Haha ja het gaat snel sinds dat Toekomst VBG ingevoerd werdquote:Op zondag 7 juni 2009 20:49 schreef Viper86 het volgende:
De 40ste alwéér!!![]()
![]()
Kan FeestBeest87/PartyAnimal87 niet ff een feestje voor ons bouwen?![]()
Goh, ik had gewoon het laatste berichtje in de vorige. Had ik niet eens door.quote:Op zondag 7 juni 2009 13:16 schreef WNDYYY het volgende:
Wat had ik weer een mazzel!
Voor één van de wijken die ik moest voorbereiden en wegbrengen was er helemaal geen HAH.
Het lag nergens en er was ook niets over op dat moment.
Dus ik moest het maar zonder doen.
En dat vond ik echt vreselijk! Niet dus!
Ben elke week wel ergens te vinden dus kom gerust langsquote:Op zondag 7 juni 2009 20:49 schreef Viper86 het volgende:
De 40ste alwéér!!![]()
![]()
Kan FeestBeest87/PartyAnimal87 niet ff een feestje voor ons bouwen?![]()
Dat zomerrooster is echt een lachertje, je moet zeggen wanneer je kan werken, maar dan gaan ze er meteen vanuit dat je ook komt wanneer zij het zeggen. Als er geen werk is en graag wil werken laten ze je gewoon zitten. Zoiets werkt 2 kanten op, maar dat schijnen de heren teamcoaches niet te begrijpen.quote:Op maandag 8 juni 2009 17:34 schreef xxiessiexx het volgende:
Kreeg net een telefoontje dat ik deze week toch echt dat zomervakantierooster in moet leverenHeb toch maar even gekeken wanneer ik kan en het braaf ingevuld
![]()
Nu hopen dat het van de zomer geen 35 graden ofzo wordt, want dan verbrand ik levendig met de post rondbrengen.
Ik heb data doorgegeven dat ik zeer waarschijnlijk wel kon, maar wel onder voorbehoud ivm andere bezigheden. Heb inmiddels alweer een paar dagen af kunnen strepen, donderdag effe meedelenquote:Op maandag 8 juni 2009 20:35 schreef TokenW het volgende:
[..]
Dat zomerrooster is echt een lachertje, je moet zeggen wanneer je kan werken, maar dan gaan ze er meteen vanuit dat je ook komt wanneer zij het zeggen. Als er geen werk is en graag wil werken laten ze je gewoon zitten. Zoiets werkt 2 kanten op, maar dat schijnen de heren teamcoaches niet te begrijpen.
Postbezorger betaalt inderdaad minimumloon, en dat is geen vetpot. Bijkomende complicatie is ook nog het aantal uren dat voor je wijk staat (en die je uitbetaald krijgt) en hoe lang je er over doet. Het beleid verschilt per vestiging, maar op veel vestigingen wordt in principe alleen de standaardtijd uitbetaald. En als je steevast 4 uur doet over een dienst van 3 uur is je uurloon effectief nog een stuk lager........quote:Op dinsdag 9 juni 2009 14:25 schreef TomasNL het volgende:
Hallo allemaal, ik had een vraagje over werken bij TNT. Ik doe op dit moment een thuis studie, en wil daarbij een (parttime) baan. Ik lees en hoor alleen overal dat het momenteel niet echt goed betaald om post bezorger te zijn. Ik vraag me af wat hier van waar is? Ze betalen toch sowieso minimumloon? Ik ben 22, en ben in principe beschikbaar om van dinsdag tot zaterdag post te bezorgen. Wat zou ik hiermee kunnen verdienen bij TNT?
Alvast bedankt!
Tomas.
Die wijktijden zijn een lachertje.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 15:52 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Postbezorger betaalt inderdaad minimumloon, en dat is geen vetpot. Bijkomende complicatie is ook nog het aantal uren dat voor je wijk staat (en die je uitbetaald krijgt) en hoe lang je er over doet. Het beleid verschilt per vestiging, maar op veel vestigingen wordt in principe alleen de standaardtijd uitbetaald. En als je steevast 4 uur doet over een dienst van 3 uur is je uurloon effectief nog een stuk lager........
Hier ook, er klopt geen bal van die tijden. Er zijn wijken van 2 uur die je op je sloffen in 5 kwartier loopt (vooruit, 1,5 uur met hah), maar er zijn ook wijken die zo krap staan dat je ze alleen haalt zonder hah, met weinig post, zonneschijn, en wind mee.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 18:57 schreef TokenW het volgende:
[..]
Die wijktijden zijn een lachertje.
Mijn eigen wijk en nog 2 wijken van 1:50 loop ik structureel in 1:30 met C1000, maar de 1:30 wijken loop ik met moeite binnen tijd zonder HAH. Straten erbij of eraf zijn niet eens opgenomen, nieuwe huizen erbij, de tijd blijft hetzelfde. Alleen postbezorgers die hard schreeuwen krijgen telkens tijd bij de dienst bijgeschreven.
Dat zal dan hier ook wel het geval zijnquote:Op vrijdag 12 juni 2009 15:42 schreef xxiessiexx het volgende:
Hier is het in ieder geval alleen C1000, zelfde soort folder als vorige week
Hij zag er anders een stuk groter uit.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 15:42 schreef xxiessiexx het volgende:
Hier is het in ieder geval alleen C1000, zelfde soort folder als vorige week
De vestigingsmanager vertelde me dat het definitieve contract nog steeds niet getekend is; we zijn nog steeds met de pilot bezig. Best kans dat de c1000 dus of vaste klant wordt en blijft, maar ze kunnen net zo snel volgende week een andere partij de folder laten bezorgen.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 00:08 schreef Saekerhett het volgende:
Het wordt tijd dat ze de C1000 de deur weer uittiefen.
Ok, ik ben er aan gewend, maar god wat waren die zaterdagen zonder huis aan huis toch mooi.
Vooral in de zomer. Geen klote aan post, soms 3 huizen overslaan en een graad of 25
Officieel duurde de C1000 toch tot en met de zomer? Of is dat inmiddels alweer voor onbepaalde tijd?
Bij ons blokeren we de weg minimaal 10 minuten.quote:Op donderdag 11 juni 2009 22:32 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Volgens hem moest ik de brievenbussen in een minuut lichten omdat die wachtende automobilisten anders kwaad zouden worden. Sorry, maar in het centrum moet je altijd rekening houden met extra wachttijd omdat vrachtwagens ook vaak lossen en laden en dat duurt echt wel langer dan een minuut.
Eh nee, maar als mij dat ooit zou overkomen dan zou ik direct aangifte bij de politie doen en NOOIT meer op dat hele woonwagenkamp de post gaan bezorgen. Laten ze verrotten daar, asociaal klotevolk.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 17:00 schreef Nesto het volgende:
Mensen die iets soortgelijks hebben meegemaakt: om welk formulier gaat het en doe ik er goed aan dit pas komende dinsdag te melden?
Dat ja. Vuile aso'squote:Op zaterdag 13 juni 2009 17:16 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Eh nee, maar als mij dat ooit zou overkomen dan zou ik direct aangifte bij de politie doen en NOOIT meer op dat hele woonwagenkamp de post gaan bezorgen. Laten ze verrotten daar, asociaal klotevolk.
Bij ons is er een wijk waar wel eens mensen gebeten worden, maar geen idee of ze dat gemeld hebben of dat er actie ondernomen is. Je kan het toch het beste melden en verder kan je ook naar de politie gaan (geen idee of die er wat aan doen). Over die bananenboom, erg triest maar dat zegt meer over hem dan over jou. Je kan het bij het meldpunt discriminatie melden.quote:Op zaterdag 13 juni 2009 17:00 schreef Nesto het volgende:
Ja hallo TNT'ers, ik ben nieuw hier.
Vandaag ben ik voor de tweede keer gebeten door een hond op een woonwagenkamp. De eerste keer (week terug) in m'n arm (godzijdank de postjas aan), en direct melding gedaan bij een postbode+. Ik zou toen een verklaringsformulier in moeten komen vullen op de vestiging, samen met de teamcoach. Dat formulier hebben ze nooit meer kunnen vinden...
Vandaag was het weer raak, en nu stond ook nog eens het hek open. Hond komt door het hek gerend en zet z'n bek om m'n kuit, terwijl de baas/bewoner/kamper buiten staat. Hond bijt gelukkig niet door en ik roep dat ie die hond binnen moet houden. Dan ontstaat er een vervelende discussie die erop neerkomt dat ik niet zo'n grote bek moet hebben en dat ik moet oprotten naar de bananenboom waar ik ben uitgevallen (heb een getinte huid). Ik heb hem aangegeven dat ie geen post meer van me krijgt.
Ik had dit nu wel weer direct kunnen melden maar ik heb niet het idee dat mijn hogeren erg onder de indruk zijn en er veel aandacht aan schenken. Speelt ook mee dat mijn vaste postbode+ nog op vakantie is, maar dinsdag weer terug is en ik dan mijn verhaal wil doen.
Mensen die iets soortgelijks hebben meegemaakt: om welk formulier gaat het en doe ik er goed aan dit pas komende dinsdag te melden?
Groot gelijk. Als ik ook niet normaal mijn werk kan uitoefenen, omdat er zo'n kut hond rondloopt hebben ze pech en kwam ik er ook meer.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 17:16 schreef Nesto het volgende:
Ik zal nog even het vervolg van mijn bijtverhaal vertellen.
Ik heb geen aangifte gedaan bij de politie. Wel heb ik van het weekend zelf een verklaring getypt, en deze is vandaag op de vestiging gelezen. Later werd ik door de PB+ teruggebeld met de mededeling dat ze volledig achter me staan en dat de post voor dat adres voorlopig achter wordt gehouden. En de complimenten voor mijn handelen in de omgang met die kampsjaak.
Ben tevreden zo met deze afhandeling.
quote:Op donderdag 18 juni 2009 14:19 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Laat ik vandaag een volstrekt hypothetisch verhaal posten...
Volgens mij niet, verlof dat al is toegekend mag niet worden ingetrokken. Ik heb even het Burgerlijk Wetboek erbij gepakt. Artikel 637 uit BW 7 handelt over verlof, en hierin staat in grote lijnen het volgende.quote:Op donderdag 18 juni 2009 14:19 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Laat ik vandaag een volstrekt hypothetisch verhaal posten...
Werknemer X is een trouwe zaterdagwerker die al enkele jaren zonder klachten en met veel plezier zijn werk doet. Alom gewaardeerd door planners en collega's, want X is nooit te beroerd om een extra wijkje weg te lopen, een dagje extra te werken of een haalritje er bij te doen. Kortom: X is een voorbeeldig werknemer en staat altijd klaar voor de TNT.
Dan wordt X opeens een kans aangeboden in de muziekwereld waar hij als klein jochie al van droomde. Hij zegt toe onder voorbehoud, en gaat eerst bij de TNT in gesprek met Teamcoach A. X verteld zijn verhaal en geeft aan dat het voor zou kunnen komen dat hij op zaterdag niet zou kunnen komen werken i.v.m. optredens in de nacht van vrijdag op zaterdag. Niet dat het vaak voorkomt, maar toch. Teamcoach A hoort het verhaal aan, is enthousiast en geeft aan dat gezien de verlofuren die X nog heeft staan -een kleine 200- en de ruime bezetting van zaterdagwerkers er geen enkel probleem is. Zeker niet gezien de staat van dienst van X. De afspraak wordt gemaakt, en enkele zaterdagen worden vrijgepland voor X.
Dan krijgt A last van lichamelijk ongemak waardoor hij enkele maanden is uitgeschakeld. Teamcoach B neemt zijn taken over. Teamcoach B is echter een stukje minder vriendelijk en is het standaard niet eens met beslissingen die hij niet neemt. Kortom: gedonder. B klaagt over de "vele vrije zaterdagen" van X. Hij besluit dan ook zonder overleg alle in goed overleg met A afgesproken en in het verlofboek bevestigde zaterdagen te schrappen, wat X opmerkt als hij in het verlofboek kijkt.
Grote vraag is: Mag B dit zomaar doen?
Dat mag B dan ook niet zomaar doen. In noodsituaties kan het zijn dat er verlof wordt ingetrokken, maar zo'n noodsituatie kondigt zich natuurlijk niet weken van tevoren al aan, dus ik vind het vrij apart dat B reeds bevestigde verlofdagen schrapt.quote:Op donderdag 18 juni 2009 14:38 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Maar volgens mij mag B dat niet doen, je hebt het op tijd aangevraagd, er is inderdaad niet zo'n grote noodzaak dat het gerechtvaardigd is zomaar jouw verlofdagen te schrappen.
Lijkt me nogal sterk dat ruim van tevoren aangevraagde en goedgekeurde verlofdagen zomaar geschrapt mogen worden.
Bij ons werkt het als volgt. Wil je verlof dan ga je naar de planner danwel teamcoach. Je geeft bij hem aan dat je op datum xx-xx verlof wilt. Hij kijkt in ons verlofboek, en bepaalt dan of het kan gezien de reden en het aantal mensen dat al verlof hebben. Gaat hij akkoord, dan wordt het ter bevestiging opgeschreven in het verlofboek. Eerder niet. Dus als je naam op die datum opgeschreven staat is dat de bevestiging van verlofquote:Maar als ik het goed begrijp is dus al tegen jou gezegd dat het verlof is toegekend. In dat geval is het bovenstaande niet van toepassing. Vraag is, heb je hier bewijs van? Het BW spreekt namelijk nadrukkelijk van een schriftelijke verlofaanvraag. Op mijn vestiging werken ze met verlofbriefjes met een doordrukvel, als je verlof is gehonoreerd krijg je het doordrukvel met akkoord door de teamcoach terug, dus heb je het altijd zwart op wit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |