abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70295635
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 17:07 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik heb trouwens ook begrepen dat ze bij dat Nieuwe Werken geen uitloop meer vergoeden, en dat noemen ze dan het principe van Zoet en Zuur. Oftwel iedere keer dat je uitloopt zegt je teamcoach, "maar je bent toch ook wel eens eerder klaar?" Maar net als het zoet en het zuur waar JP zo graag over rept wil het zoet maar niet komen, na het zuur werd het het nog zuurder en daarna wrang en bitter.
Klopt ja. Ze beweren op de vergaderingen heel leuk dat je de ene keer misschien 5 minuten eerder klaar bent en de andere keer 5 minuten later, dus dat het op jaarbasis wel weer goedkomt. Nou eh, ik liep afgelopen zaterdag al 3 kwartier uit. Ik zou niet weten hoe ik, met die belachelijke krappe werktijden, ooit 3 kwartier zou moeten inlopen...
pi_70297581
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 17:33 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Klopt ja. Ze beweren op de vergaderingen heel leuk dat je de ene keer misschien 5 minuten eerder klaar bent en de andere keer 5 minuten later, dus dat het op jaarbasis wel weer goedkomt. Nou eh, ik liep afgelopen zaterdag al 3 kwartier uit. Ik zou niet weten hoe ik, met die belachelijke krappe werktijden, ooit 3 kwartier zou moeten inlopen...
Wat me nog wel het meest dwars zit met die zoetzuurzever: er zijn bij ons om de haverklap verstoringen, zieken, wijken niet ingepland, chauffeur te laat, machinepost waar we op moeten wachten etc etc, dat moet op de een of andere manier opgevangen worden. Voor bestellingen betekent dat bij ons in de praktijk vaak dat ze opgedeeld worden bijvoorbeeld.

Vind ik prima en ik draag daar ook graag mijn steentje aan bij, maar als je een wijk van 2 1/2 uur opdeelt met 3 man zou je dan op papier alle 3 50 minuten extra betaald moeten krijgen. However, deel maar eens een wijk precies op in 3 stukken waar je precies alle drie even lang over doet. Dat wordt altijd natte vingerwerk en degene die het hardste schreeuwt komt er in de praktijk het beste vanaf in dat soort gevallen. Verder zit bij die wijk maar één keer de aan en afloop in de tijd verrekend, terwijl toch echt iedereen van de 3 naar en van die wijk zal moeten fietsen.

Bij ons zal dat zo'n beetje in het gunstigste geval je 5 minuten extra kosten, in het slechtse geval heb je het dan gewoon over een kwartier. En dat is dan berekend als je al in het betreffende dorp bént. Als je van kantoor moet komen en ook weer terug naar kantoor moet praten we gewoon over 50-60 minuten. Allemaal tijd die in zo'n geval niet in de werkpakketten is opgenomen. Dat moet je dan allemaal maar als zoetzuur slikken?

Flikker toch op!!
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 23 juni 2009 @ 23:56:36 #128
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_70309633
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 12:49 schreef tntster het volgende:
Wij hebben de komende weken flink wat vergaderingen op het programma staan in verband met het nieuwe vbg.
Vandaag ook wat mensen over de vloer gehad die komen kijken hoe het nu is en later kunnen we daarop terugkijken.

Ik ben benieuwd wat er allemaal gaat veranderen..
ook gaan we bij ons nieuwe dienstregelingen maken..
De zogenaamde Foto is gemaakt

Echt die lui zijn een voorbode van de narigheid
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage woensdag 24 juni 2009 @ 10:49:34 #129
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_70316066
Wat houdt die foto precies in dan?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 juni 2009 @ 10:53:17 #130
Maffe Fries
pi_70316205
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 10:49 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Wat houdt die foto precies in dan?
Dan maken ze letterlijk foto's van de huidige situatie in het kantoor of de afdeling waar het team zit. Daarnaast nemen ze alle roosters, etc onder de loep en gaan met die gegevens aan de slag om alles opnieuw in te gaan vullen.

En straks als GEO-data er is mogen ze weer
  woensdag 24 juni 2009 @ 14:29:33 #131
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_70324070
Binnekort ben ik misschien dabei!!

pi_70333360
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 10:53 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dan maken ze letterlijk foto's van de huidige situatie in het kantoor of de afdeling waar het team zit. Daarnaast nemen ze alle roosters, etc onder de loep en gaan met die gegevens aan de slag om alles opnieuw in te gaan vullen.

En straks als GEO-data er is mogen ze weer
Dat GEO-systeem is een farce, bezorgtijd heeft niet alleen met afstand, maar ook met het soort huis, oprit, tuintjes en de lengte en inrichting daarvan en waar de bus zich bevindt, waar je je fiets neer kan zetten (niet overal mogelijk), het soort bus, de ene bus gooit nou eenmaal makkelijker dan de andere, portieken, portiekfrontjes, flats met benedenbussen of bussen op de galerijen. Waar kan je de stoep op, en waar staan de auto's.

Dan komen de tijden zo krap te staan dat niemand, zelfs de snelle lopers niet meer binnen hun tijd kunnen lopen.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 24 juni 2009 @ 19:24:51 #133
Maffe Fries
pi_70334139
Gelukkig dat ik tegen de tijd dat ze het bij ons in willen gaan voeren weg ben
  woensdag 24 juni 2009 @ 20:17:00 #134
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_70335954
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 18:59 schreef TokenW het volgende:

[..]

Dat GEO-systeem is een farce, bezorgtijd heeft niet alleen met afstand, maar ook met het soort huis, oprit, tuintjes en de lengte en inrichting daarvan en waar de bus zich bevindt, waar je je fiets neer kan zetten (niet overal mogelijk), het soort bus, de ene bus gooit nou eenmaal makkelijker dan de andere, portieken, portiekfrontjes, flats met benedenbussen of bussen op de galerijen. Waar kan je de stoep op, en waar staan de auto's.

Dan komen de tijden zo krap te staan dat niemand, zelfs de snelle lopers niet meer binnen hun tijd kunnen lopen.
De Belgische Post werkt al jaren met Georoute, en ook daar heeft het tot narigheid geleid, en begin juni zelfs tot een wilde staking!

De invoering van Georoute zou aanvankelijk samenvallen met het invoeren van het Nieuwe Werken, maar is uiteindelijk toch maar uitgesteld. Gelukkig maar, anders zou de chaos helemaal niet meer te overzien zijn geweest.

Dat Georoute zou trouwens niet alleen voor de postbodes vervelend kunnen uitpakken, maar helemaal voor de overwegend tragere en minder geroutineerde postbezorgers. En die zijn bij ons toch echt in de meerderheid, zelfs de zogenaamd "snelle" postbezorgers leggen het qua looptempo toch echt af tegen een doorgewinterde besteller. En als die het al niet zou halen, dan is zo'n bezorger natuurlijk helemaal geen match. Dus dan zal het verloop onder postbezorgers zeker nog hoger worden (en het is nu al 50%!).
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_70336669
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 17:10 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Helaas is mijn ervaring dat de bouwers niet zoveel inbreng hebben. Ze krijgen een stapel briefjes waarop staat "voorbereiden dienst A: 30 min, uitvoeren dienst W: 150 minuten, en die mogen ze dan op een prikbord gaan prikken. Over de tijden hebben ze niets te zeggen, die zijn een gegeven.

hmmz ik zit dus in zo'n bouwteam en vraag me idd af wat voor inbreng we hebben etc.
Ik heb me niet echt opgegeven maar omdat ik veel van de wijken weet vroegen ze of ik er zin in had.
Ook moeten we ons team informeren naar de vorderingen die we maken..volgens mij zijn de nieuwe teams alleen nog niet bekend gemaakt
Ook kregen we inderdaad informatie over het zoet/zuur fenomeen...ik ben benieuwd
pi_70352107
quote:
Op donderdag 23 juni 2005 18:18 schreef SirSimon het volgende:
2.71 ¤ winstuitkering

(ruim een jaar zaterdagbesteller)
Dat was nu lekker E 150,-
pi_70358129
Hehe, da's toch beter...

Weersvoorspellingen voor zaterdag zijn lekker gunstig trouwens hopelijk valt het een beetje mee...
pi_70359891
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 13:54 schreef Ohrpolster. het volgende:
Hehe, da's toch beter...

Weersvoorspellingen voor zaterdag zijn lekker gunstig trouwens hopelijk valt het een beetje mee...
Nja het is óf heel heet óf gewoon gigantisch veel regen (en misschien onweer)
Wat moet je trouwens doen als het echt gevaarlijk gaat onweren? Gewoon doorwerken of schuilen tot het is opgehouden? Het lijkt me niet veilig om door te werken maar als de bui maar aan blijft houden..? Dat vraag ik me toch wel af
  donderdag 25 juni 2009 @ 15:17:42 #139
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_70361036
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 14:44 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Wat moet je trouwens doen als het echt gevaarlijk gaat onweren? Gewoon doorwerken of schuilen tot het is opgehouden? Het lijkt me niet veilig om door te werken maar als de bui maar aan blijft houden..? Dat vraag ik me toch wel af
Ik zou een autodienst zien te roggelen op dagen met veel onweer en regen
En dan met zoveel mogelijk boerderijen en zo weinig mogelijk kombestelling.
Nothing is what it seems
pi_70361070
quote:

[..]

Wat vind je belangrijker? Je eigen leven, of die dooie post? Mooi schuilen dus, dat is natuurlijk onmacht.
pi_70361123
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 15:18 schreef Zipportal het volgende:

[..]

Wat vind je belangrijker? Je eigen leven, of die dooie post? Mooi schuilen dus, dat is natuurlijk onmacht.
Mijn eigen leven natuurlijk Bovendien ben ik als de dood voor onweer.
Vroeg me alleen af of een van jullie t al eens meegemaakt had. Als het echt uren blijft onweren breng jij de post dus gewoon weer terug en ga je weer naar huis?
  Redactie Frontpage donderdag 25 juni 2009 @ 15:22:12 #142
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_70361175
quote:

[..]

Schuilen, fuck de post!
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 juni 2009 @ 15:25:13 #143
Maffe Fries
pi_70361278
Ik heb al eens in hevig onweer moeten bestellen. Ben bij een boerderij uit de auto gestapt net op het moment dat het een halve kilometer verderop insloeg. Geloof me, het is niet echt plezierig, maar echt bang was ik ook weer niet. Heb vijf minuten later wel even een kleine pauze genomen, omdat ik toen en bebouwde kom in ging en ik daar veel vaker de auto uit moest. Verder geen problemen gehad.

Loop je of fiets je, dan is het een ander verhaal en dan moet je gewoon gaan schuilen.
pi_70361323
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 15:20 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Vroeg me alleen af of een van jullie t al eens meegemaakt had. Als het echt uren blijft onweren breng jij de post dus gewoon weer terug en ga je weer naar huis?
Het blijft zelden uren onweren...

Als het uren heftig blijft regenen (en ik verwacht dat), neem ik een stuk plastic mee om de post droog te houden tijdens het bestellen. Dat stuk plastic leg ik dan over de bundel heen, zodat ik wel de post van de bundel kan pakken, zonder dat gelijk de hele bundel in papier maché verandert.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_70361419
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 15:20 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Nog nooit een echte onweersbui gehad. Van te voren gewoon goed de weerberichten in de gaten houden, doet ook al een hoop. Hangt ook wel een beetje van het soort onweersbui af. Als er ontladingen bij zitten dan blijf ik mooi wachten.
  zaterdag 27 juni 2009 @ 15:38:58 #146
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_70425406
Hele dag lopen zweten in de benauwde bloedhitte, hopend op een verkwikkende onweersbui. Maar niets! Er zijn misschien 3 druppels gevallen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_70425746
Hier was het ook enorm benauwd. Bewolkt, heet en heel af en toe zon. Ik dreef zowat van brievenbus naar brievenbus Haha.
Mja, beter dan een onweersbui want dat is eng
pi_70426751
Tijdens de bestelling droog gehouden (wel dreigend gerommel op de achtergrond), onderweg naar huis een verkwikkende plensbui
pi_70428910
Gelukkig was het niet zo heet als gisteren. Dat was echt verschrikkelijk vervelend.
pi_70429763
Het was inderdaad erg warm afgelopen 2 dagen en ik had wel verwacht van mezelf dat mijn tempo dan omlaag zou gaan. Niets van dat alles, deze 2 dagen ben ik juist stipt op tijd aangekomen bij de vestiging dus het kan dus wel maar het is echt minutenwerk. Gelukkig zat alles lekker mee, de klanten hadden weinig post en de brievenbussen zaten niet erg vol, dat helpt ook erg mee uiteraard.

Het leuke van dit werk vind ik trouwens dat je echt overal collega`s ziet. Vrachtwagens, auto`s, postbodes op de fiets en lopend. Je kan ook precies zien of je een beetje op schema zit omdat er dan meestal wel collega`s zijn die ook terug naar de vestiging rijden, gisteren reden we met zijn drieën op rij van het lospunt terug naar de vestiging wat toch al snel een stukje is van 5 kilometer. Je hoort echt ergens bij als je bij TNT Post werkt.

[ Bericht 41% gewijzigd door kip_zonder-kop op 27-06-2009 18:21:55 ]
Tok.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')