deel 1/3
Derek aflevering 18-6-09
Eerste reading
Preshow:
Derek: Is er een man hier?
Commentaar: Elke show is er wel een man aanwezig. Nogmaals gewoon voordat de show begint zeggen: hier staat een man. Simpel zat
Derek: Ik heb een man hier heeft een hartaanval gehad en ’n verhaal met een paard
Commentaar: Het bekende liedje. Je maakt twee statements(vorige analyse ging het over circus) en kijkt wat hit. Hartaanval is een van de voornamelijkste doodsoorzaken bij mannen (Derek zegt ook vaker : hart/longen om 2 targets te hebben,zie vorige afleveringen) en het verhaal met een paard is Multi interpretabel. Kan vanalles zijn. Iemand krijgt de microfoon.
Derek: Hallo meneer, heeft uw vader een hartaanval gehad?
Commentaar: Allereerst dit is een vraag. Derek vraagt en krijgt antwoord. Zoals altijd is hij afhankelijk van feedback(zie tests zonder feedback waar hij opeens niets presteerde). Ten tweede is dit de logische conclusie.
Derek: Wie had het paard?
Commentaar: Derek vraagt door om hits te ontvangen. Als je dacht dat Derek vanaf het begin wist dat de pa iets met het paard te maken had. Die theorie kan dus de WC in, hij moet ernaar vragen. Het paard was dus super open en voor elk antwoord vatbaar.
Man: Mijn opa kreeg een hartaanval
Commentaar: Lijkt wel een beetje op een vader ja … :’)!
Derek: Wie had het paard?
Man: In dienst reed hij paard
Commentaar: Multi interpretabel. Mocht mij de vraag gesteld worden.. Mijn opa is aan een hartaanval overleden en een vriendin van mij reed paard. Natuurlijk dien ik niet als voorbeeld maar dat zou de variant van mij zijn. Eenieder maakt er ook wel een eigen variant op zoals hier gebeurd. M.a.w. je gooit een vaag statement en kijkt of het hit. Ik wil er niks mee zeggen maar dit is exact wat Cold reading is.
Derek: Dit moet ik ook weten, er is iets met 4000 euro
Commentaar: Inderdaad…dit wordt er gezegd.. er is “iets” met4000 euro.. Wat dan? Kostte het paard 4000 euro, kostte de auto 4000 euro? Werd er 4000 euro geerfd? Als het gulden is wordt het ook als hit geaccepteerd… Je gooit iets en kijkt of het hit.
Man: Nee, het is lang geleden. Het zijn guldens.
Commentaar: 3 dingen.. Ten eerste het tijdspad. Het kan gedurende je hele leven gebeurt zijn.. Ten tweede.. de man heeft er nu iets bij verzonnen. Voor iemand anders betekend dit vage statement iets anders Voor weer iemand anders, weer iets anders enz. Het wordt ingevuld door de man. Dit is overigens nog de exploratiefase, als de antwoorden Derek niet zinnen,kan hij naar iemand anders overstappen.
Derek: 4000 gulden dan
Man: 4000 gulden
Commentaar: Wat er met de 4000 gulden is(euro anyone? Vader anyone? )weet nog steeds niemand. Derek blijft het nog even proberen en ziet dat dit weinig gaat opleveren.
Derek: Er is een connectie hier met een man die een hartaanval kreeg en een paard
Commentaar: Hij herhaald het even voor het publiek. Deze man gaat het niet worden.
Derek: En het getal 4000
Commentaar: Slimme correctie om meer mensen te hitten. Niks te euro of guldens meer, alhoewel dat wel het meest genoemd wordt. Kijken wie er in het publiek nog meer hapt op deze vage statements.
Derek: Iemand hier?
Commentaar: even aan de rest vragen , iemand zal toch de vinger op moeten steken.. Een man met een hartaanval(kan iedereen zijn), “iets” met een paard (kan alles en iedereen zijn) en het getal 4000 (kan vanalles zijn). Algemener kan haast niet. Wanneer het publiek dadellijk beetje gepushed wordt, zal er vast iemand vinger opsteken.
Derek:Misschien is er 4000 nagelaten of was er een ruzie over 4000…
Commentaar: Derek oppert ideeen en mogelijkheden naar de groep(een techniek die hij in vorige analyses ook gebruikte).
Derek: … Of was er 4000 tekort bij een bedrijf
Commentaar: M.a.w. 4000 is hemelsbreed, dit zijn slechts enkele van demogelijkheden. Ook gaat het niet meer om euro’s of guldens.. het kan vanalles zijn.
Derek: Jullie zijn hier omdat ik niet gek ben
Commentaar: Daar begint hij te pushen.. Iemand moet de vinger opsteken. Mensen willen hem ook zien slagen
Hierna komt er een intermezzo. Wat er in de tussentijd uitgeknipt is e.d. , weten we niet. Ik ga er echter van uit dat dit niet gebeurd is of er moest een frontaal slechte reading tussen hebben gezeten. i.i.g. niks met voorkennis ofzo(althans dat vermoed ik).
Derek: Iik begrijp het maar half, Ik wil niet gokken, ik wil horen over de vader die een hartaanval kreeg
commentaar: Derek probeert het nogmaals. Hij wilt inderdaad HOREN. Mensen leggen het hem uit zodat hij erna kan zeggen dat hij het allemaal wist “thank you” en onder luid applaus verder gaat.
Vrouw: Niet mijn opa kreeg een hartaanval maar mijn oma.
commentaar: Mensen willen graag dat Derek slaagt. Dit is een voorbeeld ervan. Ze doen er alles aan om het hem gemakkelijk te maken. Zeggen dat oma een hartaanval kreeg slaat echter nergens meer op.
Vrouw: Maar mijn opa was gek op paarden. Hij ging..
Derek: Ik spreek met een man
Commentaar: Juiste techniek Derek. Niet weggeven dat je CR gebruikt(mocht hij dit gebruiken) en bij je statement blijven.
Derek: En die man heeft een hartaanval gehad
Commentaar: Even herhalen voor de duidelijkheid. Verder bij statement blijven. Dit heeft nog steeds betrekking op de eerste minuut. Tot dusver nog niks opgeschoten.
Tussentijd weer een intermezzo en het is begonnen. Iemand anders heeft de vinger opgestoken. Het ligt aan die “ domme mensen” dat ze het niet kunnen volgen en niet aan dit medium natuurlijk..
Derek: hallo, heeft hij een hartaanval gehad?
Commentaar: Je gaf het net als statement en waarheid en nu opeens moetje het weer vragen? Ow ja, als er een nee volgt, kun je het nog een keer proberen natuurlijk.
Vrouw: yes
Derek: Had hijkinderen?
Commentaar: Even een paar zekerheden ontvangen. Dit is overigens weer een vraag, net zoals de rest. Waar is het paard? Waar is de “ 4000” ? Ik ben benieuwd.
Derek: Had hij een paard?
Commentaar: Even inzoomen en kijken of deze wel geschikt is, ze lijkt ontvankelijk voor dit soort shizzle.
Vrouw: Zijn dochter rijdt paard
Commentaar: ok daar is de connectie. Van rijden in dienst tot dit. Iemand verzint er altijd wel iets bij en maakt het meaningful voor zichzelf, precies wat mijn punt is.
Derek: Deze man kreeg een hartaanval en had kinderen
Commentaar: Even concretiseren.
Derek: En wat is de connectie met de 4000?
Vrouw: Dat heeft hij nagelaten
Commentaar: Derek vraagt en krijgt antwoord. Netjes. Het leven van een TV medium is opzich vrij makkelijk. 4000 is niks specifieks en Derek weet NIET dat er 4000 is nagelaten. Derek moet het VRAGEN en hij krijgt er antwoord op. Had hij het iemand anders gevraagd dan was het iets anders geweest.
Derek: Ok hij liet 4000 na
Commentaar: Alsof hij het altijd al geweten heeft.. In dat geval hoefde je niet eerst 3000 andere personen langs te gaan, hopend op hits.
Derek: Wat is er mis met je rechterknie
Commentaar: Deze gebruikt hij niet liegen 3x in deze aflevering alleen al!!!! Bijzonder “ specifieke” informatie wat hij geeft (zie voor een voorbeeld reading vorige pagina).
Vrouw: Het was mijn rechterbeen
Commentaar: Derek struggled en wordt geholpen. Rechterknie,rechterbeen wat maakt het ook uit. Als je erin gelooft slik je dit toch allemaal.
Derek: Sorry, niet onderaan maar bovenaan
Commentaar: Even snel excuses aanbieden voor miss nummer 393 en doorgaan alsof je nooit knie gezegd hebt(bovenbeen is logisch). JA DAT HEB JE WEL. HET WAS EEN KNIE.. DAN WAS HET EEN OPA IPV EEN VADER, DAN WAS HET PAARD IN DIENSTTIJD DAN WAS HET PAARD VAN DOCHTER enz enz enz enz enz Ik kan ook elk beeld gaan opnoemen en kijken of het hit. Niet echt bijzonder. Hij heeft 3 mensen gehad en deze reageert het beste tot dusver. Maar nog steeds foutjes.lets continue:
Vrouw: Ja
Derek: Er was ook iets met je rechterarm
Commentaar: “ iets” zal er vast wel geweest zijn ja :’)
Vrouw: ZUCHT.. nee
Commentaar: die zucht alleen al. Miss nummer 38838383833
Derek: Is die gebroken toen je klein was en droeg je een mitella?
Commentaar: Derek oppert wat mogelijkheden en hoopt dat de vrouw zich “ iets “ herinnerd

Vrouw: Ja
Publiek: Applaus
Commentaar: Applaus??????????????? Voor een miss

Derek: Met wie ben je hier?
Vrouw: Mijn moeder
Commentaar: Een vraag en antwoord. Nu kan Derek ook geen blunder begaan mbt overlijden moeder o.i.d.. Bedankt voor de info meid !
Derek: Mag ik iets zeggen. Wat geweldig dat ze hier is Dat wou ik haar even zeggen, want het is belangrijk.
Commentaar: Als je uit mijn vorige analyses de structuur onthouden hebt, luidt dit het einde in(er mogen nog twee korte dingen ofzo nakomen hoor). Na 300 misses(niks was in 1x raak) kun je de reading het beste afsluiten en hopen dat het volgende keer beter gaat.
Derek: Wie is er begraven in de familie
Vrouw: Mijn opa
Commentaar: Vraag nummero.. help even ik ben de tel kwijt. Dit verschaft Derek wederom info die hij goed kan gebruiken.
Derek: Wanneer was je voor het laatst bij zijn graf?
Commentaar: Derek vraagt en krijgt antwoord. Als het tijdsverschil te groot is, kan zij niks weten over bloemetjes ofzo(die heeft ze niet gezien in lange tijd e.d.) en dus moet hij het over iets anders hebben.
Vrouw: Met kerstmis
Commentaar: Tijd terug, Nu zal Derek het niet over bloemetjes op het graf gaan hebben(hier wordt hij tactisch heengestuurd.. hij vraagt ernaar, krijgt antwoord en wat hij erna zegt, baseerd hij op het antwoord dat hij krijgt.. niet om te miepen maar het is wat je kunt verwachten van eeh.. ja CR..)
Mogelijke opties zijn nu: bomen, schuurtje op kerkhof, kerk in de buurt, groot kruis op het kerkhof, park e.d.
Derek: Als je voor zijn graf staat, staat hier rechts dan een boom
Commentaar: Aangezien een kerkhof een tuin is, staan er bomen. De enige kerkhoven waar geen bomen staan(of in de buurt) zijn oorlogskerkhoven. Aangezien de man niet gesneuveld is maar aan een hartstilstand overleden is, is het waarschijnlijk dat hij daar niet ligt. Google nogmaals op kerkhof en check die bomen.. een grote waarschijnlijkheid
Vrouw: ..yyyyyyes
Derek: Dankjewel
Commentaar: Aarzeling in stem.. niet laten uitpraten en meteen je applaus cue geven. Goede techniek. Voor de mensen in het publiek en de kijker thuis, gebeurt er iets heel anders dan voor de persoon die een reading krijgt. Dit is het eerste dat hij in 1x goed heeft .
Derek: Mensen hebben bankrekeningen. Hij laat me 3 verschillende zien.
Commentaar: 3 van hemzelf? 3 van zijn vrouw? 3 van die meid? Alledrie eentje? As vague as vague can be maar het wordt weer ingevuld.
Vrouw: Hij heeft meerdere
Commentaar: Dat betekend niet dat hij drie bankrekeningen heeft. Derek zal dit goed corrigeren en dat doet hij(weer een miss).
Derek: Zijn er drie die niet gebruikt kunnen worden. Bedenk hoeveel rekeningen er nu zijn.
en op hoeveel er nog geld staan. Hij laat me drie zien.
Commentaar: Een ruse voor gevorderden. Hij oppert weer mogelijkheden en de meid mag het allemaal invullen… De techniek die ik hiervoor beschreef in actie: zeg iets, kijk of het hit en afhankelijk van de feedback zeg je het volgende. Indien er niet gereageerd wordt, opper je nieuwe mogelijkheden.
Vrouw: Diep zuchtend.. hij heeft er een die hij gebruikte en eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeh twee niet meer DENK ik.
Commentaar: aha dus niks te drie niet meer in gebruik enz.. wederom een miss(nummer hoeveel?). Kijk ook hoe hard ze nadenkt om Derek niet voor paal te laten staan. DENK IK.. geeft aan dat het niet zeker is. Weer is derekk afhankelijk van feedback..
Derek: Je zei dus dat hij er twee niet meer gebruikte en een wel
Commentaar: Heel trots papiertje laten zien met 3 erop. …… Jezus…..
Derek: Het rare is dat hij er twee heeft..+ 1
Commentaar: Rekenen voor gevorderden hier
Derek: En van die twee slapende rekeningen, is bij een andere bank
Commentaar: Logica at work. Net was het nog iets andersoverigens.Derek krijgt feedback en baseert hetgeen hij gaat zeggen daarop.
Vrouw: Yes
Derek: thank you
Commentaar: Wederom applaus cue en weer snel door..
Hierna komt de afsluiter. Jerry Springer talk, bedoelt om te raken. De standaard zinnetjes. Geen zin om ze voor de 4999ste keer opnieuw te tikken, zie vorige analyses maar. Ze zijn namelijk precies hetzelfde.