quote:Op donderdag 4 juni 2009 15:30 schreef Bastard het volgende:
Vanavond Oglivier weer op tv.. bandrecorders aan!
Wie?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 20:45 schreef Michielos het volgende:
IK ben ook blij met de algemene topictitel die Bastard eraan gegeven heeft
Nou ja, als het echt zou zijn zouden we 't makkelijk met een test kunnen aantonen natuurlijk.quote:Op donderdag 4 juni 2009 15:27 schreef jogy het volgende:
Ondertussen gaat het weer over de wetenschappelijke aantoonbaarheid van paranormale fenomenen in het algemeen en wat daar weer verkeerd aan is in de ogen van andere mensen.
Ow PELEASEquote:Op donderdag 11 juni 2009 09:29 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Nou ja, als het echt zou zijn zouden we 't makkelijk met een test kunnen aantonen natuurlijk.
Jup. Eensch.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 15:20 schreef Bastard het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)a_vrij__.html?p=15,1
Zou anders niet weten waar ik dit TRU nieuwtje even zou kunnen posten.
Terechte uitspraak naar mijn idee, bevestigd mijn idee dat niet het medium verantwoordelijk is voor de acties van een client.
Nee hoor, Er is geen enkele test die zich aan de vooraf opgestelde regels hield gelukt.quote:
misschien over een jaar weer proberen , misschien dat het paranormale zich dan wel gaat voegen naar hoe jij denkt dat het gaat en moet werken .quote:Op woensdag 17 juni 2009 10:23 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Nee hoor, Er is geen enkele test die zich aan de vooraf opgestelde regels hield gelukt.
Er is trouwens ook niemand geweest die haar grote mond waar durfde maken, daar niet van
Blijkbaar heb je het hele topic nooit gesnaptquote:Op woensdag 17 juni 2009 10:33 schreef Summers het volgende:
[..]
misschien over een jaar weer proberen , misschien dat het paranormale zich dan wel gaat voegen naar hoe jij denkt dat het gaat en moet werken .
Gewoon blijven geloven !
Dat klinkt alsof je jezelf beschrijftquote:Op woensdag 17 juni 2009 11:22 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Blijkbaar heb je het hele topic nooit gesnapt
Het draaide er nooit om dat het paranormale zich naar mijn wensen zou moeten voegen,
het ging erom om samen een manier te vinden waarop en mensen met een gave er van overtuigd waren dat ze hem konden tonen, en skeptische mensen die gave zouden accepteren op de getoonde manier.
Als iemands gave daar niet voor in aanmerking kwam, prima, dan niet - en dan zouden we het daar ook niet over hebben.
Het was dus geen kwestie van dingen die zich moeten schikken naar wensen, het was een kwestie van kijken of er iets te vinden zou zijn dat beide kampen tevreden zou stellen.
Helaas werd dat teniet gedaan door mensen die voordat ze uberhaupt moeite deden om te proberen te begrijpen wat het doel was en hoe we dat samen konden bereiken het nodig vonden om gelijk te roepen "NOU ZO WERKT HET NIET !" en het topic vol te trollen.
samenwerking roepen en zelf nooit luisteren zet ook geen zoden aan de dijk hoor .quote:Zonde, maar de geschiedenis leert dat vooruitgang en samenwerking vaker wordt tegengehouden door domme mensen die niet samen willen werken.
Maar in plaats van dat ze hun zogenaamde 'kennis en ervaring' dan gebruiken om - zoals het topic voorstelde - samen tot een manier te komen die wel werkt, is het natuurlijk veel constructiever om het topic vol te trollen ?quote:Op woensdag 17 juni 2009 11:39 schreef Summers het volgende:
Je kan mensen niet kwalijk nemen als ze door kennis en ervaring roepen dat iets niet gaat werken
Wat is er mis met "Laten we samen kijken of we iets kunnen vinden dat we beide acceptabel vinden" ?quote:samenwerking roepen en zelf nooit luisteren zet ook geen zoden aan de dijk hoor .
Yep, ja zo zie ik het ook.. maar sommige mensen houden keihard vast aan hun eigen waarheid.quote:Op woensdag 17 juni 2009 17:55 schreef ToT het volgende:
Jezus kerel, BLIJF je er nou over zeiken?
Het was gewoon duidelijk dat jij nooit zou accepteren hoe het daadwerkelijk in elkaar zit. Elke vorm van discussie daarover was meteen trollen, en nu ga je lopen miepen dat niemand zich heeft aangemeld. Echt HEEL goedkoop van je, want je joeg gewoon iedereen weg met jouw houding!
-edit- zie mijn posts.quote:Op woensdag 17 juni 2009 17:55 schreef ToT het volgende:
Jezus kerel, BLIJF je er nou over zeiken?
Het was gewoon duidelijk dat jij nooit zou accepteren hoe het daadwerkelijk in elkaar zit. Elke vorm van discussie daarover was meteen trollen, en nu ga je lopen miepen dat niemand zich heeft aangemeld. Echt HEEL goedkoop van je, want je joeg gewoon iedereen weg met jouw houding!
quote:Op woensdag 17 juni 2009 18:20 schreef Bastard het volgende:
[..]
Yep, ja zo zie ik het ook.. maar sommige mensen houden keihard vast aan hun eigen waarheid.
Oh, in DIT topic moeten we wel ontopic blijven ?quote:Doet er verder niet toe, het heeft NIETS van doen met de paragnotendiscussie, ieder vervolg over dat testtopic word geedit als het nodig is.
Want alle graven hebben een boom er naast staan natuurlijk.quote:Op donderdag 18 juni 2009 21:35 schreef Blaxje het volgende:
Net bij Ogilvie: "staat er een boom rechts naast het graf?"
"Ja."
*applaus*
OmgDie gok durft iedereen wel te nemen denk ik.
Toch vond ik het stom.quote:Op donderdag 18 juni 2009 21:38 schreef Bastard het volgende:
[..]
Want alle graven hebben een boom er naast staan natuurlijk.
de vrouw dacht erover na wat wlt zeggen dat de boom er niet direct naast lag. er is altijd wel een boom naast een graf. Op welke afstand? dat hoor je niet.quote:Op donderdag 18 juni 2009 21:38 schreef Bastard het volgende:
[..]
Want alle graven hebben een boom er naast staan natuurlijk.
Bedankt voor de aanvulling, dat bedoelde ik dus.quote:Op donderdag 18 juni 2009 21:48 schreef Michielos het volgende:
[..]
de vrouw dacht erover na wat wlt zeggen dat de boom er niet direct naast lag. er is altijd wel een boom naast een graf. Op welke afstand? dat hoor je niet.
Vond dat vergezocht eigenlijk die opmerking.. a long shot. Want als er geen boom had gestaan naast het graf had de meid langer moeten nadenken... en UIIITEindelijk bij een boom komen, met een voorzichtige "ja?'"quote:Op donderdag 18 juni 2009 21:55 schreef Blaxje het volgende:
[..]
Bedankt voor de aanvulling, dat bedoelde ik dus.
Serieus.. ineens die vraag "hoe zit dat met die tandenborstels.. waarom heeft zij er 1 en die ander 2..." met die opmerkelijke herkenning!quote:
inderdaad. Er zjn goocheleeffecten die op dit soort lichaamstaal en feedback functioneren. Dit is er een mooi voorbeeld van. of weet jij nu hoe dichtbij de boom bij het graf lag? indien je dit met nee beantwoord en je luisterd naar de pauze van de vrouw kun je toch wel een conclusie trekken?quote:Op donderdag 18 juni 2009 21:58 schreef Bastard het volgende:
[..]
Vond dat vergezocht eigenlijk die opmerking.. a long shot. Want als er geen boom had gestaan naast het graf had de meid langer moeten nadenken... en UIIITEindelijk bij een boom komen, met een voorzichtige "ja?'"
Ik hoor die pauze niet .. die was directer voor mijn gevoel namelijk. Een meer duidelijke ja. Maw .. er staat echt een boom daar.. en niet 50 of 100 meter verderop.quote:Op donderdag 18 juni 2009 22:06 schreef Michielos het volgende:
[..]
inderdaad. Er zjn goocheleeffecten die op dit soort lichaamstaal en feedback functioneren. Dit is er een mooi voorbeeld van. of weet jij nu hoe dichtbij de boom bij het graf lag? indien je dit met nee beantwoord en je luisterd naar de pauze van de vrouw kun je toch wel een conclusie trekken?
ik bedoel dan ook niet 23 km verder.. een begraafplaats op een woestijn ofzo. De meeste begraafplaatsen in NLD liggen echter enigzins rustigquote:Op donderdag 18 juni 2009 21:58 schreef Bastard het volgende:
[..]
Vond dat vergezocht eigenlijk die opmerking.. a long shot. Want als er geen boom had gestaan naast het graf had de meid langer moeten nadenken... en UIIITEindelijk bij een boom komen, met een voorzichtige "ja?'"
fijn om te horen dat de kunst zo gewaardeerd wordt. vanuit mijn oogpunt dan niet vanuit het jouwequote:Op donderdag 18 juni 2009 22:12 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik hoor die pauze niet .. die was directer voor mijn gevoel namelijk. Een meer duidelijke ja. Maw .. er staat echt een boom daar.. en niet 50 of 100 meter verderop.
Tevens wil ik ingeven hoor, er zijn veel dingen die ik nu bekijk met "ja.. dat is makkelijk vragen in de zaal". Maar de uiteindelijke uitkomst vind ik dan wel weer vaak frapant.
En ik kan me indenken dat een paragnost met beelden, eerst in de zaal wil kijken wie hapt er.. misschien moet ik bij die persoon zijn om door te gaan.
Dubio.. en dan geven de frapante voorbeelden mij toch het idee dat hij wel echt is... eigenlijk
niks te klets. De meeste liggen ii een dorp/stad maar liggen op een relatief rustige omgeving. Dat er bij jouw geen boom bij een begraafplaats ligt doet eigenlijk niks af aan de kans van waarscijnlijkheid en aan de correctie die Oilvie daarna geopperd heeft.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 07:30 schreef sjoep het volgende:
[..]
Klets.
De meeste begraafplaatsen liggen midden in het dorp. Dat is namelijk van oudsher zo.
De onze ook. Zonder een enkele boom.
Alleen de nieuwere begraafplaatsen liggen buiten het dorp/stad, en dat heeft een praktische reden.
Doe alsjeblieft die domme uitspraak toch niet.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 07:30 schreef Michielos het volgende:
-Litteken op knie ruse gebruikt ELK medium de afgellopen 150 jaar.
Mijn bericht was al weg hoorquote:Op vrijdag 19 juni 2009 07:31 schreef Michielos het volgende:
[..]
niks te klets. De meeste liggen ii een dorp/stad maar liggen op een relatief rustige omgeving. Dat er bij jouw geen boom bij een begraafplaats ligt doet eigenlijk niks af aan de kans van waarscijnlijkheid en aan de correctie die Oilvie daarna geopperd heeft.
nogmaals het gaat niet over jou.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 07:33 schreef sjoep het volgende:
[..]
Doe alsjeblieft die domme uitspraak toch niet.
Je weet er niks van, en je kent helemaal geen mediums. Je hebt het over Cold Readers, noem het dan ook zo.
De mediums die ik ken hebben dit nog nooit gezegd.
Ik heb trouwens ook geen litteken op m'n knie.
het gaat ook niet om een zekere hit. Dit zeg ik toch niet? Als het een zekere hit is, maak je barnum statements die op iedereen van toepassing zijn. je wilt het wel specifiek laten ogenquote:Op vrijdag 19 juni 2009 07:34 schreef sjoep het volgende:
[..]
Mijn bericht was al weg hoor
Maar de meeste begraafplaatsen liggen midden in de stad. En dat heeft een functie.
De mensen van wie ik het graf zou bezoeken, hebben allemaal geen boom bij het graf. Dus het gaat gewoon niet op. Het is géén zekere hit.
De meeste begraafplaatsen liggen in lommerrijke gebieden meestal afgescheiden door bomen.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 07:34 schreef sjoep het volgende:
[..]
Mijn bericht was al weg hoor
Maar de meeste begraafplaatsen liggen midden in de stad. En dat heeft een functie.
De mensen van wie ik het graf zou bezoeken, hebben allemaal geen boom bij het graf. Dus het gaat gewoon niet op. Het is géén zekere hit.
Ook goed.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 07:44 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
De meeste begraafplaatsen liggen in lommerrijke gebieden meestal afgescheiden door bomen.
.
dat bedoel ik.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 07:44 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
De meeste begraafplaatsen liggen in lommerrijke gebieden meestal afgescheiden door bomen.
.
Maar jij kijkt met een een oog van "alles wat ik zie is toch nep en wat ik niet snap is ook nep" .. dat heb ik niet.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 06:40 schreef Flammie het volgende:
Yeh tuurlijk heb je altijd wel wat dat je niet weet maar ook dat is te verklaren.
Je weet namelijk niet alles over coldreading
Sorry voor het vergallen van je kijkplezier overigens maar ook namens mezelf; ik vond het ook leuker om te zien toen het allemaal nog "echt" was
Maar diezelfde vlieger gaat ook op voor Sinterklaas, de kerstman en Hans Kazan
En als er dingen zijn die je nu NEP vind hoezo is het dan nog steeds een grote drempel om aan te nemen dat die hele Ogilvie nep is? Waarom zou het een trucage zijn en het ander echt? Waarschijnlijker is gewoon alles nep (een echt medium heeft geen trucage nodig) en kun je de aanvullende vragen niet invullen door een huidig gebrek aan trucage-kennis toch ?:)
ik kijk met een oog van.. hij zal vast het zelfde zeggen als de vorige keer en altijd klopt deze gave van mij tot dusver. Ik had eigenlijk gehoopt dat hij met nieuwe stats kwam die ik van hem kon jatten maar hij zegt elke serie wel ongeveer hetzelfde. het lijkt specifiek tochquote:Op vrijdag 19 juni 2009 07:59 schreef Bastard het volgende:
[..]
Maar jij kijkt met een een oog van "alles wat ik zie is toch nep en wat ik niet snap is ook nep" .. dat heb ik niet.
Word me teveel afgedaan als ruses, hits, correcties.. nogmaals ik wil van mijn kant best ver meegaan met mogelijkheden en het zien van.. maar het is voor mij niet af te doen als allemaal CR, als het al CR is.
Een tuin zonder bomen? Zie je niet vaakquote:Een begraafplaats wordt ook wel een kerkhof genoemd, omdat oorspronkelijk een begraafplaats meestal werd aangelegd in de hof (= tuin of erf) van de kerk. Aan een begraafplaats bevindt er zich meestal een zogenoemd kerkhofhuis met begroetings- of afscheidsruimte waar de laatste eer bewezen wordt aan de overledene vlak voor de eigenlijke begrafenis.
exact!quote:Op vrijdag 19 juni 2009 08:03 schreef Flammie het volgende:
http://images.google.co.th/images?hl=th&um=1&ei=aig7SqTJCJPq6gO-j_GqDg&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=cemetery&spell=1
Wat kerkhofjes op google, heb nog nooit zoveel bomen bij elkaar gezien.. lijkt wel een bos
http://images.google.co.th/images?hl=th&um=1&sa=1&q=kerkhof&aq=f&oq=
Zoekterm: kerkhof
Ik vond je wel erg stellig Sjoep? MIsschien kun je met een bronvermelding komen want afaik is de kans op een boom op een kerkhof wel heel groot, daar een kerkhof natuur en rust wil uitstralen.
Ben benieuwd naar je bronvermelding want ik vond die "KLETS" wel heel overdreven om eerlijk te zijn
[..]
Een tuin zonder bomen? Zie je niet vaak![]()
[ afbeelding ]
Plaatje om in de sfeer te komen
Ik zeg dus niet dat er GEEN kerkhofjes zijn zonder bomen... die zul je heus wel kunnen vinden maar die kans is zoooo klein dat Derek Ogilvie niet zonder reden deze "zekerheid" met beide mentalistische handjes wil grijpen.
Nee zo kijk ik niet, maar ik zie elke keer hetzelfdequote:Op vrijdag 19 juni 2009 07:59 schreef Bastard het volgende:
[..]
Maar jij kijkt met een een oog van "alles wat ik zie is toch nep en wat ik niet snap is ook nep" .. dat heb ik niet.
Word me teveel afgedaan als ruses, hits, correcties.. nogmaals ik wil van mijn kant best ver meegaan met mogelijkheden en het zien van.. maar het is voor mij niet af te doen als allemaal CR, als het al CR is.
ik zie daar links bomen staan? en wat er rechts staat weetje niet omdat de foto naar links genomen is?quote:Op vrijdag 19 juni 2009 08:06 schreef Bastard het volgende:
Tja, we kunnen nu wel allemaal plaatjes van kerkhoven gaan plaatsen over wie gelijk heeft of niet,.. maar .. nou ja vooruit:
Geen boom:
[ afbeelding ]
Ikz ie een aantal bomen hoor Bastard.. op de 8ergrond? Misschien heb je een betere foto?quote:Op vrijdag 19 juni 2009 08:06 schreef Bastard het volgende:
Tja, we kunnen nu wel allemaal plaatjes van kerkhoven gaan plaatsen over wie gelijk heeft of niet,.. maar .. nou ja vooruit:
Geen boom:
[ afbeelding ]
Ja daaag .. ik zeg dat het niet zo is.. gebruik mij maar als bronquote:Op vrijdag 19 juni 2009 08:07 schreef Flammie het volgende:
Ik wacht op een bronvermelding waarin staat dat de meeste kerkhoven juist GEEN bomen hebben.
Naast het graf oelewapper.. naast het graf.. hier staat EEN boom in een radius van 200 meter.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 08:08 schreef Flammie het volgende:
[..]
Ikz ie een aantal bomen hoor Bastard.. op de 8ergrond? Misschien heb je een betere foto?
ja naast het graf.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 08:09 schreef Bastard het volgende:
[..]
Naast het graf oelewapper.. naast het graf.. hier staat EEN boom in een radius van 200 meter.
"Staat er een boom naast het graf?"quote:Op vrijdag 19 juni 2009 08:10 schreef Michielos het volgende:
[..]
ja naast het graf.
Ik kijk naar links en zie bomen. Alsik naar rechts kijk zie ik ook bomen. Er zijn bomen. Dat is genoeg om te corrigeren hoor.
Ja dat zeg ik.. jij kijkt anders.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 08:11 schreef Flammie het volgende:
Ik zie daar gewoon bomen naast het graf hoor
WELK GRAF?quote:Op vrijdag 19 juni 2009 08:11 schreef Bastard het volgende:
[..]
"Staat er een boom naast het graf?"
"Euh nee.. niet echt.. maar mijn moeder heeft een boom in de tuin"
"Thank you"
Van opa.. dat specifieke graf in het midden waar geen bomen naast staan.quote:
haha je weet best dat Derek het nergens zo zegt. Altijd via de bekende stappen. Iik analyseer de aflevering dadelijk wel. Heb zo een paar gesprekken. tot zoquote:Op vrijdag 19 juni 2009 08:13 schreef Bastard het volgende:
[..]
Van opa.. dat specifieke graf in het midden waar geen bomen naast staan.
Verklaar dan meteen die 4000 even als je toch aan het kijken bent.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 08:15 schreef Michielos het volgende:
[..]
haha je weet best dat Derek het nergens zo zegt. Altijd via de bekende stappen. Iik analyseer de aflevering dadelijk wel. Heb zo een paar gesprekken. tot zo![]()
Tyne Cot Cemetery is een Gemenebest militaire begraafplaats gelegen ten zuiden van het dorpje Passendale, nabij Zonnebeke in de Belgische provincie West-Vlaanderen. Tyne Cot is de grootste Britse militaire begraafplaats op het Europese vasteland. De begraafplaats wordt onderhouden door de Commonwealth War Graves Commission. Er zijn 122 Commonwealth-begraafplaatsen in de westhoek.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 08:06 schreef Bastard het volgende:
Geen boom:
[ afbeelding ]
Mooi man.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 08:19 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Tyne Cot Cemetery is een Gemenebest militaire begraafplaats gelegen ten zuiden van het dorpje Passendale, nabij Zonnebeke in de Belgische provincie West-Vlaanderen. Tyne Cot is de grootste Britse militaire begraafplaats op het Europese vasteland. De begraafplaats wordt onderhouden door de Commonwealth War Graves Commission. Er zijn 122 Commonwealth-begraafplaatsen in de westhoek.
Och die mensen die naar zo'n reading gaan willen het toch geloven, anders zaten ze daar niet. Die doen dus heel erg hun best om het te laten kloppen (je wil toch niet naar zo'n reading komen en dat het dan niet werkt, of dat opa niet met je wilde communiceren), dus elke boom in de buurt zal wel voldoenquote:Op vrijdag 19 juni 2009 08:17 schreef Bastard het volgende:
[ afbeelding ]
Je weet niet waar opa ligt.. dit is dat graf.. staat er een boom?
Nee jullie brengen die ruse mee van die boom.. laten we dan ook even specifiek gaan worden!quote:Op vrijdag 19 juni 2009 08:21 schreef Flammie het volgende:
Ik zeg nergens dat er geen uitzonderingen zijn maar je weet best dat Derek het een en ander kan corrigeren. Er staat een boom verderop, genoeg materiaal om mee te werken dus
Dit! Wat ik bedoel dusquote:Op vrijdag 19 juni 2009 08:23 schreef patatmetfriet het volgende:
[..]
Och die mensen die naar zo'n reading gaan willen het toch geloven, anders zaten ze daar niet. Die doen dus heel erg hun best om het te laten kloppen (je wil toch niet naar zo'n reading komen en dat het dan niet werkt, of dat opa niet met je wilde communiceren), dus elke boom in de buurt zal wel voldoenEn anders kan 'ie het idd nog aanpassen, dat zie je dus echt de HELE tijd in die programma's.
Ja kijk daarmee is de hele discussie zinloos he.. "ach het maakt niet uit hoe.,.maar het kan niet waar zijn, het is trucage.. het zou gegokt kunnen zijn" ..quote:Op vrijdag 19 juni 2009 08:23 schreef patatmetfriet het volgende:
[..]
Och die mensen die naar zo'n reading gaan willen het toch geloven, anders zaten ze daar niet. Die doen dus heel erg hun best om het te laten kloppen (je wil toch niet naar zo'n reading komen en dat het dan niet werkt, of dat opa niet met je wilde communiceren), dus elke boom in de buurt zal wel voldoenEn anders kan 'ie het idd nog aanpassen, dat zie je dus echt de HELE tijd in die programma's.
Geen idee, klinkt lekker.. russee.. rrruuusse.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 08:08 schreef Harajuku. het volgende:
Wat is ruse
Dat is vlgs mij wel zijn uitgangspunt ja.. die hij middels voorbeelden blijft verdedigen.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 09:58 schreef sjoep het volgende:
@ Michielos.
Wat is nou eigenlijk jouw bewering?
Dat Derek een Cold Reader is?
Ik wil het liever letterlijk van Michielos lezenquote:Op vrijdag 19 juni 2009 10:01 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dat is vlgs mij wel zijn uitgangspunt ja.. die hij middels voorbeelden blijft verdedigen.
waar is dat eigenlijk op gebaseerd ? de enige die ik ken en die het "dichtst bij me staat "quote:Op vrijdag 19 juni 2009 08:23 schreef patatmetfriet het volgende:
[..]
waar doel je op?quote:Op vrijdag 19 juni 2009 11:33 schreef Bastard het volgende:
Mja leuk bedacht zo hoor, maar je stapt er makkelijk overheen.. mbt de 4000 en het goed zitten. Major leap zelfs.
*Zucht* precies.. een ander inzicht krijgen valt niet mee als je ergens in gelooft, en dat geldt voor ons allebei, jij gelooft dat het CR is, kan dat toelichten middels naar mijn mening vergezochten verklaringen.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 11:35 schreef Michielos het volgende:
[..]
nogmaals.. als je geloofd zal niks je helpen een ander inzicht te krijgen maar dit is de verklaring zoals ik hem aanbied.
Dit argument gaat voor mij op 1 vlak mank, alhoewel ik toegeef dat dit een goeda argument is. Hij deed het namelijk in tussenstappen en ging ook door op de iifo van de mensen die hem eerst feedback gaven.Zo accepteerde hij het gegeven opa, het gegeven 4000 gulden en gaan die zaken kregen even later opeens een hele andere wending. Je zoekt simpelweg de persoon bij wie het hoort. Die ervoor , die man, ging hij bv in op 4000 gulden, op opa, en op paard in dienst. Dit werd toen als waarheid geaccepteerd. je theorie zou opgaan als hij zou zeggen:meteen na 4000 gulden.. nee het is 4000 euro en het is geen paard in dienst maar hij accepteerde dat als waarheid.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 11:47 schreef Bastard het volgende:
[..]
*Zucht* precies.. een ander inzicht krijgen valt niet mee als je ergens in gelooft, en dat geldt voor ons allebei, jij gelooft dat het CR is, kan dat toelichten middels naar mijn mening vergezochten verklaringen.
Ik zie het anders.. Derek oppert toegegeven een multi interpretabel gegeven. Een hartaanval met een paard en 4000. Dat zijn de beelden die hij binnen krijgt van de persoon die aanwezig is.. aan het medium is het nu zoeken in het publiek voor wie die man komt.
Hij vraagt aan het publiek herkenning.. en natuurlijk staan er een paar op (Pick me, pick me, pick me zoals in Shrek). Er komen vergezochte mensen aan het woord.. ja mijn oma had een hartaanval. (Ja ik zeg toch man domme doos) .. dus zij werd m niet.
Dan komt er iemand aan het woord, ja mijn opa.. en het paard geeft ook de connectie.. we weten niet waarom dat paard naar voren komt, maar het is belangrijk genoeg om voor die persoon de herkenning te hebben en de vinger op te steken. En dan wil derek weten .. wat is er met de 4000 (4000 als gegeven) .. dat is het geld wat me werd nagelaten. Tjakka.. we hebben de juiste persoon erbij gepakt.. hier komt de aanwezige geest voor.
Ja "nogmaals.. als je geloofd zal niks je helpen een ander inzicht te krijgen maar dit is de verklaring zoals ik hem aanbied".
ik zeg niet dat ik minstens zo goed ben. Hij komt soms met correcties waarvan ik denk : huh hoe komt hij daarbij en het klopt. Andere zaken vind ik alvast multiinterpretabel.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 11:50 schreef Bastard het volgende:
Maar serieus even Michielos.. je herkend in Derek een CR, je bent zelf een CR die in het verleden optredens had toch? Je doorziet zijn trucs, dat wil zeggen dat je zelf minstens zo goed bent, anders herken je hem ook niet als CR en kun je alles verklaren.
Ok.. Geef mij dan eens een reading.. wil je dat eens doen? Kun je mij net als Derek een reading geven. (yep ik heb een litteken op mijn knie, die geef ik je vast even mee).
Euh nee rechts..quote:Op vrijdag 19 juni 2009 11:53 schreef Michielos het volgende:
[..]
ik zeg niet dat ik minstens zo goed ben. Hij komt soms met correcties waarvan ik denk : huh hoe komt hij daarbij en het klopt. Andere zaken vind ik alvast multiinterpretabel.
Je linkerknie?
Ja vanaf mij gezien ik kijk naar jou, ik zie je staan en aan je linkerkant ziteen litteken op je knie.quote:
Buiten dat inderdaad!quote:Op vrijdag 19 juni 2009 12:01 schreef Harajuku. het volgende:
Ik kan, of ik wil er gewoon met mijn verstand ook niet bij dat mensen het leuk vinden om iedereen zo voor de gek te houden, zeker met zulke dingen.
Ik snap mquote:Op vrijdag 19 juni 2009 12:02 schreef Michielos het volgende:
[..]
Ja vanaf mij gezien ik kijk naar jou, ik zie je staan en aan je linkerkant ziteen litteken op je knie.
Dankjewel!
en nu krijg ik applaus en snel verderof: geesten laten alles in spiegelbeeld zien.. sorry mijn schuld
Wil je nu zeggen dat er geen oplichters bestaan?quote:Op vrijdag 19 juni 2009 12:01 schreef Harajuku. het volgende:
Ik kan, of ik wil er gewoon met mijn verstand ook niet bij dat mensen het leuk vinden om iedereen zo voor de gek te houden, zeker met zulke dingen.
ye, we zouden eens kunnen afspreken o.i.d.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 12:03 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik snap mMaar bedoelde meer IRL een reading.
Nee.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 12:05 schreef Flammie het volgende:
[..]
Wil je nu zeggen dat er geen oplichters bestaan?
Mooi manquote:Op vrijdag 19 juni 2009 12:06 schreef Michielos het volgende:
[..]
ye, we zouden eens kunnen afspreken o.i.d.
Lijkt me wel cool. Als ik iets slechts doe tijdens reading of als je denkt.. hmm dat kan beter , dan hoor ik dat ook graag ofc .
Daarom zeg ik ook wil.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 12:07 schreef Flammie het volgende:
In dat geval kun je je dus WEL voorstellen dat dit kan gebeuren.
Ja wat is dat nou voor antwoordquote:Op vrijdag 19 juni 2009 12:07 schreef Flammie het volgende:
In dat geval kun je je dus WEL voorstellen dat dit kan gebeuren.
ik kan me goed aanpassen.. ik ken een beetje Marokkaans voor in die randstad daar (of waar je ook vandaan komt)quote:Op vrijdag 19 juni 2009 12:14 schreef Bastard het volgende:
[..]
Mooi man![]()
Ja ik ben gewoon benieuwd hoe het in zijn werk gaat.. ik heb een paar keer met een paragnost/helderziende gesproken.. en zou het leuk vinden om dan datzelfde door iemand met goed kennis van CR/psychologie eens te zien.
Misschien heb ik wel ondertiteling nodig, je komt uit Limburg he?
have fun. Waar treedt hij op?quote:Op vrijdag 19 juni 2009 12:18 schreef Anniebab het volgende:
Ik ga zondag voor t eerst naar Derek.......
Dat zei ik dan ook niet. Je hebt het fout begrepenquote:Op vrijdag 19 juni 2009 12:16 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ja wat is dat nou voor antwoord![]()
Omdat er oplichters bestaan, is dit een oplichter.
Ja maar je zei ook "kan"quote:Daarom zei ik ook wil.
Zie je dan niet dat Michielos je bespeelt?quote:Op vrijdag 19 juni 2009 12:21 schreef Flammie het volgende:
Ik wil ook naar Derek![]()
![]()
Heb in sept 7 vlucht back btw
Ik houd me vooralsnog bij die analyse. Het komt allemaal zo... normaal over als je het terug leest
Nee ok, dat is mijn invulling, maar de overige opmerking van mij dan?quote:Op vrijdag 19 juni 2009 12:20 schreef Flammie het volgende:
[..]
Dat zei ik dan ook niet. Je hebt het fout begrepen
ik geef toe dat mijn analyses biased zijnquote:Op vrijdag 19 juni 2009 12:24 schreef Bastard het volgende:
[..]
Zie je dan niet dat Michielos je bespeelt?Hij zet de teksten zo subjectief neer met bijgevoegd commentaar dat het inderdaad net echt lijkt.. je gaat hem op zn woord geloven ook... hij komt er ronduit voor uit dat hij goed is in CR en bespelen van publiek.. kom op dat is toch doorzichtig
Lalalalala Robbert van den Broeke lalalalala.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 12:16 schreef Bastard het volgende:
[..]
Maar kijk nou eens.. als die man word ontmaskerd.. wat zou er dan gebeuren? Iemand die dit zo doet heeft ook vrienden of mensen die weten dat hij een show opvoert. Als hij ooit aan de stok krijgt met 1 van die mensen is het genoeg om een roddel de wereld in te helpen door 1 van hun om zn hele carriere op te blazen.
Veuls te link dus.. nog een reden om te denken dat hij echt is.. toch
Klopt, de teksten zijn echt.. commentaar is toevoeging van de kijker op wat hij ziet.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 12:27 schreef Michielos het volgende:
[..]
ik geef toe dat mijn analyses biased zijnALTHANS... het commentaar gedeelte. De rest is allemaal letterlijk vanuit de aflevering gescheven. Dit zal ik niet ontkennen. Hier is dan ook even een disclaimer:
het is een analyse vanuit mijn point of view en hoe ik erover denk. Niets meer, niet minder. Ik vind de analyse echter wel aannemelijk, althans voor mijzelf
Geniet ook lang niet zoveel bekendheid dan wereldbekende sterren zoals Derek.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 12:29 schreef patatmetfriet het volgende:
[..]
Lalalalala Robbert van den Broeke lalalalala.
yes!quote:Op vrijdag 19 juni 2009 12:32 schreef Bastard het volgende:
[..]
Klopt, de teksten zijn echt.. commentaar is toevoeging van de kijker op wat hij ziet.
Wij zien beiden een paard (of een steen om een recent TRU topic aan te halen) en zouden beide verschillende kenmerken noemen van een paard. Gekleurd op ervaringen.
Is Derek echt wereldbekend ja? Vaak trekt RTL zo'n typ uit het buitenland om oms kijkers te laten geloven dat het een grootheid is, maar valt dat irl reuze mee.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 12:33 schreef Bastard het volgende:
[..]
Geniet ook lang niet zoveel bekendheid dan wereldbekende sterren zoals Derek.
Terwijl ik de levenskracht van de natuur zou voelen.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 12:34 schreef Michielos het volgende:
[..]
yes!
Of als je naar het bos gaat met een vogelkenner en een mierenkenner.. de vogelkenner kijkt naar vogels die niemand anders ziet en de mierenkenner ziet allemaal mierenhopen waar ik overheen zou kijken.
Subjectieve perceptie (in NLP heet dit "negatieve hallucinatie wat ik een flawed typering vind)
en ik ga voor de schoonheid van de natuur(gefluit vogels, zon die door bomen schijnt, dieren, flora en fauna enz). Back to basics trekt me op zich wel aan.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 12:36 schreef Bastard het volgende:
[..]
Terwijl ik de levenskracht van de natuur zou voelen.
Inderdaad.. genoeg bullshit de hele dag aan je hoofd en wat je leest in de kranten.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 12:38 schreef Michielos het volgende:
[..]
Back to basics trekt me op zich wel aan.
nop.. boomhut in een groen bos... wil wel draadloos internet..quote:Op vrijdag 19 juni 2009 12:42 schreef Bastard het volgende:
[..]
Inderdaad.. genoeg bullshit de hele dag aan je hoofd en wat je leest in de kranten.
Hutje op de hei FTW
Ik quote mezelf nog maar evenquote:Op vrijdag 19 juni 2009 09:58 schreef sjoep het volgende:
@ Michielos.
Wat is nou eigenlijk jouw bewering?
Dat Derek een Cold Reader is?
Amsterdam Theaterfabriekquote:Op vrijdag 19 juni 2009 12:20 schreef Michielos het volgende:
[..]
have fun. Waar treedt hij op?
Ik ben afgleopen jaar 2 maal geweest. Wil zijn show op zich nog wel eens zien.Duurt toch 2.5 uur
excuus. Mijn bewering (welke niet hoeft te kloppen) is niet dat Derek een Cold reader is maar dat zijn technieken veel weg hebben van Cold Reading. De analyses die ik maak zijn ook vanuit dat viewpoint beschreven(en dienen dus als dusdanig gezien te worden).quote:
Tof, ik denk dat je i.i.g. niet teleurgesteld gaat worden. Laat sowieso even weten wat je ervan vond(als je wiltquote:
Die overigens verhelderend zijn hoor.. ik moet nageven dat er veel multi interpretabele dingen in zijn show naar voren komen.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 13:06 schreef Michielos het volgende:
[..]
excuus. Mijn bewering (welke niet hoeft te kloppen) is niet dat Derek een Cold reader is maar dat zijn technieken veel weg hebben van Cold Reading. De analyses die ik maak zijn ook vanuit dat viewpoint beschreven(en dienen dus als dusdanig gezien te worden).
Indien je verhelderiing wilt over bepaalde Cold reading technieken is het misschien leuk de analyses door te kijken.
Indien je de analyses als onzin beschouwd.. ook tof maar misschien vond je het dan alsnog interessant om een ander viewpoint te lezen
Ach, de assistent van Uri Geller heeft ook meedere malen in het openbaar "verklapt" hoe Geller zijn trucs doet (bijv. de tekening natekenen vanuit een envelop), maar Geller blijft populair en mensen blijven erin geloven...quote:Op vrijdag 19 juni 2009 12:16 schreef Bastard het volgende:
[..]
Maar kijk nou eens.. als die man word ontmaskerd.. wat zou er dan gebeuren? Iemand die dit zo doet heeft ook vrienden of mensen die weten dat hij een show opvoert. Als hij ooit aan de stok krijgt met 1 van die mensen is het genoeg om een roddel de wereld in te helpen door 1 van hun om zn hele carriere op te blazen.
Is Uri Geller een paragnost?quote:Op vrijdag 19 juni 2009 13:19 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ach, de assistent van Uri Geller heeft ook meedere malen in het openbaar "verklapt" hoe Geller zijn trucs doet (bijv. de tekening natekenen vanuit een envelop), maar Geller blijft populair en mensen blijven erin geloven...
weet je , heel vaak kijkt Derek de mensen niet aan maar is hij afwezig naar de grond of de lucht aan het staren , ook in de zaal loopt hij heel vaak met zijn rug gekeerd naar degene die een reading heeft , tekeningen die hij al maakt en daarna pas iets er over zegt, dat was helemaal duidelijk met de kinderen , hij kalkte eerst 10 pagina's vol met informatie zonder bijzijn van de ouders en in een ruimte met een kind die nog niet kon praten en als hij klaar was ging hij zijn informatie afwerken wat hij door had gekregen .quote:Op vrijdag 19 juni 2009 12:16 schreef Bastard het volgende:
[..]
Maakt het uit wat voor niche hij precies zit? Zijn assistent legt haarfijn uit hoe sommige van zijn bekenste trucs in elkaar steken en nog geloven mensen hem. Dat kun je een op een projecteren op Ogilvie, Jomanda, van Praagh etc etc... (nog een mooie southpark aflevering over geweest)quote:
Nee, maar wel een charlatan zoals al die anderen die op basis van gezweef mensen een rad voor de ogen draaien.quote:
Ok ,doe ikquote:Op vrijdag 19 juni 2009 13:10 schreef Michielos het volgende:
[..]
Tof, ik denk dat je i.i.g. niet teleurgesteld gaat worden. Laat sowieso even weten wat je ervan vond(als je wilt)
quote:Op vrijdag 19 juni 2009 13:40 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Nee, maar wel een charlatan zoals al die anderen die op basis van gezweef mensen een rad voor de ogen draaien.
quote:echter als mensen eenmaal geinvesteerd hebben in het NIET geloof in Ogilvie, dan zullen ze dat koste wat het kost vast proberen te houden,
omgekeerd is het toch precies hetzelfde . mensen investeren in CR technieken, weten niet dat er andere dingen bestaan dus moet het wel CR zijn .quote:Op vrijdag 19 juni 2009 13:39 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Maakt het uit wat voor niche hij precies zit? Zijn assistent legt haarfijn uit hoe sommige van zijn bekenste trucs in elkaar steken en nog geloven mensen hem. Dat kun je een op een projecteren op Ogilvie, Jomanda, van Praagh etc etc... (nog een mooie southpark aflevering over geweest)
Michielos kan tegelijk met Ogilvie op een naastgelegen podium precies dezelfde show opvoeren, echter als mensen eenmaal geinvesteerd hebben in het geloof in Ogilvie, dan zullen ze dat koste wat het kost vast proberen te houden, ook al doet Michielos het precies na zonder bovenaardse contacten...
Nee, helemaal niet. Jij stelt dat de kans op oplichters onder paragnosten klein(er) is omdat de kans dat je geheim uitlekt groot is en dat zou je carriere dan schade toebrengen:quote:Op vrijdag 19 juni 2009 13:44 schreef Bastard het volgende:
Stranger en Matteus lekker strak kort door de bocht he
Ik stel dat dat niet het geval is. Het bekend worden van je "trucje" betekent in veel gevallen, en Uri Geller is daarvoor mijn voorbeeld, helemaal niet het opblazen van je carriere.quote:Maar kijk nou eens.. als die man word ontmaskerd.. wat zou er dan gebeuren? Iemand die dit zo doet heeft ook vrienden of mensen die weten dat hij een show opvoert. Als hij ooit aan de stok krijgt met 1 van die mensen is het genoeg om een roddel de wereld in te helpen door 1 van hun om zn hele carriere op te blazen.
Ik hoef geen verheldering over CR, ik wil verheldering over je mening.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 13:06 schreef Michielos het volgende:
[..]
excuus. Mijn bewering (welke niet hoeft te kloppen) is niet dat Derek een Cold reader is maar dat zijn technieken veel weg hebben van Cold Reading. De analyses die ik maak zijn ook vanuit dat viewpoint beschreven(en dienen dus als dusdanig gezien te worden).
Indien je verhelderiing wilt over bepaalde Cold reading technieken is het misschien leuk de analyses door te kijken.
Indien je de analyses als onzin beschouwd.. ook tof maar misschien vond je het dan alsnog interessant om een ander viewpoint te lezen
Honey please.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 13:33 schreef Summers het volgende:
[..]
weet je , heel vaak kijkt Derek de mensen niet aan maar is hij afwezig naar de grond of de lucht aan het staren , ook in de zaal loopt hij heel vaak met zijn rug gekeerd naar degene die een reading heeft , tekeningen die hij al maakt en daarna pas iets er over zegt, dat was helemaal duidelijk met de kinderen , hij kalkte eerst 10 pagina's vol met informatie zonder bijzijn van de ouders en in een ruimte met een kind die nog niet kon praten en als hij klaar was ging hij zijn informatie afwerken wat hij door had gekregen .
Wat zou een CR doen alleen in een ruimte met een baby die niet kan praten , geen 10 pagina's die achteraf kloppen .
ook buiten tv programma's zijn er paragnosten die ook geen productieteam nodig hebben die de omgeving eerst screent en NIKS weten van tevoren .quote:Op vrijdag 19 juni 2009 18:35 schreef patatmetfriet het volgende:
[..]
Honey please.
We hebben het over een tv-programma. Daaraan werkt een heel productieteam mee, die de ouders screenen, hun verhaal aanhoren, en wél alles weten van het gezin in kwestie. Natuurlijk wordt er vooraf door de voiceover gezegd dat Derek helemaal niks weet over de mensen die hij gaat bezoeken, maar dat kun je niet verifiëren.
Niet iedereen is dan ook een paragnostquote:Op vrijdag 19 juni 2009 18:44 schreef Summers het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft zin of het karakter om mensen
op te lichten over zulke zaken .
Maar, wat mijn punt ook een beetje is: Die feedback hoeft hij niet per sé te krijgen van de ouders. Aangezien de productie ook alles weet, kan hij van hen ook dingen oppikken. Je ziet vanzelf wel aan de gezichten of je raak hebt.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 20:51 schreef Michielos het volgende:
Derek heeft geen informanten.
Zolang hij feedback krijgt, maakt het ook niet uit welke kant zijn gezicht op staat
Net als niet iedereen een CR is , als ik het soms zo hoor klinkt het als de nieuwste ragequote:Op vrijdag 19 juni 2009 20:04 schreef intraxz het volgende:
[..]
Niet iedereen is dan ook een paragnost
de productie weet net zoveel als derek wat niks is(2x live gezien, ga 3de keer binnenkort).quote:Op vrijdag 19 juni 2009 20:55 schreef patatmetfriet het volgende:
[..]
Maar, wat mijn punt ook een beetje is: Die feedback hoeft hij niet per sé te krijgen van de ouders. Aangezien de productie ook alles weet, kan hij van hen ook dingen oppikken. Je ziet vanzelf wel aan de gezichten of je raak hebt.
Nee maar dit gaat niet over die theatershows. Dit gaat over dat hij naar zo'n baby thuis gaat.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 21:54 schreef Michielos het volgende:
[..]
de productie weet net zoveel als derek wat niks is(2x live gezien, ga 3de keer binnenkort).
Anders kwam derek wel met specifieke informatie i.p.v. vage feitjes.
dan haal je de info van het huis zelf. Telkens als een reading mislukt of fout gaat zegt hij "ik kom naar je huis voor een reading" hoe rijk aan informatie denk je dat een huis is, te beginnen met de wijk waar het huis in ligt, de tuin, auto e.d.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 21:56 schreef patatmetfriet het volgende:
[..]
Nee maar dit gaat niet over die theatershows. Dit gaat over dat hij naar zo'n baby thuis gaat.
wat koelbloedig , alsof je mensen als een prooi ziet die je kan pakken .quote:Op vrijdag 19 juni 2009 22:17 schreef Michielos het volgende:
[..]
dan haal je de info van het huis zelf. Telkens als een reading mislukt of fout gaat zegt hij "ik kom naar je huis voor een reading" hoe rijk aan informatie denk je dat een huis is, te beginnen met de wijk waar het huis in ligt, de tuin, auto e.d.(dan heb ik het geeneens over interieur, foto's die ophangen, kalender met data op de WC enz).
Niemand behalve het medium weet ervanquote:Op vrijdag 19 juni 2009 22:51 schreef Summers het volgende:
[..]
wat koelbloedig , alsof je mensen als een prooi ziet die je kan pakken .
een conspiracy waarin een gezin in de maling word genomen door een heel team
die met slinkse trucjes een act opvoeren met z'n allen .
klinkt ongeloofwaardig , alsof niemand van dat team daar bezwaar tegen zou hebben .
smeuige tv ok , tranen nog beter maar mensen zo oplichten over overleden dierbaren gaat bij de meeste mensen toch echt wel hun geweten opspelen .
nee maar er werd gezegt dat het productieteam ( met kinderen ) alles doorgaf aan Derek .quote:Op vrijdag 19 juni 2009 22:53 schreef Michielos het volgende:
[..]
Niemand behalve het medium weet ervan
ik ookquote:Op vrijdag 19 juni 2009 23:02 schreef Summers het volgende:
[..]
nee maar er werd gezegt dat het productieteam ( met kinderen ) alles doorgaf aan Derek .
dat vond ik ongeloofwaardig .
Het is niet wat je wilt horen.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 13:44 schreef Bastard het volgende:
Stranger en Matteus lekker strak kort door de bocht he
Ze hoeven het nieteens bewust te doen. En nogmaals: Robbert van den Broeke kreeg van de productie ook alle tijd/ruimte om te sjoemelen. Char-deelnemers worden door de productie ook voorafgaand aan de tand gevoeld (las daarover eens een mooi stukje van Henk Westbroek, die daar toen geweest was). Televisiemakers zijn echt niet begaan met babietjes of overleden oma's hoor.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 23:02 schreef Summers het volgende:
[..]
nee maar er werd gezegt dat het productieteam ( met kinderen ) alles doorgaf aan Derek .
dat vond ik ongeloofwaardig .
Tot nu toe klinkt het aannemelijker dat hij gewoon medium is ipv dat iedereen maar voor de gek word gehouden en niemand heeft het door die er met zijn neus boven op zit of er aan meewerkt .quote:Op zaterdag 20 juni 2009 07:21 schreef patatmetfriet het volgende:
[..]
Ze hoeven het nieteens bewust te doen. En nogmaals: Robbert van den Broeke kreeg van de productie ook alle tijd/ruimte om te sjoemelen. Char-deelnemers worden door de productie ook voorafgaand aan de tand gevoeld (las daarover eens een mooi stukje van Henk Westbroek, die daar toen geweest was). Televisiemakers zijn echt niet begaan met babietjes of overleden oma's hoor.
En juist op het vlak van de baby's gaat hij hard onderuit, of zijn we zijn vrijwillige deelname aan de 1 miljoen dollar uitdaging van Randi vergeten?quote:Op vrijdag 19 juni 2009 21:56 schreef patatmetfriet het volgende:
[..]
Nee maar dit gaat niet over die theatershows. Dit gaat over dat hij naar zo'n baby thuis gaat.
De fouten zijn ook nog eens heel goed zichtbaar en hoorbaar op televisie. In veel gevallen blijft hij dan gewoon door "gokken". Het feit dat veel mensen de hoop op hem gevestigd hebben, zorgt ervoor dat ze een blinde vlek ontwikkelen en er dus niks aan de hand is als hij eens een verkeerd uitstapje maakt.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 10:01 schreef Flammie het volgende:
Dat klinkt aannemelijker voor wie? Voor jou, Summers, wel ja. Voor mij klinkt dat alles behalve aannemelijk.
Hij is al door de mand gevallen namelijk want er is een test geweest waar hij werkelijk helemaal niks kon aanrichten. Aan de populariteit van een Derek Ogilvie doet dit helemaal NIKS af en hij zal ook altijd ongekend populair blijven.
Kijk die analyses ook maar eens na, toch heel anders dan dat het gebracht word door veel mensen. In het geval van mediums is het niet zo een ramp als je door de mand valt namelijk. Voor elke persoon die er niet meer heen gaat 1000 andere. Voornamelijk te danken aan goedgelovigheid en de materie zelf natuurlijk, die interessant en boeiend genoeg gemaakt word om klakkeloos aan te nemen. Een medium valt niet door het missen van 1 enkel persoon maar staat door het komen van 1000 andere. De zalen zijn toch telkens goed gevuld dus het zal Derek aan zijn reet roesten als hij ergens eens een fout antwoordje geeft.
Als jij denkt dat een foutje finesse is voor de carriere van Ogilvie heb je het mis want hij heeft al veel fouten begaan (vooral veel misses en mislukte tests) en dat maakte geen zak uit. If anything; hij is er alleen maar populairder op geworden
Klopt deels. Mensen zijn gewoon erg slecht in het herinneren van informatie en ook in het vertellen van een gebeurtenis zoals die ECHT plaatsvond. Ik durf te wedden dat (niet kijken) niemand weet als ze dit bericht lezen wat het eerste bericht van de bladzijde was.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 10:50 schreef Blaxje het volgende:
[..]
De fouten zijn ook nog eens heel goed zichtbaar en hoorbaar op televisie. In veel gevallen blijft hij dan gewoon door "gokken". Het feit dat veel mensen de hoop op hem gevestigd hebben, zorgt ervoor dat ze een blinde vlek ontwikkelen en er dus niks aan de hand is als hij eens een verkeerd uitstapje maakt.
of andere mensen bekijken twee kanten en niet alleen de analyses vanuit 1 standpunt .quote:Op zaterdag 20 juni 2009 10:01 schreef Flammie het volgende:
Dat klinkt aannemelijker voor wie? Voor jou, Summers, wel ja. Voor mij klinkt dat alles behalve aannemelijk.
Hij is al door de mand gevallen namelijk want er is een test geweest waar hij werkelijk helemaal niks kon aanrichten. Aan de populariteit van een Derek Ogilvie doet dit helemaal NIKS af en hij zal ook altijd ongekend populair blijven.
Kijk die analyses ook maar eens na, toch heel anders dan dat het gebracht word door veel mensen.
Dat zijn vooroordelen, je kent die duizenden mensen niet , moet ik dat serieus nemen ?quote:In het geval van mediums is het niet zo een ramp als je door de mand valt namelijk. Voor elke persoon die er niet meer heen gaat 1000 andere. Voornamelijk te danken aan goedgelovigheid en de materie zelf natuurlijk, die interessant en boeiend genoeg gemaakt word om klakkeloos aan te nemen.
Wat jij als fout ziet , zie ik niet als fout , het is geen machine waar alle antwoorden uitrollen en je maar op hoeft te lezen .quote:Een medium valt niet door het missen van 1 enkel persoon maar staat door het komen van 1000 andere. De zalen zijn toch telkens goed gevuld dus het zal Derek aan zijn reet roesten als hij ergens eens een fout antwoordje geeft.
Als jij denkt dat een foutje finesse is voor de carriere van Ogilvie heb je het mis want hij heeft al veel fouten begaan (vooral veel misses en mislukte tests) en dat maakte geen zak uit. If anything; hij is er alleen maar populairder op geworden
Jij hebt ook geen flauw idee hoe het paranormale werkt dus weet jij veel wat kul is .quote:Op zaterdag 20 juni 2009 11:14 schreef Flammie het volgende:
Punt blijft Summers;
Jij zegt stellig dat het einde carriere is voor Ogilvie als er maar iets misgaat of als hij ook maar even in de situatie komt waar hij zijn woord niet kan houden en daarom is hij een echt medium en geen CR omdat die ooit toch wel in valkuilen trappen. Ik zeg dat dat kul is.
blijkbaar zie jij hem als zevende wereldwonder, ik zie hem als mens , niet meer en niet minder .quote:Ogilvie valt niet bij de enkeling die doorheeft hoe het wel werkt. WIe denk je dat de horden followers eerder geloven; Pietje die het licht gezien heeft of de grote Ogilvie, hun 7e wereldwonder?
Ik hoor bij die miljoenen " followers " die gewoon wel weten dat het paranormale bestaat omdat ze dat zelf ervaren net als hun ouders en hun voorouders , fijn voor je dat jij jezelf daar ergens boven ziet .quote:Laten we het NOG simpeler maken. Jij behoort tot die miljoenen followers en ik behoor tot (in verhouding) het handjevol mensen die weet hoe CR werkt. Maakt het ook maar IETS uit dat ik ogilvie door heb?
Dat klopt , het maakt me idd geen ruk uit dat jij die niet eens weet dat het bestaat of hoe het werkt denkt dat wel te weten .quote:Antwoord: NEE GEEN RUK
hetzelfde kan ik van jou zeggen , jij ziet slechts 1 kant en gaat er vanuit dat die ene kant genoeg is en je vind jezelf er nog slimmer om ook terwijl je ook weet dat iets totaal anders kan zijn als je twee kanten bekijkt ipv 1 .quote:Dus: Hoe kun je met zulke argumenten komen als ze op jezelf niet eens van toepassing zijn?
Dezelfde argumenten kunnen tegen jou gebruikt worden. Hetgeen dat dan nog sterker tegen jou werkt, is dat jouw theorie en het paranormale waar jij ingelooft, niet meetbaar is De resultaten kunnen niet in een objectief onderzoek worden gereproduceerd.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 12:08 schreef Summers het volgende:
Hetzelfde kan ik van jou zeggen , jij ziet slechts 1 kant en gaat er vanuit dat die ene kant genoeg is en je vind jezelf er nog slimmer om ook terwijl je ook weet dat iets totaal anders kan zijn als je twee kanten bekijkt ipv 1 .
Dus doe jij lekker alsof je er boven staat en het licht hebt gezien , je bent niet de eerste en je zal ook niet de laatste zijn .![]()
Geen betrekking op mijn postquote:Op zaterdag 20 juni 2009 12:08 schreef Summers het volgende:
[..]
Jij hebt ook geen flauw idee hoe het paranormale werkt dus weet jij veel wat kul is .
en hoe je dat herkent .
Geen betrekking op mijn postquote:blijkbaar zie jij hem als zevende wereldwonder, ik zie hem als mens , niet meer en niet minder .
[..]
Geen betrekking op mijn post. PS jij kent al die 1000en mensen ineens wel? (zie je voorgaande post)quote:Ik hoor bij die miljoenen " followers " die gewoon wel weten dat het paranormale bestaat omdat ze dat zelf ervaren net als hun ouders en hun voorouders , fijn voor je dat jij jezelf daar ergens boven ziet .
[..]
Geen betrekking op mijn post tot in zekere zin. Jij weet wel hoe het werkt? Prima leg maar uit danquote:Dat klopt , het maakt me idd geen ruk uit dat jij die niet eens weet dat het bestaat of hoe het werkt denkt dat wel te weten .
[..]
Geen betrekking op mijn postquote:hetzelfde kan ik van jou zeggen , jij ziet slechts 1 kant en gaat er vanuit dat die ene kant genoeg is en je vind jezelf er nog slimmer om ook terwijl je ook weet dat iets totaal anders kan zijn als je twee kanten bekijkt ipv 1 .
Dus doe jij lekker alsof je er boven staat en het licht hebt gezien , je bent niet de eerste en je zal ook niet de laatste zijn .![]()
waarom kunnen beide niet bestaan ? het is beide geen lariekoek en beide bestaan imoquote:Op zaterdag 20 juni 2009 11:48 schreef Dartanion het volgende:
Summers wat denk jij als jij deze tekst leest? en deze tekst
Geloof jij wel in de coldreading techniek?
*edit* weet jij überhaupt wel iets van psychologie, of is dat allemaal lariekoek in jouw ogen?
Geniet ervan dat je HET licht hebt gezien zou ik zeggenquote:Op zaterdag 20 juni 2009 12:13 schreef Flammie het volgende:
[..]
Geen betrekking op mijn post
[..]
[..]
[..]
Geen betrekking op mijn post. PS jij kent al die 1000en mensen ineens wel? (zie je voorgaande post)
[..]
Geen betrekking op mijn post tot in zekere zin. Jij weet wel hoe het werkt? Prima leg maar uit dan
Indien jij dit ook niet kan is er weinig verschi tussen jezelf en de persoon die je nu probeert een hak te zetten (iemand die niet weet hoe het werkt)
Laat maar zien of leg maar uit hoe het werkt
[..]
Ik wacht nog eventjes op een passend antwoord op de toch wel simpele vraag
Denk echter dat deze discussie al tot in de treure gevoerd is (discussieren met logica) dus ik zal hier verder niet kinderachtig meer over doen.
Op precies dezelfde manier waarom er bijv 10 jaar geleden iets werd ontdekt dat 11 jaar geleden nog niet was ontdekt en om dezelfde reden dat het kan dat we over 14 jaar iets nog niet hebben ontdekt dat we over 15 jaar wel ontdekken , en zo gaat dat maar door .quote:Op zaterdag 20 juni 2009 12:13 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Dezelfde argumenten kunnen tegen jou gebruikt worden. Hetgeen dat dan nog sterker tegen jou werkt, is dat jouw theorie en het paranormale waar jij ingelooft, niet meetbaar is De resultaten kunnen niet in een objectief onderzoek worden gereproduceerd.
Hoe verklaar je dat?
quote:PS: je mag in 1 ruk antwoord geven op mijn beide posts aangezien ze een soortgelijke strekking hebben
Ze kunnen beide bestaan, het enige wat mij tegen de borst stuit is het gebrek aan concreet bewijsquote:waarom kunnen beide niet bestaan ? het is beide geen lariekoek en beide bestaan imo
Het 1 sluit het ander niet uit , bij jou wel ?
Het probleem met het paranormale is dat het alleen werkt als je er in geloofd, ik haal psychologie aan, klassiek conditioneren werkt ook als je er niet in geloofd. De wind is er ook als je er niet in geloofdquote:En randi neem ik niet serieus , sorry , maar ik heb die man nog nooit op ook maar 1 zin kunnen betrappen dat hij verstand heeft van het paranormale of weet hoe het werkt en dat na zoveel jaren "serieus" onderzoek , dan wil je het gewoon niet weten .
Jij hebt een heel erg gekleurd wereldbeeld. Even wat makkelijker: Char wekt de indruk dat zij met doden kan praten, doden waar jij veel om geeft meestal. Ze kan met een willekeurige dode praten als de antwoorden die de dode zou kunnen geven maar voor de handliggend zijn.quote:En die text van Henk zegt me weinig over of char echt is of niet ,
het zegt me wel dat mensen van tevoren eisen en verwachtingen hebben van iets wat ze niet kennen maar wel denken te kennen wat er uit moet komen of hoort te komen .
Dat vind ik onredelijk over iets wat in eerste instantie ongelooflijk klinkt ( want daar ben ik me heus bewust van ) en een werking heeft die onbekend is en niet werkt zoals dingen die we wel al kennen , het is een andere werkelijkheid die op zijn eigen manier werkt .
Verklaar mij dan maar waarom een medium geen zinnig woord uit kan brengen zonder dat de klant meewerkt? En met meewerken bedoel ik aangeven of er in goede richting gegokt word.quote:waarom niet eerst verdiepen in hoe het werkt en hoe een medium tot zijn informatie komt en welke factoren er mee kunnen spelen en daadwerkelijk spelen en van daaruit verder kijken ipv " ik ken het niet en het klinkt ongeloofwaardig maar dit en dat moet er uit komen mocht het toch bestaan en ik vind dit van toepassing en dat niet , en laten we de vooroordelen ook maar meewegen , en laten we er vanuit gaat dat het niet bestaat en dat miljoenen mensen maar goedgelovig zijn .
Dat noem ik ook niet echt serieus of moeite doen om te weten te komen of het bestaat .
Psychologie is een heel groot punt bij dit soort, ontastbare, dingen. Neem als voorbeeld de show de nieuwe Urigeller! Daar komen dan ook mediums aan bod. Als je alle shows even vanuit een wetenschappelijk perspectief bekijkt, dan zijn die shows een stukje minder wonderbaarlijk. Maar doordat deze mensen het met een bepaalde flair brengen geloven veel mensen dat die mensen speciale gaven hebben.quote:Cr zegt niks over hoe een medium werkt en aan zijn informatie komt , als CR voor jou voldoende is om een totaal ander gebied met een andere werking te beoordelen , dan moet je dat voor jezelf weten , we hebben een ander uitgangspunt , blijkbaar moet dat programma jou overtuigen dat het bestaat en ik ga er al van uit dat het bestaat .
believers kunnen CR en psychologie wel bevatten , dat hoort bij iedereens werkelijkheid , het punt is dat dingen als helderziend veel moeilijker te bevatten is en niet in iedereens werkelijkheid word ervaren .
Cr valt echt niet weg hoor als je iets nieuws overweegt of onderzoekt , psychologie word echt niet
inene onzichtbaar of onbegrijpelijk , het is ANDERE kennis , meer ook niet .
Het probleem is dat er bij in de paranormale wereld geen onderzoek gedaan word. Er komt een theorie van iemand af, mensen vinden het aannamelijk en voila er is een nieuw paranormaal fenomen geboren. Hierbij gaat niemand onderzoeken of het wel klopt wat er beweerd wordt. Nergens is een berekening te vinden of een degelijke theorie waarom deze nieuwe theorie iets anders uitsluit.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 14:35 schreef Summers het volgende:
[..]
Op precies dezelfde manier waarom er bijv 10 jaar geleden iets werd ontdekt dat 11 jaar geleden nog niet was ontdekt en om dezelfde reden dat het kan dat we over 14 jaar iets nog niet hebben ontdekt dat we over 15 jaar wel ontdekken , en zo gaat dat maar door .
Ze konden het zelfde als mediums pretenderen? Gedachten lezen, met dode praten, toekomst voorspellen etc etc.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 15:04 schreef Flammie het volgende:
Bij Uri Geller komen geen MEDIUMS maar MENTALISTEN overigens.
Dat zouden 2 totaal verschillende dingen moeten zijn maar in de praktijk komt het op hetzelfde neer.
wacht even.. ik begin weer te zeiken maar ik wil dit toch even egzegd hebbenquote:Op zaterdag 20 juni 2009 15:06 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Ze konden het zelfde als mediums pretenderen? Gedachten lezen, met dode praten, toekomst voorspellen etc etc.
ik kan niet geloven dat ik in een discussie over kabouters begn begonnen, hopelijk snapt ze mijn punt wel
dat was geen CR maar part of the trick (preshow e.d.). Die gasten kunnen geen Cold reading, het zijn goochelaarsquote:Op zaterdag 20 juni 2009 15:38 schreef Dartanion het volgende:
Ik weet even zo snel niet meer wie, ben slecht in namen, maar wel vaag welke acts:
- aan de hand van een ring van Patty kreeg ze dingen te horen over een overleden vriend
- diverse beroemdheden kregen een reading over persoonlijke dingen
In beide gevallen werd er een soort van Char tactiek gebruikt, letters raden, over algemene dingen beginnen waarna er een reactie kwam in de trand van: inderdaad, *uitleg*. Waarop de mentalis weer uitspraken deed over de uitleg
Of interpreteer ik CR nu verkeerd?
En ook het paranormale is er als je er niet in geloofd , daarom zijn de meeste mensen overtuigt van het bestaan , door het zelf te ervaren en zo weten dat die mogelijkheid bestaat .quote:Op zaterdag 20 juni 2009 14:52 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Ze kunnen beide bestaan, het enige wat mij tegen de borst stuit is het gebrek aan concreet bewijs
[..]
Het probleem met het paranormale is dat het alleen werkt als je er in geloofd, ik haal psychologie aan, klassiek conditioneren werkt ook als je er niet in geloofd. De wind is er ook als je er niet in geloofd
[..]
Is er iemand die geen gekleurd wereldbeeld heeft dan ?quote:Jij hebt een heel erg gekleurd wereldbeeld. Even wat makkelijker: Char wekt de indruk dat zij met doden kan praten, doden waar jij veel om geeft meestal. Ze kan met een willekeurige dode praten als de antwoorden die de dode zou kunnen geven maar voor de handliggend zijn.
Moest ze iets over het ongeluk zeggen dan ? een medium krijgt flarden informatie over iemands leven , een medium heeft geen invloed op welke flarden die krijgt of op welke manier die moet komen , die krijgt wat hij krijgt en daar moet hij het mee doen en vertalen , het is geen typemachine , je moet dan ook niet verwachten dat de informatie een A4tje is met een aan eensluitend verhaal , zo werkt het nou eenmaal niet , het heeft dus ook geen nut om het daarop af te wijzen , dan moet je zelf je verwachtingen aanpassen .quote:Die opmerking over het feit dat hij een nieuwe auto wilde kopen, was informatie direct van haar assistente verkregen omdat meneer Westbroek helemaal geen nieuwe auto wilde kopen. Hij had dat alleen tegen die jongedame vertelt omdat hij niet wilde dat zij wist dat hij een eenzijdig ongeluk had veroorzaakt. Over dat ongeluk repte zij dus geen woord.
[..]
geen zinnig woord kan je alleen beoordelen als je zelf informatie krijgt waar je niks mee kan die over je eigen overleden dierbaren gaat .quote:Verklaar mij dan maar waarom een medium geen zinnig woord uit kan brengen zonder dat de klant meewerkt? En met meewerken bedoel ik aangeven of er in goede richting gegokt word.
niet elke voorspelling heb je invloed op zodat je het zelf kan veroorzaken , maar wat jij zegt kan ook .quote:Ook verlies jij uit het oog dat voorspellingen altijd zo vaag mogelijk zijn, "jij krijgt ongeluk op vrijdag de 13de" elke dag gebeurt er wel een ongelukje en onbewust ben je op die dag heel erg bezig met het vermijden van ongelukjes omdat je weet dat op die dag ongeluk voorspelt is. En elk ongelukje komt onder een vergroot glas te staan, alle externe factoren worden vanaf dat moment uitgesloten.
[..]
Ja en dat zijn mentalisten en ik heb ze niet horen beweren met iemands overleden dierbare te praten of dat moet ik gemist hebben .quote:Psychologie is een heel groot punt bij dit soort, ontastbare, dingen. Neem als voorbeeld de show de nieuwe Urigeller! Daar komen dan ook mediums aan bod.
Als je alle shows even vanuit een wetenschappelijk perspectief bekijkt, dan zijn die shows een stukje minder wonderbaarlijk. Maar doordat deze mensen het met een bepaalde flair brengen geloven veel mensen dat die mensen speciale gaven hebben.
verklaar op welke manier dit klassieke conditionering is Summers.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 16:27 schreef Summers het volgende:
[..]
Je voorbeeld van klassieke conditionering geeft IMO precies aan hoe het komt dat we nu in een wereld leven waarin mensen zeggen dat het niet bestaat en ongelooflijk klinkt en mensen die het wel ervaren niet goed bij hun hoofd zijn , dat is je aangeleerd ,
quote:Op zaterdag 20 juni 2009 14:59 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Het probleem is dat er bij in de paranormale wereld geen onderzoek gedaan word. Er komt een theorie van iemand af, mensen vinden het aannamelijk en voila er is een nieuw paranormaal fenomen geboren. Hierbij gaat niemand onderzoeken of het wel klopt wat er beweerd wordt. Nergens is een berekening te vinden of een degelijke theorie waarom deze nieuwe theorie iets anders uitsluit.
Ik wil het nog wel even in Jip en Janne taal voor je neerzetten:
Er woont een kabouter in jouw huis! Ik heb hem gesproken. Alleen ik kan dat, jij niet.
Bewijs jij nu maar aan mij dat er GEEN kabouter in je huis woont?
-paranormale ervaringenquote:Op zaterdag 20 juni 2009 16:31 schreef Michielos het volgende:
[..]
verklaar op welke manier dit klassieke conditionering is Summers.
Wat is de stimulus, de respons, en de ongeconditioneerde stimulus in dit voorbeeld?
edit, nevermindquote:Op zaterdag 20 juni 2009 17:36 schreef Summers het volgende:
[..]
-paranormale ervaringen
-bestaat niet / afwijzing , slecht , fantasie , komt alleen in sprookjes voor /duivels .
-als kind van nature nog open staan voor die menselijke eigenschap ( imo ) .
Je zal zelf waarde moeten hechten aan dingen en mensen .quote:Op zaterdag 20 juni 2009 16:41 schreef Dartanion het volgende:
Summers ik ga je even niet quoten, je moet toch echt meer leestekens gaan gebruiken. Je zinnen vormen geen geheel meer.
Jij geeft liefde als een voorbeeld van iets ontastbaars, als ik het even vanaf een biologisch perspectief bekijk: door die liefde heb je mensen om je heen die je kunnen helpen (Om geholpen te worden dien je anderen te helpen), je vrouw hou je van omdat ze je kinderen kan geven, kinderen hou je van omdat zij jou genen dragen. En zo kan ik nog wel doorgaan als je dat wil, maar ik denk dat mijn punt duidelijk is.
Wat is het nut van een medium als je alle informatie zelf moet gaan interpreten en waarde aan moet geven?
Dan moet je zelf gaan onderzoeken als je het wilt weten , ik ga je toch niet overtuigen of ervoor zorgen dat je die mogelijkheid overweegt ,quote:Tevens kom ik steeds met wetenschappelijke redeneringen en kan ik alles wat de wetenschap beweerd verklaren, herleiden, zelf interpreteren en desnoods verbeteren.
Ik zou graag van jou de theorie achter het praten met overledenen horen, waar zij die energie vandaan halen, hoe die energie word overgebracht op het medium. Welk deel van de hersenen gebruikt worden tijdens de reading, en waarom. En als het kan een mooie berekening erbij
ik heb het niet over beter weten gehad , niet iedereen sluit het af dus behouden het , weer andere sluiten het af en krijgen het weer terug op latere leeftijd of niet , enz ..quote:Ook zou ik graag willen weten waarom kinderen het zoveel beter zouden weten dan volwassenen? Een kind heeft nog niet veel kennis en cognitieve vaardigheden en kan dus ook nog niet goed redeneren wat wel en niet zou kunnen. Een kind kun je nagenoeg alles laten geloven, zie ook Sinter Klaas, Kerstman etc.
Je zegt het zelf al , er is geen bewijs die aan jouw voorwaarden voldoen , ik heb die voorwaarde niet .quote:Op zaterdag 20 juni 2009 18:41 schreef Dartanion het volgende:
Hetgeen ik mij aan blijf storen is dat jij van mening bent dat de paranormale wereld iets concreets is, dat bestaat. Maar nergens kan ik bewijs vinden die aan mijn voorwaarden voldoet. Elke keer dat er een onafhankelijk onderzoek wordt uitgevoerd blijkt de wind verkeerd te staan, is er teveel storing, heeft de paragnost slecht geslapen, werkt de ander niet mee etc. etc.
mensen met een bijna doodervaring en als ze dood gaan hebben het vaak over wit licht/tunnel ,quote:Tot er concreet bewijs is geleverd vanuit een gecontrolleerde omgeving blijf ik volhouden dat de kaboutertjes die in jouw huis wonen mij hebben verteld dat jij wel eens heel erg stinkende windjes laat.
*edit*
nog even een snelle vraag, als iemand dood gaat dan heeft deze persoon over een witlicht, hoe interpreteer jij dit? Hoe komt dit volgens jou?
het klinkt wel niet aannemelijk aangezien de hersenstof die dit veroorzaakt breed en lang bekend is. Wetenschappers zelf hebben deze tunnel ook gezien onder gecontroleerde settings en de verhalen die zij gaven klonken bijzonder eeeh "bekend" in de oren.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 19:59 schreef Summers het volgende:
[..]
Je zegt het zelf al , er is geen bewijs die aan jouw voorwaarden voldoen , ik heb die voorwaarde niet .
[..]
mensen met een bijna doodervaring en als ze dood gaan hebben het vaak over wit licht/tunnel ,
vaak ook waar ze overleden dierbare zien staan in dat licht , een soort van doorgang ,
dat klinkt niet onmogelijk aangezien ik geloof in een leven na de dood .
Ik ben gemeen geweest, ik heb je in een val gelokt door over dat licht te beginnen, ik heb voor jou een mooie tekst opgezocht waarin alles heel duidelijk word uitgelegd.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 19:59 schreef Summers het volgende:
[..]
Je zegt het zelf al , er is geen bewijs die aan jouw voorwaarden voldoen , ik heb die voorwaarde niet .
[..]
mensen met een bijna doodervaring en als ze dood gaan hebben het vaak over wit licht/tunnel ,
vaak ook waar ze overleden dierbare zien staan in dat licht , een soort van doorgang ,
dat klinkt niet onmogelijk aangezien ik geloof in een leven na de dood .
Heel knap dat je deze alinea ontwijkt en ik wil graag iets toevoegen.quote:Summer ik zou er graag in willen geloven, helaas bemoeilijkt de hele paranormale wereld het voor mij. Er is niemand die mij concreet kan uitleggen wat de theorie achter de gedachte is. Niemand kan concrete bewijzen leveren. Je doet erg laconoiek over berekeningen, maar de energie die nodig is voor bepaalde paranormale gaves moet ergens vandaan komen. We weten allemaal dat energie een massa heeft (zeker jij omdat je zo goed bekend bent met Einstein, getuige je onderschrift) en voor zover ik weet, is er geen massa "over" waar verborgen energie in zit die de paranormale dingen zou kunnen faciliteren.
en waarom snappen zij het juist zo goed? ja omdat ze dezelfde mening als jou hebbenquote:Op zondag 21 juni 2009 15:06 schreef M_Schtoppel het volgende:
Jongens jongens, zijn jullie nou nog steeds bezig??
Er zijn er maar 2 buiten mij die het heel goed snappen en dat zijn Bastard en Summers.
De rest snapt er geen reet van![]()
Michielos, denk eraan he, wij willen absoluut een keer een reading van je zien. Ook al moeten we er helemaal voor naar jouw semi-Duitsland komen.
aha ok.. doeiquote:Op zondag 21 juni 2009 15:21 schreef M_Schtoppel het volgende:
psies! En omdat ik denk dat wat wij denken echt waar is, kan ik dat alleen als ervaringsdeskundige zeggen en kan ik niets bewijzen. Niet op de wetenschappelijke manier bewijzen althans. Gelukkig gingen mensen voor mindere bewijzen "om".
Maar goed, ik ben weer weg hier, zonde van m'n tijd om hier over elkaar heen te rollen.
Meld op fok maar wanneer je ooit een reading gaat houden (op kleine of grotere schaal)
Oh , sta ik niet op de goede plek dat je denkt dat je me in een val kan lokken ....quote:Op zondag 21 juni 2009 12:05 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Ik ben gemeen geweest, ik heb je in een val gelokt door over dat licht te beginnen, ik heb voor jou een mooie tekst opgezocht waarin alles heel duidelijk word uitgelegd.
Dus jij ziet meer in de biologische verklaring en ik meer in de bovennatuurlijke verklaring .quote:Klikkerdeklik, ik ga ervan uit dat je de hele tekst begrijpt aangezien je je al eerder in de wetenschap hebt verdiept (hoe kun je mij er anders van betichten niet genoeg onderzoek te hebben gedaan naar het paranormale). Mocht je toch nog onduidelijkheden vinden dan zal ik je graag voorzien van de juiste antwoorden!
Ja dat snap ik , ik stel nog niet steeds niet die voorwaarde als het over bovennatuurlijke zaken gaat .quote:De voorwaarden die ik stel aan een onderzoek: de wetenschappelijke methode
geen idee , moet een ziel of bewustzijn in gewicht uit te drukken zijn dan ?quote:En hier staat nog een mooie uitleg over Pseudowetenschap
*edit*
Ik wil graag dit nog even toevoegen
[..]
Heel knap dat je deze alinea ontwijkt en ik wil graag iets toevoegen.
Een dood persoon zou volgens de paranormale wereld lichter moeten worden aangezien de paranormale energie het lichaam verlaat, volgens de paranormale hypthese. Hoe verklaar jij dat het lichaam niet lichter wordt na de dood.
Ik vind je een kunstenaar, geen antwoorden geven en toch tekst typen!quote:Op zondag 21 juni 2009 18:56 schreef Summers het volgende:
[..]
Oh , sta ik niet op de goede plek dat je denkt dat je me in een val kan lokken ....
[..]
Dus jij ziet meer in de biologische verklaring en ik meer in de bovennatuurlijke verklaring .
[..]
Ja dat snap ik , ik stel nog niet steeds niet die voorwaarde als het over bovennatuurlijke zaken gaat .
[..]
geen idee , moet een ziel of bewustzijn in gewicht uit te drukken zijn dan ?
Kan je nagaan wat een groot kunstenaar jij bent , je weet dat het nog niet wetenschappelijk is bewezen en toch blijf je vragen naar wetenschappelijk bewijs , dat heb ik niet voor je .quote:Op zondag 21 juni 2009 19:08 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Ik vind je een kunstenaar, geen antwoorden geven en toch tekst typen!
Nee , iets kan imo een biologische verklaring hebben maar ook een spirituele en in dit geval vind ik de spirituele aannemelijker .quote:Vind jij de biologische verklaring niet veel beter dan de spirituele?
zelf ervaren is bewijs genoeg dat iets bestaat , hoe vaak zeggen mensen niet dat ze iets pas geloven als ze het met eigen ogen zien , nou , dat klopt .quote:De biologische is te bewijzen/meten de spirituele is alleen te ervaren? Door de biologische verklaring weten we ook waarom niet alle mensen die bijna dood gingen een BDE ervaring hadden, de spirituele niet.
Je moet toch wel snappen dat er meer voorwaarden gestelt moeten worden aan een verklaring dan: je moet het ervaren.
Ik ga er van uit dat het wel bestaat ook al is het niet wetenschappelijk bewezen en jij gaat er van uit dat het niet bestaat totdat het wetenschappelijk is bewezen .quote:Ik snap niet hoe jij een quote van Albert Einstein durft te gebruiken. Je hebt nog nooit meer van die man gelezen dan die paar uit hun verband gerukte zinnetjes onderaan je posts. Ik heb al eerder vertelt: Die spirituele dingen waar jij het over hebt, vergen energie. Volgens de relativiteits theorie van Albert Einstein (die jij zo vrolijk quote) heeft ALLE energie een massa. Dus zou er een ziel aanwezig zijn, dan zou die meetbaar moeten zijn door een (toch wel significant) gewichtsverlies.
Dat zegt allemaal niks over of het wel of niet bestaat en of mensen het wel echt ervaren .quote:Op zondag 21 juni 2009 21:02 schreef Dartanion het volgende:
Summers, je bent hopelijk oud en wijs genoeg om te weten dat wat je zintuigen je vertellen niet altijd goed is?
een aantal voorbeelden
Een goochelaar laat kaarten uit het niets verschijnen achter je oren, is dit iets paranormaals, of is hij vingervlug. We zijn het er allemaal over eens dat het vingervlugheid is!
Als jij stilstaat maar de kamer om je heen draait een rondje, dan denk jij dat je beweegt maar iemand die de boel vanaf een afstandje observeert kan je vertellen dat jij stilstond maar de kamer om je heen bewoog. Deze persoon dat ook nog bekrachtigen met videobeelden!
Ik wil je ook graag introduceren met de term: change blindness Hierbij kunnen veranderingen optreden/ dingen verdwijnen voor je ogen zonder dat je het ziet.
Ook hoop ik dat je je er bewust van bent dat de hersenen beelden die je ogen binnen krijgen in sommige gevallen manipuleerd omdat het beeld dat je anders zou zien "niet logisch" is volgens je hersenen. Mocht je hier meer uitleg over willen kan ik die geven.
Nee hoor , dat kan , mocht ik dat tegenkomen dan neem ik de wetenschappelijke verklaring aan .quote:Ik snap niet dat jij niet wil toegeven dat de gangbare wetenschap een verklaring kan zijn voor de fenomenen die jij omschrijft als paranormaal.
Dat is jouw ervaring , in werkelijkheid heb ik gezegt dat ik de spirituele verklaring aannemelijker vond , meer ook niet , jij kan ook zelf paranormale ervaringen hebben .quote:De bronnen die ik aangaf eerder deed jij af als nonsence, terwijl je zelf die experimenten zou kunnen uitvoeren en meemaken.
De wetenschap heeft het bij het rechte eind of niet , dat heeft niks met mijn mening te maken .quote:Vervolgens kunnen ze prima uitleggen waarom je die BDE op die manier ervaren hebt. Dat is iets waar je kan komen met logisch redeneren. Als ik dat volgens de paranormale wereld zou verklaren zouden alleen bepaalde personen met bepaalde krachten dat kunnen doen. Onder zeer specefieke, niet nader te omschrijven omstandigheden.
Waarom zoek jij liever je heil in iets wat niet te meten is, niet te verklaren is en alleen werkt als het iemand toevallig uitkomt? En wat ik mij vooral afvraag: waarom wil je niet dat de gangbare wetenschap het bij het rechte einde heeft? Maar denk je wel dat je even iemand kan quoten die achter hetgeen staat wat jij veracht: gangbare wetenschap.
Dat zegt jouw theorie ook niet. nogmaals.. dat mensen het ervaren geloof ik graag, dat is ook zo. De interpretatie die eraan gegeven wordt klopt alleen totaal niet.quote:Op zondag 21 juni 2009 22:32 schreef Summers het volgende:
[..]
Dat zegt allemaal niks over of het wel of niet bestaat en of mensen het wel echt ervaren .
Daarom heb je in al die jaren ook nog NOOIT een wetenschappelijke verklaring aangenomen i.p.v. een foo foo verklaringquote:Nee hoor , dat kan , mocht ik dat tegenkomen dan neem ik de wetenschappelijke verklaring aan .
het paranormale is niet alleen BDE maar bestaat uit vele andere ervaringen .
waarom heb ik die ervaringen nooit?quote:Dat is jouw ervaring , in werkelijkheid heb ik gezegt dat ik de spirituele verklaring aannemelijker vond , meer ook niet , jij kan ook zelf paranormale ervaringen hebben .
het punt is dat de wetenschap verklaard heeft hoe die zaken werken maar dan ook echt werken.quote:De wetenschap heeft het bij het rechte eind of niet , dat heeft niks met mijn mening te maken .
Ik hoop dat je het verschil begrijpt tussen : ervan uitgaan dat het bestaat maar het is nog niet wetenschappelijk bewezen of de wetenschap verachten ,
Het is niet zijn waarheid. Het is de momenteel geldende waarheid. De manier waarop wij de wereld hede ten dage zien. Dit ontkennen en het afdoen als enkel zijn waarheid is een spuug in het gezicht van mensen en collega's die hier eeuwenlang onderzoek naar deden.quote:dat zijn twee verschillende dingen en je moet het je niet zo persoonlijk aantrekken dat ik " jouw waarheid " niet zie .
Ik hoef niet met jou waarheid te leven , dat mag je zelf doen .
wetenschap is voor iedereen ,
omdat je de quote uit zijn verband trekt waardoor het lijkt alsof de slimme Einstein een "believer" was, terwijl hij jackshit van die idiote theorieën geloofde.quote:Hoe durf jij mij te zeggen dat ik geen wetenschapper mag quoten ?
Ik hoop dat je door hebt hoe belachelijk dat klinkt![]()
dat recht blijf je behouden, hoe debiel die theorieën ook zijnquote:Voor de rest zoek je het maar lekker zelf uit ,
en blijf ik het recht behouden mijn eigen waarheid in dingen te zien , ZELFS als die afwijken van wat jij als individuutje vind .
vind jij zonder ervaringquote:Op zondag 21 juni 2009 23:15 schreef Michielos het volgende:
[..]
Dat zegt jouw theorie ook niet. nogmaals.. dat mensen het ervaren geloof ik graag, dat is ook zo. De interpretatie die eraan gegeven wordt klopt alleen totaal niet.
[..]
omdat je al hebt uitgemaakt dat het debiel is en onmogelijk kan bestaan op een andere manier dan die je al kent ?quote:Daarom heb je in al die jaren ook nog NOOIT een wetenschappelijke verklaring aangenomen i.p.v. een foo foo verklaring
[..]
waarom heb ik die ervaringen nooit?
[..]
quote:mensen zien geleidelijke veranderingen vaak niet. Dit gebeurt niet alleen bij afbeeldingen, maar ook bijvoorbeeld in dagelijkse situaties op het werk, waarbij de kwaliteit van de service bijvoorbeeld langzaam achteruit loopt (of langzaam steeds beter wordt). Vaak moet er iemand van buitenaf op wijzen dat er iets veranderd binnen de organisatie.
blijkbaar weet jij dan genoeg , andere mensen denken verder , gelukkig maar dat jij de grens niet aangeeft , misschien bestaat god toch nogquote:het punt is dat de wetenschap verklaard heeft hoe die zaken werken maar dan ook echt werken.
Dit door onderzoek, trial en error, falsificatie, wetenschappelijke methode. vergelijk dat eens met "een persoonlijke ervaring" die enkel in iemands hoofd bestaat en je weet genoeg.
[..]
Voor miljarden mensen is de algemeen geldende waarheid dat er iets bovennatuurlijks bestaatquote:Het is niet zijn waarheid. Het is de momenteel geldende waarheid. De manier waarop wij de wereld hede ten dage zien. Dit ontkennen en het afdoen als enkel zijn waarheid is een spuug in het gezicht van mensen en collega's die hier eeuwenlang onderzoek naar deden.
[..]
dat vul je zelf in .quote:omdat je de quote uit zijn verband trekt waardoor het lijkt alsof de slimme Einstein een "believer" was, terwijl hij jackshit van die idiote theorieën geloofde.
[..]
Maar dan houd jij toch vast aan je eigen verklaring ? jij moet ermee leven , ik niet .quote:dat recht blijf je behouden, hoe debiel die theorieën ook zijn
Da's toch raar, want een veelgehoorde uitspraak als het getest wordt is "het werkt niet omdat je er niet in gelooft"quote:Op zaterdag 20 juni 2009 16:27 schreef Summers het volgende:
[..]
En ook het paranormale is er als je er niet in geloofd
ik zie al waar je heen wilt:quote:
Nou, niet onmogelijk maar ik kijk ernaar en zie inderdaad dat het hetze;fde is dat ik ken.quote:omdat je al hebt uitgemaakt dat het debiel is en onmogelijk kan bestaan op een andere manier dan die je al kent ?
en misschien is het in jouw geval wel change blindness effect :
geen betrekking op postquote:organisatie/gevestigde orde/werkelijkheid , heel menselijk hoor .
het gaat voor de tienmiljardste keer niet on mij. M.a.w. geen betrekking op mijn postquote:blijkbaar weet jij dan genoeg , andere mensen denken verder , gelukkig maar dat jij de grens niet aangeeft , misschien bestaat god toch nog![]()
bewijs deze praat eens. miljarden mensen?quote:Voor miljarden mensen is de algemeen geldende waarheid dat er iets bovennatuurlijks bestaat
drogreden. Dus als er meer mensen in iets geloven, moet het kloppen? Wat een beredenatie manquote:
in wat voor vorm dan ook , dat aantal is vast meer dan mensen die alleen geloven dat de wetenschappelijke methode alles nu kan verklaren en alles is wat bestaat en je kan ervaren .
En dat geeft helemaal niet om tot een minderheid te behoren .
bewijs en bronvermelding pleasequote:De manier waarop wij de wereld hede ten dage zien is inclusief het bovennatuurlijke .
bewijs en bronvermelding plz.quote:prima dat jij dat niet ziet maar ga jouw perceptie op de werkelijkheid niet opdringen , wij zien namelijk geen wereld zonder het bovennatuurlijke .
Bewijs en bronvermelding plz.quote:Als ik dat wel zie moet ik gek zijn om jouw mening aan te nemen dat het niet bestaat of kan bestaan , het is dus echt niks meer dan jouw bescheiden mening ipv ONZE algemene waarheid .
Je weet niet wat objectief en ruimdenkend zijn is. Dat wat jij doet is i.i.g. kortzichtig en delluded Summersquote:Maar dan houd jij toch vast aan je eigen verklaring ? jij moet ermee leven , ik niet .
al schreeuw je honderd keer dat ik dan debiel ben , lekker objectief en ruimdenkend
Ben ik aan het doen. Ik leer elke dag bij en verbreed elke dag mijn horizon i.t.t. jij die al die jaren nog bij debiele theorieen blijft geloven die kant noch wal slaan, nooit bewezen zijn.quote:Misschien moet jij je kijk op de werkelijkheid eens gaan verbreden ipv dat je constant bezig bent die van andere gefrustreerd en tevergeefs kleiner proberen te maken .
ik ben juist hartstikke blij met de spirituele wereld en vind en zie altijd wel verklaringenquote:Op maandag 22 juni 2009 01:22 schreef Dartanion het volgende:
Summers, change blindness is iets uitgebreider dan je denkt. Ik hoopte dat je het op de juiste manier zou interpreten. Maar zoals gewoon geef je aan elk verhaal je eigen draaiIk wilde aanduiden dat je je ogen niet altijd kan vertrouwen net als je andere zintuigen. Daarom is er objectieve wetenschap in het leven geroepen. Dat is iets wat jij helaas niet kan verbolgen. Ook al geeft de wetenschap een goede verklaring ergens voor, dan nog ontken je dat en blijf je je heil zoeken in de spirituele wereld waarin er juist GEEN verklaring voor dat fenomeen hebt.
en dat jij het moeilijk hebt moet je niet op mij projecteren , ik heb er geen vat op waar jij wel en niet voor open staat en wat jij wel en niet ziet , grappig dat je denkt dat wel voor mij te kunnen bepalen .quote:Ik heb het er ook moeilijk mee dat je niks weet van EInstein en zijn theorieen en ontdekkingen. Maar toch denkt dat je een uit zijn verband gerukte "quote" mag gebruiken, om daarmee je eigen verhaal kracht bij te zetten. Ik heb je al talloze malen gevraagt of je meer weet van Einstein dan die "quote" onder aan je posts, helaas wacht ik nog op antwoord.
Hoe komt het dat je je het persoonlijk aantrekt als iemand niet een wetenschappelijke verklaring ergens inziet ?quote:Ben jij je er wel van bewust dat wij dankzij de wetenschap niet meer in berenvellen rondlopen, ziektes kunnen genezen en in huizen wonen met gas water en licht. Je kan nu wel de gehele wetenschap ontekennen. Maar zonder de wetenschap hadden we nu nog maagden dood laten bloeden op een altaar omdat dat een goede oogst opleverde. En heksen met stenen aan hun benen in diep water gegooid.
en het ligt bij jou dat je daar moeite mee hebt , ik heb er geen moeite mee .quote:Op maandag 22 juni 2009 10:33 schreef Michielos het volgende:
[..]
ik zie al waar je heen wilt:
"dit is veilig... het enige dat ik op beargumentatie hoef te zeggen is: ervaring en het hierover hebben.. niemand kan dit controleren."
als dat op dezelfde manier is waarop je mij als wanhopig ziet kan ik dat ook niet echt serieus nemen .quote:Hoe weet jij dat ik geen ervaring gehad heb? bewijs graag..
[..]
Nou, niet onmogelijk maar ik kijk ernaar en zie inderdaad dat het hetze;fde is dat ik ken.
moslims, christenen , joden , indianen enzquote:[..]
geen betrekking op post
[..]
het gaat voor de tienmiljardste keer niet on mij. M.a.w. geen betrekking op mijn post
[..]
bewijs deze praat eens. miljarden mensen?
[..]
daar gaat het idd niet om , grappig dat je wel alles uit de kast trekt zodat ik jouw perceptie maar aan moet nemen op jouw manier .quote:drogreden. Dus als er meer mensen in iets geloven, moet het kloppen? Wat een beredenatie man
[..]
bewijs en bronvermelding please
[..]
bewijs en bronvermelding plz.
Hoe weet jij dit? En nogmaals het gaat niet om MIJN perceptie van de werkelijkheid
[..]
dan moet je praten tegen iemand die dat in jouw ogen wel weet, dat scheelt jou weer frustratie .quote:Bewijs en bronvermelding plz.
dat vul je zelf in .
[..]
[..]
Je weet niet wat objectief en ruimdenkend zijn is. Dat wat jij doet is i.i.g. kortzichtig en delluded Summers
Ik heb een regel , ik ben pas wanhopig als ik me wanhopig voel , dat is niet iets wat je iemand aan kan pratenquote:Dat niet alleen, je blijft wanhopig per definitie vasthouden aan je eigen "ervaringen" zonder je blik ook maar enigszins te verruimen. Nu kun je weer een wederantwoord op stellen ala "ja maar jij ook" maar verklaar eens op welke manier jij openminded bent? Welke ANDERE niet esoterische theorieën geloof jij bv. op het gebied van geesten, vertel eens.
[..]
je kan het wel debiel noemen maar dat maakt het niet debiel , het zegt alleen iets over wat jijquote:Ben ik aan het doen. Ik leer elke dag bij en verbreed elke dag mijn horizon i.t.t. jij die al die jaren nog bij debiele theorieen blijft geloven die kant noch wal slaan, nooit bewezen zijn.
Ervaringen hebben is overigens een veilig argument maar een totale drogreden.
ik wacht op je bronvermelding. Verder geef je geen antwoord op mijn posts maar draai je om de hete brei heen.quote:Op maandag 22 juni 2009 11:24 schreef Summers het volgende:
[..]
en het ligt bij jou dat je daar moeite mee hebt , ik heb er geen moeite mee .
En hoezo veilig ? ik word nog net niet op de brandstapel gegooid , wetenschap roepen
en keer op keer dezelfde argumenten gebruiken die iedereen gebruikt is veiliger hoor .
[..]
als dat op dezelfde manier is waarop je mij als wanhopig ziet kan ik dat ook niet echt serieus nemen .
[..]
moslims, christenen , joden , indianen enz
[..]
daar gaat het idd niet om , grappig dat je wel alles uit de kast trekt zodat ik jouw perceptie maar aan moet nemen op jouw manier .
[..]
dan moet je praten tegen iemand die dat in jouw ogen wel weet, dat scheelt jou weer frustratie .
[..]
Ik heb een regel , ik ben pas wanhopig als ik me wanhopig voel , dat is niet iets wat je iemand aan kan praten![]()
geesten bestaan voor mij gewoon hoor , ik hoef geen theorieen met elkaar te gaan vergelijken
om uit te vinden of ze wel of niet kunnen bestaan , je kan ze ook gewoon zien of voelen .
[..]
je kan het wel debiel noemen maar dat maakt het niet debiel , het zegt alleen iets over wat jij
persoonlijk wel of niet mogelijk acht , dat zegt niks over of het wel of niet bestaat .
ervaringen hebben is geen veilig argument maar zijn wie je bent , mens .
En als jij enkel met je geesten praat hoor je ook alleen maar wat je wilt horen.quote:Op maandag 22 juni 2009 11:41 schreef Summers het volgende:
Als led, flammie , michielos en dartanion nou samen gaan praten dan horen jullie alleen de juiste argumenten en zien jullie allemaal dezelfde waarheid , dezelfde werkelijkheid en is er geen frustratie .
lijkt me een goed plan .
"gelukkig bepaal jij dat niet.. blijf jij maar bij jouw waarheden dan blijf ik bij de mijne.. hoe durf je te zeggen dat wij hier weg moeten gaan!"quote:Op maandag 22 juni 2009 11:41 schreef Summers het volgende:
Als led, flammie , michielos en dartanion nou samen gaan praten dan horen jullie alleen de juiste argumenten en zien jullie allemaal dezelfde waarheid , dezelfde werkelijkheid en is er geen frustratie .
lijkt me een goed plan .
Waarom reageren mensen hier niet op. Ogilvie laat zich vrijwillig testen door Randi. Hij doet het zoals je wiskundig mag verwachten, niet beter als jij en ik. Daarna maakt hij aan de oplettende kijker duidelijk dat hij in ieder geval wel zichzelf gelooft. Derek Ogilvie is niets meer dan een bekend publiekelijk figuur met een geestesziekte.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 10:43 schreef The_stranger het volgende:
[..]
En juist op het vlak van de baby's gaat hij hard onderuit, of zijn we zijn vrijwillige deelname aan de 1 miljoen dollar uitdaging van Randi vergeten?
Bron (helaas zijn de vermelde filmpjes in dit stukje inmiddels van youtube verdwenen..)
Dus dat is je bewijsvoering...quote:Op maandag 22 juni 2009 15:56 schreef M_Schtoppel het volgende:
Het is dat ik Randi destijds met Jomanda gemist heb maar mocht ik'm ooit nog een keer tegenkomen, dan krijgt hij een paar vette trappen onder z'n reet.
Erg spiritueel van je.quote:Op maandag 22 juni 2009 15:56 schreef M_Schtoppel het volgende:
Het is dat ik Randi destijds met Jomanda gemist heb maar mocht ik'm ooit nog een keer tegenkomen, dan krijgt hij een paar vette trappen onder z'n reet.
Je moet hem toch ergens wat credit geven ...quote:Op maandag 22 juni 2009 15:56 schreef M_Schtoppel het volgende:
Net zoals iemand die al 40 jaar het monster van Loch Ness onderzoekt en 'm ook nog steeds niet heeft gezien.quote:Op maandag 22 juni 2009 16:13 schreef Summers het volgende:
[..]
Je moet hem toch ergens wat credit geven ...
hoe is het mogelijk dat je het al 40 jaar onderzoekt en
je hem nog steeds op geen 1 zin kan betrappen dat hij uberhaubt weet
waar hij over praat
noem eens wat voorbeelden Summersquote:Op maandag 22 juni 2009 16:13 schreef Summers het volgende:
[..]
waar hij over praat
Dat interpreteer je verkeerd, ik zal het even duidelijk voor je typen:quote:Op maandag 22 juni 2009 16:13 schreef Summers het volgende:
[..]
waar hij over praat
quote:Summers, ik ben heel blij om vanuit je post op te kunnen maken dat je het met mij eens bent dat de pseudowetenschap en spiritualiteit, die jij aanhangt, de samenleving nergens gebracht heeft. En je dagelijks de zoete vruchten plukt van de "gangbare" wetenschap
Jij bent niets meer dan een voetbal hooligan die de stad sloopt nadat zijn club verloren heeftquote:Op maandag 22 juni 2009 19:09 schreef M_Schtoppel het volgende:
God god wat nemen we het weer serieus.
In gedachten heb ik Randi allang getrapt. En ja, in gedachten kun je ook zondigen. In het echt zou ik dat nooit doen, anders krijg ik ruzie met zijn andere bebaarde vriend en dat is een topvent!
Zo, en nu even een Burgertje eten![]()
![]()
het verschil is dus dat ik openminded ben en jij kortzichtig. Dit geef je bij deze dus zelf toe.quote:Op maandag 22 juni 2009 19:20 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ik durf trouwens nog verder te gaan. Volgens mij is Michielos diep in zijn superwetenschappelijk reine hart stikjaloers op ons. Waarom anders je hele leven in de studie van coldreading zetten? Waarom ZO graag een medium na willen doen. Geinteresseerd zijn in iets waarin je totaal niet gelooft? Erg vreemd vind ik dat. Is je ook wel eens vaker door iemand gezegd toch? Als ik ergens totaal niet in zou geloven zou ik daar verder ook helemaal niet geinteresseerd in zijn, laat staan het op zo'n intensieve manier proberen na te doen.
ik noem mensen arrogant die anderen voor " irritante luizenbaard" uitmaken, sorry. Dat astrologie gebaseerd is op niks (nja het is gebaseerd op arrogantie van de mens om zichzelf het centrum van het universum te noemen), is allang duidelijk middels vele heldere objectieve onderzoeken.quote:Op maandag 22 juni 2009 19:24 schreef M_Schtoppel het volgende:
De mag tarten wat en wie'ie wil. Ik vind het alleen een vreselijk irritante luizebaard.
Hij is superarrogant en veeeeeeeeeel te kort door de bocht. Die aflevering over astrologie ook, echt belachelijk hoe hij dat met de grond gelijk probeerde te maken. Veel te ongenuanceerd, en dat zei ook een van de studentes later in die aflevering.
Er is docu waarin astrologie ook onder de loep wordt genomen. De sterrenbeelden die we gebruiken die bestaan allang niet meer zoals ze ooit bestonden. De Aarde is van baan veranderd/ staat onder een andere hoek, waardoor de hemel er allang niet meer zo uit ziet als volgens de astrologie.quote:Op maandag 22 juni 2009 19:24 schreef M_Schtoppel het volgende:
De mag tarten wat en wie'ie wil. Ik vind het alleen een vreselijk irritante luizebaard.
Hij is superarrogant en veeeeeeeeeel te kort door de bocht. Die aflevering over astrologie ook, echt belachelijk hoe hij dat met de grond gelijk probeerde te maken. Veel te ongenuanceerd, en dat zei ook een van de studentes later in die aflevering.
Waaruit blijkt dit? ik zie uit je post dat je kortzichtig bent.. immers.. als iets je niet interesseert, kijk je niet verder meer(zie voorgaande post waar je dit BEKEND!)quote:Op maandag 22 juni 2009 19:28 schreef M_Schtoppel het volgende:
Nee, jij bent niet openminded, jij wilt heel stiekem maar al te graag kunnen wat Derek kan. Maar omdat je geen gave hebt ben je het in de coldreadingstechnieken gaan zoeken.
Veel plezier in je zeepbelquote:Op maandag 22 juni 2009 19:53 schreef M_Schtoppel het volgende:
Inderdaad, als het om paranormale shit gaat heeft het geen enkele zin logisch en psychologisch geblaat erbij te halen.
Einde discussie.
Logica en ander wetenschappelijk geneuzel heeft absoluut zijn plek en waarde, maar NIET op het spirituele vlak.
mijn vermoeden is dat iedereen iets erbij ziet dat bij iedereen kan horen. Ik word echter graag van het tegendeel overtuigd. M.a..w ik heb er een open minded visie voor over, i.t.t. jouw kortzichtigheid.quote:Op maandag 22 juni 2009 19:36 schreef M_Schtoppel het volgende:
Tunnelkijkers, wat is dat nou voor flutonderzoek! Laat een echt goede astroloog van 10 mensen een zeer uitgebreide karakteranalyse maken, mix ze doorelkaar en geef ze in willekeurige volgorde terug aan die mensen. Wedden dat a: die readings er alle tien anders uit zien en b: iedereen zich absoluut herkent in de beschrijving die echt bij hem of haar hoort? Jongen, lees eens een boek met alle combinaties van bijvoorbeeld alleen al het hoofteken en de ascendant, dat is niet allemaal hetzelfde.
Dat de hemellichamen veranderd zijn geef ik toe. Hell, ik zelf geloof zelfs NIET dat een klote planeet invloed heeft op je karakter, maar het klopt toch. En dat is nou juist het leuke aan die spirituele shit, het laat zich niet vangen in beperkte wetenschapsregeltjes. Het gaat om de symboliek die erachte zit.
Maar we dwalen af.
m.a.w. je kan elke reading teruggeven.... hij of zij herkent zich ter toch in... m.a.w. readings zijn "accuraat"maar NIET "specifiek"(zaken die voor iedereen herkenbaar zijn). Ja schtoppel , ook DAT is een oplossing, je geeft het eigenlijk zelf toe.. Je kunt readings variëren als je wilt.. dat betekend niet dat ze ook specifiek zijn.. als dezelfde reading aan iemand anders gegeven wordt, herkent hij of zij zich er ook opeens in (Chris French heeft hier onderzoek naar gedaan).quote:Tunnelkijkers, wat is dat nou voor flutonderzoek! Laat een echt goede astroloog van 10 mensen een zeer uitgebreide karakteranalyse maken, mix ze doorelkaar en geef ze in willekeurige volgorde terug aan die mensen. Wedden dat a: die readings er alle tien anders uit zien en b: iedereen zich absoluut herkent in de beschrijving die echt bij hem of haar hoort?
einde discussie voor iemand die geen andere mening wilt horen.. zoals jou.quote:Op maandag 22 juni 2009 19:53 schreef M_Schtoppel het volgende:
Inderdaad, als het om paranormale shit gaat heeft het geen enkele zin logisch en psychologisch geblaat erbij te halen.
Einde discussie.
Logica en ander wetenschappelijk geneuzel heeft absoluut zijn plek en waarde, maar NIET op het spirituele vlak.
het interesseert hem niet, dus kijkt hij niet verder meer (dit zei hij zelf in een post).quote:
Dat ga je dus niet veranderen dat mensen ervaring en gevoel een grotere waarde geven in deze zaken .quote:Op maandag 22 juni 2009 19:49 schreef Dartanion het volgende:
Maar zolang de spirituelen blijven volhouden dat het logisch redeneren quatsch is en het "ervaren en het gevoel" een grotere waarde heeft dan kansberekening en psychologie, komen we geen stap verder.
Dus dan geef je toe dat je een gekleurd beeld hebt van de situatie, dat je een subjectief beeld hebt. En dus geen objectief oordeel kan vellen.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 09:26 schreef Summers het volgende:
[..]
Dat ga je dus niet veranderen dat mensen ervaring en gevoel een grotere waarde geven in deze zaken .
quote:Op maandag 22 juni 2009 19:36 schreef M_Schtoppel het volgende:
Dat de hemellichamen veranderd zijn geef ik toe. Hell, ik zelf geloof zelfs NIET dat een klote planeet invloed heeft op je karakter, maar het klopt toch.
Precies, net zoals bij het sprookje van sneeuwwitje.quote:En dat is nou juist het leuke aan die spirituele shit, het laat zich niet vangen in beperkte wetenschapsregeltjes. Het gaat om de symboliek die erachte zit.
iedereen heeft een gekleurd beeld van bovennatuurlijke zaken en niemand weet het zeker ,quote:Op dinsdag 23 juni 2009 09:44 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Dus dan geef je toe dat je een gekleurd beeld hebt van de situatie, dat je een subjectief beeld hebt. En dus geen objectief oordeel kan vellen.
Neuh, je zou hoogstens eens kunnen proberen wat van de normale wereld te leren voor je alles begint toe te schrijven aan hogere machten, toverkrachten en meer van dien.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:25 schreef Summers het volgende:
[..]
iedereen heeft een gekleurd beeld van bovennatuurlijke zaken en niemand weet het zeker ,
ik ook niet , maar tot die tijd ga ik zeker geen waarheid volgen waarin ik mezelf niet herken .
oh , dus het bestaat zeker nietquote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:28 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Neuh, je zou hoogstens eens kunnen proberen wat van de normale wereld te leren voor je alles begint toe te schrijven aan hogere machten, toverkrachten en meer van dien.
Nou, ik zeg enkel dat als je weet wat bliksem is je niet meer hoeft te geloven in een kerel op een kar die door de wolken rijdt en met bliksems smijt.quote:
ook op wat jij denkt .quote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:50 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Nou, ik zeg enkel dat als je weet wat bliksem is je niet meer hoeft te geloven in een kerel op een kar die door de wolken rijdt en met bliksems smijt.
Dat kun je natuurlijk ook op andere zaken betrekken.
ze moet eerst nog alle 50 dingen uitleggen die ik gepost heb.. Op je beurt wachten gijquote:Op dinsdag 23 juni 2009 12:39 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Uhm, nee.
En als je vindt van wel mag je dat best uitleggen hoor.
ze moet niks , het is toch allemaal debiel in jouw ruimdenkende geest .quote:Op dinsdag 23 juni 2009 16:31 schreef Michielos het volgende:
[..]
ze moet eerst nog alle 50 dingen uitleggen die ik gepost heb.. Op je beurt wachten gij
m.a.w. je blaat een hele hoop maar iets uitleggen kun je niet.. ook niet als daar om gevraagd wordt..quote:Op dinsdag 23 juni 2009 16:59 schreef Summers het volgende:
[..]
ze moet niks , het is toch allemaal debiel in jouw ruimdenkende geest .
Op die 50 dingen is jouw antwoord : debiel ,
klaar , slotje .
quote:Op dinsdag 23 juni 2009 16:59 schreef Summers het volgende:
[..]
ze moet niks , het is toch allemaal debiel in jouw ruimdenkende geest .
Op die 50 dingen is jouw antwoord : debiel ,
klaar , slotje .
Och schei toch uit met je "ze dit" en je "ze dat". Grow up zeg. Heb jij niet geleerd dat je in gezelschap niet over anderen mag praten alsof ze er niet bij zijn?quote:Op dinsdag 23 juni 2009 17:03 schreef Michielos het volgende:
[..]
m.a.w. je blaat een hele hoop maar iets uitleggen kun je niet.. ook niet als daar om gevraagd wordt..
Ze geven de meeste informatie inderdaad aan Derek zelf.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 12:18 schreef aiemkoel het volgende:
Ik kijk weinig naar deze man...maar mijn vriendin vindt het nogal leuk, dus soms moet ik wel...
Volgens mij hebben die mensen de informatie zelf, desnoods onbewust, gegeven aan die Ogliviere, en zijn ze nogal goedgelovig. Maar dat is mijn mening he?![]()
Vorige week ging het over een geschilderde muur en plafond of zoiets? Dan denk ik...nou, als je een geest bent, en je kunt communiceren met die gast, waarom dan over zoiets banaals?
Als het om aan te tonen is dat je met die man kunt praten, vraag dan zijn pincode ofzo, of welk standje hij het liefst deed met z'n vrouw...DAT zijn pas persoonlijke dingen.
Mijn moeder is een aantal jaren geleden overleden, dus ik zou het pas geloven als hij het bij mij zou proberen...maar ik weet dan wel dat ik mijn kaken stijf op elkaar zou houden bij al zijn 'guesswork'.
Neemt hij nog steeds shows op? Of is dit al voorbij?
Ben hier nog nieuw, dus vergeef het me als ik domme dingen zeg hoor
Met dit soort conclusies mag je jezelf al helemaal nooit meer een wetenschapper noemen.quote:Op woensdag 24 juni 2009 09:51 schreef _Led_ het volgende:
Sjoep heeft ook altijd maar een grote mond maar ze heeft nooit argumenten...
En ze doet al helemaal nooit moeite voor haar posts
...en ja hoor, ze haptquote:Op woensdag 24 juni 2009 09:59 schreef sjoep het volgende:
[..]
Met dit soort conclusies mag je jezelf al helemaal nooit meer een wetenschapper noemen.
Maar dat deed je ook niet hè?
Je zou denken dat als hij dat zou kunnen, hij dat al gedaan zou hebben. Sowieso uit humaan oogpunt, ik vind als je info hebt, of kunt krijgen, je deze in dit geval niet verborgen moet houden en vanuit het oogpunt dat een succesvolle reading met als gevolg oplossing van deze zaken en enorme hoeveelheid positieve reclame oplevert en zijn status als paranormaal begaafde niet meer stuk kan..quote:Op woensdag 24 juni 2009 10:47 schreef Blaxje het volgende:
Goed om al die verhitte discussies te zien, al neigt het soms teveel naar bashen op elkaar.Nu het topic een wat meer "volwassen" vorm heeft gekregen met veel discussie en ook wat meer inhoudelijke reacties op z'n tijd, wil ik de gok wagen om nog een keer de vraag te stellen die ik stelde in de beginpost in het eerste topic binnen deze reeks. Wel wil ik de vraag wat meer nuanceren, zodat ook onze grote vriend Ogilvie bij het geheel wordt betrokken.
Mijn vraag in dit geval luidt: Als de paranormale krachten van Ogilvie aanwezig zijn, kan hij dan uitsluitsel geven over bepaalde onopgeloste zaken als de verdwijning van McCann of Holloway? Stel dat hun families bij hem op bezoek komen, dan zou de kans daar moeten zijn dat hij de spirits ziet (als ze inderdaad zijn overleden). Wellicht dat hij dan informatie doorkrijgt die de families kan helpen bij hun zoektocht.
Zie ik dit goed, en wat zijn jullie meningen hierover?
Daar word jij toch gelukkig van?quote:
Dus het uitgangspunt in je vraag is dat hij wél paranormale krachten bezit?quote:Op woensdag 24 juni 2009 10:47 schreef Blaxje het volgende:
Mijn vraag in dit geval luidt: Als de paranormale krachten van Ogilvie aanwezig zijn, kan hij dan uitsluitsel geven over bepaalde onopgeloste zaken als de verdwijning van McCann of Holloway? Stel dat hun families bij hem op bezoek komen, dan zou de kans daar moeten zijn dat hij de spirits ziet (als ze inderdaad zijn overleden). Wellicht dat hij dan informatie doorkrijgt die de families kan helpen bij hun zoektocht.
Zie ik dit goed, en wat zijn jullie meningen hierover?
Sjoep ze heeft nog steeds geen argumentenquote:Op woensdag 24 juni 2009 10:54 schreef sjoep het volgende:
[..]
Daar word jij toch gelukkig van?
Weer een goede daad vandaag
Zit nou niet zo te zuigen man.quote:Op woensdag 24 juni 2009 10:56 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Sjoep ze heeft nog steeds geen argumenten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |