quote:Op donderdag 4 juni 2009 15:30 schreef Bastard het volgende:
Vanavond Oglivier weer op tv.. bandrecorders aan!
Wie?quote:Op vrijdag 5 juni 2009 20:45 schreef Michielos het volgende:
IK ben ook blij met de algemene topictitel die Bastard eraan gegeven heeft
Nou ja, als het echt zou zijn zouden we 't makkelijk met een test kunnen aantonen natuurlijk.quote:Op donderdag 4 juni 2009 15:27 schreef jogy het volgende:
Ondertussen gaat het weer over de wetenschappelijke aantoonbaarheid van paranormale fenomenen in het algemeen en wat daar weer verkeerd aan is in de ogen van andere mensen.
Ow PELEASEquote:Op donderdag 11 juni 2009 09:29 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Nou ja, als het echt zou zijn zouden we 't makkelijk met een test kunnen aantonen natuurlijk.
Jup. Eensch.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 15:20 schreef Bastard het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)a_vrij__.html?p=15,1
Zou anders niet weten waar ik dit TRU nieuwtje even zou kunnen posten.
Terechte uitspraak naar mijn idee, bevestigd mijn idee dat niet het medium verantwoordelijk is voor de acties van een client.
Nee hoor, Er is geen enkele test die zich aan de vooraf opgestelde regels hield gelukt.quote:
misschien over een jaar weer proberen , misschien dat het paranormale zich dan wel gaat voegen naar hoe jij denkt dat het gaat en moet werken .quote:Op woensdag 17 juni 2009 10:23 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Nee hoor, Er is geen enkele test die zich aan de vooraf opgestelde regels hield gelukt.
Er is trouwens ook niemand geweest die haar grote mond waar durfde maken, daar niet van
Blijkbaar heb je het hele topic nooit gesnaptquote:Op woensdag 17 juni 2009 10:33 schreef Summers het volgende:
[..]
misschien over een jaar weer proberen , misschien dat het paranormale zich dan wel gaat voegen naar hoe jij denkt dat het gaat en moet werken .
Gewoon blijven geloven !
Dat klinkt alsof je jezelf beschrijftquote:Op woensdag 17 juni 2009 11:22 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Blijkbaar heb je het hele topic nooit gesnapt
Het draaide er nooit om dat het paranormale zich naar mijn wensen zou moeten voegen,
het ging erom om samen een manier te vinden waarop en mensen met een gave er van overtuigd waren dat ze hem konden tonen, en skeptische mensen die gave zouden accepteren op de getoonde manier.
Als iemands gave daar niet voor in aanmerking kwam, prima, dan niet - en dan zouden we het daar ook niet over hebben.
Het was dus geen kwestie van dingen die zich moeten schikken naar wensen, het was een kwestie van kijken of er iets te vinden zou zijn dat beide kampen tevreden zou stellen.
Helaas werd dat teniet gedaan door mensen die voordat ze uberhaupt moeite deden om te proberen te begrijpen wat het doel was en hoe we dat samen konden bereiken het nodig vonden om gelijk te roepen "NOU ZO WERKT HET NIET !" en het topic vol te trollen.
samenwerking roepen en zelf nooit luisteren zet ook geen zoden aan de dijk hoor .quote:Zonde, maar de geschiedenis leert dat vooruitgang en samenwerking vaker wordt tegengehouden door domme mensen die niet samen willen werken.
Maar in plaats van dat ze hun zogenaamde 'kennis en ervaring' dan gebruiken om - zoals het topic voorstelde - samen tot een manier te komen die wel werkt, is het natuurlijk veel constructiever om het topic vol te trollen ?quote:Op woensdag 17 juni 2009 11:39 schreef Summers het volgende:
Je kan mensen niet kwalijk nemen als ze door kennis en ervaring roepen dat iets niet gaat werken
Wat is er mis met "Laten we samen kijken of we iets kunnen vinden dat we beide acceptabel vinden" ?quote:samenwerking roepen en zelf nooit luisteren zet ook geen zoden aan de dijk hoor .
Yep, ja zo zie ik het ook.. maar sommige mensen houden keihard vast aan hun eigen waarheid.quote:Op woensdag 17 juni 2009 17:55 schreef ToT het volgende:
Jezus kerel, BLIJF je er nou over zeiken?
Het was gewoon duidelijk dat jij nooit zou accepteren hoe het daadwerkelijk in elkaar zit. Elke vorm van discussie daarover was meteen trollen, en nu ga je lopen miepen dat niemand zich heeft aangemeld. Echt HEEL goedkoop van je, want je joeg gewoon iedereen weg met jouw houding!
-edit- zie mijn posts.quote:Op woensdag 17 juni 2009 17:55 schreef ToT het volgende:
Jezus kerel, BLIJF je er nou over zeiken?
Het was gewoon duidelijk dat jij nooit zou accepteren hoe het daadwerkelijk in elkaar zit. Elke vorm van discussie daarover was meteen trollen, en nu ga je lopen miepen dat niemand zich heeft aangemeld. Echt HEEL goedkoop van je, want je joeg gewoon iedereen weg met jouw houding!
quote:Op woensdag 17 juni 2009 18:20 schreef Bastard het volgende:
[..]
Yep, ja zo zie ik het ook.. maar sommige mensen houden keihard vast aan hun eigen waarheid.
Oh, in DIT topic moeten we wel ontopic blijven ?quote:Doet er verder niet toe, het heeft NIETS van doen met de paragnotendiscussie, ieder vervolg over dat testtopic word geedit als het nodig is.
Want alle graven hebben een boom er naast staan natuurlijk.quote:Op donderdag 18 juni 2009 21:35 schreef Blaxje het volgende:
Net bij Ogilvie: "staat er een boom rechts naast het graf?"
"Ja."
*applaus*
OmgDie gok durft iedereen wel te nemen denk ik.
Toch vond ik het stom.quote:Op donderdag 18 juni 2009 21:38 schreef Bastard het volgende:
[..]
Want alle graven hebben een boom er naast staan natuurlijk.
de vrouw dacht erover na wat wlt zeggen dat de boom er niet direct naast lag. er is altijd wel een boom naast een graf. Op welke afstand? dat hoor je niet.quote:Op donderdag 18 juni 2009 21:38 schreef Bastard het volgende:
[..]
Want alle graven hebben een boom er naast staan natuurlijk.
Bedankt voor de aanvulling, dat bedoelde ik dus.quote:Op donderdag 18 juni 2009 21:48 schreef Michielos het volgende:
[..]
de vrouw dacht erover na wat wlt zeggen dat de boom er niet direct naast lag. er is altijd wel een boom naast een graf. Op welke afstand? dat hoor je niet.
Vond dat vergezocht eigenlijk die opmerking.. a long shot. Want als er geen boom had gestaan naast het graf had de meid langer moeten nadenken... en UIIITEindelijk bij een boom komen, met een voorzichtige "ja?'"quote:Op donderdag 18 juni 2009 21:55 schreef Blaxje het volgende:
[..]
Bedankt voor de aanvulling, dat bedoelde ik dus.
Serieus.. ineens die vraag "hoe zit dat met die tandenborstels.. waarom heeft zij er 1 en die ander 2..." met die opmerkelijke herkenning!quote:
inderdaad. Er zjn goocheleeffecten die op dit soort lichaamstaal en feedback functioneren. Dit is er een mooi voorbeeld van. of weet jij nu hoe dichtbij de boom bij het graf lag? indien je dit met nee beantwoord en je luisterd naar de pauze van de vrouw kun je toch wel een conclusie trekken?quote:Op donderdag 18 juni 2009 21:58 schreef Bastard het volgende:
[..]
Vond dat vergezocht eigenlijk die opmerking.. a long shot. Want als er geen boom had gestaan naast het graf had de meid langer moeten nadenken... en UIIITEindelijk bij een boom komen, met een voorzichtige "ja?'"
Ik hoor die pauze niet .. die was directer voor mijn gevoel namelijk. Een meer duidelijke ja. Maw .. er staat echt een boom daar.. en niet 50 of 100 meter verderop.quote:Op donderdag 18 juni 2009 22:06 schreef Michielos het volgende:
[..]
inderdaad. Er zjn goocheleeffecten die op dit soort lichaamstaal en feedback functioneren. Dit is er een mooi voorbeeld van. of weet jij nu hoe dichtbij de boom bij het graf lag? indien je dit met nee beantwoord en je luisterd naar de pauze van de vrouw kun je toch wel een conclusie trekken?
ik bedoel dan ook niet 23 km verder.. een begraafplaats op een woestijn ofzo. De meeste begraafplaatsen in NLD liggen echter enigzins rustigquote:Op donderdag 18 juni 2009 21:58 schreef Bastard het volgende:
[..]
Vond dat vergezocht eigenlijk die opmerking.. a long shot. Want als er geen boom had gestaan naast het graf had de meid langer moeten nadenken... en UIIITEindelijk bij een boom komen, met een voorzichtige "ja?'"
fijn om te horen dat de kunst zo gewaardeerd wordt. vanuit mijn oogpunt dan niet vanuit het jouwequote:Op donderdag 18 juni 2009 22:12 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik hoor die pauze niet .. die was directer voor mijn gevoel namelijk. Een meer duidelijke ja. Maw .. er staat echt een boom daar.. en niet 50 of 100 meter verderop.
Tevens wil ik ingeven hoor, er zijn veel dingen die ik nu bekijk met "ja.. dat is makkelijk vragen in de zaal". Maar de uiteindelijke uitkomst vind ik dan wel weer vaak frapant.
En ik kan me indenken dat een paragnost met beelden, eerst in de zaal wil kijken wie hapt er.. misschien moet ik bij die persoon zijn om door te gaan.
Dubio.. en dan geven de frapante voorbeelden mij toch het idee dat hij wel echt is... eigenlijk
niks te klets. De meeste liggen ii een dorp/stad maar liggen op een relatief rustige omgeving. Dat er bij jouw geen boom bij een begraafplaats ligt doet eigenlijk niks af aan de kans van waarscijnlijkheid en aan de correctie die Oilvie daarna geopperd heeft.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 07:30 schreef sjoep het volgende:
[..]
Klets.
De meeste begraafplaatsen liggen midden in het dorp. Dat is namelijk van oudsher zo.
De onze ook. Zonder een enkele boom.
Alleen de nieuwere begraafplaatsen liggen buiten het dorp/stad, en dat heeft een praktische reden.
Doe alsjeblieft die domme uitspraak toch niet.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 07:30 schreef Michielos het volgende:
-Litteken op knie ruse gebruikt ELK medium de afgellopen 150 jaar.
Mijn bericht was al weg hoorquote:Op vrijdag 19 juni 2009 07:31 schreef Michielos het volgende:
[..]
niks te klets. De meeste liggen ii een dorp/stad maar liggen op een relatief rustige omgeving. Dat er bij jouw geen boom bij een begraafplaats ligt doet eigenlijk niks af aan de kans van waarscijnlijkheid en aan de correctie die Oilvie daarna geopperd heeft.
nogmaals het gaat niet over jou.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 07:33 schreef sjoep het volgende:
[..]
Doe alsjeblieft die domme uitspraak toch niet.
Je weet er niks van, en je kent helemaal geen mediums. Je hebt het over Cold Readers, noem het dan ook zo.
De mediums die ik ken hebben dit nog nooit gezegd.
Ik heb trouwens ook geen litteken op m'n knie.
het gaat ook niet om een zekere hit. Dit zeg ik toch niet? Als het een zekere hit is, maak je barnum statements die op iedereen van toepassing zijn. je wilt het wel specifiek laten ogenquote:Op vrijdag 19 juni 2009 07:34 schreef sjoep het volgende:
[..]
Mijn bericht was al weg hoor
Maar de meeste begraafplaatsen liggen midden in de stad. En dat heeft een functie.
De mensen van wie ik het graf zou bezoeken, hebben allemaal geen boom bij het graf. Dus het gaat gewoon niet op. Het is géén zekere hit.
De meeste begraafplaatsen liggen in lommerrijke gebieden meestal afgescheiden door bomen.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 07:34 schreef sjoep het volgende:
[..]
Mijn bericht was al weg hoor
Maar de meeste begraafplaatsen liggen midden in de stad. En dat heeft een functie.
De mensen van wie ik het graf zou bezoeken, hebben allemaal geen boom bij het graf. Dus het gaat gewoon niet op. Het is géén zekere hit.
Ook goed.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 07:44 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
De meeste begraafplaatsen liggen in lommerrijke gebieden meestal afgescheiden door bomen.
.
dat bedoel ik.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 07:44 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
De meeste begraafplaatsen liggen in lommerrijke gebieden meestal afgescheiden door bomen.
.
Maar jij kijkt met een een oog van "alles wat ik zie is toch nep en wat ik niet snap is ook nep" .. dat heb ik niet.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 06:40 schreef Flammie het volgende:
Yeh tuurlijk heb je altijd wel wat dat je niet weet maar ook dat is te verklaren.
Je weet namelijk niet alles over coldreading
Sorry voor het vergallen van je kijkplezier overigens maar ook namens mezelf; ik vond het ook leuker om te zien toen het allemaal nog "echt" was
Maar diezelfde vlieger gaat ook op voor Sinterklaas, de kerstman en Hans Kazan
En als er dingen zijn die je nu NEP vind hoezo is het dan nog steeds een grote drempel om aan te nemen dat die hele Ogilvie nep is? Waarom zou het een trucage zijn en het ander echt? Waarschijnlijker is gewoon alles nep (een echt medium heeft geen trucage nodig) en kun je de aanvullende vragen niet invullen door een huidig gebrek aan trucage-kennis toch ?:)
ik kijk met een oog van.. hij zal vast het zelfde zeggen als de vorige keer en altijd klopt deze gave van mij tot dusver. Ik had eigenlijk gehoopt dat hij met nieuwe stats kwam die ik van hem kon jatten maar hij zegt elke serie wel ongeveer hetzelfde. het lijkt specifiek tochquote:Op vrijdag 19 juni 2009 07:59 schreef Bastard het volgende:
[..]
Maar jij kijkt met een een oog van "alles wat ik zie is toch nep en wat ik niet snap is ook nep" .. dat heb ik niet.
Word me teveel afgedaan als ruses, hits, correcties.. nogmaals ik wil van mijn kant best ver meegaan met mogelijkheden en het zien van.. maar het is voor mij niet af te doen als allemaal CR, als het al CR is.
Een tuin zonder bomen? Zie je niet vaakquote:Een begraafplaats wordt ook wel een kerkhof genoemd, omdat oorspronkelijk een begraafplaats meestal werd aangelegd in de hof (= tuin of erf) van de kerk. Aan een begraafplaats bevindt er zich meestal een zogenoemd kerkhofhuis met begroetings- of afscheidsruimte waar de laatste eer bewezen wordt aan de overledene vlak voor de eigenlijke begrafenis.
exact!quote:Op vrijdag 19 juni 2009 08:03 schreef Flammie het volgende:
http://images.google.co.th/images?hl=th&um=1&ei=aig7SqTJCJPq6gO-j_GqDg&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=cemetery&spell=1
Wat kerkhofjes op google, heb nog nooit zoveel bomen bij elkaar gezien.. lijkt wel een bos
http://images.google.co.th/images?hl=th&um=1&sa=1&q=kerkhof&aq=f&oq=
Zoekterm: kerkhof
Ik vond je wel erg stellig Sjoep? MIsschien kun je met een bronvermelding komen want afaik is de kans op een boom op een kerkhof wel heel groot, daar een kerkhof natuur en rust wil uitstralen.
Ben benieuwd naar je bronvermelding want ik vond die "KLETS" wel heel overdreven om eerlijk te zijn
[..]
Een tuin zonder bomen? Zie je niet vaak![]()
[ afbeelding ]
Plaatje om in de sfeer te komen
Ik zeg dus niet dat er GEEN kerkhofjes zijn zonder bomen... die zul je heus wel kunnen vinden maar die kans is zoooo klein dat Derek Ogilvie niet zonder reden deze "zekerheid" met beide mentalistische handjes wil grijpen.
Nee zo kijk ik niet, maar ik zie elke keer hetzelfdequote:Op vrijdag 19 juni 2009 07:59 schreef Bastard het volgende:
[..]
Maar jij kijkt met een een oog van "alles wat ik zie is toch nep en wat ik niet snap is ook nep" .. dat heb ik niet.
Word me teveel afgedaan als ruses, hits, correcties.. nogmaals ik wil van mijn kant best ver meegaan met mogelijkheden en het zien van.. maar het is voor mij niet af te doen als allemaal CR, als het al CR is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |