abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70236886
Hoe zit het eigenlijk met de tijden van maandagsdiensten? Staan daar voor elke maandagsdienst ook vaste tijden? Want bij een buitenwijk heb je dan wel een erg groot probleem als je langs alle uithoeken moet.
pi_70236978
Wat bedoelen jullie met nutten eigenlijk?
Noot noot.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 21 juni 2009 @ 22:47:06 #103
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_70237139
quote:
Op zondag 21 juni 2009 22:41 schreef TokenW het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de tijden van maandagsdiensten? Staan daar voor elke maandagsdienst ook vaste tijden? Want bij een buitenwijk heb je dan wel een erg groot probleem als je langs alle uithoeken moet.
Lijkt me wel dat er tijden voor staan. En op maandag is het altijd flink aanpoten. Heb het wel gedaan met een autodienst en een haalrit gelijk daar achteraan. Dat was echt doorkarren geblazen om dat te halen, maar wel mogelijk.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 21 juni 2009 @ 23:18:40 #104
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_70238524
quote:
Op zondag 21 juni 2009 22:47 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Lijkt me wel dat er tijden voor staan. En op maandag is het altijd flink aanpoten. Heb het wel gedaan met een autodienst en een haalrit gelijk daar achteraan. Dat was echt doorkarren geblazen om dat te halen, maar wel mogelijk.
Dat hangt er toch ook wel een beetje vanaf welke autoroute je hebt? ( refererend naar dat je zei dat je je haalrit nog net haalde nà een autobestelling. )

Of worden kleine autoroutes altijd samengevoegd en heb je uiteindelijk meestal ongeveer soortgelijke tijden voor alle autoroutes?
Nothing is what it seems
pi_70238681
quote:
Op zondag 21 juni 2009 22:41 schreef TokenW het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de tijden van maandagsdiensten? Staan daar voor elke maandagsdienst ook vaste tijden? Want bij een buitenwijk heb je dan wel een erg groot probleem als je langs alle uithoeken moet.
Natuurlijk staan daar vaste tijden voor. Anders had je wel je tijd door moeten geven.

Maar die tijden zijn wel behoorlijk nattevingerwerk. Als je kijkt wat er voor sommige voorbereidingen gerekend wordt...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 21 juni 2009 @ 23:30:08 #106
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_70238985
quote:
Op zondag 21 juni 2009 23:18 schreef Viper86 het volgende:

Dat hangt er toch ook wel een beetje vanaf welke autoroute je hebt? ( refererend naar dat je zei dat je je haalrit nog net haalde nà een autobestelling. )

Of worden kleine autoroutes altijd samengevoegd en heb je uiteindelijk meestal ongeveer soortgelijke tijden voor alle autoroutes?
Op maandag worden er dorpsroutes bij de autoroute gevoegd. Dus de ene auto rijdt een deel van de route van een andere autoroute, omdat het anders voor die ene niet haalbaar is. De derde auto doet maar 1 route met 1 dorp aan, waarna deze de haalrit heeft. Het eerste adres staat vrij strak, dus je kunt niet luieren. Daarna is er genoeg tijd om even de auto te wassen en andere dingen te doen voordat de haalrit hervat dient te worden

Maar goed, ik denk dat de tijden ook al weer aangescherpt zijn, want ik heb de haalrit al een tijd niet meer gereden, laat staan op maandag gewerkt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 21 juni 2009 @ 23:45:50 #107
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_70239557
quote:
Op zondag 21 juni 2009 23:22 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Natuurlijk staan daar vaste tijden voor. Anders had je wel je tijd door moeten geven.

Maar die tijden zijn wel behoorlijk nattevingerwerk. Als je kijkt wat er voor sommige voorbereidingen gerekend wordt...
Ze hebben bij ons gewoon gerekend 10 minuten voor een ochtendwijk, 5 minuten voor een middagwijk. Meestal haal je dat niet, maar dat kun je ruimschoots compenseren doordat de looptijden heel ruim staan, ik heb maandagen dat ik op een dienst van 5 uur, 1 tot 1,5 uur te vroeg ben. Daar hou ik dus lekker m'n mond over, heb ik alvast een buffertje voor als ze straks met dat Toekomst VBG uren van mij gaan stelen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_70239562
quote:
Op zondag 21 juni 2009 22:43 schreef Jojoortje het volgende:
Wat bedoelen jullie met nutten eigenlijk?
Noot noot.
pi_70240769
nutten is het verrichten van extra werkzaamheden om te compenseren dat je minder tijd nodig hebt voor je normale dienst als er weinig post is.

Daar staat tegenover dat je hulp krijgt als er meer post is dan normaal. (Dat wil zeggen, dat zou er tegenover moeten staan, maar in de praktijk ben je vooral aan het nutten en krijg je opvallend weinig hulp)

[ Bericht 21% gewijzigd door Jordy-B op 22-06-2009 00:54:03 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_70240916
Ah ok!
Noot noot.
pi_70244095
quote:
Op zondag 21 juni 2009 22:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

De voorbereidingstijd gehalveerd? Is dat alleen bij jou zo, of ook bij de anderen? En is dat in het kader van dat Nieuwe Werken, met die postverdeler, enzo? Ik wil best geloven dat je daardoor je wijken sneller af hebt, maar 50% sneller is volgens mij echt onhaalbaar. Ik kan me niet voorstellen dat mensen dat halen, dus ik neem aan dat op jouw vestiging nu iedereen structureel over z'n tijd loopt? Mijn voorbereidingstijden zijn nu al behoorlijk krap, en de enige reden dat ik meestal toch op tijd klaar ben is dat mijn looptijd vrij ruim staat. Maar als daar dan ook het mes in gaat haal ik het nooit.
De postverdeler had bij ons vakantie van de week, dus de teamcoach moest voor postverdeler spelen, maar inderdaad; die vorm van het nieuwe werken. En iedereen heeft nu een standaard voorbereidingstijd van een half uur, waar er voor grote wijken eerst een uur stond. Ik heb nu dus nog maar de helft van m'n voorbereidingstijd over.
pi_70245170
quote:
Op zondag 21 juni 2009 23:45 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ze hebben bij ons gewoon gerekend 10 minuten voor een ochtendwijk, 5 minuten voor een middagwijk. Meestal haal je dat niet, maar dat kun je ruimschoots compenseren doordat de looptijden heel ruim staan, ik heb maandagen dat ik op een dienst van 5 uur, 1 tot 1,5 uur te vroeg ben. Daar hou ik dus lekker m'n mond over, heb ik alvast een buffertje voor als ze straks met dat Toekomst VBG uren van mij gaan stelen.
Dat toekomst-VBG slaat dan ook echt nergens op. Je doet erover zo lang als je erover doet en dat hoor je gewoon uitbetaald te krijgen. Als je erg snel bent, dan kost het je waarschijnlijk net zoveel moeite als iemand die er 10 minuten langer over doet. We hebben toch een uurloon, dan kunnen ze dat ook wel meteen afschaffen en overgaan op stukloon.

En dat er tijden voor maandagdiensten staan slaat ook nergens op, Ik loop nu standaard 3 buitenwijken, die ik door elkaar opbundel afhankelijk van waar ik langs moet, maar de looptijd ervan (scootertijd eigenlijk) is erg variabel. De tijd die ik erover doe ligt tussen de 1:50 en 2:45, daar kun je toch geen standaardtijd voor neer zetten? Bovendien ligt verslavingszorg Parnassia erin, laatst had ik 18 gerechtelijke aangetekenden voor 1 adres, dat scheelt 18! minuten. Als ze zo echt gaan rekenen bij dat toekomst-VBG laat ik de post die ik niet binnen tijd redt gewoon liggen.
  Redactie Frontpage maandag 22 juni 2009 @ 10:32:39 #113
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_70245474
"Het staat op papier dus dan kan het", zou mijn geliefde teamcoach zeggen!
pi_70247324
Zaterdag was voor mij de eerste "het nieuwe werken" dag. Ik stond eerst als reserve ingepland. Zonder dat "nieuwe werken" gedoe zat ik altijd op een autodienst op zaterdag, maar dat is dus nu compleet veranderd. Twee autodiensten zijn nu samengevoegd. Ze hebben er nu twee postbezorgers opgezet. De één doet bijna alles in het dorp op de fiets en de andere gaat nu buiten het dorp om en doet alle boeren etc. Toen in de loop van de week werd ik gebeld, dat ik geen reserve meer was, maar dat ik mijn oude vertrouwde wijk weer kon krijgen. Omdat beide postbezorgers (twee vrouwtjes) ziek zijn geworden of iets anders hadden. De exacte reden weet ik ook niet Maar ze hadden wel meteen last van hun polsen gekregen

Ik moest om 08:15 beginnen, maar wist al wel van te voren, dat het een hele late dag zou worden. Plus nog die stront HAH erbij.

Maar omdat deze twee autodiensten dus zijn samengevoegd en ik maar één kant van het dorp wist, moest ik met een andere zaterdagpostbode samen op pad, omdat hij wel de andere kant van het dorp en daar buiten kende. Of te wel, we moesten samen in één auto twee autodiensten wegbrengen.

Plus we moesten als extra werk een wijk voorbereiden waar we nog nooit eerder voor hebben gestaan. Dat ingooien duurde natuurlijk langer als normaal. Om 09:00 klaar en alles zat in de grijze zak. Eerst maar eens pauze. Mooi pauze genomen tot 9:20. Koffiepauzes van 10 min is ook niks. Gelukkig hebben we geen waakhond op ons kantoor die overal op let. Dus die 20 min kon mooi uit. En toen hoorde ik dat onze Team Coach overspannen thuis zat. Nee niet via de officiele weg, nee gewoon via via in de kantine. Nou nou, gelijk de eerste week van het "nieuwe werken" al overspannen thuis zitten. En met de vergadering kon de Team Coach het allemaal wel zo mooi vertellen, dat het allemaal beter wordt. Nou je ziet het al. Het eerste slachtoffer is al gemaakt.

Na de pauze moesten we nog onze eigen diensten voorbereiden. Redelijk veel nog, gelukkig niet alles, omdat dit nu in andere wijken is ingepland. Tegen 11:30 konden we uiteindelijk weg. Ergens in de middag werden we opgebeld dat er nog een paar bundels post en HAH op ons lag te wachten. Allemaal post voor de boeren. Dit stond niet op onze planning maar was wel voor ons bedoelt. Om 17:50 waren we klaar. Eerst terug naar het kantoor grijze zakken en alles opgeruimd. Toen nog de extra bundels weggebracht en om 18:40 waren we eindelijk klaar en konden we naar huis.

Jonge wat een dag. We hebben meer dan 120km's gemaakt. Ze wisten van te voren, dat ze het krap zouden krijgen. Waarom maken ze gewoon geen uitzondering en zetten ze twee auto's in?

En dat ook alles in een grijze zak moet. Ik kan je vertellen, dat veel post gewoon beschadigd raakt, omdat het in een grijze zak wordt gepropt. Om 10:30 waren nog heel veel mensen hier op het kantoor met hun wijk bezig. Die bakkendragers, bijna niemand gebruikt ze. Heel veel mensen liepen op de werkvloer om hun rommel op te ruimen. Als je op de postverdeler moet wachten, kun je het beter zelf doen.

Nee echt geweldig dat" nieuwe werken"

Ik sta deze zaterdag ook weer als reserve ingedeeld, ben benieuwd wat ze nu weer gaan verzinnen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zipportal op 22-06-2009 11:58:02 ]
pi_70256449
Wij zijn wat aan het experimenteren geweest met de nieuwe werkmethode en het is tot nu toe idd opvallend hoe vaak je op de postverdeler moet wachten. Logisch ook, die heeft ook maar 2 armen en 2 benen en kan gewoon niet overal tegelijk zijn.

Wat ook niet helpt is dat het postverdelen gezien wordt als een 'tussendoortje', het wordt er eigenlijk gewoon bijgepropt ....
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  maandag 22 juni 2009 @ 16:25:29 #116
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_70256950
Hoe groot zijn jullie dvg'en dan? Of zijn die allemaal even groot, afhangend van de hoeveelheid postcodes.
Wij hebben maar 2 dvg'en en hebben daarvoor 1 of 2 postverdelers voor. 2 's ochtends die het direct na het vossen doen en later nog 1 die het voor alletwee doet. In de praktijk helpt iedereen wel ff een handje met verdelen, ik bedoel, zoveel werk is het toch niet en dan gaat het toch ook veel sneller?

( getyped met gsm, dus niet echt uitgebreid :p )
Nothing is what it seems
  Redactie Frontpage / Sport maandag 22 juni 2009 @ 16:28:21 #117
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_70257063
Bij ons is het zo dat iedereen mee helpt de blauwe bakken te verdelen en dat een of twee de rode bakken uitdelen als het laatste van de blauwe bakken in de vakken gepropt wordt. Ondertussen is het zo dat de blauwe bakken dan ook meteen opgeruimd worden. En als een iemand dat moet doen, dan heeft ie flink wat te doen. Niet echt handig lijkt me.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_70283393
quote:
Op maandag 22 juni 2009 00:31 schreef Jordy-B het volgende:
nutten is het verrichten van extra werkzaamheden om te compenseren dat je minder tijd nodig hebt voor je normale dienst als er weinig post is.

Daar staat tegenover dat je hulp krijgt als er meer post is dan normaal. (Dat wil zeggen, dat zou er tegenover moeten staan, maar in de praktijk ben je vooral aan het nutten en krijg je opvallend weinig hulp)
Aha, ik vroeg het me ook al af.
Bij ons noemen ze dat dan weer inleveren volgens mij.
pi_70286186
Wij hebben de komende weken flink wat vergaderingen op het programma staan in verband met het nieuwe vbg.
Vandaag ook wat mensen over de vloer gehad die komen kijken hoe het nu is en later kunnen we daarop terugkijken.

Ik ben benieuwd wat er allemaal gaat veranderen..
ook gaan we bij ons nieuwe dienstregelingen maken..
  Redactie Frontpage dinsdag 23 juni 2009 @ 13:04:28 #120
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_70286673
Het nieuwe weken gaat bij ons beginnen in april 2010...
pi_70287372
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 13:04 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Het nieuwe weken gaat bij ons beginnen in april 2010...
Iedereen moet er op een gegeven aan geloven. Wees blij dat het nog eventjes duurt voor jou.
pi_70293074
Heeft er al iemand ervaring met het "bouwen" van nieuwe dienstregelingen?
Naar mijn weten is er op elke vestiging een bouw team samengesteld die daar enkele keren voor gaan zitten
pi_70294367
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 16:14 schreef tntster het volgende:
Heeft er al iemand ervaring met het "bouwen" van nieuwe dienstregelingen?
Naar mijn weten is er op elke vestiging een bouw team samengesteld die daar enkele keren voor gaan zitten
En die pleuren dan wat op papier en na invoering kom je erachter dat er nog een heleboel bijgeschaafd moet worden.

Ik raad iedereen aan om dan ook meteen zijn bek open te trekken als er iets niet klopt. Als je hem niet binnen de tijd haalt vragen of je een andere dienst mag.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 23 juni 2009 @ 17:07:08 #124
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_70294676
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 13:04 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Het nieuwe weken gaat bij ons beginnen in april 2010...
Ik weet niet wanneer wij de sjaak zijn, maar als ik zo op de verhalen af ga staat ons weinig leuks te wachten. In onze Area zijn al een paar vestigingen die zo werken, en de verhalen die ik daar over hoor komen overeen met wat ik hier hoor. Regelmatig moeten mensen van ons kantoor in hun reserveweek (en soms zelfs langer) naar zo'n kantoor komen, omdat ze daar met structurele onderbezetting kampen. Volgens onze teamcoach heeft dat niets te maken met de gevolgen van het VBG vd Toekomst, maar komt het omdat ze daar geen postbezorgers kunnen vinden. Volgens mij ligt het toch iets anders.

Ik heb trouwens ook begrepen dat ze bij dat Nieuwe Werken geen uitloop meer vergoeden, en dat noemen ze dan het principe van Zoet en Zuur. Oftwel iedere keer dat je uitloopt zegt je teamcoach, "maar je bent toch ook wel eens eerder klaar?" Maar net als het zoet en het zuur waar JP zo graag over rept wil het zoet maar niet komen, na het zuur werd het het nog zuurder en daarna wrang en bitter.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  dinsdag 23 juni 2009 @ 17:10:35 #125
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_70294776
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 16:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

En die pleuren dan wat op papier en na invoering kom je erachter dat er nog een heleboel bijgeschaafd moet worden.

Ik raad iedereen aan om dan ook meteen zijn bek open te trekken als er iets niet klopt. Als je hem niet binnen de tijd haalt vragen of je een andere dienst mag.
Helaas is mijn ervaring dat de bouwers niet zoveel inbreng hebben. Ze krijgen een stapel briefjes waarop staat "voorbereiden dienst A: 30 min, uitvoeren dienst W: 150 minuten, en die mogen ze dan op een prikbord gaan prikken. Over de tijden hebben ze niets te zeggen, die zijn een gegeven.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_70295635
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 17:07 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik heb trouwens ook begrepen dat ze bij dat Nieuwe Werken geen uitloop meer vergoeden, en dat noemen ze dan het principe van Zoet en Zuur. Oftwel iedere keer dat je uitloopt zegt je teamcoach, "maar je bent toch ook wel eens eerder klaar?" Maar net als het zoet en het zuur waar JP zo graag over rept wil het zoet maar niet komen, na het zuur werd het het nog zuurder en daarna wrang en bitter.
Klopt ja. Ze beweren op de vergaderingen heel leuk dat je de ene keer misschien 5 minuten eerder klaar bent en de andere keer 5 minuten later, dus dat het op jaarbasis wel weer goedkomt. Nou eh, ik liep afgelopen zaterdag al 3 kwartier uit. Ik zou niet weten hoe ik, met die belachelijke krappe werktijden, ooit 3 kwartier zou moeten inlopen...
pi_70297581
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 17:33 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Klopt ja. Ze beweren op de vergaderingen heel leuk dat je de ene keer misschien 5 minuten eerder klaar bent en de andere keer 5 minuten later, dus dat het op jaarbasis wel weer goedkomt. Nou eh, ik liep afgelopen zaterdag al 3 kwartier uit. Ik zou niet weten hoe ik, met die belachelijke krappe werktijden, ooit 3 kwartier zou moeten inlopen...
Wat me nog wel het meest dwars zit met die zoetzuurzever: er zijn bij ons om de haverklap verstoringen, zieken, wijken niet ingepland, chauffeur te laat, machinepost waar we op moeten wachten etc etc, dat moet op de een of andere manier opgevangen worden. Voor bestellingen betekent dat bij ons in de praktijk vaak dat ze opgedeeld worden bijvoorbeeld.

Vind ik prima en ik draag daar ook graag mijn steentje aan bij, maar als je een wijk van 2 1/2 uur opdeelt met 3 man zou je dan op papier alle 3 50 minuten extra betaald moeten krijgen. However, deel maar eens een wijk precies op in 3 stukken waar je precies alle drie even lang over doet. Dat wordt altijd natte vingerwerk en degene die het hardste schreeuwt komt er in de praktijk het beste vanaf in dat soort gevallen. Verder zit bij die wijk maar één keer de aan en afloop in de tijd verrekend, terwijl toch echt iedereen van de 3 naar en van die wijk zal moeten fietsen.

Bij ons zal dat zo'n beetje in het gunstigste geval je 5 minuten extra kosten, in het slechtse geval heb je het dan gewoon over een kwartier. En dat is dan berekend als je al in het betreffende dorp bént. Als je van kantoor moet komen en ook weer terug naar kantoor moet praten we gewoon over 50-60 minuten. Allemaal tijd die in zo'n geval niet in de werkpakketten is opgenomen. Dat moet je dan allemaal maar als zoetzuur slikken?

Flikker toch op!!
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 23 juni 2009 @ 23:56:36 #128
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_70309633
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 12:49 schreef tntster het volgende:
Wij hebben de komende weken flink wat vergaderingen op het programma staan in verband met het nieuwe vbg.
Vandaag ook wat mensen over de vloer gehad die komen kijken hoe het nu is en later kunnen we daarop terugkijken.

Ik ben benieuwd wat er allemaal gaat veranderen..
ook gaan we bij ons nieuwe dienstregelingen maken..
De zogenaamde Foto is gemaakt

Echt die lui zijn een voorbode van de narigheid
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage woensdag 24 juni 2009 @ 10:49:34 #129
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_70316066
Wat houdt die foto precies in dan?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 juni 2009 @ 10:53:17 #130
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_70316205
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 10:49 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Wat houdt die foto precies in dan?
Dan maken ze letterlijk foto's van de huidige situatie in het kantoor of de afdeling waar het team zit. Daarnaast nemen ze alle roosters, etc onder de loep en gaan met die gegevens aan de slag om alles opnieuw in te gaan vullen.

En straks als GEO-data er is mogen ze weer
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 24 juni 2009 @ 14:29:33 #131
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_70324070
Binnekort ben ik misschien dabei!!

pi_70333360
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 10:53 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dan maken ze letterlijk foto's van de huidige situatie in het kantoor of de afdeling waar het team zit. Daarnaast nemen ze alle roosters, etc onder de loep en gaan met die gegevens aan de slag om alles opnieuw in te gaan vullen.

En straks als GEO-data er is mogen ze weer
Dat GEO-systeem is een farce, bezorgtijd heeft niet alleen met afstand, maar ook met het soort huis, oprit, tuintjes en de lengte en inrichting daarvan en waar de bus zich bevindt, waar je je fiets neer kan zetten (niet overal mogelijk), het soort bus, de ene bus gooit nou eenmaal makkelijker dan de andere, portieken, portiekfrontjes, flats met benedenbussen of bussen op de galerijen. Waar kan je de stoep op, en waar staan de auto's.

Dan komen de tijden zo krap te staan dat niemand, zelfs de snelle lopers niet meer binnen hun tijd kunnen lopen.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 juni 2009 @ 19:24:51 #133
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_70334139
Gelukkig dat ik tegen de tijd dat ze het bij ons in willen gaan voeren weg ben
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 24 juni 2009 @ 20:17:00 #134
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_70335954
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 18:59 schreef TokenW het volgende:

[..]

Dat GEO-systeem is een farce, bezorgtijd heeft niet alleen met afstand, maar ook met het soort huis, oprit, tuintjes en de lengte en inrichting daarvan en waar de bus zich bevindt, waar je je fiets neer kan zetten (niet overal mogelijk), het soort bus, de ene bus gooit nou eenmaal makkelijker dan de andere, portieken, portiekfrontjes, flats met benedenbussen of bussen op de galerijen. Waar kan je de stoep op, en waar staan de auto's.

Dan komen de tijden zo krap te staan dat niemand, zelfs de snelle lopers niet meer binnen hun tijd kunnen lopen.
De Belgische Post werkt al jaren met Georoute, en ook daar heeft het tot narigheid geleid, en begin juni zelfs tot een wilde staking!

De invoering van Georoute zou aanvankelijk samenvallen met het invoeren van het Nieuwe Werken, maar is uiteindelijk toch maar uitgesteld. Gelukkig maar, anders zou de chaos helemaal niet meer te overzien zijn geweest.

Dat Georoute zou trouwens niet alleen voor de postbodes vervelend kunnen uitpakken, maar helemaal voor de overwegend tragere en minder geroutineerde postbezorgers. En die zijn bij ons toch echt in de meerderheid, zelfs de zogenaamd "snelle" postbezorgers leggen het qua looptempo toch echt af tegen een doorgewinterde besteller. En als die het al niet zou halen, dan is zo'n bezorger natuurlijk helemaal geen match. Dus dan zal het verloop onder postbezorgers zeker nog hoger worden (en het is nu al 50%!).
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_70336669
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 17:10 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Helaas is mijn ervaring dat de bouwers niet zoveel inbreng hebben. Ze krijgen een stapel briefjes waarop staat "voorbereiden dienst A: 30 min, uitvoeren dienst W: 150 minuten, en die mogen ze dan op een prikbord gaan prikken. Over de tijden hebben ze niets te zeggen, die zijn een gegeven.

hmmz ik zit dus in zo'n bouwteam en vraag me idd af wat voor inbreng we hebben etc.
Ik heb me niet echt opgegeven maar omdat ik veel van de wijken weet vroegen ze of ik er zin in had.
Ook moeten we ons team informeren naar de vorderingen die we maken..volgens mij zijn de nieuwe teams alleen nog niet bekend gemaakt
Ook kregen we inderdaad informatie over het zoet/zuur fenomeen...ik ben benieuwd
pi_70352107
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 18:18 schreef SirSimon het volgende:
2.71 ¤ winstuitkering

(ruim een jaar zaterdagbesteller)
Dat was nu lekker E 150,-
pi_70358129
Hehe, da's toch beter...

Weersvoorspellingen voor zaterdag zijn lekker gunstig trouwens hopelijk valt het een beetje mee...
pi_70359891
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 13:54 schreef Ohrpolster. het volgende:
Hehe, da's toch beter...

Weersvoorspellingen voor zaterdag zijn lekker gunstig trouwens hopelijk valt het een beetje mee...
Nja het is óf heel heet óf gewoon gigantisch veel regen (en misschien onweer)
Wat moet je trouwens doen als het echt gevaarlijk gaat onweren? Gewoon doorwerken of schuilen tot het is opgehouden? Het lijkt me niet veilig om door te werken maar als de bui maar aan blijft houden..? Dat vraag ik me toch wel af
  donderdag 25 juni 2009 @ 15:17:42 #139
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_70361036
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 14:44 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Nja het is óf heel heet óf gewoon gigantisch veel regen (en misschien onweer)
Wat moet je trouwens doen als het echt gevaarlijk gaat onweren? Gewoon doorwerken of schuilen tot het is opgehouden? Het lijkt me niet veilig om door te werken maar als de bui maar aan blijft houden..? Dat vraag ik me toch wel af
Ik zou een autodienst zien te roggelen op dagen met veel onweer en regen
En dan met zoveel mogelijk boerderijen en zo weinig mogelijk kombestelling.
Nothing is what it seems
pi_70361070
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 14:44 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Nja het is óf heel heet óf gewoon gigantisch veel regen (en misschien onweer)
Wat moet je trouwens doen als het echt gevaarlijk gaat onweren? Gewoon doorwerken of schuilen tot het is opgehouden? Het lijkt me niet veilig om door te werken maar als de bui maar aan blijft houden..? Dat vraag ik me toch wel af
Wat vind je belangrijker? Je eigen leven, of die dooie post? Mooi schuilen dus, dat is natuurlijk onmacht.
pi_70361123
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 15:18 schreef Zipportal het volgende:

[..]

Wat vind je belangrijker? Je eigen leven, of die dooie post? Mooi schuilen dus, dat is natuurlijk onmacht.
Mijn eigen leven natuurlijk Bovendien ben ik als de dood voor onweer.
Vroeg me alleen af of een van jullie t al eens meegemaakt had. Als het echt uren blijft onweren breng jij de post dus gewoon weer terug en ga je weer naar huis?
  Redactie Frontpage donderdag 25 juni 2009 @ 15:22:12 #142
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_70361175
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 14:44 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Nja het is óf heel heet óf gewoon gigantisch veel regen (en misschien onweer)
Wat moet je trouwens doen als het echt gevaarlijk gaat onweren? Gewoon doorwerken of schuilen tot het is opgehouden? Het lijkt me niet veilig om door te werken maar als de bui maar aan blijft houden..? Dat vraag ik me toch wel af
Schuilen, fuck de post!
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 juni 2009 @ 15:25:13 #143
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_70361278
Ik heb al eens in hevig onweer moeten bestellen. Ben bij een boerderij uit de auto gestapt net op het moment dat het een halve kilometer verderop insloeg. Geloof me, het is niet echt plezierig, maar echt bang was ik ook weer niet. Heb vijf minuten later wel even een kleine pauze genomen, omdat ik toen en bebouwde kom in ging en ik daar veel vaker de auto uit moest. Verder geen problemen gehad.

Loop je of fiets je, dan is het een ander verhaal en dan moet je gewoon gaan schuilen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_70361323
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 15:20 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Mijn eigen leven natuurlijk Bovendien ben ik als de dood voor onweer.
Vroeg me alleen af of een van jullie t al eens meegemaakt had. Als het echt uren blijft onweren breng jij de post dus gewoon weer terug en ga je weer naar huis?
Het blijft zelden uren onweren...

Als het uren heftig blijft regenen (en ik verwacht dat), neem ik een stuk plastic mee om de post droog te houden tijdens het bestellen. Dat stuk plastic leg ik dan over de bundel heen, zodat ik wel de post van de bundel kan pakken, zonder dat gelijk de hele bundel in papier maché verandert.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_70361419
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 15:20 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Mijn eigen leven natuurlijk Bovendien ben ik als de dood voor onweer.
Vroeg me alleen af of een van jullie t al eens meegemaakt had. Als het echt uren blijft onweren breng jij de post dus gewoon weer terug en ga je weer naar huis?
Nog nooit een echte onweersbui gehad. Van te voren gewoon goed de weerberichten in de gaten houden, doet ook al een hoop. Hangt ook wel een beetje van het soort onweersbui af. Als er ontladingen bij zitten dan blijf ik mooi wachten.
  zaterdag 27 juni 2009 @ 15:38:58 #146
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_70425406
Hele dag lopen zweten in de benauwde bloedhitte, hopend op een verkwikkende onweersbui. Maar niets! Er zijn misschien 3 druppels gevallen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_70425746
Hier was het ook enorm benauwd. Bewolkt, heet en heel af en toe zon. Ik dreef zowat van brievenbus naar brievenbus Haha.
Mja, beter dan een onweersbui want dat is eng
pi_70426751
Tijdens de bestelling droog gehouden (wel dreigend gerommel op de achtergrond), onderweg naar huis een verkwikkende plensbui
pi_70428910
Gelukkig was het niet zo heet als gisteren. Dat was echt verschrikkelijk vervelend.
pi_70429763
Het was inderdaad erg warm afgelopen 2 dagen en ik had wel verwacht van mezelf dat mijn tempo dan omlaag zou gaan. Niets van dat alles, deze 2 dagen ben ik juist stipt op tijd aangekomen bij de vestiging dus het kan dus wel maar het is echt minutenwerk. Gelukkig zat alles lekker mee, de klanten hadden weinig post en de brievenbussen zaten niet erg vol, dat helpt ook erg mee uiteraard.

Het leuke van dit werk vind ik trouwens dat je echt overal collega`s ziet. Vrachtwagens, auto`s, postbodes op de fiets en lopend. Je kan ook precies zien of je een beetje op schema zit omdat er dan meestal wel collega`s zijn die ook terug naar de vestiging rijden, gisteren reden we met zijn drieën op rij van het lospunt terug naar de vestiging wat toch al snel een stukje is van 5 kilometer. Je hoort echt ergens bij als je bij TNT Post werkt.

[ Bericht 41% gewijzigd door kip_zonder-kop op 27-06-2009 18:21:55 ]
Tok.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')