Lijkt me wel dat er tijden voor staan. En op maandag is het altijd flink aanpoten. Heb het wel gedaan met een autodienst en een haalrit gelijk daar achteraan. Dat was echt doorkarren geblazen om dat te halen, maar wel mogelijk.quote:Op zondag 21 juni 2009 22:41 schreef TokenW het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de tijden van maandagsdiensten? Staan daar voor elke maandagsdienst ook vaste tijden? Want bij een buitenwijk heb je dan wel een erg groot probleem als je langs alle uithoeken moet.
Dat hangt er toch ook wel een beetje vanaf welke autoroute je hebt? ( refererend naar dat je zei dat je je haalrit nog net haalde nà een autobestelling. )quote:Op zondag 21 juni 2009 22:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Lijkt me wel dat er tijden voor staan. En op maandag is het altijd flink aanpoten. Heb het wel gedaan met een autodienst en een haalrit gelijk daar achteraan. Dat was echt doorkarren geblazen om dat te halen, maar wel mogelijk.
Natuurlijk staan daar vaste tijden voor. Anders had je wel je tijd door moeten geven.quote:Op zondag 21 juni 2009 22:41 schreef TokenW het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de tijden van maandagsdiensten? Staan daar voor elke maandagsdienst ook vaste tijden? Want bij een buitenwijk heb je dan wel een erg groot probleem als je langs alle uithoeken moet.
Op maandag worden er dorpsroutes bij de autoroute gevoegd. Dus de ene auto rijdt een deel van de route van een andere autoroute, omdat het anders voor die ene niet haalbaar is. De derde auto doet maar 1 route met 1 dorp aan, waarna deze de haalrit heeft. Het eerste adres staat vrij strak, dus je kunt niet luieren. Daarna is er genoeg tijd om even de auto te wassen en andere dingen te doen voordat de haalrit hervat dient te wordenquote:Op zondag 21 juni 2009 23:18 schreef Viper86 het volgende:
Dat hangt er toch ook wel een beetje vanaf welke autoroute je hebt? ( refererend naar dat je zei dat je je haalrit nog net haalde nà een autobestelling. )
Of worden kleine autoroutes altijd samengevoegd en heb je uiteindelijk meestal ongeveer soortgelijke tijden voor alle autoroutes?
Ze hebben bij ons gewoon gerekend 10 minuten voor een ochtendwijk, 5 minuten voor een middagwijk. Meestal haal je dat niet, maar dat kun je ruimschoots compenseren doordat de looptijden heel ruim staan, ik heb maandagen dat ik op een dienst van 5 uur, 1 tot 1,5 uur te vroeg ben. Daar hou ik dus lekker m'n mond over, heb ik alvast een buffertje voor als ze straks met dat Toekomst VBG uren van mij gaan stelen.quote:Op zondag 21 juni 2009 23:22 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Natuurlijk staan daar vaste tijden voor. Anders had je wel je tijd door moeten geven.
Maar die tijden zijn wel behoorlijk nattevingerwerk. Als je kijkt wat er voor sommige voorbereidingen gerekend wordt...
quote:Op zondag 21 juni 2009 22:43 schreef Jojoortje het volgende:
Wat bedoelen jullie met nutten eigenlijk?
De postverdeler had bij ons vakantie van de week, dus de teamcoach moest voor postverdeler spelen, maar inderdaad; die vorm van het nieuwe werken. En iedereen heeft nu een standaard voorbereidingstijd van een half uur, waar er voor grote wijken eerst een uur stond. Ik heb nu dus nog maar de helft van m'n voorbereidingstijd over.quote:Op zondag 21 juni 2009 22:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
De voorbereidingstijd gehalveerd? Is dat alleen bij jou zo, of ook bij de anderen? En is dat in het kader van dat Nieuwe Werken, met die postverdeler, enzo? Ik wil best geloven dat je daardoor je wijken sneller af hebt, maar 50% sneller is volgens mij echt onhaalbaar. Ik kan me niet voorstellen dat mensen dat halen, dus ik neem aan dat op jouw vestiging nu iedereen structureel over z'n tijd loopt? Mijn voorbereidingstijden zijn nu al behoorlijk krap, en de enige reden dat ik meestal toch op tijd klaar ben is dat mijn looptijd vrij ruim staat. Maar als daar dan ook het mes in gaat haal ik het nooit.
Dat toekomst-VBG slaat dan ook echt nergens op. Je doet erover zo lang als je erover doet en dat hoor je gewoon uitbetaald te krijgen. Als je erg snel bent, dan kost het je waarschijnlijk net zoveel moeite als iemand die er 10 minuten langer over doet. We hebben toch een uurloon, dan kunnen ze dat ook wel meteen afschaffen en overgaan op stukloon.quote:Op zondag 21 juni 2009 23:45 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ze hebben bij ons gewoon gerekend 10 minuten voor een ochtendwijk, 5 minuten voor een middagwijk. Meestal haal je dat niet, maar dat kun je ruimschoots compenseren doordat de looptijden heel ruim staan, ik heb maandagen dat ik op een dienst van 5 uur, 1 tot 1,5 uur te vroeg ben. Daar hou ik dus lekker m'n mond over, heb ik alvast een buffertje voor als ze straks met dat Toekomst VBG uren van mij gaan stelen.
Aha, ik vroeg het me ook al af.quote:Op maandag 22 juni 2009 00:31 schreef Jordy-B het volgende:
nutten is het verrichten van extra werkzaamheden om te compenseren dat je minder tijd nodig hebt voor je normale dienst als er weinig post is.
Daar staat tegenover dat je hulp krijgt als er meer post is dan normaal. (Dat wil zeggen, dat zou er tegenover moeten staan, maar in de praktijk ben je vooral aan het nutten en krijg je opvallend weinig hulp)
Iedereen moet er op een gegeven aan geloven. Wees blij dat het nog eventjes duurt voor jou.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 13:04 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Het nieuwe weken gaat bij ons beginnen in april 2010...
En die pleuren dan wat op papier en na invoering kom je erachter dat er nog een heleboel bijgeschaafd moet worden.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 16:14 schreef tntster het volgende:
Heeft er al iemand ervaring met het "bouwen" van nieuwe dienstregelingen?
Naar mijn weten is er op elke vestiging een bouw team samengesteld die daar enkele keren voor gaan zitten
Ik weet niet wanneer wij de sjaak zijn, maar als ik zo op de verhalen af ga staat ons weinig leuks te wachten. In onze Area zijn al een paar vestigingen die zo werken, en de verhalen die ik daar over hoor komen overeen met wat ik hier hoor. Regelmatig moeten mensen van ons kantoor in hun reserveweek (en soms zelfs langer) naar zo'n kantoor komen, omdat ze daar met structurele onderbezetting kampen. Volgens onze teamcoach heeft dat niets te maken met de gevolgen van het VBG vd Toekomst, maar komt het omdat ze daar geen postbezorgers kunnen vinden. Volgens mij ligt het toch iets anders.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 13:04 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Het nieuwe weken gaat bij ons beginnen in april 2010...
Helaas is mijn ervaring dat de bouwers niet zoveel inbreng hebben. Ze krijgen een stapel briefjes waarop staat "voorbereiden dienst A: 30 min, uitvoeren dienst W: 150 minuten, en die mogen ze dan op een prikbord gaan prikken. Over de tijden hebben ze niets te zeggen, die zijn een gegeven.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 16:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
En die pleuren dan wat op papier en na invoering kom je erachter dat er nog een heleboel bijgeschaafd moet worden.
Ik raad iedereen aan om dan ook meteen zijn bek open te trekken als er iets niet klopt. Als je hem niet binnen de tijd haalt vragen of je een andere dienst mag.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |