Dat ga je dus niet veranderen dat mensen ervaring en gevoel een grotere waarde geven in deze zaken .quote:Op maandag 22 juni 2009 19:49 schreef Dartanion het volgende:
Maar zolang de spirituelen blijven volhouden dat het logisch redeneren quatsch is en het "ervaren en het gevoel" een grotere waarde heeft dan kansberekening en psychologie, komen we geen stap verder.
Dus dan geef je toe dat je een gekleurd beeld hebt van de situatie, dat je een subjectief beeld hebt. En dus geen objectief oordeel kan vellen.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 09:26 schreef Summers het volgende:
[..]
Dat ga je dus niet veranderen dat mensen ervaring en gevoel een grotere waarde geven in deze zaken .
quote:Op maandag 22 juni 2009 19:36 schreef M_Schtoppel het volgende:
Dat de hemellichamen veranderd zijn geef ik toe. Hell, ik zelf geloof zelfs NIET dat een klote planeet invloed heeft op je karakter, maar het klopt toch.
Precies, net zoals bij het sprookje van sneeuwwitje.quote:En dat is nou juist het leuke aan die spirituele shit, het laat zich niet vangen in beperkte wetenschapsregeltjes. Het gaat om de symboliek die erachte zit.
iedereen heeft een gekleurd beeld van bovennatuurlijke zaken en niemand weet het zeker ,quote:Op dinsdag 23 juni 2009 09:44 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Dus dan geef je toe dat je een gekleurd beeld hebt van de situatie, dat je een subjectief beeld hebt. En dus geen objectief oordeel kan vellen.
Neuh, je zou hoogstens eens kunnen proberen wat van de normale wereld te leren voor je alles begint toe te schrijven aan hogere machten, toverkrachten en meer van dien.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:25 schreef Summers het volgende:
[..]
iedereen heeft een gekleurd beeld van bovennatuurlijke zaken en niemand weet het zeker ,
ik ook niet , maar tot die tijd ga ik zeker geen waarheid volgen waarin ik mezelf niet herken .
oh , dus het bestaat zeker nietquote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:28 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Neuh, je zou hoogstens eens kunnen proberen wat van de normale wereld te leren voor je alles begint toe te schrijven aan hogere machten, toverkrachten en meer van dien.
Nou, ik zeg enkel dat als je weet wat bliksem is je niet meer hoeft te geloven in een kerel op een kar die door de wolken rijdt en met bliksems smijt.quote:
ook op wat jij denkt .quote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:50 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Nou, ik zeg enkel dat als je weet wat bliksem is je niet meer hoeft te geloven in een kerel op een kar die door de wolken rijdt en met bliksems smijt.
Dat kun je natuurlijk ook op andere zaken betrekken.
ze moet eerst nog alle 50 dingen uitleggen die ik gepost heb.. Op je beurt wachten gijquote:Op dinsdag 23 juni 2009 12:39 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Uhm, nee.
En als je vindt van wel mag je dat best uitleggen hoor.
ze moet niks , het is toch allemaal debiel in jouw ruimdenkende geest .quote:Op dinsdag 23 juni 2009 16:31 schreef Michielos het volgende:
[..]
ze moet eerst nog alle 50 dingen uitleggen die ik gepost heb.. Op je beurt wachten gij
m.a.w. je blaat een hele hoop maar iets uitleggen kun je niet.. ook niet als daar om gevraagd wordt..quote:Op dinsdag 23 juni 2009 16:59 schreef Summers het volgende:
[..]
ze moet niks , het is toch allemaal debiel in jouw ruimdenkende geest .
Op die 50 dingen is jouw antwoord : debiel ,
klaar , slotje .
quote:Op dinsdag 23 juni 2009 16:59 schreef Summers het volgende:
[..]
ze moet niks , het is toch allemaal debiel in jouw ruimdenkende geest .
Op die 50 dingen is jouw antwoord : debiel ,
klaar , slotje .
Och schei toch uit met je "ze dit" en je "ze dat". Grow up zeg. Heb jij niet geleerd dat je in gezelschap niet over anderen mag praten alsof ze er niet bij zijn?quote:Op dinsdag 23 juni 2009 17:03 schreef Michielos het volgende:
[..]
m.a.w. je blaat een hele hoop maar iets uitleggen kun je niet.. ook niet als daar om gevraagd wordt..
Ze geven de meeste informatie inderdaad aan Derek zelf.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 12:18 schreef aiemkoel het volgende:
Ik kijk weinig naar deze man...maar mijn vriendin vindt het nogal leuk, dus soms moet ik wel...
Volgens mij hebben die mensen de informatie zelf, desnoods onbewust, gegeven aan die Ogliviere, en zijn ze nogal goedgelovig. Maar dat is mijn mening he?![]()
Vorige week ging het over een geschilderde muur en plafond of zoiets? Dan denk ik...nou, als je een geest bent, en je kunt communiceren met die gast, waarom dan over zoiets banaals?
Als het om aan te tonen is dat je met die man kunt praten, vraag dan zijn pincode ofzo, of welk standje hij het liefst deed met z'n vrouw...DAT zijn pas persoonlijke dingen.
Mijn moeder is een aantal jaren geleden overleden, dus ik zou het pas geloven als hij het bij mij zou proberen...maar ik weet dan wel dat ik mijn kaken stijf op elkaar zou houden bij al zijn 'guesswork'.
Neemt hij nog steeds shows op? Of is dit al voorbij?
Ben hier nog nieuw, dus vergeef het me als ik domme dingen zeg hoor
Met dit soort conclusies mag je jezelf al helemaal nooit meer een wetenschapper noemen.quote:Op woensdag 24 juni 2009 09:51 schreef _Led_ het volgende:
Sjoep heeft ook altijd maar een grote mond maar ze heeft nooit argumenten...
En ze doet al helemaal nooit moeite voor haar posts
...en ja hoor, ze haptquote:Op woensdag 24 juni 2009 09:59 schreef sjoep het volgende:
[..]
Met dit soort conclusies mag je jezelf al helemaal nooit meer een wetenschapper noemen.
Maar dat deed je ook niet hè?
Je zou denken dat als hij dat zou kunnen, hij dat al gedaan zou hebben. Sowieso uit humaan oogpunt, ik vind als je info hebt, of kunt krijgen, je deze in dit geval niet verborgen moet houden en vanuit het oogpunt dat een succesvolle reading met als gevolg oplossing van deze zaken en enorme hoeveelheid positieve reclame oplevert en zijn status als paranormaal begaafde niet meer stuk kan..quote:Op woensdag 24 juni 2009 10:47 schreef Blaxje het volgende:
Goed om al die verhitte discussies te zien, al neigt het soms teveel naar bashen op elkaar.Nu het topic een wat meer "volwassen" vorm heeft gekregen met veel discussie en ook wat meer inhoudelijke reacties op z'n tijd, wil ik de gok wagen om nog een keer de vraag te stellen die ik stelde in de beginpost in het eerste topic binnen deze reeks. Wel wil ik de vraag wat meer nuanceren, zodat ook onze grote vriend Ogilvie bij het geheel wordt betrokken.
Mijn vraag in dit geval luidt: Als de paranormale krachten van Ogilvie aanwezig zijn, kan hij dan uitsluitsel geven over bepaalde onopgeloste zaken als de verdwijning van McCann of Holloway? Stel dat hun families bij hem op bezoek komen, dan zou de kans daar moeten zijn dat hij de spirits ziet (als ze inderdaad zijn overleden). Wellicht dat hij dan informatie doorkrijgt die de families kan helpen bij hun zoektocht.
Zie ik dit goed, en wat zijn jullie meningen hierover?
Daar word jij toch gelukkig van?quote:
Dus het uitgangspunt in je vraag is dat hij wél paranormale krachten bezit?quote:Op woensdag 24 juni 2009 10:47 schreef Blaxje het volgende:
Mijn vraag in dit geval luidt: Als de paranormale krachten van Ogilvie aanwezig zijn, kan hij dan uitsluitsel geven over bepaalde onopgeloste zaken als de verdwijning van McCann of Holloway? Stel dat hun families bij hem op bezoek komen, dan zou de kans daar moeten zijn dat hij de spirits ziet (als ze inderdaad zijn overleden). Wellicht dat hij dan informatie doorkrijgt die de families kan helpen bij hun zoektocht.
Zie ik dit goed, en wat zijn jullie meningen hierover?
Sjoep ze heeft nog steeds geen argumentenquote:Op woensdag 24 juni 2009 10:54 schreef sjoep het volgende:
[..]
Daar word jij toch gelukkig van?
Weer een goede daad vandaag
Zit nou niet zo te zuigen man.quote:Op woensdag 24 juni 2009 10:56 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Sjoep ze heeft nog steeds geen argumenten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |