abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69803710

Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van TNT Post.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TNT'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!

Eerdere delen:
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 12
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 13
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 16
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 17
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 18
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 19
[Centraal] TPG Medewerkerstopic - Deel 20
[Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 21
Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 22
[Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 23
[Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 24
[Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 25
[Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 26
[Centraal] TNT Medewerkerstopic deel 39

Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
TNT Post voor Thuis
Posttarieven
Juist adresseren
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender

Zakelijke klanten:
TNT Zakelijk

Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sorteering

Overige linkjes:
Over TNT Post
TPG en klagen
IntranetMail-Thuis voor TNT'ers

En, ook niet geheel onbelangrijk voor onze postbodes, de weersvoorspelling:

De OP is hier te vinden.
  zondag 7 juni 2009 @ 20:49:54 #2
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_69806301
De 40ste alwéér!!

Kan FeestBeest87/PartyAnimal87 niet ff een feestje voor ons bouwen?
Nothing is what it seems
pi_69808433
quote:
Op zondag 7 juni 2009 20:49 schreef Viper86 het volgende:
De 40ste alwéér!!

Haha ja het gaat snel sinds dat Toekomst VBG ingevoerd werd
pi_69811129
quote:
Op zondag 7 juni 2009 13:16 schreef WNDYYY het volgende:
Wat had ik weer een mazzel!
Voor één van de wijken die ik moest voorbereiden en wegbrengen was er helemaal geen HAH.
Het lag nergens en er was ook niets over op dat moment.
Dus ik moest het maar zonder doen.

En dat vond ik echt vreselijk! Niet dus!
Goh, ik had gewoon het laatste berichtje in de vorige. Had ik niet eens door.

[ Bericht 64% gewijzigd door WNDYYY op 08-06-2009 12:35:53 ]
  Redactie Frontpage maandag 8 juni 2009 @ 16:28:32 #5
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_69829313
quote:
Op zondag 7 juni 2009 20:49 schreef Viper86 het volgende:
De 40ste alwéér!!

Ben elke week wel ergens te vinden dus kom gerust langs
pi_69830778
Vanavond vergadering voor dat toekomst VBG gedoe. Ben benieuw wat ze nu weer bedacht hebben om te bezuinigen.
pi_69831584
Kreeg net een telefoontje dat ik deze week toch echt dat zomervakantierooster in moet leveren Heb toch maar even gekeken wanneer ik kan en het braaf ingevuld
Nu hopen dat het van de zomer geen 35 graden ofzo wordt, want dan verbrand ik levendig met de post rondbrengen.
pi_69831597
-dubbel-
pi_69833202
Ja, ik moet ook nog even kijken wanneer ik van de zomer kan werken...heb er wel zin in. Maar ik vrees dat ze net als vorig jaar desondanks toch met een lading uitzendkrachten komen die A. meer kosten dan ik en B. minder kwaliteit leveren...en dat ik dan tevreden mag zijn als ik op een dag twee wijkjes mag wegbrengen. Als ik ga werken wil ik toch het liefst wel een beetje flinke diensten draaien. Maargoed, dit zal ik nog even aangeven natuurlijk
pi_69838616
quote:
Op maandag 8 juni 2009 17:34 schreef xxiessiexx het volgende:
Kreeg net een telefoontje dat ik deze week toch echt dat zomervakantierooster in moet leveren Heb toch maar even gekeken wanneer ik kan en het braaf ingevuld
Nu hopen dat het van de zomer geen 35 graden ofzo wordt, want dan verbrand ik levendig met de post rondbrengen.
Dat zomerrooster is echt een lachertje, je moet zeggen wanneer je kan werken, maar dan gaan ze er meteen vanuit dat je ook komt wanneer zij het zeggen. Als er geen werk is en graag wil werken laten ze je gewoon zitten. Zoiets werkt 2 kanten op, maar dat schijnen de heren teamcoaches niet te begrijpen.
  Redactie Frontpage dinsdag 9 juni 2009 @ 13:11:10 #11
J'adore hardcore
pi_69859085
quote:
Op maandag 8 juni 2009 20:35 schreef TokenW het volgende:

[..]

Dat zomerrooster is echt een lachertje, je moet zeggen wanneer je kan werken, maar dan gaan ze er meteen vanuit dat je ook komt wanneer zij het zeggen. Als er geen werk is en graag wil werken laten ze je gewoon zitten. Zoiets werkt 2 kanten op, maar dat schijnen de heren teamcoaches niet te begrijpen.
Ik heb data doorgegeven dat ik zeer waarschijnlijk wel kon, maar wel onder voorbehoud ivm andere bezigheden. Heb inmiddels alweer een paar dagen af kunnen strepen, donderdag effe meedelen
pi_69861721
Hallo allemaal, ik had een vraagje over werken bij TNT. Ik doe op dit moment een thuis studie, en wil daarbij een (parttime) baan. Ik lees en hoor alleen overal dat het momenteel niet echt goed betaald om post bezorger te zijn. Ik vraag me af wat hier van waar is? Ze betalen toch sowieso minimumloon? Ik ben 22, en ben in principe beschikbaar om van dinsdag tot zaterdag post te bezorgen. Wat zou ik hiermee kunnen verdienen bij TNT?

Alvast bedankt!

Tomas.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 15:52:17 #13
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_69865114
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 14:25 schreef TomasNL het volgende:
Hallo allemaal, ik had een vraagje over werken bij TNT. Ik doe op dit moment een thuis studie, en wil daarbij een (parttime) baan. Ik lees en hoor alleen overal dat het momenteel niet echt goed betaald om post bezorger te zijn. Ik vraag me af wat hier van waar is? Ze betalen toch sowieso minimumloon? Ik ben 22, en ben in principe beschikbaar om van dinsdag tot zaterdag post te bezorgen. Wat zou ik hiermee kunnen verdienen bij TNT?

Alvast bedankt!

Tomas.
Postbezorger betaalt inderdaad minimumloon, en dat is geen vetpot. Bijkomende complicatie is ook nog het aantal uren dat voor je wijk staat (en die je uitbetaald krijgt) en hoe lang je er over doet. Het beleid verschilt per vestiging, maar op veel vestigingen wordt in principe alleen de standaardtijd uitbetaald. En als je steevast 4 uur doet over een dienst van 3 uur is je uurloon effectief nog een stuk lager........
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_69865472
Zie net een nieuwe postbode/postbezorger voor mijn huis lopen. Die zal het straks heel moeilijk krijgen. Die gaat sowieso in zijn eigen tijd lopen. Een jong ventje, die in de eerste plaats nogal "gezet" is. Er zit nu al totaal geen looptempo in. Kijkt voordurend wat om zich heen. Nee TNT zoekt ze wel uit.

pi_69867990
De 'nogal gezette' mensen zijn bij ons veelal de chauffeurs of bezetters van de kooi/gobalkamer
pi_69871764
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 15:52 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Postbezorger betaalt inderdaad minimumloon, en dat is geen vetpot. Bijkomende complicatie is ook nog het aantal uren dat voor je wijk staat (en die je uitbetaald krijgt) en hoe lang je er over doet. Het beleid verschilt per vestiging, maar op veel vestigingen wordt in principe alleen de standaardtijd uitbetaald. En als je steevast 4 uur doet over een dienst van 3 uur is je uurloon effectief nog een stuk lager........
Die wijktijden zijn een lachertje.

Mijn eigen wijk en nog 2 wijken van 1:50 loop ik structureel in 1:30 met C1000, maar de 1:30 wijken loop ik met moeite binnen tijd zonder HAH. Straten erbij of eraf zijn niet eens opgenomen, nieuwe huizen erbij, de tijd blijft hetzelfde. Alleen postbezorgers die hard schreeuwen krijgen telkens tijd bij de dienst bijgeschreven.
  dinsdag 9 juni 2009 @ 22:56:19 #17
Bijdehand mannetje
pi_69880738
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 18:57 schreef TokenW het volgende:

[..]

Die wijktijden zijn een lachertje.

Mijn eigen wijk en nog 2 wijken van 1:50 loop ik structureel in 1:30 met C1000, maar de 1:30 wijken loop ik met moeite binnen tijd zonder HAH. Straten erbij of eraf zijn niet eens opgenomen, nieuwe huizen erbij, de tijd blijft hetzelfde. Alleen postbezorgers die hard schreeuwen krijgen telkens tijd bij de dienst bijgeschreven.
Hier ook, er klopt geen bal van die tijden. Er zijn wijken van 2 uur die je op je sloffen in 5 kwartier loopt (vooruit, 1,5 uur met hah), maar er zijn ook wijken die zo krap staan dat je ze alleen haalt zonder hah, met weinig post, zonneschijn, en wind mee.

Maar het heeft inderdaad veel te maken met een grote mond, maar ook met tact. Sommige postbezorgers hebben er idioot veel tijd bij gekregen, hoppetee, zo effe 3 kwartier er bij voor 1 wijk. Ik heb collega's die nooit hoeven te helpen met nutten, die nooit wat extra's hoeven doen, die met de KNJ nog verlof krijgen. Of ze zijn hel erg handig met woorden, of ze weten een verschrikkelijk geheim over de TC waar ze hem mee chanteren?
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_69884386
Wat is eigenlijk het formaat dat een wijk qua tijd (maximaal en minimaal mag zijn?

[ Bericht 92% gewijzigd door TokenW op 11-06-2009 21:56:13 ]
  donderdag 11 juni 2009 @ 12:22:34 #19
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_69931071
Nou ik zou eigenlijk vandaag proefrijden op de vrachtwagen maar tis helaas op 't aller laatste moment afgelast. Zijn er distributie chauffeurs hier?
pi_69955788
Pff, vandaag vond ik het werk bij de TNT een stuk minder. Ik moet toch een andere wijk leren rijden dus rij mee met een andere collega. Van de teamleiders moest ik vandaag de hele dienst rijden dus tijdens de start mocht ik achter het stuur, begon goed dus. Onderweg zat deze collega de hele tijd opmerkingen te maken dat ik tempo moest maken, terwijl ik nog helemaal niet precies wist hoe ik naar de verschillende adressen moest rijden.
Op een gegeven moment vond hij het wel welletjes en wilde zelf het stuur overnemen omdat we volgens hem echt moesten haasten. Hier ging ik mee akkoord en vervolgens raasden we met 60 km/u over de grachten, vlak langs fietsers die maar een paar centimeter naar de andere kant hoefden te slingeren of ze lagen er onder.

Daarna moesten we brievenbussen lichten en mocht ik weer achter het stuur. Constant zat deze collega fijne opmerkingen te maken dat ik te hard reed (moet hij dus zeggen) en dat ik tempo moest maken. Dit laatste sloeg vooral op de rij auto`s die achter me stonden als ik midden op de weg moest staan. Volgens hem moest ik de brievenbussen in een minuut lichten omdat die wachtende automobilisten anders kwaad zouden worden. Sorry, maar in het centrum moet je altijd rekening houden met extra wachttijd omdat vrachtwagens ook vaak lossen en laden en dat duurt echt wel langer dan een minuut. Uiteraard betekent dit niet dat ik op mijn dooie gemakje mijn werk doe, ik maak echt wel tempo om de wachttijd zo kort mogelijk te maken, maar een minuut is naar mijn mening echt overdreven. Overigens zal ik het gerust in een minuut kunnen als ik wat meer ervaren ben, maar vandaag moest ik nog leren wat de snelste manier is om een brievenbus te lichten, dus daar mag mijn collega best rekening mee houden.

Het is trouwens een buitenlander die heel slecht nederlands kan dus een hele discussie met hem houden over hoe ik dingen zou willen hebben is zinloos. Maar de volgende keer ga ik hem wel duidelijk proberen te maken dat hij me niet zo moet opjagen. Ik snap dat werken bij TNT vaak stressen betekent, maar dat wil ik wel graag op mijn eigen manier doen.
Tok.
pi_69967318

Aan het werk! Gelukkig schijnt de zon
It Never Hurts To Help!
pi_69972595
Iemand enig idee of we morgen weer dubbel huis-aan-huis hebben, of net als vorige week weer alleen C1000?
  Redactie Frontpage vrijdag 12 juni 2009 @ 14:24:54 #23
J'adore hardcore
pi_69972724
AH hebben we dinsdag al gehad dus zal wel alleen de C1000 zijn
pi_69975569
Hier is het in ieder geval alleen C1000, zelfde soort folder als vorige week
pi_69977669
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 15:42 schreef xxiessiexx het volgende:
Dat zal dan hier ook wel het geval zijn
pi_69980394
quote:
Op vrijdag 12 juni 2009 15:42 schreef xxiessiexx het volgende:
Hij zag er anders een stuk groter uit.
pi_69981083
Tvp
pi_69990989
Het wordt tijd dat ze de C1000 de deur weer uittiefen.
Ok, ik ben er aan gewend, maar god wat waren die zaterdagen zonder huis aan huis toch mooi.
Vooral in de zomer. Geen klote aan post, soms 3 huizen overslaan en een graad of 25

Officieel duurde de C1000 toch tot en met de zomer? Of is dat inmiddels alweer voor onbepaalde tijd?
pi_69994286
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 00:08 schreef Saekerhett het volgende:
Het wordt tijd dat ze de C1000 de deur weer uittiefen.
Ok, ik ben er aan gewend, maar god wat waren die zaterdagen zonder huis aan huis toch mooi.
Vooral in de zomer. Geen klote aan post, soms 3 huizen overslaan en een graad of 25

Officieel duurde de C1000 toch tot en met de zomer? Of is dat inmiddels alweer voor onbepaalde tijd?
De vestigingsmanager vertelde me dat het definitieve contract nog steeds niet getekend is; we zijn nog steeds met de pilot bezig. Best kans dat de c1000 dus of vaste klant wordt en blijft, maar ze kunnen net zo snel volgende week een andere partij de folder laten bezorgen.
pi_69994466
ik werk niet bij TNT, maar vind het wel leuk om af en toe het topic te lezen sinds ik ooit een vraag heb gesteld ... ik ben wel blij met de C1000 folder op zaterdag, ten eerste komt die al op zaterdag en niet pas op woensdag zoals sommige andere folders en weet ik dus al begin van de week wat in de reclame is (ja sommige mensen kijken ook in de folders) en de folder kwam tot nu toe nog altijd, met die folderpakketten is dat soms afhankelijk van het weer en de vakantie lijkt het wel
  zaterdag 13 juni 2009 @ 09:37:38 #31
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_69994633
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 22:32 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Volgens hem moest ik de brievenbussen in een minuut lichten omdat die wachtende automobilisten anders kwaad zouden worden. Sorry, maar in het centrum moet je altijd rekening houden met extra wachttijd omdat vrachtwagens ook vaak lossen en laden en dat duurt echt wel langer dan een minuut.
Bij ons blokeren we de weg minimaal 10 minuten. Op de grachtgordel zorgt dat altijd voor een mooi toeterconcert. Kan me er niet druk om maken.
  zaterdag 13 juni 2009 @ 17:00:49 #32
58318 Nesto
Chef de Production
pi_70004743
Ja hallo TNT'ers, ik ben nieuw hier.
Vandaag ben ik voor de tweede keer gebeten door een hond op een woonwagenkamp. De eerste keer (week terug) in m'n arm (godzijdank de postjas aan), en direct melding gedaan bij een postbode+. Ik zou toen een verklaringsformulier in moeten komen vullen op de vestiging, samen met de teamcoach. Dat formulier hebben ze nooit meer kunnen vinden...
Vandaag was het weer raak, en nu stond ook nog eens het hek open. Hond komt door het hek gerend en zet z'n bek om m'n kuit, terwijl de baas/bewoner/kamper buiten staat. Hond bijt gelukkig niet door en ik roep dat ie die hond binnen moet houden. Dan ontstaat er een vervelende discussie die erop neerkomt dat ik niet zo'n grote bek moet hebben en dat ik moet oprotten naar de bananenboom waar ik ben uitgevallen (heb een getinte huid). Ik heb hem aangegeven dat ie geen post meer van me krijgt.

Ik had dit nu wel weer direct kunnen melden maar ik heb niet het idee dat mijn hogeren erg onder de indruk zijn en er veel aandacht aan schenken. Speelt ook mee dat mijn vaste postbode+ nog op vakantie is, maar dinsdag weer terug is en ik dan mijn verhaal wil doen.

Mensen die iets soortgelijks hebben meegemaakt: om welk formulier gaat het en doe ik er goed aan dit pas komende dinsdag te melden?
Yeah, "Roundabout" was a pretty cool song, but they spent $500,000 just on the bass. My budget has no bass.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 13 juni 2009 @ 17:15:14 #33
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_70005134
Heb geen idee. Had vorig jaar wel een hond die mijn been bijna in zijn bek had, maar meer ook niet. Dus ik kan je niet helpen.

Vandaag een autodienst. Vrachtwagen was wat te laat en er was een lading spul. Was dus pas na 15.00 klaar en was daarmee de eerste van de chauffeurs die binnen was. Normaal komen ze ongeveer tegelijk binnen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_70005171
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 17:00 schreef Nesto het volgende:
Mensen die iets soortgelijks hebben meegemaakt: om welk formulier gaat het en doe ik er goed aan dit pas komende dinsdag te melden?
Eh nee, maar als mij dat ooit zou overkomen dan zou ik direct aangifte bij de politie doen en NOOIT meer op dat hele woonwagenkamp de post gaan bezorgen. Laten ze verrotten daar, asociaal klotevolk.
pi_70005758
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 17:16 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Eh nee, maar als mij dat ooit zou overkomen dan zou ik direct aangifte bij de politie doen en NOOIT meer op dat hele woonwagenkamp de post gaan bezorgen. Laten ze verrotten daar, asociaal klotevolk.
Dat ja. Vuile aso's
pi_70008698
quote:
Op zaterdag 13 juni 2009 17:00 schreef Nesto het volgende:
Ja hallo TNT'ers, ik ben nieuw hier.
Vandaag ben ik voor de tweede keer gebeten door een hond op een woonwagenkamp. De eerste keer (week terug) in m'n arm (godzijdank de postjas aan), en direct melding gedaan bij een postbode+. Ik zou toen een verklaringsformulier in moeten komen vullen op de vestiging, samen met de teamcoach. Dat formulier hebben ze nooit meer kunnen vinden...
Vandaag was het weer raak, en nu stond ook nog eens het hek open. Hond komt door het hek gerend en zet z'n bek om m'n kuit, terwijl de baas/bewoner/kamper buiten staat. Hond bijt gelukkig niet door en ik roep dat ie die hond binnen moet houden. Dan ontstaat er een vervelende discussie die erop neerkomt dat ik niet zo'n grote bek moet hebben en dat ik moet oprotten naar de bananenboom waar ik ben uitgevallen (heb een getinte huid). Ik heb hem aangegeven dat ie geen post meer van me krijgt.

Ik had dit nu wel weer direct kunnen melden maar ik heb niet het idee dat mijn hogeren erg onder de indruk zijn en er veel aandacht aan schenken. Speelt ook mee dat mijn vaste postbode+ nog op vakantie is, maar dinsdag weer terug is en ik dan mijn verhaal wil doen.

Bij ons is er een wijk waar wel eens mensen gebeten worden, maar geen idee of ze dat gemeld hebben of dat er actie ondernomen is. Je kan het toch het beste melden en verder kan je ook naar de politie gaan (geen idee of die er wat aan doen). Over die bananenboom, erg triest maar dat zegt meer over hem dan over jou. Je kan het bij het meldpunt discriminatie melden.
pi_70009072
Aangifte doen bij de politie... Er is inderdaad een formulier voor, maar je kan beter even naar de politie gaan om aangifte te doen. Je moet sowieso aangifte doen als je de eigenaar van de hond aansprakelijk wil stellen voor geleden schade (en als je wil dat er ook wat aan de nalatigheid van de eigenaar gedaan wordt, kamper of niet). Bij meerdere bijtincidenten kan de gemeente de eigenaar verplichten om z'n hond te muilkorfen, of de gemeente kan de hond in beslag nemen (en eventueel laten afmaken).

Op een van de kleine woonwagenkampjes hier in Assen ligt altijd een vervaarlijke hond aan een zware ketting. Schat van een beest is het.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_70013757
tvp
waarover men niet spreken kan, daarover moet men zwijgen.
pi_70020766
Afgelopen zaterdag weer die kloterige kut reclame en een hoop post. Dat was vorige week zaterdag wel anders. Op mijn groene HAH briefje stond dat een bepaalde postcode geen slijterij reclame van de C1000 moest hebben en de andere postcode wel. Wat blijkt, zat er helemaal geen verschil in de reclame die ze me hebben meegegeven

En sinds vandaag 15 juni is ook hier het nieuwe werken in gegaan. Voor zaterdag sta ik ingepland als reserve. Een beetje kijken hoe dat nieuwe werken in zijn werk gaat.
  dinsdag 16 juni 2009 @ 17:16:34 #40
58318 Nesto
Chef de Production
pi_70065951
Ik zal nog even het vervolg van mijn bijtverhaal vertellen.
Ik heb geen aangifte gedaan bij de politie. Wel heb ik van het weekend zelf een verklaring getypt, en deze is vandaag op de vestiging gelezen. Later werd ik door de PB+ teruggebeld met de mededeling dat ze volledig achter me staan en dat de post voor dat adres voorlopig achter wordt gehouden. En de complimenten voor mijn handelen in de omgang met die kampsjaak.

Ben tevreden zo met deze afhandeling.
Yeah, "Roundabout" was a pretty cool song, but they spent $500,000 just on the bass. My budget has no bass.
pi_70066230
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 17:16 schreef Nesto het volgende:
Ik zal nog even het vervolg van mijn bijtverhaal vertellen.
Ik heb geen aangifte gedaan bij de politie. Wel heb ik van het weekend zelf een verklaring getypt, en deze is vandaag op de vestiging gelezen. Later werd ik door de PB+ teruggebeld met de mededeling dat ze volledig achter me staan en dat de post voor dat adres voorlopig achter wordt gehouden. En de complimenten voor mijn handelen in de omgang met die kampsjaak.

Ben tevreden zo met deze afhandeling.
Groot gelijk. Als ik ook niet normaal mijn werk kan uitoefenen, omdat er zo'n kut hond rondloopt hebben ze pech en kwam ik er ook meer.
pi_70122257
Hallo allemaal,

Ik zit al twee dagen te wachten op een pakketje, en krijg het volgende te zien op de track & trace pagina:

Zending gesorteerd in sorteercentrum 16-06-2009 Zwolle , intern transport pakketten
Zending gesorteerd in sorteercentrum 17-06-2009 Zwolle , intern transport pakketten
Zending gesorteerd in sorteercentrum 17-06-2009 Zwolle , intern transport pakketten
Zending gesorteerd in sorteercentrum 18-06-2009 Zwolle , intern transport pakketten

Dit is toch niet normaal ? Heb een mailtje gestuurd naar de helpdesk maar weet niet of dit zin heeft. Wat kan ik nu het beste doen?
pi_70126183
dat is inderdaad vaag.
Misschien is de adressering niet compleet dan kan het wel eens gebeuren dat iets wat langer onderweg is
Als ik jou was zou ik even daarheen bellen of richting klantenservice..dan heb je altijd eerder antwoord dan via mail
  Redactie Frontpage donderdag 18 juni 2009 @ 14:19:17 #44
J'adore hardcore
pi_70130777
Laat ik vandaag een volstrekt hypothetisch verhaal posten...

Werknemer X is een trouwe zaterdagwerker die al enkele jaren zonder klachten en met veel plezier zijn werk doet. Alom gewaardeerd door planners en collega's, want X is nooit te beroerd om een extra wijkje weg te lopen, een dagje extra te werken of een haalritje er bij te doen. Kortom: X is een voorbeeldig werknemer en staat altijd klaar voor de TNT.

Dan wordt X opeens een kans aangeboden in de muziekwereld waar hij als klein jochie al van droomde. Hij zegt toe onder voorbehoud, en gaat eerst bij de TNT in gesprek met Teamcoach A. X verteld zijn verhaal en geeft aan dat het voor zou kunnen komen dat hij op zaterdag niet zou kunnen komen werken i.v.m. optredens in de nacht van vrijdag op zaterdag. Niet dat het vaak voorkomt, maar toch. Teamcoach A hoort het verhaal aan, is enthousiast en geeft aan dat gezien de verlofuren die X nog heeft staan -een kleine 200- en de ruime bezetting van zaterdagwerkers er geen enkel probleem is. Zeker niet gezien de staat van dienst van X. De afspraak wordt gemaakt, en enkele zaterdagen worden vrijgepland voor X.

Dan krijgt A last van lichamelijk ongemak waardoor hij enkele maanden is uitgeschakeld. Teamcoach B neemt zijn taken over. Teamcoach B is echter een stukje minder vriendelijk en is het standaard niet eens met beslissingen die hij niet neemt. Kortom: gedonder. B klaagt over de "vele vrije zaterdagen" van X. Hij besluit dan ook zonder overleg alle in goed overleg met A afgesproken en in het verlofboek bevestigde zaterdagen te schrappen, wat X opmerkt als hij in het verlofboek kijkt.

Grote vraag is: Mag B dit zomaar doen?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 18 juni 2009 @ 14:32:52 #45
Maffe Fries
pi_70131349
B. mag het doen als hij de noodzaak voor zijn besluit voldoende duidelijk kan maken. In dit geval lijkt daar geen sprake van. Daarom zou ik naar de VBG-manager stappen en het verhaal uit de doeken doen. Je hebt immers op tijd verlof aangevraagd en er zijn voldoende mensen beschikbaar. Bovendien heb je nog genoeg verlofuren staan. Dus B. zal waarschijnlijk het onderspit delven.
pi_70131593
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 14:19 schreef PartyAnimal87 het volgende:

Maar volgens mij mag B dat niet doen, je hebt het op tijd aangevraagd, er is inderdaad niet zo'n grote noodzaak dat het gerechtvaardigd is zomaar jouw verlofdagen te schrappen.
Lijkt me nogal sterk dat ruim van tevoren aangevraagde en goedgekeurde verlofdagen zomaar geschrapt mogen worden.
pi_70132531
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 14:19 schreef PartyAnimal87 het volgende:

Werknemer X is een trouwe zaterdagwerker die al enkele jaren zonder klachten en met veel plezier zijn werk doet. Alom gewaardeerd door planners en collega's, want X is nooit te beroerd om een extra wijkje weg te lopen, een dagje extra te werken of een haalritje er bij te doen. Kortom: X is een voorbeeldig werknemer en staat altijd klaar voor de TNT.

Dan wordt X opeens een kans aangeboden in de muziekwereld waar hij als klein jochie al van droomde. Hij zegt toe onder voorbehoud, en gaat eerst bij de TNT in gesprek met Teamcoach A. X verteld zijn verhaal en geeft aan dat het voor zou kunnen komen dat hij op zaterdag niet zou kunnen komen werken i.v.m. optredens in de nacht van vrijdag op zaterdag. Niet dat het vaak voorkomt, maar toch. Teamcoach A hoort het verhaal aan, is enthousiast en geeft aan dat gezien de verlofuren die X nog heeft staan -een kleine 200- en de ruime bezetting van zaterdagwerkers er geen enkel probleem is. Zeker niet gezien de staat van dienst van X. De afspraak wordt gemaakt, en enkele zaterdagen worden vrijgepland voor X.

Dan krijgt A last van lichamelijk ongemak waardoor hij enkele maanden is uitgeschakeld. Teamcoach B neemt zijn taken over. Teamcoach B is echter een stukje minder vriendelijk en is het standaard niet eens met beslissingen die hij niet neemt. Kortom: gedonder. B klaagt over de "vele vrije zaterdagen" van X. Hij besluit dan ook zonder overleg alle in goed overleg met A afgesproken en in het verlofboek bevestigde zaterdagen te schrappen, wat X opmerkt als hij in het verlofboek kijkt.

Grote vraag is: Mag B dit zomaar doen?
Volgens mij niet, verlof dat al is toegekend mag niet worden ingetrokken. Ik heb even het Burgerlijk Wetboek erbij gepakt. Artikel 637 uit BW 7 handelt over verlof, en hierin staat in grote lijnen het volgende.

-De werkgever stelt het verlof vast overeenkomstig de wensen van de werknemer, tenzij gewichtige redenen zich daartegen verzetten. Deze redenen moet de werkgever dan wel binnen 2 weken na ontvangst van de verlofaanvraag aanvoeren, anders is het verlof overeenkomstig de wensen van werknemer vastgesteld.

Er staat echter ook dat dit alleen geldt voor het wettelijke minimumverlof van 4x de overeengekomen arbeidsduur per week. Indien een aanspraak is verworven die dit minimum teboven gaat, kan van deze termijn (die 2 weken dus) worden afgeweken, ten nadele van de werknemer.

Maar als ik het goed begrijp is dus al tegen jou gezegd dat het verlof is toegekend. In dat geval is het bovenstaande niet van toepassing. Vraag is, heb je hier bewijs van? Het BW spreekt namelijk nadrukkelijk van een schriftelijke verlofaanvraag. Op mijn vestiging werken ze met verlofbriefjes met een doordrukvel, als je verlof is gehonoreerd krijg je het doordrukvel met akkoord door de teamcoach terug, dus heb je het altijd zwart op wit.

Het BW zegt niets over het eenzijdig opzeggen van verlofafspraken, maar ik ga er vanuit dat het feit dat het zwart op wit staat, hetzij in het verlofboek, hetzij op een door de TC geaccordeerd verlofbriefje, betekent dat ze zich aan de afspraak moeten houden.

Wijs je TC erop dat hij niet zomaar alle gemaakte afspraken van de baan kan schuiven, en dat je verlof al was toegekend. Kom je er niet uit met de TC, stap dan naar de VBG-manager.
pi_70138243
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 14:38 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Maar volgens mij mag B dat niet doen, je hebt het op tijd aangevraagd, er is inderdaad niet zo'n grote noodzaak dat het gerechtvaardigd is zomaar jouw verlofdagen te schrappen.
Lijkt me nogal sterk dat ruim van tevoren aangevraagde en goedgekeurde verlofdagen zomaar geschrapt mogen worden.
Dat mag B dan ook niet zomaar doen. In noodsituaties kan het zijn dat er verlof wordt ingetrokken, maar zo'n noodsituatie kondigt zich natuurlijk niet weken van tevoren al aan, dus ik vind het vrij apart dat B reeds bevestigde verlofdagen schrapt.

Ik zou gelijk naar de vestigingsmanager stappen met je verhaal.

En "teveel verlof" is onzin. Je hebt 200 uur over, dan mag je die ook opmaken. Hadden ze het verlof maar niet moeten bevestigen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Jordy-B op 18-06-2009 17:21:42 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  Redactie Frontpage donderdag 18 juni 2009 @ 18:27:38 #49
J'adore hardcore
pi_70140433
quote:
Maar als ik het goed begrijp is dus al tegen jou gezegd dat het verlof is toegekend. In dat geval is het bovenstaande niet van toepassing. Vraag is, heb je hier bewijs van? Het BW spreekt namelijk nadrukkelijk van een schriftelijke verlofaanvraag. Op mijn vestiging werken ze met verlofbriefjes met een doordrukvel, als je verlof is gehonoreerd krijg je het doordrukvel met akkoord door de teamcoach terug, dus heb je het altijd zwart op wit.
Bij ons werkt het als volgt. Wil je verlof dan ga je naar de planner danwel teamcoach. Je geeft bij hem aan dat je op datum xx-xx verlof wilt. Hij kijkt in ons verlofboek, en bepaalt dan of het kan gezien de reden en het aantal mensen dat al verlof hebben. Gaat hij akkoord, dan wordt het ter bevestiging opgeschreven in het verlofboek. Eerder niet. Dus als je naam op die datum opgeschreven staat is dat de bevestiging van verlof
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 18 juni 2009 @ 18:49:36 #50
Maffe Fries
pi_70141113
klinkt bekend en dan nog heb je een zaak tegen hem
pi_70147814
Sinds gisteren mag ik eindelijk alleen de post ophalen. Eigenlijk moest ik nog 3 dagen meerijden deze week maar aangezien het niet echt klikte met de collega die mij inwerkte, heb ik gisteren aangegeven dat ik alles wel wist en graag zelf aan de slag wilde gaan. Gisteren ben ik op tijd bij alle klanten geweest en heb ook alle handelingen gedaan die bij het legen van een brievenbus en het ophalen van post bij een klant horen (volgende lichting aangeven + barcode scannen). Toch was ik dik drie kwartier te laat terug bij de vestiging aangezien ik nog niet precies wist hoe ik het snelst naar de verschillende brievenbussen kon rijden en ik ook niet meer precies wist hoe ik naar het lospunt moest rijden.

Vandaag was er opeens nog een adres bijgekomen (klant) en dat zag ik pas onderweg dus had geen stratenboekje/navigatiesysteem bij me. In totaal ben ik ongeveer een kwartier kwijt geweest met het zoeken naar dit voor mij onbekende adres. Daarnaast gingen er nog wat kleine dingen mis tijdens de rit (verkeerde afslag gepakt onder andere). Dit telde aardig op en daarom was ik vandaag wederom te laat bij de vestiging, dit keer iets meer dan 30 minuten, maar ik heb wederom weer alles goed gedaan afgezien van dit. Uiteraard leer ik van deze fouten maar het is wel vervelend om veel te laat aan te komen.

Komen jullie weleens te laat terug? Zo ja, hoeveel minuten te laat ongeveer? En krijg je daar grote problemen mee bij de TNT?
Tok.
pi_70148939
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 22:01 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Sinds gisteren mag ik eindelijk alleen de post ophalen. Eigenlijk moest ik nog 3 dagen meerijden deze week maar aangezien het niet echt klikte met de collega die mij inwerkte, heb ik gisteren aangegeven dat ik alles wel wist en graag zelf aan de slag wilde gaan. Gisteren ben ik op tijd bij alle klanten geweest en heb ook alle handelingen gedaan die bij het legen van een brievenbus en het ophalen van post bij een klant horen (volgende lichting aangeven + barcode scannen). Toch was ik dik drie kwartier te laat terug bij de vestiging aangezien ik nog niet precies wist hoe ik het snelst naar de verschillende brievenbussen kon rijden en ik ook niet meer precies wist hoe ik naar het lospunt moest rijden.

Vandaag was er opeens nog een adres bijgekomen (klant) en dat zag ik pas onderweg dus had geen stratenboekje/navigatiesysteem bij me. In totaal ben ik ongeveer een kwartier kwijt geweest met het zoeken naar dit voor mij onbekende adres. Daarnaast gingen er nog wat kleine dingen mis tijdens de rit (verkeerde afslag gepakt onder andere). Dit telde aardig op en daarom was ik vandaag wederom te laat bij de vestiging, dit keer iets meer dan 30 minuten, maar ik heb wederom weer alles goed gedaan afgezien van dit. Uiteraard leer ik van deze fouten maar het is wel vervelend om veel te laat aan te komen.

Komen jullie weleens te laat terug? Zo ja, hoeveel minuten te laat ongeveer? En krijg je daar grote problemen mee bij de TNT?
Gast, dat is compleet normaal. Je kunt toch niet verwachten dat je op dag 1 precies weet hoe je moet rijden etc? Dat leer je vanzelf. En natuurlijk weet TNT dat ook.

Ik had een keer 3 uur over een postwijk gedaan (eerste keer die wijk), terwijl ik hem nu fluitend in 1 uur en een kwartier kan doen.
pi_70148997
Vandaag werd hier de post rond 21.00 bezorgd door een man zonder tnt-kleding. Mag dat?
pi_70149153
Zonder kleding kan in principe wel als hij deze nog niet heeft (nieuwe werknemer), de post moet echter vóór 17.00 uur worden bezorgd. Ik zou even een belletje plegen naar dichtstbijzijnde vestiging van de TNT.
Out for my own, to live my own way...
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 18 juni 2009 @ 22:31:23 #55
Maffe Fries
pi_70149191
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 22:27 schreef GuitarJJ het volgende:
Vandaag werd hier de post rond 21.00 bezorgd door een man zonder tnt-kleding. Mag dat?
Hangt er vanaf voor welk bedrijf hij werkt.
pi_70149230
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 22:31 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Hangt er vanaf voor welk bedrijf hij werkt.
Tnt

edit: tenminste, zijn de gewone dagelijkse brieven. Sommige met port betaald tnt, dus neem aan tnt
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 18 juni 2009 @ 22:33:31 #57
Maffe Fries
pi_70149276
Dan zou het niet moeten mogen.
  donderdag 18 juni 2009 @ 22:46:19 #58
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_70149767
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 22:01 schreef kip_zonder-kop het volgende:

Bij ons komt er om 18:30 een vrachtwagen langs om alle pakketjes en postzakken van de verschillende haal-en buslichtingsritjes op te halen. We hebben in totaal 3 haalritten, die om 18:00, 18:15 en 18:30 eindigen. Dus als je die van 18:00 hebt kun je nog een beetje later terug komen. Maar als je die van 18:30 hebt heb je eigenlijk geen tijd over om te verdwalen en adressen zonder navigatie op te zoeken.
Als iemand te laat is en de vrachtwagen is vertrokken, kun je zelf de te late post en pakketjes naar het distributiecentrum brengen.

Echter, de routes van ons zijn niet echt dusdanig moeilijk dat ze niet in 3 keer te leren zijn. Je zult er de eerste keer dat je alleen moet rijden misschien iets langer over doen, maar dat verschil verdwijnt ook wel na een aantal ritjes.

Dus ik denk dat jullie routes wat lastiger te leren zijn ofzo? Heb je veel adressen of moet je grote afstanden rijden ofzo? Of zit je midden in een grote stad die continu vol zit met opgebroken straten en auto's?
Nothing is what it seems
pi_70150012
Is er morgen, Vrijdag, HAH?
ik hoop eigenlijk op een mooi dagje want het scheelt wel een half uur voor mijn wijk als er geen HAH is. Vandaag was er Er is Post van TNT (landelijk), is er morgen weer landelijk HAH?
pi_70150105
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 22:27 schreef GuitarJJ het volgende:
Nee, bel op naar de klantenservice, dan zal hij ontslagen worden. Dit soort gedrag is onacceptabel in ons bedrijf!!
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_70150516
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 22:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Nee, bel op naar de klantenservice, dan zal hij ontslagen worden. Dit soort gedrag is onacceptabel in ons bedrijf!!
Geen TNT kleding kan nog. Het kan een eeuwigheid duren voordat je de bestelde kleding binnen hebt. Maar het tijdstip is inderdaad wel erg gortig.
pi_70150778
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 23:06 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Geen TNT kleding kan nog. Het kan een eeuwigheid duren voordat je de bestelde kleding binnen hebt. Maar het tijdstip is inderdaad wel erg gortig.
Hij zal er wel een goede reden voor hebben... Ik denk niet dat hij zich verslapen heeft eerlijk gezegd

Bij ons ook verschillende keren zien gebeuren. Doktersbezoek, post die 3 uur te laat wordt aangeleverd, wijk die niet ingepland blijkt waar men om half 6 achter komt, etc etc. Duizenden legitieme redenen.

Als nou blijkt dat het geen incident is zou je eens kunnen bellen om te vragen wat er aan de hand is.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_70171688
Haha, nou 1 keertje maakt me niet zoveel uit. Vroeg het me gewoon af. Als het nou elke dag zo was zou het anders zijn.
pi_70172839
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 16:57 schreef GuitarJJ het volgende:
Haha, nou 1 keertje maakt me niet zoveel uit. Vroeg het me gewoon af. Als het nou elke dag zo was zou het anders zijn.
Richtlijn is idd voor 17:00 alle post in de bus. Maar dat gebeurt lang niet altijd bij ons, om een heel scala aan redenen dus .
pi_70174060
Ja, of t was gewoon iemand uit een andere straat waar ze per ongeluk jouw post hadden bezorgd?
A signature always reveals a man's character - and sometimes even his name.
pi_70174193
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 18:26 schreef lurkerdelurklurk het volgende:
Ja, of t was gewoon iemand uit een andere straat waar ze per ongeluk jouw post hadden bezorgd?
Haha nee, hij liep met een hele stapel en ging langs elke deur
pi_70174727
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 18:31 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

Haha nee, hij liep met een hele stapel en ging langs elke deur
Was het een bekend gezicht? Fiets bij? Fietstassen?

Nou wil ik alles weten ook, kan ik lekker speculeren over waarom hij zo laat was
pi_70175109
Ja, misschien moestie even naar de dokter en liep het uit.

Als het niet vaker voorkomt zou ik me er niet druk om maken.
pi_70175525
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 18:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Was het een bekend gezicht? Fiets bij? Fietstassen?

Nou wil ik alles weten ook, kan ik lekker speculeren over waarom hij zo laat was
Geen bekend gezicht, ook niet de normale postbode. Geen fiets gezien en ook geen fietstassen dus.

(zeer boeiende informatie)
pi_70177130
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 19:14 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

Geen bekend gezicht, ook niet de normale postbode. Geen fiets gezien en ook geen fietstassen dus.

Misschien is het de nieuwe postbezorger en bakt ie er niet veel van

Heb het bij ons ook wel eens meegemaakt dat ze onervaren (en onkundige) mensen met 3 wijken de straat op stuurden waar een ervaren kracht al zeker 6 uur mee kwijt zou zijn. Voor iemand die net nieuw is en niet fatsoenlijk ingewerkt is kan dat zomaar 2 keer zo lang worden.

Maar dan hebben ze meestal toch wel een fiets met fietstassen bij...
  vrijdag 19 juni 2009 @ 21:33:08 #71
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_70179978
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 19:14 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

Het kan zijn dat dit een pilot is binnen de TNT waarbij men nòg eerder de post bezorgd. Dus direct uit de rode brievenbus in de gewone brievenbus.............

Nee, ik zou niet weten hoe dit komt. Enigste 2 verklaringen die mij het meest logisch lijken zijn:

- Hij brengt ze zelf stiekem later rond omdat hij 's middags niet kon ofzo.
- De teamcoach is een wijk vergeten in te delen en laat het iemand nog ff na het avondeten rondbrengen.
Nothing is what it seems
pi_70180077
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 22:46 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Dus ik denk dat jullie routes wat lastiger te leren zijn ofzo? Heb je veel adressen of moet je grote afstanden rijden ofzo? Of zit je midden in een grote stad die continu vol zit met opgebroken straten en auto's?
Het is een makkelijke route om uit je hoofd te leren maar het is een rit dwars door het centrum. Vandaag was ik echt mooi op tijd bij de klanten (waardoor ik dus zelfs voor de deur moest wachten bij sommige) en was dus ook mooi op tijd aan het leegmaken van de brievenbussen begonnen. Het ligt ook echt aan het aantal post dat je moet ophalen. Gisteren was het bij een bedrijf 2 karren vol met loodzware zakken post. Normaal kan je die kar dan achter je busje zetten maar bij deze klant hebben ze een trapje waardoor je dus een klein stukje moet lopen met die zakken. Gisteren kostte dit erg veel tijd maar vandaag hadden ze gelukkig maar 3 lichte zakken die ik mooi in een keer mee kon nemen.
Desondanks was ik helaas toch weer 20 minuten te laat aangekomen bij de vestiging. Ik kom wel steeds een kwartier eerder aan vergeleken met de twee vorige dagen, dus hopelijk kom ik de volgende keer maar 5 minuten te laat en daarna gewoon op tijd.
Tok.
pi_70180808
Het is een kwestie van routine. Een bus lichten duurt in het begin ook wat langer, maar als je het in de vingers hebt, zit je binnen tien seconden weer in de auto. Je kan soms wat spelen met de route om tijd te besparen (handigere volgorde, drukke kruisingen ontwijken, etc). En vooral niet treuzelen bij klanten.

En vergeet niet dat van een postauto vrij veel gedoogd wordt. Klant met een vervelend trappetje? Alarmlichtjes aan en gewoon de auto bij de trap parkeren als dat een eind lopen scheelt. Geen haan die daar naar kraait.

Of neem eventueel een steekwagentje mee van kantoor, als je regelmatig meer dan één keer moet lopen voor je alle zakken in de auto hebt.
pi_70181632
TVP
Noot noot.
pi_70193519
Winstuitkering vandaag
Nu nog wachten op uitbetaling van mijn verlofuren.. iemand enig idee wanneer dat komt?
Ben er nu sinds 1 mei weg.
pi_70194087
Lekker die winstuitkering

En omg wat een weer vandaag. In het begin van de wijk helemaal natgeregend. In het midden van de wijk kon mijn jas gewoon uit en aan het eind van de wijk begon het weer te regenen

Post was wel henig tho.
Noot noot.
pi_70195164
Was super lekker weer hier, geen regen, alleen maar zon...
pi_70195498
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 14:53 schreef Deezertje het volgende:
Was super lekker weer hier, geen regen, alleen maar zon...
Wat is hier?
Noot noot.
pi_70195524
Ik zag in de verte bij mijn eerste wijk zo'n hele donkere wolk aandrijven dus ik dacht "Oh nee he" maar de bui dreef over En er was best wel weinig post hier
pi_70199312
Wij hadden vandaag de eerste zaterdag onder het "nieuwe werken". Voor mij komt het er op neer dat ik dezelfde wijk doe als anders, maar dat er nu opeens een uur minder voor m'n wijk staat. Iemand moet me echt nog uitleggen hoe ik dat in GODSNAAM moet halen, want dat lukt dus never nooit niet.

Daarnaast zijn ook alle wijken opgeschoven qua tijd, begon ik normaal om 10:00 uur en was ik om 13:30 klaar, nu moet ik pas om 12:00 uur beginnen, maar ik zou dus om 14:30 klaar moeten zijn.... Dat redde ik dus niet.
pi_70199691
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 17:31 schreef silliegirl het volgende:
Wij hadden vandaag de eerste zaterdag onder het "nieuwe werken". Voor mij komt het er op neer dat ik dezelfde wijk doe als anders, maar dat er nu opeens een uur minder voor m'n wijk staat. Iemand moet me echt nog uitleggen hoe ik dat in GODSNAAM moet halen, want dat lukt dus never nooit niet.

Daarnaast zijn ook alle wijken opgeschoven qua tijd, begon ik normaal om 10:00 uur en was ik om 13:30 klaar, nu moet ik pas om 12:00 uur beginnen, maar ik zou dus om 14:30 klaar moeten zijn.... Dat redde ik dus niet.
Een uur minder? Heb je het nu over de voorbereidingstijd of de looptijd? Bij ons is de voorbereidingstijd van een wijk meestal tussen de 30 minuten (middagwijkje van 1 uur lopen) en de 90 minuten (enorme wijk met boerderijen en industrie, dik 3 uur lopen), dus daar kan nooit een uur vanaf.

Maar als je het over de looptijd hebt snap ik het ook niet, want het nieuwe werken (is hetzelfde als VBG Toekomst, toch?) heeft toch vooral betrekking op de voorbereiding?

Zeker met dat HAH op zaterdag (wat waarschijnlijk structureel wordt) zo je juist verwachten dat er looptijd bij komt. Je slaat veel minder adressen over, en dat er minder post is dan vroeger heeft niet zoveel invloed op de looptijd, loop je met 2 brieven en een folder sneller naar een brievenbus dan met 3 brieven (maar zonder folders)?

Dat TNT met een beleid bezig is dat er op gericht is de dure fulltimers de deur uit te werken mag bekend verondersteld worden, maar soms lijkt het wel dat ze gewoon van iedereen af willen. Postbodes (voltijd en deeltijd), zaterdagbestellers en postbezorgers, iedereen moet steeds meer werk doen in steeds kortere tijd, en als het even kan ook voor steeds minder geld.
  † In Memoriam † zaterdag 20 juni 2009 @ 17:52:13 #82
248016 goldfinger1963
BBQ KIng
pi_70199835
tvp
Het gaat er niet om wat mensen over je zeggen,
Maar hoe je ermee omgaat !
Een geschreven woord komt anders over dan een gesproken woord.
  zaterdag 20 juni 2009 @ 20:36:36 #83
168979 Plasterk
Is de plas sterk?
pi_70204781
Een aantal vraagjes:

Waar kan ik het aantal uren wat er voor een wijk staat inzien? Bij mijn teamcoach?
Krijg je meer tijd voor een wijk met HAH?
pi_70205041
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 20:36 schreef Plasterk het volgende:
Een aantal vraagjes:

Waar kan ik het aantal uren wat er voor een wijk staat inzien? Bij mijn teamcoach?
WIj hebben daar zo'n map voor. We krijgen eigenlijk sinds deze week ofzo tijd voor HAH er bij. Ik krijg dan 20 minuten extra, maar ik heb het die keren er voor er gewoon bijgeteld hoor.

Wat ik werk, krijg ik gewoon uitbetaald... Klaar Moet wel mijn loonstrookje goed in de gaten houden. In 1 jaar tijd moest ik 7 keer naar mijn teamcoach om te klagen dat mijn strookje niet klopte. Nu de laatste 2 maanden is het wel goed. Volgens mij weten ze nu gewoon dat ik mijn uren check, maar ze moeten zeker ergens die uren van af trekken, dus ik ben bang dat de mensen die het loonstrookje nooit nakijken, of de ballen niet hebben om te klagen bij de teamcoach, de lul zijn,
Noot noot.
  zaterdag 20 juni 2009 @ 21:07:54 #85
168979 Plasterk
Is de plas sterk?
pi_70205786
wel grappig dat mn gewerkte uren afgerond zijn op 3 honderste
pi_70209734
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 20:36 schreef Plasterk het volgende:
Een aantal vraagjes:

Hier niet. Dan zeggen ze, "ja, maar er was niet zoveel post", dus krijg je er alsnog geen minuut bij.
pi_70211311
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 23:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Hier niet. Dan zeggen ze, "ja, maar er was niet zoveel post", dus krijg je er alsnog geen minuut bij.
Maar je hoeft ook niet te nutten (of opdeel, ligt eraan hoe ze het bij jullie noemen). En dat nutten kost je vaak meer tijd dan dat je kwijt bent met HAH. Volgens mij krijg je voor HAH iets van zeven minuten per 100 stuks.

Maar je teamcoach moet je kunnen laten zien hoeveel tijd er voor een wijk staat.
pi_70211352
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 14:12 schreef Jojoortje het volgende:
Lekker die winstuitkering

En omg wat een weer vandaag. In het begin van de wijk helemaal natgeregend. In het midden van de wijk kon mijn jas gewoon uit en aan het eind van de wijk begon het weer te regenen

Post was wel henig tho.
Het is wisselvallig... Dus kijk af-en-toe even naar boven en schat hoelang het duurt voor een bui voorbij is. Ik schuil meestal even die paar minuutjes. Met name felle buien zijn snel voorbij.
pi_70211455
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 22:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

bla bla...

genoeg redenen... gebeurt mij ook wel eens. en met je ontslag komen
I pwn u!
pi_70211466
quote:
Op zondag 21 juni 2009 01:04 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Het is wisselvallig... Dus kijk af-en-toe even naar boven en schat hoelang het duurt voor een bui voorbij is. Ik schuil meestal even die paar minuutjes. Met name felle buien zijn snel voorbij.
Neuh, wil zo snel mogelijk klaar zijn. Doe niet aan schuilen
Noot noot.
pi_70211676
quote:
Op zondag 21 juni 2009 01:12 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Neuh, wil zo snel mogelijk klaar zijn. Doe niet aan schuilen
Nee, je regenpak aan- en uittrekken, da's lekker efficiënt. Met sommige buitjes is het al droog voordat je je regenpak hebt aangedaan. En als je in je regenpak blijft lopen zonder dat het regent, zweet je als een zieke hond (komt bij dat je regenpak waarschijnlijk ruikt als een natte hond, dus dat gaat wellicht mooi samen).

Ik haat het als ik m'n regenpak aan moet doen. Het is te warm, het plakt, het zit voor geen meter en het ding stinkt (en als je hem in de was doet, is 'ie zo lek als een mandje). En de laatste tijd hebben we bijna alleen maar korte, felle buien, dus je post wordt zeiknat en als je HAH hebt, verandert dat na drie druppels al in een heel interessante prop papier maché. Soms ontkom je er niet aan om je regenpak aan te trekken, maar als het een kleine bui is, ga ik gewoon even een sigaretje roken tot het weer droog is.

Sta jij trouwens ook zo te hupsen om die broekspijpen over je schoen heen te trekken?

[ Bericht 11% gewijzigd door Jordy-B op 21-06-2009 01:33:23 ]
  zondag 21 juni 2009 @ 09:36:18 #92
Bijdehand mannetje
pi_70214432
quote:
Op zondag 21 juni 2009 01:01 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Maar je hoeft ook niet te nutten (of opdeel, ligt eraan hoe ze het bij jullie noemen). En dat nutten kost je vaak meer tijd dan dat je kwijt bent met HAH. Volgens mij krijg je voor HAH iets van zeven minuten per 100 stuks.

Maar je teamcoach moet je kunnen laten zien hoeveel tijd er voor een wijk staat.
Helaas, nutten doen we er ook nog bij. We hebben iedere dag 5 voorbereidingen die moeten worden opgedeeld, al staat de post torenhoog en heb je 3 hah. Alleen op die dag met de oproepkaarten hadden we geen opdeel.
pi_70216900
quote:
Op zondag 21 juni 2009 01:27 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Nee, je regenpak aan- en uittrekken, da's lekker efficiënt. Met sommige buitjes is het al droog voordat je je regenpak hebt aangedaan. En als je in je regenpak blijft lopen zonder dat het regent, zweet je als een zieke hond (komt bij dat je regenpak waarschijnlijk ruikt als een natte hond, dus dat gaat wellicht mooi samen).

Ik haat het als ik m'n regenpak aan moet doen. Het is te warm, het plakt, het zit voor geen meter en het ding stinkt (en als je hem in de was doet, is 'ie zo lek als een mandje). En de laatste tijd hebben we bijna alleen maar korte, felle buien, dus je post wordt zeiknat en als je HAH hebt, verandert dat na drie druppels al in een heel interessante prop papier maché. Soms ontkom je er niet aan om je regenpak aan te trekken, maar als het een kleine bui is, ga ik gewoon even een sigaretje roken tot het weer droog is.

Sta jij trouwens ook zo te hupsen om die broekspijpen over je schoen heen te trekken?
Ik had geen regenpak bij me Het zou gisteren droog blijven volgens meneer de weerman.
Bovendien doe ik haast nooit een regenbroek aan, alleen regenjas. Mijn broek droogt wel snel op dus.
Noot noot.
pi_70224029
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 23:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Zijn die tijden bij jullie dan gebaseerd op wijken zonder HAH? Bij ons is die HAH gewoon meegenomen. In principe is bijna elke wijk hier te lopen binnen tijd zonder HAH, 2 a 3 uitzonderingen daargelaten. Zelfs met HAH ben ik vaak op tijd of ietsjes erover. Hangt natuurlijk wel van het soort wijk en HAH af. Als je in een wijk met alleen maar tuinen loopt mag HAH nooit extra tijd kosten, of het moet heel erg zwaar zijn of voor extra zakken zorgen (Gamma/AH/Blokkker)
pi_70226661
quote:
Op zondag 21 juni 2009 09:36 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Helaas, nutten doen we er ook nog bij. We hebben iedere dag 5 voorbereidingen die moeten worden opgedeeld, al staat de post torenhoog en heb je 3 hah. Alleen op die dag met de oproepkaarten hadden we geen opdeel.
Ah, sorry... ik had het over zaterdagen.

Al komt het hier niet zoveel voor dat we moeten opdelen als er HAH is.
pi_70226970
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 17:45 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Een uur minder? Heb je het nu over de voorbereidingstijd of de looptijd? Bij ons is de voorbereidingstijd van een wijk meestal tussen de 30 minuten (middagwijkje van 1 uur lopen) en de 90 minuten (enorme wijk met boerderijen en industrie, dik 3 uur lopen), dus daar kan nooit een uur vanaf.

Maar als je het over de looptijd hebt snap ik het ook niet, want het nieuwe werken (is hetzelfde als VBG Toekomst, toch?) heeft toch vooral betrekking op de voorbereiding?

Zeker met dat HAH op zaterdag (wat waarschijnlijk structureel wordt) zo je juist verwachten dat er looptijd bij komt. Je slaat veel minder adressen over, en dat er minder post is dan vroeger heeft niet zoveel invloed op de looptijd, loop je met 2 brieven en een folder sneller naar een brievenbus dan met 3 brieven (maar zonder folders)?

Dat TNT met een beleid bezig is dat er op gericht is de dure fulltimers de deur uit te werken mag bekend verondersteld worden, maar soms lijkt het wel dat ze gewoon van iedereen af willen. Postbodes (voltijd en deeltijd), zaterdagbestellers en postbezorgers, iedereen moet steeds meer werk doen in steeds kortere tijd, en als het even kan ook voor steeds minder geld.
Klopt wel hoor. Mijn voorbereidingstijd is gehalveerd (was een uur), nu dus 30 minuten, en ik heb een aantal adressen minder. Lees: het gaat om een flat, waar de 30 brievenbussen naast elkaar hingen, dus dat was nog geen 5 minuten werk. En omdat ik voor die flat een stukje moest fietsen (5 minuutjes als ik flink doortrapte) vanaf mijn eigenlijke wijk, hebben ze me daar ook nog maar 30 minuten op gekort.......

Trouwens, over de tijdvergoeding van HAH, de vestingsmangager zei laatst dat we die voortaan wel vergoed gaan krijgen, ik geloof 5 minuten extra voor 100 stuks. Ik heb 400 adressen, dus dat zal dan 20 minuten extra zijn ofzo.
  zondag 21 juni 2009 @ 22:23:07 #97
Bijdehand mannetje
pi_70236134
quote:
Op zondag 21 juni 2009 16:09 schreef TokenW het volgende:

[..]

Zijn die tijden bij jullie dan gebaseerd op wijken zonder HAH? Bij ons is die HAH gewoon meegenomen. In principe is bijna elke wijk hier te lopen binnen tijd zonder HAH, 2 a 3 uitzonderingen daargelaten. Zelfs met HAH ben ik vaak op tijd of ietsjes erover. Hangt natuurlijk wel van het soort wijk en HAH af. Als je in een wijk met alleen maar tuinen loopt mag HAH nooit extra tijd kosten, of het moet heel erg zwaar zijn of voor extra zakken zorgen (Gamma/AH/Blokkker)
Doordeweeks zijn de tijden gebaseerd op 1 soort hah (di t/m vr), op zaterdag zit het hah niet in de dienst. Er zijn in dat geval afspraken dat je er iets van 7 minuten per 100 afgiftepunten bij zou moeten krijgen, maar die krijgen we dus niet omdat er minder post is. Wat ze vergeten is dat ze daarvoor al compenseren door te nutten in de voorbereiding, en dat de mensen die alleen maar lopen op zaterdag nu wel degelijk langer bezig zijn met het hah, en er niets aan hebben dat de voorbereiding minder werk is. Ik loop in een nieuwbouwwijk die nog in aanbouw is, pas weer een straat bijgekomen, maar zelfs daar krijg ik geen extra tijd voor.
pi_70236455
quote:
Op zondag 21 juni 2009 22:23 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Doordeweeks zijn de tijden gebaseerd op 1 soort hah (di t/m vr), op zaterdag zit het hah niet in de dienst. Er zijn in dat geval afspraken dat je er iets van 7 minuten per 100 afgiftepunten bij zou moeten krijgen, maar die krijgen we dus niet omdat er minder post is. Wat ze vergeten is dat ze daarvoor al compenseren door te nutten in de voorbereiding, en dat de mensen die alleen maar lopen op zaterdag nu wel degelijk langer bezig zijn met het hah, en er niets aan hebben dat de voorbereiding minder werk is. Ik loop in een nieuwbouwwijk die nog in aanbouw is, pas weer een straat bijgekomen, maar zelfs daar krijg ik geen extra tijd voor.
Erg vreemd, ik krijg hier altijd de tijd die ik doorgeef. Nou scheelt het misschien dat ik meestal binnen tijd loop, maar ook als ik een half uur langer bezig ben, krijg ik netjes de tijd geschreven. Ook voor de voorbereiding wordt altijd netjes betaalt. Onze oude teamcoach die net weg is (slechtste teamcoach ooit, klooide wel met tijden, maar na een paar schreeuwpartijen geen problemen meer gehad), de nieuwe teamcoach is gelukkig vooralsnog wel correct met tijden.
  zondag 21 juni 2009 @ 22:31:12 #99
Bijdehand mannetje
pi_70236480
quote:
Op zondag 21 juni 2009 18:00 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Klopt wel hoor. Mijn voorbereidingstijd is gehalveerd (was een uur), nu dus 30 minuten, en ik heb een aantal adressen minder. Lees: het gaat om een flat, waar de 30 brievenbussen naast elkaar hingen, dus dat was nog geen 5 minuten werk. En omdat ik voor die flat een stukje moest fietsen (5 minuutjes als ik flink doortrapte) vanaf mijn eigenlijke wijk, hebben ze me daar ook nog maar 30 minuten op gekort.......

Trouwens, over de tijdvergoeding van HAH, de vestingsmangager zei laatst dat we die voortaan wel vergoed gaan krijgen, ik geloof 5 minuten extra voor 100 stuks. Ik heb 400 adressen, dus dat zal dan 20 minuten extra zijn ofzo.
De voorbereidingstijd gehalveerd? Is dat alleen bij jou zo, of ook bij de anderen? En is dat in het kader van dat Nieuwe Werken, met die postverdeler, enzo? Ik wil best geloven dat je daardoor je wijken sneller af hebt, maar 50% sneller is volgens mij echt onhaalbaar. Ik kan me niet voorstellen dat mensen dat halen, dus ik neem aan dat op jouw vestiging nu iedereen structureel over z'n tijd loopt? Mijn voorbereidingstijden zijn nu al behoorlijk krap, en de enige reden dat ik meestal toch op tijd klaar ben is dat mijn looptijd vrij ruim staat. Maar als daar dan ook het mes in gaat haal ik het nooit.
  zondag 21 juni 2009 @ 22:32:43 #100
Bijdehand mannetje
pi_70236553
quote:
Op zondag 21 juni 2009 17:48 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ah, sorry... ik had het over zaterdagen.

Al komt het hier niet zoveel voor dat we moeten opdelen als er HAH is.
Ik had het over alle dagen waarop je hah zou kunnen hebben, dus wat ik zei ging ook over de zaterdagen.
pi_70236886
Hoe zit het eigenlijk met de tijden van maandagsdiensten? Staan daar voor elke maandagsdienst ook vaste tijden? Want bij een buitenwijk heb je dan wel een erg groot probleem als je langs alle uithoeken moet.
pi_70236978
Wat bedoelen jullie met nutten eigenlijk?
Noot noot.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 21 juni 2009 @ 22:47:06 #103
Maffe Fries
pi_70237139
quote:
Op zondag 21 juni 2009 22:41 schreef TokenW het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de tijden van maandagsdiensten? Staan daar voor elke maandagsdienst ook vaste tijden? Want bij een buitenwijk heb je dan wel een erg groot probleem als je langs alle uithoeken moet.
Lijkt me wel dat er tijden voor staan. En op maandag is het altijd flink aanpoten. Heb het wel gedaan met een autodienst en een haalrit gelijk daar achteraan. Dat was echt doorkarren geblazen om dat te halen, maar wel mogelijk.
  zondag 21 juni 2009 @ 23:18:40 #104
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_70238524
quote:
Op zondag 21 juni 2009 22:47 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Lijkt me wel dat er tijden voor staan. En op maandag is het altijd flink aanpoten. Heb het wel gedaan met een autodienst en een haalrit gelijk daar achteraan. Dat was echt doorkarren geblazen om dat te halen, maar wel mogelijk.
Dat hangt er toch ook wel een beetje vanaf welke autoroute je hebt? ( refererend naar dat je zei dat je je haalrit nog net haalde nà een autobestelling. )

Of worden kleine autoroutes altijd samengevoegd en heb je uiteindelijk meestal ongeveer soortgelijke tijden voor alle autoroutes?
Nothing is what it seems
pi_70238681
quote:
Op zondag 21 juni 2009 22:41 schreef TokenW het volgende:
Natuurlijk staan daar vaste tijden voor. Anders had je wel je tijd door moeten geven.

Maar die tijden zijn wel behoorlijk nattevingerwerk. Als je kijkt wat er voor sommige voorbereidingen gerekend wordt...
  Redactie Frontpage / Sport zondag 21 juni 2009 @ 23:30:08 #106
Maffe Fries
pi_70238985
quote:
Op zondag 21 juni 2009 23:18 schreef Viper86 het volgende:

Dat hangt er toch ook wel een beetje vanaf welke autoroute je hebt? ( refererend naar dat je zei dat je je haalrit nog net haalde nà een autobestelling. )

Of worden kleine autoroutes altijd samengevoegd en heb je uiteindelijk meestal ongeveer soortgelijke tijden voor alle autoroutes?
Op maandag worden er dorpsroutes bij de autoroute gevoegd. Dus de ene auto rijdt een deel van de route van een andere autoroute, omdat het anders voor die ene niet haalbaar is. De derde auto doet maar 1 route met 1 dorp aan, waarna deze de haalrit heeft. Het eerste adres staat vrij strak, dus je kunt niet luieren. Daarna is er genoeg tijd om even de auto te wassen en andere dingen te doen voordat de haalrit hervat dient te worden

Maar goed, ik denk dat de tijden ook al weer aangescherpt zijn, want ik heb de haalrit al een tijd niet meer gereden, laat staan op maandag gewerkt.
  zondag 21 juni 2009 @ 23:45:50 #107
Bijdehand mannetje
pi_70239557
quote:
Op zondag 21 juni 2009 23:22 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Natuurlijk staan daar vaste tijden voor. Anders had je wel je tijd door moeten geven.

Maar die tijden zijn wel behoorlijk nattevingerwerk. Als je kijkt wat er voor sommige voorbereidingen gerekend wordt...
Ze hebben bij ons gewoon gerekend 10 minuten voor een ochtendwijk, 5 minuten voor een middagwijk. Meestal haal je dat niet, maar dat kun je ruimschoots compenseren doordat de looptijden heel ruim staan, ik heb maandagen dat ik op een dienst van 5 uur, 1 tot 1,5 uur te vroeg ben. Daar hou ik dus lekker m'n mond over, heb ik alvast een buffertje voor als ze straks met dat Toekomst VBG uren van mij gaan stelen.
pi_70239562
quote:
Op zondag 21 juni 2009 22:43 schreef Jojoortje het volgende:
Wat bedoelen jullie met nutten eigenlijk?
Noot noot.
pi_70240769
nutten is het verrichten van extra werkzaamheden om te compenseren dat je minder tijd nodig hebt voor je normale dienst als er weinig post is.

Daar staat tegenover dat je hulp krijgt als er meer post is dan normaal. (Dat wil zeggen, dat zou er tegenover moeten staan, maar in de praktijk ben je vooral aan het nutten en krijg je opvallend weinig hulp)

[ Bericht 21% gewijzigd door Jordy-B op 22-06-2009 00:54:03 ]
pi_70240916
Ah ok!
Noot noot.
pi_70244095
quote:
Op zondag 21 juni 2009 22:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

De voorbereidingstijd gehalveerd? Is dat alleen bij jou zo, of ook bij de anderen? En is dat in het kader van dat Nieuwe Werken, met die postverdeler, enzo? Ik wil best geloven dat je daardoor je wijken sneller af hebt, maar 50% sneller is volgens mij echt onhaalbaar. Ik kan me niet voorstellen dat mensen dat halen, dus ik neem aan dat op jouw vestiging nu iedereen structureel over z'n tijd loopt? Mijn voorbereidingstijden zijn nu al behoorlijk krap, en de enige reden dat ik meestal toch op tijd klaar ben is dat mijn looptijd vrij ruim staat. Maar als daar dan ook het mes in gaat haal ik het nooit.
De postverdeler had bij ons vakantie van de week, dus de teamcoach moest voor postverdeler spelen, maar inderdaad; die vorm van het nieuwe werken. En iedereen heeft nu een standaard voorbereidingstijd van een half uur, waar er voor grote wijken eerst een uur stond. Ik heb nu dus nog maar de helft van m'n voorbereidingstijd over.
pi_70245170
quote:
Op zondag 21 juni 2009 23:45 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ze hebben bij ons gewoon gerekend 10 minuten voor een ochtendwijk, 5 minuten voor een middagwijk. Meestal haal je dat niet, maar dat kun je ruimschoots compenseren doordat de looptijden heel ruim staan, ik heb maandagen dat ik op een dienst van 5 uur, 1 tot 1,5 uur te vroeg ben. Daar hou ik dus lekker m'n mond over, heb ik alvast een buffertje voor als ze straks met dat Toekomst VBG uren van mij gaan stelen.
Dat toekomst-VBG slaat dan ook echt nergens op. Je doet erover zo lang als je erover doet en dat hoor je gewoon uitbetaald te krijgen. Als je erg snel bent, dan kost het je waarschijnlijk net zoveel moeite als iemand die er 10 minuten langer over doet. We hebben toch een uurloon, dan kunnen ze dat ook wel meteen afschaffen en overgaan op stukloon.

En dat er tijden voor maandagdiensten staan slaat ook nergens op, Ik loop nu standaard 3 buitenwijken, die ik door elkaar opbundel afhankelijk van waar ik langs moet, maar de looptijd ervan (scootertijd eigenlijk) is erg variabel. De tijd die ik erover doe ligt tussen de 1:50 en 2:45, daar kun je toch geen standaardtijd voor neer zetten? Bovendien ligt verslavingszorg Parnassia erin, laatst had ik 18 gerechtelijke aangetekenden voor 1 adres, dat scheelt 18! minuten. Als ze zo echt gaan rekenen bij dat toekomst-VBG laat ik de post die ik niet binnen tijd redt gewoon liggen.
  Redactie Frontpage maandag 22 juni 2009 @ 10:32:39 #113
J'adore hardcore
pi_70245474
"Het staat op papier dus dan kan het", zou mijn geliefde teamcoach zeggen!
pi_70247324
Zaterdag was voor mij de eerste "het nieuwe werken" dag. Ik stond eerst als reserve ingepland. Zonder dat "nieuwe werken" gedoe zat ik altijd op een autodienst op zaterdag, maar dat is dus nu compleet veranderd. Twee autodiensten zijn nu samengevoegd. Ze hebben er nu twee postbezorgers opgezet. De één doet bijna alles in het dorp op de fiets en de andere gaat nu buiten het dorp om en doet alle boeren etc. Toen in de loop van de week werd ik gebeld, dat ik geen reserve meer was, maar dat ik mijn oude vertrouwde wijk weer kon krijgen. Omdat beide postbezorgers (twee vrouwtjes) ziek zijn geworden of iets anders hadden. De exacte reden weet ik ook niet Maar ze hadden wel meteen last van hun polsen gekregen

Ik moest om 08:15 beginnen, maar wist al wel van te voren, dat het een hele late dag zou worden. Plus nog die stront HAH erbij.

Maar omdat deze twee autodiensten dus zijn samengevoegd en ik maar één kant van het dorp wist, moest ik met een andere zaterdagpostbode samen op pad, omdat hij wel de andere kant van het dorp en daar buiten kende. Of te wel, we moesten samen in één auto twee autodiensten wegbrengen.

Plus we moesten als extra werk een wijk voorbereiden waar we nog nooit eerder voor hebben gestaan. Dat ingooien duurde natuurlijk langer als normaal. Om 09:00 klaar en alles zat in de grijze zak. Eerst maar eens pauze. Mooi pauze genomen tot 9:20. Koffiepauzes van 10 min is ook niks. Gelukkig hebben we geen waakhond op ons kantoor die overal op let. Dus die 20 min kon mooi uit. En toen hoorde ik dat onze Team Coach overspannen thuis zat. Nee niet via de officiele weg, nee gewoon via via in de kantine. Nou nou, gelijk de eerste week van het "nieuwe werken" al overspannen thuis zitten. En met de vergadering kon de Team Coach het allemaal wel zo mooi vertellen, dat het allemaal beter wordt. Nou je ziet het al. Het eerste slachtoffer is al gemaakt.

Na de pauze moesten we nog onze eigen diensten voorbereiden. Redelijk veel nog, gelukkig niet alles, omdat dit nu in andere wijken is ingepland. Tegen 11:30 konden we uiteindelijk weg. Ergens in de middag werden we opgebeld dat er nog een paar bundels post en HAH op ons lag te wachten. Allemaal post voor de boeren. Dit stond niet op onze planning maar was wel voor ons bedoelt. Om 17:50 waren we klaar. Eerst terug naar het kantoor grijze zakken en alles opgeruimd. Toen nog de extra bundels weggebracht en om 18:40 waren we eindelijk klaar en konden we naar huis.

Jonge wat een dag. We hebben meer dan 120km's gemaakt. Ze wisten van te voren, dat ze het krap zouden krijgen. Waarom maken ze gewoon geen uitzondering en zetten ze twee auto's in?

En dat ook alles in een grijze zak moet. Ik kan je vertellen, dat veel post gewoon beschadigd raakt, omdat het in een grijze zak wordt gepropt. Om 10:30 waren nog heel veel mensen hier op het kantoor met hun wijk bezig. Die bakkendragers, bijna niemand gebruikt ze. Heel veel mensen liepen op de werkvloer om hun rommel op te ruimen. Als je op de postverdeler moet wachten, kun je het beter zelf doen.

Nee echt geweldig dat" nieuwe werken"

Ik sta deze zaterdag ook weer als reserve ingedeeld, ben benieuwd wat ze nu weer gaan verzinnen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zipportal op 22-06-2009 11:58:02 ]
pi_70256449
Wij zijn wat aan het experimenteren geweest met de nieuwe werkmethode en het is tot nu toe idd opvallend hoe vaak je op de postverdeler moet wachten. Logisch ook, die heeft ook maar 2 armen en 2 benen en kan gewoon niet overal tegelijk zijn.

Wat ook niet helpt is dat het postverdelen gezien wordt als een 'tussendoortje', het wordt er eigenlijk gewoon bijgepropt ....
  maandag 22 juni 2009 @ 16:25:29 #116
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_70256950
Hoe groot zijn jullie dvg'en dan? Of zijn die allemaal even groot, afhangend van de hoeveelheid postcodes.
Wij hebben maar 2 dvg'en en hebben daarvoor 1 of 2 postverdelers voor. 2 's ochtends die het direct na het vossen doen en later nog 1 die het voor alletwee doet. In de praktijk helpt iedereen wel ff een handje met verdelen, ik bedoel, zoveel werk is het toch niet en dan gaat het toch ook veel sneller?

( getyped met gsm, dus niet echt uitgebreid :p )
Nothing is what it seems
  Redactie Frontpage / Sport maandag 22 juni 2009 @ 16:28:21 #117
Maffe Fries
pi_70257063
Bij ons is het zo dat iedereen mee helpt de blauwe bakken te verdelen en dat een of twee de rode bakken uitdelen als het laatste van de blauwe bakken in de vakken gepropt wordt. Ondertussen is het zo dat de blauwe bakken dan ook meteen opgeruimd worden. En als een iemand dat moet doen, dan heeft ie flink wat te doen. Niet echt handig lijkt me.
pi_70283393
quote:
Op maandag 22 juni 2009 00:31 schreef Jordy-B het volgende:
nutten is het verrichten van extra werkzaamheden om te compenseren dat je minder tijd nodig hebt voor je normale dienst als er weinig post is.

Daar staat tegenover dat je hulp krijgt als er meer post is dan normaal. (Dat wil zeggen, dat zou er tegenover moeten staan, maar in de praktijk ben je vooral aan het nutten en krijg je opvallend weinig hulp)
Aha, ik vroeg het me ook al af.
Bij ons noemen ze dat dan weer inleveren volgens mij.
pi_70286186
Wij hebben de komende weken flink wat vergaderingen op het programma staan in verband met het nieuwe vbg.
Vandaag ook wat mensen over de vloer gehad die komen kijken hoe het nu is en later kunnen we daarop terugkijken.

Ik ben benieuwd wat er allemaal gaat veranderen..
ook gaan we bij ons nieuwe dienstregelingen maken..
  Redactie Frontpage dinsdag 23 juni 2009 @ 13:04:28 #120
J'adore hardcore
pi_70286673
Het nieuwe weken gaat bij ons beginnen in april 2010...
pi_70287372
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 13:04 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Iedereen moet er op een gegeven aan geloven. Wees blij dat het nog eventjes duurt voor jou.
pi_70293074
Heeft er al iemand ervaring met het "bouwen" van nieuwe dienstregelingen?
Naar mijn weten is er op elke vestiging een bouw team samengesteld die daar enkele keren voor gaan zitten
pi_70294367
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 16:14 schreef tntster het volgende:
Heeft er al iemand ervaring met het "bouwen" van nieuwe dienstregelingen?
Naar mijn weten is er op elke vestiging een bouw team samengesteld die daar enkele keren voor gaan zitten
En die pleuren dan wat op papier en na invoering kom je erachter dat er nog een heleboel bijgeschaafd moet worden.

Ik raad iedereen aan om dan ook meteen zijn bek open te trekken als er iets niet klopt. Als je hem niet binnen de tijd haalt vragen of je een andere dienst mag.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 17:07:08 #124
Bijdehand mannetje
pi_70294676
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 13:04 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Ik weet niet wanneer wij de sjaak zijn, maar als ik zo op de verhalen af ga staat ons weinig leuks te wachten. In onze Area zijn al een paar vestigingen die zo werken, en de verhalen die ik daar over hoor komen overeen met wat ik hier hoor. Regelmatig moeten mensen van ons kantoor in hun reserveweek (en soms zelfs langer) naar zo'n kantoor komen, omdat ze daar met structurele onderbezetting kampen. Volgens onze teamcoach heeft dat niets te maken met de gevolgen van het VBG vd Toekomst, maar komt het omdat ze daar geen postbezorgers kunnen vinden. Volgens mij ligt het toch iets anders.

Ik heb trouwens ook begrepen dat ze bij dat Nieuwe Werken geen uitloop meer vergoeden, en dat noemen ze dan het principe van Zoet en Zuur. Oftwel iedere keer dat je uitloopt zegt je teamcoach, "maar je bent toch ook wel eens eerder klaar?" Maar net als het zoet en het zuur waar JP zo graag over rept wil het zoet maar niet komen, na het zuur werd het het nog zuurder en daarna wrang en bitter.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 17:10:35 #125
Bijdehand mannetje
pi_70294776
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 16:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

En die pleuren dan wat op papier en na invoering kom je erachter dat er nog een heleboel bijgeschaafd moet worden.

Ik raad iedereen aan om dan ook meteen zijn bek open te trekken als er iets niet klopt. Als je hem niet binnen de tijd haalt vragen of je een andere dienst mag.
Helaas is mijn ervaring dat de bouwers niet zoveel inbreng hebben. Ze krijgen een stapel briefjes waarop staat "voorbereiden dienst A: 30 min, uitvoeren dienst W: 150 minuten, en die mogen ze dan op een prikbord gaan prikken. Over de tijden hebben ze niets te zeggen, die zijn een gegeven.
pi_70295635
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 17:07 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik heb trouwens ook begrepen dat ze bij dat Nieuwe Werken geen uitloop meer vergoeden, en dat noemen ze dan het principe van Zoet en Zuur. Oftwel iedere keer dat je uitloopt zegt je teamcoach, "maar je bent toch ook wel eens eerder klaar?" Maar net als het zoet en het zuur waar JP zo graag over rept wil het zoet maar niet komen, na het zuur werd het het nog zuurder en daarna wrang en bitter.
Klopt ja. Ze beweren op de vergaderingen heel leuk dat je de ene keer misschien 5 minuten eerder klaar bent en de andere keer 5 minuten later, dus dat het op jaarbasis wel weer goedkomt. Nou eh, ik liep afgelopen zaterdag al 3 kwartier uit. Ik zou niet weten hoe ik, met die belachelijke krappe werktijden, ooit 3 kwartier zou moeten inlopen...
pi_70297581
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 17:33 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Klopt ja. Ze beweren op de vergaderingen heel leuk dat je de ene keer misschien 5 minuten eerder klaar bent en de andere keer 5 minuten later, dus dat het op jaarbasis wel weer goedkomt. Nou eh, ik liep afgelopen zaterdag al 3 kwartier uit. Ik zou niet weten hoe ik, met die belachelijke krappe werktijden, ooit 3 kwartier zou moeten inlopen...
Wat me nog wel het meest dwars zit met die zoetzuurzever: er zijn bij ons om de haverklap verstoringen, zieken, wijken niet ingepland, chauffeur te laat, machinepost waar we op moeten wachten etc etc, dat moet op de een of andere manier opgevangen worden. Voor bestellingen betekent dat bij ons in de praktijk vaak dat ze opgedeeld worden bijvoorbeeld.

Vind ik prima en ik draag daar ook graag mijn steentje aan bij, maar als je een wijk van 2 1/2 uur opdeelt met 3 man zou je dan op papier alle 3 50 minuten extra betaald moeten krijgen. However, deel maar eens een wijk precies op in 3 stukken waar je precies alle drie even lang over doet. Dat wordt altijd natte vingerwerk en degene die het hardste schreeuwt komt er in de praktijk het beste vanaf in dat soort gevallen. Verder zit bij die wijk maar één keer de aan en afloop in de tijd verrekend, terwijl toch echt iedereen van de 3 naar en van die wijk zal moeten fietsen.

Bij ons zal dat zo'n beetje in het gunstigste geval je 5 minuten extra kosten, in het slechtse geval heb je het dan gewoon over een kwartier. En dat is dan berekend als je al in het betreffende dorp bént. Als je van kantoor moet komen en ook weer terug naar kantoor moet praten we gewoon over 50-60 minuten. Allemaal tijd die in zo'n geval niet in de werkpakketten is opgenomen. Dat moet je dan allemaal maar als zoetzuur slikken?

Flikker toch op!!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 23 juni 2009 @ 23:56:36 #128
Maffe Fries
pi_70309633
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 12:49 schreef tntster het volgende:
Wij hebben de komende weken flink wat vergaderingen op het programma staan in verband met het nieuwe vbg.
Vandaag ook wat mensen over de vloer gehad die komen kijken hoe het nu is en later kunnen we daarop terugkijken.

Ik ben benieuwd wat er allemaal gaat veranderen..
ook gaan we bij ons nieuwe dienstregelingen maken..
De zogenaamde Foto is gemaakt

Echt die lui zijn een voorbode van de narigheid
  Redactie Frontpage woensdag 24 juni 2009 @ 10:49:34 #129
J'adore hardcore
pi_70316066
Wat houdt die foto precies in dan?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 juni 2009 @ 10:53:17 #130
Maffe Fries
pi_70316205
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 10:49 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Wat houdt die foto precies in dan?
Dan maken ze letterlijk foto's van de huidige situatie in het kantoor of de afdeling waar het team zit. Daarnaast nemen ze alle roosters, etc onder de loep en gaan met die gegevens aan de slag om alles opnieuw in te gaan vullen.

En straks als GEO-data er is mogen ze weer
  woensdag 24 juni 2009 @ 14:29:33 #131
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_70324070
Binnekort ben ik misschien dabei!!

pi_70333360
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 10:53 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dan maken ze letterlijk foto's van de huidige situatie in het kantoor of de afdeling waar het team zit. Daarnaast nemen ze alle roosters, etc onder de loep en gaan met die gegevens aan de slag om alles opnieuw in te gaan vullen.

En straks als GEO-data er is mogen ze weer
Dat GEO-systeem is een farce, bezorgtijd heeft niet alleen met afstand, maar ook met het soort huis, oprit, tuintjes en de lengte en inrichting daarvan en waar de bus zich bevindt, waar je je fiets neer kan zetten (niet overal mogelijk), het soort bus, de ene bus gooit nou eenmaal makkelijker dan de andere, portieken, portiekfrontjes, flats met benedenbussen of bussen op de galerijen. Waar kan je de stoep op, en waar staan de auto's.

Dan komen de tijden zo krap te staan dat niemand, zelfs de snelle lopers niet meer binnen hun tijd kunnen lopen.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 juni 2009 @ 19:24:51 #133
Maffe Fries
pi_70334139
Gelukkig dat ik tegen de tijd dat ze het bij ons in willen gaan voeren weg ben
  woensdag 24 juni 2009 @ 20:17:00 #134
Bijdehand mannetje
pi_70335954
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 18:59 schreef TokenW het volgende:

[..]

Dat GEO-systeem is een farce, bezorgtijd heeft niet alleen met afstand, maar ook met het soort huis, oprit, tuintjes en de lengte en inrichting daarvan en waar de bus zich bevindt, waar je je fiets neer kan zetten (niet overal mogelijk), het soort bus, de ene bus gooit nou eenmaal makkelijker dan de andere, portieken, portiekfrontjes, flats met benedenbussen of bussen op de galerijen. Waar kan je de stoep op, en waar staan de auto's.

Dan komen de tijden zo krap te staan dat niemand, zelfs de snelle lopers niet meer binnen hun tijd kunnen lopen.
De Belgische Post werkt al jaren met Georoute, en ook daar heeft het tot narigheid geleid, en begin juni zelfs tot een wilde staking!

De invoering van Georoute zou aanvankelijk samenvallen met het invoeren van het Nieuwe Werken, maar is uiteindelijk toch maar uitgesteld. Gelukkig maar, anders zou de chaos helemaal niet meer te overzien zijn geweest.

Dat Georoute zou trouwens niet alleen voor de postbodes vervelend kunnen uitpakken, maar helemaal voor de overwegend tragere en minder geroutineerde postbezorgers. En die zijn bij ons toch echt in de meerderheid, zelfs de zogenaamd "snelle" postbezorgers leggen het qua looptempo toch echt af tegen een doorgewinterde besteller. En als die het al niet zou halen, dan is zo'n bezorger natuurlijk helemaal geen match. Dus dan zal het verloop onder postbezorgers zeker nog hoger worden (en het is nu al 50%!).
pi_70336669
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 17:10 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Helaas is mijn ervaring dat de bouwers niet zoveel inbreng hebben. Ze krijgen een stapel briefjes waarop staat "voorbereiden dienst A: 30 min, uitvoeren dienst W: 150 minuten, en die mogen ze dan op een prikbord gaan prikken. Over de tijden hebben ze niets te zeggen, die zijn een gegeven.

hmmz ik zit dus in zo'n bouwteam en vraag me idd af wat voor inbreng we hebben etc.
Ik heb me niet echt opgegeven maar omdat ik veel van de wijken weet vroegen ze of ik er zin in had.
Ook moeten we ons team informeren naar de vorderingen die we maken..volgens mij zijn de nieuwe teams alleen nog niet bekend gemaakt
Ook kregen we inderdaad informatie over het zoet/zuur fenomeen...ik ben benieuwd
pi_70352107
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 18:18 schreef SirSimon het volgende:
2.71 ¤ winstuitkering

(ruim een jaar zaterdagbesteller)
Dat was nu lekker E 150,-
pi_70358129
Hehe, da's toch beter...

Weersvoorspellingen voor zaterdag zijn lekker gunstig trouwens hopelijk valt het een beetje mee...
pi_70359891
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 13:54 schreef Ohrpolster. het volgende:
Hehe, da's toch beter...

Weersvoorspellingen voor zaterdag zijn lekker gunstig trouwens hopelijk valt het een beetje mee...
Nja het is óf heel heet óf gewoon gigantisch veel regen (en misschien onweer)
Wat moet je trouwens doen als het echt gevaarlijk gaat onweren? Gewoon doorwerken of schuilen tot het is opgehouden? Het lijkt me niet veilig om door te werken maar als de bui maar aan blijft houden..? Dat vraag ik me toch wel af
  donderdag 25 juni 2009 @ 15:17:42 #139
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_70361036
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 14:44 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Wat moet je trouwens doen als het echt gevaarlijk gaat onweren? Gewoon doorwerken of schuilen tot het is opgehouden? Het lijkt me niet veilig om door te werken maar als de bui maar aan blijft houden..? Dat vraag ik me toch wel af
Ik zou een autodienst zien te roggelen op dagen met veel onweer en regen
En dan met zoveel mogelijk boerderijen en zo weinig mogelijk kombestelling.
Nothing is what it seems
pi_70361070
quote:

[..]

Wat vind je belangrijker? Je eigen leven, of die dooie post? Mooi schuilen dus, dat is natuurlijk onmacht.
pi_70361123
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 15:18 schreef Zipportal het volgende:

[..]

Wat vind je belangrijker? Je eigen leven, of die dooie post? Mooi schuilen dus, dat is natuurlijk onmacht.
Mijn eigen leven natuurlijk Bovendien ben ik als de dood voor onweer.
Vroeg me alleen af of een van jullie t al eens meegemaakt had. Als het echt uren blijft onweren breng jij de post dus gewoon weer terug en ga je weer naar huis?
  Redactie Frontpage donderdag 25 juni 2009 @ 15:22:12 #142
J'adore hardcore
pi_70361175
quote:

[..]

Schuilen, fuck de post!
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 juni 2009 @ 15:25:13 #143
Maffe Fries
pi_70361278
Ik heb al eens in hevig onweer moeten bestellen. Ben bij een boerderij uit de auto gestapt net op het moment dat het een halve kilometer verderop insloeg. Geloof me, het is niet echt plezierig, maar echt bang was ik ook weer niet. Heb vijf minuten later wel even een kleine pauze genomen, omdat ik toen en bebouwde kom in ging en ik daar veel vaker de auto uit moest. Verder geen problemen gehad.

Loop je of fiets je, dan is het een ander verhaal en dan moet je gewoon gaan schuilen.
pi_70361323
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 15:20 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Vroeg me alleen af of een van jullie t al eens meegemaakt had. Als het echt uren blijft onweren breng jij de post dus gewoon weer terug en ga je weer naar huis?
Het blijft zelden uren onweren...

Als het uren heftig blijft regenen (en ik verwacht dat), neem ik een stuk plastic mee om de post droog te houden tijdens het bestellen. Dat stuk plastic leg ik dan over de bundel heen, zodat ik wel de post van de bundel kan pakken, zonder dat gelijk de hele bundel in papier maché verandert.
pi_70361419
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 15:20 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Nog nooit een echte onweersbui gehad. Van te voren gewoon goed de weerberichten in de gaten houden, doet ook al een hoop. Hangt ook wel een beetje van het soort onweersbui af. Als er ontladingen bij zitten dan blijf ik mooi wachten.
  zaterdag 27 juni 2009 @ 15:38:58 #146
Bijdehand mannetje
pi_70425406
Hele dag lopen zweten in de benauwde bloedhitte, hopend op een verkwikkende onweersbui. Maar niets! Er zijn misschien 3 druppels gevallen.
pi_70425746
Hier was het ook enorm benauwd. Bewolkt, heet en heel af en toe zon. Ik dreef zowat van brievenbus naar brievenbus Haha.
Mja, beter dan een onweersbui want dat is eng
pi_70426751
Tijdens de bestelling droog gehouden (wel dreigend gerommel op de achtergrond), onderweg naar huis een verkwikkende plensbui
pi_70428910
Gelukkig was het niet zo heet als gisteren. Dat was echt verschrikkelijk vervelend.
pi_70429763
Het was inderdaad erg warm afgelopen 2 dagen en ik had wel verwacht van mezelf dat mijn tempo dan omlaag zou gaan. Niets van dat alles, deze 2 dagen ben ik juist stipt op tijd aangekomen bij de vestiging dus het kan dus wel maar het is echt minutenwerk. Gelukkig zat alles lekker mee, de klanten hadden weinig post en de brievenbussen zaten niet erg vol, dat helpt ook erg mee uiteraard.

Het leuke van dit werk vind ik trouwens dat je echt overal collega`s ziet. Vrachtwagens, auto`s, postbodes op de fiets en lopend. Je kan ook precies zien of je een beetje op schema zit omdat er dan meestal wel collega`s zijn die ook terug naar de vestiging rijden, gisteren reden we met zijn drieën op rij van het lospunt terug naar de vestiging wat toch al snel een stukje is van 5 kilometer. Je hoort echt ergens bij als je bij TNT Post werkt.

[ Bericht 41% gewijzigd door kip_zonder-kop op 27-06-2009 18:21:55 ]
Tok.
pi_70430500
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 18:15 schreef kip_zonder-kop het volgende:

Het leuke van dit werk vind ik trouwens dat je echt overal collega`s ziet. Vrachtwagens, auto`s, postbodes op de fiets en lopend. Je kan ook precies zien of je een beetje op schema zit omdat er dan meestal wel collega`s zijn die ook terug naar de vestiging rijden, gisteren reden we met zijn drieën op rij van het lospunt terug naar de vestiging wat toch al snel een stukje is van 5 kilometer. Je hoort echt ergens bij als je bij TNT Post werkt.
Haha ja dat is inderdaad wel zo, je zwaait buiten best wel wat af Naar andere postbodes en naar de pakketbezorgers in de busjes.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 27 juni 2009 @ 19:21:07 #152
Maffe Fries
pi_70431610
Drukte hier vandaag zeg

Mocht ik in die warmte een mailing bezorgen van de woningbouwcorporatie, een van een zorgverzekeraar en eentje van de vakbond, naast de Makro en de C1000 natuurlijk. Hoorde trouwens dat die laatste nu definitief vast is op zaterdag.
pi_70431826
dat nieuwe werken werkt helemaal niet.We zijn allemaal veel te klaar omdat er wel 4 diensten in 1 kast zitten en we allemaal op elkaar moeten wachten.woensdag was een collega klaar om 18:30 en iedereen werkt over.En nog heel belangrijk officiele overgevers kunnen niet meer overgegeven worden omdat 1 wijk al lang weg is als het andere moet beginnen,vroeger begonnen we allemaal om 8:00 aan onze diensten.
haast niet meer de straat op
pi_70432494
Mooi om te horen dat bij jullie het nieuwe werken ook niet werkt. Werk al een geruime tijd met dat gedoe, pilot enzo
Noot noot.
pi_70433171
waar was de tijd dat je voor halve dienst/ 1wijk 4.35 tijd kreeg............. ik mis het
haast niet meer de straat op
pi_70433414
Het was hier vrijdag zó achterlijk druk...

Veel post, Kampioenen erbij, kleine Kampioen erbij (zo'n beetje alles in één keer) èn dikke, zware overheidsverspreiding over het OV in Assen.
En vandaag was er weer geen reet, zoals de laatste tijd nogal normaal is voor zaterdag. Wel C1000, maar zonder AH erbij. De post was wat laat, maar we hadden wel verwacht dat de vrachtwagen even in de file zou staan tussen de TT-bezoekers.
pi_70433665
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 19:21 schreef Peterselieman het volgende:
Drukte hier vandaag zeg

Mocht ik in die warmte een mailing bezorgen van de woningbouwcorporatie, een van een zorgverzekeraar en eentje van de vakbond, naast de Makro en de C1000 natuurlijk. Hoorde trouwens dat die laatste nu definitief vast is op zaterdag.
DIe C1000 is veruit het lekkerste HAH dat er is en ook de enige waar ik geen hekel aan heb. Het pakt extreem makkelijk weg, is goed buigbaar en een goed formaat, niet te groot om onhandig te zijn, niet te klein om een dikke puist achter je bundel post te veroorzaken. Het weegt ook weinig. Laat die maar lekker blijven.
pi_70434102
Ik heb vorige week een brief gekregen waarin staat dat ik in week 32 en 33 door de geringe post dat er dan te bezorgen is ik niet aan mijn uren zal komen. En dus een extra loopje krijg. Dit loopje is niet zoveel volgens mij een halve straat maar het ligt totaal niet in mijn wijk. Ik loop al 3 wijken en het is de bedoeling dat ik dat loopje doe nadat ik mijn reguliere wijk heb gelopen. Is dit normaal?
Mijn vriend vind dat ik maar moet zeggen dat ik daar niet aan doe. Op zich had ik het niet erg gevonden als dit optioneel was. Maar ik zou liever gewoon vrije dagen hebben in plaats van extra werk. Zijn jullie bekend met deze oplos weken? En is er inderdaad veel minder post rond die tijd?
inu-oniichan : "The dog-eared bro"
pi_70436695
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 21:06 schreef MiSS_TiquE het volgende:
Ik heb vorige week een brief gekregen waarin staat dat ik in week 32 en 33 door de geringe post dat er dan te bezorgen is ik niet aan mijn uren zal komen. En dus een extra loopje krijg. Dit loopje is niet zoveel volgens mij een halve straat maar het ligt totaal niet in mijn wijk. Ik loop al 3 wijken en het is de bedoeling dat ik dat loopje doe nadat ik mijn reguliere wijk heb gelopen. Is dit normaal?
Mijn vriend vind dat ik maar moet zeggen dat ik daar niet aan doe. Op zich had ik het niet erg gevonden als dit optioneel was. Maar ik zou liever gewoon vrije dagen hebben in plaats van extra werk. Zijn jullie bekend met deze oplos weken? En is er inderdaad veel minder post rond die tijd?
Hoe lang loop je over je 3 wijken en loop je vlak of portieken?
En wat ben je precies? Zaterdagwerker of postbezorger? Werk je niet binnen?
In de zomer een verdeelstuk meekrijgen is heel normaal namelijk, maar je mag niet teveel portieken lopen enz.
pi_70437336
Hm, lijkt me veel handiger als je dan gewoon een uurtje eerder begint of een wijkje extra gaat voorbereiden.

De vraag is idd wat voor een contract je hebt
Noot noot.
pi_70437505
Uurtje eerder beginnen als er te weinig werk is, die volg ik niet helemaal

Het enige rare vind ik dat je dit via een brief te horen krijgt, kunnen ze toch ook gewoon even met je overleggen...
pi_70438186
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 23:48 schreef Ohrpolster. het volgende:

Het enige rare vind ik dat je dit via een brief te horen krijgt, kunnen ze toch ook gewoon even met je overleggen...
HAH regelen voor iedere wijk? Bij ons is er altijd wel wat te doen, dus zo raar is dat niet
Noot noot.
pi_70440745
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 23:11 schreef Troeta het volgende:

[..]

Hoe lang loop je over je 3 wijken en loop je vlak of portieken?
En wat ben je precies? Zaterdagwerker of postbezorger? Werk je niet binnen?
In de zomer een verdeelstuk meekrijgen is heel normaal namelijk, maar je mag niet teveel portieken lopen enz.
Met HAH doe ik zo een 3 uur over de wijken op de dinsdag meestal iets langer (max 4 uur) omdat we dan standaard 3 soorten HAH hebben.
Ik heb vooral portieken in mijn wijk en een klein gedeelte woonwagens.
Ik ben een postbezorger en werk niet op zaterdag.
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 23:48 schreef Ohrpolster. het volgende:

Dat vind ik dus ook best raar. Bovendien staat in die brief ook dat beide mijn TC's dan op vakantie zijn. Dus stel het gaat echt niet. Dan weet ik niet met wie ik contact moet opnemen.

[ Bericht 14% gewijzigd door MiSS_TiquE op 28-06-2009 02:51:40 ]
inu-oniichan : "The dog-eared bro"
pi_70444518
quote:
Op zondag 28 juni 2009 00:17 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

HAH regelen voor iedere wijk? Bij ons is er altijd wel wat te doen, dus zo raar is dat niet
Nee dat snap ik wel, maar dan zou je toch niet een uurtje eerder hoeven te beginnen, want je zou meer kunnen doen in dezelfde tijd. Dus in de in de tijd dat je normaal twee wijken voorbereid ook nog eens HAH afwegen of een wijkje die nog los ligt voorbereiden ofzo. Maargoed, dat gaat dus niet op want ze is PBZ'er...
  zondag 28 juni 2009 @ 13:51:22 #165
Bijdehand mannetje
pi_70445936
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 20:24 schreef binnenzitster het volgende:
waar was de tijd dat je voor halve dienst/ 1wijk 4.35 tijd kreeg............. ik mis het
Ja, dat waren nog eens tijden. Nutten, daar deden ze niet aan, behalve dan in de zomer. En dan werd er dus zegge en schrijve 1 wijk verdeeld met het hele kantoor. Een persoon straatte hem in, een ander deed het zetten, en de resterende mensen kregen ieder 1 of 2 straten. Dus meer dan 15 tot 30 minuten werk had je er niet aan. Ik stak in de zomer op een dienst van 5 uur gemakkelijk 1,5 uur in mijn zak. Daar stond dan wel tegenover dat wanneer het eens druk was (vroeger kreeg je bijv. de ANWB-Kampioen in 1x op zaterdag, dus niet zoals nu: verdeeld over 2 weken) je er ook geen minuut bij kreeg. Tenzij het de schuld van de TNT was, zo was bij ons een keer in de zomer een uitzendkracht die met de vrachtwagen van het sorteercentrum kwam hopeloos verdwaald, zodat we 1,5 uur niets hebben zitten doen.

Dat de tijden van uren in je zak steken voorbij zijn is jammer, maar dat begrijp ik best. Maar het schiet nu te ver door de andere kant op. Als het ook maar iets rustiger is krijg je gelijk 4 verdeelwijken, worden er VOS-sers weggekaapt, en krijg je ook de extra tijd voor het HAH niet. Als daar nu tegenover stond dat je op drukke dagen hulp kreeg of extra tijd dan was het nog te billijkken, maar dat doen ze niet, want dan roepen ze "maar vorige week was het rustig, zoet/zuur-geneuzel, etc". Toen was het rustig, maar omdat je ook met veel minder mensen was, was je geen minuut eerder klaar, dus erg zoet was het niet.

Pas kregen we gebak op zaterdag, complimenten voor de zaterdagbestellers omdat we de uitloop op zaterdag zo hadden teruggebracht. Terwijl dat alleen maar bereikt was door gewoon mee te delen dat de uitloop niet meer betaald werd. Eigenlijk werden ze dus bedankt omdat ze zich zo gewillig hadden laten naaien. Zo beschouwd best nog een duur gebakje....
pi_70449170
quote:
Op zondag 28 juni 2009 13:51 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ja, dat waren nog eens tijden. Nutten, daar deden ze niet aan, behalve dan in de zomer. En dan werd er dus zegge en schrijve 1 wijk verdeeld met het hele kantoor. Een persoon straatte hem in, een ander deed het zetten, en de resterende mensen kregen ieder 1 of 2 straten. Dus meer dan 15 tot 30 minuten werk had je er niet aan. Ik stak in de zomer op een dienst van 5 uur gemakkelijk 1,5 uur in mijn zak. Daar stond dan wel tegenover dat wanneer het eens druk was (vroeger kreeg je bijv. de ANWB-Kampioen in 1x op zaterdag, dus niet zoals nu: verdeeld over 2 weken) je er ook geen minuut bij kreeg. Tenzij het de schuld van de TNT was, zo was bij ons een keer in de zomer een uitzendkracht die met de vrachtwagen van het sorteercentrum kwam hopeloos verdwaald, zodat we 1,5 uur niets hebben zitten doen.

Dat de tijden van uren in je zak steken voorbij zijn is jammer, maar dat begrijp ik best. Maar het schiet nu te ver door de andere kant op. Als het ook maar iets rustiger is krijg je gelijk 4 verdeelwijken, worden er VOS-sers weggekaapt, en krijg je ook de extra tijd voor het HAH niet. Als daar nu tegenover stond dat je op drukke dagen hulp kreeg of extra tijd dan was het nog te billijkken, maar dat doen ze niet, want dan roepen ze "maar vorige week was het rustig, zoet/zuur-geneuzel, etc". Toen was het rustig, maar omdat je ook met veel minder mensen was, was je geen minuut eerder klaar, dus erg zoet was het niet.

Pas kregen we gebak op zaterdag, complimenten voor de zaterdagbestellers omdat we de uitloop op zaterdag zo hadden teruggebracht. Terwijl dat alleen maar bereikt was door gewoon mee te delen dat de uitloop niet meer betaald werd. Eigenlijk werden ze dus bedankt omdat ze zich zo gewillig hadden laten naaien. Zo beschouwd best nog een duur gebakje....
Dat hangt er maar net van af. Als je binnen tijd loopt bij een wijk die kwa tijd erg ruim staat levert je dat behoorlijk wat winst qua tijd op. Het probleem is alleen dat je dan afhankelijk bent van de wijk die je loopt. De 1 wordt overbetaald, de ander onderbetaald.
  Redactie Frontpage maandag 29 juni 2009 @ 10:21:56 #167
J'adore hardcore
pi_70470490
Vandaag lekker vrij, morgen t/m donderdag zal het wel weer zweten worden in de postsauna van Harderwijk bij gebrek aan airco dan wel arko
pi_70472616
quote:
Op maandag 29 juni 2009 10:21 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Vandaag lekker vrij, morgen t/m donderdag zal het wel weer zweten worden in de postsauna van Harderwijk bij gebrek aan airco dan wel arko
Ach, sauna's zijn goed voor de gezondheid
pi_70474737
Kreeg nu weer een brief of ik wilde doorgeven of en welke dagen in doordeweeks kan werken deze zomer.
Welke dagen zijn aan te raden om er extra bij te doen?
Oftewel: Welk(e) dag(en) zijn qua post rustig of hebben vrijwel nooit HAH?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 29 juni 2009 @ 12:44:47 #170
Maffe Fries
pi_70474874
Woensdag en donderdag zijn altijd vrij rustig en weinig HAH. Dinsdag is vaak wel rustig qua post, maar kent altijd HAH. Vrijdag is druk qua tijdschriften en kent af en toe HAH.
  maandag 29 juni 2009 @ 12:45:52 #171
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_70474900
Dinsdag heeft bij ons altijd vast H.A.H. Daarnaast is foldervouwen op de vroege maandagochtend ook niet echt aan te raden...
Nothing is what it seems
  Redactie Frontpage maandag 29 juni 2009 @ 13:08:03 #172
J'adore hardcore
pi_70475580
Dinsdag is altijd HAH, de rest van de week komt het zomers nauwelijks voor. Normaal gesproken tenminste
pi_70475772
quote:
Op maandag 29 juni 2009 13:08 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Dinsdag is altijd HAH, de rest van de week komt het zomers nauwelijks voor. Normaal gesproken tenminste
Zaterdag wel.
pi_70479593
Dus tot nu toe gaat de "voorkeur" dan uit naar woensdag en/of donderdag? Nog meer mensen met ervaring doordeweeks?
pi_70479970
tsja weet je wat het is, het is wel zo relaxed werken in de zomer..vind ik..er is weinig post en dan maakt die dinsdag huis aan huis ook geen drol uit.
pi_70485309
quote:
Op maandag 29 juni 2009 14:59 schreef WNDYYY het volgende:
Dus tot nu toe gaat de "voorkeur" dan uit naar woensdag en/of donderdag? Nog meer mensen met ervaring doordeweeks?
Die twee dagen zijn hier ook de rustigste over het algemeen. Heel af en toe ook HAH op donderdag, maar dat is dan zo'n lokaal krantje.
pi_70497187
Wat raar... Woensdag is bij ons een van de drukste dagen van de week qua postvolumes.

Ik vind maandag altijd leuk werken. Geen reet post, creatief zetten en lekker door meerdere wijken jagen. Maar je maakt ook bijna geen uren op maandag.
Dinsdag is doorgaans de minste post, maar de meeste HAH. Leer met de HAH om te gaan en dinsdag is een eitje. Woensdag is zoals gezegd de drukste dag (vanwege tv-gidsen). Donderdag is doorgaans rustig, vaak zonder HAH (al is het de afgelopen tijd twee keer misse boel geweest op donderdag). Vrijdag is druk, vanwege de tijdschriften.

En daar komt dan nog bij dat je op rustige dagen waarschijnlijk moet nutten (=opdeel), terwijl dat op de drukke dagen niet het geval is en je een normale dienst hebt, zonder extra werkzaamheden.
Vraag het gewoon even aan een van de vaste medewerkers... Die kunnen het beter zeggen, omdat zulke dingen per vestiging verschillen (en soms zelfs per teamcoach)
  dinsdag 30 juni 2009 @ 14:45:21 #178
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_70514768
Het hangt er ook een beetje vanaf hoe graag je geld wilt verdienen en hoe belangrijk dat geld eigenlijk voor je is. Als je krap bij kas zit en je woont op kamers en je moet alles zelf betalen zou ik als ik jou was alle uren pakken die je kunt pakken, ook al zijn dat niet altijd de leukste of gemakkelijkste diensten.

Als je er alleen werkt om je zakgeld een beetje aan te vullen en/of voor je plezier is het natuurlijk weer een heel ander verhaal. Dan kun je er idd voor kiezen om op dinsdagen niet te werken en niet folders te gaan vouwen en bijvoorbeeld alleen op woensdag en donderdag te werken.

Ikzelf kan bijvoorbeeld best wat gebruiken en werk dan al gauw van 6 tot 6 in de vakanties. Zeker ook omdat over een paar jaar mijn studiefinanciering op is èn ik vind het wel prettig om wat geld te hebben en niet continu op rood te staan zoals het gros van de huidige studentenpopulatie eigenlijk het meeste van de tijd doet...
Nothing is what it seems
pi_70516878
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 14:45 schreef Viper86 het volgende:
Het hangt er ook een beetje vanaf hoe graag je geld wilt verdienen en hoe belangrijk dat geld eigenlijk voor je is. Als je krap bij kas zit en je woont op kamers en je moet alles zelf betalen zou ik als ik jou was alle uren pakken die je kunt pakken, ook al zijn dat niet altijd de leukste of gemakkelijkste diensten.

Als je er alleen werkt om je zakgeld een beetje aan te vullen en/of voor je plezier is het natuurlijk weer een heel ander verhaal. Dan kun je er idd voor kiezen om op dinsdagen niet te werken en niet folders te gaan vouwen en bijvoorbeeld alleen op woensdag en donderdag te werken.

Ikzelf kan bijvoorbeeld best wat gebruiken en werk dan al gauw van 6 tot 6 in de vakanties. Zeker ook omdat over een paar jaar mijn studiefinanciering op is èn ik vind het wel prettig om wat geld te hebben en niet continu op rood te staan zoals het gros van de huidige studentenpopulatie eigenlijk het meeste van de tijd doet...
Idd. Maar ik mag niet meer overwerken in de vakantie.

Heb jij die THK nu wel of niet ondertekend?
pi_70517731
daar is bij ons nog geen sprake van.zaterdagwerkers hebben hun dagen voor de vakantie die ze willen werken in moeten leveren zonder enige nieuwe of andere voorwaarden..beetje vreemd dus
  dinsdag 30 juni 2009 @ 17:38:29 #181
Bijdehand mannetje
pi_70520106
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 16:17 schreef tntster het volgende:
daar is bij ons nog geen sprake van.zaterdagwerkers hebben hun dagen voor de vakantie die ze willen werken in moeten leveren zonder enige nieuwe of andere voorwaarden..beetje vreemd dus
Er zijn bij ons wel THK-ers aangenomen, maar meer als aanvulling op de zaterdagbestellers die extra willen werken (en dat zijn er steeds minder, want het is niet meer zo relaxt als vroeger) dan ipv. Logisch, want een zdw hoef je niet meer in te werken en is meestal een stuk geroutineerder/sneller dan zo'n THK-er.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 30 juni 2009 @ 17:41:35 #182
Maffe Fries
pi_70520189
Gehehe. stond enkele weken geleden mijn eigen kast in te gooien en de vaste kracht naast mij moest telkens zoeken naar de straten in de kast waar hij voor stond. Hij vroeg of ik het wel even wilde doen en binnen een mum van tijd had ik die kast er in zitten

Het is maar net hoe vaak je een wijk doet he
pi_70520637
Ja moet je wel routine in krijgen idd. Maar bij de meeste kasten staat de wijk hier nu de volgorde op alfabet, was in het begin even wennen maar bij het ingooien van vreemde wijken werkt 't wel sneller moet ik zeggen.

En ik heb ook wel weer zin om te werken deze zomer. Het is niet dat ik het geld heel hard nodig heb (kan het wel gebruiken hoor ), maar als er wat meer ZDW'ers door de week zijn is het wel gezellig op kantoor en het buitenwerk is ook niet vervelend om te doen. Ga deze zomer niet op vakantie, en dan haal ik meestal meer voldoening uit een dagje werken dan uit een dagje thuis zitten, dus doe 't ook voor m'n plezier.

In het begin is drie soorten HAH op dinsdag even lastig maar je went er snel genoeg aan. Verder is er weinig post idd, behalve de vaste zaken al;s tv-gidsen e.d. Met werken op maandag heb ik wel een trauma, twee jaar geleden eens vijf voor mij onbekende wijken moeten voorbereiden en wegbrengen, was een ramp. Snap nog steeds niet dat m'n TC toen dacht dat ik dat wel even kon doen. Nu ken ik die wijken overigens allemaal wel (mede door 't werken in de zomer, waarbij ik niet echt een vaste dienst had...) en zou 't niet zo'n probleem meer zijn (zou 't leuk vinden om een mooie route te bedenken ).
pi_70522662
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 17:59 schreef Ohrpolster. het volgende:
Ja moet je wel routine in krijgen idd. Maar bij de meeste kasten staat de wijk hier nu de volgorde op alfabet, was in het begin even wennen maar bij het ingooien van vreemde wijken werkt 't wel sneller moet ik zeggen.

En ik heb ook wel weer zin om te werken deze zomer. Het is niet dat ik het geld heel hard nodig heb (kan het wel gebruiken hoor ), maar als er wat meer ZDW'ers door de week zijn is het wel gezellig op kantoor en het buitenwerk is ook niet vervelend om te doen. Ga deze zomer niet op vakantie, en dan haal ik meestal meer voldoening uit een dagje werken dan uit een dagje thuis zitten, dus doe 't ook voor m'n plezier.

In het begin is drie soorten HAH op dinsdag even lastig maar je went er snel genoeg aan. Verder is er weinig post idd, behalve de vaste zaken al;s tv-gidsen e.d. Met werken op maandag heb ik wel een trauma, twee jaar geleden eens vijf voor mij onbekende wijken moeten voorbereiden en wegbrengen, was een ramp. Snap nog steeds niet dat m'n TC toen dacht dat ik dat wel even kon doen. Nu ken ik die wijken overigens allemaal wel (mede door 't werken in de zomer, waarbij ik niet echt een vaste dienst had...) en zou 't niet zo'n probleem meer zijn (zou 't leuk vinden om een mooie route te bedenken ).
Als jullie buitenwijken hebben moet je die proberen te krijgen, heerlijk rondrijden op een scooter op maandag. Dat is dan ook de enige reden dat ik 's maandags werk lekker de polder in en relaxed rondrijden daar.
pi_70524074
Dit hoort misschien niet helemaal in dit topic,, maar kan ik in Amsterdam een vakantiebaantje nemen als postsorteerder?
pi_70524296
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 19:16 schreef TokenW het volgende:

[..]

Als jullie buitenwijken hebben moet je die proberen te krijgen, heerlijk rondrijden op een scooter op maandag. Dat is dan ook de enige reden dat ik 's maandags werk lekker de polder in en relaxed rondrijden daar.
Voor de buitenwijken hebben ze toch meestal vaste mensen? Die heb ik met extra werken in ieder geval nog nooit gehad. (maar wel klein depot hier, misschien is het bij de grotere anders )
pi_70524368
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 20:02 schreef Cudles het volgende:
Dit hoort misschien niet helemaal in dit topic,, maar kan ik in Amsterdam een vakantiebaantje nemen als postsorteerder?
http://www.tntpost.nl/ove(...)edewerker/index.aspx
Kan je even kijken
pi_70524431
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 20:11 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

http://www.tntpost.nl/ove(...)edewerker/index.aspx
Kan je even kijken
Als ik daar kijk, lijkt het net alsof ze alleen maar bezorgers nodig hebben. Maar ja jij en ik weten natuurlijk dat ik beter geschikt ben als sorteerder.
pi_70524638
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 20:13 schreef Cudles het volgende:

[..]

Als ik daar kijk, lijkt het net alsof ze alleen maar bezorgers nodig hebben. Maar ja jij en ik weten natuurlijk dat ik beter geschikt ben als sorteerder.
Echt alleen maar "sorteerders" zijn er bijna niet hoor. Meestal bereid je eerst een aantal wijken voor (dus sorteren) en daarna ga je je eigen wijk (die je dus eerst gesorteerd hebt) bezorgen.
pi_70524665
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 20:13 schreef Cudles het volgende:

[..]

Haha daar ging mn koffie zowat
Er staat dat ze voor allerlei werkzaamheden vakantiewerkers zoeken. Ben je echt op zoek naar een vakantiebaantje of zie je jezelf ook op zaterdag werken bij TNT? Dan kan je je namelijk beter als zaterdagbesteller aanmelden en aangeven dat je in de vakantie ook wil werken. Een zaterdagbesteller sorteert en bezorgt.
Ik weet niet of er mensen zijn die echt alleen maar post sorteren...
pi_70524670
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 17:59 schreef Ohrpolster. het volgende:

.....
Ja dat is inderdaad handig, maar sinds het 'nieuwe' werken lijkt het alsof ze de alfabet hier niet meer kennen. Laatst een nieuwe (voor mij onbekende) bestelling gekregen en ruim 1,5 uur staan ingooien omdat de straten kriskras door elkaar staan ( en de nummers ook ) . Klein voorbeeld: straat met oneven nummers maar wel + 2 6 8 of straat x met de oneven nummers 59-5 en met even nummers 2-60 .

Dit terwijl de rest van de vakken wel oplopende nummers zijn
pi_70525005
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 20:20 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Haha daar ging mn koffie zowat
Er staat dat ze voor allerlei werkzaamheden vakantiewerkers zoeken. Ben je echt op zoek naar een vakantiebaantje of zie je jezelf ook op zaterdag werken bij TNT? Dan kan je je namelijk beter als zaterdagbesteller aanmelden en aangeven dat je in de vakantie ook wil werken. Een zaterdagbesteller sorteert en bezorgt.
Ik weet niet of er mensen zijn die echt alleen maar post sorteren...
Oké, naja ik wil geen post bezorgen. Maar ik dacht dat er altijd van die hele grote centra waren waar mensen als dooien post in allemaal vakjes douwen.
pi_70525704
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 20:30 schreef Cudles het volgende:

[..]

Oké, naja ik wil geen post bezorgen. Maar ik dacht dat er altijd van die hele grote centra waren waar mensen als dooien post in allemaal vakjes douwen.
Bij Sandd is dat wel zo ja, moet je daar maar even op de site kijken
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 30 juni 2009 @ 21:00:58 #194
Maffe Fries
pi_70525712
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 20:20 schreef greatchampion het volgende:

[..]

Ja dat is inderdaad handig, maar sinds het 'nieuwe' werken lijkt het alsof ze de alfabet hier niet meer kennen. Laatst een nieuwe (voor mij onbekende) bestelling gekregen en ruim 1,5 uur staan ingooien omdat de straten kriskras door elkaar staan ( en de nummers ook ) . Klein voorbeeld: straat met oneven nummers maar wel + 2 6 8 of straat x met de oneven nummers 59-5 en met even nummers 2-60 .

Dat heb ik nu ook al met wijken die ik moet zetten. Heb als ik moet zetten er een wijk tussen zitten die ik nog nooit gelopen heb, maar daar is het ook een gekrioel met nummers. Wordt daar af en toe niet goed van. Maar ook met de autoroute die ik wel eens heb, is het het geval. Komt omdat je soms straten met 1 huis hebt en die worden bij anderen gevoegd
pi_70525740
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 20:30 schreef Cudles het volgende:

[..]

Die zijn er ook wel, maar hier vind je denk ik alleen maar mensen van de bestelkantoren
pi_70526033
Pff, wat was het weer ontzettend warm vandaag, heb me echt in het zweet gewerkt. Ook nog eens keihard mijn kop gestoten tegen de rand van m`n busje, gelukkig dat er een rubberen rand omheen zit anders lag ik nu op de eerste hulp.
Tok.
pi_70526395
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 20:09 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Voor de buitenwijken hebben ze toch meestal vaste mensen? Die heb ik met extra werken in ieder geval nog nooit gehad. (maar wel klein depot hier, misschien is het bij de grotere anders )
Hier zijn de vaste mensen blij als ze er van af zijn en zijn 2 van de 3 buitenwijken postbezorgerkanten (1 is meer een halve buitenwijk), daarbij kennen de meeste vaste medewerkers de buitenwijken niet goed (genoeg). Probeer een paar keer zo'n wijk op een normale dag te lopen en je kan ze maandag zo bezorgen.
pi_70526938
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 21:00 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Bij Sandd is dat wel zo ja, moet je daar maar even op de site kijken
Sandd levert dus aan de lokale TNT depots? Ik ben op google wel tegengekomen dat TNT medewerkers van sorteercentra gingen staken, dus ze moeten er wel zijn.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 21:44:23 #199
Bijdehand mannetje
pi_70527295
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 20:20 schreef greatchampion het volgende:

[..]

Gaan ze met dat "nieuwe werken" weer de kasten veranderen? Dat hebben we hier vorig jaar al gedaan. Er staan nu 3 wijken op 1 kast (of 4, als het geen VOS-kast is), de straten staan alfabetisch (althans, alfabetisch volgens de TNT, dus de Willem de Zwijgerlaan bij de W, het Wedde bij de H, etc) en de kast is ingekrompen zodat er nu minstens 15 afgiftepunten in een vak zitten. Dat is in een gewone woonwijk niet zo'n punt, in een villawijk wordt het lastiger, en om de post van 15 bedrijven in een vak te krijgen is al helemaal onmogelijk. En je hebt de vreemde situatie dat je een straat hebt die loopt van 15-1 + 2-14 (staat genoteerd als 1-13 HL + 2-14) die dus in 1 vakje moet, en de volgende straat (15-1 + 2- 16) heeft ineens 2 vakjes, want meer dan 15 adressen.

Ook leuk is dat bij straten met een wat minder logische nummering alleen nog maar het eerste en het laatste nummer van de reeks op de kast staat, gevolgd door een *. Dus een straat die loopt van 1, 2A, 2B, 2E, 3, 2D, 3A, 2C staat genoteerd als 1-2C *. Sta je daar vreemd voor die kast en te zoeken naar het vakje waar 3A in moet. En dan moet je het nog zetten ook, en is de postbezorger pissig dat alles door elkaar zit.

Het idee is dat door te standaardiseren het werk zo simpel wordt dat iedereen elke willekeurige wijk kan voorbereiden en lopen. Vaklieden en kennis zijn niet meer nodig, en de grootste idioot kan dit werk doen. Dat komt goed uit, als ik zie wat voor eigenaardige figuren ze tegenwoordig aannemen......
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 30 juni 2009 @ 21:52:26 #200
Maffe Fries
pi_70527642
Bij ons hebben ze die boekjes nog in gebruik waarin precies staat hoe een wijk gezet moet worden. Gaat wel iets minder snel, maar het wordt wel foutloos gedaan
pi_70528047
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 21:34 schreef Cudles het volgende:

[..]

Sandd levert dus aan de lokale TNT depots? Ik ben op google wel tegengekomen dat TNT medewerkers van sorteercentra gingen staken, dus ze moeten er wel zijn.
Kwam via google met "post sorteren" bij Sandd uit. Maar ik weet het verder ook niet hoor, ik bezorg namelijk gewoon ook post. Ben meer van het afwisselend werk Een hele zomer hetzelfde werk doen is naar mijn ervaring echt heel slecht voor je
  dinsdag 30 juni 2009 @ 23:00:17 #202
Bijdehand mannetje
pi_70530423
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 21:52 schreef Peterselieman het volgende:
Bij ons hebben ze die boekjes nog in gebruik waarin precies staat hoe een wijk gezet moet worden. Gaat wel iets minder snel, maar het wordt wel foutloos gedaan
Helaas heeft onze TC deze met iets te grote voortvarendheid weggegooid toen we met het nieuwe systeem gingen werken. Leuk als we iemand van een ander DVG hebben, die dan vraagt waar de afbundellijst van een bepaalde wijk is. En die dan zo wordt aangekeken van afbundellijst?
pi_70533068
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 22:03 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Kwam via google met "post sorteren" bij Sandd uit. Maar ik weet het verder ook niet hoor, ik bezorg namelijk gewoon ook post. Ben meer van het afwisselend werk Een hele zomer hetzelfde werk doen is naar mijn ervaring echt heel slecht voor je
Voor alsnog blijft het een mysterie, maar er zijn genoeg andere baantjes. bedankt iig
pi_70537324
wat jij bedoeld is het werken op een sorteercentrum..Den bosch bijvoorbeeld zit er eentje..de rest weet ik niet

[ Bericht 0% gewijzigd door tntster op 01-07-2009 16:44:50 ]
pi_70555209
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 21:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

....

Ook leuk is dat bij straten met een wat minder logische nummering alleen nog maar het eerste en het laatste nummer van de reeks op de kast staat, gevolgd door een *. Dus een straat die loopt van 1, 2A, 2B, 2E, 3, 2D, 3A, 2C staat genoteerd als 1-2C *. Sta je daar vreemd voor die kast en te zoeken naar het vakje waar 3A in moet. En dan moet je het nog zetten ook, en is de postbezorger pissig dat alles door elkaar zit.

...
De grootste ergernis tijdens het bezorgen is wel dat de nummers niet kloppen. Zo hebben ze hier één keer gefklikt ( gelukkig niet bij mij ) dat de post van het eerste huis van de straat achter de post van het laatste huis hebben gedaan ( en de straat was uiteraard aan 1 zijde bebouwd met > 50 huizen ). Gelukkig was er toen niet zoveel post

Leuke tijden waren dat

( Wordt er bij jullie trouwens nog de radio aangezet? Of is dat inmiddels ook verleden tijd sinds het 'nieuwe' werken zodat we 'sneller' kunnen werken? )

[ Bericht 4% gewijzigd door greatchampion op 01-07-2009 18:46:27 ]
pi_70559242
De radio staat hier zeker nog aan ja
pi_70563935
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 23:00 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Helaas heeft onze TC deze met iets te grote voortvarendheid weggegooid toen we met het nieuwe systeem gingen werken. Leuk als we iemand van een ander DVG hebben, die dan vraagt waar de afbundellijst van een bepaalde wijk is. En die dan zo wordt aangekeken van afbundellijst?
Ook vreemd dat hij dat niet bewaard heeft, al is het maar als naslagwerk. Heel leuk hoor dat nieuwe systeem maar die kasten zijn er bij ons niet op afgestemd, nu lopen er door hoog verloop een hoop mensen van andere DVG's en als die een wijk voor je klaarmaken ben je niet blij.
pi_70565062
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 21:52 schreef Peterselieman het volgende:
Die gaan ze toch niet wegdoen mag ik hopen?? Dat is echt om ellende vragen met een bezetting die elke dag anders is
pi_70575663
quote:
11.000 mensen op straat bij TNT

De postbodes van TNT Post gaan zware tijden tegemoet. De komende jaren zullen zo'n 11.000 werknemers bij het bedrijf een andere baan gaan zoeken. Vooral postbodes en postsordeerders worden getroffen.

Managers

Alle managers zijn gisteren op de hoogte gebracht van de bezuinigingen. Zij moeten vandaag de postbodes opvangen en ervan weerhouden het bijltje erbij neer te gooien.

Oorzaak van de reorganisatie is het mislukte cao-overleg van vorige maand. Dit tot grote teleurstelling van bonden en de ondernemingsraad.

Sandd

"Ik benijd de regiomanagers dadelijk niet," verzucht Bernard de Vries, voorzitter van de or van business unit Productie van TNT Post tegenover het AD. "We hebben Koorstra (Baas TNT Post, red.) verzocht pas na de zomervakantie met dit bericht naar buiten te komen. Het moment is erg ongelukkig. Je bezorgt een hoop mensen een onprettige vakantie."

De gevolgen van het opengooien van de postmarkt zijn groot voor TNT. Concurrenten Sandd en Selekt Mail zorgen ervoor dat er dit jaar een daling van het postvolume van zo'n 5 tot 6 procent zal gaan optreden.
http://www.spitsnieuws.nl(...)_straat_bij_tnt.html
  donderdag 2 juli 2009 @ 13:22:25 #210
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_70578029
quote:
Het vreemde is dat ik dit nergens anders kan vinden? Het staat niet op nu.nl en niet op teletekst. Terwijl er de laatste paar maanden bij het minste of geringste wat betreft de TNT al een nieuwsbericht de lucht in ging. En nu al die ontslagen uiteindelijk echt doorgaan kan ik er helemaal niks van teruglezen?
Nothing is what it seems
  donderdag 2 juli 2009 @ 13:23:32 #211
136429 Paran0id
beetje wasig.
pi_70578071
Zag net dat Omslag editie nummer 10 op mijn deurmat lag. Zo ey, gaat flink wat veranderen bij TNT post Meest schrikbarende is nog wel dat ze de VBG's gaan centraliseren! Dat gaat wat worden als wijken enkel gezet worden door voorbereiders zonder kennis van bepaalde wijken.

Maar goed... ben inmiddels afgestudeerd en heb een baan gevonden. Mijn ontslagbrief is dus vorige week ingediend. Wel jammer om het bedrijf 'kapot' te zien gaan, vooral voor de gezellige collega's die ik heb leren kennen.
pi_70578888
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 13:22 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Het vreemde is dat ik dit nergens anders kan vinden? Het staat niet op nu.nl en niet op teletekst. Terwijl er de laatste paar maanden bij het minste of geringste wat betreft de TNT al een nieuwsbericht de lucht in ging. En nu al die ontslagen uiteindelijk echt doorgaan kan ik er helemaal niks van teruglezen?
Het stond ook in het AD van vandaag.

http://www.ad.nl/economie/3336865/11000_man_weg_bij_TNT.html
http://www.fd.nl/artikel/(...)e-11-000-banen-media
  donderdag 2 juli 2009 @ 15:22:16 #213
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_70581401
quote:
Oh ja, ik zie het nu ook op nu.nl verschijnen. Ze hebben zeker even gewacht totdat de brief officieel de deur uit was.

Ik heb 'm net hier thuis ook gelezen en het komt allemaal best extreem over moet ik zeggen. Bestelkantoren die gesloten worden en dat je maar 6 tot 18 sorteercentra over houd, dat is niet niks.
Ik vraag me af of dit uiteindelijk niet gewoon een brief is waar ze een bepaalde angst bij de medewerkers en vakbonden willen opwekken zodat de vakbonden bij een volgende CAO - bespreking wèl voor gaan stemmen. Als ze deze plannen echt willen doorvoeren blijven er volgens mij maar heel weinig medewerkers over. En dan praat ik over meer ontslagen dan nu aangegeven staat, 11.000! Want, ik bedoel, als alle bestelkantoren worden gesloten, verdwijnen dus alle postbode plussen, teamcoaches, kooimedewerkers etc.etc. En alle voltijders zijn dan ook niet meer nodig. Je houd dan alleen een groot aantal huisvrouwen over die elke dag een wijkje van 2 uren rondbrengen?!
Voor de rest behoud je dus wel de pakkettendivisie. Daarnaast hebben ze het ook over een verdere automatisering van de sortering van de post op de sorteercentra? Dan kunnen daar dus ook wel wat mensen weg.....

Blijven over:
* Pakkettenmedewerkers
* Sorteercentramedewerkers
* Huisvrouwen / deeltijdwerkers
* Eventueel wat lokale managers die het reilen en zeilen in de depots regelen
* Het management in Den Haag ( waar natuurlijk als enigste TNT - plek in heel Nederland geen ontslagen zullen vallen, en hier ben ik als enigste dan ook 100% zeker over )

Dit bij mekaar levert imho meer op dan 11.000 ontslagen?
Nothing is what it seems
pi_70582388
Het betekent dus dat de mensen die overblijven bij de depots alleen maar post hoeven weg te brengen en niet hoeven te sorteren? Dat klinkt erg radicaal en onrealistisch. Vooral het laten sorteren en opbundelen door mensen die niet ervaren zijn met de loopvolgorde van de wijk lijkt me nogal onhandig.
pi_70583005
Welke duurbetaalde consultants hebben ze nu weer ingehuurd om deze plannen te maken.
Het is duidelijk dat deze gasten nog nooit post hebben gelopen.Volgens mij niet eens verstand hebben van het reilen en zeilen bij de post.

me no happy

[ Bericht 24% gewijzigd door MaxPowers op 02-07-2009 16:31:14 ]
AC: Ultraman Viettown 3823-2030-8305
  donderdag 2 juli 2009 @ 17:39:43 #216
Bijdehand mannetje
pi_70585716
"Mooi" verhaal, maar hoe concreet is het? Die verregaande automatisering bijv. We hebben al een HSM, en dan komt er ook nog een apparaat wat het plaatwerk (platte pakjes, tijdschriften) sorteert en tussen de HSM-post zet? En is dat een bestaand apparaat, of moeten ze dat nog bouwen? Mijn ervaring tot nu toe met sorteermachines is namelijk dat het formaat erg belangrijk is. De ene machine kan alleen A4 formaat enveloppen, de ander kan alleen pakjes, weer een ander alleen zendingen op A5 formaat. Je ziet nu al dat zo'n HSM alleen sterk gelijkvormige zendingen kan sorteren, er hoeft maar iets te zijn wat te groot, te klein, te dik, te dun, te stroef, of te glad is, en het loopt mis. En dan hebben ze nu een apparaat waar je al die verschillende soorten post in kan pleuren en die het dan allemaal netjes op volgorde zet? Ik heb al moeite met tijdschriften in plastic om die dotmatrixprintregel te lezen, een 5, een 6, een 8, een 9, lijkt allemaal op elkaar.

En dan gaan alle VBG-en dicht, en worden de wijken voorbereid in 8 tot 16 sorteercentra, dat is gemiddeld 1 per provincie. In Zuid-Holland zou dat bijv. SC Rotterdam kunnen zijn, die gaan daar dan dus alle wijken van heel de provincie klaarmaken, en die moeten dan via een overslagpunt naar alle depots gebracht worden. En dan worden die depotritten ook nog uitbesteed.

Misschien komt het omdat het zo ontzettend anders is dan we gewend zijn dat ik mij er geen voorstelling van kan maken, maar op mij komt het erg onwaarschijnlijk over.

Het akkoord is koud 2 maanden terug afgewezen, en nu hebben ze al een oplossing? Volgens mij hebben ze niks, ze hebben een leuk verhaal op papier (we zouden eens dit, we zouden eens dat) maar ik betwijfel of ze al hebben getest of dit allemaal wel uitvoerbaar is.

Elfduizend mensen eruit, maar wat gaan de fulltimers doen die wel mogen blijven? Iedere dag van 2 uur 's nachts tot 10 uur 's ochtends wijken sorteren? Ze moeten namelijk wel op tijd op de depots in het hele land staan. En denk maar niet dat die voorbereiders zelf nog wat gaan lopen, ze laten je echt geen wijk voorbereiden in Rotterdam en dan op je fietsje naar Alpen a/d Rijn om te lopen!

En dat "nieuwe werken" dan, en het VBG van de Toekomst? Ze zeggen dat dat gewoon doorgaat, maar als er binnen nu en 7 jaar uberhaupt geen VBG's meer zijn, wat is het nut dan? Want om dat nu op die sorteercentra te gaan doen lijkt me ook wat lastig, duizenden sorteerkasten, enzo. Voorbereid door mensen die de wijk niet kennen of weten te vinden. En omdat ze straks gaan werken met piek- en daldagen zijn die wijken nog niet eens elke dag hetzelfde, op daldagen krijg je er een stuk bij, op piekdagen gaat het er af.

En tijdens de CAO-onderhandelingen dreigde het bedrijf nog met de postbezorging op maandag, woensdag en vrijdag uit te besteden, bijv. aan de sociale wetkplaats. Daar hoor je nu ineens niets meer over, stond ook niet in De Omslag.

Misschien steek ik m'n kop in het zand en ben ik in denial, maar dit hele plan ziet er uit als luchtfietserij, na een bedrijfsborrel door een paar bobo's op een flipover gekrabbeld. En dat zou binnen 1-3 jaar tot verlies van 11.000 arbeidsplaatsen moeten leiden?
pi_70587423
Piek- en Dal-dagen, geniet van je zaterdag

Die laatste pagina (07), met die 3 voorbeelden van "voor welke keuze staan we?" is wel zo belachelijk subjectief geschreven dat ik er alleen maar om kan lachen.

Het hele boekje is 1 groot stuk stemmingmakerij waar geen kant van klopt. De mensen in DH proberen koste wat kost hun huidige salaris te behouden, daar zal zekers te weten niet op ingeleverd worden.

Ik heb ook wel een oplossing, we ontslaan Harry Koorstra gewoon en houden dan 1000 man extra in dienst, zoveel verdient ie namelijk op jaarbasis.
deal with it
pi_70600558
Tvp
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 08:01:48 #219
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_70601344
Ik heb even een vraagje: mijn track en trace code werkt niet. Ik heb de postcode ingevuld van mijn eigen adres, en van waar het pakket verstuurd is, maar bij allebei kan 'ie niets vinden.. wie kan mij helpen ?
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_70601377
Het kan zijn dat deze nog verwerkt moet worden. Kun je ons vertellen wanneer je hem hebt gekregen?
  vrijdag 3 juli 2009 @ 08:08:47 #221
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_70601408
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 08:05 schreef gelebeer het volgende:
Het kan zijn dat deze nog verwerkt moet worden. Kun je ons vertellen wanneer je hem hebt gekregen?
Ik heb het pakket 29 juni ingeleverd om terug gestuurd te worden.
pi_70642544
Zo, weer lekker verbrand vandaag
Vond het wel meevallen qua hoeveelheid post
  Redactie Frontpage zaterdag 4 juli 2009 @ 18:05:32 #223
J'adore hardcore
pi_70646797
D'r was geen reet vandaag
  zaterdag 4 juli 2009 @ 18:16:33 #224
Bijdehand mannetje
pi_70647085
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 18:05 schreef PartyAnimal87 het volgende:
D'r was geen reet vandaag
Hier ook niet zoveel, maar doordat je zoveel opdeel erbij krijgt (2 vossers minder, gezamelijke voorbereidingen, extra stukken wijk, HAH waar je geen seconde extra voor krijgt) was ik uiteindelijk nog een kwartier te laat klaar. Dus tijd in je zak steken zit er niet bij. Sterker nog, dat kwartier uitloop zullen ze ook wel niet uit willen betalen, "omdat er volgens de prognose weinig verkeer was". En dan hoor ik nog bij de snelleren, de wat tragere broeders en zusters lopen soms wel een uur in hun eigen tijd.
pi_70647365
Zeer weinig post, maar heus niet eerder klaar
Noot noot.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 4 juli 2009 @ 18:35:09 #226
Maffe Fries
pi_70647580
was weinig post en was daardoor een kwartier eerder klaar
pi_70648905
Lange dag voor mij. (alweer ) Van 08:00 tot 17:00. Reden: afgelopen twee zaterdagen opleiding gehad, dus nu zelf de autodienst weggebracht.
pi_70649765
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 19:26 schreef Zipportal het volgende:
Lange dag voor mij. (alweer ) Van 08:00 tot 17:00. Reden: afgelopen twee zaterdagen opleiding gehad, dus nu zelf de autodienst weggebracht.
Ging het wel een beetje goed of had je eigenlijk om 13.00 uur ofzo klaar moeten zijn?
pi_70650206
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 20:04 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Ging het wel een beetje goed of had je eigenlijk om 13.00 uur ofzo klaar moeten zijn?
Ik weet niet eens hoeveel er voor die wijk staat . Volgens mij tot 15:15 of zo. Maar ik mag tijden op schrijven.

Ging pas om 11:30 de deur uit. Eerst een onbekende wijk voorbereid voor iemand. Daarna het andere loop gedeelte voor mezelf gezet wat ik nog niet goed kende. En daarna mijn eigen vertrouwde wijk wat ook in die autodienst zit. Daar heb ik gelukkig wat tijdwinst op gemaakt. Dus om 11:30 op pad. Wat boeren en zo van post voorzien. Daarna om 12:00 de postbezorger pas kunnen voorzien van post. Waardeloos dat ze alles hebben samengevoegd, en dat je onbekende wijken moet voorbereiden. De postbezorger moet het hele dorp rond. En ik moet de boeren en ander afgelegen spul bedienen.

Ging wel aardig goed. Op een paar adresjes na. Niet kunnen vinden, dan maar mee terug.
  zondag 5 juli 2009 @ 16:26:28 #230
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_70670395
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 08:01 schreef Debsterr het volgende:
Ik heb even een vraagje: mijn track en trace code werkt niet. Ik heb de postcode ingevuld van mijn eigen adres, en van waar het pakket verstuurd is, maar bij allebei kan 'ie niets vinden.. wie kan mij helpen ?
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 08:08 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Ik heb het pakket 29 juni ingeleverd om terug gestuurd te worden.
Iemand .
  Redactie Frontpage / Sport zondag 5 juli 2009 @ 16:31:29 #231
Maffe Fries
pi_70670566
Ik zou het echt niet weten
pi_70671478
quote:
Op zondag 5 juli 2009 16:26 schreef Debsterr het volgende:

[..]

[..]

Iemand .
Bij mij doet de T&T het alleen als het verzendtraject bezig is..
Noot noot.
pi_70746367
ben dagelijks wel 2 uur eerder klaar dan eindtijd
I pwn u!
pi_70749744
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 17:12 schreef weasel85 het volgende:
ben dagelijks wel 2 uur eerder klaar dan eindtijd
Nou ik vandaag niet met die HAH
  dinsdag 7 juli 2009 @ 21:21:03 #235
211016 Cocktailprikker
Cocktailprikker
pi_70757896
Vraagje... Over 2 weken ga ik via Tempo-Team een poosje werken als chauffeur van een bestelauto bij TNT, echt niemand kon mij nog antwoord geven of er standaard gebruik gemaakt wordt van navigatiesystemen? Ik ga hier eigenlijk wel vanuit, aangezien het onnozel is om iedereen met een kaart er op uit te sturen, of gaan ze er vanuit dat men de investering zelf doet?

Redactie Frontpage dinsdag 7 juli 2009 @ 21:22:07 #236
J'adore hardcore
pi_70757949
Reken er maar niet op. Kost geld namelijk
pi_70757966
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 21:21 schreef Cocktailprikker het volgende:
Vraagje... Over 2 weken ga ik via Tempo-Team een poosje werken als chauffeur van een bestelauto bij TNT, echt niemand kon mij nog antwoord geven of er standaard gebruik gemaakt wordt van navigatiesystemen? Ik ga hier eigenlijk wel vanuit, aangezien het onnozel is om iedereen met een kaart er op uit te sturen, of gaan ze er vanuit dat men de investering zelf doet?

Voor zover ik weet krijgen de auto's bij ons geen navigatiesystemen mee...... Hier rijden de bezorgers gewoon vaste routes, welke je "aangeleerd" krijgt, gedurende de eerste werkdagen, waarbij er een ervaren collega met je "meewerkt" tot jij de route zelf onder knie hebt..

[ Bericht 11% gewijzigd door silliegirl op 07-07-2009 21:29:08 ]
pi_70758330
foutje
  dinsdag 7 juli 2009 @ 21:33:06 #239
211016 Cocktailprikker
Cocktailprikker
pi_70758602
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 21:22 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Voor zover ik weet krijgen de auto's bij ons geen navigatiesystemen mee...... Hier rijden de bezorgers gewoon vaste routes, welke je "aangeleerd" krijgt, gedurende de eerste werkdagen, waarbij er een ervaren collega met je "meewerkt" tot jij de route zelf onder knie hebt..
Ah oke Ik ging er min of meer vanuit dat er zéér wisselende routes zouden zijn... Maar zal dus wel gewoon alleen hier in de omgeving zijn, en dat stelt weinig voor gelukkig:)
pi_70758676
quote:

Nee, hier bij ons mag je met een kaart aan de slag.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 21:38:14 #241
211016 Cocktailprikker
Cocktailprikker
pi_70758836
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 21:34 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Nee, hier bij ons mag je met een kaart aan de slag.
Zal ook niet echt ene probleem zijn hoor Maar ik kon me ergens wel voorstellen dat er dusdanige tijdwinst te behalen is, dat er standaard gebruik van navigatiesystemen gemaakt wordt.

Ben heel benieuwd, tijdelijk contract, lijkt me wel leuk werk
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 juli 2009 @ 21:39:20 #242
Maffe Fries
pi_70758883
wat is opleiding

Eén dagje opleiding is voor mij genoeg op een nieuwe route
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 7 juli 2009 @ 21:40:34 #243
Maffe Fries
pi_70758959
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 21:38 schreef Cocktailprikker het volgende:

[..]

Zal ook niet echt ene probleem zijn hoor Maar ik kon me ergens wel voorstellen dat er dusdanige tijdwinst te behalen is, dat er standaard gebruik van navigatiesystemen gemaakt wordt.

Dat kan alleen als je met pakketten werkt. Dan kun je een optimale route laten bepalen, maar goed, bij de postdivisie is dat niet nodig met al die vaste routes.
pi_70759514
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 21:38 schreef Cocktailprikker het volgende:

[..]

Zoals hierboven werd gezegt: het kost geld.

Succes
pi_70759584
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 21:39 schreef Peterselieman het volgende:
wat is opleiding

Eén dagje opleiding is voor mij genoeg op een nieuwe route
Hier hebben ze soms aan een maand opleiding nog niet genoeg.
pi_70761923
quote:

Hoi, ik werk ook als chauffeur bij TNT en kan je vertellen dat het bij ons niet standaard is. Je kunt er echter wel om vragen en dan krijg je gewoon een navigatiesysteem mee, ook kan je gebruik maken van een stratenboekje. Maar ik weet niet of dit voor elke TNT vestiging hetzelfde is dus misschien maak ik je nu blij met een dooie mus.

Zelf heb ik 3 dagen "opleiding" gehad waarbij ik alle locaties van de klanten en de brievenbussen kon leren. Maar misschien ga jij wel pakketten rondbrengen, in dat geval heb ik helaas geen idee hoe dat in z`n werk gaat.
Tok.
pi_70791468
TV Tip over de Deutsche Post, voor wie het wat interesseert...
quote:
Het voormalige staatsbedrijf Deutsche Post heeft zich tot een wereldwijd succesvol concern ontwikkeld dat nu een half miljoen werknemers telt. Met Duitse posterijen oude stijl heeft het weinig meer te maken; de huidige activiteiten zijn samen te vatten onder de noemer logistiek. De reportage Briefgeheimnis - Die Post geht um die Welt laat zien wat zich op dit gebied binnen een etmaal tussen Bonn, Hongkong, Singapore, Londen en Hannover zoal afspeelt. Toch brengt traditioneel briefverkeer c.q. de goeie ouwe postbode nog het meeste geld in het laatje.

Maarten van Bracht

Briefgeheimnis - Die Post geht um die Welt
ARD, 23.30-0.35 uur
Wel opvallend, die laatste zin...
pi_70792304
Weinig post hier vandaag wel kutweer . Ontving vandaag, net als alle medewerkers hier, een 'fijne vakantie'-brief. Ze konden het weer niet laten om te zeiken op rondslingerende fietsen op het depot, te vroeg beginnende sorteerders, koffiedrinkers op de werkplek enzovoort enzovoort . Wat een sneu bedrijf.
pi_70843616
Wat een weer
Noot noot.
pi_70843942
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 11:59 schreef Jojoortje het volgende:
Wat een weer
Morgen zou het beter worden.
pi_70846885
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 12:08 schreef Zipportal het volgende:

[..]

Morgen zou het beter worden.
Dat mag ik toch hopen Fietste ik langs zo'n thermometer bij een bank stond dat ding op 14 graden
It Never Hurts To Help!
pi_70850174
Ja, vandaag mijn regenjas voor de tweede keer sinds ik bij TNT werk aan gehad Meestal tref ik het toch wel haha.
  Redactie Frontpage vrijdag 10 juli 2009 @ 19:18:12 #253
J'adore hardcore
pi_70858039
Bezuinigen slaat nu wel heel hard door. In plaats van even te bellen moet mijn broertje nu effe aan mij doorgeven dat ik morgen een half uur eerder MOET komen om iemand het zetten van post uit te leggen.

Helaas heb ik mijn broertje niet gesproken hehehe
pi_70865676
pi_70871025
Ik vind dat nieuwe werken 6x niks. Ik moet anderhalf uur later beginnen dan voorheen en ben dus ook anderhalf uur later klaar. Ik begon altijd al laat (half 10) nu dus pas om 11 uur, met wat pech ben je dan pas om 4 uur klaar :|.

Daaag zaterdag..
pi_70871899
Heerlijk dagje vandaag, bijna geen regen en geen reet post
Ik was dus 50 minuten eerder klaar
pi_70878884
FTW geen C1000

Iedereen was 's morgens naar de C1000 krantjes aan het zoeken maar geen HAH deze week

Mare volgende week 3 bestellingen lopen totaal 4,5 uur wtf...... nemen ze tegenwoordig geen vakantiekrachten meer aan ofzo?
pi_70879030
Vandaag was echt kut Wij hadden ten eerste wél HAH, ten tweede marko en ten derde voor ELK huis minstens 1 brief van het Hoogheemraadschap. Verder nog best een hoop post hier. Ik had zes blauwe bakken vol voor een wijk waar er normaal 2 voor zijn Iedereen op het depot liep te schelden haha
pi_70880584
Hier hadden ook niet alle codes C1000, mijne wel natuurlijk

Toch nog een stuk korter gedaan over de bestelling dan de tijd die ervoor staat, want qua post was het erg rustig, begint toch aardig op zomer te lijken zo. Het weer werkte ook wel mee vandaag
  zondag 12 juli 2009 @ 11:34:47 #260
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_70895976
Toekomst VBG loopt hier nog steeds kut. Door het weinige post en het ontbreken van HAH was ik voor het eerst sinds weken weer eens redelijk op tijd klaar...
pi_70896220
Morgen gezellig een WERKBESPREKING! Oh wat heb ik er toch een zin in, lekker anderhalf uur iemand horen zeuren en zeiken over die toekomst VBG en dat er nu toch echt ontslagen gaan vallen.

Wordt die tijd dat ik daar doelloos zit eigenlijk betaald?
deal with it
pi_70896300
quote:
Op zondag 12 juli 2009 11:45 schreef RTB het volgende:
Morgen gezellig een WERKBESPREKING! Oh wat heb ik er toch een zin in, lekker anderhalf uur iemand horen zeuren en zeiken over die toekomst VBG en dat er nu toch echt ontslagen gaan vallen.

Wordt die tijd dat ik daar doelloos zit eigenlijk betaald?
Bij ons wel, dus denk bij jullie ook.
Noot noot.
pi_70915232
Mooi, ik ben namelijk als één van de weinigen wel geweest naar die onzin. Er waren 100 uitnodigingen verstuurd en er waren welgeteld 9 mensen
Dat krijg je bij je volgend salaris neem ik aan?
  zondag 12 juli 2009 @ 22:10:21 #264
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_70915454
Het is ook maar een uurtje of zo. Filmpje kijken, vraagjes, klaar.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 12 juli 2009 @ 22:14:51 #265
Maffe Fries
pi_70915646
en horen dat ze op andere vestigingen er heel tevreden over zijn
pi_70925581
haha ja klopt helemaal op andere vestigingen loopt het goed..
De vergaderingen worden bij ons toch vrij goed bezocht, je wordt geacht te komen volgens een brief.
Ik ga er liever wel heen, dan weet je wat je straks ongeveer kunt verwachtten..het zijn toch flinke veranderingen..
pi_70932055
Als er een voorsteltopic is, sorry, kon 'm niet vinden. Daarom maar even snel hier: aangenaam Margo, 16 jaar, werkt al bijna een jaar bij de TNT en het bevalt goed.

Is die vergadering alleen voor vaste medewerkers? Ik ben niet echt iemand die lang naar een saai verhaal kan luisteren.

En om even een statement te maken:
C1000
A liar is a person who uses the valid designations, the words, in order to make something which is unreal appear to be real. - Nietzche
pi_70936807
quote:
Op maandag 13 juli 2009 13:32 schreef MissSpooky het volgende:
Als er een voorsteltopic is, sorry, kon 'm niet vinden. Daarom maar even snel hier: aangenaam Margo, 16 jaar, werkt al bijna een jaar bij de TNT en het bevalt goed.

Is die vergadering alleen voor vaste medewerkers? Ik ben niet echt iemand die lang naar een saai verhaal kan luisteren.

En om even een statement te maken:
C1000
Ik weet ook niks van een vergadering af.

Hoi
  maandag 13 juli 2009 @ 16:18:20 #269
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_70937041
Volgende week zaterdag hebben wij hier ook een vergadering met alle ZAW'ers. Onze vestiging verdwijnt over 2 maanden (wordt samengevoegd met een grotere vestiging in de buurt) en nu zijn de werkpakketten klaar voor de ZAW'ers. Wij moeten hier dan een "go" voor geven ( ). Kan me niet voorstellen dat wij ook maar enige invloed hebben. Bij een "no go" lachen ze zich volgens mij een deuk en gaan ze gewoon verder.

Hoop dat mijn werktijden ongeveer hetzelfde blijven, want ik vind dat vroege beginnen (6.30 uur) wel fijn.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_71004364
Al 3 weken achter elkaar krijgt onze planner het voor elkaar om op het laatste moment nog een wijziging in de planning te maken. En elke keer betekend dat voor mij dat ik opeens veel eerder moet beginnen dan eerst doorgegeven was. Best balen als je al plannen had gemaakt voor de avond daarvoor of een afspraak had gemaakt voor voor je aan de slag moet.
pi_71006107
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 16:10 schreef WNDYYY het volgende:
Al 3 weken achter elkaar krijgt onze planner het voor elkaar om op het laatste moment nog een wijziging in de planning te maken. En elke keer betekend dat voor mij dat ik opeens veel eerder moet beginnen dan eerst doorgegeven was. Best balen als je al plannen had gemaakt voor de avond daarvoor of een afspraak had gemaakt voor voor je aan de slag moet.
Dat is bij mij ook al sinds een week of drie het geval, maar ik erger me er eigenlijk niet aan. Ik was voor heel weinig dagen (4 dagen in de hele zomervakantie) en heel weinig uur ingedeeld en nu heb ik toch bijna elke dag kunnen werken de afgelopen drie weken. Vind ik wel fijn
pi_71007819
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 16:10 schreef WNDYYY het volgende:
Hebben jullie iemand die weekplanningen maakt? Bij ons doet de teamcoach/een postbesteller dat.
  woensdag 15 juli 2009 @ 20:41:45 #273
211016 Cocktailprikker
Cocktailprikker
pi_71012900
Nou, die zit er ook op, mijn eerste dag

Route is alleen in Wijchen noord, dus dichtbij. Alleen 2 door elkaar liggende wijken met straatnummering tot 90 en 60 Kon er al nooit de weg vinden, maar dit is helemaal hopeloos

gister voerden ze ook pas het digitaal scannen van pakketten in, en dat was dus vandaag nogal hectisch. Ik had het zo te pakken, maar mijn oudere collega vond het nog steeds erg lastig.

Vraagje, is er niet een manier om die distributielijst op een ándere volgorde te zetten dan scanvolgorde/postcode/handmatig? Op bijvoorbeeld alfabetische volgorde? Mijn collega weet de route dus al van 4 jaar rondbrengen, maar ik vind het erg lastig om zo dus overzicht te houden

Van half 9 tot half 8 gewerkt, mja het was dan ook woensdag + mooi weer = weinig mensen thuis, en op veel plekken zijn we dus dubbel geweest. Ook relatief veel buren op moeten zoeken, 25 stuks op zen minst.
pi_71013277
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 17:47 schreef TokenW het volgende:

[..]

Hebben jullie iemand die weekplanningen maakt? Bij ons doet de teamcoach/een postbesteller dat.
Hebben jullie een planning? . Voor ons is het altijd een verrassing... weten pas vrijdag de planning (voor zaterdag)
pi_71015251
Iedere keer als ik aan het werk ben vragen mensen wel de weg aan me (dat zal ook wel te maken hebben met het feit dat ik in het centrum werk). Als ik de weg niet weet zijn de mensen meteen stomverbaasd omdat ik bij TNT Post werk, dus alle straten zou moeten kennen. En dit verzin ik niet, mensen zeggen gewoon doodleuk dat ik het wel zou moeten weten.

Herkenbaar?
Tok.
pi_71017813
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 21:53 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Iedere keer als ik aan het werk ben vragen mensen wel de weg aan me (dat zal ook wel te maken hebben met het feit dat ik in het centrum werk). Als ik de weg niet weet zijn de mensen meteen stomverbaasd omdat ik bij TNT Post werk, dus alle straten zou moeten kennen. En dit verzin ik niet, mensen zeggen gewoon doodleuk dat ik het wel zou moeten weten.

Herkenbaar?
Heel erg herkenbaar ja.
Ik word echt heel vaak gevraagd of ik even de weg daar en daar naartoe wil uitleggen maar ik ben daar helemaal niet goed in haha Nu lukt het me nog wel als ik in mijn eigen dorp loop, maar ik loop ook heel vaak in nabijgelegen dorpen en dan met plattegrond in de hand zegmaar haha. En sommige mensen blijven ook aandringen van "Weet je het niet? Jawel joh! Daar ben je toch zeker wel eens geweest? Je werkt bij de post!" "Ja mevrouw, maar ik loop niet óveral." "Raar, nou ja, dan vragen we het wel aan iemand anders." Gevolgd door een diepe zucht.
pi_71019960
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 20:52 schreef greatchampion het volgende:

[..]

Hebben jullie een planning? . Voor ons is het altijd een verrassing... weten pas vrijdag de planning (voor zaterdag)
Bij ons staat het min of meer vast wie wat doet en bij vrije postbezorgers/zaterdagbestellers worden de vaste bestellers in de ontstane gaten gestuurd. Bij gebrek aan mensen binnen komt er wel eens een stapelvrouwtje bij (stapelen is inmiddels uitbesteed aan een sociale werkplaats). Verder niks. Alleen voor de 2 buitenwijken hebben we per wijk een vaste vervanger (zaterdagbesteller), dan wordt een vaste besteller in de wijken van de vervangers neergezet in plaats van de buitenwijken. Het gebeurt wel regelmatig dat ze er pas op zaterdag achterkomen dat de vrije dag van iemand niet is ingepland, aangezien hun wijken niet worden opgehaald .
pi_71020145
quote:

Herkenbaar?
Soms wel ja. Maar ik heb het geluk dat ik heel veel wijken heb mogen lopen, dus ik ken Hengelo wel redelijk uit mijn hoofd. Alleen soms heb je van die straten waar ik nog nooit geweest ben, maar wel ongeveer weet waar het is. Dan wijs ik ze wel de goede richting uit, maar moeten ze het daar nog maar eens vragen.

Ook vaak genoeg mensen tegengekomen die een straat vroegen precies aan de andere kant van de stad. Dan kun je wel precies uitleggen hoe ze daar moeten komen, maar na 3 kruisingen en 4 rotondes verder zijn ze het zelf ook weer kwijt
pi_71020407
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 23:53 schreef TokenW het volgende:

[..]

Het gebeurt wel regelmatig dat ze er pas op zaterdag achterkomen dat de vrije dag van iemand niet is ingepland, aangezien hun wijken niet worden opgehaald .
Da's wel heel dom
pi_71022168
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 23:53 schreef TokenW het volgende:

[..]

Bij ons staat het min of meer vast wie wat doet en bij vrije postbezorgers/zaterdagbestellers worden de vaste bestellers in de ontstane gaten gestuurd.
Bij ons hebben de meeste ook hun "eigen ding", maar ik ben er één die dat dus niet heeft.
Algemene reserve is er door de collega's als label aangehangen.
Er is dus wel elke zaterdag voor mij wat te doen, want heb gewoon een 3-uurs contract voor de zaterdagen, maar het is dus erg wisselend wat ik krijg. Soms krijg ik dan per mail door welke dienst ik moet draaien en weet ik helemaal niet wat er aan dat nummertje hangt. Nu ook weer: Heb een dienstnummer doorgekregen die ik nog nooit heb gedaan. Geen flauw idee wat me te wachten staat zaterdag.
  donderdag 16 juli 2009 @ 11:55:37 #281
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_71028936
Ik zou vragen of ze de loopnummers er ook bij willen vermelden. Kleine moeite, weet jij gelijk waar je aan toe bent. Op dienstnummer zou ik niet eens weten wat erbij hoort.
  donderdag 16 juli 2009 @ 15:07:42 #282
1037 Kaos
see you in 2017
pi_71035097
quote:

Herkenbaar?
Welk kantoor werk je? Heb recent ook 2 keer een week in Amsterdam gewerkt, en net toen kreeg ik veel mensen die de weg wouden weten. Leuk als je uitgeleend bent en uit een andere stad komt..
pi_71038708
@Wndyyy

Wat raar, ik heb zelf ook een 3-uur contract op de zaterdag en doe dan ook iedere zaterdag 't zelfde [twee wijken waarvan één voorbereiden]. Lijkt me erg vervelend als je niet weet waar je aan toe bent

@Kip_zonder-kop

Jaa zeer herkenbaar Echt verschrikkelijk. Waar ik woon en werk zijn zooooo veel hofjes en zijstraatjes waar ik de naam niet eens van ken.
A liar is a person who uses the valid designations, the words, in order to make something which is unreal appear to be real. - Nietzche
pi_71042175
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 22:55 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Heel erg herkenbaar ja.
Ik word echt heel vaak gevraagd of ik even de weg daar en daar naartoe wil uitleggen maar ik ben daar helemaal niet goed in haha Nu lukt het me nog wel als ik in mijn eigen dorp loop, maar ik loop ook heel vaak in nabijgelegen dorpen en dan met plattegrond in de hand zegmaar haha. En sommige mensen blijven ook aandringen van "Weet je het niet? Jawel joh! Daar ben je toch zeker wel eens geweest? Je werkt bij de post!" "Ja mevrouw, maar ik loop niet óveral." "Raar, nou ja, dan vragen we het wel aan iemand anders." Gevolgd door een diepe zucht.
Dan vragen ze het in ieder geval nog in het dorp zelf, Loop je je wijk in Kijkduin, vraagt een buitenlands persoon met zwaar accent naar Noordwijk. Geef je de route naar de Noordwijkselaan, zegt hij dat hij de plaats bedoelt. 30 kilometer verderop.
  donderdag 16 juli 2009 @ 22:39:58 #285
211016 Cocktailprikker
Cocktailprikker
pi_71048533
Vandaag was een prima dag Alles ging perfect, 1 minpuntje en dat was dat ik de primeur had om het scanapparaat met het scherm op de grond te laten stuiteren Konden we terug voor een andere...:X

pi_71049301
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 18:50 schreef TokenW het volgende:

[..]

Dan vragen ze het in ieder geval nog in het dorp zelf, Loop je je wijk in Kijkduin, vraagt een buitenlands persoon met zwaar accent naar Noordwijk. Geef je de route naar de Noordwijkselaan, zegt hij dat hij de plaats bedoelt. 30 kilometer verderop.
Hoe verdwaald ben je dan
Kijkduin is hier vet dichtbij!
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 22:39 schreef Cocktailprikker het volgende:
Vandaag was een prima dag Alles ging perfect, 1 minpuntje en dat was dat ik de primeur had om het scanapparaat met het scherm op de grond te laten stuiteren Konden we terug voor een andere...:X

[ afbeelding ]

Haha kluns
pi_71051596
Morgen (vandaag) extra werken, uitgerekend de mooiste dag van de week
pi_71052621
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 11:55 schreef MadGuy het volgende:
Ik zou vragen of ze de loopnummers er ook bij willen vermelden. Kleine moeite, weet jij gelijk waar je aan toe bent. Op dienstnummer zou ik niet eens weten wat erbij hoort.
Dat zou handiger zijn als ik alle loopnummers zou weten. Maar goed, die weet ik dus ook niet. Heb ooit gevraagd om een overzicht ofzo, maar die hadden ze niet. Tenminste, niet wat ze me zo even mee kunnen geven. Ben er nu dus zelf maar één aan het maken. Maar goed, als je dus opeens weer wat nieuws krijg, weet je weer niets.
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 16:53 schreef MissSpooky het volgende:
Wat raar, ik heb zelf ook een 3-uur contract op de zaterdag en doe dan ook iedere zaterdag 't zelfde [twee wijken waarvan één voorbereiden]. Lijkt me erg vervelend als je niet weet waar je aan toe bent
Is ook inderdaad erg vervelend af en toe. Ik moet altijd mijn rooster afwachten voordat ik plannen kan maken voor bijvoorbeeld de vrijdagavond. En dan nog worden ze soms opeens veranderd, omdat het rooster is veranderd.
pi_71080138
Met de bouwvak voor de deur zal er morgen denk ik geen reet post zijn. Ook geen Makro, vorige week al gehad, dus lekker mijn 1 wijk voorbereiden en 2 wijken bezorgen
pi_71080192
Hopen dat er ook geen mailing is van één of andere bedrijf die toch in de vakantie open is en dat de machine dan heul sloom is
Noot noot.
pi_71082407
Ik vind het maar kut. Ik krijg godverdomme 2,5 uur voor een wijk waar ik incl. voorbereiden 4 uur over doe... Ben dan ook niet over een lange tijd mooi weg daar
pi_71083745
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 23:26 schreef pietjanklaashenkflip het volgende:
Ik vind het maar kut. Ik krijg godverdomme 2,5 uur voor een wijk waar ik incl. voorbereiden 4 uur over doe... Ben dan ook niet over een lange tijd mooi weg daar
Ben je zo traag, dan?
pi_71083851
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 00:08 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ben je zo traag, dan?
Nope, dat is het m juist. Ik vind het echt te triest voor woorden dat ik zo weinig tijd krijg, ik loop toch aardig door.
pi_71084898
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 00:12 schreef pietjanklaashenkflip het volgende:

[..]

Nope, dat is het m juist. Ik vind het echt te triest voor woorden dat ik zo weinig tijd krijg, ik loop toch aardig door.
Werk je er al lang?
Noot noot.
pi_71085027
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 00:44 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Werk je er al lang?
Een paar maanden.
pi_71090961
Er was helemaal geen kut vandaag!
Noot noot.
pi_71093210
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 20:41 schreef Cocktailprikker het volgende:

Vraagje, is er niet een manier om die distributielijst op een ándere volgorde te zetten dan scanvolgorde/postcode/handmatig? Op bijvoorbeeld alfabetische volgorde? Mijn collega weet de route dus al van 4 jaar rondbrengen, maar ik vind het erg lastig om zo dus overzicht te houden
Nee, een andere volgorde is niet mogelijk.

Ik zet altijd alles gewoon op route en ga dan mijn hele route scannen. Zo staat de hele route op de volgorde hoe je 'm gaat rijden.

Dus het eerste pakket in de lijst lever je ook als eerste af, super handig en anders werken lukt me niet.

Maar je kan toch ook gewoon je pakketten nummeren met een stift?

Ik werk nu al 8 maanden met dat ding en mij bevalt het erg goed!
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 22:39 schreef Cocktailprikker het volgende:

[ afbeelding ]

Ik ben subcontractor en als ik dat ding sloop mag ik duizend euro ophoesten. Mij is wel verteld dat ze kunnen vallen zonder schade. Ik heb hem ook al een keer of 20 laten stuiteren.

Grootste ergernis is trouwens dat het pennetje er steeds uit valt
pi_71093227
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 00:50 schreef pietjanklaashenkflip het volgende:

[..]

Een paar maanden.
Dan kan ik me wel voorstellen dat je nog niet zo snel bent hoor, ook al denk je zelf van wel.
Overleg eens met andere collega's die de wijk ook wel eens gelopen hebben?
Noot noot.
  zaterdag 18 juli 2009 @ 14:58:31 #299
211016 Cocktailprikker
Cocktailprikker
pi_71094301
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 14:13 schreef Conflict het volgende:

[..]

Nee, een andere volgorde is niet mogelijk.

Ik zet altijd alles gewoon op route en ga dan mijn hele route scannen. Zo staat de hele route op de volgorde hoe je 'm gaat rijden.

Dus het eerste pakket in de lijst lever je ook als eerste af, super handig en anders werken lukt me niet.

Maar je kan toch ook gewoon je pakketten nummeren met een stift?

Ik werk nu al 8 maanden met dat ding en mij bevalt het erg goed!
[..]

Ik ben subcontractor en als ik dat ding sloop mag ik duizend euro ophoesten. Mij is wel verteld dat ze kunnen vallen zonder schade. Ik heb hem ook al een keer of 20 laten stuiteren.

Grootste ergernis is trouwens dat het pennetje er steeds uit valt
Oke ja dat kan inderdaad ook... Wij deden het nu zo van tijdens het sorteren al scannen... Maar kan natuurlijk net zo goed pas als je in gaat laden Al moet ik zeggen dat hij gister met postcode, toch redelijk goed stond.

Vallen kan hij vast goed tegen, maar niet plat met de schermkant op de klinkerstraat En idd dat pennetje, je moet hem echt flink erin duwen anders valt hij er telkens uit
pi_71094530
Mmm, kregen vandaag te horen dat de komende 7 weken ( zomerperiode ) het aantal minuten dat je voor een bestelling krijgt met 20% wordt verminderd . Als er HAH is met 10%. Dit omdat er (iets) minder post is.

Ze slaan wel erg door met bezuinigen zeg..
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 18 juli 2009 @ 16:57:10 #301
Maffe Fries
pi_71096822
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 12:22 schreef Jojoortje het volgende:
Er was helemaal geen kut vandaag!
Wel regen
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 15:10 schreef greatchampion het volgende:
Mmm, kregen vandaag te horen dat de komende 7 weken ( zomerperiode ) het aantal minuten dat je voor een bestelling krijgt met 20% wordt verminderd . Als er HAH is met 10%. Dit omdat er (iets) minder post is.

Ze slaan wel erg door met bezuinigen zeg..
Dan kunnen ze bij mij niet bezuinigen, omdat ik mijn contracturen wel heb

Nieuw deeltje: [Centraal] TNT Medewerkerstopic deel 41 - Zomer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')