abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69688275

Van links naar rechts:
3e rij : Davy de Fauw, Willem Janssen, Dieter van Tornhout, Jan-Paul Saeijs, Sekou Cisse, Harrie Gommans, Andres Oper, Kjell Knops, en de Gouden Stud.

2e rij: Hans Wiltenburg, Marc Weijts, Marcel Meeuwis, Edwin Linssen, Bram Castro, Przemyslaw Tyton, Cliff Mardulier, Marcel de Jong, Anouar Hadouir en Norbert Keulen.

1e rij: Ger Senden, Mark de Man, Boldizsar Bodor, Pa-Modou Kah, Raymond Atteveld, Martin Koopman, Jeanvion Yulu-Matondo, Vincent Lachambre, Ruud Vormer en Mark Luijpers.

Nieuwe spelers voor seizoen 2008-2009:
Kjell Knops (eigen jeugd)
Edwin Linssen (VVV Venlo)
Harry Gommans (Vitesse)
Mark de Man (Anderlecht)
Ruud Vormer (AZ)

Spelers die vertrokken na 2007-2008:
Frank van Kouwen (VVV Venlo)
Fatih Sonkaya (FC Porto, was gehuurd)
Bas Sibum (NEC, winterstop)
Elbakay Bouchiba (Al Wakra, winterstop)
Roland Lamah (LeMans, was gehuurd van Anderlecht)
Cheick Tiote (FC Twente, was gehuurd van Anderlecht)

DarkShine:
West 7

TheGHunter:
Theo Pickee Tribune, Vak 17

Schimpie:
West, overal & nergens

planethugo:
West 12

RD4:
West 3

LeonH:
Noord 11

Professional:
West 12

Robjuhhh:
West, overal & nergens

ZoneKill:
Theo Pickee Tribune, Vak 18

Plato1980:
Ergens op de Theo Pickée tribune

SuzukiSwift:
Theo Pickee Tribune, Vak 13

[Roda JC | #30] Geel-Zwart lint richting de Kuip!
[Roda JC | #29] Ut sjunste op de welt!
[Roda JC | #28] Op naar de Kuip, beker halen!
[Roda JC | #27] We are going for a European Tour!
[Roda JC #26] We are Roda; Kaalheide is the place!
[Roda JC #25] Wie wordt op Kaalhei vermoord?
[Roda JC #24] VVV - Roda, Derby of streekduel?
[Roda JC #23] Butcher is back in town
[Centraal] Roda JC #22 Waar versterkingen noodzakelijk zijn
[Centraal] Roda JC #21: Met Atte Europa in!
[Centraal] Roda JC #20: Wij gaan Europa in!
[Centraal] Roda JC #19 met De Fauw in de spits!
[Centraal]Roda JC #18 Huub's Army on tour!
[Centraal]Roda JC #17 KNVB weg ermee!
[Centraal] Roda JC #16: Nieuw seizoen, nieuwe kansen!
[Centraal] Roda JC #15 Huub's Yellow-Blacks Army!
[Roda JC] Roda los mer joa [Deel 11]
[Roda JC] Huuuuuuuuuuuuub! [Deel 10]
[Roda JC] Op naar volgend seizoen! [Deel 9]
[Roda JC]De Trots van het Zuiden[Deel 8]
[Roda JC] De Trots van het Zuiden [Deel 7]
[Roda JC] De Trots van het Zuiden [Deel 6]
[Roda JC] De Trots van het Zuiden deeltje 5
[Centraal] Roda JC [Topic 4]
[Centraal] Trots van het Zuiden - Roda JC [Topic4]
[Centraal]Trots van het Zuiden topic (Roda), # 3
[Centraal] Trots van het Zuiden topic (Roda)
Roda JC landskampioen 02/03, Deel II alweer
Roda JC landskampioen 02/03

Ger Senden stopt ermee! [Roda JC: 1989 - 2008]
Vriendin van Kah overleden in auto ongeval
Dankbetuiging Roda JC
Theo Pickée overleden

Roda JC
West Side Ultras
Roda World
Koempel's Pleasure Dome
Fanproject '98
Rodafans Helden

• ...

De op vind je hier

Ik leen je onderditel even Plato.

[ Bericht 50% gewijzigd door Schimpie op 04-06-2009 13:18:15 ]
  •   donderdag 4 juni 2009 @ 00:47:23 #2
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_69688292
    Dat mag Schimpie, dat mag .
    Giallo e nero è il tuo colore,
    giallo e nero Roda nel cuore.
      donderdag 4 juni 2009 @ 00:48:21 #3
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_69688306
    Ik wil eigenlijk nog meer bier hebben, maar ik moet morgen werken .
    pi_69688360

Nu eens kijken of ergens wat te beleven valt! Proficiat aan ons allen!
      donderdag 4 juni 2009 @ 00:55:22 #5
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_69688414
    quote:
    Op donderdag 4 juni 2009 00:48 schreef Plato1980 het volgende:
    Ik wil eigenlijk nog meer bier hebben, maar ik moet morgen werken .
    Wat kan het me ook schelen? Ik zuip me helemaal klem, ik ben zo ontzettend blij.
      donderdag 4 juni 2009 @ 00:57:13 #6
    52543 Timo20
    RODA JC FOREVER!!
    pi_69688440
    quote:
    Op donderdag 4 juni 2009 00:07 schreef LeonH het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
    "wait for it..."
    quote:
    Op donderdag 4 juni 2009 00:23 schreef Plato1980 het volgende:
    Realistisch commentaar van Menzo.
    Menzo is een held. Ik zeg: van Veldhoven eruit en Menzo als trainer aanstellen

Trouwens: moet het topic nummer niet 47 zijn?
      donderdag 4 juni 2009 @ 00:58:54 #7
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_69688463
    quote:
    Op donderdag 4 juni 2009 00:57 schreef Timo20 het volgende:
    Trouwens: moet het topic nummer niet 47 zijn?
    We slaan het Eerste Divisie-topic over .
      donderdag 4 juni 2009 @ 01:01:17 #8
    52543 Timo20
    RODA JC FOREVER!!
    pi_69688501
    quote:
    Op donderdag 4 juni 2009 00:58 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

We slaan het Eerste Divisie-topic over .

eigenlijk moest de TT natuurlijk zijn: "WE ARE STAYING UP, WE ARE STAYING UP!!!
      donderdag 4 juni 2009 @ 01:02:41 #9
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_69688521
    quote:
    Op donderdag 4 juni 2009 01:01 schreef Timo20 het volgende:

[..]

eigenlijk moest de TT natuurlijk zijn: "WE ARE STAYING UP, WE ARE STAYING UP!!!
    Unabsteigbar is veel mooier, dat is het summum van ' we are staying up' .
      donderdag 4 juni 2009 @ 01:03:32 #10
    185695 PhifeDawg
    a-biento, saucy bitch!
    pi_69688532
    Jullie zijn echt zo'n stumperclub Beter waren jullie direct gedegradeerd.
    Si vous n’aimez pas la mer, si vous n’aimez pas la montagne, si vous n’aimez pas la ville… allez vous faire foutre !
      donderdag 4 juni 2009 @ 01:04:54 #11
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_69688550
    quote:
    Op donderdag 4 juni 2009 01:03 schreef PhifeDawg het volgende:
    .
    pi_69688555
    Waarom moet dat duits nu weer?!
      donderdag 4 juni 2009 @ 01:08:18 #13
    52543 Timo20
    RODA JC FOREVER!!
    pi_69688587
    quote:
    Op donderdag 4 juni 2009 01:03 schreef PhifeDawg het volgende:
    NO ONE LIKES US, WE DON`T CARE!!
      donderdag 4 juni 2009 @ 01:08:39 #14
    52543 Timo20
    RODA JC FOREVER!!
    pi_69688593
    quote:
    Op donderdag 4 juni 2009 01:05 schreef ZoneKill het volgende:
    Waarom moet dat duits nu weer?!
    Daarom vond ik mijn titel ook wat toepasselijker
      donderdag 4 juni 2009 @ 01:09:37 #15
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_69688605
    quote:
    Op donderdag 4 juni 2009 01:08 schreef Timo20 het volgende:

[..]

Ach wat, je zei het zelf al: No'one likes us, we don't care.
      donderdag 4 juni 2009 @ 01:10:24 #16
    52543 Timo20
    RODA JC FOREVER!!
    pi_69688615
    quote:
    Op donderdag 4 juni 2009 01:09 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Ach wat, je zei het zelf al: No'one likes us, we don't care.
    True that
    Ik hoop trouwens wel dat er filmpjes zijn gemaakt in het vak vanavond, en eventueel op de markt en bij aankomst van de spelers
      donderdag 4 juni 2009 @ 01:53:52 #17
    134116 RD4
    Reinigingsdiensten
    pi_69689069
    quote:
    Op donderdag 4 juni 2009 01:10 schreef Timo20 het volgende:

[..]

True that
    Ik hoop trouwens wel dat er filmpjes zijn gemaakt in het vak vanavond, en eventueel op de markt en bij aankomst van de spelers
    Op de markt komen ze vandaag niet.

05:00 aankomst Kaalhei, ik ben erbij!
      donderdag 4 juni 2009 @ 01:54:44 #18
    154173 Schimpie
    RJC RJC RJC
    pi_69689073
    quote:
    Op donderdag 4 juni 2009 01:10 schreef Timo20 het volgende:

[..]

True that
    Ben net terug van de markt, was niet veel meer te doen. Hilarisch moment was wel toen onze goede vriend Kuijer opeens kwam opdagen.
      donderdag 4 juni 2009 @ 01:55:42 #19
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_69689081
    quote:
    Op donderdag 4 juni 2009 01:54 schreef Schimpie het volgende:

[..]

Ben net terug van de markt, was niet veel meer te doen. Hilarisch moment was wel toen onze goede vriend Kuijer opeens kwam opdagen.
    Wat moest die Judas daar ?
      donderdag 4 juni 2009 @ 01:58:19 #20
    154173 Schimpie
    RJC RJC RJC
    pi_69689099
    quote:
    Op donderdag 4 juni 2009 01:55 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Wat moest die Judas daar ?
    Geen idee, hij deed iig een paar verschillende cafe's aan. Volgens mij had die net al ééntje teveel op.

Er werden een paar dingen geroepen en ik heb gehoord dat iemand zijn vinger in zijn gezicht drukte maar verder gebeurde er niet veel.

Volgens mij is dit trouwens het juiste topic nummer. Ik dacht dat we 44 of 45 ofzo 2 keer hebben gehad.
    quote:
    Op donderdag 4 juni 2009 01:08 schreef Timo20 het volgende:

[..]

Duits of Engels, dan ligt Duits toch wat dichterbij. Ook leuk voor al die gefrustreerde mannetjes die dit topic aandoen.
      donderdag 4 juni 2009 @ 02:01:49 #21
    134116 RD4
    Reinigingsdiensten
    pi_69689133

donderdag 4 juni 2009 @ 02:03:40 #22
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_69689144
    En zo toont Kuijer aan dat het wel meeviel met die bedreigingen. Verder veel bekenden op de foto's, ondermeer de Machinist.
      donderdag 4 juni 2009 @ 05:06:14 #23
    82726 The_BoezelaaR
    Chronisch vliefd
    pi_69689641
    Heb als Cambuursupporter mijn verdriet proberen te verdrinken. Het drinken is gelukt, het verdriet is er ook nog steeds ...

Gefeliciteerd, tot over een paar jaar jaar in de eredivisie
    I don't trust books. They're all facts and no heart
    Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
    Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
    pi_69689694
    Gefeliciteerd met de handhaving, ik kwam voor de verlenging een zeer zenuwachtige Roda supporter tegen voor de hoofdtribune. Uit sportiviteit even met hem staan praten en daarna gefeliciteerd met de handhaving. Hij huilde van vreugde na al het gedonder van dit seizoen.

Nu de rotte plekken eruit snijden en rustig weer naar boven bouwen, dan kan Roda weer een subtopper worden in de Eredivisie.
    Let's pretend we scored a goal YEAH
    pi_69689757
    Gefeliciteerd
    Sjakie Wolfs 1931-2008
    Bobby Haarms 1934-2009
    Michael Jackson 1958-2009
    pi_69689782
    Gefeliciteerd
      donderdag 4 juni 2009 @ 07:28:21 #27
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_69689929
    Een uur slaap gehad vannacht...

WIJ ZIJN NOG NOOIT GEDEGRADEERD!
    Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
    Planning:
    -
    pi_69690684
    Gefeliciteerd, wat een manier om er in te blijven. Maar volgend seizoen wordt het weer net zo lastig hoor .
      donderdag 4 juni 2009 @ 08:39:53 #29
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_69690700
    quote:
    Op donderdag 4 juni 2009 08:38 schreef BliksemSchigt het volgende:
    Gefeliciteerd, wat een manier om er in te blijven. Maar volgend seizoen wordt het weer net zo lastig hoor .
    Dat denk ik niet, maar dat is voor later zorg.
    pi_69690892
    Proficiat!
      donderdag 4 juni 2009 @ 08:51:36 #31
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_69690908
    quote:
    Het mirakel van Leeuwarden
    STRAFSCHOPPEN Kerkraadse ploeg handhaaft zich na zinderende finale

Sensationeel en bijna onvoorstelbaar. Het moet wel heel raar lopen wil ooit een beslissend nacompetitieduel zoveel opwinding en sensatie met zich meebrengen als dat tussen Cambuur Leeuwarden en Roda JC gisteren.

De gasten bungelden een aan flinterdun draadje, kwamen vier minuten voor het einde van de reguliere speeltijd op 1-1, zagen Cambuur twee minuten voor het einde van de verlenging de 2-2 scoren en namen tot slot als klap op de vuurpijl de strafschoppen beter.

Met een hoofdrol voor doelman Bram Castro die slechts bij één van de vier Friese pingels moest capituleren.

De meer dan miraculeuze en razend knappe ontsnapping van de piepjonge brigade van Harm van Veldhoven betekent dat de geelzwarten ook komend seizoen weer aftrappen in de eredivisie. Roda schreef daarmee het afsluitende hoofdstuk van een krankzinnig horrorseizoen met een onverwacht happy end. Het Wonder van Rotterdam kreeg in Friesland een passend vervolg met het Mirakel van Leeuwarden. Op de laatste speeldag van de reguliere competitie lagen de rouwkaarten al klaar. En ook gisteren durfde bijna niemand in de boze buitenwereld nog een euro te zetten op de overlevingskansen van de door rampspoed achtervolgde Limburgers. Net als op de slotdag in de vijandig gezinde Kuip lag het zwaar gehavende Roda, zoals trainer Harm van Veldhoven het destijds verwoordde, in zijn eigen kist die ook gisteren in Leeuwarden blijkbaar niet voldoende was dichtgespijkerd. Als een kat met negen levens ontweek de Kerkraadse formatie voor de vierde keer in drieëneenhalve week de finale duw richting de eerste divisie.

De geslaagde reddingsoperatie mag niet alleen vanwege de grote personele problemen worden gezien als een stunt van de eerste orde.

Roda trof in een kolkende arena een naar de eredivisie snakkende opponent die de bezoekers wilde verslinden en in stukjes terugsturen naar het zuiden. Het kon gewoonweg niet meer misgaan, was de overtuiging in Leeuwarden, en dus waren de promotiefestiviteiten tot in detail gepland. Het onbegrensde optimisme bleek iets te voorbarig en verbloemde het feit dat Cambuur een middelmatige ploeg is die (zeker op eigen veld) van iedereen kan winnen, maar er net zo goed niets van kan bakken.

Het treffen in Leeuwarden was symptomatisch voor het hele Roda- seizoen. Afgezien van de afsluiting toen het geluk de Kerkraadse formatie een keer niet in de steek liet. Nadat Roda met een lijst vol afwezigen was gearriveerd bij het stadion, haakte tot overmaat van ramp Andres Oper (de enige speler met scorend vermogen) in de warming- up af. En om de ellende compleet te maken, moest Kris de Wree binnen dertig minuten naar de kant, omdat de verdediger te veel last ondervond van zijn buikspierblessure. Van Veldhoven liet zijn blik glijden over de reservebank en keek voornamelijk in de ogen van pubers. Zeven man (of beter gezegd scholieren) met in totaal drie competitieminuten (Kjell Knops) achter hun naam. Op dat moment moet de Belg hebben geweten dat een mirakel nodig was om te overleven.

En dat terwijl de bezoekers niet eens zo slecht waren begonnen.

Van Veldhoven verraste de tegenstander door te starten met een viermansmiddenveld. Cambuur had in de beginfase geen antwoord op die surprise en liep achter de bezoekers aan. Verder dan een inzet die van de lijn moest worden gehaald, liet de thuisploeg het niet komen.

Langzaam maar zeker groeide de nerveus gestarte eerstedivisionist in de wedstrijd. Met de 1-0 tien minuten voor de pauze als gevolg.

Edwin Linssen kon op de achterlijn niet voorkomen dat Sandor ter Heide de bal op het hoofd van Rachid El Khalifi legde, waarna de kleine aanvaller de score opende en het bomvolle stadion liet ontploffen.

Gezien de offensieve impotentie was een achterstand het laatste wat Roda kon gebruiken.

Ook in de tweede helft waren de bezoekers aanvankelijk de makkelijker voetballende ploeg met een kans voor Anouar Hadouir als resultaat.

Opnieuw herpakte Cambuur zich waardoor het duel op en neer golfde met kansen aan beide zijden.

Namens Roda mikte Boldizsar Bodor net naast en slaagde Hadouir er vrij voor Peter van der Vlag niet in de doelman te passeren.

Met Aleksander Stankov (één van de vier A-junioren op de bank) voor Marcel de Jong werd het slotoffensief ingezet. Terwijl op de tribunes de kampioensshirtjes werden aangetrokken en in de catacomben alles in gereedheid werd gebracht voor een knetterend promotiefeest, sloeg het dood gewaande Roda vlak voor tijd alsnog toe via Bodor (1-1) en was een verlenging noodzakelijk om te bepalen wie komend seizoen zou mogen aantreden tegen Ajax en PSV in plaats van tegen Emmen en FC Omniworld.

Het hoogtepunt van de gedenkwaardige avond moest toen nog komen. Hadouir begon aan een kunststukje dat het hart van Van Veldhoven even stil deed staan. De aanvaller soleerde vlak voor zijn eigen strafschopgebied riskant langs een man of zes en was vervolgens zelf aan de andere kant het eindpunt van deze onorthodox opgezette aanval, die hij met een droge knal afrondde: 1-2. Roda kwam vervolgens goed weg toen scheidsrechter Eric Braamhaar een handsbal van Vincent Lachambre over het hoofd zag. Het was uitstel van executie, want vier minuten voor tijd ging de bal alsnog op de stip, omdat Laurent Delorge volgens Braamhaar hands had gemaakt.

Michael Jansen dirigeerde beide teams vanaf elf meter naar de strafschoppenserie waarin Roda het geluk aan zijn zijde had. Een zeldzaamheid dit seizoen.

NACOMPETITIE Cambuur 2 Cambuur 2 RodaJC 2 RodaJC 2 Cambuur Leeuwarden - Roda JC 2-2 n.v. (1-0, 1-1). 35. El Khalifi 1-0, 86. Bodor, 97. Hadouir 1-2, 118. M. Jansen 2-2 (strafschop).

Scheidsrechter Braamhaar. Toeschouwers 10.500. Gele kaart: Fischer, R. Jansen, Collen (Cambuur), (Roda). Bijzonderheid: Roda JC wint na strafschoppen (1-3).

Cambuur: Van der Vlag, R. Jansen, Fischer, M. Jansen, Rustenberg, Beekmans, Van der Heide (64, Wegh), Guijt, El Khalifi, Ter Heide (81. Collen), Maachi.

Roda: Castro, De Wree (28. Sutchuin), De Fauw, Kah, Lachambre, Delorge, Linssen, Bodor, De Jong (81. Stankov), Schors, Hadouir.

Bron: Limburgs Dagblad / Dagblad de Limburger
    quote:
    En opeens was het stil in Friesland
    REACTIES ‘Deze wedstrijd typeert het seizoen’

Er raasde een Friese orkaan door Leeuwarden die pas na 120 minuten voetballen én een zenuwslopende strafschoppenserie tot bedaren kwam. Het scheelde niet veel, maar Roda mag zich ook volgend jaar eredivisionist noemen. „Deze wedstrijd kan ons energie voor volgend seizoen geven.”

Terwijl Cambuur-supporters tranen met tuiten huilden en de ME enkele charges uitvoerde, hing Pa-Modou Kah in het hek voor het bomvolle uitvak. Uitzinnig van vreugde.

De rest van het Rodakamp rolde over de grond in de hoek van het Cambuurstadion. Of danste daar ergens in de buurt.

Alleen Martin van Geel niet. De dit seizoen zo geplaagde technisch directeur bekeek het tafereel vanaf de rand van het veld. Ter hoogte van de middenlijn. Met vuurspuwendend was hij, ondanks de memorabele ontsnapping. „Waarom moet de scheidsrechter die bal nog op de stip leggen? Dat is het verhaal van dit jaar. Er is altijd iets. En als je door zo’n onterechte penalty eruit vliegt, hoor je naderhand van iedereen ‘sorry, sorry, sorry’.”

Helemaal onbegrijpelijk was de boosheid van Van Geel niet. De strafschop die Eric Braamhaar twee minuten voor het einde van de verlenging aan Cambuur toekende, was op zijn zachtst gezegd discutabel.

Vond ook trainer Harm van Veldhoven: „Ik vind het zeer kwalijk.

We krijgen weer een zeer dubieuze strafschop tegen.”

Vincent Lachambre stond er bij toen Braamhaar hands constateerde. „Delorge keek niet eens naar de bal. Het was absoluut niet met opzet.”

De Belg speelde de spannendste wedstrijd uit zijn loopbaan. „Deze wedstrijd kan ons energie geven voor volgend seizoen.We hebben lang achter de 1-0 aangelopen. En je weet dat wij moeilijk scoren. Gelukkig valt de gelijkmaker op een mooi moment, vlak voor tijd. Daarna dreigt het nog even mis te gaan, maar we maken het goed af.” Ook Van Veldhoven vond dat zijn ploeg goed met de penalty’s omging. „Je merkte dat de spelers het graag wilden afmaken. Ik had meteen vijf man die een strafschop wilden nemen.”

Boldiszar Bodor was een van die namen op het lijstje. De Hongaar zorgde met een prima actie vijf minuten voor het einde van de reguliere speeltijd voor een verlenging.

Vanaf elf meter was hij een dik half uur een stuk minder zeker: hij schoot naast. Zonder fatale gevolgen. „Dit typeert het hele seizoen.

Het gaat het hele jaar al zo. Alles op het allerlaatste moment. Maar we hebben gewonnen. Dat telt nu.”

Andres Oper zag de zinderende pot vanaf de tribune. De Est haakte tijdens de warming-up af en kon niet anders doen dan hopen. „Daar sta je dan.Wel op een mooie plek om alles te zien, maar het is zo vervelend dat je niets kunt doen. Je schopt met de voeten mee bij elke kans. Ik ben altijd blijven geloven in een goede afloop, ben daarom in de rust ook in het kleedlokaal geweest.

Of ik er drie minuten voor tijd ook nog in geloofde? Natuurlijk.”

Voor Bram Castro was het een memorabele avond. De doelman kreeg tijdens het seizoen de meeste strafschoppen tegen van alle keepers en wist er geen enkele te stoppen. En uitgerekend nu was hij de held van de avond. „Jullie zijn ervoor om dat te schrijven, mij hoor je het niet zeggen. Ik ben hartstikke blij dat Roda in de eredivisie blijft, daar hoort deze club thuis.” Castro toucheerde de strafschop van Michael Jansen vlak voor tijd en ranselde de inzet van diezelfde Jansen in de strafschoppenserie uit zijn doel. „Van enkele spelers wisten we waar ze doorgaans hun penalty schieten.

Maar die jongens waren er niet meer bij. Dan moet je een beetje geluk hebben”, aldus de Belg die een verre van florissant seizoen op een fantastische wijze afsloot. Dat besefte Van Geel uiteindelijk ook. Toen hij iedereen op een knuffel trakteerde die langs hem de tunnel inliep.

,,Dit heeft me tien jaar van mijn leven gekost.”

quote:
    Horrorseizoen kent alsnog een happy end
    BESCHOUWING Moeizame handhaving via nacompetitie kan ellende van anderhalf jaar niet verbloemen

Het horrorseizoen van Roda JC kreeg gisteren niet het einde dat perfect als slothoofdstuk had kunnen dienen na een jaar vol rampspoed. De enorme vreugde-explosie over de handhaving op de allerlaatste speeldag van de Nederlandse competitie was begrijpelijk. Maar het kan de ellende van anderhalf jaar niet verbloemen.

In een jaar tijd donderde het ooit zo trotse Roda (in 2008 nog bekerfinalist) bijna van de hemel naar de hel. Het vurige verlangen naar Europees voetbal vervaagde binnen twaalf maanden in de groeiende vrees voor tripjes naar Emmen, Veendam en Haarlem. De Kerkraadse club bevindt zich na 36 jaar nog steeds in een select gezelschap: net als Ajax, PSV, Feyenoord en FC Utrecht zijn de Limburgers nog nooit gedegradeerd.

Het had niet veel gescheeld of Roda kon na het fatale seizoen 2008/2009 bijna worden ingedeeld in een andere categorie: die met FC Twente, AZ, NAC en FC Groningen. Clubs die dachten dat op basis van hun roemrijke verleden de poort naar de eerste divisie altijd gesloten zou blijven. Een illusie die in stand werd gehouden totdat het te laat was.

Na het onverwachteWonder van Rotterdam op de laatste speeldag van de reguliere competitie is het allemaal alsnog op z’n pootjes terechtgekomen. Maar vraag niet hoe. Roda slaagde het afgelopen seizoen geen moment een constante lijn vast te houden. De stroperige eindsprint was dan ook kenmerkend. De razend knappe stunt in De Kuip werd gevolgd door twee stroeve optredens tegen het kleine Dordrecht en drie bloedstollende duels tegen Cambuur, een stugge, maar absoluut geen grootse ploeg.

De moeizame tocht door de nacompetitie betekende het einde van een slopend en onthutsend seizoen. Na vijf wedstrijden werd Raymond Atteveld vervangen door Martin Koopman, die op zijn beurt plaats moest maken voor Harm van Veldhoven. Drie coaches met zeer uiteenlopende werkwijzen. Geen van hen slaagde erin de boel uit het slop te trekken, waarmee ze allen een onvoldoende scoren. Die beoordeling is zeker ook van toepassing op de falende spelersgroep. Roda beschikt niet over het materiaal om te kunnen azen op een subtopplek, maar zou evenmin onder hoeven te doen voor structurele middenmoters als NEC, FC Utrecht, NAC, Vitesse enWillem II.

Het is de vraag of Roda zich moeiteloos tussen deze concurrenten had genesteld als het seizoen was verlopen zoals je mag verwachten bij een doorsnee betaald voetbal organisatie. Dus zonder meerdere trainerswisselingen, zonder het vertrek van twee voorzitters en een voltallige Raad van Commissarissen, zonder een algemeen directeur die ziek thuis zit, zonder een fusie die enkele dagen na de officiële presentatie alsnog wordt afgeblazen, zonder een miljoenentekort, zonder een aantal opvallende scheidsrechterlijke blunders, zonder supporters die zich tegen de club keren, zonder een vechtpartij op de training gevolgd door een aangifte bij de politie van speler A tegen teamgenoot B. Een opeenstapeling van grote en minder grote strubbelingen en voorvallen deden het kwik in de onrustthermometer stijgen tot ver boven het kookpunt.

Natuurlijk zullen de talrijke incidenten een rol hebben gespeeld, uiteraard is het prettiger om in alle rust te kunnen werken in plaats van constant energie te moeten steken in allerlei negatieve randverschijnselen.

Maar het is te gemakkelijk om hetgeen buiten de lijnen gebeurt als enig excuus op te voeren voor het falen erbinnen. Te veel spelers bleven dit seizoen ver onder hun niveau, de ploeg incasseerde te simpel doelpunten, scoorde te weinig en presteerde te vaak ondermaats.

Eigenlijk is vanaf de perikelen rond Atteveld begin vorig jaar van een collectief geen sprake meer geweest.

Het team viel uit elkaar in subgroepjes en eenlingen.

Het is geen toeval dat een aantal van hen heeft aangegeven weg te willen. Al hebben ze zich niet bepaald in de kijker gespeeld.

Steeds wanhopiger klampte men zich vast aan het na de winterstop op papier makkelijke programma. Tegelijkertijd klonk steeds frequenter: ‘Dit Roda kan geen degradatievoetbal spelen’. Als je het maar vaak en hard genoeg roept, moet je niet vreemd opkijken als je er aan het einde van de rit daadwerkelijk uit dondert.

Die sportieve ramp bleef de koempelclub gisteren bespaard.

En dus werd er feest gevierd alsof voor het eerst in de historie de titel was veroverd. Een verklaarbare reactie na zoveel tegenspoed en ellende. Maar gezien de status van de club eigenlijk te gek voor woorden.

Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
    Planning:
    -
    pi_69691054
    Bedankt voor een prachtige voetbalavond. De manier waarop kon niet beter wat mij betreft.
      donderdag 4 juni 2009 @ 09:26:39 #33
    136810 Professional
    Shoarmakoning!
    pi_69691605
    Uh waarom staat de selectiefoto van vorig jaar in de OP?

Pff hendig kut geslapen vannacht, maar dat boeit niet!
    Ik had wel de Kjell Knops vlag verwacht op de foto van RD4.
      donderdag 4 juni 2009 @ 09:42:23 #34
    134116 RD4
    Reinigingsdiensten
    pi_69692007
    quote:
    Op donderdag 4 juni 2009 09:26 schreef Professional het volgende:

dubbel
      donderdag 4 juni 2009 @ 09:42:44 #35
    134116 RD4
    Reinigingsdiensten
    pi_69692014
    quote:

Idd...
    pi_69692206
    voel me een beetje slapjes vandaag
    "You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
    pi_69692905
    Wel grappig dat die grijze van de A-jeugd mee mocht doen
    pi_69693118
    quote:
    Op donderdag 4 juni 2009 07:28 schreef DarkShine het volgende:
    Een uur slaap gehad vannacht...

WIJ ZIJN NOG NOOIT GEDEGRADEERD!
    ik weet niet eens meer hoe ik in bed ben beland toenstraks wat een ontlading gisteren
    pi_69693689
    Toch grappig hoe een kutseizoen op een bepaalde manier toch zo mooi kan zijn
    Цой жив
      donderdag 4 juni 2009 @ 10:53:24 #40
    136810 Professional
    Shoarmakoning!
    pi_69693969
    Onze eigen Ravanelli in de A-jeugd. Deed het niet slecht, maar moet nog veel leren.
    Sutchuin vond ik echt een verademing, waarom die niet vaker heeft meegedaan vind ik echt een raadsel.

Wanneer begint nieuwe seizoen eigenlijk, eind juli toch ergens?
    pi_69694049
    31 juli is de eerste competitieronde.
      donderdag 4 juni 2009 @ 10:56:50 #42
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_69694082
    quote:
    Op donderdag 4 juni 2009 10:55 schreef BliksemSchigt het volgende:
    31 juli is de eerste competitieronde.
    Dan lig ik in Kroatie
    Planning:
    -
      donderdag 4 juni 2009 @ 10:58:59 #43
    44745 Ixnay
    On The Hombre
    pi_69694178
    Die A1 spelers kunnen we volgend jaar goed gebruiken in de eredivisie.

Welke spelers gaan er nu allemaal weg?
      donderdag 4 juni 2009 @ 11:10:57 #44
    134116 RD4
    Reinigingsdiensten
    pi_69694566
    quote:
    Op donderdag 4 juni 2009 10:58 schreef Ixnay het volgende:
    Die A1 spelers kunnen we volgend jaar goed gebruiken in de eredivisie.

Welke spelers gaan er nu allemaal weg?
    -Meeuwis (Borussia Mönchengladbach)
    -Cisse (Twente/Feyenoord)
    -Hadouir (?)
    -Bodor(?)
    -Oper(?)
    -Wesley Schors (MVV)
      donderdag 4 juni 2009 @ 11:12:03 #45
    136810 Professional
    Shoarmakoning!
    pi_69694607
    31 juli, al erg snel dus. Nog veel werk te verrichten voor die datum.

Wie gaan/willen/mogen er weg?
    - Meeuwis, Borussia Monchengladbach
    - Cisse, Twente of Feyenoord
    - Bodor, einde contract
    - Oper, einde contract zou naar Griekse club gaan
    - Schors, MVV
    - Hadiour, voelt zich niet meer happy
    - Mardulier, ze zullen wel 2 keepers voor volgend jaar houden, met die van de A als aanvulling
    - Gommans, geblesseerd en mocht weg
    pi_69694817
    quote:
    Op donderdag 4 juni 2009 10:53 schreef Professional het volgende:
    Onze eigen Ravanelli in de A-jeugd. Deed het niet slecht, maar moet nog veel leren.
    Sutchuin vond ik echt een verademing, waarom die niet vaker heeft meegedaan vind ik echt een raadsel.

Wanneer begint nieuwe seizoen eigenlijk, eind juli toch ergens?
    Begrijp niet waarom die Stankov niet in de basis begon, vond hem beter dan Schors.
    pi_69696215
    quote:
    Op donderdag 4 juni 2009 11:17 schreef ZoneKill het volgende:

[..]

Begrijp niet waarom die Stankov niet in de basis begon, vond hem beter dan Schors.
    idd, schors vond ik maar tegenvallen eerlijk gezegd, die stankov deed het een stuk beter
    pi_69696439
    En hij heeft nog een broer ook.
    pi_69698395
    quote:

die heb ik niet mee naar de cafe genomen
    maar wát een ontlading gisteren. Eindelijk is dat klote seizoen voorbij.

Op de markt was nog ff gezellig. Nol die langskwam en rondjes bier gaf
    Kuijer die erbij liep, er bezopen uitzag en van geluk mag spreken dat ie niet in elkaar getimmerd is. Uit respect voor Hendriks hield iedereen zich redelijk rustig.
    Die fietser was ook geniaald trouwens haha, met zijn fiets over de markt het gaan met roda vlag in de handen en dan tussen de mensen doorfietsen onder luid gejuich

net 'even' dat ene topic doorgelezen, erg vermakelijk
    pi_69698471
    quote:
    Op donderdag 4 juni 2009 02:03 schreef Plato1980 het volgende:
    En zo toont Kuijer aan dat het wel meeviel met die bedreigingen. Verder veel bekenden op de foto's, ondermeer de Machinist.
    idd verdacht veel bekende op de foto
      donderdag 4 juni 2009 @ 13:41:03 #51
    134116 RD4
    Reinigingsdiensten
    pi_69699655
    quote:
    Op donderdag 4 juni 2009 13:07 schreef planethugo het volgende:

[..]

idd verdacht veel bekende op de foto
    Idd, veeeel bekende gezichten
      donderdag 4 juni 2009 @ 13:58:35 #52
    60704 LeonH
    Fuck the Reputation Game!
    pi_69700341
    Mooi is dat toch om op dit soort momenten met een paar Maastrichtenaren in de klas te zitten
    Aach maan, die penalty hauwe ze vuul ierder motte kriieeeege

11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
      donderdag 4 juni 2009 @ 14:09:51 #53
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_69700697
    Veel pieren op mijn werk zijn me al komen feliciteren, degene die ik de laatste tijd echter het meest over degradatie hoorde houd vooralsnog zijn kaken stijf op elkaar...

Ben in mijn pauze nog uitdeel zakken chips gaan halen voor op 't werk zelfs
    Planning:
    -
    pi_69701347
    quote:
    Op donderdag 4 juni 2009 13:41 schreef RD4 het volgende:

[..]

Idd, veeeel bekende gezichten
    YES KEAHLLLLLLLLL!
      donderdag 4 juni 2009 @ 14:54:11 #55
    136810 Professional
    Shoarmakoning!
    pi_69702392
    Volgende keer wel aan die vlag denken he?
      donderdag 4 juni 2009 @ 15:07:13 #56
    101281 Robjuhhh
    Ultras Kerkrade
    pi_69702922
    Tering vanmorgen 6 uur in mijn nest en om 8 uur weer werken, maar heb het overleefd. Heerlijke avond, volgend jaar weer naar de markt, maar dan dat we Europees voetbal halen met de investeringen van Skippy en de talenten van Nol.

Tevens gaf Hendriks toe dat hij een conflict heeft met Van Geel, iets wat Van Geel ontkent. Hendriks was daar toch wel stellig in en zei, in het belang van Roda moet hij wel bij mij aankloppen.
    Forza Roda
    pi_69705322
    Gefeliciteerd, als Limburger vind ik het wel mooi.
    Ben wel benieuwd hoe jullie de vertrekkende spelers gaan opvangen.

Vond Linssen trouwens erg sterk gisteren.
    pi_69705368
    quote:
    Op donderdag 4 juni 2009 14:54 schreef Professional het volgende:
    Volgende keer wel aan die vlag denken he?
    Als er een volgende keer komt... Kjell wordt volgende maand 22 en dus is het tijd om wedstrijden op profniveau te spelen. Een jaartje op de bank is leuk als ex-jeugdspeler maar als de jong en lachambre blijven dan zal hij weer op die plek terecht komen en daar heeft niemand wat aan. Ik zeg: verhuren aan een middenmotor in eerste divisie en als ie het goed gedaan heeft terughalen en laten uitgroeien tot de nieuwe jerrie

Wat hendriks betreft, wat zei hij over kuijer? Heb zelf niet met 'm gesproken, wel bedankt voor de biertjes
    Altijd mooi met Hendriks, die zegt gewoon wat ie vindt, draait nooit ergens omheen
    quote:
    Op donderdag 4 juni 2009 16:05 schreef DennieXL het volgende:
    Gefeliciteerd, als Limburger vind ik het wel mooi.
    Ben wel benieuwd hoe jullie de vertrekkende spelers gaan opvangen.

Vond Linssen trouwens erg sterk gisteren.
    Danke!
    Vond Linssen ook sterk, was ook de 1ste keer dat ie op zijn echte plek kon spelen dit seizoen
      donderdag 4 juni 2009 @ 17:28:02 #59
    71199 Sjoerd102
    Oet Zjwame!!!
    pi_69708446
    quote:
    Op donderdag 4 juni 2009 10:16 schreef TerroRobbie het volgende:
    Wel grappig dat die grijze van de A-jeugd mee mocht doen
    Stankov oet Zjwame
    Pas geleden stond er een uitgebreid artikel van hem en zijn tweelingbroer in de krant.
    Net efkes anges
      donderdag 4 juni 2009 @ 19:32:48 #60
    52543 Timo20
    RODA JC FOREVER!!
    pi_69712037
    quote:
    Op donderdag 4 juni 2009 13:58 schreef LeonH het volgende:
    Mooi is dat toch om op dit soort momenten met een paar Maastrichtenaren in de klas te zitten
    Aach maan, die penalty hauwe ze vuul ierder motte kriieeeege

De enige pier en de enige fortuna supporter op mijn werk kwamen me allebei feliciteren
    pi_69719130
    Hoop trouwens dat ze die Stankov regelmatig laten voetballen volgend jaar.
      donderdag 4 juni 2009 @ 22:46:02 #62
    44745 Ixnay
    On The Hombre
    pi_69720647
    Stankov was goed. Het viel gewoon op dat het ineens beter ging toen hij erin kwam.
      donderdag 4 juni 2009 @ 22:52:59 #63
    60704 LeonH
    pi_69720971
    Van Geel nu bij L1 laat
    11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
    pi_69722940
    had ie nog wat interessants te melden?

die titel mag wat bij betreft ook wel anders trouwens. Dat duits steeds hangt me de keel uit
      donderdag 4 juni 2009 @ 23:40:20 #65
    60704 LeonH
    pi_69723310
    quote:
    Op donderdag 4 juni 2009 23:32 schreef planethugo het volgende:
    had ie nog wat interessants te melden?

die titel mag wat bij betreft ook wel anders trouwens. Dat duits steeds hangt me de keel uit
    niet echt...
    alleen zo tussen neus en lippen door de deur richting Hendriks op een kiertje gezet na diens uitspraken van eergister
    pi_69724966
    quote:
    Op donderdag 4 juni 2009 23:40 schreef LeonH het volgende:

[..]

niet echt...
    alleen zo tussen neus en lippen door de deur richting Hendriks op een kiertje gezet na diens uitspraken van eergister
    De deur staat misschien op een kier maar volgens mij willen beiden die niet wagenwijd open zetten.

Hendriks liet weten dat hij 3 jonge spelers op het oog heeft en dat hij geen contact heeft met Roda. Roda zal naar hem toe moeten komen zegt hij.
    Terwijl Van Geel zegt dat hij van augustus tot januari 6 tot 7 keer bij Nol op bezoek is geweest.

Ik hoop dat beiden tot elkaar komen in het belang van Roda.
    Hendriks zal uiteraard bepaalde eisen stellen als hij er weer geld in gaat steken wat Van Geel dan misschien weer niet prettig vindt.

Een rare uitspraak van Van Geel is dat Roda onder Atteveldt vrijwel zeker zou zijn gedegradeerd .

[ Bericht 3% gewijzigd door ZoneKill op 05-06-2009 01:41:46 ]
      vrijdag 5 juni 2009 @ 07:11:53 #67
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_69728102
    quote:
    Op vrijdag 5 juni 2009 00:20 schreef ZoneKill het volgende:

[..]

Een rare uitspraak van Van Geel is dat Roda onder Atteveldt vrijwel zeker zou zijn gedegradeerd .
    Dat is geen rare uitspraak, maar een uitspraak die je kon verwachten. Clown Harm heeft het zeker niet beter gedaan en handhaaft zich net, van Geel moet de keuze om Atte te ontslaan dus wel verdedigen.
    Planning:
    -
      vrijdag 5 juni 2009 @ 08:50:08 #68
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_69728999
    quote:
    Roda JC legt Eric Addo voor twee jaar vast

Eric Addo speelt ook de komende twee jaar voor Roda JC.

De 30-jarige Ghanees werd in de winterstop op huurbasis overgenomen van PSV. Bij de club uit Eindhoven liep zijn contract af, waardoor de verdediger transfervrij kan vertrekken.

Hoewel Addo zijn basisplaats bij Roda na enkele wedstrijden verloor, bereikten beide partijen overstemming over een tweejarige verbintenis.

De Kerkraadse club maakt verder werk van het vastleggen van een aantal talenten van het A-team, dat naar de eredivisie is gepromoveerd. Guus Hupperts (17 jaar) heeft een driejarig contract getekend. Roda wil ook Yani Urdinov en Kenneth Staelens (beiden 18) voor drie jaar aan zich binden. Het vastleggen van laatstgenoemde gaat alleen door als Roda overeenstemming bereikt met Racing Genk, dat een opleidingsvergoeding vraagt voor de Belg.

quote:
    Geel-zwarte gelukstranen
    SPANNING Supporters vallen van de ene in de andere emotie

Een heuse thriller was de wedstrijd Cambuur Leeuwarden tegen Roda JC.

Het waren uren vol spanning voor de Kerkraadse supporters.

Geel-zwarte tranen. Ze hingen al sinds de middag in de lucht. Het zou er hoe dan ook van komen, zij het door diepe rouw, zij het door feestvreugde.Welke rechtgeaarde Roda-aanhanger houdt het dan ook droog als hij of zij terugdenkt aan de 1-1 van Bodor, de 1-2 van Hadouir en de onwaarschijnlijk spannende strafschoppenserie. Het zijn tranen die hand in hand gaan met de polonaise in de bus tijdens de lange terugreis en flessen met overwinningsvocht (bier).

Het was vanzelfsprekend geen avond met alleen maar blijdschap.

Voor en tijdens de lange reis was er sprake van gemengde gevoelens.

Teksten vol bravoure -‘We pakken die Friezen’- werden afgewisseld door uitspraken, doorspekt met angst -‘Ik vrees het ergste’-. De spanning is van de gezichten af te lezen. Strak vooruitkijkend, veelal bedeesd pratend tijdens de lange rit naar Leeuwarden. 335 lange kilometers.

Tot het stadion van Heerenveen, gelegen langs de A32. Daarna wordt het wat rumoeriger. De Roda- supporters krijgen een ‘warm onthaal’ enkele kilometers voor de Friese hoofdstad. De politie vangt ons op. De bussen slalommen door wegen en smalle straten in Leeuwarden. Eveneens in gele shirts getooide Cambuursupporters zwaaien met gebalde vuisten en laten ons hun langste vingers van de hand zien.Welkom in Leeuwarden.

Zelfs de meest onschuldig ogende tienermeisjes maken de Limburgse gasten op non-verbale wijze duidelijk dat ze ongewenste gasten zijn.

Het Cambuurstadion ligt in een arbeiderswijk, is in typisch Engelse stijl gebouwd en oogt, voor eerste divisie-begrippen, prima. Het Friese gezang stijgt op uit de arena. Ondanks dat beide supportersgroepen zo strikt als mogelijk van elkaar gescheiden zijn, is er altijd een gaatje te vinden om de aanhangers van de tegenpartij te provoceren. Een handvol pubers uit het Cambuurkamp scheldt langslopende Roda- fans de huid vol, gepaard met de nodige middelvingers. Een Limburgse aanhanger is allerminst gecharmeerd van deze fratsen en reageert aangebrand. Hij klimt, ondanks een rij stewards, over een hek, trekt zijn riem van de broek en slaat daarmee omhoog, richting de vervelende Leeuwardenaren.

Nadat het Kerkraadse heethoofd een duwtje krijgt van een juist aangestormde ME'er, loopt hij snel weg. „Ik laat me toch niet uitschelden door zo'n Friese boer”, wordt er geroepen. De spanning blijft nog urenlang. Zeker als die vermaledijde Friezen de Kerkraadse helden dreigen te verschalken. De geel-zwarte, eerder in de wedstrijd nog zo deinende en zingende massa, is wanhoop nabij. Toch geeft de twaalfde man ook in de laatste tien minuten rugdekking. De één haalt de handen door het haar of staat met de handen voor de ogen, de ander schreeuwt nog eens richting de Kerkraadse spelers. Niet vreemd, want Roda is slechts vijf minuten verwijderd van de eerste divisie.

Maar net als de trommelslagen vanaf de tribune venijniger worden om de laatste aanvallen te ondersteunen en de supporters ‘alles of niets’ willen, schiet Bodor de bal achter Van der Vlag. De tribune trilt, de tegenstander siddert. Supporters springen, dansen en omhelzen elkaar. Sommigen vallen om in het overweldigende feestgedruis.

Maar niemand voelt pijn. Dan volgen vreugde en teleurstelling elkaar in een razend tempo op. Nog voor het fluitsignaal na negentig minuten scoort Cambuur. Maar de arbiter keurt deze af. Een zinderend Roda- doelpunt een twijfelachtige penalty, een doelpunt uit die pingel en de bloedstollende strafschoppenreeks.

En zo kan het gebeuren dat de Roda-spelers na een dramatisch seizoen het veld aflopen begeleid door tromgeroffel en gezang. „Kampioenen, kampioenen!”

quote:
    Agenten worden opnieuw gehoord
    ADVOCAAT RODA-FANS ‘Feitelijke onjuistheden bevindingen agenten’

VOETBAL – De politierechter in Maastricht gaat drie politieagenten opnieuw horen in de zaak tegen vijf Roda-fans. De verbalisanten beweren door de supporters op 2 november afgelopen jaar te zijn bedreigd op het station in Heerlen na de wedstrijd van Roda tegen Feyenoord.

Björn Jegers, advocaat van vier van de vijf verdachte supporters zegt dat ‘de bevindingen van deze agenten feitelijke onjuistheden bevatten’. Tijdens de zitting bleek ook dat de videobeelden van de confrontatie om technische redenen niet konden worden getoond.

quote:
    Rellen na duel Cambuur-Roda

Rondom het Cambuur-stadion zijn woensdagavond na de play-offwedstrijd tegen Roda JC relletjes uitgebroken.

Er zijn dertien aanhoudingen verricht. De arrestanten kwam allen uit Leeuwarden.

Negentien agenten raakten licht gewond.

Planning:
    -
    pi_69729655
    Addo
    "You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
      vrijdag 5 juni 2009 @ 09:24:43 #70
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_69729756
    http://www.vi.nl/NieuwsIt(...)trijdOmVleminckx.htm

Dat Roda zich maar snel meld op ADK. Vlemminx is een type Oper alleen zonder de blessuregevoeligheid van Andres.
    Planning:
    -
      vrijdag 5 juni 2009 @ 09:40:32 #71
    134116 RD4
    Reinigingsdiensten
    pi_69730146
    quote:
    Op vrijdag 5 juni 2009 09:24 schreef DarkShine het volgende:
    http://www.vi.nl/NieuwsIt(...)trijdOmVleminckx.htm

Dat Roda zich maar snel meld op ADK. Vlemminx is een type Oper alleen zonder de blessuregevoeligheid van Andres.
    Een echt werkpaard!
      vrijdag 5 juni 2009 @ 09:47:09 #72
    206623 Timmie1983
    The name is Smith, Agent Smith
    pi_69730305
    Race tegen klok voor Roda JC
    KERKRADE - Stiekem dacht menigeen binnen Roda JC - inclusief technisch directeur Martin van Geel - de afgelopen dagen dat de gang naar de Jupiler League bijna onontkoombaar was, maar op het moment suprême herpakte de zwaar gehavende ploeg van trainer Harm van Veldhoven zich en stelde door een sterke penaltyreeks tegen Cambuur alsnog het eredivisieschap veilig. Genoeg reden voor de Limburgers om opgelucht adem te halen na de 120 minuten voetbal plus loterij aan het eind.

Eindelijk kon Roda JC na de op de valreep gewonnen thriller in de 'hel' van Leeuwarden een vette streep zetten onder een dramatisch seizoen. Een voetbaljaargang waarin Roda JC op meerdere vlakken vrijwel niks bespaard bleef. Een rumoerige trainerswissel, de langslepende fusieperikelen met Fortuna Sittard waardoor de raad van commissarissen opstapte en directeur Huub Narinx ziek thuiszit, ruziënde spelers op het trainingsveld en opzichtige scheidsrechterlijke dwalingen; de club maakte het allemaal in nauwelijks negen maanden mee. Het kan echter niet zo zijn dat de Limburgers alleen hierdoor in de reguliere competitie op de slotdag - door een spectaculaire 2-3 zege in De Kuip tegen Feyenoord - deelname aan de nacompetitie wisten veilig te stellen.

Veel te vaak dit seizoen speelde het team van Van Veldhoven namelijk zwaar onder de maat, waardoor de tegenstanders aan het eind van de rit de drie punten mochten opstrijken. De Belgische coach stak op zulke momenten nooit onder stoelen of banken dat zijn elftal het evenwicht miste om gegroepeerd optimaal te strijden tegen degradatie. Een behoorlijk nadeel voor de Kerkradenaren, zo bleek in de voorbije maanden. Toch kwam het uiteindelijk nog allemaal goed in het zogenaamde 'mirakel van Friesland'.

Behalve blijheid is het zaak dat binnen Roda nu vooral het realisme de kop opsteekt. Marcel Meeuwis immers vertrekt naar Borussia Mönchengladbach, terwijl spits Sekou Cissé al getekend heeft bij FC Twente. Daarnaast lijken ook Anouar Hadouir, de Est Andres Oper en Hongaars international Boldiszar Bodor de Limburgse club te gaan verlaten. Omdat de nieuwe competitie in de eredivisie al op 31 juli begint, is het kort dag voor de technische baas Martin van Geel. Hij heeft dik zes weken om een fatsoenlijk elftal op de been te krijgen, dat komend seizoen in ieder geval ver boven de zo gevreesde rode streep kan eindigen. "We lopen inderdaad een stukje achter de feiten aan", constateert Van Geel. "Maar dat maakt niks uit. We moeten nu vol aan de bak en gaan bekijken wat we precies kunnen. We hebben een lijstje van spelers waarvan wij denken dat ze een versterking voor ons kunnen zijn. Veel kan ik daarover op dit moment nog niet zeggen. Vandaag gaan we met een paar mensen van Roda om de tafel zitten om het een en ander met elkaar te bespreken."

Ook trainer Harm van Veldhoven geeft aan dat de tijd voor Roda kort zal zijn. "Daarom moeten we die tijd niet zomaar voorbij laten gaan. Dit worden weer belangrijke weken voor deze club, omdat we voor komend seizoen weten dat het niet zomaar allemaal goed zal komen met Roda. Dat is dit seizoen wel gebleken. Zeker in aanvallend opzicht zal er nagedacht moeten worden over versterking, omdat het vertrek van Andres Oper en Sekou Cissé nakende is. Fijn om te weten is dat er in de A-jeugd, die is gepromoveerd naar de landelijke eredivisie, jonge spelers klaarstaan die we kunnen laten ontplooien."
    Bron: Telegraaf
    Supporter van Roda JC Kerkrade - Manchester United - Celtic Glasgow - FC Barcelona - Dinamo Zagreb - Gamba Osaka
      vrijdag 5 juni 2009 @ 09:56:21 #73
    136810 Professional
    Shoarmakoning!
    pi_69730536
    Rare transfer van Addo. Heeft bijna geen wedstrijd gespeeld maar ze willen toch met hem door. Beetje rare beslissing.
      vrijdag 5 juni 2009 @ 11:23:32 #74
    23982 planethugo
    Forza Roda!
    pi_69732975
    idd weg met die addo. Voegt helemaal niets toe behalve klunzigheid. Ja bij psv was het de ideale invaller omdat ie nooit zeurde maar denk dat wij ons geld beter kunnen besteden dan aan deze oen

bovendien was hij niet geblesseerd en gaat ie op het moment supreme gewoon naar ghana
    pi_69733121
    quote:
    Op vrijdag 5 juni 2009 07:11 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Dat is geen rare uitspraak, maar een uitspraak die je kon verwachten. Clown Harm heeft het zeker niet beter gedaan en handhaaft zich net, van Geel moet de keuze om Atte te ontslaan dus wel verdedigen.
    ik snap nog steeds niet dat je die trainer ontslagen hebt. Het is gewoon een hele goede trainer met een Roda hart.
    pi_69733525
    Addo
    pi_69733624
    quote:
    Op vrijdag 5 juni 2009 07:11 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Ja ok, maar dit is weer zo een uitspraak om zichzelf weer ff 'schoon' te praten en dat is gezien de kunsten van Harm in deze situatie naar mijn idee volstrekt ongepast en ongeloofwaardig.
    pi_69733939
    quote:
    Op vrijdag 5 juni 2009 11:28 schreef Chadi het volgende:

[..]

ik snap nog steeds niet dat je die trainer ontslagen hebt. Het is gewoon een hele goede trainer met een Roda hart.
    In kalenderjaar 2007 waren zijn resultaten zeer goed, alleen PSV had meer punten in dit kalenderjaar. In kalenderjaar 2008 waren zijn resultaten extreem slecht, we lieten maar een team achter ons. We moet je dan als hij het seizoen weer extreem slecht begint?
      vrijdag 5 juni 2009 @ 11:56:13 #79
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_69734011
    quote:
    Op vrijdag 5 juni 2009 11:54 schreef iehlaak het volgende:

[..]

In kalenderjaar 2007 waren zijn resultaten zeer goed, alleen PSV had meer punten in dit kalenderjaar. In kalenderjaar 2008 waren zijn resultaten extreem slecht, we lieten maar een team achter ons. We moet je dan als hij het seizoen weer extreem slecht begint?
    Hem voor het seizoen ontslaan op basis van die slechte resultaten en niet na een paar (zware) wedstrijden.
    Planning:
    -
      vrijdag 5 juni 2009 @ 11:57:24 #80
    104901 OxygeneFRL
    ....dus....
    pi_69734062
    Beetje laat maar alsnog een felicitatie van mijn kant (Cambuur) aan Roda JC.
      vrijdag 5 juni 2009 @ 12:07:02 #81
    23982 planethugo
    Forza Roda!
    pi_69734383
    quote:
    Op vrijdag 5 juni 2009 11:56 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Hem voor het seizoen ontslaan op basis van die slechte resultaten en niet na een paar (zware) wedstrijden.
    dat is allemaal achteraf gepraat maar dat was wel het beste geweest. Al had je dat gewoon niet kunnen maken aangezien we toch de finale en de play-offs gehaald hadden. Misschien was de rek ook wel gewoon uit deze selectie.

Maar van geel moet gewoon een andere trainer aanstellen. Iemand met een duidelijke visie en zonder al die onzin en angsthazenvoetbal. Hij probeert zijn eigen gezicht te redden door Harm een geweldige trainer te noemen maar ondertussen verliest ie hiermee juist krediet...
    pi_69734546
    quote:
    Op vrijdag 5 juni 2009 12:07 schreef planethugo het volgende:

[..]

dat is allemaal achteraf gepraat maar dat was wel het beste geweest. Al had je dat gewoon niet kunnen maken aangezien we toch de finale en de play-offs gehaald hadden. Misschien was de rek ook wel gewoon uit deze selectie.

Maar van geel moet gewoon een andere trainer aanstellen. Iemand met een duidelijke visie en zonder al die onzin en angsthazenvoetbal. Hij probeert zijn eigen gezicht te redden door Harm een geweldige trainer te noemen maar ondertussen verliest ie hiermee juist krediet...
    Juist ja.
      vrijdag 5 juni 2009 @ 14:22:36 #83
    154193 TheYoung1
    Lief zijn loont nog steeds!!
    pi_69738976
    quote:
    Op vrijdag 5 juni 2009 11:57 schreef OxygeneFRL het volgende:
    Beetje laat maar alsnog een felicitatie van mijn kant (Cambuur) aan Roda JC.
    Dank U

En dat jullie komend seizoen hetzelfde mogen spelen als jullie de afgelopen 12 wedstrijden hadden gedaan. Treffen we elkander in 2010/2011 in de ere-divisie!
    ik zeg maar zoo, dierentuin is me te lang.
    Patat, dat is het!!
      zaterdag 6 juni 2009 @ 10:30:43 #84
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_69763639
    quote:
    ‘We hoeven niet zwakker te worden’
    HET FINANCIËLE PLAATJE „Onze begroting aan de inkomstenkant was vorig seizoen 10 miljoen euro.

Dat zal ongeveer op hetzelfde niveau blijven. Aan de uitgavenkant zaten we op 14 miljoen. Daarmee zit je met een groot gat. Er kan naar komend seizoen toe best voor pakweg anderhalf miljoen worden gesaneerd, waardoor je uitkomt op een begroting van 12,5 miljoen.

Maar als je echt terug moet naar 10 miljoen, dien je bijna eenderde van je organisatie weg te snijden. Dan ga je door een grens van een aanvaardbaar niveau.We hebben ons net gered, dat lukt je dan geen tweede keer. Daarom zullen we op zoek moeten naar een loopplankfinanciering om het gat tussen uitgaven en inkomsten te dekken. Daarvoor zie ik verschillende mogelijkheden.

Je kunt denken aan de verkoop van een deel van of zelfs alle stadionaandelen die nog in ons bezit zijn.

Zoals we dat dit jaar ook hebben gedaan.

Bovendien houd je mogelijk geld over aan transfers en moeten we kijken naar de herfinanciering van het stadion. Volgens de KNVB- richtlijnen is een club ongeveer 10 procent van de begroting kwijt aan huisvesting.Wij betalen op jaarbasis twee miljoen, terwijl het gezien die norm ruim een miljoen zou moeten zijn.”

EXTERNE FINANCIERS ,,De gesprekken met David Thorne (een Australiër die beweert twintig miljoen euro in Roda te willen pompen, red.) lopen nog steeds. Hij is begin deze week opnieuw hier geweest. Ik kan daar weinig over zeggen, behalve dat er binnen twee weken duidelijkheid moet zijn.We moeten als Roda verder en willen weten waar we aan toe zijn.Wat betreft Arnold Hendriks, ik heb altijd een goed gevoel gehad bij Arnold en heb dat nog steeds. Ik was in 1981 zijn tweede aankoop en sindsdien is er altijd contact geweest. Ik heb veel respect voor wat hij voor Roda heeft gedaan.

De afgelopen jaren is hij door meerdere oorzaken meer en meer op de achtergrond geraakt. Vanaf het moment dat ik hier begon heb ik geprobeerd hem weer bij de club te betrekken. Ik ben zeker zeven, acht keer bij hem langs geweest, heb meerdere gesprekken met hem gevoerd. In mijn optiek heb ik er echt alles aan gedaan, maar in januari ben ik tot de conclusie gekomen dat het me helaas niet lukte.

Toch sta ik nog steeds open voor een zinvolle en constructieve samenwerking met Arnold.”

DE SELECTIE „Marcel Meeuwis is verkocht (naar verluidt voor 1,7 miljoen, red.), de contracten van Bodor en Oper lopen af en we zijn met Feyenoord en FC Twente in gesprek over Sekou Cissé. Ook PSV heeft zich enkele weken geleden voor hem gemeld, maar daarna hebben we niets meer vernomen. Over een transfersom is nog niet gesproken.

We hebben iets anders in ons achterhoofd dan het in verschillende media genoemde bedrag van 2,5 miljoen euro. Pas als de juiste prijs wordt betaald, vertrekt Cissé. Voor de rest speelt er niets concreets. Racing Genk heeft geïnformeerd naar Davy de Fauw, die we graag willen houden. Men dacht ten onrechte dat hij transfervrij zou zijn in geval van een degradatie. Daarna hebben we niets meer gehoord. Een aantal jongens mag vertrekken. Nee, namen noem ik niet.We gaan nu zo snel mogelijk aan de slag om de selectie te versterken. Daarbij kijken we naar specifieke kwaliteiten. Dit team heeft scorend vermogen nodig en jongens met persoonlijkheid, echte leiders. Ik heb geruime tijd contacten met spelers warm gehouden, maar kon niets doen zolang niet duidelijk was op welk niveau we komend seizoen zouden uitkomen. Een aantal jongens kon niet wachten en heeft inmiddels voor een andere club gekozen. Normaal gesproken heb je in januari, februari de selectie voor het seizoen erop grotendeels rond.We lopen nu dus achter de feiten aan. Gelukkig heb ik een goede relatie met topclubs als Anderlecht, Ajax en PSV. Dan heb je het vooral over spelers huren. De komende weken moet duidelijk worden wat mogelijk is. Kijkend naar de lijst met opties, hoeven we echt niet zwakker te worden. Maar het heeft ook geen zin hoog van de toren te blazen.

Als we ons komend seizoen zonder al te veel problemen handhaven (en dan bedoel ik niet met strafschoppen in de allerlaatste wedstrijd) ben ik tevreden.”

MARTIN VAN GEEL ,,Ik heb geen idee hoe de organisatie er straks uit komt te zien. Die bal ligt bij de STAK. Duidelijk is wel dat we op korte termijn een nieuwe Raad van Commissarissen moeten hebben.

Het was door alle negatieve randverschijnselen een loodzwaar seizoen, waarin ik zelf een paar moeilijke momenten heb gekend. Als we waren gedegradeerd had ik heel zwaar moeten nadenken of ik daar deelgenoot van wilde zijn. Dan was je naar een begroting van zeven miljoen gegaan en had je van de helft van de club afscheid moeten nemen. Dat was voor mij eigenlijk onaanvaardbaar. Ik heb geen groot ego en haal er voldoening uit op elk niveau het maximale eruit te halen, of het nu bij Ajax of Roda is.

Maar het moet wel een aanvaardbaar niveau zijn. Het is echt geen pretje als je bij Dordrecht of Cambuur over de parkeerplaats loopt en je van alles naar je hoofd geslingerd krijgt en beschimpt wordt.”

Nu Roda JC zich op de valreep heeft gehandhaafd, richt directeur voetbalzaken Martin van Geel na een jaar vol organisatorische chaos, sportieve misère en financiële ellende zijn blik op de toekomst. „Doordat we niet zijn gedegradeerd kunnen we gelukkig op nul beginnen in plaats van op min honderd.”

quote:
    Leve de vergrijzing
    De voetnoot

Dde Oostelijke Mijnstreek wordt geteisterd door vergrijzing en dan zijn ze daar woensdagavond ook nog in één klap tien jaar ouder geworden. De Kerkraadse kappers draaien overuren, want 120 minuten voetbal + penalty’s = grijs haar. Over grijs gesproken, waar had Roda opeens die invallende routinier vandaan getoverd?

Dacht dat alleen de serie A patent had op grijze dakduiven. Kan me uit de jaren tachtig nog Paolo Virdis en meer recentelijk Fabricio Ravanelli herinneren. Prachtige zilvergrijze spitsen die je opa hadden kunnen zijn. Ik graaide thuis voor de buis instinctmatig naar de Werther’s Echte toen bij Roda de grijze slungel inviel. Dacht eerst even dat het onze eigen goodold Gerrie was. Bij het knutselen aan zijn Ford Capri vast iets te lang onder de knalpijp gehangen. Maar omdat de grijsaard voorin ging lopen, kon het Senden onmogelijk zijn.

De hele nacht de slaap niet kunnen vatten. Alle Panini-albums er op nageslagen.

Op zoek naar vergeten zilvergrijze voetballers. Peter Remy?

Frans Struis, Ad Raven? Michel Beukers wellicht?

Donderdagmorgen onze Roda- watcher Sporken wakker gebeld in zijn hotel in Friesland.Wie was in hemelsnaam die voetballende opa in de aanval? En wanneer hebben we een uitgebreid portret van deze voetbalbejaarde in de krant!

Sporken: „Fijn dat je me wakker belt. Dat was Aleksandar Stankov.

En een interview zal vandaag niet gaan. Na afloop van de wedstrijd is hij meteen doorgevlogen voor een wedstrijd met Macedonië onder 19.” ONDER 19!!? ONDER 65 zul je bedoelen! „Nee hoor, onder 19.

Aleksandar is net achttien jaar.

Wist je trouwens dat hij een tweelingbroer heeft? Antonio, net zo grijs. Voetbalt ook bij Roda.”

Nee, het was geen grap. In Kerkrade spelen dus twee Macedonische broers met het kapsel van George Clooney. Qua voetbalstijl deed Aleksandar mij denken aan Erik Willaarts, de cultspits van FC Utrecht die in de jaren tachtig vanuit het niets topscorer van de eredivisie werd. Kwam van een vierdeklasser, had de motoriek van een zak hooi maar was wél behept met een grote kwaliteit: de voor tegenstanders vrij vervelende neiging altijd op de goede plek te staan. En als die al op de verkeerde plek stond, dan schoot iemand de bal per ongeluk tegen Eriks kont, schouder of scheenbeen en vloog de bal tóch in het netje. Ook Stankov heeft die gave. Zag hem tegen Cambuur over zijn eigen benen struikelen om vervolgens iets vrij briljants doen. En zo groeit er op de puinhopen altijd weer Edelweiss.

Als woensdag niet het halve Roda-elftal zwak, ziek of misselijk was geweest hadden wij deze culthelden nooit leren kennen.Want dat worden Aleksandar en ongetwijfeld ook broer Antonio. In de Oostelijke Mijnstreek wordt de ‘Stankov coupe’ het helemaal. Hele schoolpleinen vol vroeggrijze pubers met de Macedonische vlag achter op hun jas genaaid. En bij ieder doelpunt van de Stankov broers schalt ‘skopja-skopje-bi-skop, skopja- skopje-bi-skopja-skop, skopja- skopje-bi-skop, skopja-skopje- bi-skopja-skop!...’ van Raffaela Carra door het Parkstad Limburg Stadion. Het sprookje wordt nog mooier. Collega Marlous Flier heeft voor de geslaagdenkrant een tweeling geïnterviewd. De een wil binnenhuisarchitect de ander buitenhuisarchitect worden. „Twee hartstikke knappe en leuke meiden!

Wist je dat een van de twee verkering heeft met die Macedonische jongen van Roda? Alexander of zoiets.”

Je meent het niet! Het is uiteraard een kwestie van tijd voordat de andere tweelingzus verkering krijgt met Antonio. Vergeet de Beckhams en de Van der Vaartjes, leve de Stankovjes! Twee ‘grijze’ glamourtweelingparen in de Parkstad.

Het maakt meteen tien jaar jonger.

Planning:
    -
    pi_69766489
    leuke column over de vergrijzing, die hoekstra schrijft zowiezo meestal wel aardige columns maar als ie bij de aftrap zit komt er weinig zinnigs uit.
    pi_69770212
    quote:
    Op donderdag 4 juni 2009 17:28 schreef Sjoerd102 het volgende:

[..]

Stankov oet Zjwame
    4/5-7 FreeFunk 11-7 Dance Valley 18-7 Extrema Outdoor
    pi_69770505
    quote:
    Eerste oefenwedstrijden Roda JC nieuwe seizoen bekend
    De eerste 4 oefenwedstrijden van Roda JC voor het seizoen 2009-2010 zijn bekend. Het gaat om de volgende wedstrijden:;

Zaterdag 27 juni 18.00 uur
    SVN/Vossenberg – Roda JC
    SVN-Landgraaf

Vrijdag 3 juli 19.00 uur
    LHC – Roda JC
    LHC-Eygelshoven

Zaterdag 11 juli 18.00 uur
    Merefeldia – Roda JC
    Merefeldia Weert

Dinsdag 14 juli 19.00 uur
    Visé – Roda JC
    Visé (België)
    pi_69772527
    Mijn visie op het aan- en verkoopbeleid deze zomer:

Keepers:
    Castro, Bram:Matige seizoen, pakte zelden een lastige bal. Maar in de belangrijke wedstrijden stond hij er wel. Eerste of tweede keeper maken.
    Tyton, Przemyslaw: Misschien talentvol, maar te vaak geblesseerd en daarom niet handig als tweede keeper. Indien je een keeper koopt, dan hem verkopen lijkt me.
    Mardulier, Cliff: Waarom geen derde keeper uit de eigen jeugd? Lijkt me een stuk voordeliger. Verkopen dus.

Verdediging:
    de Fauw, Davy: Onze beste verdediger, gewoon aanhouden. Eventueel rechtsback zetten.
    Addo, Eric: Waarom een dure oudere reservespeler die al drie keer te licht is bevonden een tweejarig contract laten tekenen? Maar goed, we hebben volgend seizoen een extra bankzitter.
    Kah, Pa-Modou: Prachtige speler, perfect voor de sfeer in het stadion en het team. Is echter te vaak zijn man kwijt en is voetballend slecht. Is nu wel redelijk veel waard, dus als je hem wilt verkopen moet je het nu doen. Aanhouden zou ook niet erg zijn.
    Lachambre, Vincent: Aardige verdediger, maar blessuregevoelig. Aan de andere kant: waar haal je een veel betere linksback voor weinig geld?
    Saeijs, Jan-PaulWas altijd wel een aardige speler, mag voor mij meteen terugkomen in de basis.
    De Wree, Kris: Matige speler, maar je weet wat je aan hem hebt. de Jong, Marcel: Veel inzet en te gebruiken aan de hele linkerkant. Aan de goede kant dekken is soms nog wat lastig voor hem.
    Knops, Kjell: Als je op je 22e nog geen ervaring hebt, dan ben je niet geschikt voor dit niveau. Helaas. Verkopen.

Middenveld:
    Meeuwis, Marcel: Vertrokken
    Linssen, Edwin: Aanhouden, echte winnaar die op meerdere plekken kan spelen.
    Janssen, Willem: Probeer nog maar eens een jaar. Misschien dat hij in een goed spelend team beter tot zijn recht komt.
    Vormer, Ruud: Een van de beste spelers van Roda dit seizoen. Onbetwist een basisplek centraal op het middenveld.
    Delorge, Laurent: Heeft het niet slecht gedaan en er lijkt nog wel wat potentie in te zitten. Aanhouden dus.
    Bodor, Boldizsar: Vertrekt transfervrij.
    Sutchuin Djoum, Arnaud: Lijkt veel talent in deze jongen te zitten. Bruikbaar centraal en als rechtshalf.

Aanval:
    van Tornhout, Dieter: Weinig kwaliteiten en doelpunten. Veel blessures. Bij voorkeur verkopen, maar als targetman of breekijzer zou hij wel waarde kunnen hebben volgend jaar.
    Hadouir, Anouar: Zonder twijfel de beste voetballer en de grootste etterbak. Na incidenten onhoudbaar geworden en dus zeker verkopen.
    Oper, Andres: Vertrekt transfervrij.
    Vandamme, Jamaïque: Veel blessures en te weinig kwaliteit. Bovendien zullen de blessures zijn oude spel nog verder hebben verslechterd. Zeker verkopen.
    Yulu-Matondo, Jeanvion: Wat een drama. Koste wat het kost verkopen.
    Cissé, Sekou: Verkopen voor de hoofdprijs. Ik vond het altijd een overschatte voetballer, maar hij is afgelopen jaar gegroeid.

Aantrekken:
  • Eventueel een sterke eerste keeper.
  • Eventueel een goede verdediger, maar geen linksback.
  • Eén of twee linksbenige middenvelders, bijvoorbeeld een aanvallende flankspeler en een linkshalf met een goede pass.
  • Circa vier aanvallers. Absoluut noodzakelijk is een spits die minimaal 10 tot 15 doelpunten maakt. Anders degradeer je volgend jaar. Daarnaast kan je nog drie goedkope zwarte (belgische) talenten aantrekken, daar zit altijd wel een aardige tussen. Vraag maar eens of Nol nog wat weet.
  • "You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
      zaterdag 6 juni 2009 @ 18:40:00 #89
    60704 LeonH
    pi_69775343
    quote:
    Op zaterdag 6 juni 2009 16:54 schreef iehlaak het volgende:
    Mijn visie op het aan- en verkoopbeleid deze zomer:

Verdediging:
    Kah, Pa-Modou: Prachtige speler, perfect voor de sfeer in het stadion en het team. Is echter te vaak zijn man kwijt en is voetballend slecht. Is nu wel redelijk veel waard, dus als je hem wilt verkopen moet je het nu doen. Aanhouden zou ook niet erg zijn.
    Lachambre, Vincent: Aardige verdediger, maar blessuregevoelig. Aan de andere kant: waar haal je een veel betere linksback voor weinig geld?
    de Jong, Marcel: Veel inzet en te gebruiken aan de hele linkerkant. Aan de goede kant dekken is soms nog wat lastig voor hem.
    Knops, Kjell: Als je op je 22e nog geen ervaring hebt, dan ben je niet geschikt voor dit niveau. Helaas. Verkopen.
    Kah vind ik voetballend niet slecht. Type Vrede. Heeft zo zijn foutjes en zijn briljante momenten.
    Lachambre mag van mij of op de bank of weg. De Jong linkshalf van waar hij veel dreigender is en dan Kjell eens een eerlijke kans geven achterin!
    quote:
    Middenveld:
    Linssen, Edwin: Aanhouden, echte winnaar die op meerdere plekken kan spelen.
    Janssen, Willem: Probeer nog maar eens een jaar. Misschien dat hij in een goed spelend team beter tot zijn recht komt.
    Sutchuin Djoum, Arnaud: Lijkt veel talent in deze jongen te zitten. Bruikbaar centraal en als rechtshalf.
    Linssen speelt goed wanneer hij op de juiste plek wordt gebruikt! Rechtsachter hield ik altijd mijn kop vast bij hem. Hem moet je volgend seizoen op het middenveld laten draven samen met Vormer.
    Janssen blijf ik bij dat ik het net Forrest Gump vind... Leuk dat loopvermogen maar voetballend
    Na de wedstrijd in Cambuur vraag ik me af waarom Sutchuin niet eerder speelde Vond het echt een handig voetballertje!
    quote:
    Aanval:
    van Tornhout, Dieter: Weinig kwaliteiten en doelpunten. Veel blessures. Bij voorkeur verkopen, maar als targetman of breekijzer zou hij wel waarde kunnen hebben volgend jaar.
    Vandamme, Jamaïque: Veel blessures en te weinig kwaliteit. Bovendien zullen de blessures zijn oude spel nog verder hebben verslechterd. Zeker verkopen.
    Van Tornhout moet je idd behouden als breekijzer. Hij is wel een spits die voorin een bal vast kan houden!
    Vandamme heeft in mijn ogen ook nooit echt een eerlijke kans gekregen, buiten wat invalbeurtjes van 5 minuten. Sorry maar dan kan je niet verwachten dat hij dan subliem speelt. Die gozer heeft tenminste wel een goede voorzet. Wat je van veel niet kan zeggen.
      zaterdag 6 juni 2009 @ 19:05:05 #90
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_69776017
    quote:
    Op zaterdag 6 juni 2009 18:40 schreef LeonH het volgende:

Lachambre mag van mij of op de bank of weg.
    Mwoh, het is weliswaar geen geweldenaar, maar hij is een bruikbare back. Er zijn posities die meer versterking behoeven, met name de aanval en de rechtsbackplaats.

En Kah moet natuurlijk blijven. Kah is cool en ik beschouw hem inmiddels als 'één van ons'.
    pi_69778956
    Wat is jullie begroting komend seizoen eigenlijk?
      zaterdag 6 juni 2009 @ 21:58:24 #92
    60704 LeonH
    pi_69780803
    quote:
    Op zaterdag 6 juni 2009 19:05 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Mwoh, het is weliswaar geen geweldenaar, maar hij is een bruikbare back. Er zijn posities die meer versterking behoeven, met name de aanval en de rechtsbackplaats.

En Kah moet natuurlijk blijven. Kah is cool en ik beschouw hem inmiddels als 'één van ons'.
    Mijn schildpadden heten zelfs Pah en Kah
    Altijd een mooi iets tussen mijn vader en mij. Hij vindt Bodor helemaal geweldig en ik Kah
      zondag 7 juni 2009 @ 09:29:12 #93
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_69787752
    quote:
    Op zaterdag 6 juni 2009 21:58 schreef LeonH het volgende:

[..]

Ach dat is niets, ik ken iemand die zijn zoon de voorletters RJC gegeven heeft .

En zelf overweeg ik na deze week om een eventueel toekomstige zoon Harm te noemen .
    pi_69789095
    Ik ben eens met de stofkam door de selecties van AZ, Ajax en Anderlecht gelopen. Dat zullen immers de plekken zijn waar van Geel op deze korte termijn nog spelers vandaan kan gaan toveren. Mogelijkheden lijken mij:

Anderlecht
    Bakary Sare
    Olivier Mukendi
    Arnold Kruiswijk
    Rubenilson Dos Santos Da Rocha

Ajax
    George Ogararu
    Kennedy Bakircioglu

AZ
    Simon Cziommer
    Ryan Donk
    Milano Koenders
    Toni Kolehmainen (alleen al om zijn naam halen)
    Kees Luijckx
    Boy Waterman
    pi_69789101
    quote:
    Op zaterdag 6 juni 2009 21:58 schreef LeonH het volgende:

[..]

Altijd een mooi iets tussen mijn vader en mij. Hij vindt Bodor helemaal geweldig en ik Kah
    Ik zou mijn schildpad eerder Yannis hebben genoemd.
      zondag 7 juni 2009 @ 11:42:33 #96
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_69789318
    En Racing GenkSef Vergoossen mikt nu op Castro...

Kan iemand die man een SV geven?
    Planning:
    -
      maandag 8 juni 2009 @ 08:43:29 #97
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_69817000
    Geen nieuws in het LD/DDL vandaag (heb er even snel doorheen gekeken) , maar wel het volgende nieuws:
    quote:
    Gesprekken over transfer Roda-aanvaller Cissé lopen vast

Feyenoord en FC Twente hebben vooralsnog geen akkoord kunnen bereiken met Roda JC over een transfer van aanvaller Sekou Cissé. Beide clubs, alsmede PSV, willen de Ivoriaan graag overnemen van de club uit Kerkrade, maar voorlopig zijn de onderhandelingen vastgelopen.

"Het verschil tussen vraag en aanbod was veel te groot," legt technisch directeur van Roda JC Martin van Geel uit in het Algemeen Dagblad. "Vooralsnog gaat de transfer van Cissé naar die clubs niet door. Ik weet niet of Feyenoord en Twente nog terugkomen."

Ook PSV is in de markt voor de 24-jarige Cissé. De Eindhovenaren hadden zich bij Roda JC gemeld voor de aanvaller, maar lieten de afgelopen drie weken niets van zich horen.

Dat Cissé binnenkort vertrekt bij Roda JC, lijkt wel zeker. De club uit Kerkrade verkeert in grote financiële problemen en zou het geld van een transfer van de Ivoriaan goed kunnen gebruiken. Bovendien heeft Cissé zelf ook zijn zinnen gezet op een vertrek uit Zuid-Limburg.

Bron: Goal.com
    quote:
    Transfer Oper gaat mogelijk niet door

De transfer van Roda JC-aanvaller Andres Oper naar Iraklis Saloniki gaat mogelijk niet door. De Griekse club lijkt de financiering voor de spits niet rond te krijgen.

Oper kon een tweejarig contract tekenen bij Iraklis, maar de Griekse subtopper krijgt niet genoeg geld bij elkaar om de aanvaller uit Estland binnen te halen, zo meldt het AD.

Bij Roda wordt nu gekeken of Oper toch in Kerkrade kan blijven.

Bron: ELFVoetbal.nl
    Planning:
    -
      maandag 8 juni 2009 @ 08:45:31 #98
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_69817034
    Als je Oper nog een jaar kan houden moet je dat zeker doen. En Cisse zie ik liever naar het buitenland gaan, al was het maar omdat dit ons waarschijnlijk meer geld oplevert.
      maandag 8 juni 2009 @ 10:19:11 #99
    136810 Professional
    Shoarmakoning!
    pi_69818843
    Toni Kolehmainen, nu al een held!
      maandag 8 juni 2009 @ 10:23:32 #100
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_69818954
    quote:
    Op maandag 8 juni 2009 10:19 schreef Professional het volgende:
    Toni Kolehmainen, nu al een held!
    Met zijn naam past hij zeker bij Roda
    Planning:
    -
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')