Kwam via google met "post sorteren" bij Sandd uit. Maar ik weet het verder ook niet hoor, ik bezorg namelijk gewoon ook post. Ben meer van het afwisselend werkquote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:34 schreef Cudles het volgende:
[..]
Sandd levert dus aan de lokale TNT depots? Ik ben op google wel tegengekomen dat TNT medewerkers van sorteercentra gingen staken, dus ze moeten er wel zijn.
Helaas heeft onze TC deze met iets te grote voortvarendheid weggegooid toen we met het nieuwe systeem gingen werken. Leuk als we iemand van een ander DVG hebben, die dan vraagt waar de afbundellijst van een bepaalde wijk is. En die dan zo wordt aangekeken vanquote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:52 schreef Peterselieman het volgende:
Bij ons hebben ze die boekjes nog in gebruik waarin precies staat hoe een wijk gezet moet worden. Gaat wel iets minder snel, maar het wordt wel foutloos gedaan
Voor alsnog blijft het een mysterie, maar er zijn genoeg andere baantjes. bedankt iigquote:Op dinsdag 30 juni 2009 22:03 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Kwam via google met "post sorteren" bij Sandd uit. Maar ik weet het verder ook niet hoor, ik bezorg namelijk gewoon ook post. Ben meer van het afwisselend werkEen hele zomer hetzelfde werk doen is naar mijn ervaring echt heel slecht voor je
De grootste ergernis tijdens het bezorgen is wel dat de nummers niet kloppen. Zo hebben ze hier één keer gefklikt ( gelukkig niet bij mij ) dat de post van het eerste huis van de straat achter de post van het laatste huis hebben gedaan ( en de straat was uiteraard aan 1 zijde bebouwd met > 50 huizenquote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
....
Ook leuk is dat bij straten met een wat minder logische nummering alleen nog maar het eerste en het laatste nummer van de reeks op de kast staat, gevolgd door een *. Dus een straat die loopt van 1, 2A, 2B, 2E, 3, 2D, 3A, 2C staat genoteerd als 1-2C *. Sta je daar vreemd voor die kast en te zoeken naar het vakje waar 3A in moet. En dan moet je het nog zetten ook, en is de postbezorger pissig dat alles door elkaar zit.
...
Ook vreemd dat hij dat niet bewaard heeft, al is het maar als naslagwerk. Heel leuk hoor dat nieuwe systeem maar die kasten zijn er bij ons niet op afgestemd, nu lopen er door hoog verloop een hoop mensen van andere DVG's en als die een wijk voor je klaarmaken ben je niet blij.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 23:00 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Helaas heeft onze TC deze met iets te grote voortvarendheid weggegooid toen we met het nieuwe systeem gingen werken. Leuk als we iemand van een ander DVG hebben, die dan vraagt waar de afbundellijst van een bepaalde wijk is. En die dan zo wordt aangekeken vanafbundellijst?
Die gaan ze toch niet wegdoen mag ik hopen?? Dat is echt om ellende vragen met een bezetting die elke dag anders isquote:Op dinsdag 30 juni 2009 21:52 schreef Peterselieman het volgende:
Bij ons hebben ze die boekjes nog in gebruik waarin precies staat hoe een wijk gezet moet worden. Gaat wel iets minder snel, maar het wordt wel foutloos gedaan
http://www.spitsnieuws.nl(...)_straat_bij_tnt.htmlquote:11.000 mensen op straat bij TNT
De postbodes van TNT Post gaan zware tijden tegemoet. De komende jaren zullen zo'n 11.000 werknemers bij het bedrijf een andere baan gaan zoeken. Vooral postbodes en postsordeerders worden getroffen.
Managers
Alle managers zijn gisteren op de hoogte gebracht van de bezuinigingen. Zij moeten vandaag de postbodes opvangen en ervan weerhouden het bijltje erbij neer te gooien.
Oorzaak van de reorganisatie is het mislukte cao-overleg van vorige maand. Dit tot grote teleurstelling van bonden en de ondernemingsraad.
Sandd
"Ik benijd de regiomanagers dadelijk niet," verzucht Bernard de Vries, voorzitter van de or van business unit Productie van TNT Post tegenover het AD. "We hebben Koorstra (Baas TNT Post, red.) verzocht pas na de zomervakantie met dit bericht naar buiten te komen. Het moment is erg ongelukkig. Je bezorgt een hoop mensen een onprettige vakantie."
De gevolgen van het opengooien van de postmarkt zijn groot voor TNT. Concurrenten Sandd en Selekt Mail zorgen ervoor dat er dit jaar een daling van het postvolume van zo'n 5 tot 6 procent zal gaan optreden.
Het vreemde is dat ik dit nergens anders kan vinden? Het staat niet op nu.nl en niet op teletekst. Terwijl er de laatste paar maanden bij het minste of geringste wat betreft de TNT al een nieuwsbericht de lucht in ging. En nu al die ontslagen uiteindelijk echt doorgaan kan ik er helemaal niks van teruglezen?quote:Op donderdag 2 juli 2009 11:59 schreef Zipportal het volgende:
[..]
http://www.spitsnieuws.nl(...)_straat_bij_tnt.html
Het stond ook in het AD van vandaag.quote:Op donderdag 2 juli 2009 13:22 schreef Viper86 het volgende:
[..]
Het vreemde is dat ik dit nergens anders kan vinden? Het staat niet op nu.nl en niet op teletekst. Terwijl er de laatste paar maanden bij het minste of geringste wat betreft de TNT al een nieuwsbericht de lucht in ging. En nu al die ontslagen uiteindelijk echt doorgaan kan ik er helemaal niks van teruglezen?
Oh ja, ik zie het nu ook op nu.nl verschijnen. Ze hebben zeker even gewacht totdat de brief officieel de deur uit was.quote:Op donderdag 2 juli 2009 13:52 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Het stond ook in het AD van vandaag.
http://www.ad.nl/economie/3336865/11000_man_weg_bij_TNT.html
http://www.fd.nl/artikel/(...)e-11-000-banen-media
Ik heb het pakket 29 juni ingeleverd om terug gestuurd te worden.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 08:05 schreef gelebeer het volgende:
Het kan zijn dat deze nog verwerkt moet worden. Kun je ons vertellen wanneer je hem hebt gekregen?
Hier ook niet zoveel, maar doordat je zoveel opdeel erbij krijgt (2 vossers minder, gezamelijke voorbereidingen, extra stukken wijk, HAH waar je geen seconde extra voor krijgt) was ik uiteindelijk nog een kwartier te laat klaar. Dus tijd in je zak steken zit er niet bij. Sterker nog, dat kwartier uitloop zullen ze ook wel niet uit willen betalen, "omdat er volgens de prognose weinig verkeer was". En dan hoor ik nog bij de snelleren, de wat tragere broeders en zusters lopen soms wel een uur in hun eigen tijd.quote:
Ging het wel een beetje goed of had je eigenlijk om 13.00 uur ofzo klaar moeten zijn?quote:Op zaterdag 4 juli 2009 19:26 schreef Zipportal het volgende:
Lange dag voor mij. (alweer) Van 08:00 tot 17:00. Reden: afgelopen twee zaterdagen opleiding gehad, dus nu zelf de autodienst weggebracht.
Ik weet niet eens hoeveel er voor die wijk staatquote:Op zaterdag 4 juli 2009 20:04 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Ging het wel een beetje goed of had je eigenlijk om 13.00 uur ofzo klaar moeten zijn?
quote:Op vrijdag 3 juli 2009 08:01 schreef Debsterr het volgende:
Ik heb even een vraagje: mijn track en trace code werkt niet. Ik heb de postcode ingevuld van mijn eigen adres, en van waar het pakket verstuurd is, maar bij allebei kan 'ie niets vinden.. wie kan mij helpen?
Iemandquote:Op vrijdag 3 juli 2009 08:08 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Ik heb het pakket 29 juni ingeleverd om terug gestuurd te worden.
Nou ik vandaag niet met die HAHquote:Op dinsdag 7 juli 2009 17:12 schreef weasel85 het volgende:
ben dagelijks wel 2 uur eerder klaar dan eindtijd
Voor zover ik weet krijgen de auto's bij ons geen navigatiesystemen mee...... Hier rijden de bezorgers gewoon vaste routes, welke je "aangeleerd" krijgt, gedurende de eerste werkdagen, waarbij er een ervaren collega met je "meewerkt" tot jij de route zelf onder knie hebt..quote:Op dinsdag 7 juli 2009 21:21 schreef Cocktailprikker het volgende:
Vraagje... Over 2 weken ga ik via Tempo-Team een poosje werken als chauffeur van een bestelauto bij TNT, echt niemand kon mij nog antwoord geven of er standaard gebruik gemaakt wordt van navigatiesystemen? Ik ga hier eigenlijk wel vanuit, aangezien het onnozel is om iedereen met een kaart er op uit te sturen, of gaan ze er vanuit dat men de investering zelf doet?
Ah okequote:Op dinsdag 7 juli 2009 21:22 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Voor zover ik weet krijgen de auto's bij ons geen navigatiesystemen mee...... Hier rijden de bezorgers gewoon vaste routes, welke je "aangeleerd" krijgt, gedurende de eerste werkdagen, waarbij er een ervaren collega met je "meewerkt" tot jij de route zelf onder knie hebt..
Nee, hier bij ons mag je met een kaart aan de slag.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 21:21 schreef Cocktailprikker het volgende:
Vraagje... Over 2 weken ga ik via Tempo-Team een poosje werken als chauffeur van een bestelauto bij TNT, echt niemand kon mij nog antwoord geven of er standaard gebruik gemaakt wordt van navigatiesystemen? Ik ga hier eigenlijk wel vanuit, aangezien het onnozel is om iedereen met een kaart er op uit te sturen, of gaan ze er vanuit dat men de investering zelf doet?
Zal ook niet echt ene probleem zijn hoorquote:Op dinsdag 7 juli 2009 21:34 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Nee, hier bij ons mag je met een kaart aan de slag.
Dat kan alleen als je met pakketten werkt. Dan kun je een optimale route laten bepalen, maar goed, bij de postdivisie is dat niet nodig met al die vaste routes.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 21:38 schreef Cocktailprikker het volgende:
[..]
Zal ook niet echt ene probleem zijn hoorMaar ik kon me ergens wel voorstellen dat er dusdanige tijdwinst te behalen is, dat er standaard gebruik van navigatiesystemen gemaakt wordt.
Ben heel benieuwd, tijdelijk contract, lijkt me wel leuk werk
quote:Op dinsdag 7 juli 2009 21:38 schreef Cocktailprikker het volgende:
[..]
Zal ook niet echt ene probleem zijn hoorMaar ik kon me ergens wel voorstellen dat er dusdanige tijdwinst te behalen is, dat er standaard gebruik van navigatiesystemen gemaakt wordt.
Ben heel benieuwd, tijdelijk contract, lijkt me wel leuk werk
Hier hebben ze soms aan een maand opleiding nog niet genoeg.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 21:39 schreef Peterselieman het volgende:
wat is opleiding![]()
Eén dagje opleiding is voor mij genoeg op een nieuwe route
Hoi, ik werk ook als chauffeur bij TNT en kan je vertellen dat het bij ons niet standaard is. Je kunt er echter wel om vragen en dan krijg je gewoon een navigatiesysteem mee, ook kan je gebruik maken van een stratenboekje. Maar ik weet niet of dit voor elke TNT vestiging hetzelfde is dus misschien maak ik je nu blij met een dooie mus.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 21:21 schreef Cocktailprikker het volgende:
Wel opvallend, die laatste zin...quote:Het voormalige staatsbedrijf Deutsche Post heeft zich tot een wereldwijd succesvol concern ontwikkeld dat nu een half miljoen werknemers telt. Met Duitse posterijen oude stijl heeft het weinig meer te maken; de huidige activiteiten zijn samen te vatten onder de noemer logistiek. De reportage Briefgeheimnis - Die Post geht um die Welt laat zien wat zich op dit gebied binnen een etmaal tussen Bonn, Hongkong, Singapore, Londen en Hannover zoal afspeelt. Toch brengt traditioneel briefverkeer c.q. de goeie ouwe postbode nog het meeste geld in het laatje.
Maarten van Bracht
Briefgeheimnis - Die Post geht um die Welt
ARD, 23.30-0.35 uur
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |