Lijkt me wel dat er tijden voor staan. En op maandag is het altijd flink aanpoten. Heb het wel gedaan met een autodienst en een haalrit gelijk daar achteraan. Dat was echt doorkarren geblazen om dat te halen, maar wel mogelijk.quote:Op zondag 21 juni 2009 22:41 schreef TokenW het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de tijden van maandagsdiensten? Staan daar voor elke maandagsdienst ook vaste tijden? Want bij een buitenwijk heb je dan wel een erg groot probleem als je langs alle uithoeken moet.
Dat hangt er toch ook wel een beetje vanaf welke autoroute je hebt? ( refererend naar dat je zei dat je je haalrit nog net haalde nà een autobestelling. )quote:Op zondag 21 juni 2009 22:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Lijkt me wel dat er tijden voor staan. En op maandag is het altijd flink aanpoten. Heb het wel gedaan met een autodienst en een haalrit gelijk daar achteraan. Dat was echt doorkarren geblazen om dat te halen, maar wel mogelijk.
Natuurlijk staan daar vaste tijden voor. Anders had je wel je tijd door moeten geven.quote:Op zondag 21 juni 2009 22:41 schreef TokenW het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de tijden van maandagsdiensten? Staan daar voor elke maandagsdienst ook vaste tijden? Want bij een buitenwijk heb je dan wel een erg groot probleem als je langs alle uithoeken moet.
Op maandag worden er dorpsroutes bij de autoroute gevoegd. Dus de ene auto rijdt een deel van de route van een andere autoroute, omdat het anders voor die ene niet haalbaar is. De derde auto doet maar 1 route met 1 dorp aan, waarna deze de haalrit heeft. Het eerste adres staat vrij strak, dus je kunt niet luieren. Daarna is er genoeg tijd om even de auto te wassen en andere dingen te doen voordat de haalrit hervat dient te wordenquote:Op zondag 21 juni 2009 23:18 schreef Viper86 het volgende:
Dat hangt er toch ook wel een beetje vanaf welke autoroute je hebt? ( refererend naar dat je zei dat je je haalrit nog net haalde nà een autobestelling. )
Of worden kleine autoroutes altijd samengevoegd en heb je uiteindelijk meestal ongeveer soortgelijke tijden voor alle autoroutes?
Ze hebben bij ons gewoon gerekend 10 minuten voor een ochtendwijk, 5 minuten voor een middagwijk. Meestal haal je dat niet, maar dat kun je ruimschoots compenseren doordat de looptijden heel ruim staan, ik heb maandagen dat ik op een dienst van 5 uur, 1 tot 1,5 uur te vroeg ben. Daar hou ik dus lekker m'n mond over, heb ik alvast een buffertje voor als ze straks met dat Toekomst VBG uren van mij gaan stelen.quote:Op zondag 21 juni 2009 23:22 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Natuurlijk staan daar vaste tijden voor. Anders had je wel je tijd door moeten geven.
Maar die tijden zijn wel behoorlijk nattevingerwerk. Als je kijkt wat er voor sommige voorbereidingen gerekend wordt...
quote:Op zondag 21 juni 2009 22:43 schreef Jojoortje het volgende:
Wat bedoelen jullie met nutten eigenlijk?
De postverdeler had bij ons vakantie van de week, dus de teamcoach moest voor postverdeler spelen, maar inderdaad; die vorm van het nieuwe werken. En iedereen heeft nu een standaard voorbereidingstijd van een half uur, waar er voor grote wijken eerst een uur stond. Ik heb nu dus nog maar de helft van m'n voorbereidingstijd over.quote:Op zondag 21 juni 2009 22:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
De voorbereidingstijd gehalveerd? Is dat alleen bij jou zo, of ook bij de anderen? En is dat in het kader van dat Nieuwe Werken, met die postverdeler, enzo? Ik wil best geloven dat je daardoor je wijken sneller af hebt, maar 50% sneller is volgens mij echt onhaalbaar. Ik kan me niet voorstellen dat mensen dat halen, dus ik neem aan dat op jouw vestiging nu iedereen structureel over z'n tijd loopt? Mijn voorbereidingstijden zijn nu al behoorlijk krap, en de enige reden dat ik meestal toch op tijd klaar ben is dat mijn looptijd vrij ruim staat. Maar als daar dan ook het mes in gaat haal ik het nooit.
Dat toekomst-VBG slaat dan ook echt nergens op. Je doet erover zo lang als je erover doet en dat hoor je gewoon uitbetaald te krijgen. Als je erg snel bent, dan kost het je waarschijnlijk net zoveel moeite als iemand die er 10 minuten langer over doet. We hebben toch een uurloon, dan kunnen ze dat ook wel meteen afschaffen en overgaan op stukloon.quote:Op zondag 21 juni 2009 23:45 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ze hebben bij ons gewoon gerekend 10 minuten voor een ochtendwijk, 5 minuten voor een middagwijk. Meestal haal je dat niet, maar dat kun je ruimschoots compenseren doordat de looptijden heel ruim staan, ik heb maandagen dat ik op een dienst van 5 uur, 1 tot 1,5 uur te vroeg ben. Daar hou ik dus lekker m'n mond over, heb ik alvast een buffertje voor als ze straks met dat Toekomst VBG uren van mij gaan stelen.
Aha, ik vroeg het me ook al af.quote:Op maandag 22 juni 2009 00:31 schreef Jordy-B het volgende:
nutten is het verrichten van extra werkzaamheden om te compenseren dat je minder tijd nodig hebt voor je normale dienst als er weinig post is.
Daar staat tegenover dat je hulp krijgt als er meer post is dan normaal. (Dat wil zeggen, dat zou er tegenover moeten staan, maar in de praktijk ben je vooral aan het nutten en krijg je opvallend weinig hulp)
Iedereen moet er op een gegeven aan geloven. Wees blij dat het nog eventjes duurt voor jou.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 13:04 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Het nieuwe weken gaat bij ons beginnen in april 2010...
En die pleuren dan wat op papier en na invoering kom je erachter dat er nog een heleboel bijgeschaafd moet worden.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 16:14 schreef tntster het volgende:
Heeft er al iemand ervaring met het "bouwen" van nieuwe dienstregelingen?
Naar mijn weten is er op elke vestiging een bouw team samengesteld die daar enkele keren voor gaan zitten
Ik weet niet wanneer wij de sjaak zijn, maar als ik zo op de verhalen af ga staat ons weinig leuks te wachten. In onze Area zijn al een paar vestigingen die zo werken, en de verhalen die ik daar over hoor komen overeen met wat ik hier hoor. Regelmatig moeten mensen van ons kantoor in hun reserveweek (en soms zelfs langer) naar zo'n kantoor komen, omdat ze daar met structurele onderbezetting kampen. Volgens onze teamcoach heeft dat niets te maken met de gevolgen van het VBG vd Toekomst, maar komt het omdat ze daar geen postbezorgers kunnen vinden. Volgens mij ligt het toch iets anders.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 13:04 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Het nieuwe weken gaat bij ons beginnen in april 2010...
Helaas is mijn ervaring dat de bouwers niet zoveel inbreng hebben. Ze krijgen een stapel briefjes waarop staat "voorbereiden dienst A: 30 min, uitvoeren dienst W: 150 minuten, en die mogen ze dan op een prikbord gaan prikken. Over de tijden hebben ze niets te zeggen, die zijn een gegeven.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 16:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
En die pleuren dan wat op papier en na invoering kom je erachter dat er nog een heleboel bijgeschaafd moet worden.
Ik raad iedereen aan om dan ook meteen zijn bek open te trekken als er iets niet klopt. Als je hem niet binnen de tijd haalt vragen of je een andere dienst mag.
Klopt ja. Ze beweren op de vergaderingen heel leuk dat je de ene keer misschien 5 minuten eerder klaar bent en de andere keer 5 minuten later, dus dat het op jaarbasis wel weer goedkomt. Nou eh, ik liep afgelopen zaterdag al 3 kwartier uit. Ik zou niet weten hoe ik, met die belachelijke krappe werktijden, ooit 3 kwartier zou moeten inlopen...quote:Op dinsdag 23 juni 2009 17:07 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik heb trouwens ook begrepen dat ze bij dat Nieuwe Werken geen uitloop meer vergoeden, en dat noemen ze dan het principe van Zoet en Zuur. Oftwel iedere keer dat je uitloopt zegt je teamcoach, "maar je bent toch ook wel eens eerder klaar?" Maar net als het zoet en het zuur waar JP zo graag over rept wil het zoet maar niet komen, na het zuur werd het het nog zuurder en daarna wrang en bitter.
Wat me nog wel het meest dwars zit met die zoetzuurzever: er zijn bij ons om de haverklap verstoringen, zieken, wijken niet ingepland, chauffeur te laat, machinepost waar we op moeten wachten etc etc, dat moet op de een of andere manier opgevangen worden. Voor bestellingen betekent dat bij ons in de praktijk vaak dat ze opgedeeld worden bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 17:33 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Klopt ja. Ze beweren op de vergaderingen heel leuk dat je de ene keer misschien 5 minuten eerder klaar bent en de andere keer 5 minuten later, dus dat het op jaarbasis wel weer goedkomt. Nou eh, ik liep afgelopen zaterdag al 3 kwartier uit. Ik zou niet weten hoe ik, met die belachelijke krappe werktijden, ooit 3 kwartier zou moeten inlopen...
De zogenaamde Foto is gemaaktquote:Op dinsdag 23 juni 2009 12:49 schreef tntster het volgende:
Wij hebben de komende weken flink wat vergaderingen op het programma staan in verband met het nieuwe vbg.
Vandaag ook wat mensen over de vloer gehad die komen kijken hoe het nu is en later kunnen we daarop terugkijken.
Ik ben benieuwd wat er allemaal gaat veranderen..
ook gaan we bij ons nieuwe dienstregelingen maken..
Dan maken ze letterlijk foto's van de huidige situatie in het kantoor of de afdeling waar het team zit. Daarnaast nemen ze alle roosters, etc onder de loep en gaan met die gegevens aan de slag om alles opnieuw in te gaan vullen.quote:Op woensdag 24 juni 2009 10:49 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Wat houdt die foto precies in dan?
Dat GEO-systeem is een farce, bezorgtijd heeft niet alleen met afstand, maar ook met het soort huis, oprit, tuintjes en de lengte en inrichting daarvan en waar de bus zich bevindt, waar je je fiets neer kan zetten (niet overal mogelijk), het soort bus, de ene bus gooit nou eenmaal makkelijker dan de andere, portieken, portiekfrontjes, flats met benedenbussen of bussen op de galerijen. Waar kan je de stoep op, en waar staan de auto's.quote:Op woensdag 24 juni 2009 10:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dan maken ze letterlijk foto's van de huidige situatie in het kantoor of de afdeling waar het team zit. Daarnaast nemen ze alle roosters, etc onder de loep en gaan met die gegevens aan de slag om alles opnieuw in te gaan vullen.
En straks als GEO-data er is mogen ze weer
De Belgische Post werkt al jaren met Georoute, en ook daar heeft het tot narigheid geleid, en begin juni zelfs tot een wilde staking!quote:Op woensdag 24 juni 2009 18:59 schreef TokenW het volgende:
[..]
Dat GEO-systeem is een farce, bezorgtijd heeft niet alleen met afstand, maar ook met het soort huis, oprit, tuintjes en de lengte en inrichting daarvan en waar de bus zich bevindt, waar je je fiets neer kan zetten (niet overal mogelijk), het soort bus, de ene bus gooit nou eenmaal makkelijker dan de andere, portieken, portiekfrontjes, flats met benedenbussen of bussen op de galerijen. Waar kan je de stoep op, en waar staan de auto's.
Dan komen de tijden zo krap te staan dat niemand, zelfs de snelle lopers niet meer binnen hun tijd kunnen lopen.
quote:Op dinsdag 23 juni 2009 17:10 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Helaas is mijn ervaring dat de bouwers niet zoveel inbreng hebben. Ze krijgen een stapel briefjes waarop staat "voorbereiden dienst A: 30 min, uitvoeren dienst W: 150 minuten, en die mogen ze dan op een prikbord gaan prikken. Over de tijden hebben ze niets te zeggen, die zijn een gegeven.
Dat was nu lekker E 150,-quote:Op donderdag 23 juni 2005 18:18 schreef SirSimon het volgende:
2.71 ¤ winstuitkering![]()
(ruim een jaar zaterdagbesteller)
Nja het is óf heel heet óf gewoon gigantisch veel regen (en misschien onweer)quote:Op donderdag 25 juni 2009 13:54 schreef Ohrpolster. het volgende:
Hehe, da's toch beter...
Weersvoorspellingen voor zaterdag zijn lekker gunstig trouwenshopelijk valt het een beetje mee...
Ik zou een autodienst zien te roggelen op dagen met veel onweer en regenquote:Op donderdag 25 juni 2009 14:44 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Nja het is óf heel heet óf gewoon gigantisch veel regen (en misschien onweer)![]()
Wat moet je trouwens doen als het echt gevaarlijk gaat onweren? Gewoon doorwerken of schuilen tot het is opgehouden? Het lijkt me niet veilig om door te werken maar als de bui maar aan blijft houden..? Dat vraag ik me toch wel af
Wat vind je belangrijker? Je eigen leven, of die dooie post? Mooi schuilen dus, dat is natuurlijk onmacht.quote:Op donderdag 25 juni 2009 14:44 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Nja het is óf heel heet óf gewoon gigantisch veel regen (en misschien onweer)![]()
Wat moet je trouwens doen als het echt gevaarlijk gaat onweren? Gewoon doorwerken of schuilen tot het is opgehouden? Het lijkt me niet veilig om door te werken maar als de bui maar aan blijft houden..? Dat vraag ik me toch wel af
Mijn eigen leven natuurlijkquote:Op donderdag 25 juni 2009 15:18 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Wat vind je belangrijker? Je eigen leven, of die dooie post? Mooi schuilen dus, dat is natuurlijk onmacht.
Schuilen, fuck de post!quote:Op donderdag 25 juni 2009 14:44 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Nja het is óf heel heet óf gewoon gigantisch veel regen (en misschien onweer)![]()
Wat moet je trouwens doen als het echt gevaarlijk gaat onweren? Gewoon doorwerken of schuilen tot het is opgehouden? Het lijkt me niet veilig om door te werken maar als de bui maar aan blijft houden..? Dat vraag ik me toch wel af
Het blijft zelden uren onweren...quote:Op donderdag 25 juni 2009 15:20 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Mijn eigen leven natuurlijkBovendien ben ik als de dood voor onweer.
Vroeg me alleen af of een van jullie t al eens meegemaakt had. Als het echt uren blijft onweren breng jij de post dus gewoon weer terug en ga je weer naar huis?
Nog nooit een echte onweersbui gehad. Van te voren gewoon goed de weerberichten in de gaten houden, doet ook al een hoop. Hangt ook wel een beetje van het soort onweersbui af. Als er ontladingen bij zitten dan blijf ik mooi wachten.quote:Op donderdag 25 juni 2009 15:20 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Mijn eigen leven natuurlijkBovendien ben ik als de dood voor onweer.
Vroeg me alleen af of een van jullie t al eens meegemaakt had. Als het echt uren blijft onweren breng jij de post dus gewoon weer terug en ga je weer naar huis?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |