abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70236886
Hoe zit het eigenlijk met de tijden van maandagsdiensten? Staan daar voor elke maandagsdienst ook vaste tijden? Want bij een buitenwijk heb je dan wel een erg groot probleem als je langs alle uithoeken moet.
pi_70236978
Wat bedoelen jullie met nutten eigenlijk?
Noot noot.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 21 juni 2009 @ 22:47:06 #103
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_70237139
quote:
Op zondag 21 juni 2009 22:41 schreef TokenW het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de tijden van maandagsdiensten? Staan daar voor elke maandagsdienst ook vaste tijden? Want bij een buitenwijk heb je dan wel een erg groot probleem als je langs alle uithoeken moet.
Lijkt me wel dat er tijden voor staan. En op maandag is het altijd flink aanpoten. Heb het wel gedaan met een autodienst en een haalrit gelijk daar achteraan. Dat was echt doorkarren geblazen om dat te halen, maar wel mogelijk.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 21 juni 2009 @ 23:18:40 #104
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_70238524
quote:
Op zondag 21 juni 2009 22:47 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Lijkt me wel dat er tijden voor staan. En op maandag is het altijd flink aanpoten. Heb het wel gedaan met een autodienst en een haalrit gelijk daar achteraan. Dat was echt doorkarren geblazen om dat te halen, maar wel mogelijk.
Dat hangt er toch ook wel een beetje vanaf welke autoroute je hebt? ( refererend naar dat je zei dat je je haalrit nog net haalde nà een autobestelling. )

Of worden kleine autoroutes altijd samengevoegd en heb je uiteindelijk meestal ongeveer soortgelijke tijden voor alle autoroutes?
Nothing is what it seems
pi_70238681
quote:
Op zondag 21 juni 2009 22:41 schreef TokenW het volgende:
Natuurlijk staan daar vaste tijden voor. Anders had je wel je tijd door moeten geven.

Maar die tijden zijn wel behoorlijk nattevingerwerk. Als je kijkt wat er voor sommige voorbereidingen gerekend wordt...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 21 juni 2009 @ 23:30:08 #106
Maffe Fries
pi_70238985
quote:
Op zondag 21 juni 2009 23:18 schreef Viper86 het volgende:

Dat hangt er toch ook wel een beetje vanaf welke autoroute je hebt? ( refererend naar dat je zei dat je je haalrit nog net haalde nà een autobestelling. )

Of worden kleine autoroutes altijd samengevoegd en heb je uiteindelijk meestal ongeveer soortgelijke tijden voor alle autoroutes?
Op maandag worden er dorpsroutes bij de autoroute gevoegd. Dus de ene auto rijdt een deel van de route van een andere autoroute, omdat het anders voor die ene niet haalbaar is. De derde auto doet maar 1 route met 1 dorp aan, waarna deze de haalrit heeft. Het eerste adres staat vrij strak, dus je kunt niet luieren. Daarna is er genoeg tijd om even de auto te wassen en andere dingen te doen voordat de haalrit hervat dient te worden

Maar goed, ik denk dat de tijden ook al weer aangescherpt zijn, want ik heb de haalrit al een tijd niet meer gereden, laat staan op maandag gewerkt.
  zondag 21 juni 2009 @ 23:45:50 #107
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_70239557
quote:
Op zondag 21 juni 2009 23:22 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Natuurlijk staan daar vaste tijden voor. Anders had je wel je tijd door moeten geven.

Maar die tijden zijn wel behoorlijk nattevingerwerk. Als je kijkt wat er voor sommige voorbereidingen gerekend wordt...
Ze hebben bij ons gewoon gerekend 10 minuten voor een ochtendwijk, 5 minuten voor een middagwijk. Meestal haal je dat niet, maar dat kun je ruimschoots compenseren doordat de looptijden heel ruim staan, ik heb maandagen dat ik op een dienst van 5 uur, 1 tot 1,5 uur te vroeg ben. Daar hou ik dus lekker m'n mond over, heb ik alvast een buffertje voor als ze straks met dat Toekomst VBG uren van mij gaan stelen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_70239562
quote:
Op zondag 21 juni 2009 22:43 schreef Jojoortje het volgende:
Wat bedoelen jullie met nutten eigenlijk?
Noot noot.
pi_70240769
nutten is het verrichten van extra werkzaamheden om te compenseren dat je minder tijd nodig hebt voor je normale dienst als er weinig post is.

Daar staat tegenover dat je hulp krijgt als er meer post is dan normaal. (Dat wil zeggen, dat zou er tegenover moeten staan, maar in de praktijk ben je vooral aan het nutten en krijg je opvallend weinig hulp)

[ Bericht 21% gewijzigd door Jordy-B op 22-06-2009 00:54:03 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_70240916
Ah ok!
Noot noot.
pi_70244095
quote:
Op zondag 21 juni 2009 22:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

De voorbereidingstijd gehalveerd? Is dat alleen bij jou zo, of ook bij de anderen? En is dat in het kader van dat Nieuwe Werken, met die postverdeler, enzo? Ik wil best geloven dat je daardoor je wijken sneller af hebt, maar 50% sneller is volgens mij echt onhaalbaar. Ik kan me niet voorstellen dat mensen dat halen, dus ik neem aan dat op jouw vestiging nu iedereen structureel over z'n tijd loopt? Mijn voorbereidingstijden zijn nu al behoorlijk krap, en de enige reden dat ik meestal toch op tijd klaar ben is dat mijn looptijd vrij ruim staat. Maar als daar dan ook het mes in gaat haal ik het nooit.
De postverdeler had bij ons vakantie van de week, dus de teamcoach moest voor postverdeler spelen, maar inderdaad; die vorm van het nieuwe werken. En iedereen heeft nu een standaard voorbereidingstijd van een half uur, waar er voor grote wijken eerst een uur stond. Ik heb nu dus nog maar de helft van m'n voorbereidingstijd over.
pi_70245170
quote:
Op zondag 21 juni 2009 23:45 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ze hebben bij ons gewoon gerekend 10 minuten voor een ochtendwijk, 5 minuten voor een middagwijk. Meestal haal je dat niet, maar dat kun je ruimschoots compenseren doordat de looptijden heel ruim staan, ik heb maandagen dat ik op een dienst van 5 uur, 1 tot 1,5 uur te vroeg ben. Daar hou ik dus lekker m'n mond over, heb ik alvast een buffertje voor als ze straks met dat Toekomst VBG uren van mij gaan stelen.
Dat toekomst-VBG slaat dan ook echt nergens op. Je doet erover zo lang als je erover doet en dat hoor je gewoon uitbetaald te krijgen. Als je erg snel bent, dan kost het je waarschijnlijk net zoveel moeite als iemand die er 10 minuten langer over doet. We hebben toch een uurloon, dan kunnen ze dat ook wel meteen afschaffen en overgaan op stukloon.

En dat er tijden voor maandagdiensten staan slaat ook nergens op, Ik loop nu standaard 3 buitenwijken, die ik door elkaar opbundel afhankelijk van waar ik langs moet, maar de looptijd ervan (scootertijd eigenlijk) is erg variabel. De tijd die ik erover doe ligt tussen de 1:50 en 2:45, daar kun je toch geen standaardtijd voor neer zetten? Bovendien ligt verslavingszorg Parnassia erin, laatst had ik 18 gerechtelijke aangetekenden voor 1 adres, dat scheelt 18! minuten. Als ze zo echt gaan rekenen bij dat toekomst-VBG laat ik de post die ik niet binnen tijd redt gewoon liggen.
  Redactie Frontpage maandag 22 juni 2009 @ 10:32:39 #113
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_70245474
"Het staat op papier dus dan kan het", zou mijn geliefde teamcoach zeggen!
pi_70247324
Zaterdag was voor mij de eerste "het nieuwe werken" dag. Ik stond eerst als reserve ingepland. Zonder dat "nieuwe werken" gedoe zat ik altijd op een autodienst op zaterdag, maar dat is dus nu compleet veranderd. Twee autodiensten zijn nu samengevoegd. Ze hebben er nu twee postbezorgers opgezet. De één doet bijna alles in het dorp op de fiets en de andere gaat nu buiten het dorp om en doet alle boeren etc. Toen in de loop van de week werd ik gebeld, dat ik geen reserve meer was, maar dat ik mijn oude vertrouwde wijk weer kon krijgen. Omdat beide postbezorgers (twee vrouwtjes) ziek zijn geworden of iets anders hadden. De exacte reden weet ik ook niet Maar ze hadden wel meteen last van hun polsen gekregen

Ik moest om 08:15 beginnen, maar wist al wel van te voren, dat het een hele late dag zou worden. Plus nog die stront HAH erbij.

Maar omdat deze twee autodiensten dus zijn samengevoegd en ik maar één kant van het dorp wist, moest ik met een andere zaterdagpostbode samen op pad, omdat hij wel de andere kant van het dorp en daar buiten kende. Of te wel, we moesten samen in één auto twee autodiensten wegbrengen.

Plus we moesten als extra werk een wijk voorbereiden waar we nog nooit eerder voor hebben gestaan. Dat ingooien duurde natuurlijk langer als normaal. Om 09:00 klaar en alles zat in de grijze zak. Eerst maar eens pauze. Mooi pauze genomen tot 9:20. Koffiepauzes van 10 min is ook niks. Gelukkig hebben we geen waakhond op ons kantoor die overal op let. Dus die 20 min kon mooi uit. En toen hoorde ik dat onze Team Coach overspannen thuis zat. Nee niet via de officiele weg, nee gewoon via via in de kantine. Nou nou, gelijk de eerste week van het "nieuwe werken" al overspannen thuis zitten. En met de vergadering kon de Team Coach het allemaal wel zo mooi vertellen, dat het allemaal beter wordt. Nou je ziet het al. Het eerste slachtoffer is al gemaakt.

Na de pauze moesten we nog onze eigen diensten voorbereiden. Redelijk veel nog, gelukkig niet alles, omdat dit nu in andere wijken is ingepland. Tegen 11:30 konden we uiteindelijk weg. Ergens in de middag werden we opgebeld dat er nog een paar bundels post en HAH op ons lag te wachten. Allemaal post voor de boeren. Dit stond niet op onze planning maar was wel voor ons bedoelt. Om 17:50 waren we klaar. Eerst terug naar het kantoor grijze zakken en alles opgeruimd. Toen nog de extra bundels weggebracht en om 18:40 waren we eindelijk klaar en konden we naar huis.

Jonge wat een dag. We hebben meer dan 120km's gemaakt. Ze wisten van te voren, dat ze het krap zouden krijgen. Waarom maken ze gewoon geen uitzondering en zetten ze twee auto's in?

En dat ook alles in een grijze zak moet. Ik kan je vertellen, dat veel post gewoon beschadigd raakt, omdat het in een grijze zak wordt gepropt. Om 10:30 waren nog heel veel mensen hier op het kantoor met hun wijk bezig. Die bakkendragers, bijna niemand gebruikt ze. Heel veel mensen liepen op de werkvloer om hun rommel op te ruimen. Als je op de postverdeler moet wachten, kun je het beter zelf doen.

Nee echt geweldig dat" nieuwe werken"

Ik sta deze zaterdag ook weer als reserve ingedeeld, ben benieuwd wat ze nu weer gaan verzinnen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zipportal op 22-06-2009 11:58:02 ]
pi_70256449
Wij zijn wat aan het experimenteren geweest met de nieuwe werkmethode en het is tot nu toe idd opvallend hoe vaak je op de postverdeler moet wachten. Logisch ook, die heeft ook maar 2 armen en 2 benen en kan gewoon niet overal tegelijk zijn.

Wat ook niet helpt is dat het postverdelen gezien wordt als een 'tussendoortje', het wordt er eigenlijk gewoon bijgepropt ....
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  maandag 22 juni 2009 @ 16:25:29 #116
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_70256950
Hoe groot zijn jullie dvg'en dan? Of zijn die allemaal even groot, afhangend van de hoeveelheid postcodes.
Wij hebben maar 2 dvg'en en hebben daarvoor 1 of 2 postverdelers voor. 2 's ochtends die het direct na het vossen doen en later nog 1 die het voor alletwee doet. In de praktijk helpt iedereen wel ff een handje met verdelen, ik bedoel, zoveel werk is het toch niet en dan gaat het toch ook veel sneller?

( getyped met gsm, dus niet echt uitgebreid :p )
Nothing is what it seems
  Redactie Frontpage / Sport maandag 22 juni 2009 @ 16:28:21 #117
Maffe Fries
pi_70257063
Bij ons is het zo dat iedereen mee helpt de blauwe bakken te verdelen en dat een of twee de rode bakken uitdelen als het laatste van de blauwe bakken in de vakken gepropt wordt. Ondertussen is het zo dat de blauwe bakken dan ook meteen opgeruimd worden. En als een iemand dat moet doen, dan heeft ie flink wat te doen. Niet echt handig lijkt me.
pi_70283393
quote:
Op maandag 22 juni 2009 00:31 schreef Jordy-B het volgende:
nutten is het verrichten van extra werkzaamheden om te compenseren dat je minder tijd nodig hebt voor je normale dienst als er weinig post is.

Daar staat tegenover dat je hulp krijgt als er meer post is dan normaal. (Dat wil zeggen, dat zou er tegenover moeten staan, maar in de praktijk ben je vooral aan het nutten en krijg je opvallend weinig hulp)
Aha, ik vroeg het me ook al af.
Bij ons noemen ze dat dan weer inleveren volgens mij.
pi_70286186
Wij hebben de komende weken flink wat vergaderingen op het programma staan in verband met het nieuwe vbg.
Vandaag ook wat mensen over de vloer gehad die komen kijken hoe het nu is en later kunnen we daarop terugkijken.

Ik ben benieuwd wat er allemaal gaat veranderen..
ook gaan we bij ons nieuwe dienstregelingen maken..
  Redactie Frontpage dinsdag 23 juni 2009 @ 13:04:28 #120
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_70286673
Het nieuwe weken gaat bij ons beginnen in april 2010...
pi_70287372
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 13:04 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Iedereen moet er op een gegeven aan geloven. Wees blij dat het nog eventjes duurt voor jou.
pi_70293074
Heeft er al iemand ervaring met het "bouwen" van nieuwe dienstregelingen?
Naar mijn weten is er op elke vestiging een bouw team samengesteld die daar enkele keren voor gaan zitten
pi_70294367
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 16:14 schreef tntster het volgende:
Heeft er al iemand ervaring met het "bouwen" van nieuwe dienstregelingen?
Naar mijn weten is er op elke vestiging een bouw team samengesteld die daar enkele keren voor gaan zitten
En die pleuren dan wat op papier en na invoering kom je erachter dat er nog een heleboel bijgeschaafd moet worden.

Ik raad iedereen aan om dan ook meteen zijn bek open te trekken als er iets niet klopt. Als je hem niet binnen de tijd haalt vragen of je een andere dienst mag.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 23 juni 2009 @ 17:07:08 #124
Bijdehand mannetje
pi_70294676
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 13:04 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Ik weet niet wanneer wij de sjaak zijn, maar als ik zo op de verhalen af ga staat ons weinig leuks te wachten. In onze Area zijn al een paar vestigingen die zo werken, en de verhalen die ik daar over hoor komen overeen met wat ik hier hoor. Regelmatig moeten mensen van ons kantoor in hun reserveweek (en soms zelfs langer) naar zo'n kantoor komen, omdat ze daar met structurele onderbezetting kampen. Volgens onze teamcoach heeft dat niets te maken met de gevolgen van het VBG vd Toekomst, maar komt het omdat ze daar geen postbezorgers kunnen vinden. Volgens mij ligt het toch iets anders.

Ik heb trouwens ook begrepen dat ze bij dat Nieuwe Werken geen uitloop meer vergoeden, en dat noemen ze dan het principe van Zoet en Zuur. Oftwel iedere keer dat je uitloopt zegt je teamcoach, "maar je bent toch ook wel eens eerder klaar?" Maar net als het zoet en het zuur waar JP zo graag over rept wil het zoet maar niet komen, na het zuur werd het het nog zuurder en daarna wrang en bitter.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
  dinsdag 23 juni 2009 @ 17:10:35 #125
Bijdehand mannetje
pi_70294776
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 16:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

En die pleuren dan wat op papier en na invoering kom je erachter dat er nog een heleboel bijgeschaafd moet worden.

Ik raad iedereen aan om dan ook meteen zijn bek open te trekken als er iets niet klopt. Als je hem niet binnen de tijd haalt vragen of je een andere dienst mag.
Helaas is mijn ervaring dat de bouwers niet zoveel inbreng hebben. Ze krijgen een stapel briefjes waarop staat "voorbereiden dienst A: 30 min, uitvoeren dienst W: 150 minuten, en die mogen ze dan op een prikbord gaan prikken. Over de tijden hebben ze niets te zeggen, die zijn een gegeven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')