Heel erg herkenbaar ja.quote:Op woensdag 15 juli 2009 21:53 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Iedere keer als ik aan het werk ben vragen mensen wel de weg aan me (dat zal ook wel te maken hebben met het feit dat ik in het centrum werk). Als ik de weg niet weet zijn de mensen meteen stomverbaasd omdat ik bij TNT Post werk, dus alle straten zou moeten kennen. En dit verzin ik niet, mensen zeggen gewoon doodleuk dat ik het wel zou moeten weten.
Herkenbaar?
Bij ons staat het min of meer vast wie wat doet en bij vrije postbezorgers/zaterdagbestellers worden de vaste bestellers in de ontstane gaten gestuurd. Bij gebrek aan mensen binnen komt er wel eens een stapelvrouwtje bij (stapelen is inmiddels uitbesteed aan een sociale werkplaats). Verder niks. Alleen voor de 2 buitenwijken hebben we per wijk een vaste vervanger (zaterdagbesteller), dan wordt een vaste besteller in de wijken van de vervangers neergezet in plaats van de buitenwijken. Het gebeurt wel regelmatig dat ze er pas op zaterdag achterkomen dat de vrije dag van iemand niet is ingepland, aangezien hun wijken niet worden opgehaaldquote:Op woensdag 15 juli 2009 20:52 schreef greatchampion het volgende:
[..]
Hebben jullie een planning?. Voor ons is het altijd een verrassing... weten pas vrijdag de planning (voor zaterdag)
![]()
Soms wel ja. Maar ik heb het geluk dat ik heel veel wijken heb mogen lopen, dus ik ken Hengelo wel redelijk uit mijn hoofd. Alleen soms heb je van die straten waar ik nog nooit geweest ben, maar wel ongeveer weet waar het is. Dan wijs ik ze wel de goede richting uit, maar moeten ze het daar nog maar eens vragen.quote:Op woensdag 15 juli 2009 21:53 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Iedere keer als ik aan het werk ben vragen mensen wel de weg aan me (dat zal ook wel te maken hebben met het feit dat ik in het centrum werk). Als ik de weg niet weet zijn de mensen meteen stomverbaasd omdat ik bij TNT Post werk, dus alle straten zou moeten kennen. En dit verzin ik niet, mensen zeggen gewoon doodleuk dat ik het wel zou moeten weten.
Herkenbaar?
Da's wel heel domquote:Op woensdag 15 juli 2009 23:53 schreef TokenW het volgende:
[..]
Het gebeurt wel regelmatig dat ze er pas op zaterdag achterkomen dat de vrije dag van iemand niet is ingepland, aangezien hun wijken niet worden opgehaald.
Bij ons hebben de meeste ook hun "eigen ding", maar ik ben er één die dat dus niet heeft.quote:Op woensdag 15 juli 2009 23:53 schreef TokenW het volgende:
[..]
Bij ons staat het min of meer vast wie wat doet en bij vrije postbezorgers/zaterdagbestellers worden de vaste bestellers in de ontstane gaten gestuurd.
Welk kantoor werk je? Heb recent ook 2 keer een week in Amsterdam gewerkt, en net toen kreeg ik veel mensen die de weg wouden weten. Leuk als je uitgeleend bent en uit een andere stad komt..quote:Op woensdag 15 juli 2009 21:53 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Herkenbaar?
Dan vragen ze het in ieder geval nog in het dorp zelf, Loop je je wijk in Kijkduin, vraagt een buitenlands persoon met zwaar accent naar Noordwijk. Geef je de route naar de Noordwijkselaan, zegt hij dat hij de plaats bedoelt. 30quote:Op woensdag 15 juli 2009 22:55 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Heel erg herkenbaar ja.![]()
Ik word echt heel vaak gevraagd of ik even de weg daar en daar naartoe wil uitleggen maar ik ben daar helemaal niet goed in hahaNu lukt het me nog wel als ik in mijn eigen dorp loop, maar ik loop ook heel vaak in nabijgelegen dorpen en dan met plattegrond in de hand zegmaar haha. En sommige mensen blijven ook aandringen van "Weet je het niet? Jawel joh! Daar ben je toch zeker wel eens geweest? Je werkt bij de post!" "Ja mevrouw, maar ik loop niet óveral." "Raar, nou ja, dan vragen we het wel aan iemand anders." Gevolgd door een diepe zucht.
Hoe verdwaald ben je danquote:Op donderdag 16 juli 2009 18:50 schreef TokenW het volgende:
[..]
Dan vragen ze het in ieder geval nog in het dorp zelf, Loop je je wijk in Kijkduin, vraagt een buitenlands persoon met zwaar accent naar Noordwijk. Geef je de route naar de Noordwijkselaan, zegt hij dat hij de plaats bedoelt. 30kilometer verderop.
Haha klunsquote:Op donderdag 16 juli 2009 22:39 schreef Cocktailprikker het volgende:
Vandaag was een prima dagAlles ging perfect, 1 minpuntje en dat was dat ik de primeur had om het scanapparaat met het scherm op de grond te laten stuiteren
Konden we terug voor een andere...:X
[ afbeelding ]
Dat zou handiger zijn als ik alle loopnummers zou weten. Maar goed, die weet ik dus ook niet. Heb ooit gevraagd om een overzicht ofzo, maar die hadden ze niet. Tenminste, niet wat ze me zo even mee kunnen geven. Ben er nu dus zelf maar één aan het maken. Maar goed, als je dus opeens weer wat nieuws krijg, weet je weer niets.quote:Op donderdag 16 juli 2009 11:55 schreef MadGuy het volgende:
Ik zou vragen of ze de loopnummers er ook bij willen vermelden. Kleine moeite, weet jij gelijk waar je aan toe bent. Op dienstnummer zou ik niet eens weten wat erbij hoort.
Is ook inderdaad erg vervelend af en toe. Ik moet altijd mijn rooster afwachten voordat ik plannen kan maken voor bijvoorbeeld de vrijdagavond. En dan nog worden ze soms opeens veranderd, omdat het rooster is veranderd.quote:Op donderdag 16 juli 2009 16:53 schreef MissSpooky het volgende:
Wat raar, ik heb zelf ook een 3-uur contract op de zaterdag en doe dan ook iedere zaterdag 't zelfde [twee wijken waarvan één voorbereiden]. Lijkt me erg vervelend als je niet weet waar je aan toe bent
Ben je zo traag, dan?quote:Op vrijdag 17 juli 2009 23:26 schreef pietjanklaashenkflip het volgende:
Ik vind het maar kut. Ik krijg godverdomme 2,5 uur voor een wijk waar ik incl. voorbereiden 4 uur over doe...Ben dan ook niet over een lange tijd mooi weg daar
Nope, dat is het m juist. Ik vind het echt te triest voor woorden dat ik zo weinig tijd krijg, ik loop toch aardig door.quote:
Werk je er al lang?quote:Op zaterdag 18 juli 2009 00:12 schreef pietjanklaashenkflip het volgende:
[..]
Nope, dat is het m juist. Ik vind het echt te triest voor woorden dat ik zo weinig tijd krijg, ik loop toch aardig door.
Nee, een andere volgorde is niet mogelijk.quote:Op woensdag 15 juli 2009 20:41 schreef Cocktailprikker het volgende:
Vraagje, is er niet een manier om die distributielijst op een ándere volgorde te zetten dan scanvolgorde/postcode/handmatig? Op bijvoorbeeld alfabetische volgorde? Mijn collega weet de route dus al van 4 jaar rondbrengen, maar ik vind het erg lastig om zo dus overzicht te houden![]()
Ik ben subcontractor en als ik dat ding sloop mag ik duizend euro ophoesten. Mij is wel verteld dat ze kunnen vallen zonder schade. Ik heb hem ook al een keer of 20 laten stuiteren.quote:Op donderdag 16 juli 2009 22:39 schreef Cocktailprikker het volgende:
Vandaag was een prima dagAlles ging perfect, 1 minpuntje en dat was dat ik de primeur had om het scanapparaat met het scherm op de grond te laten stuiteren
Konden we terug voor een andere...:X
[ afbeelding ]
Dan kan ik me wel voorstellen dat je nog niet zo snel bent hoor, ook al denk je zelf van wel.quote:
Oke ja dat kan inderdaad ook... Wij deden het nu zo van tijdens het sorteren al scannen... Maar kan natuurlijk net zo goed pas als je in gaat ladenquote:Op zaterdag 18 juli 2009 14:13 schreef Conflict het volgende:
[..]
Nee, een andere volgorde is niet mogelijk.
Ik zet altijd alles gewoon op route en ga dan mijn hele route scannen. Zo staat de hele route op de volgorde hoe je 'm gaat rijden.
Dus het eerste pakket in de lijst lever je ook als eerste af, super handig en anders werken lukt me niet.
Maar je kan toch ook gewoon je pakketten nummeren met een stift?
Ik werk nu al 8 maanden met dat ding en mij bevalt het erg goed!
[..]
Ik ben subcontractor en als ik dat ding sloop mag ik duizend euro ophoesten. Mij is wel verteld dat ze kunnen vallen zonder schade. Ik heb hem ook al een keer of 20 laten stuiteren.
Grootste ergernis is trouwens dat het pennetje er steeds uit valt![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |