abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71017813
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 21:53 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Iedere keer als ik aan het werk ben vragen mensen wel de weg aan me (dat zal ook wel te maken hebben met het feit dat ik in het centrum werk). Als ik de weg niet weet zijn de mensen meteen stomverbaasd omdat ik bij TNT Post werk, dus alle straten zou moeten kennen. En dit verzin ik niet, mensen zeggen gewoon doodleuk dat ik het wel zou moeten weten.

Herkenbaar?
Heel erg herkenbaar ja.
Ik word echt heel vaak gevraagd of ik even de weg daar en daar naartoe wil uitleggen maar ik ben daar helemaal niet goed in haha Nu lukt het me nog wel als ik in mijn eigen dorp loop, maar ik loop ook heel vaak in nabijgelegen dorpen en dan met plattegrond in de hand zegmaar haha. En sommige mensen blijven ook aandringen van "Weet je het niet? Jawel joh! Daar ben je toch zeker wel eens geweest? Je werkt bij de post!" "Ja mevrouw, maar ik loop niet óveral." "Raar, nou ja, dan vragen we het wel aan iemand anders." Gevolgd door een diepe zucht.
pi_71019960
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 20:52 schreef greatchampion het volgende:

[..]

Hebben jullie een planning? . Voor ons is het altijd een verrassing... weten pas vrijdag de planning (voor zaterdag)
Bij ons staat het min of meer vast wie wat doet en bij vrije postbezorgers/zaterdagbestellers worden de vaste bestellers in de ontstane gaten gestuurd. Bij gebrek aan mensen binnen komt er wel eens een stapelvrouwtje bij (stapelen is inmiddels uitbesteed aan een sociale werkplaats). Verder niks. Alleen voor de 2 buitenwijken hebben we per wijk een vaste vervanger (zaterdagbesteller), dan wordt een vaste besteller in de wijken van de vervangers neergezet in plaats van de buitenwijken. Het gebeurt wel regelmatig dat ze er pas op zaterdag achterkomen dat de vrije dag van iemand niet is ingepland, aangezien hun wijken niet worden opgehaald .
pi_71020145
quote:
Iedere keer als ik aan het werk ben vragen mensen wel de weg aan me (dat zal ook wel te maken hebben met het feit dat ik in het centrum werk). Als ik de weg niet weet zijn de mensen meteen stomverbaasd omdat ik bij TNT Post werk, dus alle straten zou moeten kennen. En dit verzin ik niet, mensen zeggen gewoon doodleuk dat ik het wel zou moeten weten.

Herkenbaar?
Soms wel ja. Maar ik heb het geluk dat ik heel veel wijken heb mogen lopen, dus ik ken Hengelo wel redelijk uit mijn hoofd. Alleen soms heb je van die straten waar ik nog nooit geweest ben, maar wel ongeveer weet waar het is. Dan wijs ik ze wel de goede richting uit, maar moeten ze het daar nog maar eens vragen.

Ook vaak genoeg mensen tegengekomen die een straat vroegen precies aan de andere kant van de stad. Dan kun je wel precies uitleggen hoe ze daar moeten komen, maar na 3 kruisingen en 4 rotondes verder zijn ze het zelf ook weer kwijt
pi_71020407
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 23:53 schreef TokenW het volgende:

[..]

Het gebeurt wel regelmatig dat ze er pas op zaterdag achterkomen dat de vrije dag van iemand niet is ingepland, aangezien hun wijken niet worden opgehaald .
Da's wel heel dom
pi_71022168
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 23:53 schreef TokenW het volgende:

[..]

Bij ons staat het min of meer vast wie wat doet en bij vrije postbezorgers/zaterdagbestellers worden de vaste bestellers in de ontstane gaten gestuurd.
Bij ons hebben de meeste ook hun "eigen ding", maar ik ben er één die dat dus niet heeft.
Algemene reserve is er door de collega's als label aangehangen.
Er is dus wel elke zaterdag voor mij wat te doen, want heb gewoon een 3-uurs contract voor de zaterdagen, maar het is dus erg wisselend wat ik krijg. Soms krijg ik dan per mail door welke dienst ik moet draaien en weet ik helemaal niet wat er aan dat nummertje hangt. Nu ook weer: Heb een dienstnummer doorgekregen die ik nog nooit heb gedaan. Geen flauw idee wat me te wachten staat zaterdag.
  donderdag 16 juli 2009 @ 11:55:37 #281
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_71028936
Ik zou vragen of ze de loopnummers er ook bij willen vermelden. Kleine moeite, weet jij gelijk waar je aan toe bent. Op dienstnummer zou ik niet eens weten wat erbij hoort.
  donderdag 16 juli 2009 @ 15:07:42 #282
1037 Kaos
see you in 2017
pi_71035097
quote:

Herkenbaar?
Welk kantoor werk je? Heb recent ook 2 keer een week in Amsterdam gewerkt, en net toen kreeg ik veel mensen die de weg wouden weten. Leuk als je uitgeleend bent en uit een andere stad komt..
pi_71038708
@Wndyyy

Wat raar, ik heb zelf ook een 3-uur contract op de zaterdag en doe dan ook iedere zaterdag 't zelfde [twee wijken waarvan één voorbereiden]. Lijkt me erg vervelend als je niet weet waar je aan toe bent

@Kip_zonder-kop

Jaa zeer herkenbaar Echt verschrikkelijk. Waar ik woon en werk zijn zooooo veel hofjes en zijstraatjes waar ik de naam niet eens van ken.
A liar is a person who uses the valid designations, the words, in order to make something which is unreal appear to be real. - Nietzche
pi_71042175
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 22:55 schreef xxiessiexx het volgende:

[..]

Heel erg herkenbaar ja.
Ik word echt heel vaak gevraagd of ik even de weg daar en daar naartoe wil uitleggen maar ik ben daar helemaal niet goed in haha Nu lukt het me nog wel als ik in mijn eigen dorp loop, maar ik loop ook heel vaak in nabijgelegen dorpen en dan met plattegrond in de hand zegmaar haha. En sommige mensen blijven ook aandringen van "Weet je het niet? Jawel joh! Daar ben je toch zeker wel eens geweest? Je werkt bij de post!" "Ja mevrouw, maar ik loop niet óveral." "Raar, nou ja, dan vragen we het wel aan iemand anders." Gevolgd door een diepe zucht.
Dan vragen ze het in ieder geval nog in het dorp zelf, Loop je je wijk in Kijkduin, vraagt een buitenlands persoon met zwaar accent naar Noordwijk. Geef je de route naar de Noordwijkselaan, zegt hij dat hij de plaats bedoelt. 30 kilometer verderop.
  donderdag 16 juli 2009 @ 22:39:58 #285
211016 Cocktailprikker
Cocktailprikker
pi_71048533
Vandaag was een prima dag Alles ging perfect, 1 minpuntje en dat was dat ik de primeur had om het scanapparaat met het scherm op de grond te laten stuiteren Konden we terug voor een andere...:X

pi_71049301
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 18:50 schreef TokenW het volgende:

[..]

Dan vragen ze het in ieder geval nog in het dorp zelf, Loop je je wijk in Kijkduin, vraagt een buitenlands persoon met zwaar accent naar Noordwijk. Geef je de route naar de Noordwijkselaan, zegt hij dat hij de plaats bedoelt. 30 kilometer verderop.
Hoe verdwaald ben je dan
Kijkduin is hier vet dichtbij!
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 22:39 schreef Cocktailprikker het volgende:
Vandaag was een prima dag Alles ging perfect, 1 minpuntje en dat was dat ik de primeur had om het scanapparaat met het scherm op de grond te laten stuiteren Konden we terug voor een andere...:X

[ afbeelding ]

Haha kluns
pi_71051596
Morgen (vandaag) extra werken, uitgerekend de mooiste dag van de week
pi_71052621
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 11:55 schreef MadGuy het volgende:
Ik zou vragen of ze de loopnummers er ook bij willen vermelden. Kleine moeite, weet jij gelijk waar je aan toe bent. Op dienstnummer zou ik niet eens weten wat erbij hoort.
Dat zou handiger zijn als ik alle loopnummers zou weten. Maar goed, die weet ik dus ook niet. Heb ooit gevraagd om een overzicht ofzo, maar die hadden ze niet. Tenminste, niet wat ze me zo even mee kunnen geven. Ben er nu dus zelf maar één aan het maken. Maar goed, als je dus opeens weer wat nieuws krijg, weet je weer niets.
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 16:53 schreef MissSpooky het volgende:
Wat raar, ik heb zelf ook een 3-uur contract op de zaterdag en doe dan ook iedere zaterdag 't zelfde [twee wijken waarvan één voorbereiden]. Lijkt me erg vervelend als je niet weet waar je aan toe bent
Is ook inderdaad erg vervelend af en toe. Ik moet altijd mijn rooster afwachten voordat ik plannen kan maken voor bijvoorbeeld de vrijdagavond. En dan nog worden ze soms opeens veranderd, omdat het rooster is veranderd.
pi_71080138
Met de bouwvak voor de deur zal er morgen denk ik geen reet post zijn. Ook geen Makro, vorige week al gehad, dus lekker mijn 1 wijk voorbereiden en 2 wijken bezorgen
pi_71080192
Hopen dat er ook geen mailing is van één of andere bedrijf die toch in de vakantie open is en dat de machine dan heul sloom is
Noot noot.
pi_71082407
Ik vind het maar kut. Ik krijg godverdomme 2,5 uur voor een wijk waar ik incl. voorbereiden 4 uur over doe... Ben dan ook niet over een lange tijd mooi weg daar
pi_71083745
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 23:26 schreef pietjanklaashenkflip het volgende:
Ik vind het maar kut. Ik krijg godverdomme 2,5 uur voor een wijk waar ik incl. voorbereiden 4 uur over doe... Ben dan ook niet over een lange tijd mooi weg daar
Ben je zo traag, dan?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_71083851
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 00:08 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ben je zo traag, dan?
Nope, dat is het m juist. Ik vind het echt te triest voor woorden dat ik zo weinig tijd krijg, ik loop toch aardig door.
pi_71084898
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 00:12 schreef pietjanklaashenkflip het volgende:

[..]

Nope, dat is het m juist. Ik vind het echt te triest voor woorden dat ik zo weinig tijd krijg, ik loop toch aardig door.
Werk je er al lang?
Noot noot.
pi_71085027
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 00:44 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Werk je er al lang?
Een paar maanden.
pi_71090961
Er was helemaal geen kut vandaag!
Noot noot.
pi_71093210
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 20:41 schreef Cocktailprikker het volgende:

Vraagje, is er niet een manier om die distributielijst op een ándere volgorde te zetten dan scanvolgorde/postcode/handmatig? Op bijvoorbeeld alfabetische volgorde? Mijn collega weet de route dus al van 4 jaar rondbrengen, maar ik vind het erg lastig om zo dus overzicht te houden
Nee, een andere volgorde is niet mogelijk.

Ik zet altijd alles gewoon op route en ga dan mijn hele route scannen. Zo staat de hele route op de volgorde hoe je 'm gaat rijden.

Dus het eerste pakket in de lijst lever je ook als eerste af, super handig en anders werken lukt me niet.

Maar je kan toch ook gewoon je pakketten nummeren met een stift?

Ik werk nu al 8 maanden met dat ding en mij bevalt het erg goed!
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 22:39 schreef Cocktailprikker het volgende:

[ afbeelding ]

Ik ben subcontractor en als ik dat ding sloop mag ik duizend euro ophoesten. Mij is wel verteld dat ze kunnen vallen zonder schade. Ik heb hem ook al een keer of 20 laten stuiteren.

Grootste ergernis is trouwens dat het pennetje er steeds uit valt
pi_71093227
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 00:50 schreef pietjanklaashenkflip het volgende:

[..]

Een paar maanden.
Dan kan ik me wel voorstellen dat je nog niet zo snel bent hoor, ook al denk je zelf van wel.
Overleg eens met andere collega's die de wijk ook wel eens gelopen hebben?
Noot noot.
  zaterdag 18 juli 2009 @ 14:58:31 #299
211016 Cocktailprikker
Cocktailprikker
pi_71094301
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 14:13 schreef Conflict het volgende:

[..]

Nee, een andere volgorde is niet mogelijk.

Ik zet altijd alles gewoon op route en ga dan mijn hele route scannen. Zo staat de hele route op de volgorde hoe je 'm gaat rijden.

Dus het eerste pakket in de lijst lever je ook als eerste af, super handig en anders werken lukt me niet.

Maar je kan toch ook gewoon je pakketten nummeren met een stift?

Ik werk nu al 8 maanden met dat ding en mij bevalt het erg goed!
[..]

Ik ben subcontractor en als ik dat ding sloop mag ik duizend euro ophoesten. Mij is wel verteld dat ze kunnen vallen zonder schade. Ik heb hem ook al een keer of 20 laten stuiteren.

Grootste ergernis is trouwens dat het pennetje er steeds uit valt
Oke ja dat kan inderdaad ook... Wij deden het nu zo van tijdens het sorteren al scannen... Maar kan natuurlijk net zo goed pas als je in gaat laden Al moet ik zeggen dat hij gister met postcode, toch redelijk goed stond.

Vallen kan hij vast goed tegen, maar niet plat met de schermkant op de klinkerstraat En idd dat pennetje, je moet hem echt flink erin duwen anders valt hij er telkens uit
pi_71094530
Mmm, kregen vandaag te horen dat de komende 7 weken ( zomerperiode ) het aantal minuten dat je voor een bestelling krijgt met 20% wordt verminderd . Als er HAH is met 10%. Dit omdat er (iets) minder post is.

Ze slaan wel erg door met bezuinigen zeg..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')