
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_69866195
Hoop dat mijn fiets snel klaar is..nu wil ik gaan fietsen ook!
pi_69866494
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 16:04 schreef pisnicht het volgende:
Iemand nog tips w.b. een bedrijf die mijn spaken kan naspannen? Heb de fiets in het buitenland gekocht en we hebben alleen van die hobbybob of profile winkels in de buurt. Betreft regio twente
Elke zichzelf respecterende fietsenmaker kan toch wel spaken spannen?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  dinsdag 9 juni 2009 @ 17:00:04 #8
107631 Pikhoofd
What's in a name?
pi_69868060
ben nog op zoek naar een fiets
pi_69868289
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 17:00 schreef Pikhoofd het volgende:
ben nog op zoek naar een fiets
Ga naar een fietsenwinkel?
pi_69869199
Ben van plan om van de zomer met wat vrienden een tocht(je) te maken op de net nieuwe wielrenfiets! Hartstikke leuk, maar hoe zit het over het algemeen met het meenemen van bagage (Kleding, geld, etc). Iemand handige suggesties?
pi_69869303
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 17:31 schreef Philip10 het volgende:
Ben van plan om van de zomer met wat vrienden een tocht(je) te maken op de net nieuwe wielrenfiets! Hartstikke leuk, maar hoe zit het over het algemeen met het meenemen van bagage (Kleding, geld, etc). Iemand handige suggesties?
Dan moet je bij ultra_ivo zijn denk ik

Morgen kan ik zelf eindelijk weer eens fietsen, er komt steeds wat tussen...
pi_69870312
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 09:25 schreef OProg het volgende:

[..]

Dat doet me denken aan dat je dat tijdens wedstrijden altijd wel een keer of vijf met volle bak ook een gaatje dicht wil rijden omdat je er zo goed als zeker van bent dat het de beslissende ontsnapping gaat zijn. Dat heb ik nog wel eens tenminste.
Dat hoort er bij. Als er vaak groepjes wegrijden, kun je bijna niet verwachten dat je met een keer meespringen met de goede groep meezit. Dat kan alleen als je iedereen kent en precies weet wie de besten zijn en bij welke groep je moet zitten.
quote:
Gisteren goed kunnen trainen. 55KM met een tellergemiddelde van 37,6. Dan lukte het me toch om eigenlijk redelijk constant de hele rit 42/43 te blijven rijden. Jammer dat ik er de laatste 4 km een beetje doorheen zakte en nog iets tegenwind had waardoor ik met moeite tegen de 40 kon blijven rijden. Maar toch tevreden.
Pf. Zulke gemiddelden rijd ik werkelijk nooit in mijn eentje in training.
Jij mag veel op kop rijden in de Alpen (op de vlakke stukken dan, bergop kijk ik wel of ik je bijhoud).
  dinsdag 9 juni 2009 @ 18:13:29 #13
58560 Oksel
Gezellig.
pi_69870459
Ik ben al blij als ik thuiskom met > 30. Als ik alleen fiets dan.
pi_69870859
Nu is het westen des lands de hele dag verschoond gebleven van buien, het was zelfs zonnig, dus ik zat me de hele dag te verheugen op een ritje vanavond... Nu steekt de wind wat op en ik kijk op Buienradar... en er komt me er toch een bui aan...

Fingers crossed.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 18:38:41 #15
14505 OProg
A Life in Music
pi_69871171
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 18:08 schreef Wombcat het volgende:

Pf. Zulke gemiddelden rijd ik werkelijk nooit in mijn eentje in training.
Jij mag veel op kop rijden in de Alpen (op de vlakke stukken dan, bergop kijk ik wel of ik je bijhoud).
Mjah, normaal rij ik wel vaak zo'n 34/35 gem. Dit was wel flink doorrammen. Je verliest ook wel veel op stoplichten enzo,

In de bergen weet ik eigenlijk niet hoe het nu bergop gaat. De echte bergen in de Alpen is alweer een tijd terug, toen was ik jonger en met name daardoor ook smaller en lichter. Vorig jaar Vogezen het wel zwaar gehad op een paar van die stijlere klimmetjes, maar toen was ik echt nog in training van een jaar minder gedaan te hebben. (veel minder ) en was m'n conditie veel minder dan nu, desondanks met name toen wel lekker gereden op die lopers zoals de Col de La Schlucht. In maart in Zwitserland kon ik moeilijk schatten hoe zwaar het nu precies was en was ik ook echt op voorjaarstraining. Ondanks het doorfietsen deze winter scheelde dat aardig.

Ik ben natuurlijk ook zwaarder. Als het meezit hoop ik hem richting de 81/82 kg te krijgen maar zal wel op 83/84 uitkomen. Ben natuurlijk ook 1,98.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_69871428
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 12:17 schreef cyclechick het volgende:

[..]

agrees!! peloton FTW!!
Gister ronje van 66 gedaan, gemiddelde van boven de 30 en had het gevoel dat ik nauwelijks iets had gedaan
Heb ik ook 3x gedaan hoor! en ben voor het eerst met de sprint meegeweest op de tankweg en hoewel ik niet bij de kopgroep zat, kon ik wel meegaan met degene met wie ik als eerste wegsprintte. (voor het eerst dat ik niet halverwege hoefde op te geven)
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_69871860
hahaha, je quote jezelf?
pi_69873388
TVP
  FOK!fotograaf dinsdag 9 juni 2009 @ 19:47:26 #19
73911 ultra_ivo
pi_69873604
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 17:31 schreef Philip10 het volgende:
Hoeveel je mee kunt nemen op een racefiets hangt een beetje van het type racefiets/het bouwjaar af.
Op iedere racefiets kun je wel een stuurtasje en een zadeltasje kwijt. Dat is voldoende voor modale dagtochten. Stuurtasjes bevestig je meestal met een klick-fix systeem van bijv. Agu. Dan kun je met 1 handbeweging de stuurtas van je stuur nemen.
Moet er iets meer mee dan kun je een dragertje aan je zadelpen monteren. Hierop past dan weer een speciaal model achtertas. Dergelijke dragers zijn geschikt voor iets van 5-7kilo bagage. Heb je een carbon zadelpen dan moet je die vervangen door een aluminium exemplaar voordat je zo'n drager monteert.
Moet er meer mee dan komen er echte dragers aan te pas. De firma Tubus maakt dragers die ook op racefietsen zonder oogjes passen. Aan die dragers, bijv. van het type Fly, kun je dan 2 achtertassen monteren.
Op oudere racefietsen met een stalen vork kun je zonder probleem een low-rider voordrager monteren. Hier passen dan weer 2 tassen op. Een alternatief is van de firma Carradice. Die produceren voortassen die je met een speciale beugel zonder speciale voordrager kunt monteren op je voorvork.
Zonder al teveel toeren kun je op een pure racer een kilo of 15 meenemen. Heb je een ouder stalen model dan kun je veel verder gaan.
pi_69873621
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 19:00 schreef dutch_cyclist het volgende:
hahaha, je quote jezelf?
huh? ik quotte Oksel, dacht ik allicht.. die stelde voor dat ik op kop moest gaan rijden
pi_69873755
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 19:47 schreef cyclechick het volgende:

[..]

huh? ik quotte Oksel, dacht ik allicht.. die stelde voor dat ik op kop moest gaan rijden
3x kop op 66 km?
Evans doet nog meer kopwerk

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-06-2009 19:51:46 ]
pi_69873937
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 19:51 schreef Wombcat het volgende:

[..]

3x kop op 66 km?
Evans doet nog meer kopwerk
We waren ook maar met een klein groepje, en was niet moe, dus kon prima ff

Edit: ik snap 't eigenlijk niet Vind je het nu veel of weinig?
pi_69873982
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 19:57 schreef cyclechick het volgende:

[..]

We waren ook maar met een klein groepje, en was niet moe, dus kon prima ff

Edit: ik snap 't eigenlijk niet Vind je het nu veel of weinig?
Weinig. Maar neem het niet te serieus.

je kent de reputatie van Evans toch wel?
pi_69874209
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 19:59 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Weinig. Maar neem het niet te serieus.

je kent de reputatie van Evans toch wel?
Nee, ik kijk pas sinds vorig jaar wielrennen, vind het al heel wat dat ik weet dat hij Cadel Evans heet en uit Ozzie komt
pi_69874290
en precies weet hoe een achterwiel eruit ziet
  FOK!fotograaf dinsdag 9 juni 2009 @ 20:15:58 #26
73911 ultra_ivo
pi_69874539
Hele discussie's hierover op fok
pi_69874570
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 20:15 schreef ultra_ivo het volgende:
Hele discussie's hierover op fok
Als ik nog meer op Fok ga zitten struinen kan ik mijn studie wel de deur uit doen. Of alleen nog over fietsen lezen en geen tijd meer hebben om er zelf op te klimmen
  dinsdag 9 juni 2009 @ 20:17:35 #28
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_69874607
Hij maakt er een universitaire studie van.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_69874859
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 20:17 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Hij maakt er een universitaire studie van.
Baangarantie?
  dinsdag 9 juni 2009 @ 20:25:11 #30
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_69874883

tvp
.
  FOK!fotograaf dinsdag 9 juni 2009 @ 20:37:58 #31
73911 ultra_ivo
pi_69875306
Evans staat inderdaad bekent als een plakker.
pi_69875916
Niet te hard zeggen, krijg je z'n fans op je dak en krijg je te horen dat Menchov nog erger is
  dinsdag 9 juni 2009 @ 20:56:37 #33
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_69875968
Een plakker is anders erg handig als je lek rijdt hoor
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_69876102
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 20:55 schreef Tommeke het volgende:
Niet te hard zeggen, krijg je z'n fans op je dak en krijg je te horen dat Menchov nog erger is
Kan het me niet voorstellen. Vorig jaar tenminste een aanval gezien van Menchov in de tour.

Niet een briljante aanval op de Hautacam, maar dat is een ander verhaal
pi_69876196
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 21:00 schreef Littlecreep het volgende:

[..]

Kan het me niet voorstellen. Vorig jaar tenminste een aanval gezien van Menchov in de tour.

Niet een briljante aanval op de Hautacam, maar dat is een ander verhaal
Je hebt de topics over de Giro waarschijnlijk gemist.

Anyway is de discussie of Menchov of Evans nu de minst aanvallende renner is, hier ernstig offtopic.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 21:06:33 #36
194695 franklop
Fran knock
pi_69876332
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 21:02 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Anyway is de discussie of Menchov of Evans nu de minst aanvallende renner is, hier ernstig offtopic.
wou net zeggen, straks krijg je Wimderon hier die in discussie wil
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_69878288
Ik wil zaterdag de Rode Lus (Limurg's Mooiste) gaan fietsen, maar op de site staat dat deze tocht het populairst is en dus ook het snelste vol zit. Op de site kon ik niks zien over online inschrijven, het is dus gewoon een kwestie van wie het eerst komt wie het eerst maalt? Waarschijnlijk zijn we rond halfacht bij het startpunt, ik neem aan dat er dan nog wel plek is of zijn er hier ervaringsdeskundigen?
pi_69878356
Ik kan trouwens merken dat ik even niet gefietst heb en de afgelopen 1,5 week weinig geslapen heb.
Net even een half uurtje gefietst, maar pfff... wat ben ik sloom zeg!

Voordat ik m'n straat in sloeg (rechtsaf) had ik ruzie met een of ander Antiliaans mokkel in een foute Mercedes
Ik reed maar 25 ofzo en stak m'n hand mooi op tijd uit. Zij blijft achter me rijden dus ik dacht: oke, die geeft of de ruimte, of gaat linksaf. Haalt ze in een keer in een steekt die stresskip haar middelvinger op
Ik heb haar maar een handkusje toegeworpen
pi_69878612
Vandaag weer eens met de club gereden. Was een lekkere training. Dit keer werden de groepjes wel naar niveau ingedeeld. Zat in het tweede groepje, en omdat het niveauverschil beperkt was kon iedereen mooi meedraaien en kon iedereen zo zn kopwerk doen. Op het laatst werden er nog wat korte klimmetjes meegepakt en daar sloeg het groepje wat uit elkaar. Daar had ook ik het moeilijk. Kon op karakter nog aanhaken, maar na het laatste klimmetje brak ik. Ik bleef steeds op twee/drie meter hangen. Dat hou je nog wel even vol, maar op het allerlaatste stuk moest ik het echt langzaam laten lopen. Nog even onder in de beugel gehangen voor een allerlaatste sprintje, maar kwam nauwelijks dichterbij.

* marcodej gelooft Buienradar definitief niet meer. Een aantal keer gehad dat het droog zou zijn en dan regende het. Nu zou het gaan regenen, maar het bleef prachtig weer.
pi_69879418
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 21:02 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Nee, ik heb ze wel gelezen, gewoon niet de moeite genomen om in die nutteloze discussie te belanden

Maar goed, ik ben hier met alles klaar voor mijn studiejaar dit jaar. De zomer komt er aan en ik ben klaar om nou eindelijk die conditie weer flink op te bouwen.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 23:08:22 #41
74453 koeii
Een P ja
pi_69881121
Voor de Groningers onder ons: enig idee welke FM ik het beste wat onderhoud kan laten plegen? Cycletrend is wel goed, maar ook best wel prijzig in dit soort dingen, hoorde ik, dus andere ideeën zijn gewenst
Dus toch .
pi_69882036
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 23:08 schreef koeii het volgende:
Voor de Groningers onder ons: enig idee welke FM ik het beste wat onderhoud kan laten plegen? Cycletrend is wel goed, maar ook best wel prijzig in dit soort dingen, hoorde ik, dus andere ideeën zijn gewenst
Ik doe alles zelf, en dingen die ik niet kan (geen gereedschap meestal) laat ik doen door Belga aan het Sontplein, die zijn wat goedkoper dan Cycletrend volgens mij. Al komt Cycletrend wel proffesioneler over op mij.
Beiden sympathieke zaken trouwens, het komt naar mijn mening veel te vaak voor dat fietsenmakers vervelende zeurpieten zijn zonder oog op service en klantgerichtheid. Bij Belga en Cycletrend vind ik dat anders. Van Belga kreeg ik zelfs een sms toen een achterwiel klaar was.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 23:41:35 #43
58560 Oksel
Gezellig.
pi_69882366
Hier heeft het er vandaag héél dreigend uitgezien.. maar echte regen kwam pas om 8 uur.. en dat terwijl ik om 6 uur wilde gaan fietsen met de club..

Morgen maar tennissen.
  woensdag 10 juni 2009 @ 00:59:49 #44
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_69884548
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 22:21 schreef Littlecreep het volgende:

[..]

Nee, ik heb ze wel gelezen, gewoon niet de moeite genomen om in die nutteloze discussie te belanden

Maar goed, ik ben hier met alles klaar voor mijn studiejaar dit jaar. De zomer komt er aan en ik ben klaar om nou eindelijk die conditie weer flink op te bouwen.
Jaloers, mijn vriendin is ook al klaar. Ik moet nog een tentamen maken, een paper schrijven a 15 kantjes en een presentatie houden. Dus helaas weinig tijd om te fietsen, maar ik vind vast wel een keertje tijd voor een kort ritje.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  woensdag 10 juni 2009 @ 09:55:29 #45
130803 Gripper
Get a grip
pi_69888754
Ik ben dr ook weer. Tegen beter weten in heb ik de fiets meegenomen naar het werk, om vanavond met mn oude huisgenoot een stuk te rijden rondom Ede. Maar t zal wel aquaplanen worden...
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_69889542
Ik heb nu enkele maanden Shimano SPD-SL pedalen op mijn fiets gemonteerd, maar ik fiets normaal niet lange afstanden ( 30-50 km)
Nu heb ik de laatste weken meerdere tochten van >100 km gefietst, en dan krijg ik na ong 70 km een ontzettende pijn in de bal van mijn rechtervoet (links nergens last van). De pijn bouwt langzaam op en na een tijdje wordt de pijn ondraaglijk en moet ik de schoen even uit doen. Dan kan ik 10 minuten later weer gewoon verder fietsen zonder pijn.
De pijn zit precies boven het plaatje op mijn schoen. Nu heb ik van enkele mensen gehoord dat mijn plaatje dan niet goed afgesteld staat, maar ik weet niet hoe ik die af moet stellen zodat ie WEL goed afgesteld staat.

Iemand ervaringen/tips/aanwijzingen hiervoor?
  woensdag 10 juni 2009 @ 10:30:28 #47
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_69889788
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 10:22 schreef BraveDribbel het volgende:
Ik heb nu enkele maanden Shimano SPD-SL pedalen op mijn fiets gemonteerd, maar ik fiets normaal niet lange afstanden ( 30-50 km)
Nu heb ik de laatste weken meerdere tochten van >100 km gefietst, en dan krijg ik na ong 70 km een ontzettende pijn in de bal van mijn rechtervoet (links nergens last van). De pijn bouwt langzaam op en na een tijdje wordt de pijn ondraaglijk en moet ik de schoen even uit doen. Dan kan ik 10 minuten later weer gewoon verder fietsen zonder pijn.
De pijn zit precies boven het plaatje op mijn schoen. Nu heb ik van enkele mensen gehoord dat mijn plaatje dan niet goed afgesteld staat, maar ik weet niet hoe ik die af moet stellen zodat ie WEL goed afgesteld staat.

Iemand ervaringen/tips/aanwijzingen hiervoor?
Volgens mij was er al antwoord gegeven dat je de plaatjes moet verplaatsen dan..
pi_69889969
Kan ook zijn dat je een drukpunt hebt in je schoen, precies waar het plaatje zit (oftewel dat je schoen niet goed aansluit op je voet).
En sowieso plaatje verstellen. De as van het pedaal moet precies onder de bal van je voet zitten (oftewel waar je voet het breedste is). Bij Look-plaatjes staat er een lijntje op het plaatje waar de as van het pedaal zit. Dat helpt bij het afstellen.
  woensdag 10 juni 2009 @ 13:11:10 #49
545 dop
:copyright: dop
pi_69895260
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 16:04 schreef pisnicht het volgende:
wat dacht je van zelf
de kunst is nu ook weer niet zo groot
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  woensdag 10 juni 2009 @ 13:16:03 #50
545 dop
:copyright: dop
pi_69895429
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 10:36 schreef Wombcat het volgende:
Kan ook zijn dat je een drukpunt hebt in je schoen, precies waar het plaatje zit (oftewel dat je schoen niet goed aansluit op je voet).
En sowieso plaatje verstellen. De as van het pedaal moet precies onder de bal van je voet zitten (oftewel waar je voet het breedste is). Bij Look-plaatjes staat er een lijntje op het plaatje waar de as van het pedaal zit. Dat helpt bij het afstellen.
niet helemaal waar het is niet zo dat voor iedereen pal onder de bal van je voet de beste plek is, maar heb je nooit eerder er aan gezeten dan zou ik er wel van uit gaan dat je dat als eerste probeert, en vandaar uit finetunen wat een ieder persoonlijk het prettigste vind
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_69901081
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 23:08 schreef koeii het volgende:
Ik ga zelf altijd naar Bike center Dik ( aan de Bedumerweg), heb ik wel goede ervaringen mee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')